Tja, het is voor ons bizar. Maar voor iemand met zijn leeftijd en zijn vermogen is het gewoon geld wat hij over heeft. Zijn beide dochters (1 werkt bij de VN, de ander is getrouwd met een zoon van een multimiljonair) hebben het geld ook niet echt nodig, al zullen ze absoluut veel gaan krijgen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:24 schreef Monolith het volgende:
Aardig stuk in de NYT over de bizarre hoeveelheid geld die Bloomberg er tegenaan gooit:
https://www.nytimes.com/i(...)mpaign-spending.html
Het gaat mij niet om of het voor mij bizar is, maar ook vooral dat het bizar is vergeleken met de overige kandidaten en sowieso ook in historisch perspectief zonder precedent is.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, het is voor ons bizar. Maar voor iemand met zijn leeftijd en zijn vermogen is het gewoon geld wat hij over heeft. Zijn beide dochters (1 werkt bij de VN, de ander is getrouwd met een zoon van een multimiljonair) hebben het geld ook niet echt nodig, al zullen ze absoluut veel gaan krijgen.
Ja, het is de eerste kandidaat met een oorlogskas van 55 miljard... hij kan 20 miljard uitgeven zonder het echt te merken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om of het voor mij bizar is, maar ook vooral dat het bizar is vergeleken met de overige kandidaten en sowieso ook in historisch perspectief zonder precedent is.
Nou ja, vooralsnog lijkt het niet bepaald genoeg om het ambt te kopen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
Het is maar 410.000.000,00 dat is toch een fooi om het belangrijkste ambt in het land te kunnen kopen?
Het scheelt dat ie er nog een nul achter kan zetten en dan heeft hij nog steeds te eten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, vooralsnog lijkt het niet bepaald genoeg om het ambt te kopen.
Crassus is een historisch precedent, net zoals vele romeinse consulsquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om of het voor mij bizar is, maar ook vooral dat het bizar is vergeleken met de overige kandidaten en sowieso ook in historisch perspectief zonder precedent is.
Ik denk dat het een primeur is om een goochelaar in te huren om stemmen te trekken.twitter:MikeBloomberg twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 23:15:00Everyone thinks I have a massive data operation fueling my campaign.But really it’s just @OzTheMentalist predicting the future. https://t.co/209C7hUo0D reageer retweet
Gelachen 🤣quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:32 schreef KI1234 het volgende:
Als je even weg kan kijken van al de bombarderie en spanning rondom de democratische voorverkiezingen, en alles bij elkaar zetten en beschouwen, kun je je afvragen of al die inspanningen werkelijk ergens voor gaan dienen. Ik zie in mijn bescheiden mening geen enkele Democraat het W.H. 2020 winnen. Ongeacht wie van de huidige (bejaarde) kandidaten men gaat voorschuiven.
Er bestaat nog altijd veel woede na 8 jaar Obama en mensen geven hem en de Democraten de schuld van alles en nog wat. In heel veel grote steden, de dus Democratisch bestuurde gebieden, heerst er een enorme dakloosheidsproblematiek en de Democraten worden hiervoor verantwoordelijk gezien. De huurwoningmarkt in de VS staat op instorten, zelfs veel werkende mensen kunnen de torenhoge huurprijzen niet betalen om zelfstandig te wonen. In steden als San Francisco poept men zelfs op straat omdat ze geen weg meer uit de crisis zien. Dat is een vaak terugkerend thema in de VS, het wordt specifiek genoemd. Dat wordt de Democraten niet in dank afgenomen.
Bovendien is juist de bevolkingsgroep die zogenaamd het meest zou profiteten van de door Sanders voorgestelde gratis Medicaid voor allen, de middenklasse, zwaar bestraft onder de Obamacare-eis die iedere Amerikaan verplichtte tot het aanschaffen van een polis. Veel mensen gingen dan betalen voor polissen waar ze geen of zeer weinig voordelen of betalingen van zouden krijgen omdat ze net buiten de boot vielen met hun inkomens. Te rijk voor het door de staat betaalde Medicaid maar te arm om de eigenrisico-bedragen te betalen. De polissen waren duur en het voelde alsof dat geld gewoon doelloos over de balk gegooid werd. Normaal gesproken zouden middenklasse Amerikanen dat geld dat ze aan premies onder Obama uitgaven gebruiken om zelf de operaties, ingrepen, en controles te betalen. Nu moesten ze dat alsnog gaan doen maar met een legere portemonee. Ook dat werd de Democraten verweten.
Nog een punt is dat de Democraten worden gezien als voorstanders van open grenzen. Of dit überhaupt waar is en zo ja, in hoeverre schijnt niet toe te doen. Het wordt afgeschreven als fake news mede door de propagandaoorlog van Trump. De dems worden gezien als blankenhaters en de partij van de allochtonen, net zoals bij onze pvda een aantal jaar geleden.
En als laatste maar niet het minste, zijn veel conservatieve plattelanders bang dat de dems hun vuurwapens komen afpakken. Die geruchten, noem het desnoods propaganda, verspreiden zich onder de republikeinse bevolking. Ze laten elkaar uitspraken zien en horen van top democratische leiders zoals Romney en Sanders die hebben gezegd dat hele klassen wapens verboden moeten worden. Vuurwapenbezit is inmiddels echter diep verweven met de cultuur en traditie in die gebieden en men kan zich zulke extreme maatregelen niet voorstellen.
Willen de Democraten alsnog winnen moeten ze stuk voor stuk deze punten aanspreken, de tegenstand tegemoet komen met compromissen, de vicieuze geruchten weten te breken en te weerleggen, en zorgen dat men weet waar ze daadwerkelijk voor staan en geen leugens verspreid worden.
Vooralsnog zie ik dit niet gebeuren.
Mikns insziens zal Trump gewoon winnen want de omstandigheden blijven dezelfde, ook al zijn de spelregels en de inzet veranderd.
Om op te sommen dus, hier zal het om spannen en momenteel staan de reps op deze punten veel beter voor:
Vuurwapens
Medicaid
Open grenzen
Huizenmarket
Dakloosheid
Criminaliteit (vooral moorden) in Democratische steden (waar ze de schuld van krijgen)
Ach, beter een goochelaar dan Putin.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:35 schreef Chivaz het volgende:
Ik denk dat het een primeur is om een goochelaar in te huren om stemmen te trekken.twitter:MikeBloomberg twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 23:15:00Everyone thinks I have a massive data operation fueling my campaign.But really it’s just @:OzTheMentalist predicting the future. https://t.co/209C7hUo0D reageer retweet
Ik ook. Criminaliteit is vooral zo groot dankzij republikeinse policies.quote:
Wat is haar plan dan? Lijkt er nu op dat het is wat progressieve stemmen bij Sanders weghalen, hopen op een democratisch congres waar niemand een absolute meerderheid heeft. Dan de truckendoos open om Biden en Bloomberg nog voorbij te gaan die beide ook flink meer support dan zij heeft hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:40 schreef AnneX het volgende:
Had ik al gezegd, dat Elizabeth Warren mijn voorkeur heeft.
En zij wordt straal genegeerd door media, behalve twitter.
Hier kun je zien en horen en lezen: https://twitter.com/cmclymer/status/1234730790547795968
Het zal geen fluit meer uitmaken, helaasch.
Quotes:
“ This is how the Consumer Financial Protection Bureau was created. Warren singlehandedly brought it into existence a year later with such verve that Republicans refused to entertain confirming her as its first director, convinced she would ACTUALLY protect consumers.”
“So, what did Elizabeth Warren do? She decided to run for the Senate.
Her opponent was GOP incumbent Scott Brown, who had become an overnight sensation with his 2010 special election victory: a charismatic, handsome moderate Republican winning in blue Massachusetts.”
Ach, lees zelf maar. Zij heeft een plan.
En wat heeft Bernie Sanders in zijn 30 jaren als senator voor elkaar gebracht?
Inmiddels beginnen de moorden in steden als bijv Chicago men de keel uit te hangen en wil men daar oplossingen voor zien. Heb precies dit punt voorbij zien zwerven in Amerikaanse discussiefora. Daarnaast is men gaan denken dat een goede oplossing voor geweld zichzelf bewapenen is. Vuurwapens gingen in rode gebieden als warme broodjes over de toonbank na de zoveelste schoolschietpartij in Fl (door Cruz).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:56 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik ook. Criminaliteit is vooral zo groot dankzij republikeinse policies.
Ongelijkheid leidt tot meer criminaliteit
Slechte sociale vangnetten leidt tot meer criminaliteit
Te dure zorg leidt tot meer criminaliteit (onbehandelde geestelijke patiënten)
Corruptie in de hoogste lagen zoals bij Trump doet volgen in de lagere regionen, dus meer criminaliteit.
Etcetera
Benghazi is uitgebreid onderzocht. De mails ook.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:31 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En laat ik maar niet beginnen over Benghazi, de gedelete emails van Clinton.
De republikeinen zorgen voor goedkopere zorg door mensen de vrijheid te geven zelf te kiezen waar ze hun geld aan uitgeven.
Is dat zo? Vertel dan eens waarom de VS met afstand het meeste geld kwijt is aan gezondheidszorg voor een middelmatige kwaliteit? Die uitleg wil ik wel even horen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:31 schreef KI1234 het volgende:
De republikeinen zorgen voor goedkopere zorg door mensen de vrijheid te geven zelf te kiezen waar ze hun geld aan uitgeven.
Leuke stelling, wil je die ook onderbouwen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:31 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Trump ziet alle Amerikaanse onderdanen als gelijk.
Het is inderdaad wel indrukwekkend. Republikeinen sluiten bankiers op, je hoort het hier voor het eerst.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:34 schreef archito het volgende:
Ik heb nog nooit een nieuwe fok user zo snel af zien glijden van 'redelijke post maar niet mijn mening' naar 'totale bullshit en niet serieus te nemen'.
Tot die tijd was ze een republikein. Sanders was al die tijd een independent. En op basis van zijn kandidaatschap in 2016 is er toch een verschuiving plaats gevonden in ideeën.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:40 schreef AnneX het volgende:
Had ik al gezegd, dat Elizabeth Warren mijn voorkeur heeft.
En zij wordt straal genegeerd door media, behalve twitter.
Hier kun je zien en horen en lezen: https://twitter.com/cmclymer/status/1234730790547795968
Het zal geen fluit meer uitmaken, helaasch.
Quotes:
“ This is how the Consumer Financial Protection Bureau was created. Warren singlehandedly brought it into existence a year later with such verve that Republicans refused to entertain confirming her as its first director, convinced she would ACTUALLY protect consumers.”
“So, what did Elizabeth Warren do? She decided to run for the Senate.
Her opponent was GOP incumbent Scott Brown, who had become an overnight sensation with his 2010 special election victory: a charismatic, handsome moderate Republican winning in blue Massachusetts.”
Ach, lees zelf maar. Zij heeft een plan.
En wat heeft Bernie Sanders in zijn 30 jaren als senator voor elkaar gebracht?
Omgekeerde bewijslast, niet waar? Leuk geprobeerd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:43 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Leuke stelling, wil je die ook onderbouwen?
Dat is niet de schuld van de republikeinen maar jarenlang democratische heerschappij en tegenwerking (toen de reps de macht hadden). Bill Clinton bijv beschermde de farmaceutische industrie en zorgde dat fabrikanten van dure geneesmiddelen altijd buiten schot bleven. Onder hem pas waren de zorgkosten uit de pan gerezen in de jaren 90.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat zo? Vertel dan eens waarom de VS met afstand het meeste geld kwijt is aan gezondheidszorg voor een middelmatige kwaliteit? Die uitleg wil ik wel even horen.
PS: De Republikeinen hebben 7 (zeven) Congressionele onderzoekscommissies ingesteld om Benghazi te onderzoeken, ze hebben niets verwijtbaars gevonden. Dus inderdaad, begin daar maar niet over.
Heel kort gezegd? Je liegt en fantaseert. Bill Clinton had een Republikeins Congress en de President bepaalt medicijnen prijzen niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:06 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Omgekeerde bewijslast, niet waar? Leuk geprobeerd.
[..]
Dat is niet de schuld van de republikeinen maar jarenlang democratische heerschappij en tegenwerking (toen de reps de macht hadden). Bill Clinton bijv beschermde de farmaceutische industrie en zorgde dat fabrikanten van dure geneesmiddelen altijd buiten schot bleven. Onder hem pas waren de zorgkosten uit de pan gerezen in de jaren 90.
Om het heel kort te houden.
Virginia en vermont nu, shit load om 2 uur straks, nog een paar om 3 uur.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:11 schreef Barbusse het volgende:
Wellthatescalatedquickly.gif...
Iemand enig idee wanneer exitpolls verschijnen?
quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:11 schreef Barbusse het volgende:
Al voor Virginia en Vermont 10 min geledenquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:11 schreef Barbusse het volgende:
Ach, als we morgen wakker worden zijn de uitslagen wel aardig bekend, tijdzones zijn soms best handigquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:18 schreef Tweek het volgende:
De paniek op reddit is altijd wel grappig, states worden gecalled en iedereen vraagt zich af waarom. Want er is nog geen stem bekend. Fucking dodo's.
Arkansas, Texas, Tennesse dat zijn allemaal rode staten joh, die gaan zonder de geringste twijfel naar Trump. Dus waar doet het men nog voor aldaar?quote:
Dat laatste is zeker, als biden dit wint dan pakt trump nog eens 4 jaar maar daar is iedereen al voorbereid mocht biden de nominatie winnen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:28 schreef Tweek het volgende:
Ik ben een voorstander van Sanders als President, ook in 2016. Maar ik zag nooit dat complot dat andere zagen om hem van de nominatie te houden. Behalve 1 ding. De superdelegates die zich uitspraken voor het stemmen en constant geteld werden in de media tussenstanden. Het werkt tegen je als je een race 1 tegen 300 begint. Mensen nemen dat mee in hun keuze.
Dat is nu niet meer het geval. Het al dan niet afhaken van kandidaten en het endorsen van biden, is allemaal onderdeel van het spel. Warren is geen spoiler, net zoveel van haar stemmers lopen over naar Biden als Sanders, nog buiten beschouwing nemend de stemmers die al overgelopen zijn omdat ze geen kans maakt. Als Warren er voor vandaag was uitgestapt had het alleen maar meer Biden geholpen. Sanders wordt nu genaaid door de moderates, maar dat is hun goed recht.
Dit keer begon hij niet met een achterstand, maar op dezelfde voet. Als je dan wilt winnen, moet je beter zijn als de rest. Ben je dat niet dan verlies je.
Is het een catastrofale inschattingsfout van de rest van de partij? Denk het wel, de machine die Sanders heeft opgebouwd staat achter hem en zijn ideeën en zouden ook voor Warren die inzet nog getoond hebben. Maar een blijft bij wat het is kandidaat, daar doen ze het niet voor. Dus als Biden de nominatie wint, dan blijft die base waarschijnlijk thuis, of zet de machine uit. Want Bernie kan op ieder podium oproepen dat hij achter Biden staat en hem geweldig vindt, de kiezers die voor Sanders of Warren kozen, zien dat anders. Dat is de fout die gemaakt wordt.
Biden als kandidaat is Trump voor nog 4 jaar en het verlies van de SC voor 40 jaar.
twitter:Fanua twitterde op woensdag 04-03-2020 om 01:25:33#AScaucus unofficial count:JOE BIDEN - 31MIKE BLOOMBERG - 175TULSI GABBARD - 103BERNIE SANDERS - 37ELIZABETH WARREN - 5#SuperTuesday #AmericanSamoa #Democrats2020 #Biden #Bloomberg #Gabbard Warren #Sanders https://t.co/zYHVLTwRtr reageer retweet
African Americans zijn niet een monolithe stemgroep. Twee/drie staten is niet genoeg om conclusies te trekken. Daarnaast heeft Sanders ook hard op de latino bevolking in gezet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:37 schreef L3gend het volgende:
Exit poll NC
Biden 44%
Sanders 23%
Warren 11%
Bloomberg 11%
Sanders lijkt net als 4 jaar geleden nauwelijks appeal te hebben naar Aftrican American, ook in de suburbs van DC lijkt hij afgeslacht te worden. Bloomberg heeft lekker half miljard verspild door en haalt de 15% niet eens. Warren gaat ook pijnlijk af nu
Dat zullen ze ook doen, geloof me. Wel heb ik enig medelijden met Bernie en de dems, want die was hun laatste reëele kans.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:33 schreef Barbusse het volgende:
Ik heb het gevoel dat Warren en Bloomberg na vandaag beter de handdoek in de ring kunnen gooien...
Laat ik het zo zeggen Aftrican American in het zuiden, African American in NY en Chicago en California zijn natuurlijk wat liberaler. Sanders heeft echter wel indrukwekkend sprongen gemaakt naar Latinos en ben ook erg benieuwd dadelijk naar Texas waar het volledig kan omdraaien voor Sanders daarquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:40 schreef Tweek het volgende:
[..]
African Americans zijn niet een monolithe stemgroep. Twee/drie staten is niet genoeg om conclusies te trekken. Daarnaast heeft Sanders ook hard op de latino bevolking in gezet.
En een ander dingetje is dat de Afro-Amerkikaanse bevolking altijd een stukje conservatiever is dan je denkt dat ze zijn. God fearing etc.
En juist Bernie, is naar mijn weten, minder zogenaamd racistisch. Dus de zwarten moeten juist op hem stemmen. Wat een groot bord hebben die lui voor hun kop.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:37 schreef L3gend het volgende:
Exit poll NC
Biden 44%
Sanders 23%
Warren 11%
Bloomberg 11%
Sanders lijkt net als 4 jaar geleden nauwelijks appeal te hebben naar Aftrican American, ook in de suburbs van DC lijkt hij afgeslacht te worden. Bloomberg heeft lekker half miljard verspild door en haalt de 15% niet eens. Warren gaat ook pijnlijk af nu
Blijkbaar vinden ze Biden aantrekkelijker dan Sanders en verder zou VP van Obama ook flink geholpen hebbenquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:43 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En juist Bernie, is naar mijn weten, minder zogenaamd racistisch. Dus de zwarten moeten juist op hem stemmen. Wat een groot bord hebben die lui voor hun kop.
Afro's zijn liberaal wanneer het hun uitkomt en conservatief ook als de gelegenheid zich voordoet. Soms vraag ik me af wie de echte manipuleerders zijn. Niet altijd de typisch voor racisten uitgemaakt conservatieve blanken dus.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:42 schreef L3gend het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen Aftrican American in het zuiden, African American in NY en Chicago en California zijn natuurlijk wat liberaler. Sanders heeft echter wel indrukwekkend sprongen gemaakt naar Latinos en ben ook erg benieuwd dadelijk naar Texas waar het volledig kan omdraaien voor Sanders daar
De "Zwarten" moeten niets, en zijn door de kerk en hun leiders wel erg georganiseerd. 1 endorsement in SC zorgde ervoor dat Biden SC won. 1 kerkelijke leider heeft die macht.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:43 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En juist Bernie, is naar mijn weten, minder zogenaamd racistisch. Dus de zwarten moeten juist op hem stemmen. Wat een groot bord hebben die lui voor hun kop.
Er wordt veel teveel aandacht en gewicht toegekend aan de zwarte bevolking terwijl die enkel 12% van de bevolking opmaken. Kijk eerder naar de latino's dan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:46 schreef Tweek het volgende:
[..]
De "Zwarten" moeten niets, en zijn door de kerk en hun leiders wel erg georganiseerd. 1 endorsement in SC zorgde ervoor dat Biden SC won. 1 kerkelijke leider heeft die macht.
En dat is niet gek, want ze hebben vaak het meeste voor elkaar gekregen door een sterker leider te volgen en als 1 blok te stemmen.
De discussie of dat in dit politieke veld ook de juiste keuze is, is een aandere.
Clinton verloor op 60k stemmen in drie staten, de zwaarte van iedere stem telt daar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:48 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Er wordt veel teveel aandacht en gewicht toegekend aan de zwarte bevolking terwijl die enkel 12% van de bevolking opmaken. Kijk eerder naar de latino's dan.
Beide zijn heel belangrijk, de staten die later komen Texas, Colorado en California gaat de aandacht ook naar latinos en later in de maand Floridaquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:48 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Er wordt veel teveel aandacht en gewicht toegekend aan de zwarte bevolking terwijl die enkel 12% van de bevolking opmaken. Kijk eerder naar de latino's dan.
Meer dan 1 miljoen African American die Obama steunde bleven thuis in 2016. Die hadden het verschil kunnen maken in Detroit of Philidelphia.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:50 schreef Tweek het volgende:
[..]
Clinton verloor op 60k stemmen in drie staten, de zwaarte van iedere stem telt daar.
Kan niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:54 schreef KI1234 het volgende:
Ineens valt het mij in, wat als Biden Obama als zijn VP zou nemen?
Een soort van 4 more years?
En toch leek Trump ooit in zijn campagne, volgens mij de vorige, zijn aanhang te gaan paaien met de uitspraak dat zij zonder de latino's of zwarten en enkel met de witte bevolking achter zich zouden winnen. Zei hij dat niet ooit?quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:51 schreef L3gend het volgende:
[..]
Beide zijn heel belangrijk, de staten die later komen Texas, Colorado en California gaat de aandacht ook naar latinos en later in de maand Florida
Dat kan waarschijnlijk wel, het 22ste Amendment stelt dat je niet meer dan twee keer verkozen mag worden tot President, het 22ste Amendement rept echter niet over de functie van VP en een VP die President word is dus geen schending omdat je dan niet tot President gekozen bent.quote:
Nee, niet opgezocht. Nu wel:quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:00 schreef Tweek het volgende:
[..]
Technisch misschien. Heb je het opgezocht?
Sanders kan niet algemeen winnen met al die close resultaten en de rest landslides voor Biden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:02 schreef L3gend het volgende:
Alabama zoals verwacht naar Biden
Too close to call in Massachessets waar het tussen Biden, Sanders en Warren lijkt te gaan
Too close to call in Oklahoma en Main waar het tussen Biden en Sanders gaat
Die zal na vannacht afhaken. Misschien vannacht zelfs.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:07 schreef L3gend het volgende:
Pijnlijk, Warren op basis van exit poll staat 3e in haar eigen thuisstaat, maar het is close
Sanders heeft nog California waar hij waarschijnlijk goed gaat scoren, ook Colorado en Utah lijken me staten waar hij waarschijnlijk wint. De grote vraagteken is dadeiljk Texasquote:Op woensdag 4 maart 2020 02:09 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Sanders kan niet algemeen winnen met al die close resultaten en de rest landslides voor Biden.
Het onderbouwen van je eigen stelling heet bij jou omgekeerde bewijslast?quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:06 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Omgekeerde bewijslast, niet waar? Leuk geprobeerd.
De ene werd door Clinton gewonnen de ander door Trump, waar heb je het over?quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:09 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Sanders kan niet algemeen winnen met al die close resultaten en de rest landslides voor Biden.
Afhaken dus.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:16 schreef Tweek het volgende:
Volgens mijn stream heeft Bloomberg over 20 minuten een statement.
Hij kreeg die rapper in Zweden vrij . Vergeet dat nooit!quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:58 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En toch leek Trump ooit in zijn campagne, volgens mij de vorige, zijn aanhang te gaan paaien met de uitspraak dat zij zonder de latino's of zwarten en enkel met de witte bevolking achter zich zouden winnen. Zei hij dat niet ooit?
Hij gaat zijn overwinning in American Samoa vieren!quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:16 schreef Tweek het volgende:
Die gaat zich terugtrekken. Nu maar even afwachten of hij zijn belofte gestand doet om Democraten te steunen tegen Trump.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:16 schreef Tweek het volgende:
Ik bedoel de vootverkiezingen. Clinton vs Trump waren dus de eindstrijd. Nu zitten we nog in de DNC.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:13 schreef Tweek het volgende:
[..]
De ene werd door Clinton gewonnen de ander door Trump, waar heb je het over?
Ik zei dat Trump iedere Amerikaanse burger als gelijkwaardig ziet. Als jij er anders van maakt dan kom je met een zware aantijging en moet je die bewijzen. Want onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Basisrecht uit het strafrecht.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:10 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het onderbouwen van je eigen stelling heet bij jou omgekeerde bewijslast?
Oprah zou ook een interessante optie zijn. En vrouw én zwart.quote:
Hij heeft zijn eerste kiesman in North Carolinaquote:Op woensdag 4 maart 2020 02:16 schreef Tweek het volgende:
En ik vroeg naar een onderbouwing.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:20 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik zei dat Trump iedere Amerikaanse burger als gelijkwaardig ziet.
Dit is geen reactie op wat ik zei op jouw claim.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:18 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik bedoel de vootverkiezingen. Clinton vs Trump waren dus de eindstrijd. Nu zitten we nog in de DNC.
Nee, degene die de bewering doet moet de bewering bewijzen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:20 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik zei dat Trump iedere Amerikaanse burger als gelijkwaardig ziet. Als jij er anders van maakt dan kom je met een zware aantijging en moet je die bewijzen. Want onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Basisrecht uit het strafrecht.
Trump is tegenstander van "positieve actie" (al doet ie er ook niets tegen) en de Democraten willen minderheden "voortrekken"quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En ik vroeg naar een onderbouwing.
Zo jij bent ook alleen maar uit op ruzie zeg. Bewijs jij maar eens dat democraten zwarten niet op handen dragen. Dat is zo'n beetje wat jij zegt maar omhekeerd. Compleet gebrek aan logica of ratio. Ik doe er niet mee aan deze onzin.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, degene die de bewering doet moet de bewering bewijzen.
Gaat goed hoor.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:21 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dit is geen reactie op wat ik zei op jouw claim.
Gaat het goed met je of moeten we de politie bellen om een check te doen?
Je kan ook zoveel vragen. Antwoord krijgen is anders.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En ik vroeg naar een onderbouwing.
En Pete Buttigieg heeft ongeveer 8% van de stemmen in Texas (na 20% van de stemmen). Het is daar wel duidelijk dat zijn terugtrekken, dat de andere kandidaten (Biden, Warren) daar gemakkelijker boven de 15% gaan uitkomen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:39 schreef Tweek het volgende:
Warren verliest in haar eigen staat en Biden wint, dat is wel een upset als dat zo is.
Link even het goede.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:43 schreef KI1234 het volgende:
Inmiddels staat Warren voorop in Massachusetts zegt google.
https://www.google.com/se(...)rGBkYGQAAIsUh7WCAAAA
Jij enig idee waarom Warren niet gewoon dropt en Bernie endorsed? Ik snap echt niet wat ze wil bereiken als ze niet eens haar eigen staat kan winnen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:39 schreef Tweek het volgende:
Warren verliest in haar eigen staat en Biden wint, dat is wel een upset als dat zo is.
Dit is Massachusetts:quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:39 schreef Tweek het volgende:
Dit is voornamelijk early voting, toen Buttigieg en Klobuchar nog in de race warenquote:Op woensdag 4 maart 2020 02:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En Pete Buttigieg heeft ongeveer 8% van de stemmen in Texas (na 20% van de stemmen). Het is daar wel duidelijk dat zijn terugtrekken, dat de andere kandidaten (Biden, Warren) daar gemakkelijker boven de 15% gaan uitkomen.
Als je je eigen staat niet wint, stop je de volgende dag. Dus Warren stapt er morgen uit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jij enig idee waarom Warren niet gewoon dropt en Bernie endorsed? Ik snap echt niet wat ze wil bereiken als ze niet eens haar eigen staat kan winnen.
Destijds verloor Hillary NY (in 2016) en toen dropte ze niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:47 schreef Tweek het volgende:
[..]
Als je je eigen staat niet wint, stop je de volgende dag. Dus Warren stapt er morgen uit.
Dat is allemaal niet gek.
Hoeveel delegates had ze toen al gewonnen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:49 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Destijds verloor Hillary NY (in 2016) en toen dropte ze niet.
Nope, Hillary won New York in 2016quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:49 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Destijds verloor Hillary NY (in 2016) en toen dropte ze niet.
Ik reageerde enkel op je opmerking over je thuisstaat kwijtaken. Doe niet zo vijandig. Tsjeez.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:50 schreef Tweek het volgende:
[..]
Hoeveel delegates had ze toen al gewonnen?
Ben je dom of doe je alsof je dom bent?
Ik zou denken dat je ook al de tekens op de muur kan zien als je overal waar al gestemd is 4e of 5e wordt. Buttigieg heeft toch ook niet op Indiana gewacht, die heeft slim voor super Tuesday nog wat kiezers naar zijn voorkeurskandidaat gestuurd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:47 schreef Tweek het volgende:
[..]
Als je je eigen staat niet wint, stop je de volgende dag. Dus Warren stapt er morgen uit.
Dat is allemaal niet gek.
Dan nog weet je wel hoe close het was? Hele delen die op Trump stemden. Ronduit schandalig voor haar.quote:
Je hebt het of op gezocht en probeert een vals verhaal te promotonen of je bent dom.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:52 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik reageerde enkel op je opmerking over je thuisstaat kwijtaken. Doe niet zo vijandig. Tsjeez.
Ik dacht dat je de primary bedoelde, maar in de general won Hillary NY met gemak van Trump met een verschil van meer dan 20%quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:53 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dan nog weet je wel hoe close het was? Hele delen die op Trump stemden. Ronduit schandalig voor haar.
https://www.indeed.nl/Sociale-Werkplaats-vacaturesquote:Op woensdag 4 maart 2020 02:53 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Dan nog weet je wel hoe close het was? Hele delen die op Trump stemden. Ronduit schandalig voor haar.
Ja, dat weet ik. Maar anders had Buttigieg hier 14% gehaald, en waarschijnlijk Biden en Bloomberg ook. En Warren komt zelfs zonder Buttigieg waarschijnlijk niet eens op de 15% in Texas.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:45 schreef L3gend het volgende:
[..]
Dit is voornamelijk early voting, toen Buttigieg en Klobuchar nog in de race waren
Dat zijn dus de latino's die op Sanders stemmen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 03:05 schreef KI1234 het volgende:
Texas
·
23% gerapporteerd
Bernie Sanders gaat aan de leiding
·
228 afgevaardigden beschikbaar
Stemmen
Kandidaat
Afgevaardigden
Percentage
Aantal
Bernie Sanders
– 28,6% 200.175
Joe Biden
– 22,7% 159.042
Michael Bloomberg
– 18,8% 131.685
Elizabeth Warren
– 13,6% 95.164
Pete Buttigieg
– 8,2% 57.424
Amy Klobuchar
– 4,1% 28.489
Die exitpoll Texas zegt werkelijk niets want te close om te kunnen uitroepenquote:Op woensdag 4 maart 2020 03:10 schreef L3gend het volgende:
Exit poll Texas:
Sanders 35%
Biden 34%
Bloomberg 13%
Warren 10%
Exit Poll Minnesota
Biden 37%
Sanders 31%
Warren 16%
Bloomberg 7%
Exir Poll Colorado
Sanders 32%
Biden 15%
Warren 15%
Bloomberg 15%
Met de onderste exit poll zie je duidelijk dat met Buttigieg erbij, zou Sanders in Colorado waarschijnlijk alle 67 kiesmannen hebben.quote:Op woensdag 4 maart 2020 03:10 schreef L3gend het volgende:
Exit poll Texas:
Sanders 35%
Biden 34%
Bloomberg 13%
Warren 10%
Exit Poll Minnesota
Biden 37%
Sanders 31%
Warren 16%
Bloomberg 7%
Exir Poll Colorado
Sanders 32%
Biden 15%
Warren 15%
Bloomberg 15%
Het is ook too close to call in Texas, maar Warren lijkt echt onder de 15% te zitten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 03:12 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Die exitpoll Texas zegt werkelijk niets want te close om te kunnen uitroepen
Of erg close van 67 aangezien sommige kandidaten wel de 15% kunnen halen in de districten. Maar er is een kans dat alle 3 nog onder de 15% zitten, maar denk dat Biden wel veilig is als ik de resultaten tot nu toe ziequote:Op woensdag 4 maart 2020 03:13 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Met de onderste exit poll zie je duidelijk dat met Buttigieg erbij, zou Sanders in Colorado waarschijnlijk alle 67 kiesmannen hebben.
Establishment staat, moderates (en misschien wel Romney/Clinton kiezers) lijken enthousiast voor Biden te willen stemmenquote:Op woensdag 4 maart 2020 03:20 schreef Kijkertje het volgende:
Opkomst in Virginia is bijna verdubbeld tov 2016
twitter:NateSilver538 twitterde op woensdag 04-03-2020 om 03:14:52Turnout in Virginia up from ~800K in 2016 to ~1.3M this year. It doesn't seem great for Sanders's electability narrative that turnout seems to be increasing more in states where he isn't doing as well. reageer retweet
In 2016 versloeg hij in Minnesota Clinton nog.quote:Op woensdag 4 maart 2020 03:20 schreef KI1234 het volgende:
Bernie kan zelfs geen Minnesota winnen? Das gewoon een liberale staat.
Dat is toch wel verrassend, Sanders behaalde daar 4 jaar geleden een behoorlijke overwinning daar op Hillary. Waarschijnlijk nu Biden omdat Klobuchar invloed daar groot isquote:Op woensdag 4 maart 2020 03:20 schreef KI1234 het volgende:
Bernie kan zelfs geen Minnesota winnen? Das gewoon een liberale staat.
Turnout in Virginia up from ~800K in 2016 to ~1.3M this year. It doesn't seem great for Sanders's electability narrative that turnout seems to be increasing more in states where he isn't doing as well.quote:Op woensdag 4 maart 2020 03:21 schreef L3gend het volgende:
[..]
Establishment staat, moderates (en misschien wel Romney/Clinton kiezers) lijken enthousiast voor Biden te willen stemmentwitter:NateSilver538 twitterde op woensdag 04-03-2020 om 03:14:52Turnout in Virginia up from ~800K in 2016 to ~1.3M this year. It doesn't seem great for Sanders's electability narrative that turnout seems to be increasing more in states where he isn't doing as well. reageer retweet
En de oudere blanken dan? Waarom gaat alles volgens jou op basis van ras? Obsessie?quote:Op woensdag 4 maart 2020 03:24 schreef Tweek het volgende:
House Majority Whip Jim Clyburn said there is "no question" Pete Buttigieg's sexual orientation and views on same-sex marriage are an obstacle for the 2020 Democratic presidential hopeful obtaining support from older black voters.
Het gaat omstemen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 03:28 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En de oudere blanken dan? Waarom gaat alles volgens jou op basis van ras? Obsessie?
Zelfs Maine kan Sanders niet winnen van Biden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 03:23 schreef L3gend het volgende:
[..]
Dat is toch wel verrassend, Sanders behaalde daar 4 jaar geleden een behoorlijke overwinning daar op Hillary. Waarschijnlijk nu Biden omdat Klobuchar invloed daar groot is
Te close in Maine nog.quote:Op woensdag 4 maart 2020 03:33 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zelfs Maine kan Sanders niet winnen van Biden.
Edit: iets te voorbarig deze conclusie getrokken.
Een mogelijke upset in Maine werd wel door aantal experts voorspeld gezien Sanders zwakke uitslag in NH. Sanders aantrekkingskracht in ruraal Amerika lijkt minder dan 4 jaar geledenquote:Op woensdag 4 maart 2020 03:33 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Zelfs Maine kan Sanders niet winnen van Biden.
Edit: iets te voorbarig deze conclusie getrokken.
twitter:Nate_Cohn twitterde op maandag 02-03-2020 om 20:50:21If you're looking for something like a 'true' upset opportunity for Biden tomorrow, consider Maine. Sanders still favored--wouldn't be a 'true' upset opportunity otherwise. But it has the 8th oldest eligible Clinton voters, by our estimates, and NH didn't wasn't great for Sanders reageer retweet
twitter:AP_Politics twitterde op woensdag 04-03-2020 om 03:47:01BREAKING: Joe Biden wins the Democratic presidential primary in Minnesota. #APracecall at 8:45 p.m. CST. #Election2020 #MNprimary https://t.co/lGfinjTqT4 reageer retweet
En die Warren dwarsboomt Bernie juist want ze pakt die zeer belangrijke wisselstemmen van hem af. Die dus uit zullen maken.quote:Op woensdag 4 maart 2020 03:54 schreef L3gend het volgende:
Mininesota naar Biden, eerste grote upset. Klobuchar heeft Biden enorm geholpentwitter:AP_Politics twitterde op woensdag 04-03-2020 om 03:47:01BREAKING: Joe Biden wins the Democratic presidential primary in Minnesota. #APracecall at 8:45 p.m. CST. #Election2020 #MNprimary https://t.co/lGfinjTqT4 reageer retweet
Want kijk als die klote Warren netjes was opgedonderd net alsAmy en Pete dan waren die stemmenquote:Op woensdag 4 maart 2020 03:54 schreef L3gend het volgende:
Mininesota naar Biden, eerste grote upset. Klobuchar heeft Biden enorm geholpentwitter:AP_Politics twitterde op woensdag 04-03-2020 om 03:47:01BREAKING: Joe Biden wins the Democratic presidential primary in Minnesota. #APracecall at 8:45 p.m. CST. #Election2020 #MNprimary https://t.co/lGfinjTqT4 reageer retweet
Dit is echt beschamend van Warren. Bijna geen staat de 15% halen en ondertussen 3e staan in haar eigen thuisstaat. Ongeloofelijk dat ze niet eerder is gestopt als iedereen dit zag aankomen. Warren kost Sanders echt veel staten en belangrjike delegatesquote:Op woensdag 4 maart 2020 03:57 schreef OMG het volgende:
Hopelijk dat Warren dan snel Sanders endorsed. Fuck Biden.
Zou het een plan zijn van het establishment waar Warren gewillig aan meedoet?quote:Op woensdag 4 maart 2020 04:01 schreef L3gend het volgende:
[..]
Dit is echt beschamend van Warren. Bijna geen staat de 15% halen en ondertussen 3e staan in haar eigen thuisstaat. Ongeloofelijk dat ze niet eerder is gestopt als iedereen dit zag aankomen. Warren kost Sanders echt veel staten en belangrjike delegates
Ken dat kanaal van een jaar of 5 of zo geleden. Beging het fout een keer op een van hun video's te klikken. Vanaf dat moment stonden ze altijd in mijn aanbevelingen, kwam er niet vanaf. Vond hun inhoud te radicaal en bizar. Heb dus via YT op not interested meermaals geklikt. Eindelijk zie ik ze nooit meer.quote:
Fok werkt weer.quote:Op woensdag 4 maart 2020 03:55 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Jij zei dat Trump was een racist niet ik. De meesten die zoiets beweren projecteren dat op de fanbase. Hiermee zeg ik niet ik daartoe hoor. Dus ik stelde je op de proef en je hebt gefaald. Je denkt werkelijk dat ik een racist ben en dus bevestig je dat vooroordeel. Gefeliciteerd, je hebt je voor schut gezet (in jouw taalgebruik, je bent dom.)
twitter:mviser twitterde op woensdag 04-03-2020 om 03:55:19Joe Biden is mopping the floor in states that he never visited, where he opened zero field offices, and where he spent next to nothing on TV. reageer retweet
Wat is de bron van die twitteraar? Is het een journalist soms?quote:Op woensdag 4 maart 2020 04:24 schreef Kijkertje het volgende:
twitter:mviser twitterde op woensdag 04-03-2020 om 03:55:19Joe Biden is mopping the floor in states that he never visited, where he opened zero field offices, and where he spent next to nothing on TV. reageer retweet
Hiermee plegen de dems electorale zelfmoord natuurlijk. Geen schijn van een kans tegenover Trump. Ik feliciteer die laatste alvast met nog 4 jaar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 04:24 schreef Kijkertje het volgende:
twitter:AriBerman twitterde op woensdag 04-03-2020 om 00:00:23750 polling places were closed from 2012-2018 in Texas, more than any other state. 52 of those polling places were closed in Houston's Harris County https://t.co/6nelynmFbi reageer retweet
Draadje:twitter:AriBerman twitterde op woensdag 04-03-2020 om 00:05:01Look at wait times in Democratic polling locations (on left) in Houston vs Republican ones (on right). Virtually every Dem location has a long wait but almost no Republican ones do https://t.co/4CUFqaOcyu reageer retweet
twitter:kira_lerner twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 23:41:33.@OrganizeTexas tells me that wait times are so long in Harris County’s Black and Latino neighborhoods that people are going from location to location, and some voters are giving up on voting reageer retweet
En Klobuchar die Biden Minnesota schenktquote:Op woensdag 4 maart 2020 07:04 schreef Ludachrist het volgende:
Dat Biden zo'n goede super tuesday zou hebben had ik eigenlijk niet verwacht. Bloemetje naar Warren zou wel netjes zijn.
Je kan of wil je stelling dus niet onderbouwen, dus daarmee verdwijnt hij in de prullenbak.quote:Op woensdag 4 maart 2020 02:31 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Gaat goed hoor.
[..]
Je kan ook zoveel vragen. Antwoord krijgen is anders.
Wat aan toont dat 'de verkiezingen kopen' niet kan, de meeste stemmers worden toch meer beïnvloed door landelijke kranten en debatten dan door reclamespotjes en folders uitdelers.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:09 schreef L3gend het volgende:
Biden wint gewoon staten waar hij nauwelijks geld heeft uitgegeven, niet is geweest en geen of maar 1 kantoor heeft in de gehele staat
twitter:MSNBC twitterde op woensdag 04-03-2020 om 07:43:08BREAKING: Joe Biden wins Texas Democratic Primary, NBC News projects. https://t.co/aY2vUW07zV https://t.co/nVfdrfoav2 reageer retweet
Volgens deze site:quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:50 schreef archito het volgende:
Is er een schatting bekend hoeveel stemmers van Warren als tweede keus Sanders of Biden hebben?
Scheelt tot nu toe 1 gedelegeerde, toch?quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:52 schreef L3gend het volgende:
MSNBC called Texas voor Bidentwitter:MSNBC twitterde op woensdag 04-03-2020 om 07:43:08BREAKING: Joe Biden wins Texas Democratic Primary, NBC News projects. https://t.co/aY2vUW07zV https://t.co/nVfdrfoav2 reageer retweet
Het verschil dreigt wel best significant te worden, nu er steeds meer Election Day voting geteld wordt en daarmee de uiteindelijke delegate verdeling. Texas was vooraf gezien als de belangrijkste staat voor de beeldvorming, California zou naar Sanders gaan en het zuiden naar Biden. Probleem voor Sanders is dat het week gaat duren voordat alles in California geteld wordt, dus we weten niet hoe groot zijn marges is de komende dagen en daarmee de delegate calculatie. Terwijl Biden wel lekker kan zeggen dat hij Texas gewonnen heeft, de zuidelijke staten met groot verschil en zelfs ex-Sanders 2016 statenquote:Op woensdag 4 maart 2020 07:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Scheelt tot nu toe 1 gedelegeerde, toch?
https://edition.cnn.com/e(...)d=ec_flip_hz_texas_d
Zonder een "the winner takes it all" principe is het winnen van een staat niet zo super belangrijk, al is het voor de beeldvorming wel belangrijk dat Biden nu 9 staten lijkt te winnen, tegen 4 voor Sanders.
Precies, als Biden alles behalve Californië heel nipt had gewonnen en Sanders Californië met een enorme meerderheid, dan had Sanders qua delegates een goede dag gehad.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Scheelt tot nu toe 1 gedelegeerde, toch?
https://edition.cnn.com/e(...)d=ec_flip_hz_texas_d
Zonder een "the winner takes it all" principe is het winnen van een staat niet zo super belangrijk, al is het voor de beeldvorming wel belangrijk dat Biden nu 9 staten lijkt te winnen, tegen 4 voor Sanders.
Ja, als ik het goed volg staat Biden nu zo'n 100 gedelegeerden voor. Dat is wel significant. Het was voor mij meer een reactie op de Breaking: Biden wint Texas. Leuk als je een staat wint, maar als dat maar met 1 of 2 procent verschil is schiet je daar vaak weinig mee op.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:04 schreef L3gend het volgende:
[..]
Het verschil dreigt wel best significant te worden, nu er steeds meer Election Day voting geteld wordt en daarmee de uiteindelijke delegate verdeling. Texas was vooraf gezien als de belangrijkste staat voor de beeldvorming, California zou naar Sanders gaan en het zuiden naar Biden. Probleem voor Sanders is dat het week gaat duren voordat alles in California geteld wordt, dus we weten niet hoe groot zijn marges is de komende dagen en daarmee de delegate calculatie. Terwijl Biden wel lekker kan zeggen dat hij Texas gewonnen heeft, de zuidelijke staten met groot verschil en zelfs ex-Sanders 2016 staten
Waarvan de meerderheid van klobuchar als derde keus wellicht Biden heeft. Maar dat is speculeren. Het verschil is wel significant maar ook niet helemaal zwart/wit.quote:Op woensdag 4 maart 2020 07:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens deze site:
https://morningconsult.com/2020-democratic-primary/
Percentage Second Choice Kiezers Warren
40% Sanders
16% Biden
12% Klobuchar
Geen idee hoe betrouwbaar deze site is.
