Ik wel, maar het is echt totaal langs me heengegaan. Het is dat mijn moeder me 's avonds belde met de mededeling dat het was afgelast, want anders had ik woensdagochtend doodleuk op de Wedren gestaan.quote:Op maandag 31 januari 2022 21:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Kan ook 2004 geweest zijn hoorWas er in ieder geval niet bij toen de boel is afgeblazen
#metooquote:
Ja, ga naar een winkel die Meindl, Lowa en Hanwag verkoopt, pas ze, en zie waar je goed op kunt lopen. Houd er daarbij ook rekening mee dat je voeten bij grote belasting (en warmte) uitzetten. Bij mij scheelt dat ongeveer 1 maat, en dus koop ik mijn wandelschoenen standaard 1 maat te groot.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:56 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Iemand nog tips voor goeie wandelschoenen? (of mss beter als ik daar een apart topic voor aanmaak?)
Ja dit herken ik wel, paar jaar geleden eens Lowa's aangeschaft waarvan de zool zo stug bleek te zijn dat ik er meer blaren op liep dan in m'n sneakersquote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:00 schreef DJMO het volgende:
Ik heb hier een paar lowa's in de kast staan, maar ik kan er simpelweg geen lange afstanden mee lopen. Zelf zweer ik al jaren bij m'n Brooks hardloopschoenen. Maar wat @:qltel zegt: ga naar een goede zaak en laat je daar adviseren. Wij kunnen wel van alles roepen, maar dat gaat je geen stap verder helpen.
Nadat ik door stijfkoppigheid in 2012 een knieblessure opliep omdat ik wel even stoer zou gaan hardlopen op m'n afgetrapte nike's, ben ik wel genezen. Koop sindsdien alleen nog schoenen bij de runnersworldquote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:59 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Ja dit herken ik wel, paar jaar geleden eens Lowa's aangeschaft waarvan de zool zo stug bleek te zijn dat ik er meer blaren op liep dan in m'n sneakers![]()
Goede wandelschoenen hebben zeker een lange tijd nodig om eraan te wennen. De goedkopere (Renegade o.a.) wennen veel sneller, maar slijten dan ook veel sneller.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 16:59 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Ja dit herken ik wel, paar jaar geleden eens Lowa's aangeschaft waarvan de zool zo stug bleek te zijn dat ik er meer blaren op liep dan in m'n sneakers![]()
Laat je goed voorlichten en ga naar een goede zaak zoals hier boven al is gezegd. Een 'normale' hardloopwinkel zou ik niet aanraden, ik heb gemerkt dat hier niet altijd even gekwalificeerd personeel rond loopt. En enkel kijken naar je oude schoenen of afwikkeling van de voet zegt ook niet alles.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 14:56 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Iemand nog tips voor goeie wandelschoenen? (of mss beter als ik daar een apart topic voor aanmaak?)
Hebben ze überhaupt wel wandelschoenen in een hardloopzaak dan?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:19 schreef Dries4Ever het volgende:
Laat je goed voorlichten en ga naar een goede zaak zoals hier boven al is gezegd. Een 'normale' hardloopwinkel zou ik niet aanraden, ik heb gemerkt dat hier niet altijd even gekwalificeerd personeel rond loopt. En enkel kijken naar je oude schoenen of afwikkeling van de voet zegt ook niet alles.
Welke winkel is dat? Of wil je dat voor jezelf houden?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 20:19 schreef Dries4Ever het volgende:
Ik ben een winkel tegen gekomen waar ze naast de videomeeting (wat ze ongeveer allemaal doen) ook kijken naar de stand van je voet, zoals ze bij de podoloog ook doen als je zolen aangemeten krijgt. Op een scanner staan, eelt en voet soort in kaart brengen en vanuit het totaal plaatje advies geven over de beste schoen.
In mijn geval: in huissen: Huisman sportquote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:08 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Welke winkel is dat? Of wil je dat voor jezelf houden?
Waarom zou je dat doen?quote:Op maandag 28 februari 2022 13:33 schreef Serinde het volgende:
Over de hele afstand gemiddeld 6 km/u
Ivm de groep waar ik mee liepquote:
Afgelopen jaar met de alternatieve was mijn langste training zo'n 30 of 35 km. Toch probleemloos 4 x 40 gelopen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:28 schreef qltel het volgende:
Oh, ik ga me niet haasten, hoor. Ik heb betaald tot 17.00 dus waarom zou ik eerder binnen zijn..
Ik heb de vorige keren ook wel 2 oefenwandelingen in 1 weekend gemaakt die langer waren dan de afstand die ik in Nijmegen moest lopen. Mijn afstand was toen 40 km en ik heb toen 2x 50 gedaan.
Voor mij is dat niet zo lastig, ik woon in de buurt... Auto dus, en het laatste stukje met de bus.quote:Op maandag 11 april 2022 12:40 schreef Bzzzzp het volgende:
Hallo lopers! Ik ga dit jaar voor het eerst mee doen met de 50 😃. Om het lopen maak ik me niet zo veel zorgen maar wel hoe daar te komen…
Hoe doen jullie dat? Trein? Auto?
Hotels zijn vol of onbetaalbaar en als ik een half uur moet reizen naar een camping reis ik misschien wel liever een uur richting mijn eigen bed…
Heb er nu al zin in!
Oh, als je een hotel wilt, je zou ook kunnen kijken in plaatsen buiten het vierdaagse gebied maar bereikbaar per trein. Vanuit Boxmeer bijvoorbeeld ben je in minder dan een half uur per trein bij Nijmegen centraal en de 4daagse leeft daar verder niet.quote:Op maandag 11 april 2022 12:40 schreef Bzzzzp het volgende:
Hallo lopers! Ik ga dit jaar voor het eerst mee doen met de 50 😃. Om het lopen maak ik me niet zo veel zorgen maar wel hoe daar te komen…
Hotels zijn vol of onbetaalbaar en als ik een half uur moet reizen naar een camping reis ik misschien wel liever een uur richting mijn eigen bed…
Heb er nu al zin in!
Zeker. De laatste jaren hadden ze zelfs een speciale kaart met speciaal tarief. Ik ga ervan uit dat die dit jaar ook wel weer rijden.quote:Op maandag 11 april 2022 17:35 schreef Bzzzzp het volgende:
Dank voor je tip! Ik zal de NS kaart eens naast die van Booking.com leggen!
Met de auto en het laatste stukje bus is ook nog een optie, ik neem aan dat bussen en treinen al vroeg en veel rijden om iedereen bij de start te kunnen krijgen.
Jij loopt ook de 50?quote:Op maandag 11 april 2022 21:04 schreef DJMO het volgende:
Ik heb het maar makkelijk wat verblijf en vervoer betreft. Ik sjok braaf achter @:qltel aan
Nee, reglementair 40.quote:
Waar moet je vandaan komen?quote:Op maandag 11 april 2022 12:40 schreef Bzzzzp het volgende:
Heb er nu al zin in!
Ik logeer dan wel bij @qltel (en zijn vrouw @Rewimo, al ruim tien jaar m'n liefste vrienden), en staan we samen aan de start, wandelen doen we alleen en op eigen tempo. Dat is voor ons prettiger en we vinden elkaar weer ergens na de finish.quote:Op maandag 11 april 2022 21:25 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik loop 50 zodat ik dan samen met mijn vriend kan lopen, wel zo gezellig. (En vind het ook wel wat hebben om de verste optie te doen )
Ah, qltel loopt de 40; ik dacht al. Dan kun je toch niet samen starten.quote:Op maandag 11 april 2022 21:30 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik logeer dan wel bij @:qltel (en zijn vrouw @:Rewimo, al ruim tien jaar m'n liefste vrienden), en staan we samen aan de start, wandelen doen we alleen en op eigen tempo. Dat is voor ons prettiger en we vinden elkaar weer ergens na de finish.
Ik loop (voor de eerste keer) de 40, alleen, en mijn vriend loopt voor de tigste keer de 50, dit keer weer met vrienden. Maar hij loopt zo snel; dat tempo ga ik niet eens bijhouden, al zou ik het rennend doen. Ik geloof wel dat ie iets minder hard gaat lopen, voor zijn maten, maar zelfs dan red ik dat niet. Ultrakorte beentjes hierquote:
Ik kom uit Utrecht. Normaal gesproken een uurtje van Nijmegen maar met de drukte vast wat langer.quote:
5X!! Wat goed! Volgens mij is het vaak warm met de vierdaagse ☀quote:Op maandag 11 april 2022 21:53 schreef Cupfighter het volgende:
Nijmeegse vierdaagse is leuk, 5 keer meegedaan en uitgelopen, 50km, als rasechte Nijmegenaar natuurlijk geen problemen met slaapplek etc, de laatste keer dat ik mee liep was het de laatste 10 km strompelen, ik verzwikte mijn enkel bij de laatste rustplaats, ik stond op en kreeg kramp en ging snel op mijn andere been staan en dat ging mis gelukkig was het de laatste dag en geef je dan niet meer op voor de laatste 10 km, helaas zit het lopen er nu niet meer in in verband met een spierziekte.
Goed trainen goede schoenen aan doen, eigen tempo lopen dan moet het lopen, en jezelf aanpassen aan de weersomstandigheden, ik heb altijd warm weer gehad, ik vond dat fijn maar dat vind niet iedereen prettig
Nou ja, als je om half vier op de wedren wil zijn dan heb je weinig last van drukte, hooguit met parkeren.quote:Op maandag 11 april 2022 22:08 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Ik kom uit Utrecht. Normaal gesproken een uurtje van Nijmegen maar met de drukte vast wat langer.
Ik zit nu toch campings te bekijken, stukje fietsen is wel prima en scheelt weer wat met opstaan….
Ja in 2006 zelfs tijdens de vierdaagse zelf afgelast omdat het te warm wasquote:Op maandag 11 april 2022 22:12 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
5X!! Wat goed! Volgens mij is het vaak warm met de vierdaagse ☀
Hehehehe, ik kan me nog goed herinneren dat ik in 2020 samen met @qltel de alternatieve vierdaagse liep, de Walk of Wisdom rondom Nijmegen. Hij had me gewaarschuwd dat het tijdens de vierdaagseweek vrijwel altijd heet was. Laten we op de vrijdag dus met regen Nijmegen binnenlopenquote:Op maandag 11 april 2022 22:12 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
5X!! Wat goed! Volgens mij is het vaak warm met de vierdaagse ☀
Hetzelfde tempo hebben is wel belangrijk ja, mijn vriend en ik lopen heel vaak samen, gisteren nog 43km.quote:Op maandag 11 april 2022 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, als je om half vier op de wedren wil zijn dan heb je weinig last van drukte, hooguit met parkeren.
Ik heb nooit op de campings geslapen omdat ik in Nijmegen woon, maar ik hoor er goeie verhalen over. Schijnt erg gezellig te zijn. En heeft voordelen met reistijd, want er rijden rond de starttijden bussen vanaf die campings naar de start.
Als je 50 kilometer (x4) met iemand samen wil lopen wil je wel van tevoren weten dat je dat op hetzelfde tempo kan doen, want anders loopt een van jullie twee zich kapot. Dus van tevoren wel wat flinke afstanden samen trainen, dan weet je waar je aan begint.
Ik vind alleen lopen juist heerlijk, meer tijd om na te denken en hoe meer ik denk hoe sneller de tijd verstrijkt.quote:Op maandag 11 april 2022 22:30 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Hetzelfde tempo hebben is wel belangrijk ja, mijn vriend en ik lopen heel vaak samen, gisteren nog 43km.
Ik vind zelf alleen lopen moeilijk, minder afleiding, meer nadenken, dan ben ik er meestal sneller klaar mee. Al is er met de vierdaagse afleiding genoeg!!
Hetzelfde tempo is heel belangrijk. En ik heb maar 1 persoon gehad die hetzelfde tempo liep als ik... Zelfs kleine verschillen zijn funest op een moment.quote:Op maandag 11 april 2022 22:30 schreef Bzzzzp het volgende:
[..]
Hetzelfde tempo hebben is wel belangrijk ja, mijn vriend en ik lopen heel vaak samen, gisteren nog 43km.
Ik vind zelf alleen lopen moeilijk, minder afleiding, meer nadenken, dan ben ik er meestal sneller klaar mee. Al is er met de vierdaagse afleiding genoeg!!
Ik rol net m'n bed uit. Ik ga straks ook op pad. Alleen, zonder muziek, heerlijk.quote:Op dinsdag 12 april 2022 07:44 schreef qltel het volgende:
[..]
Hetzelfde tempo is heel belangrijk. En ik heb maar 1 persoon gehad die hetzelfde tempo liep als ik... Zelfs kleine verschillen zijn funest op een moment.
Ik zit trouwens in de startblokken om weer te gaan wandelen vandaag. Alleen. Podcast op, oortjes in, heerlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |