Goh. Als ik dat over Nederland en autochtonen zou zeggen, zou ik terecht gebrandmerkt worden als een xenofoob en racist.quote:[..] de Molukse wijken zijn een stukje cultureel erfgoed, opgebouwd door onze eerste generatie. Wij zijn het aan hen verplicht om deze te behouden en te beschermen.
Schandalig dat de wooncorporatie daar in mee gaat. En dat de gemeente dat toestaat. En dat het OM dat zeer waarschijnlijk niet gaat vervolgen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 06:40 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Wat bizar zeg. Discriminatie is voor Molukkers blijkbaar normaal.
Nog erger is dat de gemeente, provincie en politiek er net zo hard in mee gaat.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 07:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Schandalig dat de wooncorporatie daar in mee gaat. En dat de gemeente dat toestaat. En dat het OM dat zeer waarschijnlijk niet gaat vervolgen.
Wie of wat Woonpunt in die huizen zet heeft de gemeente weinig mee te maken.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 10:19 schreef Craptacular het volgende:
Komt vaker voor hoor. Gecreerd door de gemeente zelf. Die dacht we pleuren de turken bij elkaar, de molukkers bij elkaar dikke prima.
Zelfde heb je met tokkie wijken. Die houden ook lekker tokkie
Dit.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 05:39 schreef HardMetal het volgende:
Toch hardstikke mooi dat discriminatie op afkomst gewoon kan en mag. Ik stel voor dat in mijn wijk (historische oud centrum) alleen plaats is voor bewoners met 100% Nederlandse afkomst. Het zou toch zonde zijn om dit cultureel erfgoed te laten bederven door buitenlanders. Mocht er niet genoeg animo zijn van Nederlanders dan laten we een commissie van Nederlanders oordelen of het huisvesten van een Turks, Marokkaans of misschien wel Syrische gezin niet teveel onrust veroorzaakt of gewenst is.
Prima.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 04:36 schreef Oceanier het volgende:
Zo moet een stuk 'cultureel erfgoed' behouden blijven.
Vervang 'Molukkers' door 'Nederlanders' en je hebt een stuk waarover de gemiddelde NOS-medewerker zich levend op het binnenhof zou willen verbranden. Maar goed, al aan gewend zo ondertussen..quote:Op dinsdag 28 mei 2019 04:36 schreef Oceanier het volgende:
Alleenstaanden of koppels met een Molukse achtergrond worden niet langer afgewezen voor een gezinswoning in de Molukse wijk in Maastricht. Zo moet een stuk 'cultureel erfgoed' behouden blijven.
Dat hebben sociale huisvester Woonpunt en de Vertegenwoordigers Molukse Gemeenschap Maastricht (VMGM) maandagavond bekendgemaakt.
Draagvlak
VMGM is een groep jongere Molukse wijkbewoners die zich kortgeleden heeft verenigd. Zij hebben de afgelopen weken handtekeningen opgehaald in de wijk, om er zeker van te zijn dat zij ook draagvlak in de buurt hebben. Daarna hebben zij afspraken gemaakt met Woonpunt over de manier waarop leeggekomen woningen worden toegewezen.
Beklad
Het contact tussen Woonpunt en de buurt bereikte begin april een dieptepunt. Een woning werd beklad en vernield door buurtbewoners toen bleek dat Woonpunt het zonder overleg wilde toewijzen aan een niet-Moluks gezin.
Lees ook: Beklad huis Molukse wijk nog steeds onbewoond
Beschermen
VMGM-woordvoerder Djehoshua Sahetapy: "Waar we tegenover elkaar begonnen, hebben we sinds het eerste gesprek de handen ineen geslagen. Voor ons is het simpel: de Molukse wijken zijn een stukje cultureel erfgoed, opgebouwd door onze eerste generatie. Wij zijn het aan hen verplicht om deze te behouden en te beschermen."
'Beloftes uit het verleden'
"Door de commotie die ontstond, hebben we ons gerealiseerd hoe groot de afstand tussen ons en de buurt was geworden", zegt Marie-Thérèse Dubbeldam van Woonpunt. Volgens de bestuurder heeft Woonpunt nu meer begrip hoe de wijk wordt beleefd. "Dit gaat om meer dan een woning. Dit gaat om beloftes uit het verleden."
Gezinswoningen
"De Molukse wijk bestaat grotendeels uit grote gezinswoningen", aldus Dubbeldam. "Daar is ooit voor gekozen om grote gezinnen te kunnen huisvesten. Maar tijden veranderen en de nieuwe generatie Molukkers kan daar niet de dupe van worden." De afspraak is nu dat Molukse alleenstaanden of koppels niet worden afgewezen, maar dat Molukse gezinnen met kinderen wel voorrang krijgen.
Rumah Tua
Een andere nieuwe afspraak betreft het 'Rumah Tua-principe'. Hierbij kunnen huurwoningen onder voorwaarden worden doorgegeven van generatie op generatie. Woonpunt en de VMGM gaan samen bekijken of dit wenselijk is in de Molukse buurt. Verder is afgesproken dat als er, ondanks de versoepelde criteria, geen geschikte kandidaat wordt gevonden uit de Molukse gemeenschap, Woonpunt eerst met de VMGM gaat overleggen voordat de woning wordt aangeboden aan niet-Molukkers.
De VMGM en Woonpunt gaan elk kwartaal met elkaar om tafel om de werkwijze te evalueren en lopende zaken in de wijk te bespreken.
Bron: https://www.1limburg.nl/w(...)r-toewijzen-woningen
Dat is hetgene wat voor elkaar gekregen is. Helemaal geen gelijke behandeling voor iedereen. Blanken mochten vroeger discrimineren, nu zijn het de niet blanken.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 07:18 schreef Harvest89 het volgende:
Discriminatie mag dus gewoon, als je de juiste kleur hebt.
Dit. Gelukkig is er nu blijkbaar een precedent dat gebruikt kan wordenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 05:39 schreef HardMetal het volgende:
Toch hardstikke mooi dat discriminatie op afkomst gewoon kan en mag. Ik stel voor dat in mijn wijk (historische oud centrum) alleen plaats is voor bewoners met 100% Nederlandse afkomst. Het zou toch zonde zijn om dit cultureel erfgoed te laten bederven door buitenlanders. Mocht er niet genoeg animo zijn van Nederlanders dan laten we een commissie van Nederlanders oordelen of het huisvesten van een Turks, Marokkaans of misschien wel Syrische gezin niet teveel onrust veroorzaakt of gewenst is.
Er zijn indertijd inderdaad afspraken gemaakt, en die zijn nooit herzien, dus is het ook volkomen logisch dat er verzet komt als lokale overheden en woningbouwverenigingen die afspraken aan hun laars denken te kunnen lappen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het dan maar ok is om huizen te vandaliseren, maar Molukkers laten nu eenmaal niet zo makkelijk over zich heen lopen als Nederlanders.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 11:02 schreef ems. het volgende:
"Beloftes uit het verleden"
Zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
Dit. Het zijn blijkbaar oude en staande afspraken. Van mij mogen deze Molukse Nederlanders, maar of het verstandig is om zo gesegregeerd te willen wonen en te leven is een tweede.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 11:10 schreef SicSicSics het volgende:
Er liggen nogal wat (gebroken) beloftes bij deze bevolkingsgroep. Wij Nederland hebben ons niet heel netjes opgesteld en uiteraard, zijn zij ook niet onschuldig. Ik snap dat je hier voorzichtig mee om moet gaan.
Tsja, dat is hun eigen keuze, maar er zijn er gelukkig ook genoeg die wel gewoon tussen de rest van de bevolking wilden wonen, het is niet zo dat ze allemaal pro segregatie zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 12:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dit. Het zijn blijkbaar oude en staande afspraken. Van mij mogen deze Molukse Nederlanders, maar of het verstandig is om zo gesegregeerd te willen wonen en te leven is een tweede.
Zeker. Mijn reactie slaat dan ook specifiek op de groep Molukse Nederlanders die wel perse gesegregeerd willen wonen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 12:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, dat is hun eigen keuze, maar er zijn er gelukkig ook genoeg die wel gewoon tussen de rest van de bevolking wilden wonen, het is niet zo dat ze allemaal pro segregatie zijn.
Je weet toch dat zulke verlangens racisme is ?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 07:23 schreef Moustachio het volgende:
Ik wil een volledig blanke wijk. Of ben ik nu een racist?
Nee, blijkbaar is het behoud van cultureel erfgoed, en daar is dus niks mis mee.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 12:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je weet toch dat zulke verlangens racisme is ?
Waarom vraag je het nog ?
Dan mag het vanaf nu.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 13:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, blijkbaar is het behoud van cultureel erfgoed, en daar is dus niks mis mee.
Racisten bestaan vanaf nu dus niet meer, dat zijn nu pro cultureel erfgoed activisten.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 07:23 schreef Moustachio het volgende:
Ik wil een volledig blanke wijk. Of ben ik nu een racist?
Blokkeerfriezen ook?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 13:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Racisten bestaan vanaf nu dus niet meer, dat zijn nu pro cultureel erfgoed activisten.
Hmm, als de woningbouw dan nu eens tegen de Molukkers zou zeggen dat ze Alleen nog maar in die wijk een huis krijgen en niet in de rest van Maastricht?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 12:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, dat is hun eigen keuze, maar er zijn er gelukkig ook genoeg die wel gewoon tussen de rest van de bevolking wilden wonen, het is niet zo dat ze allemaal pro segregatie zijn.
Me dunkt dat de gemeente wel degelijk in kan grijpen wanneer een wooncorporatie racistisch beleid voert.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 10:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Wie of wat Woonpunt in die huizen zet heeft de gemeente weinig mee te maken.
Vind het verder wel apart, een directe concurrent (Voorzorg) is op het matje geroepen vanwege concentratie van bepaalde groepen. Dat was discriminatie.
De overheid komt continue op gemaakte afspraken terug.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 10:30 schreef Hathor het volgende:
Tsja, de overheid heeft deze afspraken nu eenmaal ooit met haar volle verstand gemaakt.
Dat gebeurt echt constant door de overheid.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 10:58 schreef Klopkoek het volgende:
Dit gaat over bestaande afspraken. Die wijzig je niet zo maar.
Het college van Maastricht heeft overigens een rechtse meerderheid
Ik vroeg het niet aan jouquote:Op dinsdag 28 mei 2019 13:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, blijkbaar is het behoud van cultureel erfgoed, en daar is dus niks mis mee.
Hoe is dat te makkelijk?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 11:10 schreef SicSicSics het volgende:
Er liggen nogal wat (gebroken) beloftes bij deze bevolkingsgroep. Wij Nederland hebben ons niet heel netjes opgesteld en uiteraard, zijn zij ook niet onschuldig. Ik snap dat je hier voorzichtig mee om moet gaan.
Racisme roepen is dan ook weer net te gemakkelijk, maar ik had niet veel anders verwacht.
Hoezo racisme...quote:Op dinsdag 28 mei 2019 14:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe is dat te makkelijk?
Zelfs als die afspraken zouden moeten blijven staan, is het racisme. Daar verandert 'het is een afspraak' niets aan. En dat Nederland vroeger inderdaad 'niet netjes' met de Molukse gemeenschap om ging ook niet.
Ow? Heb je daar ook voorbeelden van?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoezo racisme...
In Nederland doet de overheid volop mensen wel of niet in een regeling proppen op basis van etnicteit.
Politieke partijen als FvD en PVV zijn groot geworden door dit voor te staan .
Overigens..... vind ik dat men onderhand dit Moluks privilege moet afschaffen
Dus als je voorvaderen een wijk gebouwd hebben, mag jij dat beschouwen als ''cultureel erfgoed''?quote:Beschermen
VMGM-woordvoerder Djehoshua Sahetapy: "Waar we tegenover elkaar begonnen, hebben we sinds het eerste gesprek de handen ineen geslagen. Voor ons is het simpel: de Molukse wijken zijn een stukje cultureel erfgoed, opgebouwd door onze eerste generatie. Wij zijn het aan hen verplicht om deze te behouden en te beschermen."
Volgens mij vraagt hij om voorbeelden van de overheid die dat doet.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je het bestaan van PVV en FvD gemist ?
Nee. Maar vertel me dan even waar en wanneer die partijen precies meegeholpen hebben om racistisch beleid in te voeren. Wat ze als partij roepen is natuurlijk heel wat anders dan daadwerkelijk beleid.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je het bestaan van PVV en FvD gemist ?
Dan zou dat ook racistisch zijn.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 14:46 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hmm, als de woningbouw dan nu eens tegen de Molukkers zou zeggen dat ze Alleen nog maar in die wijk een huis krijgen en niet in de rest van Maastricht?
Jij ging een regeling het etiketje racisme mee te geven.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee. Maar vertel me dan even waar en wanneer die partijen precies meegeholpen hebben om racistisch beleid in te voeren. Wat ze als partij roepen is natuurlijk heel wat anders dan daadwerkelijk beleid.
Ah op die fiets. Nou, ik wil je best proberen uit te leggen wat racisme is hoor. Zullen we dan eerst samen naar wat definities kijken?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij ging een regeling het etiketje racisme mee te geven.
Ik reageer daarop met Hoezo racisme?
Also.... ik beweer dat deze regeling met de Molukse wijk geen racisme is.
Ik zeg ook nergens dat het uitsluiten van zekere etniciteiten zoals PVV en FvD veel kiezers verwerven een vorm van racisme is.
Daar zijn we het absoluut niet over eens. En ik vind juist jouw hele 'hoezo racisme? wat is dat? ik weet van niets hoor!' houding erg misplaatst.quote:Kennelijk vind jij dat ook niet... dus zijn we het eens en is je vraag misplaatst
Racisme is kennelijk bon ton, zolang het maar gaat om voordeeltjes voor etnische minderheden. Liefst om 'schuldgevoel' af te kopen, of zoiets.quote:
Absoluut mee eens.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Racisme is kennelijk bon ton, zolang het maar gaat om voordeeltjes voor etnische minderheden. Liefst om 'schuldgevoel' af te kopen, of zoiets.
Het is absoluut niet netjes wat de overheid destijds met die Molukkers heeft gedaan [..]
Geen idee, maar ik geloof je.quote:[..] en de direct betrokkenen zijn daar terecht voor gecompenseerd.[..]
Niet als dat discrimineert jegens andere bevolkingsgroepen nee.quote:Maar we kunnen niet tot in de eeuwigheid daarmee door blijven gaan.
Kennelijk denk jij zo slordig om ras en etniciteit aan elkaar gelijk te stellen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Nou, ik wil je best proberen uit te leggen wat racisme is hoor. Zullen we dan eerst samen naar wat definities kijken?
Racisme draait in de moderne definitie inderdaad om etniciteit. Want dat hele rassen-gedoe is achterhaalde 18e eeuwse pseudo-wetenschap.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Kennelijk denk jij zo slordig om ras en etniciteit aan elkaar gelijk te stellen.
Klopt.quote:Althans, wanneer het je zo uitkomt. Dat is nog een graadje meer slordigheid.
Het overheidsbeleid op beperking van importbruiden is indertijd aangescherpt en het is een beleid om vooral Turkse en Marokkaanse importbruiden/bruiden buiten de deur te houden.
Dat is het uitstuiten van etniciteiten, wat jij racisme zou moeten noemen, als jouw 'definitie ' van racisme oprecht is.
Welke dubbele moraal? Als je me als user ook maar een beetje kent zou je weten dat ik echt helemaal niets met de PVV of FvD heb.quote:Maar dat is het niet ... je gebruikt hier een gelegenheidsargument ....
Idem je dubbele moraal met PVV en FvD. zij krijgen veel stemmen door vooral een beleid te promoten die hele bevolkingsgroepen buiten de deur moet houden en de PVV wil zelfs islamieten uitsluiten van democratische burgerrechten. Ineens weiger je dat als racisme te omschrijven.
Me dunkt dat dat duidelijk genoeg is.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:37 schreef probeer het volgende:
[..]
En dan vraag ik me serieus af waarom het blijkbaar zo lastig is om een zero tolerance beleid jegens racisme te hanteren. Dat behoort nooit een 'in het ene geval is het ok, in het andere geval niet' ding te zijn.
lol tsja, ik denk dat dat dan weer voor problemen zou gaan zorgen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 14:46 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hmm, als de woningbouw dan nu eens tegen de Molukkers zou zeggen dat ze Alleen nog maar in die wijk een huis krijgen en niet in de rest van Maastricht?
Maar dat hebben ze tot op heden dus nog niet gedaan.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 14:55 schreef probeer het volgende:
[..]
De overheid komt continue op gemaakte afspraken terug.
Nee, van mij mogen ze hun wijken gewoon hebben, afspraak is afspraak.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 14:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik vroeg het niet aan jou
En wil je nu via een racistisch concept deze voortzetting van een Molukse wijk afwijzen?
[insert raar lulverhaal over andere vormen van racisme waardoor dit opeens OK zou zijn]quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:31 schreef Oceanier het volgende:
Niet zo zeuren. Als een regering een bevolkingsgroep naar Nederland brengt, breng je ook hun leefwijze hier naartoe zoals wat in het artikel wordt vermeld, de Rumah-Tua principe.
Een groep hierheen halen en dan voor hun gaan bepalen hoe ze moeten leven? Helemaal terwijl ze hier nooit naartoe wilden komen? Dat kan natuurlijk niet, zeker niet bij Molukkers. Dat is als Molukkers vertellen aardappel te moeten eten ipv papeda. Het zijn geen Turken, Chinezen of Polen die hier bewust naartoe zijn gekomen om economische redenen, en dan nog. De meeste mensen die klagen over Molukse wijken waren nog geeneens geboren toen die speciale wijken werden gebouwd en gegeven aan de Molukse gemeenschap. Sterker nog, ze weten helemaal niks over die wijken en zijn er nog nooit in geweest. Die wijken vormden nooit een probleem, zijn er altijd geweest en zijn een voorbeeld van zelfparticipatie. Niet voor niets is de Molukse wijk in Alphen a/d Rhijn bezocht door de Koning en de Koningin tijdens het 50-jaar jubileum van die wijk en zijn een aantal Molukse wijken opgenomen als cultureel erfgoed en opgenomen als rijksmonument.
De Molukse wijken bestaan, deal with it tot dat de regering EN de Molukse gemeenschap vinden dat het tijd is om de wijken op te doeken. Dat is hoe een afspraak netjes gewijzigd wordt. Buitenstaanders die hierover klagen hebben helemaal geen vinger in de pap en geen poot om op te staan.
Ken je wel met artikel 1 van de grondwet komen discriminatie op basis van etniciteit, religie en weet ik veel wat. In dat artikel staat ook “discriminatie op basis van geslacht”. Mag je gelijk ff je protesthoed op zetten en bij de eerstvolgende Basic Fit Ladies Only sportschool voor de deur gaan protesteren voordat je de 70-jaar oude Molukse wijken lastig valt. Ga maar lekker strijden tegen feminisme en abortus ofzo.
Het moet niet gekker worden met die racismehuilies in dit land, bij zwarte piet ook al de snelweg blokkeren die pro-pietjes. Ondertussen vingertje wijzen naar afro-americans die bij elke politie-dode spreken van racisme. En nu huilen om de leefwijze van Molukkers en hun Molukse wijken met aparte regels? Hypocrisie ten top
Lul verhaal? Basic Fit Ladies only filialen bestaan gewoon, net zoals Molukse wijken. Bovendien heb ik nooit gesproken over andere vormen van racisme. Ik heb wel gesproken over andere vormen van discriminatie. Racisme valt onder discriminatie, en alles wat onder discriminatie valt staat vermeld in artikel 1, waaronder dus ook discriminatie op basis van geslacht.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:53 schreef probeer het volgende:
[..]
[insert raar lulverhaal over andere vormen van racisme waardoor dit opeens OK zou zijn]
Echt, het enige argument dat de Molukse gemeenschap in deze heeft, is 'afspraak is afspraak'. Maar zeker niet 'andere vormen van racisme bestaan, dus dan mag dit ook'.
Waarom kom je dan met dat Basic Fit voorbeeld aanzetten? Alsof we pas iets over de Molukse wijken mogen vinden nadat we alle andere vormen van racisme of discriminatie openlijk afgekeurd hebben.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Lul verhaal? Basic Fit Ladies only filialen bestaan gewoon, net zoals Molukse wijken. Bovendien heb ik nooit gesproken over andere vormen van racisme. Ik heb wel gesproken over andere vormen van discriminatie. Racisme valt onder discriminatie, en alles wat onder discriminatie valt staat vermeld in artikel 1, waaronder dus ook discriminatie op basis van geslacht.
Geen woorden in mijn mond leggen aub, of goed lezen wat er geschreven wordt.
En je laatste zin is het eerst wat je mag roepen wanneer je je protestjas hebt aangetrokken en voor de deur bij zo’n bsfit ladies only filiaal staat, aangezien de Molukse wijken tientallen jaren eerder bestonden dan die filialen
Denk eerder dat ze ook liever geen Marokkaanse bijstandgezinnen willen met +5 kinderen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 10:44 schreef LXIV het volgende:
Overigens vind ik het prima wanneer die Molukkers lekker onder elkaar willen leven. Moet voor iedereen mogelijk zijn, daar heeft de overheid zich niet mee te bemoeien. Huizen vernielen is natuurlijk andere keok.
Nee we hebben je niet gehoord toen de eerste basic fit ladies only filiaal uit de grond werd gestampt, waarom kom jij bij Molukse wijken aanzetten die er veel eerder zijn? Je beroept je op vormen van discriminatie maar selecteert alleen gevallen die in jouw straatje passen. Wat is er precies met jou en de Molukse wijk?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom kom je dan met dat Basic Fit voorbeeld aanzetten? Alsof we pas iets over de Molukse wijken mogen vinden nadat we alle andere vormen van racisme openlijk afgekeurd hebben.
Is gewoon een enorme drogreden.
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:04 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee we hebben je niet gehoord toen de eerste basic fit ladies only filiaal uit de grond werd gestampt, waarom kom jij bij Molukse wijken aanzetten die er veel eerder zijn? Je beroept je op vormen van discriminatie maar selecteert alleen gevallen die in jouw straatje passen. Wat is er precies met jou en de Molukse wijk?
Keihard inzetten op “ja maar huillie”....quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja. Goede post man.
Gewoon keihard inzetten op het 'ja maar hullie!'.
Ja, ik kan er toch echt niets aan doen dat we van jou racisme pas mogen benoemen wanneer we iets over het vrouwenbeleid van de Basic Fit gezegd hebben.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:12 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Keihard inzetten op “ja maar huillie”....
Nou, ik ben blij dat je met goede argumenten bent gekomen...
Maar goed, de regering en de woningcorporaties staan achter de Molukse wijken. Er schijnt kennelijk geen probleem te zijn met aparte Molukse wijken.
Zaak opgelost.
Nee het vrouwenbeleid van basic fit is geen racisme. Vrouwen en mannen zijn geen rassen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, ik kan er toch echt niets aan doen dat we van jou racisme pas mogen benoemen wanneer we iets over het vrouwenbeleid van de Basic Fit gezegd hebben.
Dat je serieus denkt dat dat een valide argument is, ligt echt aan jou.
Ja wanneer ik kennelijk gelijk heb gaan mensen altijd in mijn postgeschiedenis kijken, vaak wanneer ze geen weerwoord meer hebben.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, ik kan er toch echt niets aan doen dat we van jou racisme pas mogen benoemen wanneer we iets over het vrouwenbeleid van de Basic Fit gezegd hebben.
Dat je serieus denkt dat dat een valide argument is, ligt echt aan jou.
Maar ik zie in je postgeschiedenis dat je altijd zo reageert wanneer het over Molukkers gaat. Dus ik verwacht niet dat je hierover op een normale manier kan discussiëren.
Jij bent alleen maar te vinden in Molukker topics, dus jouw postgeschiedenis checken is echt overbodig...quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:17 schreef Oceanier het volgende:
Ja wanneer ik kennelijk gelijk heb gaan mensen altijd in mijn postgeschiedenis kijken, vaak wanneer ze geen weerwoord meer hebben.
Postgeschiedenis checken kenne ze ook al niet goed.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij bent alleen maar te vinden in Molukker topics, dus jouw postgeschiedenis checken is echt overbodig...
Dat bepaalt de regering niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:12 schreef Oceanier het volgende:
Er schijnt kennelijk geen probleem te zijn met aparte Molukse wijken.
Het volk?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat bepaalt de regering niet.
De samenleving, inderdaad.quote:
Idd, janken op details wat zomaar resulteert in een misschien voor jou ongewilde bevestiging van de acceptatie van Molukse wijken door de samenleving. Bij voorbaat dank!quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De samenleving, inderdaad.
Dat de overheid 50 jaar geleden gemaakte afspraken (nog) niet wil veranderen, betekent niet dat er acceptatie is in de samenleving.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:32 schreef Oceanier het volgende:
.... de acceptatie van Molukse wijken door de samenleving....
dat komt steeds terug in deze discussies maar wat voor verschrikkelijks hebben we die figuren nu eigenlijk aangedaan?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is absoluut niet netjes wat de overheid destijds met die Molukkers heeft gedaan en de direct betrokkenen zijn daar terecht voor gecompenseerd. Maar we kunnen niet tot in de eeuwigheid daarmee door blijven gaan.
Is er wel. Misschien een klein groepje die het niet accepteert.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat de overheid 50 jaar geleden gemaakte afspraken (nog) niet wil veranderen, betekent niet dat er acceptatie is in de samenleving.
quote:
We hebbe ze hun eige wijke gegeve. Dat is verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat komt steeds terug in deze discussies maar wat voor verschrikkelijks hebben we die figuren nu eigenlijk aangedaan?
niet zo kinderachtig doen, was een normale vraagquote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:03 schreef Oceanier het volgende:
[..]
We hebbe ze hun eige wijke gegeve. Dat is verschrikkelijk.
De Nederlandse overheid had ze een onafhankelijke staat beloofd, maar die kwam er niet, omdat Nederland niet de heerschappij in Indonesie kon herstellen na WO2. En ze waren in Indonesie niet meer veilig, omdat ze in het KNIL hadden gevochten tegen Indonesie. Dus toen zijn ze naar Nederland gehaald, en eenmaal hier, uit het leger ontslagen. Vervolgens gehuisvest in kampen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat komt steeds terug in deze discussies maar wat voor verschrikkelijks hebben we die figuren nu eigenlijk aangedaan?
Wij feitelijk niks, als de VS/ VN Nederland gewoon zijn gang had laten gaan met Product en Kraai hadden de Molukkers hun beloofde land gekregen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:43 schreef sp3c het volgende:
Welke taal is dat? Swahili?quote:
Ohja ik zal geen antwoord meer geven, diegene aan wie je het vroeg kent jou en je standpunten over dit onderwerp nog niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet zo kinderachtig doen, was een normale vraag
Van 1951 tot 1971 zelfs in kamp Westerbork.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid had ze een onafhankelijke staat beloofd, maar die kwam er niet, omdat Nederland niet de heerschappij in Indonesie kon herstellen na WO2. En ze waren in Indonesie niet meer veilig, omdat ze in het KNIL hadden gevochten tegen Indonesie. Dus toen zijn ze naar Nederland gehaald, en eenmaal hier, uit het leger ontslagen. Vervolgens gehuisvest in kampen.
Ze zijn zeker niet netjes behandeld.
Wat ze niet het recht geeft om zich te gedragen zoals ze deden. Ook in de plaats waar ik ben opgegroeid, stonden ze bekend als kutvolk. Overlast, geweldpleging, etc. En niet in de laatste plaats natuurlijk de treinkaping.
Nee dat is een beetje te kort door de bocht. Een volk zo loyaal aan de Nederlandse vlag als de Molukkers, elitestrijders van het Nederlandse Koloniale leger die eeuwenlang hun leven gaven voor de Nederlanse staat, dat volk verandert niet zomaar van trouwe strijders van het Nederlands koninkrijk tot grootste terroristische vijand van het land aller tijden.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij feitelijk niks, als de VS/ VN Nederland gewoon zijn gang had laten gaan met Product en Kraai hadden de Molukkers hun beloofde land gekregen.
dat is niet helemaal waar allemaal hoor, Nederland was voorstander van het opbreken van Nederlands Indie in verschillende onafhankelijke staten waaronder een Molukse staat binnen een soort federatie van Indonesische statenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid had ze een onafhankelijke staat beloofd, maar die kwam er niet, omdat Nederland niet de heerschappij in Indonesie kon herstellen na WO2. En ze waren in Indonesie niet meer veilig, omdat ze in het KNIL hadden gevochten tegen Indonesie. Dus toen zijn ze naar Nederland gehaald, en eenmaal hier, uit het leger ontslagen. Vervolgens gehuisvest in kampen.
Ze zijn zeker niet netjes behandeld.
Wat ze niet het recht geeft om zich te gedragen zoals ze deden. Ook in de plaats waar ik ben opgegroeid, stonden ze bekend als kutvolk. Overlast, geweldpleging, etc. En niet in de laatste plaats natuurlijk de treinkaping.
Ik vind dat ze door hun gedrag, enig recht op privileges allang hebben verspeeld.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:04 schreef sp3c het volgende:
als ze dat privileges op heeft geleverd vind ik dat helemaal prima verder hoor, zolang de woningcorporatie er blij mee is ben ik er ook blij mee maar het begint zo zachtjes aan ook eens tijd te worden voor een Molukse hand in eigen boezem want zo waardeloos zijn we er nu ook weer niet mee omgegaan
das ook prima maar totaal het punt niet natuurlijkquote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind dat ze door hun gedrag, enig recht op privileges allang hebben verspeeld.
Dit soort privileges, zoals een eigen wijk geselecteerd op afkomst. Horen gewoon niet tot in de eeuwigheid te duren.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind dat ze door hun gedrag, enig recht op privileges allang hebben verspeeld.
Ik ben tegen de situatie van wat men noemt zwarte en witte scholen in Nederland.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:25 schreef sp3c het volgende:
slecht voorbeeld, wat zou jij zeggen als bleke scholen dit op de deur hingen
[ afbeelding ]
niets goeds neem ik aan
maar dat is niet aan de orde hier, er is geen sprake van dwang van de overheid om er jan en alleman in te plaatsen, de eigenaar kon naar eigen zeggen geen Molukkse huurders vinden en overwoog verder te zoeken en dat was tegen het zere been van de localsquote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben tegen de situatie van wat men noemt zwarte en witte scholen in Nederland.
Een actiever overheidsbeleid dat op te heffen is echt wel zinnig.
Maar als dat beleid veel als dwang wordt ervaren dan moet het herzien worden.
Maar ik noemde die segregatie in het onderwijs als voorbeeld van wat men algemeen als normaal accepteert , itt tot sommigen in dit topic die ongenuanceerd boos zijn over Molukse wijken
Overheidsdwang in het onderwijs is ook niet aan de orde. Het was even een zijpad.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat is niet aan de orde hier, er is geen sprake van dwang van de overheid om er jan en alleman in te plaatsen, de eigenaar kon geen naar eigen zeggen geen Molukkse huurders vinden en overwoog verder te zoeken en dat was tegen het zere been van de locals
daar is men ongenuanceerd boos over
quote:Maar ik noemde die segregatie in het onderwijs als voorbeeld van wat men algemeen als normaal accepteert , itt tot sommigen in dit topic die ongenuanceerd boos zijn over Molukse wijken
het is een heel slecht voorbeeldquote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Overheidsdwang in het ondeerwijs is ook niet aan de orde. Het was even een zijpad.
Ik besloot mijn bericht, met wat wel aan de orde is in dit topic
[..]
Nee niet waar, men roept ongenuanceed racisme en is boos op het bestaan van Molukse wijkenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat is niet aan de orde hier, er is geen sprake van dwang van de overheid om er jan en alleman in te plaatsen, de eigenaar kon naar eigen zeggen geen Molukkse huurders vinden en overwoog verder te zoeken en dat was tegen het zere been van de locals
daar is men ongenuanceerd boos over
Boeld afbreken heeft helemaal niks ermee te maken. Ook als de boel niet was afgebroken kwam dit in het nieuws.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is een heel slecht voorbeeld
als een school zegt 'wij willen alleen blanken' dan is iedereen superpissig
dan kan de situatie best zo zijn dat een school alleen maar blanken binnen krijgt maar dat is echt niet hetzelfde als de boel afbreken als er een wat minder blank gezinnetje op de open dag komt kijken
Het hoort niet te boeien, toch worden er een aantal personen boos.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 21:10 schreef sp3c het volgende:
het boeit helemaal niemand dat Molukkers bij elkaar gaan wonen
Ook niet zo simpel als je wilt doen overkomen. De schofterige Nederlandse staat wilde de Molukse KNIL militairen namelijk demobiliseren binnen Indonesie, nadat demobilisatie op de Molukken werd tegengehouden. Dankzij een rechtszaak door de Delegatie-Aponno werd deze levensgevaarlijke beslissing door de rechter verworpen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar allemaal hoor, Nederland was voorstander van het opbreken van Nederlands Indie in verschillende onafhankelijke staten waaronder een Molukse staat binnen een soort federatie van Indonesische staten
nou dat is er uiteindelijk wel gekomen maar dat duurde maar 3 kwartier ofzo en toen had Soekarno er wel weer genoeg van en begon de boel te annexeren (konfrontasi) dan kun je stellen dat Nederland niet genoeg gedaan heeft om dat te stoppen maar daar moet je eigenlijk de internationale gemeenschap op aankijken want na dat gezeik met de eerste twee politionele acties had Nederland weinig zin in een derde
daarnaast namen de Molukse militairen dienst bij het KNIL dat met het verlies van Nederlands Indie simpelweg ophield te bestaan, militairen hadden op dat moment de keuze om te demobiliseren naar huis te gaan of dienst te nemen bij de nieuwe Indonesische staat, veel deden dit, veel deden dit niet
diegenen die dit niet deden waren op dat moment gewapende mannen zonder leger dus zijn ze door Nederland in dienst genomen bij het expeditionele legerkorps dat op dat moment ook aan het demobiliseren was, niet meer nodig, uiteindelijk iedereen ontslag, dus ook de Molukkers
op het moment dat Nederland de laatste eenheden terugtrekt is er dan het gewraakte dienstbevel uitgegeven 'wij gaan ervandoor jongons, je kunt mee en als je niet meegaat, toedeledokie en de groetjes thuis'
is dat allemaal netjes?
mwah, we behandelen militairen nu eenmaal niet netjes, zeker toen niet maar de rest van de manschappen kreeg geen huis hoor, ook niet in een concentratiekamp en we hadden net zo makkelijk kunnen zeggen 'wij gaan ervandoor jongons ... punt' net als bv de Portugezen
als ze dat privileges op heeft geleverd vind ik dat helemaal prima verder hoor, zolang de woningcorporatie er blij mee is ben ik er ook blij mee maar het begint zo zachtjes aan ook eens tijd te worden voor een Molukse hand in eigen boezem want zo waardeloos zijn we er nu ook weer niet mee omgegaan
De boel is nog nooit afgebroken afgezien van een kapotte ruit en wat verf, overdrijven is ook een kunst. In Bovensmilde is er niks vernield, ook daar kwam hetzelfde conflict op het nieuws.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 21:16 schreef sp3c het volgende:
het is toch niet dagelijks in het nieuws dat er mollukse wijken bestaan, die bestaan echt niet af en toe of alleen tijdens het schrikkeljaar ofzo, dat kan echt helemaal niemand wat schelen
dat is alleen een dingetje als men de boel begint af te breken omdat er een risico bestaat dat er een keer een niet Molukker binnen zou komen, dat is het nieuws en daar zijn mensen boos om
quote:
quote:
Naja het hoeft niet, maar ik denk ook niet dat je het kan. Of de Molukkers verschrikkelijke dingen zijn aangedaan is namelijk niet eens een normale vraag. Maar dat wordt elke keer erbij gehaald en dan krijgen Molukkers de schuld van een slachtofferrol terwijl ze er niet eens over beginnen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 21:18 schreef sp3c het volgende:
ik wil het niet simpel doen overkomen, ik heb alleen geen zin om drie boeken vol te typen
elke online uitleg is sowieso te simpel
Nee eigenlijk een enorme respectloze vraag. Met die informatie die jij hebt over de Molukse zaak, iets meer dan de gemiddelde persoon denk ik, moet je je de ogen uit je kop schamen dat je alleen al zo’n walgelijke vraag durft te stellen. Maar sinds je geen zin hebt om 3 boeken vol te schrijven, laat ik het hierbij.quote:
Zeg bijdehand, je bent offtopic. Niet “kom laten wij bidden”, nee “kom laten wij ontopic gaan”quote:Op dinsdag 28 mei 2019 21:33 schreef sp3c het volgende:
iets meer dan jou ook
blijft een normale vraag
Mits je daarover afspraken hebt gemaakt met de overheid en de woningcorporatie, ja.quote:
Gewoon afspraken maken met de overheid en woningbouwcorporaties en segregatie is helemaal prima.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 23:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mits je daarover afspraken hebt gemaakt met de overheid en de woningcorporatie, ja.
Dat blijkt.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 23:21 schreef luxerobots het volgende:
Gewoon afspraken maken met de overheid en woningbouwcorporaties en segregatie is helemaal prima.
nee natuurlijk nietquote:Op dinsdag 28 mei 2019 23:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mits je daarover afspraken hebt gemaakt met de overheid en de woningcorporatie, ja.
Vrij kansloos om daar tientallen jaren later nog over te janken of daar rechten aan te ontlenen. Ik krijg dan het idee van een groepje slappe losers die zelf niks kunnnen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 21:27 schreef Oceanier het volgende:
Of de Molukkers verschrikkelijke dingen zijn aangedaan is namelijk niet eens een normale vraag
Valt mee. Opleidingsniveau is bv. laag vergeleken met zelfs Marokkanen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 23:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat blijkt.
Nu zijn Molukkers natuurlijk wel übermenschen. Witte tokkies niet bepaald.
De Molukse wijk in Maastricht en de woningcorporatie hebben zojuist een afspraak bevestigd. Als je een conclusie wilde trekken gebruik je de verkeerde woorden, namelijk niet kansloos maar ik zou eerder zeggen kansrijk. Er wordt nergens om gejankt en er worden nergens rechten aan ontleend. Ik zie eigenlijk alleen jou en een paar mensen op dit forum janken om iets wat tientallen jaren geleden gebeurd zou zijn.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:05 schreef DeKleineTuinman het volgende:
[..]
Vrij kansloos om daar tientallen jaren later nog over te janken of daar rechten aan te ontlenen. Ik krijg dan het idee van een groepje slappe losers die zelf niks kunnnen.
Als die mensen zichzelf superieur vinden t.o.v. mensen met een andere huidskleur en daaraan bepaalde privileges willen aan ontlenen, dan is dat niet toegestaan. Dat is racisme.quote:
Er ramen ingegooid en huizen ondergesmeerd wanneer het niet gaat zoals zij willen, maar ze janken niet hoor!quote:Op woensdag 29 mei 2019 07:45 schreef Oceanier het volgende:
[..]
De Molukse wijk in Maastricht en de woningcorporatie hebben zojuist een afspraak bevestigd. Als je een conclusie wilde trekken gebruik je de verkeerde woorden, namelijk niet kansloos maar ik zou eerder zeggen kansrijk. Er wordt nergens om gejankt en er worden nergens rechten aan ontleend. Ik zie eigenlijk alleen jou en een paar mensen op dit forum janken om iets wat tientallen jaren geleden gebeurd zou zijn.
Nee janken is wanneer je op een internetforum je frustratie uit wanneer een woningcorporatie de Molukkers gelijk geeft.quote:Op woensdag 29 mei 2019 07:50 schreef schaapblaat het volgende:
[..]
Er ramen ingegooid en huizen ondergesmeerd wanneer het niet gaat zoals zij willen, maar ze janken niet hoor!
Of janken dat de Molukkers gelijk hebben, zoals jij doet?quote:Op woensdag 29 mei 2019 07:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee janken is wanneer je op een internetforum je frustratie uit wanneer een woningcorporatie de Molukkers gelijk geeft.
Deze manquote:Op woensdag 29 mei 2019 07:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee janken is wanneer je op een internetforum je frustratie uit wanneer een woningcorporatie de Molukkers gelijk geeft.
Dan ga je voorbij aan alle nuances en geschiedenis die deze situatie met zich meeneemt.quote:
Het verandert niet, het geeft context. Die context negeren en alleen maar 'racisme' roepen omdat je... ja waarom eigenlijk? Vind ik te kort door de bocht gaan.quote:Zelfs als die afspraken zouden moeten blijven staan, is het racisme. Daar verandert 'het is een afspraak' niets aan. En dat Nederland vroeger inderdaad 'niet netjes' met de Molukse gemeenschap om ging ook niet.
Het gaat ook niet om opleidingsniveau. Het gaat om lichaamsbouw, gezonde genen, fysieke en mentale slagkracht etc.quote:Op woensdag 29 mei 2019 07:32 schreef Craptacular het volgende:
Valt mee. Opleidingsniveau is bv. laag vergeleken met zelfs Marokkanen.
De neef-nichthuwelijken helpen echter niet mee..quote:Op woensdag 29 mei 2019 08:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om opleidingsniveau. Het gaat om lichaamsbouw, gezonde genen, fysieke en mentale slagkracht etc.
Noord-Afrikanen staan wat dat betreft ook hoog op de menselijke ladder.
Noord Afrikanen staan niet perse bekend om hun mentale slagkracht of goede genen (door inteelt in de moslim gemeenschap).quote:Op woensdag 29 mei 2019 08:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om opleidingsniveau. Het gaat om lichaamsbouw, gezonde genen, fysieke en mentale slagkracht etc.
Noord-Afrikanen staan wat dat betreft ook hoog op de menselijke ladder.
Is dit een wens tot geweldpleging ?quote:Op woensdag 29 mei 2019 09:35 schreef MakkieR het volgende:
Al die Molukkers daar gewoon het land uitschoppen, Indonesië is een veilig land en groot genoeg.
Neequote:Op woensdag 29 mei 2019 13:39 schreef Always.Awesome.Alex het volgende:
@:oceanier @:sp3c
Dus een stel collaborateurs werd een onafhankelijke staat beloofd door de kolonisator indien ze meehielpen met het heroveren van de kolonie
Er was geen belofte. Je bedoelt dat Nederland de Indonesische regering een federatief staatsvorm wist op te leggen. ?quote:Toen de kolonisator deze belofte niet na kon komen moesten de collaborateurs vluchten
de knilsoldaten van 1951 gingen geen treinen kapenquote:, toen gingen de collaborateurs treinen kapen
Wederom een valse beschuldigingquote:en op vele andere manieren de beest uithangen
Deels wat ? Deels een onafhankelijke staat Molukken?quote:en toen kregen ze dus toch deels hun zin?
Omg, fouter kan niet.quote:Op woensdag 29 mei 2019 13:39 schreef Always.Awesome.Alex het volgende:
@:oceanier @:sp3c
Dus een stel collaborateurs werd een onafhankelijke staat beloofd door de kolonisator indien ze meehielpen met het heroveren van de kolonie nadat de kolonisator zelf na jaren van bezetting weer vrij was?
Toen de kolonisator deze belofte niet na kon komen moesten de collaborateurs vluchten en vervolgens werden andere absurde beloftes niet nagekomen, toen gingen de collaborateurs treinen kapen en op vele andere manieren de beest uithangen en toen kregen ze dus toch deels hun zin?
Nee, janken doe je alleen wanneer je niet gelijk hebt, jij dus.quote:Op woensdag 29 mei 2019 07:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik zal het nog gekker voor je maken. De woningcorporatie en je eigen regering zwichten voor vernieling. Ben je nu niet levensmoe dat je in zo'n gek land woont?quote:Op woensdag 29 mei 2019 07:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Deze man![]()
Een discussie doet dus onder voor vernieling
Om maar even advocaat van de duivel te spelen; dat argument valt ook te maken voor de stelling dat Nederland alleen voor autochtonen dient te zijn.quote:Op woensdag 29 mei 2019 08:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dan ga je voorbij aan alle nuances en geschiedenis die deze situatie met zich meeneemt.
Ik vat het probleem niet samen in één woord. Ik vat de gehanteerde oplossing voor dat probleem samen in één woord.quote:Je vat een complex probleem van vele hoofdstukken, paragrafen, alinea's en zinnen samen in één woord: Racisme!
quote:Ik vind dat te gemakkelijk, ook al heb je in essentie gelijk.
[..]
Het verandert niet, het geeft context. Die context negeren en alleen maar 'racisme' roepen omdat je... ja waarom eigenlijk? Vind ik te kort door de bocht gaan.
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 15:37 schreef probeer het volgende:
En dan vraag ik me serieus af waarom het blijkbaar zo lastig is om een zero tolerance beleid jegens racisme te hanteren. Dat behoort nooit een 'in het ene geval is het ok, in het andere geval niet' ding te zijn.
Dat heeft Bluesdude netjes uitgelegd.quote:Op woensdag 29 mei 2019 18:11 schreef Always.Awesome.Alex het volgende:
Hoe zit 't dan wel @:oceanier?
Discriminatie wordt geaccepteerd. Zoals ik al aangaf:quote:Op woensdag 29 mei 2019 19:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Om maar even advocaat van de duivel te spelen; dat argument valt ook te maken voor de stelling dat Nederland alleen voor autochtonen dient te zijn.
[..]
Ik vat het probleem niet samen. Ik vat de gehanteerde oplossing voor dat probleem samen in één woord.
[..]
[..]
Mannen en vrouwen zijn gewoon wat anders, vandaar dat er soms andere regels zijn. Er zijn bijvoorbeeld ook mannen en vrouwen wc's. Vrouwen willen ook wel eens sporten zonder bekeken te worden door mannen en als ze vrouwen geen korting geven in de disco is de verhouding man-vrouw helemaal scheef.quote:Op woensdag 29 mei 2019 20:13 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Discriminatie wordt geaccepteerd. Zoals ik al aangaf:
- Basic Fit Ladies Only.
- Vrouwen die tot middernacht gratis de disco in mogen.
- Molukkers die bij elkaar willen wonen.
Wij als Nederlander accepteren het. Jammer voor die kleine minderheid die er moeite mee heeft. De redenen achter de bovenstaande gevallen hebben helemaal niks met discriminatie te maken.
Maar dat is blijkbaar voor veel mensen niet te bevatten, tot het eigenwijze en koppige aan toe.
Je slaat de spijker op de kop.quote:Op woensdag 29 mei 2019 20:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen zijn gewoon wat anders, vandaar dat er soms andere regels zijn. Er zijn bijvoorbeeld ook mannen en vrouwen wc's. Vrouwen willen ook wel eens sporten zonder bekeken te worden door mannen en als ze vrouwen geen korting geven in de disco is de verhouding man-vrouw helemaal scheef.
Noem echter eens één andere situatie waarbij discrimineren op afkomst en etniciteit wel toegestaan is.
Niks kort door de bocht, Nederland werd door vnl de VS en daarnaast de VN gedwongen de kolonie op te geven. Niks meer niks minder. Dus bedank de internationale gemeenschap voor dit probleem.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:41 schreef Oceanier het volgende:
Nee dat is een beetje te kort door de bocht. Een volk zo loyaal aan de Nederlandse vlag als de Molukkers, elitestrijders van het Nederlandse Koloniale leger die eeuwenlang hun leven gaven voor de Nederlanse staat, dat volk verandert niet zomaar van trouwe strijders van het Nederlands koninkrijk tot grootste terroristische vijand van het land aller tijden.
Daar heeft niemand een probleem mee. Het wordt wel een probleem als men gaat bepalen wie wel of niet welkom is.quote:Op woensdag 29 mei 2019 20:13 schreef Oceanier het volgende:
- Molukkers die bij elkaar willen wonen.
Ja, jij hebt het wel nodig dat alles gelijkvloers is en met de lift bereikbaar is?quote:Op woensdag 29 mei 2019 20:35 schreef Oceanier het volgende:
Het is net als een vrouwen wc en mannen wc. Oh wacht, discriminatie.
Of een bejaardentehuis. Oh wacht, ik wil daar ook wonen. Leeftijdsdiscriminatie!
Ja Nederland heeft nooit ergens schuld aan. Het was natuurlijk de internationale gemeenschap, en natuurlijk de Molukkers. Zelfde riedeltje, maar dat zijn we wel gewend. Nu zijn het weer de Molukse wijken, maar Nederland ho ho ho hahaha. Altijd anderen beschuldigen van de slachtofferrol maar zelf de grootste slachtoffer uithangen. Hetzelfde als wat ik eerder zei over de racismekaart. Altijd zijn het anderen die die kaart trekken maar zelf trekken ze het snelst naar die kaart. What’s new?quote:Op woensdag 29 mei 2019 21:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niks kort door de bocht, Nederland werd door vnl de VS en daarnaast de VN gedwongen de kolonie op te geven. Niks meer niks minder. Dus bedank de internationale gemeenschap voor dit probleem.
Nee het hele eiere eten is dat basic fit en de bejaartentehuizen bepalen wie wel of niet in aanmerking komt om hier te mogen wonen of te sporten.quote:Op woensdag 29 mei 2019 21:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar heeft niemand een probleem mee. Het wordt wel een probleem als men gaat bepalen wie wel of niet welkom is.
Neequote:Op woensdag 29 mei 2019 21:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, jij hebt het wel nodig dat alles gelijkvloers is en met de lift bereikbaar is?
En je hebt ook behoefte aan van die makkelijke kranen, waarop je alleen maar hoeft te drukken?
En een extra harde intercom en deurbel? En een extra plek voor je scootmobiel?
Het heeft dus een reden dat er speciale woningen voor senioren zijn.quote:
Een bejaardenhuis en sportschool vergelijken met een woonwijkquote:Op woensdag 29 mei 2019 21:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee het hele eiere eten is dat basic fit en de bejaartentehuizen bepalen wie wel of niet in aanmerking komt om hier te mogen wonen of te sporten.
En dat is raar omdat?quote:Op woensdag 29 mei 2019 21:55 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Een bejaardenhuis en sportschool vergelijken met een woonwijk
Als ze consequent zijn weigeren die Molukkers ook gewoon andere klanten uit hun winkels en restautants.quote:Op woensdag 29 mei 2019 21:55 schreef Bottendaal het volgende:
[..]
Een bejaardenhuis en sportschool vergelijken met een woonwijk
Ja want de regering heeft natuurlijk zomaar zonder reden 70 woonwijken speciaal voor Molukkers gebouwd in de jaren 60.quote:Op woensdag 29 mei 2019 21:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het heeft dus een reden dat er speciale woningen voor senioren zijn.
Dat is dus iets anders dan Molukkers die hun eigen wijk claimen.
Die internationale druk was er zeker. Maar ook zonder dat was het handhaven van een dictatuur over Indonesië een verloren zaak. Hoe langer men zou blijven, hoe meer doden, hoe meer kosten.quote:Op woensdag 29 mei 2019 21:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niks kort door de bocht, Nederland werd door vnl de VS en daarnaast de VN gedwongen de kolonie op te geven. Niks meer niks minder. Dus bedank de internationale gemeenschap voor dit probleem.
Nee hoor, daar hebben ze geen behoefte aan.quote:Op woensdag 29 mei 2019 21:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als ze consequent zijn weigeren die Molukkers ook gewoon andere klanten uit hun winkels en restautants.
Je hebt echt geen idee he? Hurr durr het is de schuld van Nederland hurr durr... Duik de geschiedenis eens in, als Nederland volgas doorgegaan was met de methode Westerling (wat meer dan de goedkeuring kon wegdragen van de Molukkers en een hoop Molukkers dienden onder Westerling) dan was er niks aan de hand geweest voor jullie.quote:Op woensdag 29 mei 2019 21:51 schreef Oceanier het volgende:
Ja Nederland heeft nooit ergens schuld aan. Het was natuurlijk de internationale gemeenschap, en natuurlijk de Molukkers.
Molukkers en ondernemers, Hahaha.quote:Op woensdag 29 mei 2019 21:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als ze consequent zijn weigeren die Molukkers ook gewoon andere klanten uit hun winkels en restautants.
Maar de vraag was wat voor verschrikkelijke dingen Nederland nou precies de Molukkers heeft aangedaan. Je zegt dat Nederland feitelijk niets verkeerds heeft gedaan, en dan breng je vervolgens het terugtrekken van Nederland uit Indonesie naar voren, waar je heilig van overtuigd ben dat Nederland daar geen schuld in heeft (ben ik het alsnog niet mee eens, maar goed dat terzijde).quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee he? Hurr durr het is de schuld van Nederland hurr durr... Duik de geschiedenis eens in, als Nederland volgas doorgegaan was met de methode Westerling (wat meer dan de goedkeuring kon wegdragen van de Molukkers en een hoop Molukkers dienden onder Westerling) dan was er niks aan de hand geweest voor jullie.
Maar goed, het mocht en kon allemaal niet meer dus moest Nederland zijn biezen pakken.
Tegenwoordig valt dat allemaal wel mee.quote:
Keihard ?quote:Op donderdag 30 mei 2019 07:43 schreef ems. het volgende:
Racistisch tuig, die molukkers in die wijk. Vreemd dat ze hun zin krijgen in plaats van dat ze allemaal op de bon gaan. Dit soort volk moet je keihard aanpakken.
Ik heb ook een mening, maar als ik jou woning ga vandaliseren en met geweld ga dreigen omdat jij een andere mening hebt, dan vindt jij dat helemaal prima?quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:55 schreef Bluesdude het volgende:
En waarom ook al weer ? Omdat ze een mening hebben die je niet aanstaat ?
Een mening? An sich helemaal niets mis mee, zelfs al is deze anders dan die van menig ander.quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Keihard ?
In elkaar slaan?
In de gevangenis zetten ?
Boetes opleggen ?
Ontslaan? Deporteren ?
waarom is geweld altijd de eerste optie in jouw hoofd?quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Keihard ?
In elkaar slaan?
Boetes opleggen ?
Ontslaan? Deporteren ?
User EMS leek het vooral te hebben over mensen die het karakter van de Molukse wijk willen behouden. Zijjn schelden van "racistisch tuig' lijkt zelf discriminerend te zijn, ook vanwege de agressieve bewoording van "keihard"quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:07 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Ik heb ook een mening, maar als ik jou woning ga vandaliseren en met geweld ga dreigen omdat jij een andere mening hebt, dan vindt jij dat helemaal prima?
Boetes opleggen volstaat. Bij herhaling in de gevangenis zetten. Wat zij doen is simpelweg crimineel.quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Keihard ?
In elkaar slaan?
Boetes opleggen ?
Ontslaan? Deporteren ?
Omdat het verboden is om andermans huizen te bekladden en vernielen en mensen met een andere afkomst te bedreigenquote:En waarom ook al weer ? Omdat ze een mening hebben die je niet aanstaat ?
Onzin natuurlijk. Als het Nederlanders waren geweest had ik exact hetzelfde gereageerd. Deze molukkers daarentegen discrimineren keihard op afkomst.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
User EMS leek het vooral te hebben over mensen die het karakter van de Molukse wijk willen behouden. Zijjn schelden van "racistisch tuig' lijkt zelf discriminerend te zijn, ook vanwege de agressieve bewoording van "keihard"
Waarom ontken je dat de gekozen bewoordingen van oa "keihard" een agressie in zich heeft?quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom is geweld altijd de eerste optie in jouw hoofd?
Wat een dombo ben je toch, gewoon geweld rechtpraten.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:21 schreef Oceanier het volgende:
Huilen om een vernield ruitje. Geloven jullie jezelf echt? Niet zo liegen man dat jullie zogenaamd boos zijn om een kapotte raam haha. Waarom gebruiken jullie die kapotte raam van ¤40.- als dekmantel?
Zeg maar waar het gewoon op staat, geef toch eens je echte mening hihihi
Ja jonge je slaat mijn andere post over, waarin ik antwoord op je gaf dat de regering de 70 Molukse wijken speciaal heeft gebouwd voor de Molukkers in de jaren 60. Aangezien je daar geen antwoord op gaf, heb ik sterk het vermoeden dat je die informatie niet wist en als een klap in je gezicht aankwam he?quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat een dombo ben je toch, gewoon geweld rechtpraten.
Discriminatie is toegestaan. De Nederlandse regering en woningcorporatie discrimineren keihardquote:Op donderdag 30 mei 2019 10:15 schreef ems. het volgende:
[..]
Boetes opleggen volstaat. Bij herhaling in de gevangenis zetten. Wat zij doen is simpelweg crimineel.
[..]
Omdat het verboden is om andermans huizen te bekladden en vernielen en mensen met een andere afkomst te bedreigen
[..]
Onzin natuurlijk. Als het Nederlanders waren geweest had ik exact hetzelfde gereageerd. Deze molukkers daarentegen discrimineren keihard op afkomst.
Nee, de beste oplossing is duidelijk dat dit volk lekker hun eigen enclave blijft houden en iedereen die in de buurt komt en toevallig een andere huidskleur heeft wegpest. Dat is namelijk heel wenselijkquote:Op donderdag 30 mei 2019 10:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom ontken je dat de gekozen bewoordingen van oa "keihard" een agressie in zich heeft?
En dan is een specificatie vragen naar Hoe Keihard het moet zijn toch wel zinnig in het debat.
Met doorvragen hoe men dat concreet ziet, kan het zijn dat mensen gaan zien , hoe stupide en ontwrichtend de gekozen 'oplossing' kan zijn, althans een soortgelijke richting aanwijst als "oplossing'
quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:21 schreef Oceanier het volgende:
Huilen om een vernield ruitje. Geloven jullie jezelf echt? Niet zo liegen man dat jullie zogenaamd boos zijn om een kapotte raam haha. Waarom gebruiken jullie die kapotte raam van ¤40.- als dekmantel?
Zeg maar waar het gewoon op staat, geef toch eens je echte mening hihihi
De ironie.quote:
Dus je wil helemaal geen "keiharde" oplossing.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee, de beste oplossing is duidelijk dat dit volk lekker hun eigen enclave blijft houden en iedereen die in de buurt komt en toevallig een andere huidskleur heeft wegpest. Dat is namelijk heel wenselijk
ik ontken helemaal niets, erken ook nietsquote:Op donderdag 30 mei 2019 10:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom ontken je dat de gekozen bewoordingen van oa "keihard" een agressie in zich heeft?
En dan is een specificatie vragen naar Hoe Keihard het moet zijn toch wel zinnig in het debat.
Met doorvragen hoe men dat concreet ziet, kan het zijn dat mensen gaan zien , hoe stupide en ontwrichtend de gekozen 'oplossing' kan zijn, althans een soortgelijke richting aanwijst als "oplossing'
quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee, de beste oplossing is duidelijk dat dit volk lekker hun eigen enclave blijft houden en iedereen die in de buurt komt en toevallig een andere huidskleur heeft wegpest. Dat is namelijk heel wenselijk
[..]
[..]
De ironie.
Ja jullie millenials roepen keihard racisme naar Molukse wijken. Maar jullie hebben nog nooit racisme meegemaakt. Sterker nog, jullie weten geeneens wat racisme is. En dan hier stoer de racismekaart trekken en vingertje wijzen naar afro-americans. Haha idd ironischquote:Op donderdag 30 mei 2019 10:35 schreef ems. het volgende:
[..]
[..]
[..]
De ironie.
Dus? Tijden veranderen, net als afspraken.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:28 schreef Oceanier het volgende:
waarin ik antwoord op je gaf dat de regering de 70 Molukse wijken speciaal heeft gebouwd voor de Molukkers in de jaren 60.
Tijden veranderen niet, je ziet toch de woningcorporatie en de Molukkers de afspraken blijven voorzetten? Ben je blind ofzo of kan je gewoon niet lezen?quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:41 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Dus? Tijden veranderen, net als afspraken.
Eeuwen geleden zijn er tal van steden in Indonesië gebouwd speciaal voor de Nederlanders. Zullen we daar de boel dan ook maar kort en klein komen slaan zodat "we" daar weer kunnen wonen?
Nadat de boel kort en klein geslagen is toen er iemand anders kwam wonen jaquote:Op donderdag 30 mei 2019 10:42 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Tijden veranderen niet, je ziet toch de woningcorporatie en de Molukkers de afspraken blijven voorzetten? Ben je blind ofzo of kan je gewoon niet lezen?
Ja de volgende keer slaan ze dat raampje weer kort en klein. Zal ik anders jou ff treitere net zolang tot je me een klap geeft. Daarna ga ik ff op internet urenlang roepen dat je geweld heb gebruikt tegen mij, je keihard aangepakt moet worden en het land uit moet worden gedeporteerd.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:43 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Nadat de boel kort en klein geslagen is toen er iemand anders kwam wonen ja
Zolang ik al zei, zullen we de boel in Indonesië kort en klein komen slaan?
Ben je blind ofzo of kan je gewoon niet lezen?
Als je jezelf getreiterd voelt door de huidskleur van je nieuwe buurman, dan zegt dat meer over jou.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:47 schreef Oceanier het volgende:
Zal ik anders jou ff treitere net zolang tot je me een klap geeft.
Weer fout, de woningcorporatie is de treiteraar.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:54 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Als je jezelf getreiterd voelt door de huidskleur van je nieuwe buurman, dan zegt dat meer over jou.
Vooruit, ik hap.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:55 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Weer fout, de woningcorporatie is de treiteraar.
Omg, vermoeiend
Wat ben je toch vermoeiend lola69. Als jij een afspraak met iemand hebt en diegene laat je stikke stuur je zeker bloeme op.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:56 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Vooruit, ik hap.
Als je jezelf getreiterd voelt door de huisbaas van je buurman, door de huidskleur van je nieuwe buurman, dan zegt dat meer over jou.
Omg, vermoeiend
Molukkers hoeven helemaal niet te integreren, dat bepalen zij helemaal zelfquote:Op donderdag 30 mei 2019 10:59 schreef cempexo het volgende:
Het zoveelste bewijs...integratie bestaat niet.
Behalve dan bij de 'politici'.
De mensen die met poep gaan gooien naar andere mensen omdat ze een andere afkomst hebben moeten keihard aangepakt worden. Dat is wat ik zei. Jij probeert het racisme naarstig om te keren maar dat gaat je duidelijk niet zo goed af.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus je wil helemaal geen "keiharde" oplossing.
Waarom roep je het dan...?
Is toch malletjes
Jongeman, ik deel qua bloed en geschiedenis een stuk meer met molukkers dan met Nederlanders.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:39 schreef Oceanier het volgende:
[..]
[..]
Ja jullie millenials roepen keihard racisme naar Molukse wijken. Maar jullie hebben nog nooit racisme meegemaakt. Sterker nog, jullie weten geeneens wat racisme is. En dan hier stoer de racismekaart trekken en vingertje wijzen naar afro-americans. Haha idd ironisch
Bestudeer Maslow.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:00 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Molukkers hoeven helemaal niet te integreren, dat bepalen zij helemaal zelf
De enige slachtofferrol wentelaars zijn de racismekaart trekkers. Qua bloed en geschiedenis snap je niks van de redenen van het ontstaan van de Molukse wijken. Je moet nog heel veel leren. Begin eerst maar eens met het leren van wat racisme is.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:00 schreef ems. het volgende:
[..]
De mensen die met poep gaan gooien naar andere mensen omdat ze een andere afkomst hebben moeten keihard aangepakt worden. Dat is wat ik zei. Jij probeert het racisme naarstig om te keren maar dat gaat je duidelijk niet zo goed af.
[..]
Jongeman, ik deel qua bloed en geschiedenis een stuk meer met molukkers dan met Nederlanders.Waar het om gaat is dat dit gedrag niet door de beugel kan en dat de 'afspraken' (als je het zo kan noemen). Ouderwets, verjaard en, zo blijkt, contraproductief zijn. Kan je wel gaan slachtofferen maar dat verandert exact niets aan de situatie.
Nee, ik gooi liever ruiten in van mensen met een andere huidskleur en afkomst, bedreig ze en zeg ze dat ze niet bij mij in de buurt mogen wonen. Dat valt allemaal buiten racisme, begrijp ikquote:Op donderdag 30 mei 2019 11:03 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Begin eerst maar eens met het leren van wat racisme is.
Ah alweer die zielige ruit. Roep me maar wanneer je bloemen opstuurt naar die ruit en eindelijk uit de slachtofferrol stapt. Dan zal ik je nog eens ff haarfijn uitleggen hoe de regels in dit land werken en dat jij je daaraan te houden hebt, net zoals alle inwoners van dit land niet zomaar in een Molukse wijk kunnen wonen volgens de regering en de woningcorporaties.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Nee, ik gooi liever ruiten in van mensen met een andere huidskleur en afkomst, bedreig ze en zeg ze dat ze niet bij mij in de buurt mogen wonen. Dat valt allemaal buiten racisme, begrijp ik![]()
Voor de rest succes met je geslachtoffer. Allicht ga je ooit nog leren dat je daar niets mee opschiet.
Ja misschien moet je ermee stoppen. Je maakt Molukkers ook moe met die huidskleurengedoe lolquote:Op donderdag 30 mei 2019 11:18 schreef ems. het volgende:
Lijkt me zo vermoeiend, de hele tijd met mijn huidskleur schermen om maar mijn zin te krijgen
is vooral een gebrek aan argumenten denk ik danquote:Op donderdag 30 mei 2019 11:18 schreef ems. het volgende:
Lijkt me zo vermoeiend, de hele tijd met mijn huidskleur schermen om maar mijn zin te krijgen
We hadden de Molukse militairen ook gewoon op Nederlands Indie achter kunnen laten en ze het verder maar laten uitzoeken... Maar ja, je hoeft geen Einstein te zijn om te weten wat er dan met ze gebeurd was.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:38 schreef Oceanier het volgende:
Oke dat kan, maar ik ben het nog steeds niet met je eens dat Nederland feitelijk helemaal niets verkeerds heeft gedaan. Er is namelijk een hele waslijst aan foute dingen die de Nederlandse staat geflikt heeft t.o.v. de Molukse militairen. Dus ik ben het vooralsnog niet met je eens.
change: daarom zei ik dus dat ik het kort door de bocht vind.
Blijkbaar niet moe genoeg om lekker agressief te doen lolquote:Op donderdag 30 mei 2019 11:21 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja misschien moet je ermee stoppen. Je maakt Molukkers ook moe met die huidskleurengedoe lol
ja dat was 'niet netjes' van onsquote:Op donderdag 30 mei 2019 11:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
We hadden de Molukse militairen ook gewoon op Nederlands Indie achter kunnen laten en ze het verder maar laten uitzoeken... Maar ja, je hoeft geen Einstein te zijn om te weten wat er dan met ze gebeurd was.
Dat wilde de Nederlandse staat ook doen, maar dat mocht niet van de rechter. Oh my God, snap je het nou? Wanneer gaat het kwartje vallen met dat de Nederlandse staat helemaal niet zo onschuldig is als jij gelooft?quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
We hadden de Molukse militairen ook gewoon op Nederlands Indie achter kunnen laten en ze het verder maar laten uitzoeken... Maar ja, je hoeft geen Einstein te zijn om te weten wat er dan met ze gebeurd was.
Ja nog steeds niet over die ruit heenquote:Op donderdag 30 mei 2019 11:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Blijkbaar niet moe genoeg om lekker agressief te doen lol
Ook foutquote:Op donderdag 30 mei 2019 11:35 schreef Jigzoz het volgende:
Old-school racisme.
'Cultureel erfgoed'? Maak daar maar 'zuivere bloedlijn' van, want dat is wat ze bedoelen.
Demobolisatie tegen hun zin op onveilig grondgebied te Indonesië was verboden door de Nederlandse rechter.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hij snapt niet dat de Nederlande staat dus 12.500 Molukse soldaten, vrouwen en kinderen ongewapend op Indonesisch grondgebjed in handen van extremistische nationalistische Indonesiche moslims wilde geven die ze vervolgens gruwelijk uit zouden moorden, maar dat dit gruwelijk besluit door de rechter werd tegengehouden.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Demobolisatie tegen hun zin op onveilig grondgebied te Indonesië was verboden door de Nederlandse rechter.
Er wordt gedacht dat als dit wel was gedaan deze Molukkers en hun gezinnen veelal slachtoffers zouden zijn van wraaknemend Indonesiérs.
Dat lijkt me niet . Er waren veel meer Indonesiërs en Nederlanders die toen in 1950 demobiliseerden en er is niet veel bekend over geweld tegen hen.
Er zal wel dingen gebeurd zijn.... maar lang niet zo op grote schaal. Ik weet geen voorbeelden.
Nee zo werkt het niet in dit land. Bepaalde dingen die je onder discriminatie “ZOU” kunnen zetten, worden geaccepteerd. Het ligt allemaal achter de “redenen”.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nogal ja.
Racisme is racisme. Ook als de dader tot een minderheidsgroep behoort.
Ik heb daar wel een boodschap aan. Het is met zaken als racisme heel simpel: je bent tegen racisme, of je vindt het geen probleem. Dit is zuiver racistisch en jij hebt daar geen bezwaar tegen. Ik vind dat nogal wat.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee zo werkt het niet in dit land. Bepaalde dingen die je onder discriminatie “ZOU” kunnen zetten, worden geaccepteerd. Het ligt allemaal achter de “redenen”.
Waarom zijn er bejaardentehuizen?
Waarom zijn er ladies only sportscholen?
Waarom zijn er Molukse wijken?
De redenen hierachter zijn goedgekeurd door de Nederlandse regering.
Dus wordt artikel 1 van de grondwet hier niet op toegepast.
Ken je wel discriminatie blijven roepen maar niemand heeft daar een boodschap aan.
www.klm.comquote:Op donderdag 30 mei 2019 11:53 schreef Oceanier het volgende:
De rechter was dus degene die hier een stokje voor heeft gestoken. Maar Nederland heeft uiteraard feitelijk niks verkeerds gedaan. My God, walgelijk. Achja, kruip nog meer in de billen van je regering, die trouwens de rug naar je toekeert samen met de Molukkers uit de Molukse wijken
Als je wilt meedoen zeker wel. Wil je niet meedoen, blijf dan maar lekker in je eigen rms bubbeltje waar wij geen last van je hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:00 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Molukkers hoeven helemaal niet te integreren, dat bepalen zij helemaal zelf
Dat stukje over geweld is normaal hoor. Als Noord-Korea niet zo’n sterk leger had was Amerika er ook allang overheen gegaan.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:10 schreef Jigzoz het volgende:
Wat een precedent schept dit ook: in bepaalde gevallen mogen buurtbewoners geweld gebruiken om de wijk etnisch zuiver te houden.
Was het maar zo simpel. Je leeft in een utopia. Molukse wijken, ladies only sportscholen en bejaartentehuizen bestaan gewoon en niemand heeft problemen ermee omdat ze de redenen erachter kennen en allemaal weten dat discriminatie hier niks mee te maken heeftquote:Op donderdag 30 mei 2019 12:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb daar wel een boodschap aan. Het is met zaken als racisme heel simpel: je bent tegen racisme, of je vindt het geen probleem. Dit is zuiver racistisch en jij hebt daar geen bezwaar tegen. Ik vind dat nogal wat.
Maar vrijheid van meningsuiting en zo hoor. Je gaat je gang dus maar. Ik ben alleen benieuwd hoe je reageert als je zelf eens slachtoffer van racisme wordt. Volgens mij vind je het dan ineens wél een misdaad.
Sorry, ik was er niet bij toen die Molukkers je in elkaar hadden geslagen in Zaandam 30 jaar geleden, anders had ik ze wel tegengehoudenquote:Op donderdag 30 mei 2019 12:17 schreef Craptacular het volgende:
[..]
www.klm.com
Boek een ticket en verdwijn als je zo spuugt op Nederland jankbal.Dit is heel typisch gedrag van Molukkers. Heel erg janken om wat er gebeurd is. Ja het is allemaal niet netjes geweest, maar het is nou eenmaal gebeurd. Zaak om dat nooit meer te laten gebeuren. S
Move on, met je rms vlaggetje op je bomberjackje en zwarte zonnebril terwijl je er nooit bent geweest.
En nu is zelfs gewelddadig racisme al normaal. Behoorlijk gestoord moet je dan zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:28 schreef Oceanier het volgende:
Dat stukje over geweld is normaal hoor.
Nee je ziet dingen die er niet zijn, daar kan ik je niet verder mee helpen. Molukse wijken, bejaardentehuizen en ladies only sportscholen is helemaal niks mis mee. Het heeft namelijk niks met racisme en discriminatie te maken. Zolang jij dat niet wilt begrijpen, heb je alleen maar jezelf ermee.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En nu is zelfs gewelddadig racisme al normaal. Behoorlijk gestoord moet je dan zijn.
Ik ga er verder ook niet op in. Jij mag gewelddadige racistische opvattingen hebben en ik mag die zo goor vinden dat ik er geen aandacht aan wil besteden. Iedereen blij.
Nobody is impressed. Echt niemand hoor.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:31 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Sorry, ik was er niet bij toen die Molukkers je in elkaar hadden geslagen in Zaandam 30 jaar geleden, anders had ik ze wel tegengehouden
Nee ik ben zeker niet impressed. Wat een glas Ayahuasca wel allemaal niet kan doen met 1 persoon. Je moet wat meer trots zijn op Nederland, want de Nederlandse regering houd zielsveel van de Molukse wijken. Niet zo boos zijn op je eigen land makker, anders kom je nooit uit de vicieuze negatieve cirkel en blijf je maar boos boos en nog eens boos.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:42 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Nobody is impressed. Echt niemand hoor.
Als jouw ideeën de generieke gedachtegang is bij de molukkertjes vind ik het niet raar dat ze het in al die jaren niet heel ver hebben geschopt. Dat is nog altijd jouw verlies dan.
Probeer je volk positief te ondersteunen over Nederland. Dat negatieve en het vormen van een "eigen" kolonie houd je waar je bent en dan zal je ook nooit maar dan nooit verder komen in het mooie Nederland.
Hater!quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:00 schreef Basp1 het volgende:
Ach nog 1 generatie wachten dan worden die wijken net zoals woonwagen kampen ook opgedoekt.
Precies, dat altijd maar boos zijn moet ook gaan vervelen op een gegeven momentquote:Op donderdag 30 mei 2019 12:52 schreef Oceanier het volgende:
anders kom je nooit uit de vicieuze negatieve cirkel en blijf je maar boos boos en nog eens boos.
En dat vergelijken met boos zijn om een ruit. Ik hoef het niet meer te doen, je hebt jezelf al helemaal vernederdquote:Op donderdag 30 mei 2019 13:14 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Precies, dat altijd maar boos zijn moet ook gaan vervelen op een gegeven moment![]()
• Molukkers boos over decoratie militairen
• Molukkers boos over gaswinning Shell
• Molukkers boos op Verhagen
• Molukkers boos over insigne
• Molukkers boos op DBB
Ik daag je uit om 1 post van mij te vinden waarin ik het woord "ruit" of "raam" noem.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:17 schreef Oceanier het volgende:
En dat vergelijken met boos zijn om een ruit. Ik hoef het niet meer te doen, je hebt jezelf al helemaal vernederd
Deze post.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:21 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Ik daag je uit om 1 post van mij te vinden waarin ik het woord "ruit" noem.
Omdat ik realistisch ben hoef je me nog geen hater te noemen. Wat is dat toch met half geïntegreerde mensen in nl die niet tegen kritiek kunnen?quote:
Op zich wel goed dat al die woede op bepaalde plekken bij elkaar geveegd is. Misschien kunnen die wijken bozemensenwijken worden. Dan is dat racistische aspect eraf en hoeven niet al die verbitterde zeikerds te emigreren, maar kunnen ze leuk samenwonen in speciale zeikwijken.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:14 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Precies, dat altijd maar boos zijn moet ook gaan vervelen op een gegeven moment![]()
• Molukkers boos op DBB
Je maakt er een spelletje van Nederland versus Molukkers.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:14 schreef Lola69 het volgende:
[..]
• Molukkers boos op DBB
Misschien vanavond, wanneer ik dronken uit de kroeg komquote:Op donderdag 30 mei 2019 13:21 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Ik daag je uit om 1 post van mij te vinden waarin ik het woord "ruit" of "raam" noem.
Dus?quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:47 schreef Oceanier het volgende:
Dat wilde de Nederlandse staat ook doen, maar dat mocht niet van de rechter.
Ja je bent gewoon een halfgeintegreerde hater. Waarom ga je niet weg uit mijn land?quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat ik realistisch ben hoef je me nog geen hater te noemen. Wat is dat toch met half geïntegreerde mensen in nl die niet tegen kritiek kunnen?
Ja je hebt een rijke fantasie, die weer voorkomt uit je woede en jaloezie jegens het samenwerkingsverband tussen regering, Molukse wijken en woningcorporaties.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Op zich wel goed dat al die woede op bepaalde plekken bij elkaar geveegd is. Misschien kunnen die wijken bozemensenwijken worden. Dan is dat racistische aspect eraf en hoeven niet al die verbitterde zeikerds te emigreren, maar kunnen ze leuk samenwonen in speciale zeikwijken.
Dat vind jij ok? Of dat vind jij niet verschrikkelijk dat Nederland dat eigenlijk van plan was?quote:
Wat is mijn land in een globale tijd waar een gemixte groep mensen samen met elkaar proberen te wonen en werken. Nee dan moeten er toch nog steeds subgroepen zichzelf blijven identificeren met achterhaalde stamverbanden van 100 jaar terug.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:26 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja je bent gewoon een halfgeintegreerde hater. Waarom ga je niet weg uit mijn land?
Wat een vreselijke conclusies voor een kapotte ruit. Waar gaat de wereld toch heen?quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is mijn land in een globale tijd waar een gemixte groep mensen samen met elkaar proberen te wonen en werken. Nee dan moeten er toch nog steeds subgroepen zichzelf blijven identificeren met achterhaalde stamverbanden van 100 jaar terug.
De wereld gaat naar een grote melting pot, dus daarom zullen ook Molukse wijken gemengd gaan worden.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:33 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat een vreselijke conclusies voor een kapotte ruit. Waar gaat de wereld toch heen?
Tijd voor een actiever antiracismebeleid. Anders wordt het nooit wat met de integratie en de diversiteit. Zeker tegen gewelddadig racisme zoals dat uit de OP moet verschrikkelijk hard worden opgetreden.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is mijn land in een globale tijd waar een gemixte groep mensen samen met elkaar proberen te wonen en werken. Nee dan moeten er toch nog steeds subgroepen zichzelf blijven identificeren met achterhaalde stamverbanden van 100 jaar terug.
De regering, Molukkers en woningcorporaties lachen zich een hoedje om jou tijdens hun jaarlijkse woonvergaderingen. Ze proberen mensen als jou al hun leven lang aan te sporen iets actiever te zijn in de samenleving behalve steeds maar op internet rond te hangen om je standpunten en meningen waar te maken. Waar een wil is is een weg, en die begint bij artikel 1 van de grondwet. Kom op, je kunt het. Ik hoef dat niet te doen, ik sta achter de Molukse wijken en die bestaan nog. Dus ik mag lekker achter me pc blijven zittenquote:Op donderdag 30 mei 2019 13:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ras*optimist hè.
*Het woordje ras zal jou wel aanspreken.
Oh shit, die ruiten zijn voor niks ingegooidquote:Op donderdag 30 mei 2019 13:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De wereld gaat naar een grote melting pot, dus daarom zullen ook Molukse wijken gemengd gaan worden.
Zie me vorig antwoord op jou. Kom op, je kunt het, zorg ervoor met artikel 1 van de grondwet in je hand dat dat actiever antiracismebeleid van de grond komt.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Tijd voor een actiever antiracismebeleid. Anders wordt het nooit wat met de integratie en de diversiteit. Zeker tegen gewelddadig racisme zoals dat uit de OP moet verschrikkelijk hard worden opgetreden.
Ja, is altijd nummer 1 op de agenda van hun gezamenlijke vergaderingen: wat heeft Jigzoz deze week zoal op FOK! geschreven.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:36 schreef Oceanier het volgende:
De regering, Molukkers en woningcorporaties lachen zich een hoedje om jou tijdens hun jaarlijkse woonvergaderingen.
Snap je nog wel wat je zelf schrijft? Dat er uiteindelijk door tussenkomst van een rechter is bepaald dat ze niet ontslagen konden worden omdat ze op vreemd grondgebied (vanwege de Indonesische onafhankelijkheidsoorloog) verbleven maakt toch niet uit? Daarna zijn ze allemaal hierheen gehaald, als de staat de uitspraak naast zich neer had gelegd en had gezegd bekijk het met je handel dan had je reden tot klagen gehad.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:53 schreef Oceanier het volgende:
De rechter was dus degene die hier een stokje voor heeft gestoken. Maar Nederland heeft uiteraard feitelijk niks verkeerds gedaan. My God, walgelijk. Achja, kruip nog meer in de billen van je regering, die trouwens de rug naar je toekeert samen met de Molukkers uit de Molukse wijken
Ja maar Nederland wilde dat niet, die wilden de Molukkers laten afslachten door die extremisten. Dat is toch niet normaal dat de rechter dat heeft moeten voorkomen? Snap jij het wel?quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Snap je nog wel wat je zelf schrijft? Dat er uiteindelijk door tussenkomst van een rechter is bepaald dat ze niet ontslagen konden worden omdat ze op vreemd grondgebied (vanwege de Indonesische onafhankelijkheidsoorloog) verbleven maakt toch niet uit? Daarna zijn ze allemaal hierheen gehaald, als de staat de uitspraak naast zich neer had gelegd en had gezegd bekijk het met je handel dan had je reden tot klagen gehad.
Ik snap het prima, jij bent alleen verblind door emoties.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:42 schreef Oceanier het volgende:
Ja maar Nederland wilde dat niet, die wilden de Molukkers laten afslachten door die extremisten. Dat is toch niet normaal dat de rechter dat heeft moeten voorkomen? Snap jij het wel?
Waarom durf je dan niet te zeggen dat je het heel erg vind dat Nederland zoiets vreselijks van plan was? Met hun eigen trouwe loyale soldaten, en niet alleen hen, maar ook hun vrouwen en kinderen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik snap het prima, jij bent alleen verblind door emoties.
Het is toch niet normaal dat er extremisten op die eilanden woonden we zouden langer de kolonisator uitgehangen moeten hebben en ervoor moeten zorgen dat de molukken een status aparte zouden hebben gekregen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:42 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja maar Nederland wilde dat niet, die wilden de Molukkers laten afslachten door die extremisten. Dat is toch niet normaal dat de rechter dat heeft moeten voorkomen? Snap jij het wel?
Ik vind het niet normaal, walgelijkquote:Op donderdag 30 mei 2019 13:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is toch niet normaal dat er extremisten op die eilanden woonden we zouden langer de kolonisator uitgehangen moeten hebben en ervoor moeten zorgen dat de molukken een status aparte zouden hebben gekregen.
Het is legitimering van afgedwongen etnische segregatie. Dat dat in het verleden nog geaccepteerd werd, daar is weinig meer aan te veranderen. Maar wijkbewoners die met geweld afdwingen dat hun buurt etnisch homogeen blijft, dat mag je in het heden écht niet meer tolereren. Het is dan wachten op de eerste blanke wijk waar niet-blanken met geweld worden weggehouden.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:46 schreef Frank_van_Putten het volgende:
Goed voor de integratie en diversiteit dit...
Niet echt belangrijkquote:Op donderdag 30 mei 2019 13:46 schreef Frank_van_Putten het volgende:
Goed voor de integratie en diversiteit dit...
Jaja komt die kapotte ruit weer. Blanken die niet-blanken met geweld weghouden, laat me niet lachen man grapjas. Een hoop gebler. Hoelang moeten we nog wachten, het eerste incident met de Molukse wijk was in 2002. Al 17 jaar wachten we. Wat een onzin.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is legitimering van afgedwongen etnische segregatie. Dat dat in het verleden nog geaccepteerd werd, daar is weinig meer aan te veranderen. Maar wijkbewoners die met geweld afdwingen dat hun buurt etnisch homogeen blijft, dat mag je in het heden écht niet meer tolereren. Het is dan wachten op de eerste blanke wijk waar niet-blanken met geweld worden weggehouden.
Ja, het is inmiddels duidelijk dat jij dat toejuicht.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Jaja komt die kapotte ruit weer. Blanken die niet-blanken met geweld weghouden, laat me niet lachen man grapjas. Een hoop gebler
Hoelang moeten we nog wachten, het eerste incident met de Molukse wijk was in 2002. Al 17 jaar wachten we. Wat een onzin. Je weet helemaal niet waar je over praatquote:Op donderdag 30 mei 2019 13:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, het is inmiddels duidelijk dat jij dat toejuicht.
Zeker wel. Gewelddadig afgedwongen etnische homogeniteit van bepaalde wijken. Dat heet extreemrechts en daar ben ik fel op tegen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:53 schreef Oceanier het volgende:
Je weet helemaal niet waar je over praat
Je eigen koningin komt op bezoek in de Molukse wijk, want die begrijpt de redenen en het ontstaan van de Molukse wijken wel. Je weet niet waar je het over hebt man. Racisme, ga eerst in een woordenboek opzoeken wat dat betekent.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zeker wel. Gewelddadig afgedwongen etnische homogeniteit van bepaalde wijken. Dat heet extreemrechts en daar ben ik fel op tegen.
Oké.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:56 schreef Oceanier het volgende:
Racisme, ga eerst in een woordenboek opzoeken wat dat betekent.
Ook in 2014 is er ergens anders in nl een Molukse wij willen hier wonen incident geweest.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:53 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Hoelang moeten we nog wachten, het eerste incident met de Molukse wijk was in 2002. Al 17 jaar wachten we. Wat een onzin. Je weet helemaal niet waar je over praat
En dat is dus de ellende met het tolereren van racisme: er bestaat een kans dat het op gegeven moment de norm wordt. Dat is hier dus gebeurd.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook in 2014 is er ergens anders in nl een Molukse wij willen hier wonen incident geweest.
https://www.trouw.nl/home(...)-venesluis~a8d8550d/
Als we verder gaan zoeken komen we dit waarschijnlijk veel vaker tegen.
Dus als ik het goed begrijp, hebben koning Willem-Alexander en koningin Maxima zich schuldig gemaakt, aan het bezoeken van een extreemrechts feest van het 50-jarig bestaan van een extreemrechtse wijk?quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké.
https://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/1972-01-09#VertalingNL
"In this Convention, the term “racial discrimination” shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life."
Dat dekt de lading volledig.
Omg jij moet beter lezen wat jigjoz schrijft. Je hebt het verkeerd begrepenquote:Op donderdag 30 mei 2019 14:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook in 2014 is er ergens anders in nl een Molukse wij willen hier wonen incident geweest.
https://www.trouw.nl/home(...)-venesluis~a8d8550d/
Als we verder gaan zoeken komen we dit waarschijnlijk veel vaker tegen.
Hoho, de Molukkers/ Ambonezen wilden het ook zelf he, ze wilden daar blijven aangezien ze zelf mochten beslissen in welk land ze gedemobiliseerd gingen worden en wilden zich vestigen in de RMS. Echter gooide Soekarno roet in het eten en riep de eenheidsstaat uit en bezette Ambon, derhalve hadden de Molukkers dus geen "eigen" staat meer... Dus moest de rechter er aan te pas komen om te zorgen dat ze naar Nederland kwamen, de Molukkers hebben gewoon een dienstbevel gekregen anders waren ze nooit hierheen gekomen:quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:45 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Waarom durf je dan niet te zeggen dat je het heel erg vind dat Nederland zoiets vreselijks van plan was? Met hun eigen trouwe loyale soldaten, en niet alleen hen, maar ook hun vrouwen en kinderen.
quote:Op 17 augustus 1950 riep president Soekarno de Indonesische eenheidsstaat uit en na onderhandelingen en een blokkade begon het Indonesische leger op 28 september met de invasie van Ambon. Via het toen nog bij het Koninkrijk der Nederlanden behorende Nieuw-Guinea werd tevergeefs militaire steun gezocht bij Nederland, maar ook bij de VS en Australië. Ruim een maand na het begin van de invasie viel op 5 november de hoofdstad Ambon in handen van het Indonesische leger. De RMS-regering week begin december uit naar het nabijgelegen eiland Ceram om van daar uit de strijd voort te zetten. Onder leiding van Soumokil werd op dit eiland de guerrillaoorlog voortgezet.
In 1951 kwamen op dienstbevel bijna 4000, vooral Zuid-Molukse, KNIL-militairen met hun familie (in totaal ongeveer 12.500 personen) naar Nederland voor wat bedoeld was als een tijdelijk verblijf. Dit na het krijgen van de status van leden van de Nederlandse Koninklijke Landmacht; in het dienstbevel stond dat overbrenging 'noodzakelijk' was. Daarentegen was het de wens van de Molukse militairen om overgebracht te worden naar hun land, de Zuid-Molukken, om zich aan te sluiten bij het leger dat onder leiding stond van Soumokil. Na de Tweede Wereldoorlog was in Nederland een grote woningnood en omdat het om tijdelijke vestiging zou gaan, werden deze families ondergebracht in woonoorden zoals de voormalige concentratiekampen Westerbork en Vught.
Uiteindelijk was het de rechter die er voor gezorgd heeft dat de Molukkers verplicht teruggehaald konden worden... Als het aan de Molukkers zelf had gelegen waren ze gewoon daar gebleven he.quote:Is dat niet schandalig? Zie jij dat niet? Ben je zo trots op onze regering door wie je wordt genaaid met Molukse wijken?
Ja dat zeg ik, al 17 jaar wachten we erop dat het de norm word, zoals wat jij zegt over blanken die niet blanken weigeren in hun woonwijken. Je roept dat er dingen staan te gebeuren, die na 17 jaar nog steeds niet gebeurd zijn. Hoelang blijf je die dingen nog roepen?quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat is dus de ellende met het tolereren van racisme: er bestaat een kans dat het op gegeven moment de norm wordt. Dat is hier dus gebeurd.
Nee, je begrijpt het niet goed. Dat er ergens vrijwel uitsluitend autochtonen, Turkse, Marokkaanse of Molukse Nederlanders wonen is op zich helemaal geen ramp. Je kunt je vraagtekens stellen bij de wenselijkheid van dergelijke enclaves, maar als die mensen elkaar graag opzoeken... Die vrijheid hebben ze.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:03 schreef Oceanier het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, hebben koning Willem-Alexander en koningin Maxima zich schuldig gemaakt, aan het bezoeken van een extreemrechts feest van het 50-jarig bestaan van een extreemrechtse wijk?
Kijk nu wordt het interessant. Na jarenlang roeptoeteren ga je je nu eindelijk een beetje verder verdiepen in de zaak. Allereerst mijn complimenten hiervoor.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoho, de Molukkers/ Ambonezen wilden het ook zelf he, ze wilden daar blijven aangezien ze zelf mochten beslissen in welk land ze gedemobiliseerd gingen worden en wilden zich vestigen in de RMS. Echter gooide Soekarno roet in het eten en riep de eenheidsstaat uit en bezette Ambon, derhalve hadden de Molukkers dus geen "eigen" staat meer... Dus moest de rechter er aan te pas komen om te zorgen dat ze naar Nederland kwamen, de Molukkers hebben gewoon een dienstbevel gekregen anders waren ze nooit hierheen gekomen:
[..]
[..]
Uiteindelijk was het de rechter die er voor gezorgd heeft dat de Molukkers verplicht teruggehaald konden worden... Als het aan de Molukkers zelf had gelegen waren ze gewoon daar gebleven he.
Waarom hebben de koning en koningin daar geen problemen mee? Die kennen de regels van de Molukse wijken. Als zij dat racisme vonden, zouden ze dan nog steeds die wijken bezoeken en feliciteren met hun 50 jarig, 60 jarig of 70 jarig bestaan?quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het niet goed. Dat er ergens vrijwel uitsluitend autochtonen, Turkse, Marokkaanse of Molukse Nederlanders wonen is op zich helemaal geen ramp. Je kunt je vraagtekens stellen bij de wenselijkheid van dergelijke enclaves, maar als die mensen elkaar graag opzoeken... Die vrijheid hebben ze.
Maar als er mensen verjaagd worden uit een wijk omdat ze niet aan de juiste raciale of etnische eisen voldoen, dan is dat loepzuiver racisme.
Racisme is een te groot brandmerk in deze context.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:06 schreef Jigzoz het volgende:
Maar als er mensen verjaagd worden uit een wijk omdat ze niet aan de juiste raciale of etnische eisen voldoen, dan is dat loepzuiver racisme.
ze hadden gewoon de optie om simpelweg niet aan boord te gaan, dat werd in het gewraakte dienstbevel ook specifiek aangehaald maar dat vergeten we allemaal voor het gemakquote:Op donderdag 30 mei 2019 14:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoho, de Molukkers/ Ambonezen wilden het ook zelf he, ze wilden daar blijven aangezien ze zelf mochten beslissen in welk land ze gedemobiliseerd gingen worden en wilden zich vestigen in de RMS. Echter gooide Soekarno roet in het eten en riep de eenheidsstaat uit en bezette Ambon, derhalve hadden de Molukkers dus geen "eigen" staat meer... Dus moest de rechter er aan te pas komen om te zorgen dat ze naar Nederland kwamen, de Molukkers hebben gewoon een dienstbevel gekregen anders waren ze nooit hierheen gekomen:
[..]
[..]
Uiteindelijk was het de rechter die er voor gezorgd heeft dat de Molukkers verplicht teruggehaald konden worden... Als het aan de Molukkers zelf had gelegen waren ze gewoon daar gebleven he.
Dat snap ik, maar die privilege gold helaas voor de Molukse soldaten en alle generaties daarna. Dus zelfs de 10e, 18e en 20e generatie.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Racisme is een te groot brandmerk in deze context.
Het gaat niet om ras, het gaat mensen om het samenwonen van mensen met een molukse etniciteit of identiteit.
Het criterium wat in het nieuws kwam is "molukse achtergrond". Eigenlijk nog ruimer dan etniciteit , dan wel identiteit
Dat is niet een criterium van bloedlijn of huidskleur of ras.
Steeds meer zijn de 3e en 4e generatie van gemengde ouders, niet alleen Molukse ouders.
Dus velen zijn blankachtig en voelen zich minder Moluks... of zien hun identiteit niet zo.
Toch vallen ze binnen de omschrijving "molukse achtergrond"
En in Molukse gezinnen is men al jaren gewend aan meer blanke kleinkinderen, schoonkinderen, die er bij horen.
Mijn mening is wel dat deze wijken afgebouwd moeten worden. De 1e generatie is er binnen een paar jaar niet meer en de tweede generatie is in Nederland opgegroeid, waarvan de meeste in Nederland geboren zijn.
Men kan prima Moluks zijn met Molukse familie en kennisen, culturele organisaties, zonder het privilege van aparte buurten. Ik geloof dat een meerderheid van Molukse Nederlanders buiten de wijken wonen.
Als men kiest voor dit land, moet men ook kiezen voor niet meer een privilege opeisen en accepteren dat de nazaten zich steeds minder Moluks voelen.
Preserveer wel de geschiedenis, musea , boeken, films, herdenkingen..
Ik denk niet dat een dergelijke wet bestaat.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:53 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar die privilege gold helaas voor de Molukse soldaten en alle generaties daarna. Dus zelfs de 10e, 18e en 20e generatie.
Ja voor het gemak vergeten we dat de Molukse soldaten dan maar aan wal moeten gaan staan in vijandelijk gebied, het hol van de leeuw, Batavia, waartegen de delegatie-aponno zojuist een kortgeding tegen had gewonnen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze hadden gewoon de optie om simpelweg niet aan boord te gaan, dat werd in het gewraakte dienstbevel ook specifiek aangehaald maar dat vergeten we allemaal voor het gemak
daarnaast zat er nog best een aantal verstekelingen tussen de groep die hierheen kwam, die zijn logischerwijs niet gedwongen door vadertje staat
Dat schijnt wel de afspraak te zijn geweest, maar goed verder niet zo heel relevant.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een dergelijke wet bestaat.
Ook geen mondelinge belofte ooit van een minister
Ja omdat je het niet snapt, vadertje staat is een schijnheilige staat die pronkt met de beslissing van de rechter, net zoals jij dus doet. Schijnheilig pronken en de eer opeisen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:59 schreef sp3c het volgende:
ik vind het helemaal niet fout van vadertje staat om ze dan maar naar Nederland te halen, sterker nog ik snap prima dat ze daar niet achter wilde blijven
dus goedpraten lijkt me ook niet nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |