Ik vond het fantastisch. Niet speciaal vanwege de wandeling, maar wel vanwege de drukte, het publiek langs de route, alle mensen langs de route die van alles uitdelen (eten, drinken, maar ook hoeden tegen de zon en allerlei andere dingen), de muziek en de DJ's enzovoort. het was echt een belevenis. En je moet het meemaken om het te begrijpen, denk ik.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:44 schreef Postbus100 het volgende:
Succes. Hoe vond de het de vorige keer te doen? Ik heb zelf die afstand ook wel eens gelopen, maar niet in Nijmegen. Ondanks training vond ik die allerlaatste kilometer echt wel genoeg, pff, kon amper meer.
Het is ook de dagelijkse aftakeling. 40km redt iedereen nog wel. Maar de volgende dag weer 40, dan heb je toch al wat ingeleverd. Je begint niet meer 'fris'. En dan heb ik het nog niet over de derde en vierde dagje levert elke dag een stukje in want het lukt je nooit om volledig te herstellen in de nacht.
Misschien zou ik Nijmegen volgend jaar wel een keertje willen lopen.
Lekker gaan oefenen, dan doe je volgend jaar ook mee.. Tenminste, als je ingeloot wordt, want dat is wel een dingetje. Ik ben 1x uitgeloot en de 2e keer ingeloot. Mijn moeder was dit jaar uitgeloot, maar kon doordat er te weinig inschrijvingen waren later toch nog meedoen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:00 schreef Postbus100 het volgende:
Ah oké, dan ben je wel getraind jaen kan je er misschien ook wat meer van genieten. Nee, voor mij was het echt wel een prestatietocht (als in : flink doorzetten).het lukte wel, maar het was wel een flinke prestatie.
Tja, geen idee hoeveel users uit Nijmegen komen.quote:Op zondag 14 juli 2019 06:20 schreef qltel het volgende:
Het leeft wel enorm, hier op FOK! Gezien het aantal reacties.. Nouja, nog 2 dagen, dan loop ik al om deze tijd..
Ja, vandaar dat er mensen uit de hele wereld op af komenquote:Op zondag 14 juli 2019 08:57 schreef Zwansen het volgende:
Buiten Nijmegen is er relatief weinig interesse voor dit event natuurlijk.
77 nationaliteiten maar..quote:Op zondag 14 juli 2019 09:04 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat er mensen uit de hele wereld op af komen
Heeee, waar sta je? Ergens waar ik langs kom?quote:Op zondag 14 juli 2019 09:15 schreef Anne het volgende:
Donderdagochtend sta ik aan te moedigen.
Vrijdagmiddag 'binnenhalen' en feesten vooral
Zeker doen. Ik heb me in 2001 toen ik er een keer vrijwilliger bij was voorgenomen om 'm ook een keer te gaan lopen. En in 2018 voor de eerste keer gedaan en gelijk verslaafd. Dus als je twijfelt: doen.quote:Op zondag 14 juli 2019 09:50 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Ik twijfel er al jaren over om mij een keer in te schrijven maar het is er nooit van gekomen.
Als ik het doe wil ik er wel echt goed voor gaan trainen. Mijn conditie is prima maar zulke afstanden ben ik niet gewend.
In ieder geval succes!
Je loopt 50? Ik sta in Gennep, daar komt de 50 sowieso langsquote:Op zondag 14 juli 2019 09:51 schreef qltel het volgende:
[..]
77 nationaliteiten maar..
[..]
Heeee, waar sta je? Ergens waar ik langs kom?
He, wat jammer, we gaan elkaar niet zien. Ik ben al zo oud dat ik de 40 mag. Volgend jaar wil ik wel de 50 lopen.quote:Op zondag 14 juli 2019 15:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Je loopt 50? Ik sta in Gennep, daar komt de 50 sowieso langs.
Het is op tv zelfsquote:Op zondag 14 juli 2019 08:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, geen idee hoeveel users uit Nijmegen komen.
Buiten Nijmegen is er relatief weinig interesse voor dit event natuurlijk.
Ik moet er niet aan denkenquote:Op zondag 14 juli 2019 06:20 schreef qltel het volgende:
Het leeft wel enorm, hier op FOK! Gezien het aantal reacties.. Nouja, nog 2 dagen, dan loop ik al om deze tijd..
Klopt, op de NPO, op SBS6, omroep Gelderland en vast nog wel op meer zenders..quote:
Ik weet niet waar mijn max ligt. Ng niet bereikt tot nu toe. Grotere afstanden kun je op oefenen. Alleen door een bos vind ik ook heerlijk, maar zo'n vierdaagse is ook heel speciaal, hoor.. Maar goed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.quote:Op zondag 14 juli 2019 18:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken![]()
Mijn max is 20 km en ik loop liefs in mijn eentje in een bos
ik krijg last van gewrichten en pezen, heb ook geen behoefte aan langere afstandenquote:Op zondag 14 juli 2019 18:57 schreef qltel het volgende:
[..]
Klopt, op de NPO, op SBS6, omroep Gelderland en vast nog wel op meer zenders..
[..]
Ik weet niet waar mijn max ligt. Ng niet bereikt tot nu toe. Grotere afstanden kun je op oefenen.
Dank je. Ja, het is geweldig om te doen. En zelfs met een heupblessure is er hoop. Mijn moeder is 85 en heeft een heupprotese, maar ze gaat dit jaar wel de 30 lopen.quote:Op zondag 14 juli 2019 19:26 schreef -Bubseltje- het volgende:
Veel succes!
Lijkt me geweldig om te doen. Vorig jaar 30 km gelopen bij een wandeltocht hier. Was erg leuk maar wel zwaar. Nu een flinke heupblessure dus nu kan ik erg weinig lopen.
Oh, dat lijkt me erg vervelend. Maar vooral doen wat je zelf leuk vind en wat je nog kan! En 20 km zonder problemen is een mooie afstand. Prima tochquote:Op maandag 15 juli 2019 07:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik krijg last van gewrichten en pezen, heb ook geen behoefte aan langere afstanden
Ik sta morgen voor de 5e keer aan de start. Om hem voor de 4e keer uit te gaan lopen als het aan mij ligt. Eerste keer viel ik uit op dag 2. Iets met te hard van stapel lopen op dag 1 letterlijkquote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:37 schreef qltel het volgende:
Ik doe dit jaar voor de 2e keer mee. Meer lopers hier? Of mensen die langs de kant staan om de lopers te steunen?
Cool. Welke afstand loop je?quote:Op maandag 15 juli 2019 08:46 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik sta morgen voor de 5e keer aan de start. Om hem voor de 4e keer uit te gaan lopen als het aan mij ligt. Eerste keer viel ik uit op dag 2. Iets met te hard van stapel lopen op dag 1 letterlijk
Dank je. Alle 4 de dagen gingen vorig jaar bij mij van een leien dakje.. En dat genieten is vandaag al begonnen..quote:Op maandag 15 juli 2019 09:17 schreef GereDathan het volgende:
Ik loop niet mee (dan kunnen ze mij 5 jaar gaan verplegen daarna met mijn conditie haha), maar respect voor alle lopers! Het is echt een prestatie, ook al ben je nog zo getraind. Die eerste dag zal nog wel gaan, maar dag 2 en met name 3 zullen er wel inhakken. Dag 4 is vast een stukje 'makkelijker' omdat de finish in zicht is.
Ofwel, niets dan respect. Zet hem op en geniet vooral van de hele sfeer!
Liep 50km maar tegenwoordig 40km want dispensatie voor het feit dat ik reuma in knieën en voeten heb. Ik doe mijn blauwe pecman shirt aan. Iets met blauwe maandag/dinsdag.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Cool. Welke afstand loop je?
Veel succes, misschien zien we elkaar nog wel, alhoewel we elkaar dan niet zullen herkennen. Of toch wel? Morgen heb ik een blauw FOK!-shirt aan.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 16 juli 2019 10:25 schreef Joosie200 het volgende:
Zo na Slijk en Ewijk, Elst gehad te hebben op naar Bemmel. Nog 15km tot Nijmegen. Gaat een stuk beter dan vorig jaar in de hitte.
En dan starten zij al om 4u vaak. Dat noem ik op zijn minst snelwandelen en snelwandelen ist verbotenquote:Op dinsdag 16 juli 2019 10:56 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Goed bezig!
De eersten waren om 09:30 alweer binnen. Uitslovers
Het schijnt dat ze wel in de gaten worden houden dat ze zich aan de regels houden.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 11:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En dan starten zij al om 4u vaak. Dat noem ik op zijn minst snelwandelen en snelwandelen ist verbotenKijk dat een rolstoeler zo snel kan zijn ala. Maar een reguliere deelnemer? In dat tempo ben ik aan het hardlopen ipv wandelen.
Ja, alleen als je overduidelijk stukken afsnijdt, ergens in een auto instapt of uitstapt. Maar idd het is niet te doen om dat overal te checken. Daarom doen ze nu mobiele controles. Dat je je startkaart moet laten zien. Zo weet je nooit waar ze opduiken.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 12:03 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze wel in de gaten worden houden dat ze zich aan de regels houden.
Maarja neem aan dat er niet t hele parcour iemand meeloopt
Ik heb jaren meegemaakt dat er vaste controleposten waren. Laatste twee deelnames merkte ik dat ze met mobiele posten werken. Dus dat is nu idd de regel.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 16:21 schreef superkimmi het volgende:
Controles doen ze al decenia onverwachts toch?
Wandelwol tussen je tenen?quote:Op woensdag 17 juli 2019 08:00 schreef Memento-Mori het volgende:
Gister bewust op m'n hoge schoenen gelopen met wandelwol bij tenen op advies van onze verzorging
Memento moriquote:Op woensdag 17 juli 2019 09:16 schreef superkimmi het volgende:
Niet leuk, wel verstandig memento mori!
Zo wil je je eerste dag niet laten aflopen.quote:Op woensdag 17 juli 2019 08:00 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik liep, ja liepmee met mijn werk. Eerste keer..
[...]
Voeten ingepakt voor de blaren en toen de fysio voor m'n enkel en zijn oordeel was hard, onverantwoord om verder te lopen, is toch teveel mis.. Doorlopen zou minimaal 6-9 maanden of langer of chronisch last betekenen. Dat is het me niet waard. Dus ik heb braaf geluisterd en ben nu thuis en m'n enkel doet ontzettend veel pijn
Eerste dag heb ik echt op karakter uitgelopen en ergens voelt het wel fijn dat 'n professional echt aangeeft dat m'n enkel niet ok is aangezien ik mezelf nogal snel als 'n mietje beschouw die zichzelf niet moet aanstellen.
Ik baal natuurlijk heel erg want onderweg is't gewoon inderdaad 1 groot feest.
Mja blaren waren niet 't grootste probleem vooral die enkel, kan vandaag amper staanquote:Op woensdag 17 juli 2019 10:23 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zo wil je je eerste dag niet laten aflopen.Mocht je de volgende keren normale blaren hebben dan weet je alvast wat het is om op karakter verder te lopen. Elk nadeel hep zijn voordeel
![]()
Volgend jaar opnieuw proberen?
Zelf heb ik Wijchen nu al 3x op de borden in en uitgelopenBen nu in de woonwijk voordat je het rondje langs de burgemeester hebt in het centrum. Zit over de helft maar ik begin mijn grote dijspier wel te voelen. Wat niks is in vergelijking tot Memo
![]()
Das zwaar klote. Moet je alweer snel naar werk of heb je de rest van de week vrij? Ik heb maandag as maar vrij genomen. Dagje extra herstellen en dat heb ik wel nodig. Zelfs zonder enkel en blaren.quote:Op woensdag 17 juli 2019 10:38 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Mja blaren waren niet 't grootste probleem vooral die enkel, kan vandaag amper staantis gewoon klote.
Maandag pas weer werken, zou eigenlijk tm zaterdag in Nijmegen zijn. Ga ervanuit dat enkel dan wel 'n heel stuk beter isquote:Op woensdag 17 juli 2019 10:51 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Das zwaar klote. Moet je alweer snel naar werk of heb je de rest van de week vrij? Ik heb maandag as maar vrij genomen. Dagje extra herstellen en dat heb ik wel nodig. Zelfs zonder enkel en blaren.
Aha. Das iig fijn.quote:Op woensdag 17 juli 2019 14:22 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Maandag pas weer werken, zou eigenlijk tm zaterdag in Nijmegen zijn. Ga ervanuit dat enkel dan wel 'n heel stuk beter is
Hoe zuur ook, gezondheid gaat voor. Het is geen schande!quote:Op woensdag 17 juli 2019 10:38 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Mja blaren waren niet 't grootste probleem vooral die enkel, kan vandaag amper staantis gewoon klote.
Wow, da's heftig!quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:42 schreef Sangha het volgende:
Knap hoor als je dat kan, veel respect voor!![]()
Het lijkt me fantastisch om mee te doen, zeker vanwege het hele sfeertje eromheen, lijkt me enorm gezellig. Maar gaat mij niet lukken, ben al blij dat ik afgelopen half jaar van 250 meter per wandeling, heb kunnen ophogen naar een km per wandeling.(lyme / reuma)
Anyway, succes met de wandelingen nog!
Hoe verzinnen ze hetquote:Op donderdag 18 juli 2019 07:54 schreef Zwansen het volgende:
https://speld.nl/2019/07/(...)eegse-vierdaagse-19/
Een musthavequote:Op donderdag 18 juli 2019 07:54 schreef Zwansen het volgende:
Netjes hoor! Maar 2 uur bij de EHBO?quote:Op donderdag 18 juli 2019 11:40 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Een musthave![]()
Enfin dag 3 uitgelopen. Meer op verstand op nul dan wat anders. Voelde de twee afgelopen dagen teveel wat opspeelde in mijn linkervoet. Dus naar de EHBO post om 8u. Kon vertrekken om 10u10.
Uiteindelijk om 12u10 Milsbeek uit, om 13:30 Breedeweg uit en om 13:45 uur aangekomen in Groesbeek aan de zevenheuvelen. Daar kort gepauzeerd. En vanaf 14u10 tot 16u10 lopen stampen op verstand op nul. Was vanochtend vertrokken om 5u10 dus ondanks de 2 uur bij de ehbo en uur pauze (kwartier bij Malden voor de dijk, kwartier bij Wijchen en half uur na Milsbeek) in 11 uur gelopen inclusief pauze en 8 uur exclusief pauze.
Zat er wel doorheen tot ik na Berg en Dal in de witte buurt kwam. Dat gaf een mooie oppepper en idem voor de rode buurt. Morgen laatste dag om het af te leren![]()
Ik had geen blaren. Nu nog steeds niet. Zat er voor de massage. En ze hebben een verdeling van 80% blaren poli en 20% massage hoek. Stond 45min te wachten op een nummertje, daarna 45min wachten tot ik aan de beurt was. Maar dan moet je binnen ook nog 5min wachten. Voor 10min massage.quote:Op donderdag 18 juli 2019 17:09 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Netjes hoor! Maar 2 uur bij de EHBO?![]()
Is beetje de reden dat ik meestal te eigenwijs ben om naar de EHBO of blarenpoli te gaan. Duurt zo lang
Waar is die te krijgenquote:Op donderdag 18 juli 2019 07:54 schreef Zwansen het volgende:
Met wel 5min haha. We hadden andere rustmomenten maar in totaal (ehbo post uitgezonderd) komt het wel in de buurt.quote:Op donderdag 18 juli 2019 18:51 schreef qltel het volgende:
Netjes hoor Joosie200, je hebt me ingehaald!
Uiteindelijk om 16:20 binnen.
Hoe moet ik je nou herkennen? Ik riep net dat ik je ging spotten met je mooie Fok t-shirtquote:Op donderdag 18 juli 2019 18:51 schreef qltel het volgende:
Netjes hoor Joosie200, je hebt me ingehaald!
Ik was omstreeks 12 uur in Groesbeek, maar ik had last van een nogal verborgen blaartje en een pijnlijke plek aan mijn andere voet. Daarom erg veel rust gepakt (ik had gelukkig 1 rustpost in Groesbeek, 2 op de zevenheuvelenweg en nog 1 in Berg en dal) zodat mijn voeten weer wat bij konden komen. Uiteindelijk om 16:20 binnen.
Voor de mensen die morgen langs de route staan: ik ga NIET in dat blauwe FOK!-shirt. Veel te warm voor de temperatuur morgenmiddag. Ik moet nog even kijken waar ik wel in ga, maar dat zal wel iets wits zijn.
Dank jequote:Op donderdag 18 juli 2019 23:41 schreef FANN het volgende:
[..]
Succes allemaal! Respect jongens en meisjes
Ik heb een gele doek (scoutingdas) aan mijn riem gehangen. Dat moet toch herkenbaar zijn? Als je 'm ziet, keihard FRANK! roepen.quote:Op donderdag 18 juli 2019 23:00 schreef Prisha het volgende:
[..]
Hoe moet ik je nou herkennen? Ik riep net dat ik je ging spotten met je mooie Fok t-shirt
Wat Ghostbuster zegt!quote:Op donderdag 18 juli 2019 23:41 schreef FANN het volgende:
[..]
Succes allemaal! Respect jongens en meisjes
Je gaat vroeg starten vandaag?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 03:25 schreef qltel het volgende:
[..]
Wat Ghostbuster zegt!
Maar het is in principe niet meer dan gewoon doorlopen..
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 03:23 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb een gele doek (scoutingdas) aan mijn riem gehangen. Dat moet toch herkenbaar zijn? Als je 'm ziet, keihard FRANK! roepen.
weet je hoe laat hij ongeveer langskomt? Ik ga er ook zo heenquote:Op vrijdag 19 juli 2019 08:44 schreef Rewimo het volgende:
qltel stond om 3 uur op vannacht, hij had inderdaad de vroege start (kwart voor 5). Ik ga straks naar de Via Gladiola om hem te zien
Al binnen?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 13:52 schreef qltel het volgende:
Ben nu aan het begin van de via Gladiola. Scoutingdas zit nu rond m'n nek geknoopt. Grijs shirt, donkere korte broek met blauw keycord aan linkerkant. Nu
Topper!quote:Op vrijdag 19 juli 2019 17:26 schreef Joosie200 het volgende:
Gestart om 5u50, gefinisht 16u50. Om 15u00 was ik bij de start van de Via Gladiola. Zit nu uit de zon even te chillen voor ik mijn boel pak en huiswaarts ga.
De Overasselse vennen lagen er zoals altijd mooi bij, de maasbanddijk blijft voor mij de horrordijk waar geen eind aan komt. Linden was wederom leuk uitgedost. Zoals elk jaar daar mijn zout bijgevuld door een soepje te nemen.
Via Beers doorgebanjerd naar Cuijk. Altijd een feestje en dan met de ponton naar de overkant lopen is en blijft tof. Geluncht bij de militaire rustpost. Daarna om 13u15 begonnen aan het stuk via Mook, Malden.
Volgend jaar op voor nummertje 5. Maar eerst de komende dagen heulemaal niks. Ja fietsen en zwemmen op standje relax.
Sorry, niet meer gezienquote:Op vrijdag 19 juli 2019 11:22 schreef Prisha het volgende:
weet je hoe laat hij ongeveer langskomt? Ik ga er ook zo heen
Goed gedaan! Ik zat bij dat grote bord bij Visser Contactlenzen waar je iedereen naar zichzelf zag zwaaienquote:Op vrijdag 19 juli 2019 17:26 schreef Joosie200 het volgende:
Gestart om 5u50, gefinisht 16u50. Om 15u00 was ik bij de start van de Via Gladiola. Zit nu uit de zon even te chillen voor ik mijn boel pak en huiswaarts ga.
De Overasselse vennen lagen er zoals altijd mooi bij, de maasbanddijk blijft voor mij de horrordijk waar geen eind aan komt. Linden was wederom leuk uitgedost. Zoals elk jaar daar mijn zout bijgevuld door een soepje te nemen.
Via Beers doorgebanjerd naar Cuijk. Altijd een feestje en dan met de ponton naar de overkant lopen is en blijft tof. Geluncht bij de militaire rustpost. Daarna om 13u15 begonnen aan het stuk via Mook, Malden.
Volgend jaar op voor nummertje 5. Maar eerst de komende dagen heulemaal niks. Ja fietsen en zwemmen op standje relax.
Haha, je kunt je maar het beste erin storten of ver vandaan blijven, andere opties zijn af te raden, omwille van je mentale gezondheidquote:Op vrijdag 19 juli 2019 19:38 schreef wuuht het volgende:
Ik zit met open mond te kijken naar "het gevoel van de 4 daagse" op NPO1. Wat een belachelijk opgeblazen tokkie festijn zeg![]()
![]()
Ja, jouw Fok!naam is ook niet uit te sprekenquote:Op vrijdag 19 juli 2019 03:23 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik heb een gele doek (scoutingdas) aan mijn riem gehangen. Dat moet toch herkenbaar zijn? Als je 'm ziet, keihard FRANK! roepen.
Ja hoor, dat kan. Alles gaat inderdaad via internet tegenwoordig. Post krijg je niet meer.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 20:30 schreef Dries4Ever het volgende:
Kun je zonder vast postadres ook mee lopen met nummer 104?
Of gaat alles via de mail tegenwoordig?
ah, super, dankjwel!quote:Op zaterdag 20 juli 2019 20:36 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja hoor, dat kan. Alles gaat inderdaad via internet tegenwoordig. Post krijg je niet meer.
Vanaf het station van Arnhem kom je heel makkelijk in Nijmegen. De start is vlakbij het station, dus dat is goed te doen. Er zijn er meer die in Arnhem slapen.quote:Op zondag 21 juli 2019 21:44 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
ah, super, dankjwel!
nog 1 vraagje: Ik kan op een plekje vlakbij het station van arnhem gratis slapen (ik zou de 50km gaan lopen) is dat te doen qua afstand, volgensmij gaat er ieder uur een trein in de nacht en de rit duurt 21 minuten.
of is een vierdaaagse camping ofzo beter? (zag dat je dan ook een km of 6 moet fietsen om bij de start te komen)
Van wat ik uit mijn omgeving hoorquote:Op zondag 21 juli 2019 21:44 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
ah, super, dankjwel!
nog 1 vraagje: Ik kan op een plekje vlakbij het station van arnhem gratis slapen (ik zou de 50km gaan lopen) is dat te doen qua afstand, volgensmij gaat er ieder uur een trein in de nacht en de rit duurt 21 minuten.
of is een vierdaaagse camping ofzo beter? (zag dat je dan ook een km of 6 moet fietsen om bij de start te komen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |