abonnement Unibet Coolblue
pi_189895012
Bron: https://nos.nl/artikel/23(...)eweld-verstoord.html
quote:
Een landelijk congres in Den Haag van actiegroep Kick Out Zwarte Piet (KOZP) is vanavond met geweld verstoord. Mitchell Esajas van KOZP meldt op Facebook dat voorstanders van Zwarte Piet onder meer met vuurwerk het congres poogden te bestormen.

Op foto's van Esajas zijn beschadigde ramen te zien. De politie is ter plaatse. Ook plaatste Esajas een foto van zijn auto, waarop te zien is dat de achterruit verbrijzeld is.

De politie zegt tegen de NOS dat er zeker vier mensen zijn opgepakt.

Op de Facebookpagina van het congres staat dat op de bijeenkomst mensen "uit heel Nederland bijeenkomen die zich voor verandering van de Sinterklaastraditie willen inzetten".

Een andere deelneemster meldt op Twitter dat de bijeenkomst "door ongeveer 40-50 aso's" is belaagd.

Mississippie Burning

Of waren het gewoon 10 mensen met een strijker en wordt dit zwaar opgeblazen door kozp?

Hier verder
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189895015
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:31 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Omdat het anders racistisch is :')

Maar serieus hier krijg ik ook nooit antwoord op.. net zoals waarom moeten wij ons aanpassen aan mensen die hier een leven willen opbouwen en totaal geen tespect hebben voor onze tradities.
Of waar het hier al een stuk verlichter is en het niet meer hoeft om je te bedekken.
Of hier mannen zichzelf wel kunnen beheersen inmiddels. Of gewoon, omdat vrouwen hier zichzelf wel mogen laten zien.

Iets met vrijheid enzo.

Dat zij nu te dom zijn dat in te zien. Angstvallig blijven vastklampen aan verouderde levensbeelden.
Beetje zoals protestanten die nog steeds geen televisie hebben. Of zelfs radio. 'Omdat het de duivel is'.
Maar intussen iedereen wel verachten die op zondag hun auto staan te wassen, de was buiten hangen of simpelweg de auto pakken om naar oma te gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 november 2019 @ 15:44:42 #3
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189895041
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Of waar het hier al een stuk verlichter is en het niet meer hoeft om je te bedekken.
Of hier mannen zichzelf wel kunnen beheersen inmiddels. Of gewoon, omdat vrouwen hier zichzelf wel mogen laten zien.

Iets met vrijheid enzo.

Dat zij nu te dom zijn dat in te zien. Angstvallig blijven vastklampen aan verouderde levensbeelden.
Beetje zoals protestanten die nog steeds geen televisie hebben. Of zelfs radio. 'Omdat het de duivel is'.
Maar intussen iedereen wel verachten die op zondag hun auto staan te wassen, de was buiten hangen of simpelweg de auto pakken om naar oma te gaan.
:Y

En dan je druk maken om een zogenaamd racistisch feest :')

Terwijl er echt serieuse problemen zijn :N
pi_189895050
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:28 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Wat vind je dan van mensen die het niet kunnen laten om donkere mensen zwarte piet te noemen?
In mijn (vele) jaren op deze aarde en in mijn Haagse stad (met ook heel wat bruine/zwarte/ getinte collega's, vrienden en kennissen) heb ik dat echt nog nooit meegemaakt en/of gehoord.

Zo ook van mijn bruine/zwarte/ getinte collega's, vrienden en kennissen heb ik nooit iets soortgelijks gehoord.

Wat ik voornamelijk de laatste jaren wel zie en hoor zijn verontwaardigde mensen die maar hard blijven gillen dat ik bruine/zwarte/ getinte mensen niet als Zwarte Piet mag zien.

En nog mooier : blijkbaar heb ik dat altijd al (zonder te weten) zo gezien.

Over omgekeerd, suggestief, beledigend en indoctrinerend racisme gesproken.

De tering.
  maandag 11 november 2019 @ 15:45:52 #5
3542 Gia
User under construction
pi_189895059
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2019 15:20 schreef Twiitch het volgende: mensen die nog de illusie hebben dat de demonstraties gaan stoppen wanneer er alleen maar roetveegpieten of helemaal geen pieten meer zijn :')
Precies. Er zijn vrouwen die hun lippen laten vullen. Zal wel één van de volgende zaken zijn wat verboden moet worden, want Surinamers kunnen dat zien als belachelijk gemaakt worden. Oorringen, onmiddellijk verbieden, herinnert aan de slavernij. Slavenarmband, ook al zoiets. Kan echt niet meer.
  maandag 11 november 2019 @ 15:46:10 #6
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189895065
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:45 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

In mijn (vele) jaren op deze aarde en in mijn Haagse stad (met ook heel wat bruine/zwarte/ getinte collega's, vrienden en kennissen) heb ik dat echt nog nooit meegemaakt en/of gehoord.

Zo ook van mijn bruine/zwarte/ getinte collega's, vrienden en kennissen heb ik nooit iets soortgelijks gehoord.

Wat ik voornamelijk de laatste jaren wel zie en hoor zijn verontwaardigde mensen die maar hard blijven gillen dat ik bruine/zwarte/ getinte mensen niet als Zwarte Piet mag zien.

En nog mooier : blijkbaar heb ik dat altijd al (zonder te weten) zo gezien.

Over omgekeerd, suggestief, beledigend en indoctrinerend racisme gesproken.

De tering.
Ik heb het een keer gedaan.. toen ik 4 was en ik een serieus zwarte man in de super markt zag :@

Maar dit is trouwens ook bet punt dat ik al vaker heb aangekaart.. er word altijd weer omheen gedraait :(
pi_189895105
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:45 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

In mijn (vele) jaren op deze aarde en in mijn Haagse stad (met ook heel wat bruine/zwarte/ getinte collega's, vrienden en kennissen) heb ik dat echt nog nooit meegemaakt en/of gehoord.

Zo ook van mijn bruine/zwarte/ getinte collega's, vrienden en kennissen heb ik nooit iets soortgelijks gehoord.

Wat ik voornamelijk de laatste jaren wel zie en hoor zijn verontwaardigde mensen die maar hard blijven gillen dat ik bruine/zwarte/ getinte mensen niet als Zwarte Piet mag zien.

En nog mooier : blijkbaar heb ik dat altijd al (zonder te weten) zo gezien.

Over omgekeerd, suggestief, beledigend en indoctrinerend racisme gesproken.

De tering.
Dus dit van al weer 30 jaar geleden is alleen Gerda Havertong overkomen?
Dat geloof je zelf? Want dat is toch de originele klacht.

Dat is volgens mij ook de reden dat het in Suriname en op de Antillen wel kan. Daar heb je geen lompe horken die Surinamers of Antillianen in maart Zwarte Piet noemen. Die koppeling met het slavernij verleden is heel specifiek iets van marginale clubjes als de grauwe eeuw en KOZP. Zelfs Quinsy Gario begon pas nadat zijn moeder voor zwarte piet was uitgemaakt. Nou krijgt iedereen wel eens iets naars naar zijn hoofd, that's life get over it. Maar het zou al heel wat schelen als pro-pieten niet random negers zwarte piet zou noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackNero op 11-11-2019 15:57:07 ]
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  maandag 11 november 2019 @ 15:57:31 #8
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189895208
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:54 schreef pokkerdepok het volgende:
blackface laat rondhuppelen. dat kan gewoon niet meer. dat kun je jammer vinden voor de tradities en cultuur, is het ook misschien... maar het is wel zo. het is nou eenmaal en ding geworden, blackface, waar veel mensen door geschokt zijn. hier, en over de hele wereld. we kunnen dat makkelijk aanpassen,zoals nu al gebeurt. en dan gaat het feest weer gezellig door.
maar nederlanders, of een deel, klampen zich fanatiek vast aan dit. daar zit dan ook weer veel meer achter; een neiuwe tijd met veel niet-ethnische nederlanders, en een gevoel dat het echt nederlandse gaat verdwijnen. dus men verzet zich.

meer is het niet, volgens mij.
Het is veel meer. Ongewenste buitenlandse vreemdelingen maken de bewoners wier voorouders eeuwenlang hier woonden, uit voor racisten omdat zij gesteld zijn op de figuur van zwarte piet. Zwarte piet is echter niet racistisch. Dat standpunt is niet serieus te nemen. En als ik dat wel van jou serieus moet nemen dan werp ik het volgende in: "mag de islam eigenlijk wel bestaan in Nederland want de oprichter van deze enge religie bleek met zeer jonge meisjes naar bed te gaan en dat is verboden in Nederland".

En zo is het einde zoek als elke bevolkingsgroep de ander de maat neemt. Dus leven en laten leven. Meer is het niet volgens mij.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  maandag 11 november 2019 @ 15:57:39 #9
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189895210
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:49 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Dus dit van al weer 30 jaar geleden is alleen Gerda Havertong overkomen?
Dat geloof je zelf? Want dat is toch de originele klacht.

Dat is volgens mij ook de reden dat het in Suriname en op de Antillen wel kan. Daar heb je geen lompe horken die Surinamers of Antillianen in maart Zwarte Piet noemen. Die koppeling met het slavernij verleden is heel specifiek iets van marginale clubjes als de grauwe eeuw en KOZP. Zelfs Quinsy Gario begon pas nadat zijn moeder voor zwarte piet was uitgemaakt. Nou krijgt iedereen wel eens iets naars naar zijn hoofd, that's live get over it. Maar het zou al heel wat schelen als pro-pieten niet random negers zwarte piet zou noemen.
Je zal altijd mongolen hebben.. maar telkens in een slachtoffer rol vallen is ook wel makkelijk :')

En om daardoor een kinderfeest te verneuken :N

En weet je hoe vaak ik kaaskop werd genoemd als enigste nederlander op school? Kaas moet verbannen worden!!! :(
  maandag 11 november 2019 @ 15:58:38 #10
3542 Gia
User under construction
pi_189895224
Mag de benaming 'zwarte zaterdag' nog wel. Is iets vervelends wat dan 'zwart' wordt genoemd, alsof 'zwart' vervelend is.

Overigens zeggen kinderen ook 'heks' tegen een oud vrouwtje dat krom loopt. Of lilliputter, tegen kleine mensen. Vuurtoren, tegen iemand met rood haar. Enz...
En dat zijn allemaal scheldwoorden!

Zwarte Piet genoemd worden is geen scheldwoord, want zwarte piet is juist leuk en aardig.
pi_189895248
Jared Taylor en The New Black Panthers kunnen de champagne fles laten ploppen, de segregatie is een feit

Voorstanders Zwarte Piet komen met eigen sinterklaasjournaal en intocht


Voorstanders van de traditionele Zwarte Piet hebben zich verenigd in een stichting die maandag op YouTube een eigen sinterklaasjournaal introduceert. In deze serie zijn de pieten helemaal zwart. Ook wil Stichting De Nationale Sint volgend jaar een alternatieve traditionele intocht zonder roetveegpieten organiseren.

>
https://www.nu.nl/sinterk(...)naal-en-intocht.html
shift-knop defekt
  maandag 11 november 2019 @ 16:03:15 #12
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189895299
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:57 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Je zal altijd mongolen hebben.. maar telkens in een slachtoffer rol vallen is ook wel makkelijk :')

En om daardoor een kinderfeest te verneuken :N

En weet je hoe vaak ik kaaskop werd genoemd als enigste nederlander op school? Kaas moet verbannen worden!!! :(
Het boeit mij totaal niet hoe zwarte piet eruit ziet. Maar is het niet zo dat die 'mongolen' voor andere mensen een kinderfeest verneuken? En heb jij enig idee van hoeveel 'mongolen' er zijn? Jij werd kaaskop genoemd, maar zoals ik al zei iedereen krijgt wel eens iets naars naar zijn/haar hoofd en daarnaast dikke deze :') .
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  maandag 11 november 2019 @ 16:06:57 #13
3542 Gia
User under construction
  maandag 11 november 2019 @ 16:09:11 #14
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189895384
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 16:03 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Het boeit mij totaal niet hoe zwarte piet eruit ziet. Maar is het niet zo dat die 'mongolen' voor andere mensen een kinderfeest verneuken? En heb jij enig idee van hoeveel 'mongolen' er zijn? Jij werd kaaskop genoemd, maar zoals ik al zei iedereen krijgt wel eens iets naars naar zijn/haar hoofd en daarnaast dikke deze :') .
Mij gaat het erom dat ze een kinderfeest verneuken omdat iemand ze een keer zwarte piet heeft genoemd en het zogenaamd een racistisch feest is :')
  maandag 11 november 2019 @ 16:20:58 #15
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189895514
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 16:09 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Mij gaat het erom dat ze een kinderfeest verneuken omdat iemand ze een keer zwarte piet heeft genoemd en het zogenaamd een racistisch feest is :')
Als het een keer zou gebeuren zou ik je gelijk geven, maar jij en ik hebben daar geen weet van dus die uitspraak van je gaat nergens over. Het verschil tussen piet hier en in Suriname en de Antillen is veelzeggend. Zo is het mij tenminste uitgelegd door Surinaamse vrienden. Tevens is er geen eenduidig standpunt van de anti-pieten, degene die het een racistisch feest noemen(KOZP en de grauwe eeuw) schreeuwen het hardst maar vertegenwoordigd niet de stem van alle anti-pieten. Een groot deel van die groep is na de komst van de roetveegpiet al gestopt. Dat je problemen hebt met het uiterlijk van zwarte piet zegt toch niet meteen dat je Sinterklaas een racistisch feest vindt?
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  maandag 11 november 2019 @ 16:21:25 #16
3542 Gia
User under construction
pi_189895517
Nogal zo'n lachertje:

https://www.volkskrant.nl(...)ertalingen~b761ae21/

Ja, laten we gewoon een eeuwenoud boek herschrijven, omdat sommigen aanstoot nemen aan het woord 'slaaf'
pi_189895543
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:27 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Onbenul..
quote:
Mogelijk moeten mensen eens historie van zwarte piet gaan lezen ipv achterlijke shit uitkramen
over onbenul gesproken...
waar in die geschiedenis was de zwarte piet figuur ene neger, met kroeshaar oorbellen en rode lippen?
inderdaad, nergens. alleen in nederlandse taalstreken. als je zo voor traditie bent, wees dna ook consequent.
pi_189895666
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vertel dat aan kozp. Dat de tijd voorbij is dat iedereen gekleurde mensen maar als minderwaardig zien. Of dat je met je slaven kleding over straat moet lopen. Of in je middeleeuwse sluier.

Vertel me eens. Waarom moeten blanken wel 'met de tijd mee gaan'?
je kan van ze vinden wat je wil, maar protesteren tegen een negerfiguur bij sinterklaas is toch echt met je tijd meegaan.
pi_189895679
[quote]0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:30 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je bent je ervan bewust dat er zwarte en bruine volksstammen / negers zijn die genieten van Sinterklaas en Zwarte Piet?

Dat zwarte en bruine volksstammen / negers zich als Zwarte Piet (nog donkerder) schminken en er een heerlijk en leuk feest van maken?

(En smakelijk lachen om de hysterie van clubjes als KOZP)
ja, beetje triest is dat altijd...
pi_189895781
Negers worden blijkbaar graag gezien als vieze criminelen dan als goedhartige lieve vrolijke man die snoepgoed en cadeaus uitdeelt.

Tja.
pi_189895832
Allochtoon. Negerzoen. Coentunnel. Witte de Withstraat. Slavink. Blanke vla.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 11 november 2019 @ 17:09:17 #22
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189896036
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 16:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je kan van ze vinden wat je wil, maar protesteren tegen een negerfiguur bij sinterklaas is toch echt met je tijd meegaan.
Klopt wel ja.. trieste figuren krijg je steeds meer
  maandag 11 november 2019 @ 17:10:54 #23
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189896054
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 16:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Negers worden blijkbaar graag gezien als vieze criminelen dan als goedhartige lieve vrolijke man die snoepgoed en cadeaus uitdeelt.

Tja.
Want er zijn maar twee smaken beschikbaar. :)
Tja.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  maandag 11 november 2019 @ 17:11:56 #24
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189896065
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 16:20 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Als het een keer zou gebeuren zou ik je gelijk geven, maar jij en ik hebben daar geen weet van dus die uitspraak van je gaat nergens over. Het verschil tussen piet hier en in Suriname en de Antillen is veelzeggend. Zo is het mij tenminste uitgelegd door Surinaamse vrienden. Tevens is er geen eenduidig standpunt van de anti-pieten, degene die het een racistisch feest noemen(KOZP en de grauwe eeuw) schreeuwen het hardst maar vertegenwoordigd niet de stem van alle anti-pieten. Een groot deel van die groep is na de komst van de roetveegpiet al gestopt. Dat je problemen hebt met het uiterlijk van zwarte piet zegt toch niet meteen dat je Sinterklaas een racistisch feest vindt?
En je denk dat door het feest aan te vallen dit veranderd? Ipv het probleem aan te pakken.

Even erbij: ik heb geen problemen met andere huidskleuren of zelfs religie tot ze het door mijn strot proberen te douwen en zelf absoluut ook niet willen veranderen.

Ik zag zwarte piet niet als neger maar als aardige gasten met snoep en cadeau's
  maandag 11 november 2019 @ 17:14:36 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189896094
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 16:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Negers worden blijkbaar graag gezien als vieze criminelen dan als goedhartige lieve vrolijke man die snoepgoed en cadeaus uitdeelt.

Tja.
Dus zwarte piet is wel een neger?
pi_189896096
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:10 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Want er zijn maar twee smaken beschikbaar. :)
Tja.
Ja.

De uitzondering bevestigd de regel.
pi_189896102
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dus zwarte piet is wel een neger?
Volgens kozp.
Anders zou er geen probleem zijn.
  maandag 11 november 2019 @ 17:15:40 #28
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189896105
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja.

De uitzondering bevestigd de regel.
:') :') :')
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189896121
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:49 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Dus dit van al weer 30 jaar geleden is alleen Gerda Havertong overkomen?
Dat geloof je zelf? Want dat is toch de originele klacht.

Dat is volgens mij ook de reden dat het in Suriname en op de Antillen wel kan. Daar heb je geen lompe horken die Surinamers of Antillianen in maart Zwarte Piet noemen. Die koppeling met het slavernij verleden is heel specifiek iets van marginale clubjes als de grauwe eeuw en KOZP. Zelfs Quinsy Gario begon pas nadat zijn moeder voor zwarte piet was uitgemaakt. Nou krijgt iedereen wel eens iets naars naar zijn hoofd, that's life get over it. Maar het zou al heel wat schelen als pro-pieten niet random negers zwarte piet zou noemen.
Euh, ja. Klopt.
Maar ZP heeft niet zo veel met de gekleurde mens te maken. Eerder met een schoorsteenveger.

Verder kan ik maar een ding zeggen, maar dat geldt voor iedere discussie hier:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 november 2019 @ 17:19:51 #30
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189896156
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 16:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]


[..]

over onbenul gesproken...
waar in die geschiedenis was de zwarte piet figuur ene neger, met kroeshaar oorbellen en rode lippen?
inderdaad, nergens. alleen in nederlandse taalstreken. als je zo voor traditie bent, wees dna ook consequent.
Ze hadden altijd rare kleding aan.. dat kwam omdat die stijl ons gewoon niet bekend was.. en mischien was de originele wel een gekleurd iemand met kroeshaar.. maar aangezien dat zo oud is is er niet veel duidelijkheid over.
  maandag 11 november 2019 @ 17:21:37 #31
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189896181
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 17:11 schreef Friday12 het volgende:

[..]

En je denk dat door het feest aan te vallen dit veranderd? Ipv het probleem aan te pakken.

Even erbij: ik heb geen problemen met andere huidskleuren of zelfs religie tot ze het door mijn strot proberen te douwen en zelf absoluut ook niet willen veranderen.

Ik zag zwarte piet niet als neger maar als aardige gasten met snoep en cadeau's
Ik beschuldig je ook nergens van. Maar dat je het als kind niet zag betekend niet dat je het nu niet kan zien en het doet ook niks af aan je herinneringen en het maakt jou of jouw ouders geen racist. Het lijkt net alsof sommige volwassenen in Nederland accepteren dat Zwarte piet een sprookje is, maar de uitleg waarom Piet zwart is een conclusie van wetenschappelijk onderzoek is. Kijk nog eens goed zou ik zeggen. Het feest aanvallen doet ook niemand want dat zou kansloos zijn, die ouwe die komt de volgende honderd jaar nog wel. De pieten zullen veranderen.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189896208
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:21 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Ik beschuldig je ook nergens van. Maar dat je het als kind niet zag betekend niet dat je het nu niet kan zien en het doet ook niks af aan je herinneren en het maakt jou of jouw ouders geen racist. Het lijkt net alsof sommige volwassenen in Nederland accepteren dat Zwarte piet een sprookje is, maar de uitleg waarom Piet zwart is een conclusie van wetenschappelijk onderzoek is. Kijk nog eens goed zou ik zeggen. Het feest aanvallen doet ook niemand want dat zou kansloos zijn, die ouwe die komt de volgende honderd jaar nog wel. De pieten zullen veranderen.
Kinderfeest.

Hoe iemand het als volwassene ziet doet er niet toe.

Net zoals mijn zoon van 3 andere motivaties heeft om k3 leuk te vinden..
  maandag 11 november 2019 @ 17:25:13 #33
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189896240
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 17:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kinderfeest.

Hoe iemand het als volwassene ziet doet er niet toe.

Net zoals mijn zoon van 3 andere motivaties heeft om k3 leuk te vinden..
Wat is dan het probleem met roetveegpieten?
  maandag 11 november 2019 @ 17:25:59 #34
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189896249
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 17:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kinderfeest.

Hoe iemand het als volwassene ziet doet er niet toe.

Net zoals mijn zoon van 3 andere motivaties heeft om k3 leuk te vinden..
Maar jouw zoon van 3 gaat steigeren van een roetveegpiet of ben jij dat?
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  maandag 11 november 2019 @ 17:28:11 #35
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189896282
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:21 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Ik beschuldig je ook nergens van. Maar dat je het als kind niet zag betekend niet dat je het nu niet kan zien en het doet ook niks af aan je herinneringen en het maakt jou of jouw ouders geen racist. Het lijkt net alsof sommige volwassenen in Nederland accepteren dat Zwarte piet een sprookje is, maar de uitleg waarom Piet zwart is een conclusie van wetenschappelijk onderzoek is. Kijk nog eens goed zou ik zeggen. Het feest aanvallen doet ook niemand want dat zou kansloos zijn, die ouwe die komt de volgende honderd jaar nog wel. De pieten zullen veranderen.
Nee? Dus al die demonstranten en zielige sinterklaas bestaat niet is geen aanval?

En ik zie zwarte piet nog altijd niet als slaaf. En zoals ik al zei het slachtoffer rol is makkelijk te vinden. Als iedereen zich nou lekker loslaat van de geschiedenis komen we er mogenlijk nog eens overheen ipv te blijven hangen in die donkere periode.
pi_189896284
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat is dan het probleem met roetveegpieten?
Persoonlijk geen probleem mee als dat vanzelf de norm word.

Maar zeker niet omdat er een bepaald figuur racisme staat te schreeuwen want blank nazi feest.. Een figuur die hier alleen maar vrij kan rondlopen vanwege diezelfde blanke nazi scum.

Don't bite the hand that feeds you.
pi_189896297
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:25 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Maar jouw zoon van 3 gaat steigeren van een roetveegpiet of ben jij dat?
Zie net geplaatst commentaar.
pi_189896320
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 11:49 schreef thedeedster het volgende:
Misschien ben ik niet duidelijk geweest. Mensen die het hakenkruis als symbool van onderdrukking zien, zien de vele andere aspecten niet. Het symbool is al eeuwen in gebruik, zoiets negeren is dus tunnelvisie. En dat verwijt ik de zeurpieten die gewoon geen enkele nuance kennen.
Nogmaal, Speknek zegt dit:

quote:
Zwarte Piet is niet veel anders dan een hakenkruis. Een historisch symbool van onderdrukking.
Als jij het hakenkruis een symbool van onderdrukking noemt zal het wel niet over het zonnerad van het boeddhisme gaan he. Dan bedoel je wel degelijk het hakenkruis zoals gebruikt door Nazi Duitsland.
  maandag 11 november 2019 @ 17:30:50 #39
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189896323
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat is dan het probleem met roetveegpieten?
Het gaat niet eens om wat zelfs maar om hoe het gedaan word. Zwarte piet nu weg of er gebeurd dit.. het had ook langzaam in een goed aantal jaren kunnen gebeuren. Met de redenatie: we gaan het feest iets meer naar de 21eeuw trekken.

Maar nu word iedereen die van zwarte piet houd als racist neergezet :r
  maandag 11 november 2019 @ 17:32:52 #40
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189896345
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:28 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Nee? Dus al die demonstranten en zielige sinterklaas bestaat niet is geen aanval?

En ik zie zwarte piet nog altijd niet als slaaf. En zoals ik al zei het slachtoffer rol is makkelijk te vinden. Als iedereen zich nou lekker loslaat van de geschiedenis komen we er mogenlijk nog eens overheen ipv te blijven hangen in die donkere periode.
Nogmaals jij focust je op de meest radicale anti-pieten. Ik vergelijk jou toch ook niet met die lui die de ruiten hebben ingegooid. Prem is een idioot en die demonstranten vallen bijna nooit iemand aan. Ik vind dat geen aanval op het Sinterklaas feest, maar dat is mijn mening.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189896353
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 16:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Allochtoon. Negerzoen. Coentunnel. Witte de Withstraat. Slavink. Blanke vla.
Het is helemaal niet zo gek om als land het omstreden eerbetoon in straatnaamborden te herzien.
Laten we een voorbeeld nemen aan onze oosterburen.

https://www.oktober44.nl/duitsers-diep-door-het-stof

quote:
- PUTTEN - De bewoners van het eiland Wyk auf Föhr in Noord-Duitsland hebben het afgelopen weekeinde massaal en groots hun excuses aangeboden aan de Puttenaren die er op bezoek waren.
De eiland-bewoners maakten hun excuus voor het eerbetoon dat jarenlang werd gegeven aan Friedrich Christiansen, die als bevelhebber van de Duitse strijdkrachten verantwoordelijk was voor de razzia in het Gelderse dorp in oktober 1944.

Na de oorlog is tot 1980 een straat op het eiland vernoemd naar Christiansen die er als oorlogsheld werd vereerd, ook mede vanwege zijn optreden als piloot in de Eerste Wereldoorlog. Na massale protestacties werd de straat weer omgedoopt tot Grosse Strasse. Afgelopen weekeinde namen de bewoners van Wyk auf Föhr, inclusief de voltallige gemeenteraad, ten overstaan van de Puttenaren nog eens nadrukkelijk publiekelijk afstand van de verering van Christiansen.

‘Wij stonden er echt van te kijken, ze gingen diep door het stof’, zegt Gert van Dompseler die namens de Stichting Oktober 44 deel uitmaakte van het gezelschap dat naar Noord-Duitsland was afgereisd.

‘Wij zijn er groots onthaald op het eiland’, aldus Van Dompseler over de wijze waarop de Puttenaren met alle égards werden ontvangen. De gemeente Wyk auf Föhr had voor deze gelegenheid ook alle verblijfskosten van de Puttenaren, inclusief de overnachting in het hotel, voor haar rekening genomen. Het gebaar dat naar de Veluwenaren werd gemaakt was groots. De Stichting Oktober 44 had ter gelegenheid van de 60-jarige herdenking van de razzia de reis naar Noord-Duitsland georganiseerd. Zo’n zeventig personen hadden zich hiervoor aangemeld, terwijl voorts de Verenigde Veluwse Koren met maar liefst 140 leden hun opwachting maakten in Ladelund.

Zoals bekend stond in Ladelund het concentratiekamp waar 110 Puttenaren om het leven kwamen.Zij zijn begraven achter de kerk van het dorp. De koorleden, uitgenodigd door Karin Penno, de beheerster van de Gedenkstätte in Ladelund, verbleven dit weekeinde in een hotel in het naburige Niebüll. In deze plaats werd ook een concert gegeven door het koor dat gevormd wordt door Euodia uit Hierden, Crescendo uit Hulshorst, het Hervormd zangkoor Harderwijk, Hervormd kerkkoor Ermelo en De Lofstem uit Putten.

In de kerk van Ladelund werd zondag een indrukwekkende herdenkingsdienst gehouden met als voorganger Bischof Dr. Hans Cristian Knuth. Daarna was er de kranslegging bij de massagraven. Dat deden onder meer de teruggekeerde Jannes Priem en zijn zwager Rikkert van Koerten, wiens vader in Ladelund het leven liet, namens de Stichting Oktober 44 voorzitter Jan van den Hoorn en Heimen Top, namens de weduwen deed dat Alie Bosch-Pieper, samen met haar dochter Stefie Heek-Bosch.
Wat hier dus is gebeurd is dat een dorp in Duitsland een straatnaam had genoemd naar een bewoner die werd vereerd als historisch held.
Echter: Deze man had ook de Februari-staking in Amsterdam neergeslagen en was verantwoordelijk voor de deportatie van de mannen uit Putten.
Dit dorp heeft ondermeer door de druk van Putten de naam weer veranderd en de dorpsbewoner van weleer wordt thans niet meer als held "vereerd".
Dus zo gek is het niet als we historische tradities, of deze nu in een straatnaambord of in een karikatuur zijn vormgegeven weer eens te herzien.
Dus eigenlijk zijn wij Nederlanders nationalistischer en eigenwijzer daarin dan de Duitsers.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 11 november 2019 @ 17:35:27 #42
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189896376
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:32 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Nogmaals jij focust je op de meest radicale anti-pieten. Ik vergelijk jou toch ook niet met die lui die de ruiten hebben ingegooid. Prem is een idioot en die demonstranten vallen bijna nooit iemand aan. Ik vind dat geen aanval op het Sinterklaas feest, maar dat is mijn mening.
Het hele gezeik rond dit kinderfeest had geeoon nooit mogen gebeuren. En er zullen altiid racisten zijn.
pi_189896427
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:

Het Surinaamse accent, de gouden oorbellen, prima als je de racistische ondertoon overtrokken vindt, maar doen alsof er op "geen enkele manier" een associatie is met een raciaal verleden is gewoon het probleem van de 'tegen'partij volledig miskennen.

Dat jíj het er niet meer associeert, betekent niet dat de associatie er niet is of kan zijn.
Want het hakenkruis van Nazi Duitsland symboliseert alleen maar een beetje racisme? Het symboliseert fucking genocide... Dat is wel ff van een andere categorie.

Als je zwarte piet al iets racisitisch vindt.
  maandag 11 november 2019 @ 17:43:19 #44
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189896472
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:45 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

In mijn (vele) jaren op deze aarde en in mijn Haagse stad (met ook heel wat bruine/zwarte/ getinte collega's, vrienden en kennissen) heb ik dat echt nog nooit meegemaakt en/of gehoord.

Zo ook van mijn bruine/zwarte/ getinte collega's, vrienden en kennissen heb ik nooit iets soortgelijks gehoord.

Wat ik voornamelijk de laatste jaren wel zie en hoor zijn verontwaardigde mensen die maar hard blijven gillen dat ik bruine/zwarte/ getinte mensen niet als Zwarte Piet mag zien.

En nog mooier : blijkbaar heb ik dat altijd al (zonder te weten) zo gezien.

Over omgekeerd, suggestief, beledigend en indoctrinerend racisme gesproken.

De tering.
Zoals gezegd: bij ons op school speelden Surinaamse vaders voor ZP. Die waren dus de rest van het jaar gewoon herkenbaar. Zelfs die werden de rest van het jaar geen ZP genoemd door andere kinderen. Dit lijkt me dus weer het opblazen van 1 incident door kozp.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 11 november 2019 @ 17:59:23 #45
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189896678
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dit lijkt me dus weer het opblazen van 1 incident door kozp.
Allemaal gebaseerd op jouw jeugd. :')
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189896783
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is helemaal niet zo gek om als land het omstreden eerbetoon in straatnaamborden te herzien.
Laten we een voorbeeld nemen aan onze oosterburen.

https://www.oktober44.nl/duitsers-diep-door-het-stof
[..]

Wat hier dus is gebeurd is dat een dorp in Duitsland een straatnaam had genoemd naar een bewoner die werd vereerd als historisch held.
Echter: Deze man had ook de Februari-staking in Amsterdam neergeslagen en was verantwoordelijk voor de deportatie van de mannen uit Putten.
Dit dorp heeft ondermeer door de druk van Putten de naam weer veranderd en de dorpsbewoner van weleer wordt thans niet meer als held "vereerd".
Dus zo gek is het niet als we historische tradities, of deze nu in een straatnaambord of in een karikatuur zijn vormgegeven weer eens te herzien.
Dus eigenlijk zijn wij Nederlanders nationalistischer en eigenwijzer daarin dan de Duitsers.
Goh, een Sinterklaasintocht met zwarte pieten is hier vergeleken met het paraderen met hakenkruizen, en nu wordt er een parallel getrokken tussen zwarte piet en een oorlogsmisdadiger.
O ja, Kristallnacht 2.0 kwam ook nog langs.
Het wordt hier steeds interessanter.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 11 november 2019 @ 18:23:44 #47
3542 Gia
User under construction
pi_189896987
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:25 schreef VoMy het volgende:

Wat is dan het probleem met roetveegpieten?
De buurman wordt herkend en kindjes verliezen te vroeg hun geloof in Sinterklaas.

Dat hoeft toch niet!

Gelukkig wordt in veruit de meeste steden, wijken en buurtschappen Sinterklaas gewoon gevierd met zwarte Pieten. En dit blijft zo.

Sinterklaasjournaal met zwarte pieten via youtube, op de smart tv en de kids hoeven niks van die trieste ellende mee te krijgen.

Nederlanders lossen het zelf wel op.
  maandag 11 november 2019 @ 18:39:06 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189897219
Ik zou niet weten waarom iemand die pro-piet is iemand voor Zwarte Piet gaat uitschelden.
Lijkt me eerder iets voor mensen die het niet zo met Zwarte Piet hebben.
pi_189897260
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2019 18:07 schreef OllieA het volgende:

[..]

Goh, een Sinterklaasintocht met zwarte pieten is hier vergeleken met het paraderen met hakenkruizen, en nu wordt er een parallel getrokken tussen zwarte piet en een oorlogsmisdadiger.
O ja, Kristallnacht 2.0 kwam ook nog langs.
Het wordt hier steeds interessanter.
Als de link gelegd is tussen Zwarte Piet en Slavernij zijn de vergelijkingen helemaal niet zo vergezocht.
De vertoning van Zwarte Piet in het buitenland zal bij velen een associatie teweegbrengen met kolonialisme en slavernij.
"A colonial hangover"

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189897296
https://www.rtlnieuws.nl/(...)Amq6YcM9CtVzOp31aTFY

Als KOZP niet betere beveiliging krijgt, gaan ze zelf beveiliging regelen.

Wordt dit van kwaad tot erger?
  maandag 11 november 2019 @ 18:44:12 #52
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189897316
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:23 schreef Gia het volgende:

[..]

De buurman wordt herkend en kindjes verliezen te vroeg hun geloof in Sinterklaas.

Dat hoeft toch niet!
Alsof kinderen de buurman op het Sinterklaasjournaal tegenkomen. Dus op TV is roetveegpiet in ieder geval prima?
Kinderen herkennen trouwens helemaal niets, die houden zichzelf prima voor de gek en zeker als de buurman met roetvegen verkleed is, merken die daar helemaal niets van.
pi_189897420
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heel praktisch moet het ook een vermomming zijn, net zoals de baard van Sinterklaas daarin effectief is. Eigenlijk moet die ook lichtbruin zijn, maar ja, dan krijg je weer schmink in de baard. Een beetje praktisch blijven en meedenken graag.
Dat kan desgewenst ook prima met andere kleuren.

quote:
Hij mag ook niet helemaal zwart van het roet zijn
Behalve dan dat niemand uit de schoorsteen er pikzwart uit komt --> roetveegpieten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189897476
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Alsof kinderen de buurman op het Sinterklaasjournaal tegenkomen. Dus op TV is roetveegpiet in ieder geval prima?
Kinderen herkennen trouwens helemaal niets, die houden zichzelf prima voor de gek en zeker als de buurman met roetvegen verkleed is, merken die daar helemaal niets van.
Het is fout als roetveegpieten opgedrongen word. Als jij morgen met familie iets met alleen maar zwarteklazen en witte hulpjes wil organiseren dan moet je dat gewoon doen. Zolang je de rest zelf laat beslissen hoe zij hun feestje vieren.

En gemeenten, overheden en grote organisaties moeten zich niet bemoeien met de discussie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189897508
quote:
Ik moest lachen. Slaat nog steeds nergens op, om een blanke die zwart geschminkt is, en snoep uitdeelt, te betuttelen als racist.
pi_189897554
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als de link gelegd is tussen Zwarte Piet en Slavernij zijn de vergelijkingen helemaal niet zo vergezocht.
De vertoning van Zwarte Piet in het buitenland zal bij velen een associatie teweegbrengen met kolonialisme en slavernij.
"A colonial hangover"

[ afbeelding ]
Ach, ja, als de link gelegd is... Dat linken leggen begint sterk op vrij associëren te lijken. Met argumenteren heeft het imho weinig te maken.
Zwarte piet=racisme=slavernij=hakenkruis=nazisme=holocaust. Steeds een stapje verder.
En dat komt dan allemaal overwaaien uit Amerika, waar onze zwarte medemensen als vreemde vruchten aan de bomen hingen.
quote:
Southern trees bear a strange fruit
Blood on the leaves and blood at the root
Black bodies swingin' in the Southern breeze
Strange fruit hangin' from the poplar trees
Pastoral scene of the gallant South
The bulgin' eyes and the twisted mouth
Scent of magnolias sweet and fresh
Then the sudden smell of burnin' flesh
Here is a fruit for the crows to pluck
For the rain to gather
For the wind to suck
For the sun to rot
For the tree to drop
Here is a strange and bitter crop


[ Bericht 20% gewijzigd door OllieA op 11-11-2019 19:07:17 ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 11 november 2019 @ 18:58:06 #57
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189897561
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is fout als roetveegpieten opgedrongen word. Als jij morgen met familie iets met alleen maar zwarteklazen en witte hulpjes wil organiseren dan moet je dat gewoon doen. Zolang je de rest zelf laat beslissen hoe zij hun feestje vieren.

En gemeenten, overheden en grote organisaties moeten zich niet bemoeien met de discussie.
Je verschuift de discussie gauw.

Gemeentes organiseren deels de optocht en verlenen subsidies. Dus die zijn die een feestvierende partij. Moeten die dan niet met rust gelaten worden en moet men ze niet gewoon roetveegpieten laten kiezen? Idem met het sinterklaasjournaal. Die kiezen voor roetveegpieten, iedereen moet er zn bek over houden verder?
pi_189897562
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 17:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Kinderfeest.

Hoe iemand het als volwassene ziet doet er niet toe.
Ach, kinderen zouden het vast ook enig vinden om met Halloween verkleed te gaan als Sturmbannführer. Daar zouden we toch ook twijfels bij hebben. Niet dat ZP gelijkstaat aan een Sturmbannführer (voordat mensen die niet begrijpend kunnen lezen dat soort insinuaties gaan doen), maar om aan te geven dat iets niet per se toelaatbaar is, omdat kinderen het niet als kwalijk ervaren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189897601
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En gemeenten, overheden en grote organisaties moeten zich niet bemoeien met de discussie.
Dat gaat nogal lastig in deze kwestie, hè. De overheid moet een keuze maken hierin. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189897625
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Idem met het sinterklaasjournaal. Die kiezen voor roetveegpieten, iedereen moet er zn bek over houden verder?
De publieke omroep wordt betaald van belastinggeld en gaat er zelfs prat op dat ze alle geluiden laten horen.

Hoezo dan geen Zwarte Piet meer?

Moet je voor de gein eens kijken waar de belastingcenten vandaan komen, niet bij die minderheid die van Zwarte Piet af wil in ieder geval.
  maandag 11 november 2019 @ 19:03:08 #61
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_189897669
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:00 schreef luxerobots het volgende:
Moet je voor de gein eens kijken waar de belastingcenten vandaan komen, niet bij die minderheid die van Zwarte Piet af wil in ieder geval.
Hoe pijnlijk en hoe waar.
pi_189897735
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Moet je voor de gein eens kijken waar de belastingcenten vandaan komen, niet bij die minderheid die van Zwarte Piet af wil in ieder geval.
Ook niet bij de uitkeringstrekkende 'ZWARTE PIET MOET ZWART BLIJVEN! tokkies vandaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 19:07:13 #63
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189897746
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:00 schreef luxerobots het volgende:
Moet je voor de gein eens kijken waar de belastingcenten vandaan komen, niet bij die minderheid die van Zwarte Piet af wil in ieder geval.
Laat me raden, wel van de tokkies en hooligans die willen vechten voor het behoud van die kwibus? :')
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 11 november 2019 @ 19:07:30 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189897754
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De publieke omroep wordt betaald van belastinggeld en gaat er zelfs prat op dat ze alle geluiden laten horen.

Hoezo dan geen Zwarte Piet meer?

Moet je voor de gein eens kijken waar de belastingcenten vandaan komen, niet bij die minderheid die van Zwarte Piet af wil in ieder geval.
Het belastinggeld non-argument.
Ik zie overigens niet in waarom Zwarte Piet dan opeens wel zou moeten. Ik heb net nog gelezen dat iedereen die het organiseert, het zo mag organiseren als ze zelf willen, en dat volwassenen daar verder niet over moeten discussieren. De publieke omroep doet dat met roetveegpieten, dat lijkt me dan einde discussie voor wat betreft de publieke omroep.
  maandag 11 november 2019 @ 19:11:47 #65
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_189897814
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:07 schreef VoMy het volgende:
Ik zie overigens niet in waarom Zwarte Piet dan opeens wel zou moeten.
We pretenderen in een democratie te leven.

De meeste stemmen zouden dus moeten gelden.

Er is maar een heel klein deel tegen Zwarte Piet. Doei
pi_189897829
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:55 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ik moest lachen. Slaat nog steeds nergens op, om een blanke die zwart geschminkt is, en snoep uitdeelt, te betuttelen als racist.
Tegenwoordig ben je al racist als je zwarte sokken draagt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189897849
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je verschuift de discussie gauw.

Gemeentes organiseren deels de optocht en verlenen subsidies. Dus die zijn die een feestvierende partij. Moeten die dan niet met rust gelaten worden en moet men ze niet gewoon roetveegpieten laten kiezen? Idem met het sinterklaasjournaal. Die kiezen voor roetveegpieten, iedereen moet er zn bek over houden verder?
Het probleem is dat zo'n sinterklaasjournaal betaald word door iedereen en een reeks maakt over dit nationale feest voor iedereen.

Als dan slechts een kleine minderheid de voorkeur geeft aan andere pieten en je haalt iedere zwarte piet uit je journaal dan ben je verkeerd bezig.

En hetzelfde geld voor gemeentes. Je organiseert iets voor al je burgers en betaald dat ook met gemeenschapsgeld, dan is het heel raar als je met de mening van 5% meegaat en volkomen die andere 95% uitsloot door elke zwarte piet te verbieden.

En gemeentes als Amsterdam die iedere organisatie wil controleren of ze niet ergens een zwart pietje gebruiken is al helemaal schadelijk bezig.

En begrijp me niet verkeerd, als in de Bijlmer 25% liever roetveegpieten wil (geen idee of dat zo is ik noem gewoon een voorbeeld) dan wordt er echt niet moeilijk gedaan als de helft roetveegpieten zijn.

En tenslotte: als je buiten de officiële instanties iets wil organiseren zonder gemeenschapsgeld dan mag je helemaal zelf bepalen hoe jij dat organiseert. De winkeliersvereniging en het bedrijfsfeest mag pimpelpaarse pieten met zwarte klazen gebruiken en zolang zij niets strafbaars doen moet dat gewoon kunnen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189897860
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het belastinggeld non-argument.
Ik zie overigens niet in waarom Zwarte Piet dan opeens wel zou moeten. Ik heb net nog gelezen dat iedereen die het organiseert, het zo mag organiseren als ze zelf willen, en dat volwassenen daar verder niet over moeten discussieren. De publieke omroep doet dat met roetveegpieten, dat lijkt me dan einde discussie voor wat betreft de publieke omroep.
Dat heb ik nooit gezegd. Maar laten we kijken wat de publieke omroep zelf wil. De publieke omroep wil namelijk pluriform zijn. Dus alle geluiden laten horen.

Maar ondertussen verwijderen ze wel het belangrijkste geluid, het geluid van de mensen die deze traditie willen behouden.
pi_189897874
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2019 18:07 schreef OllieA het volgende:

Goh, een Sinterklaasintocht met zwarte pieten is hier vergeleken met het paraderen met hakenkruizen, en nu wordt er een parallel getrokken tussen zwarte piet en een oorlogsmisdadiger.
O ja, Kristallnacht 2.0 kwam ook nog langs.
Het wordt hier steeds interessanter.
Het wordt steeds gekker idd.
pi_189897936
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als de link gelegd is tussen Zwarte Piet en Slavernij zijn de vergelijkingen helemaal niet zo vergezocht.
De vertoning van Zwarte Piet in het buitenland zal bij velen een associatie teweegbrengen met kolonialisme en slavernij.
"A colonial hangover"
Zwarte Piet was toch alleen maar (vermeend) racisme? Waarom al die andere idiote verbanden dan verzinnen?
pi_189898070
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:19 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Ze hadden altijd rare kleding aan.. dat kwam omdat die stijl ons gewoon niet bekend was.. en mischien was de originele wel een gekleurd iemand met kroeshaar.. maar aangezien dat zo oud is is er niet veel duidelijkheid over.
en dan moet ik bijleren over tradities...
kijk wild geraas deel 1 en 2, dan weet je wat meer. die oude rtadities hadden niets te maken met hoe wij zwarte piet hebben gemaakt. in nederland heb je zelfs op een paar plaatsen nog tradities die hier vrij van zijn gebleven. op ameland lijkt het behoorlijk veel op krampus, en ergens in en dorp in het noorden krijgen jonge dames een roetveeg op hun gezicht, wat vruchtbaarheid brengt. roetvegen zie je op meerdere plaatsen in europa, zelfs daarbuiten. er is niets mis met de huidige aanpassing.

en er zijn vaak zwarte figuren, dat wel. door de kerk omgebogen naar duivels. maar traditioneel natuurlijk heidense mythische figured. en zeker niet bedoeld als negers met kroeshaar, grote lippen en oorbellen. .
  maandag 11 november 2019 @ 19:30:36 #72
3542 Gia
User under construction
pi_189898142
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ach, kinderen zouden het vast ook enig vinden om met Halloween verkleed te gaan als Sturmbannführer. Daar zouden we toch ook twijfels bij hebben. Niet dat ZP gelijkstaat aan een Sturmbannführer (voordat mensen die niet begrijpend kunnen lezen dat soort insinuaties gaan doen), maar om aan te geven dat iets niet per se toelaatbaar is, omdat kinderen het niet als kwalijk ervaren.
Zwarte Piet IS per definitie niet kwalijk. Niet racistisch, niet blackface. Gewoon een man die zich zwart geschminkt heeft, zodat ie onherkenbaar is en lekker gek kan doen.

Sommige mensen NEMEN er aanstoot aan, maar dat doen ze zelf. Dat ligt niet aan zwarte Piet.
pi_189898152
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:30 schreef Gia het volgende:

Zwarte Piet IS per definitie niet kwalijk. Niet racistisch, niet blackface. Gewoon een man die zich zwart geschminkt heeft, zodat ie onherkenbaar is en lekker gek kan doen.

Sommige mensen NEMEN er aanstoot aan, maar dat doen ze zelf. Dat ligt niet aan zwarte Piet.
Dit dus.
pi_189898171
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:43 schreef luxerobots het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)Amq6YcM9CtVzOp31aTFY

Als KOZP niet betere beveiliging krijgt, gaan ze zelf beveiliging regelen.

Wordt dit van kwaad tot erger?
Gebeurt overal
Eerst was er Ter Apel, daarna Beverwijk, daarna Kozp en vandaag Nederbetuwe.
De Staat zakt door zn hoeven blijkbaar.

via Ejbron

Buurtwacht : Een volledig uitgeruste commandowagen. Kogelvrije en steekwerende vesten. Een metershoge, uitschuifbare camera met 360 graden zicht. Drones, niet van die dingen die je bij Kruidvat koopt, maar de echte. Met warmtecamera. Schijnwerpers. Professionele zaklampen.
En een Mechelse herder genaamd Diego, ‘politiehond in opleiding’.

>
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-burgerwacht-op-het
shift-knop defekt
pi_189898221
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:32 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Gebeurt overal
Eerst was er Ter Apel, daarna Beverwijk, daarna Kozp en vandaag Nederbetuwe.
De Staat zakt door zn hoeven blijkbaar.

via Ejbron

Buurtwacht : Een volledig uitgeruste commandowagen. Kogelvrije en steekwerende vesten. Een metershoge, uitschuifbare camera met 360 graden zicht. Drones, niet van die dingen die je bij Kruidvat koopt, maar de echte. Met warmtecamera. Schijnwerpers. Professionele zaklampen.
En een Mechelse herder genaamd Diego, ‘politiehond in opleiding’.

>
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-burgerwacht-op-het
Wat ik bedoel is dat een eigen beschermingswacht ook weer risico's op geweld meebrengt.

Dat je nog weer wat potige types erbij krijgt als ze tussen de kinderen staan te demonstreren.
  maandag 11 november 2019 @ 19:37:47 #76
3542 Gia
User under construction
pi_189898258
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:32 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Gebeurt overal
Eerst was er Ter Apel, daarna Beverwijk, daarna Kozp en vandaag Nederbetuwe.
De Staat zakt door zn hoeven blijkbaar.

via Ejbron

Buurtwacht : Een volledig uitgeruste commandowagen. Kogelvrije en steekwerende vesten. Een metershoge, uitschuifbare camera met 360 graden zicht. Drones, niet van die dingen die je bij Kruidvat koopt, maar de echte. Met warmtecamera. Schijnwerpers. Professionele zaklampen.
En een Mechelse herder genaamd Diego, ‘politiehond in opleiding’.

>
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-burgerwacht-op-het
Diego, lol, da's een zwarte Pietennaam.
pi_189898297
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:35 schreef luxerobots het volgende:

Wat ik bedoel is dat een eigen beschermingswacht ook weer risico's op geweld meebrengt.

Dat je nog weer wat potige types erbij krijgt als ze tussen de kinderen staan te demonstreren.
Ja, dat zou kunnen.
Maar iemand tegenhouden te demonstreren, of om aanwezig te zijn op een openbare demonstratie, omdat die te potig is zal m niet worden.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:37 schreef Gia het volgende:

Diego, lol, da's een zwarte Pietennaam.
Huh ? _O-

Ging meer om de plaasovervallen dat die burgermilitie is opgericht maar hebben ze alvast Kozp ingecalculeerd zeker :D
shift-knop defekt
pi_189898328
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:40 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ja, dat zou kunnen.
Maar iemand tegenhouden te demonstreren, of om aanwezig te zijn op een openbare demonstratie, omdat die te potig is zal m niet worden.
Nee natuurlijk.

Maar het zullen geen types zijn die zielig blijven staan als iemand een eitje gooit.
pi_189898332
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Zwarte Piet IS per definitie niet kwalijk. Niet racistisch, niet blackface. Gewoon een man die zich zwart geschminkt heeft, zodat ie onherkenbaar is en lekker gek kan doen.

Sommige mensen NEMEN er aanstoot aan, maar dat doen ze zelf. Dat ligt niet aan zwarte Piet.
Zelfs al zou het allemaal kloppen wat je hier zegt, dan ontslaat dat nog steeds niemand om iets te doen aan die negatieve gevoelens die sommigen ervaren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189898351
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:32 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Gebeurt overal
Eerst was er Ter Apel, daarna Beverwijk, daarna Kozp en vandaag Nederbetuwe.
De Staat zakt door zn hoeven blijkbaar.

via Ejbron

Buurtwacht : Een volledig uitgeruste commandowagen. Kogelvrije en steekwerende vesten. Een metershoge, uitschuifbare camera met 360 graden zicht. Drones, niet van die dingen die je bij Kruidvat koopt, maar de echte. Met warmtecamera. Schijnwerpers. Professionele zaklampen.
En een Mechelse herder genaamd Diego, ‘politiehond in opleiding’.

>
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-burgerwacht-op-het
Dat is bekend:
NWS / Burgerwacht neemt de macht over van de politie op het platteland
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189898385
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:42 schreef luxerobots het volgende:

Nee natuurlijk.

Maar het zullen geen types zijn die zielig blijven staan als iemand een eitje gooit.
Waarschijnlijk niet
Nou is het toch al een veldslag dus veel erger kan het niet worden.
shift-knop defekt
pi_189898434
quote:
Ok, bedankt voor de tip :)

Niet gezien maar het ging mij om de context binnen dit topic van privé-bewakers in huren.
shift-knop defekt
pi_189898435
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 13:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Hij mag wel helemaal zwart van roet zijn, zolang er maar geen afropruik of rode lippen bij gebracht worden, en er minstens een paar in de stoet ook meer vegerig zijn.
En dan zijn de tegenstanders tevreden? Dacht het niet hoor, daar gaat het ze immers helemaal niet om. Dit zijn strijders voor het 'panafrikanisme' die een stok hebben gevonden om de hond te slaan. De hond is uiteraard de blanken, want daar is wat te halen.

quote:
Uhm
Het gaat helemaal niet over Nederland. Constant wordt er weer iets bijgehaald wat in de VS is gebeurd, of wat andere Europeanen hebben gedaan. De Angelsaksische geschiedschrijving speelt de Nederlanders sowieso al eeuwen de zwarte piet toe, dat is sinds de afgunst en de vrees voor de Republiek nooit helemaal weggegaan. Dan heet het dat ZP lijkt op pages aan 'European courts of that time', terwijl een Republiek natuurlijk geen hof kent. Maar ja, dat wordt sowieso niet graag genoemd want de VS en de Fransen willen die uitvinding claimen. Er schijnt nu zelfs een of andere Amerikaanse historicus te zijn die in een boek de Amsterdamse slavenmarkt levendig beschrijft. De hele geschiedenis moet versimpeld worden tot een verhaal van boze blanke onderdrukkers die uit puur racisme negers gingen vangen in de jungle om ze tot slaaf te maken en daar samen met het roven van spullen al hun rijkdom aan te danken hebben.

O ja, en het schoorsteenverhaal wordt niet tegen Nederland gebruikt? Kijk die video hierboven even.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat kan desgewenst ook prima met andere kleuren.
Nee, Zwarte Piet moet iets zwarts aan zijn.

quote:
Behalve dan dat niemand uit de schoorsteen er pikzwart uit komt --> roetveegpieten.
Ik zal je een geheimpje verklappen, het is niet echt. Er klopt helemaal niets van het verhaal, maar kinderen hebben dat niet door. Ze hebben het wel door wanneer buurman Jan of Regilio met een paar roetvegen als ZP vermomd gaat, want die herkennen ze dan gewoon.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als de link gelegd is tussen Zwarte Piet en Slavernij zijn de vergelijkingen helemaal niet zo vergezocht.
De vertoning van Zwarte Piet in het buitenland zal bij velen een associatie teweegbrengen met kolonialisme en slavernij.
Ja, en? Mensen die verwachten hun eigen cultuur en geschiedenis aan te treffen in een ander land zodat ze het naar hun eigen normen kunnen beoordelen moeten lekker thuis blijven in hun achterlijke land.

Is het nou teveel gevraagd dat bijvoorbeeld zo'n Amerikaan zich eens afvraagt wat het Nederlandse, Spaans, Franse, Duitse of Italiaanse woorde voor blackface is? Ga even de landen af in Wikipedia en je bent er snel achter dat het woord alleen in het Engels bestaat. Zou het dan misschien om een strikt Amerikaanse en Brits verschijnsel gaan?

Als veel die Amerikanen nou wel beseffen dat Nederland een heel progressief land is waar ze geen enkel racisme tegenkomen, zouden ze zich dan misschien moeten afvragen of het een niet met het ander te maken heeft? Dat Zwarte Piet er alleen nog maar kan zijn omdat Nederland helemaal niet racistisch is?

quote:
"A colonial hangover"

[ afbeelding ]
15 miljoen slaven verkocht en 35 miljoen dood? Klinkt niet als een Nederlands business model uit die tijd. Misschien wat een enorme racist zou nastreven maar de Nederlanders deden het voor het geld.

Nederland heeft geen koloniale kater omdat de slavernij en onderdrukking een overzees gebeuren was, en aangenaam ver van mijn bed show. Dus konden we voornamelijk na WOII een frisse start maken. Dat is aardig gelukt, maar dat bevalt KOPZ niet, mensen als Afriyie willen als wereldwijde zwarte gemeenschap strijden tegen blanken. Ze willen niet van racisme af, ze willen het omdraaien.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189898462
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:42 schreef DireStraits7 het volgende:

Zelfs al zou het allemaal kloppen wat je hier zegt, dan ontslaat dat nog steeds niemand om iets te doen aan die negatieve gevoelens die sommigen ervaren.
Net zoals dat mokkel uit de post van Travnik vanaf 3:25 denkt dat we helemaal over de flits zouden gaan als zij zich wit zou schminken, een blonde pruik op zou zetten en kaas gaat uitdelen. Denkt ze nou echt dat we daar warm of koud van worden? Dat we allemaal vol verontwaardiging: "Dat is Racisme!!!" gaan roepen?

Wat minder lange tenen hebben helpt ook een stuk.
pi_189898469
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, Zwarte Piet moet iets zwarts aan zijn.
Noem het dan gewoon Piet. Blauwe Piet. Rode Piet. Marineblauwe Piet

quote:
Ik zal je een geheimpje verklappen, het is niet echt. Er klopt helemaal niets van het verhaal, maar kinderen hebben dat niet door.
Ik zal jou een geheimpje verklappen, het boeit kinderen helemaal niet welke kleur die Piet heeft. Of dat 'ie überhaupt Piet heet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189898497
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat minder lange tenen hebben helpt ook een stuk.
Eens. Dus geef die Piet gewoon alle kleuren van de regenboog en over tien jaar heeft niemand het er meer over. Het boeit kinderen echt geen zak welke kleur zo'n Piet heeft.

De enige die nostalgische waarde hechten aan de kleur van Piet zijn de volwassenen die blijven roepen dat het zogenaamd een kinderfeest is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189898546
quote:
Niet bepaald de leeftijdsdoelgroep waar het hier om gaat...

Die kinderen zijn ook gewoon opgegroeid met een zwarte piet, dus weten vooralsnog niet beter.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189898553
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Noem het dan gewoon Piet. Blauwe Piet. Rode Piet. Marineblauwe Piet
[..]

Ik zal jou een geheimpje verklappen, het boeit kinderen helemaal niet welke kleur die Piet heeft. Of dat 'ie überhaupt Piet heet.
Je hebt natuurlijk allemaal liedjes en zo die je moet herschrijven. Als je het probleem wil oplossen moet je rekening houden met hoe in de praktijk mensen het feest vieren. Statements maken waarmee je scoort bij je geestverwanten is een stuk aanlokkelijker, maar daar bereik je concreet niets mee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189898573
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet bepaald de leeftijdsdoelgroep waar het hier om gaat...

Die kinderen zijn ook gewoon opgegroeid met een zwarte piet, dus weten vooralsnog niet beter.
Die verontwaardige zure blik van die anti is trouwens wel hilarisch:

pi_189898613
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:53 schreef DireStraits7 het volgende:

Eens. Dus geef die Piet gewoon alle kleuren van de regenboog en over tien jaar heeft niemand het er meer over. Het boeit kinderen echt geen zak welke kleur zo'n Piet heeft.
Wacht ff, je wil dus naar de fout toe corrigeren? Dus omdat een bepaald clubje lange tenen heeft moet de rest van de wereld daar maar rekening mee houden? Je kunt ook een beetje eelt op de ziel kweken, je gekwetst voelen is een keuze.
pi_189898614
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hebt natuurlijk allemaal liedjes en zo die je moet herschrijven.
Dit is toch wel het vreemdste argument dat ik langs heb horen komen. Noem Zwarte Piet 'Hulpje Piet' en je bent al klaar...

quote:
Als je het probleem wil oplossen moet je rekening houden met hoe in de praktijk mensen het feest vieren.
Eens, maar kinderen gaan natuurlijk wel vragen stellen als je allemaal gekleurde pieten bij het Sinterklaasjournaal ziet en er bij jou thuis opeens alleen zwarte zijn.

quote:
Statements maken waarmee je scoort bij je geestverwanten is een stuk aanlokkelijker, maar daar bereik je concreet niets mee.
Het is symptoombestrijding, ja, maar je moet toch ergens beginnen. En in dit geval is het een relatief kleine aanpassing met vrijwel geen negatieve effecten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189898625
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je kunt ook een beetje eelt op de ziel kweken, je gekwetst voelen is een keuze.
Dus je zegt eigenlijk dat ZP prima veranderd kan worden? Mensen die zich daardoor gekwetst voelen, moeten maar wat eelt op de ziel kweken. Mooi, zijn we daar ook weer uit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 20:03:12 #94
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189898630
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 18:39 schreef Lunatiek het volgende:
Ik zou niet weten waarom iemand die pro-piet is iemand voor Zwarte Piet gaat uitschelden.
Lijkt me eerder iets voor mensen die het niet zo met Zwarte Piet hebben.
Akkoord het zijn niet alleen pro-pieten die het doen, feit blijft dat het gebeurt.
Als je dat niet wil zien of erkennen snap ik je standpunt ook wel, maar slinger google eens aan. Als je dat wel erkent zie je misschien in waarom donkere mensen zwarte piet met racisme dan wel racisten associëren (in Suriname en op de Antillen gebeurt dit niet). Dat was de originele klacht, dat die klacht gekaapt is door mensen die een oude rekening willen vereffenen doet niks af aan die klacht. Het grootste deel van de anti-pieten neemt genoegen met een roetveegpiet.

[ Bericht 1% gewijzigd door BlackNero op 12-11-2019 03:14:48 ]
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189898691
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:57 schreef DireStraits7 het volgende:

Niet bepaald de leeftijdsdoelgroep waar het hier om gaat...

Die kinderen zijn ook gewoon opgegroeid met een zwarte piet, dus weten vooralsnog niet beter.
De kinderen zouden dus beter niet meer door hun ouders maar door een heropvoedings instituut moeten worden onderricht ?
shift-knop defekt
pi_189898738
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:02 schreef DireStraits7 het volgende:

Dus je zegt eigenlijk dat ZP prima veranderd kan worden? Mensen die zich daardoor gekwetst voelen, moeten maar wat eelt op de ziel kweken. Mooi, zijn we daar ook weer uit.
Creatief geprobeerd maar nee. En dat snap je zelf ook wel.
pi_189898752
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Net zoals dat mokkel uit de post van Travnik vanaf 3:25 denkt dat we helemaal over de flits zouden gaan als zij zich wit zou schminken, een blonde pruik op zou zetten en kaas gaat uitdelen. Denkt ze nou echt dat we daar warm of koud van worden? Dat we allemaal vol verontwaardiging: "Dat is Racisme!!!" gaan roepen?

Wat minder lange tenen hebben helpt ook een stuk.
Nee daar krijgen blanken het niet warm of koud van, omdat ze geen reden hebben om dit als traumatisch te ervaren.

Maar stel je voor dat er een ander soort feestje wordt georganiseerd.

Een massale feest, in een kamp, waarbij iedereen lachgas krijgt toegediend (vrijwillig).

Waarbij de leuksten van de klas een sterretje op hun kleding genaaid krijgen.

Zou men dit aanstootgevend vinden?
  maandag 11 november 2019 @ 20:12:03 #98
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189898754
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tegenwoordig ben je al racist als je zwarte sokken draagt.
Aldus wie?
  maandag 11 november 2019 @ 20:16:23 #99
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189898811
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Aldus wie?
Dat is de ''tegenwoordig is alles racisme kaart''. Die is nieuw.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  maandag 11 november 2019 @ 20:17:52 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189898829
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:03 schreef BlackNero het volgende:

Akkoord het zijn niet alleen pro-pieten die het doen, feit blijft dat het gebeurd.
Als je dat niet wil zien of erkennen snap ik je standpunt ook wel, maar slinger google eens aan. Als je dat wel erkent zie je misschien in waarom donkere mensen zwarte piet met racisme dan wel racisten associëren (in Suriname en op de Antillen gebeurt dit niet). Dat was de originele klacht, dat die klacht gekaapt is door mensen die een oude rekening willen vereffenen doet niks af aan die klacht. Het grootste deel van de anti-pieten neemt genoegen met een roetveegpiet.
KOZP heeft al lang aangegeven dat ze gewoon geen piet willen

quote:
Het aan de kaak stellen van zwarte piet als een achterhaalde koloniale karikatuur waar men afscheid van moet nemen maakt bij vele witte Nederlanders intense emoties los. Enkele jaren verder is dan nu de vraag: wat is dan het alternatief voor zwarte piet? Geen piet. Punt.
  maandag 11 november 2019 @ 20:20:07 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189898857
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 20:12 schreef Travnik het volgende:

Nee daar krijgen blanken het niet warm of koud van, omdat ze geen reden hebben om dit als traumatisch te ervaren.

Maar stel je voor dat er een ander soort feestje wordt georganiseerd.

Een massale feest, in een kamp, waarbij iedereen lachgas krijgt toegediend (vrijwillig).

Waarbij de leuksten van de klas een sterretje op hun kleding genaaid krijgen.

Zou men dit aanstootgevend vinden?
Zo lang er geen Zyklon B gebruikt wordt is het maar een tamme bedoening...

Maar goed, met jou is sowieso geen fatsoenlijk gesprek te voeren.
  maandag 11 november 2019 @ 20:21:24 #102
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189898877
[quote]0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

KOZP heeft al lang aangegeven dat ze gewoon geen piet willen
[..]

KOZP is niet de baas van de anti-pieten. Hoe moeilijk is het nou? Dat is net alsof we die relschoppers van afgelopen vrijdag tot woordvoerders van het pro-pieten kamp bombarderen.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189898891
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:12 schreef VoMy het volgende:

[..]

Aldus wie?
Aldus een satirisch twitteraccount waar Montagui gisteren met beide zwartgesokte beentjes in trapte.
  maandag 11 november 2019 @ 20:24:20 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189898912
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:21 schreef BlackNero het volgende:
KOZP is niet de baas van de anti-pieten. Hoe moeilijk is het nou? Dat is net alsof we die relschoppers van afgelopen vrijdag tot woordvoerders van het pro-pieten kamp bombarderen.
Nou, KOZP met frontman Jerry Afriyie speelt toch echt wel de hoofdrol in deze... Als je het over die Soeters hebt met zijn Grauwe Eeuw is de rol idd een stuk marginaler.
pi_189898926
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, KOZP met frontman Jerry Afriyie speelt toch echt wel de hoofdrol in deze... Als je het over die Soeters hebt met zijn Grauwe Eeuw is de rol idd een stuk marginaler.
Soeters is een zij.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 11 november 2019 @ 20:26:37 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189898954
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zo lang er geen Zyklon B gebruikt wordt is het maar een tamme bedoening...

Maar goed, met jou is sowieso geen fatsoenlijk gesprek te voeren.
Nu ben je aan het overdrijven. We kunnen best een goed gesprek hebben.

En inderdaad geen Zyklon-B. Het is de bedoeling dat we met zijn allen gaan lachen.

En dat iedereen zich kan vinden in die grappen.

Het gebruik van Zyklon B, of een ander kwalijk element kan namelijk duiden op een gebeurtenis uit het verleden, die als pijnlijk of traumatisch wordt ervaren.

Waarom zouden we dat willen.
  maandag 11 november 2019 @ 20:28:19 #108
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189898962
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, KOZP met frontman Jerry Afriyie speelt toch echt wel de hoofdrol in deze... Als je het over die Soeters hebt met zijn Grauwe Eeuw is de rol idd een stuk marginaler.
Jerry Afriyie wordt ook wel heel groot gemaakt he? Net als Jenny Douwes. Maar wat kan hij nou echt? Voor hoeveel mensen spreekt hij? De grauwe eeuw is inderdaad nogal marginaal en hun gaat het ook niet perse om zwarte piet. Dat past toevallig in hun agenda.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  maandag 11 november 2019 @ 20:29:55 #109
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189898989
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik bedoelde die van Zeijl. ;)
Beide. Broer en zus, allebei kk racistisch tegenover de witte mens, en dan vooral de man. Hebben een witte moeder en Indo vader. V Zeijl is ook Indo.
pi_189899014
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:22 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Aldus een satirisch twitteraccount waar Montagui gisteren met beide zwartgesokte beentjes in trapte.
Expres zwarte sokjes aan vandaag!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 11 november 2019 @ 20:32:59 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189899047
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:27 schreef Travnik het volgende:

Nu ben je aan het overdrijven. We kunnen best een goed gesprek hebben.
Vooralsnog is het nog niet gelukt.

quote:
En inderdaad geen Zyklon-B. Het is de bedoeling dat we met zijn allen gaan lachen.

En dat iedereen zich kan vinden in die grappen.

Het gebruik van Zyklon B, of een ander kwalijk element kan namelijk duiden op een gebeurtenis uit het verleden, die als pijnlijk of traumatisch wordt ervaren.

Waarom zouden we dat willen.
En, nee, nog steeds niet gelukt.
pi_189899051
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Soeters is een zij.
Er zijn 2 Soetersen, broer en zus.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189899072
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:33 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er zijn 2 Soetersen, broer en zus.
Ik ken alleen die Christa, die Michael heeft een andere achternaam.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 11 november 2019 @ 20:36:16 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189899106
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:34 schreef Hathor het volgende:

Ik ken alleen die Christa, die Michael heeft een andere achternaam.
Je hebt ook nog Renaldo Soeters, maar ik bedoelde die van Zeijl, dat is de grote roerganger van de Grauwe Eeuw.
pi_189899143
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik ken alleen die Christa, die Michael heeft een andere achternaam.
Michael van Zeijl?
pi_189899159
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je hebt ook nog Renaldo Soeters, maar ik bedoelde die van Zeijl, dat is de grote roerganger van de Grauwe Eeuw.
Vage gast is dat met een hele paranoide bik in zijn ogen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189899161
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:37 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Michael van Zeyl?
:Y
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 11 november 2019 @ 20:40:41 #118
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189899210
Al die lui van de grauwe eeuw zijn idioot en irrelevant.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_189899325
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:29 schreef Ciclon het volgende:

Beide. Broer en zus, allebei kk racistisch tegenover de witte mens, en dan vooral de man. Hebben een witte moeder en Indo vader. V Zeijl is ook Indo.
De term racisme dat steeds gebruikt wordt is ook maar een wapen, een stormram om mee te ontwrichten. Het gaat veel minder om het racisme an sich als wel om het doel om door middel van cultureel marxistische tactieken de Westerse beschaving om zeep te helpen.

Ik verzin dat niet zelf, zal inmiddels allemaal wel bekend en afgezaagd overkomen, en wordt door velen afgedaan als alu-hoedje, maar laat iedereen zich zelf eens gaan afvragen waarom er bijvoorbeeld wel straatbordjes met Piet Hein van de gevel worden afgerukt maar niet de Grote Suleyman naamborden van de moskees.
shift-knop defekt
pi_189900131
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:40 schreef BlackNero het volgende:
Al die lui van de grauwe eeuw zijn idioot en irrelevant.
Idioot inderdaad!
soet84 twitterde op maandag 11-11-2019 om 01:23:07 Sinterklaas optocht bestormen heeft niks met haat te maken. De optocht is een uiting van haat. Wat toe zet tot terreur gemotiveerd door haat richting activisten. Dit moet voor eens en altijd uitgeschakeld worden. Verwijder ZP en maak van sinterklaas een target. #dagsinterklaasje reageer retweet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 11 november 2019 @ 21:41:47 #121
3542 Gia
User under construction
pi_189900372
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:42 schreef DireStraits7 het volgende:

Zelfs al zou het allemaal kloppen wat je hier zegt, dan ontslaat dat nog steeds niemand om iets te doen aan die negatieve gevoelens die sommigen ervaren.
Sorry, maar iedereen is zelf verantwoordelijk voor de eigen gevoelens. Als ik me onprettig voel in de buurt van een boerka, dan hoeft iemand anders niet te zorgen dat die gevoelens weggaan.

Hoewel, ze zouden een psychiater kunnen proberen, natuurlijk. Die heeft vast wel pilletjes waar ze zich happier door gaan voelen.

Ik ben er in ieder geval niet voor het genezen van overgevoeligheidjes.
pi_189900613
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het is helemaal niet zo gek om als land het omstreden eerbetoon in straatnaamborden te herzien.
Laten we een voorbeeld nemen aan onze oosterburen.

https://www.oktober44.nl/duitsers-diep-door-het-stof
[..]

Wat hier dus is gebeurd is dat een dorp in Duitsland een straatnaam had genoemd naar een bewoner die werd vereerd als historisch held.
Echter: Deze man had ook de Februari-staking in Amsterdam neergeslagen en was verantwoordelijk voor de deportatie van de mannen uit Putten.
Dit dorp heeft ondermeer door de druk van Putten de naam weer veranderd en de dorpsbewoner van weleer wordt thans niet meer als held "vereerd".
Dus zo gek is het niet als we historische tradities, of deze nu in een straatnaambord of in een karikatuur zijn vormgegeven weer eens te herzien.
Dus eigenlijk zijn wij Nederlanders nationalistischer en eigenwijzer daarin dan de Duitsers.
Wat heb jij geslikt joh?
Kinderfeest met razzia's en nazi's vergelijken :D

Wtf man. Dit is toch niet serieus te nemen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189900651
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

Idioot inderdaad!
soet84 twitterde op maandag 11-11-2019 om 01:23:07 Sinterklaas optocht bestormen heeft niks met haat te maken. De optocht is een uiting van haat. Wat toe zet tot terreur gemotiveerd door haat richting activisten. Dit moet voor eens en altijd uitgeschakeld worden. Verwijder ZP en maak van sinterklaas een target. #dagsinterklaasje reageer retweet
Ow, ok!!

Aaaaaangiftuuuuuh!

Herhaaldelijke bedreigingen nu. Nu zal de rechter onmogelijk nog zo mildkunnen blijven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 11 november 2019 @ 22:03:57 #124
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189900722
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

Idioot inderdaad!
soet84 twitterde op maandag 11-11-2019 om 01:23:07 Sinterklaas optocht bestormen heeft niks met haat te maken. De optocht is een uiting van haat. Wat toe zet tot terreur gemotiveerd door haat richting activisten. Dit moet voor eens en altijd uitgeschakeld worden. Verwijder ZP en maak van sinterklaas een target. #dagsinterklaasje reageer retweet
De man heeft nog geen 700 volgers (op twitter!). Irrelevant en provocatief, laat zo iemand in de ruimte lullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackNero op 12-11-2019 05:50:13 ]
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  maandag 11 november 2019 @ 22:05:06 #125
3542 Gia
User under construction
pi_189900745
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:01 schreef DireStraits7 het volgende:


Eens, maar kinderen gaan natuurlijk wel vragen stellen als je allemaal gekleurde pieten bij het Sinterklaasjournaal ziet en er bij jou thuis opeens alleen zwarte zijn.

Alle echte zwarte pieten zijn in Helmond. Die op tv zijn nep.

Opgelost. Slikken ze voor zoete koek, of pepernoten.
pi_189900757
De overval van de pro-Zwarte Piet-activisten die een congres van KOZP hebben ‘geterroriseerd’ voelt teveel als aangemoedigd om serieus te nemen.

Niet dat de MSM zich daardoor zullen laten weerhouden van een nieuw rondje demoniseren, zo kort voor de officiële intocht. Maar het kan zelfs een recept voor grote ellende zijn, getuige de directe aankondiging na het weekend om een eigen beveiliging te gaan opzetten. Op basis van veel emotie en hysterie werd dat gisteren aan gekondigd.

Demonstrerende terroristen met eigen lijfwachten? Kan het gekker?

>
http://verenoflood.nu/zwarte-piet-en-in-den-haag/
shift-knop defekt
pi_189900782
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Sorry, maar iedereen is zelf verantwoordelijk voor de eigen gevoelens. Als ik me onprettig voel in de buurt van een boerka, dan hoeft iemand anders niet te zorgen dat die gevoelens weggaan.
Kom nou, dit is een standpunt dat zelfs de grootste libertariër niet zou verdedigen... Natuurlijk heeft ieder individu een verantwoordelijkheid om, waar mogelijk, anderen niet voor het hoofd te stoten.

Of, in jouw voorbeeld, jouw ongemak zwaarder weegt dan iemands individuele vrijheid om een boerka te dragen is een ander verhaal, maar het is geenszins het geval dat "iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen gevoelens" en dat anderen daar totaal geen verantwoordelijkheid over dragen.

Om een extreem voorbeeld te nemen: iemand uitlachen omdat die een miskraam heeft gehad is gewoon moreel laakbaar en niet een kwestie van 'jij bent verantwoordelijk voor je eigen emoties hoe je daarop reageert'....
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 22:09:13 #128
3542 Gia
User under construction
pi_189900811
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 20:12 schreef Travnik het volgende:


Nee daar krijgen blanken het niet warm of koud van, omdat ze geen reden hebben om dit als traumatisch te ervaren.

Maar stel je voor dat er een ander soort feestje wordt georganiseerd.

Een massale feest, in een kamp, waarbij iedereen lachgas krijgt toegediend (vrijwillig).

Waarbij de leuksten van de klas een sterretje op hun kleding genaaid krijgen.

Zou men dit aanstootgevend vinden?
Want negerslaven moesten capriolen uithalen, met snoep gooien en cadeautjes uitdelen? En ze liepen rond in vrolijk gekleurde pakjes?

Ja, schandalig dat je dat nadoet.
pi_189900819
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:03 schreef BlackNero het volgende:

[..]

De man heeft nog geen 700 volgers. Irrelevant en provocatief, laat zo iemand in de ruimte te lullen.
Alleen net zo krankzinnig als zijn matties, Michael van Zeyl en Rogier Meijerink. Was het maar waar dat de Grauwe Eeuw alleen maar irrelevant en provocatief is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189900865
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:05 schreef TomLuny het volgende:
De overval van de pro-Zwarte Piet-activisten die een congres van KOZP hebben ‘geterroriseerd’ voelt teveel als aangemoedigd om serieus te nemen.

Niet dat de MSM zich daardoor zullen laten weerhouden van een nieuw rondje demoniseren, zo kort voor de officiële intocht. Maar het kan zelfs een recept voor grote ellende zijn, getuige de directe aankondiging na het weekend om een eigen beveiliging te gaan opzetten. Op basis van veel emotie en hysterie werd dat gisteren aan gekondigd.

Demonstrerende terroristen met eigen lijfwachten? Kan het gekker?

>
http://verenoflood.nu/zwarte-piet-en-in-den-haag/
In het kort van dreigbrief tot nazi tweet.

Op 17 miljoen Nederlanders lopen er dan altijd wel een paar heethoofden rond......of?

Edit: misschien was het maar 1 heethoofd.

https://www.politie.nl/ni(...)nti-zwarte-piet.html

[ Bericht 10% gewijzigd door Montagui op 11-11-2019 22:25:28 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 11 november 2019 @ 22:12:49 #131
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189900878
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alleen net zo krankzinnig als zijn matties, Michael van Zeyl en Rogier Meijerink. Was het maar waar dat de Grauwe Eeuw alleen maar irrelevant en provocatief is.
Wat hebben ze bereikt dan? Voorlopig brengen ze alleen zichzelf in de problemen.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  maandag 11 november 2019 @ 22:22:29 #132
3542 Gia
User under construction
pi_189901005
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kom nou, dit is een standpunt dat zelfs de grootste libertariër niet zou verdedigen... Natuurlijk heeft ieder individu een verantwoordelijkheid om, waar mogelijk, anderen niet voor het hoofd te stoten.

Of, in jouw voorbeeld, jouw ongemak zwaarder weegt dan iemands individuele vrijheid om een boerka te dragen is een ander verhaal, maar het is geenszins het geval dat "iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen gevoelens" en dat anderen daar totaal geen verantwoordelijkheid over dragen.

Om een extreem voorbeeld te nemen: iemand uitlachen omdat die een miskraam heeft gehad is gewoon moreel laakbaar en niet een kwestie van 'jij bent verantwoordelijk voor je eigen emoties hoe je daarop reageert'....
Ik en de zwarte Pieten stoten niemand voor het hoofd. Dat idee zit tussen hun oren.

En een boerka dragen is individuele vrijheid, maar je gezicht zwart schilderen niet?
  maandag 11 november 2019 @ 22:23:15 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 11 november 2019 @ 22:23:49 #134
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189901028
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 19:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Diego, lol, da's een zwarte Pietennaam.
Nee. Zwarte Piet heet Piet. En hij is zwart. Mogelijk wordt hij in Spanje Pietro genoemd, maar geen Diego.
Dat het een hulpje van Sinterklaas is in het Sinterklaasjournaal weet ik wel, maar daar gaat het dus al mis: er is maar één Piet en die heet Piet. Er kunnen meer Pieten zijn, maar die zijn allemaal Piet, allemaal hetzelfde archetype, geen verschillende karakters. Het zijn immers geen mensen.

Ik heb zo'n hekel aan dat Sinterklaasjournaal, die hebben de traditie uit zijn verband gerukt en belachelijk gemaakt.
Maar de kinderen dan? Nou voor de kinderen maakt het niet meer uit of het Sint en Piet is of Bassie en Adriaan.
  maandag 11 november 2019 @ 22:24:18 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189901031
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kom nou, dit is een standpunt dat zelfs de grootste libertariër niet zou verdedigen... Natuurlijk heeft ieder individu een verantwoordelijkheid om, waar mogelijk, anderen niet voor het hoofd te stoten.

Of, in jouw voorbeeld, jouw ongemak zwaarder weegt dan iemands individuele vrijheid om een boerka te dragen is een ander verhaal, maar het is geenszins het geval dat "iedereen zelf verantwoordelijk is voor zijn eigen gevoelens" en dat anderen daar totaal geen verantwoordelijkheid over dragen.

Om een extreem voorbeeld te nemen: iemand uitlachen omdat die een miskraam heeft gehad is gewoon moreel laakbaar en niet een kwestie van 'jij bent verantwoordelijk voor je eigen emoties hoe je daarop reageert'....
Ik voel me gekwetst door jou, ga je nu ook weg?
  maandag 11 november 2019 @ 22:28:35 #136
3542 Gia
User under construction
pi_189901080
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 22:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee. Zwarte Piet heet Piet. En hij is zwart. Mogelijk wordt hij in Spanje Pietro genoemd, maar geen Diego.
Dat het een hulpje van Sinterklaas is in het Sinterklaasjournaal weet ik wel, maar daar gaat het dus al mis: er is maar één Piet en die heet Piet. Er kunnen meer Pieten zijn, maar die zijn allemaal Piet, allemaal hetzelfde archetype, geen verschillende karakters. Het zijn immers geen mensen.

Ik heb zo'n hekel aan dat Sinterklaasjournaal, die hebben de traditie uit zijn verband gerukt en belachelijk gemaakt.
Maar de kinderen dan? Nou voor de kinderen maakt het niet meer uit of het Sint en Piet is of Bassie en Adriaan.
  maandag 11 november 2019 @ 22:29:56 #137
3542 Gia
User under construction
pi_189901100
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 22:24 schreef AchJa het volgende: [..] Ik voel me gekwetst door jou, ga je nu ook weg?
Dat zou je mogen verwachten.
pi_189901131
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:49 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Dus dit van al weer 30 jaar geleden is alleen Gerda Havertong overkomen?
Dat geloof je zelf? Want dat is toch de originele klacht.

Dat is volgens mij ook de reden dat het in Suriname en op de Antillen wel kan. Daar heb je geen lompe horken die Surinamers of Antillianen in maart Zwarte Piet noemen. Die koppeling met het slavernij verleden is heel specifiek iets van marginale clubjes als de grauwe eeuw en KOZP. Zelfs Quinsy Gario begon pas nadat zijn moeder voor zwarte piet was uitgemaakt. Nou krijgt iedereen wel eens iets naars naar zijn hoofd, that's life get over it. Maar het zou al heel wat schelen als pro-pieten niet random negers zwarte piet zou noemen.
Ik zeg nergens dat het niet gebeurt (gebeurd is) maar ik spreek over mijn eigen situatie en eigen (vele) jaren dat ik op deze aarde rondloop.

Met dus nogal wat gekleurde collega's, kennissen etc waarmee ik natuurlijk de situatie toen het opeens ging spelen heb besproken.

Overigens is het interessant om te vermelden dat zij (allemaal) zelf totaal geen moeite hebben / hadden om Sinterklaas te vieren, met een Zwarte Piet. Integendeel, ze deden / doen het plezier.

Wat de (vergezochte) koppeling slavernij betreft kan ik me in je mening vinden.

En inderdaad , iedereen krijgt wel eens wat naar zijn / haar hoofd, dat hoort bij het leven.

Ook ik hoorde ze, als bleke jongen werd ik steevast "melkfles" genoemd op school bij het zwemmen, een jongen uit mijn klas was "de vuurtoren' en het frappante was dat een latere Surinaamse klasgenoot op de middelbare school steevast zelf steeds met grappen kwam m.b.t. tot zijn (mooie) bruine huid.

Vorige week nog was ik "de lange" toen iemand het over mij had tegen een vriend van me.

"That's life get over it." Ook daar kan ik me in vinden.

Uiterlijk is het allereerste waar mensen elkaar op aanspreken / grappen over maken / op "afrekenen".

Dat zit naar mijn mening (en wat ik zie en meemaak en hoor) in elk mens, met elke huidskleur, in elke cultuur.

Als het echt schelden / uitschelden wordt om te kwetsen dan is het een ander verhaal, maar daar kan ik wat betreft Zwarte Piet in mijn bovengenoemde situatie en ervaringen met en van gekleurde vrienden , collega's; etc. dus niks van zeggen.

Ze waren / zijn er in mijn en hun leven simpelweg niet.

Dat de pro Zwarte Piet mensen de gekleurde anti Zwarte Piet mensen nu af en toe (Zwarte) Piet noemen is een inkopper.

Ikzelf zie daar totaal geen (structureel) racisme in, veel meer een (zéér) voor de hand liggende plaag / scheldnaam.

Ook ik heb Gario vaker een regel-, zeik- en zeurpiet genoemd.

Doe ik dat omdat ik een hekel aan hem omdat hij bruin is / een hekel aan negers heb?

Nee, natuurlijk niet.

Wat mij wel al veel langer verbaast is dat er hele groeperingen Amerikaanse / Engelstalige negers / zwarten zijn die elkaar steevast "Nigger" (met o.a. "fucking" ervoor) noemen.

En dat heel normaal / prima vinden. Terwijl "Nigger" en "Nikker" toch echt kwetsend bedoelt waren / zijn.

Dat kan ik (als blanke) me totaal niet voorstellen en ik zou, als er groeperingen zouden komen die daartegen zouden ageren, ze van harte daarin steunen.

Tegen anti racisme groepjes als KOZP zou ik willen zeggen : kijk ,daar ligt wellicht een serieuze zaak voor jullie om wat aan te (willen) doen.

Maar blijkbaar is een fictief personage belangrijker voor ze.
  maandag 11 november 2019 @ 22:41:35 #139
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189901248
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:22 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Aldus een satirisch twitteraccount waar Montagui gisteren met beide zwartgesokte beentjes in trapte.
Er waren flink wat mensen verward door die tweet. Op het moment dat realiteit en satire zo moeilijk te onderscheiden zijn, bevind de samenleving zich op een hellend vlak.
Zo hebben we de jute "zak van Sinterklaas" zak als racistisch element, want slaven moesten katoen in jute zakken doen. Dolle pret, want satire, of echt? In hetzelfde plaatje staan de gouden oorringen "want creolen hebben gouden oorringen dus racistisch". Ja, echt? Hilarisch!
Waar ligt dan de grens tussen satire en realiteit?
Gaat over dit plaatje:
  maandag 11 november 2019 @ 22:43:09 #140
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189901268
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:27 schreef Travnik het volgende:

[..]

Nu ben je aan het overdrijven. We kunnen best een goed gesprek hebben.

En inderdaad geen Zyklon-B. Het is de bedoeling dat we met zijn allen gaan lachen.

En dat iedereen zich kan vinden in die grappen.

Het gebruik van Zyklon B, of een ander kwalijk element kan namelijk duiden op een gebeurtenis uit het verleden, die als pijnlijk of traumatisch wordt ervaren.

Waarom zouden we dat willen.
Niks mis mee als het als traditie aantoonbaar ouder is dan 1933.
pi_189901316
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 22:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik en de zwarte Pieten stoten niemand voor het hoofd. Dat idee zit tussen hun oren.
Je kunt het blijven herhalen. Dat maakt het niet opeens waar.

quote:
En een boerka dragen is individuele vrijheid, maar je gezicht zwart schilderen niet?
Je mag geen boerka ('gezichtsbedekkende kleding') dragen in bepaalde plekken, dus er zit al een grens aan die individuele vrijheid.

Verder zit er verschil tussen een juridische verantwoordelijkheid en een morele verantwoordelijkheid.

Er is overigens niemand die jou verbied om je gezicht thuis (of in het openbaar) zwart te schilderen. Op veel plekken is zwarte piet nog altijd zwart zoals die altijd was.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189901339
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 22:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik voel me gekwetst door jou, ga je nu ook weg?
Zo werkt het niet, en dat weet je zelf ook wel.

Maar als jij je daadwerkelijk gekwetst zou voelen, zou het inderdaad logisch zijn om te kijken waardoor dat komt en of daar redelijkerwijs iets aan te doen is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 22:50:15 #143
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189901358
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kom nou, dit is een standpunt dat zelfs de grootste libertariër niet zou verdedigen... Natuurlijk heeft ieder individu een verantwoordelijkheid om, waar mogelijk, anderen niet voor het hoofd te stoten.
Eens, maar een redelijke, rationele samenleving heeft meer mogelijkheden om de ander niet voor het hoofd te stoten dan het aanstootgevende weg te nemen. Je kunt bijvoorbeeld de gekwetsten voorlichten over intenties, symboliek, historie, antropologie en sociale betekenis. Dat wordt ook gedaan, maar is aan dovemansoren gericht: deze mensen willen per se gekwetst zijn, zodat ze in hun ogen een legitieme reden hebben om te haten en geld te vragen, alleen zo kunnen ze het racistisch narratief in stand houden.
pi_189901398
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 22:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Eens, maar een redelijke, rationele samenleving heeft meer mogelijkheden om de ander niet voor het hoofd te stoten dan het aanstootgevende weg te nemen. Je kunt bijvoorbeeld de gekwetsten voorlichten over intenties, symboliek, historie, antropologie en sociale betekenis.
Tot en met hier was ik het met je eens.

quote:
Dat wordt ook gedaan, maar is aan dovemansoren gericht: deze mensen willen per se gekwetst zijn, zodat ze in hun ogen een legitieme reden hebben om te haten en geld te vragen, alleen zo kunnen ze het racistisch narratief in stand houden.
Dit is gewoon weer het standaard 'ze luisteren toch niet'-geneuzel. Beide kampen hebben dovemansoren en kunnen alleen het andere kamp verwijten niet te luisteren. De ironie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 22:54:33 #145
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_189901416
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:32 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het niet gebeurt (gebeurd is) maar ik spreek over mijn eigen situatie en eigen (vele) jaren dat ik op deze aarde rondloop.

Met dus nogal wat gekleurde collega's, kennissen etc waarmee ik natuurlijk de situatie toen het opeens ging spelen heb besproken.

Overigens is het interessant om te vermelden dat zij (allemaal) zelf totaal geen moeite hebben / hadden om Sinterklaas te vieren, met een Zwarte Piet. Integendeel, ze deden / doen het plezier.

Wat de (vergezochte) koppeling slavernij betreft kan ik me in je mening vinden.

En inderdaad , iedereen krijgt wel eens wat naar zijn / haar hoofd, dat hoort bij het leven.

Ook ik hoorde ze, als bleke jongen werd ik steevast "melkfles" genoemd op school bij het zwemmen, een jongen uit mijn klas was "de vuurtoren' en het frappante was dat een latere Surinaamse klasgenoot op de middelbare school steevast zelf steeds met grappen kwam m.b.t. tot zijn (mooie) bruine huid.

Vorige week nog was ik "de lange" toen iemand het over mij had tegen een vriend van me.

"That's life get over it." Ook daar kan ik me in vinden.

Uiterlijk is het allereerste waar mensen elkaar op aanspreken / grappen over maken / op "afrekenen".

Dat zit naar mijn mening (en wat ik zie en meemaak en hoor) in elk mens, met elke huidskleur, in elke cultuur.

Als het echt schelden / uitschelden wordt om te kwetsen dan is het een ander verhaal, maar daar kan ik wat betreft Zwarte Piet in mijn bovengenoemde situatie en ervaringen met en van gekleurde vrienden , collega's; etc. dus niks van zeggen.

Ze waren / zijn er in mijn en hun leven simpelweg niet.

Dat de pro Zwarte Piet mensen de gekleurde anti Zwarte Piet mensen nu af en toe (Zwarte) Piet noemen is een inkopper.

Ikzelf zie daar totaal geen (structureel) racisme in, veel meer een (zéér) voor de hand liggende plaag / scheldnaam.

Ook ik heb Gario vaker een regel-, zeik- en zeurpiet genoemd.

Doe ik dat omdat ik een hekel aan hem omdat hij bruin is / een hekel aan negers heb?

Nee, natuurlijk niet.

Wat mij wel al veel langer verbaast is dat er hele groeperingen Amerikaanse / Engelstalige negers / zwarten zijn die elkaar steevast "Nigger" (met o.a. "fucking" ervoor) noemen.

En dat heel normaal / prima vinden. Terwijl "Nigger" en "Nikker" toch echt kwetsend bedoelt waren / zijn.

Dat kan ik (als blanke) me totaal niet voorstellen en ik zou, als er groeperingen zouden komen die daartegen zouden ageren, ze van harte daarin steunen.

Tegen anti racisme groepjes als KOZP zou ik willen zeggen : kijk ,daar ligt wellicht een serieuze zaak voor jullie om wat aan te (willen) doen.

Maar blijkbaar is een fictief personage belangrijker voor ze.
Laat ik het dan anders formuleren. Het is niet perse het uitschelden van pro-pieten, dat was ongelukkig gekozen. Het is een opstapeling van allemaal flauwe 'grappen' van soms totaal onbekende mensen die niet weten dat de donkere persoon in kwestie die grappen al jaren achter elkaar hoort. Enkele voorbeelden. Op 6 december hoor je: 'Hey heb je de boot gemist?', of op een normale ochtend: 'Moest je vannacht weer werken?' Verder vaak vergelijkingen met familie en dan heb je nog de grootste malloten die dat het hele jaar door doen. Het is niet kwetsend of grievend, maar ik kan me voorstellen daar iemand dat kotsbeu van wordt. Ik woon niet in de randstad, dus ik weet niet hoe het in Den Haag gaat, als de negers in Den Haag net zo mondig zijn als de autochtone Hagenees kan ik me voorstellen dat het daar niet of minder voorkomt.

Over je laatste punt. Het is mijn smaak ook niet, ze schijnen het als een soort geuzennaam te dragen. Maar dat is meer een Amerikaans probleem en niet aan KOZP omdat de wereld uit te helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackNero op 12-11-2019 03:02:01 ]
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  maandag 11 november 2019 @ 23:01:26 #146
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189901528
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tot en met hier was ik het met je eens.
[..]

Dit is gewoon weer het standaard 'ze luisteren toch niet'-geneuzel. Beide kampen hebben dovemansoren en kunnen alleen het andere kamp verwijten niet te luisteren. De ironie.
Wat vertelt KOZP dan wat rede is? Ze hebben het uitsluitend over emotie, "we voelen ons gekwetst". Er komen geen feiten naar voren, behalve leugens, vage associaties en voorbeelden uit andere culturen.
Er zijn zat mensen die doorhebben dat er uit die hoek geen redelijke argumenten meer komen, voor wat redelijk werd geacht is al actie ondernomen en het pijnpunt verwijderd (dikke rode lippen, Surinaams accent, gouden oorringen). De rest slaat nergens op.
Andersom heeft KOZP nog geen seconde naar rede geluisterd, geen eisen teruggeschroefd (integendeel) of laten blijken dat ze het standpunt van pro op een rationele manier begrijpen.
pi_189901570
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat vertelt KOZP dan wat rede is? Ze hebben het uitsluitend over emotie, "we voelen ons gekwetst". Er komen geen feiten naar voren, behalve leugens, vage associaties en voorbeelden uit andere culturen.
Welke rationele feiten heeft het propietenkamp naar voren geschoven dan, behalve "dit is tradiesie! :( "
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189901649
Het enige rationeel argument dat ik kan bedenken is dat ZP zwart is, omdat deze door de schoorsteen komt. Maar een simpele empirische check leert dat je dan hooguit wat roetvegen krijgt. Ergo, de roetveegpiet.

Maar ja, dat is een compromis waar eigenlijk geen van beide kampen zich in kan vinden, want (a) ZP is er nog steeds en (b) Ome Henk kan zich niet meer verkleden als racistipiet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 23:09:15 #149
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189901682
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Het enige rationeel argument dat ik kan bedenken is dat ZP zwart is, omdat deze door de schoorsteen komt. Maar een simpele empirische check leert dat je dan hooguit wat roetvegen krijgt. Ergo, de roetveegpiet.

Maar ja, dat is een compromis waar eigenlijk geen van beide kampen zich in kan vinden, want (a) ZP is er nog steeds en (b) Ome Henk kan zich niet meer verkleden als racistipiet.
Hou toch op met je ‘racistipiet’. ZP is net zo racistisch als jouw goudvis. Of je zwarte kat. 0,0 dus.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189901736
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 23:12:11 #151
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189901750
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Welke rationele feiten heeft het propietenkamp naar voren geschoven dan, behalve "dit is tradiesie! :( "
Hele verhandelingen over de historie, waaruit blijkt dat het geen neger moet voorstellen.
  maandag 11 november 2019 @ 23:13:46 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189901779
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hele verhandelingen over de historie, waaruit blijkt dat het geen neger moet voorstellen.
En al helemaal geen slaaf, hoogstens een bediende. En het verschil is dat bedienden gewoon betaald kregen / krijgen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189901792
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hele verhandelingen over de historie, waaruit blijkt dat het geen neger moet voorstellen.
En welk deel van die verhandeling laat ook alweer zien dat de Piet per se zwart moet zijn? Rationeel gezien uiteraard, hè, dus 'het is Zwarte Piet, dus hij moet zwart zijn' is geen rationeel argument, maar een (zwak) argument o.b.v. traditie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 23:16:52 #154
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189901849
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Het enige rationeel argument dat ik kan bedenken is dat ZP zwart is, omdat deze door de schoorsteen komt.
Dat is een moderne fabel. Hij komt niet eens door de schoorsteen, alleen de pakjes.
Historisch verschillende verklaringen:
- hij is de duivel en de duivel is zwart (zie diverse schilderijen die de hel uitbeelden).
- hij is de personificatie van een dode die in de zwarte aarde begraven is
- Zwart werkt het beste als (goedkope) vermomming
  maandag 11 november 2019 @ 23:17:12 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189902001
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is een moderne fabel. Hij komt niet eens door de schoorsteen, alleen de pakjes.
Historisch verschillende verklaringen:
- hij is de duivel en de duivel is zwart (zie diverse schilderijen die de hel uitbeelden).
- hij is de personificatie van een dode die in de zwarte aarde begraven is
Dus de vergelijking dat zwarte piet onvereenkomsten toont met een raciaal verleden is onverteerbaar, maar je wil wel aannemen dat deze figuur de personificatie van de duivel is? 8)7

Waarom de duivel zwart is is mij volstrekt onduidelijk, maar soit.

quote:
- Zwart werkt het beste als (goedkope) vermomming
Plausibel. Ik beweer alleen dat andere kleuren ook prima (kunnen) werken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189902017
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee dan weer niet he.
Je kunt je slecht gefundeerde argumenten beter bij anderen kwijt. Ik heb er geen boodschap aan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189902030
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt je slecht gefundeerde argumenten beter bij anderen kwijt. Ik heb er geen boodschap aan.
Er zit wel een enorme dildo in je reet
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189902057
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:25 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Er zit wel een enorme dildo in je reet
Ik ga niet mijn tijd verkwanselen aan mensen die mijn argumenten willens en wetens verdraaien.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189902069
Man man man de beste man heet gvd 'ZWARTE PIET'
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 11 november 2019 @ 23:28:39 #161
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189902081
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus de vergelijking dat zwarte piet onvereenkomsten toont met een raciaal verleden is onverteerbaar, maar je wil wel aannemen dat deze figuur de personificatie van de duivel is? 8)7

Waarom de duivel zwart is is mij volstrekt onduidelijk, maar soit.
Je weet dat nikker waterduivel betekent?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nikker_(folklore)
pi_189902098
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ga niet mijn tijd verkwanselen aan mensen die mijn argumenten willens en wetens verdraaien.
Dag sinterklaasje dag dag dag, zwarte Piet
pi_189902102
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:27 schreef BoneThugss het volgende:
Man man man de beste man heet gvd 'ZWARTE PIET'
En een walvis komt nooit aan de wal en is helemaal geen vis. :O
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 11 november 2019 @ 23:30:35 #164
236264 crew  capricia
pi_189902118
Interessant artikel die de radicalisering van rechtse bewegingen (in dit geval de pro ZP) analyseert:
quote:
Neem geweld tegen Kick Out Zwarte Piet-activisten bloedserieus

https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Definitely not CIA
  maandag 11 november 2019 @ 23:30:51 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189902124
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:

Je kunt je slecht gefundeerde argumenten beter bij anderen kwijt. Ik heb er geen boodschap aan.
Net zo min dat ik me wat aantrek van de bijzonder slecht gefundeerde argumenten van de "zwarte piet is racisme!" brullers.
pi_189902139
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En een walvis komt nooit aan de wal en is helemaal geen vis. :O
ZP is helemaal geen walvis :') :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 11 november 2019 @ 23:31:52 #167
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189902147
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189902150
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:31 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

ZP is helemaal geen walvis :') :')
Dat heet een analogie. Zoek maar op in het woordenboek.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 11 november 2019 @ 23:36:12 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189902217
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:30 schreef capricia het volgende:
Interessant artikel die de radicalisering van rechtse bewegingen (in dit geval de pro ZP) analyseert:
[..]

Nou, dat had ik ook kunnen verzinnen aangezien het allemaal al gebeurd was... :')

Oftewel, het is een opsomming van gebeurtenissen waar even een moeilijk etiketje opgeplakt wordt...
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 11 november 2019 @ 23:36:19 #170
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189902222
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:30 schreef capricia het volgende:
Interessant artikel die de radicalisering van rechtse bewegingen (in dit geval de pro ZP) analyseert:
[..]

Beetje feiten op een rijtje zetten :') daar hoef je niet voor te studeren. Dat daden steeds heftiger worden lijkt mij logisch
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 11 november 2019 @ 23:38:57 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator maandag 11 november 2019 @ 23:46:16 #172
236264 crew  capricia
pi_189902338
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2019 23:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Beetje feiten op een rijtje zetten :') daar hoef je niet voor te studeren. Dat daden steeds heftiger worden lijkt mij logisch
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nou, dat had ik ook kunnen verzinnen aangezien het allemaal al gebeurd was... :')

Oftewel, het is een opsomming van gebeurtenissen waar even een moeilijk etiketje opgeplakt wordt...
Ik mis persoonlijk een beetje 'en hoe nu verder' in dat artikel.
Ik begrijp dat de overheid niet echt sturend kan zijn in dit soort maatschappelijke thema's. Die moet gewoon de wet handhaven.
Maar bij verdere radicalisering (van een van beide zijden) is het over en sluiten met dat hele feest.
Definitely not CIA
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 11 november 2019 @ 23:52:47 #173
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189902411
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:46 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]

Ik mis persoonlijk een beetje 'en hoe nu verder' in dat artikel.
Ik begrijp dat de overheid niet echt sturend kan zijn in dit soort maatschappelijke thema's. Die moet gewoon de wet handhaven.
Maar bij verdere radicalisering (van een van beide zijden) is het over en sluiten met dat hele feest.
Ja idd! De signalen zijn er dat beide groepen radicaliseren maar hoe nu verder? Dat lijkt mij juist interessanter om dieper op in te gaan. Daar is vast wel aandacht aan gegeven in dat onderzoek??
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 12 november 2019 @ 00:04:00 #174
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189902534
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is een moderne fabel. Hij komt niet eens door de schoorsteen, alleen de pakjes.
Historisch verschillende verklaringen:
- hij is de duivel en de duivel is zwart (zie diverse schilderijen die de hel uitbeelden).
- hij is de personificatie van een dode die in de zwarte aarde begraven is
- Zwart werkt het beste als (goedkope) vermomming
En hoe volgt hieruit dat zwarte piet ook per se (pik)zwart dient te blijven?
Huilen dan.
  dinsdag 12 november 2019 @ 04:50:35 #175
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189903369
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2019 23:36 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Beetje feiten op een rijtje zetten :') daar hoef je niet voor te studeren. Dat daden steeds heftiger worden lijkt mij logisch
Als de overheid de kant kiest van terroristen dan is het niet vreemd dat haar burgers dit probleem zelf oplossen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  dinsdag 12 november 2019 @ 04:57:35 #176
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189903373
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je weet dat nikker waterduivel betekent?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nikker_(folklore)
En in Engeland heet de duivel Old Nick. Zou het toeval zijn dat we het hier over sint Nicolaas hebben?
  dinsdag 12 november 2019 @ 04:58:55 #177
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189903375
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2019 00:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

En hoe volgt hieruit dat zwarte piet ook per se (pik)zwart dient te blijven?
- elke andere kleur slaat nergens op
- er is geen sprake van een neger, dus de reden om te veranderen die KOZP noemt slaat nergens op.
  dinsdag 12 november 2019 @ 05:03:06 #178
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189903377
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:30 schreef capricia het volgende:
Interessant artikel die de radicalisering van rechtse bewegingen (in dit geval de pro ZP) analyseert:
[..]

Je kunt voor "rechts" moeiteloos "links" schrijven als je voorbeelden van KOZP neemt, alleen slaat links de eerste fase meestal over.
pi_189903401
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 04:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

- elke andere kleur slaat nergens op
- er is geen sprake van een neger, dus de reden om te veranderen die KOZP noemt slaat nergens op.
Er is idd filosofisch gezien geen sprake van een neger, maar Piet is wel een flink aantal decennia zo gezien en gespeeld. Inclusief uitspraken als "ja, ikke beetje dom want surinamer"; kinderboekjes waarin over Piet uit nikkertjesland werd gesproken etc.
En met kinderen die de link legden tussen zwarte mensen en Piet. Wat zelfs sesamstraat haalde met Gerdas beroemde tirade tegen Pino dat zij GEEN Piet was ;)

Daarom gaat een uitspraak als "maar het zijn eigenlijk de raven van Odin!" weinig anti-Pieters overtuigen.
  dinsdag 12 november 2019 @ 05:47:37 #180
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189903410
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 05:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er is idd filosofisch gezien geen sprake van een neger, maar Piet is wel een flink aantal decennia zo gezien en gespeeld. Inclusief uitspraken als "ja, ikke beetje dom want surinamer"; kinderboekjes waarin over Piet uit nikkertjesland werd gesproken etc.
En met kinderen die de link legden tussen zwarte mensen en Piet. Wat zelfs sesamstraat haalde met Gerdas beroemde tirade tegen Pino dat zij GEEN Piet was ;)

Daarom gaat een uitspraak als "maar het zijn eigenlijk de raven van Odin!" weinig anti-Pieters overtuigen.
Daar heb ik geen boodschap aan, wij deden dat niet. Er is geen lijst met voorschriften hoe je Piet moet spelen, dus doet iedereen een eigen interpretatie. Wat dus van piet tot piet kan verschillen. We zijn nu op het punt dat degenen die het "fout" deden hun inschattingsfout hebben gezien, in het openbaar komt die vertoning niet meer voor. Waarom doorzeiken en mensen kwetsen (door ze voor racist uit te maken) die piet nooit als neger hebben gezien?
  dinsdag 12 november 2019 @ 05:48:14 #181
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189903411
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 20:45 schreef TomLuny het volgende:

[..]

De term racisme dat steeds gebruikt wordt is ook maar een wapen, een stormram om mee te ontwrichten. Het gaat veel minder om het racisme an sich als wel om het doel om door middel van cultureel marxistische tactieken de Westerse beschaving om zeep te helpen.

Ik verzin dat niet zelf, zal inmiddels allemaal wel bekend en afgezaagd overkomen, en wordt door velen afgedaan als alu-hoedje, maar laat iedereen zich zelf eens gaan afvragen waarom er bijvoorbeeld wel straatbordjes met Piet Hein van de gevel worden afgerukt maar niet de Grote Suleyman naamborden van de moskees.
Klopt.
  dinsdag 12 november 2019 @ 05:48:45 #182
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189903412
Overigens is die Havertong een arrogant en pedant wijf: ze kan niet tippen aan zwarte piet.
pi_189903539
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 23:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is een moderne fabel. Hij komt niet eens door de schoorsteen, alleen de pakjes.
Historisch verschillende verklaringen:
- hij is de duivel en de duivel is zwart (zie diverse schilderijen die de hel uitbeelden).
- hij is de personificatie van een dode die in de zwarte aarde begraven is
- Zwart werkt het beste als (goedkope) vermomming
Of abstracter en ouder. De eeuwige strijd tussen goed en kwaad, dag en nacht, wat vaak uitgebeeld wordt via wit en zwart. (Zie bv ook het kaartspel magic). Ergo, wit en zwart zijn noodzakelijke 'kleuren' voor de traditionele versie van het feest.

Dus ja, het is 'traditie' is dan een valide argumentatie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189903540
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 05:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daar heb ik geen boodschap aan, wij deden dat niet. Er is geen lijst met voorschriften hoe je Piet moet spelen, dus doet iedereen een eigen interpretatie. Wat dus van piet tot piet kan verschillen. We zijn nu op het punt dat degenen die het "fout" deden hun inschattingsfout hebben gezien, in het openbaar komt die vertoning niet meer voor. Waarom doorzeiken en mensen kwetsen (door ze voor racist uit te maken) die piet nooit als neger hebben gezien?
En dit dus.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189903576
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2019 18:57 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ach, ja, als de link gelegd is... Dat linken leggen begint sterk op vrij associëren te lijken. Met argumenteren heeft het imho weinig te maken.
Zwarte piet=racisme=slavernij=hakenkruis=nazisme=holocaust. Steeds een stapje verder.
En dat komt dan allemaal overwaaien uit Amerika, waar onze zwarte medemensen als vreemde vruchten aan de bomen hingen.
[..]

Haha, leuk dat je indirect Billy Holiday noemt (zangeres van Strange Fruit). Dat was een Amerikaanse zangeres die de vinger op de zere plek wist te leggen in de VS. In Nederland zou zo'n lied niet kunnen over onze wandaden in Indië en wandaden tijdens de slavenhandel.
De VS is (net als Duitsland) bereid hun foute verleden onder ogen te zien. Nederland wil zichzelf nog steeds als het braafste jongetje zien. Ook mbt het verleden.
Onze wandaden doen niet onder voor die van VS of van Duitsland (doet zeer hè, zomaar Duitsland noemen?).
Toch is het zo. Het verschil is dat Nederland haar verleden in de doofpot stopt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189903592
SBS 6 sprak ook van tientallen aanvallers. Dus niet alleen de NOS.

En dan dit:

https://peterstormt.nl/20(...)ECX1ZKihJyMOzJBHq06E

quote:
Fascistische terreur en de medeplichtige media

Geplaatst op 10 november 2019 door ravotr
maandag 11 november 2019

Media werken de huidige en komende terreur tegen anti-Zwarte Piet-actievoerders in de hand. De beschrijving van de fascistische aanval op de KOZP-bijeenkomst in Den Haag afgelopen vrijdag, laat dat duidelijk zien. Op allerlei manieren wordt de gang van zaken zo beschreven dat het veel minder ernstig lijkt dan het daadwerkelijk is. Daardoor komt de gebeurtenis er uit te zien als een vervelend incidentje, en niet als de levensbedreigende naziterreur die het was en is.
Enkele tekenen daarvan. De koppen van heel veel nieuwsartikelen zijn veelzeggend door veel te verzwijgen. Ik neem er vijf. De NOS: ‘Bijeenkomst actiegroep tegen Zwarte Piet met geweld verstoord; vijf aanhoudingen.’(1) RTL: ‘Kick out Zwarte Piet belaagd, jongste verdachte 13 jaar’(2). Het AD: ‘Bijeenkomst van Kick Out Zwarte Piet in Den Haag hevig verstoord, vijf mensen aangehouden’.(3) Omroep West: ‘Vijf aanhoudingen voor vernielingen bij bijeenkomst Kick Out Zwarte Piet in Den Haag’.(4) en Den Haag FM: ‘Vier mensen vast na vernielingen bij bijeenkomst Kick Out Zwarte Piet’.(5)
Wat valt hier op? Het doelwit van de aanval wordt heel duidelijk genoemd: KOZP, veelal voluit geschreven ook, of anders ‘actiegroep tegen Zwarte Piet’. De formulering is steeds passief: KOZP werd aangevallen. Door wie? Er zijn vernielingen aangericht. Door wat voor lui? Ja, er waren wat aanhoudingen wegens die vernielingen, dat mogen we ook nog weten. Maar de nadruk ligt op het doelwit van de actie. Aandacht voor degenen die KOZP iets naars wilden aandoen, ontbreekt in de koppen, op het noemen van die paar arrestanten na.
Dat is handig voor de aanvallers, die niet benoemd worden als het gevaar dat ze zijn. Het is ook handig voor journalisten en redacteuren. Die hoeven zich dan niet af te vragen hoe je een grote knokploeg van meerdere tientallen agressieve, met vuurwerk bewapende witte mannen, zou mogen omschrijven. Zo hoef je deze lui dus niet aan te duiden als wat het is: een extreem-rechtse menigte. Een nazi-bende. Op deze manier werken media de aard van de aanval – een fascistische terreurdaad – buiten beeld.
Dat wordt versterkt door soms in de kop ‘vernielingen’ te noemen, en het ‘detail’ dat de fascisten binnen probeerden te dringen, veel minder nadruk te geven door het uit de aanhef weg te laten. Terwijl juist de levensbedreigende agressie de kern van de gebeurtenis was. Vernieling was daar maar een uitwendig – heel vervelend – onderdeel van.
Het kan ook anders, als je wilt. Je kunt in de kop van je stuk gewoon de daders als zodanig aanduiden. Kijk naar het nieuwsartikel van Joop: ‘Tientallen Piet-extremisten vallen bijeenkomst racismebestrijders KOZP aan’.(6) Gewoon duidelijk het politieke karakter van de aanvallers voorop zetten, waarna je het doelwit van de agressors noemt. Beide kanten, daders en slachtoffers. Zodat je als lezer snel ziet wat hier eigenlijk aan de hand is: niet iets naars dat mensen overkomt, maar een gerichte doelbewuste aanval van extreem-rechts op antiracisten.
Het kost weinig moeite om meer misleidende en kwalijke formuleringen in de berichtgeving aan te treffen. In het AD lezen we: ‘Het zou gaan om een confrontatie tussen anti- en pro-zwarte opieten clubs, meldt calamiteitensite Regio 15’.(7) Confrontatie tussen pro en anti? Een gerichte, gewelddadige bestorming van de ene groep op een vreedzaam vergaderende andere groep wegzetten als ‘confrontatie tussen twee groepen’, is het verschil tussen dader en slachtoffer wegwissen. Daarmee worden racisten en antiracisten op dezelfde lijn gezet als allebei gewelddadige ruziemakers. Zo wordt het fascistisch geweld onschuldiger gemaakt, en zo worden antiracisten neergezet als eigenlijk ook gewelddadig. Dit voedt de vergoelijking en maakt praatjes als ‘ja die aanval was verkeerd maar KOZP vraagt er ook zelf om’ makkelijker.
Nog eentje, als giftige uitsmijter. Uit een stuk op Nu.nl, zondag 10 november versschenen. ‘Sinds het incident afgelopen vrijdag, toen een bijeenkomst van KOZP werd verstoord door vijf mannen,…’(8) Pardon?! Is de geschiedenis zo snel te herschrijven?! DE terreurdaad is intussen al gedegradeerd tot ‘ incident’ , dat is al typerend. De bijeenkomst is ‘verstoord’, dat is al verhullend. De bijeenkomst is aangevallen, bestormd. Desnoods ‘met grof geweld verstoord’. Maar niet enkel ‘verstoord’. Maar dan ‘door vijf mannen!’ Alsof die vijf personen die de politie oppakte, de complete fascistische knokploeg waren!
Lees eens een verslag over de toedracht, waarde journalisten, dat had na drie dagen er toch wel even van mogen komen. Jullie had ook zelf poolshoogte kunnen nemen, of… doodgewoon de eerdere berichtgeving volgen. Overal in media was sprake van een groep van tientallen ettelijke mensen. Bijvoorbeeld in het artikelvan Sanne de Vries,(9) geplaatst op de website van Doorbraak, een indringend verslag. Daar is eerst sprake van tien tot vijftien mensen die naar binnen wilden en al vervelend deden. Vervolgens kwam er een ‘groep van dertig tot veertig man’ aan rennen en was er een bestorming bezig. Dit was niet het werk van loslopende enkelingen,. Dit was een voorbereide actie van een forse groep. Het aantal van vijf is het aantal arrestanten. Niet het aantal aanvallers. Is er niemand op de redactie die zo’n stommiteit er uit haalt? Of is ook dit moedwil?
Ik sluit me op dit punt van ganser harte aan bij de woorden van Bij1-raadslid Sandra Salome op Joop.(10) Zij zegt over de fascistische aanval op KOZP:’ Dit geweld is er ook met dank aan de media die zelfs nu nog spreken over het ‘ verstoren van het congres door ‘tegendemonstranten’, een confrontatie tussen voor- en tegenstanders en allerlei wollig taalgebruik om het niet de naam te geven die het verdient.’ Bij die wolligheid horen ook mechanismes zoals ik die boven heb blootgelegd: de passieve formulering kiezen en wel de slachtoffers noemen maar niet de daders. Met deze trukendoos laten media het steeds dreigender fascistische gevaar vrijwel vrijuit gaan. Dat grenst langzamerhand aan medeplichtigheid, in dit verband ook wel aangeduid als collaboratie. Waarbij gezegd mag worden dat ‘grenst aan collaboratie’ nog wel een hele vriendelijke formulering is. Te vriendelijk? Het zou zomaar kunnen.
Maar journalisten kunnen komend weekend iets goedmaken van de schade die ze tot nu toe aangericht hebben. Ze zouden voor de broodnodige variatie bij komende anti-Zwarte Piet-demonstraties eens echt aan verslaglegging kunnen gaan doen, eens ophouden met wegkijken en het gevaar dat van pro-Zwarte Piet-fanaten – als die opduiken, en ldat gevaar is maar al te reëel – uit gaat eerlijk en duidelijk benoemen. Niet wegkijken en wel benoemen, daar houden we toch zo van tegenwoordig? Nou, doe dat dan ook eens een keer.

Noten:
1 ‘Bijeenkomst actiegroep Kick Out Zwarte Piet met geweld verstoord’, NOS, 8 november 2019, https://nos.nl/artikel/23(...)jf-aanhoudingen.html
2 ‘Kick Out Zwarte Piet belaagd, jongste verdachte 13 jaar oud’, RTL, 8/9 november 2019, https://www.rtlnieuws.nl/(...)as-den-haag-bestormd
3 ‘Bijeenkomst van Kick Out Zwarte Piet in Den Haag hevig verstoord, vijf mensen aangehouden’, AD, 8/9 november 2019, https://www.ad.nl/den-haa(...)angehouden~a36e45f2/
4 ‘Vijf aanhoudingen voor vernielingen bij bijeenkomst Kick Out Zwarte Piet in Den Haag’, Omroep West, https://www.omroepwest.nl(...)rte-Piet-in-Den-Haag
5 Marc Wonnink, ‘Vier mensen vast na vernielingen bij bijeenkomst Kick Out Zwarte Piet’, Den Haag FM, 8 november 2019, https://denhaagfm.nl/2019(...)ick-out-zwarte-piet/
6 ‘Tientallen Piet-extremisten vallen bijeenkomst racismebestrijders KOZP aan’, Joop, 9 november 2019, https://joop.bnnvara.nl/n(...)bestrijders-kozp-aan
7 Zie noot 3.
8 ‘Kick Out Zwarte Piet maakt agenda leeg en gata “eigen bescherming” regelen’, Nu.nl, 10 november 2019, https://www.nu.nl/binnenl(...)elen.html?redirect=1
9 Sandra Salome, Joop, 10 november 2019, https://www.doorbraak.eu/het-geweld-tegen-kozp-is-geen-incident/
10 Sanne de Vries, ‘De racistische aanval in Den Haag: pure, georganiseerde haart en agressie’, Doorbraak, 10 november 2019, https://www.doorbraak.eu/(...)de-haat-en-agressie/

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189903609
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
SBS 6 sprak ook van tientallen aanvallers. Dus niet alleen de NOS.

En dan dit:

https://peterstormt.nl/20(...)ECX1ZKihJyMOzJBHq06E
[..]

Ja, goeie link man, een baggerblogje van een zelfverklaard anarchist, daar kunnen we wat mee. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189903652
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
SBS 6 sprak ook van tientallen aanvallers. Dus niet alleen de NOS.
Dit soort praktijken he! :r

Met je SBS6 of NOS, daarom voor jou nogmaals de link naar de politie zelf.

https://www.politie.nl/ni(...)nti-zwarte-piet.html

1 persoon gaat uiteindelijk voorgeleid worden. 1!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189903669
Dat gestampvoet van KOZP en aanverwanten is triest en amusant tegelijkertijd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189903673
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:12 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dit soort praktijken he! :r

Met je SBS6 of NOS, daarom voor jou nogmaals de link naar de politie zelf.

https://www.politie.nl/ni(...)nti-zwarte-piet.html

1 persoon gaat uiteindelijk voorgeleid worden. 1!
1 persoon wordt vandaag voorgeleid, drie personen zijn nog steeds verdachten en de politie sluit meer aanhoudingen niet uit. Waarom liegen als je de bron erbij plaatst?
pi_189903687
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

1 persoon wordt vandaag voorgeleid, drie personen zijn nog steeds verdachten en de politie sluit meer aanhoudingen niet uit. Waarom liegen als je de bron erbij plaatst?
40, 50, 60, tientallen.......uhuh.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 12 november 2019 @ 07:25:45 #192
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189903689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:12 schreef Montagui het volgende:
https://www.politie.nl/ni(...)nti-zwarte-piet.html

1 persoon gaat uiteindelijk voorgeleid worden. 1!
Zit je die aanval van vrijdagavond nu gewoon te bagatelliseren?
70 tokkies, hooligans en andere meelopers die een bewoond clubhuis in de fik willen steken en jij zegt dat het wel meevalt... :{
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_189903696
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zit je die aanval van vrijdagavond nu gewoon te bagatelliseren?
70 tokkies, hooligans en andere meelopers die een bewoond clubhuis in de fik willen steken en jij zegt dat het wel meevalt... :{
Ik bagatelliseer niets. Geef alleen feiten weer. In tegenstelling tot jij en anderen. De politie had het eerder al over meer dan 10. Geen 70...gast.

En ik heb al eerder alle geweld veroordeeld. Of het er nou 1 was, of 300.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189903710
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik bagatelliseer niets. Geef alleen feiten weer.
Je bron geeft feiten weer, je reactie bagatelliseert die feiten.
pi_189903733
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je bron geeft feiten weer, je reactie bagatelliseert die feiten.
Het woordje 'uiteindelijk' is inderdaad prematuur.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 12 november 2019 @ 07:59:00 #196
3542 Gia
User under construction
pi_189903891
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Welke rationele feiten heeft het propietenkamp naar voren geschoven dan, behalve "dit is tradiesie! :( "
Herkenbaarheid.
  dinsdag 12 november 2019 @ 07:59:04 #197
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189903892
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
SBS 6 sprak ook van tientallen aanvallers. Dus niet alleen de NOS.

En dan dit:

https://peterstormt.nl/20(...)ECX1ZKihJyMOzJBHq06E
[..]

Mijn God, een epistel van een linkse gekkie die zijn eigen volk haat tot op het bot.
Zal ik ook eens hier mijn mening uiten maar dan over KOZP? :')
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  dinsdag 12 november 2019 @ 08:04:57 #198
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189903956
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:59 schreef NoPicNic het volgende:
Zal ik ook eens hier mijn mening uiten maar dan over KOZP? :')
Je doet toch al niets anders?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 12 november 2019 @ 08:10:07 #199
3542 Gia
User under construction
pi_189904014
Als er geen slavernij was geweest, zaten alle negers nu nog in de afrikaanse oerwouden. Niks geen riante Bijlmerflat.
Hout sprokkelen op je rug, water dragen op je hoofd en rondlopen in je blote tieten. Ziekten, vliegen om je mond.

Dat was het geval als de blanken nooit de rimboe in waren gegaan.

Slavernij is fout. En die fout is op enig moment in gezien. En toen is de slavernij afgeschaft.

Waarom daar in blijven hangen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 12-11-2019 08:57:02 ]
pi_189904036
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
SBS 6 sprak ook van tientallen aanvallers. Dus niet alleen de NOS.

En dan dit:

https://peterstormt.nl/20(...)ECX1ZKihJyMOzJBHq06E
[..]

Wat valt hier op? Het doelwit van de aanval wordt heel duidelijk genoemd: KOZP, veelal voluit geschreven ook, of anders ‘actiegroep tegen Zwarte Piet’. De formulering is steeds passief: KOZP werd aangevallen. Door wie? Er zijn vernielingen aangericht. Door wat voor lui? Ja, er waren wat aanhoudingen wegens die vernielingen, dat mogen we ook nog weten. Maar de nadruk ligt op het doelwit van de actie. Aandacht voor degenen die KOZP iets naars wilden aandoen, ontbreekt in de koppen, op het noemen van die paar arrestanten na.

Dat is handig voor de aanvallers, die niet benoemd worden als het gevaar dat ze zijn. Het is ook handig voor journalisten en redacteuren. Die hoeven zich dan niet af te vragen hoe je een grote knokploeg van meerdere tientallen agressieve, met vuurwerk bewapende witte mannen, zou mogen omschrijven. Zo hoef je deze lui dus niet aan te duiden als wat het is: een extreem-rechtse menigte. Een nazi-bende. Op deze manier werken media de aard van de aanval – een fascistische terreurdaad – buiten beeld.


De daders afkomst en aangesloten zijn bij extreem-rechtse organisaties was toen (en nu) al helemaal duidelijk ?
En wat zijn witte mannen eigenlijk ?
Kuzu, Erdogan, Özil ?
Of heten die zandgeel tegenwoordig ?

Peter stormt hier naar conclusies die zover ik weet niemand weet.
Niet uit het publiek althans.
shift-knop defekt
pi_189904062
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zit je die aanval van vrijdagavond nu gewoon te bagatelliseren?
70 tokkies, hooligans en andere meelopers die een bewoond clubhuis in de fik willen steken en jij zegt dat het wel meevalt... :{
Als we op de mensen van KOPZ af gaan dan waren het 100 man in witte jurken met witte kappen die een brandend kruis door het raam hebben gegooid. Net als bij de blokkeerfriezen zal er ook nu weer een Jussie Smolletfactor in het verhaal zitten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 12 november 2019 @ 08:21:13 #202
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189904101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 07:18 schreef Hathor het volgende:
Dat gestampvoet van KOZP en aanverwanten is triest en amusant tegelijkertijd.
Ik vraag me serieus af of die mensen écht zo veel leed hebben.

Uh nee, dat doe ik eigenlijk niet. Het is een stelletje dramaqueens eerste klas.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189904411
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als we op de mensen van KOPZ af gaan dan waren het 100 man in witte jurken met witte kappen die een brandend kruis door het raam hebben gegooid. Net als bij de blokkeerfriezen zal er ook nu weer een Jussie Smolletfactor in het verhaal zitten.
Waar staat dat de KOZP mensen het hebben over 100 mensen met witte kappen? De bron graag!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189904449
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waar staat dat de KOZP mensen het hebben over 100 mensen met witte kappen? De bron graag!
Gezien de laatste link die jij hier neergeplempt hebt, heb ik niet de indruk dat jij veel waarde hecht aan objectieve bronnen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189904529
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waar staat dat de KOZP mensen het hebben over 100 mensen met witte kappen? De bron graag!
Daar is geen bron voor. Wat Weltschmerz bedoelt is dat KOZP het verhaal bewust aandikt voor eigen gewin. Dat is overigens niks nieuws onder de zon. Dat doet elke actiegroep en politicus. Alles zoveel mogelijk uitmelken.
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:12:47 #206
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189904582
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 04:50 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Als de overheid de kant kiest van terroristen dan is het niet vreemd dat haar burgers dit probleem zelf oplossen.
De kant van de KOZP-aanvallers bedoel je?
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:13:22 #207
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189904591
KKK, Mississippi Burning, Rosa Parks,Black Panther Party, I have A Dream, Apartheid.

KOZP haalt alles uit de kast om Nederlanders neer te zetten als racisten. Ik hoop dat die buitenlandse vreemdelingen nog heel veel corrigerende tikjes krijgen van Nederlanders die opkomen voor de waarden en cultuur van ons mooie land dat helaas gebukt gaat onder de linkse politiekcorrecte terreur.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:14:05 #208
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189904595
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:06 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Daar is geen bron voor. Wat Weltschmerz bedoelt is dat KOZP het verhaal bewust aandikt voor eigen gewin. Dat is overigens niks nieuws onder de zon. Dat doet elke actiegroep en politicus. Alles zoveel mogelijk uitmelken.
Er was niets aan te dikken en uit te melken (wat overigens een subjectieve kijk op de zaak is) als er niet zoveel mongolen in het propieten-kamp zaten die mongoloïde acties uitvoeren.
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:16:16 #209
37248 BertV
Handgemaakt
pi_189904608
quote:
Een andere deelneemster meldt op Twitter dat de bijeenkomst "door ongeveer 40-50 aso's" is belaagd
_O-

40-45 aso's zeker?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_189904610
Tja, naar mijn idee is het gewoon klaar met het gedoe. En dat mag.
In Hengelo hebben ze geen zin meer in discussie met die partij, en dat mag gewoon.
Ook in Heerhugowaard hebben voorstanders geen zin in discussie, waar de tegenstanders dat wel willen.

Zelfs hier op Fok had ik al een maand lang een topic en discussie verwacht. dat bleef uit, geen zin in. Wij vieren Sinterklaas met Zwarte piet. ik wens iedereen een prettig Sinterklaasfeest.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:23:03 #211
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189904666
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:14 schreef VoMy het volgende:

[..]

Er was niets aan te dikken en uit te melken (wat overigens een subjectieve kijk op de zaak is) als er niet zoveel mongolen in het propieten-kamp zaten die mongoloïde acties uitvoeren.
Bron?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:25:00 #212
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189904689
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Bron?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De mongolen in kwestie zijn degene die die KOZP-lui gingen belagen en die auto sloopten, de mongoloïde acties zijn bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) het belagen van de KOZP-lui en het slopen van de auto ;).
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:29:12 #213
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189904736
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

De mongolen in kwestie zijn degene die die KOZP-lui gingen belagen en die auto sloopten, de mongoloïde acties zijn bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) het belagen van de KOZP-lui en het slopen van de auto ;).
Dat het mongolen zijn, dat ben ik met je eens. Maar deze groep is natuurlijk niet representatief voor de rest.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189904770
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 20:12 schreef Travnik het volgende:

[..]

Nee daar krijgen blanken het niet warm of koud van, omdat ze geen reden hebben om dit als traumatisch te ervaren.

Maar stel je voor dat er een ander soort feestje wordt georganiseerd.

Een massale feest, in een kamp, waarbij iedereen lachgas krijgt toegediend (vrijwillig).

Waarbij de leuksten van de klas een sterretje op hun kleding genaaid krijgen.

Zou men dit aanstootgevend vinden?
Je bedoeld ADE :?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189904824
Zijn er ook beelden van?
  dinsdag 12 november 2019 @ 09:48:34 #216
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_189904907
Wie wind zaait, zal storm oogsten.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_189904941
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als we op de mensen van KOPZ af gaan dan waren het 100 man in witte jurken met witte kappen die een brandend kruis door het raam hebben gegooid. Net als bij de blokkeerfriezen zal er ook nu weer een Jussie Smolletfactor in het verhaal zitten.
Ik dacht 250 man in bruine hemden met zwarte baretten?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189904986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

De mongolen in kwestie zijn degene die die KOZP-lui gingen belagen en die auto sloopten, de mongoloïde acties zijn bijvoorbeeld (maar niet uitsluitend) het belagen van de KOZP-lui en het slopen van de auto ;).
Volgens Speknek is dat ludiek.
Ik ben het daar niet mee eens maar andermans spullen slopen is ludiek.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189905221
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:13 schreef NoPicNic het volgende:
KKK, Mississippi Burning, Rosa Parks,Black Panther Party, I have A Dream, Apartheid.

KOZP haalt alles uit de kast om Nederlanders neer te zetten als racisten. Ik hoop dat die buitenlandse vreemdelingen nog heel veel corrigerende tikjes krijgen van Nederlanders die opkomen voor de waarden en cultuur van ons mooie land dat helaas gebukt gaat onder de linkse politiekcorrecte terreur.
Je kunt niet aan de gang blijven mensen die een buitenlandse afkomst hebben in het hokje "vreemdeling" te proppen en zo hen minder rechten op wonen,werken, leven en meningsuitingen toe te schrijven. Dat is discriminatie.
Je denkt ook zwart-wit door te stellen dat alle KOZP-leden vreemdelingen zijn. De meesten zijn Nederlanders, in Nederland getogen..
Ook zwart-wit is je bewering dat deze "vreemdelingen" Nederlanders vooral wegzetten als racisten. Dat wil je graag denken, dat bevestigt je slachtofferschap en je onschuld ?

En wat versta jij onder "corrigerende tikjes" ?
Dreigen met lichamelijk geweld,zoals in Den Haag ?
  dinsdag 12 november 2019 @ 10:43:49 #220
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189905424
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kunt niet aan de gang blijven mensen die een buitenlandse afkomst hebben in het hokje "vreemdeling" te proppen en zo hen minder rechten op wonen,werken, leven en meningsuitingen toe te schrijven. Dat is discriminatie.
Je denkt ook zwart-wit door te stellen dat alle KOZP-leden vreemdelingen zijn. De meesten zijn Nederlanders, in Nederland getogen..
Ook zwart-wit is je bewering dat deze "vreemdelingen" Nederlanders vooral wegzetten als racisten. Dat wil je graag denken, dat bevestigt je slachtofferschap en je onschuld ?

En wat versta jij onder "corrigerende tikjes" ?
Dreigen met lichamelijk geweld,zoals in Den Haag ?
Door een volksfeest racistisch te noemen noem je een heel volk, iig degenen die dat feest vieren, racistisch. Je bent notabene zelf iemand die het heeft over institutioneel racisme in Nederland dus speel nu niet de vermoorde onschuld.
Door een feest waar bijna elke Nederlander mee is opgegroeid als racistisch te framen en het proberen te laten verdwijnen ben je als nieuwkomer, of nazaat van nieuwkomers, gewoon een vreemdeling. Je laat zien dan zien dat je niets van de Nederlandse cultuur moet hebben. Dat je die pas kan accepteren als deze naar jouw wensen opnieuw ingevuld zal worden.
Voor iets aan de cultuur toevoegen staan genoeg mensen open maar hem hier proberen af te breken, ipv er voor te kiezen je van zaken die niet in je straatje passen afzijdig te houden, is er geen sympathie en zal je vroeg of laat op verzet stuiten.

[ Bericht 3% gewijzigd door the-eye op 12-11-2019 10:48:50 ]
pi_189905617
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 22:54 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Laat ik het dan anders formuleren. Het is niet perse het uitschelden van pro-pieten, dat was ongelukkig gekozen. Het is een opstapeling van allemaal flauwe 'grappen' van soms totaal onbekende mensen die niet weten dat de donkere persoon in kwestie die grappen al jaren achter elkaar hoort. Enkele voorbeelden. Op 6 december hoor je: 'Hey heb je de boot gemist?', of op een normale ochtend: 'Moest je vannacht weer werken?' Verder vaak vergelijkingen met familie en dan heb je nog de grootste malloten die dat het hele jaar door doen. Het is niet kwetsend of grievend, maar ik kan me voorstellen daar iemand dat kotsbeu van wordt. Ik woon niet in de randstad, dus ik weet niet hoe het in Den Haag gaat, als de negers in Den Haag net zo mondig zijn als de autochtone Hagenees kan ik me voorstellen dat het daar niet of minder voorkomt.

Over je laatste punt. Het is mijn smaak ook niet, ze schijnen het als een soort geuzennaam te dragen. Maar dat is meer een Amerikaans probleem en niet aan KOZP omdat de wereld uit te helpen.
Ik denk dat het veelal met twee kanten te maken heeft, dat de tenen van beide kanten soms veel te lang zijn, en de slachtofferrol teveel en te vaak wordt opgezocht.

Dat zie ik in deze Zwarte Piet situatie heel nadrukkelijk en veel vaker bij de anti Pieten, steeds weer hameren op hoe enorm zij te lijden hebben, steeds weer de relatie met slavernij leggen en zoals in Den Haag heel subtiel maar heel regelrecht winkeliers bedreigen als die een intocht met ook Zwarte Pieten sponsoren.

Ook het feit dat zij als kleine minderheid hun wil zullen en willen opleggen aan de meerderheid, dat vind ik inmiddels zeer irritant worden.

En dat zij, naar wat we nu kunnen waarnemen, vanwege policor handelen en denken ook nog hun zin gaan krijgen.

Maar het zal nooit genoeg zijn.

Eerst werd er gezegd dat er alleen maar ook ander kleuren "moesten" meelopen, zo ook roetveegpieten, dat het een aanpassing zou zijn, dat het dan goed zou zijn.

Nu is duidelijk dat de zwarte Zwarte Piet koste wat koste moet en zal verdwijnen. Punt.

Het is geen dialoog meer, het is een dictaat geworden van een marginaal groepje.

Lachen over en opmerkingen maken over uiterlijk, religie, taal, etc. etc. zal er altijd zijn. Dat zal nooit uitgebannen kunnen worden tenzij je heel verkrampt met elkaar omgaat.

Dan krijg je een soort policor, steeds preventief nadenkende en handelende en kunstmatige omgang waar iedereen op zijn/haar woorden moet letten en op elkaar gelet wordt.

Dat is een menselijke omgang waar ik zeer zeker geen voorstander van ben.

Over mijn / de situatie in Den Haag kan ik kort zijn.

Hier zijn zo langzamerhand de blanke autochtonen in de minderheid aan het raken en vormen allochtonen de meerderheid.

En een groot deel daarvan is gekleurd.

Wat mijn ervaring met mondigheid van negers / zwarten betreft zit dat wel goed. En zie ik weinig tot geen problemen.

De mondigheid van een deel der licht getinten (veelal Marokkanen) daarentegen is vaker (zeer) negatief te noemen.

Maar dat is een andere discussie.
pi_189905691
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 10:43 schreef the-eye het volgende:

[..]

Door een volksfeest racistisch te noemen noem je een heel volk, iig degenen die dat feest vieren, racistisch. Je bent notabene zelf iemand die het heeft over institutioneel racisme in Nederland dus speel nu niet de vermoorde onschuld.
Door een feest waar bijna elke Nederlander mee is opgegroeid als racistisch te framen en het proberen te laten verdwijnen ben je als nieuwkomer, of nazaat van nieuwkomers, gewoon een vreemdeling. Je laat zien dan zien dat je niets van de Nederlandse cultuur moet hebben. Dat je die pas kan accepteren als deze naar jouw wensen opnieuw ingevuld zal worden.
Voor iets aan de cultuur toevoegen staan genoeg mensen open maar hem hier proberen af te breken, ipv er voor te kiezen je van zaken die niet in je straatje passen afzijdig te houden, is er geen sympathie en zal je vroeg of laat op verzet stuiten.
en als je nou, gewoon for the same of discussion, even naast je neerlegt dat je je aangevallen voelt en als racistisch bejegend?
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:19:10 #223
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189905785
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en als je nou, gewoon for the same of discussion, even naast je neerlegt dat je je aangevallen voelt en als racistisch bejegend?
Wat is dan nog de reden die aangevoerd wordt om het te moeten veranderen of laten verdwijnen?
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 november 2019 @ 11:22:21 #224
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189905829
De karikatuur van de olijke Piet vol roetvegen blijkt een klap in het gezicht van oud-mijnwerkers :D

quote:
Roetpiet klap in het gezicht van schoorsteenvegers

De zielen achter Kick Out Zwarte Piet high-fiven erop los. Mitchell Esajas cs. wrijven gnuivend in hun handjes. Nederland lijkt, met uitzondering van dorpen en stadjes waar de bus slechts een keer per dag stopt, per aankomende Sinterklaas behoorlijk zwartepietenvrij. Missie volbracht!

Maar het ‘oplossen’ van het ene probleem is de oorzaak van een ander. Waar gehakt wordt, vallen spaanders en dat zijn in dit geval niet alleen de zwarte Zwarte Pieten. Want geen enkele maatregel of behaald resultaat is vrij van gekwetsten, zo blijkt eens te meer. En dat is ook nu het geval.

Dat de pikzwarte Zwarte Piet plaatsmaakt voor een meer genuanceerdere versie die voorzien is van roetvegen, daar kun je wat van vinden. Persoonlijk vind ik het prima, omdat ik de logica erachter wel inzie. Hulptroepen die door de schoorsteen gaan, komen daar immers niet ongeschonden weer uit. Roetvegen op kleding en gezichten zijn niks meer dan een logisch gevolg van kolderieke klauterpartijen over daken en door schoorstenen. Het houdt die mythe prima overeind.

Maar ook dát schopt weer tegen een zeer been. De karikatuur van de olijke Sint-knecht vol roetvegen blijkt namelijk een klap in het gezicht te zijn van schoorsteenvegers en mensen die in een vorig leven werkzaam waren in een kolenmijn. Her en der wordt inmiddels gemopperd dat de uitwassingen van zwaar lichamelijk werk geen reden zijn om om te lachen.

“Zo’n belachelijke Piet vol roetvegen die daar een beetje vrolijk staat te doen, dat gaat er bij ons niet in!” aldus Thieu van der Ploeg namens het actiecomité ‘Nee tegen roetvegen’. “Wij zijn een collectief van oud-mijnwerkers en schoorsteenvegers. Jarenlang leveren wij in ons vak de nodige fysieke inspanning, waarbij we iedere avond vies en vuil thuiskomen. Het roet en stof van al die jaren zit tot in onze ziel, heeft ons gevormd tot wie we zijn.”

“Roetpieten confronteren ons nodeloos met dat negatieve aspect van onze werkzaamheden…dat is echt geen pretje! Ik nodig je uit om eens een dag mee te draaien om dat te ontdekken. We kunnen er dan ook niet mee akkoord gaan dat dit aspect wordt opgeleukt en als alternatief dient voor het schrappen van de zwarte Zwarte Piet”, zegt Thieu met boze blik.

“Waarom moeten juist wij daar nu het slachtoffer van worden? Die Zwarte Piet-hatende Randstadclub had niet eens het fatsoen om vooraf met ons in overleg te gaan. Toont wel weer aan dat dat soort mensen alleen voor hun eigen heil pleiten, en allerminst rekening houdt met de gevoelens van anderen!”

Kick Out Zwarte Piet was helaas niet bereikbaar voor commentaar.

https://www.hoemannendenk(...)n-schoorsteenvegers/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:28:16 #225
3542 Gia
User under construction
pi_189905901
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

en als je nou, gewoon for the same of discussion, even naast je neerlegt dat je je aangevallen voelt en als racistisch bejegend?
En als een neger nou gewoon es naast zich neerlegt dat hij zich gekwetst voelt door een zwart geschminkte man of vrouw. Want het is nergens voor nodig. Het stelt geen neger voor, het verwijst niet naar slavernij.

Als, is niet zo, maar als het zo zou zijn dat met Sinterklaas het slavernijverleden verheerlijkt zou worden, de Sint zijn pieten ziet als slaven, de pieten een Surinamer moeten uitbeelden, ja dan heb je helemaal gelijk dat je gekwetst wordt.

Nu dat niet zo is, VOEL je je alleen gekwetst. En dat zit tussen je oren.
pi_189906516
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik dacht 250 man in bruine hemden met zwarte baretten?
Nee, joh. Dat begrijpen de internationale brothers van de African diaspora niet. Ze waren met 500, zwaaiden met confederate vlaggen en hadden stroppen bij zich.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189906518
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:19 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wat is dan nog de reden die aangevoerd wordt om het te moeten veranderen of laten verdwijnen?
dan gaat het er direct om of ZP racistisch is, en niet of iemand zich aangevallen voelt door zo'n uitspraak.
pi_189906534
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:28 schreef Gia het volgende:

[..]

En als een neger nou gewoon es naast zich neerlegt dat hij zich gekwetst voelt door een zwart geschminkte man of vrouw.
dat ook.
dna blijft nog steeds over, vind ik, dat het racistisch is, en je het dus niet zo zou moeten willen.
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:20:58 #229
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189906627
quote:
Zometeen ga je nog vertellen dat Sinterklaas Jan heet en een dorp verderop Hendrik... net zo debiel.
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:25:47 #230
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189906680
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
SBS 6 sprak ook van tientallen aanvallers. Dus niet alleen de NOS.

En dan dit:

https://peterstormt.nl/20(...)ECX1ZKihJyMOzJBHq06E
[..]

Heel goed van de media om geen groepen verdacht te maken terwijl het onderzoek naar de daders nog loopt.
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:40:50 #231
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189906898
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat ook.
dna blijft nog steeds over, vind ik, dat het racistisch is, en je het dus niet zo zou moeten willen.
ZP is niet racistisch, net zoals de aarde niet plat is.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189906974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:40 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

ZP is niet racistisch, net zoals de aarde niet plat is.
dat eerste is jouw mening. dat tweede is inderdaad beter dan zeggen dat ie rond is, lol.
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:59:33 #233
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189907196
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat eerste is jouw mening. dat tweede is inderdaad beter dan zeggen dat ie rond is, lol.
Je heb racisten ja en die zullen er altijd zijn. ZP zelf is niet iets racistisch :')
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:02:02 #234
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189907237
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 15:49 schreef BlackNero het volgende:

. Maar het zou al heel wat schelen als pro-pieten niet random negers zwarte piet zou noemen.
True, maar om maar een ander voorbeeld te noemen... ALS..en ik zeg ALS er bij ons vroeger (en dan heb ik het al over 30 jaar terug) iemand een zwarte zo nodig moest uitschelden werd er altijd kankeraap gezegd in plaats van zwarte piet. Zwarte piet is echt geen scheldwoord wat veel gebruikt wordt (werd?).
Nu kun je zeggen dat we alle apen dan maar moeten afmaken maar dat doen we ook niet. Kortom,.. je kunt wel proberen om alles te verwijderen wat als scheldwoord gebruikt KAN worden, maar dan zit je binnen de kortste keren zonder apen, oerwoud en zelfs kaas!

Mensen moeten gewoon eens niet zo moeilijk doen en een beetje meer olifantenhuid kweken. (is dit kwetsend..zo ja,... ook de olifanten maar weg doen dan).
pi_189907262
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als we op de mensen van KOPZ af gaan dan waren het 100 man in witte jurken met witte kappen die een brandend kruis door het raam hebben gegooid. Net als bij de blokkeerfriezen zal er ook nu weer een Jussie Smolletfactor in het verhaal zitten.
Heb je de bron voor de juistheid van deze bewering. Zoniet dan ga ik er van uit dat je geen argumenten hebt voor jouw mening.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_189907301
Kick Out Zwarte Piet is ook op Curaçao actief, al kennelijk zonder succes, want zwarte piet blijft daar grotendeels zwart.

‘Wat Nederland doet met de kleur van Piet maakt ons niet echt uit’
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:06:49 #237
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189907316
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:02 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

True, maar om maar een ander voorbeeld te noemen... ALS..en ik zeg ALS er bij ons vroeger (en dan heb ik het al over 30 jaar terug) iemand een zwarte zo nodig moest uitschelden werd er altijd kankeraap gezegd in plaats van zwarte piet. Zwarte piet is echt geen scheldwoord wat veel gebruikt wordt (werd?).
Nu kun je zeggen dat we alle apen dan maar moeten afmaken maar dat doen we ook niet. Kortom,.. je kunt wel proberen om alles te verwijderen wat als scheldwoord gebruikt KAN worden, maar dan zit je binnen de kortste keren zonder apen, oerwoud en zelfs kaas!

Mensen moeten gewoon eens niet zo moeilijk doen en een beetje meer olifantenhuid kweken. (is dit kwetsend..zo ja,... ook de olifanten maar weg doen dan).
Rubberenstoeptegel generatie is het probleem
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:07:37 #238
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189907327
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:05 schreef Mylene het volgende:
Kick Out Zwarte Piet is ook op Curaçao actief, al kennelijk zonder succes, want zwarte piet blijft daar grotendeels zwart.

‘Wat Nederland doet met de kleur van Piet maakt ons niet echt uit’
Zo hadden wij het ook moeten doen.. ipv bukken voor een paar 100 man.
pi_189907395
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wie wind zaait, zal storm oogsten.
Grappig. Dat is precies wat moslimextremisten roepen wanneer er weer een aanslag wordt gepleegd in het westen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189907478
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grappig. Dat is precies wat moslimextremisten roepen wanneer er weer een aanslag wordt gepleegd in het westen.
Zo zie je maar dat het laagje beschaving erg dun is en bepaalde lieden weinig nodig hebben om te radicaliseren.
pi_189907561
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat het laagje beschaving erg dun is en bepaalde lieden weinig nodig hebben om te radicaliseren.
@QuinsyGario
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:30:14 #242
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189907611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Heb je de bron voor de juistheid van deze bewering. Zoniet dan ga ik er van uit dat je geen argumenten hebt voor jouw mening.
Sarcasme is een stijlvorm die u blijkbaar onbekend is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189907619
Kunnen we niet beter een algemeen Pieten-topic maken?

De hoofdmoot gaat hier al lang niet meer over de ruiten van KOZP.
pi_189907708
Nog meer opgefokte haagnesen
quote:
Een 49-jarige man uit Den Haag is maandagmiddag opgepakt nadat hij op sociale media had gedreigd zichzelf op te blazen om zo op te komen voor de sinterklaastraditie, meldt de politie dinsdag.
https://www.nu.nl/binnenl(...)p-sociale-media.html
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:40:27 #245
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189907738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat eerste is jouw mening. dat tweede is inderdaad beter dan zeggen dat ie rond is, lol.
"ZP is racistisch" is jouw mening maar niet de mijne en dus kan je niet zeggen dat ZP IN DE AARD racistisch is.
Dat jij gelooft dat de aarde plat is en ik niet, betekent domweg niets voor de vorm van onze planeet. Die blijft namelijk plat, hoezeer je ook je best doet mij te overtuigen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:42:05 #246
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_189907761
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:38 schreef Bluesdude het volgende:
Nog meer opgefokte haagnesen
[..]

https://www.nu.nl/binnenl(...)p-sociale-media.html
Tja, het is best wat pijnlijk dat de grootste tegenstander van zwarte piet uiteindelijk de pro-pieten beweging blijkt te zijn.
pi_189907782
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 22:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Niks mis mee als het als traditie aantoonbaar ouder is dan 1933.
Na 1933 is er een traditie-stop?.
pi_189907904
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Sarcasme is een stijlvorm die u blijkbaar onbekend is.
Wanneer is iets sarcasme en wanneer een leugen. Een vergelijking met Kristallnacht zit dichter bij de waarheid dan de bewering dat KOZP beweerde puntmutsen en bruinhemden te zien.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 12 november 2019 @ 13:56:18 #249
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189907948
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:05 schreef Mylene het volgende:
Kick Out Zwarte Piet is ook op Curaçao actief, al kennelijk zonder succes, want zwarte piet blijft daar grotendeels zwart.

‘Wat Nederland doet met de kleur van Piet maakt ons niet echt uit’
Lijkt me niet nee. Neem aan dat blanken daar een minority zijn en het racisme juist de andere kant op werkt. Waarom zouden donkere mensen elkaar uitschelden voor zwarte piet?
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189908186
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:10 schreef Gia het volgende:
Als er geen slavernij was geweest, zaten alle negers nu nog in de afrikaanse oerwouden. Niks geen riante Bijlmerflat.
Hout sprokkelen op je rug, water dragen op je hoofd en rondlopen in je blote tieten. Ziekten, vliegen om je mond.

Dat was het geval als de blanken nooit de rimboe in waren gegaan.

Slavernij is fout. En die fout is op enig moment in gezien. En toen is de slavernij afgeschaft.

Waarom daar in blijven hangen?
Met dit soort gebabbel breken pro-pieten het draagvlak voor zwarte piet zelf wel af.

KOZP=identity-politics kan rustig gaan zitten afwachten.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189908852
https://twitter.com/POL_DenHaag/status/1194207545327570944?s=20

Geradicaliseerde blanke man wil zichzelf opblazen om Zwarte Piet te behouden.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 november 2019 @ 15:06:14 #252
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189908858
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:05 schreef Travnik het volgende:
https://twitter.com/POL_DenHaag/status/1194207545327570944?s=20

Geradicaliseerde blanke man wil zichzelf opblazen om Zwarte Piet te behouden.
8)7 8)7 8)7 8)7

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 november 2019 @ 15:09:20 #253
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189908883
Hopelijk pakt de politie ook de anti-pieten op die dreigen met bommen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189908894
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:05 schreef Travnik het volgende:
https://twitter.com/POL_DenHaag/status/1194207545327570944?s=20

Geradicaliseerde blanke man wil zichzelf opblazen om Zwarte Piet te behouden.
Blanke man uit Den Haag, altijd weer die minderheden...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 november 2019 @ 15:11:45 #255
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189908910
Triest dat mensen van beide kanten gaan dreigen met bommen vanwege een kinderfeestje :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189908988
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Blanke man uit Den Haag, altijd weer die minderheden...
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Maar om te dreigen jezelf op te blazen om ZP te behouden..
  dinsdag 12 november 2019 @ 15:18:16 #257
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189908997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:05 schreef Travnik het volgende:
https://twitter.com/POL_DenHaag/status/1194207545327570944?s=20

Geradicaliseerde blanke man wil zichzelf opblazen om Zwarte Piet te behouden.
Welke FOK!ker is dat?
  dinsdag 12 november 2019 @ 15:21:26 #258
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189909052
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:43 schreef Travnik het volgende:

[..]

Na 1933 is er een traditie-stop?.
Na die tijd kun je er donder op zeggen dat het van een niet nader te noemen besnord heerschap is afgekeken en dus geen oorspronkelijke onschuldige traditie is.
pi_189909155
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Na die tijd kun je er donder op zeggen dat het van een niet nader te noemen besnord heerschap is afgekeken en dus geen oorspronkelijke onschuldige traditie is.
Omdat niet nader te noemen besnorde heerschap voor leed heeft gezorgd in het verleden, mogen wij geen gezellig feestje houden.

Omdat dit pijnlijk en kwetsend kan zijn voor een bepaald groep mensen of een gemeenschap.

Klinkt bekend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Travnik op 12-11-2019 15:59:07 ]
pi_189909252
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Welke FOK!ker is dat?
Het ligt wel heel erg gevoelig als mensen zichzelf dreigen op te blazen in een menigte.

Gelukkig gaat het goed met de economie want anders...

Ik heb Sinterklaas zelf ook meegemaakt en ook mijn schoen gezet. Maar mij ging het echt om snoep, en niet om wie, welk huidskleur had.

[ Bericht 0% gewijzigd door Travnik op 12-11-2019 15:58:28 ]
pi_189909603
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:11 schreef Nikonlover het volgende:
Triest dat mensen van beide kanten gaan dreigen met bommen vanwege een kinderfeestje :')
Ik vermoed zomaar dat het niet om dit kinderfeestje gaat maar om fundamentelere zaken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189909844
https://images.app.goo.gl/TMnPwMjzypmMw2Lo7

Pro-Piet activisten.

Het gaat heel hard. Ze groeten ook best apart.
pi_189909927
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:59 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Je heb racisten ja en die zullen er altijd zijn. ZP zelf is niet iets racistisch :')
ZP is opgegeven monent racistisch gemaakt. snap niet dat emnsen die zo staan op rtadities, dat uberhaubt nog accepteren. waarschijnlijk omdat we geen duidelijke voorbeelden meer hebben van hoe hij eruit zag voordat dit proces begon. net te lang geleden, bedankt meneer schenkman.
  dinsdag 12 november 2019 @ 16:26:46 #264
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189909997
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:29 schreef Travnik het volgende:

[..]

Omdat niet nader te noemen besnorde heerschap voor leed heeft gezorgd in het verleden, mogen wij geen gezellig feestje houden.

Omdat dit pijnlijk en kwetsend kan zijn voor een bepaald groep mensen of een gemeenschap.

Klinkt bekend.
Nee, als het een op zichzelfstaande traditie was, dus geen pure imitatie, was er niets aan de hand.
Zoals er met Zwarte Piet niks aan de hand is, want dat is geen imitatie van iets laakbaars.
Als we daarmee negers wilden uitbeelden was Piet bruin, droeg hij een rieten rokje en had hij een botje door zijn neus.
pi_189910003
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:28 schreef Gia het volgende:

[..]

En als een neger nou gewoon es naast zich neerlegt dat hij zich gekwetst voelt door een zwart geschminkte man of vrouw. Want het is nergens voor nodig. Het stelt geen neger voor, het verwijst niet naar slavernij.

Als, is niet zo, maar als het zo zou zijn dat met Sinterklaas het slavernijverleden verheerlijkt zou worden, de Sint zijn pieten ziet als slaven, de pieten een Surinamer moeten uitbeelden, ja dan heb je helemaal gelijk dat je gekwetst wordt.

Nu dat niet zo is, VOEL je je alleen gekwetst. En dat zit tussen je oren.
Die neger zal er wellicht wat moeite mee hebben om zijn kind uit te moeten leggen dat het zich ook niet gekwetst mag voelen door een zwart geschminkte man of vrouw.

Maar he, leve het kinderfeest!
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 12 november 2019 @ 16:28:10 #266
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189910016
Je zal je kind maar moeten uitleggen dat het af en toe gekwetst gaat worden in het leven.

The horror.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 12 november 2019 @ 16:28:42 #267
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189910020
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:27 schreef probeer het volgende:

[..]

Die neger zal er wellicht wat moeite mee hebben om zijn kind uit te leggen dat het zich ook niet gekwetst mag voelen door een zwart geschminkte man of vrouw.

Maar he, leve het kinderfeest!
Als die negers eens in de spiegel zouden kijken, zouden ze zien dat ze helemaal niet zwart zijn en dus totaal niet lijken op Zwarte Piet, om van de andere verschillen maar te zwijgen.
pi_189910024
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 06:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
SBS 6 sprak ook van tientallen aanvallers. Dus niet alleen de NOS.

En dan dit:

https://peterstormt.nl/20(...)ECX1ZKihJyMOzJBHq06E
[..]

Peter Storm... Die is van Extreem (zuur) links.

Volgens je eigen woorden: POL / Extreem (zuur) links vindt Klaver nog steeds te rechts
  dinsdag 12 november 2019 @ 16:29:27 #269
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189910032
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Grappig. Dat is precies wat moslimextremisten roepen wanneer er weer een aanslag wordt gepleegd in het westen.
Verbazingwekkend dat ze, terwijl ze meestal niet verder komen dan kk dit en kk dat, dan ineens de Nederlandse gezegdes blijken te kennen.
Weet je zeker dat het niet de dhimmis zijn die bij elke aanval op eigen volk of cultuur hijgend klaarkomen van zelfvernietigingsgenot?
pi_189910049
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als die negers eens in de spiegel zouden kijken, zouden ze zien dat ze helemaal niet zwart zijn en dus totaal niet lijken op Zwarte Piet, om van de andere verschillen maar te zwijgen.
Ja, want zo werkt dat bij kinderen. Die kunnen dat inderdaad ook gewoon heel rationeel benaderen en concluderen dat ze zich niet gekwetst of angstig hoeven voelen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189910069
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:29 schreef the-eye het volgende:

[..]

Verbazingwekkend dat ze, terwijl ze meestal niet verder komen dan kk dit en kk dat, dan ineens de Nederlandse gezegdes blijken te kennen.
Weet je zeker dat het niet de dhimmis zijn die bij elke aanval op eigen volk of cultuur hijgend klaarkomen van zelfvernietigingsgenot?
Ik parafraseer dan ook. Het is toch geen groot geheim dat moslimextremisten vinden dat het westen aanslagen over zichzelf heeft afgeroepen? Of heb jij de afgelopen 18 jaar onder een steen gelegen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189910233
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je bedoeld ADE :?
Wat is een ADE?
  dinsdag 12 november 2019 @ 16:47:44 #273
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189910329
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, want zo werkt dat bij kinderen. Die kunnen dat inderdaad ook gewoon heel rationeel benaderen en concluderen dat ze zich niet gekwetst of angstig hoeven voelen.
Het zijn volwassenen die kinderen aanpraten dat ze op zwarte piet lijken en gekwetst moeten zijn namens de groep "zwarten". Identity politics.
pi_189910428
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, want zo werkt dat bij kinderen. Die kunnen dat inderdaad ook gewoon heel rationeel benaderen en concluderen dat ze zich niet gekwetst of angstig hoeven voelen.
Wat gaan we dan met Brilsmurf, pippi langkous, Dik Trom ,skeletor etc etc doen?
  dinsdag 12 november 2019 @ 16:57:43 #275
3542 Gia
User under construction
pi_189910476
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:27 schreef probeer het volgende:
Die neger zal er wellicht wat moeite mee hebben om zijn kind uit te moeten leggen dat het zich ook niet gekwetst mag voelen door een zwart geschminkte man of vrouw.

Maar he, leve het kinderfeest!
Een donker kindje voelt zich gekwetst doordat de ouders hem dat aanpraten.
Als een donker kindje van jongsaf hoort dat zwarte piet leuk is, cadeautjes en snoep brengt en geen surinamer is, dan zal hij zich niet gekwetst voelen.

Een geadopteerd Ethiopisch, jongetje (dat ik ken), ging, toen hij klein was, als zwarte Piet verkleed naar school. Hij vond het juist geweldig dat hij zoveel op zwarte Piet leek.

Is maar net wat je ze leert.
pi_189910539
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Een donker kindje voelt zich gekwetst doordat de ouders hem dat aanpraten.
Als een donker kindje van jongsaf hoort dat zwarte piet leuk is, cadeautjes en snoep brengt en geen surinamer is, dan zal hij zich niet gekwetst voelen.

Een geadopteerd Ethiopisch, jongetje (dat ik ken), ging, toen hij klein was, als zwarte Piet verkleed naar school. Hij vond het juist geweldig dat hij zoveel op zwarte Piet leek.

Is maar net wat je ze leert.
Dit dus, zie: (vanaf 1.00)

pi_189910619
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:09 schreef Nikonlover het volgende:
Hopelijk pakt de politie ook de anti-pieten op die dreigen met bommen.
Wat een zinloze opmerking, je lijkt te insinueren alsof de politie dat niet zou doen...

quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:11 schreef Nikonlover het volgende:
Triest dat mensen van beide kanten gaan dreigen met bommen vanwege een kinderfeestje :')
Beide kanten?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 november 2019 @ 17:08:49 #278
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189910651
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat een zinloze opmerking, je lijkt te insinueren alsof de politie dat niet zou doen...
[..]

Beide kanten?
Ja, ik heb nog geen bericht gezien dat de antipieten zijn opgepakt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189910670
Wanneer is er openlijk een bericht uit gegaan van anti-zp-demonstraten dat ze een bomaanslag beramen tijdens sinterklaas?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189910680
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:08 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja, ik heb nog geen bericht gezien dat de antipieten zijn opgepakt.
Die mafkees van de grauwe eeuw die hetzelfde wilde doen.
pi_189910690
.

[ Bericht 99% gewijzigd door ReplaR op 12-11-2019 17:11:01 ]
pi_189910695
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:10 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Die mafkees van de grauwe eeuw die hetzelfde wilde doen.
Bron?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189910714
Ah, je bedoelt die Michael van Z.

Vorig jaar, ja. Nog zo'n mafklapper, inderdaad.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189910872
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Een donker kindje voelt zich gekwetst doordat de ouders hem dat aanpraten.
Als een donker kindje van jongsaf hoort dat zwarte piet leuk is, cadeautjes en snoep brengt en geen surinamer is, dan zal hij zich niet gekwetst voelen.

Een geadopteerd Ethiopisch, jongetje (dat ik ken), ging, toen hij klein was, als zwarte Piet verkleed naar school. Hij vond het juist geweldig dat hij zoveel op zwarte Piet leek.
En ik ken de ouders van een jongetje met donkere huidskleur, die me vertelden dat hij het helemaal niets vond en hartstikke overstuur was.

quote:
Is maar net wat je ze leert.
Zoals dat zwarte piet per se volledig zwart geschminkt moet zijn?
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:35:52 #285
3542 Gia
User under construction
pi_189911061
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:22 schreef probeer het volgende:

[..]

En ik ken de ouders van een jongetje met donkere huidskleur, die me vertelden dat hij het helemaal niets vond en hartstikke overstuur was.
[..]

Zoals dat zwarte piet per se volledig zwart geschminkt moet zijn?
Nee, donkerbruin kan ook. Maar wel volledig.

Ken verschillende meiden, o.a. een nichtje van me, die jarenlang voor zwarte Piet spelen op ons geweldige Sinterklaaskasteel. De voldoening die ze daaruit halen door al die blije gezichtjes! Elk jaar één groot feest waar zo'n 300 vrijwilligers bij betrokken zijn, ruim 2 weken lang, zodat zoveel mogelijk kindjes blij gemaakt kunnen worden.
En ja, ook moslimkindjes en donkere kindjes bezoeken het kasteel.

Het feest is voor alle kinderen. Niemand uitgezonderd. En wie beweert dat het feest verboden toegang is voor zijn of haar kind, doet dat echt zelf.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 november 2019 @ 17:41:54 #286
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189911154
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:09 schreef DireStraits7 het volgende:
Wanneer is er openlijk een bericht uit gegaan van anti-zp-demonstraten dat ze een bomaanslag beramen tijdens sinterklaas?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:10 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Die mafkees van de grauwe eeuw die hetzelfde wilde doen.
Check de berichten bij de tweet van de politie ;) Daar staan iig 2 mafklappers tussen.

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:44:41 #287
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189911193
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ZP is opgegeven monent racistisch gemaakt. snap niet dat emnsen die zo staan op rtadities, dat uberhaubt nog accepteren. waarschijnlijk omdat we geen duidelijke voorbeelden meer hebben van hoe hij eruit zag voordat dit proces begon. net te lang geleden, bedankt meneer schenkman.
Gemaakt door mensen met een laag IQ zoals jou en voor de aandacht
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:46:01 #288
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189911224
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, donkerbruin kan ook.
Nee, dat is onacceptabel. Het moet zwart zijn. Pikroetgitzwart.

Of wou je de kindjes vertellen dat Piet hun cadeautjes door het riool komt brengen?
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:47:20 #289
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189911246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:22 schreef probeer het volgende:

[..]

En ik ken de ouders van een jongetje met donkere huidskleur, die me vertelden dat hij het helemaal niets vond en hartstikke overstuur was.
[..]

Zoals dat zwarte piet per se volledig zwart geschminkt moet zijn?
Ja en hoe is een kind overstuur te krijgen door zwarte piet.. aangeleerd gedrag
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 12 november 2019 @ 17:47:21 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189911247
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat is onacceptabel. Het moet zwart zijn. Pikroetgitzwart.

Of wou je de kindjes vertellen dat Piet hun cadeautjes door het riool komt brengen?
De rioolpiet. Bruin van de poep :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:42:57 #291
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_189912020
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En welk deel van die verhandeling laat ook alweer zien dat de Piet per se zwart moet zijn? Rationeel gezien uiteraard, hè, dus 'het is Zwarte Piet, dus hij moet zwart zijn' is geen rationeel argument, maar een (zwak) argument o.b.v. traditie.
Vanuit de traditie zelf is dit natuurlijk geen zwak argument, aangezien Piet al minstens 150 jaar zwart is. Of bedoel je dat alle argumenten op basis van traditie a priori zwak zijn?
pi_189912391
quote:
Zwart of niet? Limburgse Belastingdienst trekt stekker uit Sinterklaasfeest na pietendiscussie
Sinterklaas komt dit jaar niet naar de Belastingdienst in Heerlen en Maastricht. De personeelsvereniging heeft het sinterklaasfeest voor de kinderen van de medewerkers afgeblazen als gevolg van de zwartepietendiscussie.

,,Intern is tussen medewerkers discussie ontstaan over hoe Piet eruit zou moeten zien”, aldus de woordvoerder. ,,Jammer genoeg is het niet gelukt om tot een gedeeld standpunt te komen. Dat heeft ertoe geleid dat de personeelsvereniging helaas recent heeft moeten besluiten het sinterklaasfeest dit jaar te annuleren.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)ndiscussie~a83f3703/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189912412
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik kan niet geloven dat er geen "Leuker kunnen we het niet maken" in het artikel zit.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_189912446
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:54 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Wat gaan we dan met Brilsmurf, pippi langkous, Dik Trom ,skeletor etc etc doen?
Skeletor? Als ultieme anorexialijder of vanwege zijn vermeende homosexualiteit?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_189912591
KRITISCHE BERICHTGEVING OVER SUBSIDIE AAN JERRY AFRIYIE IS “HYPERPARTIJDIG”

Minister Kajsa Ollongren van Binnenlandse Zaken heeft een rapport laten uitbrengen over ‘nepnieuws’. Daarin wordt cultuurondervuur.nu “hyperpartijdig” en bron van “nepnieuws” genoemd, samen met andere media die afwijken van de D66-mainstream.

Nepnieuws

Het rapport van minister Ollongren noemt als voorbeeld van nepnieuws het cultuurondervuur.nu-artikel Jerry Afriyie ontvangt subsidie voor lespakket tegen Zwarte Piet. Dit bericht werd alleen al in oktober 2019 44.000 keer bekeken.

Onmiskenbare feiten

Wat er nep is aan dit nieuws, leggen de door Ollongren ingehuurde onderzoekers niet uit. Het artikel noemt onmiskenbare feiten: de gemeente Amsterdam verstrekt subsidie aan een lespakket van Nederland Wordt Beter. In dat lespakket worden voor een debatles alleen argumenten tegen Zwarte Piet aangereikt. Leerlingen worden daardoor opgezet tegen Zwarte Piet.

>
https://cultuurondervuur.(...)e-is-hyperpartijdig/
shift-knop defekt
pi_189912662
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, donkerbruin kan ook. Maar wel volledig.

[..]
Waarom? Omdat dat je zo geleerd is?

Hoe verschilt dat dan van een situatie waarin een donker kind van zijn/haar ouders meekrijgt dat ZP racistisch is, en het daardoor zelf ook zo gaat zien?

Beide aangeleerd gedrag, maar dan vanuit verschillende perspectieven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189912952
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:19 schreef TomLuny het volgende:
KRITISCHE BERICHTGEVING OVER SUBSIDIE AAN JERRY AFRIYIE IS “HYPERPARTIJDIG”
Iets in hoofdletters schrijven maakt het nog niet waar.
Onjuistheden verspreiden is iets anders dan kritische berichtgeving.
pi_189912956
Door 40 nazies bestormd .. hopelijk is dat wel waar :{


Somali-Born Abdirahman Hussein earlier called Finland racist and sparked suspicions of faking a hate crime.

Social Democratic Party (SDP) politician, Helsinki city councillor and taxi driver Abdirahim “Husu” Hussein has admitted to fabricating a story about removing a passenger from his taxi after allegedly suffering racist abuse.

Somali-born Hussein retracted his previous account of events and apologised for lying, national broadcaster Yle reported.

“I apologise for my actions and for lying. As a decision-maker, it is my duty to be honest. I depend on my voters’ trust and I have now broken that trust. I shall do everything I can to restore trust in my actions,” Hussein tweeted.

>
https://sputniknews.com/s(...)r-fake-racism-story/
shift-knop defekt
pi_189912999
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Iets in hoofdletters schrijven maakt het nog niet waar.
Onjuistheden verspreiden is iets anders dan kritische berichtgeving.
Dat is een letterlijk citaat
Ik schreef zelf niets in die post

oordeel aan de lezer, plaatsing betekent bij mij nooit automatisch instemming
shift-knop defekt
pi_189913046
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:42 schreef TomLuny het volgende:
Door 40 nazies bestormd .. hopelijk is dat wel waar :{


Somali-Born Abdirahman Hussein earlier called Finland racist and sparked suspicions of faking a hate crime.

Social Democratic Party (SDP) politician, Helsinki city councillor and taxi driver Abdirahim “Husu” Hussein has admitted to fabricating a story about removing a passenger from his taxi after allegedly suffering racist abuse.

Somali-born Hussein retracted his previous account of events and apologised for lying, national broadcaster Yle reported.

“I apologise for my actions and for lying. As a decision-maker, it is my duty to be honest. I depend on my voters’ trust and I have now broken that trust. I shall do everything I can to restore trust in my actions,” Hussein tweeted.

>
https://sputniknews.com/s(...)r-fake-racism-story/
Was die Somalische taxichauffeur ook aanwezig tijdens KOZP -bijeenkomst die werd aangevallen door pro -pieten?.
pi_189913130
slotje :s)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')