abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 januari 2022 @ 21:23:51 #205
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203452461
quote:
19s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Kan ook 2004 geweest zijn hoor :+ Was er in ieder geval niet bij toen de boel is afgeblazen :+
Ik wel, maar het is echt totaal langs me heengegaan. Het is dat mijn moeder me 's avonds belde met de mededeling dat het was afgelast, want anders had ik woensdagochtend doodleuk op de Wedren gestaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203671923
Ingeschreven en betaald *O*
  dinsdag 15 februari 2022 @ 12:24:52 #207
346939 Janneke141
pi_203672327
Ik ga het niet doen dit jaar. Meteen vanaf zaterdag start ik met een week vrijwilligerswerk. Daar kwam ik op mijn twintigste nog wel mee weg, maar nu heb ik echt meer rust nodig :')
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 15 februari 2022 @ 12:40:15 #208
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_203672518
Ik heb ook ingeschreven en betaald. En gelijk ook mijn moeder van 87 ingeschreven (die gaat voor de 2e keer in d'r leven de 30 doen).

En ook de titel van het topic aangepast :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 februari 2022 @ 12:40:37 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_203672523
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 11:54 schreef Dries4Ever het volgende:
Ingeschreven en betaald *O*
#metoo
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_203674185
Iemand nog tips voor goeie wandelschoenen? (of mss beter als ik daar een apart topic voor aanmaak?)
afspraak tandarts verzetten
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 15 februari 2022 @ 15:34:13 #211
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_203674783
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:56 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Iemand nog tips voor goeie wandelschoenen? (of mss beter als ik daar een apart topic voor aanmaak?)
Ja, ga naar een winkel die Meindl, Lowa en Hanwag verkoopt, pas ze, en zie waar je goed op kunt lopen. Houd er daarbij ook rekening mee dat je voeten bij grote belasting (en warmte) uitzetten. Bij mij scheelt dat ongeveer 1 maat, en dus koop ik mijn wandelschoenen standaard 1 maat te groot.

Ga vooral niet uit van adviezen als "koop die en die schoen" want dat die voor een ander persoon goed zijn, zegt niet dat ze voor jou goed zijn. Pas ze aan en probeer ze.

Als dat voor de 4daagse is maakt het niet zoveel uit. De 4daagse is voor 95% verharde weg, en dan voldoet elke schoen waar je goed op kunt wandelen. Ik ga de 4daagse deze keer waarschijnlijk lopen op een paar hardloopschoenen.
pi_203674900
Bijna zeven uur wandelen op schoenen met zo’n demping zou ik echt niet fijn vinden!

Wandelschoenen zijn heel persoonlijk. Richt je vooral niet op één merk maar probeer uit en vooral ook: goed testen tijdens trainingen :s) plus het cijfer is niet belangrijk, vergeet de maat maar voel hoe ze zitten! Dat is ook weer per merk anders

Ik ga alleen mijn collega’s een dag aanmoedigen op de zeven heuvelenweg als alles door gaat
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 februari 2022 @ 16:00:55 #213
147316 crew  DJMO
#trut
pi_203675163
Ik heb hier een paar lowa's in de kast staan, maar ik kan er simpelweg geen lange afstanden mee lopen. Zelf zweer ik al jaren bij m'n Brooks hardloopschoenen. Maar wat @qltel zegt: ga naar een goede zaak en laat je daar adviseren. Wij kunnen wel van alles roepen, maar dat gaat je geen stap verder helpen.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 15 februari 2022 @ 16:06:51 #214
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_203675239
Overigens, bespaar er niet op. De goedkope schoenen van de bekende merken (die ik net noemde) lopen heel goed, maar slijten ook snel.

Ik heb een paar Lowa Renegade versleten in het oefenen voor, en het lopen van de 4daagse in 2018. Daarna konden ze de container in. Ik heb nu een paar Lowa Camino. Zijn een stukje duurder (zijn ook bergschoenen) maar gaan ook veel langer mee, en als de zolen versleten zijn, kunnen ze vervangen worden.
pi_203675847
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:00 schreef DJMO het volgende:
Ik heb hier een paar lowa's in de kast staan, maar ik kan er simpelweg geen lange afstanden mee lopen. Zelf zweer ik al jaren bij m'n Brooks hardloopschoenen. Maar wat @:qltel zegt: ga naar een goede zaak en laat je daar adviseren. Wij kunnen wel van alles roepen, maar dat gaat je geen stap verder helpen.
Ja dit herken ik wel, paar jaar geleden eens Lowa's aangeschaft waarvan de zool zo stug bleek te zijn dat ik er meer blaren op liep dan in m'n sneakers :P :%
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 15 februari 2022 @ 17:05:32 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_203675920
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:59 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Ja dit herken ik wel, paar jaar geleden eens Lowa's aangeschaft waarvan de zool zo stug bleek te zijn dat ik er meer blaren op liep dan in m'n sneakers :P :%
Nadat ik door stijfkoppigheid in 2012 een knieblessure opliep omdat ik wel even stoer zou gaan hardlopen op m'n afgetrapte nike's, ben ik wel genezen. Koop sindsdien alleen nog schoenen bij de runnersworld ;)

Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 15 februari 2022 @ 17:08:40 #217
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_203675958
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 16:59 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Goede wandelschoenen hebben zeker een lange tijd nodig om eraan te wennen. De goedkopere (Renegade o.a.) wennen veel sneller, maar slijten dan ook veel sneller.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 februari 2022 @ 20:11:33 #218
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_203679795
Tips over schoenen kun je ook in deze reeks vinden: SPT / (Berg)wandelen, hiken en alles wat daarbij hoort #9
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_203680042
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 14:56 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Laat je goed voorlichten en ga naar een goede zaak zoals hier boven al is gezegd. Een 'normale' hardloopwinkel zou ik niet aanraden, ik heb gemerkt dat hier niet altijd even gekwalificeerd personeel rond loopt. En enkel kijken naar je oude schoenen of afwikkeling van de voet zegt ook niet alles.

Ik ben een winkel tegen gekomen waar ze naast de videomeeting (wat ze ongeveer allemaal doen) ook kijken naar de stand van je voet, zoals ze bij de podoloog ook doen als je zolen aangemeten krijgt. Op een scanner staan, eelt en voet soort in kaart brengen en vanuit het totaal plaatje advies geven over de beste schoen.

Ik ben dus bij een winkel uitgekomen waar een podoloog in dienst was en ben uitgekomen bij Brooks wandelschoenen. tot nu toe tochten tot 30km er op gemaakt zonder problemen, waarbij ik bij mijn Lowas na verloop van tijd klachten kreeg in mijn hak
pi_203682527
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:19 schreef Dries4Ever het volgende:
Laat je goed voorlichten en ga naar een goede zaak zoals hier boven al is gezegd. Een 'normale' hardloopwinkel zou ik niet aanraden, ik heb gemerkt dat hier niet altijd even gekwalificeerd personeel rond loopt. En enkel kijken naar je oude schoenen of afwikkeling van de voet zegt ook niet alles.
Hebben ze überhaupt wel wandelschoenen in een hardloopzaak dan? :P Iedereen moet weten waar die op loopt natuurlijk, maar lijkt mij ook niet fijn eigenlijk, mijn hardloopschoenen zijn best wel mushy/springerig om de klappen van het harlopen uit te dempen en om de voet mooi af te laten wikkelen maar voor een goede wandelschoen is het juist fijner dat die zool wel wat steviger is (maar ook weer niet te hard zoals Lowa's, die misschien ook meer bedoeld voor wandelingen in de natuur en niet zo zeer op geasfalteerde wegen).

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:19 schreef Dries4Ever het volgende:
Ik ben een winkel tegen gekomen waar ze naast de videomeeting (wat ze ongeveer allemaal doen) ook kijken naar de stand van je voet, zoals ze bij de podoloog ook doen als je zolen aangemeten krijgt. Op een scanner staan, eelt en voet soort in kaart brengen en vanuit het totaal plaatje advies geven over de beste schoen.
Welke winkel is dat? Of wil je dat voor jezelf houden? :D

Geen grote fan van Bever of Zwerfkei trouwens, laatste keer dat ik daar was 1,5 uur schoenen wezen passen uiteindelijk met lege handen weer buiten te staan _O-
pi_203683409
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 22:08 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Welke winkel is dat? Of wil je dat voor jezelf houden?
In mijn geval: in huissen: Huisman sport

Maar er zijn er echt veel meer die dat doen hoor, en de schoenen die ik kocht, daar heb ik later een tweede (reserve) paar voor gekocht via amazon, die waren 11 euro goedkoper dan wat ik daar in de winkel voor heb betaald.
pi_203875425
de eerste kilometers zitten er op. 6 beginnende tochten gemaakt, afgelopen zaterdag 20km gelopen, totaal 78km

Het valt me op dat er veel verschillen zitten in trainingsschema's
als ik naar de officiële 4daagse site kijk (edit: trainingsschema is verwijderd, dit is wat er vorig jaar stond)
hebben ze het daar over 14 trainingen, 525km. met een relatief snelle opbouw (10, 15, 20, 25, 40, 50), een maximum dagloop van 60km en twee keer twee dagen achter elkaar van 40,40 en 50,50

een andere welke ik tegen kwam was die van de via vierdaagse met 22 trainingen, 600km en een heel geleidelijke opbouw, een maximum dagloop van 55km en drie keer twee dagen achter elkaar van 30,30 - 40,30 en 50,40

Waar ligt jullie voorkeur?
- een snelle opbouw, minder trainingen maar wel langere trainingen, minder tijd
- een geleidelijke opbouw, meer trainingen, korter maar uiteindelijk wel meer tijd
- of iets anders?
pi_203875490
POLL
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 februari 2022 @ 11:29:27 #224
147316 crew  DJMO
#trut
pi_203875546
Mijn basis is voldoende, maar in de aanloop naar ga ik wel m'n gemiddelde dagafstand rustig maar gestaag opnieuw uitbouwen. Vaker trainen met middellange afstanden heeft dus mijn voorkeur. Ik hou me verder niet aan schema's van derden, ik doe wat voor mij goedvoelt.

Moderator / FOK!Fotograaf maandag 28 februari 2022 @ 13:14:25 #225
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_203877354
Zelfde als DJMO hier.

Ik loop regelmatig en loop gewoon elke keer wat verder.

Ik oefen wel op harde ondergrond (tenslotte is 4daagse-route compleet verhard) en op saaie weg, want dat zijn de grootste struikelblokken voor velen tijdens de 4daagse.
pi_203877611
Ik heb de vorige twee keer wel twee keer twee dagen achterelkaar gelopen. Dat is wel een goede test. Eerste 2 dagen via een wandelvereniging in Gouda. Toen zou ik 2x 40 doen maar het was zo heet de laatste keer dan ik dat ingekort heb naar 2x 30. Het tweede oefenweekend was in zuid Limburg. O.a. stuk van het krijtlandpad (zo heette het volgens mij). Als je daar 32 km in een net tempo loopt en de volgende dag weer 30 weet te halen, lukt die platte Vierdaagse ook wel 8-)

Vooral regelmatig lopen is belangrijk en dat vond ik ook fijn. Volgens mij heb ik me de eerste keer ongeveer gehouden aan het schema dat via Vierdaagse ook hanteert.

Mijn uitdaging lag meer in het tempo dan de afstand. Over de hele afstand gemiddeld 6 km/u lopen leek me eerst wat te hoog gegrepen maar ging uiteindelijk top :s)
pi_203877977
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2022 13:33 schreef Serinde het volgende:
Over de hele afstand gemiddeld 6 km/u
Waarom zou je dat doen?

Met 50km heb je maximaal 13:00 uur,
Met 40km heb je maximaal 11:15/12:15 uur (afhankelijk van je start tijd)
Met 30km heb je maximaal 10:15/9:30 uur (afhankelijk van je start tijd)

Als ik vervolgens voor de pauzes, vertraging bij het starten/finish/scannen/wc/eten/onvoorziene omstandigheden/marges etc mee tel, denk ik dat je voor:

50km ongeveer 3 uur minder moet tellen
40km ongeveer 2 uur minder moet tellen
30km ongeveer 2 uur minder moet tellen

Dan kom je effectief uit op:
50km 10 uur wandeltijd = 5km/uur
40km 8:15 uur wandeltijd = 4,9km/uur
30km 7:30 uur wandeltijd = 4km/uur

Waarom zou je je dan haasten?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2022 14:06:22 ]
pi_203878853
quote:
0s.gif [b]Op maandag 28 februari 2022 14:00
Waarom zou je je dan haasten?
Ivm de groep waar ik mee liep :)

Het was trouwens wel lekker om zo vroeg binnen te zijn, een biertje op de wedren , douchen en een middagdutje in het hotel… er zijn ergere dingen
(Horloge uitgezet om 12:35 op di, 13:43 op wo en 13:45 op do. Vrijdag pas laat binnen ivm gezamenlijke intocht)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 28 februari 2022 @ 17:28:06 #229
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_203880628
Oh, ik ga me niet haasten, hoor. Ik heb betaald tot 17.00 dus waarom zou ik eerder binnen zijn.. :+

Ik heb de vorige keren ook wel 2 oefenwandelingen in 1 weekend gemaakt die langer waren dan de afstand die ik in Nijmegen moest lopen. Mijn afstand was toen 40 km en ik heb toen 2x 50 gedaan.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 februari 2022 @ 18:32:28 #230
147316 crew  DJMO
#trut
pi_203881447
quote:
0s.gif Op maandag 28 februari 2022 17:28 schreef qltel het volgende:
Oh, ik ga me niet haasten, hoor. Ik heb betaald tot 17.00 dus waarom zou ik eerder binnen zijn.. :+

Ik heb de vorige keren ook wel 2 oefenwandelingen in 1 weekend gemaakt die langer waren dan de afstand die ik in Nijmegen moest lopen. Mijn afstand was toen 40 km en ik heb toen 2x 50 gedaan.
Afgelopen jaar met de alternatieve was mijn langste training zo'n 30 of 35 km. Toch probleemloos 4 x 40 gelopen.

pi_204403118
Hallo lopers! Ik ga dit jaar voor het eerst mee doen met de 50 😃. Om het lopen maak ik me niet zo veel zorgen maar wel hoe daar te komen…
Hoe doen jullie dat? Trein? Auto?
Hotels zijn vol of onbetaalbaar en als ik een half uur moet reizen naar een camping reis ik misschien wel liever een uur richting mijn eigen bed…
Heb er nu al zin in!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 april 2022 @ 15:54:22 #232
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204404845
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 12:40 schreef Bzzzzp het volgende:
Hallo lopers! Ik ga dit jaar voor het eerst mee doen met de 50 😃. Om het lopen maak ik me niet zo veel zorgen maar wel hoe daar te komen…
Hotels zijn vol of onbetaalbaar en als ik een half uur moet reizen naar een camping reis ik misschien wel liever een uur richting mijn eigen bed…
Heb er nu al zin in!
Voor mij is dat niet zo lastig, ik woon in de buurt... Auto dus, en het laatste stukje met de bus.

Een uur reizen naar je eigen bed klinkt prima. Houd er wel rekening mee dat grote delen van Nijmegen onbereikbaar zijn. . Zeker als je vanuit het westen komt is het lastig om Nijmegen in te komen. Het is dan aan te raden om met het OV te komen of in elk geval het laatste stuk met het OV te doen.

En ik kan me goed voorstellen dat je er zin in hebt. Ik heb het nu 2x gedaan en kan echt niet wachten. Ik vind het echt heel erg gaaf om te doen.

De laatste keer had ik best wel last van blaren (niet overdreven, maar toch). Bij het ophalen van het kruisje hoorde ik iemand in de rij verzuchten "ik ben blij dat het erop zit" waarop ik zei "Ik vind het jammer dat het maar 4 dagen zijn"..
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 april 2022 @ 15:59:37 #233
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204404874
quote:
Heb er nu al zin in!
Oh, als je een hotel wilt, je zou ook kunnen kijken in plaatsen buiten het vierdaagse gebied maar bereikbaar per trein. Vanuit Boxmeer bijvoorbeeld ben je in minder dan een half uur per trein bij Nijmegen centraal en de 4daagse leeft daar verder niet.
pi_204405565
Dank voor je tip! Ik zal de NS kaart eens naast die van Booking.com leggen!

Met de auto en het laatste stukje bus is ook nog een optie, ik neem aan dat bussen en treinen al vroeg en veel rijden om iedereen bij de start te kunnen krijgen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 april 2022 @ 19:33:06 #235
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204406483
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:35 schreef Bzzzzp het volgende:
Dank voor je tip! Ik zal de NS kaart eens naast die van Booking.com leggen!

Met de auto en het laatste stukje bus is ook nog een optie, ik neem aan dat bussen en treinen al vroeg en veel rijden om iedereen bij de start te kunnen krijgen.
Zeker. De laatste jaren hadden ze zelfs een speciale kaart met speciaal tarief. Ik ga ervan uit dat die dit jaar ook wel weer rijden.

Er zijn zelfs parkeergarages met een speciaal 4daagse-tarief, maar hoe dat zit weet ik niet.
pi_204407558
Goeie. Ik moet ook nog even uitzoeken of trein of bus handiger is.

Of dat ik iemand zo gek krijg die mij wegbrengt O-) .
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 april 2022 @ 21:04:16 #237
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204407567
Ik heb het maar makkelijk wat verblijf en vervoer betreft. Ik sjok braaf achter @qltel aan _O-

pi_204407573
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 21:04 schreef DJMO het volgende:
Ik heb het maar makkelijk wat verblijf en vervoer betreft. Ik sjok braaf achter @:qltel aan _O-
Jij loopt ook de 50?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 april 2022 @ 21:08:51 #239
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204407595
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2022 21:06 schreef Anne het volgende:

[..]
Jij loopt ook de 50?
Nee, reglementair 40.
-edit- Ik heb weinig zin om mezelf te overschatten en het risico te lopen dat de eerste echte vierdaagse waar ik aan mee kan doen, mis gaat.

pi_204407681
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2022 21:06 schreef Anne het volgende:

[..]
Jij loopt ook de 50?
En jij?
pi_204407751
Ik loop 50 zodat ik dan samen met mijn vriend kan lopen, wel zo gezellig. (En vind het ook wel wat hebben om de verste optie te doen )
  maandag 11 april 2022 @ 21:29:34 #242
346939 Janneke141
pi_204407783
quote:
Heb er nu al zin in!
Waar moet je vandaan komen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 april 2022 @ 21:30:24 #243
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204407793
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:25 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik loop 50 zodat ik dan samen met mijn vriend kan lopen, wel zo gezellig. (En vind het ook wel wat hebben om de verste optie te doen )
Ik logeer dan wel bij @qltel (en zijn vrouw @Rewimo, al ruim tien jaar m'n liefste vrienden), en staan we samen aan de start, wandelen doen we alleen en op eigen tempo. Dat is voor ons prettiger en we vinden elkaar weer ergens na de finish.

pi_204408015
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:30 schreef DJMO het volgende:

[..]
Ik logeer dan wel bij @:qltel (en zijn vrouw @:Rewimo, al ruim tien jaar m'n liefste vrienden), en staan we samen aan de start, wandelen doen we alleen en op eigen tempo. Dat is voor ons prettiger en we vinden elkaar weer ergens na de finish.
Ah, qltel loopt de 40; ik dacht al. Dan kun je toch niet samen starten.
pi_204408028
Nijmeegse vierdaagse is leuk, 5 keer meegedaan en uitgelopen, 50km, als rasechte Nijmegenaar natuurlijk geen problemen met slaapplek etc, de laatste keer dat ik mee liep was het de laatste 10 km strompelen, ik verzwikte mijn enkel bij de laatste rustplaats, ik stond op en kreeg kramp en ging snel op mijn andere been staan en dat ging mis gelukkig was het de laatste dag en geef je dan niet meer op voor de laatste 10 km, helaas zit het lopen er nu niet meer in in verband met een spierziekte.
Goed trainen goede schoenen aan doen, eigen tempo lopen dan moet het lopen, en jezelf aanpassen aan de weersomstandigheden, ik heb altijd warm weer gehad, ik vond dat fijn maar dat vind niet iedereen prettig
pi_204408054
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:19 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
En jij?
Ik loop (voor de eerste keer) de 40, alleen, en mijn vriend loopt voor de tigste keer de 50, dit keer weer met vrienden. Maar hij loopt zo snel; dat tempo ga ik niet eens bijhouden, al zou ik het rennend doen. Ik geloof wel dat ie iets minder hard gaat lopen, voor zijn maten, maar zelfs dan red ik dat niet. Ultrakorte beentjes hier :W.

Tof dat jullie wel samen kunnen lopen en knap dat je vrijwillig de 50 gaat doen!
pi_204408217
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Waar moet je vandaan komen?
Ik kom uit Utrecht. Normaal gesproken een uurtje van Nijmegen maar met de drukte vast wat langer.

Ik zit nu toch campings te bekijken, stukje fietsen is wel prima en scheelt weer wat met opstaan….
pi_204408273
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 21:53 schreef Cupfighter het volgende:
Nijmeegse vierdaagse is leuk, 5 keer meegedaan en uitgelopen, 50km, als rasechte Nijmegenaar natuurlijk geen problemen met slaapplek etc, de laatste keer dat ik mee liep was het de laatste 10 km strompelen, ik verzwikte mijn enkel bij de laatste rustplaats, ik stond op en kreeg kramp en ging snel op mijn andere been staan en dat ging mis gelukkig was het de laatste dag en geef je dan niet meer op voor de laatste 10 km, helaas zit het lopen er nu niet meer in in verband met een spierziekte.
Goed trainen goede schoenen aan doen, eigen tempo lopen dan moet het lopen, en jezelf aanpassen aan de weersomstandigheden, ik heb altijd warm weer gehad, ik vond dat fijn maar dat vind niet iedereen prettig
5X!! Wat goed! Volgens mij is het vaak warm met de vierdaagse ☀
  maandag 11 april 2022 @ 22:13:00 #249
346939 Janneke141
pi_204408289
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:08 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Ik kom uit Utrecht. Normaal gesproken een uurtje van Nijmegen maar met de drukte vast wat langer.

Ik zit nu toch campings te bekijken, stukje fietsen is wel prima en scheelt weer wat met opstaan….
Nou ja, als je om half vier op de wedren wil zijn dan heb je weinig last van drukte, hooguit met parkeren.

Ik heb nooit op de campings geslapen omdat ik in Nijmegen woon, maar ik hoor er goeie verhalen over. Schijnt erg gezellig te zijn. En heeft voordelen met reistijd, want er rijden rond de starttijden bussen vanaf die campings naar de start.

Als je 50 kilometer (x4) met iemand samen wil lopen wil je wel van tevoren weten dat je dat op hetzelfde tempo kan doen, want anders loopt een van jullie twee zich kapot. Dus van tevoren wel wat flinke afstanden samen trainen, dan weet je waar je aan begint.
pi_204408321
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:12 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Ja in 2006 zelfs tijdens de vierdaagse zelf afgelast omdat het te warm was
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 april 2022 @ 22:16:14 #251
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204408342
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:12 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Hehehehe, ik kan me nog goed herinneren dat ik in 2020 samen met @qltel de alternatieve vierdaagse liep, de Walk of Wisdom rondom Nijmegen. Hij had me gewaarschuwd dat het tijdens de vierdaagseweek vrijwel altijd heet was. Laten we op de vrijdag dus met regen Nijmegen binnenlopen _O-

pi_204408525
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou ja, als je om half vier op de wedren wil zijn dan heb je weinig last van drukte, hooguit met parkeren.

Ik heb nooit op de campings geslapen omdat ik in Nijmegen woon, maar ik hoor er goeie verhalen over. Schijnt erg gezellig te zijn. En heeft voordelen met reistijd, want er rijden rond de starttijden bussen vanaf die campings naar de start.

Als je 50 kilometer (x4) met iemand samen wil lopen wil je wel van tevoren weten dat je dat op hetzelfde tempo kan doen, want anders loopt een van jullie twee zich kapot. Dus van tevoren wel wat flinke afstanden samen trainen, dan weet je waar je aan begint.
Hetzelfde tempo hebben is wel belangrijk ja, mijn vriend en ik lopen heel vaak samen, gisteren nog 43km.
Ik vind zelf alleen lopen moeilijk, minder afleiding, meer nadenken, dan ben ik er meestal sneller klaar mee. Al is er met de vierdaagse afleiding genoeg!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 11 april 2022 @ 23:03:42 #253
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204408811
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:30 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Hetzelfde tempo hebben is wel belangrijk ja, mijn vriend en ik lopen heel vaak samen, gisteren nog 43km.
Ik vind zelf alleen lopen moeilijk, minder afleiding, meer nadenken, dan ben ik er meestal sneller klaar mee. Al is er met de vierdaagse afleiding genoeg!!
Ik vind alleen lopen juist heerlijk, meer tijd om na te denken en hoe meer ik denk hoe sneller de tijd verstrijkt. :D

Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 april 2022 @ 07:44:39 #254
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_204409940
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 22:30 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Hetzelfde tempo is heel belangrijk. En ik heb maar 1 persoon gehad die hetzelfde tempo liep als ik... Zelfs kleine verschillen zijn funest op een moment.

Ik zit trouwens in de startblokken om weer te gaan wandelen vandaag. Alleen. Podcast op, oortjes in, heerlijk.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 12 april 2022 @ 07:59:39 #255
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204410004
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 07:44 schreef qltel het volgende:

[..]
Hetzelfde tempo is heel belangrijk. En ik heb maar 1 persoon gehad die hetzelfde tempo liep als ik... Zelfs kleine verschillen zijn funest op een moment.

Ik zit trouwens in de startblokken om weer te gaan wandelen vandaag. Alleen. Podcast op, oortjes in, heerlijk.
Ik rol net m'n bed uit. Ik ga straks ook op pad. Alleen, zonder muziek, heerlijk.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')