Mijn podcasts bevatten gepraat..quote:Op dinsdag 12 april 2022 07:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik rol net m'n bed uit. Ik ga straks ook op pad. Alleen, zonder muziek, heerlijk.
Ik ben den wel vrouw, maar ik kan niet lopen en luisteren naar een gesprek of muziek tegelijk. Dan sta ik te vaak stil om beter te horen wat er gezegd word.quote:
Ja, en ik kan dat dus niet. Ik moet me focussen op mijn tempo, daar kan ik geen geauwehoer bij gebruiken. Daarom loop ik ook het liefste met jou samen als ik dan toch met iemand moet lopen. Jij zeurt tenminste nietquote:Op dinsdag 12 april 2022 08:21 schreef qltel het volgende:
Oh nee, daar ga ik niet voor stilstaan. Ik loop door,w at er ook gebeurt.
Ik ben al wat onderwerpen aan het verzinnen om over te zeuren..quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:48 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ja, en ik kan dat dus niet. Ik moet me focussen op mijn tempo, daar kan ik geen geauwehoer bij gebruiken. Daarom loop ik ook het liefste met jou samen als ik dan toch met iemand moet lopen. Jij zeurt tenminste niet
Vergeten dat ik oostindisch doof ben?quote:Op dinsdag 12 april 2022 08:54 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik ben al wat onderwerpen aan het verzinnen om over te zeuren..
Oh, tegen jou niet?quote:
quote:
quote:
Ik heb er circa 18 opzitten. Met de wandelingen van en naar huis / station zit ik over de 21 heen. Morgen 14 km, Donderdag etappe 1 van het Floris V-pad (16,5 km) en vrijdag zie ik je wel in Nijmegen voor de N70.quote:Op dinsdag 12 april 2022 17:09 schreef qltel het volgende:
Ziezo, klaar met 31 km wandelen... Was een goede training en een mooie wandeling.
De eerste nacht is ruk (die vóór je eerste wandeldag, dus). Daarna heb je 50 kilometer in de benen en is je brein overdonderd door alles wat er op de dag op je af komt, dus val je als een blok in slaap. Maar een Fresh & Black kan wel een aanrader zijn in juli.quote:Op maandag 18 april 2022 10:01 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik heb toch de 4-daagse camping geboekt! Dat lijkt me gezellig scheelt vooral in de ochtend ruim een uur later opstaan
Ik vind de start alleen zo vroeg: 4.00 daar zijn, 3.00 op staan; om dan iets van 7/8 uur te slapen zou je om 20.00 al moeten gaan slapen, dat is wel heeeel vroeg! (Zeker op een camping) Hoe doen jullie dat? (Een dagje op 6 uur slaap lukt wel maar vier terwijl je wel ver loopt lijkt me niet handig)
Zaterdag 40 en zondag 43km gelopen als voorbereiding, ging prima en heerlijk weer! En pas om 9.00 gestart ☺
Dat is wel een optie, goed om te weten!quote:Op maandag 18 april 2022 12:15 schreef qltel het volgende:
Overigens, je mag later starten. Dan heb je wel minder tijd om te wandelen, maar je kunt wel langer slapen,
Te vroeg starten mag trouwens niet. Maar je mag zelfs nog starten als de 30 km start. Ik heb dat overigens nooit gedaan, ik ben altijd keurig op tijd gestart.quote:Op maandag 18 april 2022 16:21 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Dat is wel een optie, goed om te weten!
Hou er wel rekening mee dat je dan meer in de drukte en meer in de warmte loopt. Per saldo zal je iets langer onderweg zijn, waardoor je wellicht slaaptijd wint maar rusttijd inlevert. Plus, persoonlijk heb ik er altijd een broertje dood aan om in het laatste uur binnen te komen, want dan loop je tussen al die kreupele zuchtende mensen. Ik vind de eerdere cohorten toch altijd wat gezelligerquote:Op maandag 18 april 2022 16:21 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Dat is wel een optie, goed om te weten!
Dus stel dat ik mijn trein mis (start is 04:00 en 04:30 voor mijn 50km) en ik kom pas om 04:45 bij de wedren aan dan mag ik alsnog starten? maar heb ik uiteraard nog steeds tot max 17:00 om binnen te komenquote:Op maandag 18 april 2022 19:36 schreef qltel het volgende:
[..]
Te vroeg starten mag trouwens niet. Maar je mag zelfs nog starten als de 30 km start. Ik heb dat overigens nooit gedaan, ik ben altijd keurig op tijd gestart.
Klopt, dat is altijd zo geweest. Je mag als 50 km wandelaar ook rustig tussen de 40 en 30 km wandelaars starten. Of ze moeten de regels gewijzigd hebben.quote:Op dinsdag 19 april 2022 10:56 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Dus stel dat ik mijn trein mis (start is 04:00 en 04:30 voor mijn 50km) en ik kom pas om 04:45 bij de wedren aan dan mag ik alsnog starten? maar heb ik uiteraard nog steeds tot max 17:00 om binnen te komen
Ik zie niet staan je later mag starten, maar ook niet dat het niet mag, behalve dan dat ze een tijdslot voor starten aangeven.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:21 schreef qltel het volgende:
[..]
Klopt, dat is altijd zo geweest. Je mag als 50 km wandelaar ook rustig tussen de 40 en 30 km wandelaars starten. Of ze moeten de regels gewijzigd hebben.
Of ze daarmee zeggen dat je moet starten tussen 7:30 en 08:00 of ook om 10:00 een start mag maken als je dat zou willen kan ik niet terug vinden.quote:De deelnemer is niet verplicht gebruik te maken van de start tussen 06.45 en 07.15 uur.
IK heb er nooit de reglementen voor doorgelezen (omdat ik er nooit gebruik van heb gemaakt) maar ik weet dat mensen het deden en dat het geen probleem was.quote:Op dinsdag 19 april 2022 11:35 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Ik zie niet staan je later mag starten, maar ook niet dat het niet mag, behalve dan dat ze een tijdslot voor starten aangeven.
Ja, lijkt me wel. IK weet ook niet precies wat het verschil in snelwandelen en normaal wandelen is. Maar Simon Brownlee wandelt naar het schijnt met zo'n 10 km per uur... Mij lukt dat niet. https://www.gelderlander.(...)-niet-meer~a5014500/quote:Ik zag trouwens ook staan in de reglementen dat je niet mag snelwandelen, dat doen die mensen toch die als eerste binnen komen?
Ik kan wel zeggen 'doe het niet en neem je rust' maar dat doe je waarschijnlijk toch niet. Vorig jaar begon ik pas de laatste week van april met opbouwen van vanaf scratch. Ik moest terugkomen na een alcohol detox en dat is me gelukt. Dus zo zwaar loop je echt niet achter als je nu even pas op de plaats maakt en je voet laat herstellen. Wat heb je precies?quote:Op donderdag 21 april 2022 11:35 schreef Anne het volgende:
Ik heb een blessure opgelopen in mijn rechtervoet 😂😭. Geweldige timing.
Officieel moet ik 4-6 weken rust houden, maar zo eigenwijs als ik ben ga ik zondag toch 20km proberen te wandelen. Voor mijn gevoel loop ik al zwaar achter namelijk.
Afgelopen weekend zou ik 25km doen, maar afgelopen weekend heb ik dus al braaf rust gehouden (al was dat meer omdat het echt niet ging).
Wees voorzichtig. Je hebt nog tijd genoeg. je kunt beter nu rust houden en de boel niet forceren, dan de boel wel forceren en in juli nog niet goed kunnen lopen.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:35 schreef Anne het volgende:
Officieel moet ik 4-6 weken rust houden, maar zo eigenwijs als ik ben ga ik zondag toch 20km proberen te wandelen. Voor mijn gevoel loop ik al zwaar achter namelijk.
Afgelopen weekend zou ik 25km doen, maar afgelopen weekend heb ik dus al braaf rust gehouden (al was dat meer omdat het echt niet ging).
Vandaag was het ook aardig winderig, 32km in 5uur54minuten, valt niet tegen morgen weer hetzelfde aantal kmsquote:Op donderdag 21 april 2022 18:54 schreef DJMO het volgende:
Ik heb morgen een 27 km in de planning staan van de Bijlmer Arena via het Hembrugterrein naar Wormerveer. Krijg ik dus net een windwaarschuwing voor morgenmiddag in ZaandamDan maar om zes uur vertrekken ipv om negen uur.
Ik heb gisteren uiteindelijk iets van 21 km gelopen. Toen was ik het zat. Volgende week vol goede moed verder. We hebben nog even gelukkig.quote:Op zaterdag 23 april 2022 19:16 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Vandaag was het ook aardig winderig, 32km in 5uur54minuten, valt niet tegen morgen weer hetzelfde aantal kms
Misschien toch iets rustiger aan doen
En heb je nog gelopen? Ging het een beetje pijnloos?quote:Op donderdag 21 april 2022 11:35 schreef Anne het volgende:
Mooie tijd!quote:Op zondag 24 april 2022 18:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:
29,5 vandaag in 5:56, aan het einde toch wat last van harde voeten, soort van houten plank gevoel, maar het viel me niet tegen ondanks die kut wind
Even contact gehad met de stichting, ja het mag, maximaal tot 8 uur kun je jezelf aanmelden, dan kom je uiteraard wel verdomd veel tijd tekort om voor 17:00 binnen te zijn.quote:Op woensdag 20 april 2022 07:28 schreef qltel het volgende:
IK heb er nooit de reglementen voor doorgelezen (omdat ik er nooit gebruik van heb gemaakt) maar ik weet dat mensen het deden en dat het geen probleem was.
Ik heb nog gelopen! De Noviomagumtocht. Wel ietsie verstandiger gedaan en geen 20km, maar 17km (voor 15 aangemeld, maar netto was het alsnog 17km). En ik heb het op mijn oude wandelschoenen gelopen. En dat ging oké. Het is in ieder geval niet erger geworden.quote:Op zondag 24 april 2022 17:54 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
En heb je nog gelopen? Ging het een beetje pijnloos?
Hier weet @qltel wel een antwoord op denk ik.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:11 schreef Bzzzzp het volgende:
En nog een vraag 😳
Weet iemand een plek langs de 50km route waar iemand tot dichtbij met de auto kan komen en eventueel een stoel neer kan zetten?
Welk dorp of welke dag maakt niet uit hoewel de laatste dag wel leuk zou zijn.
(Mijn ouders willen komen kijken maar mijn vader loopt erg slecht, voor hem is de 4x50 meter al een uitdaging 😉)
Dinsdag in Bemmelquote:Op vrijdag 6 mei 2022 19:11 schreef Bzzzzp het volgende:
En nog een vraag 😳
Weet iemand een plek langs de 50km route waar iemand tot dichtbij met de auto kan komen en eventueel een stoel neer kan zetten?
Welk dorp of welke dag maakt niet uit hoewel de laatste dag wel leuk zou zijn.
(Mijn ouders willen komen kijken maar mijn vader loopt erg slecht, voor hem is de 4x50 meter al een uitdaging 😉)
Super! Dank je!quote:Op vrijdag 6 mei 2022 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dinsdag in Bemmel
Woensdag in Beuningen
Donderdag in Breedeweg
Vrijdag is het lastigste, al is het alleen maar omdat de halve regio zo'n beetje onbereikbaar is. Vanaf de Groesbeekse kant Mook inrijden geeft je misschien de beste kans, en anders kun je het beste bij Cuijk de snelweg af en ergens in Vianen gaan staan. Dat is ook niet echt druk.
Ik zou sowieso aan een kleine plaats denken. Of nog beter tussen 2 plaatsen in. Houd er rekening mee dat het (zeker de laatste 2 dagen) enorm druk is. De grote plaatsen zijn dan afgeladen.quote:
Ik zie de toegevoegde waarde niet van komen kijken voor iemand, je zit uren te wachten en de loper heeft amper tijd want die kan niet even een half uur blijven beppen en stil staan, die moet na een paar minuten weer doorquote:Op zaterdag 7 mei 2022 06:11 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik zou sowieso aan een kleine plaats denken. Of nog beter tussen 2 plaatsen in. Houd er rekening mee dat het (zeker de laatste 2 dagen) enorm druk is. De grote plaatsen zijn dan afgeladen.
De 50 Km heeft wel 1 voordeel, die heeft lussen waar weinig wandelaars en waarschijnlijk ook weinig toeschouwers zijn. Bijvoorbeeld op donderdag in Gennep (er naartoe rijden vanaf de A73) en vrijdag in Grave.
Houd er ook rekening mee dat ze de routes al vroeg afsluiten. Voor zover ik weet is alles om 9 uur al dicht.
Ik zit met hetzelfde probleem, want Rewimo (mijn vrouw) loopt heel erg slecht, maar wil me wel graag 1 dag zien lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |