abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188666699
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:42 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hij zegt toch niet dat dat kind géén slachtoffer is?
Jazeker zegt hij dat. "ja, voor mij is degene die het met zijn leven heeft moeten bekopen het slachtoffer". 'Het' slachtoffer sluit andere slachtoffers uit.
pi_188666706
Als het OM zegt "er is voldoende bewijs" dan bedoelen zij, "voldoende bewijs om een zaak te starten" toch?

Dan is er nog niets gezegd over of het voldoende bewijs is voor een veroordeling.

Het OM is altijd heel stellig volgens mij, dat is ook hun taak waarschijnlijk zodat een zaak voor de rechter kan komen.

N.B. dit is geen reactie op de poster boven mij.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_188666719
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:42 schreef gombro het volgende:

[..]

Mag je pas empathie opbrengen als je foto's van het misbruik ziet?
Het onderwerp is hier primair de dood van een mens.

Ten aanzien van dat kind weten we werkelijk niets. Het zou prima kunnen dat er sprake was van een zedenmisdrijf zonder dat dat kind daar ook maar iets naars van heeft ondervonden. We weten namelijk feitelijk niets. En ja, dat belemmert ook wel de empathie. Ik kan geen medelijden hebben met iets waar ik geen weet van heb. :)
pi_188666732
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:45 schreef gombro het volgende:

[..]

Jazeker zegt hij dat. "ja, voor mij is degene die het met zijn leven heeft moeten bekopen het slachtoffer". 'Het' slachtoffer sluit andere slachtoffers uit.
Je zei gisteren zelf dat die twee zaken uit elkaar moeten worden gehaald. In de zaak van 5 man die Martin vasthouden en dat Martin dood gevonden wordt, is Martin slachtoffer zonder dat dat ook maar iets zegt over eventuele slachtoffers in andere zaken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188666734
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:44 schreef -marz- het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat niemand empathie heeft voor het meisje?
En wie zegt dat zij "voor het leven getekend" zal zijn?
Op beide vragen: ikke.
pi_188666739
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 10:58 schreef Woelwater het volgende:
Even een vraagje aan de juristen hier, want nu ben ik een beetje confused :?

Zegt de kop van dit nieuwsartikel nou hetzelfde als de inhoud ervan?

Voldoende bewijs dat overleden Assenaar in speeltuin zedenmisdrijf had gepleegd

Voldoende feiten wijzen erop dat de overleden Assenaar een zedenmisdrijf had gepleegd

* meldt

Vooropgesteld, de bron, RTV Oost: ik zou er niet te zwaar aan tillen en zeker geen conclusies eraan verbinden. RTV Oost heeft het nog even wat sterker aangezet dan het persbericht van het OM.

'Feiten' is niet exact gelijk aan 'bewijs': feiten wijzen een bepaalde kant op, bewijs is de conclusie die je op basis van alle feiten (en omstandigheden) tezamen zou kunnen trekken; bewijs is gewogen (is het wettig en overtuigend?), feiten zijn dat niet.

Dan heb ik het nog eens niet over de toevoeging 'voldoende' door RTV Oost.

Conclusie: niets nieuws onder de zon, wel weer wat verwarring/sensatie erbij.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:48:33 #247
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188666752
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:40 schreef gombro het volgende:

[..]

Vreemd dat vrijwel niemand aan het kindje denkt, dat linksom of rechtsom door dit drama voor het leven getekend zal zijn.
Ja, voor het leven getekend óf helemaal geen leven meer hebben, dan weegt het eerste toch iets zwaarder voor mij.. Kind kan nog heel wat van haar leven maken met vele mooie ervaringen, voor die man die omgekomen is, is er totaal niets meer.

Maar als ik het letterlijk moet zeggen van je; Het kind zou ook slachtoffer kunnen zijn.. Alleen is daar nog geen bewijs van geleverd..
pi_188666756
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je zei gisteren zelf dat die twee zaken uit elkaar moeten worden gehaald. In de zaak van 5 man die Martin vasthouden en dat Martin dood gevonden wordt, is Martin slachtoffer zonder dat dat ook maar iets zegt over eventuele slachtoffers in andere zaken.
En da's dus precies waarom ik iemand tegenspreek die maar één slachtoffer ziet: de tuinman. Er zijn er twee. En wellicht nog meer.
pi_188666768
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:47 schreef r_one het volgende:
sensatie.
Dat is het.

Voor een land vol calvinisten ("doe maar normaal..") zijn we best ontzettend sensatiebelust en die lui daar in het nuchtere Drenthe kunnen er ook wat van.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 12:50:17 #250
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188666778
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:31 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Volgens mij moet dan nog uit het forensisch rapport blijken.

Over dat kind werd ook van alles verklaard. Broekje omhoog, broekje omlaag, helemaal naakt op de grond liggend.. En dan zouden de getuigenverklaringen nu ineens allemaal eenduidig zijn.

Het verstandigst zou zijn om nu de werkelijke feiten af te wachten. Alles wat er nu over gezegd wordt is puur speculeren..

Het slachtoffer zou schuldig kunnen zijn (ja, voor mij is degene die het met zijn leven heeft moeten bekopen het slachtoffer) maar het zou evengoed kunnen dat het op een misverstand berust.
Je bent opeens wel vrij genuanceerd. Twee topics geleden waren het volgens jou nog "een stel tokkies die die jongen hebben omgebracht" en hoopte je nog dat uiteindelijk blijkt dat de vader zijn 4-jarige dochtertje zelf had verkracht.

"Feiten afwachten" was toen klaarblijkelijk niet nodig, als iemand dat vond.

Opmerkelijke verandering van standpunt. Goed wat mij betreft, maar vanwaar die verandering?
pi_188666779
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:48 schreef gombro het volgende:

[..]

En da's dus precies waarom ik iemand tegenspreek die maar één slachtoffer ziet: de tuinman. Er zijn er twee. En wellicht nog meer.
Dus nu zeg je dat we die hele zaak in Assen als één zaak moeten zien.
Wil je ajb consequent zijn in wat je zegt? Je posts gaan alle kanten op, waardoor er geen touw meer aan vast te knopen is
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188666781
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:40 schreef gombro het volgende:

[..]

Vreemd dat vrijwel niemand aan het kindje denkt, dat linksom of rechtsom door dit drama voor het leven getekend zal zijn.
Een eerdere vraag dienaangaande ging je ook maar niet op in, poging #2 dan maar:

Wat precies is met het meiske uitgespookt dat zij dusdanig is getraumatiseerd?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_188666809
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:48 schreef gombro het volgende:

[..]

Er is echt nog steeds maar één vaststaand slachtoffer.

Ten aanzien van het zedendelict zijn er feiten die daarop wijzen. Welk zedendelict, welke feiten: niet bekendgemaakt.
pi_188666821
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:48 schreef Woelwater het volgende:

Maar als ik het letterlijk moet zeggen van je; Het kind zou ook slachtoffer kunnen zijn.. Alleen is daar nog geen bewijs van geleverd..
Als de politie en het OM al van zedenmisdrijf spreken (en dat doen ze niet gauw), waarom dan nog allerlei ontsnappingspogingen op de zaak loslaten? Kan er een zedenmisdrijf zonder slachtoffer plaatsvinden? (ja, daar verzinnen de gelijkhebberds hiero wel weer wat op natuurlijk....)
pi_188666834
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:53 schreef gombro het volgende:

[..]

Als de politie en het OM al van zedenmisdrijf spreken (en dat doen ze niet gauw), waarom dan nog allerlei ontsnappingspogingen op de zaak loslaten?
Nee dan kan je beter aannames doen inderdaad. En dan?
pi_188666851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:47 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja maar dat was gisteren. Nieuwe dag, nieuwe kansen, we doen alles nog eens dunnetjes over.
.
pi_188666886
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:55 schreef -marz- het volgende:

[..]

Nee dan kan je beter aannames doen inderdaad. En dan?
Dan is een kind bij voorbaat al voor het leven getekend en getraumatiseerd. En als ze dat niet is, dan praat gombro het haar wel aan.
pi_188666889
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:56 schreef r_one het volgende:

Ja maar dat was gisteren. Nieuwe dag, nieuwe kansen, we doen alles nog eens dunnetjes over.
Het is heel vervelend voor je dat de veranderende media-berichtgeving je plannetje tokkieshaming zo in de war gestuurd heeft, maar projecteer het effe niet op mij.
pi_188666912
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:59 schreef gombro het volgende:

[..]

Het is heel vervelend voor je dat de veranderende berichtgeving je plannetje tokkieshaming zo in de war gestuurd heeft, maar projecteer het effe niet op mij.
Dit heeft niks met veranderende berichtgeving te maken, maar met jouw hersenen die kennelijk elke 5 seconden een totaal andere invalshoek bedenken.
pi_188666923
Gewoon even kalmpjes afwachten tot er concrete uitspraken gedaan worden is ook maar saai natuurlijk, vooral in de komkommertijd met 30 graden buiten.
pi_188666938
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:59 schreef gombro het volgende:

[..]

Het is heel vervelend voor je dat de veranderende berichtgeving je plannetje tokkieshaming zo in de war gestuurd heeft, maar projecteer het effe niet op mij.
Ik beaam slechts wat spijkerbroek je voor de voeten gooit: jij wilde zaken gescheiden / 'hygiënisch' houden.

Typisch hoe je alles weer met een bijdehandte bliksemafleider denkt te kunnen pareren; daar ga ik niet in mee.
.
pi_188666979
quote:

Als de politie en het OM al van zedenmisdrijf spreken (en dat doen ze niet gauw),
Hoe kom je daarbij?

Bovendien hebben ze gezegd dat er genoeg feiten zijn die erop wijzen. Nog steeds zonder duidelijk te zijn over welk zedenmisdrijf.

Laat ik het eens over een andere boeg gooien: ik denk zelf dat iedereen hoopt dat er geen slachtoffer is van 4 jaar. Zou die wens niet gewoon de vader van de gedachte kunnen zijn?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:10:18 #263
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188667037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:50 schreef Repentless het volgende:

[..]

Je bent opeens wel vrij genuanceerd. Twee topics geleden waren het volgens jou nog "een stel tokkies die die jongen hebben omgebracht" en hoopte je nog dat uiteindelijk blijkt dat de vader zijn 4-jarige dochtertje zelf had verkracht.

"Feiten afwachten" was toen klaarblijkelijk niet nodig, als iemand dat vond.

Opmerkelijke verandering van standpunt. Goed wat mij betreft, maar vanwaar die verandering?
Het kunnen nog steeds een stel tokkies zijn, alleen de berichtgeving zoals nu naar buiten gebracht geeft toch wat twijfel. Het zou kunnen zijn dat Martin iets heeft gedaan wat alle perken te buiten gaat (en dan verdient iemand alsnog niet de doodstraf, dat hebben we zo afgesproken met z'n allen), maar houd er ook nog rekening mee dat de bewoners daar spoken hebben gezien.

Zolang nog niet bekend is wat die "feiten" zijn krijgt Martin nog het voordeel van de twijfel, iemand zomaar afschilderen als pedo gaat mij wat te ver enkel omdat wat bewoners daar dat beweren.
quote:

[..]

Als de politie en het OM al van zedenmisdrijf spreken (en dat doen ze niet gauw), waarom dan nog allerlei ontsnappingspogingen op de zaak loslaten? Kan er een zedenmisdrijf zonder slachtoffer plaatsvinden? (ja, daar verzinnen de gelijkhebberds hiero wel weer wat op natuurlijk....)
Ze vinden het aannemelijk, er staat nog steeds niets vast. Of in ieder geval niet iets waar jij of ik over hebben gehoord.
pi_188667060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan is een kind bij voorbaat al voor het leven getekend en getraumatiseerd. En als ze dat niet is, dan praat gombro het haar wel aan.
Ik heb gisteren nog stiekem een meisje van 4, spelend in het speeltuintje, onder haar rokje gefotografeerd (=zedenmisdrijf); vanmorgen zag ik haar met d'r moeder richting psychiater vertrekken. Zal wel een meerjarenbehandelplan worden .... :'(
.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:18:22 #265
80382 manny
30 is best veel
pi_188667181
quote:
15s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik heb gisteren nog stiekem een meisje van 4, spelend in het speeltuintje, onder haar rokje gefotografeerd (=zedenmisdrijf); vanmorgen zag ik haar met d'r moeder richting psychiater vertrekken. Zal wel een meerjarenbehandelplan worden .... :'(
man man man

als je het punt wil maken dat een zedenmisdrijf ook zonder medeweten van het "slachtoffer" kan plaatsvinden, typ dat dan gewoon.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188667216
quote:
15s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:11 schreef r_one het volgende:

[..]

Je zult je verbazen hoeveel (zeer) jonge kinderen psychische problemen overhouden aan een dergelijk geval (vaak op latere leeftijd). Echt niet iets om grappen over te maken :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:20:29 #267
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188667226
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:10 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Het kunnen nog steeds een stel tokkies zijn, alleen de berichtgeving zoals nu naar buiten gebracht geeft toch wat twijfel. Het zou kunnen zijn dat Martin iets heeft gedaan wat alle perken te buiten gaat (en dan verdient iemand alsnog niet de doodstraf, dat hebben we zo afgesproken met z'n allen), maar houd er ook nog rekening mee dat de bewoners daar spoken hebben gezien.

Zolang nog niet bekend is wat die "feiten" zijn krijgt Martin nog het voordeel van de twijfel, iemand zomaar afschilderen als pedo gaat mij wat te ver enkel omdat wat bewoners daar dat beweren.
[..]

Ze vinden het aannemelijk, er staat nog steeds niets vast. Of in ieder geval niet iets waar jij of ik over hebben gehoord.
Toen jij je posts deed, was er nog veel meer onduidelijk en in onderzoek. Dat werd ook meerdere malen gesteld.

Maar toen was het voor jou duidelijker dan nu en was je behoorlijk zeker in je oordeel. Opvallend dat naarmate er juist meer details bekend worden, jij steeds genuanceerder wordt en vindt dat de feiten afgewacht moeten worden en dat het anders speculeren is.

Nogmaals: vanwaar nu wel die nuance? Is gewoon een oprechte vraag.
pi_188667242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je zult je verbazen hoeveel (zeer) jonge kinderen psychische problemen overhouden aan een dergelijk geval (vaak op latere leeftijd). Echt niet iets om grappen over te maken :N
Je mag overal grappen over maken, als het maar een grap is. En het liefst ook nog grappig :')
Facts don't care about your feelings
pi_188667266
quote:

[..]

Nou ja, niet als ze het niet merken.
pi_188667274
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je mag overal grappen over maken, als het maar een grap is. En het liefst ook nog grappig :')
Dat was inderdaad ook nog niet eens het geval.. :')
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:37:04 #271
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188667587
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:20 schreef Repentless het volgende:

[..]

Toen jij je posts deed, was er nog veel meer onduidelijk en in onderzoek. Dat werd ook meerdere malen gesteld.

Maar toen was het voor jou duidelijker dan nu en was je behoorlijk zeker in je oordeel. Opvallend dat naarmate er juist meer details bekend worden, jij steeds genuanceerder wordt en vindt dat de feiten afgewacht moeten worden en dat het anders speculeren is.

Ik vermoed dat het komt door de angst die bij veel mannen leeft om onterecht een zedenmisdrijf in de schoenen geschoven te krijgen. Voor pedo uitgemaakt te worden inc lynchmob.

Daarin sprak deze zaak in eerste instantie tot de verbeelding (in de eerste berichtgeving kwam het over alsof iemand doodgeslagen was, wat idd nogal heftig is), raakte die angst.
De angst om zomaar te pakken worden genomen enkel omdat je een man bent in de buurt van kinderen.

Nu er meer duidelijk wordt komt de rede weer terug, ratio boven emotie. Daarom nu wel genuanceerder zijn.

Ipv daarover door te zagen denk ik dat het beter is het gewoon aan te nemen. Gelukkig wordt er nu wel genuanceerder gedacht. Laten we van daaruit verder gaan ipv in dat emotie gedoe te blijven hangen.

Nu blijft over een verhaal dat nogsteeds helemaal niet echt duidelijk is. Er zijn veel vraagtekens, er is goede reden voor die nuance.
Ik hoop dat er in de aankomende tijd meer duidelijk wordt, maar begrijp ook dat dat mij als complete buitenstaander minder aangaat. Ik geen recht heb op alle info. Maar ik zou oneerlijk zijn als ik niet zeg dat ik het wel graag zou willen weten. Want welke kant ook op. Het is een tragisch verhaal.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:37:27 #272
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188667599
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:20 schreef Repentless het volgende:

[..]

Omdat alle dingen die toen bekend waren bij elkaar opgeteld gewoon niet logisch waren en daarbij vrienden en bekenden van die jongen aangaven dat helemaal niet in hem te herkennen.
Kan me ook levendig voorstellen hoe het gesprek gaat tussen een doof persoon en iemand waarvan zojuist het kind vermoedelijk is misbruikt, die kwaad en gestressed verhaal komt halen.

Nog steeds zijn er heel veel dingen niet logisch, echter geeft het OM aan dat er aanwijzingen zijn dat het zedenmisdrijf daadwerkelijk plaatsgevonden zou kunnen hebben.

Wil niet zo volhardend in zijn onschuld blijven geloven zoals er hier mensen zijn die al zeker weten dat hij het wel heeft gedaan..
pi_188667686
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het komt door de angst die bij veel mannen leeft om onterecht een zedenmisdrijf in de schoenen geschoven te krijgen. Voor pedo uitgemaakt te worden inc lynchmob.

Daarin sprak deze zaak in eerste instantie tot de verbeelding (in de eerste berichtgeving kwam het over alsof iemand doodgeslagen was, wat idd nogal heftig is), raakte die angst.
De angst om zomaar te pakken worden genomen enkel omdat je een man bent in de buurt van kinderen.

Nu er meer duidelijk wordt komt de rede weer terug, ratio boven emotie. Daarom nu wel genuanceerder zijn.

Ipv daarover door te zagen denk ik dat het beter is het gewoon aan te nemen. Gelukkig wordt er nu wel genuanceerder gedacht. Laten we van daaruit verder gaan ipv in dat emotie gedoe te blijven hangen.

Nu blijft over een verhaal dat nogsteeds helemaal niet echt duidelijk is. Er zijn veel vraagtekens, er is goede reden voor die nuance.
Ik hoop dat er in de aankomende tijd meer duidelijk wordt, maar begrijp ook dat dat mij als complete buitenstaander minder aangaat. Ik geen recht heb op alle info. Maar ik zou oneerlijk zijn als ik niet zeg dat ik het wel graag zou willen weten. Want welke kant ook op. Het is een tragisch verhaal.
Plusje op dit.

Zelfs als vrouw denk ik, wat moet het erg zijn als man dat je niet eens naar een peuter kan zwaaien die bij iemand op de fiets zit, of met een kind kletsen als die contact met je maakt zonder meteen verdacht te worden van pedofilie.
pi_188667719
In een openbaar toilet schijnt dat dus best een issue te zijn als vader, als je dochter moet plassen.

Je wil niet met je dochter tussen de pissende mannen bij de heren, maar als je het damestoilet kiest krijg je een partij vuile blikken toegeworpen. Ik heb dit zelf vaak zat zien gebeuren.
pi_188667770
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:44 schreef -marz- het volgende:
In een openbaar toilet schijnt dat dus best een issue te zijn als vader, als je dochter moet plassen.

Je wil niet met je dochter tussen de pissende mannen bij de heren, maar als je het damestoilet kiest krijg je een partij vuile blikken toegeworpen. Ik heb dit zelf vaak zat zien gebeuren.
Gewoon naar het invalidentoilet gaan. Niemand zegt iets.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:48:17 #276
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188667776
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:37 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Omdat alle dingen die toen bekend waren bij elkaar opgeteld gewoon niet logisch waren en daarbij vrienden en bekenden van die jongen aangaven dat helemaal niet in hem te herkennen.
Kan me ook levendig voorstellen hoe het gesprek gaat tussen een doof persoon en iemand waarvan zojuist het kind vermoedelijk is misbruikt, die kwaad en gestressed verhaal komt halen.

Nog steeds zijn er heel veel dingen niet logisch, echter geeft het OM aan dat er aanwijzingen zijn dat het zedenmisdrijf daadwerkelijk plaatsgevonden zou kunnen hebben.

Wil niet zo volhardend in zijn onschuld blijven geloven zoals er hier mensen zijn die al zeker weten dat hij het wel heeft gedaan..
Alsof het doodnormaal is dat vrienden, college's en familie weet van de pedoseksualiteit van een persoon.

Zelfde met andere ernstige misdrijven. Het komt veel vaker voor dat niemand dat verwacht had van iemand dan andersom.
Het was zo'n rustig mens, deed veel voor de omgeving. Of was wel wat zonderling en op zichzelf, maar leek zo ongevaarlijk.

Het idee dat seriemoordenaars, pedoseksuelen, serieverkrachters e.d. overkomen als Boris Boef is een kwalijke fabel.
Dat de omgeving van dat persoon wat had moeten merken is maar zelden waar. Dat is wensdenken, waardoor we onszelf veiliger voelen.
Maar feit is dat we blij de deur opendoen voor de grootste monsters die op aarde lopen, gewoon omdat we geen idee hebben.

Disclaimer:
Hiermee zeg ik niet dat Martin een monster was. Heb het enkel over dat 'het was zo'n aardige jongen/meid' fenomeen. Dat dat absoluut nietszeggend is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_188667789
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:42 schreef -marz- het volgende:

[..]

Plusje op dit.

Zelfs als vrouw denk ik, wat moet het erg zijn als man dat je niet eens naar een peuter kan zwaaien die bij iemand op de fiets zit, of met een kind kletsen als die contact met je maakt zonder meteen verdacht te worden van pedofilie.
Want vrouwen kunnen geen pedo zijn?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:53:36 #278
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188667858
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:49 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Want vrouwen kunnen geen pedo zijn?
Absoluut wel. Maar dit gaat nu eenmaal niet over feiten, maar over emotie.

Wat mij betreft komt er veel meer aandacht, maatschappelijke discussie over. Want het is ontzettend treurig en naar mijn mening ook bar slecht dat veelste veel mannen bang zijn voor normaal contact met kinderen. Of beperkt zijn met hun eigen kinderen zelfs.

Dat is een ernstig probleem.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:55:41 #279
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188667896
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:42 schreef -marz- het volgende:
En zo is dat.. Zat van de week in de buurtsuper, liep er een moeder langs met een kind in het karretje. Die liepen druk hardop te praten over een plasbroekje ( :r ) wat die jongen moest dragen voor het slapen gaan. Dacht bij mezelf "hoe oud is dat kind dan, dat hij nog in bed plast" en keek naar die jongen om zijn leeftijd in te schatten.
Kreeg gelijk een blik van zijn moeder als "wat zit je naar mijn kind te kijken :{ "
De wereld lijkt helemaal gek aan het worden en daarom vrees ik ook dat wat gebeurd is in Assen straks als normaal beschouwd gaat worden en deze mannen als helden worden gezien.
pi_188667955
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Absoluut wel. Maar dit gaat nu eenmaal niet over feiten, maar over emotie.

Wat mij betreft komt er veel meer aandacht, maatschappelijke discussie over. Want het is ontzettend treurig en naar mijn mening ook bar slecht dat veelste veel mannen bang zijn voor normaal contact met kinderen. Of beperkt zijn met hun eigen kinderen zelfs.

Dat is een ernstig probleem.
Als man zonder kind bij heb je nou eenmaal niks te zoeken in een speeltuin.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:59:00 #281
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_188667958
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:55 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En zo is dat.. Zat van de week in de buurtsuper, liep er een moeder langs met een kind in het karretje. Die liepen druk hardop te praten over een plasbroekje ( :r ) wat die jongen moest dragen voor het slapen gaan. Dacht bij mezelf "hoe oud is dat kind dan, dat hij nog in bed plast" en keek naar die jongen om zijn leeftijd in te schatten.
Kreeg gelijk een blik van zijn moeder als "wat zit je naar mijn kind te kijken :{ "
De wereld lijkt helemaal gek aan het worden en daarom vrees ik ook dat wat gebeurd is in Assen straks als normaal beschouwd gaat worden en deze mannen als helden worden gezien.
Logisch toch?
Ik bedoel de reactie van de moeder.
Bekijk het van haar kant, vreemde snuiter zit haar kind aan te gapen.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:04:13 #282
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188668070
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:55 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat is invulling aan jouw kant. Hoop dat je dat ook wel inziet.
Je hebt geen idee wat die moeder dacht, je vult in vanuit je angst om als pedo gezien te worden.

Er zit hierin een wisselwerking, een destructieve wisselwerking wel te verstaan.
Ja, er wordt teveel met argusogen naar mannen rond kinderen gekeken. Dat komt teveel voor.
Maar daarnaast vergroten teveel mannen dat fenomeen en denken dat elke blik of wat dan ook een halve beschuldiging is. Terwijl dat vaak gewoonweg niet waar is.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:04:32 #283
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188668079
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:58 schreef Cryptocoryne het volgende:
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:59 schreef tja77 het volgende:
Bekijk het van haar kant, vreemde snuiter zit haar kind aan te gapen.
Was een vluchtige blik, maar bedankt voor het bevestigen van het punt jullie beiden..
pi_188668119
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:18 schreef manny het volgende:

[..]

man man man

als je het punt wil maken dat een zedenmisdrijf ook zonder medeweten van het "slachtoffer" kan plaatsvinden, typ dat dan gewoon.
Dat schijnt niet bij iedereen over te komen ...
.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:06:48 #285
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_188668131
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:58 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

De meeste speeltuinen liggen niet achteraf ergens apart, maar zijn in parken e.d.
Daar hebben mannen net zoveel te zoeken als vrouwen.

En ook mannen kunnen het fijn vinden gewoon tussen de mensen te zijn, even te zitten en te kijken naar oa kinderen die lekker aan het spelen zijn.
We zijn sociale wezens en daardoor geneigd sociale situatie's op te zoeken ipv terug te trekken in ons eentje.
pi_188668140
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

[..]

Was een vluchtige blik, maar bedankt voor het bevestigen van het punt jullie beiden..
Tja niet onnodig contact met kinderen die je niet kent maken.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:07:30 #287
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_188668146
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

[..]

Welk puntje?
Dat je vreemd aangekeken wordt?
Leeftijd schatten met een vluchtige blik...tuurlijk.
Zoals ik al zei, verplaats je in de moeder.
Je hebt zeker geen kinderen?
pi_188668183
quote:

[..]

Ach kom nou toch, dit ga je toch niet serieus menen he?!

Ja, ik ken, helaas, genoeg gevallen van seksueel kindermisbruik waarbij een kind er blijvend psychisch letsel aan overhoudt, tot aan trauma's toe. Maar dit zal me verbazen ja.
.
pi_188668217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De meeste speeltuinen liggen niet achteraf ergens apart, maar zijn in parken e.d.
Daar hebben mannen net zoveel te zoeken als vrouwen.

En ook mannen kunnen het fijn vinden gewoon tussen de mensen te zijn, even te zitten en te kijken naar oa kinderen die lekker aan het spelen zijn.
We zijn sociale wezens en daardoor geneigd sociale situatie's op te zoeken ipv terug te trekken in ons eentje.
Sociaal contact kan ook gewoon zonder in je eentje in een speeltuin te gaan zitten. Als man alleen is dat gewoon onverstandig. Zeker als je er niemand kent.
pi_188668239
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:44 schreef -marz- het volgende:

Valt gelukkig best mee en ik heb er ook schijt aan mocht het gebeuren. Sommige mensen vinden het al vervelend als ik mijn kinderen meeneem in het vliegtuig. Want ja, mogelijkheid tot overlast enzo.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:11:32 #291
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188668241
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:07 schreef tja77 het volgende:
Welk puntje?
Dat mensen alles met argusogen bekijken en van het slechtste uitgaan..

Zo kan ik ook in een speeltuin afgesproken hebben met de moeder van mijn kind om haar daar op te pikken voor het weekend..

En dan zou ik volgens het oordeel van een ander daar niets te zoeken hebben omdat een man alleen in een speeltuin weleens een pedo zou kunnen zijn :r
pi_188668259
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat was inderdaad ook nog niet eens het geval.. :')
Het was ook niet eens niet grappig bedoeld ....
.
pi_188668261
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:07 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Tja niet onnodig contact met kinderen die je niet kent maken.
Waarvoor niet dan?

Ik heb geen kinderen maar ik hou van kinderen, het is onze nieuwe generatie, kinderen zijn de toekomst, kinderen wonen in je buurt, ze zijn spontaan, ze maken contact, het is leuk om naar spelende kinderen te kijken, het is leuk om af en toe met ze een babbeltje te maken in de supermarkt.

Als ik als vrouw hier in de speeltuin op een bankje ga zitten, 100% zeker dat er géén vader of moeder mij met argusogen aankijkt, in de buurtapp meldt dat er een onbekende vrouw in de speeltuin zit, ongeruste blikken toewerpt of komt vragen wat ik in godsnaam denk dat ik aan het doen ben.

Als man is dat toch wel heel anders.
pi_188668293
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:12 schreef r_one het volgende:

[..]

Het was ook niet eens niet grappig bedoeld ....
Post dan gewoon niets.
pi_188668355
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:12 schreef -marz- het volgende:

[..]

Waarvoor niet dan?

Ik heb geen kinderen maar ik hou van kinderen, het is onze nieuwe generatie, kinderen zijn de toekomst, kinderen wonen in je buurt, ze zijn spontaan, ze maken contact, het is leuk om naar spelende kinderen te kijken, het is leuk om af en toe met ze een babbeltje te maken in de supermarkt.

Als ik als vrouw hier in de speeltuin op een bankje ga zitten, 100% zeker dat er géén vader of moeder mij met argusogen aankijkt, in de buurtapp meldt dat er een onbekende vrouw in de speeltuin zit, ongeruste blikken toewerpt of komt vragen wat ik in godsnaam denk dat ik aan het doen ben.

Jawel hoor, als iemand zonder kind in de speeltuin gaan zitten valt gewoon op. En nee niemand zal er iets van zeggen maar ze denken het wel. Zeker als jij actief contact gaat zoeken met kinderen.
pi_188668360
quote:

Als je gewoon een beetje aan het rusten bent of op je tel bezig bent zie ik daar geen problemen in. Ben je echt verdacht bezig en de hele tijd naar de kinderen aan het kijken, snap ik de verontrusting wel.
pi_188668381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Jawel hoor, als iemand zonder kind in de speeltuin gaan zitten valt gewoon op. En nee niemand zal er iets van zeggen maar ze denken het wel. Zeker als jij actief contact gaat zoeken met kinderen.
Is toch al heel anders dan gelynchd worden.

Dat ik opval is niet erg, ik val ook op als ik op de bejaardensoos ga bingo'en of in het stadspark ga liggen zonnen.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:17:51 #298
3542 Gia
User under construction
pi_188668387
quote:

[..]

Waarvoor niet dan?

Goed punt. Vind ik ook belachelijk.

En dit speelt al best lang.
Toen mijn kinderen, nu 25 en 27, op de basisschool zaten, was er een leraar die les gaf aan groep 4, maar daar al moeite mee had, omdat kinderen dan nog zo klein zijn dat ze af en toe getroost moeten worden, als ze bijvoorbeeld gevallen zijn.
Een juf die een kind op schoot neemt, het wiegt om te troosten, niks mis mee.
Maar doet een leraar dat, dan komt daar al praat van.

Echt belachelijk, dit krampachtige gedoe. Naar spelende kinderen kijken is leuk, voor zowel vrouwen als mannen. Ook oude mensen vinden dat vaak heel leuk.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:18:49 #299
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188668404
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik snap je verhaal en het is ook wel plausibel.

Echter werd je als iemand die genuanceerder reageerde een aantal topics geleden, en aangaf de details te willen afwachten en te stellen dat situaties als deze niet zo simpel zijn te benaderen, weggezet als iemand die 'moord door tokkies' goedpraatte.

Daarbij word ik er niet vrolijk van dat door een zeer tragische uitkomst als deze (waarvan, nogmaals nog niets zeker is), mensen belet zouden worden om in te grijpen in situaties als ze dat nodig achten. Uiteraard hoop ik dan niet dat dit de uitkomst is, maar apathisch gaan toekijken omdat er misschien iets vreselijk fout kan gaan als dit vind ik een nog veel zorgwekkender beeld.
pi_188668412
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:17 schreef -marz- het volgende:

[..]

Is toch al heel anders dan gelynchd worden.

Dat ik opval is niet erg, ik val ook op als ik op de bejaardensoos ga bingo'en of in het stadspark ga liggen zonnen.
Zodra jij aan kinderen gaat zitten op een ongepaste manier kun je waarschijnlijk wel een boze vader of moeder verwachten.
pi_188668457
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Post dan gewoon niets.
Pardon? Als ...

... er niet meer bekend is dan "een zedendelict"
... er iemand post dat "het meisje voor haar leven getekend is"
... er op de vraag vragen wat er dan gebeurd zou zijn dat dusdanig traumatiserend is geweest, categorisch geen antwoord of ridicule antwoorden komen
--- diezelfde persoon wel terloops nog vraagt of iemand werkelijk denkt dat er zedenmisdrijven zonder slachtoffers bestaan

.... dan mag IK geen voorbeeld stellen?

't Is goed met jou :O
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')