abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203452117
Heb Nijmegen twee keer gelopen, in 2005 en 2006 geloof ik. Ben er toch een beetje op uitgekeken omdat het belachelijk massaal is en elk jaar erger lijkt te worden.
Vind nu m'n voldoening in Kennedymarsen _O_ 80 km in 20 uur. Ook wil ik de Dodentocht nog eens doen, maar sinds ik papa ben heb ik niet veel tijd meer om te wandelen -O-
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 31 januari 2022 @ 21:17:45 #202
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203452376
quote:
19s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:00 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Heb Nijmegen twee keer gelopen, in 2005 en 2006 geloof ik.
Dan was je snel klaar.

Kennedymarsen, respect. Ik ben een paar keer uitgedaagd om het te doen, maar ik begin er toch maar niet aan. Die vier dagen massa bevalt me eigenlijk prima :9
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 31 januari 2022 @ 21:21:32 #203
147316 crew  DJMO
#trut
pi_203452435
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan was je snel klaar.

Kennedymarsen, respect. Ik ben een paar keer uitgedaagd om het te doen, maar ik begin er toch maar niet aan. Die vier dagen massa bevalt me eigenlijk prima :9
Een kennedy staat nog steeds op m'n verlanglijstje. Vooralsnog eerst maar de komende 4daagse uitlopen. Ik heb een gegarandeerde startplek dus.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_203452446
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dan was je snel klaar.

Kan ook 2004 geweest zijn hoor :+ Was er in ieder geval niet bij toen de boel is afgeblazen :+
Brutal. Fucking. Metal.
  maandag 31 januari 2022 @ 21:23:51 #205
346939 Janneke141
pi_203452461
quote:
19s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Kan ook 2004 geweest zijn hoor :+ Was er in ieder geval niet bij toen de boel is afgeblazen :+
Ik wel, maar het is echt totaal langs me heengegaan. Het is dat mijn moeder me 's avonds belde met de mededeling dat het was afgelast, want anders had ik woensdagochtend doodleuk op de Wedren gestaan.
pi_203671923
Ingeschreven en betaald *O*
  dinsdag 15 februari 2022 @ 12:24:52 #207
346939 Janneke141
pi_203672327
Ik ga het niet doen dit jaar. Meteen vanaf zaterdag start ik met een week vrijwilligerswerk. Daar kwam ik op mijn twintigste nog wel mee weg, maar nu heb ik echt meer rust nodig :')
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 15 februari 2022 @ 12:40:15 #208
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_203672518
Ik heb ook ingeschreven en betaald. En gelijk ook mijn moeder van 87 ingeschreven (die gaat voor de 2e keer in d'r leven de 30 doen).

En ook de titel van het topic aangepast :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 februari 2022 @ 12:40:37 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_203672523
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:54 schreef Dries4Ever het volgende:
Ingeschreven en betaald *O*
#metoo
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_203674185
Iemand nog tips voor goeie wandelschoenen? (of mss beter als ik daar een apart topic voor aanmaak?)
afspraak tandarts verzetten
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 15 februari 2022 @ 15:34:13 #211
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_203674783
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:56 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Iemand nog tips voor goeie wandelschoenen? (of mss beter als ik daar een apart topic voor aanmaak?)
Ja, ga naar een winkel die Meindl, Lowa en Hanwag verkoopt, pas ze, en zie waar je goed op kunt lopen. Houd er daarbij ook rekening mee dat je voeten bij grote belasting (en warmte) uitzetten. Bij mij scheelt dat ongeveer 1 maat, en dus koop ik mijn wandelschoenen standaard 1 maat te groot.

Ga vooral niet uit van adviezen als "koop die en die schoen" want dat die voor een ander persoon goed zijn, zegt niet dat ze voor jou goed zijn. Pas ze aan en probeer ze.

Als dat voor de 4daagse is maakt het niet zoveel uit. De 4daagse is voor 95% verharde weg, en dan voldoet elke schoen waar je goed op kunt wandelen. Ik ga de 4daagse deze keer waarschijnlijk lopen op een paar hardloopschoenen.
pi_203674900
Bijna zeven uur wandelen op schoenen met zo’n demping zou ik echt niet fijn vinden!

Wandelschoenen zijn heel persoonlijk. Richt je vooral niet op één merk maar probeer uit en vooral ook: goed testen tijdens trainingen :s) plus het cijfer is niet belangrijk, vergeet de maat maar voel hoe ze zitten! Dat is ook weer per merk anders

Ik ga alleen mijn collega’s een dag aanmoedigen op de zeven heuvelenweg als alles door gaat
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 februari 2022 @ 16:00:55 #213
147316 crew  DJMO
#trut
pi_203675163
Ik heb hier een paar lowa's in de kast staan, maar ik kan er simpelweg geen lange afstanden mee lopen. Zelf zweer ik al jaren bij m'n Brooks hardloopschoenen. Maar wat @qltel zegt: ga naar een goede zaak en laat je daar adviseren. Wij kunnen wel van alles roepen, maar dat gaat je geen stap verder helpen.

Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 15 februari 2022 @ 16:06:51 #214
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_203675239
Overigens, bespaar er niet op. De goedkope schoenen van de bekende merken (die ik net noemde) lopen heel goed, maar slijten ook snel.

Ik heb een paar Lowa Renegade versleten in het oefenen voor, en het lopen van de 4daagse in 2018. Daarna konden ze de container in. Ik heb nu een paar Lowa Camino. Zijn een stukje duurder (zijn ook bergschoenen) maar gaan ook veel langer mee, en als de zolen versleten zijn, kunnen ze vervangen worden.
pi_203675847
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:00 schreef DJMO het volgende:
Ik heb hier een paar lowa's in de kast staan, maar ik kan er simpelweg geen lange afstanden mee lopen. Zelf zweer ik al jaren bij m'n Brooks hardloopschoenen. Maar wat @:qltel zegt: ga naar een goede zaak en laat je daar adviseren. Wij kunnen wel van alles roepen, maar dat gaat je geen stap verder helpen.
Ja dit herken ik wel, paar jaar geleden eens Lowa's aangeschaft waarvan de zool zo stug bleek te zijn dat ik er meer blaren op liep dan in m'n sneakers :P :%
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 februari 2022 @ 17:05:32 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_203675920
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:59 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Ja dit herken ik wel, paar jaar geleden eens Lowa's aangeschaft waarvan de zool zo stug bleek te zijn dat ik er meer blaren op liep dan in m'n sneakers :P :%
Nadat ik door stijfkoppigheid in 2012 een knieblessure opliep omdat ik wel even stoer zou gaan hardlopen op m'n afgetrapte nike's, ben ik wel genezen. Koop sindsdien alleen nog schoenen bij de runnersworld ;)

Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 15 februari 2022 @ 17:08:40 #217
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_203675958
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:59 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Goede wandelschoenen hebben zeker een lange tijd nodig om eraan te wennen. De goedkopere (Renegade o.a.) wennen veel sneller, maar slijten dan ook veel sneller.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2022 @ 20:11:33 #218
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_203679795
Tips over schoenen kun je ook in deze reeks vinden: SPT / (Berg)wandelen, hiken en alles wat daarbij hoort #9
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_203680042
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:56 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Laat je goed voorlichten en ga naar een goede zaak zoals hier boven al is gezegd. Een 'normale' hardloopwinkel zou ik niet aanraden, ik heb gemerkt dat hier niet altijd even gekwalificeerd personeel rond loopt. En enkel kijken naar je oude schoenen of afwikkeling van de voet zegt ook niet alles.

Ik ben een winkel tegen gekomen waar ze naast de videomeeting (wat ze ongeveer allemaal doen) ook kijken naar de stand van je voet, zoals ze bij de podoloog ook doen als je zolen aangemeten krijgt. Op een scanner staan, eelt en voet soort in kaart brengen en vanuit het totaal plaatje advies geven over de beste schoen.

Ik ben dus bij een winkel uitgekomen waar een podoloog in dienst was en ben uitgekomen bij Brooks wandelschoenen. tot nu toe tochten tot 30km er op gemaakt zonder problemen, waarbij ik bij mijn Lowas na verloop van tijd klachten kreeg in mijn hak
pi_203682527
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:19 schreef Dries4Ever het volgende:
Laat je goed voorlichten en ga naar een goede zaak zoals hier boven al is gezegd. Een 'normale' hardloopwinkel zou ik niet aanraden, ik heb gemerkt dat hier niet altijd even gekwalificeerd personeel rond loopt. En enkel kijken naar je oude schoenen of afwikkeling van de voet zegt ook niet alles.
Hebben ze überhaupt wel wandelschoenen in een hardloopzaak dan? :P Iedereen moet weten waar die op loopt natuurlijk, maar lijkt mij ook niet fijn eigenlijk, mijn hardloopschoenen zijn best wel mushy/springerig om de klappen van het harlopen uit te dempen en om de voet mooi af te laten wikkelen maar voor een goede wandelschoen is het juist fijner dat die zool wel wat steviger is (maar ook weer niet te hard zoals Lowa's, die misschien ook meer bedoeld voor wandelingen in de natuur en niet zo zeer op geasfalteerde wegen).

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:19 schreef Dries4Ever het volgende:
Ik ben een winkel tegen gekomen waar ze naast de videomeeting (wat ze ongeveer allemaal doen) ook kijken naar de stand van je voet, zoals ze bij de podoloog ook doen als je zolen aangemeten krijgt. Op een scanner staan, eelt en voet soort in kaart brengen en vanuit het totaal plaatje advies geven over de beste schoen.
Welke winkel is dat? Of wil je dat voor jezelf houden? :D

Geen grote fan van Bever of Zwerfkei trouwens, laatste keer dat ik daar was 1,5 uur schoenen wezen passen uiteindelijk met lege handen weer buiten te staan _O-
pi_203683409
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:08 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Welke winkel is dat? Of wil je dat voor jezelf houden?
In mijn geval: in huissen: Huisman sport

Maar er zijn er echt veel meer die dat doen hoor, en de schoenen die ik kocht, daar heb ik later een tweede (reserve) paar voor gekocht via amazon, die waren 11 euro goedkoper dan wat ik daar in de winkel voor heb betaald.
pi_203875425
de eerste kilometers zitten er op. 6 beginnende tochten gemaakt, afgelopen zaterdag 20km gelopen, totaal 78km

Het valt me op dat er veel verschillen zitten in trainingsschema's
als ik naar de officiële 4daagse site kijk (edit: trainingsschema is verwijderd, dit is wat er vorig jaar stond)
hebben ze het daar over 14 trainingen, 525km. met een relatief snelle opbouw (10, 15, 20, 25, 40, 50), een maximum dagloop van 60km en twee keer twee dagen achter elkaar van 40,40 en 50,50

een andere welke ik tegen kwam was die van de via vierdaagse met 22 trainingen, 600km en een heel geleidelijke opbouw, een maximum dagloop van 55km en drie keer twee dagen achter elkaar van 30,30 - 40,30 en 50,40

Waar ligt jullie voorkeur?
- een snelle opbouw, minder trainingen maar wel langere trainingen, minder tijd
- een geleidelijke opbouw, meer trainingen, korter maar uiteindelijk wel meer tijd
- of iets anders?
pi_203875490
POLL
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 februari 2022 @ 11:29:27 #224
147316 crew  DJMO
#trut
pi_203875546
Mijn basis is voldoende, maar in de aanloop naar ga ik wel m'n gemiddelde dagafstand rustig maar gestaag opnieuw uitbouwen. Vaker trainen met middellange afstanden heeft dus mijn voorkeur. Ik hou me verder niet aan schema's van derden, ik doe wat voor mij goedvoelt.

Moderator / FOK!Fotograaf maandag 28 februari 2022 @ 13:14:25 #225
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_203877354
Zelfde als DJMO hier.

Ik loop regelmatig en loop gewoon elke keer wat verder.

Ik oefen wel op harde ondergrond (tenslotte is 4daagse-route compleet verhard) en op saaie weg, want dat zijn de grootste struikelblokken voor velen tijdens de 4daagse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')