abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 29 mei 2019 @ 12:01:08 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187149952
een wens tot geweldpleging?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187151344
@Oceanier @sp3c

Dus een stel collaborateurs werd een onafhankelijke staat beloofd door de kolonisator indien ze meehielpen met het heroveren van de kolonie nadat de kolonisator zelf na jaren van bezetting weer vrij was?

Toen de kolonisator deze belofte niet na kon komen moesten de collaborateurs vluchten en vervolgens werden andere absurde beloftes niet nagekomen, toen gingen de collaborateurs treinen kapen en op vele andere manieren de beest uithangen en toen kregen ze dus toch deels hun zin?
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:48:05 #153
117098 Hathor
Effe niet
pi_187151503
Er waren in die tijd overigens ook verregaande plannen om met een vrachtwagen de poorten van paleis Soestdijk te rammen en met een vrij grote gewapende groep koningin Juliana te gijzelen om zo druk op de Nederlandse regering te kunnen uitoefenen om de republiek der zuid Molukken te erkennen, maar dat plan is verraden en er werden meerdere arrestaties verricht in deze zaak. De koningin was overigens helemaal niet in Nederland op het moment dat die aanval zou moeten plaatsvinden, maar dat terzijde.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_187151653
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:39 schreef Always.Awesome.Alex het volgende:
@:oceanier @:sp3c

Dus een stel collaborateurs werd een onafhankelijke staat beloofd door de kolonisator indien ze meehielpen met het heroveren van de kolonie
Nee
De Molukse KNIL-soldaten waren geen collaborateurs en hen werd geen staat beloofd in ruil voor dienstneming.

quote:
Toen de kolonisator deze belofte niet na kon komen moesten de collaborateurs vluchten
Er was geen belofte. Je bedoelt dat Nederland de Indonesische regering een federatief staatsvorm wist op te leggen. ?
Molukse Knillers vluchtten niet . Ze kregen het bevel in te schepen voor tijdelijk verblijf in Nederland.
quote:
, toen gingen de collaborateurs treinen kapen
de knilsoldaten van 1951 gingen geen treinen kapen
quote:
en op vele andere manieren de beest uithangen
Wederom een valse beschuldiging

quote:
en toen kregen ze dus toch deels hun zin?
Deels wat ? Deels een onafhankelijke staat Molukken?
Nee hoor, nooit gebeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 29-05-2019 14:14:37 ]
pi_187151987
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:39 schreef Always.Awesome.Alex het volgende:
@:oceanier @:sp3c

Dus een stel collaborateurs werd een onafhankelijke staat beloofd door de kolonisator indien ze meehielpen met het heroveren van de kolonie nadat de kolonisator zelf na jaren van bezetting weer vrij was?

Toen de kolonisator deze belofte niet na kon komen moesten de collaborateurs vluchten en vervolgens werden andere absurde beloftes niet nagekomen, toen gingen de collaborateurs treinen kapen en op vele andere manieren de beest uithangen en toen kregen ze dus toch deels hun zin?
Omg, fouter kan niet.
West-Melanesia
pi_187152004
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 07:52 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee janken is wanneer je op een internetforum je frustratie uit wanneer een woningcorporatie de Molukkers gelijk geeft.
Nee, janken doe je alleen wanneer je niet gelijk hebt, jij dus.
West-Melanesia
pi_187152021
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 07:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Deze man _O-

Een discussie doet dus onder voor vernieling :')
Ik zal het nog gekker voor je maken. De woningcorporatie en je eigen regering zwichten voor vernieling. Ben je nu niet levensmoe dat je in zo'n gek land woont?
West-Melanesia
pi_187155483
Hoe zit 't dan wel @Oceanier?
  woensdag 29 mei 2019 @ 18:13:42 #159
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_187155505
De wer0ld is fan iedoreen!!1!!!!11!
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_187156665
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:01 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan ga je voorbij aan alle nuances en geschiedenis die deze situatie met zich meeneemt.
Om maar even advocaat van de duivel te spelen; dat argument valt ook te maken voor de stelling dat Nederland alleen voor autochtonen dient te zijn.

quote:
Je vat een complex probleem van vele hoofdstukken, paragrafen, alinea's en zinnen samen in één woord: Racisme!
Ik vat het probleem niet samen in één woord. Ik vat de gehanteerde oplossing voor dat probleem samen in één woord.

quote:
Ik vind dat te gemakkelijk, ook al heb je in essentie gelijk.
[..]

Het verandert niet, het geeft context. Die context negeren en alleen maar 'racisme' roepen omdat je... ja waarom eigenlijk? Vind ik te kort door de bocht gaan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:37 schreef probeer het volgende:
En dan vraag ik me serieus af waarom het blijkbaar zo lastig is om een zero tolerance beleid jegens racisme te hanteren. Dat behoort nooit een 'in het ene geval is het ok, in het andere geval niet' ding te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 29-05-2019 20:48:56 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_187157336
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 18:11 schreef Always.Awesome.Alex het volgende:
Hoe zit 't dan wel @:oceanier?
Dat heeft Bluesdude netjes uitgelegd.
West-Melanesia
pi_187157520
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 19:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Om maar even advocaat van de duivel te spelen; dat argument valt ook te maken voor de stelling dat Nederland alleen voor autochtonen dient te zijn.
[..]

Ik vat het probleem niet samen. Ik vat de gehanteerde oplossing voor dat probleem samen in één woord.
[..]

[..]

Discriminatie wordt geaccepteerd. Zoals ik al aangaf:

- Basic Fit Ladies Only.

- Vrouwen die tot middernacht gratis de disco in mogen.

- Molukkers die bij elkaar willen wonen.

Wij als Nederlander accepteren het. Jammer voor die kleine minderheid die er moeite mee heeft. De redenen achter de bovenstaande gevallen hebben helemaal niks met discriminatie te maken.

Maar dat is blijkbaar voor veel mensen niet te bevatten, tot het eigenwijze en koppige aan toe.
West-Melanesia
pi_187157869
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:13 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Discriminatie wordt geaccepteerd. Zoals ik al aangaf:

- Basic Fit Ladies Only.

- Vrouwen die tot middernacht gratis de disco in mogen.

Wij als Nederlander accepteren het. Jammer voor die kleine minderheid die er moeite mee heeft. De redenen achter de bovenstaande gevallen hebben helemaal niks met discriminatie te maken.

Maar dat is blijkbaar voor veel mensen niet te bevatten, tot het eigenwijze en koppige aan toe.
Mannen en vrouwen zijn gewoon wat anders, vandaar dat er soms andere regels zijn. Er zijn bijvoorbeeld ook mannen en vrouwen wc's. Vrouwen willen ook wel eens sporten zonder bekeken te worden door mannen en als ze vrouwen geen korting geven in de disco is de verhouding man-vrouw helemaal scheef.

Noem echter eens één andere situatie waarbij discrimineren op afkomst en etniciteit wel toegestaan is.
pi_187158022
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mannen en vrouwen zijn gewoon wat anders, vandaar dat er soms andere regels zijn. Er zijn bijvoorbeeld ook mannen en vrouwen wc's. Vrouwen willen ook wel eens sporten zonder bekeken te worden door mannen en als ze vrouwen geen korting geven in de disco is de verhouding man-vrouw helemaal scheef.

Noem echter eens één andere situatie waarbij discrimineren op afkomst en etniciteit wel toegestaan is.
Je slaat de spijker op de kop.
West-Melanesia
pi_187158025
Het is net als een vrouwen wc en mannen wc. Oh wacht, discriminatie.

Of een bejaardentehuis. Oh wacht, ik wil daar ook wonen. Leeftijdsdiscriminatie!

Nee, er zijn redenen waarom er aparte vrouwen wc’s en mannen wc’s zijn. Bovendien zijn er ook wc’s waar vrouwen en mannen in mogen

Hetzelfde geld voor sportscholen, er zijn aparte sportscholen voor vrouwen maar ook sportscholen waar vrouwen en mannen moge sporten.

Hetzelfde geld voor Molukse wijken i.v.m. de speciale politieke status van de Molukse gemeenschap in Nederland. Er zijn wijken waar alleen mensen van Molukse afkomst mogen wonen om politieke redenen maar er zijn nog veel meer wijken waar iedereen mag wonen.

Hetzelfde geld voor bejaartentehuizen.

Zo, nou niet meer zeuren anders stap je maar naar de rechter. Het staat sinds 2002 met de Molukse wijk in Moordrecht, 2004 Molukse wijk Sittard, 2014 Molukse wijk in Hoogeveen en 2019 al 4-0 voor de Molukse wijken. Oh en de Molukse wijk in Hatert heeft haar speciale status met Molukse voorrangsregelingen weer terug sinds vorig jaar. 5-0. De 45 overgebleven Molukse wijken zijn nu weer 46 geworden.

De 46 Molukse wijken bestaan al 70 jaar en de laatste 15 jaar hebben ze last van zeikende millenials die net om de hoek komen kijken en zich meer verdiept hebben in hoe ze zoveel mogelijk hun uitwonend-geld kunnen uitgeven aan bier en feestjes dan zich te verdiepen in hun eigen land en hoe het hier werkelijk reilt en zeilt.

En dan roepen dit is mijn land en zo werkt het hier niet LOL.
Zo werkt het wel in dit land waar ook Molukkers het voor het zeggen hebben.

Ondertussen vingertje wijzen naar Afro-Americans die tenminste nog bij meerdere incidenten waar doden zijn gevallen roepen dat er sprake is van discriminatie. En dan hun beschuldigen dat ze te snel de racismekaart trekken.

Ik zou zeggen kijk in de spiegel. In Nederland vallen geeneens doden maar jullie trekken het snelst de racismekaart. Hoe schijnheilig ben je, wat een hypocrieten hehe.
West-Melanesia
  woensdag 29 mei 2019 @ 21:09:37 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187158763
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:41 schreef Oceanier het volgende:

Nee dat is een beetje te kort door de bocht. Een volk zo loyaal aan de Nederlandse vlag als de Molukkers, elitestrijders van het Nederlandse Koloniale leger die eeuwenlang hun leven gaven voor de Nederlanse staat, dat volk verandert niet zomaar van trouwe strijders van het Nederlands koninkrijk tot grootste terroristische vijand van het land aller tijden.
Niks kort door de bocht, Nederland werd door vnl de VS en daarnaast de VN gedwongen de kolonie op te geven. Niks meer niks minder. Dus bedank de internationale gemeenschap voor dit probleem.
  woensdag 29 mei 2019 @ 21:16:04 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187158930
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:13 schreef Oceanier het volgende:
Daar heeft niemand een probleem mee. Het wordt wel een probleem als men gaat bepalen wie wel of niet welkom is.
pi_187159573
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:35 schreef Oceanier het volgende:
Het is net als een vrouwen wc en mannen wc. Oh wacht, discriminatie.

Of een bejaardentehuis. Oh wacht, ik wil daar ook wonen. Leeftijdsdiscriminatie!
Ja, jij hebt het wel nodig dat alles gelijkvloers is en met de lift bereikbaar is?

En je hebt ook behoefte aan van die makkelijke kranen, waarop je alleen maar hoeft te drukken?

En een extra harde intercom en deurbel? En een extra plek voor je scootmobiel?
pi_187159810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niks kort door de bocht, Nederland werd door vnl de VS en daarnaast de VN gedwongen de kolonie op te geven. Niks meer niks minder. Dus bedank de internationale gemeenschap voor dit probleem.
Ja Nederland heeft nooit ergens schuld aan. Het was natuurlijk de internationale gemeenschap, en natuurlijk de Molukkers. Zelfde riedeltje, maar dat zijn we wel gewend. Nu zijn het weer de Molukse wijken, maar Nederland ho ho ho hahaha. Altijd anderen beschuldigen van de slachtofferrol maar zelf de grootste slachtoffer uithangen. Hetzelfde als wat ik eerder zei over de racismekaart. Altijd zijn het anderen die die kaart trekken maar zelf trekken ze het snelst naar die kaart. What’s new?

[ Bericht 13% gewijzigd door Oceanier op 29-05-2019 21:56:21 ]
West-Melanesia
pi_187159856
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar heeft niemand een probleem mee. Het wordt wel een probleem als men gaat bepalen wie wel of niet welkom is.
Nee het hele eiere eten is dat basic fit en de bejaartentehuizen bepalen wie wel of niet in aanmerking komt om hier te mogen wonen of te sporten.
West-Melanesia
pi_187159887
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, jij hebt het wel nodig dat alles gelijkvloers is en met de lift bereikbaar is?

En je hebt ook behoefte aan van die makkelijke kranen, waarop je alleen maar hoeft te drukken?

En een extra harde intercom en deurbel? En een extra plek voor je scootmobiel?
Nee
West-Melanesia
pi_187159914
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:53 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee
Het heeft dus een reden dat er speciale woningen voor senioren zijn.

Dat is dus iets anders dan Molukkers die hun eigen wijk claimen.
pi_187159926
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:52 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee het hele eiere eten is dat basic fit en de bejaartentehuizen bepalen wie wel of niet in aanmerking komt om hier te mogen wonen of te sporten.
Een bejaardenhuis en sportschool vergelijken met een woonwijk 8)7
pi_187159985
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:55 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

En dat is raar omdat?
West-Melanesia
pi_187159998
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:55 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Als ze consequent zijn weigeren die Molukkers ook gewoon andere klanten uit hun winkels en restautants.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')