abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190914053
Medio januari, staat op hun site
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 januari 2020 @ 11:53:12 #104
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_190961892
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:29 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

mooie kick, de inschrijvingen beginnen bijna... weet iemand wanneer?
Wil je mee gaan lopen? Eerste keer?
pi_190962074
Ik ga mijzelf inschrijven in ieder geval.
Voor de eerste keer :o.

In mei alvast een voorproefje door 42km te wandelen in/rond Cuijk!

Dit weekend alvast 12km (of het dubbele) wandelen, mits ik mij fit voel (lig nu met griep op bed nog).
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 januari 2020 @ 12:16:53 #106
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_190962251
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:04 schreef Anne het volgende:
Ik ga mijzelf inschrijven in ieder geval.
Voor de eerste keer :o.

In mei alvast een voorproefje door 42km te wandelen in/rond Cuijk!

Dit weekend alvast 12km (of het dubbele) wandelen, mits ik mij fit voel (lig nu met griep op bed nog).
Ik ook, voor de 3e keer.

Ik ga over 2 weken in Egmond wandelen. En ga de komende tijd een groot aantal oefen-wandelingen maken. Ook rondom Cuijk.. :) (waarom in mei 42 km rondom Cuijk trouwens?)
pi_190962330
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:16 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik ook, voor de 3e keer.

Ik ga over 2 weken in Egmond wandelen. En ga de komende tijd een groot aantal oefen-wandelingen maken. Ook rondom Cuijk.. :) (waarom in mei 42 km rondom Cuijk trouwens?)
https://www.80landvancuijk.nl/

Ik heb mij hiervoor aangemeld, als stok achter de deur.
80 vond ik wat veel voor een eerste keer, dus ik doe de 42km.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 januari 2020 @ 12:28:51 #108
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_190962421
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:22 schreef Anne het volgende:

[..]

https://www.80landvancuijk.nl/

Ik heb mij hiervoor aangemeld, als stok achter de deur.
80 vond ik wat veel voor een eerste keer, dus ik doe de 42km.
Okee, cool. Ik wil ooit nog wel eens een Kennedytocht (80km) lopen.. Maar niet op 16 mei.. :)

Houd er rekening mee dat je 4 dagen moet lopen. Dat is een stuk zwaarder dan 42 km op 1 dag. Het kost mij in elk geval een hoop oefentijd. Maar goed, dat is ook wel weer leuk.. :) En het is allemaal verharde weg (op een klein stukje zandpad na), oefen dus ook vooral op verharde en saaie weg, dat scheelt je een hoop tijdens het lopen over saaie dijken en zo.

Misschien zien we elkaar nog wel in juli..
pi_190962532
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:28 schreef qltel het volgende:

[..]

Okee, cool. Ik wil ooit nog wel eens een Kennedytocht (80km) lopen.. Maar niet op 16 mei.. :)

Houd er rekening mee dat je 4 dagen moet lopen. Dat is een stuk zwaarder dan 42 km op 1 dag. Het kost mij in elk geval een hoop oefentijd. Maar goed, dat is ook wel weer leuk.. :) En het is allemaal verharde weg (op een klein stukje zandpad na), oefen dus ook vooral op verharde en saaie weg, dat scheelt je een hoop tijdens het lopen over saaie dijken en zo.

Misschien zien we elkaar nog wel in juli..
Het klinkt misschien dom en nonchalant, maar heel veel oefenen (en zeker geen dagen achter elkaar) ga ik niet doen :@.

Ik zie het wel! Ik heb redelijk wat doorzettingsvermogen en ga daar vooral maar op vertrouwen.
Ik hoop enerzijds ook bij iemand aan te kunnen haken die een lekker tempo loopt (dat werkte voor mij bijvoorbeeld bij de zevenheuvelennacht). En anders toch maar alleen met mijn muziek.
pi_190962557
Ik ben wel benieuwd of het gaat bevallen om niet te feesten :'). Bijna al mijn vrienden gaan wel, dus dat zal even wennen zijn! De omgekeerde wereld.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 januari 2020 @ 13:05:38 #111
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_190962889
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:36 schreef Anne het volgende:

[..]

Het klinkt misschien dom en nonchalant, maar heel veel oefenen (en zeker geen dagen achter elkaar) ga ik niet doen :@.

Ik zie het wel! Ik heb redelijk wat doorzettingsvermogen en ga daar vooral maar op vertrouwen.
Ik hoop enerzijds ook bij iemand aan te kunnen haken die een lekker tempo loopt (dat werkte voor mij bijvoorbeeld bij de zevenheuvelennacht). En anders toch maar alleen met mijn muziek.
Hopelijk werkt het voor je. Aanhaken is trouwens lastig, het is op de meeste stukken van de route nogal druk. En jij loopt de 40 (neem ik aan) en dat is nog de drukste van allemaal ook. Je moet dus maar meelopen met de meute..
pi_190964095
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 11:53 schreef qltel het volgende:

[..]

Wil je mee gaan lopen? Eerste keer?
:Y
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 januari 2020 @ 14:43:32 #113
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_190964205
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:36 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

:Y
Cool. En spannend.

Ik ga dit jaar voor de 3e keer meedoen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 januari 2020 @ 15:12:13 #114
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190964627
Ook ik wil me dit jaar inschrijven. Wat begon als korte stadswandelingen is inmiddels uitgelopen op dagelijkse wandeltochten van tien km en meer. Ik probeer minimaal zes keer week tien km of meer te wandelen, en loop dan ook verschillende routes door heel Nederland heen. Gisteren nog ruim 13 km over de Bunsummerheide gelopen, maar ook stationswandelingen van bijvoorbeeld station Halfweg-Zwanenburg naar de bijlmer arena, of delft - Rotterdam via Schiedam. Morgen loop ik qltel tegemoet vanaf Arnhem richting Nijmegen via elst, en zondag wandel ik dan weer terug vanaf hun woonplaats naar Boxmeer. Ik merk simpelweg aan mezelf dat ik als een dag niet loop, ik de dag erna moeite heb om mezelf tot lopen aan te zetten. Zolang ik dagelijks op pad ben kost het lopen me vrijwel geen enkele moeite.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 10 januari 2020 @ 18:25:14 #115
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_190966992
Zit er ook aan te denken om mij in te schrijven. Misschien nog niet dit jaar, maar volgend jaar. Eerst maar eens een beetje fatsoenlijk trainen :P Alleen wat mij er vooral van weerhoud is dat ik wel in de omgeving wil overnachten (anders is het 1,5 uur enkele reis met de auto), maar mij afvraag hoe haalbaar het is om iets te boeken. Zit alles niet gelijk helemaal vol?

Hebben jullie daar ervaring mee? Of tips?
Wil sowieso niet met meerdere mensen op een kamer :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 januari 2020 @ 18:47:51 #116
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_190967282
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 18:25 schreef Maraca het volgende:
Zit er ook aan te denken om mij in te schrijven. Misschien nog niet dit jaar, maar volgend jaar. Eerst maar eens een beetje fatsoenlijk trainen :P Alleen wat mij er vooral van weerhoud is dat ik wel in de omgeving wil overnachten (anders is het 1,5 uur enkele reis met de auto), maar mij afvraag hoe haalbaar het is om iets te boeken. Zit alles niet gelijk helemaal vol?

Als je mee wilt doen, kun je je het beste gewoon inschrijven. Elk jaar moet er geloot worden onder de debutanten. Dus je kunt er nu niet vanuit gaan dat je volgend jaar mee kan doen, dat ligt helemaal aan de loting.

En alles wat beschikbaar is zit vol. Ik heb er zelf geen ervaring mee, want ik spring thuis in de auto en 20 minuten later sta ijk bij de Wedren.. :) Maar ook daarvoor kun je het beste snel gaan zoeken als je weet dat je mee mag doen. Of een plekje op een camping zoeken, maar ook die zijn al vrij snel volgeboekt, voor zover ik weet.
Wellicht is de beste mogelijkheid wat verder van Nijmegen vandaan en dan in de buurt van een station. Want al het OV is beschikbaar voor lopers tijdens de starttijden
  vrijdag 10 januari 2020 @ 19:48:22 #117
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_190968197
Bedankt voor je reactie en goede tip over het inloten. Was er al bang voor dat overnachten moeilijk gaat worden ;( ben nogal een moeilijke slaper, dus heb een extra uitdaging :P
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 januari 2020 @ 19:57:17 #118
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_190968359
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 19:48 schreef Maraca het volgende:
Bedankt voor je reactie en goede tip over het inloten. Was er al bang voor dat overnachten moeilijk gaat worden ;( ben nogal een moeilijke slaper, dus heb een extra uitdaging :P
Het loten is best wel een dingetje voor debutanten. Je kunt als debutant (voorlopig) inschrijven. De laatste 10 a 15 jaar zijn er altijd teveel en moest er dus geloot worden.
Er is een trekkingsdatum en op die datum krijg je een mail. Oftewel een afwijzing oftewel een mail dat je bent ingeloot. Als je bent ingeloot kun je alsnog via Ideal betalen en ben je ingeschreven.

De laatste 2 jaar kregen alle afvallers dan nog een lotnummer. En was er een extra ronde. Iedereen tot en met een bepaald lotnummers konden dan alsnog inschrijven.

Als je 2 jaar achter elkaar bent uitgeloot, mag je alsnog meedoen. Dus als je in 2020 en 2021 uitgeloot bent, mag je in 2022 meedoen. Let wel, het gaat niet om 2x uitgeloot zijn, het gaat om exact die jaartallen.

En heb je de 4daagse een keer succesvol uitgelopen, dan mag je zonder loten meedoen. Met andere woorden, wordt je ingeloot of ben je al 2x uitgeloot en mag je dus zonder loten meedoen, dan moet je 'm wel uitlopen, anders moet je weer 2x gaan loten.

Tja, het systeem is wat ingewikkeld, maar er willen nu eenmaal zoveel mensen meedoen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 10 januari 2020 @ 20:30:45 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190968884
Gelukkig heb ik een slaapplaats op twintig minuten van de wedren, is weer een zorg minder :7
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_190973880
quote:

Ik heb besloten een hotel te boeken in arnhem, 20 minuten met de trein en 10 minuten wandelen, er gaat snachts een trein die me naar de start van de 50km brengt

Hotels in nijmegen zijn direct vol of niet te betalen (vd valk in lent vraag 1200 euro voor 5 nachten)

Het hotel is al geboekt (zodra dat kon heb ik dat gedaan), en ik kan gratis annuleren tot 1 juni (of 1 juli, weet niet zeker) dus mocht ik uitgeloot worden (voor zowel de hoofdloting als de 1ste en 2de loting) dan geef ik mijn kamer gewoon weer vrij en kost het me niets.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2020 00:53:09 ]
  zaterdag 11 januari 2020 @ 06:36:38 #121
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_190975003
Oh sorry, ik bedoelde niet zozeer dat het persé in Nijmegen moest zijn. Iets verder reizen is echt prima :) weet niet of je het hotel met mij wil delen via DM?

Vandaag maar eens 30km wandelen O+

En bedankt voor de uitleg over het loten! Wat een systeem :D
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 januari 2020 @ 07:48:54 #122
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_190975198
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 00:50 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Het hotel is al geboekt (zodra dat kon heb ik dat gedaan), en ik kan gratis annuleren tot 1 juni (of 1 juli, weet niet zeker) dus mocht ik uitgeloot worden (voor zowel de hoofdloting als de 1ste en 2de loting) dan geef ik mijn kamer gewoon weer vrij en kost het me niets.
Okee, goed gedaan.. Want in Nijmegen gaat je (betaalbaar) inderdaad niet lukken.
pi_190975763
Ik woon gelukkig 15 minuten treinen, 20 minuten bussen of 15 minuten autorijden van Nijmegen af :P.

En mijn 'date' heeft anders nog een kamer aan zo wat het Keizer Karel plein. Maar ik denk dat ik liever alleen slaap!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 januari 2020 @ 20:53:02 #124
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190984228
Waar ik tweede kerstdag na 30 km de laatste twee km serieus last had van m'n benen, vandaag ruim 35 km afgelegd, nagenoeg zonder last. De eerste drieënhalve km van huis naar station (als een dief in het donker, compleet met zaklamp en al) , daarna vanaf Arnhem via Elst naar Nijmegen. Alles bij elkaar is het steeds leuker aan het worden om mezelf uit te dagen om steeds verder te lopen.

pi_190986391
Vandaag mijn eerste km's gemaakt; 12,5km dus.
Ging wel ok! Ondanks dat ik niet helemaal fit ben dus.

Ik moet wel andere schoenen voor in de zomer straks. Mijn goretex North Face schoenen die ik nu draag zijn veel te warm voor straks. Ook al zijn ze luchtdoorlatend.

Binnenkort maar eens bij Bever langs voor advies. Dan kan ik de nieuwe tenminste nog fatsoenlijk inlopen.
pi_190986549
quote:

ik heb m als militair gelopen in 2015 en kon met mn 3 collegas bij de ouders van 1 van hen logeren. Welliswaar in Tiel(dacht ik), dus ff rijden maar het was het me wel waard. Moeders regelde onze ontbijtjes en eten voor onderweg en we konden prima slapen.

ik ben ook eens een week op heumensoord geweest om wacht te lopen en slapen doe je niet op zo'n complex: er is altijd herrie. Ik denk dat dat op andere plekken/slaapzalen in de stad niet anders zal zijn.

Verder is de 4daagse echt leuk, ik wil hem zeker weer doen! ondanks dat ik toen ik dat kruisje kreeg gezworen heb t nooit weer te doen 😂
ik kon weinig trainen(4x 25km totaal dacht ik) en heb best wat momentjes gehad. Ondanks een erg grote blaar(foto op verzoek) had ik het meeste last van mn rugzak(hoef je als burger niet). ik kon op dag 4 amper nog mn baret uit mn beenzak halen en op mn hoofd zetten van de pijn in mn schouder.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 12 januari 2020 @ 08:49:46 #127
147316 crew  DJMO
#trut
pi_190991410
@Bouke-p over dat lopen met rugzak:militairen lopen natuurlijk met een bepaald gewicht in hun rugzak. Zelf heb ik altijd al mijn spullen bij me in een kleine rugzak, zoals minimaal twee flesjes water, een zakje mintnopjes (lekker zout :P) en m'n laptop en 1 of 2 powerbanks. Dat staat qua gewicht niet in verhouding tot wat militairen mee moeten sjouwen en Nou zal ik die laptop tijdens de vierdaagse niet meesjpuwen, maar ik zou zonder m'n rugzak niet kunnen lopen, ben zó gewend aan het dragen van dat ding, dat ik hem al mis als ik vanuit huis even snel boodschappen ga doen voor ik echt op pad ga.

En over schoenen. Ik zweer bij m'n hardloopschoenen. Ik heb ook lowa's staan thuis, maar daar kan ik gewoon geen langere afstanden mee afleggen. Die dingen zijn me veel te zwaar en warm aan m'n voeten. Ze zijn fijn voor korte afstandjes in het bos ofzo, maar niet voor de verharde weg.

pi_191011854
Over die uitloting he?

Worden die gedaan per afstand?

quote:
Inschrijvingen individueel: 41.655
30km (Blauw) individueel = 11.854 (= 28,46% van de individuele inschrijvingen)
40km (Geel) individueel = 20.035 (= 48,10% van de individuele inschrijvingen)
50km (Rood) individueel = 8.571 (= 20,58% van de individuele inschrijvingen)
40km (Groen) individueel = 1.195 (= 2,87% van de individuele inschrijvingen)

Inschrijvingen burgergroep: 1.551
30km (Blauw) burgergroep = 167 (= 10,77% van de burgergroepinschrijvingen)
40km (Geel) burgergroep = 851 (= 54,87% van de burgergroepinschrijvingen)
50km (Rood) burgergroep = 533 (= 34,36% van de burgergroepinschrijvingen)

Inschrijvingen militair detachement: 4.225
40km (Groen) detachement = 4.225

Dat er bv
9.000 plekken zijn voor 50km en 25.000 plekken voor de 40km
en als er dan 9100 mensen inschrijven voor de 50km, en 30.000 mensen voor de 40km

Je als 40km loper meer kans maakt om mee te lopen?

of worden alle aantallen op een hoop gegooid en kijken ze in beginsel niet naar je afstand?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 januari 2020 @ 17:34:38 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_191011923
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 17:29 schreef Dries4Ever het volgende:
Over die uitloting he?

[..]

Dat er bv
en als er dan 9100 mensen inschrijven voor de 50km, en 30.000 mensen voor de 40km

of worden alle aantallen op een hoop gegooid en kijken ze in beginsel niet naar je afstand?
Lotingssysteem gaat in de ban. Ze breiden het aantal inschrijvingen uit naar 49.000,daarbij rekening houdend met het aantal afhakers en de no-shows

Moderator / FOK!Fotograaf maandag 13 januari 2020 @ 18:48:41 #130
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_191012928
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 17:29 schreef Dries4Ever het volgende:
Over die uitloting he?

[..]

Dat er bv

Het lotingsysteem blijkt helemaal te veranderen is vandaag bekend geworden. En met de afstanden wordt geen rekening gehouden. Dat is ook wat lastig, aangezien je van afstand kunt veranderen als je reglementaire afstand 30 of 40 km is. Zo mag ik 40 lopen, maar heb ik vorig jaar voor de 50 ingeschreven en mijn inschrijving later heb gewijzigd naar 40.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 januari 2020 @ 18:53:51 #131
147316 crew  DJMO
#trut
pi_191012982

pi_191013525
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 17:34 schreef DJMO het volgende:

[..]

Lotingssysteem gaat in de ban. Ze breiden het aantal inschrijvingen uit naar 49.000,daarbij rekening houdend met het aantal afhakers en de no-shows
nou nee,alleen de nummers veranderen.

ze schreven zelf
quote:
Voor de 103de Vierdaagse hebben 52.330 mensen ingeschreven. Van hen hadden er 40.188 direct recht op een startbewijs. Dit betekent dat 12.142 mensen de loting moeten afwachten. Met een vooraf ingestelde inschrijflimiet van 47.000 worden er vrijdag 29 maart 6.812 resterende startbewijzen verloot. Uiteindelijk krijgen 5.330 mensen het bericht dat ze helaas zijn uitgeloot.
https://www.4daagse.nl/nl(...)sbericht-2019-2.html

Van de 12.142 mochten er dus 6812 direct mee lopen, en kwamen er nog eens 2.183 beschikbaar via een loting, dus uiteindelijk mochten er 8995 mensen mee lopen. (let wil dit zijn mensen die zich bewust een 2de en 3de keer hebben ingeschreven, de kans bij een herloting dat je mee mocht doen was behoorlijk groter omdat de 'kroeg inschrijvers' die de volgende dag al niet meer mee wilde lopen)

Dus de loting is er nog steeds, alleen nu weet je direct of je mee mag lopen of niet, met de getallen van vorig jaar (12142 eerste starters en 6812+2000=8812 mensen die daarvan mogen deel nemen.

Op papier is dit hetzelfde aantal, echter:

Stel dat van die 5330 mensen die in eerste instantie niet mee mochten lopen er maar 4000 echt interesse hebben en zich een 2de/3de keer inschreven

Dan is de verdeel sleutel niet 5330/2183 (40% kans)
Maar 4000/2183 (54% kans)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 januari 2020 @ 19:40:49 #133
147316 crew  DJMO
#trut
pi_191013687
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 19:31 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

nou nee,alleen de nummers veranderen.

ze schreven zelf
[..]

https://www.4daagse.nl/nl(...)sbericht-2019-2.html

Van de 12.142 mochten er dus 6812 direct mee lopen, en kwamen er nog eens 2.183 beschikbaar via een loting, dus uiteindelijk mochten er 8995 mensen mee lopen. (let wil dit zijn mensen die zich bewust een 2de en 3de keer hebben ingeschreven, de kans bij een herloting dat je mee mocht doen was behoorlijk groter omdat de 'kroeg inschrijvers' die de volgende dag al niet meer mee wilde lopen)

Dus de loting is er nog steeds, alleen nu weet je direct of je mee mag lopen of niet, met de getallen van vorig jaar (12142 eerste starters en 6812+2000=8812 mensen die daarvan mogen deel nemen.

Op papier is dit hetzelfde aantal, echter:

Stel dat van die 5330 mensen die in eerste instantie niet mee mochten lopen er maar 4000 echt interesse hebben en zich een 2de/3de keer inschreven

Dan is de verdeel sleutel niet 5330/2183 (40% kans)
Maar 4000/2183 (54% kans)
quote:
-edit-

ja, het is nog steeds loten, maar als je uitgeloot wordt, maak je hoe dan ook géén kans meer op alsnog een startbewijs dmv tweede / derde loting.

pi_191013931
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 19:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

[..]

-edit-

ja, het is nog steeds loten, maar als je uitgeloot wordt, maak je hoe dan ook géén kans meer op alsnog een startbewijs dmv tweede / derde loting.
Wat ik nog meer bizar vind is dat als je 150 euro extra betaald (via vierdaagse) dat je gegarandeerd mee loopt. dat is pas schandalig te noemen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 januari 2020 @ 20:00:06 #135
147316 crew  DJMO
#trut
pi_191014000
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 19:55 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Wat ik nog meer bizar vind is dat als je 150 euro extra betaald (via vierdaagse) dat je gegarandeerd mee loopt. dat is pas schandalig te noemen
Ben ik enerzijds met je eens, maar anderzijds: de mensen die zich op die manier inshrijven vallen kennelijk nagenoeg niet af.

pi_191428418
Wie heeft zich al ingeschreven?
En nog tips om te overnachten tijdens de vierdaagse?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 9 februari 2020 @ 17:06:57 #137
147316 crew  DJMO
#trut
pi_191428444
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:05 schreef 18.32 het volgende:
Ik was op de eerste inschrijfdag om tien over tien ingeschreven. Kan alleen maar afwachten of ik word ingeloot. Mocht dat het geval zijn, heb ik een mooie vakantie bij @qltel en @Rewimo in het vooruitzicht :P

Moderator / FOK!Fotograaf zondag 9 februari 2020 @ 17:13:47 #138
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_191428557
quote:
ja, ik wel. Ingeschreven en betaald. Slapen doe ik gewoon thuis.. :)
pi_191487033
* Banaanvragen heeft zich ook ingeschreven (50km), 1ste keer, maar hoef niet mee te doen met de loting. Heb gegarandeerd een kaartje, sterker nog, mijn inschrijving is al definitief en ik heb mijn ticket al binnen. #zinin

Ik ben al wel aan het trainen begonnen, 5, 10 en 15km gelopen nu, van het weekend weer 15.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2020 13:08:13 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 13 februari 2020 @ 14:38:36 #140
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_191488403
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 13:06 schreef Banaanvragen het volgende:
* Banaanvragen heeft zich ook ingeschreven (50km), 1ste keer, maar hoef niet mee te doen met de loting. Heb gegarandeerd een kaartje, sterker nog, mijn inschrijving is al definitief en ik heb mijn ticket al binnen. #zinin

Ik ben al wel aan het trainen begonnen, 5, 10 en 15km gelopen nu, van het weekend weer 15.
Viavierdaagse? Succes met trainen!
pi_191488610
quote:
Nog niet. Moet ik nog doen :o.

En ik slaap lekker in mijn eigen huisje en bed :O 8-). 20 minuutjes met de bus.
pi_191645729
Wat is eigenlijk een goed schema als je de 50km loopt qua rust momenten?

Ik heb gister 20km aan 1 stuk gelopen in 3 en een half uur. Dus zonder rust.

Wat zou beter zijn?

20km
Rust
20km
Rust
10km
Finish

Of een extra pauze?

15km
Rust
15km
Rust
10km
Rust
10km
Finish

Of juist
20km
Rust
10km
Rust
10km
Rust
10km
Finish
?

Wat zouden jullie doen? Of wat is jullie schema?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2020 15:10:16 ]
pi_191646031
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:09 schreef Dries4Ever het volgende:

Wat zouden jullie doen? Of wat is jullie schema?
Er is niet 1 goed schema. Je hebt deelnemers die 1 keer een pauze doen van een kwartier en zo de 50km opbreken in 2 delen van 25km.

Ik hou geen km standen aan maar tijd. Zo na de 2u wandelen vind ik het fijn om een korte pauze in te lassen. Maar soms loopt het zo mooi door dat ik pas na 3 uur een pauze in las.

Maak er vaak een ontbijt (tussen 06u en 7u30), koffiebreak (9u en 10u30) en lunchpauze (12u en 12u30) van. Na de lunch gewoon doorbuffelen en dan kun je eenmaal over de streep zoveel pauzeren als je wilt.

Tien tot vijftien min per keer. Even de benen omhoog, vocht/zout aanvullen en thuisfront op de hoogte houden. Het is maar net wat je zelf het fijnste vindt.
mag het weten
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 23 februari 2020 @ 15:27:06 #144
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_191646065
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:09 schreef Dries4Ever het volgende:

Ik schrijf me elk jaar in voor een verzorgingspost. Die zijn er ongeveer elke 10 kilometer en dus rust ik ook elke 10 kilometer. En dat is voor mij een prima schema. De tijd dat ik rust varieert wel bij mij. De ene pauze is kort, de andere langer. Je moet ook rusten voordat je moe bent, niet als je moe bent.

Maar rusten is voor iedereen anders. Houd er ook rekening mee, dat de 4daagse lopen vermoeiender is dan normaal lopen. Het is veel drukker, je kunt niet je eigen tempo lopen. Aan de ene kant is het enorm motiverend, aan de andere kant ook vermoeiend.
pi_191662464
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:27 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik schrijf me elk jaar in voor een verzorgingspost. Die zijn er ongeveer elke 10 kilometer en dus rust ik ook elke 10 kilometer.
Dit snap ik even niet? hoe bedoel je dat je jezelf inschrijft voor een verzorgingspost?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 februari 2020 @ 14:05:15 #146
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_191662916
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:35 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Dit snap ik even niet? hoe bedoel je dat je jezelf inschrijft voor een verzorgingspost?
Er zijn privé-verzorgingsposten waar je niet terecht kunt. Er zijn ook verzorgingsposten waarvoor je je op kunt geven. Ik schrijf me altijd in bij de RET (zie hun website).
Ze hebben daar banken om rustig even te zitten, maar je krijgt ook consumptiekaarten waarmee je van alles kunt krijgen. Uiteraard koffie en thee, maar ook broodjes, koeken, snoepjes, allerlei frisdranken en nog veel meer. Voor mij genoeg om de dag door te komen. Ik sjouw dus niet mijn eigen eten mee in een rugzak, maar heb een klein heuptasje bij met alleen wat flesjes water erin. Die rustposten van de RET vind je ongeveer elke 10 km langs de route. En zo zijn er vast wel meer, maar die weet ik dan niet.
Er zijn ook organisaties die 1 rustpost per dag hebben. En de KWBN (als je daar lid van bent) heeft ook een rustpost, meestal een beetje aan het eind van de route. Heb je verder niet veel aan, alhoewel je er meestal wel gesponsord spul kunt krijgen.
pi_191663640
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:05 schreef qltel het volgende:

[..]

Er zijn privé-verzorgingsposten waar je niet terecht kunt. Er zijn ook verzorgingsposten waarvoor je je op kunt geven. Ik schrijf me altijd in bij de RET (zie hun website).
Ze hebben daar banken om rustig even te zitten, maar je krijgt ook consumptiekaarten waarmee je van alles kunt krijgen. Uiteraard koffie en thee, maar ook broodjes, koeken, snoepjes, allerlei frisdranken en nog veel meer. Voor mij genoeg om de dag door te komen. Ik sjouw dus niet mijn eigen eten mee in een rugzak, maar heb een klein heuptasje bij met alleen wat flesjes water erin. Die rustposten van de RET vind je ongeveer elke 10 km langs de route. En zo zijn er vast wel meer, maar die weet ik dan niet.
Er zijn ook organisaties die 1 rustpost per dag hebben. En de KWBN (als je daar lid van bent) heeft ook een rustpost, meestal een beetje aan het eind van de route. Heb je verder niet veel aan, alhoewel je er meestal wel gesponsord spul kunt krijgen.
Die van de wandelbond kende ik wel, daar zat ik aan te denken om daar lid van te worden, maar die RET stop is een veel betere optie lees ik wel.

en 52 euro voor 4 dagen eten en drinken, daar kun je helemaal niets van zeggen. Wat een goede tip. Mocht ik ingeloot worden dan ga ik hier zeker gebruik van maken _O_
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 24 februari 2020 @ 15:33:33 #148
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_191664464
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 14:51 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Die van de wandelbond kende ik wel, daar zat ik aan te denken om daar lid van te worden, maar die RET stop is een veel betere optie lees ik wel.

en 52 euro voor 4 dagen eten en drinken, daar kun je helemaal niets van zeggen. Wat een goede tip. Mocht ik ingeloot worden dan ga ik hier zeker gebruik van maken _O_
Klopt. Wandelbond zou ik niet doen. Dat is 1 rustpost per dag en is best duur. (Lid zijn van de wandelbond is trouwens wel een goed idee als je veel wandelt, kost maar 15 euro per jaar en levert je sowieso 5 euro korting op bij de inschrijving van de 4daagse).

RET heeft op de 40 km 4x een rust. Dat zijn 16 rusten over heel de 4daagse. Kost je 3,25 per rust. Ik vind het een koopje. En ze hebben altijd allerlei lekkere dingen.. :)
pi_191679539
quote:
Ik loop niet meer mee. Bedoel, het is van de gekke a: wat je nu moet betalen om mee te doen en b: de manier hoe nu potentiële deelnemers worden uitgeloot / toegelaten .
pi_192142175
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 15:36 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Ik loop niet meer mee. Bedoel, het is van de gekke a: wat je nu moet betalen om mee te doen en b: de manier hoe nu potentiële deelnemers worden uitgeloot / toegelaten .
Ondanks mijn ticket denk ik ook niet dat ik nog mee loop... denk dat het niet meer gaat dit jaar ivm corona.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 14:47:37 #151
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_192143543
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:55 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Ondanks mijn ticket denk ik ook niet dat ik nog mee loop... denk dat het niet meer gaat dit jaar ivm corona.
Waarom zou je niet meelopen als je een ticket hebt? De vraag is of het doorgaat, maar als het doorgaat zou ik niet weten waarom je niet mee zou lopen. Ik twijfel daar in elk geval niet over,. als het doorgaat doe ik mee.
pi_192143632
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:47 schreef qltel het volgende:

[..]

Waarom zou je niet meelopen als je een ticket hebt? De vraag is of het doorgaat, maar als het doorgaat zou ik niet weten waarom je niet mee zou lopen. Ik twijfel daar in elk geval niet over,. als het doorgaat doe ik mee.
Ik denk dat ik niet mee loop, omdat ik denk dat het niet door gaat.
Als het wel door gaat loop ik wel mee, maar heel eerlijk, ik zie het niet gebeuren.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 15:12:03 #153
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_192144119
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:51 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Ik denk dat ik niet mee loop, omdat ik denk dat het niet door gaat.
Als het wel door gaat loop ik wel mee, maar heel eerlijk, ik zie het niet gebeuren.
Ik zie het wel. Het is te leuk om mee te doen, om mijn inschrijving te annuleren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')