Uit liveblog Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)t-en-op-oppervlaktesquote:’Virus kan uren overleven’
Het nieuwe coronavirus kan urenlang overleven op oppervlaktes of in de lucht. Dat blijkt uit een door de Amerikaanse overheid gefinancierd onderzoek dat dinsdag is gepubliceerd in het toonaangevende medische tijdschrift New England Journal of Medicine.
Wetenschappers ontdekten dat het virus na twee tot drie dagen nog te detecteren is op plastic en roestvrij staal en tot 24 uur op karton. Het team van wetenschappers van de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) en van de universiteiten van Californië, Los Angeles en Princeton gebruikte een vernevelaar om een hoestende of niezende persoon te simuleren en stelde vast dat het virus nog drie uur in de lucht te vinden was.
Er is wel kritiek van enkele wetenschappers op het onderzoek. Ze zeggen dat de dreiging vanuit de lucht mogelijk overdreven kan zijn.
24 uur max op karton is wel fijn ivm boodschappenquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Uit liveblog Telegraaf: https://www.telegraaf.nl/(...)t-en-op-oppervlaktes
Helaas zijn er ook onder de leidinggevenden mensen die het niet snappen of er zelfs een machtsstrijd van maken. Eigenlijk zou er een meldpunt mogen komen voor werkgevers die hun personeel nodeloos verplichten op te dagen terwijl je prima vanuit huis kunt werkenquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Sickert het volgende:
[..]
Ziek melden en wachten tot je je weer fit voelt. Ik heb gister zelf op het werk de stap genomen en gezegd meer thuis te gaan werken. Toen ik het onder de collega’s vertelde werd er matig gereageerd. Toen ik voor iedereen de instellingen geregeld had kwamen ‘s avonds de appjes met hoe ze het moesten instellen bij zichzelf.. werkgever reageerde amper en vroeg zich af of mijn vrouw moest werken (kinderopvang) toen ik antwoordende dat wanneer we thuis kunnen werken we dat moeten doen aldus rivm, kreeg ik een rare grijns zonder wat te zeggen van hem.
Serieuze vraag; wat gebeurt er op de kliniek wat men thuis niet kan?quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Was een relatief jonge man (52 geloof ik). Ik kan vandaag nog wel eens kijken.
De meeste mensen komen hier trouwens niet op de IC. En vanuit de kliniek gaan er ook genoeg naar huis. Gisteren een stuk of 3 geloof ik.
Thanks!quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Sickert het volgende:
[..]
Ziek melden en wachten tot je je weer fit voelt. Ik heb gister zelf op het werk de stap genomen en gezegd meer thuis te gaan werken. Toen ik het onder de collega’s vertelde werd er matig gereageerd. Toen ik voor iedereen de instellingen geregeld had kwamen ‘s avonds de appjes met hoe ze het moesten instellen bij zichzelf.. werkgever reageerde amper en vroeg zich af of mijn vrouw moest werken (kinderopvang) toen ik antwoordende dat wanneer we thuis kunnen werken we dat moeten doen aldus rivm, kreeg ik een rare grijns zonder wat te zeggen van hem.
Ik denk dat werkgevers wat thuiswerken aangaat wellicht iets te weinig vertrouwen hebben in hun personeel. Ik zij altijd tegen de baas aan medewerkers die in de sneeuw vastzitten of in de file staan heb ik niks. Toegeven niet altijd mogelijk maar wel als het om IT banen gaat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Sickert het volgende:
[..]
Zuurstof. Niet iedereen die zuurstof nodig heeft hoeft naar de ICquote:Op woensdag 18 maart 2020 07:58 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Serieuze vraag; wat gebeurt er op de kliniek wat men thuis niet kan?
Gekeken. Bijzonder ja.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:54 schreef ToT het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)Qb9Ho_rj8liZ-Jd9GZNo
Jawel, maar hij had het ook specifiek over een bepaald Italiaans ziekenhuis. Daar genas niemand an de IC.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja dat verbaasde me ook. Volgens mij is de tendens namelijk heel anders, dat er wel degelijk mensen genezen.
Is onderdeel van de behandeling voor mensen met een dubbele longontsteking (ook voor covid-19)quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Gekeken. Bijzonder ja.
Akelig beeld ook, al die gasten die daar met buik naar beneden levenloos liggen.
Dit dus.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zuurstof. Niet iedereen die zuurstof nodig heeft hoeft naar de IC
Ja er werden me hier woorden in de mond gelegd, maar ik besloot het deze keer ff te negeren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jawel, maar hij had het ook specifiek over een bepaald Italiaans ziekenhuis. Daar genas niemand an de IC.
Met je eens maar dat is geen open democratische samenleving. Hun dictator mag tot 2036 daar blijven heb ik begrepen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:56 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ruslandoogt niet echt geloofwaardig
quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Zuurstof. Niet iedereen die zuurstof nodig heeft hoeft naar de IC
Ah helder. Thanks.quote:
Ik meen gisteren hier gelezen te hebben dat als bedrijven niet meewerken aan het laten thuiswerken dat ze dan in eerste instantie zware boetes opgelegd kunnen krijgen en in het zwaarste geval gesloten kunnen worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Helaas zijn er ook onder de leidinggevenden mensen die het niet snappen of er zelfs een machtsstrijd van maken. Eigenlijk zou er een meldpunt mogen komen voor werkgevers die hun personeel nodeloos verplichten op te dagen terwijl je prima vanuit huis kunt werken
Vrijwel alleen maar oudere patiënten, op dus een uitzondering na.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jawel, maar hij had het ook specifiek over een bepaald Italiaans ziekenhuis. Daar genas niemand an de IC.
Ik denk dat dit misschien ook wel voor besef gaat zorgen dat grote kantoorruimtes in sommige gevallen eigenlijk helemaal niet nodig zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat werkgevers wat thuiswerken aangaat wellicht iets te weinig vertrouwen hebben in hun personeel. Ik zij altijd tegen de baas aan medewerkers die in de sneeuw vastzitten of in de file staan heb ik niks. Toegeven niet altijd mogelijk maar wel als het om IT banen gaat.
Ja had ook gehoord dat dat de beste behandeling was. Maar het ziet er nog steeds best luguber uit toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:01 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Is onderdeel van de behandeling voor mensen met een dubbele longontsteking (ook voor covid-19)
Het lijkt me vooral lastig behandelen zo.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja had ook gehoord dat dat de beste behandeling was. Maar het ziet er nog steeds best luguber uit toch?
Kantoorbanen kunnen idd meer dan prima vanuit huis. Vaak nog efficiënter ook.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat dit misschien ook wel voor besef gaat zorgen dat grote kantoorruimtes in sommige gevallen eigenlijk helemaal niet nodig zijn.
Mijn werkgever pusht eigenlijk al tijden op thuiswerken (want duurzaam is lekker hip en als grootbank moet je je daar voor inzetten natuurlijk), en dat gaat ook nu vrijwel iedereen verplicht thuis zit redelijk vlekkeloos.
Zag dergelijke beelden vooor het eerst een maandje terug opduiken, heel onwerkelijk.En een hele goede realitycheck wat er gaande is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja had ook gehoord dat dat de beste behandeling was. Maar het ziet er nog steeds best luguber uit toch?
Extra kans op besmetting ook voor het personeel ivm behandelingen tegen doorliggen e.d.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral lastig behandelen zo.
Ik vindt het toch ook wel prettig om zo af en toe persoonlijk contact met collega's te hebben. Maar dat is nu niet slim natuurlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 08:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat dit misschien ook wel voor besef gaat zorgen dat grote kantoorruimtes in sommige gevallen eigenlijk helemaal niet nodig zijn.
Mijn werkgever pusht eigenlijk al tijden op thuiswerken (want duurzaam is lekker hip en als grootbank moet je je daar voor inzetten natuurlijk), en dat gaat ook nu vrijwel iedereen verplicht thuis zit redelijk vlekkeloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |