Wil je mee gaan lopen? Eerste keer?quote:Op zondag 5 januari 2020 23:29 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
mooie kick, de inschrijvingen beginnen bijna... weet iemand wanneer?
Ik ook, voor de 3e keer.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:04 schreef Anne het volgende:
Ik ga mijzelf inschrijven in ieder geval.
Voor de eerste keer.
In mei alvast een voorproefje door 42km te wandelen in/rond Cuijk!
Dit weekend alvast 12km (of het dubbele) wandelen, mits ik mij fit voel (lig nu met griep op bed nog).
https://www.80landvancuijk.nl/quote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:16 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik ook, voor de 3e keer.
Ik ga over 2 weken in Egmond wandelen. En ga de komende tijd een groot aantal oefen-wandelingen maken. Ook rondom Cuijk..(waarom in mei 42 km rondom Cuijk trouwens?)
Okee, cool. Ik wil ooit nog wel eens een Kennedytocht (80km) lopen.. Maar niet op 16 mei..quote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:22 schreef Anne het volgende:
[..]
https://www.80landvancuijk.nl/
Ik heb mij hiervoor aangemeld, als stok achter de deur.
80 vond ik wat veel voor een eerste keer, dus ik doe de 42km.
Het klinkt misschien dom en nonchalant, maar heel veel oefenen (en zeker geen dagen achter elkaar) ga ik niet doenquote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:28 schreef qltel het volgende:
[..]
Okee, cool. Ik wil ooit nog wel eens een Kennedytocht (80km) lopen.. Maar niet op 16 mei..
Houd er rekening mee dat je 4 dagen moet lopen. Dat is een stuk zwaarder dan 42 km op 1 dag. Het kost mij in elk geval een hoop oefentijd. Maar goed, dat is ook wel weer leuk..En het is allemaal verharde weg (op een klein stukje zandpad na), oefen dus ook vooral op verharde en saaie weg, dat scheelt je een hoop tijdens het lopen over saaie dijken en zo.
Misschien zien we elkaar nog wel in juli..
Hopelijk werkt het voor je. Aanhaken is trouwens lastig, het is op de meeste stukken van de route nogal druk. En jij loopt de 40 (neem ik aan) en dat is nog de drukste van allemaal ook. Je moet dus maar meelopen met de meute..quote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:36 schreef Anne het volgende:
[..]
Het klinkt misschien dom en nonchalant, maar heel veel oefenen (en zeker geen dagen achter elkaar) ga ik niet doen.
Ik zie het wel! Ik heb redelijk wat doorzettingsvermogen en ga daar vooral maar op vertrouwen.
Ik hoop enerzijds ook bij iemand aan te kunnen haken die een lekker tempo loopt (dat werkte voor mij bijvoorbeeld bij de zevenheuvelennacht). En anders toch maar alleen met mijn muziek.
Als je mee wilt doen, kun je je het beste gewoon inschrijven. Elk jaar moet er geloot worden onder de debutanten. Dus je kunt er nu niet vanuit gaan dat je volgend jaar mee kan doen, dat ligt helemaal aan de loting.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 18:25 schreef Maraca het volgende:
Zit er ook aan te denken om mij in te schrijven. Misschien nog niet dit jaar, maar volgend jaar. Eerst maar eens een beetje fatsoenlijk trainenAlleen wat mij er vooral van weerhoud is dat ik wel in de omgeving wil overnachten (anders is het 1,5 uur enkele reis met de auto), maar mij afvraag hoe haalbaar het is om iets te boeken. Zit alles niet gelijk helemaal vol?
Hebben jullie daar ervaring mee? Of tips?
Wil sowieso niet met meerdere mensen op een kamer
Het loten is best wel een dingetje voor debutanten. Je kunt als debutant (voorlopig) inschrijven. De laatste 10 a 15 jaar zijn er altijd teveel en moest er dus geloot worden.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:48 schreef Maraca het volgende:
Bedankt voor je reactie en goede tip over het inloten. Was er al bang voor dat overnachten moeilijk gaat wordenben nogal een moeilijke slaper, dus heb een extra uitdaging
Ik heb besloten een hotel te boeken in arnhem, 20 minuten met de trein en 10 minuten wandelen, er gaat snachts een trein die me naar de start van de 50km brengtquote:Op vrijdag 10 januari 2020 18:25 schreef Maraca het volgende:
Zit er ook aan te denken om mij in te schrijven. Misschien nog niet dit jaar, maar volgend jaar. Eerst maar eens een beetje fatsoenlijk trainenAlleen wat mij er vooral van weerhoud is dat ik wel in de omgeving wil overnachten (anders is het 1,5 uur enkele reis met de auto), maar mij afvraag hoe haalbaar het is om iets te boeken. Zit alles niet gelijk helemaal vol?
Okee, goed gedaan.. Want in Nijmegen gaat je (betaalbaar) inderdaad niet lukken.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 00:50 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Het hotel is al geboekt (zodra dat kon heb ik dat gedaan), en ik kan gratis annuleren tot 1 juni (of 1 juli, weet niet zeker) dus mocht ik uitgeloot worden (voor zowel de hoofdloting als de 1ste en 2de loting) dan geef ik mijn kamer gewoon weer vrij en kost het me niets.
ik heb m als militair gelopen in 2015 en kon met mn 3 collegas bij de ouders van 1 van hen logeren. Welliswaar in Tiel(dacht ik), dus ff rijden maar het was het me wel waard. Moeders regelde onze ontbijtjes en eten voor onderweg en we konden prima slapen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 18:25 schreef Maraca het volgende:
Dat er bvquote:Inschrijvingen individueel: 41.655
30km (Blauw) individueel = 11.854 (= 28,46% van de individuele inschrijvingen)
40km (Geel) individueel = 20.035 (= 48,10% van de individuele inschrijvingen)
50km (Rood) individueel = 8.571 (= 20,58% van de individuele inschrijvingen)
40km (Groen) individueel = 1.195 (= 2,87% van de individuele inschrijvingen)
Inschrijvingen burgergroep: 1.551
30km (Blauw) burgergroep = 167 (= 10,77% van de burgergroepinschrijvingen)
40km (Geel) burgergroep = 851 (= 54,87% van de burgergroepinschrijvingen)
50km (Rood) burgergroep = 533 (= 34,36% van de burgergroepinschrijvingen)
Inschrijvingen militair detachement: 4.225
40km (Groen) detachement = 4.225
Lotingssysteem gaat in de ban. Ze breiden het aantal inschrijvingen uit naar 49.000,daarbij rekening houdend met het aantal afhakers en de no-showsquote:Op maandag 13 januari 2020 17:29 schreef Dries4Ever het volgende:
Over die uitloting he?
Worden die gedaan per afstand?
[..]
Dat er bv
9.000 plekken zijn voor 50km en 25.000 plekken voor de 40km
en als er dan 9100 mensen inschrijven voor de 50km, en 30.000 mensen voor de 40km
Je als 40km loper meer kans maakt om mee te lopen?
of worden alle aantallen op een hoop gegooid en kijken ze in beginsel niet naar je afstand?
Het lotingsysteem blijkt helemaal te veranderen is vandaag bekend geworden. En met de afstanden wordt geen rekening gehouden. Dat is ook wat lastig, aangezien je van afstand kunt veranderen als je reglementaire afstand 30 of 40 km is. Zo mag ik 40 lopen, maar heb ik vorig jaar voor de 50 ingeschreven en mijn inschrijving later heb gewijzigd naar 40.quote:Op maandag 13 januari 2020 17:29 schreef Dries4Ever het volgende:
Over die uitloting he?
Worden die gedaan per afstand?
[..]
Dat er bv
9.000 plekken zijn voor 50km en 25.000 plekken voor de 40km
en als er dan 9100 mensen inschrijven voor de 50km, en 30.000 mensen voor de 40km
Je als 40km loper meer kans maakt om mee te lopen?
of worden alle aantallen op een hoop gegooid en kijken ze in beginsel niet naar je afstand?
nou nee,alleen de nummers veranderen.quote:Op maandag 13 januari 2020 17:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
Lotingssysteem gaat in de ban. Ze breiden het aantal inschrijvingen uit naar 49.000,daarbij rekening houdend met het aantal afhakers en de no-shows
https://www.4daagse.nl/nl(...)sbericht-2019-2.htmlquote:Voor de 103de Vierdaagse hebben 52.330 mensen ingeschreven. Van hen hadden er 40.188 direct recht op een startbewijs. Dit betekent dat 12.142 mensen de loting moeten afwachten. Met een vooraf ingestelde inschrijflimiet van 47.000 worden er vrijdag 29 maart 6.812 resterende startbewijzen verloot. Uiteindelijk krijgen 5.330 mensen het bericht dat ze helaas zijn uitgeloot.
quote:Op maandag 13 januari 2020 19:31 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
nou nee,alleen de nummers veranderen.
ze schreven zelf
[..]
https://www.4daagse.nl/nl(...)sbericht-2019-2.html
Van de 12.142 mochten er dus 6812 direct mee lopen, en kwamen er nog eens 2.183 beschikbaar via een loting, dus uiteindelijk mochten er 8995 mensen mee lopen. (let wil dit zijn mensen die zich bewust een 2de en 3de keer hebben ingeschreven, de kans bij een herloting dat je mee mocht doen was behoorlijk groter omdat de 'kroeg inschrijvers' die de volgende dag al niet meer mee wilde lopen)
Dus de loting is er nog steeds, alleen nu weet je direct of je mee mag lopen of niet, met de getallen van vorig jaar (12142 eerste starters en 6812+2000=8812 mensen die daarvan mogen deel nemen.
Op papier is dit hetzelfde aantal, echter:
Stel dat van die 5330 mensen die in eerste instantie niet mee mochten lopen er maar 4000 echt interesse hebben en zich een 2de/3de keer inschreven
Dan is de verdeel sleutel niet 5330/2183 (40% kans)
Maar 4000/2183 (54% kans)
-edit-quote:Op maandag 13 januari 2020 18:53 schreef DJMO het volgende:
Inschrijving 'Walk of the World' van start op 3 februari, inschrijfgeld verhoogd
hier meer info
Wat ik nog meer bizar vind is dat als je 150 euro extra betaald (via vierdaagse) dat je gegarandeerd mee loopt. dat is pas schandalig te noemenquote:Op maandag 13 januari 2020 19:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
[..]
-edit-
ja, het is nog steeds loten, maar als je uitgeloot wordt, maak je hoe dan ook géén kans meer op alsnog een startbewijs dmv tweede / derde loting.
Ben ik enerzijds met je eens, maar anderzijds: de mensen die zich op die manier inshrijven vallen kennelijk nagenoeg niet af.quote:Op maandag 13 januari 2020 19:55 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Wat ik nog meer bizar vind is dat als je 150 euro extra betaald (via vierdaagse) dat je gegarandeerd mee loopt. dat is pas schandalig te noemen
Ik was op de eerste inschrijfdag om tien over tien ingeschreven. Kan alleen maar afwachten of ik word ingeloot. Mocht dat het geval zijn, heb ik een mooie vakantie bij @qltel en @Rewimo in het vooruitzichtquote:Op zondag 9 februari 2020 17:05 schreef 18.32 het volgende:
Wie heeft zich al ingeschreven?
En nog tips om te overnachten tijdens de vierdaagse?
ja, ik wel. Ingeschreven en betaald. Slapen doe ik gewoon thuis..quote:Op zondag 9 februari 2020 17:05 schreef 18.32 het volgende:
Viavierdaagse? Succes met trainen!quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:06 schreef Banaanvragen het volgende:
* Banaanvragen heeft zich ook ingeschreven (50km), 1ste keer, maar hoef niet mee te doen met de loting. Heb gegarandeerd een kaartje, sterker nog, mijn inschrijving is al definitief en ik heb mijn ticket al binnen. #zinin
Ik ben al wel aan het trainen begonnen, 5, 10 en 15km gelopen nu, van het weekend weer 15.
Nog niet. Moet ik nog doenquote:Op zondag 9 februari 2020 17:05 schreef 18.32 het volgende:
Er is niet 1 goed schema. Je hebt deelnemers die 1 keer een pauze doen van een kwartier en zo de 50km opbreken in 2 delen van 25km.quote:Op zondag 23 februari 2020 15:09 schreef Dries4Ever het volgende:
Wat is eigenlijk een goed schema als je de 50km loopt qua rust momenten?
Wat zouden jullie doen? Of wat is jullie schema?
Ik schrijf me elk jaar in voor een verzorgingspost. Die zijn er ongeveer elke 10 kilometer en dus rust ik ook elke 10 kilometer. En dat is voor mij een prima schema. De tijd dat ik rust varieert wel bij mij. De ene pauze is kort, de andere langer. Je moet ook rusten voordat je moe bent, niet als je moe bent.quote:Op zondag 23 februari 2020 15:09 schreef Dries4Ever het volgende:
Wat is eigenlijk een goed schema als je de 50km loopt qua rust momenten?
Dit snap ik even niet? hoe bedoel je dat je jezelf inschrijft voor een verzorgingspost?quote:Op zondag 23 februari 2020 15:27 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik schrijf me elk jaar in voor een verzorgingspost. Die zijn er ongeveer elke 10 kilometer en dus rust ik ook elke 10 kilometer.
Er zijn privé-verzorgingsposten waar je niet terecht kunt. Er zijn ook verzorgingsposten waarvoor je je op kunt geven. Ik schrijf me altijd in bij de RET (zie hun website).quote:Op maandag 24 februari 2020 13:35 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Dit snap ik even niet? hoe bedoel je dat je jezelf inschrijft voor een verzorgingspost?
Die van de wandelbond kende ik wel, daar zat ik aan te denken om daar lid van te worden, maar die RET stop is een veel betere optie lees ik wel.quote:Op maandag 24 februari 2020 14:05 schreef qltel het volgende:
[..]
Er zijn privé-verzorgingsposten waar je niet terecht kunt. Er zijn ook verzorgingsposten waarvoor je je op kunt geven. Ik schrijf me altijd in bij de RET (zie hun website).
Ze hebben daar banken om rustig even te zitten, maar je krijgt ook consumptiekaarten waarmee je van alles kunt krijgen. Uiteraard koffie en thee, maar ook broodjes, koeken, snoepjes, allerlei frisdranken en nog veel meer. Voor mij genoeg om de dag door te komen. Ik sjouw dus niet mijn eigen eten mee in een rugzak, maar heb een klein heuptasje bij met alleen wat flesjes water erin. Die rustposten van de RET vind je ongeveer elke 10 km langs de route. En zo zijn er vast wel meer, maar die weet ik dan niet.
Er zijn ook organisaties die 1 rustpost per dag hebben. En de KWBN (als je daar lid van bent) heeft ook een rustpost, meestal een beetje aan het eind van de route. Heb je verder niet veel aan, alhoewel je er meestal wel gesponsord spul kunt krijgen.
Klopt. Wandelbond zou ik niet doen. Dat is 1 rustpost per dag en is best duur. (Lid zijn van de wandelbond is trouwens wel een goed idee als je veel wandelt, kost maar 15 euro per jaar en levert je sowieso 5 euro korting op bij de inschrijving van de 4daagse).quote:Op maandag 24 februari 2020 14:51 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Die van de wandelbond kende ik wel, daar zat ik aan te denken om daar lid van te worden, maar die RET stop is een veel betere optie lees ik wel.
en 52 euro voor 4 dagen eten en drinken, daar kun je helemaal niets van zeggen. Wat een goede tip. Mocht ik ingeloot worden dan ga ik hier zeker gebruik van maken
Ik loop niet meer mee. Bedoel, het is van de gekke a: wat je nu moet betalen om mee te doen en b: de manier hoe nu potentiële deelnemers worden uitgeloot / toegelaten .quote:Op zondag 9 februari 2020 17:05 schreef 18.32 het volgende:
Ondanks mijn ticket denk ik ook niet dat ik nog mee loop... denk dat het niet meer gaat dit jaar ivm corona.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:36 schreef rmrt2010 het volgende:
[..]
Ik loop niet meer mee. Bedoel, het is van de gekke a: wat je nu moet betalen om mee te doen en b: de manier hoe nu potentiële deelnemers worden uitgeloot / toegelaten .
Waarom zou je niet meelopen als je een ticket hebt? De vraag is of het doorgaat, maar als het doorgaat zou ik niet weten waarom je niet mee zou lopen. Ik twijfel daar in elk geval niet over,. als het doorgaat doe ik mee.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:55 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Ondanks mijn ticket denk ik ook niet dat ik nog mee loop... denk dat het niet meer gaat dit jaar ivm corona.
Ik denk dat ik niet mee loop, omdat ik denk dat het niet door gaat.quote:Op donderdag 19 maart 2020 14:47 schreef qltel het volgende:
[..]
Waarom zou je niet meelopen als je een ticket hebt? De vraag is of het doorgaat, maar als het doorgaat zou ik niet weten waarom je niet mee zou lopen. Ik twijfel daar in elk geval niet over,. als het doorgaat doe ik mee.
Ik zie het wel. Het is te leuk om mee te doen, om mijn inschrijving te annuleren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 14:51 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet mee loop, omdat ik denk dat het niet door gaat.
Als het wel door gaat loop ik wel mee, maar heel eerlijk, ik zie het niet gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |