Ik tikte gisteren een collega op de rug voor de grap. Nu dood..vet logisch.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:44 schreef gombro het volgende:
[..]
Ja, jullie wel. Hem is volgens de politie geen letsel toegebracht, noch expres noch per ongeluk.
Het NFI is het lichaam nog aan het onderzoeken en de politie doet ook nog onderzoek. Maar doe vooral aannames.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:44 schreef gombro het volgende:
[..]
Ja, jullie wel. Hem is volgens de politie geen letsel toegebracht, noch expres noch per ongeluk.
Dan verschil je van mening met de politie. Die moet altijd van voorlopige bevindingen uitgaan. Even goed sneu voor de haters die de Asser5 levenslang in de gevangenis opgesloten wilden zien. Die kansen lijken te keren...quote:
Het verschil is dat het tot nu toe nog niet bewezen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:55 schreef ikleesalleen007 het volgende:
Michael P pleegt een zedendelict: aan de hoogste boom ermee, ballen eraf, geef me 5 minuten alleen met die kankerlul, arme mooie fantastische Anne die we niet eens kenden dood, hoe durft hij?!
Random sociale werkplaats schoffelaar pleegt zedendelict met 4 (!!!) jarig kind: kalm mensen, hij was misschien onschuldig, arme man, vieze tokkies die hem doodsloegen, op de brandstapel ermee!
Fok! logica...
quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:54 schreef gombro het volgende:
[..]
Dan verschil je van mening met de politie. Die moet altijd van voorlopige bevindingen uitgaan. Even goed sneu voor de haters die de Asser5 levenslang in de gevangenis opgesloten wilden zien. Die kansen lijken te keren...
quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Het NFI is het lichaam nog aan het onderzoeken en de politie doet ook nog onderzoek. Maar doe vooral aannames.
Je krijgt hooguit 8 jaar voor moord, en dit is dood door schuld...De mensen die levenslang roepen zijn (voor zoals het tot nu toe lijkt) voor mij hetzelfde als de mensen die het goed vinden dat de man dood is..quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:54 schreef gombro het volgende:
[..]
Dan verschil je van mening met de politie. Die moet altijd van voorlopige bevindingen uitgaan. Even goed sneu voor de haters die de Asser5 levenslang in de gevangenis opgesloten wilden zien. Die kansen lijken te keren...
Micheal Panhuis heeft Anne Faber letterlijk aan stukken gesneden..quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:55 schreef ikleesalleen007 het volgende:
Michael P pleegt een zedendelict: aan de hoogste boom ermee, ballen eraf, geef me 5 minuten alleen met die kankerlul, arme mooie fantastische Anne die we niet eens kenden dood, hoe durft hij?!
Random sociale werkplaats schoffelaar pleegt zedendelict met 4 (!!!) jarig kind: kalm mensen, hij was misschien onschuldig, arme man, vieze tokkies die hem doodsloegen, op de brandstapel ermee!
Fok! logica...
quote:Een stel uit Breda is veroordeeld tot 90 uur werkstraf voor openlijke geweldpleging tegen een 22-jarige man. Het duo wilde verhaal halen nadat de vrouw slachtoffer was geworden van een zedenfeit waarbij de man aanwezig was.
Van dat zedendelict is de Bredanaar overigens begin dit jaar vrijgesproken. Maar terwijl het onderzoek tegen hem liep, heeft de vrouw samen met haar vriend, inmiddels echtgenoot, de man opgewacht, geduwd, geschopt en geslagen.
De zedenzaak in augustus 2016 vormde de directe aanleiding. De nu 25-jarige vrouw werd toen in een woning in Breda door twee jongens dronken gevoerd. Ze zouden seksuele handelingen met haar hebben gepleegd en geen hulp hebben geboden toen ze onderuit ging. Eén van de jongens (21) werd daarvoor veroordeeld tot een werkstraf van 180 uur.
De ander, zijn 22-jarige vriend, werd vrijgesproken. Uitgerekend hij is daarna te grazen genomen door de vrouw en haar vriend uit frustratie dat hij nog vrij rondliep. De Bredanaar werd op 3 december 2016 op de Weerijssingel van zijn fiets getrokken en geschopt en geslagen toen hij op de grond lag.
De rechtbank heeft het stel vrijgesproken van mishandeling maar wel veroordeeld voor openlijke geweldpleging. ,,Ondanks de vaker voorkomende lange wachttijd voordat een strafzaak wordt afgedaan (..) kan eigenrichting niet worden geaccepteerd in de rechtsstaat die Nederland is”, aldus het vonnis.
Deze vent heeft een kind van 4 voor altijd getraumatiseerd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:03 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Micheal Panhuis heeft Anne Faber letterlijk aan stukken gesneden..
Kleine nuance.
Oh?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:20 schreef ikleesalleen007 het volgende:
Deze vent heeft een kind van 4 voor altijd getraumatiseerd.
Ow? Wat precies heeft Martin met haar gedaan dan?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:20 schreef ikleesalleen007 het volgende:
[..]
Deze vent heeft een kind van 4 voor altijd getraumatiseerd.
Een zedenmisdrijf, niets meer en niets minder. Wil jij echt de hele vunzigheid weten?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Ow? Wat precies heeft Martin met haar gedaan dan?
Als iemand een levenslang trauma veronderstelt? Ja, graag. Kom maar op met die "hele vunzigheid".quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:50 schreef gombro het volgende:
[..]
Een zedenmisdrijf, niets meer en niets minder. Wil jij echt de hele vunzigheid weten?
De maximale gevangenisstraf voor:quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:01 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Je krijgt hooguit 8 jaar voor moord, en dit is dood door schuld...De mensen die levenslang roepen zijn (voor zoals het tot nu toe lijkt) voor mij hetzelfde als de mensen die het goed vinden dat de man dood is..
De politie heeft verklaard waarom de 5 mannen zijn vrijgelaten. Namelijk omdat uit het onderzoek al duidelijk was geworden dat ze de man niet hebben mishandeld en dat er dus van, moord/doodslag/zware mishandeling/eenvoudige mishandeling, geen sprake was. En het is niet meer dan logisch dat de politie, in een zaak die zo breed uitgemeten wordt in de media, naar buiten brengt waarom de mannen zijn vrijgelaten.quote:Het is wel raar dat voorafgaande aan een autopsie de politie weet te melden dat er geen geweld gebruikt is. Normaal zeggen ze dan altijd dat er nog geen uitspraken gedaan kunnen worden, omdat het onderzoek nog gaande is. En ik hoor mensen hier dan zeggen: dat is voor de openbare rust. Want? Als ze niets zeggen breekt de pleuris uit? Je kon gisteren al in de kranten lezen dat het speeltuintje al weer behoorlijk rustig was geworden etc.
Ik denk juist dat iedereen nieuwsgierig afwacht naar het uiteindelijke rapport, maar die gedachte is bij mij wel deels vervlogen door de rare zwengels in dit verhaal.
Zo te lezen zijn er enkel buurtbewoners die "iets" gezien hebben. Er wordt dus niet gesproken over hard bewijsmateriaal in de vorm van materiaal op zijn camera of omstanders die toevallig iets gefilmd hebben.quote:maar voor het Openbaar Ministerie zijn er in ieder geval voldoende bewijzen verzameld om te stellen dat er daadwerkelijk sprake was van een zedenmisdrijf. Dit concludeert het OM op basis van gesprekken met ooggetuigen.
Waarbij Peter R. ook aangaf dat de politie/het OM dus wel heel erg sterk bewijs moet hebben dat er geen sprake is van mishandeling etc. want anders waren ze niet zo snel vrijgelaten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 23:09 schreef r_one het volgende:
Zojuist bij Jinek: zowel Saskia Belleman als Peter R de Vries verbazen zich (ook) over de snelle en vage berichtgeving over het zedenmisdrijf door het OM en dat de 5 zo snel in vrijheid zijn gesteld, terwijl het forensisch onderzoek amper begonnen is. Gevraagd naar het waarom? Waarschijnlijk om de onrust te bezweren. Conclusie van Belleman: het roept juist meer vragen op.
Zelden zo eens geweest met deze 2 deskundigen.
Ik zal het straks terugkijken, goed?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 23:14 schreef madam-april het volgende:
[..]
Waarbij Peter R. ook aangaf dat de politie/het OM dus wel heel erg sterk bewijs moet hebben dat er geen sprake is van mishandeling etc. want anders waren ze niet zo snel vrijgelaten.
Jij ziet het verschil niet tussen de twee gevallen? Bijzonder.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 21:55 schreef ikleesalleen007 het volgende:
Fok! logica...
Om welke feiten het gaat waaruit is gebleken dat die kerel schuldig is aan een zedenmisdrijf hebben het OM en de politie geen uitspraak gedaan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 23:09 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Zo te lezen zijn er enkel buurtbewoners die "iets" gezien hebben. Er wordt dus niet gesproken over hard bewijsmateriaal in de vorm van materiaal op zijn camera of omstanders die toevallig iets gefilmd hebben.
Uiteindelijk moeten we het volledige verslag maar afwachten, maar nu de man in kwestie dood is kunnen we zijn kant van het verhaal niet horen.
Als het echt een volkswijkje is en men met de juiste woorden tegen de politie de bevriende buurmannen uit het gevang kan houden dan moet je je ook afvragen hoe betrouwbaar die getuigen zijn.
Ik blijf het raar vinden dat er 0 beeldmateriaal online is verschenen in dit tijdperk waarbij iedereen direct alles filmt of zelfs livestreamt. Ook dat geen enkele getuige voor de camera zijn verhaal doet. Normaal is men er altijd als de kippen bij om in HvN voor de camera te verschijnen: "Ja, ik stond in de tuin en ik hoor in ene wat gerommel. Ik kijk over de schutting en ik die een volwassen vent in dat broekje van het buurmeisje te friemelen. Dus ik roep Koos, ja dat is mijn man he, Koos kijk wat die kerel doet. Nou ja, voordat Koos de poort uitliep kwamen er al 5 man aangerend..."
Waar is het bewijs? Het enige dat er is, is een verklaring van een OvJ, en sorry hoor, maar die geloof ik ook niet direct op hun blauwe ogen. Zomaar ineens uit het niets is er sprake van onzedelijke handelingen, waar is dat op gebaseerd dan? Op een verklaring van een 4 jarig kind?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 22:50 schreef gombro het volgende:
[..]
Een zedenmisdrijf, niets meer en niets minder. Wil jij echt de hele vunzigheid weten?
Ze zijn nog wel verdachte van betrokkenheid bij zijn dood, maar in ieder geval niet van doodslag/zware mishandeling..quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 23:14 schreef Yasmin23 het volgende:
Dacht dat de 5 zijn vrijgelaten omdat er geen voldoende bewijs was om ze vast te houden voor zware mishandeling... Ze zijn nog wel verdachte in de zaak..
Denk dat dit eerder iets juridisch is en niet zozeer over wat er ook daadwerkelijk gebeurd is.
Waarom alleen van dat kind? Misschien stond die hele speeltuin wel vol mensen, weet jij veel? En als je de verklaring van een OvJ al niet wilt geloven, houdt alles op. Dat wil je gewoon gelijk krijgen tegen beter weten in.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 23:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waar is het bewijs? Het enige dat er is, is een verklaring van een OvJ, en sorry hoor, maar die geloof ik ook niet direct op hun blauwe ogen. Zomaar ineens uit het niets is er sprake van onzedelijke handelingen, waar is dat op gebaseerd dan? Op een verklaring van een 4 jarig kind?
Bewust iemand vastklemmen in een houdgreep of pletten door er op te gaan zitten wat de bloedsdoorloop afklemt of tot verstikking leidt, valt niet onder geweld? Goede manier om iemand te doden zonder gevolgen dus!quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 23:04 schreef madam-april het volgende:
[..]
De maximale gevangenisstraf voor:
-Moord: levenslang.
-Doodslag: 15 jaar.
-Zware mishandeling leidend tot de dood: 15 jaar.
-Eenvoudige mishandeling leidend tot de dood: 6 jaar.
-Dood door schuld: 2 jaar.
[..]
De politie heeft verklaard waarom de 5 mannen zijn vrijgelaten. Namelijk omdat uit het onderzoek al duidelijk was geworden dat ze de man niet hebben mishandeld en dat er dus van, moord/doodslag/zware mishandeling/eenvoudige mishandeling, geen sprake was. En het is niet meer dan logisch dat de politie, in een zaak die zo breed uitgemeten wordt in de media, naar buiten brengt waarom de mannen zijn vrijgelaten.
En als dan zo'n hele speeltuin vol met mensen staat, dan gaat juist op dat moment zo'n gast zich aan een kind vergrijpen? Sorry hoor, maar dit verhaal rammelt aan alle kanten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 23:18 schreef gombro het volgende:
[..]
Waarom alleen van dat kind? Misschien stond die hele speeltuin wel vol mensen, weet jij veel?
Jij weet de uitkomst van de sectie al?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 23:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Bewust iemand vastklemmen in een houdgreep of pletten door er op te gaan zitten wat de bloedsdoorloop afklemt of tot verstikking leidt, valt niet onder geweld? Goede manier om iemand te doden zonder gevolgen dus!
Het is de vraag of ze hem vasthielden met dat doel :pquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 23:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Bewust iemand vastklemmen in een houdgreep of pletten door er op te gaan zitten wat de bloedsdoorloop afklemt of tot verstikking leidt, valt niet onder geweld? Goede manier om iemand te doden zonder gevolgen dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |