abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192111660
quote:
Die zag ik gisteren al inderdaad. Dit is wel een blijvertje, hoor. Eentje voor het nageslacht. Ik zou bijna willen zeggen: zet maar in de OP. ;)

-------------------------------------------------

We houden de situatie nauwlettend in de gaten en treffen maatregelen voor het geval er toch een patiënt in Nederland zou zijn. Die kans lijkt overigens op dit moment klein.’ (21-1-20)

De ziekte lijkt, met wat er nu bekend is, niet zo heel besmettelijk.’ (24-1-20)

De ziekte lijkt, met wat er nu bekend is, niet heel besmettelijk. De ziekte lijkt ook niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar is.’ (28-1-20)

We zijn zeer goed voorbereid mocht het virus hier opduiken.e geven aan dat het mogelijk is dat het virus ook naar Nederland komt. Maar dat de kans klein is dat het zich hier verspreidt.’(3-2-20)

Pas als mensen ziek worden, kunnen ze anderen besmetten.’ (5-2-20)

Iemand zonder klachten verspreidt het virus niet.’ (11-2-20)

In Nederland nemen we proportionele maatregelen. In China doen ze dat blijkbaar anders.’ (13-2-20)

Aura Timen, hoofd Centrum Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding, legt uit waarom we ons geen zorgen hoeven te maken over het COVID-19.’ (14-2-20)

Nee, jullie hoeven je geen zorgen te maken. (21-2-20)

^O^ _O_ w/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192111661
ad

08:00
Het Radboudumc en het UMC Utrecht gaan onderzoeken of zorgmedewerkers beter beschermd zijn tegen het coronavirus na een vaccinatie tegen tuberculose. Het BCG-vaccin (Bacillus Calmette-Guérin) beschermt niet direct tegen het coronavirus, maar geeft de afweer wel een "boost". Mogelijk biedt deze oppepper extra bescherming tegen een infectie met het coronavirus, waardoor minder mensen last krijgen van het virus en een infectie ook milder verloopt, aldus het Radboudumc.

Uit eerder onderzoek blijkt dat zo'n boost van het immuunsysteem met BCG wat meer bescherming tegen griep geeft, maar het is niet bekend of dat ook voor andere infecties zoals corona geldt, meldt het academische ziekenhuis.
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:07:13 #103
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192111679
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik vindt het toch ook wel prettig om zo af en toe persoonlijk contact met collega's te hebben. Maar dat is nu niet slim natuurlijk.
Dat wel ja, je mist echt het contact met mensen om je heen. Bij ons is het streven dan ook altijd al 50% thuiswerken en ik verwacht dat daar meer werkgevers op gaan aansturen nu.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192111680
Maar in normale tijden ziet een IC er ook heel akelig uit. Daar liggen mensen die het echt heel zwaar hebben dus natuurlijk is het schokkend maar zo ziet het er 24/7 uit.

Ik moet mezelf echt deze dagen heel vaak inprenten dat je niet gelijk doodgaat, dat de meesten wat milde klachten hebben etc. Anders voelt het alsof mijn ademhaling stopt. :D
Go hard or go home
pi_192111681
Zoals jullie misschien gezien hebben zijn we al bezig met instroom voorspelling (zie https://www.evajinek.nl/v(...)dagen-te-verdubbelen 1:50).

We zijn eigenlijk voor deze patiënten nog niet echt bezig met een verwacht ontslag (of eventueel overlijden, is voor ons vanuit capaciteit hetzelfde). Ik ga daar vandaag eens over nadenken. :)
  Redactie Frontpage woensdag 18 maart 2020 @ 08:08:00 #106
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192111682
Vanaf vanmiddag dus ook België praktisch in lockdown:

quote:
Straks om 12 uur gaan in BelgIë nog strengere maatregelen in om de verspreiding van het coronavirus verder in te dijken. Dat is gisteravond bekendgemaakt na een vergadering van de Veiligheidsraad. Het is de bedoeling dat mensen zich tot 5 april niet meer verplaatsen, tenzij dat écht nodig is. Wie zich nog steeds niet aan de maatregelen houdt, riskeert wel degelijk vervolging.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/18/liveblog-18-maart/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192111686
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:07 schreef Noek het volgende:
Maar in normale tijden ziet een IC er ook heel akelig uit. Daar liggen mensen die het echt heel zwaar hebben dus natuurlijk is het schokkend maar zo ziet het er 24/7 uit.

Ik moet mezelf echt deze dagen heel vaak inprenten dat je niet gelijk doodgaat, dat de meesten wat milde klachten hebben etc. Anders voelt het alsof mijn ademhaling stopt. :D
Alleen liggen ze bij ons niet op zo'n zaaltje naast elkaar. Dat helpt ook niet echt bij het beeld.
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:11:14 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192111716
quote:
Komt niet erg competent over op mij :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:11:14 #109
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192111717
Als Rutte het net zo speelt als met de horeca, kondigt hij de sluiting van alle normale winkels aan op vrijdag om 7 uur met de mededeling dat het vanaf 8 uur ingaat.

Dat voorkomt ook weer dat mensen zaterdag ineens als een gek gaan shoppen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:11:44 #110
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192111724
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:07 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat wel ja, je mist echt het contact met mensen om je heen. Bij ons is het streven dan ook altijd al 50% thuiswerken en ik verwacht dat daar meer werkgevers op gaan aansturen nu.
Ik zie aan wat meer thuiswerken voordelen zitten ook wat klimaatproblemen aangaat. En soms is er een ramp daar voor nodig. Maar dat is off-topic verder.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192111739
quote:
Pijnlijk inderdaad. Maar ik verwacht dat Jaap toch een bonus zal krijgen als dit allemaal achter de rug is. Zo werken we hier.

Eens dat deze in de OP zou moeten. :)
pi_192111742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:39 schreef BarryOSeven het volgende:
Dag mensen,

Helaas weet ik het niet goed meer. Ik heb me vandaag voor de tweede dag op rij ziek gemeld omdat ik verkouden ben, hoofdpijn heb en aan het hoesten ben.

Ik ben op een of andere manier binnen een week van "het is maar een griepje" naar bang gegaan. Daar komt nog eens bij dat ik ook astma heb en me dus best wel zorgen aan het maken ben.

Daarbij komt dat ik helemaal geen vertrouwen heb in die groepsimmuniteit als ik astma heb. Het voelt een beetje als geofferd worden.

Doe ik er goed aan me ziek te melden in dit geval of ben ik te bang?
Ziek melden inderdaad, maar dat is al gezegd door twee users. Je werkgever begrijpt dat wel, het is ook landelijk beleid (advies). En zo niet, dan is je werkgever niet kuis.

Ga er gewoon van uit dat het goed komt. Praat jezelf geen angst aan. Blijf thuis, ga geen onnodige contacten aan, eet en slaap goed, en als het echt erg(er) wordt kun je altijd de huisarts of GGD bellen (alleen als je benauwdheid hebt geloof ik).

Succes en sterkte. ^O^
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:15:54 #114
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_192111772
vanderzande twitterde op woensdag 18-03-2020 om 07:58:11 Er zijn heel wat vluchten geannuleerd op @Schiphol, tis ondertussen wel wat drukker geworden. Ik kom maar weinig Nederlanders tegen die vertrekken #corona https://t.co/6C8vfGwFJu reageer retweet

Vooral ook die Goede reis eronder :+
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_192111773
quote:
Hoezo is dit emo? Hij verteld alleen dat ie heen en weer naar dat centrum moet.
pi_192111775
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eens dat deze in de OP zou moeten. :)
Opdat we niet vergeten ;) het geeft wel aan hoe vreselijk onderschat dit is en dat er wel degelijk veel mensen zich tijdig zorgen zijn gaan maken en aan de bel hebben getrokken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:16:41 #117
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192111780
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:15 schreef HerrFritz het volgende:
vanderzande twitterde op woensdag 18-03-2020 om 07:58:11 Er zijn heel wat vluchten geannuleerd op @:Schiphol, tis ondertussen wel wat drukker geworden. Ik kom maar weinig Nederlanders tegen die vertrekken #corona https://t.co/6C8vfGwFJu reageer retweet
[ afbeelding ]

Goede reis.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:18:01 #118
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192111792
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 07:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk dat werkgevers wat thuiswerken aangaat wellicht iets te weinig vertrouwen hebben in hun personeel. Ik zij altijd tegen de baas aan medewerkers die in de sneeuw vastzitten of in de file staan heb ik niks. Toegeven niet altijd mogelijk maar wel als het om IT banen gaat.
Uiteindelijk gaat het toch om de output. Als daar niks aan verandert, dan maakt het uiteindelijk niet uit.
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:18:43 #119
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192111808
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:03 schreef Caland het volgende:

[..]

Het lijkt me vooral lastig behandelen zo.
Dat is het niet, dit is gewoon gangbaar
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192111810
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:15 schreef HerrFritz het volgende:
vanderzande twitterde op woensdag 18-03-2020 om 07:58:11 Er zijn heel wat vluchten geannuleerd op @:Schiphol, tis ondertussen wel wat drukker geworden. Ik kom maar weinig Nederlanders tegen die vertrekken #corona https://t.co/6C8vfGwFJu reageer retweet
[ afbeelding ]

Holy shit, ik had me niet gerealiseerd dat er zo weinig vluchten worden uitgevoerd. Zo te zien sowieso een uur lang geen vertrekken?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:19:28 #121
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192111815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Opdat we niet vergeten ;) het geeft wel aan hoe vreselijk onderschat dit is en dat er wel degelijk veel mensen zich tijdig zorgen zijn gaan maken en aan de bel hebben getrokken.
En dat we mogelijk als Nederland door dat onderschatten en bagatelliseren maanden voorbereidingstijd zijn verloren om o.a. genoeg mondkapjes, coronatests en beademingsapperatuur in te slaan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_192111823
EsthervdBroek81 twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:15:17 Beste mensen die nu een enkel percentage loslaten op de hele bevolking om de sterfte door #Corona te berekenen: Als epidemiologie zo simpel was, had ik geen 6 jaar over mijn proefschrift gedaan. (Los van het feit dat ik tussen de bedrijven door 2 kinderen op de wereld zette). reageer retweet
pi_192111834
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:19 schreef Boussaadia het volgende:
EsthervdBroek81 twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:15:17 Beste mensen die nu een enkel percentage loslaten op de hele bevolking om de sterfte door #Corona te berekenen: Als epidemiologie zo simpel was, had ik geen 6 jaar over mijn proefschrift gedaan. (Los van het feit dat ik tussen de bedrijven door 2 kinderen op de wereld zette). reageer retweet
Waarom moeten vrouwen altijd met kinderen lopen op te scheppen?
pi_192111839
quote:
Zeer belangrijk feit inderdaad, dat je nog even 2 kinderen eruit poepte tussendoor...
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 18 maart 2020 @ 08:21:17 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192111843
quote:
dat kinderen op de wereld zetten, bijzonder hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')