Collins schijnt concerned te zijn.twitter:AdamParkhomenko twitterde op woensdag 04-03-2020 om 03:59:54Democrats just flipped a state house seat in Maine by 15 points tonight that Trump previously carried by 8 points. Terrible news for Susan Collins. reageer retweet
Warren wil Sanders niet eens een hand gevenquote:Op woensdag 4 maart 2020 03:57 schreef OMG het volgende:
Hopelijk dat Warren dan snel Sanders endorsed. Fuck Biden.
Biden twee keer zoveel kiesmannen dan Warren, en anderhalf maal zoveel stemmen in Massaschusetts.quote:Op woensdag 4 maart 2020 05:12 schreef L3gend het volgende:
Wow, Biden wint Massachusetts![]()
Warren vernederd in haar eigen thuisstaat
Warren en Bloomberg moeten uit de race stappen en nu kijken welke opa het beste doet
Haar carrière is voorbij en ze weet het.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:15 schreef Ulx het volgende:
Collins schijnt concerned te zijn.twitter:AdamParkhomenko twitterde op woensdag 04-03-2020 om 03:59:54Democrats just flipped a state house seat in Maine by 15 points tonight that Trump previously carried by 8 points. Terrible news for Susan Collins. reageer retweet
twitter:Acosta twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 23:59:51WH is allowing only still photos of this Coronavirus briefing. No audio or video permitted. Here is a photo of the VP as the briefing began. https://t.co/kB05s6IRvO reageer retweet
twitter:Acosta twitterde op woensdag 04-03-2020 om 00:28:43I asked Pence why the Coronavirus briefing is off camera today. He said he believes the briefing will be back on cam tomorrow. https://t.co/zUewMS69ET reageer retweet
Dafuq?twitter:Acosta twitterde op woensdag 04-03-2020 om 00:51:54The closest thing to an explanation we got as to why the Coronavirus briefing was off-camera with no-audio was when Pence said Trump was on camera a bunch today. https://t.co/8DYUTWvKer reageer retweet
Als ik alles bij elkaar optel van Super Tuesday, kom ik tot nu toe op 396 kiesmannen voor Biden en 317 voor Sanders.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, als ik het goed volg staat Biden nu zo'n 100 gedelegeerden voor. Dat is wel significant. Het was voor mij meer een reactie op de Breaking: Biden wint Texas. Leuk als je een staat wint, maar als dat maar met 1 of 2 procent verschil is schiet je daar vaak weinig mee op.
Bloomberg momenteel 15,3% in Texas, als die nog 0,4 procentpunt zakt maakt dat best een groot verschil.
Dat is coronaprotocol.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:19 schreef Idisrom het volgende:
Warren wil Sanders niet eens een hand geven
Hier houden ze het bij: https://www.theguardian.c(...)atest-delegate-countquote:Op woensdag 4 maart 2020 08:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als ik alles bij elkaar optel van Super Tuesday, kom ik tot nu toe op 396 kiesmannen voor Biden en 317 voor Sanders.
In Californië heeft Sanders tot nu toe 49 kiesmannen meer dan Biden. Zonder Californië was volgens mij de race bij de Democraten nu praktisch beslist
Het voordeel dat Warren en Bloomberg nu zo slecht scoren, is dat Biden of Sanders zelfstandig de meerderheid kunnen behalen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:36 schreef Hamlapjes het volgende:
Na vandaag (of ja, gisteren) lijkt het mij duidelijk dat de nominatie voor Biden binnen is. Sanders had een flinke voorsprong nodig gehad bij een contested convention, denk ik, bij een kleine voorsprong zie ik Biden gewoon genomineerd worden. Een weg naar een grote voorsprong of meerderheid voor Bernie zie ik niet meer eigenlijk, dus we zijn op weg naar Trump - Biden.
Voor Biden is Super Tuesday zo ook wel echt perfect verlopen. De strategie van de (moderates van de) DNC is zo briljant gebleken. Alles kwam zo bij elkaar voor Joe. Door een goed debat en een hele belangrijke endorsement van Clyburn kwam de landslide in SC. De daaropvolgende bounce, media-aandacht en het duidelijke kiezen van de partij voor hem, hebben hem de boost gegeven die hij nodig had. Nu krijgt hij ook de bonus van het narratief dat hij Super Tuesday heeft gewonnen, dus de vraag lijkt mij nu te worden hoe Biden de nominatie wint, niet of hij de nominatie wint.
Voor Bernie blijkt dat de base alleen niet genoeg is. Vind het zelf ergens wel jammer dat het hem niet gaat lukken, het had mij de interessantste presidentsverkiezingen opgeleverd, met twee kandidaten die toch aardig dezelfde groep kiezers proberen te targeten, zij het op heel verschillende manieren. Nu gaan we weer een race krijgen van een establishmentkandidaat tegen iemand die roept vooral tegen het establishment te zijn. De tactiek gaat hier dan toch worden om gematigde Republikeinen over te halen voor een keertje blauw te stemmen, want ik zie Biden niet per se veel meer Democratisch enthousiasme genereren dan Hillary. Al is het ook de vraag in hoeverre dat nodig is bij de Dems met Trump als president en ze toch wel komen om die gek weg te stemmen.
En dan hopen dat we over 4 jaar aan beide zijden een frisse, flink jongere kandidaat zien staan waarbij we weer eens een mooie inhoudelijke race kunnen zien (het zal wel valse hoop zijn).
Kiesmannen in Californië (en New York en nog een flink aantal staten) zeggen niets, nada, over je kansen om het presidentschap te winnen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als ik alles bij elkaar optel van Super Tuesday, kom ik tot nu toe op 396 kiesmannen voor Biden en 317 voor Sanders.
In Californië heeft Sanders tot nu toe 49 kiesmannen meer dan Biden. Zonder Californië was volgens mij de race bij de Democraten nu praktisch beslist
Altijd nog beter dan een systeem waar 2 staten de uitslag bepalen. Zoals met de popular vote.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Kiesmannen in Californië (en New York en nog een flink aantal staten) zeggen niets, nada, over je kansen om het presidentschap te winnen.
De uiteindelijk verkiezing wordt in een stuk of twaalf staten bepaald. Het systeem is zo fucked up...
Bij de popular vote zou een stemmer in Maine net zo veel waard zijn als een stemmer in Californië, dus dat is onzin.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan een systeem waar 2 staten de uitslag bepalen. Zoals met de popular vote.
Bij popular vote bepalen niet twee staten de uitslag, maar de meerderheid van de bevolking.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan een systeem waar 2 staten de uitslag bepalen. Zoals met de popular vote.
Hoe krijg je het weer uit je duim gezogen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik denk dat Bloomberg nog niet klaar is met geld uitgeven. Zijn miljarden worden nu besteed aan de campagne van Biden, het is zaak dat Biden nu zo min mogelijk spreekt wilt hij een kans maken tegen Trump.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 04:23:58The biggest loser tonight, by far, is Mini Mike Bloomberg. His “political” consultants took him for a ride. $700 million washed down the drain, and he got nothing for it but the nickname Mini Mike, and the complete destruction of his reputation. Way to go Mike! reageer retweet
Dan zie je maar weer hoe snel de ware aard naar boven komtquote:Op woensdag 4 maart 2020 00:34 schreef archito het volgende:
Ik heb nog nooit een nieuwe fok user zo snel af zien glijden van 'redelijke post maar niet mijn mening' naar 'totale bullshit en niet serieus te nemen'.
twitter:Acyn twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 22:14:16Alex Azar says that scientists have developed a potential vaccine after three days https://t.co/w1xw07ZWSb reageer retweet
Godsamme. Krijgen we nou elke dag Dr Fauci te zien die het domme gelul van Trump & trawanten moet weerleggen?twitter:Acyn twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 22:20:20Fauci has to tamp down on vaccine expectations which causes the President to ask him to talk about therapeutics https://t.co/gUrOVs0l8H reageer retweet
Trump kan 3 uur vollullen, ook al is het niet inhoudelijkquote:Op woensdag 4 maart 2020 09:08 schreef Ulx het volgende:
Trump gaat niet met Biden in debat. Trump weet ook wel dat hij nu zijn resultaten moet presenteren. En die zijn er niet.
Ik vind dit ook beter. Maar je bedoelt i.p.v. popular vote waarschijnlijk het systeem dat de meerderheid van een staat daarna alle stemmen van die staat krijgt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 08:49 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Die gaat graag met Biden in debat, Biden heeft moeite om er bij te blijven en hij stottert en vergeet en vergist zich nog al vaak. Kortom Biden komt over als een uitgebluste man met een lichte vorm van dementie, Trump walst daar met gemak overheen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:08 schreef Ulx het volgende:
Trump gaat niet met Biden in debat. Trump weet ook wel dat hij nu zijn resultaten moet presenteren. En die zijn er niet.
En om op je twitterquote in te gaan heeft Bloomberg volgens veel meer dan 700 miljoen uitgegeven, ik las ergens 1 miljard.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:03 schreef Chivaz het volgende:
Ik denk dat Bloomberg nog niet klaar is met geld uitgeven. Zijn miljarden worden nu besteed aan de campagne van Biden, het is zaak dat Biden nu zo min mogelijk spreekt wilt hij een kans maken tegen Trump.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 04:23:58The biggest loser tonight, by far, is Mini Mike Bloomberg. His “political” consultants took him for a ride. $700 million washed down the drain, and he got nothing for it but the nickname Mini Mike, and the complete destruction of his reputation. Way to go Mike! reageer retweet
Laat Bloombergs geld maar rollen en bid dat de debatten niet al te zwaar zijn voor Biden en misschien is er dan een kleine kans voor Biden om president te worden.
Behalve dat moderators dat niet accepteren. En Trump moet zijn beleid verdedigen. Hij moet aangeven waarom het goed is dat mensen de ACA kwijtraken. Hij moet vertellen waarom het goed is dat superrijken een fraai in de schatkist mochten doen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Trump kan 3 uur vollullen, ook al is het niet inhoudelijk
Nee, die Sandersbase voelt zich in de steek gelaten/verraden door de partijleiding en wordt verbitterd waardoor ze als wraakmaatregel afhaken en thuis blijven. Dat gaat de Democraten nog aardig parten spelen. Omdat ze juist qua kiezeropkomst méér mensen naar de stembus hebben moeten trekken en niet minder om Trump te verslaan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:07 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat de supporters van Sanders gaan doen. De gevestigde orde heeft duidelijk gewonnen, is de haat voor Trump nu zo groot dat ze toch gaan stemmen ondanks het feit dat ze weinig tot niets van hun agenda terug zullen zien?
En wie word de VP van Biden? Buttigieg of Klobuchar of toch maar een progressief zoals Warren om de progressieven te paaien?
Ach, alles is beter is dan Trump. Biden heeft misschien rare fratsen, maar over het algemeen lijkt hij mij een vrij conventionele president die zich omringt met kundige adviseurs waar hij dan ook daadwerkelijk naar luistert.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:17 schreef Refragmental het volgende:
Biden?
Verheug me al op zijn nominatie
Benieuwd of de toon hier dan ook zal omslaan, want kan me goed herinneren dat me een paar keer verteld is geworden dat we Biden vooral niet serieus moeten nemen nadat weer eens het zoveelste kindersnuif filmpje opdook of hij weer eens een minuut dementerend warrige zinnen staat uit te kramen.
Het enige wartaal uitslaande figuur dat de kleedkamer van tienermeisjes binnenstruint is Trump.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:17 schreef Refragmental het volgende:
Biden?
Benieuwd of de toon hier dan ook zal omslaan, want kan me goed herinneren dat me een paar keer verteld is geworden dat we Biden vooral niet serieus moeten nemen nadat weer eens het zoveelste kindersnuif filmpje opdook of hij weer eens een minuut dementerend warrige zinnen staat uit te kramen.
Maar Trump maakt Biden natuurlijk af.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, alles is beter is dan Trump. Biden heeft misschien rare fratsen, maar over het algemeen lijkt hij mij een vrij conventionele president die zich omringt met kundige adviseurs waar hij dan ook daadwerkelijk naar luistert.
Nou zit die Sandersbase vooral gegroepeerd in staten die toch wel democratisch stemmen, die base doet er dus niet zo veel toe.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:19 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nee, die Sandersbase voelt zich in de steek gelaten/verraden door de partijleiding en wordt verbitterd waardoor ze als wraakmaatregel afhaken en thuis blijven. Dat gaat de Democraten nog aardig parten spelen. Omdat ze juist qua kiezeropkomst méér mensen naar de stembus hebben moeten trekken en niet minder om Trump te verslaan.
Ik zie het niet gebeuren alle peilingen en ênquetes ten spijt.
Biden gaat inderdaad door het vals spelen van Trump verliezen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar Trump maakt Biden natuurlijk af.
Biden is de Hillary van 2020.
Alles is beter dan Trump totaal eens, maar Biden gaat natuurlijk niks klaarspelen tegen Trump. Snap ook niet dat de democraten zo inzetten op een kandidaat die geen jongeren aanspreekt. Ik lees hier wel eens dat de Republikeinen voornamelijk een kiezersgroep aanspreken die uitsterft. Nou volgens mij geldt hetzelfde voor de democraten. Blijkbaar zijn de meeste toch wel content met nog 4 jaar Donald.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, alles is beter is dan Trump. Biden heeft misschien rare fratsen, maar over het algemeen lijkt hij mij een vrij conventionele president die zich omringt met kundige adviseurs waar hij dan ook daadwerkelijk naar luistert.
Leek mij ook niet de sterkste kandidaat, maar we gaan het meemaken. Uiteindelijk hoeft hij natuurlijk maar een paar plekken te winnen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
De DNC heeft (onbewust) zijn handoek in de ring gegooid tegen Trump door voor een establishmentkandidaat tegen een niet-establishment kandidaat te kiezen. Juist dat was de reden voor Trump's overwinning.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waag mij niet aan voorspellingen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
De reden dat Clinton verloor was dat zij in bepaalde kringen extreem impopulair was en tot op verkiezingsdag werd achtervolgd door gezanik over haar e-mails.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:26 schreef KI1234 het volgende:
[..]
De DNC heeft (onbewust) zijn handoek in de ring gegooid tegen Trump door voor een establishmentkandidaat tegen een niet-establishment kandidaat te kiezen. Juist dat was de reden voor Trump's overwinning.
Ja maar zelfs een paar typisch democratisch stemmende staten gingen vorige keer over naar Trump, zoals PA en OH en mogelijk Michigan als ik mij goed herinner. Dat waren belangrijke schommelstaten die door Trump werden bemachtigd. In PA was de uitslag close, en voor 2016 waren ze nog blauw bij Obama.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou zit die Sandersbase vooral gegroepeerd in staten die toch wel democratisch stemmen, die base doet er dus niet zo veel toe.
De democraten hadden geen topkandidaat. Sanders is kansloos in de swingstates, dus hem kandideren is ook geen goed idee. Wat ik jammer vind is dat de Democraten niet de afgelopen 4 jaar hebben gebruikt om iemand te zoeken die echt goed is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alles is beter dan Trump totaal eens, maar Biden gaat natuurlijk niks klaarspelen tegen Trump. Snap ook niet dat de democraten zo inzetten op een kandidaat die geen jongeren aanspreekt. Ik lees hier wel eens dat de Republikeinen voornamelijk een kiezersgroep aanspreken die uitsterft. Nou volgens mij geldt hetzelfde voor de democraten. Blijkbaar zijn de meeste toch wel content met nog 4 jaar Donald.
De DNC kiest de kandidaat niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:26 schreef KI1234 het volgende:
[..]
De DNC heeft (onbewust) zijn handoek in de ring gegooid tegen Trump door voor een establishmentkandidaat tegen een niet-establishment kandidaat te kiezen. Juist dat was de reden voor Trump's overwinning.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Biden gaat inderdaad door het vals spelen van Trump verliezen.
Maar dat was bij elke kandidaat zo geweest.
Er waren op zich genoeg jonge kandidaten maar uiteindelijk beslissen de stemmers en die kozen massaal voor de oudere kandidaten. Ik had verwacht dat Kamala Harris het wat langer vol zou houden maar veel van de jongere kandidaten hadden ook problemen om aan geld te komen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De democraten hadden geen topkandidaat. Sanders is kansloos in de swingstates, dus hem kandideren is ook geen goed idee. Wat ik jammer vind is dat de Democraten niet de afgelopen 4 jaar hebben gebruikt om iemand te zoeken die echt goed is.
Dat ze nu aan komen zeilen met de verliezer van de vorige keer en iemand die het in 2008 ook al probeerde maar in de eerste staat maar 1% haalde en dus stopte, allebei al tegen de 80 jaar oud, is natuurlijk pure armoede.
Ik weet dat het in de, laten we het eufemistisch omschrijven, bijzondere kringen op internet heel normaal is om aan te nemen dat de leiding van de DNC alles bepaalt, dat alles een groot complot is en dat er drie mensen zijn die al handenwrijvend even beslissen wie de kandidaat moet worden, maar zo werkt het inderdaad niet.quote:
Ook niet zomaar iemand van het establishment, maar eentje met een enorm lange politieke carriere met heel wat misstappen, flip-flops op punten die veel Democraten nu belangrijk vinden, etc. Er is heel veel potentiele vuile was die nog buiten gehangen kan worden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:26 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ja, maar er had toch meer kunnen worden gedaan. Een beetje druk op de oude garde om niet zelf te gaan maar achter een jongere te gaan staan had bijvoorbeeld ook gekund. En zo proberen een aantal jongeren bekendheid te geven als kroonprins/koonprinses. Want dat is het probleem: iemand als Harris had gewoon te weinig naamsbekendheid. Als die al jaren zou worden gesteund door iemand uit de oude garde, profiteert ze van de bekendheid van die oudere democraat.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:33 schreef Mike het volgende:
[..]
Er waren op zich genoeg jonge kandidaten maar uiteindelijk beslissen de stemmers en die kozen massaal voor de oudere kandidaten. Ik had verwacht dat Kamala Harris het wat langer vol zou houden maar veel van de jongere kandidaten hadden ook problemen om aan geld te komen.
Tis geen complot hoor tis gewoon zo dat de leiding bepaalt. Das geen geheim. Ook als je kijkt naar de werkwijze van de (super)delegates. Die waren altijd al tegen Sanders.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik weet dat het in de, laten we het eufemistisch omschrijven, bijzondere kringen op internet heel normaal is om aan te nemen dat de leiding van de DNC alles bepaalt, dat alles een groot complot is en dat er drie mensen zijn die al handenwrijvend even beslissen wie de kandidaat moet worden, maar zo werkt het inderdaad niet.
Vier jaar Trump en de gemiddelde Amerikaan vind dat hij beter af is. Het gaat goed met de werkloosheid en buiten het Corona virus om gaat het echt niet slecht met de economie.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De reden dat Clinton verloor was dat zij in bepaalde kringen extreem impopulair was en tot op verkiezingsdag werd achtervolgd door gezanik over haar e-mails.
Desondanks verloor ze nipt van Trump (naar ik begrijp scheelde het alles bij elkaar zo'n 85.000 stemmen, verdeeld een paar staten) en won ze de popular vote met een verschil van ruim 3 miljoen stemmen.
Ik zou daarom niet weten waarom een 'establishment-kandidaat' kansloos zou zijn tegen Trump.
Voor die oudere garde is dit natuurlijk ook wel een beetje de laatste kans om nog president te kunnen worden, dus het ego zal daar ook wel in de weg zitten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar er had toch meer kunnen worden gedaan. Een beetje druk op de oude garde om niet zelf te gaan maar achter een jongere te gaan staan had bijvoorbeeld ook gekund. En zo proberen een aantal jongeren bekendheid te geven als kroonprins/koonprinses. Want dat is het probleem: iemand als Harris had gewoon te weinig naamsbekendheid. Als die al jaren zou worden gesteund door iemand uit de oude garde, profiteert ze van de bekendheid van die oudere democraat.
Nogmaals: die superdelegates hebben pas stemrecht in ronde 2, het is de laatste keer in 1952 geweest dat er een broken convention was. De kans dat de superdelegates stemrecht hebben was van te voren dus zeer klein.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:40 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Tis geen complot hoor tis gewoon zo dat de leiding bepaalt. Das geen geheim. Ook als je kijkt naar de werkwijze van de (super)delegates. Die waren altijd al tegen Sanders.
Met kroonprinsen loopt het alleen vaak slecht af. We hebben zelf in Nederland natuurlijk het voorbeeld van Lubbers/Brinkman. Er moet niet iemand gepusht worden, het moet organisch gaan of het werkt niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar er had toch meer kunnen worden gedaan. Een beetje druk op de oude garde om niet zelf te gaan maar achter een jongere te gaan staan had bijvoorbeeld ook gekund. En zo proberen een aantal jongeren bekendheid te geven als kroonprins/koonprinses. Want dat is het probleem: iemand als Harris had gewoon te weinig naamsbekendheid. Als die al jaren zou worden gesteund door iemand uit de oude garde, profiteert ze van de bekendheid van die oudere democraat.
Ik denk dat de VP keuze van essentieel belang is, ook zal Biden een aantal standpunten moeten overnemen die de progressieven graag willen zien.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:19 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Nee, die Sandersbase voelt zich in de steek gelaten/verraden door de partijleiding en wordt verbitterd waardoor ze als wraakmaatregel afhaken en thuis blijven. Dat gaat de Democraten nog aardig parten spelen. Omdat ze juist qua kiezeropkomst méér mensen naar de stembus hebben moeten trekken en niet minder om Trump te verslaan.
Ik zie het niet gebeuren alle peilingen en ênquetes ten spijt.
Niet echt, maar het staat je vrij om dat te geloven.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:40 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Tis geen complot hoor tis gewoon zo dat de leiding bepaalt. Das geen geheim. Ook als je kijkt naar de werkwijze van de (super)delegates. Die waren altijd al tegen Sanders.
Dat vrees ik inderdaad, mensen als Sanders en Biden lijken zo toch zichzelf nog belangrijker te vinden dan Amerika en de partij. Wat mij betreft onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Voor die oudere garde is dit natuurlijk ook wel een beetje de laatste kans om nog president te kunnen worden, dus het ego zal daar ook wel in de weg zitten.
Dat idee heb ik bij Sanders veel meer dan bij Biden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vrees ik inderdaad, mensen als Sanders en Biden lijken zo toch zichzelf nog belangrijker te vinden dan Amerika en de partij. Wat mij betreft onbegrijpelijk.
Of niet belangrijker, maar misschien ook gewoon beter. Wat als er echt geen geschikte jonge kandidaat rondloopt terwijl je zelf toch een vrij bekend politicus bent? Ga je dan jezelf opofferen om maar een jong iemand naar voren te kunnen schuiven?quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vrees ik inderdaad, mensen als Sanders en Biden lijken zo toch zichzelf nog belangrijker te vinden dan Amerika en de partij. Wat mij betreft onbegrijpelijk.
Ondanks de economie - die de afgelopen jaren wereldwijd booming was, ook in Nederland - is Trump nog altijd extreem impopulair. Zijn approval rating ligt net iets boven de 43 procent. En dat terwijl zijn presidentschap nauwelijks is geconfronteerd met catastrofes of crises. Voor Trump is het tot dusver relatief smooth sailing geweest, waarmee hij flink heeft gemazzeld.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Vier jaar Trump en de gemiddelde Amerikaan vind dat hij beter af is. Het gaat goed met de werkloosheid en buiten het Corona virus om gaat het echt niet slecht met de economie.
Biden maakt zeker een kans tegen Trump maar zijn achilleshiel zijn duidelijk de debatten waar hij op z’n zachtst gezegd niet bepaald sterk over kwam.
Valt mee: https://insideclimatenews(...)l-clean-energy-obamaquote:Op woensdag 4 maart 2020 09:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Klap voor het klimaat als het niet Sanders wordt.
Ik kan me niet voorstellen dat een partij die in het hele land 1000en politici heeft rondlopen, geen enkele geschikte jongere kandidaat heeft.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Of niet belangrijker, maar misschien ook gewoon beter. Wat als er echt geen geschikte jonge kandidaat rondloopt terwijl je zelf toch een vrij bekend politicus bent? Ga je dan jezelf opofferen om maar een jong iemand naar voren te kunnen schuiven?
Juist een polariserend figuur maakt meer kans zeg ik want hoe dichterbij Trump de democratische kandidaat staat hoe minder overtuigd is de dem base om te gaan stemmen. En de Trumpbase overhaal je sowieso niet om blauw te gaan stemmen. Dus polarisatie kan geen kwaad, mits tactisch aangebracht.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ook niet zomaar iemand van het establishment, maar eentje met een enorm lange politieke carriere met heel wat misstappen, flip-flops op punten die veel Democraten nu belangrijk vinden, etc. Er is heel veel potentiele vuile was die nog buiten gehangen kan worden.
Toch geef ik Biden meer kans dan Sanders, dat is echt wel een super polariserend figuur. Hij zou het beter doen als de economie tankte en er meer wanhopige arbeiders waren, maar dat is momenteel niet het geval.
Welke toon? Ik verwacht niet dat mensen hier opeens massaal fan zullen worden van Biden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:17 schreef Refragmental het volgende:
Biden?
Er zal best potentie rondlopen, maar het is nog wel een stap van potentie naar kanshebber. Van wat zich nu aan 'jongeren' kandidaat heeft gesteld vraag ik me wel af of dat nou echt betere leiders/politici zijn dan de oude garde. Er zit geen Obama tussen ofzo.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat een partij die in het hele land 1000en politici heeft rondlopen, geen enkele geschikte jongere kandidaat heeft.
In de gaat het om ego's, geld, charisma, en reputatie. Een jongere, meer capabale kandidaat maakt geen kans tegen een reus van de oude stempel.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het zijn juist de onafhankelijken die je moet overtuigen. En het is maar de vraag of die op een Sanders stemmen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:49 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Juist een polariserend figuur maakt meer kans zeg ik want hoe dichterbij Trump de democratische kandidaat staat hoe minder overtuigd is de dem base om te gaan stemmen. En de Trumpbase overhaal je sowieso niet om blauw te gaan stemmen. Dus polarisatie kan geen kwaad, mits tactisch aangebracht.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:17 schreef Refragmental het volgende:
Biden?
Fucking hell hahahahahatwitter:CalebJHull twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:26:57All Joe Biden had to do tonight is not do this and he did this https://t.co/qtanuzQqkm reageer retweet
Je moet helemaal niet proberen de base over te halen, de grootste groep stemmers in de VS zijn de independents. En die stemmen niet op een polariserend figuur, waarschijnlijk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:49 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Juist een polariserend figuur maakt meer kans zeg ik want hoe dichterbij Trump de democratische kandidaat staat hoe minder overtuigd is de dem base om te gaan stemmen. En de Trumpbase overhaal je sowieso niet om blauw te gaan stemmen. Dus polarisatie kan geen kwaad, mits tactisch aangebracht.
Iemand die een kindje een kusje wil geven, is dat het? Die moeder leek erg blij dat Biden dat deed. Sinds wanneer is een beetje aandacht geven aan een klein kind iets ergs geworden?quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]Fucking hell hahahahahatwitter:CalebJHull twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:26:57All Joe Biden had to do tonight is not do this and he did this https://t.co/qtanuzQqkm reageer retweet
Dit.twitter:monacharenEPPC twitterde op woensdag 04-03-2020 om 03:10:41Expecting a lot of breaking news about Burisma, Ukraine, and Hunter Biden in the next few days. reageer retweet
Ik hoop het.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Valt mee: https://insideclimatenews(...)l-clean-energy-obama
Biden heeft gewoon de Green New Deal omarmt.
Maar het blijft natuurlijk treurig om tijdens de algemene presidentsverkiezingen over de popular vote te beginnen, terwijl je bij je eigen voorverkiezingen delegates en superdelegates gebruikt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: die superdelegates hebben pas stemrecht in ronde 2, het is de laatste keer in 1952 geweest dat er een broken convention was. De kans dat de superdelegates stemrecht hebben was van te voren dus zeer klein.
Sinds de 'Biden is een enge pedo'-meme zijn intrede heeft gedaan. Ik sluit niet uit dat we Pizzagate weer terug zien komen als Biden echt de nominatie krijgt.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iemand die een kindje een kusje wil geven, is dat het? Die moeder leek erg blij dat Biden dat deed. Sinds wanneer is een beetje aandacht geven aan een klein kind iets ergs geworden?
Nee, peilingen laten dat niet zien. En de uitslagen van vandaag ook niet. Biden lijkt meer nieuwe stemmers te hebben aangetrokken dan Sanders.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gevoelsmatig lijkt me een establishment kandidaat inderdaad een oerstomme keuze, en zou Sanders een nieuwe groep kiezers op de been kunnen brengen. Laten peilingen dit niet zien? En hoe betrouwbaar zijn die peilingen tegenwoordig?
Ach, het is nog altijd beter dan een president die suggereert dat hij z'n dochter wil neuken en door 25 vrouwen wordt beschuldigd van seksueel ongewenst gedrag.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]Fucking hell hahahahahatwitter:CalebJHull twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:26:57All Joe Biden had to do tonight is not do this and he did this https://t.co/qtanuzQqkm reageer retweet
Ben ik de enige die hardop zit te lachen om de tweets van Trump?twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 04:35:16Elizabeth “Pocahontas” Warren, other than Mini Mike, was the loser of the night. She didn’t even come close to winning her home state of Massachusetts. Well, now she can just sit back with her husband and have a nice cold beer! reageer retweet
Wtf.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:53 schreef Chivaz het volgende:
Amerikaquote:Op woensdag 4 maart 2020 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, het is nog altijd beter dan een president die suggereert dat hij z'n dochter wil neuken en door 25 vrouwen wordt beschuldigd van seksueel ongewenst gedrag.
Sanders is eigenlijk ook geen Democraat (als in partijlid). Alleen tijdens zijn vorige campagne was hij korte tijd lid en nu weer. Waarschijnlijk gaat hij straks weer vrolijk als independent verder.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat idee heb ik bij Sanders veel meer dan bij Biden.
Waarschijnlijk wel.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:58 schreef Chivaz het volgende:
Ben ik de enige die hardop zit te lachen om de tweets van Trump?twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 04-03-2020 om 04:35:16Elizabeth “Pocahontas” Warren, other than Mini Mike, was the loser of the night. She didn’t even come close to winning her home state of Massachusetts. Well, now she can just sit back with her husband and have a nice cold beer! reageer retweet
Is iemand die al dertig jaar in het Congres zit establishment of niet?quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gevoelsmatig lijkt me een establishment kandidaat inderdaad een oerstomme keuze, en zou Sanders een nieuwe groep kiezers op de been kunnen brengen. Laten peilingen dit niet zien? En hoe betrouwbaar zijn die peilingen tegenwoordig?
Intrigerend, ik kan daar met m'n Europese hoofd niet bij. Stemmen veel mensen strategisch omdat ze denken dat hij meer kans maakt? (Dat kan ik me bijna niet voorstellen gezien de farce met Clinton.) Of vinden ze Sanders echt te extreem?quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, peilingen laten dat niet zien. En de uitslagen van vandaag ook niet. Biden lijkt meer nieuwe stemmers te hebben aangetrokken dan Sanders.
Denk het.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:58 schreef Chivaz het volgende:
Bovendien; Heeft hij zijn kruit al verschoten. Het zelfde trucje waar Trump succes mee had bij Hillary Clinton is mislukt. Nu staat er een presidentskandidaat tegenover een president die een impeachment aan de broek gekregen heeft.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:08 schreef Ulx het volgende:
Oh daar hebben we die onzin ook weer.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, het is nog altijd beter dan een president die suggereert dat hij z'n dochter wil neuken
Dat is niet het meetcriterium helaas.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is iemand die al dertig jaar in het Congres zit establishment of niet?
Asking for a friend.
Feitelijk misschien, maar in de praktijk niet. Wilders zou ook niet als establishment kandidaat worden gezien.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is iemand die al dertig jaar in het Congres zit establishment of niet?
Asking for a friend.
Nee want het land ligt er nu misschien super florrisant bij, maar dat komt ALLEMAAL door Obama natuurlijk.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:08 schreef Ulx het volgende:
Trump weet ook wel dat hij nu zijn resultaten moet presenteren. En die zijn er niet.
Ze vinden denk ik Sanders echt te extreem. En Clinton wekte veel meer weerstand op dan Biden, Trump toen minder dan nu en toch won Clinton bijna. Dus op basis daarvan is Biden niet kansloos.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Intrigerend, ik kan daar met m'n Europese hoofd niet bij. Stemmen veel mensen strategisch omdat ze denken dat hij meer kans maakt? (Dat kan ik me bijna niet voorstellen gezien de farce met Clinton.) Of vinden ze Sanders echt te extreem?
Mijn excuus maar ik bedoelde inderdaad de schommelaars en thuisblijvers. En soms valt die laatste groep in je base.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je moet helemaal niet proberen de base over te halen, de grootste groep stemmers in de VS zijn de independents. En die stemmen niet op een polariserend figuur, waarschijnlijk.
Sanders heeft in dertig jaar maar een paar wetten door het Congres gekregen. Hij heeft niet echt beleidspunten, hij heeft slogans. Ik denk dat veel mensen na vier jaar kretologie van Trump liever iets anders willen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Intrigerend, ik kan daar met m'n Europese hoofd niet bij. Stemmen veel mensen strategisch omdat ze denken dat hij meer kans maakt? (Dat kan ik me bijna niet voorstellen gezien de farce met Clinton.) Of vinden ze Sanders echt te extreem?
quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Oh daar hebben we die onzin ook weer.
Trump heeft niets van dien aard gesuggereerd.
Trump is een eng mannetje.quote:When asked how he would react if Ivanka, a former teen model, posed for Playboy, Trump replied, "It would be really disappointing — not really — but it would depend on what's inside the magazine."
He added: "I don't think Ivanka would do that, although she does have a very nice figure. I've said if Ivanka weren't my daughter, perhaps I'd be dating her."
“Isn’t that terrible? How terrible? Is that terrible?
Donald Trump's unsettling record of comments about his daughter Ivanka
Je kan je afvragen waarom Warren in de race is gebleven, het kan zomaar zijn dat Warren Sanders zijn nominatie heeft gekost.twitter:danielahanley twitterde op woensdag 04-03-2020 om 04:06:48It's looking like Warren may cost Bernie from winning Massachusetts, Maine, and Minnesota. Possibility even Oklahoma as well. It is depressing. #SuperTuesday #SuperTuesdayResults #supertuesday2020 https://t.co/YyKPxFTNev reageer retweet
quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iemand die een kindje een kusje wil geven, is dat het? Die moeder leek erg blij dat Biden dat deed. Sinds wanneer is een beetje aandacht geven aan een klein kind iets ergs geworden?
Ik ben benieuwd of Sanders de kansen van Biden gaat proberen te slopen, net zoals hij bij HRC flikte.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:12 schreef KI1234 het volgende:
Sanders heeft geen voldoende voorsprong in Californie dat het de grote successen van Biden in vrijwel alle andere belangrijke staten teniet zou doen. Doei goeie ouwe.
Afspraak met de leiding. Maar dan zal er een bepaalde gebruiker dat te controversieel vinden qua stelling.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:14 schreef Chivaz het volgende:
Je kan je afvragen waarom Warren in de race is gebleven, het kan zomaar zijn dat Warren Sanders zijn nominatie heeft gekost.twitter:danielahanley twitterde op woensdag 04-03-2020 om 04:06:48It's looking like Warren may cost Bernie from winning Massachusetts, Maine, and Minnesota. Possibility even Oklahoma as well. It is depressing. #SuperTuesday #SuperTuesdayResults #supertuesday2020 https://t.co/YyKPxFTNev reageer retweet
Warren heeft helemaal niks met Sanders, ik vraag me af of Warren wel Sanders liever als kandidaat ziet dan Biden.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:14 schreef Chivaz het volgende:
Er gaat geen dag voorbij of creepy Joe snuift aan kinderen en vrouwen, en raakt ze ongepast aanquote:Op woensdag 4 maart 2020 09:53 schreef Chivaz het volgende:
quote:Fighting has resumed in Afghanistan after the Taliban ended a partial truce with government troops, casting doubt on peace talks scheduled for next week.
Dozens of incidents in more than 16 provinces left eight militants and six civilians dead, officials said. Eight security personnel were also killed.
Meanwhile Donald Trump says he had a "very good talk" with a Taliban leader.
Their phone call follows the peace deal signed between the US and the Taliban at the weekend.
De middelgrote staten heeft Sanders duidelijk verloren van Biden, zoals North Carolaina met 56-26 en Virginia met 66-31. Zelfs het kleinere Alabama met 40-7 verloren.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:12 schreef KI1234 het volgende:
Sanders heeft geen voldoende voorsprong in Californie dat het de grote successen van Biden in vrijwel alle andere belangrijke staten teniet zou doen. Doei goeie ouwe.
Hoezo oplopen. Laatst gecheckt zo'n 20 minuten geleden waren 67% van de stemmen geteld aldaar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De middelgrote staten heeft Sanders duidelijk verloren van Biden, zoals North Carolaina met 56-26 en Virginia met 66-31. Zelfs het kleinere Alabama met 40-7 verloren.
Dat zijn dan drie staten, wat bijna 100 kiesmannen verschil geeft.
Dan moet je in Californië heel wat goedmaken.
Het verschil in Californië is nu 51 kiesmannen in het voordeel van Sanders t.o.v. Biden. Ik denk wel dat dit verschil nog gaat oplopen.
Het lijkt me dat je je complotjes wel mag bewijzen inderdaad, buiten wat 'DNC RIGGED'-geroep. Voor dat soort teksten hebben we al een paar users rondlopen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:17 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Afspraak met de leiding. Maar dan zal er een bepaalde gebruiker dat te controversieel vinden qua stelling.
Er moeten nog heel wat kiesmannen verdeeld wordenquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:22 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Hoezo oplopen. Laatst gecheckt zo'n 20 minuten geleden waren 67% van de stemmen geteld aldaar.
Daar staat tegenover dat een president in tijden van economische voorspoed meestal wint. Mild griepje voor de economie kan geen kwaadquote:Op woensdag 4 maart 2020 10:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze vinden denk ik Sanders echt te extreem. En Clinton wekte veel meer weerstand op dan Biden, Trump toen minder dan nu en toch won Clinton bijna. Dus op basis daarvan is Biden niet kansloos.
Wie je over moet halen zijn de kiezers die elke 4 jaar weer twijfelen tussen de Republikeinse en de Democratische kandidaat. En die win je niet met een Sanders, misschien wel met Biden.
Nogmaals tis geen complot. Tis gewoon gebeurd. Dat is niet moeilijk te geloven.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je je complotjes wel mag bewijzen inderdaad, buiten wat 'DNC RIGGED'-geroep. Voor dat soort teksten hebben we al een paar users rondlopen.
Hoe verklaar je dat het hele kamp opzij stapt om ruimte voor hem te maken zonder een centrale leiding/organisatie die dat aanbeveelt/opdraagt? En tegelijkertijd iemand uit zijn deel van het spectrum die juist niet weggaat om hem te dwarsbomen? Teveel toevalligheden.quote:Gematigd kamp maakte ruimte voor Biden
In de aanloop naar Super Tuesday staakten meerdere centristische kandidaten hun campagnes. Onder meer Pete Buttigieg en Amy Klobuchar trokken zich terug om ruimte te bieden aan Biden om de strijd aan te gaan met Sanders.
https://www.nu.nl/buitenl(...)t-in-californie.html
Deze was ook wel lachen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 09:53 schreef Chivaz het volgende:
twitter:Breaking911 twitterde op woensdag 04-03-2020 om 04:28:52Joe Biden calls his wife his sister and his sister his wife https://t.co/h2wuqIs0uI reageer retweet
Omdat die drie allemaal in dezelfde vijver vissen en dus zien dat ze verdeeld weinig kans hebben tegen Sanders, en daarom ruimte bieden aan de sterkste kandidaat van de groep centristen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:38 schreef KI1234 het volgende:
Hoe verklaar je dat het hele kamp opzij stapt om ruimte voor hem te maken zonder een centrale leiding/organisatie die dat aanbeveelt/opdraagt?
Je beseft je dat dat dikgedrukte is geschreven door de journalist? Ze hebben geen van beiden zelf aangegeven dat dat de reden is. Ze waren beide kansloos voor de zege geworden, dat was de reden dat ze er uit stapten.quote:
Terwijl ze elkaar nog zeer vijandig te lijf gingen in de debatten? Scheid toch uit joh. Ze hebben er persoonlijk geen enkele baat bij om zelf weg te gaan en een ander te endorsen zonder dat er beloftes daartegenover staan (leiding dus). En je gaat mij niet wijsmaken dat Biden over 4 (of 8) jaar nog in de politiek zit dat hij iets beloofd heeft en kan gunnen. Dat het deze jonge kandidaten daar om te doen is.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Omdat die drie allemaal in dezelfde vijver vissen en dus zien dat ze verdeeld weinig kans hebben tegen Sanders, en daarom ruimte bieden aan de sterkste kandidaat van de groep centristen?
Is maar een ideetje.
Ze hadden geen persoonlijk belang om te blijven en het risico te lopen dat hun carrière schade op zal lopen doordat ze nergens boven de 15% uit zouden komen, beide zijn nog jong en willen wellicht over 4 jaar weer mee doen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:48 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ze hebben er persoonlijk geen enkele baat bij om zelf weg te gaan
Als je weet dat je kansloos bent én dat je stemmen van iemand uit jouw kamp afpakt waardoor de kans dat de presidentskandidaat iemand wordt wiens ideeën je absoluut niet deelt wordt is het best verstandig om uit te stappen. Dat kunnen ze ook zelf wel bedenken, daar hebben ze de DNC niet voor nodig.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:48 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Terwijl ze elkaar nog zeer vijandig te lijf gingen in de debatten? Scheid toch uit joh. Ze hebben er persoonlijk geen enkele baat bij om zelf weg te gaan en een ander te endorsen zonder dat er beloftes daartegenover staan (leiding dus). En je gaat mij niet wijsmaken dat Biden over 4 (of 8) jaar nog in de politiek zit dat hij iets beloofd heeft en kan gunnen. Dat het deze jonge kandidaten daar om te doen is.
Omdat het voor Warren eigenlijk pas nu echt duidelijk is geworden dat ze geen kans maakt.quote:En dat alles verklaart nog niet waarom Warren niet weggaat terwijl ze geen schijn van een kans maakt.
Is toch een beetje de standaard modus operandi van de concern trolletjes. 'DNC corrupt, kandidaat die het niet heeft gehaald genaaid, Democraten stom'.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:50 schreef KoosVogels het volgende:
Nu loopt deze reeks de komende maanden dus weer over met reacties van figuren die roepen dat Sanders is genaaid door de DNC.
Ik geloof het gewoon niet en jij wel. Ieder zijn mening. Er zal evt over een aantal jaar een enorme beerput opengaan over corruptie bij de DNC. Dat is mijn verwachting en voorspelling.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je weet dat je kansloos bent én dat je stemmen van iemand uit jouw kamp afpakt waardoor de kans dat de presidentskandidaat iemand wordt wiens ideeën je absoluut niet deelt wordt is het best verstandig om uit te stappen. Dat kunnen ze ook zelf wel bedenken, daar hebben ze de DNC niet voor nodig.
[..]
Omdat het voor Warren eigenlijk pas nu echt duidelijk is geworden dat ze geen kans maakt.
Jaja, DNC rigged, stom, we weten het wel. Daarvoor loopt er in BNW echt een hele mooie reeks waarin je ongehinderd al je verdachtmakingen neer kunt zetten.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:55 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik geloof het gewoon niet en jij wel. Ieder zijn mening. Er zal evt over een aantal jaar een enorme beerput opengaan over corruptie bij de DNC. Dat is mijn verwachting en voorspelling.
Ja, en daar zit het probleem. Wij kijken met Europese ogen naar de situatie en denken dan dat Sanders hier nog niet eens in de PvdA zou zitten maar in de VS word toch echt anders gedacht.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Stel nou dat bekend wordt dat de DNC Buttigieg en Klobuchar heeft verzocht uit de race te stappen. Enerzijds omdat ze al kansloos zijn voor de eindoverwinning en omdat daarmee de winkansen voor Biden worden vergroot.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:55 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Ik geloof het gewoon niet en jij wel. Ieder zijn mening. Er zal evt over een aantal jaar een enorme beerput opengaan over corruptie bij de DNC. Dat is mijn verwachting en voorspelling.
Sanders zou ook bij ons behoorlijk links van het midden zitten hoor.quote:Op woensdag 4 maart 2020 10:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en daar zit het probleem. Wij kijken met Europese ogen naar de situatie en denken dan dat Sanders hier nog niet eens in de PvdA zou zitten maar in de VS word toch echt anders gedacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |