quote:Deal: spoor Zandvoort op de schop voor Formule 1
De capaciteit van het spoor tussen Zandvoort en Haarlem gaat voor de Formule 1 flink omhoog. Straks kunnen er tien treinen per uur over de lijn rijden. ProRail, NS en de overheid hebben vanochtend een akkoord bereikt over de kosten.
De spoorwegen luidden in juni bij deze site de noodklok over de gebrekkige capaciteit van de acht kilometer lange spoorlijn naar Zandvoort. Als de Formule 1 begin mei neerstrijkt in de badplaats, verwacht NS in de dagen rond de Grand Prix 50.000 treinreizigers per dag te vervoeren naar de badplaats. Momenteel is de lijn hier totaal ongeschikt voor en kan maximaal vier treinen per uur aan. De spoorwegen zeggen dat twaalf treinen per uur, drie keer zoveel, nodig zijn.
De afgelopen maanden is door ProRail, NS, de gemeente Zandvoort, het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat, de provincie Noord-Holland en de Vervoersregio Amsterdam druk gepraat over een oplossing. Vanmorgen is een deal bereikt over de ruim 7 miljoen euro kostende uitbreiding. Het ministerie draagt, de provincie en de gemeente Zandvoort dragen ieder eenmaal 2,3 miljoen euro bij, de Vervoersregio Amsterdam nog eens 6 ton.
Extra perrons
Bedoeling is dat de stroomvoorziening op de route tussen Haarlem en Zandvoort komend half jaar flink wordt verbeterd, zodat NS het aantal treinen kan opvoeren naar maximaal tien per uur. Door onder meer extra kabels aan te leggen tussen de bovenleiding en het onderstation, is het mogelijk om meer vermogen naar de bovenleiding te krijgen.
Voor dat geld krijgt station Zandvoort ook twee extra perrons en extra in- en uitgangen om de toevloed van reizigers aan te kunnen. Ook worden overwegen in Zandvoort en Overveen aangepakt. Station Haarlem krijgt ondertussen een extra ingang en trappen. Ook op de stations Leiden, Amsterdam CS en Amsterdam Sloterdijk, waar veel raceliefhebbers vandaan komen zal ProRail enkele kleine maatregelen nemen.
Stranddagen
Door de ingrepen kunnen op 3 mei, de datum van de Dutch Grand Prix die door de FIA onlangs is bekendgemaakt, straks tienduizenden reizigers met de trein naar Zandvoort. Voordeel voor NS is dat de spoorwegen door de uitbreiding straks op zomerse stranddagen ook meer treinen kunnen laten rijden naar Zandvoort, een lang gekoesterde wens. ProRail kan dan zes treinen per uur laten rijden.
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur) laat weten verheugd over de deal te zijn. ,,Ik ben blij dat er straks meer mensen naar Zandvoort kunnen naar de zon en zee en ook naar de Formule 1.”
Bron : AD.nl
quote:Op woensdag 11 september 2019 13:54 schreef Fer het volgende:
Daar heb je ze al. De liefhebbers van Duinpadden en hagedissen komen uit hun holen.
https://www.parool.nl/ned(...)t-begonnen~b05ef20f/
Assen moet ook aangepast wordenquote:Op woensdag 11 september 2019 17:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Uw leest het hier voor het eerst. Heineken Dutch Grand Prix 2020 in Assen.
Als @Nattekat dit leest springt hij uit zijn vel van nijd.quote:Op woensdag 11 september 2019 17:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Uw leest het hier voor het eerst. Heineken Dutch Grand Prix 2020 in Assen.
???quote:Op woensdag 11 september 2019 18:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als @:Nattekat dit leest springt hij uit zijn vel van nijd.
Vieze gore milieusalafisten zijn het.quote:Op woensdag 11 september 2019 13:54 schreef Fer het volgende:
Daar heb je ze al. De liefhebbers van Duinpadden en hagedissen komen uit hun holen.
https://www.parool.nl/ned(...)t-begonnen~b05ef20f/
Zijn er voor de DTM, F3 masters en Jumbo racedagen ook nieuwe wegen aangelegd? Graafwerkzaamheden in beschermd duingebied uitgevoerd? En grote aanpassingen aan het circuit uitgevoerd?quote:Op woensdag 11 september 2019 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vieze gore milieusalafisten zijn het.
Idd. Voor die gore teringlijers is het nooit een probleem geweest dat de dtm, f3 masters, jumbo racedagen werden gehouden... Nu opeens de F1 komt, komen ze uit hun grotten.
Dat soort mensen mogen wel een met kussens geladen vrachtwagen koppen. Is voor de wereld echt beter.
Bij de milieusalafisten gaat het nooit om het behoud zelf, maar om de exposure. Ten aller tijden iddquote:Op woensdag 11 september 2019 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn er voor de DTM, F3 masters en Jumbo racedagen ook nieuwe wegen aangelegd? Graafwerkzaamheden in beschermd duingebied uitgevoerd? En grote aanpassingen aan het circuit uitgevoerd?
Of moeten die teringlijers sowieso ten aller tijden hun smoel houden?
Dit dus.quote:Op woensdag 11 september 2019 23:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
De milieumafia had wel protest ingediend tegen de helikoptervluchten tijdens de Jumbo Racedagen. Dit hebben ze verloren. Met name omdat niet kon worden aangetoond dat de helikopters tot (onevenredige) overlast zouden zijn.
Dat dus. Dus hebben ze gelijk dat ze het aankaarten.quote:Op woensdag 11 september 2019 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
Zijn er voor de DTM, F3 masters en Jumbo racedagen ook nieuwe wegen aangelegd? Graafwerkzaamheden in beschermd duingebied uitgevoerd? En grote aanpassingen aan het circuit uitgevoerd?
Je blijft een eng kereltje dat er maar weinig van snapt he?quote:Op woensdag 11 september 2019 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vieze gore milieusalafisten zijn het.
Idd. Voor die gore teringlijers is het nooit een probleem geweest dat de dtm, f3 masters, jumbo racedagen werden gehouden... Nu opeens de F1 komt, komen ze uit hun grotten.
Dat soort mensen mogen wel een met kussens geladen vrachtwagen koppen. Is voor de wereld echt beter.
Ziedend.quote:Op woensdag 11 september 2019 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vieze gore milieusalafisten zijn het.
Idd. Voor die gore teringlijers is het nooit een probleem geweest dat de dtm, f3 masters, jumbo racedagen werden gehouden... Nu opeens de F1 komt, komen ze uit hun grotten.
Dat soort mensen mogen wel een met kussens geladen vrachtwagen koppen. Is voor de wereld echt beter.
Kom eens met een argument dan?quote:Op donderdag 12 september 2019 05:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Je blijft een eng kereltje dat er maar weinig van snapt he?
Exact.quote:
Lees anders gewoon je eigen post even na. Wanneer je zulk taalgebruik normaal vindt dan past daar enkel het etiket van een eng kereltje op. En het allerergste is dat je motivatie tot dit soort wanstaltig taalgebruik gebaseerd is op een vergelijk tussen appels en perenquote:
We hebben Assen nog.quote:Op donderdag 12 september 2019 01:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit dus.
Op ieder moertje en schroefje gaan ze straks traineren en irriteren. Net zo lang tot dat de F1 gewoon weer weg is.
En 300.000 man van een leuk weekend is bestolen. En een miljoen fans thuis. Staan we er weer goed op als land.
Salafisten omdat men de wetgeving gebruikt zoals het kan?quote:Op woensdag 11 september 2019 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vieze gore milieusalafisten zijn het.
Welke inhoud het ongefundeerde onderbuikgevoel van jou om mensen die binnen de wet opereren voor salafisten uit te maken.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je gaat op de vorm verder omdat je het op de inhoud niet kan pareren?
Typisch.
Gebruiken doen ze alleen zodra het ze uitkomt en ze de exposure kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 12 september 2019 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Salafisten omdat men de wetgeving gebruikt zoals het kan?
Ben jij dan een staatsgevaarlijke terrorist omdat je gewoon buiten alle regels maar wat wilt doen?
Moeten we jou ergens aangeven vanwege deze potentiële dreiging.
Omdat millieugekkies net zo gek zijn als normale salafisten. Niet mee een conversatie te kunnen voeren zonder onredelijke haat.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke inhoud het ongefundeerde onderbuikgevoel van jou om mensen die binnen de wet opereren voor salafisten uit te maken.
Zij stellen voor om een rechtszaak te starten voor een vierkante km leefgebied van de vierkantspimpelkorenwolf. Lekker die ergens anders compenseren en dat circuit wat er al jaren ligt en weer gebruikt gaat worden waarvoor het bedoeld is, dat laten gebruiken.quote:
Dat is toch waar dat allemaal voor dient, dat er uiteindelijk zoveel mogelijk gecompenseerd gaat worden in plaats van helemaal niets.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zij stellen voor om een rechtszaak te starten voor een vierkante km leefgebied van de vierkantspimpelkorenwolf. Lekker die ergens anders compenseren en dat circuit wat er al jaren ligt en weer gebruikt gaat worden waarvoor het bedoeld is, dat laten gebruiken.
Aantal jaren geleden voor de verbouwing, hadden ze ook hun kans. Niet gepakt. Nu lekker mondje dicht.
Zorg dan maar dat bepaalde lieden zich gedragen in plaats van ander volk de dood in te wensen en voor alles en nog wat uit te maken, enkel omdat de hobbies niet overeenkomen.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat jullie elders op FOK! allemaal uitvechten en hoe dit gebeurt, maar ik ben niet zo'n fan van op de man reageren, doe dat dus maar niet.
Vind jij het normaal dat mensen die wettelijke mogelijkheden bewandelen hier als milliuegekkies en salafisten worden neergezet? En dan mijn vergelijking die precies de vinger dan op de gevoelige plek neerlegt wegeditten.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat jullie elders op FOK! allemaal uitvechten en hoe dit gebeurt, maar ik ben niet zo'n fan van op de man reageren, doe dat dus maar niet.
Circuit zit ook binnen de wet en regelgeving. Die milieugekkies willen gewoon niet dat er een bepaalde activiteit gehouden gaat worden. Nu ze de kans hebben om ook lekker reclame te maken, komen ze uit hun holen.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Heel typisch ja, vooral lekker doorbrabbelen over salafisten, gore teringlijers en dat je ze graag voor een vrachtwagen ziet belanden omdat ze zich voor hun idealen inzetten en dat RUIM binnen de kaders doen van wat de Nederlandse wetgeving toelaat. En dat beargumenteren met zwakzinnig gebral over andere races die compleet NIETS met deze casus te maken hebben en het in dit geval niet eens om de race an sich gaat.
En je dan afvragen waarom mensen je een engnek vindenJe bent oprecht écht niet helemaal lekker. Doei.
Als er in Assen niets leeft, laat milieudefensie wel een korenwolf los ofso..quote:Op donderdag 12 september 2019 13:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook in Assen leeft de duinhagedis. In Assen zou de uitstoot van stikstof, co2, darmgas, methaan als een levensbedreiging probleem worden gepresenteerd, net als Zandvoort.
Positief is dat het evenement gegarandeerd doorgaat. het zijn slechts aanpassingen ten behoeve van crowd control die af zullen vallen. de rest is allemaal tijdelijk.
Kan de discussie niet beter terug gaan naar de doorverkoop van kaartjes met winst. de woekerprijzen. hopelijk zijn daar wel nog ontwikkelingen.
Wijze taal, we leven in een democratie van raceliefhebbers en natuurliefhebbers. Natuur is wellicht een meer lange termijn zaak tbv van leefbaarheid in vergelijking tot ons kortstondig vermaak. Dwz dat je er naar kunt kijken als kort dus geen hinder of natuur is belangrijker want leefbaarheid. Compromis is wss het meest fair en max haalbare.quote:Op donderdag 12 september 2019 13:45 schreef golfer het volgende:
Zoals Jan Lammers ook al zei: de milieugroepen staan volkomen in hun recht om het aan te vechten bij de rechter.
Dat heeft niks met gekkies of salafisten te maken.
Het is helaas al maanden niets anders op Fok!.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat jullie elders op FOK! allemaal uitvechten en hoe dit gebeurt, maar ik ben niet zo'n fan van op de man reageren, doe dat dus maar niet.
Bovendien zal Zandvoort een doodsaaie baan zijn voor een F1 gp. Coureurs noemen het qua spanning en actie een tweede Monaco.quote:Op donderdag 12 september 2019 13:04 schreef RealistAtheist het volgende:
De enige reden dat het in Zandvoort gehouden wordt is door de lobby van huisjesmelker Bernhard Jr. en die lacht nu weer in z'n vuistje dat zijn circuit met miljoenen aan publiek geld beter bereikbaar wordt gemaakt.![]()
Terwijl in Assen, behoudens een minieme aanpassing van de baan alles al klaar ligt.
Volgens mij was het juist Zandvoort dat de meesten een mooi en uitdagend circuit noemden. Dat ze alleen niet wisten hoe het inhalen zou gaan.quote:Op zaterdag 14 september 2019 08:28 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Bovendien zal Zandvoort een doodsaaie baan zijn voor een F1 gp. Coureurs noemen het qua spanning en actie een tweede Monaco.
Hoe zit dat in Assen?
Ja, klopt. Voor de coureurs uitdagend. Voor de toeschouwer een optocht. Net als Monaco dus, wordt ook door hen in dat rijtje gezet.quote:Op zaterdag 14 september 2019 08:33 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Volgens mij was het juist Zandvoort dat de meesten een mooi en uitdagend circuit noemden. Dat ze alleen niet wisten hoe het inhalen zou gaan.
Assen daarentegen werd door sommige coureurs juist een parkeerplaats genoemd.
Klopt, die voorspelling heb ik ookquote:Op zaterdag 14 september 2019 10:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De Champ Car race op Assen was slaapverwekkend dus dat zou weinig goeds beloven voor een F1 race. Tevens ligt er overal buiten de baan asfalt dus fouten worden niet afgestraft. Het is een soort Paul Ricard.
Ik denk dat Zandvoort vergelijkbaar zal zijn met de Hungaroring. Niet veel inhaalacties maar wel races die boeien op een of andere manier.
Sore losers.quote:Op zaterdag 14 september 2019 12:53 schreef Nattekat het volgende:
Hoe is Assen überhaupt weer ter discussie gekomen? Donder toch op
Coureurs vergelijken Zandvoort zelf met saaiere races helaas.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De Champ Car race op Assen was slaapverwekkend dus dat zou weinig goeds beloven voor een F1 race. Tevens ligt er overal buiten de baan asfalt dus fouten worden niet afgestraft. Het is een soort Paul Ricard.
Ik denk dat Zandvoort vergelijkbaar zal zijn met de Hungaroring. Niet veel inhaalacties maar wel races die boeien op een of andere manier.
En dat had niks te maken met die gigantische bak water? Of laten we dat voor het gemak maar weg?quote:Op zaterdag 14 september 2019 22:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
De DTM is Assen was een groot succes. Het circuit werd alom geprezen door de coureurs.
Ramshoek werd de beste snelle bocht uit de hele serie genoemd
Dat maakte het niet bijzonder leuk ofzo, nee.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dat had niks te maken met die gigantische bak water?
Vanwaar deze haat jegens assen? De bereikbaarheid is daar feitelijk heel wat beter. Minder spectaculair kan de baan niet zijnquote:Op zaterdag 14 september 2019 23:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dat had niks te maken met die gigantische bak water? Of laten we dat voor het gemak maar weg?
Kap nou eens met janken. Assen is een kutbaan, even kut bereikbaar en tevens niet gastheer van de GP van Nederland. Klaar.
Ik haat Assen niet, prachtige motorsport baan.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:34 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Vanwaar deze haat jegens assen? De bereikbaarheid is daar feitelijk heel wat beter. Minder spectaculair kan de baan niet zijn
why?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik haat alle fanboys en het bestuur van die baan.
Mensen die denken dat het feestje van een Oranje tegen te houden.quote:Op zondag 15 september 2019 11:58 schreef Vriezzer het volgende:
De wanhopige pogingen om de F1 alsnog richting Assen te praten zijn lachwekkend. Er gaat gewoon op Zandvoort geracet worden, and that's it.
Grow up. Deal with it.
Twee posts ervoor noemde je het nog een kutbaan. (lol)quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik haat Assen niet, prachtige motorsport baan.
Ik haat alle fanboys en het bestuur van die baan.
Prachtige motorsportbaanquote:Op zondag 15 september 2019 12:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Twee posts ervoor noemde je het nog een kutbaan. (lol)
Omdat er nog steeds mensen zijn die denken dat Assen in 2020 als alternatief gebruikt kan worden mocht Zandvoort het niet redden.quote:Op zondag 15 september 2019 17:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Waarom hebben ze het nog steeds over Assen? De F1 GP wordt op Zandvoort gehouden. Punt.
Je hebt mensen die:quote:Op zondag 15 september 2019 22:54 schreef SiGNe het volgende:
Jammer dat er een hoop zeikers zijn die er alleen maar negetieve zaken over kunnen bedenken.
Volgens mij heb je nog veel meer mensen...quote:Op maandag 16 september 2019 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt mensen die:
- helemaal niks met de F1 hebben maar toch even hun plasje moeten doen over die afschuwelijke Oranjes
- helemaal niks hebben met de F1 en maar wat graag zeiken over van alles en nog wat
- Die wel wat met F1 hebben, maar met een Assen plaat voor hun kop lopen en iedere kans aangrijpen om dat nog even goed duidelijk te maken
- Die wel wat met F1 hebben, het ook leuk vinden, maar bij gebrek aan nieuws wijselijk stil zijn
Vroeg in het jaar, normaliter verreweg de koudste race op de gehele kalender waar wind en regen van grote invloed kunnen zijn en waar ieder foutje keihard afgestraft gaat worden. Ik verwacht een topshow.quote:Op zaterdag 14 september 2019 12:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, die voorspelling heb ik ook
En mocht het droog zijn gewoon sproeiers installeren.quote:Op maandag 16 september 2019 11:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Vroeg in het jaar, normaliter verreweg de koudste race op de gehele kalender waar wind en regen van grote invloed kunnen zijn en waar ieder foutje keihard afgestraft gaat worden. Ik verwacht een topshow.
De recente historie heeft in ieder geval een 1/2 score voor wat betreft natte dagenquote:Op maandag 16 september 2019 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En mocht het droog zijn gewoon sproeiers installeren.
Je hebt er ook die wel wat met F1 hebben, maar die Zandvoort niets vinden toevoegen aan de kalender.quote:Op maandag 16 september 2019 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt mensen die:
- helemaal niks met de F1 hebben maar toch even hun plasje moeten doen over die afschuwelijke Oranjes
- helemaal niks hebben met de F1 en maar wat graag zeiken over van alles en nog wat
- Die wel wat met F1 hebben, maar met een Assen plaat voor hun kop lopen en iedere kans aangrijpen om dat nog even goed duidelijk te maken
- Die wel wat met F1 hebben, het ook leuk vinden, maar bij gebrek aan nieuws wijselijk stil zijn
Kan ook.quote:Op maandag 16 september 2019 13:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je hebt er ook die wel wat met F1 hebben, maar die Zandvoort niets vinden toevoegen aan de kalender.
Maar dat kan je eigenlijk nog niet zeggen voordat de eerste race gereden is.quote:Op maandag 16 september 2019 13:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je hebt er ook die wel wat met F1 hebben, maar die Zandvoort niets vinden toevoegen aan de kalender.
Ach hoeveel inhaal punten hebben andere banen ook maar 2 of 3 echte inhaal stukken.quote:Op maandag 16 september 2019 13:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar dat kan je eigenlijk nog niet zeggen voordat de eerste race gereden is.
Je weet niet wat de veranderingen van de baan doet bijvoorbeeld.
Een inhaalfestijn zal het waarschijnlijk niet worden maar wie weet kunnen er tactisch wel erg leuke spelletjes worden gespeeld.
En je weet niet of het weer nog van invloed zal zijn.
Alleen maar op de DRS, dat kun je nauwelijks inhalen noemen. Liever een mooie Max Verstappen actie buitenom, dát is pas inhalenquote:Op maandag 16 september 2019 13:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ach hoeveel inhaal punten hebben andere banen ook maar 2 of 3 echte inhaal stukken.
Ja het zou kunnen dat het obv tactieken en natuurlijk de regen en hopelijk de nostalgie het toch nog iets wil worden. Het gaat hoogstwaarschijnlijk ook die kans krijgen. En hopelijk worden we positief verrast.quote:Op maandag 16 september 2019 13:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar dat kan je eigenlijk nog niet zeggen voordat de eerste race gereden is.
Je weet niet wat de veranderingen van de baan doet bijvoorbeeld.
Een inhaalfestijn zal het waarschijnlijk niet worden maar wie weet kunnen er tactisch wel erg leuke spelletjes worden gespeeld.
En je weet niet of het weer nog van invloed zal zijn.
Maw gewoon alle races op banen 'waar je niet that guy kan passen', DRS compleet vrijgeven en dan wordt het weer wat. Misschien ook nog met Max z'n eerste WK titel.quote:Op maandag 16 september 2019 14:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat is eigenlijk een "goede race"? In Shanghai wordt er iedere ronde wel iemand met DRS open voorbij geblazen op de back straight maar of dat nou zo interessant is? Terwijl een circuit als de Hungaroring "waar je niet in kunt halen" ons vele memorabele races opgeleverd heeft. Het is gewoon afwachten.
Dat gebeurt alleen als het regent waardoor hij een andere lijn kan kiezen óf gewoon op puur vermogen om een Williams o.i.d. heen.quote:Op maandag 16 september 2019 13:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alleen maar op de DRS, dat kun je nauwelijks inhalen noemen. Liever een mooie Max Verstappen actie buitenom, dát is pas inhalen
eerder in de zin van dat ik Zandvoort nooit gemist heb op de kalender. Voor veel mensen is Francorchamps of Duitsland al zeer goed bereikbaar en zijn dat voldoende leuke races. Qua lay-out is het niet meer dan bv. Hungaroring, wat ook kort en bochtig is.quote:Op maandag 16 september 2019 13:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar dat kan je eigenlijk nog niet zeggen voordat de eerste race gereden is.
Ik vind het wel mooi dat er een Europese race in de plaats van Duitsland gekomen is en dan ook op een historische baan. Ik moet helemaal niks hebben van die vuilnis in Vietnam bijvoorbeeld.quote:Op maandag 16 september 2019 17:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
eerder in de zin van dat ik Zandvoort nooit gemist heb op de kalender. Voor veel mensen is Francorchamps of Duitsland al zeer goed bereikbaar en zijn dat voldoende leuke races. Qua lay-out is het niet meer dan bv. Hungaroring, wat ook kort en bochtig is.
Zandvoort biedt imo niets extra's behalve de patriottische sfeer die er straks gaat zijn. Maar dat is een persoonlijke mening, en niet omdat ik wil azijnzeiken dat ik NL of Zandvoort zijn eigen GP niet gun of wil dat Assen de kans zou moeten krijgen.
Ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Schijnt een superbaan te worden.quote:Op maandag 16 september 2019 18:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi dat er een Europese race in de plaats van Duitsland gekomen is en dan ook op een historische baan. Ik moet helemaal niks hebben van die vuilnis in Vietnam bijvoorbeeld.
Mooi man, die zee aan de tuinen.quote:Op maandag 16 september 2019 18:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Schijnt een superbaan te worden.
Zandvoort is gewoon leuk natuurlijk. Mooi en historisch baantje waar denk ik meer gaat gebeuren dan de meeste mensen hier door voorkomen. Oranje zee aan de tuinen. Topbeelden worden dat.
Duitsland is niet Europees?quote:Op maandag 16 september 2019 18:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi dat er een Europese race in de plaats van Duitsland gekomen is en dan ook op een historische baan. Ik moet helemaal niks hebben van die vuilnis in Vietnam bijvoorbeeld.
Maar wat er niet is kan je ook niet missen...quote:Op maandag 16 september 2019 17:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
eerder in de zin van dat ik Zandvoort nooit gemist heb op de kalender. Voor veel mensen is Francorchamps of Duitsland al zeer goed bereikbaar en zijn dat voldoende leuke races. Qua lay-out is het niet meer dan bv. Hungaroring, wat ook kort en bochtig is.
Zandvoort biedt imo niets extra's behalve de patriottische sfeer die er straks gaat zijn. Maar dat is een persoonlijke mening, en niet omdat ik wil azijnzeiken dat ik NL of Zandvoort zijn eigen GP niet gun of wil dat Assen de kans zou moeten krijgen.
De infrastructuur in Zandvoort is nog veel slechter en de race in Duitsland is al van de kalender.quote:Op maandag 16 september 2019 21:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar wat er niet is kan je ook niet missen...
Spa en DLD zijn prima races inderdad maar daar hoor je weer van dat de infrastructuuer er kut is en de races in Duitsland worden dusdanig slecht bezocht dat het de vraag is hoe lang ze nog mee doen, ze maken verlies ook.
En hungaroring is ook ween leuk circuit om te zien.
Tel daar de Hollandse sfeer bij op en je gaat je volgens mij m=rpima vermaken, of je nu thuis kijkt of op het circuit zit.
Nederlanders weten wel hoe je een feestje moet geven
quote:Op maandag 16 september 2019 21:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Tel daar de Hollandse sfeer bij op en je gaat je volgens mij m=rpima vermaken, of je nu thuis kijkt of op het circuit zit.
Nederlanders weten wel hoe je een feestje moet geven
Iedere F1 liefhebber ziet al meteen één heel lang probleem die deze baan om zeep helpt.quote:Op maandag 16 september 2019 18:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Schijnt een superbaan te worden.
Zandvoort is gewoon leuk natuurlijk. Mooi en historisch baantje waar denk ik meer gaat gebeuren dan de meeste mensen hier door voorkomen. Oranje zee aan de tuinen. Topbeelden worden dat.
Maar de infrastructuur van Zandvoort gaan ze nu dus aan werken, volgende week gaan ze geloof ik beginnen.quote:Op maandag 16 september 2019 22:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De infrastructuur in Zandvoort is nog veel slechter en de race in Duitsland is al van de kalender.
En als je dat niet ziet, ben je geen echte liefhebber?quote:Op maandag 16 september 2019 22:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedere F1 liefhebber ziet al meteen één heel lang probleem die deze baan om zeep helpt.
Je vergeet ook even de regelementswijzigingen in 2021. Volgend jaar zal de race misschien een optocht zijn, hoewel ik niet zo somber ben, maar de kaarten worden daarna opnieuw geschud.quote:Op maandag 16 september 2019 13:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar dat kan je eigenlijk nog niet zeggen voordat de eerste race gereden is.
Je weet niet wat de veranderingen van de baan doet bijvoorbeeld.
Een inhaalfestijn zal het waarschijnlijk niet worden maar wie weet kunnen er tactisch wel erg leuke spelletjes worden gespeeld.
En je weet niet of het weer nog van invloed zal zijn.
Kimi werd niet voor niets op z'n gezicht getikt door zo'n "sfeer Nederlander"quote:Op maandag 16 september 2019 22:32 schreef Airbus89 het volgende:
[..]![]()
Dat ''sfeertje'' is voor velen juist een reden om het niet te doen, zwaar gemaakt nepsfeertje is het.
quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kimi werd niet voor niets op z'n gezicht getikt door zo'n "sfeer Nederlander"
Klinkt stom maar voor Max was het wel gezellig op de tribune.
Ja er wordt gedanst op de tribunes nu maar als je Max lijflied niet mee kan bleren dan krijg je al bozen blikken als je met een Charles vlaggetje zit wordt je denk ik ook, net als Kimi, op je gezichtje getikt.
Althans zo'n sfeer hangt er wel.
En dat was voorheen beter.
Voordeel is wel om gewoon 200 euro meer af te tikken en tussen de F1-fans te zitten ipv de Max fans en dan heb je die "normale/oude" sfeer.
Maar hoe dat op Zandvoort is...?
Iedereen met een oranje RBR petje MOET wel een Nederlander zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kimi werd niet voor niets op z'n gezicht getikt door zo'n "sfeer Nederlander"
Klinkt stom maar voor Max was het wel gezellig op de tribune.
Ja er wordt gedanst op de tribunes nu maar als je Max lijflied niet mee kan bleren dan krijg je al bozen blikken als je met een Charles vlaggetje zit wordt je denk ik ook, net als Kimi, op je gezichtje getikt.
Althans zo'n sfeer hangt er wel.
En dat was voorheen beter.
Voordeel is wel om gewoon 200 euro meer af te tikken en tussen de F1-fans te zitten ipv de Max fans en dan heb je die "normale/oude" sfeer.
Maar hoe dat op Zandvoort is...?
Ja het is eigenlijk te maf voor woorden, dat klopt.quote:
Als ik WTF1 of Trollmula1 bekijk zijn er buiten NL niet superveel Max fans die daadwerkelijk de moeite te nemen af te reizen naar Spa op een Max tribune plaats te nemen met een RB petje en een oranje shirt.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:02 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Iedereen met een oranje RBR petje MOET wel een Nederlander zijn.
okquote:Op dinsdag 17 september 2019 09:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja het is eigenlijk te maf voor woorden, dat klopt.
[..]
Als ik WTF1 of Trollmula1 bekijk zijn er buiten NL niet superveel Max fans die daadwerkelijk de moeite te nemen af te reizen naar Spa op een Max tribune plaats te nemen met een RB petje en een oranje shirt.
waar heb je het over? Hier heb ik daadwerkelijk niets van gemerkt.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja er wordt gedanst op de tribunes nu maar als je Max lijflied niet mee kan bleren dan krijg je al bozen blikken als je met een Charles vlaggetje zit wordt je denk ik ook, net als Kimi, op je gezichtje getikt.
Althans zo'n sfeer hangt er wel.
Denk ik..quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:09 schreef nils7 het volgende:
Ja er wordt gedanst op de tribunes nu maar als je Max lijflied niet mee kan bleren dan krijg je al bozen blikken als je met een Charles vlaggetje zit wordt je denk ik ook, net als Kimi, op je gezichtje getikt.
Althans zo'n sfeer hangt er wel.
Max tribune '17 Oostenrijk.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
waar heb je het over? Hier heb ik daadwerkelijk niets van gemerkt.
Dat is echt niet alleen bij Max, hoor. Dat is bij de MotoGP voor Rossi hetzelfde (maar dan met knalgeel ipv oranje). Tot op het punt dat het voor de race omgeroepen wordt om dat toch vooral niet te doen in verband met slecht zicht voor de coureurs en het daarbij komende gevaar.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:12 schreef nils7 het volgende:
Mensen die van die rookkanonnen afsteken zodat je de eerste 10 minuten van race oranje ziet in plaats van de start etc
Ja en als de tifosi een fakkel aansteken, iedereen het zicht ontnemen met een spandoek of juichen bij een foutje van HAM is dat passie voor de sport hebben.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is echt niet alleen bij Max, hoor. Dat is bij de MotoGP voor Rossi hetzelfde (maar dan met knalgeel ipv oranje). Tot op het punt dat het voor de race omgeroepen wordt om dat toch vooral niet te doen in verband met slecht zicht voor de coureurs en het daarbij komende gevaar.
Niet dat ik naar Zandvoort ga. Ik kijk het eerste jaar wel even aan, en als die uberhaupt doorgaat wil ik het 2e jaar wel proberen.
Mja, we gaan het wellicht meemaken.
Maar maar, Italianen hebben gewoon veel passie, en Nederlanders zijn tokkies... Ik moet Italianen niet zo. Niet voor niets dat de letterlijke vertaling van "tifosi" tyfuslijers is.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:37 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ja en als de tifosi een fakkel aansteken, iedereen het zicht ontnemen met een spandoek of juichen bij een foutje van HAM is dat passie voor de sport hebben..
Jawel, al is het weer even geleden.quote:Op dinsdag 17 september 2019 00:16 schreef Nattekat het volgende:
Sasquatsch is nooit op Spa geweest?
Dan moet je toch ook bekend zijn met de oh zo prachtige wegen daar, en hoe ze er uit zien voor en na de race.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jawel, al is het weer even geleden.
Ik heb er nog nooit zo lang vast gestaan als op de terugweg van Zandvoort.quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan moet je toch ook bekend zijn met de oh zo prachtige wegen daar, en hoe ze er uit zien voor en na de race.
Mijn eerste jaar (2014) ben ik pas tussen 19 en 20 Nederland binnengereden. We gingen direct na de race (15:30) weg. Onder normale omstandigheden is dat een uur rijden, toen dus 4 uur.quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit zo lang vast gestaan als op de terugweg van Zandvoort.
Je stelt je aanquote:Op dinsdag 17 september 2019 09:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja het is eigenlijk te maf voor woorden, dat klopt.
[..]
Als ik WTF1 of Trollmula1 bekijk zijn er buiten NL niet superveel Max fans die daadwerkelijk de moeite te nemen af te reizen naar Spa op een Max tribune plaats te nemen met een RB petje en een oranje shirt.
Niet erger dan de bijna vier uur die ik deed over het stuk van Zandvoort naar de snelweg bij Haarlem na afloop van de A1GPquote:Op dinsdag 17 september 2019 10:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn eerste jaar (2014) ben ik pas tussen 19 en 20 Nederland binnengereden. We gingen direct na de race (15:30) weg. Onder normale omstandigheden is dat een uur rijden, toen dus 4 uur.
Ik zat al thuis aan het avondeten 4 uur na de race toenquote:Op dinsdag 17 september 2019 11:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet erger dan de bijna vier uur die ik deed over het stuk van Zandvoort naar de snelweg bij Haarlem na afloop van de A1GP
Ja ook dat ja.. men is de nieuwe auto zo aan het ontwerpen dat er minder turbulentie aan de achterkant van de wagen is en er dus makkelijker ingehaald kan worden.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:09 schreef aesop het volgende:
[..]
Je vergeet ook even de regelementswijzigingen in 2021. Volgend jaar zal de race misschien een optocht zijn, hoewel ik niet zo somber ben, maar de kaarten worden daarna opnieuw geschud.
Dat is best vet eigenlijk. Dat is meer dan Indy.quote:Op dinsdag 17 september 2019 14:20 schreef Smacked_Actor het volgende:
Bosuit en die daarvoorkrijgt 15° tot 17° banking!
https://www.auto-motor-un(...)andvoort-steilkurve/
Omdat ze een stuk minder hard (bijna de helft) gaan dan Formule 1 wagens. Dan heb je veel minder downforce nodigquote:Op dinsdag 17 september 2019 15:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja ook dat ja.. men is de nieuwe auto zo aan het ontwerpen dat er minder turbulentie aan de achterkant van de wagen is en er dus makkelijker ingehaald kan worden.
Maar goed, dat zei men bij het huidige ontwerp ook en dat viel behoorlijk tegen.
In Formule E rijden ze wel een flink stuk dichter op elkaar, dat is af en toe net karten wat dat betreft.. hoop contact ook.
En zelfs als de spoilers afbreken gaan ze nog steeds net zo snel, die wagens hebben een stuk minder downforce nodig.
Dus het kan in elk geval wel.
Ik wist niet dat het verschil zó groot was..quote:Op dinsdag 17 september 2019 15:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat ze een stuk minder hard (bijna de helft) gaan dan Formule 1 wagens. Dan heb je veel minder downforce nodig
Belangrijker misschien nog... Er komt dus een muur direct tegen de baan aan. Bocht 14 en 15 worden 1 lange 180+ graden bocht met 15 tot 17 graden banking en een betonnen (SAFER) muur er naast... Ofwel, het wordt gewoon een bocht zoals op een oval.quote:Op dinsdag 17 september 2019 15:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is best vet eigenlijk. Dat is meer dan Indy.
Wat had je anders verwacht bij een kombocht van 18 graden? Geen muur? Als ze dan uit de bocht vliegen eindigen ze op het strand!quote:Op dinsdag 17 september 2019 17:08 schreef TagForce het volgende:
[..]
Belangrijker misschien nog... Er komt dus een muur direct tegen de baan aan. Bocht 14 en 15 worden 1 lange 180+ graden bocht met 15 tot 17 graden banking en een betonnen (SAFER) muur er naast... Ofwel, het wordt gewoon een bocht zoals op een oval.
Is toch relax dan?quote:Op dinsdag 17 september 2019 18:22 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Wat had je anders verwacht bij een kombocht van 18 graden? Geen muur? Als ze dan uit de bocht vliegen eindigen ze op het strand!
F2 wordt een derby op Zandvoort, zeker als die lompe boeren van Prema ook gaan meedoen volgend jaar.quote:Op dinsdag 17 september 2019 15:23 schreef golfer het volgende:
Bron: NOS
Naast de Formule 1 doen ook de opleidingsklassen Formule 2 en 3 in het eerste weekeinde van mei volgend jaar het circuit van Zandvoort aan. De kalender van beide raceklassen is dinsdag bekendgemaakt.
De Grand Prix van Nederland in de Formule 1 staat voor het weekeinde van 1-3 mei op het programma. De internationale autosportfederatie FIA moet die kalender officieel nog goedkeuren. Dat gebeurt begin oktober.
Zandvoort is voor de Formule 2 en 3 de tweede race van het seizoen. De openingsrace is voor beide klassen in het weekeinde van 20-22 maart in Bahrein.
In de Formule 2 rijdt momenteel Nyck de Vries. De Nederlander voert het kampioenschap aan, maar vertrekt volgend jaar naar de Formule E. In de Formule 3 rijden dit seizoen Richard Verschoor en Bent Viscaal.
😂😂😂🙈🙈quote:Op dinsdag 17 september 2019 18:22 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Wat had je anders verwacht bij een kombocht van 18 graden? Geen muur? Als ze dan uit de bocht vliegen eindigen ze op het strand!
Dikke grindbak met een nog grotere helling?quote:Op dinsdag 17 september 2019 18:22 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Wat had je anders verwacht bij een kombocht van 18 graden? Geen muur? Als ze dan uit de bocht vliegen eindigen ze op het strand!
Zwaartekracht?quote:Op dinsdag 17 september 2019 19:11 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dikke grindbak met een nog grotere helling?
Ik las 3,5 meter verschil qua hoogte tussen de binnenkant en buitenkant van de bochtquote:Op dinsdag 17 september 2019 17:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het zal wel oplopend tot 17% (= ongeveer 30 graden) zijn. Je moet toch eerst flink wat snelheid opbouwen voor je aan de steile wand begint.
Waar zie je dat?quote:Op dinsdag 17 september 2019 19:26 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Wel mooi dat Circuit Zandvoort in de media verneemt dat de F2 en F3 er ook komen
quote:Op dinsdag 17 september 2019 19:29 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
https://www.gpblog.com/nl(...)f3-ook-krijgen-.html
Nee hoor, Frankrijk heeft nl. volgend jaar geen F2 en F3.quote:Op dinsdag 17 september 2019 19:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lijkt me dat je daar toch gewoon standaard vanuit mag gaan, zeker bij een Europese race
Mja. Maar asfalt had wel gekunt nog. Als ik zo even google dan kom ik uit op de bochten van Michigan. Dat is best fors.quote:
Met een kombocht van 18 graden een asfalt uitloopstrook? Überhaupt is er op Zandvoort geen plek voor en lijkt me ook niet de veilige optie.quote:Op dinsdag 17 september 2019 19:46 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mja. Maar asfalt had wel gekunt nog. Als ik zo even google dan kom ik uit op de bochten van Michigan. Dat is best fors.
Pirelli maakt zich al zorgen.
17% is bijna 30 gradenquote:Op dinsdag 17 september 2019 19:50 schreef McLaren_Fan het volgende:
Ik ben benieuwd of de FIA de plannen voor een kombocht van 18 graden gaat goedkeuren
Gemiddeld genomen is de temperatuur op die dag eerder 15 graden.quote:Op dinsdag 17 september 2019 20:28 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Er wordt toch gesproken over 18 graden?
En 18 graden zal de kombocht worden, grappenmaker. Indien deze er komt.....quote:Op dinsdag 17 september 2019 20:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen is de temperatuur op die dag eerder 15 graden.
Zijn metrische en imperiale graden anders? (Sarcastisch bedoeld)quote:Op dinsdag 17 september 2019 20:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zal wel iets hopeloos misgaan tussen metrische en imperiale getallen.
Het verschil is natuurlijk wel dat ze op LVMS met een Indycar 400 km/h rijden. Op Zandvoort gaan ze op dat punt 270 bij het insturen, maximaal.quote:Op dinsdag 17 september 2019 19:50 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Met een kombocht van 18 graden een asfalt uitloopstrook? Überhaupt is er op Zandvoort geen plek voor en lijkt me ook niet de veilige optie.
Dan Wheldon is op de Las Vegas Motor Speedway omgekomen in de INDYCAR. Daar zijn de kombochten 20 graden en dat is voor de INDYCAR te gek. Ik ben benieuwd of de FIA de plannen voor een kombocht van 18 graden gaat goedkeuren
Het wordt 18 graden, niet %.. Waar haal je % vandaan?quote:
IndyCar rijdt nog steeds op de Texas Motorspeedway daar hebben bocht 3 en 4 een banking van 25 graden.quote:Op dinsdag 17 september 2019 19:50 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Met een kombocht van 18 graden een asfalt uitloopstrook? Überhaupt is er op Zandvoort geen plek voor en lijkt me ook niet de veilige optie.
Dan Wheldon is op de Las Vegas Motor Speedway omgekomen in de INDYCAR. Daar zijn de kombochten 20 graden en dat is voor de INDYCAR te gek. Ik ben benieuwd of de FIA de plannen voor een kombocht van 18 graden gaat goedkeuren
Plannen en tekeningen zijn nog niet goedgekeurd door de FIAquote:Op dinsdag 17 september 2019 20:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het verschil is natuurlijk wel dat ze op LVMS met een Indycar 400 km/h rijden. Op Zandvoort gaan ze op dat punt 270 bij het insturen, maximaal.
FIA heeft de wijzigingen al goedgekeurd voor zover ik kon vinden. Plannen zijn al sinds juni bekend bij de FIA, en zijn in de tussentijd op aangeven van de FIA bijgewerkt.
[..]
Het wordt 18 graden, niet %.. Waar haal je % vandaan?
Sorry, verkeerd gelezenquote:Op dinsdag 17 september 2019 20:34 schreef TagForce het volgende:
Het wordt 18 graden, niet %.. Waar haal je % vandaan?
De voorstellen wel, daarom is er inmiddels ook al gezegd dat er 3 mei een GP in Zandvoort komt.quote:Op dinsdag 17 september 2019 20:36 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Plannen en tekeningen zijn nog niet goedgekeurd door de FIA
Pijnlijk he, dat het meer en meer waarheid lijkt te wordenquote:Op dinsdag 17 september 2019 20:36 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Plannen en tekeningen zijn nog niet goedgekeurd door de FIA
quote:"Er moeten nog allerlei vergunningen worden aangevraagd en verleend", zei hij in een reactie op een vraag van presentator Rick Nieman. "Dat geldt voor Zandvoort en de provincie Noord-Holland. Die zijn daar ongelofelijk hard mee bezig."
....
Bruins zei dat het kabinet er "natuurlijk" alles aan gaat doen om de race door te laten gaan. "Heel Nederland kijkt ernaar uit en het zou fantastisch zijn als we 'vroem' horen op 3 mei volgend jaar."
Buiten de hele discussie of de verplaatsing van de discussie opwarming en CO2 uitstoot naar stikstof een relevante is, lijkt het me duidelijk dat het tegenhouden van F1 vanwege stikstof niets meer is dan symboolpolitiek. Net alsof die paar racewagens een significante bijdrage doen aan het probleem.quote:Op maandag 23 september 2019 08:47 schreef Lionheaad het volgende:
Bruins: 'Formule 1 moet niet dupe worden van stikstofbesluit'
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nodig-voor-formule-1quote:Zandvoort heeft extra geld nodig voor Formule 1: 4 miljoen blijkt onvoldoende
3 uur 0 minuten geleden Aangepast: 1 uur 31 minuten geleden
Max Verstappen tijdens een demonstratie op het circuit van Zandvoort. Beeld © ANP
Vier miljoen euro trok de gemeente Zandvoort dit jaar uit voor de organisatie van een Formule 1-race op circuit Zandvoort. Maar dat is niet genoeg, blijkt uit de concept-najaarsnota die nog besproken moet worden in de gemeenteraad..
Het Formule 1-budget 'staat onder spanning', klinkt het zuinigjes in het raadsstuk. De korte voorbereidingstijd voor de grand prix die voor mei 2020 is voorzien, de hoge werkdruk en de vele media-aandacht en -verzoeken maken dat er veel ambtelijke capaciteit nodig is om het project tot een goede uitvoering te brengen.
Meebetalen aan het spoor
Ronduit een tegenvaller is de 1,2 miljoen euro die Zandvoort bij moet dragen aan gewenste aanpassingen aan het spoor. Die moeten het mogelijk maken dat op wedstrijddagen tot twaalf treinen per uur van en naar Zandvoort moeten kunnen rijden, om zo veel mogelijk van de verwachte 125.000 bezoekers per dag per trein aan en af te voeren.
Eerder stelde het college van Zandvoort nog dat 'dergelijke kosten – indien van toepassing – niet voor rekening van de gemeente Zandvoort mogen komen'. In de najaarsnota is dat vergeten en schrijft het college dat destijds 'geen rekening is gehouden met kosten van mogelijke aanpassingen aan het treinstation Zandvoort en het spoortracé'.
Lobbyist
Een tweede tegenvaller is de lobbyist die het college na aandringen van de raad in de arm moest nemen. Ook 'eventuele kosten' van deze persoon zijn niet in het huidige budget voorzien, meldt het college. Bedragen worden in de najaarsnota nog niet genoemd. "Momenteel worden de (kosten)ramingen geactualiseerd". In de loop van oktober moet 'een actueel financieel beeld' van het project beschikbaar zijn.
De grand prix is voor een periode van drie jaar naar Zandvoort gehaald. Maar ook na 2022 wil de gemeente dat het Formule 1-circus de kustplaats blijft aandoen. "Het college gaat er van uit dat de terugkeer van de Formule 1 een dermate succes wordt dat de optie voor de jaren 2023 en 2024 werkelijkheid wordt." De financiën daarvoor – voorlopig geraamd op 400 duizend euro per jaar – wil het college als stelpost opnemen in de begrotingen.
Coalitiepartij gepikeerd
De grootste raadsfractie, tevens coalitiepartij, OPZ is not amused, blijkt uit raadsvragen die zijn ingediend. Volgens fractievoorzitter Peter Kramer is op een informatiebijeenkomst begin september toegezegd dat de 1,2 miljoen euro die nodig is voor spooraanpassingen zou worden gedekt uit de 4 miljoen die in maart opzij werd gezet.
De fractie wil een risicoanalyse omdat 'op dit moment geen onderbouwd financieel overzicht kan worden aangeleverd van al gedane bestedingen, toekomstige verplichtingen en toezeggingen'. Daardoor nemen de zorgen bij OPZ toe dat het college geen controle heeft over de financiën van het project.
De huisjesmelker prinsquote:Op maandag 23 september 2019 14:46 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nodig-voor-formule-1
Het wordt dus toch allemaal duurder dan de eerder genoemde 4 miljoen. Het zal wel afgetikt worden door iemand, maar toch.
Dat station wat verbouwd moet worden is niet alleen voor de F1. Dat had jaren terug al moeten gebeuren voor het strandvolk.quote:Op maandag 23 september 2019 14:46 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)nodig-voor-formule-1
Het wordt dus toch allemaal duurder dan de eerder genoemde 4 miljoen. Het zal wel afgetikt worden door iemand, maar toch.
quote:De gemeente Zandvoort en het circuit slagen er al tien maanden niet in om overeenstemming te bereiken over de huur die het circuit Zandvoort moet betalen voor het gebruik van gemeentegrond. Het college waarschuwt in de concept-najaarsnota dat de toekomstige 'erfpachtcanon' lager kan uitvallen dan de huidige. Dat betekent dat het circuit minder gaat betalen aan de gemeente.
twitter:thijszonneveld twitterde op maandag 23-09-2019 om 09:32:22Minstens tien miljoen aan overheidsgeld. Veel bouwen en verbouwen. Duinen afgraven. Logistieke problemen. Hoop extra stikstof in de lucht.Als je die F1-race per se naar Nederland wilt halen, kan iemand me dan uitleggen waarom het in Zandvoort moet en niet in Assen? reageer retweet
Wat Thijs Zonneveld er van vindt lijkt me niet helemaal relevant.quote:Op maandag 23 september 2019 16:13 schreef golfer het volgende:
Thijs Zonneveld is ook niet helemaal voorstander:twitter:thijszonneveld twitterde op maandag 23-09-2019 om 09:32:22Minstens tien miljoen aan overheidsgeld. Veel bouwen en verbouwen. Duinen afgraven. Logistieke problemen. Hoop extra stikstof in de lucht.Als je die F1-race per se naar Nederland wilt halen, kan iemand me dan uitleggen waarom het in Zandvoort moet en niet in Assen? reageer retweet
met de rechtse kabinetten die alles willen terugverdienen is het heel logisch dat dit een nooit renderende investering zou zijn voor die 3 weekenden per jaar dat het eens vol is in de trein tussen zandvoort en haarlem.quote:Op maandag 23 september 2019 15:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat station wat verbouwd moet worden is niet alleen voor de F1. Dat had jaren terug al moeten gebeuren voor het strandvolk.
Struisvogel gedrag van regeringen geweest, afspraken gemaakt niet nagekomen rechtelijke uitspraak, regering moet toch aan hun eigen afspraken voldoen.quote:Op maandag 23 september 2019 16:41 schreef Themeparktommy het volgende:
Wat is dat toch ineens met die stikstof?
quote:Op maandag 23 september 2019 17:17 schreef McLaren_Fan het volgende:
Begroting niet rond, vergunningen nog niet aangevraagd, bouwplannen nog niet goedgekeurd (door de FIA), een vervallen circuit met verouderde faciliteiten en een hele krappe deadline voor verbouwingen.
Gaat helemaal goed komen met de Dutch GP!
Wel een echte no nonsens journalist.quote:Op maandag 23 september 2019 16:31 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Wat Thijs Zonneveld er van vindt lijkt me niet helemaal relevant.
Dat is toch die gast die beloftes verbreekt en ineens alle geheimen gesprekken in de pers gooit?
twitter:hanslaroes twitterde op maandag 23-09-2019 om 16:16:09Bestellen we alvast een parlementaire enquête naar de F1-race op Zandvoort in 2020? Besluitvorming, beïnvloeding, negeren regelgeving en enorme kostenoverschrijdingen? reageer retweet
Ben benieuwd of er nog veel kaarten verkocht gaan worden met de huidige ontwikkelingen.quote:Op maandag 23 september 2019 17:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Krijg net een mail dat de mensen die er naast hebben gekregen as maandag weer een kans krijgen. Alleen vrij, zat of weekend. Geen zondag of passe-partouts.
Week er na algemen verkoop.
Het gaat niet naar Assen, nooit. Vergeet het maar en kap met die plaats in dit topic noemen.quote:Op maandag 23 september 2019 18:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als het alsnog naar Assen gaat dan zullen de verkochte kaarten daar toch wel geldig zijn?
Want dan hoeft Zandvoort die 20 miljoen niet aan de FIA te betalen
Als het allemaal doorgaat (waar ik gewoon van uitga) is een parlementaire enquête inderdaad op zijn plaats. Daar kunnen andere publieke/private projecten heel veel van leren, hoe je in korte tijd zoiets groots kan optuigen in plaats van tijd en geld verspillen aan een eindeloze stroom vergaderingen en consultants. Ben je jaren en miljarden verder en nog geen schep in de grond.quote:Op maandag 23 september 2019 17:24 schreef golfer het volgende:
twitter:hanslaroes twitterde op maandag 23-09-2019 om 16:16:09Bestellen we alvast een parlementaire enquête naar de F1-race op Zandvoort in 2020? Besluitvorming, beïnvloeding, negeren regelgeving en enorme kostenoverschrijdingen? reageer retweet
Nooit weet je niet, maar in elk geval niet voor 2023.quote:Op maandag 23 september 2019 18:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat niet naar Assen, nooit. Vergeet het maar en kap met die plaats in dit topic noemen.
Het is Zandvoort, of niks.quote:Op maandag 23 september 2019 18:11 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als het alsnog naar Assen gaat dan zullen de verkochte kaarten daar toch wel geldig zijn?
Want dan hoeft Zandvoort die 20 miljoen niet aan de FIA te betalen
Nooitquote:Op maandag 23 september 2019 18:22 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Nooit weet je niet, maar in elk geval niet voor 2023.
Het lachen vergaat de burgers van Zandvoort nu al.quote:Op maandag 23 september 2019 18:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk maar gewoon aan 'wie het laatst lacht...' en negeer deze acts.
😂🙈quote:Op maandag 23 september 2019 17:17 schreef McLaren_Fan het volgende:
Begroting niet rond, vergunningen nog niet aangevraagd, bouwplannen nog niet goedgekeurd (door de FIA), een vervallen circuit met verouderde faciliteiten en een hele krappe deadline voor verbouwingen.
Gaat helemaal goed komen met de Dutch GP!
Als je dat leest, kan je je eigenlijk niet anders voorstellen dat het niet door gaat. In Assen had het vrijwel zonder aanpassingen kunnen plaats vinden. Wow... Epic fail.quote:Op maandag 23 september 2019 18:40 schreef McLaren_Fan het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)l-gevallen~bc062bc3/
Ook Assen is geen goede locatie voor de F1. Circuit is daarvoor ook niet geschikt (ook niet na de voorgestelde aanpassingen).quote:Op maandag 23 september 2019 18:48 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Als je dat leest, kan je je eigenlijk niet anders voorstellen dat het niet door gaat. In Assen had het vrijwel zonder aanpassingen kunnen plaats vinden. Wow... Epic fail.
Doe niet zo autoritair joh. Als wij een vergelijking willen maken met Assen dan kan dat.quote:Op maandag 23 september 2019 18:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat niet naar Assen, nooit. Vergeet het maar en kap met die plaats in dit topic noemen.
Maar laroesje is natuurlijk uit op zo veel mogelijk sensatie om deze 'rechtse hobby' weer kwijt te kunnen.quote:Op maandag 23 september 2019 18:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Als het allemaal doorgaat (waar ik gewoon van uitga) is een parlementaire enquête inderdaad op zijn plaats. Daar kunnen andere publieke/private projecten heel veel van leren, hoe je in korte tijd zoiets groots kan optuigen in plaats van tijd en geld verspillen aan een eindeloze stroom vergaderingen en consultants. Ben je jaren en miljarden verder en nog geen schep in de grond.
Woow wie ben jij om te bepalen of het woord Assen niet mag worden genoemd? Mod of niet.quote:Op maandag 23 september 2019 18:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat niet naar Assen, nooit. Vergeet het maar en kap met die plaats in dit topic noemen.
Wanneer ga jij de waarheid onder ogen komen.quote:Op maandag 23 september 2019 19:02 schreef Nattekat het volgende:
Al overwogen dat ik ook gewoon persoonlijk schoon genoeg kan hebben van al die kansloze slechte verliezers die de waarheid niet onder ogen durven te komen?
De waarheid is dat het een puinzooi is in Zandvoort en er nog geen enkele garantie is dat het door kan gaan zoals gepresenteerd.quote:Op maandag 23 september 2019 19:02 schreef Nattekat het volgende:
Al overwogen dat ik ook gewoon persoonlijk schoon genoeg kan hebben van al die kansloze slechte verliezers die de waarheid niet onder ogen durven te komen?
👍🏻quote:Op maandag 23 september 2019 19:04 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
De waarheid is dat het een puinzooi is in Zandvoort en er nog geen enkele garantie is dat het door kan gaan zoals gepresenteerd.
Gek dat die linkse gekkies nooit voor een maraton staan te procederen. Daar rijden talloze motoren van de organisatie en moeten ook tribunes en faciliteiten gebouwd worden die er anders niet zijn. Of bij wielerrondes die ook door natuurgebied trekken.quote:Op maandag 23 september 2019 18:40 schreef McLaren_Fan het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)l-gevallen~bc062bc3/
Ik ben een groot autosportliefhebber en ben absoluut geen boomknuffelaar, maar feit is dat Zandvoort naast een Natura 2000 gebied ligt en je (in Nederland) rekening moet houden met de vergunningen. Vooraf kon iedereen bedenken wat de knelpunten zouden zijn. De organisatie en/of directie van circuit lijkt deze erg gemakkelijk over het hoofd te zienquote:Op maandag 23 september 2019 19:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gek dat die linkse gekkies nooit voor een maraton staan te procederen. Daar rijden talloze motoren van de organisatie en moeten ook tribunes en faciliteiten gebouwd worden die er anders niet zijn. Of bij wielerrondes die ook door natuurgebied trekken.
Maar tegen de F1 gaan we procederen....
Hypocriet.
De eerste schop is nog niet eens de grond in gegaan en jij weet al dat het een kansloze onderneming is. Tot nu toe lopen ze nog gewoon op schema.quote:Op maandag 23 september 2019 19:04 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
De waarheid is dat het een puinzooi is in Zandvoort en er nog geen enkele garantie is dat het door kan gaan zoals gepresenteerd.
Waar zeg ik dat ik het een kansloze onderneming vind? Ik zeg alleen dat het nu een puinzooi is met vergunningen, nog niet goedgekeurde plannen en eventuele procedures.quote:Op maandag 23 september 2019 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De eerste schop is nog niet eens de grond in gegaan en jij weet al dat het een kansloze onderneming is. Tot nu toe lopen ze nog gewoon op schema.
Besef jij wel wat er allemaal moet gebeuren?quote:Op maandag 23 september 2019 19:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De eerste schop is nog niet eens de grond in gegaan en jij weet al dat het een kansloze onderneming is. Tot nu toe lopen ze nog gewoon op schema.
Lichtelijk overdreven Enkel de finale inspectie was bijzonder laat.quote:Op maandag 23 september 2019 20:02 schreef Sinister-D- het volgende:
De Koreaanse GP in 2010 werd ook pas 2 weken van te voren goedgekeurd en bevestigd plaats te vinden. En alles omringend was evengoed nog een grote modderige puinzooi.
Dus als ze willen kan het wel....
:’)quote:Op maandag 23 september 2019 19:02 schreef Nattekat het volgende:
Al overwogen dat ik ook gewoon persoonlijk schoon genoeg kan hebben van al die kansloze slechte verliezers die de waarheid niet onder ogen durven te komen?
quote:Op maandag 23 september 2019 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoeveel assen zitten er eigenlijk op een formule 1 wagen? 😎
quote:Op maandag 23 september 2019 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoeveel assen zitten er eigenlijk op een formule 1 wagen? 😎
Banquote:Op maandag 23 september 2019 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoeveel assen zitten er eigenlijk op een formule 1 wagen? 😎
quote:Stilgelegd
Maar er is ook goed nieuws, zegt hij. De spoedprocedure die de drie organisaties bij de bestuursrechter hadden aangespannen tegen de ontheffing, blijkt niet meer nodig. Op last van de provincie heeft het circuit het werk moeten stilleggen omdat er geen vergunningen voor zijn. “Een eerste succes”, laat Van Broekhoven weten. “Er is erkend dat het circuit zonder vergunning bezig is geweest in het Natura2000-gebied en het werk staat stil totdat er vergunningen zijn.”
quote:De Dutch Grand Prix organisatie erkent dat de vergunningen nog niet allemaal rond zijn. Sportief directeur Jan Lammers zei tegen het Haarlems Dagblad dat te kunnen opvangen. “Als er nu bepaalde vergunningen worden ingehouden, wil dat niet zeggen dat de Grand Prix in gevaar komt. We kunnen het dan alleen niet zo goed en mooi organiseren als we zouden willen.”
Als je ziet hoe deze club de volledige bouwsector heeft stil gelegd dan acht ik dit als zeer bedreigend voor Zandvoort. 1000’en bouwprojecten liggen stil met veel grotere belangen dan sport en vermaak.quote:Op dinsdag 24 september 2019 07:17 schreef McLaren_Fan het volgende:
https://www.destentor.nl/(...)in-het-nauw~a986ecbd
Jeugdzorg levert geen geld op, de Grand Prix wel. De lokale economie en de overheid verdienen er meer aan dan wat de gemeente bijpast. Althans dat is in Spa het geval.quote:Op dinsdag 24 september 2019 08:15 schreef LorneMalvo het volgende:
Dit zijn een paar stevige tegenvallers. Waarbij ik persoonlijk nog het meest onder de indruk ben van de miljoenen die de gemeente er tegenaan wil/moet smijten (8 mio). Voor 3 dagen racen. Voor 2 jaar, daarna geen garanties. Maar wel tekorten op jeugdzorg?
https://nl.motorsport.com(...)1-zandvoort/4537756/quote:Ook dit jaar maakt de race wellicht opnieuw zeven miljoen euro verlies. Winst maken is gelukkig geen must, want door de economische en promotionele waarde van de Grand Prix Formule 1 wordt het verschil met een glimlach bijgepast door de Waalse overheid. "De Grand Prix verliest ieder jaar zeven miljoen euro, dat weten we. Maar er komt dertig miljoen terug via allerlei belastingen”, duidt De Boever.
Dit is lulkoek voor de bühne.quote:Op dinsdag 24 september 2019 08:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jeugdzorg levert geen geld op, de Grand Prix wel. De lokale economie en de overheid verdienen er meer aan dan wat de gemeente bijpast. Althans dat is in Spa het geval.
[..]
https://nl.motorsport.com(...)1-zandvoort/4537756/
Ja of gewoon beide? Waarom moeten we altijd 'een kant' kiezen?quote:Op dinsdag 24 september 2019 08:30 schreef franklop het volgende:
Het stikstofbesluit zal wel het grootste probleem zijn of het überhaupt allemaal door kan gaan. Kabinet kan wel zeggen dat de F1 er niet onder mag lijden, maar denk dat veel mensen liever hebben dat hun huis op tijd klaar is, dan dat er geracet kan worden in Zandvoort.
Gezien alle ontwikkelingen denk ik dat het negeren ervan al een gepasseerd station isquote:Op dinsdag 24 september 2019 08:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ja of gewoon beide? Waarom moeten we altijd 'een kant' kiezen?
Gewoon dat stikstofakkoord ergens stoppen waar de zon niet schijnt.
Want het past niet in je straatje?quote:Op dinsdag 24 september 2019 08:35 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Dit is lulkoek voor de bühne.
Ik heb hier geen straatje in. Dus tot zover dat.quote:Op dinsdag 24 september 2019 08:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want het past niet in je straatje?
Met het één los je ook het ander op.quote:Op dinsdag 24 september 2019 08:30 schreef franklop het volgende:
Het stikstofbesluit zal wel het grootste probleem zijn of het überhaupt allemaal door kan gaan. Kabinet kan wel zeggen dat de F1 er niet onder mag lijden, maar denk dat veel mensen liever hebben dat hun huis op tijd klaar is, dan dat er geracet kan worden in Zandvoort.
Dat zijn van die berekeningen waar iedereen naar eigen voordeel rekent om het verhaal maar kloppend te maken. Je hebt geen idee wat ze berekenen, hoe ze cijfers bepaald hebben en over welke periode. Daarbij zijn het Walen dus in hoeverre er uberhaupt serieus gerekend is kun je je ook afvragen.quote:Op dinsdag 24 september 2019 08:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jeugdzorg levert geen geld op, de Grand Prix wel. De lokale economie en de overheid verdienen er meer aan dan wat de gemeente bijpast. Althans dat is in Spa het geval.
[..]
https://nl.motorsport.com(...)1-zandvoort/4537756/
Joh, 10 tallen!quote:Op dinsdag 24 september 2019 07:38 schreef DorothyGale het volgende:
Is het wel eens eerder gebeurd dat een circuit niet op tijd klaar/afgekeurd was? En wat is dan in dit geval plan B voor de organisatie?
Maar als het dat weekend in Amsterdam Beach niet door kan gaan, zullen ze dat circus toch moeten verkAssen. Is er een officieel reservecircuit aangewezen?quote:Op maandag 23 september 2019 18:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat niet naar Assen, nooit. Vergeet het maar en kap met die plaats in dit topic noemen.
Dan wordt GP niet verredenquote:Op dinsdag 24 september 2019 10:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar als het dat weekend in Amsterdam Beach niet door kan gaan, zullen ze dat circus toch moeten verkAssen. Is er een officieel reservecircuit aangewezen?
quote:Op dinsdag 24 september 2019 10:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
geen letter over al die liefhebbers die nu al uitkijken naar een leuk evenement op 3 mei. Daar is geen aandacht voor.
Er worden niet-bedreigde diersoorten genoemd, die verder niet in de media op beeld willen verschijnen.
Maandag een nieuwe poging om legitiem kaarten te bestellen. Ik ben bereid om een zandhagedis en rugstreeppad te adopteren. Op 3 mei gaan er 20 auto's een optocht rijden op Zandvoort en daar ben ik graag bij.
laten we kappen met de negatieve energie hier
Dan laten we ons verrAssen.quote:Op dinsdag 24 september 2019 10:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar als het dat weekend in Amsterdam Beach niet door kan gaan, zullen ze dat circus toch moeten verkAssen. Is er een officieel reservecircuit aangewezen?
Als het er eenmaal echt aankomt gaat de enorme hype die gaat ontstaan je ook snel de strot uithangen, dat die kant gaan we ook krijgenquote:Op dinsdag 24 september 2019 10:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
geen letter over al die liefhebbers die nu al uitkijken naar een leuk evenement op 3 mei. Daar is geen aandacht voor.
Er worden niet-bedreigde diersoorten genoemd, die verder niet in de media op beeld willen verschijnen.
Maandag een nieuwe poging om legitiem kaarten te bestellen. Ik ben bereid om een zandhagedis en rugstreeppad te adopteren. Op 3 mei gaan er 20 auto's een optocht rijden op Zandvoort en daar ben ik graag bij.
laten we kappen met de negatieve energie hier
Kappen met die onzin....quote:Op dinsdag 24 september 2019 10:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar als het dat weekend in Amsterdam Beach Zandvoort niet door kan gaan, zullen ze dat circus toch moeten verkAssen. Is er een officieel reservecircuit aangewezen?
Dan gaat het feest niet door. Assen zal nooit de F1 hosten, die hele discussie is compleet nutteloos.quote:Op dinsdag 24 september 2019 10:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Maar als het dat weekend in Amsterdam Beach niet door kan gaan, zullen ze dat circus toch moeten verkAssen. Is er een officieel reservecircuit aangewezen?
Laat je toch eens verassen door Assen.quote:Op dinsdag 24 september 2019 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan gaat het feest niet door. Assen zal nooit de F1 hosten, die hele discussie is compleet nutteloos.
Ach, zeg nooit nooit. Als Zandvoort het in 2020 niet rond krijgt (wat zéér waarschijnlijk is) en de organisatoren willen toch een Nederlandse GP, dan maakt Assen voor 2021 en verder wellicht een kans. Toen Donington Park de GP “gegund” werd en deze niet door kon gaan is er een nieuwe deal met Silverstone gemaakt. Maar ook Assen zal geen leuke races opleveren... Nederland heeft geen geschikt circuit voor de F1.quote:Op dinsdag 24 september 2019 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan gaat het feest niet door. Assen zal nooit de F1 hosten, die hele discussie is compleet nutteloos.
Assen was toch een verboden woord in dit topic?quote:Op dinsdag 24 september 2019 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan gaat het feest niet door. Assen zal nooit de F1 hosten, die hele discussie is compleet nutteloos.
Ach, we kunnen onsquote:Op dinsdag 24 september 2019 12:15 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Assen was toch een verboden woord in dit topic?
Een aantal mensen denkt schijnbaar dat je allemaal speciale belastingen mag gaan innen als je een evenement organiseert. De enigen die netto gaan verdienen zijn de FIA en haar netwerkpartijen. Zandvoort krijgt wat geld voor de vergunning, waarschijnlijk. Geen 8 miljoen gok ik zo.quote:Op dinsdag 24 september 2019 09:04 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat zijn van die berekeningen waar iedereen naar eigen voordeel rekent om het verhaal maar kloppend te maken. Je hebt geen idee wat ze berekenen, hoe ze cijfers bepaald hebben en over welke periode. Daarbij zijn het Walen dus in hoeverre er uberhaupt serieus gerekend is kun je je ook afvragen.
Poging tot haiku?quote:Op dinsdag 24 september 2019 12:48 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Ach, we kunnen ons
Storen aan de gekkigheid rond Zandvoort.
Serieus kunnen we het niet nemen.
Eerlijk gezegd vind ik het verspilling
Neemt niet weg dat een dutchgp goud is.
Dat had er destijds ook al alle schijn van dat die deal meer gebruikt werd als pressie middel tov Silverstone dan een echte reële optie.quote:Op dinsdag 24 september 2019 12:11 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Toen Donington Park de GP “gegund” werd en deze niet door kon gaan is er een nieuwe deal met Silverstone gemaakt.
Op Donington dachten ze daar anders over. Circuit is failliet gegaan aan de verbouwingen en de fees die ze aan de FOM verschuldigd waren.quote:Op dinsdag 24 september 2019 13:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat had er destijds ook al alle schijn van dat die deal meer gebruikt werd als pressie middel tov Silverstone dan een echte reële optie.
Ze hadden beter kunnen zorgen dat het in ieder geval goed geregeld zou kunnen worden een jaar later.quote:Op dinsdag 24 september 2019 17:28 schreef rubbereend het volgende:
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat ze eerst bedacht hebben dat ze de GP gingen binnen halen en daarna pas dingen zijn gaan regelen op veel gebieden. Als ik zo'n GP zou binnenhalen zou ik al een heel draaiboek voor alles willen hebben.
Op deze manier voeden ze alleen maar de negatieve stroming terwijl het enthousiasme verstomt.
ze hadden beter van te voren dingen kunnen regelen. Dit je al vrij snel moet terug komen op je vervoersplan wil zeggen dat je je er totaal op verkeken hebt en nauwelijks over is nagedacht. En dat valt me van ze tegen want er zitten best een aantal slimme mensen bij elkaar in de organisatiequote:Op dinsdag 24 september 2019 17:30 schreef DKUp het volgende:
[..]
Ze hadden beter kunnen zorgen dat het in ieder geval goed geregeld zou kunnen worden een jaar later.
Zal wel lukken in 2020, maar met een hoop gezeur en halve uitgewerkte plannen.
I know. Vandaar ook dat ik zeg dat het alle schijn ervan had. Vond het destijds al vreemd dat Silverstone al direct paraat stond én direct een contract kreeg van 20(?) jaar. Het leek erop dat Ecclestone er alles aan deed om Donington ten gronde te richten en op Silverstone meer druk te zetten, er leek destijds veel achter de schermen aan de hand te zijn iig. Specifiek weet ik het ook niet meer, is alweer een tijdje terug.quote:Op dinsdag 24 september 2019 13:36 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Op Donington dachten ze daar anders over. Circuit is failliet gegaan aan de verbouwingen en de fees die ze aan de FOM verschuldigd waren.
Jaquote:Op dinsdag 24 september 2019 17:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze hadden beter van te voren dingen kunnen regelen. Dit je al vrij snel moet terug komen op je vervoersplan wil zeggen dat je je er totaal op verkeken hebt en nauwelijks over is nagedacht. En dat valt me van ze tegen want er zitten best een aantal slimme mensen bij elkaar in de organisatie
Wordt een me een epic klucht van heb ik jou daar. En zie straks je geld maar eens terug te krijgen. Verbaas me dat dit zover heeft kunnen komen, zijn er dan geen tussentijdse mijlpalen vanuit overheid of FOM?quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:12 schreef McLaren_Fan het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-prix-zandvoort.html![]()
![]()
Gaat er iemand nog voor de nieuwe kaarten die beschikbaar zijn gekomen?
_ O-![]()
Zelfs daar zou ik niet meer van opkijken inderdaad.quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:19 schreef sp3c het volgende:
begint wel heel wazig te worden zo
ik zit te wachten op een bericht in de trent van 'die of die is er met het geld vandoor'
Als Jantje Lammers ineens weer met Racing For Holland gaat rijden, weten we waar de gelden van de ticketverkoop gebleven zijn!quote:Op dinsdag 24 september 2019 18:20 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zelfs daar zou ik niet meer van opkijken inderdaad.
Net ik Vertrek dit, waar ze ook altijd beginnen zonder vergunningquote:Op dinsdag 24 september 2019 18:12 schreef McLaren_Fan het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-prix-zandvoort.html![]()
![]()
Gaat er iemand nog voor de nieuwe kaarten die beschikbaar zijn gekomen?
_ O-![]()
De problematiek mbt stikstof zou idd ook Assen (kunnen) treffen. Ben ook geen advocaat van de duivel die de GP naar Assen wil. Zeker niet!quote:Op dinsdag 24 september 2019 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
Het grootste probleem is de stikstofwetgeving (PAS) die door de Raad van State is teruggedraaid.
Dat was pas nadat Zandvoort de Grand Prix toegewezen kreeg.
Zelfs het wielrennen moet er aan geloven, want ook de start van de Vuelta in Utrecht volgend jaar staat hierdoor op losse schroeven.
https://www.ad.nl/binnenl(...)uitspraak~a4b90eeb6/
En dat probleem zou Assen ook hebben als zij de Grand Prix toegewezen hadden gekregen.
dat is gewoon een heel brede lijst waarvan voor veel geldt het of het nog maar de vraag is of het geraakt wordt. Rond de verbouwingen van Zandvoort is dat veel waarschijnlijkerquote:Op dinsdag 24 september 2019 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
Het grootste probleem is de stikstofwetgeving (PAS) die door de Raad van State is teruggedraaid.
Dat was pas nadat Zandvoort de Grand Prix toegewezen kreeg.
Zelfs het wielrennen moet er aan geloven, want ook de start van de Vuelta in Utrecht volgend jaar staat hierdoor op losse schroeven.
https://www.ad.nl/binnenl(...)uitspraak~a4b90eeb6/
En dat probleem zou Assen ook hebben als zij de Grand Prix toegewezen hadden gekregen.
het noodverband wat er jaren voor gezorgd heeft dat er gewoon doorgegaan kon worden is juist verboden. Er zal echt wat gedaan moeten worden.quote:Op dinsdag 24 september 2019 22:00 schreef Vriezzer het volgende:
Reken maar dat de topambtenaren broeden op een spoedwet waarmee e.e.a. tijdelijk rechtgetrokken gaat worden.
Assen hoeft wel minder te verbouwen eigenlijk dan Zandvoort.quote:Op dinsdag 24 september 2019 19:31 schreef sasquatsch het volgende:
Het grootste probleem is de stikstofwetgeving (PAS) die door de Raad van State is teruggedraaid.
Dat was pas nadat Zandvoort de Grand Prix toegewezen kreeg.
Zelfs het wielrennen moet er aan geloven, want ook de start van de Vuelta in Utrecht volgend jaar staat hierdoor op losse schroeven.
https://www.ad.nl/binnenl(...)uitspraak~a4b90eeb6/
En dat probleem zou Assen ook hebben als zij de Grand Prix toegewezen hadden gekregen.
Ik voel een nieuw Tv-format ontstaan..quote:Op woensdag 25 september 2019 07:26 schreef VacaLoca het volgende:
Knap bouwproject wat in 7 maanden klaar is als de vergunningen nog aangevraagd moeten worden.
Het nieuwe asfalt wat ze willen hebben liggen is binnen een week geregeld.quote:Op woensdag 25 september 2019 07:26 schreef VacaLoca het volgende:
Knap bouwproject wat in 7 maanden klaar is als de vergunningen nog aangevraagd moeten worden.
De pits moeten ook aangepast worden, of moeten al de teams en de FIA hun materieel kwijt in de huidige 18 (hele krappe) garages?quote:Op woensdag 25 september 2019 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het nieuwe asfalt wat ze willen hebben liggen is binnen een week geregeld.
Nieuwe pitsingang ook.
Tribunes kunnen portable. Staat binnen een week als het moet
Alleen de banking van Bosuit en de verplaatsing van de bochten duurt wat langer. Voor de rest ligt het er eigenlijk al.
Technisch gezien kan je er over 2 weken al een GP houden als het moet.
Schijnbaar is die groot genoeg met grotere interne afmetingen dan die van Monaco.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:08 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
De pits moeten ook aangepast worden, of moeten al de teams en de FIA hun materieel kwijt in de huidige 18 (hele krappe) garages?
Hahahahaquote:Op woensdag 25 september 2019 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schijnbaar is die groot genoeg met grotere interne afmetingen dan die van Monaco.
Monaco heeft een status aparte qau heel veel regels die de FIA stelt.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schijnbaar is die groot genoeg met grotere interne afmetingen dan die van Monaco.
Tijdelijke tribunes gaan het inderdaad worden, maar daarvoor moeten duinen afgegraven en verplaatst worden. Is niet zo maar gedaanquote:Op woensdag 25 september 2019 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tribunes kunnen portable. Staat binnen een week als het moet
Half juni was ben begonnen met het vervangen van het asfalt en de GP half juli 😉quote:Op woensdag 25 september 2019 12:49 schreef Nattekat het volgende:
Had Silverstone niet ooit een week van tevoren al het asfalt opnieuw aangelegd?
Help mijn man (lees: Jan Lammers) is klusserquote:Op woensdag 25 september 2019 08:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik voel een nieuw Tv-format ontstaan..
Verzachtende omstandigheid is wel dat in de uitspraak over de PAS (stikstof) van de Raad van State in mei de rekenmodule ook is afgeschoten. Daarnaast was de consequentie van de uitspraak dat de provincies geen nieuwe vergunning op basis van de Wnb meer konden verlenen.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:58 schreef sp3c het volgende:
klinkt allemaal niet vreselijk lastig trouwens maar dan moet je wel een keer kunnen beginnen
waarom die vergunningsaanvragen niet direct de deur uit gegaan zijn toen de geruchtenmolen begon te draaien is mij echt een raadsel hoor ...
Lijkt mij een prima plan.quote:Op woensdag 25 september 2019 15:13 schreef Airbus89 het volgende:
Reken er maar op dat als het in 2020 niet door gaat, het nooit meer gaat gebeuren in dit land.
Ja meid, we weten het nu welquote:
Ik verdenk die bezwaarclubjes er zelfs van dat ze die zeer zeldzame paarsgestreepte duinschildpad (of zo) eerst zelf droppen in zo'n gebied om 'm daarna aan te kunnen wijzen als argument tegen de werkzaamheden en/of race.quote:Op woensdag 25 september 2019 15:13 schreef Airbus89 het volgende:
Die milieuorganisaties gaan het echt verpesten.
Ik ben zelf ook actief als organisator in de autosport (rally) Maar hier is het ook al bijna niet meer te doen, en ik vermoed dat dat met een aantal jaren ook gewoon niet meer kan in Nederland. Dan zit er hier weer een vogeltje te broeden, dan staat er daar weer een plantje die beschermt is.
Mobilisation for the Environment is een grote club die al een aantal rechtzaken heeft gewonnen.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik verdenk die bezwaarclubjes er zelfs van dat ze die zeer zeldzame paarsgestreepte duinschildpad (of zo) eerst zelf droppen in zo'n gebied om 'm daarna aan te kunnen wijzen als argument tegen de werkzaamheden en/of race.![]()
Tegen de tijd dat Greenpeace zich vastketent aan de hekken van het circuit vind ik het een ander verhaal, maar al die andere clubjes zijn toch meer van het niveau "not in my back yard" en "bezwaar maken omdat het kán".
Dit.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:09 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik verdenk die bezwaarclubjes er zelfs van dat ze die zeer zeldzame paarsgestreepte duinschildpad (of zo) eerst zelf droppen in zo'n gebied om 'm daarna aan te kunnen wijzen als argument tegen de werkzaamheden en/of race.![]()
Tegen de tijd dat Greenpeace zich vastketent aan de hekken van het circuit vind ik het een ander verhaal, maar al die andere clubjes zijn toch meer van het niveau "not in my back yard" en "bezwaar maken omdat het kán".
De General admission is gewoon op het terrein van het circuit nu. De overige tribunes zitten in al afgegraven gebied of komen in het infield.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:15 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Tijdelijke tribunes gaan het inderdaad worden, maar daarvoor moeten duinen afgegraven en verplaatst worden. Is niet zo maar gedaan
En? Portable pits in nette portacabins.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:14 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Hahahaha
Nee hoor, sowieso moeten ze 8 meter dieper gemaakt worden. Is al heel vroeg bekend gemaakt. Daarnaast moeten er garages bijkomen, omdat er op Zandvoort maar 18 zijn en dat is niet genoeg voor 20 F1 auto’s en de FIA heeft voor de technische keuring en de auto’s (safety car en medical car) ook garageboxen nodig
Persoonlijk ben ik tegen het muggenziften en mierenneuken. Die gp mag er komen van mij. Maar proberen de autosport als iets quasi milieuvriendelijks neer te zetten gaat me dan ook wat ver. Dat is het namelijk pertinent niet.quote:Op woensdag 25 september 2019 15:13 schreef Airbus89 het volgende:
Die milieuorganisaties gaan het echt verpesten.
Ik ben zelf ook actief als organisator in de autosport (rally) Maar hier is het ook al bijna niet meer te doen, en ik vermoed dat dat met een aantal jaren ook gewoon niet meer kan in Nederland. Dan zit er hier weer een vogeltje te broeden, dan staat er daar weer een plantje die beschermt is.
Mensen vergeten alleen dat juist uit de autosport een hele hoop innovaties komen, zoals het hele hybride rijden, zuiniger rijden, en ook elektrisch.
Reken er maar op dat als het in 2020 niet door gaat, het nooit meer gaat gebeuren in dit land.
Kunnen ze dan niet ergens anders staan, waar geen duinen weg hoeven.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:15 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Tijdelijke tribunes gaan het inderdaad worden, maar daarvoor moeten duinen afgegraven en verplaatst worden. Is niet zo maar gedaan
Voor afgraven van duinen zijn helaas geen vergunningen en kost nog wel tijd 😉quote:Op woensdag 25 september 2019 16:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De General admission is gewoon op het terrein van het circuit nu. De overige tribunes zitten in al afgegraven gebied of komen in het infield.
Nou...
Allemaal op het eigen terrein van het circuit.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:33 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Voor afgraven van duinen zijn helaas geen vergunningen en kost nog wel tijd 😉
Overigens vergeet je voor het gemak dat het circuit ook verbreed moet worden. Betekend verplaatsen van muren en/of hekken.
Niet als je nog enigszins zicht wil hebben op de baan. Zeker als je goed geld hebt betaald voor kaarten wil je we zicht hebben.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:33 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Kunnen ze dan niet ergens anders staan, waar geen duinen weg hoeven.
Maar geen vergunning voor! En eigen terrein? Op gepacht terrein!quote:Op woensdag 25 september 2019 16:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Allemaal op het eigen terrein van het circuit.
8 meter dieper? Waar zijn ze zo diep dan?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:14 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Hahahaha
Nee hoor, sowieso moeten ze 8 meter dieper gemaakt worden. Is al heel vroeg bekend gemaakt. Daarnaast moeten er garages bijkomen, omdat er op Zandvoort maar 18 zijn en dat is niet genoeg voor 20 F1 auto’s en de FIA heeft voor de technische keuring en de auto’s (safety car en medical car) ook garageboxen nodig
Kaartjes zijn toch al verkocht. Dat hoeft het voor dit jaar niet tegen te houden lijkt mij. Pitstraat is ook zo aangepast, zoals Red ook al aangeeft.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:33 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Niet als je nog enigszins zicht wil hebben op de baan. Zeker als je goed geld hebt betaald voor kaarten wil je we zicht hebben.
Portable pits? We hebben het hier over F1. Die FOM gaat niet akkoord met een paar aan elkaar geschakelde portacabins!quote:Op woensdag 25 september 2019 16:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En? Portable pits in nette portacabins.
Zo geregeld.
Jij maakt je echt druk om vanalles.
De aanpassingen van het circuit, de verbreding op het rechte stuk, nieuwe laag asfalt, de bochten en weet ik veel wat, liggen binnen de huidige vergunning.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:34 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Maar geen vergunning voor! En eigen terrein? Op gepacht terrein!
Je kan het ook meteen aan Williams meegevenquote:Op woensdag 25 september 2019 16:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
8 meter dieper? Waar zijn ze zo diep dan?
Wij racen niet vaak op Zandvoort maar de pitboxen zijn niet 8 meter korter als op Spa of andere circuits.
En voor het aantal boxen; ze houden de race ervoor een extra kwalificatie race. Puntentelling 20 tot 1. Team met de minste punten moet hun eigen tent meenemen
Ze moeten dieper, omdat ze zo krap zijn. Heeft slammers reeds bekend gemaakt toen de GP net was aangekondigd.quote:Op woensdag 25 september 2019 16:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
8 meter dieper? Waar zijn ze zo diep dan?
Wij racen niet vaak op Zandvoort maar de pitboxen zijn niet 8 meter korter als op Spa of andere circuits.
En voor het aantal boxen; ze houden de race ervoor een extra kwalificatie race. Puntentelling 20 tot 1. Team met de minste punten moet hun eigen tent meenemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |