abonnement Unibet Coolblue
pi_188958825


quote:
Zoon Femke Halsema gearresteerd in verband met gewapende inbraak

Burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.

De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.

Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.

Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiële reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.

De affaire is pijnlijk voor Halsema. Dinsdag schreef de burgemeester aan de gemeenteraad dat ze gaat kijken of er extra maatregelen nodig zijn naar aanleiding van de recente geweldsincidenten in de stad.De hoofdstad werd de afgelopen week opgeschrikt door meerdere schietincidenten, waarvan meerdere in Zuidoost, in Geuzenveld en op IJburg. Ook werd er een handgranaat gevonden bij een woning in Zuidoost.

https://tpo.nl/2019/08/14(...)verband-met-inbraak/
Update :
Het "nepwapen" blijkt van vader te zijn, en niet echt een nepwapen maar een onklaar gemaakte revolver.
Heeft 10 dagen in de ambtswoning gelegen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambtswoning-a3973363
pi_188958851
Ik denk dat ze van media en Amsterdammers het voordeel van de twijfel gaat krijgen, omdat iedereen snapt dat je niet boft met zo'n echtgenoot. Het is haar schuld niet dat dat wapen in haar huis lag.
pi_188958872


De meeste terroristische aanslagen hebben minder posts.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188958893
Hier kan nog wel eens een film over gemaakt worden. Hopelijk wordt de buitenlandse pers niet wakker.
pi_188958910
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 01:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat doet ook niemand.
Dat doe jij, al 2 topics lang. 'Och, het is maar een niet-werkend wapen'. Ja, dat wapen kan niemand verwonden, maar het is je toch al meerdere keren uitgelegd dat het dragen van een wapen een significant risico geeft om zelf verwond te raken. Of om anderen een flink trauma te bezorgen. Zeker wanneer je illegale dingen aan het doen bent, waar de politie sowieso nog wel eens op wil reageren.

quote:
Iedereen zegt dat het bestraft moet worden.
Mooi.

quote:
Maar daarmee is het nog geen halszaak.
Het woord halszaak is waarschijnlijk afgeleid van 'een situatie die zo serieus en/of gevaarlijk is dat het je je leven kan kosten'.

Illegale dingen doen terwijl je een niet-werkend wapen bij je draagt (waar politieagenten op reageren door hun wel-werkende wapen te trekken) vind ik daar toch wel onder vallen.

Ik vind het echt compleet van de wereld hoe je weigert om te erkennen dat daar significant en levensbedreigend risico aan vast zit, alleen maar omdat hij blijkbaar de kans zag om het wapen weg te gooien tijdens zijn vlucht.

En dat terwijl ik het in vele andere onderwerpen vaak erg met je eens bent.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 15 september 2019 @ 16:58:58 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188958941
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:55 schreef Loekie1 het volgende:
Hier kan nog wel eens een film over gemaakt worden. Hopelijk wordt de buitenlandse pers niet wakker.
De vraag is dan: "Welke producent gaat het filmwapen mee naar huis nemen?"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188958955
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

De vraag is dan: "Welke producent gaat het wapen mee naar huis nemen?"
Een normale producent neemt geen props mee naar huis. En een normaal 'ik ben verantwoordelijk voor de attributen tijdens het filmen' persoon regelt rubberen wapens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_188958959
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 16:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

De vraag is dan: "Welke producent gaat het filmwapen mee naar huis nemen?"
:D
pi_188958965
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:47 schreef Kansenjongere het volgende: [..] Vind jij dat de andere dader, die niet de "voorkeursbehandeling" heeft gekregen die de zoon van Halsema ten deel is gevallen, er dus eigenlijk beroerder vanaf komt?
Dat zou me niets verbazen inderdaad. Het was meer als reactie op de suggestie dat die jongen ‘kapotgemaakt’ wordt/is, ik denk dat dat nogal meevalt.
  zondag 15 september 2019 @ 17:04:23 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188959013
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 17:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Een normale producent neemt geen props mee naar huis. En een normaal 'ik ben verantwoordelijk voor de attributen tijdens het filmen' persoon regelt rubberen wapens.
Het was een grapje pop :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188959019
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 17:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het was een grapje pop :*
:@
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 15 september 2019 @ 17:43:16 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188959695
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 17:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Een normale producent neemt geen props mee naar huis. En een normaal 'ik ben verantwoordelijk voor de attributen tijdens het filmen' persoon regelt rubberen wapens.
Waarom rubberen wapens ? Echtgelijkend is net zo verboden om mee te zwaaien.

Het verhaal in de film, zoals eerder door Spectator uitgelegd is heel simpel, je wilt opnames maken met wapens, je gaat naar de politie om dat te melden en krijgt namens de burgemeester een ontheffing gedurende locatie en tijdstippen. Hierbij moet controle mogelijk zijn, moet het "wapen" gecertificeerd zijn en het buiten gebruik tijdens opnames, weggesloten in een kluis.

Ik ga verder benieuwd zijn of dat vuurwapen, (hoe) onklaar is gemaakt en/of dat het weer kan worden teruggebouwd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188959833
quote:
6s.gif Op zondag 15 september 2019 17:43 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waarom rubberen wapens ? Echtgelijkend is net zo verboden om mee te zwaaien.
Omdat acteurs er mee moeten acteren, en er nog wel eens iemand gewond wil raken wanneer ze dat doen met metalen voorwerpen. Dus daarom rubber en plastic, waarbij special effects (als bv een muzzle flash) er later in gemonteerd worden door de videobewerking-afdeling. Is, iig in Hollywood, al geruime tijd de standaard. Bron: achterneef van me maakt die dingen voor Hollywood films.

quote:
Het verhaal in de film, zoals eerder door Spectator uitgelegd is heel simpel, je wilt opnames maken met wapens, je gaat naar de politie om dat te melden en krijgt namens de burgemeester een ontheffing gedurende locatie en tijdstippen. Hierbij moet controle mogelijk zijn, moet het "wapen" gecertificeerd zijn en het buiten gebruik tijdens opnames, weggesloten in een kluis.
Dus Oey-tje krijgt hopelijk ook nog een aardige straf. Maar toegegeven, ik weet inderdaad niet hoe dat in Nederland werkt met nep/niet-werkende wapens. Ik kan me bijvoorbeeld wel voorstellen dat wanneer je budget niet zo groot is, het stukken goedkoper is om een revolver onklaar te laten maken, dan een bedrijf in te huren om rekwisieten voor je te laten maken.

Maar zelfs dan lijkt "Hierbij moet controle mogelijk zijn, moet het "wapen" gecertificeerd zijn en het buiten gebruik tijdens opnames, weggesloten in een kluis." me iets wat iedereen die daar mee bezig is, toch wel weet.

quote:
Ik ga verder benieuwd zijn of dat vuurwapen, (hoe) onklaar is gemaakt en/of dat het weer kan worden teruggebouwd.
Ligt er aan volgens welke richtlijnen dat gebeurd is.

https://www.wapenhandelwagemakers.nl/onklaar-maken/

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 15-09-2019 17:59:24 ]
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 15 september 2019 @ 18:23:13 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188960301
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende: [..]
Aangezien ik verwacht dat de ambtswoning in eigendom is bij de gemeente Amsterdam én elke burgemeester van Amsterdam daar verplicht moet wonen (en deze dus niet verhuurd kan worden aan derden) betaalt de gemeente niet 80% van de huur voor haar.
Er wordt een huur betaald die gebaseerd is op de economische waarde, dat is namelijk wettelijk verplicht. Dat deel van die huur die hoger is dan de 18% van de bruto bezoldiging die de burgemeester betaalt wordt door de gemeente betaald.

Als de gemeente een zwembad in eigendom heeft dat verhuurt voor 10.000 per maand maar tegelijkertijd voor de gebruikers van het zwembad ook 8.000 van de huur betaalt is de huur nog steeds 10.000 en geen 2.000. En ja, de gemeente betaalt dat dan aan zichzelf, dat gaat uit een potje uitgaven in een potje inkomsten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 15-09-2019 19:25:02 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188960329
Een burgemeester hoort boven alle twijfel verheven te zijn. Haar man en de zoon des huizes hebben haar dat knap lastig gemaakt.

Als openbaar bestuurder staat dit allemaal nog eens extra in de schijnwerpers en wordt ook haar integriteit in twijfel getrokken al dan wel of niet terecht. Ik ben geen GL'er maar als persoon gun ik haar dit hele gedoe niet.

Ik vind het allemaal maar een zooitje en de reacties van alle kanten maakt het Nederland van tegenwoordig net even dat klein beetje meer een mistroostig zuur landje vol misgunners en roeptoeters die het in hun hoofd hebben gehaald dat hun mening er ook maar enigzins toe doet, alsof de situatie ze allemaal persoonlijk benadeeld.
  zondag 15 september 2019 @ 19:02:02 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188960897
Is dit misschien hetzelfde wapen waar Fortuyn mee is vermoord?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 15 september 2019 @ 19:04:24 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188960927
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2019 18:24 schreef Oerbeer het volgende:

Ik vind het allemaal maar een zooitje en de reacties van alle kanten maakt het Nederland van tegenwoordig net even dat klein beetje meer een mistroostig zuur landje vol misgunners en roeptoeters die het in hun hoofd hebben gehaald dat hun mening er ook maar enigzins toe doet, alsof de situatie ze allemaal persoonlijk benadeeld.
_O_
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188960944
Ben wel benieuwd welk serienummer het echte wapen heeft.
  zondag 15 september 2019 @ 19:06:26 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188960969
Femke is maar een trutje en daarom valt de hele wereld erover

Van der Laan die paste daar wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 15 september 2019 @ 19:14:36 #20
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188961092
Is dit zoiets als een ZP topic voor rechtse mensen? Discussie over niks die nooit meer ophoudt?
  zondag 15 september 2019 @ 19:24:15 #21
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188961244
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 19:14 schreef HiZ het volgende:
Is dit zoiets als een ZP topic voor rechtse mensen? Discussie over niks die nooit meer ophoudt?
Tja.... waar zou dit klimaat nou door ontstaan zijn hè? :')
  zondag 15 september 2019 @ 19:33:15 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188961406
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 19:24 schreef the-eye het volgende:

[..]

Tja.... waar zou dit klimaat nou door ontstaan zijn hè? :')
Ja, vertel eens, waar die onbedaarlijke persoonlijke haat naar een politicus uit ontstaat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 september 2019 @ 19:35:38 #23
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_188961455
Halsema de koningin van de Onderwereld met eigen wapen arsenaal thuis.
Dan blijven ontkennen.
  zondag 15 september 2019 @ 20:06:59 #24
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188962030
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 19:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, vertel eens, waar die onbedaarlijke persoonlijke haat naar een politicus uit ontstaat?
Of het persoonlijk is betwijfel ik. Bij genoeg andere figuren had hetzelfde effect opgetreden.
Ik denk dat, het zaadje geplant is toen Rosenmuller zei over Fortuyn "Dit is niet rechts, dit is extreem rechts". Vanaf daar hebben we een lange weg afgelegd met termen als brievenbuspissers, nazi's, fascisten, racisten, bruinhemden etc etc naast de doodverwensingen en daadwerkelijke moorden.
Nu ligt een Groenlinks kopstuk onder vuur en durven sommigen zich heel schijnheilig af te vragen waar de redelijkheid is gebleven. :')
  zondag 15 september 2019 @ 20:21:42 #25
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_188962385
quote:
6s.gif Op zondag 15 september 2019 19:02 schreef the-eye het volgende:
Is dit misschien hetzelfde wapen waar Fortuyn mee is vermoord?
Dat was een Star Firestar M43
https://nl.wikipedia.org/wiki/Star_Firestar_M43

Volgens de berichtgeving had Oey een revolver in huis
https://nl.wikipedia.org/wiki/Revolver_(wapen)
Non possumus non loqui
  zondag 15 september 2019 @ 20:55:28 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188963217
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 19:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, vertel eens, waar die onbedaarlijke persoonlijke haat naar een politicus uit ontstaat?
Ms iets met een politiek verleden, haar incompetent vinden voor de functie en dat zij ronduit waarheden verdraait en een onvolledig verhaal probeert op te hangen.

Haat is het, bij mij, niet. Ik vind haar ongeschikt.
De uitstraling die zij zich aanmeet; klopt niet.Ook hoe zij omgaat met haar hele situatie geeft mij geen vertrouwen. Ze is pvd afgestudeerd op criminologie en was jaren boegbeeld sociale media; en dan nu zo wegkruipen in privacy. Ik snap dat niet.
Zij geeft mij ook de indruk de functie van burgemeester niet aan te kunnen. daarnaast bespeur ik flink wat hypocrisie denk aan de zwarte school, haar klimaatgedrag (wel wijzen maar niet wijken) en menen dat zij een marktconforme huur betaalt.

Los van Halsema zelf, begrijp ik niet waarom dat wicht zonder bestuurlijke ervaring op die post is gezet. Ms omdat ze vrouw is, meisjeslief kan lachen, appelleerde aan haar volgers en men zo wat kaarten inruilde.
Zelf had ik liever gezien dat zij eerst maar wat ervaring had opgedaan en zich bewezen had in een andere stad met een licht wethouderschap of zo. Denk aan Tilburg waar zij ook thuis is.
Amsterdam kan geen jankert gebruiken die zich zogenaamd verschuilt achter hare tedere kinderen en zich niet realiseert er daarmee een dubbele moraal op na te houden.

Toegegeven dat Eberhard van der Laan moeilijk is te vervangen en Amsterdam leiding moet hebben om de immens grote problemen op te lossen. Femke Halsema zag en zie ik dat niet doen, ze is te betrokken zonder te weten. Zoals schrikken over wat zich in 1012 afspeelt.
Ms met wat geluk als zij bereid is het heft van moeilijke portefeuilles uit handen te geven.

De hele kwestie heeft zij zelf over zichzelf afgeroepen door puur eigenzinnig en eigenwijs gedrag. Niet willen luisteren in haar denktunnel noch naar haar team.
Ik vraag mij nog steeds af waarom ze niet gelijk een korte verklaring to-the-point uitdeed gaan toen dat geteisem van haar werd betrapt. Nee, stil houden en kleinmaken was de moraal. Toen het maand later publiek ging als een gladde aal gaan pieren in de smurrie; terwijl zij wist dat er wel meer aan het handje was. Haar zoon moest als alle anderen worden behandeld, daarom kreeg die een topadvocaat die infantiel ging kakelen over houtjes en potjes.
En daarmee net als de burgemeester; de rechter vast vertellen wat die moet gaan veroordelen.
Later blijkt, bijna zoals verwacht, dat de huiselijk normen ver af staan van de burger en men vuurwapenbezit klieren noemt voor selfies.

Ze mag van mij best aanblijven maar dan wel als boegbeeld "I am just here" voor de show, goed voor een pride en prejustice maar niet om daadwerkelijk iets af te handelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 15 september 2019 @ 21:12:09 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188963636
Haar opleidingsniveau is niet relevant.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 15 september 2019 @ 21:14:24 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188963676
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Haar opleidingsniveau is niet relevant.
Heel veel in deze topicreeks is irrelevant. Stokken om mee te slaan worden zelfs uit de duim gezogen...

Heel triest. -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188963711
quote:
6s.gif Op zondag 15 september 2019 19:02 schreef the-eye het volgende:
Is dit misschien hetzelfde wapen waar Fortuyn mee is vermoord?
Doe eens niet zo achterlijk.
  zondag 15 september 2019 @ 21:17:18 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188963741
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Haar opleidingsniveau is niet relevant.
Misschien dan ook posts wissen waarin gesteld wordt dat ze de baan heeft gekregen omdat ze een vrouw is en zo lief kan lachen.

Man, man, man, dit gaat toch allemaal nergens over, en men haat vrolijk verder, om het haten, alsof ze persoonlijk hun halve familie geëxecuteerd heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 21:18:03 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188963753
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:06 schreef the-eye het volgende:

[..]

Of het persoonlijk is betwijfel ik. Bij genoeg andere figuren had hetzelfde effect opgetreden.
Ik denk dat, het zaadje geplant is toen Rosenmuller zei over Fortuyn "Dit is niet rechts, dit is extreem rechts". Vanaf daar hebben we een lange weg afgelegd met termen als brievenbuspissers, nazi's, fascisten, racisten, bruinhemden etc etc naast de doodverwensingen en daadwerkelijke moorden.
Nu ligt een Groenlinks kopstuk onder vuur en durven sommigen zich heel schijnheilig af te vragen waar de redelijkheid is gebleven. :')
eens wel eigenlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 15 september 2019 @ 21:18:22 #32
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188963761
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien dan ook posts wissen waarin gesteld wordt dat ze de baan heeft gekregen omdat ze een vrouw is en zo lief kan lachen.

Man, man, man, dit gaat toch allemaal nergens over, en men haat vrolijk verder, om het haten, alsof ze persoonlijk hun halve familie geëxecuteerd heeft.
Kalm kalm, ik kom echt net mobiel dit topic binnen. Ik moet nog teruglezen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188963793
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:12 schreef Straatcommando. het volgende:
Haar opleidingsniveau is niet relevant.
Er is enorm veel niet relevant in deze reeks. Of gewoon niet waar. Ik zie gelukkig de meest ranzige haatposts verdwijnen.
  zondag 15 september 2019 @ 21:22:15 #34
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188963859
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 19:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, vertel eens, waar die onbedaarlijke persoonlijke haat naar een politicus uit ontstaat?
Omdat ze van GroenLinks is. In mijn ogen een linkse gekkenbende.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 15 september 2019 @ 21:28:57 #35
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188964059
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 21:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

eens wel eigenlijk
Echt?! :o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2019 @ 21:31:23 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188964123
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:22 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Omdat ze van GroenLinks is. In mijn ogen een linkse gekkenbende.
Er niet op stemmen is niet goed genoeg? Ze moet kapot gemaakt ook al doet ze niks strafbaars?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 21:37:24 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188964308
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Echt?! :o
ja?! :o

de redelijkheid is toch ook al jaren zoek?! :o

daar is dit dan de overhellende trap van maar kijk je er nu echt van op allemaal?; :o
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188964330
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 20:06 schreef the-eye het volgende:

[..]

Of het persoonlijk is betwijfel ik. Bij genoeg andere figuren had hetzelfde effect opgetreden.
Ik denk dat, het zaadje geplant is toen Rosenmuller zei over Fortuyn "Dit is niet rechts, dit is extreem rechts". Vanaf daar hebben we een lange weg afgelegd met termen als brievenbuspissers, nazi's, fascisten, racisten, bruinhemden etc etc naast de doodverwensingen en daadwerkelijke moorden.
Nu ligt een Groenlinks kopstuk onder vuur en durven sommigen zich heel schijnheilig af te vragen waar de redelijkheid is gebleven. :')
Nou nee. Fortuyn kreeg kritiek vanwege zijn eigen handelen. Daar werd ie op gepakt. Dat dat deels overtrokken was en meer een kramp van linkse politici die niet begrepen hoe ze met hem om moesten gaan klopt, maar hij werd aangevallen op zijn eigen handelen. En hij was niet de eerste hoor, Janmaat en anderen zijn hem voorgegaan waarbij de kritiek soms wel en soms niet terecht was. Maar de kritiek was altijd gericht op hun politieke activiteit, en hun standpunten en uitspraken.

Maar wat hier gebeurt is compleet anders. De aanleiding hier is de Telegraaf die met behulp van een lekkende OM-/politiemedewerker over de rug van Halsema's minderjarige puberzoon een haatcampagne optuigt. Halsema wordt niet op haar eigen bestuurlijk of politiek handelen aangevallen, nee: ze wordt aangevallen op wat ze maar kunnen vinden, waarbij het niet uitmaakt of het haar te verwijten is. En dat daarbij een minderjarig kind opgeofferd wordt lijkt niks uit te maken. En als de discussie uit lijkt te doven komt de Telegraaf met de volgende aanval om het vuurtje brandend te houden.

Dat ranzig en laag vinden heeft met schijnheiligheid niks te maken

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2019 21:39:22 ]
  zondag 15 september 2019 @ 21:40:43 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188964406
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 21:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou nee. Fortuyn kreeg kritiek vanwege zijn eigen handelen. Daar werd ie op gepakt. Dat dat deels overtrokken was en meer een kramp van linkse politici die niet begrepen hoe ze met hem om moesten gaan klopt, maar hij werd aangevallen op zijn eigen handelen. En hij was niet de eerste hoor, Janmaat en anderen zijn hem voorgegaan waarbij de kritiek soms wel en soms niet terecht was. Maar de kritiek was altijd gericht op hun politieke activiteit, en hun standpunten en uitspraken.

Maar wat hier gebeurt is compleet anders. De aanleiding hier is de Telegraaf die met behulp van een lekkende OM-/politiemedewerker over de rug van Halsema's minderjarige puberzoon een haatcampagne optuigt. Halsema wordt niet op haar eigen bestuurlijk of politiek handelen aangevallen, nee: ze wordt aangevallen op wat ze maar kunnen vinden, waarbij het niet uitmaakt of het haar te verwijten is. En dat daarbij een minderjarig kind opgeofferd wordt lijkt niks uit te maken. En als de discussie uit lijkt te komt de Telegraaf met de volgende aanval om het vuurtje brandend te houden.

Dat ranzig en laag vinden heeft met schijnheiligheid niks te maken
Exact _O_
@sp3c Dit maakt een antwoord aan jou overbodig. Of beter: beschouw dit als mijn antwoord op jouw laatste post aan mij.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 21:42:40 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188964448
nee doe ik niet maar als ik tijd heb wil ik later nog wel met hem in discussie als jij daar geen zin in hebt :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 september 2019 @ 21:46:05 #41
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188964529
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 21:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou nee. Fortuyn kreeg kritiek vanwege zijn eigen handelen. Daar werd ie op gepakt. Dat dat deels overtrokken was en meer een kramp van linkse politici die niet begrepen hoe ze met hem om moesten gaan klopt, maar hij werd aangevallen op zijn eigen handelen. En hij was niet de eerste hoor, Janmaat en anderen zijn hem voorgegaan waarbij de kritiek soms wel en soms niet terecht was. Maar de kritiek was altijd gericht op hun politieke activiteit, en hun standpunten en uitspraken.

Maar wat hier gebeurt is compleet anders. De aanleiding hier is de Telegraaf die met behulp van een lekkende OM-/politiemedewerker over de rug van Halsema's minderjarige puberzoon een haatcampagne optuigt. Halsema wordt niet op haar eigen bestuurlijk of politiek handelen aangevallen, nee: ze wordt aangevallen op wat ze maar kunnen vinden, waarbij het niet uitmaakt of het haar te verwijten is. En dat daarbij een minderjarig kind opgeofferd wordt lijkt niks uit te maken. En als de discussie uit lijkt te doven komt de Telegraaf met de volgende aanval om het vuurtje brandend te houden.

Dat ranzig en laag vinden heeft met schijnheiligheid niks te maken
Ik verwijs je hierbij ten eerste naar de reactie van Vallon van 20:55 #26
Ten tweede wijs ik je er op dat kwalficaties als nazi, fascistisch etc etc richting Fortyun, Wilders,,Baudetof of hun stemmers subjectieve beoordelingen zijn. Ik zeg dan eigenlijk op een nette manier dat het gewoon zwartmaken, smaad en dus karaktermoorden zijn

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 15-09-2019 21:53:50 ]
pi_188964564
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 21:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou nee. Fortuyn kreeg kritiek vanwege zijn eigen handelen. Daar werd ie op gepakt. Dat dat deels overtrokken was en meer een kramp van linkse politici die niet begrepen hoe ze met hem om moesten gaan klopt, maar hij werd aangevallen op zijn eigen handelen. En hij was niet de eerste hoor, Janmaat en anderen zijn hem voorgegaan waarbij de kritiek soms wel en soms niet terecht was. Maar de kritiek was altijd gericht op hun politieke activiteit, en hun standpunten en uitspraken.

Maar wat hier gebeurt is compleet anders. De aanleiding hier is de Telegraaf die met behulp van een lekkende OM-/politiemedewerker over de rug van Halsema's minderjarige puberzoon een haatcampagne optuigt. Halsema wordt niet op haar eigen bestuurlijk of politiek handelen aangevallen, nee: ze wordt aangevallen op wat ze maar kunnen vinden, waarbij het niet uitmaakt of het haar te verwijten is. En dat daarbij een minderjarig kind opgeofferd wordt lijkt niks uit te maken. En als de discussie uit lijkt te doven komt de Telegraaf met de volgende aanval om het vuurtje brandend te houden.

Dat ranzig en laag vinden heeft met schijnheiligheid niks te maken
Ik vind het hetzelfde. Trump hoeft maar een scheet te laten en de linksgekkies gaan schuimbekkend spinnen dat het een nazi is.
pi_188964574
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:53 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat ze van media en Amsterdammers het voordeel van de twijfel gaat krijgen, omdat iedereen snapt dat je niet boft met zo'n echtgenoot. Het is haar schuld niet dat dat wapen in haar huis lag.
daar ben ik het ergens wel mee eens
ik zou het dan wel logisch vinden als die 2 uit elkaar gaan, want daar is een duidelijke vertrouwenskwestie gaande
pi_188964584
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 21:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat dat deels overtrokken was
Wanneer bagatelliseren tot een kunst verheven wordt.

quote:
en meer een kramp van linkse politici die niet begrepen hoe ze met hem om moesten gaan klopt
Mooie omschrijving voor wat het was: een haatpropagandacampagne.

quote:
maar hij werd aangevallen op zijn eigen handelen.
Nee, hij werd aangevallen op absurde insinuaties en totaal verknipte interpretaties.

quote:
Maar de kritiek was altijd gericht op hun politieke activiteit, en hun standpunten en uitspraken.
De kritiek was een retoriek van laster, haat en smaad.

Fortuyn was door een door een propagandacampagne opgehitste GL-vriend morsdoodgemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2019 21:50:12 ]
pi_188964610
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 16:55 schreef Loekie1 het volgende:
Hier kan nog wel eens een film over gemaakt worden. Hopelijk wordt de buitenlandse pers niet wakker.
zolang de regisseur maar niet met een burgemeester getrouwd is
  zondag 15 september 2019 @ 21:52:38 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188964667
Rosenmöller zegt in 2001/2002 iets wat niet alleen de reden is dat zijn vrouw en kinderen im 2003 dusdanig bedreigd worden dat hij uit de politiek vertrekt, maar zelfs zijn opvolger wordt 17 jaar later, terwijl ze dan al 8 jaar uit de politiek is, verweten dat hij dat gezegd heeft?

Man, man, man.
Als je dit "normaal" vindt dan is idd alle redelijkheid weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188964753
Ik zit ook met oren te klapperen.
Als je het zo fout vind hoe Fortuyn behandeld is waarom doe je het zelf dan nog schepje erger en geniet je er van?
  zondag 15 september 2019 @ 21:56:14 #48
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188964755
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:52 schreef Leandra het volgende:
Rosenmöller zegt in 2001/2002 iets wat niet alleen de reden is dat zijn vrouw en kinderen im 2003 dusdanig bedreigd worden dat hij uit de politiek vertrekt, maar zelfs zijn opvolger wordt 17 jaar later, terwijl ze dan al 8 jaar uit de politiek is, verweten dat hij dat gezegd heeft?

Man, man, man.
Als je dit "normaal" vindt dan is idd alle redelijkheid weg.
Leuk geprobeerd maar dat is niet de strekking van mijn reactie die ik je gaf. Rosenmuller stond aan de wieg van het maatschappelijk en politieke klimaat wat er momenteel is. Daar hebben velen hun steentje aan bijgedragen.
  zondag 15 september 2019 @ 21:57:25 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188964784
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:56 schreef the-eye het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd maar dat is niet de strekking van mijn reactie die ik je gaf. Rosenmuller stond aan de wieg van het maatschappelijk en politieke klimaat wat er momenteel is.
En Fortuyn em Wilders niet zeker?

Dan nog is dat geen enkel excuus voor deze hetze tegen Halsema.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 september 2019 @ 21:57:26 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188964785
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:56 schreef the-eye het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd maar dat is niet de strekking van mijn reactie die ik je gaf. Rosenmuller stond aan de wieg van het maatschappelijk en politieke klimaat wat er momenteel is.
Tegengas aan nogal dubieuze figuren? Neuh, dat speelt al veel langer.

Verder ook geen reden om Halsema tot op het bot af te willen branden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2019 @ 22:00:32 #51
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188964862
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Tegengas aan nogal dubieuze figuren? Neuh, dat speelt al veel langer.

Verder ook geen reden om Halsema tot op het bot af te willen branden.
Fortyun is vermoord en jij durft te spreken over tegengas? Het zijn keer op keer haatcampagnes.
pi_188964886
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2019 18:24 schreef Oerbeer het volgende:
Een burgemeester hoort boven alle twijfel verheven te zijn. Haar man en de zoon des huizes hebben haar dat knap lastig gemaakt.

Als openbaar bestuurder staat dit allemaal nog eens extra in de schijnwerpers en wordt ook haar integriteit in twijfel getrokken al dan wel of niet terecht. Ik ben geen GL'er maar als persoon gun ik haar dit hele gedoe niet.

Ik vind het allemaal maar een zooitje en de reacties van alle kanten maakt het Nederland van tegenwoordig net even dat klein beetje meer een mistroostig zuur landje vol misgunners en roeptoeters die het in hun hoofd hebben gehaald dat hun mening er ook maar enigzins toe doet, alsof de situatie ze allemaal persoonlijk benadeeld.
De integreteit heeft deukjes opgelopen door haar berichtgeving, dat het zou gaan om een nepwapen.
Voor de rest natuurlijk helemaal eens met je bericht.
Zij het niet dat ik ook vóór dit incident haar totaal ongeschikt heb geacht voor de rol van burgemeester. Amstedam is een eng links bolwerk geworden, met enge politici. Denk aan fascist simons met haar haat jegens blanken.
  zondag 15 september 2019 @ 22:02:19 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188964908
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:00 schreef the-eye het volgende:

[..]

Fortyun is vermoord en jij durft te spreken over tegengas? Het zijn keer op keer haatcampagnes.
8)7
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188964930
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:46 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik verwijs je hierbij ten eerste naar de reactie van Vallon van 20:55 #26
Ten tweede wijs ik je er op dat kwalficaties als nazi, fascistisch etc etc richting Fortyun, Wilders,,Baudetof of hun stemmers subjectieve beoordelingen zijn. Ik zeg dan eigenlijk op een nette manier dat het gewoon zwartmaken, smaad en dus karaktermoorden zijn
Hou nou toch eens op met die slachtofferrol joh. Het aantal keren dat Baudet nazi is genoemd is op 1 hand te tellen. Verreweg de meeste partijen hebben weliswaar kritiek geuit op verschillende kwesties, maar dat beeld dat Baudet een monopoliepositie heeft op stront over zich heen krijgen en door vrijwel al zijn tegenstanders hem zouden wegzetten als nazi of fascist slaat helemaal nergens op.
  zondag 15 september 2019 @ 22:05:28 #55
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188964977
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan nog is dat geen enkel excuus voor deze hetze tegen Halsema.
Laten we het dan ook geen excuus maar een verklaring noemen .
pi_188964991
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Wanneer bagatelliseren tot een kunst verheven wordt.
[..]

Mooie omschrijving voor wat het was: een haatpropagandacampagne.
[..]

Nee, hij werd aangevallen op absurde insinuaties en totaal verknipte interpretaties.
[..]

De kritiek was een retoriek van laster, haat en smaad.

Fortuyn was door een door een propagandacampagne opgehitste GL-vriend morsdoodgemaakt.
En nog steeds is de positie die Fortuyn destijds had in geen enkel opzicht vergelijkbaar met de huidige situatie. Overigens heeft Fortuyn wel degelijk nogal dubieuze uitspraken gedaan. Zo zou de vrouw die was doodgestoken vermoord zijn door een buitenlander, want "Nederlanders doen zoiets niet". :')
  zondag 15 september 2019 @ 22:06:24 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188964995
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:05 schreef the-eye het volgende:

[..]

Laten we het dan ook geen excuus maar een verklaring noemen .
Bizarre "verklaring" dan toch...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188965003
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2019 22:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hou nou toch eens op met die slachtofferrol joh. Het aantal keren dat Baudet nazi is genoemd is op 1 hand te tellen. Verreweg de meeste partijen hebben weliswaar kritiek geuit op verschillende kwesties, maar dat beeld dat Baudet een monopoliepositie heeft op stront over zich heen krijgen en door vrijwel al zijn tegenstanders hem zouden wegzetten als nazi of fascist slaat helemaal nergens op.
Maar de keren dat Baudet rechts-extremist en racist is genoemd dan. Komt op hetzelfde neer. Heel slinks die slinksgekkies.
  zondag 15 september 2019 @ 22:06:54 #59
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188965010
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2019 22:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hou nou toch eens op met die slachtofferrol joh. Het aantal keren dat Baudet nazi is genoemd is op 1 hand te tellen. Verreweg de meeste partijen hebben weliswaar kritiek geuit op verschillende kwesties, maar dat beeld dat Baudet een monopoliepositie heeft op stront over zich heen krijgen en door vrijwel al zijn tegenstanders hem zouden wegzetten als nazi of fascist slaat helemaal nergens op.
Tel je nu de insinuaties, verwijzingen en verdachtmakingen ook mee?
pi_188965033
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:06 schreef the-eye het volgende:

[..]

Tel je nu de insinuaties, verwijzingen en verdachtmakingen ook mee?
Je doelt op de paralellen die benoemd zijn m.b.t het opkomende fascisme in de jaren 1930? Daar mogen media niet over schrijven?
pi_188965040
quote:
18s.gif Op zondag 15 september 2019 20:55 schreef Vallon het volgende:

[..]

Los van Halsema zelf, begrijp ik niet waarom dat wicht zonder bestuurlijke ervaring op die post is gezet. Ms omdat ze vrouw is, meisjeslief kan lachen, appelleerde aan haar volgers en men zo wat kaarten inruilde.
Zelf had ik liever gezien dat zij eerst maar wat ervaring had opgedaan en zich bewezen had in een andere stad met een licht wethouderschap of zo. Denk aan Tilburg waar zij ook thuis is.
Amsterdam kan geen jankert gebruiken die zich zogenaamd verschuilt achter hare tedere kinderen en zich niet realiseert er daarmee een dubbele moraal op na te houden.

De politici de de afgelopen jaren zijn afgetreden door ambtelijk falen, zijn 99% mannelijke politici.
In mijn optiek speelt voor Femke ook de volgende motiverende factoren een rol dat ze nog blijft.

1. Gezichtsverslies
2. Mislukte ideologie vrouwenquota
3. Mislukte eerste vrouwelijke burgemeester (van de hoofdstad)
4. Mislukte eerste vrouwelijke burgemeester uit een links nest
5. Schade aan de partij en geloofwaardigheid van de partij

En zo zou ik er nog een aantal kunnen bedenken
pi_188965051
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:01 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

De integreteit heeft deukjes opgelopen door haar berichtgeving, dat het zou gaan om een nepwapen.
Voor de rest natuurlijk helemaal eens met je bericht.
Zij het niet dat ik ook vóór dit incident haar totaal ongeschikt heb geacht voor de rol van burgemeester. Amstedam is een eng links bolwerk geworden, met enge politici. Denk aan fascist simons met haar haat jegens blanken.
Geworden? :D
Sinds 1983 burgemeesters van PvdA
Toen was jij waarschijnlijk nog niet geboren
pi_188965054
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heel veel in deze topicreeks is irrelevant. Stokken om mee te slaan worden zelfs uit de duim gezogen...

Heel triest. -O-
jij poetst dan ook graag haar schoentjes
pi_188965083
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:06 schreef Xa1pt het volgende:
En nog steeds is de positie die Fortuyn destijds had in geen enkel opzicht vergelijkbaar met de huidige situatie. Overigens heeft Fortuyn wel degelijk nogal dubieuze uitspraken gedaan. Zo zou de vrouw die was doodgestoken vermoord zijn door een buitenlander, want "Nederlanders doen zoiets niet".
Joh, Fortuyn was iets te bevooroordeeld over de Nederlandse cultuur.
  zondag 15 september 2019 @ 22:12:03 #65
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188965091
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bizarre "verklaring" dan toch...
Je verwachtte dat twintig jaar lang (ik reken Janmaat even niet mee maar misschien moet ik dat wel doen) alles wat niet in het politieke straatje van het partijkartel past als het gevaar afschilderen geheel zonder gevolgen zou blijven? Het politieke en maatschappelijke klimaat daar niet onder zou lijden?

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 15-09-2019 22:21:51 ]
pi_188965099
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:09 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

jij poetst dan ook graag haar schoentjes
Volwassen reactie _O-
pi_188965119
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 22:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Geworden? :D
Sinds 1983 burgemeesters van PvdA
Toen was jij waarschijnlijk nog niet geboren
Het is alleen maar erger geworden
pi_188965136
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Joh, Fortuyn was iets te bevooroordeeld over de Nederlandse cultuur.
:')
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:49 schreef LelijKnap het volgende:
Wanneer bagatelliseren tot een kunst verheven wordt.
Zo'n schaamteloze verdachtmaking zou nu nog het land op z'n kop zetten. "Moord gepleegd? Dat moet wel een buitenlander geweest zijn want echte roomblanke Nederlanders moorden niet met een mes."
pi_188965138
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 22:12 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Volwassen reactie _O-
gewoon metaforisch
conclusie als ik haar berichten lees
pi_188965173
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
[..]

Zo'n schaamteloze verdachtmaking zou nu nog het land op z'n kop zetten. "Moord gepleegd? Dat moet wel een buitenlander geweest zijn want echte roomblanke Nederlanders moorden niet met een mes."
Het is toch ook gewoon niet bepaald een Hollandse MO?
pi_188965178
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:13 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Het is alleen maar erger geworden
Ik heb me vergist. Vanaf 1946 PvdA .
Halsema verwijten dat Amsterdam links is geworden is niet echt intelligent.
Ook een zware overschatting van de rol van burgemeester.
  zondag 15 september 2019 @ 22:16:13 #72
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188965185
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2019 22:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je doelt op de paralellen die benoemd zijn m.b.t het opkomende fascisme in de jaren 1930? Daar mogen media niet over schrijven?
Media kunnen schrijven wat ze willen en mensen kunnen strategieën kiezen die ze willen maar wat men zaait zal men oogsten
pi_188965226
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 22:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik heb me vergist. Vanaf 1946 PvdA .
Halsema verwijten dat Amsterdam links is geworden is niet echt intelligent.
Ook een zware overschatting van de rol van burgemeester.
Je hoeft niet intelligent te zijn om dingen waar te nemen
pi_188965250
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is toch ook gewoon niet bepaald een Hollandse MO?
Wat? Dat riep Fortuyn bij de moord op Marianne Vaatstra.
  zondag 15 september 2019 @ 22:20:06 #75
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188965269
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 22:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik heb me vergist. Vanaf 1946 PvdA .
Halsema verwijten dat Amsterdam links is geworden is niet echt intelligent.
Ook een zware overschatting van de rol van burgemeester.
Je wilt regressief links toch niet vergelijken met links van weleer?
pi_188965288
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat? Dat riep Fortuyn bij de moord op Marianne Vaatstra.
Je hebt door dat je zelf 'roomblanke' had toegevoegd, hè? Daar heb je het weer, hé, post-mortem demonisering noemen we dat. Om even terug te komen op je vorige post.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2019 22:28:16 ]
pi_188965306
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:16 schreef the-eye het volgende:

[..]

Media kunnen schrijven wat ze willen en mensen kunnen strategieën kiezen die ze willen maar wat men zaait zal men oogsten
Je klinkt als een extremist die alle verantwoording buiten zichzelf legt. "Dat is jullie schuld, hadden jullie X maar moeten respecteren.
pi_188965345
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:20 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je wilt regressief links toch niet vergelijken met links van weleer?
Oh er zijn meer smaken links ? :D
Er bestaat dus ook goed links?
  zondag 15 september 2019 @ 22:23:49 #79
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188965355
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je klinkt als een extremist die alle verantwoording buiten zichzelf legt. "Dat is jullie schuld, hadden jullie X maar moeten respecteren.
Ik constateer alleen maar.
pi_188965369
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je hebt door dat je zelf 'roomblanke' had toegevoegd, hè?
Joh. Hij doelde met die uitspraak dan ook daar op.
pi_188965427
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2019 22:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Joh. Hij doelde met die uitspraak dan ook daar op.
Ja, daar ga je weer met je Rossenmöller-insinuatie. Ga je straks ook nog de Rode Khmer eren?
pi_188965516
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:26 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, daar ga je weer met je Rossenmöller-insinuatie.
Wat zit je nou allemaal te bazelen gast? Je hebt de woorden van Fortuyn van destijds niet meegekregen? Of wil je allerlei creatieve manieren verzinnen om maar niet te hoeven erkennen dat het inderdaad tamelijk idioot was?
pi_188965553
Halalsema-bestuurlijke-IQ: Criminaliteit kookt de pan uit in de stad en dat is slecht voor de statistieken dus trekken we politie en toezicht terug uit de crimineelste wijken van de stad dan daalt de criminaliteitscijfer ook weer. LINKS LULLEN RECHTS DE ZAKKEN VULLEN (en lekker veel met vakantie naar Afrika per vliegtuig)

Lui.
pi_188965576
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 22:32 schreef Special-Tee het volgende:
Halalsema-bestuurlijke-IQ: Criminaliteit kookt de pan uit in de stad en dat is slecht voor de statistieken dus trekken we politie en toezicht terug uit de crimineelste wijken van de stad dan daalt de criminaliteitscijfer ook weer. LINKS LULLEN RECHTS DE ZAKKEN VULLEN (en lekker veel met vakantie naar Afrika per vliegtuig)

Lui.
De cijfer?
pi_188965591
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:33 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De cijfer?
Een dikke F for Fail1
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 22:35:56 #86
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188965611
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:52 schreef Leandra het volgende:
Rosenmöller zegt in 2001/2002 iets wat niet alleen de reden is dat zijn vrouw en kinderen im 2003 dusdanig bedreigd worden dat hij uit de politiek vertrekt, maar zelfs zijn opvolger wordt 17 jaar later, terwijl ze dan al 8 jaar uit de politiek is, verweten dat hij dat gezegd heeft?

Man, man, man.
Als je dit "normaal" vindt dan is idd alle redelijkheid weg.
nou Rosenmoller an sich boeit me niet zo heel veel, voor mij zijn dat 2 boksers die bij elkaar in de ring staan, dan moet je niet klagen als iemand een keer een klap uitdeelt, Fortuyn was wat dat betreft ook niet heilig

gaat mij meer om de telegraaf an sich, daar is alle redelijkheid al heel lang weg en naargelang de politieke kleur haken mensen daar dan op in maar het begint op de redactie van deze krant

dus wat dat betreft snap ik idd de verbazing niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 september 2019 @ 22:37:56 #87
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188965639
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:35 schreef sp3c het volgende:
dan moet je niet klagen als iemand een keer een klap uitdeelt,
Dus jij vindt het wel ok als er kinderen bedreigd worden vanwege de politieke kleur van hun vader.

Nee, dat is goed om te weten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 22:38:13 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188965642
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus jij vindt het wel ok als er kinderen bedreigd worden vanwege de politieke kleur van hun vader.

Nee, dat is goed om te weten.
ja nee dat staat er inderdaad
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188965654
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou Rosenmoller an sich boeit me niet zo heel veel, voor mij zijn dat 2 boksers die bij elkaar in de ring staan, dan moet je niet klagen als iemand een keer een klap uitdeelt, Fortuyn was wat dat betreft ook niet heilig

gaat mij meer om de telegraaf an sich, daar is alle redelijkheid al heel lang weg en naargelang de politieke kleur haken mensen daar dan op in maar het begint op de redactie van deze krant

dus wat dat betreft snap ik idd de verbazing niet
Ik weet niet waar deze discussie over Rosenmöller is begonnen, maar ik weet wel dat hij mede-verantwoordelijk was destijds voor het uit de weg ruimen van Fortuyn. Hij heeft niet zelf de trekker overgehaald, maar wel mede het klimaat geschapen waarin het op een gegeven moment in de linkse wereld normaal werd om dr. Fortuyn te liquideren.
  zondag 15 september 2019 @ 22:39:55 #90
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188965675
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik weet niet waar deze discussie over Rosenmöller is begonnen, maar ik weet wel dat hij mede-verantwoordelijk was destijds voor het uit de weg ruimen van Fortuyn. Hij heeft niet zelf de trekker overgehaald, maar wel mede het klimaat geschapen waarin het op een gegeven moment in de linkse wereld normaal werd om dr. Fortuyn te liquideren.
Als ze Z.K.H. Thierry Baudet omleggen, is dat dan ook de schuld van Halsema?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 15 september 2019 @ 22:40:19 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188965684
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:09 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

jij poetst dan ook graag haar schoentjes
Neuh, stem geen GL.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188965690
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik weet niet waar deze discussie over Rosenmöller is begonnen, maar ik weet wel dat hij mede-verantwoordelijk was destijds voor het uit de weg ruimen van Fortuyn. Hij heeft niet zelf de trekker overgehaald, maar wel mede het klimaat geschapen waarin het op een gegeven moment in de linkse wereld normaal werd om dr. Fortuyn te liquideren.
Wat verstaat jouw dikke duim onder de linkse wereld?
pi_188965693
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:30 schreef Xa1pt het volgende:
Wat zit je nou allemaal te bazelen gast? Je hebt de woorden van Fortuyn van destijds niet meegekregen? Of wil je allerlei creatieve manieren verzinnen om maar niet te hoeven erkennen dat het inderdaad tamelijk idioot was?
Ik heb niet meegekregen dat Fortuyn roomsblanke Nederlanders vrijpleitte nee. Dat is toch echt jouw innerlijke Rossenmöller.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2019 22:40:55 ]
pi_188965697
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als ze Z.K.H. Thierry Baudet omleggen, is dat dan ook de schuld van Halsema?
Dat weet ik niet. Ik weet niet precies uit mijn hoofd wat Halsema allemaal heeft beweerd over dr. Baudet.
pi_188965702
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als ze Z.K.H. Thierry Baudet omleggen, is dat dan ook de schuld van Halsema?
En is de moord op Els Borst dan ook de schuld van Fortuyn?
pi_188965707
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus jij vindt het wel ok als er kinderen bedreigd worden vanwege de politieke kleur van hun vader.

Nee, dat is goed om te weten.
De zonen van Trump hebben ook veel moeten verdragen. En de stemmers van Baudet ook. Worden we nu kieskeurig?
pi_188965725
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:40 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En is de moord op Els Borst dan ook de schuld van Fortuyn?
Nee.
pi_188965754
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
Als ze Z.K.H. Thierry Baudet omleggen, is dat dan ook de schuld van Halsema?
Nah, Halsema had ten minste nog een semi-sportief -haar minachtende neplachje niet meegewogen- debatje met Thierry gevoerd. Rossenmöller trouwens ook, al wat minder sportief.
pi_188965872
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou Rosenmoller an sich boeit me niet zo heel veel, voor mij zijn dat 2 boksers die bij elkaar in de ring staan, dan moet je niet klagen als iemand een keer een klap uitdeelt, Fortuyn was wat dat betreft ook niet heilig

gaat mij meer om de telegraaf an sich, daar is alle redelijkheid al heel lang weg en naargelang de politieke kleur haken mensen daar dan op in maar het begint op de redactie van deze krant

dus wat dat betreft snap ik idd de verbazing niet
waarom hebben we het over fortuyn?
pi_188965889
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:49 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

waarom hebben we het over fortuyn?
Dat vroeg ik me ook af.

Ik denk: Halsema => GroenLinks => Rosenmöller => Van der Graaf => Fortuyn
  zondag 15 september 2019 @ 22:52:07 #101
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_188965919
Zelf vind ik dit ook wat overtrokken. Echter is er mischien iets bijzonders in de nasleep van de acties van haar zoon. Waarbij Halalsema bestuurlijke invloed kan hebben uitgeoefend. Dat is dan wel kwalijk. Als ze beweren dat ze op voorhand haar zoon hebben geanonimiseerd ofzo omdat Femke een beroemdheid is. Dat vind ik niet zo gek. Maar er speelt mischien meer.
pi_188965973
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:49 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

waarom hebben we het over fortuyn?
Die werd er door wat onnozelaars bijgehaald om te rechtvaardigen waarom de hetze tegen Halsema en haar zoon gerechtvaardigd zou zijn.
pi_188966050
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Die werd er door wat onnozelaars bijgehaald om te rechtvaardigen waarom de hetze tegen Halsema en haar zoon gerechtvaardigd zou zijn.
negeren dus :)
pi_188966061
Kan iemand mij trouwens ook eens verduidelijken, waarom de partner van Halsema nu zo in het kwade daglicht wordt gezet?
Dat ontgaat me eigenlijk nog steeds een beetje
pi_188966062
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Die werd er door wat onnozelaars bijgehaald om te rechtvaardigen waarom de hetze tegen Halsema en haar zoon gerechtvaardigd zou zijn.
Welke hetze?
pi_188966080
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:59 schreef -Chakotay- het volgende:
Kan iemand mij trouwens ook eens verduidelijken, waarom de partner van Halsema nu zo in het kwade daglicht wordt gezet?
Dat ontgaat me eigenlijk nog steeds een beetje
Mij ook, we weten immers helemaal niet of hij links is, dus misschien is al die haat richting hem helemaal niet terecht.
pi_188966085
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:59 schreef -Chakotay- het volgende:
Kan iemand mij trouwens ook eens verduidelijken, waarom de partner van Halsema nu zo in het kwade daglicht wordt gezet?
Dat ontgaat me eigenlijk nog steeds een beetje
Het gaat niet om hetze of kwaad daglicht.

Er zijn gewoon wetten overtreden, onder andere door meneer Halsema.
  zondag 15 september 2019 @ 23:00:51 #108
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_188966088
verkeerd topic.. sorry.
  zondag 15 september 2019 @ 23:02:20 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188966113
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Welke hetze?
Topic #16 omdat een joch van 15 iets gedaan heeft wat niet nieuwswaardig was en waarvan, vanwege zijn leeftijd, sowieso niets openbaar diende te worden, en dan vraag je "Welke hetze?"
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188966114
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het gaat niet om hetze of kwaad daglicht.

Er zijn gewoon wetten overtreden, onder andere door meneer Halsema.
Maar paar topics terug was er een tweet van een vrouw die meent dat de partner van Halsema immens jaloers is omtrent de macht die zij heeft en daarom bewust dit in werking heeft gezet?

Waar komt deze wijsheid vandaan?

Weer een linkse vrouw die gewoon een tyfushekel aan mannen heeft?
  zondag 15 september 2019 @ 23:04:35 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188966157
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:02 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Maar paar topics terug was er een tweet van een vrouw die meent dat de partner van Halsema immens jaloers is omtrent de macht die zij heeft en daarom bewust dit in werking heeft gezet?

Waar komt deze wijsheid vandaan?

Weer een linkse vrouw die gewoon een tyfushekel aan mannen heeft?
Of je leest het interview even dat hij aan NRC heeft gegeven.
De link staat al 4 topics in de OP.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188966165
quote:
7s.gif Op zondag 15 september 2019 22:40 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik heb niet meegekregen dat Fortuyn roomsblanke Nederlanders vrijpleitte nee. Dat is toch echt jouw innerlijke Rossenmöller.
Het zou een buitenlander zijn, volgens Fortuyn.
pi_188966167
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het gaat niet om hetze of kwaad daglicht.

Er zijn gewoon wetten overtreden, onder andere door meneer Halsema.
En door een tweede dader, maar aangezien die totaal niet interessant lijkt te zijn en alle aandacht vanaf deel 1 is gericht op de burgemeesterszoon en zijn moeder is er kennelijk toch sprake van een hetze.
  zondag 15 september 2019 @ 23:05:34 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966172
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:59 schreef -Chakotay- het volgende:
Kan iemand mij trouwens ook eens verduidelijken, waarom de partner van Halsema nu zo in het kwade daglicht wordt gezet?
Dat ontgaat me eigenlijk nog steeds een beetje
Dat deed hij zelf. Hij gaf interviews.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188966174
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je leest het interview even dat hij aan NRC heeft gegeven.
De link staat al 4 topics in de OP.
ik zit niet 24/7 op dit forum :)
pi_188966185
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je leest het interview even dat hij aan NRC heeft gegeven.
De link staat al 4 topics in de OP.
zou je mij dat linkje kunnen geven?

alvast bedankt B:)B
pi_188966186
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het zou een buitenlander zijn, volgens Fortuyn.
Precies, dus gaat gewoon lekker heen met je betichtingen over huidskleur.
  zondag 15 september 2019 @ 23:07:29 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966201
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:02 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Maar paar topics terug was er een tweet van een vrouw die meent dat de partner van Halsema immens jaloers is omtrent de macht die zij heeft en daarom bewust dit in werking heeft gezet?

Waar komt deze wijsheid vandaan?

Weer een linkse vrouw die gewoon een tyfushekel aan mannen heeft?
Sjoukje is geen vrouw
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188966208
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sjoukje is geen vrouw
wat dan wel?
sjoukje was het niet
  zondag 15 september 2019 @ 23:08:31 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966217
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:08 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

wat dan wel?
sjoukje was het niet
Een man
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188966226
Korte samenvatting voor nieuwe lezers.

Mevrouw Halsema is burgemeester van Amsterdam.

Er zijn wetten overtreden door meneer Halsema, door zoon Halsema, en vermoedelijk ook door mevrouw Halsema zelf.

Daarover is nu enige discussie.
pi_188966246
quote:
Saskia Noort (@:saskianoort) heeft getweet:
Je grootste vijand zit vaak gewoon bij je aan tafel. Wat een Judas die man, wat een eenzaamheid moet zij voelen. #femkehalsema

https://mobile.twitter.com/saskianoort

:D _O_ _O- _O- _O-
ging hierom..
iemand linkje van dat interview?
  zondag 15 september 2019 @ 23:10:34 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966257
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Korte samenvatting voor nieuwe lezers.

Mevrouw Halsema is burgemeester van Amsterdam.

Er zijn wetten overtreden door meneer Halsema, door zoon Halsema, en vermoedelijk ook door mevrouw Halsema zelf.

Daarover is nu enige discussie.
8)7 De samenvatting van Sjoukje...
Welke wetten zou Femke Halsema overtreden hebben?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2019 @ 23:11:04 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966271
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:10 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ging hierom..
iemand linkje van dat interview?
Welk interview? Het is een tweet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:12:03 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966294
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 22:49 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

waarom hebben we het over fortuyn?
moet je ff teruglezen

punt was dat de redelijkheid in het publieke debat al langer ver te zoeken is oid

maar Fortuyn vind ik een slecht voorbeeld, ander voorbeeld is defensie, als er een militair sneuvelt gaat alle media op zwart omdat de kranten (Telegraaf voorop) de scoop naar buiten willen brengen voor de familie ervanaf weet en daar dan liefst het verdriet van het liefje van die jongen met naam en toenaam in beeld willen brengen

de redelijkheid is daar al heel lang, heel ver te zoeken en privacy is niet echt iets waar ze zich druk om maken

dit soort dingen zijn toch compleet debiel?
https://www.telegraaf.nl/(...)nkt-overleden-vriend

dan moeten het zoontje van Femke Halsema niet zeuren hoor

fout gemaakt, blaren zitten maar naar de praktijken van de Telegraaf mag best wel eens gekeken worden denk ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188966298
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Precies, dus gaat gewoon lekker heen met je betichtingen over huidskleur.
:D :')

Ja, het was niet duidelijk of hij nu de buren bedoelde, Noren, of andere etnische achtergronden. :D
pi_188966325
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

8)7
Welke wetten zou Femke Halsema overtreden hebben?
Dat is allemaal nog onderwerp van onderzoek. Het gaat onder meer mogelijk om:

- valsheid in geschrifte ("nepwapen" in plaats van een onklaar gemaakte revolver)

- illegaal wapenbezit en illegale wapenopslag in de ambtswoning van de burgemeester

- (poging tot) beïnvloeding van een lopend strafproces door de burgemeester
pi_188966335
Deze gans moeten ze zo gauw mogelijk verbannen uit Amsterdam
metal up your ass
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:14:04 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966339
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Korte samenvatting voor nieuwe lezers.

Mevrouw Halsema is burgemeester van Amsterdam.

Er zijn wetten overtreden door meneer Halsema, door zoon Halsema, en vermoedelijk ook door mevrouw Halsema zelf.

Daarover is nu enige discussie.
dat Halsema wetten heeft overtreden lijkt het nog steeds niet op

zoontje en dr man sowieso maar echt boeiend is het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188966347
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2019 23:12 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, het was niet duidelijk of hij nu de buren bedoelde, Noren, of andere etnische achtergronden.
Onwaarschijnlijk de buren met zeer vergelijkbare culturele eigenschappen.
pi_188966362
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

moet je ff teruglezen

punt was dat de redelijkheid in het publieke debat al langer ver te zoeken is oid

maar Fortuyn vind ik een slecht voorbeeld, ander voorbeeld is defensie, als er een militair sneuvelt gaat alle media op zwart omdat de kranten (Telegraaf voorop) de scoop naar buiten willen brengen voor de familie ervanaf weet en daar dan liefst het verdriet van het liefje van die jongen met naam en toenaam in beeld willen brengen

de redelijkheid is daar al heel lang, heel ver te zoeken en privacy is niet echt iets waar ze zich druk om maken

dit soort dingen zijn toch compleet debiel?
https://www.telegraaf.nl/(...)nkt-overleden-vriend

dan moeten het zoontje van Femke Halsema niet zeuren hoor

fout gemaakt, blaren zitten maar naar de praktijken van de Telegraaf mag best wel eens gekeken worden denk ik
nou, daar zit wel wat in eigenlijk haha.. de redelijkheid van het debat is verloren gegaan bij Janmaat van het CD.


Links heeft altijd vuil opgetreden tegen mensen met een ander denkbeeld en visie.
pi_188966374
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
dit soort dingen zijn toch compleet debiel?
https://www.telegraaf.nl/(...)nkt-overleden-vriend

dan moeten het zoontje van Femke Halsema niet zeuren hoor
Sorry, maar ik zie het verband niet tussen een actrice die besluit een bericht op internet met de hele wereld te delen en de krant van zwakker Nederland die daarover bericht op haar entertainmentpagina en het bombarderen tot voorpaginanieuws van een bericht dat normaals gesproken niet eens het regiokatern zou halen als het niet om de zoon van een linkse burgemeester was gegaan.
pi_188966376
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat Halsema wetten heeft overtreden lijkt het nog steeds niet op

zoontje en dr man sowieso maar echt boeiend is het niet
Blijkbaar is dat toch wel zó boeiend dat de gemeenteraad de burgemeester ervoor op het matje heeft geroepen en dat zij verantwoording moet afleggen.
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:15:37 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966386
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:14 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

nou, daar zit wel wat in eigenlijk haha.. de redelijkheid van het debat is verloren gegaan bij Janmaat van het CD.


Links heeft altijd vuil opgetreden tegen mensen met een ander denkbeeld.
links/rechts/iedereen

maar nogmaals dat politici elkaar kut noemen is part of the game, daar kan ik me niet druk om maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:16:27 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966402
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Sorry, maar ik zie het verband niet tussen een actrice die besluit een bericht op internet met de hele wereld te delen en de krant van zwakker Nederland die daarover bericht op haar entertainmentpagina en het bombarderen tot voorpaginanieuws van een bericht dat normaals gesproken niet eens het regiokatern zou halen als het niet om de zoon van een linkse burgemeester was gegaan.
gewoon een voorbeeld van een krant die niet zoveel opheeft met privacy

lijkt me geen moeilijk verband hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 september 2019 @ 23:18:09 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966425
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat is allemaal nog onderwerp van onderzoek. Het gaat onder meer mogelijk om:

- valsheid in geschrifte ("nepwapen" in plaats van een onklaar gemaakte revolver)

- illegaal wapenbezit en illegale wapenopslag in de ambtswoning van de burgemeester

- (poging tot) beïnvloeding van een lopend strafproces door de burgemeester
Nee. Ze is vooralsnog geen "onderwerp van onderzoek". Leugen nr zoveel alweer Sjoukje
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188966426
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 23:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Welke wetten zou Femke Halsema overtreden hebben?
Zo een beetje elke wet van de logica.
pi_188966446
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

gewoon een voorbeeld van een krant die niet zoveel opheeft met privacy

lijkt me geen moeilijk verband hier
Dan lijkt Melody Klaver me een minder geschikt voorbeeld, Dat de Telegraaf nog net zo fout is als tijdens WO II hadden ze al laten blijken toen ze een minderjarig slachtoffer van de vliegtuigramp in Libië onder valse voorwendselen interviewden.
  zondag 15 september 2019 @ 23:19:24 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966456
quote:
14s.gif Op zondag 15 september 2019 23:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zo een beetje elke wet van de logica.
:|W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:19:59 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966466
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Blijkbaar is dat toch wel zó boeiend dat de gemeenteraad de burgemeester ervoor op het matje heeft geroepen en dat zij verantwoording moet afleggen.
dan hebben we het over een gemeenteraad die zich druk maakte om die IAMSTERDAM letters _O-

ieder zijn dingetje natuurlijk maar voor mij is dat niet echt een argument
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188966522
Toch wel opmerkelijk dat de slechtste burgemeester van Amsterdam ooit, een vrouw is :')
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:23:37 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966535
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:19 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan lijkt Melody Klaver me een minder geschikt voorbeeld, Dat de Telegraaf nog net zo fout is als tijdens WO II hadden ze al laten blijken toen ze een minderjarig slachtoffer van de vliegtuigramp in Libië onder valse voorwendselen interviewden.
waarom lijkt jouw dat een minder geschikt voorbeeld?

hoe is haar privacy minder belangrijk dan die van de zoon van Halsema?
zoveel minder belangrijk dat je zes jaar later nog een berichtje gaat zitten tikken over wat ze op twitter oid gezegd heeft?

ik vind het helemaal niks en dat defensie die blackout ingevoerd heeft spreekt boekdelen

voor mij is het het voorbeeld dat de redelijkheid compleet weg is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 september 2019 @ 23:23:50 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966540
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:23 schreef -Chakotay- het volgende:
Toch wel opmerkelijk dat de slechtste burgemeester van Amsterdam ooit, een vrouw is :')
Owh?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188966561
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:23 schreef -Chakotay- het volgende:
Toch wel opmerkelijk dat de slechtste burgemeester van Amsterdam ooit, een vrouw is :')
Wat maakte Harman Harmansz, even afgezien van zijn geweldige naam, in jouw ogen precies tot een betere burgemeester dan Femke Halsema?
pi_188966591
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom lijkt jouw dat een minder geschikt voorbeeld?

hoe is haar privacy minder belangrijk dan die van de zoon van Halsema?
zoveel minder belangrijk dat je zes jaar later nog een berichtje gaat zitten tikken over wat ze op twitter oid gezegd heeft?
Precies om de reden die ik al aangaf, actrice deelt zes jaar later een berichtje met de wereld en roddelblad schrijft daarover.
Als dat bericht als privébericht bedoeld was, was het vast niet op een openbaar medium geplaatst.
pi_188966592
Er zijn nog steeds mensen die niet begrijpen hoe ernstig deze zaak is.

De burgemeester van Amsterdam is verantwoordelijk voor de wetshandhaving en veiligheid in de stad.

Nu is gebleken dat haar bloedeigen zoon dus met een revolver over straat loopt, nog los van het feit dat hij wordt verdacht van insluiping en vandalisme.

In eerste instantie werd door de burgemeester zelf geprobeerd het verboden wapenbezit te bagatelliseren. Het zou volgens haar om een "nepwapen" gaan.

Onlangs is echter gebleken dat het zeker niet om een nepwapen gaat, maar om een echte revolver.

Nu wordt, in tweede instantie, beweerd dat deze revolver "onklaar" zou zijn gemaakt. Bewijzen hiervoor (d.w.z. officiële certificaten die het onklaar maken bevestigen) zijn echter nog niet geleverd.

Los van het al dan niet "onklaar" zijn van deze revolver, gaat het hier om een ernstige en levensgevaarljike overtreding van de wapenwet.

Een andere poging om deze zaak te bagatelliseren was het wijzen op de jonge leeftijd (15) van de verdachte. Het zou, volgens de burgemeester weer, slechts aan het "klieren" zijn geweest.

Nu echter duidelijk is geworden dat ook de vader (echtgenoot) van Halsema over deze revolver beschikte, kan het argument van de leeftijd niet meer worden gebruikt (de man is ca. 52).

Nu wordt dan als verdediging aangevoerd dat deze revolver gebruikt zou zijn als een requisiet in een film. Ook als dit waar zou zijn, doet dit overigens helemaal niets af aan de strafbaarheid van dit illegale wapenbezit.

De zaak bevat nog meer, maar ik moet er een punt achter zetten. Nog één aspect: meneer Halsema beweerde in dat interview ook dat er mogelijkerwijs nog meer illegaal wapentuig op de zolder van de ambtswoning van de burgemeester ligt opgeslagen. De politie heeft het echter nog niet nodig geacht daar een huiszoeking te verrichten.
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:28:29 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966605
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Precies om de reden die ik al aangaf, actrice deelt zes jaar later een berichtje met de wereld en roddelblad schrijft daarover.
Als dat bericht als privébericht bedoeld was, was het vast niet op een openbaar medium geplaatst.
pffffff als Bruno niet in de krant had gewild dan had hij niet pistolen timmie op iemand anders zijn boot uit moeten hangen

hij is geen 8 ofzo, hij moet dit soort dingen weten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188966636
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

pffffff als Bruno niet in de krant had gewild dan had hij niet pistolen timmie op iemand anders zijn boot uit moeten hangen

hij is geen 8 ofzo, hij moet dit soort dingen weten
Maar waarom hoefde Sjef (laten we de tweede dader maar even zo noemen) dan niet in de krant als het enige verschil tussen hem en Bruno het beroep van zijn moeder is?
  zondag 15 september 2019 @ 23:31:04 #149
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966649
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Er zijn nog steeds mensen die niet begrijpen hoe ernstig deze zaak is.

De burgemeester van Amsterdam is verantwoordelijk voor de wetshandhaving en veiligheid in de stad.

Nu is gebleken dat haar bloedeigen zoon dus met een revolver over straat loopt, nog los van het feit dat hij wordt verdacht van insluiping en vandalisme.

In eerste instantie werd door de burgemeester zelf geprobeerd het verboden wapenbezit te bagatelliseren. Het zou volgens haar om een "nepwapen" gaan.

Onlangs is echter gebleken dat het zeker niet om een nepwapen gaat, maar om een echte revolver.

Nu wordt, in tweede instantie, beweerd dat deze revolver "onklaar" zou zijn gemaakt. Bewijzen hiervoor (d.w.z. officiële certificaten die het onklaar maken bevestigen) zijn echter nog niet geleverd.

Los van het al dan niet "onklaar" zijn van deze revolver, gaat het hier om een ernstige en levensgevaarljike overtreding van de wapenwet.

Een andere poging om deze zaak te bagatelliseren was het wijzen op de jonge leeftijd (15) van de verdachte. Het zou, volgens de burgemeester weer, slechts aan het "klieren" zijn geweest.

Nu echter duidelijk is geworden dat ook de vader (echtgenoot) van Halsema over deze revolver beschikte, kan het argument van de leeftijd niet meer worden gebruikt (de man is ca. 52).

Nu wordt dan als verdediging aangevoerd dat deze revolver gebruikt zou zijn als een requisiet in een film. Ook als dit waar zou zijn, doet dit overigens helemaal niets af aan de strafbaarheid van dit illegale wapenbezit.

De zaak bevat nog meer, maar ik moet er een punt achter zetten. Nog één aspect: meneer Halsema beweerde in dat interview ook dat er mogelijkerwijs nog meer illegaal wapentuig op de zolder van de ambtswoning van de burgemeester ligt opgeslagen. De politie heeft het echter nog niet nodig geacht daar een huiszoeking te verrichten.
Heel raar idd...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:31:06 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966650
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar waarom hoefde Sjef (laten we de tweede dader maar even zo noemen) dan niet in de krant als het enige verschil tussen hem en Bruno het beroep van zijn moeder is?
wmb hoefden ze beiden niet in de krant he, net als de vriendin van de overleden militair

dat is mijn punt juist
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188966655
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

pffffff als Bruno niet in de krant had gewild dan had hij niet pistolen timmie op iemand anders zijn boot uit moeten hangen

hij is geen 8 ofzo, hij moet dit soort dingen weten
Nou, als verdediging van de zoon wil ik wel aanvoeren dat hij slechts het gedrag van zijn vader immiteerde.

Ik kan me voorstellen dat een 15-jarige denkt: ha, daar ligt een revolver in de keukenla! Die is vast van papa en mama heeft niet gezegd dat ik daar niet even mee zou mogen spelen.
pi_188966661
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wat maakte Harman Harmansz, even afgezien van zijn geweldige naam, in jouw ogen precies tot een betere burgemeester dan Femke Halsema?
:')_____________!!!!!!!!!!!!

1419, 1421-1422, 1425, 1431-1432 Harman Harmansz

Die gast komt uit een tijd voor de gouden eeuw..
een tijd waarin Nederland het verderfelijkst was :')
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:31:37 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966664
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nou, als verdediging van de zoon wil ik wel aanvoeren dat hij slechts het gedrag van zijn vader immiteerde.

Ik kan me voorstellen dat een 15-jarige denkt: ha, daar ligt een revolver in de keukenla! Die is vast van papa en mama heeft niet gezegd dat ik daar niet even mee zou mogen spelen.
ja man

ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188966678
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

wmb hoefden ze beiden niet in de krant he, net als de vriendin van de overleden militair

dat is mijn punt juist
Maar de vriendin van de militair zocht de (sociale) media op, Bruno, Sjef en hun ouders deden dat nu juist niet.
pi_188966690
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:31 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

:')_____________!!!!!!!!!!!!

1419, 1421-1422, 1425, 1431-1432 Harman Harmansz

Die gast komt uit een tijd voor de gouden tijd..
een tijd waarin Nederland het verderfelijkst was :')
Jij kwam met de stelling over beste burgemeester OOIT, dan neem ik ook aan dat je je in de geschiedenis hebt verdiept.
pi_188966714
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Er zijn nog steeds mensen die niet begrijpen hoe ernstig deze zaak is.

De burgemeester van Amsterdam is verantwoordelijk voor de wetshandhaving en veiligheid in de stad.

Nu is gebleken dat haar bloedeigen zoon dus met een revolver over straat loopt, nog los van het feit dat hij wordt verdacht van insluiping en vandalisme.

In eerste instantie werd door de burgemeester zelf geprobeerd het verboden wapenbezit te bagatelliseren. Het zou volgens haar om een "nepwapen" gaan.

Onlangs is echter gebleken dat het zeker niet om een nepwapen gaat, maar om een echte revolver.

Nu wordt, in tweede instantie, beweerd dat deze revolver "onklaar" zou zijn gemaakt. Bewijzen hiervoor (d.w.z. officiële certificaten die het onklaar maken bevestigen) zijn echter nog niet geleverd.

Los van het al dan niet "onklaar" zijn van deze revolver, gaat het hier om een ernstige en levensgevaarljike overtreding van de wapenwet.

Een andere poging om deze zaak te bagatelliseren was het wijzen op de jonge leeftijd (15) van de verdachte. Het zou, volgens de burgemeester weer, slechts aan het "klieren" zijn geweest.

Nu echter duidelijk is geworden dat ook de vader (echtgenoot) van Halsema over deze revolver beschikte, kan het argument van de leeftijd niet meer worden gebruikt (de man is ca. 52).

Nu wordt dan als verdediging aangevoerd dat deze revolver gebruikt zou zijn als een requisiet in een film. Ook als dit waar zou zijn, doet dit overigens helemaal niets af aan de strafbaarheid van dit illegale wapenbezit.

De zaak bevat nog meer, maar ik moet er een punt achter zetten. Nog één aspect: meneer Halsema beweerde in dat interview ook dat er mogelijkerwijs nog meer illegaal wapentuig op de zolder van de ambtswoning van de burgemeester ligt opgeslagen. De politie heeft het echter nog niet nodig geacht daar een huiszoeking te verrichten.
In deze blender van leugens zou het me niet verbazen als Falsema er wel van op de hoogte was.
Een wapen ter zelfverdediging vanwege doodsbedreigingen
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:34:25 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966720
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar de vriendin van de militair zocht de (sociale) media op, Bruno, Sjef en hun ouders deden dat nu juist niet.
das te makkelijk

Bruno had moeten weten dat dit de krant zou halen en zijn moeder schreef een mooie brief after the fact die niet helemaal lijkt te kloppen (1 boot blijkt 2 boot, neppistool blijkt onklaar gemaakt pistool etc.)

dan krijg je hetze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188966733
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

das te makkelijk

Bruno had moeten weten dat dit de krant zou halen en zijn moeder schreef een mooie brief after the fact die niet helemaal lijkt te kloppen

dan krijg je hetze
Die hetze, in de vorm van voorpagina Telegraaf, was er al voor de brief van de moeder.
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:36:01 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966748
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Die hetze, in de vorm van voorpagina Telegraaf, was er al voor de brief van de moeder.
I know maar deescaleren lijkt niet helemaal te lukken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188966783
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk de buren met zeer vergelijkbare culturele eigenschappen.
Goh. Zou hij dan toch... buitenlanders als in... Arabische... culturen bedoelen?
  zondag 15 september 2019 @ 23:38:08 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966788
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

das te makkelijk

Bruno had moeten weten dat dit de krant zou halen en zijn moeder schreef een mooie brief after the fact die niet helemaal lijkt te kloppen (1 boot blijkt 2 boot, neppistool blijkt onklaar gemaakt pistool etc.)

dan krijg je hetze
Bruno is een puber..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2019 @ 23:38:40 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966799
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

I know maar deescaleren lijkt niet helemaal te lukken
Heel raar idd.. :|W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188966809
Bruno H
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:39:16 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966810
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bruno is een puber..
ja weet ik, leuk stel met zijn moedertje, moet er nog ergens een foto van hebben zelfs

het ding is, ik vond en vind het incident zelf ook allemaal niet zo boeiend ... kattekwaad, lekker belangrijk

maar als zijn ouders dan zo hellbent zijn op drama dan moet er maar drama komen ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188966826
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2019 23:37 schreef Xa1pt het volgende:
Goh. Zou hij dan toch... buitenlanders als in... Arabische... culturen bedoelen?
Heel goed, Piet! Hij had het over nationale (en daarmee culturele) verschillen.
  zondag 15 september 2019 @ 23:40:10 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188966828
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

das te makkelijk

Bruno had moeten weten dat dit de krant zou halen en zijn moeder schreef een mooie brief after the fact die niet helemaal lijkt te kloppen (1 boot blijkt 2 boot, neppistool blijkt onklaar gemaakt pistool etc.)

dan krijg je hetze
Er was al haat/hetze bij de Telegraaf richting Halsema, dáárom werd het 8 pagina's hetze, de brief was de reactie daarop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 september 2019 @ 23:40:31 #167
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966838
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja weet ik, leuk stel met zijn moedertje, moet er nog ergens een foto van hebben zelfs

het ding is, ik vond en vind het incident zelf ook allemaal niet zo boeiend ... kattekwaad, lekker belangrijk

maar als zijn ouders dan zo hellbent zijn op drama dan moet er maar drama komen ook
Dat zijn ze niet
Althans zijn moeder iig niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2019 @ 23:40:33 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188966839
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja weet ik, leuk stel met zijn moedertje, moet er nog ergens een foto van hebben zelfs

het ding is, ik vond en vind het incident zelf ook allemaal niet zo boeiend ... kattekwaad, lekker belangrijk

maar als zijn ouders dan zo hellbent zijn op drama dan moet er maar drama komen ook
De Telegraaf is vooral hellbent op drama.

Wat die jongen gedaan heeft haalt normaal nog niet eens zes regels op de derde pagina binnenblad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 15 september 2019 @ 23:41:07 #169
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966852
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er was al haat/hetze bij de Telegraaf richting Halsema, dáárom werd het 8 pagina's hetze, de brief was de reactie daarop.
Yups
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:41:13 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966855
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er was al haat/hetze bij de Telegraaf richting Halsema, dáárom werd het 8 pagina's hetze, de brief was de reactie daarop.
ik noem de telegraaf toch ook als grootste probleem hier of niet dan?

of niet dan 8)7

OF NIET DAN!? :o

leest er uberhaupt nog iemand mee of wat?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 september 2019 @ 23:41:41 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966863
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De Telegraaf is vooral hellbent op drama.

Wat die jongen gedaan heeft haalt normaal nog niet eens zes regels op de derde pagina binnenblad.
Klopt
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:41:50 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966867
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De Telegraaf is vooral hellbent op drama.

Wat die jongen gedaan heeft haalt normaal nog niet eens zes regels op de derde pagina binnenblad.
mwah

die brief klopt niet

staan gewoon fouten in waarvan ze had moeten weten dat ze fout zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188966874
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De Telegraaf is vooral hellbent op drama.

Wat die jongen gedaan heeft haalt normaal nog niet eens zes regels op de derde pagina binnenblad.
Normaal worden zulke dingen echter niet gedaan door zoontjes van burgemeesters van de hoofdstad van het land. Als je oom Klaas kanker heeft komt dat ook niet op het 8 uur journaal, met van der Laan lag dat net even anders.

Gek hè Janneke? Zou haast gaan denken dat je die van Jip bent.
  zondag 15 september 2019 @ 23:42:20 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966880
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik noem de telegraaf toch ook als grootste probleem hier of niet dan?

of niet dan 8)7

OF NIET DAN!? :o

leest er uberhaupt nog iemand mee of wat?
Kennelijk druk je je niet zo handig uit.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2019 @ 23:42:51 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966891
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwah

die brief klopt niet

staan gewoon fouten in waarvan ze had moeten weten dat ze fout zijn
Zoals?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:43:13 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188966900
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De Telegraaf is vooral hellbent op drama.

Wat die jongen gedaan heeft haalt normaal nog niet eens zes regels op de derde pagina binnenblad.
dan hoef je het nog niet te verkloten als burgemeester zijnde en als echtgenoot van de burgemeester zijnde _O-

dit was in deel 1 gewoon nonnieuws
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 september 2019 @ 23:43:29 #177
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188966909
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2019 23:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Normaal worden zulke dingen echter niet gedaan door zoontjes van burgemeesters van de hoofdstad van het land. Als je oom Klaas kanker heeft komt dat ook niet op het 8 uur journaal, met van der Laan lag dat net even anders.

Gek hè Janneke? Zou haast gaan denken dat je die van Jip bent.
Het hoort voor de consequenties van het gedrag van een puber niet uit te maken wie zijn moeder is. Ook al doen onderbuiktypes als jij heel erg hard je best om het te laten lijken dat dat wel zo is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188966934
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het hoort voor de consequenties van het gedrag van een puber niet uit te maken wie zijn moeder is. Ook al doen onderbuiktypes als jij heel erg hard je best om het te laten lijken dat dat wel zo is.
Nee, maar voor de levensvatbaarheid van haar burgemeesterschap toch echt even wel. Lekkere reclame voor ons land dit. :')

Persoonlijk acht ik zelfs de shoarmaboer hier op de hoek geschikter, grote kans dat zijn kinderen wél deugen.
pi_188966937
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik noem de telegraaf toch ook als grootste probleem hier of niet dan?

of niet dan 8)7

OF NIET DAN!? :o

leest er uberhaupt nog iemand mee of wat?
Je komt me net iets te veel over als Trump die nadat neonazi's iemand hadden doodgereden toch vooral meende te moeten benadrukken dat beide kampen rotte appels hadden.
  zondag 15 september 2019 @ 23:45:03 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188966943
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2019 23:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Normaal worden zulke dingen echter niet gedaan door zoontjes van burgemeesters van de hoofdstad van het land.
Dat weet je dus niet, en dat is omdat je dat ook niet hoort te weten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 september 2019 @ 23:45:33 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966951
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan hoef je het nog niet te verkloten als burgemeester zijnde en als echtgenoot van de burgemeester zijnde _O-

dit was in deel 1 gewoon nonnieuws
Nu nog
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188966954
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet je dus niet, en dat is omdat je dat ook niet hoort te weten.
Dat had je anders toch echt wel geweten, net zoals nu. Of weten we het nu eigenlijk ook niet Leandra? Is dit alles gewoon één grote hallucinatie?
  zondag 15 september 2019 @ 23:47:28 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188966983
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je komt me net iets te veel over als Trump die nadat neonazi's iemand hadden doodgereden toch vooral meende te moeten benadrukken dat beide kampen rotte appels hadden.
Scherp. ^O^


Dit had ik beter niet kunnen zeggen :X
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2019 @ 23:48:07 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188967000
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2019 23:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat had je anders toch echt wel geweten, net zoals nu. Of weten we het nu eigenlijk ook niet Leandra? Is dit alles gewoon één grote hallucinatie?
Dus jij garandeert dat er nog nooit een minderjarig kind van een burgemeester van een van de 4 grote steden iets strafbaars heeft gedaan, en dat concludeer je uit het feit dat het niet bekendgemaakt is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188967021
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus jij garandeert dat er nog nooit een minderjarig kind van een burgemeester van een van de 4 grote steden iets strafbaars heeft gedaan, en dat concludeer je uit het feit dat het niet bekendgemaakt is.
Ik had het expliciet over de hoofdstad. Heel zeker van je punt ben je niet hè, dat je de doelposten zo moet verschuiven. Maar prima, neem de hofstad er lekker bij.

Aan garanties doe ik niet maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat zoiets onder de pet te houden valt zeker vandaag de dag. Misschien in de jaren 70 nog ofzo. :')
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:50:43 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188967041
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je komt me net iets te veel over als Trump die nadat neonazi's iemand hadden doodgereden toch vooral meende te moeten benadrukken dat beide kampen rotte appels hadden.
die is wel bijzonder want ik richt mijn pijlen heel specifiek op 1 kamp

TE-LE-GRAAF

maar we lezen allemaal wat we graag willen lezen ... zie Whiskers
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188967043
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er was al haat/hetze bij de Telegraaf richting Halsema, dáárom werd het 8 pagina's hetze, de brief was de reactie daarop.
Kan zijn, maar dat maakt de brief nog niet goed van een burgemeester.
  zondag 15 september 2019 @ 23:51:16 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188967054
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2019 23:49 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik had het expliciet over de hoofdstad. Heel zeker van je punt ben je niet hè, dat je de doelposten zo moet verschuiven. Maar prima, neem de hofstad er lekker bij.

Aan garanties doe ik niet maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat zoiets onder de pet te houden valt zeker vandaag de dag. Misschien in de jaren 70 nog ofzo. :')
Meer burgemeesters is alleen maar meer kans te bewijzen dat dit geen uitzondering is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 september 2019 @ 23:52:27 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967077
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

die is wel bijzonder want ik richt mijn pijlen heel specifiek op 1 kamp

TE-LE-GRAAF

maar we lezen allemaal wat we graag willen lezen ... zie Whiskers
Uhuh.. Jij verwoordt het uitstekend maar de hoogopgeleiden snappen je niet...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188967088
Hoe dan ook, ik zal blij zijn als Halsema zal aftreden (naar verwachting in de loop van de week). Dan kunnen we deze topicreeks ook weer sluiten.
pi_188967093
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Meer burgemeesters is alleen maar meer kans te bewijzen dat dit geen uitzondering is.
Nee, want de hoofdstad/amsterdam is toch net even een heel stuk belangrijker/staat veel meer in the picture ook internationaal.Dat er in schubbekutteveen geen haan naar kraait geloof ik graag.
  zondag 15 september 2019 @ 23:53:28 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967101
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

die is wel bijzonder want ik richt mijn pijlen heel specifiek op 1 kamp

TE-LE-GRAAF

maar we lezen allemaal wat we graag willen lezen ... zie Whiskers
En daarom wasje het met the-eye eens toch? Puur Telegraaf.. Uhuh..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2019 @ 23:53:33 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188967103
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:52 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Hoe dan ook, ik zal blij zijn als Halsema zal aftreden (naar verwachting in de loop van de week). Dan kunnen we deze topicreeks ook weer sluiten.
Waarom zou ze moeten aftreden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188967120
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom zou ze moeten aftreden?
Aangeschoten wild. Ze kan als burgemeester niet goed meer functioneren en is daarom schadelijk voor de stad.
pi_188967129
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:52 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Hoe dan ook, ik zal blij zijn als Halsema zal aftreden (naar verwachting in de loop van de week). Dan kunnen we deze topicreeks ook weer sluiten.
Dat is jouw doel van deze topicreeks en daar misbruik je graag haar zoon voor?
  zondag 15 september 2019 @ 23:54:54 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967134
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:52 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Hoe dan ook, ik zal blij zijn als Halsema zal aftreden (naar verwachting in de loop van de week). Dan kunnen we deze topicreeks ook weer sluiten.
Uiteraard. Want je hebt 'm niet xowat alleen op gang gehouden..

Owh wacht, Vallon hielp ook mee...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:55:01 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188967136
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Uhuh.. Jij verwoordt het uitstekend maar de hoogopgeleiden snappen je niet...
hmmmmmkay
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 september 2019 @ 23:55:11 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188967138
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee, want de hoofdstad/amsterdam is toch net even een heel stuk belangrijker/staat veel meer in the picture ook internationaal.Dat er in schubbekutteveen geen haan naar kraait geloof ik graag.
De privacy van kinderen van andere burgemeesters is belangrijker?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188967140
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:54 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is jouw doel van deze topicreeks en daar misbruik je graag haar zoon voor?
Hè? Heb ik iemand misbruikt? Wat is dat voor kolder?
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:55:35 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188967146
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En daarom wasje het met the-eye eens toch? Puur Telegraaf.. Uhuh..
hmmmmkay
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 september 2019 @ 23:56:00 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967152
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:52 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Hoe dan ook, ik zal blij zijn als Halsema zal aftreden (naar verwachting in de loop van de week). Dan kunnen we deze topicreeks ook weer sluiten.
Waarom zou ze moeyen aftreden trouwens?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2019 @ 23:56:43 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967166
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

hmmmmkay
Argumenten mogen hoor ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:56:48 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188967168
Halsema gaat niet aftreden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 september 2019 @ 23:56:52 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188967169
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Aangeschoten wild. Ze kan als burgemeester niet goed meer functioneren en is daarom schadelijk voor de stad.
Dankzij de hetze van de Telegraaf die de misdragingen van haar kind over 8 pagina's uitsmeert dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188967170
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

De privacy van kinderen van andere burgemeesters is belangrijker?
Nee, maar die (en bij gelegenheden + familie) zijn veel minder een visitekaartje van Nederland, hooguit inwoners en het plaatselijke sufferdje zullen daar naar omkijken. :W
pi_188967171
Als Halsema aftreedt, dan heeft dit twee grote voordelen:

1. Amsterdam wordt verlost van een incapabele burgemeester.

2. Halsema kan thuis proberen haar huwelijk te redden en haar kinderen op het rechte pad te krijgen.

Een win-win-oplossing.
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:57:05 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188967173
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Argumenten mogen hoor ;)
ik wacht al een tijdje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 september 2019 @ 23:57:17 #208
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188967179
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Die hetze, in de vorm van voorpagina Telegraaf, was er al voor de brief van de moeder.
FF inzeiken...... Halsema schreef de brief omdat (en wat) de Telegraaf ging publiceren.
Dus op zijn best, was en is dat gelijktijdig gebeurd.
quote:
bron at5 interview:
Op 14 augustus bericht De Telegraaf .... Nog voordat het nieuws 's ochtends in de krant staat, besluit Halsema die nacht nog om zich via een open brief tot de Amsterdammers te richten.
Toch netjes van de Telegraaf dat zij Halsema van te voren hebben verteld wat de krant ging publiceren. Halsema kon hiermee inspelen op en de teneur van het artikel. Verder is er ook, weliswaar kort, hoor -en wederhoor toegepast waarbij de burgemeester er stelselmatig voor koos om de Telegraaf helemaal links te leggen.

Los van telegraaf, wat ik ook niet kan onderbouwen, hoor ik geruchten dat eerder was geprobeerd contact te zoeken waar (hautain) totaal niet op werd gereageerd. De relatie "Halsema en Telegraaf", geeft daarvoor ook weinig ruimte. Dat politici selectief reageren is verder een normaal verschijnsel maar ongepast voor mensen in functie die juist preventief moeten informeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 15 september 2019 @ 23:57:25 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967185
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Hè? Heb ik iemand misbruikt? Wat is dat voor kolder?
Kolder?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 september 2019 @ 23:57:45 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967193
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik wacht al een tijdje
Moi aussi. Begin jij maar..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188967205
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Er zijn nog steeds mensen die niet begrijpen hoe ernstig deze zaak is.

De burgemeester van Amsterdam is verantwoordelijk voor de wetshandhaving en veiligheid in de stad.

Nu is gebleken dat haar bloedeigen zoon dus met een revolver over straat loopt, nog los van het feit dat hij wordt verdacht van insluiping en vandalisme.

In eerste instantie werd door de burgemeester zelf geprobeerd het verboden wapenbezit te bagatelliseren. Het zou volgens haar om een "nepwapen" gaan.

Onlangs is echter gebleken dat het zeker niet om een nepwapen gaat, maar om een echte revolver.

Nu wordt, in tweede instantie, beweerd dat deze revolver "onklaar" zou zijn gemaakt. Bewijzen hiervoor (d.w.z. officiële certificaten die het onklaar maken bevestigen) zijn echter nog niet geleverd.

Los van het al dan niet "onklaar" zijn van deze revolver, gaat het hier om een ernstige en levensgevaarljike overtreding van de wapenwet.

Een andere poging om deze zaak te bagatelliseren was het wijzen op de jonge leeftijd (15) van de verdachte. Het zou, volgens de burgemeester weer, slechts aan het "klieren" zijn geweest.

Nu echter duidelijk is geworden dat ook de vader (echtgenoot) van Halsema over deze revolver beschikte, kan het argument van de leeftijd niet meer worden gebruikt (de man is ca. 52).

Nu wordt dan als verdediging aangevoerd dat deze revolver gebruikt zou zijn als een requisiet in een film. Ook als dit waar zou zijn, doet dit overigens helemaal niets af aan de strafbaarheid van dit illegale wapenbezit.

De zaak bevat nog meer, maar ik moet er een punt achter zetten. Nog één aspect: meneer Halsema beweerde in dat interview ook dat er mogelijkerwijs nog meer illegaal wapentuig op de zolder van de ambtswoning van de burgemeester ligt opgeslagen. De politie heeft het echter nog niet nodig geacht daar een huiszoeking te verrichten.
Je bent er bijna, sprinkhaan. Maar je mist nog een belangrijk gegeven, het laatste stukje van de puzzel, waardoor het grote plaatje plotsklaps overduidelijk wordt en je de gehele waarheid kan zien.

Echt .. je zal opeens het licht zien ..

Komtie .. Femke is een vrouw en moeder. En iedereen weet dat elke vrouw, en zeker moeders, te allen tijde pre-cies weten wat er waar in hun huis ligt. Wat het ook is, een vrouw met huis en gezin weet precies of dat object zich in haar huis bevindt, en waar het dan precies ligt. Test het maar uit. Roep naar je moeder beneden in de huiskamer "MAM!! WAAR LIGT [noem een willekeurig object] ??!?!?" Er zijn maar twee antwoorden mogelijk; of ze zegt dat ze niet weet waar je het over hebt, en dus bevindt dat object zich niet in jullie huis. Of ze vertelt je waar het ligt, en daar zal het dan dus ook liggen. Geen idee hoe ze dat precies doen, daar is binnen de sociale wetenschap (voor zover dat echte wetenschap is, amiright!) nog geen consensus over. De ene theorie rept over vergevorderde en zeer complexe evolutie van het ruimtelijk inzicht van vrouwen, een soort van 3d mental-mapping. Een andere theorie over een soort vleermuis-achtig radar vermogen om objecten te kunnen lokaliseren, een derde over pure magie. Is een beetje een zelfde ding als mannen en de hoogte van de thermostaat. Alsof we het extra geld uit onze portemonnee voelen verdwijnen wanneer dat ding een graad hoger gezet wordt. Maargoed, ik dwaal af .. Nu weet je het dus, en is het je allemaal meteen duidelijk.

Femke wist de hele tijd al dat dat wapen in haar huis lag.

Dit onomstotelijke feit, samen met 1) Femke een vuige feministe is, en dus de baas in huis, 2) wapens gebruikt worden door moordenaars, en 3) Femke veel ervaring heeft met huren (ze _huurt_ immers haar woning) maakt dat een rationeel mens niets anders kan concluderen dan dat Femke H. aan het hoofd staat van een criminele familie die huurmoorden uitvoert.

Tada. Case closed.

Komt overmorgen jou goed uit, voor haar publieke proces, veroordeling en eventuele (winkwink) executie?
"Pools are perfect for holding water"
pi_188967210
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kolder?
Ja, kolder!
  Moderator zondag 15 september 2019 @ 23:59:03 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188967224
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Moi aussi. Begin jij maar..
die staan hierboven al, verder neem ik het al sinds deel 1 voor Halsema op dus ik denk dat jij aan de beurt bent :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 15 september 2019 @ 23:59:08 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188967226
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2019 23:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee, maar die (en bij gelegenheden + familie) zijn veel minder een visitekaartje van Nederland, hooguit inwoners en het plaatselijke sufferdje zullen daar naar omkijken. :W
Ja? Nu draait het om het visitekaartje van NL?
Nee, dan de Telegraaf, dat is een lekker visitekaartje...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188967249
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? Nu draait het om het visitekaartje van NL?
Nee, dan de Telegraaf, dat is een lekker visitekaartje...
Ga je nou echt het grotere belang van amsterdam en de burgemeester daarvan ontkennen? :') ..om vervolgens af te geven op de telegraaf, inderdaad een kwalitatief bedroevende krant? :')
  maandag 16 september 2019 @ 00:00:26 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188967252
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

die staan hierboven al, verder heb ik het al sinds deel 1 voor Halsema op dus ik denk dat jij aan de beurt bent :)
Dit draait allemaal om een post waar jij het mee eens was, maar kennelijk lezen jullie die post allebei heel anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 00:01:01 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188967260
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 00:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit draait allemaal om een post waar jij het mee eens was, maar kennelijk lezen jullie die post allebei heel anders.
mevrouw leest niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 16 september 2019 @ 00:01:45 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188967279
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 00:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

mevrouw leest niet
Deze post: NWS / Zoon Femke Halsema gearresteerd #16 Nog nieuws ?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 september 2019 @ 00:04:02 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188967320
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2019 00:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ga je nou echt het grotere belang van amsterdam en de burgemeester daarvan ontkennen? :') ..om vervolgens af te geven op de telegraaf, inderdaad een kwalitatief bedroevende krant? :')
Dit hele verhaal draait om 8 pagina's Telegraaf die als doel hadden Halsema te schaden en het gedrag van haar zoon daarvoor dankbaar als middel gebruikten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 00:04:02 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188967321
quote:
zie post #96

en verder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188967344
quote:
12s.gif Op zondag 15 september 2019 23:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

FF inzeiken...... Halsema schreef de brief omdat (en wat) de Telegraaf ging publiceren.
Dus op zijn best, was en is dat gelijktijdig gebeurd.
[..]

Toch netjes van de Telegraaf dat zij Halsema van te voren hebben verteld wat de krant ging publiceren. Halsema kon hiermee inspelen op en de teneur van het artikel. Verder is er ook, weliswaar kort, hoor -en wederhoor toegepast waarbij de burgemeester er stelselmatig voor koos om de Telegraaf helemaal links te leggen.

Los van telegraaf, wat ik ook niet kan onderbouwen, hoor ik geruchten dat eerder was geprobeerd contact te zoeken waar (hautain) totaal niet op werd gereageerd. De relatie "Halsema en Telegraaf", geeft daarvoor ook weinig ruimte. Dat politici selectief reageren is verder een normaal verschijnsel maar ongepast voor mensen in functie die juist preventief moeten informeren.
Mooi verhaal, jammer dat er geen reet van klopt.
De Telegraaf publiceerde het nieuws in de nacht voordat de krant verscheen op haar website, vervolgens schreef Halsema haar brief.
Probeer het een volgende keer eens met feiten, kost wat meer moeite, maar dan zet je jezelf wellicht minder voor schut.
pi_188967355
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 00:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit hele verhaal draait om 8 pagina's Telegraaf die als doel hadden Halsema te schaden en het gedrag van haar zoon daarvoor dankbaar als middel gebruikten.
Persoonlijk maakt het mij geen hol uit dat dit toevallig halsema betreft, was het een vvd'er, d66'er, pvv'er ( :') _O- ), etc. geweest dan had ik hier net zo in gestaan. Dit wil je gewoon niet, zeker niet na al het gekonkel (en dan druk ik me nog heel lief uit) dat hier vanuit de halsema clan op volgde.

Al wil je natuurlijk sowieso geen pvv burgemeester van Amsterdam. _O-
  † In Memoriam † maandag 16 september 2019 @ 00:15:06 #223
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_188967502
quote:
15s.gif Op maandag 16 september 2019 00:05 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Persoonlijk maakt het mij geen hol uit dat dit toevallig halsema betreft, was het een vvd'er, d66'er, pvv'er ( :') _O- ), etc. geweest dan had ik hier net zo in gestaan. Dit wil je gewoon niet, zeker niet na al het gekonkel (en dan druk ik me nog heel lief uit) dat hier vanuit de halsema clan op volgde.

Al wil je natuurlijk sowieso geen pvv burgemeester van Amsterdam. _O-
Ik begrijp niet waarom al die zogenaamde burgemeesters van een stad als A'dam, (het afvoerputje van Nederland) altijd zo enorm opgehemeld worden terwijl die hele stad gewoon één grote criminele puinhoop is.

Vanwaar die misplaatste trots?
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_188967521
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2019 00:15 schreef Mo_Muffin het volgende:
terwijl die hele stad gewoon één grote criminele puinhoop is.
Nou dan heb jij vooralsnog iig een zeer passende burgermoeder voor die criminele puinhoop. Gefeliciteerd!
pi_188967531
Maar even zonder grappen .. Als Femke die gast publiekelijk uit haar huis trapt en flink de waarheid vertelt, verhuis ik naar Amsterdam en stem ik GroenLinks.

Wat een enorme Oeylul zeg.
"Pools are perfect for holding water"
  † In Memoriam † maandag 16 september 2019 @ 00:17:32 #226
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_188967543
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 00:16 schreef probeer het volgende:
Maar even zonder grappen .. Als Femke die gast publiekelijk uit haar huis trapt en flink de waarheid vertelt, verhuis ik naar Amsterdam en stem ik GroenLinks.

Wat een enorme Oeylul zeg.
Oey.

Ik fiets dagelijks door bij een rood verkeerslicht.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 16 september 2019 @ 00:18:28 #227
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967557
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 00:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

mevrouw leest niet
Jazeker w3l..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 16 september 2019 @ 00:19:23 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967566
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 00:16 schreef probeer het volgende:
Maar even zonder grappen .. Als Femke die gast publiekelijk uit haar huis trapt en flink de waarheid vertelt, verhuis ik naar Amsterdam en stem ik GroenLinks.

Wat een enorme Oeylul zeg.
Oey heeft idd allerminst reclame voor zichzelf gemaakt...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 16 september 2019 @ 00:20:14 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967579
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2019 00:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou dan heb jij vooralsnog iig een zeer passende burgermoeder voor die criminele puinhoop. Gefeliciteerd!
Joh, wat is ze crimineel..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † maandag 16 september 2019 @ 00:21:07 #230
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_188967594
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Joh, wat is ze crimineel..
Qua opvoeding van haar zoon verdient ze iig niet de hoofdprijs.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 16 september 2019 @ 00:21:54 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967607
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2019 00:21 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Qua opvoeding van haar zoon verdient ze iig niet de hoofdprijs.
Pubers puberen.
And what about dad?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188967619
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 00:16 schreef probeer het volgende:
Wat een enorme Oeylul zeg.
Die gebruikt Jean-Pierre Geelen ook in zijn column :)
pi_188967634
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Joh, wat is ze crimineel..
https://www.at5.nl/artike(...)s-geen-publieke-plek

Ze heeft wel een bepaalde mentaliteit maar lees mijn post vooral nog eens en besteed wat extra aandacht aan mijn exacte woordkeuze kattenvrouwtje.
  † In Memoriam † maandag 16 september 2019 @ 00:23:27 #234
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_188967636
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Pubers puberen.
And what about dad?
Ik mag niet klagen.

Die van mij gedragen zich voorbeeldiger dan die Bruno H. :Y
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 16 september 2019 @ 00:24:34 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967652
quote:
17s.gif Op maandag 16 september 2019 00:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

https://www.at5.nl/artike(...)s-geen-publieke-plek

Ze heeft wel een bepaalde mentaliteit maar lees mijn post vooral nog eens en besteed wat extra aandacht aan mijn exacte woordkeuze kattenvrouwtje.
Owh gaan we nu proberen persoonlijk te doen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 16 september 2019 @ 00:25:04 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967658
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2019 00:23 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ik mag niet klagen.

Die van mij gedragen zich voorbeeldiger dan die Bruno H. :Y
Heet jij Robert Oey?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_188967662
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh gaan we nu proberen petsoonlijk te doen?
Kijk vooral eens naar je username en usericon.
  † In Memoriam † maandag 16 september 2019 @ 00:25:44 #238
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_188967667
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Owh gaan we nu proberen petsoonlijk te doen?
Mensen die over katten gaan lopen zeuren neem ik sws bij voorbaat al niet serieus.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 16 september 2019 @ 00:25:52 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967670
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2019 00:25 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Kijk vooral eens naar je username en usericon.
Je poogt nog steeds persoonlijk te doen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † maandag 16 september 2019 @ 00:26:03 #240
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_188967672
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heet jij Robert Oey?
Gelukkig niet. :7
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_188967677
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 00:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je poogt nog steeds persoonlijk te doen.
Jij maakt van katten je online identiteit en ontkent dat nu krampachtig. Waarom is mij een volstrekt raadsel.
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 00:26:39 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188967679
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jazeker w3l..
slechter dan sjoukje en dat zegt wel wat hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 16 september 2019 @ 00:27:04 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967690
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2019 00:25 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Mensen die over katten gaan lopen zeuren neem ik sws bij voorbaat al niet serieus.
Snap ik. Mijn gezeik over katten in dit topic ook.. Hoogst irritant :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 16 september 2019 @ 00:27:33 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967694
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 00:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

slechter dan sjoukje en dat zegt wel wat hoor
Ik weet wie het zegt he?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † maandag 16 september 2019 @ 00:27:38 #245
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_188967696
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Snap ik. Mijn gezeik overkatten in dit topic ook.. Hoogst irritant :Y
Gaan we katten? :P
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 16 september 2019 @ 00:28:06 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967700
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2019 00:27 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Gaan we katten? :P
Yes *)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 16 september 2019 @ 00:28:25 #247
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188967706
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Pubers puberen.
And what about dad?
De burgemeester van de hoofdstad, waar een gigantisch criminaliteitsprobleem is, heeft een verboden vuurwapen in de ambtswoning liggen. Dit kan echt niet hè :N
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 00:28:37 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188967709
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik weet wie het zegt he?
ik twijfel of je zover meeleest atm _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  † In Memoriam † maandag 16 september 2019 @ 00:29:19 #249
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_188967715
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 00:28 schreef the-eye het volgende:

[..]

De burgemeester van de hoofdstad, waar een gigantisch criminaliteitsprobleem is, heeft een verboden vuurwapen in de ambtswoning liggen. Dit kan echt niet hè :N
Netflix kan van dit verhaal zo een miniserie maken.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 16 september 2019 @ 00:30:03 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188967723
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 00:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik twijfel of je zover meeleest atm _O-
_O- Hilarisch dit :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 16 september 2019 @ 00:31:42 #251
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188967747
Zou Femke ook hebben gezegd tegen de Politie dat haar partner net zo moet worden behandeld als elke andere crimineel persoon in bezit van verboden vuurwapens ?
Of dat net als in andere gevallen er voldoende reden kan zijn om huiszoeking te doen en daarbij betrokkenen te verhoren ?
Of zelfs in extremere gevallen, panden waar vuurwapens of handgranaten zijn or worden aangetroffen, moeten worden gesloten omdat zij een aanzuigende werking hebben op criminele activiteiten ?

Ik noem maar wat.... artikel 49 Wet Wapens en Munitie: "De opsporingsambtenaren kunnen te allen tijde op plaatsen waar zij redelijkerwijs kunnen vermoeden dat wapens of munitie aanwezig zijn, ter inbeslagneming doorzoeking doen."

Maar goed Femke is mogelijk straks een maand of 6 van haar partner verlost wanneer die voor 6 tot 9 maanden de bak indraait.
Zie richtlijn straf (enne we hebben het over een categorie 3 wapen en ik neem aan first offender). Zonder certificaat worden het moeilijke tijden op de Herengracht, nooit leuk om je papa of partner in de gevangenis te moeten opzoeken. Je wordt er wel sneller groot van en wereldwijzer.
Of wordt ik nu beschuldigd dat ik mij nu richt op de partner die van niets wist ?

Enne een onklaar gemaakt wapen is dat alleen wanneer er OOK een geldig EU certificaat, goedkeuring of ontheffing is. Alle andere vormen zijn voor de wet vuurwapens. de straf kan nog verzwaard worden indien handel of transport van ongeregistreerde vuurwapens wordt vastgesteld. Nu nog steeds hopen voor het harmonieuze en voorbeeldige gezin, dat het wapen niet wordt gelinkt aan een strafzaak.

Ik snap verder de strategie van bekentenis in de NRC wel. Je kan moeilijk zeggen of in het gezin stellen dat het wapen van Femke Halsema is, dus Oey (kerel uit mijn hart) neemt de blamage op zich. Het zou te dol worden wanneer de burgemeester de cel in moet draaien voor dat bezit in haar woning. Dus, die Oey is niet zo Oei en mogelijk een stuk slimmer dan dat wij denken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188967785
Voor al uw feitenvrije speculaties, bel @Vallon.
  maandag 16 september 2019 @ 00:39:25 #253
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188967832
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 00:31 schreef Vallon het volgende:
Zou Femke ook hebben gezegd tegen de Politie dat haar partner net zo moet worden behandeld als elke andere crimineel persoon in bezit van verboden vuurwapens ?
Of dat net als in andere gevallen er voldoende reden kan zijn om huiszoeking te doen en daarbij betrokkenen te verhoren ?
Of zelfs in extremere gevallen, panden waar vuurwapens of handgranaten zijn or worden aangetroffen, moeten worden gesloten omdat zij een aanzuigende werking hebben op criminele activiteiten ?

Ik noem maar wat.... artikel 49 Wet Wapens en Munitie: "De opsporingsambtenaren kunnen te allen tijde op plaatsen waar zij redelijkerwijs kunnen vermoeden dat wapens of munitie aanwezig zijn, ter inbeslagneming doorzoeking doen."

Maar goed Femke is mogelijk straks een maand of 6 van haar partner verlost wanneer die voor 6 tot 9 maanden de bak indraait.
Zie richtlijn straf (enne we hebben het over een categorie 3 wapen en ik neem aan first offender). Zonder certificaat worden het moeilijke tijden op de Herengracht, nooit leuk om je papa of partner in de gevangenis te moeten opzoeken. Je wordt er wel sneller groot van en wereldwijzer.
Of wordt ik nu beschuldigd dat ik mij nu richt op de partner die van niets wist ?

Enne een onklaar gemaakt wapen is dat alleen wanneer er OOK een geldig EU certificaat, goedkeuring of ontheffing is. Alle andere vormen zijn voor de wet vuurwapens. de straf kan nog verzwaard worden indien handel of transport van ongeregistreerde vuurwapens wordt vastgesteld. Nu nog steeds hopen voor het harmonieuze en voorbeeldige gezin, dat het wapen niet wordt gelinkt aan een strafzaak.

Ik snap verder de strategie van bekentenis in de NRC wel. Je kan moeilijk zeggen of in het gezin stellen dat het wapen van Femke Halsema is, dus Oey (kerel uit mijn hart) neemt de blamage op zich. Het zou te dol worden wanneer de burgemeester de cel in moet draaien voor dat bezit in haar woning. Dus, die Oey is niet zo Oei en mogelijk een stuk slimmer dan dat wij denken.
Je moet niks aannemen behalve een speculaasje.
pi_188968036
Wat gaat Femke doen? Aftreden of scheiden?

Ik vermoed dat haar gezin die vraag al eerder gesteld heeft. Egoïsme of gezin? Lul de behanger als man of feministisch de burgemeester zijn?

Persoonlijk ben ik benieuwd want zij heeft andere keuzes gemaakt dan ik, daarom voor mij reteinteressant om te zien hoe zij dit “zooitje” gaat oplossen.
  maandag 16 september 2019 @ 01:00:11 #255
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188968065
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 23:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het hoort voor de consequenties van het gedrag van een puber niet uit te maken wie zijn moeder is. Ook al doen onderbuiktypes als jij heel erg hard je best om het te laten lijken dat dat wel zo is.
Een puber die een zelfde iets zou flikken zou niet worden bijgestaan door een advocaat die normaliter maffia belangen behartigt dus laten we niet net doen alsof dit een dertien in een dozijn zaak is.

[ Bericht 13% gewijzigd door the-eye op 16-09-2019 01:06:48 ]
pi_188968091
Ik zou kiezen voor het burgemeesterschap en die vent lozen. Wat een vent is dat. Haar zoon naar Denemarken sturen voor een jaartje genieten op de campus naar keuze en door. Idem voor dochterlief want momenteel de “kanjer” is want als enige geen gezeik.

Ik ben dus team dochter!
pi_188968107
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:00 schreef the-eye het volgende:

[..]

Een puber die een zelfde iets zou flikken zou niet worden bijgestaan door een advocaat die normaliter maffia belangen behartigt dus laten we niet net doen alsof dit een dertien in een dozijn zaak is.
Dus als ik me een betere advocaat kan veroorloven dan jij, dan is een zaak die mij raakt per definitie serieuzer dan de jouwe?
  maandag 16 september 2019 @ 01:07:51 #258
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188968177
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus als ik me een betere advocaat kan veroorloven dan jij, dan is een zaak die mij raakt per definitie serieuzer dan de jouwe?
Dit is niet zo maar een betere advocaat hè. Een zaak die over wat klieren gaat behoeft echt geen advocaat die onderwereld kopstukken verdedigt
De keuze voor deze advocaat laat zien dat Halsema tot het uiterste gaat om haar zoon te helpen. Dat gegeven icm de zorgen bij politiemensen dat dit een doofpotaffaire wordt geeft alle reden deze zaak zeer nauwkeurig uit te laten zoeken door journalisten
pi_188968185
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 00:28 schreef the-eye het volgende:

[..]

De burgemeester van de hoofdstad, waar een gigantisch criminaliteitsprobleem is, heeft een verboden vuurwapen in de ambtswoning liggen. Dit kan echt niet hè :N
Als ik woonachtig zou zijn in Amsterdam centrum zou ik dat ook doen.

Hier in Rotterdam nemen we de metro even niet en bestellen we de kleren ff online...
pi_188968189
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dit is niet zo maar een betere advocaat hè.
De keuze voor deze advocaat laat zien dat Halsema tot het uiterste gaat om haar zoon te helpen
Ik mag voor jouw kinderen, als je ze hebt, hopen dat jij hetzelfde doet.
pi_188968198
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:07 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dit is niet zo maar een betere advocaat hè.
De keuze voor deze advocaat laat zien dat Halsema tot het uiterste gaat om haar zoon te helpen. Dat gegeven icm de zorgen bij politiemensen dat dit een doofpotaffaire wordt geeft alle reden deze zaak zeer nauwkeurig uit te laten zoeken door journalisten
Met zo’n lul de behanger als man zou ik ook een topadvocaat in de arm nemen.
  maandag 16 september 2019 @ 01:12:07 #262
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188968230
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:08 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik mag voor jouw kinderen, als je ze hebt, hopen dat jij hetzelfde doet.
Ik zou niet bij een muggenbeet, of schaafwond door een val van een driewieler, Robert Schoemacher bellen
pi_188968250
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:12 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik zou niet bij een muggenbeet, of schaafwond door een val van een driewieler, Robert Schoemacher bellen
Maar een muggenbeet of een schaafwond door een val een driewieler zou bij jouw kind het lokale sufferdje vermoedelijk nog niet halen.
pi_188968275
Fem moet gewoon nog even de kiezen op elkaar bijten
  maandag 16 september 2019 @ 01:26:33 #265
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188968348
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Fem moet gewoon nog even de kiezen op elkaar bijten
Met een zoon die voor moet komen voor verboden wapenbezit en een man die verklaart vaker de wet te overtreden lijkt me haar positie als burgemeester onhoudbaar
pi_188968392
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Met een zoon die voor moet komen voor verboden wapenbezit en een man die verklaart vaker de wet te overtreden lijkt me haar positie als burgemeester onhoudbaar
Moeten de vader van die zoon en de beide ouders van zijn vriendje ook een nieuwe baan zoeken, of is dit soort gedrag alleen onacceptabel als je moeder links en burgemeester is?
  maandag 16 september 2019 @ 01:55:09 #267
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188968466
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Moeten de vader van die zoon en de beide ouders van zijn vriendje ook een nieuwe baan zoeken, of is dit soort gedrag alleen onacceptabel als je moeder links en burgemeester is?
Wat vind jij?
  maandag 16 september 2019 @ 05:56:43 #268
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188968579
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er niet op stemmen is niet goed genoeg? Ze moet kapot gemaakt ook al doet ze niks strafbaars?
Ik heb er geen enkel probleem mee. De weerzin tegen dat mens is groot. En ik ben beslist niet de enige.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  maandag 16 september 2019 @ 06:24:34 #269
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188968616
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:35 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Moeten de vader van die zoon en de beide ouders van zijn vriendje ook een nieuwe baan zoeken, of is dit soort gedrag alleen onacceptabel als je moeder links en burgemeester is?
Geef zelf het antwoord maar. Kan iedereen, dus bijvoorbeeld ook de ouders van dat vriendje, zo maar burgemeester van Amsterdam worden of is dat zo'n uitzonderlijke functie dat niet iedereen daar voor in aanmerking komt?
  maandag 16 september 2019 @ 06:29:31 #270
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188968618
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Met een zoon die voor moet komen voor verboden wapenbezit en een man die verklaart vaker de wet te overtreden lijkt me haar positie als burgemeester onhoudbaar
Dat zal moeten blijken. Dat haar zoon en de vader van haar zoon dom bezig zijn is een feit wat zeker is. De zoon wil ik nog wel wat krediet geven. Maar de vader? Zeker het interview in de NRC van die vader snap ik niet. Als je het dan privé wil houden doe dat dan ook. Wellicht was het de bedoeling dat de vader de schuld op zich wilde nemen.

Maar dat heeft verkeerd uitgepakt. Nu er naar aanleiding daarvan waarschijnlijk vragen in de gemeenteraad gaan komen van Amsterdam. Zeker omdat het om een verboden wapen gaat ondanks deze onklaar is gemaakt.

https://www.at5.nl/artike(...)en-privekwestie-meer

[ Bericht 8% gewijzigd door Megumi op 16-09-2019 06:42:28 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 16 september 2019 @ 06:36:01 #271
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188968624
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 06:24 schreef the-eye het volgende:

[..]

Geef zelf het antwoord maar. Kan iedereen, dus bijvoorbeeld ook de ouders van dat vriendje, zo maar burgemeester van Amsterdam worden of is dat zo'n uitzonderlijke functie dat niet iedereen daar voor in aanmerking komt?
Was het eigenlijk maar zo dat iedereen burgemeester kan worden. Of in elk geval iemand die van buiten de politiek kan komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_188968661
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 01:55 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Wat vind jij?
Als ze echt zo'n waardeloos burgemeester is, dan moet er toch wel een betere stok te vinden zijn om haar mee te slaan dan haar puberzoon en -man.
  maandag 16 september 2019 @ 07:29:53 #273
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188968773
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 07:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als ze echt zo'n waardeloos burgemeester is, dan moet er toch wel een betere stok te vinden zijn om haar mee te slaan dan haar puberzoon en -man.
Ik denk dat haar vermeende rol in deze gebeurtenissen nu net maakt dat het niet (enkel) over haar zoon en man gaat. Als je de nieuwsberichten er op na kijkt zie je dat bij het bij zich hebben van een nepwapen, degenen onmiddellijk een procesverbaal krijgen of een verwijzing naar bureau HALT en weer het politiebureau uitlopen. Om de één of andere reden is er in het geval van de zoon van Halsema een heel andere weg bewandeld. We zijn maanden verder, de zaak is overgeheveld naar Haarlem en van een veroordeling of boete is nog geen sprake. Er zal toch echt boven water moeten komen wie verantwoordelijk is voor de keuze van deze geheel andere aanpak en wat de motivatie daarvoor is geweest.
Als Halsema zegt dat het overhevelen naar Haarlem is gebeurt om er juist voor te zorgen dat er geen schijn van een aparte behandeling zou ontstaan betekent dat tegelijkertijd dat er daarover dus overleg met haar is geweest. Bij een procesverbaal of verwijzing naar bureau HALT is dat eenvoudig te vergelijken met andere zaken dus een aparte behandeling zou daar zo aan af te lezen zijn. Het is natuurlijk wel zo dat de zoon van de burgemeester in een HALT traject in Amsterdam snel bekendheid zou krijgen en dat, dat dus eerder een reden voor het overhevelen naar Haarlem is. Bij zulke keuzes om Halsema uit de wind te houden is de maatschappij natuurlijk wel nieuwsgierig in hoeverre ze zelf daar de hand in heeft gehad en of zulke keuzes überhaupt acceptabel zijn. Elke andere willkeurige knaap van 15 in zo'n situatie hoeft niet op een behandeling te rekenen die z'n familie uit de wind moet houden

[ Bericht 3% gewijzigd door the-eye op 16-09-2019 07:52:30 ]
  maandag 16 september 2019 @ 07:42:05 #274
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188968850
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 07:02 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als ze echt zo'n waardeloos burgemeester is, dan moet er toch wel een betere stok te vinden zijn om haar mee te slaan dan haar puberzoon en -man.
Ze is een waardeloze burgemeester omdat zij als burgemeester verantwoordelijk is voor de openbare orde en gezag heeft over de politie. In haar woning was een vuurwapen aanwezig die gebruikt wordt door haar puberzoon voor een roofoverval. Dit lijkt mij wel genoeg reden om haar oneervol te ontslaan.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188968888
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 07:29 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als je de nieuwsberichten er op na kijkt zie je dat bij het bij zich hebben van een nepwapen, degenen onmiddellijk een procesverbaal krijgen of een verwijzing naar bureau HALT en weer het politiebureau uitlopen.
Ik heb de jurisprudentie even nageplozen (kan jij ook op rechtspraak.nl) en het lijkt vrij gebruikelijk dat verboden wapenbezit door jeugd gewoon voor de (jeugd)rechter komt, zeker als dat verboden wapenbezit niet het enige feit is. En dat er dan tussen de aanhouding en zitting een half jaar of langer verstrijkt lijkt ook niet ongebruikelijk.
  maandag 16 september 2019 @ 07:54:51 #276
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188968946
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 07:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb de jurisprudentie even nageplozen (kan jij ook op rechtspraak.nl) en het lijkt vrij gebruikelijk dat verboden wapenbezit door jeugd gewoon voor de (jeugd)rechter komt, zeker als dat verboden wapenbezit niet het enige feit is. En dat er dan tussen de aanhouding en zitting een half jaar of langer verstrijkt lijkt ook niet ongebruikelijk.
Het betreden van een verlaten boot heeft normaliter geen gevolgen dus dat verhaal van Halsema klopt dus al niet. Dat is dus gelogen tegen de Amsterdammers tot wie zij zich dmv een brief richtte

quote:
MIDDELBURG - Twee jongens zijn vrijdagmiddag verwezen naar HALT omdat ze een nepwapen richtten op langsrijdende automobilisten in Middelburg.
https://www.hvzeeland.nl/(...)n-op-automobilisten/

quote:
De jongen die de Utrechtse wijk Vleuterweide de stuipen op het lijf joeg door met een nepwapen en een bivakmuts rond te gaan lopen, is gevonden. Hij is er met een stevige waarschuwing vanaf gekomen.
https://www.ad.nl/utrecht(...)euterweide~adf58666/

quote:
Een 19-jarige jongen is maandagavond op het station in Breda aangehouden. Mensen die zagen dat hij een wapen bij zich had, hadden de politie gebeld. Het bleek echter om een nepwapen te gaan.
De jongeman is na verhoor met een proces-verbaal op zak weer vrijgelaten. Zijn nepwapen moest hij achterlaten.
https://www.omroepbrabant(...)pen-op-station-Breda

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 16-09-2019 08:01:15 ]
  maandag 16 september 2019 @ 08:17:09 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188969133
De hel was niet losgebroken als dat joch naar HALT gestuurd was zeker? :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 september 2019 @ 08:20:30 #278
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188969160
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:17 schreef Leandra het volgende:
De hel was niet losgebroken als dat joch naar HALT gestuurd was zeker? :')
"Zoon van GroenLinks-burgemeester krijgt fopstrafje voor gewapend delict"
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 16 september 2019 @ 08:21:48 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188969173
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

"Zoon van GroenLinks-burgemeester krijgt fopstrafje voor gewapend delict"
KLASSEJUSTITIE!!111!!!!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188969211
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 07:42 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ze is een waardeloze burgemeester omdat zij als burgemeester verantwoordelijk is voor de openbare orde en gezag heeft over de politie. In haar woning was een vuurwapen aanwezig die gebruikt wordt door haar puberzoon voor een roofoverval. Dit lijkt mij wel genoeg reden om haar oneervol te ontslaan.
Geen roofoverval.
Geen enkele ouder wordt ontslagen vanwege daden van een kind
pi_188969216
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:17 schreef Leandra het volgende:
De hel was niet losgebroken als dat joch naar HALT gestuurd was zeker? :')
Uiteraard.
pi_188969221
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 07:54 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het betreden van een verlaten boot heeft normaliter geen gevolgen dus dat verhaal van Halsema klopt dus al niet. Dat is dus gelogen tegen de Amsterdammers tot wie zij zich dmv een brief richtte
[..]

https://www.hvzeeland.nl/(...)n-op-automobilisten/
[..]

https://www.ad.nl/utrecht(...)euterweide~adf58666/
[..]

https://www.omroepbrabant(...)pen-op-station-Breda

De zoon wordt dus strenger aangepakt dan andere pubers met nepwapen en dan zit je nog te zeiken?
  maandag 16 september 2019 @ 08:30:51 #283
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188969235
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

"Zoon van GroenLinks-burgemeester krijgt fopstrafje voor gewapend delict"
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

KLASSEJUSTITIE!!111!!!!
Om te voorkomen dat hij een fopstrafje krijgt wordt er niet gewoon een goede advocaat opgezet maar een zwaargewicht die gewoonlijk maffia kopstukken verdedigd. Klinkt echt logisch :')
  maandag 16 september 2019 @ 08:40:53 #284
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_188969292
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 08:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Geen roofoverval.
Geen enkele ouder wordt ontslagen vanwege daden van een kind
Het manipuleren van de rechtsgang is een zeer ernstig feit, daar heeft het op dit moment alle schijn van en dat zal toch echt tot op de bodem uitgezocht moeten worden.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 16 september 2019 @ 08:41:34 #285
408813 crew  trein2000
pi_188969300
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 08:28 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

De zoon wordt dus strenger aangepakt dan andere pubers met nepwapen en dan zit je nog te zeiken?
Oh jij hebt de uitspraak al? Goed mogelijk dat hij er door alle media aandacht met een voorwaardelijke straf (of iets anders lichts vanaf komt)

Hij is al voor zn leven beschadigd natuurlijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 16 september 2019 @ 08:50:55 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188969347
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:30 schreef the-eye het volgende:

[..]


[..]

Om te voorkomen dat hij een fopstrafje krijgt wordt er niet gewoon een goede advocaat opgezet maar een zwaargewicht die gewoonlijk maffia kopstukken verdedigd. Klinkt echt logisch :')
Ja? Maffia? Plasman is imho vooral een lul die graag in de publiciteit komt, met bijvoorbeeld zijn kruistocht tegen de Postcodeloterij.
Verder lijkt hij wel wat op de hebben met verdachten die uitgekotst worden en in de media al min of meer veroordeeld zijn, dus zo vreemd is de keuze voor hem niet.

Overigens was dat verwijt gewoon omgedraaid als ze een onbekende advocaat genomen had "waarom neemt ze geen fatsoenlijke advocaat voor dat kind, het is niet alsof ze het niet kan betalen, ze gooit haar kind zelf nog een keer voor een bus door geen ervaren advocaat te nemen" of "ah, weer zo'n advocaat die niemand kent en graag in de belangstelling komt".

Hoe dan ook moest ze een advocaat hebben die prima tegen de schijnwerpers kan, en als een of andere onbekende advocaat op TV had zitten stamelen omdat die niet gewend is op TV te komen was iedereen ook over elkaar heen gevallen om dat gebrek aan televisie-ervaring uit te leggen als liegen en dergelijke.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 september 2019 @ 08:54:01 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188969359
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:40 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het manipuleren van de rechtsgang is een zeer ernstig feit, daar heeft het op dit moment alle schijn van en dat zal toch echt tot op de bodem uitgezocht moeten worden.
Het manipuleren van de rechtsgang?
Die brief hebben rechters lak aan hoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188969459
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het manipuleren van de rechtsgang?
Die brief hebben rechters lak aan hoor.
Gelukkig slaapt de gemeenteraad niet..
pi_188969462
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 08:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Oh jij hebt de uitspraak al? Goed mogelijk dat hij er door alle media aandacht met een voorwaardelijke straf (of iets anders lichts vanaf komt)

Hij is al voor zn leven beschadigd natuurlijk.
Voorbeeld waar ik op reageerde was andere puber die alleen een waarschuwing op bureau kreeg.
Zoon Halsema zit nog in strafrechtelijk proces
pi_188969515
Dit topic is me toch een potje gênant aan het worden, christus te paard. Wat heeft Halsema sommige mensen toch ooit misdaan, behalve vrouw, links en uitgesproken zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188969537
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2019 09:10 schreef Ludachrist het volgende:
Dit topic is me toch een potje gênant aan het worden, christus te paard. Wat heeft Halsema sommige mensen toch ooit misdaan, behalve vrouw, links en uitgesproken zijn.
Volgens mij heerst de indruk bij sommigen dat zij haar positie aangewend heeft om haar zoon te beschermen, maar misschien heb ik niet goed gelezen.
pi_188969540
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2019 09:10 schreef Ludachrist het volgende:
Dit topic is me toch een potje gênant aan het worden, christus te paard. Wat heeft Halsema sommige mensen toch ooit misdaan, behalve vrouw, links en uitgesproken zijn.
Die drie zaken zijn ruim voldoende voor een blinde haat, kennelijk.

Ik denk dat die mensen die met blinde aanbidding van bepaalde figuren alles geweldig vinden, en net zo vanzelfsprekend met een blinde haat alles van bepaalde andere figuren afkeuren het echte gif en gevaar voor onze samenleving zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 16 september 2019 @ 09:15:38 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188969558
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gelukkig slaapt de gemeenteraad niet..
Nou, die stellen ook bijster intelligente vragen...
quote:
'Ik wil dat de burgemeester zich hierover verantwoordt. Hoelang weet de burgemeester al dat het wapen er ligt? En wat heeft ze ermee gedaan?', vraagt Poot zich af.
https://www.at5.nl/artike(...)en-privekwestie-meer
Was al duidelijk dat ze niet wist dat het wapen er lag, of denkt ze dat ze het teruggekregen hebben van de politie.

Het ergste is wel dat haar man wel dondersgoed wist dat hij dat ding niet mee kon nemen:
quote:
„Ik hoop dat je op basis van dit gesprek snapt dat Femke écht niet van dat wapen heeft geweten. Ze was gaan gíllen. ‘Dit is reden voor ontslag!,’ zou ze hebben gezegd.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambtswoning-a3973363
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188969569
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die drie zaken zijn ruim voldoende voor een blinde haat, kennelijk.

Ik denk dat die mensen die met blinde aanbidding van bepaalde figuren alles geweldig vinden, en net zo vanzelfsprekend met een blinde haat alles van bepaalde andere figuren afkeuren het echte gif en gevaar voor onze samenleving zijn.
Gif, blinde haat en aanbidding...

Man man, overdrijf niet zo.
  maandag 16 september 2019 @ 09:17:30 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188969583
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:13 schreef Joweh het volgende:

[..]

Volgens mij heerst de indruk bij sommigen dat zij haar positie aangewend heeft om haar zoon te beschermen, maar misschien heb ik niet goed gelezen.
Door te zorgen dat dit niet met een verwijzing naar HALT werd afgedaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 september 2019 @ 09:18:24 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188969597
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Gif, blinde haat en aanbidding...

Man man, overdrijf niet zo.
Bij sommigen werkt dat wel degelijk zo, en is aanbidding van de een reden tot blinde haat voor de ander.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188969601
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, die stellen ook bijster intelligente vragen...
[..]

https://www.at5.nl/artike(...)en-privekwestie-meer
Was al duidelijk dat ze niet wist dat het wapen er lag, of denkt ze dat ze het teruggekregen hebben van de politie.

Het ergste is wel dat haar man wel dondersgoed wist dat hij dat ding niet mee kon nemen:
[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambtswoning-a3973363
Femke gilt dat dit een reden voor ontslag kan zijn. Nou prima, als ze dat zelf ook al vind dan verwacht ik een nette ontslagbrief van haar woensdag.
  maandag 16 september 2019 @ 09:20:48 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188969628
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Femke gilt dat dit een reden voor ontslag kan zijn. Nou prima, als ze dat zelf ook al vind dan verwacht ik een nette ontslagbrief van haar woensdag.
Zou ze hebben gezegd, als ze het geweten had.

Oey is de mol.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188969667
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij sommigen werkt dat wel degelijk zo, en is aanbidding van de een reden tot blinde haat voor de ander.
Er wordt hier net gedaan of er twee kampen zijn. Ik persoonlijk vind het nogal vermakelijk omdat ik haar nooit een goede bestuurster heb gevonden.

Maar iemand haten? Ik vind dat woord heftig en de laatste jaren wordt dat te pas en te onpas gebruikt. Daarnaast heeft het ook iets heel kinderachtigs, iets van groep 4 niveau
pi_188969695
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zou ze hebben gezegd, als ze het geweten had.

Oey is de mol.
Waarom heeft hij toch dat interview gegeven? En wist Femke van dit interview?
Nare partner lijkt me.
  maandag 16 september 2019 @ 09:30:11 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188969770
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er wordt hier net gedaan of er twee kampen zijn. Ik persoonlijk vind het nogal vermakelijk omdat ik haar nooit een goede bestuurster heb gevonden.

Maar iemand haten? Ik vind dat woord heftig en de laatste jaren wordt dat te pas en te onpas gebruikt. Daarnaast heeft het ook iets heel kinderachtigs, iets van groep 4 niveau
Dat dat voor jou niet geldt betekent niet dat het voor niemand geldt.
Je hoeft maar een paar delen van deze reeks door te nemen om diverse users te zien die wel een blinde haat tegen haar hebben en die alles aangrijpen als argument waarom ze ontslag zou moeten nemen.
En eerlijk gezegd denk ik dat deze hetze van de Telegraaf dat ook als doel heeft.

Verder staan in het interview met Oey gewoon voorbeelden van haat waar ze al jaren mee te maken krijgt, of vind je het normaal om een politicus in de Ikea te gaan lopen uitschelden, nota bene ook nog waar haar kinderen bij zijn?

Als je een politicus (of wat voor bekend persoon dan ook) die ergens privé is gaat lopen uitschelden dan ben je behoorlijk van het padje hoor, en dan is je haat zo blind dat je niet meer snapt waar en hoe je wel tegen iemand kunt ageren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')