abonnement Unibet Coolblue
pi_188656123


Man overleden na mishandeling in speeltuin

ASSEN - Een man is zaterdagmiddag in Assen om het leven gekomen nadat hij was mishandeld. Dat gebeurde in een speeltuin aan de Iemstukken, een straat in een woonwijk.

De politie heeft vijf verdachten aangehouden. De politie doet onderzoek naar de mishandeling en is opzoek naar getuigen.Verdere details over wat er is gebeurd, ontbreken.

Later meer.
https://www.telegraaf.nl/(...)ndeling-in-speeltuin
quote:
Overledene is 32-jarige man uit Assen

De man die zaterdag om het leven kwam is een 32-jarige man uit Assen. De vijf mannen die wegens het incident zijn aangehouden, zitten nog altijd vast. Het gaat om mannen van 27, 36, 38, 46 en 54, allen ook afkomstig uit de Drentse hoofdstad.

De man werd zaterdag in een speeltuin aan de Iemstukken door de vijf mannen aangevallen. Hij overleed ter plekke. Volgens de politie waren de vijf op de man afgegaan omdat ze hem verdachten van een zedendelict.

De politie kreeg tegen 13.00 uur een melding over een man op het veldje die onzedelijke handelingen zou uitvoeren met een vierjarig meisje.
https://www.nu.nl/binnenl(...)an-in-speeltuin.html


poldrenthe twitterde op zaterdag 24-08-2019 om 13:55:53 Aan de Iemstukke heeft zojuist een ernstige mishandeling plaatsgevonden. Daarbij is een man overleden en zijn vijf verdachten aangehouden. De politie is bezig met onderzoek. Updates volgen op dit account. reageer retweet
Niet mijn OP.
pi_188656153
Dat er een zedendelict is gepleegd concludeert het OM onder meer op basis van gesprekken met ooggetuigen. Vanwege de ophef en onrust die de zaak heeft opgeroepen in de samenleving heeft justitie besloten die informatie nu al vrij te geven, ook al is het onderzoek nog niet afgerond.

Dus mensen hebben gezien hoe dat kind is misbruikt en daarna is dat kind zelf weggerend om hulp te halen? Ofzo?
pi_188656176
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:32 schreef VeX- het volgende:
Het gaat er bij mij niet in dat die 5 gasten die gast niks hebben aangedaan. Als ze echt stoer waren zeggen ze gewoon dat hem even goed op zn plek wilden zetten en dat hij daardoor is overleden en dan gewoon hun (waarschijnlijk relatief lichte) straf uitzitten. Maar de vermoorde onschuld uithangen is laf en gemakkelijk, zeker nu er iemand dood is. Neem dan gewoon je verantwoordelijkheid.
Eens. :Y
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:52:37 #4
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188656187
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:48 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Dat er een zedendelict is gepleegd concludeert het OM onder meer op basis van gesprekken met ooggetuigen. Vanwege de ophef en onrust die de zaak heeft opgeroepen in de samenleving heeft justitie besloten die informatie nu al vrij te geven, ook al is het onderzoek nog niet afgerond.
Ik zie alleen maar meer ophef dus de logica daarvan is me niet duidelijk. Het OM probeert iemand zonder rechtszaak te veroordelen: dat gaat een beetje in tegen het rechtsgevoel van veel mensen.
pi_188656189
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:44 schreef spijkerbroek het volgende:

Ik ga liever uit van feiten dan meteen iemand op de brandstapel gooien omdat je dénkt dat hij iets fouts heeft gedaan. Maar jouw posts in deze thread geven allang aan dat jij aannames genoeg bewijs vindt. Triest.
Jij gaat niet van feiten maar van politiek geinspireerde bluf uit. Ik ben met enkele verlichten de enige die de conclusies van de politie tot leidraad neemt. Jij en velen met je gaan van raadselachtige berichten uit de kristallen bol uit die melden dat de doofstomme Martin onmogelijk schuldig kan zijn omdat namelijk jullie dat vinden. Ik niet. Ik hecht aan bevindingen van de overheid. En maak mijn mening daaraan onderhevig.
pi_188656329
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:52 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik zie alleen maar meer ophef dus de logica daarvan is me niet duidelijk. Het OM probeert iemand zonder rechtszaak te veroordelen: dat gaat een beetje in tegen het rechtsgevoel van veel mensen.
Maar dat onderzoek is dus gedaan door de politie toch? En van daaruit trekt OM deze conclusie? Of gaat dat niet zo?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:57:18 #7
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188656331
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:50 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Dat er een zedendelict is gepleegd concludeert het OM onder meer op basis van gesprekken met ooggetuigen. Vanwege de ophef en onrust die de zaak heeft opgeroepen in de samenleving heeft justitie besloten die informatie nu al vrij te geven, ook al is het onderzoek nog niet afgerond.

Dus mensen hebben gezien hoe dat kind is misbruikt en daarna is dat kind zelf weggerend om hulp te halen? Ofzo?
Als ooggetuigen die 5 gasten zijn dan zou ik dat al niet eens serieus nemen maargoed.
pi_188656358
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:52 schreef gombro het volgende:

[..]

Jij gaat niet van feiten maar van politiek geinspireerde bluf uit. Ik ben met enkele verlichten de enige die de conclusies van de politie tot leidraad neemt. Jij en velen met je gaan van raadselachtige berichten uit de kristallen bol uit die melden dat de doofstomme Martin onmogelijk schuldig kan zijn omdat namelijk jullie dat vinden. Ik niet. Ik hecht aan bevindingen van de overheid. En maak mijn mening daaraan onderhevig.
Ik heb nergens gezegd dat Martin niet schuldig kan zijn. Als je dat toch vol blijft houden, quote me dan.

Jij doet zelf aannames.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188656359
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:52 schreef gombro het volgende:

[..]

Jij gaat niet van feiten maar van politiek geinspireerde bluf uit. Ik ben met enkele verlichten de enige die de conclusies van de politie tot leidraad neemt. Jij en velen met je gaan van raadselachtige berichten uit de kristallen bol uit die melden dat de doofstomme Martin onmogelijk schuldig kan zijn omdat namelijk jullie dat vinden. Ik niet. Ik hecht aan bevindingen van de overheid. En maak mijn mening daaraan onderhevig.
Dus voordat de politie zei dat er idd waarschijnlijk misbruik heeft plaatsgevonden had jij geen mening over deze zaak ?

En nu dat bekend is vind je het geweldig en goed dat de man dood is ?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:59:13 #10
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188656373
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:22 schreef Repentless het volgende:

[..]

De reacties zijn soms hallucinant inderdaad. Feiten doen er niet toe, en verklaringen en constateringen van de politie, die ter plekke was, worden in twijfel getrokken op basis van slechts berichten in de media.

De vijf mannen zullen en moeten volgens een aantal mensen gewetenloze moordenaars van een volledig onschuldige man zijn, wat er ook wordt verklaard. :{
Obvious troll is obvious. We horen helemaal geen feiten: alleen maar speculatie, chaotische getuigenissen in de media en een loos verhaal van het OM dat uiteraard een verdachte negatief zal willen neerzetten (wat hun rol in het rechtsproces). Maar in dit geval zal er nooit een rechtszaak plaatsvinden en zal de verdachte zich nooit kunnen verdedigen. Wat de feiten zijn in deze zaak kun je op basis van de nu beschikbare informatie helemaal niet zeggen. Het enige feit is dat er iemand dood is.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:59:29 #11
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188656382
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:48 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Dat er een zedendelict is gepleegd concludeert het OM onder meer op basis van gesprekken met ooggetuigen.
Het is daar allemaal ons kent ons aan dat veldje, tuurlijk gaan die geen belastende verklaring over elkaar geven ;(
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:59:43 #12
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188656390
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:51 schreef IriYe het volgende:

[..]

Eens. :Y
Er is zomaar een mogelijkheid dat dit niet de gang van zaken is geweest. Dus waarom die vijf mannen deze verklaring zouden moeten geven, is mij niet duidelijk.
pi_188656391
Tja, 5 man waaronder de vader slaan een man dood. Als reden geven ze dat hij aan z'n dochter zat. Als ik nu een gok moest nemen op de uitslag dan acht ik de kans groter dat het waar is dan dat het niet waar is. Waarom zou je immers iemand met je dochter erbij dood maken? Lijkt erop dat er gereageerd is vanuit emotie.

Maar het kán ook niet waar zijn en ze waren gewoon op stap, zin om iemand dood te slaan? Of het was een misverstand en de beste man hielp alleen overeind omdat ze was gevallen ofzo. Dan moeten we de rechtszaak afwachten...
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:59:53 #14
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188656394
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:57 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Maar dat onderzoek is dus gedaan door de politie toch? En van daaruit trekt OM deze conclusie? Of gaat dat niet zo?
Dat onderzoek is nog nauwelijks begonnen. Zeg jij maar waar het op gebaseerd is.
pi_188656456
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:59 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat onderzoek is nog nauwelijks begonnen. Zeg jij maar waar het op gebaseerd is.
Wellicht waren er ooggetuigen die zagen hoe het kind aangerand werd & die vanuit hun huis de politie en de vader belden. Dat verklaart zowel de zekerheid van de politie als de reactie van de vader. Klopt ook met de media en uitspraken.

Of de man daarom doodmoest.. tsja.
pi_188656459
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:52 schreef gombro het volgende:

[..]

Jij gaat niet van feiten maar van politiek geinspireerde bluf uit. Ik ben met enkele verlichten de enige die de conclusies van de politie tot leidraad neemt. Jij en velen met je gaan van raadselachtige berichten uit de kristallen bol uit die melden dat de doofstomme Martin onmogelijk schuldig kan zijn omdat namelijk jullie dat vinden. Ik niet. Ik hecht aan bevindingen van de overheid. En maak mijn mening daaraan onderhevig.
Het verhaal was al wazig voordat bekend werd dat de overleden man doof bleek te zijn.
Daarnaast ben jij, voor zover ik mij heb ingelezen, de enige die zich 'politieke geinspireerde bluf' bezigt, met je linkse aso-FOK!kers. :')
Kijk eens in de spiegel. :+ met je koophuis die geleend is bij de bank, maar wel stoer willen doen met je schulden. :')
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:03:33 #17
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188656478
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:59 schreef beantherio het volgende:

[..]

Obvious troll is obvious. We horen helemaal geen feiten: alleen maar speculatie, chaotische getuigenissen in de media en een loos verhaal van het OM dat uiteraard een verdachte negatief zal willen neerzetten (wat hun rol in het rechtsproces). Maar in dit geval zal er nooit een rechtszaak plaatsvinden en zal de verdachte zich nooit kunnen verdedigen. Wat de feiten zijn in deze zaak kun je op basis van de nu beschikbare informatie helemaal niet zeggen. Het enige feit is dat er iemand dood is.
Ik ben geenszins aan het trollen. Als er volgens de politie geen aanwijzingen zijn dat de man is mishandeld, is dat geen feit volgens jou?

Het feit is in deze dus dat de politie deze verklaring heeft gegeven, voor de goede orde. Niet of de verklaring juist is.
pi_188656499
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:02 schreef IriYe het volgende:

[..]

Het verhaal was al wazig voordat bekend werd dat de overleden man doof bleek te zijn.
Daarnaast ben jij, voor zover ik mij heb ingelezen, de enige die zich 'politieke geinspireerde bluf' bezigt, met je linkse aso-FOK!kers. :')
Ik ben wel benieuwd wat hij van antifas vindt die mensen zonder bewijs beschuldigen van "nazi zijn" en er dan op gaan meppen ;)
pi_188656508
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat verklaart zowel de zekerheid van de politie
Ik zie bar weinig 'zekerheid' bij de poltie.
pi_188656530
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik zie bar weinig 'zekerheid' bij de poltie.
Nou, als je 5 verdachten van dood door schuld heenzendt, ben je verdomd zeker van je zaak...
pi_188656548
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, 5 man waaronder de vader slaan een man dood. Als reden geven ze dat hij aan z'n dochter zat. Als ik nu een gok moest nemen op de uitslag dan acht ik de kans groter dat het waar is dan dat het niet waar is. Waarom zou je immers iemand met je dochter erbij dood maken? Lijkt erop dat er gereageerd is vanuit emotie.

Maar het kán ook niet waar zijn en ze waren gewoon op stap, zin om iemand dood te slaan? Of het was een misverstand en de beste man hielp alleen overeind omdat ze was gevallen ofzo. Dan moeten we de rechtszaak afwachten...
Je denkt dat ze nu al buiten liepen als ze de man mishandelt hadden met de dood tot gevolg? Natuurlijk niet.
pi_188656555
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, 5 man waaronder de vader slaan een man dood. Als reden geven ze dat hij aan z'n dochter zat. Als ik nu een gok moest nemen op de uitslag dan acht ik de kans groter dat het waar is dan dat het niet waar is. Waarom zou je immers iemand met je dochter erbij dood maken? Lijkt erop dat er gereageerd is vanuit emotie.

Maar het kán ook niet waar zijn en ze waren gewoon op stap, zin om iemand dood te slaan? Of het was een misverstand en de beste man hielp alleen overeind omdat ze was gevallen ofzo. Dan moeten we de rechtszaak afwachten...
Dit vind ik wel erg naief gedacht hoor. Dat "het moet dus wel zo zijn gegaan". Wat als de vader en consorten alleen maar dachten dat hij aan het meisje zat? En dat ze later erachter gekomen zijn dat het niet zo zat? Zouden ze dat maar gaan bekennen? Ik denk eerder dat ze dan de zekerheid wat overdrijven. En het meisje vertellen wat ze moest zeggen..

Als de politie hier dan conclusies uit trekt is dat wel erg sneu. En als ze het dan zo in de media gooien is het nog sneuer.
pi_188656568
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:06 schreef gombro het volgende:

[..]

Nou, als je 5 verdachten van dood door schuld heenzendt, ben je verdomd zeker van je zaak...
Bij die 'zekerheid' ging het om het vermeende zedenmisdrijf. Zullen we zaken even scheiden? Wel zo hygiënisch hè ;)

En ze zijn heengezonden van mishandeling, niet van dood door schuld :{w
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:09:07 #24
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188656582
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Of het was een misverstand en de beste man hielp alleen overeind omdat ze was gevallen ofzo.
Als ik een kind ondersteboven in de vijver zie drijven laat ik het voortaan ook maar dobberen. Weet nooit wat voor mongolen je treft.
pi_188656629
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:09 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Als ik een kind ondersteboven in de vijver zie drijven laat ik het voortaan ook maar dobberen. Weet nooit wat voor mongolen je treft.
Dan ben je strafbaar. Dat kan je cel opleveren of een geldboete
pi_188656630
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:09 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Als ik een kind ondersteboven in de vijver zie drijven laat ik het voortaan ook maar dobberen. Weet nooit wat voor mongolen je treft.
Hangt er vanaf of het kind nog een onderbroekje kleren aanheeft ;)

Zo niet, laat maar drijven ... :P
pi_188656641
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:11 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dan ben je strafbaar. Dat kan je cel opleveren of een geldboete
Als praktiserend pedofiel heb ik een strafuitsluitingsgrond ;)
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:12:15 #28
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188656643
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:02 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Wellicht waren er ooggetuigen die zagen hoe het kind aangerand werd & die vanuit hun huis de politie en de vader belden. Dat verklaart zowel de zekerheid van de politie als de reactie van de vader. Klopt ook met de media en uitspraken.
Dat zegt natuurlijk nog niks he. Het kan ook een misverstand geweest zijn waarbij een specifieke (onjuiste) conclusie getrokken is o.b.v. iets wat op dozijnen verschillende manieren uit te leggen is. Het gebeurt vaak genoeg en het gebeurt ook vaak genoeg dat daardoor mensen onschuldig achter tralies belanden. Maar in dit geval zal er geen rechtszaak volgen waarin de feiten echt op tafel komen en een rechter zich erover mag buigen. Mensen lijken het ook wel prima te vinden en dat is wel het enge. Er is blijkbaar een bepaalde bereidwilligheid om het rechtsproces opzij te schuiven als er "pedofiel!" geroepen wordt. Beetje een "license to kill" wordt het daarmee (of een "license to lynch").
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:12:21 #29
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188656646
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:11 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dan ben je strafbaar. Dat kan je cel opleveren of een geldboete
Liever een celstraf dan afgemaakt worden door een paar tokkies.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:13:07 #30
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_188656660
Ze zullen wel wat leuke kinder kiekjes op de telefoon en computer van die man gevonden hebben.

Volgens mij was dat een gerucht, dat die man foto's aan het maken was van een klein meisje, en de manier waarop (bijv foto onder de rok van een meisje op de schommel) kan een zeden delict zijn.

Vervolgens werd de politie gebeld en werd er een burger arrest uitgevoerd, die man heeft zich verzet tegen die arrestatie. Kan nog steeds dood door schuld zijn, maar ik neem aan dat dit met een sisser af gaat lopen voor deze 5.

En ja, doof stom, we weten allemaal dat dit vaak veroorzaakt wordt door een uit de hand gelopen herpes uitbraak in de hersenen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9351300
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4222184/

Maar wetenschappers mogen geen conclusies trekken, of zich afvragen wat herpes in de hersenen aan het uitspoken is.
pi_188656663
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:12 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Liever een celstraf dan afgemaakt worden door een paar tokkies.
:')
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:14:40 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188656675
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:13 schreef borealist het volgende:
Ze zullen wel wat leuke kinder kiekjes op de telefoon en computer van die man gevonden hebben.

Volgens mij was dat een gerucht, dat die man foto's aan het maken was van een klein meisje, en de manier waarop (bijv foto onder de rok van een meisje op de schommel) kan een zeden delict zijn.

Vervolgens werd de politie gebeld en werd er een burger arrest uitgevoerd, die man heeft zich verzet tegen die arrestatie. Kan nog steeds dood door schuld zijn, maar ik neem aan dat dit met een sisser af gaat lopen voor deze 5.

En ja, doof stom, we weten allemaal dat dit vaak veroorzaakt wordt door een uit de hand gelopen herpes uitbraak in de hersenen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9351300
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4222184/

Maar wetenschappers mogen geen conclusies trekken, of zich afvragen wat herpes in de hersenen aan het uitspoken is.
Krijg je herpes als je als vijfjarige van je stoeltje valt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188656676
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:13 schreef borealist het volgende:
Ze zullen wel wat leuke kinder kiekjes op de telefoon en computer van die man gevonden hebben.

Volgens mij was dat een gerucht, dat die man foto's aan het maken was van een klein meisje, en de manier waarop (bijv foto onder de rok van een meisje op de schommel) kan een zeden delict zijn.
Soo hey. En dat is niet voldoende aanleiding om dat ook even te communiceren? Want?
pi_188656683
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:13 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

:')
Wat is daar zo lachwekkend aan? :?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:15:37 #35
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188656689
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:03 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik ben geenszins aan het trollen. Als er volgens de politie geen aanwijzingen zijn dat de man is mishandeld, is dat geen feit volgens jou?

Het feit is in deze dus dat de politie deze verklaring heeft gegeven, voor de goede orde. Niet of de verklaring juist is.
Ik vind het verbazend dat ze dat al na een paar dagen "onderzoek" verklaren. En daardoor heb ik er grote twijfels over ja.

Waar ik me trouwens ook over verbaas is dat veel Nederlanders graag allerlei keuzes en beslissingen van politie en justitie in twijfel trekken en nu ineens een oogje toeknijpen. Waarom zijn sommigen hier altijd kritisch en nu ineens niet meer? Omdat er een beschuldiging van pedofilie gemaakt is?
pi_188656789
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:07 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:

[..]

Dit vind ik wel erg naief gedacht hoor. Dat "het moet dus wel zo zijn gegaan". Wat als de vader en consorten alleen maar dachten dat hij aan het meisje zat? En dat ze later erachter gekomen zijn dat het niet zo zat? Zouden ze dat maar gaan bekennen? Ik denk eerder dat ze dan de zekerheid wat overdrijven. En het meisje vertellen wat ze moest zeggen..

Als de politie hier dan conclusies uit trekt is dat wel erg sneu. En als ze het dan zo in de media gooien is het nog sneuer.
Lees je wel wat ik zeg? Het kan allemaal, maar als ik hier een weddenschap moet plaatsen acht ik de kans groter van wel dan van niet. Los daarvan mag je natuurlijk nooit iemand dood slaan hé, maar dan verwacht ik enigszins verzachtende omstandigheden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:09 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Als ik een kind ondersteboven in de vijver zie drijven laat ik het voortaan ook maar dobberen. Weet nooit wat voor mongolen je treft.
Tja, het kan altijd een misverstand zijn. En als zo'n kind dan om wat voor reden dan ook gaat liegen (ook dat kan, kijk de film "Jagten" maar eens) dan kan je dit soort toestanden krijgen.
Facts don't care about your feelings
pi_188656820
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:15 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik vind het verbazend dat ze dat al na een paar dagen "onderzoek" verklaren. En daardoor heb ik er grote twijfels over ja.

Waar ik me trouwens ook over verbaas is dat veel Nederlanders graag allerlei keuzes en beslissingen van politie en justitie in twijfel trekken en nu ineens een oogje toeknijpen. Waarom zijn sommigen hier altijd kritisch en nu ineens niet meer? Omdat er een beschuldiging van pedofilie gemaakt is?
Omdat het niet uit maakt wat wij vinden.
pi_188656829
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:21 schreef gombro het volgende:

[..]

Jezus er hangen hier nog veel meer egogestuurde humorloze en betweterige schoolmeester rond dan ik wel dacht. Zal je mee getrouwd wezen!
Je zal elke ochtend in de spiegel jou zien. Zou je toch spontaan op een bankje gaan zitten, foto's van een meisje gaan maken en hopen dat er 5 mannen op je gaan springen om zo al dan niet door (zelf)moord om het leven te komen.*

* zelfde soort humor als gombro
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188656831
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Je humor is soms nogal misplaatst.

Als het al humor is :{w
Als mij een (vermeend) grappig bedoelde vraag gesteld wordt, antwoord ik grappig. In dit geval niet wetend dat hier griezelig serieuze ego-involvement mee gemoeid is en ik op ellenlange tenen trap...
pi_188656852
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:24 schreef gombro het volgende:

[..]

Als mij een (vermeend) grappig bedoelde vraag gesteld wordt, antwoord ik grappig. In dit geval niet wetend dat hier griezelig serieuze ego-involvement mee gemoeid is en ik op ellenlange politieke tenen trap...
Mijn vraag was alles behalve grappig (bedoeld). Jij zegt dat ik heb gezegd dat Martin dat kind nooit misbruikt kon hebben. Ik wilde bewijs dat ik dat gezegd heb. Geen. Enkel. Spoortje. Humor.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188656853
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:24 schreef gombro het volgende:

[..]

Als mij een (vermeend) grappig bedoelde vraag gesteld wordt, antwoord ik grappig. In dit geval niet wetend dat hier griezelig serieuze ego-involvement mee gemoeid is en ik op ellenlange politieke tenen trap...
De vraag was niet grappig. Ook niet vermeend grappig.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:37:17 #42
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188657118
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, 5 man waaronder de vader slaan een man dood. Als reden geven ze dat hij aan z'n dochter zat. Als ik nu een gok moest nemen op de uitslag dan acht ik de kans groter dat het waar is dan dat het niet waar is. Waarom zou je immers iemand met je dochter erbij dood maken? Lijkt erop dat er gereageerd is vanuit emotie.

Maar het kán ook niet waar zijn en ze waren gewoon op stap, zin om iemand dood te slaan? Of het was een misverstand en de beste man hielp alleen overeind omdat ze was gevallen ofzo. Dan moeten we de rechtszaak afwachten...
Het kan waar zijn en het kan niet waar zijn. Ik vind het raar dat het OM nu conclusies naar buiten brengt die niemand dienen.
pi_188657173
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:52 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik zie alleen maar meer ophef dus de logica daarvan is me niet duidelijk. Het OM probeert iemand zonder rechtszaak te veroordelen: dat gaat een beetje in tegen het rechtsgevoel van veel mensen.
Dat doen ze niet ze schrijven over feiten die wijzen op een zedendelict, net zoiets als dat een ingetikt raam wijst op een inbraak. De enige reden dat dit in het nieuws is is het feit dat niemand een fuck geeft om een inbraak.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188657176
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:37 schreef HiZ het volgende:

Ik vind het raar dat het OM nu conclusies naar buiten brengt die niemand dienen.
Ze dienen jou niet, that's all. Maar alle andere mensen wel.
pi_188657179
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het kan waar zijn en het kan niet waar zijn. Ik vind het raar dat het OM nu conclusies naar buiten brengt die niemand dienen.
Nou, ik vind 'conclusies' een te groot woord; het gaat vooralsnog slechts om "feiten die wijzen richting ...", lekker vaag dus allemaal nog.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:54:35 #46
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188657543
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Nou, ik vind 'conclusies' een te groot woord; het gaat vooralsnog slechts om "feiten die wijzen richting ...", lekker vaag dus allemaal nog.
In die zaak is de dader dood. Dus of het ooit nog duidelijker gaat worden? Maar het is wel een leuk voorschotje in de verdediging van de vijf die betrokken zijn bij de dood van die Martin. Is dat een taak van het OM ?
pi_188657576
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

In die zaak is de dader dood. Dus of het ooit nog duidelijker gaat worden? Maar het is wel een leuk voorschotje in de verdediging van de vijf die betrokken zijn bij de dood van die Martin. Is dat een taak van het OM ?
Jaja, die hebben daar jurisprudentie over :)
pi_188657666
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:52 schreef gombro het volgende:
Nu Martin toch een pedo blijkt te zijn, kan je natuurlijk een potje gaan voetballen. Of tegen gombro trappen natuurlijk. Want ongelijk krijgen is onverdraaglijk. Ik weet er alles van, ik heb ook een keer ongelijk gehad. Dat was in 1996, meen ik.
In het geval hij echt een pedo blijkt te zijn is er nog genoeg bij te schaven in mijn eigen wereldbeeld, laat ik dat voor mezelf zeggen.

Het trappen naar jou is voor mij om andere redenen. Misschien ook iets om over na te denken voor jou..?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:01:15 #49
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188657697
Het is natuurlijk wel de gemakkelijkste manier om de buurt weer rustig te krijgen. Normaal komen ze niet met info naar buiten terwijl ze nog veel onderzoek moeten doen. Het is maar een rare zaak, dat was het in feite van meet af aan al.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:01:45 #50
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_188657707
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Krijg je herpes als je als vijfjarige van je stoeltje valt?
Kan allemaal, maar wetenschappers mogen conclusies trekken. :')
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_188657745
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:01 schreef deedeetee het volgende:
Het is natuurlijk wel de gemakkelijkste manier om de buurt weer rustig te krijgen. Normaal komen ze niet met info naar buiten terwijl ze nog veel onderzoek moeten doen. Het is maar een rare zaak, dat was het in feite van meet af aan al.
Dat. En er dreigde vanavond een herinneringsbijeenkomst gehouden te worden voor Martin, hoe kun je die met goed fatsoen 'verbieden'?

Juist .....
pi_188657773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat. En er dreigde vanavond een herinneringsbijeenkomst gehouden te worden voor Martin, hoe kun je die met goed fatsoen 'verbieden'?

Juist .....
Iets met openbare orde.
pi_188657788
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:04 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Iets met openbare orde.
Precies. En belangenafweging.
pi_188657920
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:03 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat. En er dreigde vanavond een herinneringsbijeenkomst gehouden te worden voor Martin, hoe kun je die met goed fatsoen 'verbieden'?

Juist .....
De familie zat er zelf niet echt op te wachten, had ik begrepen.En terecht. Véél te vroeg. Elk mens met een beetje verstand moet dat kunnen aanvoelen, hoe je verder ook over de zaak denkt.
pi_188657986
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:11 schreef IriYe het volgende:

[..]

De familie zat er zelf niet echt op te wachten, had ik begrepen.En terecht. Véél te vroeg. Elk mens met een beetje verstand moet dat kunnen aanvoelen, hoe je verder ook over de zaak denkt.
Aldus het OM. Ik denk dat de hoofdreden was dat de openbare orde in het geding zou komen en de familie slechts bijzaak is.
pi_188658002
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:11 schreef IriYe het volgende:

De familie zat er zelf niet echt op te wachten, had ik begrepen.En terecht. Véél te vroeg.
Nou, die familieleden kregen vandaag natuurlijk niet zo'n leuk berichtje. Lijkt me wel wat zwaarder wegen dan de vroegtijdigheid.
pi_188658132
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Aldus het OM. Ik denk dat de hoofdreden was dat de openbare orde in het geding zou komen en de familie slechts bijzaak is.
Dat de ouders/familie inderdaad bijzaak zijn in dit drama heeft heel Nederland kunnen zien.
Zeer triest voor hun wat er zich heeft afgespeeld de afgelopen dagen in de media. :{
pi_188658475
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 19:52 schreef gombro het volgende:

Jij gaat niet van feiten maar van politiek geinspireerde bluf uit. Ik ben met enkele verlichten de enige die de conclusies van de politie tot leidraad neemt. Jij en velen met je gaan van raadselachtige berichten uit de kristallen bol uit die melden dat de doofstomme Martin onmogelijk schuldig kan zijn omdat namelijk jullie dat vinden. Ik niet. Ik hecht aan bevindingen van de overheid. En maak mijn mening daaraan onderhevig.
Volgens mij was het punt dat 5 man iemand dusdanig aangepakt hebben dat hij daaraan overleden is of zijn we zoveel delen tegen een muur aan het praten geweest?
pi_188658578
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:39 schreef AchJa het volgende:

Volgens mij was het punt dat 5 man iemand dusdanig aangepakt hebben dat hij daaraan overleden is of zijn we zoveel delen tegen een muur aan het praten geweest?
Ja, jullie wel. Hem is volgens de politie geen letsel toegebracht, noch expres noch per ongeluk.
pi_188658711
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:44 schreef gombro het volgende:

[..]

Ja, jullie wel. Hem is volgens de politie geen letsel toegebracht, noch expres noch per ongeluk.
Ik tikte gisteren een collega op de rug voor de grap. Nu dood..vet logisch.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188658749
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:44 schreef gombro het volgende:

[..]

Ja, jullie wel. Hem is volgens de politie geen letsel toegebracht, noch expres noch per ongeluk.
Het NFI is het lichaam nog aan het onderzoeken en de politie doet ook nog onderzoek. Maar doe vooral aannames.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188658752
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:47 schreef AchJa het volgende:

Volgens mij moet dat nog blijken.
Dan verschil je van mening met de politie. Die moet altijd van voorlopige bevindingen uitgaan. Even goed sneu voor de haters die de Asser5 levenslang in de gevangenis opgesloten wilden zien. Die kansen lijken te keren...
pi_188658772
Michael P pleegt een zedendelict: aan de hoogste boom ermee, ballen eraf, geef me 5 minuten alleen met die kankerlul, arme mooie fantastische Anne die we niet eens kenden dood, hoe durft hij?!

Random sociale werkplaats schoffelaar pleegt zedendelict met 4 (!!!) jarig kind: kalm mensen, hij was misschien onschuldig, arme man, vieze tokkies die hem doodsloegen, op de brandstapel ermee!

Fok! logica...
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:59:38 #65
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_188658832
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:55 schreef ikleesalleen007 het volgende:
Michael P pleegt een zedendelict: aan de hoogste boom ermee, ballen eraf, geef me 5 minuten alleen met die kankerlul, arme mooie fantastische Anne die we niet eens kenden dood, hoe durft hij?!

Random sociale werkplaats schoffelaar pleegt zedendelict met 4 (!!!) jarig kind: kalm mensen, hij was misschien onschuldig, arme man, vieze tokkies die hem doodsloegen, op de brandstapel ermee!

Fok! logica...
Het verschil is dat het tot nu toe nog niet bewezen.

Jij weet er net zoveel over als wij.

Jij acht iemand schuldig zonder de feiten te kennen, enkel van horen zeggen.
Mensen die niet zo kortzichtig zijn, laten alle mogelijkheden open tot er meer bekend is.
pi_188658854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:54 schreef gombro het volgende:

[..]

Dan verschil je van mening met de politie. Die moet altijd van voorlopige bevindingen uitgaan. Even goed sneu voor de haters die de Asser5 levenslang in de gevangenis opgesloten wilden zien. Die kansen lijken te keren...
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Het NFI is het lichaam nog aan het onderzoeken en de politie doet ook nog onderzoek. Maar doe vooral aannames.
pi_188658865
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:54 schreef gombro het volgende:

[..]

Dan verschil je van mening met de politie. Die moet altijd van voorlopige bevindingen uitgaan. Even goed sneu voor de haters die de Asser5 levenslang in de gevangenis opgesloten wilden zien. Die kansen lijken te keren...
Je krijgt hooguit 8 jaar voor moord, en dit is dood door schuld...De mensen die levenslang roepen zijn (voor zoals het tot nu toe lijkt) voor mij hetzelfde als de mensen die het goed vinden dat de man dood is..
Het is wel raar dat voorafgaande aan een autopsie de politie weet te melden dat er geen geweld gebruikt is. Normaal zeggen ze dan altijd dat er nog geen uitspraken gedaan kunnen worden, omdat het onderzoek nog gaande is. En ik hoor mensen hier dan zeggen: dat is voor de openbare rust. Want? Als ze niets zeggen breekt de pleuris uit? Je kon gisteren al in de kranten lezen dat het speeltuintje al weer behoorlijk rustig was geworden etc.

Ik denk juist dat iedereen nieuwsgierig afwacht naar het uiteindelijke rapport, maar die gedachte is bij mij wel deels vervlogen door de rare zwengels in dit verhaal.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188658893
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:55 schreef ikleesalleen007 het volgende:
Michael P pleegt een zedendelict: aan de hoogste boom ermee, ballen eraf, geef me 5 minuten alleen met die kankerlul, arme mooie fantastische Anne die we niet eens kenden dood, hoe durft hij?!

Random sociale werkplaats schoffelaar pleegt zedendelict met 4 (!!!) jarig kind: kalm mensen, hij was misschien onschuldig, arme man, vieze tokkies die hem doodsloegen, op de brandstapel ermee!

Fok! logica...
Micheal Panhuis heeft Anne Faber letterlijk aan stukken gesneden..
Kleine nuance.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Spellchecker dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:10:12 #69
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188658988
Werkstraf van 90 uur voor eigenrichting na zedenfeit
quote:
Een stel uit Breda is veroordeeld tot 90 uur werkstraf voor openlijke geweldpleging tegen een 22-jarige man. Het duo wilde verhaal halen nadat de vrouw slachtoffer was geworden van een zedenfeit waarbij de man aanwezig was.
Van dat zedendelict is de Bredanaar overigens begin dit jaar vrijgesproken. Maar terwijl het onderzoek tegen hem liep, heeft de vrouw samen met haar vriend, inmiddels echtgenoot, de man opgewacht, geduwd, geschopt en geslagen.

De zedenzaak in augustus 2016 vormde de directe aanleiding. De nu 25-jarige vrouw werd toen in een woning in Breda door twee jongens dronken gevoerd. Ze zouden seksuele handelingen met haar hebben gepleegd en geen hulp hebben geboden toen ze onderuit ging. Eén van de jongens (21) werd daarvoor veroordeeld tot een werkstraf van 180 uur.

De ander, zijn 22-jarige vriend, werd vrijgesproken. Uitgerekend hij is daarna te grazen genomen door de vrouw en haar vriend uit frustratie dat hij nog vrij rondliep. De Bredanaar werd op 3 december 2016 op de Weerijssingel van zijn fiets getrokken en geschopt en geslagen toen hij op de grond lag.

De rechtbank heeft het stel vrijgesproken van mishandeling maar wel veroordeeld voor openlijke geweldpleging. ,,Ondanks de vaker voorkomende lange wachttijd voordat een strafzaak wordt afgedaan (..) kan eigenrichting niet worden geaccepteerd in de rechtsstaat die Nederland is”, aldus het vonnis.
pi_188659043
Panhuis heeft hier niks mee te maken. Tenenkrommend om altijd weer deze 2 namen tegen te moeten komen waar het niet over hen gaat. :{w
pi_188659150
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 22:03 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Micheal Panhuis heeft Anne Faber letterlijk aan stukken gesneden..
Kleine nuance.
Deze vent heeft een kind van 4 voor altijd getraumatiseerd.
pi_188659193
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 22:20 schreef ikleesalleen007 het volgende:

[..]

Deze vent heeft een kind van 4 voor altijd getraumatiseerd.
Ow? Wat precies heeft Martin met haar gedaan dan?
pi_188659649
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 22:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Ow? Wat precies heeft Martin met haar gedaan dan?
Een zedenmisdrijf, niets meer en niets minder. Wil jij echt de hele vunzigheid weten?
pi_188659803
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 22:50 schreef gombro het volgende:

[..]

Een zedenmisdrijf, niets meer en niets minder. Wil jij echt de hele vunzigheid weten?
Als iemand een levenslang trauma veronderstelt? Ja, graag. Kom maar op met die "hele vunzigheid".
pi_188659958
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 22:01 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Je krijgt hooguit 8 jaar voor moord, en dit is dood door schuld...De mensen die levenslang roepen zijn (voor zoals het tot nu toe lijkt) voor mij hetzelfde als de mensen die het goed vinden dat de man dood is..
De maximale gevangenisstraf voor:
-Moord: levenslang.
-Doodslag: 15 jaar.
-Zware mishandeling leidend tot de dood: 15 jaar.
-Eenvoudige mishandeling leidend tot de dood: 6 jaar.
-Dood door schuld: 2 jaar.


quote:
Het is wel raar dat voorafgaande aan een autopsie de politie weet te melden dat er geen geweld gebruikt is. Normaal zeggen ze dan altijd dat er nog geen uitspraken gedaan kunnen worden, omdat het onderzoek nog gaande is. En ik hoor mensen hier dan zeggen: dat is voor de openbare rust. Want? Als ze niets zeggen breekt de pleuris uit? Je kon gisteren al in de kranten lezen dat het speeltuintje al weer behoorlijk rustig was geworden etc.

Ik denk juist dat iedereen nieuwsgierig afwacht naar het uiteindelijke rapport, maar die gedachte is bij mij wel deels vervlogen door de rare zwengels in dit verhaal.
De politie heeft verklaard waarom de 5 mannen zijn vrijgelaten. Namelijk omdat uit het onderzoek al duidelijk was geworden dat ze de man niet hebben mishandeld en dat er dus van, moord/doodslag/zware mishandeling/eenvoudige mishandeling, geen sprake was. En het is niet meer dan logisch dat de politie, in een zaak die zo breed uitgemeten wordt in de media, naar buiten brengt waarom de mannen zijn vrijgelaten.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:09:01 #77
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_188660051
quote:
maar voor het Openbaar Ministerie zijn er in ieder geval voldoende bewijzen verzameld om te stellen dat er daadwerkelijk sprake was van een zedenmisdrijf. Dit concludeert het OM op basis van gesprekken met ooggetuigen.
Zo te lezen zijn er enkel buurtbewoners die "iets" gezien hebben. Er wordt dus niet gesproken over hard bewijsmateriaal in de vorm van materiaal op zijn camera of omstanders die toevallig iets gefilmd hebben.

Uiteindelijk moeten we het volledige verslag maar afwachten, maar nu de man in kwestie dood is kunnen we zijn kant van het verhaal niet horen.

Als het echt een volkswijkje is en men met de juiste woorden tegen de politie de bevriende buurmannen uit het gevang kan houden dan moet je je ook afvragen hoe betrouwbaar die getuigen zijn.

Ik blijf het raar vinden dat er 0 beeldmateriaal online is verschenen in dit tijdperk waarbij iedereen direct alles filmt of zelfs livestreamt. Ook dat geen enkele getuige voor de camera zijn verhaal doet. Normaal is men er altijd als de kippen bij om in HvN voor de camera te verschijnen: "Ja, ik stond in de tuin en ik hoor in ene wat gerommel. Ik kijk over de schutting en ik die een volwassen vent in dat broekje van het buurmeisje te friemelen. Dus ik roep Koos, ja dat is mijn man he, Koos kijk wat die kerel doet. Nou ja, voordat Koos de poort uitliep kwamen er al 5 man aangerend..."
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_188660060
Zojuist bij Jinek: zowel Saskia Belleman als Peter R de Vries verbazen zich (ook) over de snelle en vage berichtgeving over het zedenmisdrijf door het OM en dat de 5 zo snel in vrijheid zijn gesteld, terwijl het forensisch onderzoek amper begonnen is. Gevraagd naar het waarom? Waarschijnlijk om de onrust te bezweren. Conclusie van Belleman: het roept juist meer vragen op.

Zelden zo eens geweest met deze 2 deskundigen.
pi_188660166
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:09 schreef r_one het volgende:
Zojuist bij Jinek: zowel Saskia Belleman als Peter R de Vries verbazen zich (ook) over de snelle en vage berichtgeving over het zedenmisdrijf door het OM en dat de 5 zo snel in vrijheid zijn gesteld, terwijl het forensisch onderzoek amper begonnen is. Gevraagd naar het waarom? Waarschijnlijk om de onrust te bezweren. Conclusie van Belleman: het roept juist meer vragen op.

Zelden zo eens geweest met deze 2 deskundigen.
Waarbij Peter R. ook aangaf dat de politie/het OM dus wel heel erg sterk bewijs moet hebben dat er geen sprake is van mishandeling etc. want anders waren ze niet zo snel vrijgelaten.
pi_188660170
Dacht dat de 5 zijn vrijgelaten omdat er geen voldoende bewijs was om ze vast te houden voor zware mishandeling... Ze zijn nog wel verdachte in de zaak..

Denk dat dit eerder iets juridisch is en niet zozeer over wat er ook daadwerkelijk gebeurd is.
pi_188660175
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:14 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waarbij Peter R. ook aangaf dat de politie/het OM dus wel heel erg sterk bewijs moet hebben dat er geen sprake is van mishandeling etc. want anders waren ze niet zo snel vrijgelaten.
Ik zal het straks terugkijken, goed?

Done.

Ik weet niet welke Jinek jij bekijkt maar ik heb hem dat beslist niet horen zeggen.
pi_188660179
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 21:55 schreef ikleesalleen007 het volgende:
Michael P pleegt een zedendelict: aan de hoogste boom ermee, ballen eraf, geef me 5 minuten alleen met die kankerlul, arme mooie fantastische Anne die we niet eens kenden dood, hoe durft hij?!

Random sociale werkplaats schoffelaar pleegt zedendelict met 4 (!!!) jarig kind: kalm mensen, hij was misschien onschuldig, arme man, vieze tokkies die hem doodsloegen, op de brandstapel ermee!

Fok! logica...
Jij ziet het verschil niet tussen de twee gevallen? Bijzonder.
pi_188660207
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:09 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Zo te lezen zijn er enkel buurtbewoners die "iets" gezien hebben. Er wordt dus niet gesproken over hard bewijsmateriaal in de vorm van materiaal op zijn camera of omstanders die toevallig iets gefilmd hebben.

Uiteindelijk moeten we het volledige verslag maar afwachten, maar nu de man in kwestie dood is kunnen we zijn kant van het verhaal niet horen.

Als het echt een volkswijkje is en men met de juiste woorden tegen de politie de bevriende buurmannen uit het gevang kan houden dan moet je je ook afvragen hoe betrouwbaar die getuigen zijn.

Ik blijf het raar vinden dat er 0 beeldmateriaal online is verschenen in dit tijdperk waarbij iedereen direct alles filmt of zelfs livestreamt. Ook dat geen enkele getuige voor de camera zijn verhaal doet. Normaal is men er altijd als de kippen bij om in HvN voor de camera te verschijnen: "Ja, ik stond in de tuin en ik hoor in ene wat gerommel. Ik kijk over de schutting en ik die een volwassen vent in dat broekje van het buurmeisje te friemelen. Dus ik roep Koos, ja dat is mijn man he, Koos kijk wat die kerel doet. Nou ja, voordat Koos de poort uitliep kwamen er al 5 man aangerend..."
Om welke feiten het gaat waaruit is gebleken dat die kerel schuldig is aan een zedenmisdrijf hebben het OM en de politie geen uitspraak gedaan.
pi_188660211
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 22:50 schreef gombro het volgende:

[..]

Een zedenmisdrijf, niets meer en niets minder. Wil jij echt de hele vunzigheid weten?
Waar is het bewijs? Het enige dat er is, is een verklaring van een OvJ, en sorry hoor, maar die geloof ik ook niet direct op hun blauwe ogen. Zomaar ineens uit het niets is er sprake van onzedelijke handelingen, waar is dat op gebaseerd dan? Op een verklaring van een 4 jarig kind?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_188660234
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Dacht dat de 5 zijn vrijgelaten omdat er geen voldoende bewijs was om ze vast te houden voor zware mishandeling... Ze zijn nog wel verdachte in de zaak..

Denk dat dit eerder iets juridisch is en niet zozeer over wat er ook daadwerkelijk gebeurd is.
Ze zijn nog wel verdachte van betrokkenheid bij zijn dood, maar in ieder geval niet van doodslag/zware mishandeling..
pi_188660239
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waar is het bewijs? Het enige dat er is, is een verklaring van een OvJ, en sorry hoor, maar die geloof ik ook niet direct op hun blauwe ogen. Zomaar ineens uit het niets is er sprake van onzedelijke handelingen, waar is dat op gebaseerd dan? Op een verklaring van een 4 jarig kind?
Waarom alleen van dat kind? Misschien stond die hele speeltuin wel vol mensen, weet jij veel? En als je de verklaring van een OvJ al niet wilt geloven, houdt alles op. Dat wil je gewoon gelijk krijgen tegen beter weten in.
pi_188660253
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

De maximale gevangenisstraf voor:
-Moord: levenslang.
-Doodslag: 15 jaar.
-Zware mishandeling leidend tot de dood: 15 jaar.
-Eenvoudige mishandeling leidend tot de dood: 6 jaar.
-Dood door schuld: 2 jaar.
[..]

De politie heeft verklaard waarom de 5 mannen zijn vrijgelaten. Namelijk omdat uit het onderzoek al duidelijk was geworden dat ze de man niet hebben mishandeld en dat er dus van, moord/doodslag/zware mishandeling/eenvoudige mishandeling, geen sprake was. En het is niet meer dan logisch dat de politie, in een zaak die zo breed uitgemeten wordt in de media, naar buiten brengt waarom de mannen zijn vrijgelaten.
Bewust iemand vastklemmen in een houdgreep of pletten door er op te gaan zitten wat de bloedsdoorloop afklemt of tot verstikking leidt, valt niet onder geweld? Goede manier om iemand te doden zonder gevolgen dus!
pi_188660280
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:18 schreef gombro het volgende:

[..]

Waarom alleen van dat kind? Misschien stond die hele speeltuin wel vol mensen, weet jij veel?
En als dan zo'n hele speeltuin vol met mensen staat, dan gaat juist op dat moment zo'n gast zich aan een kind vergrijpen? Sorry hoor, maar dit verhaal rammelt aan alle kanten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_188660288
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:19 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Bewust iemand vastklemmen in een houdgreep of pletten door er op te gaan zitten wat de bloedsdoorloop afklemt of tot verstikking leidt, valt niet onder geweld? Goede manier om iemand te doden zonder gevolgen dus!
Jij weet de uitkomst van de sectie al?
pi_188660289
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:19 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Bewust iemand vastklemmen in een houdgreep of pletten door er op te gaan zitten wat de bloedsdoorloop afklemt of tot verstikking leidt, valt niet onder geweld? Goede manier om iemand te doden zonder gevolgen dus!
Het is de vraag of ze hem vasthielden met dat doel :p
pi_188660291
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

En als dan zo'n hele speeltuin vol met mensen staat, dan gaat juist op dat moment zo'n gast zich aan een kind vergrijpen? Sorry hoor, maar dit verhaal rammelt aan alle kanten.
Dus de enige getuige kan alleen het kind zijn? Ts ts ts....
pi_188660303
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waar is het bewijs? Het enige dat er is, is een verklaring van een OvJ, en sorry hoor, maar die geloof ik ook niet direct op hun blauwe ogen. Zomaar ineens uit het niets is er sprake van onzedelijke handelingen, waar is dat op gebaseerd dan? Op een verklaring van een 4 jarig kind?
De politie en het OM hebben dat bewijs.
pi_188660307
Overigens waar blijven de vele getuigenissen als daar een feest was? En waarom komen de enkele getuigenissen die er waren totaal niet met elkaar overeen? Waar blijft de getuigenis van het kind?
pi_188660311
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is de vraag of ze hem vasthielden met dat doel :p
De politie heeft daar het antwoord al op gegeven: nee.
pi_188660312
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:21 schreef gombro het volgende:

[..]

Dus de enige getuige kan alleen het kind zijn?
Ik heb geen idee, dat zeg ik toch. ik zou gewoon willen weten waarop de verklaring van die OvJ gebaseerd is.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_188660353
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik zal het straks terugkijken, goed?

Done.

Ik weet niet welke Jinek jij bekijkt maar ik heb hem dat beslist niet horen zeggen.
In dat stukje toen hij zei dat ze bijvoorbeeld mogelijk camerabeelden hebben van een bewakingscamera die op die speeltuin gericht stond, waardoor ze dus hebben kunnen zien wat er gebeurd was.
pi_188660372
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:22 schreef Hathor het volgende:

Ik heb geen idee, dat zeg ik toch.
Wat apart, want je beweert wel van alles.
pi_188660386
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:22 schreef Cockwhale het volgende:
Overigens waar blijven de vele getuigenissen als daar een feest was? En waarom komen de enkele getuigenissen die er waren totaal niet met elkaar overeen? Waar blijft de getuigenis van het kind?
Die liggen bij de politie.

Welke getuigenissen doel je op?

De getuigenis van het kind zal sowieso niet naar buiten gebracht worden aangezien zij nog maar 4 jaar oud is.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:26:59 #99
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188660390
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 20:15 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik vind het verbazend dat ze dat al na een paar dagen "onderzoek" verklaren. En daardoor heb ik er grote twijfels over ja.

Waar ik me trouwens ook over verbaas is dat veel Nederlanders graag allerlei keuzes en beslissingen van politie en justitie in twijfel trekken en nu ineens een oogje toeknijpen. Waarom zijn sommigen hier altijd kritisch en nu ineens niet meer? Omdat er een beschuldiging van pedofilie gemaakt is?
Twijfelen kan. Dat is ook niet verkeerd, je hoeft officiële verklaringen niet altijd zomaar voor waar aan te nemen.

Je tweede deel kan ik geen zinnige uitspraak over doen. Ik weet niet wie er normaal vanalles betwijfelt en dat nu niet doet. 'Nederlanders' is wat te algemeen.

Overigens kan jouw visie ook de andere kant op werken: als iemand zo fel tegen (in hun ogen) 'eigenrichting' is en een rotsvast vertrouwen heeft in de rechtsstaat, maar nu de verklaringen van de officiële instanties allemaal in twijfel trekt, omdat het in hun ogen zo klaar als een klontje is dat vijf 'tokkies' een onschuldig iemand hebben 'vermoord', is dat ook wat paradoxaal.
pi_188660396
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:25 schreef gombro het volgende:

[..]

Wat apart, want je beweert wel van alles.
Ik beweer niks, ik heb alleen maar vragen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:29:54 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188660517
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Splinter, balk, pot, ketel...
Mispoes. Ik zeg niet niks te weten. Logisch vergelijken is niet iedereen gegeven...
pi_188660619
Veel zure verliezers hier. Die de waarheid rond een zedenmisdrijf met een vierjarig meisje onbelangrijk vinden en graag een heksenjacht op hun neonazi tokkies hadden georganiseerd. Zum Kotzen. .
pi_188660644
hadden die 5 eigenlijk wel gemerkt dat hij doof was?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_188660695
Loopt de discussie nog?
pi_188660702
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:38 schreef eigendeegcookie het volgende:
hadden die 5 eigenlijk wel gemerkt dat hij doof was?
Dat is niet bekend. Maar zijn moeder woont er direct tegenover. Allicht wist zeker een deel van de buurt ervan.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:43:43 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:44:46 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188660792
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:37 schreef gombro het volgende:
Veel zure verliezers hier. Die de waarheid rond een zedenmisdrijf met een vierjarig meisje onbelangrijk vinden en graag een heksenjacht op hun neonazi tokkies hadden georganiseerd. Zum Kotzen. .
Welk zedenmisdrijf?
pi_188660817
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:40 schreef gombro het volgende:

[..]

Dat is niet bekend. Maar zijn moeder woont er direct tegenover. Allicht wist zeker een deel van de buurt ervan.
Net zoals een deel van de buurt moest weten van zijn eerdere hersenbloeding..
Een kopschop is snel gegeven en snel opgelost..

Waarom liep dat kind er alleen en kreeg de vermeende pedo de tijd om zijn plannen uit te voeren?
pi_188660909
hij was van plan om tv te gaan kijken bij een vriend, maar de vriend was nog niet thuis, dus hij moest even wachten. vandaar even zitten op bankje
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_188660917
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:25 schreef madam-april het volgende:

[..]

In dat stukje toen hij zei dat ze bijvoorbeeld mogelijk camerabeelden hebben van een bewakingscamera die op die speeltuin gericht stond, waardoor ze dus hebben kunnen zien wat er gebeurd was.
Nee hoor, ook daar zegt hij nergens dat ...
quote:
de politie/het OM dus wel heel erg sterk bewijs moet hebben dat er geen sprake is van mishandeling etc
En nee, ook geen woorden van die strekking.
pi_188660943
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:37 schreef gombro het volgende:
Veel zure verliezers hier. Die de waarheid rond een zedenmisdrijf met een vierjarig meisje onbelangrijk vinden en graag een heksenjacht op hun neonazi tokkies hadden georganiseerd. Zum Kotzen. .
Het is inderdaad nogal triest hoe een aantal users zich in allerlei bochten blijven wringen om hun idee van wat er gebeurd zou zijn (man werd uit het niets door 5 mannen aangevallen en doodgeslagen omdat die mannen ten onrechte dachten dat hij een zedendelict met een meisje van 4 had gepleegd), te kunnen blijven verdedigen. Het feit dat de politie en het OM hebben vastgesteld dat de 5 mannen de overleden man NIET hebben mishandeld en er van opzet geen sprake was. En het feit dat het OM naar buiten heeft gebracht dat ze dermate sterkt bewijs hebben dat de overleden man zich schuldig heeft gemaakt aan een zedenmisdrijf. Wordt weggewoven want het strookt niet met hun overtuiging van wat er gebeurd is. Ze schijnen de overtuiging te hebben dat zij beter kunnen beoordelen wat er gebeurd is dan de politie en het OM, ondanks dat zij totaal geen inzage hebben in het bewijs en de verklaringen die de politie en het OM tot hun beschikking hebben.
pi_188660964
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:51 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee hoor, ook daar zegt hij nergens dat ...
[..]

En nee, ook geen woorden van die strekking.
Dan heb jij blijkbaar naar een andere aflevering zitten kijken dan ik.
pi_188660978
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:50 schreef eigendeegcookie het volgende:
hij was van plan om tv te gaan kijken bij een vriend, maar de vriend was nog niet thuis, dus hij moest even wachten. vandaar even zitten op bankje
Zolang zijn zogenaamde vriend zijn eigen mond niet opentrekt, maar zijn ex, neem ik dat verhaal ook niet meer serieus.
pi_188661002
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:37 schreef gombro het volgende:
Veel zure verliezers hier. Die de waarheid rond een zedenmisdrijf met een vierjarig meisje onbelangrijk vinden
Ik zou juist die 'waarheid' heel graag willen weten (nog veel liever dan wat er daarna gebeurd is). Ben ik nou ook een zure verliezer? Kun jij me vertellen welke gore vunzigheden Martin allemaal heeft uitgehaald met dat meisje van 4, dat nou een levenslang trauma heeft?
pi_188661008
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dan heb jij blijkbaar naar een andere aflevering zitten kijken dan ik.
Dat blijkt. Die van mij was op NPO1. En die van jou?
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 23:56:26 #117
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188661012
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:52 schreef madam-april het volgende:
dermate sterkt bewijs hebben dat de overleden man zich schuldig heeft gemaakt aan een zedenmisdrijf.
Waar kan ik dat terug vinden?

Dacht dat het nog maar "een aanwijzing dat" was.
pi_188661062
Ik volg het nog maar half, maar klopt dit?

Doodsoorzaak is nu nog onbekend en politie en justitie hebben vrijwel direct na het incident besloten dat een autopsie niet nodig was.

Right?
pi_188661082
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:59 schreef opgebaarde het volgende:
Ik volg het nog maar half, maar klopt dit?

Doodsoorzaak is nu nog onbekend en politie en justitie hebben vrijwel direct na het incident besloten dat een autopsie niet nodig was.

Right?
Wrong.

Politie en justitie hebben vrij snel geconcludeerd dat er geen sprake is geweest van mishandeling; de autopsie komt nog (of wordt momenteel aan gewerkt).
pi_188661083
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat blijkt. Die van mij was op NPO1. En die van jou?
Die van mij ook.. Bijzonder..
pi_188661118
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Die van mij ook.. Bijzonder..
Misschien kun jij Peter dan even letterlijk citeren? Ik heb het nou 4 keer opnieuw beluisterd en bekeken (met ondertiteling) en nóg hoor en zie ik hem nergens die woorden die jij stelt in de mond nemen.

Of zou het kunnen zijn dat jij dingen hoort die jij graag wil horen?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 00:15:54 #122
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188661226
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Misschien kun jij Peter dan even letterlijk citeren? Ik heb het nou 4 keer opnieuw beluisterd en bekeken (met ondertiteling) en nóg hoor en zie ik hem nergens die woorden die jij stelt in de mond nemen.

Of zou het kunnen zijn dat jij dingen hoort die jij graag wil horen?
P - Misschien heeft er wel een camera gedraaid maar dat weten we niet.
.
.
.
J -Dus het zou in die orde van grootte moeten zijn?
P - Anders vind ik het wel erg snel.

Peter R weet dus ook niets en speculeert wat.
pi_188661233
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:15 schreef Woelwater het volgende:

[..]

P - Misschien heeft er wel een camera gedraaid maar dat weten we niet.
.
.
.
J -Dus het zou in die orde van grootte moeten zijn?
P - Anders vind ik het wel erg snel.

Peter R weet dus ook niets en speculeert wat.
@madam-april Wacht, ik doe het wel even:
quote:
Na, misschien weten ze meer dan wij hè, dat kán, dat komt ook in zaken voor. Bij wijze van spreken heeft er een camera, een beveiligingscamera op die speeltuin gestaan en hebben ze gewoon kunnen kijken wat er gebeurd is. En heeft dat geleid tot een bepaalde beslissing. Maar dat weten wij niet.
pi_188661287
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:56 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Waar kan ik dat terug vinden?

Dacht dat het nog maar "een aanwijzing dat" was.
quote:
De 32-jarige man die zaterdag overleed na een confrontatie met buurtbewoners in Assen, was betrokken bij een zedenmisdrijf. Dat stelt het Openbaar Ministerie (OM). Er zouden voldoende feiten zijn die daarop wijzen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)enmisdrijf~ae7ea266/
quote:
Het Openbaar Ministerie zegt dat er voldoende feiten zijn die erop wijzen dat er een zedenmisdrijf is gepleegd, afgelopen zaterdag in een speeltuin in Assen. Daarbij was een man van 32 betrokken, die overleed na een confrontatie met vijf anderen.

https://nos.nl/artikel/22(...)nmisdrijf-assen.html
Ze zeggen duidelijk dat er voldoende feiten(c.q. bewijzen) zijn die erop wijzen dat de man betrokken was bij een zedenmisdrijf. De feiten (c.q. bewijzen) van zijn schuld zijn dus dermate sterk en overtuigend dat ze met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen stellen dat hij schuldig was. Anders zouden ze dit echt niet zo naar buiten hebben gebracht.
pi_188661316
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ze zeggen duidelijk dat er voldoende feiten(c.q. bewijzen) zijn die erop wijzen dat de man betrokken was bij een zedenmisdrijf. De feiten (c.q. bewijzen) van zijn schuld zijn dus dermate sterk en overtuigend dat ze met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen stellen dat hij schuldig was. Anders zouden ze dit echt niet zo naar buiten hebben gebracht.
Jij trekt eigenstandig conclusies die (nog) helemaal niet te trekken zijn.

Reageer je nog even op mijn transcript van Peter bij Jinek? Zoals je ziet, het woord 'mishandeling' is geeneens gevallen!

[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 28-08-2019 00:36:56 ]
pi_188661365
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:21 schreef madam-april het volgende:

Ze zeggen duidelijk dat er voldoende feiten(c.q. bewijzen) zijn die erop wijzen dat de man betrokken was bij een zedenmisdrijf. De feiten (c.q. bewijzen) van zijn schuld zijn dus dermate sterk en overtuigend dat ze met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen stellen dat hij schuldig was. Anders zouden ze dit echt niet zo naar buiten hebben gebracht.
Dat had ik gelezen ja. Maar heb jij ook dit gelezen?

quote:
Uit de eerste bevindingen is geen direct zekere doodsoorzaak vast te stellen. De overige onderzoeksresultaten zijn nog niet bekend. Dit kan nog enige tijd duren.
pi_188661410
Ook al zouden er verborgen camera's zijn, wat deed dat kind daar alleen?
pi_188661420
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Misschien kun jij Peter dan even letterlijk citeren? Ik heb het nou 4 keer opnieuw beluisterd en bekeken (met ondertiteling) en nóg hoor en zie ik hem nergens die woorden die jij stelt in de mond nemen.

Of zou het kunnen zijn dat jij dingen hoort die jij graag wil horen?
Hij zei het niet letterlijk. Ik reageerde op het feit dat jij zei dat Peter R. zich verbaasde over de snelle berichtgeving rondom het zedenmisdrijf en de snelle vrijlating van de 5 en dat jij achterwege liet dat hij dat vervolgens nuanceerde door aan te geven dat het zeer goed mogelijk is dat de politie over bewijzen beschikt (zoals bijvoorbeeld beelden van een bewakingscamera).
pi_188661424
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat had ik gelezen ja. Maar heb jij ook dit gelezen?
[..]

Ja heb ik gelezen.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 00:39:03 #130
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188661425
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:36 schreef IriYe het volgende:
Ook al zouden er verborgen camera's zijn, wat deed dat kind daar alleen?
Spelen, is een speeltuin.
  PR/Manusje van alles woensdag 28 augustus 2019 @ 00:40:53 #131
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_188661446
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:36 schreef IriYe het volgende:
Ook al zouden er verborgen camera's zijn, wat deed dat kind daar alleen?
in Assen kon dat gewoon. Tot vorige week.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_188661453
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:38 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hij zei het niet letterlijk. Ik reageerde op het feit dat jij zei dat Peter R. zich verbaasde over de snelle berichtgeving rondom het zedenmisdrijf en de snelle vrijlating van de 5 en dat jij achterwege liet dat hij dat vervolgens nuanceerde door aan te geven dat het zeer goed mogelijk is dat de politie over bewijzen beschikt (zoals bijvoorbeeld beelden van een bewakingscamera).
Meid, je raaskalt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:14 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waarbij Peter R. ook aangaf dat de politie/het OM dus wel heel erg sterk bewijs moet hebben dat er geen sprake is van mishandeling etc. want anders waren ze niet zo snel vrijgelaten.
quote:
Na, misschien weten ze meer dan wij hè, dat kán, dat komt ook in zaken voor. Bij wijze van spreken heeft er een camera, een beveiligingscamera op die speeltuin gestaan en hebben ze gewoon kunnen kijken wat er gebeurd is. En heeft dat geleid tot een bepaalde beslissing. Maar dat weten wij niet.
Hij nuanceert niks, hij speculeert (omdat Jinek ernaar vroeg). Maar wat JIJ er vervolgens van maakt ..... daar is geen kruid tegen gewassen

[ Bericht 5% gewijzigd door r_one op 28-08-2019 00:48:05 ]
pi_188661500
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het is inderdaad nogal triest hoe een aantal users zich in allerlei bochten blijven wringen om hun idee van wat er gebeurd zou zijn (man werd uit het niets door 5 mannen aangevallen en doodgeslagen omdat die mannen ten onrechte dachten dat hij een zedendelict met een meisje van 4 had gepleegd), te kunnen blijven verdedigen. Het feit dat de politie en het OM hebben vastgesteld dat de 5 mannen de overleden man NIET hebben mishandeld en er van opzet geen sprake was. En het feit dat het OM naar buiten heeft gebracht dat ze dermate sterkt bewijs hebben dat de overleden man zich schuldig heeft gemaakt aan een zedenmisdrijf. Wordt weggewoven want het strookt niet met hun overtuiging van wat er gebeurd is. Ze schijnen de overtuiging te hebben dat zij beter kunnen beoordelen wat er gebeurd is dan de politie en het OM, ondanks dat zij totaal geen inzage hebben in het bewijs en de verklaringen die de politie en het OM tot hun beschikking hebben.
Je jokt. Dat heeft de politie niet vastgesteld.
pi_188661522
quote:
11s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:39 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Spelen, is een speeltuin.
Snap ik. Maar als de buurt zo obsessief met vermeende pedo's bezig is, laat je je kind van 4 toch niet alleen?
Wanneer er een ouder bij was geweest, had dit nooit plaatsgevonden.
That's all.
pi_188661535
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

in Assen kon dat gewoon. Tot vorige week.
Nietes. Er waren eerder al meldingen van ''ongepast gedrag'' jegens kinderen.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 00:54:08 #136
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188661543
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:50 schreef IriYe het volgende:

[..]

Snap ik. Maar als de buurt zo obsessief met vermeende pedo's bezig is, laat je je kind van 4 toch niet alleen?
Wanneer er een ouder bij was geweest, had dit nooit plaatsgevonden.
That's all.
Dan ga je ervan uit dat er niemand uit de buurt aanwezig was, volgens mij zijn er diverse ooggetuigen. Neem toch aan dat ze niet van alleen een kindje van 4 uitgaan.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 00:54:30 #137
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188661550
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ze zeggen duidelijk dat er voldoende feiten(c.q. bewijzen) zijn die erop wijzen dat de man betrokken was bij een zedenmisdrijf. De feiten (c.q. bewijzen) van zijn schuld zijn dus dermate sterk en overtuigend dat ze met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen stellen dat hij schuldig was. Anders zouden ze dit echt niet zo naar buiten hebben gebracht.
Ja precies, feiten die erop wijzen..

Als de bewoners daar verklaren iets gezien te hebben is dat wel een feit wat erop wijst, maar nog geen sterk bewijs zoals je stelde.

Sterk bewijs is DNA, filmpjes of foto's die zijn aangetroffen bijvoorbeeld. Dat (c.q. bewijzen) trek je zelf uit je ...
pi_188661595
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:54 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja precies, feiten die erop wijzen..

Als de bewoners daar verklaren iets gezien te hebben is dat wel een feit wat erop wijst, maar nog geen sterk bewijs zoals je stelde.

Sterk bewijs is DNA, filmpjes of foto's die zijn aangetroffen bijvoorbeeld. Dat (c.q. bewijzen) trek je zelf uit je ...
En ze heeft het over voldoende feiten (c.q. bewijzen) ...

En "die wijzen op" promoveert ze voor het gemak even naar "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" ...

Eng. Gevaarlijk.
pi_188661599
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Meid, je raaskalt.
[..]


[..]

Hij nuanceert niks, hij speculeert (omdat Jinek ernaar vroeg). Maar wat JIJ er vervolgens van maakt ..... daar is geen kruid tegen gewassen
Let's agree to disagree.. ^O^
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:00:21 #140
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_188661608
madam-april wil heel graag dat hij schuldig is aan onzedelijk gedrag.

waarom is me niet helemaal duidelijk.
pi_188661627
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Let's agree to disagree.. ^O^
Oh nee. Dat is me even iets te gemakkelijk. Je zou ook gewoon je fout ruiterlijk toe kunnen geven. Dat zou je geloofwaardigheid ook alleen maar ten goede komen.
pi_188661629
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Je jokt. Dat heeft de politie niet vastgesteld.
'Uit het politieonderzoek is niet gebleken dat ze de man hebben mishandeld.' https://www.ad.nl/binnenl(...)id-gesteld~ae9a7b19/
pi_188661633
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:54 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dan ga je ervan uit dat er niemand uit de buurt aanwezig was, volgens mij zijn er diverse ooggetuigen. Neem toch aan dat ze niet van alleen een kindje van 4 uitgaan.
In het geval er iemand vertrouwd in de buurt zou zijn had het kind geen reden gehad om help te schreeuwen..Laat staan dat het de kleren van het lijf gerukt kon krijgen van een vermeende pedo. Welke oplettende ouder laat dat toe?

Ooggetuigen die elkaar direct allemaal de hand boven het hoofd houden terwijl ze er niet bij waren.. Klinkt bijna als een opgezet plan in noodgeval. :P
pi_188661655
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:02 schreef madam-april het volgende:

[..]

'Uit het politieonderzoek is niet gebleken dat ze de man hebben mishandeld.' https://www.ad.nl/binnenl(...)id-gesteld~ae9a7b19/
Juist. En dat is dus totaal iets anders dan wat jij beweerde. Als je het verschil niet begrijpt, dan neem ik je dat niet kwalijk, maar lijkt het me wel beter dat je je niet meer mengt in deze discussie.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:05:38 #145
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188661659
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:02 schreef madam-april het volgende:

[..]

'Uit het politieonderzoek is niet gebleken dat ze de man hebben mishandeld.' https://www.ad.nl/binnenl(...)id-gesteld~ae9a7b19/
Dat moet sectie op het lichaam nog even uitwijzen.

quote:
Volgens de politie is ‘op grond van de eerste bevindingen van het onderzoek’
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:07:12 #146
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188661676
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:03 schreef IriYe het volgende:

[..]

In het geval er iemand vertrouwd in de buurt zou zijn had het kind geen reden gehad om help te schreeuwen..Laat staan dat het de kleren van het lijf gerukt kon krijgen van een vermeende pedo. Welke oplettende ouder laat dat toe?

Ooggetuigen die elkaar direct allemaal de hand boven het hoofd houden terwijl ze er niet bij waren.. Klinkt bijna als een opgezet plan in noodgeval. :P
Schreeuwen, kleren van het lijf rukken. :o Heb je daar ook bronnen van of roep je maar wat?
pi_188661685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:01 schreef r_one het volgende:

[..]

Oh nee. Dat is me even iets te gemakkelijk. Je zou ook gewoon je fout ruiterlijk toe kunnen geven. Dat zou je geloofwaardigheid ook alleen maar ten goede komen.
Als dat is wat jij wil geloven dan heb ik daar vrede mee. Ik zie het 100% anders. Dus ik kies ervoor om geen tijd en energie meer te steken in een discussie met jou, want we gaan het nooit eens worden. Jij hebt een hele andere waarheid en een hele andere manier van interpretatie dan ik.
pi_188661688
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:00 schreef SugeLucky het volgende:
madam-april wil heel graag dat hij schuldig is aan onzedelijk gedrag.

waarom is me niet helemaal duidelijk.
Ze heeft daar beslist moverende redenen voor. Maar helaas vertroebelt het wel haar objectieve beoordelingsvermogen. Zo sterk, dat ik haar niet meer serieus kan nemen.
pi_188661690
quote:
11s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:07 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Schreeuwen, kleren van het lijf rukken. :o Heb je daar ook bronnen van of roep je maar wat?
Vanaf deel 1 en alle linkjes via de media. Succes! :Y)
pi_188661716
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als dat is wat jij wil geloven dan heb ik daar vrede mee. Ik zie het 100% anders. Dus ik kies ervoor om geen tijd en energie meer te steken in een discussie met jou, want we gaan het nooit eens worden. Jij hebt een hele andere waarheid en een hele andere manier van interpretatie dan ik.
Ik denk dat je dan maar beter het eerder gegeven advies kan opvolgen. Je geloofwaardigheid is het nulpunt genaderd. Als je zelfs een transcript nog weet te weerspreken met `jouw eigen waarheid`, dan zijn wij inderdaad uitgediscussieerd.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:12:18 #151
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188661720
quote:
4s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:09 schreef IriYe het volgende:

[..]

Vanaf deel 1 en alle linkjes via de media. Succes! :Y)
Ik heb alles redelijk gevolgd maar dit heb ik nergens terug gevonden, bevestigd dan heh. Roeptoeteren kunnen we allemaal wel.
pi_188661727
1. Uit het politieonderzoek is niet gebleken dat ze de man hebben mishandeld.

2. De politie en het OM hebben vastgesteld dat de 5 mannen de overleden man NIET hebben mishandeld.

Stelling 1. is niet hetzelfde als stelling 2.

1. Is de verklaring van de politie. 2. Is wat sommigen daar van maken.
pi_188661739
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:12 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik heb alles redelijk gevolgd maar dit heb ik nergens terug gevonden, bevestigd dan heh. Roeptoeteren kunnen we allemaal wel.
Nee, ik ben klaar met mensen die uit verveling ook eens binnenvallen en dan eisen om allerlei bewijzen die makkelijk zelf op te zoeken zijn.
Wanneer je het echt zo goed gevolgd had, had je deze vraag niet hoeven te stellen. >:)
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:17:42 #154
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188661756
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:15 schreef IriYe het volgende:
Wanneer je het echt zo goed gevolgd had
Redelijk staat er :(

Wat is het toch in dit topic dat iedereen van alles loopt te verdraaien naar hun eigen waarheid.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:19:42 #155
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188661771
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:15 schreef IriYe het volgende:

[..]

Nee, ik ben klaar met mensen die uit verveling ook eens binnenvallen en dan eisen om allerlei bewijzen die makkelijk zelf op te zoeken zijn.
Wanneer je het echt zo goed gevolgd had, had je deze vraag niet hoeven te stellen. >:)
Als jij het goed gevolgd had dan weet je dat er niks bekend is, alleen dat er 1 man overleden is, 5 mannen opgepakt zijn en weer vrijgelaten. Dat is het wel zo'n beetje. De rest is geneuzel en moet vooral aan de de instanties overgelaten worden.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:20:46 #156
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188661779
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:17 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Redelijk staat er :(

Wat is het toch in dit topic dat iedereen van alles loopt te verdraaien naar hun eigen waarheid.
Echt heh :+
pi_188661785
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:54 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja precies, feiten die erop wijzen..

Als de bewoners daar verklaren iets gezien te hebben is dat wel een feit wat erop wijst, maar nog geen sterk bewijs zoals je stelde.

Sterk bewijs is DNA, filmpjes of foto's die zijn aangetroffen bijvoorbeeld. Dat (c.q. bewijzen) trek je zelf uit je ...
Ik zei dat ze niet naar buiten gebracht zouden hebben dat hij schuldig was aan een zedenmisdrijf, als de feiten (q.c. bewijzen) van zijn schuld niet dermate sterk en overtuigend zouden zijn dat ze dat ze niet zonder aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen stellen dat hij schuldig is. In Nederland geldt namelijk nog steeds de onschuldpresumptie, dus ze moeten wel heel erg zeker van hun zaak zijn om naar buiten te brengen dat hij schuldig is. Als ze er niet zo zeker van zouden zijn, zouden ze naar buiten brengen dat ze sterke aanwijzingen hebben die de verdenking steunen.
pi_188661813
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:17 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Redelijk staat er :(

Wat is het toch in dit topic dat iedereen van alles loopt te verdraaien naar hun eigen waarheid.
Relax man.
Redelijk is nog minder dan goed. Daar ga ik persoonlijk niet mijn tijd aan voldoen om het juiste linkje te gaan zoeken. :{w
pi_188661822
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:08 schreef r_one het volgende:

[..]

Ze heeft daar beslist moverende redenen voor. Maar helaas vertroebelt het wel haar objectieve beoordelingsvermogen. Zo sterk, dat ik haar niet meer serieus kan nemen.
Ik lees hier een sterk staaltje projectie.. Maar zoals ik al zei, wij gaan hier nooit uitkomen.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:30:35 #160
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188661832
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:28 schreef IriYe het volgende:

[..]

Relax man.
Redelijk is nog minder dan goed. Daar ga ik persoonlijk niet mijn tijd aan voldoen om het juiste linkje te gaan zoeken. :{w
Omdat die er niet is of weet jij meer dan de politie :o
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:32:32 #161
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188661842
[quote]0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:22 schreef madam-april het volgende:
Ik zei dat ze niet naar buiten gebracht zouden hebben dat hij schuldig was aan een zedenmisdrijf
[/quote]
[quote]
dus ze moeten wel heel erg zeker van hun zaak zijn om naar buiten te brengen dat hij schuldig is.
[/quote]


quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:28 schreef IriYe het volgende:

[..]

Relax man.
Redelijk is nog minder dan goed. Daar ga ik persoonlijk niet mijn tijd aan voldoen om het juiste linkje te gaan zoeken. :{w
Zit even het bericht hiervoor te ontcijferen, maar beweert ze nou dat er al naar buiten is gebracht dat Martin schuldig is bevonden aan een zedenmisdrijf :?
pi_188661852
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:30 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Omdat die er niet is of weet jij meer dan de politie :o
Omdat ik mij niet laat gekmaken door een paar verveelde nachtravers die een bezigheid zoeken. :')
pi_188661855
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:13 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
1. Uit het politieonderzoek is niet gebleken dat ze de man hebben mishandeld.

2. De politie en het OM hebben vastgesteld dat de 5 mannen de overleden man NIET hebben mishandeld.

Stelling 1. is niet hetzelfde als stelling 2.

1. Is de verklaring van de politie. 2. Is wat sommigen daar van maken.
Ze worden op dit moment in ieder geval niet verdacht van mishandeling leidend tot de dood.
pi_188661858
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:12 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik heb alles redelijk gevolgd maar dit heb ik nergens terug gevonden, bevestigd dan heh. Roeptoeteren kunnen we allemaal wel.
`Redelijk volgen` was dus kennelijk niet voldoende. In deeltje #1 werd idd geroeptoeterd dat het meisje om hulp zou hebben geroepen en haar de kleren van het lijf waren gerukt. 't Is niet dat IriYe dat maar even uit de dikke duim zuigt.
pi_188661864
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik lees hier een sterk staaltje projectie.. Maar zoals ik al zei, wij gaan hier nooit uitkomen.
/care
pi_188661870
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:34 schreef r_one het volgende:

[..]

/care
Zoals ik al zei: let's agree to disagree ^O^
pi_188661880
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:32 schreef Woelwater het volgende:

[..]

[..]


[..]

Zit even het bericht hiervoor te ontcijferen, maar beweert ze nou dat er al naar buiten is gebracht dat Martin schuldig is bevonden aan een zedenmisdrijf :?
Wat zeg je? :?

Zoek het uit, ik ga slapen. :W
pi_188661893
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:35 schreef madam-april het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: let's agree to disagree ^O^
Zoals ik al zei: no way.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Als je zelfs een transcript nog weet te weerspreken met `jouw eigen waarheid`, dan zijn wij inderdaad uitgediscussieerd.
:W
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:39:22 #169
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188661907
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:33 schreef IriYe het volgende:

[..]

Omdat ik mij niet laat gekmaken door een paar verveelde nachtravers die een bezigheid zoeken. :')
Zoals jij :W
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:40:43 #170
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188661917
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:34 schreef r_one het volgende:

[..]

`Redelijk volgen` was dus kennelijk niet voldoende. In deeltje #1 werd idd geroeptoeterd dat het meisje om hulp zou hebben geroepen en haar de kleren van het lijf waren gerukt. 't Is niet dat IriYe dat maar even uit de dikke duim zuigt.
Eh, jawel, bron?
pi_188661927
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:40 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Eh, jawel, bron?
Bron van wat?
pi_188661930
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:39 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Zoals jij :W
Ik lees mij tenminste goed in alvorens ik kom roeptoeteren. :*
pi_188661940
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: no way.
[..]

:W
Wat jij wil. Jij wil graag geloven dat je me 'uitgeluld' hebt, dat jij de discussie 'gewonnen' hebt. Als jij daar gelukkig van wordt: je hebt me uitgeluld en jij hebt de discussie gewonnen :* ^O^
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:44:19 #174
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188661944
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Bron van wat?
Schreeuwen, kleren van het lijf rukken. Graag een echte bron
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:44:44 #175
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188661947
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:42 schreef IriYe het volgende:

[..]

Ik lees mij tenminste goed in alvorens ik kom roeptoeteren. :*
Ja, doei :W
pi_188661982
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:44 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Schreeuwen, kleren van het lijf rukken. Graag een echte bron
Schreeuwen (uit deeltje #1):
NWS / Man overleden na mishandeling in speeltuin
https://noordernieuws.nl/(...)t-voorafgaand-60807/

Moet ik die andere ook nog voor je opzoeken of geloof je me nu?

Je zou ook zelf er wat moeite voor mogen doen en e.e.a. even herlezen :{w
pi_188661995
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:00 schreef SugeLucky het volgende:
madam-april wil heel graag dat hij schuldig is aan onzedelijk gedrag.

waarom is me niet helemaal duidelijk.
Dat wil ik absoluut niet, ik hoop echt dat het niet zo is. Want als het wel zo is, is er een meisje slachtoffer geworden van een zedenmisdrijf en dat is wel echt het laatste wat ik zou willen.
pi_188662012
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:43 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat jij wil. Jij wil graag geloven dat je me 'uitgeluld' hebt, dat jij de discussie 'gewonnen' hebt. Als jij daar gelukkig van wordt: je hebt me uitgeluld en jij hebt de discussie gewonnen :* ^O^
Het gaat mij helemaal niet om 'uitlullen' of discussies 'winnen', het gaat mij om de geloofwaardigheid van een discussiepartner.

Ik heb helemaal geen zin om tegenargumenten te moeten formuleren tegen iemand die te pas en te onpas zaken poneert die bewezen onjuist zijn. En dan ook nog persisteert. Dat discussieert gewoon helemaal niet fijn.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 01:54:40 #179
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188662018
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Schreeuwen (uit deeltje #1):
NWS / Man overleden na mishandeling in speeltuin
https://noordernieuws.nl/(...)t-voorafgaand-60807/

Moet ik die andere ook nog voor je opzoeken of geloof je me nu?

Je zou ook zelf er wat moeite voor mogen doen en e.e.a. even herlezen :{w
Gelezen, zijn aannames. Laat de politie de zooi ontrafelen. Blijven speculaties.
pi_188662032
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Het gaat mij helemaal niet om 'uitlullen' of discussies 'winnen', het gaat mij om de geloofwaardigheid van een discussiepartner.

Ik heb helemaal geen zin om tegenargumenten te moeten formuleren tegen iemand die te pas en te onpas zaken poneert die bewezen onjuist zijn. En dan ook nog persisteert. Dat discussieert gewoon helemaal niet fijn.
Wij staan echt lijnrecht tegenover elkaar op elke mogelijke manier. Ik ervaar exact hetgeen wat jij hierboven beschrijft maar dan andersom.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 02:00:18 #181
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188662044
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat wil ik absoluut niet, ik hoop echt dat het niet zo is. Want als het wel zo is, is er een meisje slachtoffer geworden van een zedenmisdrijf en dat is wel echt het laatste wat ik zou willen.
Niemand wil dat, laat je niet meetrekken in dit gevecht wie er gelijk heeft. Er zijn alleen maar verliezers.
pi_188662045
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:54 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Gelezen, zijn aannames. Laat de politie de zooi ontrafelen. Blijven speculaties.
Ja halloooowww ..... newsflash ..... vrijwel alle berichtgeving is hier gebaseerd op "aannames". Maar is dat IriYe aan te rekenen???
  woensdag 28 augustus 2019 @ 02:01:12 #183
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188662051
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:00 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja halloooowww ..... newsflash ..... vrijwel alle berichtgeving is hier gebaseerd op "aannames". Maar is dat IriYe aan te rekenen???
Nope, is zij je lief?
pi_188662064
quote:
9s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:00 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Niemand wil dat, laat je niet meetrekken in dit gevecht wie er gelijk heeft. Er zijn alleen maar verliezers.
Qft _O_
pi_188662084
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:00 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja halloooowww ..... newsflash ..... vrijwel alle berichtgeving is hier gebaseerd op "aannames". Maar is dat IriYe aan te rekenen???
Joh, laat gaan. Dat is dus precies de reden dat ik niks voor een ander, die daar om eist, linkjes ga zoeken die lang en breed zijn besproken.
Je krijgt geeneens een bedankje voor de moeite en lezen doen ze amper, omdat ze niet geinteresseerd zijn maar zin hebben om wat te trollen of rellen. Lesje voor de volgende keer; wees geen nederige hont. ;)
pi_188662085
quote:
17s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Nope, is zij je lief?
Niet dat ik weet. Maar je vroeg om bronnen en die heb je nu. Dat jij dat nóg niet voldoende vindt, is jouw probleem. Het is gezegd. Door omstanders. Omstanders die in dezelfde buurt wonen. En waar kennelijk geen direct toezicht was op een spelende kleuter.

Punt.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 02:06:12 #187
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_188662087
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat wil ik absoluut niet, ik hoop echt dat het niet zo is. Want als het wel zo is, is er een meisje slachtoffer geworden van een zedenmisdrijf en dat is wel echt het laatste wat ik zou willen.
Dat er dan alsnog iemand verstikt is lijk je minder erg te vinden.
Risico van in een speeltuin lopen als volwassen man zeker?

[ Bericht 0% gewijzigd door SugeLucky op 28-08-2019 02:11:45 ]
pi_188662121
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:05 schreef IriYe het volgende:

[..]

Joh, laat gaan. Dat is dus precies de reden dat ik niks voor een ander, die daar om eist, linkjes ga zoeken die lang en breed zijn besproken.
Je krijgt geeneens een bedankje voor de moeite en lezen doen ze amper, omdat ze niet geinteresseerd zijn maar zin hebben om wat te trollen of rellen. Lesje voor de volgende keer; wees geen nederige hont. ;)
Ik ga meestal net zolang door totdat iemand zich óf onsterfelijk belachelijk óf volstrekt ongeloofwaardig heeft gemaakt (om ze vervolgens toe te voegen aan mijn ignore-list; ik heb er het laatste uur al weer twee toe mogen voegen :P ).

Soms he, heel soms draaien mensen wél bij en herzien hun mening. Dat zijn voor mij dan gerespecteerde discussiepartners.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 02:19:39 #189
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188662161
Ik ga liever af op feiten in NWS
pi_188662171
Ik ga liever af op nieuws in NWS.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 02:22:33 #191
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_188662179
Ik neuk liever hoeren.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 02:23:10 #192
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188662184
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:21 schreef r_one het volgende:
Ik ga liever af op nieuws in NWS.
Wat moet je nou dan, kom dan.
pi_188662207
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:06 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Dat er dan alsnog iemand verstikt is lijk je minder erg te vinden.
Risico van in een speeltuin lopen als volwassen man zeker?
Waar baseer je op dat hij verstikt is?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 02:27:22 #194
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188662214
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat hij verstikt is?
Al die bronnen
  woensdag 28 augustus 2019 @ 02:33:38 #195
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_188662247
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:26 schreef madam-april het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat hij verstikt is?
Daar ga ik niet eens op in.

Maar even los van verstikken, dat hij om het leven gekomen is, lijkt je geen ene reet te boeien.
pi_188662261
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:27 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Al die bronnen
Doodsoorzaak onbekend zover ik weet
  woensdag 28 augustus 2019 @ 02:38:50 #197
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188662269
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:35 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Doodsoorzaak onbekend zover ik weet
Yep, we moeten gewoon even geduld hebben.
pi_188662297
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:23 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Wat moet je nou dan, kom dan.
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:05 schreef IriYe het volgende:
zin hebben om wat te trollen of rellen
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:11 schreef r_one het volgende:

[..]

óf onsterfelijk belachelijk
/ignore

:W
pi_188662752
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

De maximale gevangenisstraf voor:
-Moord: levenslang.
-Doodslag: 15 jaar.
-Zware mishandeling leidend tot de dood: 15 jaar.
-Eenvoudige mishandeling leidend tot de dood: 6 jaar.
-Dood door schuld: 2 jaar.
[..]

De politie heeft verklaard waarom de 5 mannen zijn vrijgelaten. Namelijk omdat uit het onderzoek al duidelijk was geworden dat ze de man niet hebben mishandeld en dat er dus van, moord/doodslag/zware mishandeling/eenvoudige mishandeling, geen sprake was. En het is niet meer dan logisch dat de politie, in een zaak die zo breed uitgemeten wordt in de media, naar buiten brengt waarom de mannen zijn vrijgelaten.
En hoe vaak krijgt men de maximale straf voor 1 moord/dood door schuld/etc?
Dat onderzoek waar jij over spreekt is waarschijnlijk een rondgang in de buurt, want het lichaam wordt nog onderzocht. Dat de politie dat naar buiten brengt is alles behalve logisch.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  woensdag 28 augustus 2019 @ 08:03:25 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188663069
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 06:35 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

En hoe vaak krijgt men de maximale straf voor 1 moord/dood door schuld/etc?
Dat onderzoek waar jij over spreekt is waarschijnlijk een rondgang in de buurt, want het lichaam wordt nog onderzocht. Dat de politie dat naar buiten brengt is alles behalve logisch.
De straffen zijn tegenwoordig weer een stuk hoger, ik weet van iemand die voor 1 moord 18 jaar uitzit, die had niet eens een strafblad.
Degene vermoord waarmee de partner vreemdging.

Was wel na een hoger beroep waar in eerste instantie 12 jaar plus TBS gegeven was, dus ook al niet mals, maar ik kan me voorstellen dat je liever 18 jaar zonder TBS krijgt.

Hoe dan ook: 8 jaar voor moord is al lang niet meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188663622
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 01:33 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ze worden op dit moment in ieder geval niet verdacht van mishandeling leidend tot de dood.
Jij bent dus van het type dat nooit zal toegeven dat je hebt gelogen, maar, daarmee geconfronteerd, gewoon met een nieuwe stelling komt. Brrr.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 09:32:59 #202
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188663867
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 02:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik ga meestal net zolang door totdat iemand zich óf onsterfelijk belachelijk óf volstrekt ongeloofwaardig heeft gemaakt (om ze vervolgens toe te voegen aan mijn ignore-list; ik heb er het laatste uur al weer twee toe mogen voegen :P ).

Soms he, heel soms draaien mensen wél bij en herzien hun mening. Dat zijn voor mij dan gerespecteerde discussiepartners.
Dat iemand zich "onsterfelijk belachelijk" of "volstrekt ongeloofwaardig" maakt, is slechts jouw mening. Geen vaststaand feit.

Dat iemand voor jou pas een gerespecteerde discussiepartner is als ze bijdraaien of hun mening herzien, vind ik vreemd. Of doe je dat zelf ook?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:57:45 #203
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188664935
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:26 schreef Repentless het volgende:

[..]

Twijfelen kan. Dat is ook niet verkeerd, je hoeft officiële verklaringen niet altijd zomaar voor waar aan te nemen.

Je tweede deel kan ik geen zinnige uitspraak over doen. Ik weet niet wie er normaal vanalles betwijfelt en dat nu niet doet. 'Nederlanders' is wat te algemeen.

Overigens kan jouw visie ook de andere kant op werken: als iemand zo fel tegen (in hun ogen) 'eigenrichting' is en een rotsvast vertrouwen heeft in de rechtsstaat, maar nu de verklaringen van de officiële instanties allemaal in twijfel trekt, omdat het in hun ogen zo klaar als een klontje is dat vijf 'tokkies' een onschuldig iemand hebben 'vermoord', is dat ook wat paradoxaal.
Dat laatste claim ik in ieder geval niet. Maar dat het slachtoffer impliciet wordt "veroordeeld" door het OM door hun uitspraken (heel ongewoon) wekt de indruk dat men het verhaal af probeert te doen middels een "trail by media": dat is weer een ander uiterste. We hebben een rechtsstaat en als de 5 gewoon een nette rechtszaak krijgen heb je als OM de plicht om "Martin" (die nooit een rechtszaak zal krijgen en dus ook nooit de kans krijgt om zich te verweren) met een vergelijkbare zorgvuldigheid te behandelen. De uitspraken van het OM zijn echter compleet het tegenovergestelde.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 10:58:09 #204
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188664942
Even een vraagje aan de juristen hier, want nu ben ik een beetje confused :?

Zegt de kop van dit nieuwsartikel nou hetzelfde als de inhoud ervan?

Voldoende bewijs dat overleden Assenaar in speeltuin zedenmisdrijf had gepleegd
quote:
Voldoende feiten wijzen erop dat de overleden Assenaar een zedenmisdrijf had gepleegd
Als dat zo is, waarom brengen ze dan niet naar buiten wat die feiten zijn?

Als er camerabeelden of foto's zijn zou het toch hartstikke logisch zijn om dat naar buiten te brengen?

Zit zelf op het punt van "misschien is er dan toch iets gebeurd" maar harde bewijzen heb ik nog helemaal niets over gehoord. Terwijl deze krantenkop suggereert dat het al 100% zeker is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Woelwater op 28-08-2019 11:10:18 ]
pi_188665114
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:58 schreef Woelwater het volgende:
Even een vraagje aan de juristen hier, want nu ben ik een beetje confused :?

Zegt de kop van dit nieuwsartikel nou hetzelfde als de inhoud ervan?

Voldoende bewijs dat overleden Assenaar in speeltuin zedenmisdrijf had gepleegd
[..]

Als dat zo is, waarom brengen ze dan niet naar buiten wat die feiten zijn?

Als er camerabeelden of foto's zijn zou het toch hartstikke logisch zijn om dat naar buiten te brengen?

Zit zelf op het punt van "misschien is er dan toch iets gebeurd" maar harde bewijzen heb ik nog helemaal niets over gehoord. Terwijl deze krantenkop suggereert dat het al 100% zeker is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het OM aangeeft dat er voldoende feiten wijzen op een zedenmisdrijf dan lijkt me dat je daar wel van uit mag gaan. Het is een stevige uitspraak. Zou het zelf wat magertjes vinden als deze feiten alleen bestaan uit getuigenverklaringen. Dus ja, gelet op de uitspraak van het OM zou je m.i. moeten mogen veronderstellen dat bewijzen voor een zedenmisdrijf verstevigt zijn met tastbare bewijzen zoals de aanwezigheid van pedofiele uitingen op zijn telefoon of andere digitale media.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 28 augustus 2019 @ 11:18:23 #206
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188665183
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:12 schreef Montagui het volgende:
Als het OM aangeeft dat er voldoende feiten wijzen op een zedenmisdrijf
Waarom geeft het OM dan niet gewoon aan "er is bewijs (gevonden) dat er een zedenmisdrijf heeft plaatsgevonden" .. Zoals nu naar buiten gebracht vind ik het maar slapjes, alsof ze nog een slag om de arm houden.
Als het definitief zeker is zouden ze dat toch ook als dusdanig naar buiten kunnen brengen.

Het is nu meer als "voldoende feiten die aannemelijk maken dat.."

[ Bericht 2% gewijzigd door Woelwater op 28-08-2019 11:25:13 ]
pi_188665364
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:18 schreef Woelwater het volgende:

Het is nu meer als "voldoende feiten die aannemelijk maken dat.."
Kan net zo zwaar wegen als bewijzen. Holleeder gaat op diezelfde gronden levenslang achter de tralies.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 11:31:20 #208
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188665450
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:27 schreef gombro het volgende:
Kan net zo zwaar wegen als bewijzen.
Maar hoeft het dus niet te zijn? Als 10 mensen verklaren dat ze jou een kind hebben zien misbruiken ben je dus schuldig? Of het nou daadwerkelijk gebeurd is of niet.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 11:31:42 #209
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_188665456
Ik ben een totaal groentje op dit gebied dus vergeef mij mijn eventuele domme uitspraken :)

Ik zat te denken: het meisje in kwestie zal ook vanalles gevraagd zijn. Als die ouders van dat meisje helemaal overtuigd waren van het feit dat hij aan haar zat, en tegen dat meisje zeggen: 'want hij zat aan je', of zó hebben gepraat dat ze zegt dat die man aan haar zat, dan zegt ze dat ook tegen de politie. Is dat het bewijs waar ze het over hebben? De verhalen van die sukkels die dit hebben gedaan, zullen ook wel op elkaar zijn afgestemd namelijk.

Ik vind deze zaak nogal stinken. Die vriendin die zegt dat er met haar dochter en het slachtoffer nog nooit iets gebeurd is, die gasten die een feestje hadden en dus vermoedelijk iets van bier op hadden (of andere middeltjes), een slachtoffer dat niet heeft kunnen zeggen wat er gebeurde.
With love :*
pi_188665480
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:31 schreef Woelwater het volgende:

Maar hoeft het dus niet te zijn? Als 10 mensen verklaren dat ze jou een kind hebben zien misbruiken ben je dus schuldig? Of het nou daadwerkelijk gebeurd is of niet.
Nee, hoeft het niet te zijn. Als tien man dat verklaren maar er geen foto of concreet bewijsstuk van bestaat, moet de rechter oordelen hoe zwaar die getuigenissen wegen.

Overigens is niet beweerd dat er geen bewijs bestaat. Kan nog best opduiken. Èn vaak is er goede reden die bewijzen nog even onder de hoed te houden.
pi_188665614
Ik vraag me af welke bewijzen cq aanwijzingen ze eigenlijk hebben. Als ze alleen maar verklaringen van buurtbewoners (in wiens buurtapp elke vreemde man in de wijk automatisch een pedo is) en getuigen (wiens verklaringen ook totaal uiteen liepen ) hebben, dan zou ik toch een flinke slag om de arm houden.
Helemaal als het een ons kent ons buurtje is waar men elkaar de hand boven het hoofd houdt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_188665627
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:31 schreef girlnextdoor. het volgende:De verhalen van die sukkels die dit hebben gedaan, zullen ook wel op elkaar zijn afgestemd namelijk.
Die sukkels zijn subiet gearresteerd, kregen dus geen seconde de tijd om hun verhalen stiekem te synchroniseren. Ze bleken allemaal consistent eender te verklaren.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 11:41:09 #213
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188665633
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:33 schreef gombro het volgende:

[..]

Nee, hoeft het niet te zijn. Als tien man dat verklaren maar er geen foto van bestaat, moet de rechter oordelen hoe zwaar die getuigenissen wegen.
Ok thx :) Ben in ieder geval blij met je open antwoord waarin je zelf ook nog wat ruimte laat.

Zou fijn zijn als ze met dat bewijs komen dan, zou een hoop ophelderen.

quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:31 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik zat te denken: het meisje in kwestie zal ook vanalles gevraagd zijn. Als die ouders van dat meisje helemaal overtuigd waren van het feit dat hij aan haar zat, en tegen dat meisje zeggen: 'want hij zat aan je', of zó hebben gepraat dat ze zegt dat die man aan haar zat, dan zegt ze dat ook tegen de politie. Is dat het bewijs waar ze het over hebben? De verhalen van die sukkels die dit hebben gedaan, zullen ook wel op elkaar zijn afgestemd namelijk.
Die mensen leven daar al jaren in angst voor een pedo die actief zou zijn. Die hebben echt hun kinderen wel aangeleerd bij iets "verdachts" om hulp te roepen.. Kan me ook voorstellen dat een kind zo bang wordt gemaakt voor pedo's dat ze net zo spastisch als de ouders reageren als ze enkel nog maar het vermoeden hebben.
pi_188665649
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:31 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik zat te denken: het meisje in kwestie zal ook vanalles gevraagd zijn. Als die ouders van dat meisje helemaal overtuigd waren van het feit dat hij aan haar zat, en tegen dat meisje zeggen: 'want hij zat aan je', of zó hebben gepraat dat ze zegt dat die man aan haar zat, dan zegt ze dat ook tegen de politie. Is dat het bewijs waar ze het over hebben?
De politie was snel ter plaatse. Iig wel zo snel dat de ouders niet genoeg tijd hebben gehad om het meisje te indoctrineren met "je moet zeggen dat hij aan je heeft gezeten". En zelfs als dat wel gebeurd is, kunnen kinderpsychologen dmv gerichte vragen er wel achter komen of het kind de waarheid spreekt (maar die gesprekken kosten tijd en dienen zorgvuldig te worden gevoerd).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:00:18 #215
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188666005
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De politie was snel ter plaatse. Iig wel zo snel dat de ouders niet genoeg tijd hebben gehad om het meisje te indoctrineren met "je moet zeggen dat hij aan je heeft gezeten". En zelfs als dat wel gebeurd is, kunnen kinderpsychologen dmv gerichte vragen er wel achter komen of het kind de waarheid spreekt (maar die gesprekken kosten tijd en dienen zorgvuldig te worden gevoerd).
Het blijft zelfs voor ervaren hulpverleners toch een gok. 100% zekerheid gaan ze daarover niet krijgen. We weten immers ook niet wat voor verhalen over kinderlokkers het kind daarvoor al te horen heeft gekregen. Mss met andere kinderen erover gepraat en zich al een bepaalde voorstelling heeft gemaakt. Wie weet wat er geroepen is tijdens het incident. Van alles is mogelijk.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:01:04 #216
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_188666019
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:40 schreef gombro het volgende:

[..]

Die sukkels zijn subiet gearresteerd, kregen dus geen seconde de tijd om hun verhalen stiekem te synchroniseren. Ze bleken allemaal consistent eender te verklaren.
Kunnen ze elkaar vóórdat ze naar die speeltuin liepen toch al elkaar zo opgefokt hebben dat ze hetzelfde verklaren. Zijn vijf man toch? En die houden wel de hand boven elkaars hoofd.
With love :*
pi_188666081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:40 schreef gombro het volgende:

[..]

Die sukkels zijn subiet gearresteerd, kregen dus geen seconde de tijd om hun verhalen stiekem te synchroniseren. Ze bleken allemaal consistent eender te verklaren.
Lijkt me stug, zelfs aan 20 seconden heb je al genoeg om snel te bespreken dat het zo en zo is gegaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:04:51 #218
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188666083
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:01 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Kunnen ze elkaar vóórdat ze naar die speeltuin liepen toch al elkaar zo opgefokt hebben dat ze hetzelfde verklaren. Zijn vijf man toch? En die houden wel de hand boven elkaars hoofd.
Tuurlijk.. Of toen die vijf bovenop die man lagen geroepen naar omstanders "als de politie komt zeggen dat je het zelf hebt zien gebeuren hoor :( " (anders zijn jullie de volgende)
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:09:45 #219
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_188666144
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Tuurlijk.. Of toen die vijf bovenop die man lagen geroepen naar omstanders "als de politie komt zeggen dat je het zelf hebt zien gebeuren hoor :( " (anders zijn jullie de volgende)
Slachtoffer werd beticht van kindermisbruik, dus de rest van die omstanders zal echt wel achter die mannen hebben gestaan.
With love :*
pi_188666165
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:01 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Kunnen ze elkaar vóórdat ze naar die speeltuin liepen toch al elkaar zo opgefokt hebben dat ze hetzelfde verklaren. Zijn vijf man toch? En die houden wel de hand boven elkaars hoofd.
Getrainde rechercheurs die na het horen van een 4 jarige kennelijk zonder voldoende twijfel zijn om dit wereldkundig te maken, dan heb ik weinig redenen om te twijfelen dat er daadwerkelijk iets is gebeurd.

Maar de vraag is natuurlijk 'wat dan'? Want een zedenmisdrijf is ruim gesteld. Een potloodventer is ook een zedendelinquent.

Dat is allemaal nog geen reden om bij een aanhouding over de schreef te gaan, maar ik vermoed dat we daar voorlopig niet zoveel over gaan horen.
pi_188666185
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:01 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Kunnen ze elkaar vóórdat ze naar die speeltuin liepen toch al elkaar zo opgefokt hebben dat ze hetzelfde verklaren. Zijn vijf man toch? En die houden wel de hand boven elkaars hoofd.
Het is CSI niet. 99% van de mensen denkt zo niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:16:02 #222
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188666227
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:09 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Slachtoffer werd beticht van kindermisbruik, dus de rest van die omstanders zal echt wel achter die mannen hebben gestaan.
Dat sowieso.. Maar dan kunnen alsnog de omstanders wel geinstrueerd zijn, zij het op een andere toon..
Het hele verhaal rammelt aan alle kanten. Al vanaf het eerste moment dat iemand op klaarlichte dag, in nabijheid van andere kinderen en ouders en omringd door tuintjes een kind misbruikt zou hebben.
pi_188666276
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:16 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat sowieso.. Maar dan kunnen alsnog de omstanders wel geinstrueerd zijn, zij het op een andere toon..
Het hele verhaal rammelt aan alle kanten. Al vanaf het eerste moment dat iemand op klaarlichte dag, in nabijheid van andere kinderen en ouders en omringd door tuintjes een kind misbruikt zou hebben.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:21:46 #224
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188666356
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:16 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat sowieso.. Maar dan kunnen alsnog de omstanders wel geinstrueerd zijn, zij het op een andere toon..
Het hele verhaal rammelt aan alle kanten. Al vanaf het eerste moment dat iemand op klaarlichte dag, in nabijheid van andere kinderen en ouders en omringd door tuintjes een kind misbruikt zou hebben.
Het verhaal van de journalisten rammelt inderdaad. Maar dat komt meer omdat in de sensatiezucht van de pers een hoop onzin naar buiten is gebracht.

Laten we wel zijn: in eerste instantie is bericht dat sprake was van een mishandeling. Dat bleek achteraf niet het geval.
pi_188666416
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het blijft zelfs voor ervaren hulpverleners toch een gok. 100% zekerheid gaan ze daarover niet krijgen. We weten immers ook niet wat voor verhalen over kinderlokkers het kind daarvoor al te horen heeft gekregen. Mss met andere kinderen erover gepraat en zich al een bepaalde voorstelling heeft gemaakt. Wie weet wat er geroepen is tijdens het incident. Van alles is mogelijk.
Gespecialiseerde psychologen weten ook dat kinderen van alles hebben kunnen gehoord. Maar door gerichte specifieke vragen te stellen, kunnen ze best een goed beeld krijgen van wat er nu eigenlijk is gebeurd. Dus bv waar heeft hij je aangeraakt, hoe heeft hij dat gedaan, etc en daarop doorvragen. En later in het gesprek die vragen op een andere manier herhalen. En dat samen met de tijdslijn, de fysieke situatie ter plekke en andere zaken geeft voldoende beeld of er daadwerkelijk iets strafbaars gedaan is of niet.
Nee natuurlijk kun je dat niet 100% zeker weten zonder camerabeelden, maar er worden heel vaak mensen veroordeeld dan wel vrijgesproken zonder dat men 100% zeker is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188666466
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:11 schreef VEM2012 het volgende:

Dat is allemaal nog geen reden om bij een aanhouding over de schreef te gaan,
En dat hebben ze volgens justitie dan ook niet gedaan.
pi_188666484
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:30 schreef gombro het volgende:

[..]

En dat hebben ze volgens justitie dan ook niet gedaan.
Dat is nog helemaal niet bekend. Ze zijn nog steeds verdachte.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:31:54 #229
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188666486
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:24 schreef VEM2012 het volgende:
Laten we wel zijn: in eerste instantie is bericht dat sprake was van een mishandeling. Dat bleek achteraf niet het geval.
Volgens mij moet dan nog uit het forensisch rapport blijken.

Over dat kind werd ook van alles verklaard. Broekje omhoog, broekje omlaag, helemaal naakt op de grond liggend.. En dan zouden de getuigenverklaringen nu ineens allemaal eenduidig zijn.

Het verstandigst zou zijn om nu de werkelijke feiten af te wachten. Alles wat er nu over gezegd wordt is puur speculeren..

Het slachtoffer zou schuldig kunnen zijn (ja, voor mij is degene die het met zijn leven heeft moeten bekopen het slachtoffer) maar het zou evengoed kunnen dat het op een misverstand berust.
pi_188666507
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:30 schreef gombro het volgende:

[..]

En dat hebben ze volgens justitie dan ook niet gedaan.
Daar heeft justitie zich totaal niet over uitgelaten. Dat is ook helemaal niet aan het OM om daarover te oordelen.

Wat justitie heeft gezegd is dat ze geen aanwijzing hebben dat sprake is van doodslag. Maar dat het onderzoek gewoon loopt en er zeker nog wel een andere aanklacht zou kunnen volgen.
pi_188666562
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:31 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Volgens mij moet dan nog uit het forensisch rapport blijken.

Over dat kind werd ook van alles verklaard. Broekje omhoog, broekje omlaag, helemaal naakt op de grond liggend.. En dan zouden de getuigenverklaringen nu ineens allemaal eenduidig zijn.

Het verstandigst zou zijn om nu de werkelijke feiten af te wachten. Alles wat er nu over gezegd wordt is puur speculeren..

Het slachtoffer zou schuldig kunnen zijn (ja, voor mij is degene die het met zijn leven heeft moeten bekopen het slachtoffer) maar het zou evengoed kunnen dat het op een misverstand berust.
Jij roept dat het verhaal aan alle kanten rammelt. Ik geef alleen maar aan dat wat rammelt de berichtgeving over de zaak is en niet de zaak zelf. Die kunnen we ook niet beoordelen.

Dat e.e.a. op een misverstand berust kan ook nog altijd, maar de kans daarop is wel klein gelet op wat de politie nu heeft gecommuniceerd.
pi_188666564
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:32 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat iemand zich "onsterfelijk belachelijk" of "volstrekt ongeloofwaardig" maakt, is slechts jouw mening. Geen vaststaand feit.
Klopt, het is subjectief (zoals met zoveel dingen). Maar zodra je het niveau van 'onsterfelijk' respectievelijk 'volstrekt' hebt bereikt, zal er toch wel iets van kloppen, me dunkt :P ;)
quote:
Dat iemand voor jou pas een gerespecteerde discussiepartner is als ze bijdraaien of hun mening herzien, vind ik vreemd. Of doe je dat zelf ook?
Let me rephrase that: als iemand zijn/haar mening herziet omdat die bij nader inzien niet (geheel) juist blijkt te zijn, dan dwingt dat respect af bij mij. Ja, dat doe ik zelf ook, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht (mensen die mij kennen van WGR, kennen ook mijn "mea culpa's"). Ik vind, het siert de mens.

Tot zover deze off-topic uitweiding wmb.
pi_188666610
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:31 schreef Woelwater het volgende:

ja, voor mij is degene die het met zijn leven heeft moeten bekopen het slachtoffer
Vreemd dat vrijwel niemand aan het kindje denkt, dat linksom of rechtsom door dit drama voor het leven getekend zal zijn.
pi_188666634
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:40 schreef gombro het volgende:

[..]

Vreemd dat vrijwel niemand aan het kindje denkt, wiens leven linksom of rechtsom door dit drama getekend zal zijn.
Misschien ook omdat niemand weet wat er exact is gebeurd. Het is wel heel abstract zo.

Van het slachtoffer die wellicht ook dader is, weten we in ieder geval dat hij is overleden.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:41:46 #235
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_188666637
We hebben domweg niet voldoende betrouwbare gegevens om een oordeel te kunnen vellen. Maar dit kun je er wel van zeggen: de smet die nu op de reputatie van de overleden dove man is geworpen zal terdege moeten worden onderbouwd. Wat is het ‘zedenmisdrijf’ en hoe is het bewezen? ‘Aanwijzingen’ zijn hier niet voldoende. Bewijs, of postume rehabilitatie.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_188666644
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:40 schreef gombro het volgende:

[..]

Vreemd dat vrijwel niemand aan het kindje denkt, dat linksom of rechtsom door dit drama voor het leven getekend zal zijn.
Dat zijn twee aannames die je doet.
What's the name of the game?
pi_188666652
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:40 schreef gombro het volgende:
Vreemd dat vrijwel niemand aan het kindje denkt, dat linksom of rechtsom door dit drama voor het leven getekend zal zijn.
Hij zegt toch niet dat dat kind géén slachtoffer is? Je zei gisteren zelf dat we de twee zaken uit elkaar moeten halen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188666654
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:42 schreef -marz- het volgende:

[..]

Dat zijn twee aannames die je doet.
Mag je pas empathie opbrengen als je foto's van het misbruik ziet?
pi_188666680
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:41 schreef Gorraay het volgende:
We hebben domweg niet voldoende betrouwbare gegevens om een oordeel te kunnen vellen. Maar dit kun je er wel van zeggen: de smet die nu op de reputatie van de overleden dove man is geworpen zal terdege moeten worden onderbouwd. Wat is het ‘zedenmisdrijf’ en hoe is het bewezen? ‘Aanwijzingen’ zijn hier niet voldoende. Bewijs, of postume rehabilitatie.
Vervolging van een dode is niet mogelijk, dus verwacht er niet teveel van.

Daarnaast is vanalles in onderzoek. Ik vermoed dat nu vooral zaken naar buiten zijn gebracht om de rust weder te laten keren in de buurt. Dan kan de politie rustig hun werk uitvoeren.

Wat wij er hier allemaal van vinden is alleen maar interessant voor ons. Dat interesseert daar werkelijk niemand wat, en terecht.
pi_188666686
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:42 schreef gombro het volgende:

[..]

Mag je pas empathie opbrengen als je foto's van het misbruik ziet?
Maar wie zegt dat niemand empathie heeft voor het meisje?
En wie zegt dat zij "voor het leven getekend" zal zijn?
What's the name of the game?
pi_188666699
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hij zegt toch niet dat dat kind géén slachtoffer is?
Jazeker zegt hij dat. "ja, voor mij is degene die het met zijn leven heeft moeten bekopen het slachtoffer". 'Het' slachtoffer sluit andere slachtoffers uit.
pi_188666706
Als het OM zegt "er is voldoende bewijs" dan bedoelen zij, "voldoende bewijs om een zaak te starten" toch?

Dan is er nog niets gezegd over of het voldoende bewijs is voor een veroordeling.

Het OM is altijd heel stellig volgens mij, dat is ook hun taak waarschijnlijk zodat een zaak voor de rechter kan komen.

N.B. dit is geen reactie op de poster boven mij.
What's the name of the game?
pi_188666719
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:42 schreef gombro het volgende:

[..]

Mag je pas empathie opbrengen als je foto's van het misbruik ziet?
Het onderwerp is hier primair de dood van een mens.

Ten aanzien van dat kind weten we werkelijk niets. Het zou prima kunnen dat er sprake was van een zedenmisdrijf zonder dat dat kind daar ook maar iets naars van heeft ondervonden. We weten namelijk feitelijk niets. En ja, dat belemmert ook wel de empathie. Ik kan geen medelijden hebben met iets waar ik geen weet van heb. :)
pi_188666732
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:45 schreef gombro het volgende:

[..]

Jazeker zegt hij dat. "ja, voor mij is degene die het met zijn leven heeft moeten bekopen het slachtoffer". 'Het' slachtoffer sluit andere slachtoffers uit.
Je zei gisteren zelf dat die twee zaken uit elkaar moeten worden gehaald. In de zaak van 5 man die Martin vasthouden en dat Martin dood gevonden wordt, is Martin slachtoffer zonder dat dat ook maar iets zegt over eventuele slachtoffers in andere zaken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188666734
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:44 schreef -marz- het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat niemand empathie heeft voor het meisje?
En wie zegt dat zij "voor het leven getekend" zal zijn?
Op beide vragen: ikke.
pi_188666739
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:58 schreef Woelwater het volgende:
Even een vraagje aan de juristen hier, want nu ben ik een beetje confused :?

Zegt de kop van dit nieuwsartikel nou hetzelfde als de inhoud ervan?

Voldoende bewijs dat overleden Assenaar in speeltuin zedenmisdrijf had gepleegd

Voldoende feiten wijzen erop dat de overleden Assenaar een zedenmisdrijf had gepleegd

* meldt

Vooropgesteld, de bron, RTV Oost: ik zou er niet te zwaar aan tillen en zeker geen conclusies eraan verbinden. RTV Oost heeft het nog even wat sterker aangezet dan het persbericht van het OM.

'Feiten' is niet exact gelijk aan 'bewijs': feiten wijzen een bepaalde kant op, bewijs is de conclusie die je op basis van alle feiten (en omstandigheden) tezamen zou kunnen trekken; bewijs is gewogen (is het wettig en overtuigend?), feiten zijn dat niet.

Dan heb ik het nog eens niet over de toevoeging 'voldoende' door RTV Oost.

Conclusie: niets nieuws onder de zon, wel weer wat verwarring/sensatie erbij.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:48:33 #247
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188666752
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:40 schreef gombro het volgende:

[..]

Vreemd dat vrijwel niemand aan het kindje denkt, dat linksom of rechtsom door dit drama voor het leven getekend zal zijn.
Ja, voor het leven getekend óf helemaal geen leven meer hebben, dan weegt het eerste toch iets zwaarder voor mij.. Kind kan nog heel wat van haar leven maken met vele mooie ervaringen, voor die man die omgekomen is, is er totaal niets meer.

Maar als ik het letterlijk moet zeggen van je; Het kind zou ook slachtoffer kunnen zijn.. Alleen is daar nog geen bewijs van geleverd..
pi_188666756
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je zei gisteren zelf dat die twee zaken uit elkaar moeten worden gehaald. In de zaak van 5 man die Martin vasthouden en dat Martin dood gevonden wordt, is Martin slachtoffer zonder dat dat ook maar iets zegt over eventuele slachtoffers in andere zaken.
En da's dus precies waarom ik iemand tegenspreek die maar één slachtoffer ziet: de tuinman. Er zijn er twee. En wellicht nog meer.
pi_188666768
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:47 schreef r_one het volgende:
sensatie.
Dat is het.

Voor een land vol calvinisten ("doe maar normaal..") zijn we best ontzettend sensatiebelust en die lui daar in het nuchtere Drenthe kunnen er ook wat van.
What's the name of the game?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:50:17 #250
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188666778
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:31 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Volgens mij moet dan nog uit het forensisch rapport blijken.

Over dat kind werd ook van alles verklaard. Broekje omhoog, broekje omlaag, helemaal naakt op de grond liggend.. En dan zouden de getuigenverklaringen nu ineens allemaal eenduidig zijn.

Het verstandigst zou zijn om nu de werkelijke feiten af te wachten. Alles wat er nu over gezegd wordt is puur speculeren..

Het slachtoffer zou schuldig kunnen zijn (ja, voor mij is degene die het met zijn leven heeft moeten bekopen het slachtoffer) maar het zou evengoed kunnen dat het op een misverstand berust.
Je bent opeens wel vrij genuanceerd. Twee topics geleden waren het volgens jou nog "een stel tokkies die die jongen hebben omgebracht" en hoopte je nog dat uiteindelijk blijkt dat de vader zijn 4-jarige dochtertje zelf had verkracht.

"Feiten afwachten" was toen klaarblijkelijk niet nodig, als iemand dat vond.

Opmerkelijke verandering van standpunt. Goed wat mij betreft, maar vanwaar die verandering?
pi_188666779
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:48 schreef gombro het volgende:

[..]

En da's dus precies waarom ik iemand tegenspreek die maar één slachtoffer ziet: de tuinman. Er zijn er twee. En wellicht nog meer.
Dus nu zeg je dat we die hele zaak in Assen als één zaak moeten zien.
Wil je ajb consequent zijn in wat je zegt? Je posts gaan alle kanten op, waardoor er geen touw meer aan vast te knopen is
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188666781
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:40 schreef gombro het volgende:

[..]

Vreemd dat vrijwel niemand aan het kindje denkt, dat linksom of rechtsom door dit drama voor het leven getekend zal zijn.
Een eerdere vraag dienaangaande ging je ook maar niet op in, poging #2 dan maar:

Wat precies is met het meiske uitgespookt dat zij dusdanig is getraumatiseerd?
pi_188666809
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:48 schreef gombro het volgende:

[..]

En da's dus precies waarom ik iemand tegenspreek die maar één slachtoffer ziet: de tuinman. Er zijn er twee. En wellicht nog meer.
Er is echt nog steeds maar één vaststaand slachtoffer.

Ten aanzien van het zedendelict zijn er feiten die daarop wijzen. Welk zedendelict, welke feiten: niet bekendgemaakt.
pi_188666821
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:48 schreef Woelwater het volgende:

Maar als ik het letterlijk moet zeggen van je; Het kind zou ook slachtoffer kunnen zijn.. Alleen is daar nog geen bewijs van geleverd..
Als de politie en het OM al van zedenmisdrijf spreken (en dat doen ze niet gauw), waarom dan nog allerlei ontsnappingspogingen op de zaak loslaten? Kan er een zedenmisdrijf zonder slachtoffer plaatsvinden? (ja, daar verzinnen de gelijkhebberds hiero wel weer wat op natuurlijk....)
pi_188666834
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:53 schreef gombro het volgende:

[..]

Als de politie en het OM al van zedenmisdrijf spreken (en dat doen ze niet gauw), waarom dan nog allerlei ontsnappingspogingen op de zaak loslaten?
Nee dan kan je beter aannames doen inderdaad. En dan?
What's the name of the game?
pi_188666851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je zei gisteren zelf dat die twee zaken uit elkaar moeten worden gehaald. In de zaak van 5 man die Martin vasthouden en dat Martin dood gevonden wordt, is Martin slachtoffer zonder dat dat ook maar iets zegt over eventuele slachtoffers in andere zaken.
Ja maar dat was gisteren. Nieuwe dag, nieuwe kansen, we doen alles nog eens dunnetjes over.
pi_188666886
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:55 schreef -marz- het volgende:

[..]

Nee dan kan je beter aannames doen inderdaad. En dan?
Dan is een kind bij voorbaat al voor het leven getekend en getraumatiseerd. En als ze dat niet is, dan praat gombro het haar wel aan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188666889
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:56 schreef r_one het volgende:

Ja maar dat was gisteren. Nieuwe dag, nieuwe kansen, we doen alles nog eens dunnetjes over.
Het is heel vervelend voor je dat de veranderende media-berichtgeving je plannetje tokkieshaming zo in de war gestuurd heeft, maar projecteer het effe niet op mij.
pi_188666912
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:59 schreef gombro het volgende:

[..]

Het is heel vervelend voor je dat de veranderende berichtgeving je plannetje tokkieshaming zo in de war gestuurd heeft, maar projecteer het effe niet op mij.
Dit heeft niks met veranderende berichtgeving te maken, maar met jouw hersenen die kennelijk elke 5 seconden een totaal andere invalshoek bedenken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188666923
Gewoon even kalmpjes afwachten tot er concrete uitspraken gedaan worden is ook maar saai natuurlijk, vooral in de komkommertijd met 30 graden buiten.
What's the name of the game?
pi_188666938
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:59 schreef gombro het volgende:

[..]

Het is heel vervelend voor je dat de veranderende berichtgeving je plannetje tokkieshaming zo in de war gestuurd heeft, maar projecteer het effe niet op mij.
Ik beaam slechts wat spijkerbroek je voor de voeten gooit: jij wilde zaken gescheiden / 'hygiënisch' houden.

Typisch hoe je alles weer met een bijdehandte bliksemafleider denkt te kunnen pareren; daar ga ik niet in mee.
pi_188666979
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:53 schreef gombro het volgende:

Als de politie en het OM al van zedenmisdrijf spreken (en dat doen ze niet gauw),
Hoe kom je daarbij?

Bovendien hebben ze gezegd dat er genoeg feiten zijn die erop wijzen. Nog steeds zonder duidelijk te zijn over welk zedenmisdrijf.

Laat ik het eens over een andere boeg gooien: ik denk zelf dat iedereen hoopt dat er geen slachtoffer is van 4 jaar. Zou die wens niet gewoon de vader van de gedachte kunnen zijn?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:10:18 #263
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188667037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:50 schreef Repentless het volgende:

[..]

Je bent opeens wel vrij genuanceerd. Twee topics geleden waren het volgens jou nog "een stel tokkies die die jongen hebben omgebracht" en hoopte je nog dat uiteindelijk blijkt dat de vader zijn 4-jarige dochtertje zelf had verkracht.

"Feiten afwachten" was toen klaarblijkelijk niet nodig, als iemand dat vond.

Opmerkelijke verandering van standpunt. Goed wat mij betreft, maar vanwaar die verandering?
Het kunnen nog steeds een stel tokkies zijn, alleen de berichtgeving zoals nu naar buiten gebracht geeft toch wat twijfel. Het zou kunnen zijn dat Martin iets heeft gedaan wat alle perken te buiten gaat (en dan verdient iemand alsnog niet de doodstraf, dat hebben we zo afgesproken met z'n allen), maar houd er ook nog rekening mee dat de bewoners daar spoken hebben gezien.

Zolang nog niet bekend is wat die "feiten" zijn krijgt Martin nog het voordeel van de twijfel, iemand zomaar afschilderen als pedo gaat mij wat te ver enkel omdat wat bewoners daar dat beweren.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:53 schreef gombro het volgende:

[..]

Als de politie en het OM al van zedenmisdrijf spreken (en dat doen ze niet gauw), waarom dan nog allerlei ontsnappingspogingen op de zaak loslaten? Kan er een zedenmisdrijf zonder slachtoffer plaatsvinden? (ja, daar verzinnen de gelijkhebberds hiero wel weer wat op natuurlijk....)
Ze vinden het aannemelijk, er staat nog steeds niets vast. Of in ieder geval niet iets waar jij of ik over hebben gehoord.
pi_188667060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan is een kind bij voorbaat al voor het leven getekend en getraumatiseerd. En als ze dat niet is, dan praat gombro het haar wel aan.
Ik heb gisteren nog stiekem een meisje van 4, spelend in het speeltuintje, onder haar rokje gefotografeerd (=zedenmisdrijf); vanmorgen zag ik haar met d'r moeder richting psychiater vertrekken. Zal wel een meerjarenbehandelplan worden .... :'(
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:18:22 #265
80382 manny
30 is best veel
pi_188667181
quote:
15s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb gisteren nog stiekem een meisje van 4, spelend in het speeltuintje, onder haar rokje gefotografeerd (=zedenmisdrijf); vanmorgen zag ik haar met d'r moeder richting psychiater vertrekken. Zal wel een meerjarenbehandelplan worden .... :'(
man man man

als je het punt wil maken dat een zedenmisdrijf ook zonder medeweten van het "slachtoffer" kan plaatsvinden, typ dat dan gewoon.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188667216
quote:
15s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb gisteren nog stiekem een meisje van 4, spelend in het speeltuintje, onder haar rokje gefotografeerd (=zedenmisdrijf); vanmorgen zag ik haar met d'r moeder richting psychiater vertrekken. Zal wel een meerjarenbehandelplan worden .... :'(
Je zult je verbazen hoeveel (zeer) jonge kinderen psychische problemen overhouden aan een dergelijk geval (vaak op latere leeftijd). Echt niet iets om grappen over te maken :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:20:29 #267
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188667226
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:10 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Het kunnen nog steeds een stel tokkies zijn, alleen de berichtgeving zoals nu naar buiten gebracht geeft toch wat twijfel. Het zou kunnen zijn dat Martin iets heeft gedaan wat alle perken te buiten gaat (en dan verdient iemand alsnog niet de doodstraf, dat hebben we zo afgesproken met z'n allen), maar houd er ook nog rekening mee dat de bewoners daar spoken hebben gezien.

Zolang nog niet bekend is wat die "feiten" zijn krijgt Martin nog het voordeel van de twijfel, iemand zomaar afschilderen als pedo gaat mij wat te ver enkel omdat wat bewoners daar dat beweren.
[..]

Ze vinden het aannemelijk, er staat nog steeds niets vast. Of in ieder geval niet iets waar jij of ik over hebben gehoord.
Toen jij je posts deed, was er nog veel meer onduidelijk en in onderzoek. Dat werd ook meerdere malen gesteld.

Maar toen was het voor jou duidelijker dan nu en was je behoorlijk zeker in je oordeel. Opvallend dat naarmate er juist meer details bekend worden, jij steeds genuanceerder wordt en vindt dat de feiten afgewacht moeten worden en dat het anders speculeren is.

Nogmaals: vanwaar nu wel die nuance? Is gewoon een oprechte vraag.
pi_188667242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je zult je verbazen hoeveel (zeer) jonge kinderen psychische problemen overhouden aan een dergelijk geval (vaak op latere leeftijd). Echt niet iets om grappen over te maken :N
Je mag overal grappen over maken, als het maar een grap is. En het liefst ook nog grappig :')
Facts don't care about your feelings
pi_188667266
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je zult je verbazen hoeveel (zeer) jonge kinderen psychische problemen overhouden aan een dergelijk geval (vaak op latere leeftijd). Echt niet iets om grappen over te maken :N
Nou ja, niet als ze het niet merken.
pi_188667274
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je mag overal grappen over maken, als het maar een grap is. En het liefst ook nog grappig :')
Dat was inderdaad ook nog niet eens het geval.. :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:37:04 #271
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188667587
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:20 schreef Repentless het volgende:

[..]

Toen jij je posts deed, was er nog veel meer onduidelijk en in onderzoek. Dat werd ook meerdere malen gesteld.

Maar toen was het voor jou duidelijker dan nu en was je behoorlijk zeker in je oordeel. Opvallend dat naarmate er juist meer details bekend worden, jij steeds genuanceerder wordt en vindt dat de feiten afgewacht moeten worden en dat het anders speculeren is.

Nogmaals: vanwaar nu wel die nuance? Is gewoon een oprechte vraag.
Ik vermoed dat het komt door de angst die bij veel mannen leeft om onterecht een zedenmisdrijf in de schoenen geschoven te krijgen. Voor pedo uitgemaakt te worden inc lynchmob.

Daarin sprak deze zaak in eerste instantie tot de verbeelding (in de eerste berichtgeving kwam het over alsof iemand doodgeslagen was, wat idd nogal heftig is), raakte die angst.
De angst om zomaar te pakken worden genomen enkel omdat je een man bent in de buurt van kinderen.

Nu er meer duidelijk wordt komt de rede weer terug, ratio boven emotie. Daarom nu wel genuanceerder zijn.

Ipv daarover door te zagen denk ik dat het beter is het gewoon aan te nemen. Gelukkig wordt er nu wel genuanceerder gedacht. Laten we van daaruit verder gaan ipv in dat emotie gedoe te blijven hangen.

Nu blijft over een verhaal dat nogsteeds helemaal niet echt duidelijk is. Er zijn veel vraagtekens, er is goede reden voor die nuance.
Ik hoop dat er in de aankomende tijd meer duidelijk wordt, maar begrijp ook dat dat mij als complete buitenstaander minder aangaat. Ik geen recht heb op alle info. Maar ik zou oneerlijk zijn als ik niet zeg dat ik het wel graag zou willen weten. Want welke kant ook op. Het is een tragisch verhaal.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:37:27 #272
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188667599
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:20 schreef Repentless het volgende:

[..]

Toen jij je posts deed, was er nog veel meer onduidelijk en in onderzoek. Dat werd ook meerdere malen gesteld.

Maar toen was het voor jou duidelijker dan nu en was je behoorlijk zeker in je oordeel. Opvallend dat naarmate er juist meer details bekend worden, jij steeds genuanceerder wordt en vindt dat de feiten afgewacht moeten worden en dat het anders speculeren is.

Nogmaals: vanwaar nu wel die nuance? Is gewoon een oprechte vraag.
Omdat alle dingen die toen bekend waren bij elkaar opgeteld gewoon niet logisch waren en daarbij vrienden en bekenden van die jongen aangaven dat helemaal niet in hem te herkennen.
Kan me ook levendig voorstellen hoe het gesprek gaat tussen een doof persoon en iemand waarvan zojuist het kind vermoedelijk is misbruikt, die kwaad en gestressed verhaal komt halen.

Nog steeds zijn er heel veel dingen niet logisch, echter geeft het OM aan dat er aanwijzingen zijn dat het zedenmisdrijf daadwerkelijk plaatsgevonden zou kunnen hebben.

Wil niet zo volhardend in zijn onschuld blijven geloven zoals er hier mensen zijn die al zeker weten dat hij het wel heeft gedaan..
pi_188667686
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het komt door de angst die bij veel mannen leeft om onterecht een zedenmisdrijf in de schoenen geschoven te krijgen. Voor pedo uitgemaakt te worden inc lynchmob.

Daarin sprak deze zaak in eerste instantie tot de verbeelding (in de eerste berichtgeving kwam het over alsof iemand doodgeslagen was, wat idd nogal heftig is), raakte die angst.
De angst om zomaar te pakken worden genomen enkel omdat je een man bent in de buurt van kinderen.

Nu er meer duidelijk wordt komt de rede weer terug, ratio boven emotie. Daarom nu wel genuanceerder zijn.

Ipv daarover door te zagen denk ik dat het beter is het gewoon aan te nemen. Gelukkig wordt er nu wel genuanceerder gedacht. Laten we van daaruit verder gaan ipv in dat emotie gedoe te blijven hangen.

Nu blijft over een verhaal dat nogsteeds helemaal niet echt duidelijk is. Er zijn veel vraagtekens, er is goede reden voor die nuance.
Ik hoop dat er in de aankomende tijd meer duidelijk wordt, maar begrijp ook dat dat mij als complete buitenstaander minder aangaat. Ik geen recht heb op alle info. Maar ik zou oneerlijk zijn als ik niet zeg dat ik het wel graag zou willen weten. Want welke kant ook op. Het is een tragisch verhaal.
Plusje op dit.

Zelfs als vrouw denk ik, wat moet het erg zijn als man dat je niet eens naar een peuter kan zwaaien die bij iemand op de fiets zit, of met een kind kletsen als die contact met je maakt zonder meteen verdacht te worden van pedofilie.
What's the name of the game?
pi_188667719
In een openbaar toilet schijnt dat dus best een issue te zijn als vader, als je dochter moet plassen.

Je wil niet met je dochter tussen de pissende mannen bij de heren, maar als je het damestoilet kiest krijg je een partij vuile blikken toegeworpen. Ik heb dit zelf vaak zat zien gebeuren.
What's the name of the game?
pi_188667770
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:44 schreef -marz- het volgende:
In een openbaar toilet schijnt dat dus best een issue te zijn als vader, als je dochter moet plassen.

Je wil niet met je dochter tussen de pissende mannen bij de heren, maar als je het damestoilet kiest krijg je een partij vuile blikken toegeworpen. Ik heb dit zelf vaak zat zien gebeuren.
Gewoon naar het invalidentoilet gaan. Niemand zegt iets.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:48:17 #276
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188667776
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:37 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Omdat alle dingen die toen bekend waren bij elkaar opgeteld gewoon niet logisch waren en daarbij vrienden en bekenden van die jongen aangaven dat helemaal niet in hem te herkennen.
Kan me ook levendig voorstellen hoe het gesprek gaat tussen een doof persoon en iemand waarvan zojuist het kind vermoedelijk is misbruikt, die kwaad en gestressed verhaal komt halen.

Nog steeds zijn er heel veel dingen niet logisch, echter geeft het OM aan dat er aanwijzingen zijn dat het zedenmisdrijf daadwerkelijk plaatsgevonden zou kunnen hebben.

Wil niet zo volhardend in zijn onschuld blijven geloven zoals er hier mensen zijn die al zeker weten dat hij het wel heeft gedaan..
Alsof het doodnormaal is dat vrienden, college's en familie weet van de pedoseksualiteit van een persoon.

Zelfde met andere ernstige misdrijven. Het komt veel vaker voor dat niemand dat verwacht had van iemand dan andersom.
Het was zo'n rustig mens, deed veel voor de omgeving. Of was wel wat zonderling en op zichzelf, maar leek zo ongevaarlijk.

Het idee dat seriemoordenaars, pedoseksuelen, serieverkrachters e.d. overkomen als Boris Boef is een kwalijke fabel.
Dat de omgeving van dat persoon wat had moeten merken is maar zelden waar. Dat is wensdenken, waardoor we onszelf veiliger voelen.
Maar feit is dat we blij de deur opendoen voor de grootste monsters die op aarde lopen, gewoon omdat we geen idee hebben.

Disclaimer:
Hiermee zeg ik niet dat Martin een monster was. Heb het enkel over dat 'het was zo'n aardige jongen/meid' fenomeen. Dat dat absoluut nietszeggend is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188667789
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:42 schreef -marz- het volgende:

[..]

Plusje op dit.

Zelfs als vrouw denk ik, wat moet het erg zijn als man dat je niet eens naar een peuter kan zwaaien die bij iemand op de fiets zit, of met een kind kletsen als die contact met je maakt zonder meteen verdacht te worden van pedofilie.
Want vrouwen kunnen geen pedo zijn?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:53:36 #278
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188667858
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:49 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Want vrouwen kunnen geen pedo zijn?
Absoluut wel. Maar dit gaat nu eenmaal niet over feiten, maar over emotie.

Wat mij betreft komt er veel meer aandacht, maatschappelijke discussie over. Want het is ontzettend treurig en naar mijn mening ook bar slecht dat veelste veel mannen bang zijn voor normaal contact met kinderen. Of beperkt zijn met hun eigen kinderen zelfs.

Dat is een ernstig probleem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:55:41 #279
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188667896
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:42 schreef -marz- het volgende:
Zelfs als vrouw denk ik, wat moet het erg zijn als man dat je niet eens naar een peuter kan zwaaien die bij iemand op de fiets zit, of met een kind kletsen als die contact met je maakt zonder meteen verdacht te worden van pedofilie.
En zo is dat.. Zat van de week in de buurtsuper, liep er een moeder langs met een kind in het karretje. Die liepen druk hardop te praten over een plasbroekje ( :r ) wat die jongen moest dragen voor het slapen gaan. Dacht bij mezelf "hoe oud is dat kind dan, dat hij nog in bed plast" en keek naar die jongen om zijn leeftijd in te schatten.
Kreeg gelijk een blik van zijn moeder als "wat zit je naar mijn kind te kijken :{ "
De wereld lijkt helemaal gek aan het worden en daarom vrees ik ook dat wat gebeurd is in Assen straks als normaal beschouwd gaat worden en deze mannen als helden worden gezien.
pi_188667955
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Absoluut wel. Maar dit gaat nu eenmaal niet over feiten, maar over emotie.

Wat mij betreft komt er veel meer aandacht, maatschappelijke discussie over. Want het is ontzettend treurig en naar mijn mening ook bar slecht dat veelste veel mannen bang zijn voor normaal contact met kinderen. Of beperkt zijn met hun eigen kinderen zelfs.

Dat is een ernstig probleem.
Als man zonder kind bij heb je nou eenmaal niks te zoeken in een speeltuin.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:59:00 #281
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_188667958
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:55 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En zo is dat.. Zat van de week in de buurtsuper, liep er een moeder langs met een kind in het karretje. Die liepen druk hardop te praten over een plasbroekje ( :r ) wat die jongen moest dragen voor het slapen gaan. Dacht bij mezelf "hoe oud is dat kind dan, dat hij nog in bed plast" en keek naar die jongen om zijn leeftijd in te schatten.
Kreeg gelijk een blik van zijn moeder als "wat zit je naar mijn kind te kijken :{ "
De wereld lijkt helemaal gek aan het worden en daarom vrees ik ook dat wat gebeurd is in Assen straks als normaal beschouwd gaat worden en deze mannen als helden worden gezien.
Logisch toch?
Ik bedoel de reactie van de moeder.
Bekijk het van haar kant, vreemde snuiter zit haar kind aan te gapen.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:04:13 #282
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188668070
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:55 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En zo is dat.. Zat van de week in de buurtsuper, liep er een moeder langs met een kind in het karretje. Die liepen druk hardop te praten over een plasbroekje ( :r ) wat die jongen moest dragen voor het slapen gaan. Dacht bij mezelf "hoe oud is dat kind dan, dat hij nog in bed plast" en keek naar die jongen om zijn leeftijd in te schatten.
Kreeg gelijk een blik van zijn moeder als "wat zit je naar mijn kind te kijken :{ "
De wereld lijkt helemaal gek aan het worden en daarom vrees ik ook dat wat gebeurd is in Assen straks als normaal beschouwd gaat worden en deze mannen als helden worden gezien.
Dat is invulling aan jouw kant. Hoop dat je dat ook wel inziet.
Je hebt geen idee wat die moeder dacht, je vult in vanuit je angst om als pedo gezien te worden.

Er zit hierin een wisselwerking, een destructieve wisselwerking wel te verstaan.
Ja, er wordt teveel met argusogen naar mannen rond kinderen gekeken. Dat komt teveel voor.
Maar daarnaast vergroten teveel mannen dat fenomeen en denken dat elke blik of wat dan ook een halve beschuldiging is. Terwijl dat vaak gewoonweg niet waar is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:04:32 #283
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188668079
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:58 schreef Cryptocoryne het volgende:
Als man zonder kind bij heb je nou eenmaal niks te zoeken in een speeltuin.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:59 schreef tja77 het volgende:
Bekijk het van haar kant, vreemde snuiter zit haar kind aan te gapen.
Was een vluchtige blik, maar bedankt voor het bevestigen van het punt jullie beiden..
pi_188668119
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:18 schreef manny het volgende:

[..]

man man man

als je het punt wil maken dat een zedenmisdrijf ook zonder medeweten van het "slachtoffer" kan plaatsvinden, typ dat dan gewoon.
Dat schijnt niet bij iedereen over te komen ...
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:06:48 #285
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188668131
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:58 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Als man zonder kind bij heb je nou eenmaal niks te zoeken in een speeltuin.
De meeste speeltuinen liggen niet achteraf ergens apart, maar zijn in parken e.d.
Daar hebben mannen net zoveel te zoeken als vrouwen.

En ook mannen kunnen het fijn vinden gewoon tussen de mensen te zijn, even te zitten en te kijken naar oa kinderen die lekker aan het spelen zijn.
We zijn sociale wezens en daardoor geneigd sociale situatie's op te zoeken ipv terug te trekken in ons eentje.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188668140
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]


[..]

Was een vluchtige blik, maar bedankt voor het bevestigen van het punt jullie beiden..
Tja niet onnodig contact met kinderen die je niet kent maken.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:07:30 #287
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_188668146
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]


[..]

Was een vluchtige blik, maar bedankt voor het bevestigen van het punt jullie beiden..
Welk puntje?
Dat je vreemd aangekeken wordt?
Leeftijd schatten met een vluchtige blik...tuurlijk.
Zoals ik al zei, verplaats je in de moeder.
Je hebt zeker geen kinderen?
pi_188668183
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je zult je verbazen hoeveel (zeer) jonge kinderen psychische problemen overhouden aan een dergelijk geval (vaak op latere leeftijd). Echt niet iets om grappen over te maken :N
Ach kom nou toch, dit ga je toch niet serieus menen he?!

Ja, ik ken, helaas, genoeg gevallen van seksueel kindermisbruik waarbij een kind er blijvend psychisch letsel aan overhoudt, tot aan trauma's toe. Maar dit zal me verbazen ja.
pi_188668217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De meeste speeltuinen liggen niet achteraf ergens apart, maar zijn in parken e.d.
Daar hebben mannen net zoveel te zoeken als vrouwen.

En ook mannen kunnen het fijn vinden gewoon tussen de mensen te zijn, even te zitten en te kijken naar oa kinderen die lekker aan het spelen zijn.
We zijn sociale wezens en daardoor geneigd sociale situatie's op te zoeken ipv terug te trekken in ons eentje.
Sociaal contact kan ook gewoon zonder in je eentje in een speeltuin te gaan zitten. Als man alleen is dat gewoon onverstandig. Zeker als je er niemand kent.
pi_188668239
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:44 schreef -marz- het volgende:
In een openbaar toilet schijnt dat dus best een issue te zijn als vader, als je dochter moet plassen.

Je wil niet met je dochter tussen de pissende mannen bij de heren, maar als je het damestoilet kiest krijg je een partij vuile blikken toegeworpen. Ik heb dit zelf vaak zat zien gebeuren.
Valt gelukkig best mee en ik heb er ook schijt aan mocht het gebeuren. Sommige mensen vinden het al vervelend als ik mijn kinderen meeneem in het vliegtuig. Want ja, mogelijkheid tot overlast enzo.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:11:32 #291
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188668241
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:07 schreef tja77 het volgende:
Welk puntje?
Dat mensen alles met argusogen bekijken en van het slechtste uitgaan..

Zo kan ik ook in een speeltuin afgesproken hebben met de moeder van mijn kind om haar daar op te pikken voor het weekend..

En dan zou ik volgens het oordeel van een ander daar niets te zoeken hebben omdat een man alleen in een speeltuin weleens een pedo zou kunnen zijn :r
pi_188668259
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat was inderdaad ook nog niet eens het geval.. :')
Het was ook niet eens niet grappig bedoeld ....
pi_188668261
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:07 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Tja niet onnodig contact met kinderen die je niet kent maken.
Waarvoor niet dan?

Ik heb geen kinderen maar ik hou van kinderen, het is onze nieuwe generatie, kinderen zijn de toekomst, kinderen wonen in je buurt, ze zijn spontaan, ze maken contact, het is leuk om naar spelende kinderen te kijken, het is leuk om af en toe met ze een babbeltje te maken in de supermarkt.

Als ik als vrouw hier in de speeltuin op een bankje ga zitten, 100% zeker dat er géén vader of moeder mij met argusogen aankijkt, in de buurtapp meldt dat er een onbekende vrouw in de speeltuin zit, ongeruste blikken toewerpt of komt vragen wat ik in godsnaam denk dat ik aan het doen ben.

Als man is dat toch wel heel anders.
What's the name of the game?
pi_188668293
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Het was ook niet eens niet grappig bedoeld ....
Post dan gewoon niets.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188668355
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:12 schreef -marz- het volgende:

[..]

Waarvoor niet dan?

Ik heb geen kinderen maar ik hou van kinderen, het is onze nieuwe generatie, kinderen zijn de toekomst, kinderen wonen in je buurt, ze zijn spontaan, ze maken contact, het is leuk om naar spelende kinderen te kijken, het is leuk om af en toe met ze een babbeltje te maken in de supermarkt.

Als ik als vrouw hier in de speeltuin op een bankje ga zitten, 100% zeker dat er géén vader of moeder mij met argusogen aankijkt, in de buurtapp meldt dat er een onbekende vrouw in de speeltuin zit, ongeruste blikken toewerpt of komt vragen wat ik in godsnaam denk dat ik aan het doen ben.

Als man is dat toch wel heel anders.
Jawel hoor, als iemand zonder kind in de speeltuin gaan zitten valt gewoon op. En nee niemand zal er iets van zeggen maar ze denken het wel. Zeker als jij actief contact gaat zoeken met kinderen.
pi_188668360
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:12 schreef -marz- het volgende:
Als ik als vrouw hier in de speeltuin op een bankje ga zitten, 100% zeker dat er géén vader of moeder mij met argusogen aankijkt, in de buurtapp meldt dat er een onbekende vrouw in de speeltuin zit, ongeruste blikken toewerpt of komt vragen wat ik in godsnaam denk dat ik aan het doen ben.

Als je gewoon een beetje aan het rusten bent of op je tel bezig bent zie ik daar geen problemen in. Ben je echt verdacht bezig en de hele tijd naar de kinderen aan het kijken, snap ik de verontrusting wel.
pi_188668381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Jawel hoor, als iemand zonder kind in de speeltuin gaan zitten valt gewoon op. En nee niemand zal er iets van zeggen maar ze denken het wel. Zeker als jij actief contact gaat zoeken met kinderen.
Is toch al heel anders dan gelynchd worden.

Dat ik opval is niet erg, ik val ook op als ik op de bejaardensoos ga bingo'en of in het stadspark ga liggen zonnen.
What's the name of the game?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:17:51 #298
3542 Gia
User under construction
pi_188668387
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:12 schreef -marz- het volgende:

[..]

Waarvoor niet dan?

Ik heb geen kinderen maar ik hou van kinderen, het is onze nieuwe generatie, kinderen zijn de toekomst, kinderen wonen in je buurt, ze zijn spontaan, ze maken contact, het is leuk om naar spelende kinderen te kijken, het is leuk om af en toe met ze een babbeltje te maken in de supermarkt.

Als ik als vrouw hier in de speeltuin op een bankje ga zitten, 100% zeker dat er géén vader of moeder mij met argusogen aankijkt, in de buurtapp meldt dat er een onbekende vrouw in de speeltuin zit, ongeruste blikken toewerpt of komt vragen wat ik in godsnaam denk dat ik aan het doen ben.

Als man is dat toch wel heel anders.
Goed punt. Vind ik ook belachelijk.

En dit speelt al best lang.
Toen mijn kinderen, nu 25 en 27, op de basisschool zaten, was er een leraar die les gaf aan groep 4, maar daar al moeite mee had, omdat kinderen dan nog zo klein zijn dat ze af en toe getroost moeten worden, als ze bijvoorbeeld gevallen zijn.
Een juf die een kind op schoot neemt, het wiegt om te troosten, niks mis mee.
Maar doet een leraar dat, dan komt daar al praat van.

Echt belachelijk, dit krampachtige gedoe. Naar spelende kinderen kijken is leuk, voor zowel vrouwen als mannen. Ook oude mensen vinden dat vaak heel leuk.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:18:49 #299
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188668404
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het komt door de angst die bij veel mannen leeft om onterecht een zedenmisdrijf in de schoenen geschoven te krijgen. Voor pedo uitgemaakt te worden inc lynchmob.

Daarin sprak deze zaak in eerste instantie tot de verbeelding (in de eerste berichtgeving kwam het over alsof iemand doodgeslagen was, wat idd nogal heftig is), raakte die angst.
De angst om zomaar te pakken worden genomen enkel omdat je een man bent in de buurt van kinderen.

Nu er meer duidelijk wordt komt de rede weer terug, ratio boven emotie. Daarom nu wel genuanceerder zijn.

Ipv daarover door te zagen denk ik dat het beter is het gewoon aan te nemen. Gelukkig wordt er nu wel genuanceerder gedacht. Laten we van daaruit verder gaan ipv in dat emotie gedoe te blijven hangen.

Nu blijft over een verhaal dat nogsteeds helemaal niet echt duidelijk is. Er zijn veel vraagtekens, er is goede reden voor die nuance.
Ik hoop dat er in de aankomende tijd meer duidelijk wordt, maar begrijp ook dat dat mij als complete buitenstaander minder aangaat. Ik geen recht heb op alle info. Maar ik zou oneerlijk zijn als ik niet zeg dat ik het wel graag zou willen weten. Want welke kant ook op. Het is een tragisch verhaal.
Ik snap je verhaal en het is ook wel plausibel.

Echter werd je als iemand die genuanceerder reageerde een aantal topics geleden, en aangaf de details te willen afwachten en te stellen dat situaties als deze niet zo simpel zijn te benaderen, weggezet als iemand die 'moord door tokkies' goedpraatte.

Daarbij word ik er niet vrolijk van dat door een zeer tragische uitkomst als deze (waarvan, nogmaals nog niets zeker is), mensen belet zouden worden om in te grijpen in situaties als ze dat nodig achten. Uiteraard hoop ik dan niet dat dit de uitkomst is, maar apathisch gaan toekijken omdat er misschien iets vreselijk fout kan gaan als dit vind ik een nog veel zorgwekkender beeld.
pi_188668412
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:17 schreef -marz- het volgende:

[..]

Is toch al heel anders dan gelynchd worden.

Dat ik opval is niet erg, ik val ook op als ik op de bejaardensoos ga bingo'en of in het stadspark ga liggen zonnen.
Zodra jij aan kinderen gaat zitten op een ongepaste manier kun je waarschijnlijk wel een boze vader of moeder verwachten.
pi_188668457
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Post dan gewoon niets.
Pardon? Als ...

... er niet meer bekend is dan "een zedendelict"
... er iemand post dat "het meisje voor haar leven getekend is"
... er op de vraag vragen wat er dan gebeurd zou zijn dat dusdanig traumatiserend is geweest, categorisch geen antwoord of ridicule antwoorden komen
--- diezelfde persoon wel terloops nog vraagt of iemand werkelijk denkt dat er zedenmisdrijven zonder slachtoffers bestaan

.... dan mag IK geen voorbeeld stellen?

't Is goed met jou :O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')