Tja, het is voor ons bizar. Maar voor iemand met zijn leeftijd en zijn vermogen is het gewoon geld wat hij over heeft. Zijn beide dochters (1 werkt bij de VN, de ander is getrouwd met een zoon van een multimiljonair) hebben het geld ook niet echt nodig, al zullen ze absoluut veel gaan krijgen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:24 schreef Monolith het volgende:
Aardig stuk in de NYT over de bizarre hoeveelheid geld die Bloomberg er tegenaan gooit:
https://www.nytimes.com/i(...)mpaign-spending.html
Het gaat mij niet om of het voor mij bizar is, maar ook vooral dat het bizar is vergeleken met de overige kandidaten en sowieso ook in historisch perspectief zonder precedent is.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, het is voor ons bizar. Maar voor iemand met zijn leeftijd en zijn vermogen is het gewoon geld wat hij over heeft. Zijn beide dochters (1 werkt bij de VN, de ander is getrouwd met een zoon van een multimiljonair) hebben het geld ook niet echt nodig, al zullen ze absoluut veel gaan krijgen.
Ja, het is de eerste kandidaat met een oorlogskas van 55 miljard... hij kan 20 miljard uitgeven zonder het echt te merken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om of het voor mij bizar is, maar ook vooral dat het bizar is vergeleken met de overige kandidaten en sowieso ook in historisch perspectief zonder precedent is.
Nou ja, vooralsnog lijkt het niet bepaald genoeg om het ambt te kopen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
Het is maar 410.000.000,00 dat is toch een fooi om het belangrijkste ambt in het land te kunnen kopen?
Het scheelt dat ie er nog een nul achter kan zetten en dan heeft hij nog steeds te eten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, vooralsnog lijkt het niet bepaald genoeg om het ambt te kopen.
Crassus is een historisch precedent, net zoals vele romeinse consulsquote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om of het voor mij bizar is, maar ook vooral dat het bizar is vergeleken met de overige kandidaten en sowieso ook in historisch perspectief zonder precedent is.
Ik denk dat het een primeur is om een goochelaar in te huren om stemmen te trekken.twitter:MikeBloomberg twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 23:15:00Everyone thinks I have a massive data operation fueling my campaign.But really it’s just @OzTheMentalist predicting the future. https://t.co/209C7hUo0D reageer retweet
Gelachen 🤣quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:32 schreef KI1234 het volgende:
Als je even weg kan kijken van al de bombarderie en spanning rondom de democratische voorverkiezingen, en alles bij elkaar zetten en beschouwen, kun je je afvragen of al die inspanningen werkelijk ergens voor gaan dienen. Ik zie in mijn bescheiden mening geen enkele Democraat het W.H. 2020 winnen. Ongeacht wie van de huidige (bejaarde) kandidaten men gaat voorschuiven.
Er bestaat nog altijd veel woede na 8 jaar Obama en mensen geven hem en de Democraten de schuld van alles en nog wat. In heel veel grote steden, de dus Democratisch bestuurde gebieden, heerst er een enorme dakloosheidsproblematiek en de Democraten worden hiervoor verantwoordelijk gezien. De huurwoningmarkt in de VS staat op instorten, zelfs veel werkende mensen kunnen de torenhoge huurprijzen niet betalen om zelfstandig te wonen. In steden als San Francisco poept men zelfs op straat omdat ze geen weg meer uit de crisis zien. Dat is een vaak terugkerend thema in de VS, het wordt specifiek genoemd. Dat wordt de Democraten niet in dank afgenomen.
Bovendien is juist de bevolkingsgroep die zogenaamd het meest zou profiteten van de door Sanders voorgestelde gratis Medicaid voor allen, de middenklasse, zwaar bestraft onder de Obamacare-eis die iedere Amerikaan verplichtte tot het aanschaffen van een polis. Veel mensen gingen dan betalen voor polissen waar ze geen of zeer weinig voordelen of betalingen van zouden krijgen omdat ze net buiten de boot vielen met hun inkomens. Te rijk voor het door de staat betaalde Medicaid maar te arm om de eigenrisico-bedragen te betalen. De polissen waren duur en het voelde alsof dat geld gewoon doelloos over de balk gegooid werd. Normaal gesproken zouden middenklasse Amerikanen dat geld dat ze aan premies onder Obama uitgaven gebruiken om zelf de operaties, ingrepen, en controles te betalen. Nu moesten ze dat alsnog gaan doen maar met een legere portemonee. Ook dat werd de Democraten verweten.
