quote:Deal: spoor Zandvoort op de schop voor Formule 1
De capaciteit van het spoor tussen Zandvoort en Haarlem gaat voor de Formule 1 flink omhoog. Straks kunnen er tien treinen per uur over de lijn rijden. ProRail, NS en de overheid hebben vanochtend een akkoord bereikt over de kosten.
De spoorwegen luidden in juni bij deze site de noodklok over de gebrekkige capaciteit van de acht kilometer lange spoorlijn naar Zandvoort. Als de Formule 1 begin mei neerstrijkt in de badplaats, verwacht NS in de dagen rond de Grand Prix 50.000 treinreizigers per dag te vervoeren naar de badplaats. Momenteel is de lijn hier totaal ongeschikt voor en kan maximaal vier treinen per uur aan. De spoorwegen zeggen dat twaalf treinen per uur, drie keer zoveel, nodig zijn.
De afgelopen maanden is door ProRail, NS, de gemeente Zandvoort, het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat, de provincie Noord-Holland en de Vervoersregio Amsterdam druk gepraat over een oplossing. Vanmorgen is een deal bereikt over de ruim 7 miljoen euro kostende uitbreiding. Het ministerie draagt, de provincie en de gemeente Zandvoort dragen ieder eenmaal 2,3 miljoen euro bij, de Vervoersregio Amsterdam nog eens 6 ton.
Extra perrons
Bedoeling is dat de stroomvoorziening op de route tussen Haarlem en Zandvoort komend half jaar flink wordt verbeterd, zodat NS het aantal treinen kan opvoeren naar maximaal tien per uur. Door onder meer extra kabels aan te leggen tussen de bovenleiding en het onderstation, is het mogelijk om meer vermogen naar de bovenleiding te krijgen.
Voor dat geld krijgt station Zandvoort ook twee extra perrons en extra in- en uitgangen om de toevloed van reizigers aan te kunnen. Ook worden overwegen in Zandvoort en Overveen aangepakt. Station Haarlem krijgt ondertussen een extra ingang en trappen. Ook op de stations Leiden, Amsterdam CS en Amsterdam Sloterdijk, waar veel raceliefhebbers vandaan komen zal ProRail enkele kleine maatregelen nemen.
Stranddagen
Door de ingrepen kunnen op 3 mei, de datum van de Dutch Grand Prix die door de FIA onlangs is bekendgemaakt, straks tienduizenden reizigers met de trein naar Zandvoort. Voordeel voor NS is dat de spoorwegen door de uitbreiding straks op zomerse stranddagen ook meer treinen kunnen laten rijden naar Zandvoort, een lang gekoesterde wens. ProRail kan dan zes treinen per uur laten rijden.
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur) laat weten verheugd over de deal te zijn. ,,Ik ben blij dat er straks meer mensen naar Zandvoort kunnen naar de zon en zee en ook naar de Formule 1.”
Bron : AD.nl
geweldig dit!quote:Op woensdag 11 september 2019 13:54 schreef Fer het volgende:
Daar heb je ze al. De liefhebbers van Duinpadden en hagedissen komen uit hun holen.
https://www.parool.nl/ned(...)t-begonnen~b05ef20f/
Assen moet ook aangepast wordenquote:Op woensdag 11 september 2019 17:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Uw leest het hier voor het eerst. Heineken Dutch Grand Prix 2020 in Assen.
Als @Nattekat dit leest springt hij uit zijn vel van nijd.quote:Op woensdag 11 september 2019 17:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Uw leest het hier voor het eerst. Heineken Dutch Grand Prix 2020 in Assen.
???quote:Op woensdag 11 september 2019 18:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als @:Nattekat dit leest springt hij uit zijn vel van nijd.
Vieze gore milieusalafisten zijn het.quote:Op woensdag 11 september 2019 13:54 schreef Fer het volgende:
Daar heb je ze al. De liefhebbers van Duinpadden en hagedissen komen uit hun holen.
https://www.parool.nl/ned(...)t-begonnen~b05ef20f/
Zijn er voor de DTM, F3 masters en Jumbo racedagen ook nieuwe wegen aangelegd? Graafwerkzaamheden in beschermd duingebied uitgevoerd? En grote aanpassingen aan het circuit uitgevoerd?quote:Op woensdag 11 september 2019 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vieze gore milieusalafisten zijn het.
Idd. Voor die gore teringlijers is het nooit een probleem geweest dat de dtm, f3 masters, jumbo racedagen werden gehouden... Nu opeens de F1 komt, komen ze uit hun grotten.
Dat soort mensen mogen wel een met kussens geladen vrachtwagen koppen. Is voor de wereld echt beter.
Bij de milieusalafisten gaat het nooit om het behoud zelf, maar om de exposure. Ten aller tijden iddquote:Op woensdag 11 september 2019 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn er voor de DTM, F3 masters en Jumbo racedagen ook nieuwe wegen aangelegd? Graafwerkzaamheden in beschermd duingebied uitgevoerd? En grote aanpassingen aan het circuit uitgevoerd?
Of moeten die teringlijers sowieso ten aller tijden hun smoel houden?
Dit dus.quote:Op woensdag 11 september 2019 23:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
De milieumafia had wel protest ingediend tegen de helikoptervluchten tijdens de Jumbo Racedagen. Dit hebben ze verloren. Met name omdat niet kon worden aangetoond dat de helikopters tot (onevenredige) overlast zouden zijn.
Dat dus. Dus hebben ze gelijk dat ze het aankaarten.quote:Op woensdag 11 september 2019 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
Zijn er voor de DTM, F3 masters en Jumbo racedagen ook nieuwe wegen aangelegd? Graafwerkzaamheden in beschermd duingebied uitgevoerd? En grote aanpassingen aan het circuit uitgevoerd?
Je blijft een eng kereltje dat er maar weinig van snapt he?quote:Op woensdag 11 september 2019 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vieze gore milieusalafisten zijn het.
Idd. Voor die gore teringlijers is het nooit een probleem geweest dat de dtm, f3 masters, jumbo racedagen werden gehouden... Nu opeens de F1 komt, komen ze uit hun grotten.
Dat soort mensen mogen wel een met kussens geladen vrachtwagen koppen. Is voor de wereld echt beter.
Ziedend.quote:Op woensdag 11 september 2019 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vieze gore milieusalafisten zijn het.
Idd. Voor die gore teringlijers is het nooit een probleem geweest dat de dtm, f3 masters, jumbo racedagen werden gehouden... Nu opeens de F1 komt, komen ze uit hun grotten.
Dat soort mensen mogen wel een met kussens geladen vrachtwagen koppen. Is voor de wereld echt beter.
Kom eens met een argument dan?quote:Op donderdag 12 september 2019 05:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Je blijft een eng kereltje dat er maar weinig van snapt he?
Exact.quote:
Lees anders gewoon je eigen post even na. Wanneer je zulk taalgebruik normaal vindt dan past daar enkel het etiket van een eng kereltje op. En het allerergste is dat je motivatie tot dit soort wanstaltig taalgebruik gebaseerd is op een vergelijk tussen appels en perenquote:
We hebben Assen nog.quote:Op donderdag 12 september 2019 01:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit dus.
Op ieder moertje en schroefje gaan ze straks traineren en irriteren. Net zo lang tot dat de F1 gewoon weer weg is.
En 300.000 man van een leuk weekend is bestolen. En een miljoen fans thuis. Staan we er weer goed op als land .
Salafisten omdat men de wetgeving gebruikt zoals het kan?quote:Op woensdag 11 september 2019 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vieze gore milieusalafisten zijn het.
Welke inhoud het ongefundeerde onderbuikgevoel van jou om mensen die binnen de wet opereren voor salafisten uit te maken.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je gaat op de vorm verder omdat je het op de inhoud niet kan pareren?
Typisch.
Gebruiken doen ze alleen zodra het ze uitkomt en ze de exposure kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 12 september 2019 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Salafisten omdat men de wetgeving gebruikt zoals het kan?
Ben jij dan een staatsgevaarlijke terrorist omdat je gewoon buiten alle regels maar wat wilt doen?
Moeten we jou ergens aangeven vanwege deze potentiële dreiging.
Omdat millieugekkies net zo gek zijn als normale salafisten. Niet mee een conversatie te kunnen voeren zonder onredelijke haat.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke inhoud het ongefundeerde onderbuikgevoel van jou om mensen die binnen de wet opereren voor salafisten uit te maken.
Zij stellen voor om een rechtszaak te starten voor een vierkante km leefgebied van de vierkantspimpelkorenwolf. Lekker die ergens anders compenseren en dat circuit wat er al jaren ligt en weer gebruikt gaat worden waarvoor het bedoeld is, dat laten gebruiken.quote:
Dat is toch waar dat allemaal voor dient, dat er uiteindelijk zoveel mogelijk gecompenseerd gaat worden in plaats van helemaal niets.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zij stellen voor om een rechtszaak te starten voor een vierkante km leefgebied van de vierkantspimpelkorenwolf. Lekker die ergens anders compenseren en dat circuit wat er al jaren ligt en weer gebruikt gaat worden waarvoor het bedoeld is, dat laten gebruiken.
Aantal jaren geleden voor de verbouwing, hadden ze ook hun kans. Niet gepakt. Nu lekker mondje dicht.
Zorg dan maar dat bepaalde lieden zich gedragen in plaats van ander volk de dood in te wensen en voor alles en nog wat uit te maken, enkel omdat de hobbies niet overeenkomen.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat jullie elders op FOK! allemaal uitvechten en hoe dit gebeurt, maar ik ben niet zo'n fan van op de man reageren, doe dat dus maar niet.
Vind jij het normaal dat mensen die wettelijke mogelijkheden bewandelen hier als milliuegekkies en salafisten worden neergezet? En dan mijn vergelijking die precies de vinger dan op de gevoelige plek neerlegt wegeditten.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat jullie elders op FOK! allemaal uitvechten en hoe dit gebeurt, maar ik ben niet zo'n fan van op de man reageren, doe dat dus maar niet.
Circuit zit ook binnen de wet en regelgeving. Die milieugekkies willen gewoon niet dat er een bepaalde activiteit gehouden gaat worden. Nu ze de kans hebben om ook lekker reclame te maken, komen ze uit hun holen.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Heel typisch ja, vooral lekker doorbrabbelen over salafisten, gore teringlijers en dat je ze graag voor een vrachtwagen ziet belanden omdat ze zich voor hun idealen inzetten en dat RUIM binnen de kaders doen van wat de Nederlandse wetgeving toelaat. En dat beargumenteren met zwakzinnig gebral over andere races die compleet NIETS met deze casus te maken hebben en het in dit geval niet eens om de race an sich gaat.
En je dan afvragen waarom mensen je een engnek vinden Je bent oprecht écht niet helemaal lekker. Doei.
Als er in Assen niets leeft, laat milieudefensie wel een korenwolf los ofso..quote:Op donderdag 12 september 2019 13:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ook in Assen leeft de duinhagedis. In Assen zou de uitstoot van stikstof, co2, darmgas, methaan als een levensbedreiging probleem worden gepresenteerd, net als Zandvoort.
Positief is dat het evenement gegarandeerd doorgaat. het zijn slechts aanpassingen ten behoeve van crowd control die af zullen vallen. de rest is allemaal tijdelijk.
Kan de discussie niet beter terug gaan naar de doorverkoop van kaartjes met winst. de woekerprijzen. hopelijk zijn daar wel nog ontwikkelingen.
Wijze taal, we leven in een democratie van raceliefhebbers en natuurliefhebbers. Natuur is wellicht een meer lange termijn zaak tbv van leefbaarheid in vergelijking tot ons kortstondig vermaak. Dwz dat je er naar kunt kijken als kort dus geen hinder of natuur is belangrijker want leefbaarheid. Compromis is wss het meest fair en max haalbare.quote:Op donderdag 12 september 2019 13:45 schreef golfer het volgende:
Zoals Jan Lammers ook al zei: de milieugroepen staan volkomen in hun recht om het aan te vechten bij de rechter.
Dat heeft niks met gekkies of salafisten te maken.
Het is helaas al maanden niets anders op Fok!.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet niet wat jullie elders op FOK! allemaal uitvechten en hoe dit gebeurt, maar ik ben niet zo'n fan van op de man reageren, doe dat dus maar niet.
Bovendien zal Zandvoort een doodsaaie baan zijn voor een F1 gp. Coureurs noemen het qua spanning en actie een tweede Monaco.quote:Op donderdag 12 september 2019 13:04 schreef RealistAtheist het volgende:
De enige reden dat het in Zandvoort gehouden wordt is door de lobby van huisjesmelker Bernhard Jr. en die lacht nu weer in z'n vuistje dat zijn circuit met miljoenen aan publiek geld beter bereikbaar wordt gemaakt.
Terwijl in Assen, behoudens een minieme aanpassing van de baan alles al klaar ligt.
Volgens mij was het juist Zandvoort dat de meesten een mooi en uitdagend circuit noemden. Dat ze alleen niet wisten hoe het inhalen zou gaan.quote:Op zaterdag 14 september 2019 08:28 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Bovendien zal Zandvoort een doodsaaie baan zijn voor een F1 gp. Coureurs noemen het qua spanning en actie een tweede Monaco.
Hoe zit dat in Assen?
Ja, klopt. Voor de coureurs uitdagend. Voor de toeschouwer een optocht. Net als Monaco dus, wordt ook door hen in dat rijtje gezet.quote:Op zaterdag 14 september 2019 08:33 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Volgens mij was het juist Zandvoort dat de meesten een mooi en uitdagend circuit noemden. Dat ze alleen niet wisten hoe het inhalen zou gaan.
Assen daarentegen werd door sommige coureurs juist een parkeerplaats genoemd.
Klopt, die voorspelling heb ik ookquote:Op zaterdag 14 september 2019 10:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De Champ Car race op Assen was slaapverwekkend dus dat zou weinig goeds beloven voor een F1 race. Tevens ligt er overal buiten de baan asfalt dus fouten worden niet afgestraft. Het is een soort Paul Ricard.
Ik denk dat Zandvoort vergelijkbaar zal zijn met de Hungaroring. Niet veel inhaalacties maar wel races die boeien op een of andere manier.
Sore losers.quote:Op zaterdag 14 september 2019 12:53 schreef Nattekat het volgende:
Hoe is Assen überhaupt weer ter discussie gekomen? Donder toch op
Coureurs vergelijken Zandvoort zelf met saaiere races helaas.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
De Champ Car race op Assen was slaapverwekkend dus dat zou weinig goeds beloven voor een F1 race. Tevens ligt er overal buiten de baan asfalt dus fouten worden niet afgestraft. Het is een soort Paul Ricard.
Ik denk dat Zandvoort vergelijkbaar zal zijn met de Hungaroring. Niet veel inhaalacties maar wel races die boeien op een of andere manier.
En dat had niks te maken met die gigantische bak water? Of laten we dat voor het gemak maar weg?quote:Op zaterdag 14 september 2019 22:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
De DTM is Assen was een groot succes. Het circuit werd alom geprezen door de coureurs.
Ramshoek werd de beste snelle bocht uit de hele serie genoemd
Dat maakte het niet bijzonder leuk ofzo, nee.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dat had niks te maken met die gigantische bak water?
Vanwaar deze haat jegens assen? De bereikbaarheid is daar feitelijk heel wat beter. Minder spectaculair kan de baan niet zijnquote:Op zaterdag 14 september 2019 23:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dat had niks te maken met die gigantische bak water? Of laten we dat voor het gemak maar weg?
Kap nou eens met janken. Assen is een kutbaan, even kut bereikbaar en tevens niet gastheer van de GP van Nederland. Klaar.
Ik haat Assen niet, prachtige motorsport baan.quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:34 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Vanwaar deze haat jegens assen? De bereikbaarheid is daar feitelijk heel wat beter. Minder spectaculair kan de baan niet zijn
why?quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik haat alle fanboys en het bestuur van die baan.
Mensen die denken dat het feestje van een Oranje tegen te houden. .quote:Op zondag 15 september 2019 11:58 schreef Vriezzer het volgende:
De wanhopige pogingen om de F1 alsnog richting Assen te praten zijn lachwekkend. Er gaat gewoon op Zandvoort geracet worden, and that's it.
Grow up. Deal with it.
Twee posts ervoor noemde je het nog een kutbaan. (lol)quote:Op zaterdag 14 september 2019 23:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik haat Assen niet, prachtige motorsport baan.
Ik haat alle fanboys en het bestuur van die baan.
Prachtige motorsportbaanquote:Op zondag 15 september 2019 12:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Twee posts ervoor noemde je het nog een kutbaan. (lol)
Omdat er nog steeds mensen zijn die denken dat Assen in 2020 als alternatief gebruikt kan worden mocht Zandvoort het niet redden.quote:Op zondag 15 september 2019 17:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Waarom hebben ze het nog steeds over Assen? De F1 GP wordt op Zandvoort gehouden. Punt.
Je hebt mensen die:quote:Op zondag 15 september 2019 22:54 schreef SiGNe het volgende:
Jammer dat er een hoop zeikers zijn die er alleen maar negetieve zaken over kunnen bedenken.
Volgens mij heb je nog veel meer mensen...quote:Op maandag 16 september 2019 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt mensen die:
- helemaal niks met de F1 hebben maar toch even hun plasje moeten doen over die afschuwelijke Oranjes
- helemaal niks hebben met de F1 en maar wat graag zeiken over van alles en nog wat
- Die wel wat met F1 hebben, maar met een Assen plaat voor hun kop lopen en iedere kans aangrijpen om dat nog even goed duidelijk te maken
- Die wel wat met F1 hebben, het ook leuk vinden, maar bij gebrek aan nieuws wijselijk stil zijn
Vroeg in het jaar, normaliter verreweg de koudste race op de gehele kalender waar wind en regen van grote invloed kunnen zijn en waar ieder foutje keihard afgestraft gaat worden. Ik verwacht een topshow.quote:Op zaterdag 14 september 2019 12:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Klopt, die voorspelling heb ik ook
En mocht het droog zijn gewoon sproeiers installeren.quote:Op maandag 16 september 2019 11:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Vroeg in het jaar, normaliter verreweg de koudste race op de gehele kalender waar wind en regen van grote invloed kunnen zijn en waar ieder foutje keihard afgestraft gaat worden. Ik verwacht een topshow.
De recente historie heeft in ieder geval een 1/2 score voor wat betreft natte dagenquote:Op maandag 16 september 2019 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En mocht het droog zijn gewoon sproeiers installeren.
Je hebt er ook die wel wat met F1 hebben, maar die Zandvoort niets vinden toevoegen aan de kalender.quote:Op maandag 16 september 2019 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt mensen die:
- helemaal niks met de F1 hebben maar toch even hun plasje moeten doen over die afschuwelijke Oranjes
- helemaal niks hebben met de F1 en maar wat graag zeiken over van alles en nog wat
- Die wel wat met F1 hebben, maar met een Assen plaat voor hun kop lopen en iedere kans aangrijpen om dat nog even goed duidelijk te maken
- Die wel wat met F1 hebben, het ook leuk vinden, maar bij gebrek aan nieuws wijselijk stil zijn
Kan ook.quote:Op maandag 16 september 2019 13:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je hebt er ook die wel wat met F1 hebben, maar die Zandvoort niets vinden toevoegen aan de kalender.
Maar dat kan je eigenlijk nog niet zeggen voordat de eerste race gereden is.quote:Op maandag 16 september 2019 13:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Je hebt er ook die wel wat met F1 hebben, maar die Zandvoort niets vinden toevoegen aan de kalender.
Ach hoeveel inhaal punten hebben andere banen ook maar 2 of 3 echte inhaal stukken.quote:Op maandag 16 september 2019 13:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar dat kan je eigenlijk nog niet zeggen voordat de eerste race gereden is.
Je weet niet wat de veranderingen van de baan doet bijvoorbeeld.
Een inhaalfestijn zal het waarschijnlijk niet worden maar wie weet kunnen er tactisch wel erg leuke spelletjes worden gespeeld.
En je weet niet of het weer nog van invloed zal zijn.
Alleen maar op de DRS, dat kun je nauwelijks inhalen noemen. Liever een mooie Max Verstappen actie buitenom, dát is pas inhalenquote:Op maandag 16 september 2019 13:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ach hoeveel inhaal punten hebben andere banen ook maar 2 of 3 echte inhaal stukken.
Ja het zou kunnen dat het obv tactieken en natuurlijk de regen en hopelijk de nostalgie het toch nog iets wil worden. Het gaat hoogstwaarschijnlijk ook die kans krijgen. En hopelijk worden we positief verrast.quote:Op maandag 16 september 2019 13:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar dat kan je eigenlijk nog niet zeggen voordat de eerste race gereden is.
Je weet niet wat de veranderingen van de baan doet bijvoorbeeld.
Een inhaalfestijn zal het waarschijnlijk niet worden maar wie weet kunnen er tactisch wel erg leuke spelletjes worden gespeeld.
En je weet niet of het weer nog van invloed zal zijn.
Maw gewoon alle races op banen 'waar je niet that guy kan passen', DRS compleet vrijgeven en dan wordt het weer wat. Misschien ook nog met Max z'n eerste WK titel.quote:Op maandag 16 september 2019 14:18 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat is eigenlijk een "goede race"? In Shanghai wordt er iedere ronde wel iemand met DRS open voorbij geblazen op de back straight maar of dat nou zo interessant is? Terwijl een circuit als de Hungaroring "waar je niet in kunt halen" ons vele memorabele races opgeleverd heeft. Het is gewoon afwachten.
Dat gebeurt alleen als het regent waardoor hij een andere lijn kan kiezen óf gewoon op puur vermogen om een Williams o.i.d. heen.quote:Op maandag 16 september 2019 13:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Alleen maar op de DRS, dat kun je nauwelijks inhalen noemen. Liever een mooie Max Verstappen actie buitenom, dát is pas inhalen
eerder in de zin van dat ik Zandvoort nooit gemist heb op de kalender. Voor veel mensen is Francorchamps of Duitsland al zeer goed bereikbaar en zijn dat voldoende leuke races. Qua lay-out is het niet meer dan bv. Hungaroring, wat ook kort en bochtig is.quote:Op maandag 16 september 2019 13:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar dat kan je eigenlijk nog niet zeggen voordat de eerste race gereden is.
Ik vind het wel mooi dat er een Europese race in de plaats van Duitsland gekomen is en dan ook op een historische baan. Ik moet helemaal niks hebben van die vuilnis in Vietnam bijvoorbeeld.quote:Op maandag 16 september 2019 17:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
eerder in de zin van dat ik Zandvoort nooit gemist heb op de kalender. Voor veel mensen is Francorchamps of Duitsland al zeer goed bereikbaar en zijn dat voldoende leuke races. Qua lay-out is het niet meer dan bv. Hungaroring, wat ook kort en bochtig is.
Zandvoort biedt imo niets extra's behalve de patriottische sfeer die er straks gaat zijn. Maar dat is een persoonlijke mening, en niet omdat ik wil azijnzeiken dat ik NL of Zandvoort zijn eigen GP niet gun of wil dat Assen de kans zou moeten krijgen.
Ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Schijnt een superbaan te worden.quote:Op maandag 16 september 2019 18:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi dat er een Europese race in de plaats van Duitsland gekomen is en dan ook op een historische baan. Ik moet helemaal niks hebben van die vuilnis in Vietnam bijvoorbeeld.
Mooi man, die zee aan de tuinen.quote:Op maandag 16 september 2019 18:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Schijnt een superbaan te worden.
Zandvoort is gewoon leuk natuurlijk. Mooi en historisch baantje waar denk ik meer gaat gebeuren dan de meeste mensen hier door voorkomen. Oranje zee aan de tuinen. Topbeelden worden dat.
Duitsland is niet Europees?quote:Op maandag 16 september 2019 18:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi dat er een Europese race in de plaats van Duitsland gekomen is en dan ook op een historische baan. Ik moet helemaal niks hebben van die vuilnis in Vietnam bijvoorbeeld.
Maar wat er niet is kan je ook niet missen...quote:Op maandag 16 september 2019 17:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
eerder in de zin van dat ik Zandvoort nooit gemist heb op de kalender. Voor veel mensen is Francorchamps of Duitsland al zeer goed bereikbaar en zijn dat voldoende leuke races. Qua lay-out is het niet meer dan bv. Hungaroring, wat ook kort en bochtig is.
Zandvoort biedt imo niets extra's behalve de patriottische sfeer die er straks gaat zijn. Maar dat is een persoonlijke mening, en niet omdat ik wil azijnzeiken dat ik NL of Zandvoort zijn eigen GP niet gun of wil dat Assen de kans zou moeten krijgen.
De infrastructuur in Zandvoort is nog veel slechter en de race in Duitsland is al van de kalender.quote:Op maandag 16 september 2019 21:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar wat er niet is kan je ook niet missen...
Spa en DLD zijn prima races inderdad maar daar hoor je weer van dat de infrastructuuer er kut is en de races in Duitsland worden dusdanig slecht bezocht dat het de vraag is hoe lang ze nog mee doen, ze maken verlies ook.
En hungaroring is ook ween leuk circuit om te zien.
Tel daar de Hollandse sfeer bij op en je gaat je volgens mij m=rpima vermaken, of je nu thuis kijkt of op het circuit zit.
Nederlanders weten wel hoe je een feestje moet geven
quote:Op maandag 16 september 2019 21:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Tel daar de Hollandse sfeer bij op en je gaat je volgens mij m=rpima vermaken, of je nu thuis kijkt of op het circuit zit.
Nederlanders weten wel hoe je een feestje moet geven
Iedere F1 liefhebber ziet al meteen één heel lang probleem die deze baan om zeep helpt.quote:Op maandag 16 september 2019 18:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Schijnt een superbaan te worden.
Zandvoort is gewoon leuk natuurlijk. Mooi en historisch baantje waar denk ik meer gaat gebeuren dan de meeste mensen hier door voorkomen. Oranje zee aan de tuinen. Topbeelden worden dat.
Maar de infrastructuur van Zandvoort gaan ze nu dus aan werken, volgende week gaan ze geloof ik beginnen.quote:Op maandag 16 september 2019 22:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De infrastructuur in Zandvoort is nog veel slechter en de race in Duitsland is al van de kalender.
En als je dat niet ziet, ben je geen echte liefhebber?quote:Op maandag 16 september 2019 22:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedere F1 liefhebber ziet al meteen één heel lang probleem die deze baan om zeep helpt.
Je vergeet ook even de regelementswijzigingen in 2021. Volgend jaar zal de race misschien een optocht zijn, hoewel ik niet zo somber ben, maar de kaarten worden daarna opnieuw geschud.quote:Op maandag 16 september 2019 13:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar dat kan je eigenlijk nog niet zeggen voordat de eerste race gereden is.
Je weet niet wat de veranderingen van de baan doet bijvoorbeeld.
Een inhaalfestijn zal het waarschijnlijk niet worden maar wie weet kunnen er tactisch wel erg leuke spelletjes worden gespeeld.
En je weet niet of het weer nog van invloed zal zijn.
Kimi werd niet voor niets op z'n gezicht getikt door zo'n "sfeer Nederlander"quote:Op maandag 16 september 2019 22:32 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Dat ''sfeertje'' is voor velen juist een reden om het niet te doen, zwaar gemaakt nepsfeertje is het.
quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kimi werd niet voor niets op z'n gezicht getikt door zo'n "sfeer Nederlander"
Klinkt stom maar voor Max was het wel gezellig op de tribune.
Ja er wordt gedanst op de tribunes nu maar als je Max lijflied niet mee kan bleren dan krijg je al bozen blikken als je met een Charles vlaggetje zit wordt je denk ik ook, net als Kimi, op je gezichtje getikt.
Althans zo'n sfeer hangt er wel.
En dat was voorheen beter.
Voordeel is wel om gewoon 200 euro meer af te tikken en tussen de F1-fans te zitten ipv de Max fans en dan heb je die "normale/oude" sfeer.
Maar hoe dat op Zandvoort is...?
Iedereen met een oranje RBR petje MOET wel een Nederlander zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kimi werd niet voor niets op z'n gezicht getikt door zo'n "sfeer Nederlander"
Klinkt stom maar voor Max was het wel gezellig op de tribune.
Ja er wordt gedanst op de tribunes nu maar als je Max lijflied niet mee kan bleren dan krijg je al bozen blikken als je met een Charles vlaggetje zit wordt je denk ik ook, net als Kimi, op je gezichtje getikt.
Althans zo'n sfeer hangt er wel.
En dat was voorheen beter.
Voordeel is wel om gewoon 200 euro meer af te tikken en tussen de F1-fans te zitten ipv de Max fans en dan heb je die "normale/oude" sfeer.
Maar hoe dat op Zandvoort is...?
Ja het is eigenlijk te maf voor woorden, dat klopt.quote:
Als ik WTF1 of Trollmula1 bekijk zijn er buiten NL niet superveel Max fans die daadwerkelijk de moeite te nemen af te reizen naar Spa op een Max tribune plaats te nemen met een RB petje en een oranje shirt.quote:Op dinsdag 17 september 2019 09:02 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Iedereen met een oranje RBR petje MOET wel een Nederlander zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |