abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191824501
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik weet dat het in de, laten we het eufemistisch omschrijven, bijzondere kringen op internet heel normaal is om aan te nemen dat de leiding van de DNC alles bepaalt, dat alles een groot complot is en dat er drie mensen zijn die al handenwrijvend even beslissen wie de kandidaat moet worden, maar zo werkt het inderdaad niet.
Tis geen complot hoor tis gewoon zo dat de leiding bepaalt. Das geen geheim. Ook als je kijkt naar de werkwijze van de (super)delegates. Die waren altijd al tegen Sanders.
pi_191824505
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De reden dat Clinton verloor was dat zij in bepaalde kringen extreem impopulair was en tot op verkiezingsdag werd achtervolgd door gezanik over haar e-mails.

Desondanks verloor ze nipt van Trump (naar ik begrijp scheelde het alles bij elkaar zo'n 85.000 stemmen, verdeeld een paar staten) en won ze de popular vote met een verschil van ruim 3 miljoen stemmen.

Ik zou daarom niet weten waarom een 'establishment-kandidaat' kansloos zou zijn tegen Trump.
Vier jaar Trump en de gemiddelde Amerikaan vind dat hij beter af is. Het gaat goed met de werkloosheid en buiten het Corona virus om gaat het echt niet slecht met de economie.
Biden maakt zeker een kans tegen Trump maar zijn achilleshiel zijn duidelijk de debatten waar hij op z’n zachtst gezegd niet bepaald sterk over kwam.
pi_191824513
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, maar er had toch meer kunnen worden gedaan. Een beetje druk op de oude garde om niet zelf te gaan maar achter een jongere te gaan staan had bijvoorbeeld ook gekund. En zo proberen een aantal jongeren bekendheid te geven als kroonprins/koonprinses. Want dat is het probleem: iemand als Harris had gewoon te weinig naamsbekendheid. Als die al jaren zou worden gesteund door iemand uit de oude garde, profiteert ze van de bekendheid van die oudere democraat.
Voor die oudere garde is dit natuurlijk ook wel een beetje de laatste kans om nog president te kunnen worden, dus het ego zal daar ook wel in de weg zitten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191824529
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:40 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Tis geen complot hoor tis gewoon zo dat de leiding bepaalt. Das geen geheim. Ook als je kijkt naar de werkwijze van de (super)delegates. Die waren altijd al tegen Sanders.
Nogmaals: die superdelegates hebben pas stemrecht in ronde 2, het is de laatste keer in 1952 geweest dat er een broken convention was. De kans dat de superdelegates stemrecht hebben was van te voren dus zeer klein.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 09:42:56 #230
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191824541
quote:

[..]

Ja, maar er had toch meer kunnen worden gedaan. Een beetje druk op de oude garde om niet zelf te gaan maar achter een jongere te gaan staan had bijvoorbeeld ook gekund. En zo proberen een aantal jongeren bekendheid te geven als kroonprins/koonprinses. Want dat is het probleem: iemand als Harris had gewoon te weinig naamsbekendheid. Als die al jaren zou worden gesteund door iemand uit de oude garde, profiteert ze van de bekendheid van die oudere democraat.
Met kroonprinsen loopt het alleen vaak slecht af. We hebben zelf in Nederland natuurlijk het voorbeeld van Lubbers/Brinkman. Er moet niet iemand gepusht worden, het moet organisch gaan of het werkt niet.

Het is natuurlijk koffiedik kijken wat er gebeurd zou zijn met alleen jonge kandidaten maar het belangrijkste punt voor Democraten is Trump weg krijgen uit het Witte Huis en het zou kunnen dat dat met de loyaliteit van de zwarte bevolking aan Biden of het enthousiasme dat Sanders weet te creëren een grotere kans heeft.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_191824546
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:19 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Nee, die Sandersbase voelt zich in de steek gelaten/verraden door de partijleiding en wordt verbitterd waardoor ze als wraakmaatregel afhaken en thuis blijven. Dat gaat de Democraten nog aardig parten spelen. Omdat ze juist qua kiezeropkomst méér mensen naar de stembus hebben moeten trekken en niet minder om Trump te verslaan.

Ik zie het niet gebeuren alle peilingen en ênquetes ten spijt.
Ik denk dat de VP keuze van essentieel belang is, ook zal Biden een aantal standpunten moeten overnemen die de progressieven graag willen zien.
Hopen op slechts “orange man bad” gaat hem niet worden voor de progressieven.
pi_191824547
Klap voor het klimaat als het niet Sanders wordt. En een klap voor de neutrale kijker, want Bernie versus The Donald zou een veel interessantere strijd zijn.
pi_191824550
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:40 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Niet echt, maar het staat je vrij om dat te geloven.

Ik ben in ieder geval blij dat we weer een nieuwe waardevolle user hebben.
pi_191824551
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Voor die oudere garde is dit natuurlijk ook wel een beetje de laatste kans om nog president te kunnen worden, dus het ego zal daar ook wel in de weg zitten.
Dat vrees ik inderdaad, mensen als Sanders en Biden lijken zo toch zichzelf nog belangrijker te vinden dan Amerika en de partij. Wat mij betreft onbegrijpelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191824575
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat vrees ik inderdaad, mensen als Sanders en Biden lijken zo toch zichzelf nog belangrijker te vinden dan Amerika en de partij. Wat mij betreft onbegrijpelijk.
Dat idee heb ik bij Sanders veel meer dan bij Biden.
pi_191824579
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Of niet belangrijker, maar misschien ook gewoon beter. Wat als er echt geen geschikte jonge kandidaat rondloopt terwijl je zelf toch een vrij bekend politicus bent? Ga je dan jezelf opofferen om maar een jong iemand naar voren te kunnen schuiven?
pi_191824603
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vier jaar Trump en de gemiddelde Amerikaan vind dat hij beter af is. Het gaat goed met de werkloosheid en buiten het Corona virus om gaat het echt niet slecht met de economie.
Biden maakt zeker een kans tegen Trump maar zijn achilleshiel zijn duidelijk de debatten waar hij op z’n zachtst gezegd niet bepaald sterk over kwam.
Ondanks de economie - die de afgelopen jaren wereldwijd booming was, ook in Nederland - is Trump nog altijd extreem impopulair. Zijn approval rating ligt net iets boven de 43 procent. En dat terwijl zijn presidentschap nauwelijks is geconfronteerd met catastrofes of crises. Voor Trump is het tot dusver relatief smooth sailing geweest, waarmee hij flink heeft gemazzeld.

Toch kotst de meerderheid hem nog altijd uit. Dat laat zien hoe fragiel de steun is die hij geniet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191824612
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Klap voor het klimaat als het niet Sanders wordt.
Valt mee: https://insideclimatenews(...)l-clean-energy-obama

Biden heeft gewoon de Green New Deal omarmt.
pi_191824628
quote:
5s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Of niet belangrijker, maar misschien ook gewoon beter. Wat als er echt geen geschikte jonge kandidaat rondloopt terwijl je zelf toch een vrij bekend politicus bent? Ga je dan jezelf opofferen om maar een jong iemand naar voren te kunnen schuiven?
Ik kan me niet voorstellen dat een partij die in het hele land 1000en politici heeft rondlopen, geen enkele geschikte jongere kandidaat heeft.
pi_191824665
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ook niet zomaar iemand van het establishment, maar eentje met een enorm lange politieke carriere met heel wat misstappen, flip-flops op punten die veel Democraten nu belangrijk vinden, etc. Er is heel veel potentiele vuile was die nog buiten gehangen kan worden.

Toch geef ik Biden meer kans dan Sanders, dat is echt wel een super polariserend figuur. Hij zou het beter doen als de economie tankte en er meer wanhopige arbeiders waren, maar dat is momenteel niet het geval.
Juist een polariserend figuur maakt meer kans zeg ik want hoe dichterbij Trump de democratische kandidaat staat hoe minder overtuigd is de dem base om te gaan stemmen. En de Trumpbase overhaal je sowieso niet om blauw te gaan stemmen. Dus polarisatie kan geen kwaad, mits tactisch aangebracht.
pi_191824678
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:17 schreef Refragmental het volgende:
Biden?
Verheug me al op zijn nominatie :D

Benieuwd of de toon hier dan ook zal omslaan, want kan me goed herinneren dat me een paar keer verteld is geworden dat we Biden vooral niet serieus moeten nemen nadat weer eens het zoveelste kindersnuif filmpje opdook of hij weer eens een minuut dementerend warrige zinnen staat uit te kramen.
Welke toon? Ik verwacht niet dat mensen hier opeens massaal fan zullen worden van Biden.
De meesten zullen het beter vinden dan Trump, maar niet enthousiast zijn denk ik.

Biden heeft het slecht gedaan in debatten. Trump kan ook niet inhoudelijk debatteren, dus ben benieuwd hoe die twee er samen op een podium uit gaat zien. Van hoog niveau zal het niet zijn i.i.g.
pi_191824693
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat een partij die in het hele land 1000en politici heeft rondlopen, geen enkele geschikte jongere kandidaat heeft.
Er zal best potentie rondlopen, maar het is nog wel een stap van potentie naar kanshebber. Van wat zich nu aan 'jongeren' kandidaat heeft gesteld vraag ik me wel af of dat nou echt betere leiders/politici zijn dan de oude garde. Er zit geen Obama tussen ofzo.
pi_191824713
quote:

[..]

In de gaat het om ego's, geld, charisma, en reputatie. Een jongere, meer capabale kandidaat maakt geen kans tegen een reus van de oude stempel.
pi_191824720
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:49 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Juist een polariserend figuur maakt meer kans zeg ik want hoe dichterbij Trump de democratische kandidaat staat hoe minder overtuigd is de dem base om te gaan stemmen. En de Trumpbase overhaal je sowieso niet om blauw te gaan stemmen. Dus polarisatie kan geen kwaad, mits tactisch aangebracht.
Het zijn juist de onafhankelijken die je moet overtuigen. En het is maar de vraag of die op een Sanders stemmen.

Uiteindelijk stemt de overgrote meerderheid van de Democratische kiezers toch wel op de kandidaat die door de partij naar voren wordt geschoven. Simpelweg omdat de afkeer van Trump gigantisch is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191824731
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:17 schreef Refragmental het volgende:
Biden?
Verheug me al op zijn nominatie :D

Benieuwd of de toon hier dan ook zal omslaan, want kan me goed herinneren dat me een paar keer verteld is geworden dat we Biden vooral niet serieus moeten nemen nadat weer eens het zoveelste kindersnuif filmpje opdook of hij weer eens een minuut dementerend warrige zinnen staat uit te kramen.
CalebJHull twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:26:57 All Joe Biden had to do tonight is not do this and he did this https://t.co/qtanuzQqkm reageer retweet
Fucking hell hahahahaha
pi_191824733
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:49 schreef KI1234 het volgende:

[..]

Je moet helemaal niet proberen de base over te halen, de grootste groep stemmers in de VS zijn de independents. En die stemmen niet op een polariserend figuur, waarschijnlijk.
pi_191824763
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

CalebJHull twitterde op woensdag 04-03-2020 om 02:26:57 All Joe Biden had to do tonight is not do this and he did this https://t.co/qtanuzQqkm reageer retweet
Fucking hell hahahahaha
Iemand die een kindje een kusje wil geven, is dat het? Die moeder leek erg blij dat Biden dat deed. Sinds wanneer is een beetje aandacht geven aan een klein kind iets ergs geworden?
pi_191824766
monacharenEPPC twitterde op woensdag 04-03-2020 om 03:10:41 Expecting a lot of breaking news about Burisma, Ukraine, and Hunter Biden in the next few days. reageer retweet
Dit.
pi_191824775
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Valt mee: https://insideclimatenews(...)l-clean-energy-obama

Biden heeft gewoon de Green New Deal omarmt.
Ik hoop het.
pi_191824781
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nogmaals: die superdelegates hebben pas stemrecht in ronde 2, het is de laatste keer in 1952 geweest dat er een broken convention was. De kans dat de superdelegates stemrecht hebben was van te voren dus zeer klein.
Maar het blijft natuurlijk treurig om tijdens de algemene presidentsverkiezingen over de popular vote te beginnen, terwijl je bij je eigen voorverkiezingen delegates en superdelegates gebruikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')