Ik vond het fantastisch. Niet speciaal vanwege de wandeling, maar wel vanwege de drukte, het publiek langs de route, alle mensen langs de route die van alles uitdelen (eten, drinken, maar ook hoeden tegen de zon en allerlei andere dingen), de muziek en de DJ's enzovoort. het was echt een belevenis. En je moet het meemaken om het te begrijpen, denk ik.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:44 schreef Postbus100 het volgende:
Succes. Hoe vond de het de vorige keer te doen? Ik heb zelf die afstand ook wel eens gelopen, maar niet in Nijmegen. Ondanks training vond ik die allerlaatste kilometer echt wel genoeg, pff, kon amper meer.
Het is ook de dagelijkse aftakeling. 40km redt iedereen nog wel. Maar de volgende dag weer 40, dan heb je toch al wat ingeleverd. Je begint niet meer 'fris'. En dan heb ik het nog niet over de derde en vierde dagje levert elke dag een stukje in want het lukt je nooit om volledig te herstellen in de nacht.
Misschien zou ik Nijmegen volgend jaar wel een keertje willen lopen.
Lekker gaan oefenen, dan doe je volgend jaar ook mee.. Tenminste, als je ingeloot wordt, want dat is wel een dingetje. Ik ben 1x uitgeloot en de 2e keer ingeloot. Mijn moeder was dit jaar uitgeloot, maar kon doordat er te weinig inschrijvingen waren later toch nog meedoen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:00 schreef Postbus100 het volgende:
Ah oké, dan ben je wel getraind jaen kan je er misschien ook wat meer van genieten. Nee, voor mij was het echt wel een prestatietocht (als in : flink doorzetten).het lukte wel, maar het was wel een flinke prestatie.
Tja, geen idee hoeveel users uit Nijmegen komen.quote:Op zondag 14 juli 2019 06:20 schreef qltel het volgende:
Het leeft wel enorm, hier op FOK! Gezien het aantal reacties.. Nouja, nog 2 dagen, dan loop ik al om deze tijd..
Ja, vandaar dat er mensen uit de hele wereld op af komenquote:Op zondag 14 juli 2019 08:57 schreef Zwansen het volgende:
Buiten Nijmegen is er relatief weinig interesse voor dit event natuurlijk.
77 nationaliteiten maar..quote:Op zondag 14 juli 2019 09:04 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat er mensen uit de hele wereld op af komen
Heeee, waar sta je? Ergens waar ik langs kom?quote:Op zondag 14 juli 2019 09:15 schreef Anne het volgende:
Donderdagochtend sta ik aan te moedigen.
Vrijdagmiddag 'binnenhalen' en feesten vooral
Zeker doen. Ik heb me in 2001 toen ik er een keer vrijwilliger bij was voorgenomen om 'm ook een keer te gaan lopen. En in 2018 voor de eerste keer gedaan en gelijk verslaafd. Dus als je twijfelt: doen.quote:Op zondag 14 juli 2019 09:50 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Ik twijfel er al jaren over om mij een keer in te schrijven maar het is er nooit van gekomen.
Als ik het doe wil ik er wel echt goed voor gaan trainen. Mijn conditie is prima maar zulke afstanden ben ik niet gewend.
In ieder geval succes!
Je loopt 50? Ik sta in Gennep, daar komt de 50 sowieso langsquote:Op zondag 14 juli 2019 09:51 schreef qltel het volgende:
[..]
77 nationaliteiten maar..
[..]
Heeee, waar sta je? Ergens waar ik langs kom?
He, wat jammer, we gaan elkaar niet zien. Ik ben al zo oud dat ik de 40 mag. Volgend jaar wil ik wel de 50 lopen.quote:Op zondag 14 juli 2019 15:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Je loopt 50? Ik sta in Gennep, daar komt de 50 sowieso langs.
Het is op tv zelfsquote:Op zondag 14 juli 2019 08:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, geen idee hoeveel users uit Nijmegen komen.
Buiten Nijmegen is er relatief weinig interesse voor dit event natuurlijk.
Ik moet er niet aan denkenquote:Op zondag 14 juli 2019 06:20 schreef qltel het volgende:
Het leeft wel enorm, hier op FOK! Gezien het aantal reacties.. Nouja, nog 2 dagen, dan loop ik al om deze tijd..
Klopt, op de NPO, op SBS6, omroep Gelderland en vast nog wel op meer zenders..quote:
Ik weet niet waar mijn max ligt. Ng niet bereikt tot nu toe. Grotere afstanden kun je op oefenen. Alleen door een bos vind ik ook heerlijk, maar zo'n vierdaagse is ook heel speciaal, hoor.. Maar goed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken![]()
Mijn max is 20 km en ik loop liefs in mijn eentje in een bos
ik krijg last van gewrichten en pezen, heb ook geen behoefte aan langere afstandenquote:Op zondag 14 juli 2019 18:57 schreef qltel het volgende:
[..]
Klopt, op de NPO, op SBS6, omroep Gelderland en vast nog wel op meer zenders..
[..]
Ik weet niet waar mijn max ligt. Ng niet bereikt tot nu toe. Grotere afstanden kun je op oefenen.
Dank je. Ja, het is geweldig om te doen. En zelfs met een heupblessure is er hoop. Mijn moeder is 85 en heeft een heupprotese, maar ze gaat dit jaar wel de 30 lopen.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:26 schreef -Bubseltje- het volgende:
Veel succes!
Lijkt me geweldig om te doen. Vorig jaar 30 km gelopen bij een wandeltocht hier. Was erg leuk maar wel zwaar. Nu een flinke heupblessure dus nu kan ik erg weinig lopen.
Oh, dat lijkt me erg vervelend. Maar vooral doen wat je zelf leuk vind en wat je nog kan! En 20 km zonder problemen is een mooie afstand. Prima tochquote:Op maandag 15 juli 2019 07:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik krijg last van gewrichten en pezen, heb ook geen behoefte aan langere afstanden
Ik sta morgen voor de 5e keer aan de start. Om hem voor de 4e keer uit te gaan lopen als het aan mij ligt. Eerste keer viel ik uit op dag 2. Iets met te hard van stapel lopen op dag 1 letterlijkquote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:37 schreef qltel het volgende:
Ik doe dit jaar voor de 2e keer mee. Meer lopers hier? Of mensen die langs de kant staan om de lopers te steunen?
Cool. Welke afstand loop je?quote:Op maandag 15 juli 2019 08:46 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik sta morgen voor de 5e keer aan de start. Om hem voor de 4e keer uit te gaan lopen als het aan mij ligt. Eerste keer viel ik uit op dag 2. Iets met te hard van stapel lopen op dag 1 letterlijk
Dank je. Alle 4 de dagen gingen vorig jaar bij mij van een leien dakje.. En dat genieten is vandaag al begonnen..quote:Op maandag 15 juli 2019 09:17 schreef GereDathan het volgende:
Ik loop niet mee (dan kunnen ze mij 5 jaar gaan verplegen daarna met mijn conditie haha), maar respect voor alle lopers! Het is echt een prestatie, ook al ben je nog zo getraind. Die eerste dag zal nog wel gaan, maar dag 2 en met name 3 zullen er wel inhakken. Dag 4 is vast een stukje 'makkelijker' omdat de finish in zicht is.
Ofwel, niets dan respect. Zet hem op en geniet vooral van de hele sfeer!
Liep 50km maar tegenwoordig 40km want dispensatie voor het feit dat ik reuma in knieën en voeten heb. Ik doe mijn blauwe pecman shirt aan. Iets met blauwe maandag/dinsdag.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Cool. Welke afstand loop je?
Veel succes, misschien zien we elkaar nog wel, alhoewel we elkaar dan niet zullen herkennen. Of toch wel? Morgen heb ik een blauw FOK!-shirt aan.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 16 juli 2019 10:25 schreef Joosie200 het volgende:
Zo na Slijk en Ewijk, Elst gehad te hebben op naar Bemmel. Nog 15km tot Nijmegen. Gaat een stuk beter dan vorig jaar in de hitte.
En dan starten zij al om 4u vaak. Dat noem ik op zijn minst snelwandelen en snelwandelen ist verbotenquote:Op dinsdag 16 juli 2019 10:56 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Goed bezig!
De eersten waren om 09:30 alweer binnen. Uitslovers
Het schijnt dat ze wel in de gaten worden houden dat ze zich aan de regels houden.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 11:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En dan starten zij al om 4u vaak. Dat noem ik op zijn minst snelwandelen en snelwandelen ist verbotenKijk dat een rolstoeler zo snel kan zijn ala. Maar een reguliere deelnemer? In dat tempo ben ik aan het hardlopen ipv wandelen.
Ja, alleen als je overduidelijk stukken afsnijdt, ergens in een auto instapt of uitstapt. Maar idd het is niet te doen om dat overal te checken. Daarom doen ze nu mobiele controles. Dat je je startkaart moet laten zien. Zo weet je nooit waar ze opduiken.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 12:03 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze wel in de gaten worden houden dat ze zich aan de regels houden.
Maarja neem aan dat er niet t hele parcour iemand meeloopt
Ik heb jaren meegemaakt dat er vaste controleposten waren. Laatste twee deelnames merkte ik dat ze met mobiele posten werken. Dus dat is nu idd de regel.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 16:21 schreef superkimmi het volgende:
Controles doen ze al decenia onverwachts toch?
Wandelwol tussen je tenen?quote:Op woensdag 17 juli 2019 08:00 schreef Memento-Mori het volgende:
Gister bewust op m'n hoge schoenen gelopen met wandelwol bij tenen op advies van onze verzorging
Memento moriquote:Op woensdag 17 juli 2019 09:16 schreef superkimmi het volgende:
Niet leuk, wel verstandig memento mori!
Zo wil je je eerste dag niet laten aflopen.quote:Op woensdag 17 juli 2019 08:00 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik liep, ja liepmee met mijn werk. Eerste keer..
[...]
Voeten ingepakt voor de blaren en toen de fysio voor m'n enkel en zijn oordeel was hard, onverantwoord om verder te lopen, is toch teveel mis.. Doorlopen zou minimaal 6-9 maanden of langer of chronisch last betekenen. Dat is het me niet waard. Dus ik heb braaf geluisterd en ben nu thuis en m'n enkel doet ontzettend veel pijn
Eerste dag heb ik echt op karakter uitgelopen en ergens voelt het wel fijn dat 'n professional echt aangeeft dat m'n enkel niet ok is aangezien ik mezelf nogal snel als 'n mietje beschouw die zichzelf niet moet aanstellen.
Ik baal natuurlijk heel erg want onderweg is't gewoon inderdaad 1 groot feest.
Mja blaren waren niet 't grootste probleem vooral die enkel, kan vandaag amper staanquote:Op woensdag 17 juli 2019 10:23 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zo wil je je eerste dag niet laten aflopen.Mocht je de volgende keren normale blaren hebben dan weet je alvast wat het is om op karakter verder te lopen. Elk nadeel hep zijn voordeel
![]()
Volgend jaar opnieuw proberen?
Zelf heb ik Wijchen nu al 3x op de borden in en uitgelopenBen nu in de woonwijk voordat je het rondje langs de burgemeester hebt in het centrum. Zit over de helft maar ik begin mijn grote dijspier wel te voelen. Wat niks is in vergelijking tot Memo
![]()
Das zwaar klote. Moet je alweer snel naar werk of heb je de rest van de week vrij? Ik heb maandag as maar vrij genomen. Dagje extra herstellen en dat heb ik wel nodig. Zelfs zonder enkel en blaren.quote:Op woensdag 17 juli 2019 10:38 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Mja blaren waren niet 't grootste probleem vooral die enkel, kan vandaag amper staantis gewoon klote.
Maandag pas weer werken, zou eigenlijk tm zaterdag in Nijmegen zijn. Ga ervanuit dat enkel dan wel 'n heel stuk beter isquote:Op woensdag 17 juli 2019 10:51 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Das zwaar klote. Moet je alweer snel naar werk of heb je de rest van de week vrij? Ik heb maandag as maar vrij genomen. Dagje extra herstellen en dat heb ik wel nodig. Zelfs zonder enkel en blaren.
Aha. Das iig fijn.quote:Op woensdag 17 juli 2019 14:22 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Maandag pas weer werken, zou eigenlijk tm zaterdag in Nijmegen zijn. Ga ervanuit dat enkel dan wel 'n heel stuk beter is
Hoe zuur ook, gezondheid gaat voor. Het is geen schande!quote:Op woensdag 17 juli 2019 10:38 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Mja blaren waren niet 't grootste probleem vooral die enkel, kan vandaag amper staantis gewoon klote.
Wow, da's heftig!quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:42 schreef Sangha het volgende:
Knap hoor als je dat kan, veel respect voor!![]()
Het lijkt me fantastisch om mee te doen, zeker vanwege het hele sfeertje eromheen, lijkt me enorm gezellig. Maar gaat mij niet lukken, ben al blij dat ik afgelopen half jaar van 250 meter per wandeling, heb kunnen ophogen naar een km per wandeling.(lyme / reuma)
Anyway, succes met de wandelingen nog!
Hoe verzinnen ze hetquote:Op donderdag 18 juli 2019 07:54 schreef Zwansen het volgende:
https://speld.nl/2019/07/(...)eegse-vierdaagse-19/
Een musthavequote:Op donderdag 18 juli 2019 07:54 schreef Zwansen het volgende:
Netjes hoor! Maar 2 uur bij de EHBO?quote:Op donderdag 18 juli 2019 11:40 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Een musthave![]()
Enfin dag 3 uitgelopen. Meer op verstand op nul dan wat anders. Voelde de twee afgelopen dagen teveel wat opspeelde in mijn linkervoet. Dus naar de EHBO post om 8u. Kon vertrekken om 10u10.
Uiteindelijk om 12u10 Milsbeek uit, om 13:30 Breedeweg uit en om 13:45 uur aangekomen in Groesbeek aan de zevenheuvelen. Daar kort gepauzeerd. En vanaf 14u10 tot 16u10 lopen stampen op verstand op nul. Was vanochtend vertrokken om 5u10 dus ondanks de 2 uur bij de ehbo en uur pauze (kwartier bij Malden voor de dijk, kwartier bij Wijchen en half uur na Milsbeek) in 11 uur gelopen inclusief pauze en 8 uur exclusief pauze.
Zat er wel doorheen tot ik na Berg en Dal in de witte buurt kwam. Dat gaf een mooie oppepper en idem voor de rode buurt. Morgen laatste dag om het af te leren![]()
Ik had geen blaren. Nu nog steeds niet. Zat er voor de massage. En ze hebben een verdeling van 80% blaren poli en 20% massage hoek. Stond 45min te wachten op een nummertje, daarna 45min wachten tot ik aan de beurt was. Maar dan moet je binnen ook nog 5min wachten. Voor 10min massage.quote:Op donderdag 18 juli 2019 17:09 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Netjes hoor! Maar 2 uur bij de EHBO?![]()
Is beetje de reden dat ik meestal te eigenwijs ben om naar de EHBO of blarenpoli te gaan. Duurt zo lang
Waar is die te krijgenquote:Op donderdag 18 juli 2019 07:54 schreef Zwansen het volgende:
Met wel 5min haha. We hadden andere rustmomenten maar in totaal (ehbo post uitgezonderd) komt het wel in de buurt.quote:Op donderdag 18 juli 2019 18:51 schreef qltel het volgende:
Netjes hoor Joosie200, je hebt me ingehaald!
Uiteindelijk om 16:20 binnen.
Hoe moet ik je nou herkennen? Ik riep net dat ik je ging spotten met je mooie Fok t-shirtquote:Op donderdag 18 juli 2019 18:51 schreef qltel het volgende:
Netjes hoor Joosie200, je hebt me ingehaald!
Ik was omstreeks 12 uur in Groesbeek, maar ik had last van een nogal verborgen blaartje en een pijnlijke plek aan mijn andere voet. Daarom erg veel rust gepakt (ik had gelukkig 1 rustpost in Groesbeek, 2 op de zevenheuvelenweg en nog 1 in Berg en dal) zodat mijn voeten weer wat bij konden komen. Uiteindelijk om 16:20 binnen.
Voor de mensen die morgen langs de route staan: ik ga NIET in dat blauwe FOK!-shirt. Veel te warm voor de temperatuur morgenmiddag. Ik moet nog even kijken waar ik wel in ga, maar dat zal wel iets wits zijn.
Dank jequote:Op donderdag 18 juli 2019 23:41 schreef FANN het volgende:
[..]
Succes allemaal! Respect jongens en meisjes
Ik heb een gele doek (scoutingdas) aan mijn riem gehangen. Dat moet toch herkenbaar zijn? Als je 'm ziet, keihard FRANK! roepen.quote:Op donderdag 18 juli 2019 23:00 schreef Prisha het volgende:
[..]
Hoe moet ik je nou herkennen? Ik riep net dat ik je ging spotten met je mooie Fok t-shirt
Wat Ghostbuster zegt!quote:Op donderdag 18 juli 2019 23:41 schreef FANN het volgende:
[..]
Succes allemaal! Respect jongens en meisjes
Je gaat vroeg starten vandaag?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 03:25 schreef qltel het volgende:
[..]
Wat Ghostbuster zegt!
Maar het is in principe niet meer dan gewoon doorlopen..
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 03:23 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb een gele doek (scoutingdas) aan mijn riem gehangen. Dat moet toch herkenbaar zijn? Als je 'm ziet, keihard FRANK! roepen.
weet je hoe laat hij ongeveer langskomt? Ik ga er ook zo heenquote:Op vrijdag 19 juli 2019 08:44 schreef Rewimo het volgende:
qltel stond om 3 uur op vannacht, hij had inderdaad de vroege start (kwart voor 5). Ik ga straks naar de Via Gladiola om hem te zien
Al binnen?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:52 schreef qltel het volgende:
Ben nu aan het begin van de via Gladiola. Scoutingdas zit nu rond m'n nek geknoopt. Grijs shirt, donkere korte broek met blauw keycord aan linkerkant. Nu
Topper!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 17:26 schreef Joosie200 het volgende:
Gestart om 5u50, gefinisht 16u50. Om 15u00 was ik bij de start van de Via Gladiola. Zit nu uit de zon even te chillen voor ik mijn boel pak en huiswaarts ga.
De Overasselse vennen lagen er zoals altijd mooi bij, de maasbanddijk blijft voor mij de horrordijk waar geen eind aan komt. Linden was wederom leuk uitgedost. Zoals elk jaar daar mijn zout bijgevuld door een soepje te nemen.
Via Beers doorgebanjerd naar Cuijk. Altijd een feestje en dan met de ponton naar de overkant lopen is en blijft tof. Geluncht bij de militaire rustpost. Daarna om 13u15 begonnen aan het stuk via Mook, Malden.
Volgend jaar op voor nummertje 5. Maar eerst de komende dagen heulemaal niks. Ja fietsen en zwemmen op standje relax.
Sorry, niet meer gezienquote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:22 schreef Prisha het volgende:
weet je hoe laat hij ongeveer langskomt? Ik ga er ook zo heen
Goed gedaan! Ik zat bij dat grote bord bij Visser Contactlenzen waar je iedereen naar zichzelf zag zwaaienquote:Op vrijdag 19 juli 2019 17:26 schreef Joosie200 het volgende:
Gestart om 5u50, gefinisht 16u50. Om 15u00 was ik bij de start van de Via Gladiola. Zit nu uit de zon even te chillen voor ik mijn boel pak en huiswaarts ga.
De Overasselse vennen lagen er zoals altijd mooi bij, de maasbanddijk blijft voor mij de horrordijk waar geen eind aan komt. Linden was wederom leuk uitgedost. Zoals elk jaar daar mijn zout bijgevuld door een soepje te nemen.
Via Beers doorgebanjerd naar Cuijk. Altijd een feestje en dan met de ponton naar de overkant lopen is en blijft tof. Geluncht bij de militaire rustpost. Daarna om 13u15 begonnen aan het stuk via Mook, Malden.
Volgend jaar op voor nummertje 5. Maar eerst de komende dagen heulemaal niks. Ja fietsen en zwemmen op standje relax.
Haha, je kunt je maar het beste erin storten of ver vandaan blijven, andere opties zijn af te raden, omwille van je mentale gezondheidquote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:38 schreef wuuht het volgende:
Ik zit met open mond te kijken naar "het gevoel van de 4 daagse" op NPO1. Wat een belachelijk opgeblazen tokkie festijn zeg![]()
![]()
Ja, jouw Fok!naam is ook niet uit te sprekenquote:Op vrijdag 19 juli 2019 03:23 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb een gele doek (scoutingdas) aan mijn riem gehangen. Dat moet toch herkenbaar zijn? Als je 'm ziet, keihard FRANK! roepen.
Ja hoor, dat kan. Alles gaat inderdaad via internet tegenwoordig. Post krijg je niet meer.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 20:30 schreef Dries4Ever het volgende:
Kun je zonder vast postadres ook mee lopen met nummer 104?
Of gaat alles via de mail tegenwoordig?
ah, super, dankjwel!quote:Op zaterdag 20 juli 2019 20:36 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kan. Alles gaat inderdaad via internet tegenwoordig. Post krijg je niet meer.
Vanaf het station van Arnhem kom je heel makkelijk in Nijmegen. De start is vlakbij het station, dus dat is goed te doen. Er zijn er meer die in Arnhem slapen.quote:Op zondag 21 juli 2019 21:44 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
ah, super, dankjwel!
nog 1 vraagje: Ik kan op een plekje vlakbij het station van arnhem gratis slapen (ik zou de 50km gaan lopen) is dat te doen qua afstand, volgensmij gaat er ieder uur een trein in de nacht en de rit duurt 21 minuten.
of is een vierdaaagse camping ofzo beter? (zag dat je dan ook een km of 6 moet fietsen om bij de start te komen)
Van wat ik uit mijn omgeving hoorquote:Op zondag 21 juli 2019 21:44 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
ah, super, dankjwel!
nog 1 vraagje: Ik kan op een plekje vlakbij het station van arnhem gratis slapen (ik zou de 50km gaan lopen) is dat te doen qua afstand, volgensmij gaat er ieder uur een trein in de nacht en de rit duurt 21 minuten.
of is een vierdaaagse camping ofzo beter? (zag dat je dan ook een km of 6 moet fietsen om bij de start te komen)
Het kan beide! Ik sliep vroeger in Wageningen (wat wel wat ver is hoor) en fietste dan 6 km vanaf station Ede-Wageningen. Fietsen na lopen is juist heerlijk omdat je dan andere spieren gebruikt en je voeten minder belast.quote:Op zondag 21 juli 2019 21:44 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
ah, super, dankjwel!
mooie kick, de inschrijvingen beginnen bijna... weet iemand wanneer?quote:Op zondag 5 januari 2020 18:47 schreef wimswa het volgende:
Met de fiets is inderdaad fijn, anders stap je stijf uit de bus.
Er is een Facebook groep voor meer informatie: https://www.facebook.com/groups/nijmeegsevierdaagse/
Wil je mee gaan lopen? Eerste keer?quote:Op zondag 5 januari 2020 23:29 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
mooie kick, de inschrijvingen beginnen bijna... weet iemand wanneer?
Ik ook, voor de 3e keer.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:04 schreef Anne het volgende:
Ik ga mijzelf inschrijven in ieder geval.
Voor de eerste keer.
In mei alvast een voorproefje door 42km te wandelen in/rond Cuijk!
Dit weekend alvast 12km (of het dubbele) wandelen, mits ik mij fit voel (lig nu met griep op bed nog).
https://www.80landvancuijk.nl/quote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:16 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik ook, voor de 3e keer.
Ik ga over 2 weken in Egmond wandelen. En ga de komende tijd een groot aantal oefen-wandelingen maken. Ook rondom Cuijk..(waarom in mei 42 km rondom Cuijk trouwens?)
Okee, cool. Ik wil ooit nog wel eens een Kennedytocht (80km) lopen.. Maar niet op 16 mei..quote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:22 schreef Anne het volgende:
[..]
https://www.80landvancuijk.nl/
Ik heb mij hiervoor aangemeld, als stok achter de deur.
80 vond ik wat veel voor een eerste keer, dus ik doe de 42km.
Het klinkt misschien dom en nonchalant, maar heel veel oefenen (en zeker geen dagen achter elkaar) ga ik niet doenquote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:28 schreef qltel het volgende:
[..]
Okee, cool. Ik wil ooit nog wel eens een Kennedytocht (80km) lopen.. Maar niet op 16 mei..
Houd er rekening mee dat je 4 dagen moet lopen. Dat is een stuk zwaarder dan 42 km op 1 dag. Het kost mij in elk geval een hoop oefentijd. Maar goed, dat is ook wel weer leuk..En het is allemaal verharde weg (op een klein stukje zandpad na), oefen dus ook vooral op verharde en saaie weg, dat scheelt je een hoop tijdens het lopen over saaie dijken en zo.
Misschien zien we elkaar nog wel in juli..
Hopelijk werkt het voor je. Aanhaken is trouwens lastig, het is op de meeste stukken van de route nogal druk. En jij loopt de 40 (neem ik aan) en dat is nog de drukste van allemaal ook. Je moet dus maar meelopen met de meute..quote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:36 schreef Anne het volgende:
[..]
Het klinkt misschien dom en nonchalant, maar heel veel oefenen (en zeker geen dagen achter elkaar) ga ik niet doen.
Ik zie het wel! Ik heb redelijk wat doorzettingsvermogen en ga daar vooral maar op vertrouwen.
Ik hoop enerzijds ook bij iemand aan te kunnen haken die een lekker tempo loopt (dat werkte voor mij bijvoorbeeld bij de zevenheuvelennacht). En anders toch maar alleen met mijn muziek.
Als je mee wilt doen, kun je je het beste gewoon inschrijven. Elk jaar moet er geloot worden onder de debutanten. Dus je kunt er nu niet vanuit gaan dat je volgend jaar mee kan doen, dat ligt helemaal aan de loting.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 18:25 schreef Maraca het volgende:
Zit er ook aan te denken om mij in te schrijven. Misschien nog niet dit jaar, maar volgend jaar. Eerst maar eens een beetje fatsoenlijk trainenAlleen wat mij er vooral van weerhoud is dat ik wel in de omgeving wil overnachten (anders is het 1,5 uur enkele reis met de auto), maar mij afvraag hoe haalbaar het is om iets te boeken. Zit alles niet gelijk helemaal vol?
Hebben jullie daar ervaring mee? Of tips?
Wil sowieso niet met meerdere mensen op een kamer
Het loten is best wel een dingetje voor debutanten. Je kunt als debutant (voorlopig) inschrijven. De laatste 10 a 15 jaar zijn er altijd teveel en moest er dus geloot worden.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:48 schreef Maraca het volgende:
Bedankt voor je reactie en goede tip over het inloten. Was er al bang voor dat overnachten moeilijk gaat wordenben nogal een moeilijke slaper, dus heb een extra uitdaging
Ik heb besloten een hotel te boeken in arnhem, 20 minuten met de trein en 10 minuten wandelen, er gaat snachts een trein die me naar de start van de 50km brengtquote:Op vrijdag 10 januari 2020 18:25 schreef Maraca het volgende:
Zit er ook aan te denken om mij in te schrijven. Misschien nog niet dit jaar, maar volgend jaar. Eerst maar eens een beetje fatsoenlijk trainenAlleen wat mij er vooral van weerhoud is dat ik wel in de omgeving wil overnachten (anders is het 1,5 uur enkele reis met de auto), maar mij afvraag hoe haalbaar het is om iets te boeken. Zit alles niet gelijk helemaal vol?
Okee, goed gedaan.. Want in Nijmegen gaat je (betaalbaar) inderdaad niet lukken.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 00:50 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Het hotel is al geboekt (zodra dat kon heb ik dat gedaan), en ik kan gratis annuleren tot 1 juni (of 1 juli, weet niet zeker) dus mocht ik uitgeloot worden (voor zowel de hoofdloting als de 1ste en 2de loting) dan geef ik mijn kamer gewoon weer vrij en kost het me niets.
ik heb m als militair gelopen in 2015 en kon met mn 3 collegas bij de ouders van 1 van hen logeren. Welliswaar in Tiel(dacht ik), dus ff rijden maar het was het me wel waard. Moeders regelde onze ontbijtjes en eten voor onderweg en we konden prima slapen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 18:25 schreef Maraca het volgende:
Dat er bvquote:Inschrijvingen individueel: 41.655
30km (Blauw) individueel = 11.854 (= 28,46% van de individuele inschrijvingen)
40km (Geel) individueel = 20.035 (= 48,10% van de individuele inschrijvingen)
50km (Rood) individueel = 8.571 (= 20,58% van de individuele inschrijvingen)
40km (Groen) individueel = 1.195 (= 2,87% van de individuele inschrijvingen)
Inschrijvingen burgergroep: 1.551
30km (Blauw) burgergroep = 167 (= 10,77% van de burgergroepinschrijvingen)
40km (Geel) burgergroep = 851 (= 54,87% van de burgergroepinschrijvingen)
50km (Rood) burgergroep = 533 (= 34,36% van de burgergroepinschrijvingen)
Inschrijvingen militair detachement: 4.225
40km (Groen) detachement = 4.225
Lotingssysteem gaat in de ban. Ze breiden het aantal inschrijvingen uit naar 49.000,daarbij rekening houdend met het aantal afhakers en de no-showsquote:Op maandag 13 januari 2020 17:29 schreef Dries4Ever het volgende:
Over die uitloting he?
Worden die gedaan per afstand?
[..]
Dat er bv
9.000 plekken zijn voor 50km en 25.000 plekken voor de 40km
en als er dan 9100 mensen inschrijven voor de 50km, en 30.000 mensen voor de 40km
Je als 40km loper meer kans maakt om mee te lopen?
of worden alle aantallen op een hoop gegooid en kijken ze in beginsel niet naar je afstand?
Het lotingsysteem blijkt helemaal te veranderen is vandaag bekend geworden. En met de afstanden wordt geen rekening gehouden. Dat is ook wat lastig, aangezien je van afstand kunt veranderen als je reglementaire afstand 30 of 40 km is. Zo mag ik 40 lopen, maar heb ik vorig jaar voor de 50 ingeschreven en mijn inschrijving later heb gewijzigd naar 40.quote:Op maandag 13 januari 2020 17:29 schreef Dries4Ever het volgende:
Over die uitloting he?
Worden die gedaan per afstand?
[..]
Dat er bv
9.000 plekken zijn voor 50km en 25.000 plekken voor de 40km
en als er dan 9100 mensen inschrijven voor de 50km, en 30.000 mensen voor de 40km
Je als 40km loper meer kans maakt om mee te lopen?
of worden alle aantallen op een hoop gegooid en kijken ze in beginsel niet naar je afstand?
nou nee,alleen de nummers veranderen.quote:Op maandag 13 januari 2020 17:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
Lotingssysteem gaat in de ban. Ze breiden het aantal inschrijvingen uit naar 49.000,daarbij rekening houdend met het aantal afhakers en de no-shows
https://www.4daagse.nl/nl(...)sbericht-2019-2.htmlquote:Voor de 103de Vierdaagse hebben 52.330 mensen ingeschreven. Van hen hadden er 40.188 direct recht op een startbewijs. Dit betekent dat 12.142 mensen de loting moeten afwachten. Met een vooraf ingestelde inschrijflimiet van 47.000 worden er vrijdag 29 maart 6.812 resterende startbewijzen verloot. Uiteindelijk krijgen 5.330 mensen het bericht dat ze helaas zijn uitgeloot.
quote:Op maandag 13 januari 2020 19:31 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
nou nee,alleen de nummers veranderen.
ze schreven zelf
[..]
https://www.4daagse.nl/nl(...)sbericht-2019-2.html
Van de 12.142 mochten er dus 6812 direct mee lopen, en kwamen er nog eens 2.183 beschikbaar via een loting, dus uiteindelijk mochten er 8995 mensen mee lopen. (let wil dit zijn mensen die zich bewust een 2de en 3de keer hebben ingeschreven, de kans bij een herloting dat je mee mocht doen was behoorlijk groter omdat de 'kroeg inschrijvers' die de volgende dag al niet meer mee wilde lopen)
Dus de loting is er nog steeds, alleen nu weet je direct of je mee mag lopen of niet, met de getallen van vorig jaar (12142 eerste starters en 6812+2000=8812 mensen die daarvan mogen deel nemen.
Op papier is dit hetzelfde aantal, echter:
Stel dat van die 5330 mensen die in eerste instantie niet mee mochten lopen er maar 4000 echt interesse hebben en zich een 2de/3de keer inschreven
Dan is de verdeel sleutel niet 5330/2183 (40% kans)
Maar 4000/2183 (54% kans)
-edit-quote:Op maandag 13 januari 2020 18:53 schreef DJMO het volgende:
Inschrijving 'Walk of the World' van start op 3 februari, inschrijfgeld verhoogd
hier meer info
Wat ik nog meer bizar vind is dat als je 150 euro extra betaald (via vierdaagse) dat je gegarandeerd mee loopt. dat is pas schandalig te noemenquote:Op maandag 13 januari 2020 19:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
[..]
-edit-
ja, het is nog steeds loten, maar als je uitgeloot wordt, maak je hoe dan ook géén kans meer op alsnog een startbewijs dmv tweede / derde loting.
Ben ik enerzijds met je eens, maar anderzijds: de mensen die zich op die manier inshrijven vallen kennelijk nagenoeg niet af.quote:Op maandag 13 januari 2020 19:55 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Wat ik nog meer bizar vind is dat als je 150 euro extra betaald (via vierdaagse) dat je gegarandeerd mee loopt. dat is pas schandalig te noemen
Ik was op de eerste inschrijfdag om tien over tien ingeschreven. Kan alleen maar afwachten of ik word ingeloot. Mocht dat het geval zijn, heb ik een mooie vakantie bij @qltel en @Rewimo in het vooruitzichtquote:Op zondag 9 februari 2020 17:05 schreef 18.32 het volgende:
Wie heeft zich al ingeschreven?
En nog tips om te overnachten tijdens de vierdaagse?
ja, ik wel. Ingeschreven en betaald. Slapen doe ik gewoon thuis..quote:Op zondag 9 februari 2020 17:05 schreef 18.32 het volgende:
Viavierdaagse? Succes met trainen!quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:06 schreef Banaanvragen het volgende:
* Banaanvragen heeft zich ook ingeschreven (50km), 1ste keer, maar hoef niet mee te doen met de loting. Heb gegarandeerd een kaartje, sterker nog, mijn inschrijving is al definitief en ik heb mijn ticket al binnen. #zinin
Ik ben al wel aan het trainen begonnen, 5, 10 en 15km gelopen nu, van het weekend weer 15.
Nog niet. Moet ik nog doenquote:Op zondag 9 februari 2020 17:05 schreef 18.32 het volgende:
Er is niet 1 goed schema. Je hebt deelnemers die 1 keer een pauze doen van een kwartier en zo de 50km opbreken in 2 delen van 25km.quote:Op zondag 23 februari 2020 15:09 schreef Dries4Ever het volgende:
Wat is eigenlijk een goed schema als je de 50km loopt qua rust momenten?
Wat zouden jullie doen? Of wat is jullie schema?
Ik schrijf me elk jaar in voor een verzorgingspost. Die zijn er ongeveer elke 10 kilometer en dus rust ik ook elke 10 kilometer. En dat is voor mij een prima schema. De tijd dat ik rust varieert wel bij mij. De ene pauze is kort, de andere langer. Je moet ook rusten voordat je moe bent, niet als je moe bent.quote:Op zondag 23 februari 2020 15:09 schreef Dries4Ever het volgende:
Wat is eigenlijk een goed schema als je de 50km loopt qua rust momenten?
Dit snap ik even niet? hoe bedoel je dat je jezelf inschrijft voor een verzorgingspost?quote:Op zondag 23 februari 2020 15:27 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik schrijf me elk jaar in voor een verzorgingspost. Die zijn er ongeveer elke 10 kilometer en dus rust ik ook elke 10 kilometer.
Er zijn privé-verzorgingsposten waar je niet terecht kunt. Er zijn ook verzorgingsposten waarvoor je je op kunt geven. Ik schrijf me altijd in bij de RET (zie hun website).quote:Op maandag 24 februari 2020 13:35 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Dit snap ik even niet? hoe bedoel je dat je jezelf inschrijft voor een verzorgingspost?
Die van de wandelbond kende ik wel, daar zat ik aan te denken om daar lid van te worden, maar die RET stop is een veel betere optie lees ik wel.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:05 schreef qltel het volgende:
[..]
Er zijn privé-verzorgingsposten waar je niet terecht kunt. Er zijn ook verzorgingsposten waarvoor je je op kunt geven. Ik schrijf me altijd in bij de RET (zie hun website).
Ze hebben daar banken om rustig even te zitten, maar je krijgt ook consumptiekaarten waarmee je van alles kunt krijgen. Uiteraard koffie en thee, maar ook broodjes, koeken, snoepjes, allerlei frisdranken en nog veel meer. Voor mij genoeg om de dag door te komen. Ik sjouw dus niet mijn eigen eten mee in een rugzak, maar heb een klein heuptasje bij met alleen wat flesjes water erin. Die rustposten van de RET vind je ongeveer elke 10 km langs de route. En zo zijn er vast wel meer, maar die weet ik dan niet.
Er zijn ook organisaties die 1 rustpost per dag hebben. En de KWBN (als je daar lid van bent) heeft ook een rustpost, meestal een beetje aan het eind van de route. Heb je verder niet veel aan, alhoewel je er meestal wel gesponsord spul kunt krijgen.
Klopt. Wandelbond zou ik niet doen. Dat is 1 rustpost per dag en is best duur. (Lid zijn van de wandelbond is trouwens wel een goed idee als je veel wandelt, kost maar 15 euro per jaar en levert je sowieso 5 euro korting op bij de inschrijving van de 4daagse).quote:Op maandag 24 februari 2020 14:51 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Die van de wandelbond kende ik wel, daar zat ik aan te denken om daar lid van te worden, maar die RET stop is een veel betere optie lees ik wel.
en 52 euro voor 4 dagen eten en drinken, daar kun je helemaal niets van zeggen. Wat een goede tip. Mocht ik ingeloot worden dan ga ik hier zeker gebruik van maken
Ik loop niet meer mee. Bedoel, het is van de gekke a: wat je nu moet betalen om mee te doen en b: de manier hoe nu potentiële deelnemers worden uitgeloot / toegelaten .quote:Op zondag 9 februari 2020 17:05 schreef 18.32 het volgende:
Ondanks mijn ticket denk ik ook niet dat ik nog mee loop... denk dat het niet meer gaat dit jaar ivm corona.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:36 schreef rmrt2010 het volgende:
[..]
Ik loop niet meer mee. Bedoel, het is van de gekke a: wat je nu moet betalen om mee te doen en b: de manier hoe nu potentiële deelnemers worden uitgeloot / toegelaten .
Waarom zou je niet meelopen als je een ticket hebt? De vraag is of het doorgaat, maar als het doorgaat zou ik niet weten waarom je niet mee zou lopen. Ik twijfel daar in elk geval niet over,. als het doorgaat doe ik mee.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:55 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Ondanks mijn ticket denk ik ook niet dat ik nog mee loop... denk dat het niet meer gaat dit jaar ivm corona.
Ik denk dat ik niet mee loop, omdat ik denk dat het niet door gaat.quote:Op donderdag 19 maart 2020 14:47 schreef qltel het volgende:
[..]
Waarom zou je niet meelopen als je een ticket hebt? De vraag is of het doorgaat, maar als het doorgaat zou ik niet weten waarom je niet mee zou lopen. Ik twijfel daar in elk geval niet over,. als het doorgaat doe ik mee.
Ik zie het wel. Het is te leuk om mee te doen, om mijn inschrijving te annuleren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 14:51 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet mee loop, omdat ik denk dat het niet door gaat.
Als het wel door gaat loop ik wel mee, maar heel eerlijk, ik zie het niet gebeuren.
7 uur? Dan kun je net nog de laatste ploeg met 60+'ers succes wensen, de rest is al weg.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:54 schreef wielrennerdt het volgende:
Grote kans dat dit bazenfeest niet doorgaat. Kan niet wachten om na een avond zuipen om 7 uur aan de start te staan en mensen succes te wensen om daarna te gaan slapen![]()
Klopt. Van 6 tot 7 even mensen aanmoedigen na een avond zuipenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:28 schreef qltel het volgende:
[..]
7 uur? Dan kun je net nog de laatste ploeg met 60+'ers succes wensen, de rest is al weg.
Nou, doe mij maar de mensen die er om 3 uur 's nachts al staan. Dat zijn de echte bikkels.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:29 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Klopt. Van 6 tot 7 even mensen aanmoedigen na een avond zuipen![]()
man man wat mis ik die tijden. zo lachen vorig jaar
veel plezierquote:Op zaterdag 21 maart 2020 15:34 schreef qltel het volgende:
[..]
Nou, doe mij maar de mensen die er om 3 uur 's nachts al staan. Dat zijn de echte bikkels.
Er zij ruim 50.000 inschrijvingen, maar er zullen dankzij corona ook genoeg annuleringen zijn.Loten zal dus wel niet hoeven, maar ja, of Corona al opgelost is, geen idee....quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:22 schreef Dries4Ever het volgende:
De spanning, bijna ondraaglijk
Mag ik wel of niet mee lopen, en gaat de mars uberhaupt door.
tjonge wat kut is dit
Schrijf dit jaar maar op je buik hoor, Duitsland en België hebben alle grote evenementen al afgelast tot eind augustus, nederland gaat deze lijn volgen. let maar opquote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:49 schreef qltel het volgende:
[..]
Er zij ruim 50.000 inschrijvingen, maar er zullen dankzij corona ook genoeg annuleringen zijn.Loten zal dus wel niet hoeven, maar ja, of Corona al opgelost is, geen idee....
Zelfs de Olympische spelen zijn afgelast, maar de Nijmeegse Vierdaagse gaat gewoon door! :pquote:Op donderdag 16 april 2020 00:57 schreef vosss het volgende:
Ow dit is nog niet officieel afgelast? Daar sta ik wel van te kijken. Ik was in de veronderstelling dat het al lang afgelast zou zijn en dat ik dat nieuws gewoon even gemist had of iets
40 kilometer, is 40.000 meter in 3 rijen lopen dan kunnen er (40.000*3)/1.5 meelopen.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:30 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Zelfs de Olympische spelen zijn afgelast, maar de Nijmeegse Vierdaagse gaat gewoon door! :p
Nee, die beslissing maken ze officieel pas eind Aprilquote:Op donderdag 16 april 2020 00:57 schreef vosss het volgende:
Ow dit is nog niet officieel afgelast? Daar sta ik wel van te kijken. Ik was in de veronderstelling dat het al lang afgelast zou zijn en dat ik dat nieuws gewoon even gemist had of iets
Ze willen tot mei wachten, normaal gesproken wordt dan de vergunning afgegeven door de gemeente. Wanneer die het niet afgeven want corona/covid 19 is het overmacht en zijn allerhande voorbereidingen die gedaan zijn gemakkelijker terug te draaien financieel gezien.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:57 schreef vosss het volgende:
Die gaat er niet komen.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik heb me niet ingeschreven omdat ik mijn geld niet kwijt wil zijn. Wacht wel op een evt na inschrijving nadat duidelijk is dat het gewoon door gaat in aangepaste vorm.
Dit. Precies de reden dat ik zonder nadenken wel gewoon m'n inschrijving betaald heb.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:29 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Die gaat er niet komen.
Als je je wel had ingeschreven had je voor 50 euro gegarandeerd een plekje gehad volgend jaar. Ga er maar vanuit dat het volgend jaar heel druk is met inschrijvingen en de nieuwe starter plekken zeer beperkt zullen zijn.
Ben benieuwd wat ze met de viavierdaagse wandelaars gaan doen qua compensatie als ze de boel afgeblazen hebben.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:36 schreef DJMO het volgende:
[..]
Dit. Precies de reden dat ik zonder nadenken wel gewoon m'n inschrijving betaald heb.
Ik verwacht dat ik de kosten van het shirt en het certificaat dat ik er bij besteld heb en ook van te voren moest betalen, wel terugkrijg, die vijftig euro inschrijfkosten ben ik gewoon kwijt, daar heb ik me al op ingesteld; dat is dan m'n reservering voor volgend jaar.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:10 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ze met de viavierdaagse wandelaars gaan doen qua compensatie als ze de boel afgeblazen hebben.
Ik heb de vierdaagse vijf keer gelopen, waarvan vier keer uitgelopen. Dus tenzij ze zoals bij de 100e editie besluiten tot 100% loting zie ik het wel loslopen.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:29 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Die gaat er niet komen.
Als je je wel had ingeschreven had je voor 50 euro gegarandeerd een plekje gehad volgend jaar. Ga er maar vanuit dat het volgend jaar heel druk is met inschrijvingen en de nieuwe starter plekken zeer beperkt zullen zijn.
Ja ik snap het besluit wel. Zat er ook wel aan te komen. Maar toch hoopte ik op een klein wondertje.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:15 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja, verstandig. Maar jammer is het wel. Ik zal het missen.
Viel te verwachten helaas.quote:
nou. .....quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:41 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Viel te verwachten helaas.
Volgend jaar dan maar weer.
En voor iedereen een jaar extra voorbereiding qua trainen/km's in de benen krijgen
quote:Kabinet: Massale evenementen pas mogelijk als er een vaccin is
Massale evenementen met een landelijke uitstraling mogen pas weer gehouden worden, als er een vaccin is. Dat staat in de Kamerbrief die is verstuurd door minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Premier Rutte presenteerde gisteren een 'routekaart' met daarin de geleidelijke afbouw van de coronamaatregelen. In de brief staat: "Voor de laatste stap, de massale evenementen met een landelijke uitstraling, kunnen we nog geen datum noemen. Dat kan eigenlijk pas weer als er een vaccin is en niemand weet hoe lang dat gaat duren. We hopen natuurlijk op snel, maar een jaar of langer is heel reëel."
Ik las het ook vanochtend. Ik wil toch echt nog minstens de vierdaagse voor de vijfde maal uitlopen voor een blauw/zilveren medaillequote:Op donderdag 7 mei 2020 09:58 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
nou. .....
Ze hebben zojuist aangegeven dat grootschalige evenementen (zoals dus de vierdaagse) pas plaats kan vinden als er een vaccin is ... optimisten zeggen een paar maanden, pessimisten een paar jaar zei Hugo gister in de presco .....
https://nos.nl/liveblog/2(...)r-een-vaccin-is.html
[..]
2022quote:Op donderdag 7 mei 2020 11:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik las het ook vanochtend. Ik wil toch echt nog minstens de vierdaagse voor de vijfde maal uitlopen voor een blauw/zilveren medaille
Volgend jaar. We blijven gewoon positiefquote:Op donderdag 7 mei 2020 11:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik las het ook vanochtend. Ik wil toch echt nog minstens de vierdaagse voor de vijfde maal uitlopen voor een blauw/zilveren medaille
That's the spirit! Al dat negatieve gedoe hebben we niets aan.quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:41 schreef Prisha het volgende:
[..]
Volgend jaar. We blijven gewoon positief
Ik heb m'n routes voor de alternatieve al uitgestippeld.quote:
Wat had je in gedachten? Verder dan een topic waarin FOK!kers routes en foto's kunnen delen tijdens de alternatieve vierdaagse kom ik niet eerlijk gezegd. En dat zou ook gewoon in dit topic kunnen imo.quote:Op woensdag 10 februari 2021 07:55 schreef Peejtur het volgende:
Kunnen wij er met FOK! niet iets mee doen @:DJMO? Coronaproof natuurlijk.
Viel te verwachten met het langzame vaccineren icm mutanten. Ik ga zelf deze zomer het pieterpad lopen. Zeker vanaf de helft van midden NL naar Limburg kom je pal langs Nijmeegse vierdaagse gebied.quote:
Heyy leuk, ik ga ook pieterpad lopen deze zomer.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:23 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Viel te verwachten met het langzame vaccineren icm mutanten. Ik ga zelf deze zomer het pieterpad lopen. Zeker vanaf de helft van midden NL naar Limburg kom je pal langs Nijmeegse vierdaagse gebied.
Zeg maar vanaf Doetinchem via Millingen aan de Rijn langs Groesbeek/Milsbeek/Gennep naar Venray. Als ik er toch ben ga ik voor een afwijking van de route wel over de zevenheuvelen. Dus in feite dag 3 deels in omgekeerde volgorde.
Ik zie dat ze dagetappes hebben variërend van 15km tot 25km zoiets. Dus ik combineer twee dagetappes op een dag. Zo hou ik toch een beetje de Vierdaagse afstanden en kan ik in drie vijfdaagses (weekend vrij) van Pieterburen naar de Sint Pietersberg. Eerste week Pieterburen naar Hellendoorn, tweede week Hellendoorn richting Venlo. Derde week Venlo richting Sint Pietersberg met weekendje Maastricht op het einde.quote:Op woensdag 10 februari 2021 09:34 schreef Prisha het volgende:
[..]
Heyy leuk, ik ga ook pieterpad lopen deze zomer.
Ik loop regelmatig de N70, dat overlapt een stukje pieterpad.
Geen idee verder. Wellicht samen lopen en dan elke dag een soort van interview ofzo. Geen ideequote:Op woensdag 10 februari 2021 08:15 schreef DJMO het volgende:
[..]
Wat had je in gedachten? Verder dan een topic waarin FOK!kers routes en foto's kunnen delen tijdens de alternatieve vierdaagse kom ik niet eerlijk gezegd. En dat zou ook gewoon in dit topic kunnen imo.
Dat zou wat zijn. Doe je drie vierdaagses achter elkaarquote:Op woensdag 10 februari 2021 09:45 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik zie dat ze dagetappes hebben variërend van 15km tot 25km zoiets. Dus ik combineer twee dagetappes op een dag. Zo hou ik toch een beetje de Vierdaagse afstanden en kan ik in drie vijfdaagses (weekend vrij) van Pieterburen naar de Sint Pietersberg. Eerste week Pieterburen naar Hellendoorn, tweede week Hellendoorn richting Venlo. Derde week Venlo richting Sint Pietersberg met weekendje Maastricht op het einde.
Dat was mijn idee. Want ik verwacht niet dat deze zomer het op vakantie gaan er weer wel in zal zitten. De Nijmeegse ook niet, dus in de derde week van juli marcheer ik langs Groesbeek voor het pieterpad.
Ik was eerder nog van plan eens de Elfstedentocht te wandelen (verder dan wat zwieberen op houtjes kom ik niet qua schaatsenquote:Op woensdag 10 februari 2021 10:58 schreef Prisha het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn. Doe je drie vierdaagses achter elkaar![]()
Ik ben minder ambitieus. Ik trek er 5 weken voor uit.
Heb je de Kennedymars wel eens gelopen? Die is in september dacht ik.
Toch heeft wandelen in de nacht wel iets hoor. Je voelt je compleet remi, alleen op de wereld. En wandelen tot de zon opkomt en de wereld zien ontwaken heeft echt iets magisch.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:11 schreef Joosie200 het volgende:
Kennedymars heb ik nog niet gedaan. Ga ik ook niet doen. 80km lopen in 1 stuk door en dan de nacht doorwandelen heb ik geen trek in. Ik wil gewoon een normale nachtrust hebben.
Heel bijzonder. Vorig jaar voor het eerst meegemaakt (was wel een beklimming maar het idee is hetzelfde). Magisch is het juiste woord.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
Toch heeft wandelen in de nacht wel iets hoor. Je voelt je compleet remi, alleen op de wereld. En wandelen tot de zon opkomt en de wereld zien ontwaken heeft echt iets magisch.
Snap je wel ja over dat 80 km.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Kennedymars heb ik nog niet gedaan. Ga ik ook niet doen. 80km lopen in 1 stuk door en dan de nacht doorwandelen heb ik geen trek in. Ik wil gewoon een normale nachtrust hebben.
Oh ongetwijfeld. Maar dat heb ik zelf al mogen ervaren door in Nijmegen over de Waalbrug te lopen terwijl alles en iedereen buiten Nijmegen nog moet ontwaken en de zonsopkomst tegemoet te wandelen op de beruchte dijk. Blijft een mooi iets, maar de rest van de nacht is donker, kil en koud.quote:Op donderdag 11 februari 2021 08:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
Toch heeft wandelen in de nacht wel iets hoor. Je voelt je compleet remi, alleen op de wereld. En wandelen tot de zon opkomt en de wereld zien ontwaken heeft echt iets magisch.
Mja, mensen verklaren me voor gek met de Nijmeegse in 4 dagen 200km rondwandelen. Maar dat is nog te doen. Een beetje anderhalve dag in 1 dag proppen wordt mij te gortig. Het moet wel leuk blijven. Al lees ik dat het pieterpad helemaal niet zo mooi is hier: TRV / sigme's grote wandeling # 3. Proloog: het Pieterpadquote:
DJMO liep 80 km voor Slaapmeisje en Milo!quote:Op donderdag 11 februari 2021 16:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Oh ongetwijfeld. Maar dat heb ik zelf al mogen ervaren door in Nijmegen over de Waalbrug te lopen terwijl alles en iedereen buiten Nijmegen nog moet ontwaken en de zonsopkomst tegemoet te wandelen op de beruchte dijk. Blijft een mooi iets, maar de rest van de nacht is donker, kil en koud.
[..]
Mja, mensen verklaren me voor gek met de Nijmeegse in 4 dagen 200km rondwandelen. Maar dat is nog te doen. Een beetje anderhalve dag in 1 dag proppen wordt mij te gortig. Het moet wel leuk blijven. Al lees ik dat het pieterpad helemaal niet zo mooi is hier: TRV / sigme's grote wandeling # 3. Proloog: het Pieterpad
Tot je zeg maar in Nijmegen en omgeving bent.
Respect voor het doen en volharden.quote:Op donderdag 11 februari 2021 17:15 schreef DJMO het volgende:
[..]
DJMO liep 80 km voor Slaapmeisje en Milo!
Ik heb afgelopen oktober nog 80 km gelopen als sponsortocht. Juist het in de nacht vertrekken vond ik het mooiste. Ik ben inmiddels twee keer vertrokken voor honderd km binnen 36 uur, twee keer gestrand, éérste keer door paniekaanval, tweede keer door naderende storm. Over een paar weken/maanden wil ik wéér een poging wagen, maar dan wel met betere temperaturen en langer licht.
Tot ruim een jaar geleden liep ik helemaal nietquote:Op donderdag 11 februari 2021 17:23 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Respect voor het doen en volharden.Ben daarin te lui/koppig/noem het zo je wil. Ben een dagwandelaar.
Dan was je snel klaar.quote:Op maandag 31 januari 2022 21:00 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Heb Nijmegen twee keer gelopen, in 2005 en 2006 geloof ik.
Een kennedy staat nog steeds op m'n verlanglijstje. Vooralsnog eerst maar de komende 4daagse uitlopen. Ik heb een gegarandeerde startplek dus.quote:Op maandag 31 januari 2022 21:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan was je snel klaar.
Kennedymarsen, respect. Ik ben een paar keer uitgedaagd om het te doen, maar ik begin er toch maar niet aan. Die vier dagen massa bevalt me eigenlijk prima
Kan ook 2004 geweest zijn hoorquote:Op maandag 31 januari 2022 21:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan was je snel klaar.
Kennedymarsen, respect. Ik ben een paar keer uitgedaagd om het te doen, maar ik begin er toch maar niet aan. Die vier dagen massa bevalt me eigenlijk prima
Ik wel, maar het is echt totaal langs me heengegaan. Het is dat mijn moeder me 's avonds belde met de mededeling dat het was afgelast, want anders had ik woensdagochtend doodleuk op de Wedren gestaan.quote:Op maandag 31 januari 2022 21:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Kan ook 2004 geweest zijn hoorWas er in ieder geval niet bij toen de boel is afgeblazen
#metooquote:
Ja, ga naar een winkel die Meindl, Lowa en Hanwag verkoopt, pas ze, en zie waar je goed op kunt lopen. Houd er daarbij ook rekening mee dat je voeten bij grote belasting (en warmte) uitzetten. Bij mij scheelt dat ongeveer 1 maat, en dus koop ik mijn wandelschoenen standaard 1 maat te groot.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:56 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Iemand nog tips voor goeie wandelschoenen? (of mss beter als ik daar een apart topic voor aanmaak?)
Ja dit herken ik wel, paar jaar geleden eens Lowa's aangeschaft waarvan de zool zo stug bleek te zijn dat ik er meer blaren op liep dan in m'n sneakersquote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:00 schreef DJMO het volgende:
Ik heb hier een paar lowa's in de kast staan, maar ik kan er simpelweg geen lange afstanden mee lopen. Zelf zweer ik al jaren bij m'n Brooks hardloopschoenen. Maar wat @:qltel zegt: ga naar een goede zaak en laat je daar adviseren. Wij kunnen wel van alles roepen, maar dat gaat je geen stap verder helpen.
Nadat ik door stijfkoppigheid in 2012 een knieblessure opliep omdat ik wel even stoer zou gaan hardlopen op m'n afgetrapte nike's, ben ik wel genezen. Koop sindsdien alleen nog schoenen bij de runnersworldquote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:59 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Ja dit herken ik wel, paar jaar geleden eens Lowa's aangeschaft waarvan de zool zo stug bleek te zijn dat ik er meer blaren op liep dan in m'n sneakers![]()
Goede wandelschoenen hebben zeker een lange tijd nodig om eraan te wennen. De goedkopere (Renegade o.a.) wennen veel sneller, maar slijten dan ook veel sneller.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:59 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Ja dit herken ik wel, paar jaar geleden eens Lowa's aangeschaft waarvan de zool zo stug bleek te zijn dat ik er meer blaren op liep dan in m'n sneakers![]()
Laat je goed voorlichten en ga naar een goede zaak zoals hier boven al is gezegd. Een 'normale' hardloopwinkel zou ik niet aanraden, ik heb gemerkt dat hier niet altijd even gekwalificeerd personeel rond loopt. En enkel kijken naar je oude schoenen of afwikkeling van de voet zegt ook niet alles.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:56 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Iemand nog tips voor goeie wandelschoenen? (of mss beter als ik daar een apart topic voor aanmaak?)
Hebben ze überhaupt wel wandelschoenen in een hardloopzaak dan?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:19 schreef Dries4Ever het volgende:
Laat je goed voorlichten en ga naar een goede zaak zoals hier boven al is gezegd. Een 'normale' hardloopwinkel zou ik niet aanraden, ik heb gemerkt dat hier niet altijd even gekwalificeerd personeel rond loopt. En enkel kijken naar je oude schoenen of afwikkeling van de voet zegt ook niet alles.
Welke winkel is dat? Of wil je dat voor jezelf houden?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:19 schreef Dries4Ever het volgende:
Ik ben een winkel tegen gekomen waar ze naast de videomeeting (wat ze ongeveer allemaal doen) ook kijken naar de stand van je voet, zoals ze bij de podoloog ook doen als je zolen aangemeten krijgt. Op een scanner staan, eelt en voet soort in kaart brengen en vanuit het totaal plaatje advies geven over de beste schoen.
In mijn geval: in huissen: Huisman sportquote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:08 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Welke winkel is dat? Of wil je dat voor jezelf houden?
Waarom zou je dat doen?quote:Op maandag 28 februari 2022 13:33 schreef Serinde het volgende:
Over de hele afstand gemiddeld 6 km/u
Ivm de groep waar ik mee liepquote:
Afgelopen jaar met de alternatieve was mijn langste training zo'n 30 of 35 km. Toch probleemloos 4 x 40 gelopen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:28 schreef qltel het volgende:
Oh, ik ga me niet haasten, hoor. Ik heb betaald tot 17.00 dus waarom zou ik eerder binnen zijn..
Ik heb de vorige keren ook wel 2 oefenwandelingen in 1 weekend gemaakt die langer waren dan de afstand die ik in Nijmegen moest lopen. Mijn afstand was toen 40 km en ik heb toen 2x 50 gedaan.
Voor mij is dat niet zo lastig, ik woon in de buurt... Auto dus, en het laatste stukje met de bus.quote:Op maandag 11 april 2022 12:40 schreef Bzzzzp het volgende:
Hallo lopers! Ik ga dit jaar voor het eerst mee doen met de 50 😃. Om het lopen maak ik me niet zo veel zorgen maar wel hoe daar te komen…
Hoe doen jullie dat? Trein? Auto?
Hotels zijn vol of onbetaalbaar en als ik een half uur moet reizen naar een camping reis ik misschien wel liever een uur richting mijn eigen bed…
Heb er nu al zin in!
Oh, als je een hotel wilt, je zou ook kunnen kijken in plaatsen buiten het vierdaagse gebied maar bereikbaar per trein. Vanuit Boxmeer bijvoorbeeld ben je in minder dan een half uur per trein bij Nijmegen centraal en de 4daagse leeft daar verder niet.quote:Op maandag 11 april 2022 12:40 schreef Bzzzzp het volgende:
Hallo lopers! Ik ga dit jaar voor het eerst mee doen met de 50 😃. Om het lopen maak ik me niet zo veel zorgen maar wel hoe daar te komen…
Hotels zijn vol of onbetaalbaar en als ik een half uur moet reizen naar een camping reis ik misschien wel liever een uur richting mijn eigen bed…
Heb er nu al zin in!
Zeker. De laatste jaren hadden ze zelfs een speciale kaart met speciaal tarief. Ik ga ervan uit dat die dit jaar ook wel weer rijden.quote:Op maandag 11 april 2022 17:35 schreef Bzzzzp het volgende:
Dank voor je tip! Ik zal de NS kaart eens naast die van Booking.com leggen!
Met de auto en het laatste stukje bus is ook nog een optie, ik neem aan dat bussen en treinen al vroeg en veel rijden om iedereen bij de start te kunnen krijgen.
Jij loopt ook de 50?quote:Op maandag 11 april 2022 21:04 schreef DJMO het volgende:
Ik heb het maar makkelijk wat verblijf en vervoer betreft. Ik sjok braaf achter @:qltel aan
Nee, reglementair 40.quote:
Waar moet je vandaan komen?quote:Op maandag 11 april 2022 12:40 schreef Bzzzzp het volgende:
Heb er nu al zin in!
Ik logeer dan wel bij @qltel (en zijn vrouw @Rewimo, al ruim tien jaar m'n liefste vrienden), en staan we samen aan de start, wandelen doen we alleen en op eigen tempo. Dat is voor ons prettiger en we vinden elkaar weer ergens na de finish.quote:Op maandag 11 april 2022 21:25 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik loop 50 zodat ik dan samen met mijn vriend kan lopen, wel zo gezellig. (En vind het ook wel wat hebben om de verste optie te doen )
Ah, qltel loopt de 40; ik dacht al. Dan kun je toch niet samen starten.quote:Op maandag 11 april 2022 21:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik logeer dan wel bij @:qltel (en zijn vrouw @:Rewimo, al ruim tien jaar m'n liefste vrienden), en staan we samen aan de start, wandelen doen we alleen en op eigen tempo. Dat is voor ons prettiger en we vinden elkaar weer ergens na de finish.
Ik loop (voor de eerste keer) de 40, alleen, en mijn vriend loopt voor de tigste keer de 50, dit keer weer met vrienden. Maar hij loopt zo snel; dat tempo ga ik niet eens bijhouden, al zou ik het rennend doen. Ik geloof wel dat ie iets minder hard gaat lopen, voor zijn maten, maar zelfs dan red ik dat niet. Ultrakorte beentjes hierquote:
Ik kom uit Utrecht. Normaal gesproken een uurtje van Nijmegen maar met de drukte vast wat langer.quote:
5X!! Wat goed! Volgens mij is het vaak warm met de vierdaagse ☀quote:Op maandag 11 april 2022 21:53 schreef Cupfighter het volgende:
Nijmeegse vierdaagse is leuk, 5 keer meegedaan en uitgelopen, 50km, als rasechte Nijmegenaar natuurlijk geen problemen met slaapplek etc, de laatste keer dat ik mee liep was het de laatste 10 km strompelen, ik verzwikte mijn enkel bij de laatste rustplaats, ik stond op en kreeg kramp en ging snel op mijn andere been staan en dat ging mis gelukkig was het de laatste dag en geef je dan niet meer op voor de laatste 10 km, helaas zit het lopen er nu niet meer in in verband met een spierziekte.
Goed trainen goede schoenen aan doen, eigen tempo lopen dan moet het lopen, en jezelf aanpassen aan de weersomstandigheden, ik heb altijd warm weer gehad, ik vond dat fijn maar dat vind niet iedereen prettig
Nou ja, als je om half vier op de wedren wil zijn dan heb je weinig last van drukte, hooguit met parkeren.quote:Op maandag 11 april 2022 22:08 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Ik kom uit Utrecht. Normaal gesproken een uurtje van Nijmegen maar met de drukte vast wat langer.
Ik zit nu toch campings te bekijken, stukje fietsen is wel prima en scheelt weer wat met opstaan….
Ja in 2006 zelfs tijdens de vierdaagse zelf afgelast omdat het te warm wasquote:Op maandag 11 april 2022 22:12 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
5X!! Wat goed! Volgens mij is het vaak warm met de vierdaagse ☀
Hehehehe, ik kan me nog goed herinneren dat ik in 2020 samen met @qltel de alternatieve vierdaagse liep, de Walk of Wisdom rondom Nijmegen. Hij had me gewaarschuwd dat het tijdens de vierdaagseweek vrijwel altijd heet was. Laten we op de vrijdag dus met regen Nijmegen binnenlopenquote:Op maandag 11 april 2022 22:12 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
5X!! Wat goed! Volgens mij is het vaak warm met de vierdaagse ☀
Hetzelfde tempo hebben is wel belangrijk ja, mijn vriend en ik lopen heel vaak samen, gisteren nog 43km.quote:Op maandag 11 april 2022 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, als je om half vier op de wedren wil zijn dan heb je weinig last van drukte, hooguit met parkeren.
Ik heb nooit op de campings geslapen omdat ik in Nijmegen woon, maar ik hoor er goeie verhalen over. Schijnt erg gezellig te zijn. En heeft voordelen met reistijd, want er rijden rond de starttijden bussen vanaf die campings naar de start.
Als je 50 kilometer (x4) met iemand samen wil lopen wil je wel van tevoren weten dat je dat op hetzelfde tempo kan doen, want anders loopt een van jullie twee zich kapot. Dus van tevoren wel wat flinke afstanden samen trainen, dan weet je waar je aan begint.
Ik vind alleen lopen juist heerlijk, meer tijd om na te denken en hoe meer ik denk hoe sneller de tijd verstrijkt.quote:Op maandag 11 april 2022 22:30 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Hetzelfde tempo hebben is wel belangrijk ja, mijn vriend en ik lopen heel vaak samen, gisteren nog 43km.
Ik vind zelf alleen lopen moeilijk, minder afleiding, meer nadenken, dan ben ik er meestal sneller klaar mee. Al is er met de vierdaagse afleiding genoeg!!
Hetzelfde tempo is heel belangrijk. En ik heb maar 1 persoon gehad die hetzelfde tempo liep als ik... Zelfs kleine verschillen zijn funest op een moment.quote:Op maandag 11 april 2022 22:30 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Hetzelfde tempo hebben is wel belangrijk ja, mijn vriend en ik lopen heel vaak samen, gisteren nog 43km.
Ik vind zelf alleen lopen moeilijk, minder afleiding, meer nadenken, dan ben ik er meestal sneller klaar mee. Al is er met de vierdaagse afleiding genoeg!!
Ik rol net m'n bed uit. Ik ga straks ook op pad. Alleen, zonder muziek, heerlijk.quote:Op dinsdag 12 april 2022 07:44 schreef qltel het volgende:
[..]
Hetzelfde tempo is heel belangrijk. En ik heb maar 1 persoon gehad die hetzelfde tempo liep als ik... Zelfs kleine verschillen zijn funest op een moment.
Ik zit trouwens in de startblokken om weer te gaan wandelen vandaag. Alleen. Podcast op, oortjes in, heerlijk.
Mijn podcasts bevatten gepraat..quote:Op dinsdag 12 april 2022 07:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik rol net m'n bed uit. Ik ga straks ook op pad. Alleen, zonder muziek, heerlijk.
Ik ben den wel vrouw, maar ik kan niet lopen en luisteren naar een gesprek of muziek tegelijk. Dan sta ik te vaak stil om beter te horen wat er gezegd word.quote:
Ja, en ik kan dat dus niet. Ik moet me focussen op mijn tempo, daar kan ik geen geauwehoer bij gebruiken. Daarom loop ik ook het liefste met jou samen als ik dan toch met iemand moet lopen. Jij zeurt tenminste nietquote:Op dinsdag 12 april 2022 08:21 schreef qltel het volgende:
Oh nee, daar ga ik niet voor stilstaan. Ik loop door,w at er ook gebeurt.
Ik ben al wat onderwerpen aan het verzinnen om over te zeuren..quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ja, en ik kan dat dus niet. Ik moet me focussen op mijn tempo, daar kan ik geen geauwehoer bij gebruiken. Daarom loop ik ook het liefste met jou samen als ik dan toch met iemand moet lopen. Jij zeurt tenminste niet
Vergeten dat ik oostindisch doof ben?quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:54 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik ben al wat onderwerpen aan het verzinnen om over te zeuren..
Oh, tegen jou niet?quote:
quote:
quote:
Ik heb er circa 18 opzitten. Met de wandelingen van en naar huis / station zit ik over de 21 heen. Morgen 14 km, Donderdag etappe 1 van het Floris V-pad (16,5 km) en vrijdag zie ik je wel in Nijmegen voor de N70.quote:Op dinsdag 12 april 2022 17:09 schreef qltel het volgende:
Ziezo, klaar met 31 km wandelen... Was een goede training en een mooie wandeling.
De eerste nacht is ruk (die vóór je eerste wandeldag, dus). Daarna heb je 50 kilometer in de benen en is je brein overdonderd door alles wat er op de dag op je af komt, dus val je als een blok in slaap. Maar een Fresh & Black kan wel een aanrader zijn in juli.quote:Op maandag 18 april 2022 10:01 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik heb toch de 4-daagse camping geboekt! Dat lijkt me gezellig scheelt vooral in de ochtend ruim een uur later opstaan
Ik vind de start alleen zo vroeg: 4.00 daar zijn, 3.00 op staan; om dan iets van 7/8 uur te slapen zou je om 20.00 al moeten gaan slapen, dat is wel heeeel vroeg! (Zeker op een camping) Hoe doen jullie dat? (Een dagje op 6 uur slaap lukt wel maar vier terwijl je wel ver loopt lijkt me niet handig)
Zaterdag 40 en zondag 43km gelopen als voorbereiding, ging prima en heerlijk weer! En pas om 9.00 gestart ☺
Dat is wel een optie, goed om te weten!quote:Op maandag 18 april 2022 12:15 schreef qltel het volgende:
Overigens, je mag later starten. Dan heb je wel minder tijd om te wandelen, maar je kunt wel langer slapen,
Te vroeg starten mag trouwens niet. Maar je mag zelfs nog starten als de 30 km start. Ik heb dat overigens nooit gedaan, ik ben altijd keurig op tijd gestart.quote:Op maandag 18 april 2022 16:21 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Dat is wel een optie, goed om te weten!
Hou er wel rekening mee dat je dan meer in de drukte en meer in de warmte loopt. Per saldo zal je iets langer onderweg zijn, waardoor je wellicht slaaptijd wint maar rusttijd inlevert. Plus, persoonlijk heb ik er altijd een broertje dood aan om in het laatste uur binnen te komen, want dan loop je tussen al die kreupele zuchtende mensen. Ik vind de eerdere cohorten toch altijd wat gezelligerquote:Op maandag 18 april 2022 16:21 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Dat is wel een optie, goed om te weten!
Dus stel dat ik mijn trein mis (start is 04:00 en 04:30 voor mijn 50km) en ik kom pas om 04:45 bij de wedren aan dan mag ik alsnog starten? maar heb ik uiteraard nog steeds tot max 17:00 om binnen te komenquote:Op maandag 18 april 2022 19:36 schreef qltel het volgende:
[..]
Te vroeg starten mag trouwens niet. Maar je mag zelfs nog starten als de 30 km start. Ik heb dat overigens nooit gedaan, ik ben altijd keurig op tijd gestart.
Klopt, dat is altijd zo geweest. Je mag als 50 km wandelaar ook rustig tussen de 40 en 30 km wandelaars starten. Of ze moeten de regels gewijzigd hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:56 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Dus stel dat ik mijn trein mis (start is 04:00 en 04:30 voor mijn 50km) en ik kom pas om 04:45 bij de wedren aan dan mag ik alsnog starten? maar heb ik uiteraard nog steeds tot max 17:00 om binnen te komen
Ik zie niet staan je later mag starten, maar ook niet dat het niet mag, behalve dan dat ze een tijdslot voor starten aangeven.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:21 schreef qltel het volgende:
[..]
Klopt, dat is altijd zo geweest. Je mag als 50 km wandelaar ook rustig tussen de 40 en 30 km wandelaars starten. Of ze moeten de regels gewijzigd hebben.
Of ze daarmee zeggen dat je moet starten tussen 7:30 en 08:00 of ook om 10:00 een start mag maken als je dat zou willen kan ik niet terug vinden.quote:De deelnemer is niet verplicht gebruik te maken van de start tussen 06.45 en 07.15 uur.
IK heb er nooit de reglementen voor doorgelezen (omdat ik er nooit gebruik van heb gemaakt) maar ik weet dat mensen het deden en dat het geen probleem was.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:35 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Ik zie niet staan je later mag starten, maar ook niet dat het niet mag, behalve dan dat ze een tijdslot voor starten aangeven.
Ja, lijkt me wel. IK weet ook niet precies wat het verschil in snelwandelen en normaal wandelen is. Maar Simon Brownlee wandelt naar het schijnt met zo'n 10 km per uur... Mij lukt dat niet. https://www.gelderlander.(...)-niet-meer~a5014500/quote:Ik zag trouwens ook staan in de reglementen dat je niet mag snelwandelen, dat doen die mensen toch die als eerste binnen komen?
Ik kan wel zeggen 'doe het niet en neem je rust' maar dat doe je waarschijnlijk toch niet. Vorig jaar begon ik pas de laatste week van april met opbouwen van vanaf scratch. Ik moest terugkomen na een alcohol detox en dat is me gelukt. Dus zo zwaar loop je echt niet achter als je nu even pas op de plaats maakt en je voet laat herstellen. Wat heb je precies?quote:Op donderdag 21 april 2022 11:35 schreef Anne het volgende:
Ik heb een blessure opgelopen in mijn rechtervoet 😂😭. Geweldige timing.
Officieel moet ik 4-6 weken rust houden, maar zo eigenwijs als ik ben ga ik zondag toch 20km proberen te wandelen. Voor mijn gevoel loop ik al zwaar achter namelijk.
Afgelopen weekend zou ik 25km doen, maar afgelopen weekend heb ik dus al braaf rust gehouden (al was dat meer omdat het echt niet ging).
Wees voorzichtig. Je hebt nog tijd genoeg. je kunt beter nu rust houden en de boel niet forceren, dan de boel wel forceren en in juli nog niet goed kunnen lopen.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:35 schreef Anne het volgende:
Officieel moet ik 4-6 weken rust houden, maar zo eigenwijs als ik ben ga ik zondag toch 20km proberen te wandelen. Voor mijn gevoel loop ik al zwaar achter namelijk.
Afgelopen weekend zou ik 25km doen, maar afgelopen weekend heb ik dus al braaf rust gehouden (al was dat meer omdat het echt niet ging).
Vandaag was het ook aardig winderig, 32km in 5uur54minuten, valt niet tegen morgen weer hetzelfde aantal kmsquote:Op donderdag 21 april 2022 18:54 schreef DJMO het volgende:
Ik heb morgen een 27 km in de planning staan van de Bijlmer Arena via het Hembrugterrein naar Wormerveer. Krijg ik dus net een windwaarschuwing voor morgenmiddag in ZaandamDan maar om zes uur vertrekken ipv om negen uur.
Ik heb gisteren uiteindelijk iets van 21 km gelopen. Toen was ik het zat. Volgende week vol goede moed verder. We hebben nog even gelukkig.quote:Op zaterdag 23 april 2022 19:16 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Vandaag was het ook aardig winderig, 32km in 5uur54minuten, valt niet tegen morgen weer hetzelfde aantal kms
Misschien toch iets rustiger aan doen
En heb je nog gelopen? Ging het een beetje pijnloos?quote:Op donderdag 21 april 2022 11:35 schreef Anne het volgende:
Mooie tijd!quote:Op zondag 24 april 2022 18:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
29,5 vandaag in 5:56, aan het einde toch wat last van harde voeten, soort van houten plank gevoel, maar het viel me niet tegen ondanks die kut wind
Even contact gehad met de stichting, ja het mag, maximaal tot 8 uur kun je jezelf aanmelden, dan kom je uiteraard wel verdomd veel tijd tekort om voor 17:00 binnen te zijn.quote:Op woensdag 20 april 2022 07:28 schreef qltel het volgende:
IK heb er nooit de reglementen voor doorgelezen (omdat ik er nooit gebruik van heb gemaakt) maar ik weet dat mensen het deden en dat het geen probleem was.
Ik heb nog gelopen! De Noviomagumtocht. Wel ietsie verstandiger gedaan en geen 20km, maar 17km (voor 15 aangemeld, maar netto was het alsnog 17km). En ik heb het op mijn oude wandelschoenen gelopen. En dat ging oké. Het is in ieder geval niet erger geworden.quote:Op zondag 24 april 2022 17:54 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
En heb je nog gelopen? Ging het een beetje pijnloos?
Hier weet @qltel wel een antwoord op denk ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:11 schreef Bzzzzp het volgende:
En nog een vraag 😳
Weet iemand een plek langs de 50km route waar iemand tot dichtbij met de auto kan komen en eventueel een stoel neer kan zetten?
Welk dorp of welke dag maakt niet uit hoewel de laatste dag wel leuk zou zijn.
(Mijn ouders willen komen kijken maar mijn vader loopt erg slecht, voor hem is de 4x50 meter al een uitdaging 😉)
Dinsdag in Bemmelquote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:11 schreef Bzzzzp het volgende:
En nog een vraag 😳
Weet iemand een plek langs de 50km route waar iemand tot dichtbij met de auto kan komen en eventueel een stoel neer kan zetten?
Welk dorp of welke dag maakt niet uit hoewel de laatste dag wel leuk zou zijn.
(Mijn ouders willen komen kijken maar mijn vader loopt erg slecht, voor hem is de 4x50 meter al een uitdaging 😉)
Super! Dank je!quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dinsdag in Bemmel
Woensdag in Beuningen
Donderdag in Breedeweg
Vrijdag is het lastigste, al is het alleen maar omdat de halve regio zo'n beetje onbereikbaar is. Vanaf de Groesbeekse kant Mook inrijden geeft je misschien de beste kans, en anders kun je het beste bij Cuijk de snelweg af en ergens in Vianen gaan staan. Dat is ook niet echt druk.
Ik zou sowieso aan een kleine plaats denken. Of nog beter tussen 2 plaatsen in. Houd er rekening mee dat het (zeker de laatste 2 dagen) enorm druk is. De grote plaatsen zijn dan afgeladen.quote:
Ik zie de toegevoegde waarde niet van komen kijken voor iemand, je zit uren te wachten en de loper heeft amper tijd want die kan niet even een half uur blijven beppen en stil staan, die moet na een paar minuten weer doorquote:Op zaterdag 7 mei 2022 06:11 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik zou sowieso aan een kleine plaats denken. Of nog beter tussen 2 plaatsen in. Houd er rekening mee dat het (zeker de laatste 2 dagen) enorm druk is. De grote plaatsen zijn dan afgeladen.
De 50 Km heeft wel 1 voordeel, die heeft lussen waar weinig wandelaars en waarschijnlijk ook weinig toeschouwers zijn. Bijvoorbeeld op donderdag in Gennep (er naartoe rijden vanaf de A73) en vrijdag in Grave.
Houd er ook rekening mee dat ze de routes al vroeg afsluiten. Voor zover ik weet is alles om 9 uur al dicht.
Ik zit met hetzelfde probleem, want Rewimo (mijn vrouw) loopt heel erg slecht, maar wil me wel graag 1 dag zien lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |