abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189910539
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Een donker kindje voelt zich gekwetst doordat de ouders hem dat aanpraten.
Als een donker kindje van jongsaf hoort dat zwarte piet leuk is, cadeautjes en snoep brengt en geen surinamer is, dan zal hij zich niet gekwetst voelen.

Een geadopteerd Ethiopisch, jongetje (dat ik ken), ging, toen hij klein was, als zwarte Piet verkleed naar school. Hij vond het juist geweldig dat hij zoveel op zwarte Piet leek.

Is maar net wat je ze leert.
Dit dus, zie: (vanaf 1.00)

pi_189910619
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:09 schreef Nikonlover het volgende:
Hopelijk pakt de politie ook de anti-pieten op die dreigen met bommen.
Wat een zinloze opmerking, je lijkt te insinueren alsof de politie dat niet zou doen...

quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:11 schreef Nikonlover het volgende:
Triest dat mensen van beide kanten gaan dreigen met bommen vanwege een kinderfeestje :')
Beide kanten?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:08:49 #278
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189910651
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat een zinloze opmerking, je lijkt te insinueren alsof de politie dat niet zou doen...
[..]

Beide kanten?
Ja, ik heb nog geen bericht gezien dat de antipieten zijn opgepakt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189910670
Wanneer is er openlijk een bericht uit gegaan van anti-zp-demonstraten dat ze een bomaanslag beramen tijdens sinterklaas?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189910680
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:08 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja, ik heb nog geen bericht gezien dat de antipieten zijn opgepakt.
Die mafkees van de grauwe eeuw die hetzelfde wilde doen.
pi_189910690
.

[ Bericht 99% gewijzigd door ReplaR op 12-11-2019 17:11:01 ]
pi_189910695
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:10 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Bron?
pi_189910714
Ah, je bedoelt die Michael van Z.

Vorig jaar, ja. Nog zo'n mafklapper, inderdaad.
pi_189910872
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Een donker kindje voelt zich gekwetst doordat de ouders hem dat aanpraten.
Als een donker kindje van jongsaf hoort dat zwarte piet leuk is, cadeautjes en snoep brengt en geen surinamer is, dan zal hij zich niet gekwetst voelen.

Een geadopteerd Ethiopisch, jongetje (dat ik ken), ging, toen hij klein was, als zwarte Piet verkleed naar school. Hij vond het juist geweldig dat hij zoveel op zwarte Piet leek.
En ik ken de ouders van een jongetje met donkere huidskleur, die me vertelden dat hij het helemaal niets vond en hartstikke overstuur was.

quote:
Is maar net wat je ze leert.
Zoals dat zwarte piet per se volledig zwart geschminkt moet zijn?
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:35:52 #285
3542 Gia
User under construction
pi_189911061
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:22 schreef probeer het volgende:

[..]

En ik ken de ouders van een jongetje met donkere huidskleur, die me vertelden dat hij het helemaal niets vond en hartstikke overstuur was.
[..]

Nee, donkerbruin kan ook. Maar wel volledig.

Ken verschillende meiden, o.a. een nichtje van me, die jarenlang voor zwarte Piet spelen op ons geweldige Sinterklaaskasteel. De voldoening die ze daaruit halen door al die blije gezichtjes! Elk jaar één groot feest waar zo'n 300 vrijwilligers bij betrokken zijn, ruim 2 weken lang, zodat zoveel mogelijk kindjes blij gemaakt kunnen worden.
En ja, ook moslimkindjes en donkere kindjes bezoeken het kasteel.

Het feest is voor alle kinderen. Niemand uitgezonderd. En wie beweert dat het feest verboden toegang is voor zijn of haar kind, doet dat echt zelf.
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:41:54 #286
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189911154
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:09 schreef DireStraits7 het volgende:
Wanneer is er openlijk een bericht uit gegaan van anti-zp-demonstraten dat ze een bomaanslag beramen tijdens sinterklaas?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:10 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Check de berichten bij de tweet van de politie ;) Daar staan iig 2 mafklappers tussen.

Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:44:41 #287
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189911193
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ZP is opgegeven monent racistisch gemaakt. snap niet dat emnsen die zo staan op rtadities, dat uberhaubt nog accepteren. waarschijnlijk omdat we geen duidelijke voorbeelden meer hebben van hoe hij eruit zag voordat dit proces begon. net te lang geleden, bedankt meneer schenkman.
Gemaakt door mensen met een laag IQ zoals jou en voor de aandacht
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:46:01 #288
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189911224
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, donkerbruin kan ook.
Nee, dat is onacceptabel. Het moet zwart zijn. Pikroetgitzwart.

Of wou je de kindjes vertellen dat Piet hun cadeautjes door het riool komt brengen?
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:47:20 #289
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189911246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:22 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Ja en hoe is een kind overstuur te krijgen door zwarte piet.. aangeleerd gedrag
  dinsdag 12 november 2019 @ 17:47:21 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189911247
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat is onacceptabel. Het moet zwart zijn. Pikroetgitzwart.

Of wou je de kindjes vertellen dat Piet hun cadeautjes door het riool komt brengen?
De rioolpiet. Bruin van de poep :T
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:42:57 #291
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_189912020
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En welk deel van die verhandeling laat ook alweer zien dat de Piet per se zwart moet zijn? Rationeel gezien uiteraard, hè, dus 'het is Zwarte Piet, dus hij moet zwart zijn' is geen rationeel argument, maar een (zwak) argument o.b.v. traditie.
Vanuit de traditie zelf is dit natuurlijk geen zwak argument, aangezien Piet al minstens 150 jaar zwart is. Of bedoel je dat alle argumenten op basis van traditie a priori zwak zijn?
pi_189912391
quote:
Zwart of niet? Limburgse Belastingdienst trekt stekker uit Sinterklaasfeest na pietendiscussie
Sinterklaas komt dit jaar niet naar de Belastingdienst in Heerlen en Maastricht. De personeelsvereniging heeft het sinterklaasfeest voor de kinderen van de medewerkers afgeblazen als gevolg van de zwartepietendiscussie.

,,Intern is tussen medewerkers discussie ontstaan over hoe Piet eruit zou moeten zien”, aldus de woordvoerder. ,,Jammer genoeg is het niet gelukt om tot een gedeeld standpunt te komen. Dat heeft ertoe geleid dat de personeelsvereniging helaas recent heeft moeten besluiten het sinterklaasfeest dit jaar te annuleren.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)ndiscussie~a83f3703/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189912412
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik kan niet geloven dat er geen "Leuker kunnen we het niet maken" in het artikel zit.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_189912446
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:54 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Wat gaan we dan met Brilsmurf, pippi langkous, Dik Trom ,skeletor etc etc doen?
Skeletor? Als ultieme anorexialijder of vanwege zijn vermeende homosexualiteit?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_189912591
KRITISCHE BERICHTGEVING OVER SUBSIDIE AAN JERRY AFRIYIE IS “HYPERPARTIJDIG”

Minister Kajsa Ollongren van Binnenlandse Zaken heeft een rapport laten uitbrengen over ‘nepnieuws’. Daarin wordt cultuurondervuur.nu “hyperpartijdig” en bron van “nepnieuws” genoemd, samen met andere media die afwijken van de D66-mainstream.

Nepnieuws

Het rapport van minister Ollongren noemt als voorbeeld van nepnieuws het cultuurondervuur.nu-artikel Jerry Afriyie ontvangt subsidie voor lespakket tegen Zwarte Piet. Dit bericht werd alleen al in oktober 2019 44.000 keer bekeken.

Onmiskenbare feiten

Wat er nep is aan dit nieuws, leggen de door Ollongren ingehuurde onderzoekers niet uit. Het artikel noemt onmiskenbare feiten: de gemeente Amsterdam verstrekt subsidie aan een lespakket van Nederland Wordt Beter. In dat lespakket worden voor een debatles alleen argumenten tegen Zwarte Piet aangereikt. Leerlingen worden daardoor opgezet tegen Zwarte Piet.

>
https://cultuurondervuur.(...)e-is-hyperpartijdig/
shift-knop defekt
pi_189912662
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, donkerbruin kan ook. Maar wel volledig.

[..]
Waarom? Omdat dat je zo geleerd is?

Hoe verschilt dat dan van een situatie waarin een donker kind van zijn/haar ouders meekrijgt dat ZP racistisch is, en het daardoor zelf ook zo gaat zien?

Beide aangeleerd gedrag, maar dan vanuit verschillende perspectieven.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189912952
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:19 schreef TomLuny het volgende:
KRITISCHE BERICHTGEVING OVER SUBSIDIE AAN JERRY AFRIYIE IS “HYPERPARTIJDIG”
Iets in hoofdletters schrijven maakt het nog niet waar.
Onjuistheden verspreiden is iets anders dan kritische berichtgeving.
pi_189912956
Door 40 nazies bestormd .. hopelijk is dat wel waar :{

Somali-Born Abdirahman Hussein earlier called Finland racist and sparked suspicions of faking a hate crime.

Social Democratic Party (SDP) politician, Helsinki city councillor and taxi driver Abdirahim “Husu” Hussein has admitted to fabricating a story about removing a passenger from his taxi after allegedly suffering racist abuse.

Somali-born Hussein retracted his previous account of events and apologised for lying, national broadcaster Yle reported.

“I apologise for my actions and for lying. As a decision-maker, it is my duty to be honest. I depend on my voters’ trust and I have now broken that trust. I shall do everything I can to restore trust in my actions,” Hussein tweeted.

>
https://sputniknews.com/s(...)r-fake-racism-story/
shift-knop defekt
pi_189912999
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Iets in hoofdletters schrijven maakt het nog niet waar.
Onjuistheden verspreiden is iets anders dan kritische berichtgeving.
Dat is een letterlijk citaat
Ik schreef zelf niets in die post

oordeel aan de lezer, plaatsing betekent bij mij nooit automatisch instemming
shift-knop defekt
pi_189913046
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:42 schreef TomLuny het volgende:
Door 40 nazies bestormd .. hopelijk is dat wel waar :{

Somali-Born Abdirahman Hussein earlier called Finland racist and sparked suspicions of faking a hate crime.

Social Democratic Party (SDP) politician, Helsinki city councillor and taxi driver Abdirahim “Husu” Hussein has admitted to fabricating a story about removing a passenger from his taxi after allegedly suffering racist abuse.

Somali-born Hussein retracted his previous account of events and apologised for lying, national broadcaster Yle reported.

“I apologise for my actions and for lying. As a decision-maker, it is my duty to be honest. I depend on my voters’ trust and I have now broken that trust. I shall do everything I can to restore trust in my actions,” Hussein tweeted.

>
https://sputniknews.com/s(...)r-fake-racism-story/
Was die Somalische taxichauffeur ook aanwezig tijdens KOZP -bijeenkomst die werd aangevallen door pro -pieten?.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')