Nog een punt is dat de Democraten worden gezien als voorstanders van open grenzen. Of dit überhaupt waar is en zo ja, in hoeverre schijnt niet toe te doen. Het wordt afgeschreven als fake news mede door de propagandaoorlog van Trump. De dems worden gezien als blankenhaters en de partij van de allochtonen, net zoals bij onze pvda een aantal jaar geleden.
En als laatste maar niet het minste, zijn veel conservatieve plattelanders bang dat de dems hun vuurwapens komen afpakken. Die geruchten, noem het desnoods propaganda, verspreiden zich onder de republikeinse bevolking. Ze laten elkaar uitspraken zien en horen van top democratische leiders zoals Romney en Sanders die hebben gezegd dat hele klassen wapens verboden moeten worden. Vuurwapenbezit is inmiddels echter diep verweven met de cultuur en traditie in die gebieden en men kan zich zulke extreme maatregelen niet voorstellen.
Willen de Democraten alsnog winnen moeten ze stuk voor stuk deze punten aanspreken, de tegenstand tegemoet komen met compromissen, de vicieuze geruchten weten te breken en te weerleggen, en zorgen dat men weet waar ze daadwerkelijk voor staan en geen leugens verspreid worden.
Vooralsnog zie ik dit niet gebeuren.
Mikns insziens zal Trump gewoon winnen want de omstandigheden blijven dezelfde, ook al zijn de spelregels en de inzet veranderd.
Om op te sommen dus, hier zal het om spannen en momenteel staan de reps op deze punten veel beter voor:
Vuurwapens
Medicaid
Open grenzen
Huizenmarket
Dakloosheid
Criminaliteit (vooral moorden) in Democratische steden (waar ze de schuld van krijgen)
Ach, beter een goochelaar dan Putin.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:35 schreef Chivaz het volgende:
Ik denk dat het een primeur is om een goochelaar in te huren om stemmen te trekken.twitter:MikeBloomberg twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 23:15:00Everyone thinks I have a massive data operation fueling my campaign.But really it’s just @:OzTheMentalist predicting the future. https://t.co/209C7hUo0D reageer retweet
Ik ook. Criminaliteit is vooral zo groot dankzij republikeinse policies.quote:
Wat is haar plan dan? Lijkt er nu op dat het is wat progressieve stemmen bij Sanders weghalen, hopen op een democratisch congres waar niemand een absolute meerderheid heeft. Dan de truckendoos open om Biden en Bloomberg nog voorbij te gaan die beide ook flink meer support dan zij heeft hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:40 schreef AnneX het volgende:
Had ik al gezegd, dat Elizabeth Warren mijn voorkeur heeft.
En zij wordt straal genegeerd door media, behalve twitter.
Hier kun je zien en horen en lezen: https://twitter.com/cmclymer/status/1234730790547795968
Het zal geen fluit meer uitmaken, helaasch.
Quotes:
“ This is how the Consumer Financial Protection Bureau was created. Warren singlehandedly brought it into existence a year later with such verve that Republicans refused to entertain confirming her as its first director, convinced she would ACTUALLY protect consumers.”
“So, what did Elizabeth Warren do? She decided to run for the Senate.
Her opponent was GOP incumbent Scott Brown, who had become an overnight sensation with his 2010 special election victory: a charismatic, handsome moderate Republican winning in blue Massachusetts.”
Ach, lees zelf maar. Zij heeft een plan.
En wat heeft Bernie Sanders in zijn 30 jaren als senator voor elkaar gebracht?
Inmiddels beginnen de moorden in steden als bijv Chicago men de keel uit te hangen en wil men daar oplossingen voor zien. Heb precies dit punt voorbij zien zwerven in Amerikaanse discussiefora. Daarnaast is men gaan denken dat een goede oplossing voor geweld zichzelf bewapenen is. Vuurwapens gingen in rode gebieden als warme broodjes over de toonbank na de zoveelste schoolschietpartij in Fl (door Cruz).quote:Op dinsdag 3 maart 2020 23:56 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik ook. Criminaliteit is vooral zo groot dankzij republikeinse policies.
Ongelijkheid leidt tot meer criminaliteit
Slechte sociale vangnetten leidt tot meer criminaliteit
Te dure zorg leidt tot meer criminaliteit (onbehandelde geestelijke patiënten)
Corruptie in de hoogste lagen zoals bij Trump doet volgen in de lagere regionen, dus meer criminaliteit.
Etcetera
Benghazi is uitgebreid onderzocht. De mails ook.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:31 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En laat ik maar niet beginnen over Benghazi, de gedelete emails van Clinton.
De republikeinen zorgen voor goedkopere zorg door mensen de vrijheid te geven zelf te kiezen waar ze hun geld aan uitgeven.
Is dat zo? Vertel dan eens waarom de VS met afstand het meeste geld kwijt is aan gezondheidszorg voor een middelmatige kwaliteit? Die uitleg wil ik wel even horen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:31 schreef KI1234 het volgende:
De republikeinen zorgen voor goedkopere zorg door mensen de vrijheid te geven zelf te kiezen waar ze hun geld aan uitgeven.
Leuke stelling, wil je die ook onderbouwen?quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:31 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Trump ziet alle Amerikaanse onderdanen als gelijk.
Het is inderdaad wel indrukwekkend. Republikeinen sluiten bankiers op, je hoort het hier voor het eerst.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:34 schreef archito het volgende:
Ik heb nog nooit een nieuwe fok user zo snel af zien glijden van 'redelijke post maar niet mijn mening' naar 'totale bullshit en niet serieus te nemen'.
Tot die tijd was ze een republikein. Sanders was al die tijd een independent. En op basis van zijn kandidaatschap in 2016 is er toch een verschuiving plaats gevonden in ideeën.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 22:40 schreef AnneX het volgende:
Had ik al gezegd, dat Elizabeth Warren mijn voorkeur heeft.
En zij wordt straal genegeerd door media, behalve twitter.
Hier kun je zien en horen en lezen: https://twitter.com/cmclymer/status/1234730790547795968
Het zal geen fluit meer uitmaken, helaasch.
Quotes:
“ This is how the Consumer Financial Protection Bureau was created. Warren singlehandedly brought it into existence a year later with such verve that Republicans refused to entertain confirming her as its first director, convinced she would ACTUALLY protect consumers.”
“So, what did Elizabeth Warren do? She decided to run for the Senate.
Her opponent was GOP incumbent Scott Brown, who had become an overnight sensation with his 2010 special election victory: a charismatic, handsome moderate Republican winning in blue Massachusetts.”
Ach, lees zelf maar. Zij heeft een plan.
En wat heeft Bernie Sanders in zijn 30 jaren als senator voor elkaar gebracht?
Omgekeerde bewijslast, niet waar? Leuk geprobeerd.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:43 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Leuke stelling, wil je die ook onderbouwen?
Dat is niet de schuld van de republikeinen maar jarenlang democratische heerschappij en tegenwerking (toen de reps de macht hadden). Bill Clinton bijv beschermde de farmaceutische industrie en zorgde dat fabrikanten van dure geneesmiddelen altijd buiten schot bleven. Onder hem pas waren de zorgkosten uit de pan gerezen in de jaren 90.quote:Op woensdag 4 maart 2020 00:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat zo? Vertel dan eens waarom de VS met afstand het meeste geld kwijt is aan gezondheidszorg voor een middelmatige kwaliteit? Die uitleg wil ik wel even horen.
PS: De Republikeinen hebben 7 (zeven) Congressionele onderzoekscommissies ingesteld om Benghazi te onderzoeken, ze hebben niets verwijtbaars gevonden. Dus inderdaad, begin daar maar niet over.
Heel kort gezegd? Je liegt en fantaseert. Bill Clinton had een Republikeins Congress en de President bepaalt medicijnen prijzen niet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:06 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Omgekeerde bewijslast, niet waar? Leuk geprobeerd.
[..]
Dat is niet de schuld van de republikeinen maar jarenlang democratische heerschappij en tegenwerking (toen de reps de macht hadden). Bill Clinton bijv beschermde de farmaceutische industrie en zorgde dat fabrikanten van dure geneesmiddelen altijd buiten schot bleven. Onder hem pas waren de zorgkosten uit de pan gerezen in de jaren 90.
Om het heel kort te houden.
Virginia en vermont nu, shit load om 2 uur straks, nog een paar om 3 uur.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:11 schreef Barbusse het volgende:
Wellthatescalatedquickly.gif...
Iemand enig idee wanneer exitpolls verschijnen?
quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:11 schreef Barbusse het volgende:
Al voor Virginia en Vermont 10 min geledenquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:11 schreef Barbusse het volgende:
Ach, als we morgen wakker worden zijn de uitslagen wel aardig bekend, tijdzones zijn soms best handigquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:18 schreef Tweek het volgende:
De paniek op reddit is altijd wel grappig, states worden gecalled en iedereen vraagt zich af waarom. Want er is nog geen stem bekend. Fucking dodo's.
Arkansas, Texas, Tennesse dat zijn allemaal rode staten joh, die gaan zonder de geringste twijfel naar Trump. Dus waar doet het men nog voor aldaar?quote:
Dat laatste is zeker, als biden dit wint dan pakt trump nog eens 4 jaar maar daar is iedereen al voorbereid mocht biden de nominatie winnen.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:28 schreef Tweek het volgende:
Ik ben een voorstander van Sanders als President, ook in 2016. Maar ik zag nooit dat complot dat andere zagen om hem van de nominatie te houden. Behalve 1 ding. De superdelegates die zich uitspraken voor het stemmen en constant geteld werden in de media tussenstanden. Het werkt tegen je als je een race 1 tegen 300 begint. Mensen nemen dat mee in hun keuze.
Dat is nu niet meer het geval. Het al dan niet afhaken van kandidaten en het endorsen van biden, is allemaal onderdeel van het spel. Warren is geen spoiler, net zoveel van haar stemmers lopen over naar Biden als Sanders, nog buiten beschouwing nemend de stemmers die al overgelopen zijn omdat ze geen kans maakt. Als Warren er voor vandaag was uitgestapt had het alleen maar meer Biden geholpen. Sanders wordt nu genaaid door de moderates, maar dat is hun goed recht.
Dit keer begon hij niet met een achterstand, maar op dezelfde voet. Als je dan wilt winnen, moet je beter zijn als de rest. Ben je dat niet dan verlies je.
Is het een catastrofale inschattingsfout van de rest van de partij? Denk het wel, de machine die Sanders heeft opgebouwd staat achter hem en zijn ideeën en zouden ook voor Warren die inzet nog getoond hebben. Maar een blijft bij wat het is kandidaat, daar doen ze het niet voor. Dus als Biden de nominatie wint, dan blijft die base waarschijnlijk thuis, of zet de machine uit. Want Bernie kan op ieder podium oproepen dat hij achter Biden staat en hem geweldig vindt, de kiezers die voor Sanders of Warren kozen, zien dat anders. Dat is de fout die gemaakt wordt.
Biden als kandidaat is Trump voor nog 4 jaar en het verlies van de SC voor 40 jaar.
twitter:Fanua twitterde op woensdag 04-03-2020 om 01:25:33#AScaucus unofficial count:JOE BIDEN - 31MIKE BLOOMBERG - 175TULSI GABBARD - 103BERNIE SANDERS - 37ELIZABETH WARREN - 5#SuperTuesday #AmericanSamoa #Democrats2020 #Biden #Bloomberg #Gabbard Warren #Sanders https://t.co/zYHVLTwRtr reageer retweet
African Americans zijn niet een monolithe stemgroep. Twee/drie staten is niet genoeg om conclusies te trekken. Daarnaast heeft Sanders ook hard op de latino bevolking in gezet.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:37 schreef L3gend het volgende:
Exit poll NC
Biden 44%
Sanders 23%
Warren 11%
Bloomberg 11%
Sanders lijkt net als 4 jaar geleden nauwelijks appeal te hebben naar Aftrican American, ook in de suburbs van DC lijkt hij afgeslacht te worden. Bloomberg heeft lekker half miljard verspild door en haalt de 15% niet eens. Warren gaat ook pijnlijk af nu
Dat zullen ze ook doen, geloof me. Wel heb ik enig medelijden met Bernie en de dems, want die was hun laatste reëele kans.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:33 schreef Barbusse het volgende:
Ik heb het gevoel dat Warren en Bloomberg na vandaag beter de handdoek in de ring kunnen gooien...
Laat ik het zo zeggen Aftrican American in het zuiden, African American in NY en Chicago en California zijn natuurlijk wat liberaler. Sanders heeft echter wel indrukwekkend sprongen gemaakt naar Latinos en ben ook erg benieuwd dadelijk naar Texas waar het volledig kan omdraaien voor Sanders daarquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:40 schreef Tweek het volgende:
[..]
African Americans zijn niet een monolithe stemgroep. Twee/drie staten is niet genoeg om conclusies te trekken. Daarnaast heeft Sanders ook hard op de latino bevolking in gezet.
En een ander dingetje is dat de Afro-Amerkikaanse bevolking altijd een stukje conservatiever is dan je denkt dat ze zijn. God fearing etc.
En juist Bernie, is naar mijn weten, minder zogenaamd racistisch. Dus de zwarten moeten juist op hem stemmen. Wat een groot bord hebben die lui voor hun kop.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:37 schreef L3gend het volgende:
Exit poll NC
Biden 44%
Sanders 23%
Warren 11%
Bloomberg 11%
Sanders lijkt net als 4 jaar geleden nauwelijks appeal te hebben naar Aftrican American, ook in de suburbs van DC lijkt hij afgeslacht te worden. Bloomberg heeft lekker half miljard verspild door en haalt de 15% niet eens. Warren gaat ook pijnlijk af nu
Blijkbaar vinden ze Biden aantrekkelijker dan Sanders en verder zou VP van Obama ook flink geholpen hebbenquote:Op woensdag 4 maart 2020 01:43 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En juist Bernie, is naar mijn weten, minder zogenaamd racistisch. Dus de zwarten moeten juist op hem stemmen. Wat een groot bord hebben die lui voor hun kop.
Afro's zijn liberaal wanneer het hun uitkomt en conservatief ook als de gelegenheid zich voordoet. Soms vraag ik me af wie de echte manipuleerders zijn. Niet altijd de typisch voor racisten uitgemaakt conservatieve blanken dus.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:42 schreef L3gend het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen Aftrican American in het zuiden, African American in NY en Chicago en California zijn natuurlijk wat liberaler. Sanders heeft echter wel indrukwekkend sprongen gemaakt naar Latinos en ben ook erg benieuwd dadelijk naar Texas waar het volledig kan omdraaien voor Sanders daar
De "Zwarten" moeten niets, en zijn door de kerk en hun leiders wel erg georganiseerd. 1 endorsement in SC zorgde ervoor dat Biden SC won. 1 kerkelijke leider heeft die macht.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:43 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En juist Bernie, is naar mijn weten, minder zogenaamd racistisch. Dus de zwarten moeten juist op hem stemmen. Wat een groot bord hebben die lui voor hun kop.
Er wordt veel teveel aandacht en gewicht toegekend aan de zwarte bevolking terwijl die enkel 12% van de bevolking opmaken. Kijk eerder naar de latino's dan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:46 schreef Tweek het volgende:
[..]
De "Zwarten" moeten niets, en zijn door de kerk en hun leiders wel erg georganiseerd. 1 endorsement in SC zorgde ervoor dat Biden SC won. 1 kerkelijke leider heeft die macht.
En dat is niet gek, want ze hebben vaak het meeste voor elkaar gekregen door een sterker leider te volgen en als 1 blok te stemmen.
De discussie of dat in dit politieke veld ook de juiste keuze is, is een aandere.
Clinton verloor op 60k stemmen in drie staten, de zwaarte van iedere stem telt daar.quote:Op woensdag 4 maart 2020 01:48 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Er wordt veel teveel aandacht en gewicht toegekend aan de zwarte bevolking terwijl die enkel 12% van de bevolking opmaken. Kijk eerder naar de latino's dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |