abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187137674
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet zo kinderachtig doen, was een normale vraag
Ohja ik zal geen antwoord meer geven, diegene aan wie je het vroeg kent jou en je standpunten over dit onderwerp nog niet.
West-Melanesia
pi_187137705
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De Nederlandse overheid had ze een onafhankelijke staat beloofd, maar die kwam er niet, omdat Nederland niet de heerschappij in Indonesie kon herstellen na WO2. En ze waren in Indonesie niet meer veilig, omdat ze in het KNIL hadden gevochten tegen Indonesie. Dus toen zijn ze naar Nederland gehaald, en eenmaal hier, uit het leger ontslagen. Vervolgens gehuisvest in kampen.

Ze zijn zeker niet netjes behandeld.

Wat ze niet het recht geeft om zich te gedragen zoals ze deden. Ook in de plaats waar ik ben opgegroeid, stonden ze bekend als kutvolk. Overlast, geweldpleging, etc. En niet in de laatste plaats natuurlijk de treinkaping.
Van 1951 tot 1971 zelfs in kamp Westerbork.
"Pools are perfect for holding water"
pi_187137981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wij feitelijk niks, als de VS/ VN Nederland gewoon zijn gang had laten gaan met Product en Kraai hadden de Molukkers hun beloofde land gekregen.
Nee dat is een beetje te kort door de bocht. Een volk zo loyaal aan de Nederlandse vlag als de Molukkers, elitestrijders van het Nederlandse Koloniale leger die eeuwenlang hun leven gaven voor de Nederlanse staat, dat volk verandert niet zomaar van trouwe strijders van het Nederlands koninkrijk tot grootste terroristische vijand van het land aller tijden.

Voor jou misschien niets, voor Molukkers wel. Toch weet ieder normaal mens dat Nederland niet onschuldig is geweest m.b.t. het verloop van de Moluks-Nederlandse geschiedenis. De acties van Nederland vallen absoluut niet goed te praten, zelfs niet als Nederlander zijnde.

Maar dat is een ander onderwerp, andere discussie.
West-Melanesia
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 20:04:31 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187138620
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De Nederlandse overheid had ze een onafhankelijke staat beloofd, maar die kwam er niet, omdat Nederland niet de heerschappij in Indonesie kon herstellen na WO2. En ze waren in Indonesie niet meer veilig, omdat ze in het KNIL hadden gevochten tegen Indonesie. Dus toen zijn ze naar Nederland gehaald, en eenmaal hier, uit het leger ontslagen. Vervolgens gehuisvest in kampen.

Ze zijn zeker niet netjes behandeld.

Wat ze niet het recht geeft om zich te gedragen zoals ze deden. Ook in de plaats waar ik ben opgegroeid, stonden ze bekend als kutvolk. Overlast, geweldpleging, etc. En niet in de laatste plaats natuurlijk de treinkaping.
dat is niet helemaal waar allemaal hoor, Nederland was voorstander van het opbreken van Nederlands Indie in verschillende onafhankelijke staten waaronder een Molukse staat binnen een soort federatie van Indonesische staten

nou dat is er uiteindelijk wel gekomen maar dat duurde maar 3 kwartier ofzo en toen had Soekarno er wel weer genoeg van en begon de boel te annexeren (konfrontasi) dan kun je stellen dat Nederland niet genoeg gedaan heeft om dat te stoppen maar daar moet je eigenlijk de internationale gemeenschap op aankijken want na dat gezeik met de eerste twee politionele acties had Nederland weinig zin in een derde

daarnaast namen de Molukse militairen dienst bij het KNIL dat met het verlies van Nederlands Indie simpelweg ophield te bestaan, militairen hadden op dat moment de keuze om te demobiliseren naar huis te gaan of dienst te nemen bij de nieuwe Indonesische staat, veel deden dit, veel deden dit niet

diegenen die dit niet deden waren op dat moment gewapende mannen zonder leger dus zijn ze door Nederland in dienst genomen bij het expeditionele legerkorps dat op dat moment ook aan het demobiliseren was, niet meer nodig, uiteindelijk iedereen ontslag, dus ook de Molukkers

op het moment dat Nederland de laatste eenheden terugtrekt is er dan het gewraakte dienstbevel uitgegeven 'wij gaan ervandoor jongons, je kunt mee en als je niet meegaat, toedeledokie en de groetjes thuis :W'

is dat allemaal netjes?
mwah, we behandelen militairen nu eenmaal niet netjes, zeker toen niet maar de rest van de manschappen kreeg geen huis hoor, ook niet in een concentratiekamp en we hadden net zo makkelijk kunnen zeggen 'wij gaan ervandoor jongons ... punt :W' net als bv de Portugezen

als ze dat privileges op heeft geleverd vind ik dat helemaal prima verder hoor, zolang de woningcorporatie er blij mee is ben ik er ook blij mee maar het begint zo zachtjes aan ook eens tijd te worden voor een Molukse hand in eigen boezem want zo waardeloos zijn we er nu ook weer niet mee omgegaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 20:06:50 #105
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187138672
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:04 schreef sp3c het volgende:

als ze dat privileges op heeft geleverd vind ik dat helemaal prima verder hoor, zolang de woningcorporatie er blij mee is ben ik er ook blij mee maar het begint zo zachtjes aan ook eens tijd te worden voor een Molukse hand in eigen boezem want zo waardeloos zijn we er nu ook weer niet mee omgegaan
Ik vind dat ze door hun gedrag, enig recht op privileges allang hebben verspeeld.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 20:07:21 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187138681
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik vind dat ze door hun gedrag, enig recht op privileges allang hebben verspeeld.
das ook prima maar totaal het punt niet natuurlijk
pi_187138739
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dit soort privileges, zoals een eigen wijk geselecteerd op afkomst. Horen gewoon niet tot in de eeuwigheid te duren.

Want het is meten met twee maten. Een blanke of Nederlandse wijk is racistisch en niet toegestaan, maar hetzelfde principe met een Molukse wijk mag dan weer wel :')
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 20:10:50 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187138759
elke wijk is Nederlands technisch gezien
pi_187139042
Etnische groepen die in elkaars buurt gingen wonen is oud-hollandse gewoonte .
Dat mensen het niet zo erg vonden en de overheden ook niet, heeft niks met racisme te maken.

Nu is er de opvatting dat het beter is dat mensen niet zo apart wonen.
Net zoals men vind dat zwarte en witte scholen niet zo geweldig zijn, toch wordt dat gewoon gedaan en men maakt zich er niet zo druk om.
Wie toch zal roepen dat zwarte en witte scholen gedwongen moeten worden zich te vermengen ?
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 20:25:38 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187139163
slecht voorbeeld, wat zou jij zeggen als bleke scholen dit op de deur hingen

niets goeds neem ik aan
pi_187139506
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:25 schreef sp3c het volgende:
slecht voorbeeld, wat zou jij zeggen als bleke scholen dit op de deur hingen

[ afbeelding ]

niets goeds neem ik aan
Ik ben tegen de situatie van wat men noemt zwarte en witte scholen in Nederland.
Een actiever overheidsbeleid dat op te heffen is echt wel zinnig.
Maar als dat beleid veel als dwang wordt ervaren dan moet het herzien worden.

Maar ik noemde die segregatie in het onderwijs als voorbeeld van wat men algemeen als normaal accepteert , itt tot sommigen in dit topic die ongenuanceerd boos zijn over Molukse wijken
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 20:37:25 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187139597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik ben tegen de situatie van wat men noemt zwarte en witte scholen in Nederland.
Een actiever overheidsbeleid dat op te heffen is echt wel zinnig.
Maar als dat beleid veel als dwang wordt ervaren dan moet het herzien worden.

Maar ik noemde die segregatie in het onderwijs als voorbeeld van wat men algemeen als normaal accepteert , itt tot sommigen in dit topic die ongenuanceerd boos zijn over Molukse wijken
maar dat is niet aan de orde hier, er is geen sprake van dwang van de overheid om er jan en alleman in te plaatsen, de eigenaar kon naar eigen zeggen geen Molukkse huurders vinden en overwoog verder te zoeken en dat was tegen het zere been van de locals

daar is men ongenuanceerd boos over
pi_187139663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar dat is niet aan de orde hier, er is geen sprake van dwang van de overheid om er jan en alleman in te plaatsen, de eigenaar kon geen naar eigen zeggen geen Molukkse huurders vinden en overwoog verder te zoeken en dat was tegen het zere been van de locals

Overheidsdwang in het onderwijs is ook niet aan de orde. Het was even een zijpad.
Ik besloot mijn bericht, met wat wel aan de orde is in dit topic
quote:
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 20:40:58 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187139674
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Overheidsdwang in het ondeerwijs is ook niet aan de orde. Het was even een zijpad.
Ik besloot mijn bericht, met wat wel aan de orde is in dit topic
[..]

het is een heel slecht voorbeeld

als een school zegt 'wij willen alleen blanken' dan is iedereen superpissig
dan kan de situatie best zo zijn dat een school alleen maar blanken binnen krijgt maar dat is echt niet hetzelfde als de boel afbreken als er een wat minder blank gezinnetje op de open dag komt kijken
pi_187140294
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar dat is niet aan de orde hier, er is geen sprake van dwang van de overheid om er jan en alleman in te plaatsen, de eigenaar kon naar eigen zeggen geen Molukkse huurders vinden en overwoog verder te zoeken en dat was tegen het zere been van de locals

Nee niet waar, men roept ongenuanceed racisme en is boos op het bestaan van Molukse wijken
West-Melanesia
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 21:10:39 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187140323
het boeit helemaal niemand dat Molukkers bij elkaar gaan wonen
pi_187140380
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is een heel slecht voorbeeld

als een school zegt 'wij willen alleen blanken' dan is iedereen superpissig
dan kan de situatie best zo zijn dat een school alleen maar blanken binnen krijgt maar dat is echt niet hetzelfde als de boel afbreken als er een wat minder blank gezinnetje op de open dag komt kijken
Boeld afbreken heeft helemaal niks ermee te maken. Ook als de boel niet was afgebroken kwam dit in het nieuws.
West-Melanesia
pi_187140403
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:10 schreef sp3c het volgende:
het boeit helemaal niemand dat Molukkers bij elkaar gaan wonen
Het hoort niet te boeien, toch worden er een aantal personen boos.
West-Melanesia
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 21:16:10 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187140478
het is toch niet dagelijks in het nieuws dat er mollukse wijken bestaan, die bestaan echt niet af en toe of alleen tijdens het schrikkeljaar ofzo, dat kan echt helemaal niemand wat schelen

dat is alleen een dingetje als men de boel begint af te breken omdat er een risico bestaat dat er een keer een niet Molukker binnen zou komen, dat is het nieuws en daar zijn mensen boos om
pi_187140506
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is niet helemaal waar allemaal hoor, Nederland was voorstander van het opbreken van Nederlands Indie in verschillende onafhankelijke staten waaronder een Molukse staat binnen een soort federatie van Indonesische staten

nou dat is er uiteindelijk wel gekomen maar dat duurde maar 3 kwartier ofzo en toen had Soekarno er wel weer genoeg van en begon de boel te annexeren (konfrontasi) dan kun je stellen dat Nederland niet genoeg gedaan heeft om dat te stoppen maar daar moet je eigenlijk de internationale gemeenschap op aankijken want na dat gezeik met de eerste twee politionele acties had Nederland weinig zin in een derde

daarnaast namen de Molukse militairen dienst bij het KNIL dat met het verlies van Nederlands Indie simpelweg ophield te bestaan, militairen hadden op dat moment de keuze om te demobiliseren naar huis te gaan of dienst te nemen bij de nieuwe Indonesische staat, veel deden dit, veel deden dit niet

diegenen die dit niet deden waren op dat moment gewapende mannen zonder leger dus zijn ze door Nederland in dienst genomen bij het expeditionele legerkorps dat op dat moment ook aan het demobiliseren was, niet meer nodig, uiteindelijk iedereen ontslag, dus ook de Molukkers

op het moment dat Nederland de laatste eenheden terugtrekt is er dan het gewraakte dienstbevel uitgegeven 'wij gaan ervandoor jongons, je kunt mee en als je niet meegaat, toedeledokie en de groetjes thuis :W'

is dat allemaal netjes?
mwah, we behandelen militairen nu eenmaal niet netjes, zeker toen niet maar de rest van de manschappen kreeg geen huis hoor, ook niet in een concentratiekamp en we hadden net zo makkelijk kunnen zeggen 'wij gaan ervandoor jongons ... punt :W' net als bv de Portugezen

Ook niet zo simpel als je wilt doen overkomen. De schofterige Nederlandse staat wilde de Molukse KNIL militairen namelijk demobiliseren binnen Indonesie, nadat demobilisatie op de Molukken werd tegengehouden. Dankzij een rechtszaak door de Delegatie-Aponno werd deze levensgevaarlijke beslissing door de rechter verworpen.

Ondertussen wel stoer pronken hoe ze de Molukkers hun leven hebben gered door ze op dienstbevel naar Nederland te halen. Dat was maar 1 van de schofterige daden die kwaad bloed hadden gezet bij de soldaten, al ver voor de treinkapingen.
West-Melanesia
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 21:18:04 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187140543
ik wil het niet simpel doen overkomen, ik heb alleen geen zin om drie boeken vol te typen

elke online uitleg is sowieso te simpel
pi_187140609
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:16 schreef sp3c het volgende:
het is toch niet dagelijks in het nieuws dat er mollukse wijken bestaan, die bestaan echt niet af en toe of alleen tijdens het schrikkeljaar ofzo, dat kan echt helemaal niemand wat schelen

dat is alleen een dingetje als men de boel begint af te breken omdat er een risico bestaat dat er een keer een niet Molukker binnen zou komen, dat is het nieuws en daar zijn mensen boos om
De boel is nog nooit afgebroken afgezien van een kapotte ruit en wat verf, overdrijven is ook een kunst. In Bovensmilde is er niks vernield, ook daar kwam hetzelfde conflict op het nieuws.
West-Melanesia
  dinsdag 28 mei 2019 @ 21:20:22 #123
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187140618
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:15 schreef Ringo het volgende:
“En anders kapen we gewoon een trein.”
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:20 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Succes met al die stakingen :'(
_O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 28 mei 2019 @ 21:21:11 #124
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187140643
En als ze bij je solliciteren is dscriminatie ineens niet leuk. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187140838
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:18 schreef sp3c het volgende:
ik wil het niet simpel doen overkomen, ik heb alleen geen zin om drie boeken vol te typen

elke online uitleg is sowieso te simpel
Naja het hoeft niet, maar ik denk ook niet dat je het kan. Of de Molukkers verschrikkelijke dingen zijn aangedaan is namelijk niet eens een normale vraag. Maar dat wordt elke keer erbij gehaald en dan krijgen Molukkers de schuld van een slachtofferrol terwijl ze er niet eens over beginnen.
West-Melanesia
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 21:28:56 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187140875
natuurlijk is dat wel een normale vraag
pi_187140968
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:28 schreef sp3c het volgende:
natuurlijk is dat wel een normale vraag
Nee eigenlijk een enorme respectloze vraag. Met die informatie die jij hebt over de Molukse zaak, iets meer dan de gemiddelde persoon denk ik, moet je je de ogen uit je kop schamen dat je alleen al zo’n walgelijke vraag durft te stellen. Maar sinds je geen zin hebt om 3 boeken vol te schrijven, laat ik het hierbij.
West-Melanesia
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 21:33:03 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187140990
iets meer dan jou ook

blijft een normale vraag
pi_187141249
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:33 schreef sp3c het volgende:
iets meer dan jou ook

blijft een normale vraag
Zeg bijdehand, je bent offtopic. Niet “kom laten wij bidden”, nee “kom laten wij ontopic gaan”
West-Melanesia
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 21:48:52 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187141337
deze man :')
pi_187141412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:48 schreef sp3c het volgende:
deze man :')
Hah mijn God, dat moet ik eigenlijk zeggen, maargoed, genoeg geouwehoerd.
West-Melanesia
pi_187141649
Dit mag dus ook?

dinsdag 28 mei 2019 @ 23:17:49 #133
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187143646
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 22:00 schreef luxerobots het volgende:
Dit mag dus ook?
[ afbeelding ]
Mits je daarover afspraken hebt gemaakt met de overheid en de woningcorporatie, ja.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_187143709
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

Mits je daarover afspraken hebt gemaakt met de overheid en de woningcorporatie, ja.
Gewoon afspraken maken met de overheid en woningbouwcorporaties en segregatie is helemaal prima.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 23:33:20 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187143900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:21 schreef luxerobots het volgende:
Gewoon afspraken maken met de overheid en woningbouwcorporaties en segregatie is helemaal prima.
Dat blijkt.
Nu zijn Molukkers natuurlijk wel übermenschen. Witte tokkies niet bepaald.
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 23:50:27 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187144292
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet :')

als iedereen er gebruik van kan maken dan is het logischerwijs geen privilege meer, dan is het gewoon normaal
pi_187144599
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:27 schreef Oceanier het volgende:
Of de Molukkers verschrikkelijke dingen zijn aangedaan is namelijk niet eens een normale vraag
Vrij kansloos om daar tientallen jaren later nog over te janken of daar rechten aan te ontlenen. Ik krijg dan het idee van een groepje slappe losers die zelf niks kunnnen.
pi_187146472
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat blijkt.
Nu zijn Molukkers natuurlijk wel übermenschen. Witte tokkies niet bepaald.
Valt mee. Opleidingsniveau is bv. laag vergeleken met zelfs Marokkanen.
pi_187146593
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:05 schreef DeKleineTuinman het volgende:

[..]

Vrij kansloos om daar tientallen jaren later nog over te janken of daar rechten aan te ontlenen. Ik krijg dan het idee van een groepje slappe losers die zelf niks kunnnen.
De Molukse wijk in Maastricht en de woningcorporatie hebben zojuist een afspraak bevestigd. Als je een conclusie wilde trekken gebruik je de verkeerde woorden, namelijk niet kansloos maar ik zou eerder zeggen kansrijk. Er wordt nergens om gejankt en er worden nergens rechten aan ontleend. Ik zie eigenlijk alleen jou en een paar mensen op dit forum janken om iets wat tientallen jaren geleden gebeurd zou zijn.
West-Melanesia
pi_187146622
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 22:00 schreef luxerobots het volgende:
Dit mag dus ook?

[ afbeelding ]
Als die mensen zichzelf superieur vinden t.o.v. mensen met een andere huidskleur en daaraan bepaalde privileges willen aan ontlenen, dan is dat niet toegestaan. Dat is racisme.
West-Melanesia
pi_187146625
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 07:45 schreef Oceanier het volgende:

[..]

De Molukse wijk in Maastricht en de woningcorporatie hebben zojuist een afspraak bevestigd. Als je een conclusie wilde trekken gebruik je de verkeerde woorden, namelijk niet kansloos maar ik zou eerder zeggen kansrijk. Er wordt nergens om gejankt en er worden nergens rechten aan ontleend. Ik zie eigenlijk alleen jou en een paar mensen op dit forum janken om iets wat tientallen jaren geleden gebeurd zou zijn.
Er ramen ingegooid en huizen ondergesmeerd wanneer het niet gaat zoals zij willen, maar ze janken niet hoor!
pi_187146644
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 07:50 schreef schaapblaat het volgende:

[..]

Er ramen ingegooid en huizen ondergesmeerd wanneer het niet gaat zoals zij willen, maar ze janken niet hoor!
Nee janken is wanneer je op een internetforum je frustratie uit wanneer een woningcorporatie de Molukkers gelijk geeft.
West-Melanesia
pi_187146669
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 07:52 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee janken is wanneer je op een internetforum je frustratie uit wanneer een woningcorporatie de Molukkers gelijk geeft.
Of janken dat de Molukkers gelijk hebben, zoals jij doet?
pi_187146677
quote:

[..]

Deze man _O-

Een discussie doet dus onder voor vernieling :')
  woensdag 29 mei 2019 @ 08:01:38 #145
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_187146727
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:58 schreef probeer het volgende:
Hoe is dat te makkelijk?
Dan ga je voorbij aan alle nuances en geschiedenis die deze situatie met zich meeneemt.

Je vat een complex probleem van vele hoofdstukken, paragrafen, alinea's en zinnen samen in één woord: Racisme!

Ik vind dat te gemakkelijk, ook al heb je in essentie gelijk.
quote:
Zelfs als die afspraken zouden moeten blijven staan, is het racisme. Daar verandert 'het is een afspraak' niets aan. En dat Nederland vroeger inderdaad 'niet netjes' met de Molukse gemeenschap om ging ook niet.
Het verandert niet, het geeft context. Die context negeren en alleen maar 'racisme' roepen omdat je... ja waarom eigenlijk? Vind ik te kort door de bocht gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 29-05-2019 08:17:10 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 29 mei 2019 @ 08:16:10 #146
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_187146884
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2019 07:32 schreef Craptacular het volgende:
Valt mee. Opleidingsniveau is bv. laag vergeleken met zelfs Marokkanen.
Het gaat ook niet om opleidingsniveau. Het gaat om lichaamsbouw, gezonde genen, fysieke en mentale slagkracht etc.
Noord-Afrikanen staan wat dat betreft ook hoog op de menselijke ladder.
  woensdag 29 mei 2019 @ 08:19:10 #147
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187146906
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om opleidingsniveau. Het gaat om lichaamsbouw, gezonde genen, fysieke en mentale slagkracht etc.
De neef-nichthuwelijken helpen echter niet mee..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_187146919
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Noord Afrikanen staan niet perse bekend om hun mentale slagkracht of goede genen (door inteelt in de moslim gemeenschap).
pi_187147629
Al die Molukkers daar gewoon het land uitschoppen, Indonesië is een veilig land en groot genoeg.
pi_187148280
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 09:35 schreef MakkieR het volgende:
Al die Molukkers daar gewoon het land uitschoppen, Indonesië is een veilig land en groot genoeg.
Is dit een wens tot geweldpleging ?
  Moderator woensdag 29 mei 2019 @ 12:01:08 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187149952
een wens tot geweldpleging?
pi_187151344
@Oceanier @sp3c

Dus een stel collaborateurs werd een onafhankelijke staat beloofd door de kolonisator indien ze meehielpen met het heroveren van de kolonie nadat de kolonisator zelf na jaren van bezetting weer vrij was?

Toen de kolonisator deze belofte niet na kon komen moesten de collaborateurs vluchten en vervolgens werden andere absurde beloftes niet nagekomen, toen gingen de collaborateurs treinen kapen en op vele andere manieren de beest uithangen en toen kregen ze dus toch deels hun zin?
  woensdag 29 mei 2019 @ 13:48:05 #153
117098 Hathor
Effe niet
pi_187151503
Er waren in die tijd overigens ook verregaande plannen om met een vrachtwagen de poorten van paleis Soestdijk te rammen en met een vrij grote gewapende groep koningin Juliana te gijzelen om zo druk op de Nederlandse regering te kunnen uitoefenen om de republiek der zuid Molukken te erkennen, maar dat plan is verraden en er werden meerdere arrestaties verricht in deze zaak. De koningin was overigens helemaal niet in Nederland op het moment dat die aanval zou moeten plaatsvinden, maar dat terzijde.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_187151653
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:39 schreef Always.Awesome.Alex het volgende:
@:oceanier @:sp3c

Dus een stel collaborateurs werd een onafhankelijke staat beloofd door de kolonisator indien ze meehielpen met het heroveren van de kolonie
Nee
De Molukse KNIL-soldaten waren geen collaborateurs en hen werd geen staat beloofd in ruil voor dienstneming.

quote:
Toen de kolonisator deze belofte niet na kon komen moesten de collaborateurs vluchten
Er was geen belofte. Je bedoelt dat Nederland de Indonesische regering een federatief staatsvorm wist op te leggen. ?
Molukse Knillers vluchtten niet . Ze kregen het bevel in te schepen voor tijdelijk verblijf in Nederland.
quote:
, toen gingen de collaborateurs treinen kapen
de knilsoldaten van 1951 gingen geen treinen kapen
quote:
en op vele andere manieren de beest uithangen
Wederom een valse beschuldiging

quote:
en toen kregen ze dus toch deels hun zin?
Deels wat ? Deels een onafhankelijke staat Molukken?
Nee hoor, nooit gebeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 29-05-2019 14:14:37 ]
pi_187151987
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:39 schreef Always.Awesome.Alex het volgende:
@:oceanier @:sp3c

Dus een stel collaborateurs werd een onafhankelijke staat beloofd door de kolonisator indien ze meehielpen met het heroveren van de kolonie nadat de kolonisator zelf na jaren van bezetting weer vrij was?

Toen de kolonisator deze belofte niet na kon komen moesten de collaborateurs vluchten en vervolgens werden andere absurde beloftes niet nagekomen, toen gingen de collaborateurs treinen kapen en op vele andere manieren de beest uithangen en toen kregen ze dus toch deels hun zin?
Omg, fouter kan niet.
West-Melanesia
pi_187152004
quote:

[..]

Nee, janken doe je alleen wanneer je niet gelijk hebt, jij dus.
West-Melanesia
pi_187152021
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 07:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Deze man _O-

Een discussie doet dus onder voor vernieling :')
Ik zal het nog gekker voor je maken. De woningcorporatie en je eigen regering zwichten voor vernieling. Ben je nu niet levensmoe dat je in zo'n gek land woont?
West-Melanesia
pi_187155483
Hoe zit 't dan wel @Oceanier?
  woensdag 29 mei 2019 @ 18:13:42 #159
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_187155505
De wer0ld is fan iedoreen!!1!!!!11!
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_187156665
quote:
14s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:01 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dan ga je voorbij aan alle nuances en geschiedenis die deze situatie met zich meeneemt.
Om maar even advocaat van de duivel te spelen; dat argument valt ook te maken voor de stelling dat Nederland alleen voor autochtonen dient te zijn.

quote:
Je vat een complex probleem van vele hoofdstukken, paragrafen, alinea's en zinnen samen in één woord: Racisme!
Ik vat het probleem niet samen in één woord. Ik vat de gehanteerde oplossing voor dat probleem samen in één woord.

quote:
Ik vind dat te gemakkelijk, ook al heb je in essentie gelijk.
[..]

Het verandert niet, het geeft context. Die context negeren en alleen maar 'racisme' roepen omdat je... ja waarom eigenlijk? Vind ik te kort door de bocht gaan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:37 schreef probeer het volgende:
En dan vraag ik me serieus af waarom het blijkbaar zo lastig is om een zero tolerance beleid jegens racisme te hanteren. Dat behoort nooit een 'in het ene geval is het ok, in het andere geval niet' ding te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 29-05-2019 20:48:56 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_187157336
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 18:11 schreef Always.Awesome.Alex het volgende:
Hoe zit 't dan wel @:oceanier?
Dat heeft Bluesdude netjes uitgelegd.
West-Melanesia
pi_187157520
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 19:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Om maar even advocaat van de duivel te spelen; dat argument valt ook te maken voor de stelling dat Nederland alleen voor autochtonen dient te zijn.
[..]

Ik vat het probleem niet samen. Ik vat de gehanteerde oplossing voor dat probleem samen in één woord.
[..]

[..]

Discriminatie wordt geaccepteerd. Zoals ik al aangaf:

- Basic Fit Ladies Only.

- Vrouwen die tot middernacht gratis de disco in mogen.

- Molukkers die bij elkaar willen wonen.

Wij als Nederlander accepteren het. Jammer voor die kleine minderheid die er moeite mee heeft. De redenen achter de bovenstaande gevallen hebben helemaal niks met discriminatie te maken.

Maar dat is blijkbaar voor veel mensen niet te bevatten, tot het eigenwijze en koppige aan toe.
West-Melanesia
pi_187157869
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:13 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Discriminatie wordt geaccepteerd. Zoals ik al aangaf:

- Basic Fit Ladies Only.

- Vrouwen die tot middernacht gratis de disco in mogen.

Wij als Nederlander accepteren het. Jammer voor die kleine minderheid die er moeite mee heeft. De redenen achter de bovenstaande gevallen hebben helemaal niks met discriminatie te maken.

Maar dat is blijkbaar voor veel mensen niet te bevatten, tot het eigenwijze en koppige aan toe.
Mannen en vrouwen zijn gewoon wat anders, vandaar dat er soms andere regels zijn. Er zijn bijvoorbeeld ook mannen en vrouwen wc's. Vrouwen willen ook wel eens sporten zonder bekeken te worden door mannen en als ze vrouwen geen korting geven in de disco is de verhouding man-vrouw helemaal scheef.

Noem echter eens één andere situatie waarbij discrimineren op afkomst en etniciteit wel toegestaan is.
pi_187158022
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Mannen en vrouwen zijn gewoon wat anders, vandaar dat er soms andere regels zijn. Er zijn bijvoorbeeld ook mannen en vrouwen wc's. Vrouwen willen ook wel eens sporten zonder bekeken te worden door mannen en als ze vrouwen geen korting geven in de disco is de verhouding man-vrouw helemaal scheef.

Noem echter eens één andere situatie waarbij discrimineren op afkomst en etniciteit wel toegestaan is.
Je slaat de spijker op de kop.
West-Melanesia
pi_187158025
Het is net als een vrouwen wc en mannen wc. Oh wacht, discriminatie.

Of een bejaardentehuis. Oh wacht, ik wil daar ook wonen. Leeftijdsdiscriminatie!

Nee, er zijn redenen waarom er aparte vrouwen wc’s en mannen wc’s zijn. Bovendien zijn er ook wc’s waar vrouwen en mannen in mogen

Hetzelfde geld voor sportscholen, er zijn aparte sportscholen voor vrouwen maar ook sportscholen waar vrouwen en mannen moge sporten.

Hetzelfde geld voor Molukse wijken i.v.m. de speciale politieke status van de Molukse gemeenschap in Nederland. Er zijn wijken waar alleen mensen van Molukse afkomst mogen wonen om politieke redenen maar er zijn nog veel meer wijken waar iedereen mag wonen.

Hetzelfde geld voor bejaartentehuizen.

Zo, nou niet meer zeuren anders stap je maar naar de rechter. Het staat sinds 2002 met de Molukse wijk in Moordrecht, 2004 Molukse wijk Sittard, 2014 Molukse wijk in Hoogeveen en 2019 al 4-0 voor de Molukse wijken. Oh en de Molukse wijk in Hatert heeft haar speciale status met Molukse voorrangsregelingen weer terug sinds vorig jaar. 5-0. De 45 overgebleven Molukse wijken zijn nu weer 46 geworden.

De 46 Molukse wijken bestaan al 70 jaar en de laatste 15 jaar hebben ze last van zeikende millenials die net om de hoek komen kijken en zich meer verdiept hebben in hoe ze zoveel mogelijk hun uitwonend-geld kunnen uitgeven aan bier en feestjes dan zich te verdiepen in hun eigen land en hoe het hier werkelijk reilt en zeilt.

En dan roepen dit is mijn land en zo werkt het hier niet LOL.
Zo werkt het wel in dit land waar ook Molukkers het voor het zeggen hebben.

Ondertussen vingertje wijzen naar Afro-Americans die tenminste nog bij meerdere incidenten waar doden zijn gevallen roepen dat er sprake is van discriminatie. En dan hun beschuldigen dat ze te snel de racismekaart trekken.

Ik zou zeggen kijk in de spiegel. In Nederland vallen geeneens doden maar jullie trekken het snelst de racismekaart. Hoe schijnheilig ben je, wat een hypocrieten hehe.
West-Melanesia
  woensdag 29 mei 2019 @ 21:09:37 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187158763
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:41 schreef Oceanier het volgende:

Nee dat is een beetje te kort door de bocht. Een volk zo loyaal aan de Nederlandse vlag als de Molukkers, elitestrijders van het Nederlandse Koloniale leger die eeuwenlang hun leven gaven voor de Nederlanse staat, dat volk verandert niet zomaar van trouwe strijders van het Nederlands koninkrijk tot grootste terroristische vijand van het land aller tijden.
Niks kort door de bocht, Nederland werd door vnl de VS en daarnaast de VN gedwongen de kolonie op te geven. Niks meer niks minder. Dus bedank de internationale gemeenschap voor dit probleem.
  woensdag 29 mei 2019 @ 21:16:04 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187158930
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:13 schreef Oceanier het volgende:
Daar heeft niemand een probleem mee. Het wordt wel een probleem als men gaat bepalen wie wel of niet welkom is.
pi_187159573
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 20:35 schreef Oceanier het volgende:
Het is net als een vrouwen wc en mannen wc. Oh wacht, discriminatie.

Of een bejaardentehuis. Oh wacht, ik wil daar ook wonen. Leeftijdsdiscriminatie!
Ja, jij hebt het wel nodig dat alles gelijkvloers is en met de lift bereikbaar is?

En je hebt ook behoefte aan van die makkelijke kranen, waarop je alleen maar hoeft te drukken?

En een extra harde intercom en deurbel? En een extra plek voor je scootmobiel?
pi_187159810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niks kort door de bocht, Nederland werd door vnl de VS en daarnaast de VN gedwongen de kolonie op te geven. Niks meer niks minder. Dus bedank de internationale gemeenschap voor dit probleem.
Ja Nederland heeft nooit ergens schuld aan. Het was natuurlijk de internationale gemeenschap, en natuurlijk de Molukkers. Zelfde riedeltje, maar dat zijn we wel gewend. Nu zijn het weer de Molukse wijken, maar Nederland ho ho ho hahaha. Altijd anderen beschuldigen van de slachtofferrol maar zelf de grootste slachtoffer uithangen. Hetzelfde als wat ik eerder zei over de racismekaart. Altijd zijn het anderen die die kaart trekken maar zelf trekken ze het snelst naar die kaart. What’s new?

[ Bericht 13% gewijzigd door Oceanier op 29-05-2019 21:56:21 ]
West-Melanesia
pi_187159856
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar heeft niemand een probleem mee. Het wordt wel een probleem als men gaat bepalen wie wel of niet welkom is.
Nee het hele eiere eten is dat basic fit en de bejaartentehuizen bepalen wie wel of niet in aanmerking komt om hier te mogen wonen of te sporten.
West-Melanesia
pi_187159887
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, jij hebt het wel nodig dat alles gelijkvloers is en met de lift bereikbaar is?

En je hebt ook behoefte aan van die makkelijke kranen, waarop je alleen maar hoeft te drukken?

En een extra harde intercom en deurbel? En een extra plek voor je scootmobiel?
Nee
West-Melanesia
pi_187159914
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:53 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee
Het heeft dus een reden dat er speciale woningen voor senioren zijn.

Dat is dus iets anders dan Molukkers die hun eigen wijk claimen.
pi_187159926
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:52 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Nee het hele eiere eten is dat basic fit en de bejaartentehuizen bepalen wie wel of niet in aanmerking komt om hier te mogen wonen of te sporten.
Een bejaardenhuis en sportschool vergelijken met een woonwijk 8)7
pi_187159985
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:55 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

En dat is raar omdat?
West-Melanesia
pi_187159998
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:55 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Als ze consequent zijn weigeren die Molukkers ook gewoon andere klanten uit hun winkels en restautants.
pi_187159999
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het heeft dus een reden dat er speciale woningen voor senioren zijn.

Dat is dus iets anders dan Molukkers die hun eigen wijk claimen.
Ja want de regering heeft natuurlijk zomaar zonder reden 70 woonwijken speciaal voor Molukkers gebouwd in de jaren 60.

Omg, jullie millenials, vermoeiend hahaha
West-Melanesia
pi_187160021
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die internationale druk was er zeker. Maar ook zonder dat was het handhaven van een dictatuur over Indonesië een verloren zaak. Hoe langer men zou blijven, hoe meer doden, hoe meer kosten.
De geest was uit de fles. Er was een bewustzijn en actieve inzet van vele Indonesiërs.
Geef ze eens ongelijk.
pi_187160066
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als ze consequent zijn weigeren die Molukkers ook gewoon andere klanten uit hun winkels en restautants.
Nee hoor, daar hebben ze geen behoefte aan.
West-Melanesia
  woensdag 29 mei 2019 @ 22:12:05 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187160333
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:51 schreef Oceanier het volgende:

Ja Nederland heeft nooit ergens schuld aan. Het was natuurlijk de internationale gemeenschap, en natuurlijk de Molukkers.
Je hebt echt geen idee he? Hurr durr het is de schuld van Nederland hurr durr... Duik de geschiedenis eens in, als Nederland volgas doorgegaan was met de methode Westerling (wat meer dan de goedkeuring kon wegdragen van de Molukkers en een hoop Molukkers dienden onder Westerling) dan was er niks aan de hand geweest voor jullie.

Maar goed, het mocht en kon allemaal niet meer dus moest Nederland zijn biezen pakken.
pi_187160811
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Molukkers en ondernemers, Hahaha.
pi_187161101
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee he? Hurr durr het is de schuld van Nederland hurr durr... Duik de geschiedenis eens in, als Nederland volgas doorgegaan was met de methode Westerling (wat meer dan de goedkeuring kon wegdragen van de Molukkers en een hoop Molukkers dienden onder Westerling) dan was er niks aan de hand geweest voor jullie.

Maar goed, het mocht en kon allemaal niet meer dus moest Nederland zijn biezen pakken.
Maar de vraag was wat voor verschrikkelijke dingen Nederland nou precies de Molukkers heeft aangedaan. Je zegt dat Nederland feitelijk niets verkeerds heeft gedaan, en dan breng je vervolgens het terugtrekken van Nederland uit Indonesie naar voren, waar je heilig van overtuigd ben dat Nederland daar geen schuld in heeft (ben ik het alsnog niet mee eens, maar goed dat terzijde).

Oke dat kan, maar ik ben het nog steeds niet met je eens dat Nederland feitelijk helemaal niets verkeerds heeft gedaan. Er is namelijk een hele waslijst aan foute dingen die de Nederlandse staat geflikt heeft t.o.v. de Molukse militairen. Dus ik ben het vooralsnog niet met je eens.

change: daarom zei ik dus dat ik het kort door de bocht vind.

[ Bericht 2% gewijzigd door Oceanier op 29-05-2019 22:45:34 ]
West-Melanesia
pi_187161502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:28 schreef skrn het volgende:

[..]

Molukkers en ondernemers, Hahaha.
Tegenwoordig valt dat allemaal wel mee.

Maar een goed voorbeeld om het verschil aan te houden tussen Molukkers en andere bevolkingsgroepen in dit land. Turken, Marokkanen, Polen, Surinamers, Antillianen en Chinezen zijn hier allemaal naartoe gekomen om te werken, ondernemen. M.a.w. economische redenen.

De Molukkers daarintegen zijn de enige bevolkingsgroep in Nederland die 10 jaar lang niet van de overheid mochten integreren. Tegen hun wil zijn ze naar Nederland gebracht en vanaf 1950 tot 1960 of langer in kampen gestopt ver van de bewoonde wereld. Werken en integreren was verboden. Molukkers zouden namelijk terug worden gestuurd naar de Molukken. Molukkers hebben nooit het doel gehad om hier een bestaan op te bouwen, wilden hier niet zijn en wilden zo snel mogelijk terug naar de Molukken.

Ja Molukkers en ondernemen, ook daar schuilt een verhaal achter. Maar zoals ik al zei, tegenwoordig valt dat allemaal wel mee. En wat is precies ondernemen? Vroeger werd er in de politiek veel ondernomen door Molukkers, denk aan de jaren 70. Politiek gebied, zoals de reden waarom ze naar Nederland zijn gebracht. Restaurants, en andere dingen wat minder, economisch gebied dus.

Nu zijn er Molukse restaurants en weet ik veel wat en lijkt het alsof er in de politiek minder word ondernomen. Molukkers zijn al zo lang in Nederland, er zijn inmiddels al 6 generaties Molukkers. Dus ja, ondernemen is een breed begrip.

[ Bericht 3% gewijzigd door Oceanier op 29-05-2019 23:01:03 ]
West-Melanesia
pi_187164024
Racistisch tuig, die molukkers in die wijk. Vreemd dat ze hun zin krijgen in plaats van dat ze allemaal op de bon gaan. Dit soort volk moet je keihard aanpakken.
Conscience do cost.
pi_187164873
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 07:43 schreef ems. het volgende:
Racistisch tuig, die molukkers in die wijk. Vreemd dat ze hun zin krijgen in plaats van dat ze allemaal op de bon gaan. Dit soort volk moet je keihard aanpakken.
Keihard ?

In elkaar slaan?
In de gevangenis zetten ?
Boetes opleggen ?
Ontslaan? Deporteren ?

En waarom ook al weer ? Omdat ze een mening hebben die je niet aanstaat ?
pi_187164995
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 09:55 schreef Bluesdude het volgende:

Ik heb ook een mening, maar als ik jou woning ga vandaliseren en met geweld ga dreigen omdat jij een andere mening hebt, dan vindt jij dat helemaal prima?
pi_187165018
quote:

[..]

Keihard ?

In elkaar slaan?
Boetes opleggen ?
Ontslaan? Deporteren ?

Een mening? An sich helemaal niets mis mee, zelfs al is deze anders dan die van menig ander.
Het bekladden en vernielen van een woning echter, is een heel ander verhaal en hoort bestraft te worden.
Het is natuurlijk de wereld op zijn kop dat dit gedrag aangemoedigd wordt, door hen hun zin te geven.

Zie het eens andersom: als blankmenschen dit doen, dan zijn zij een stel racisten, neo-nazi's en alles wat ultra-rechts is wordt naar het hoofd geslingerd. Maar niet te spreken over de bedreigingen en groepjes dubbel-paspoorten wat 'wel even verhaal komt halen'. Zie je het al voor je?
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 10:12:21 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187165030
quote:

[..]

Keihard ?

In elkaar slaan?
Boetes opleggen ?
Ontslaan? Deporteren ?

waarom is geweld altijd de eerste optie in jouw hoofd?
pi_187165031
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:07 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Ik heb ook een mening, maar als ik jou woning ga vandaliseren en met geweld ga dreigen omdat jij een andere mening hebt, dan vindt jij dat helemaal prima?
User EMS leek het vooral te hebben over mensen die het karakter van de Molukse wijk willen behouden. Zijjn schelden van "racistisch tuig' lijkt zelf discriminerend te zijn, ook vanwege de agressieve bewoording van "keihard"
Wbt vandalisme..... er zijn prima wetten gemaakt. Politie kan speuren en arresteren.
pi_187165070
quote:

[..]

Keihard ?

In elkaar slaan?
Boetes opleggen ?
Ontslaan? Deporteren ?
Boetes opleggen volstaat. Bij herhaling in de gevangenis zetten. Wat zij doen is simpelweg crimineel.
quote:
Omdat het verboden is om andermans huizen te bekladden en vernielen en mensen met een andere afkomst te bedreigen :?
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

User EMS leek het vooral te hebben over mensen die het karakter van de Molukse wijk willen behouden. Zijjn schelden van "racistisch tuig' lijkt zelf discriminerend te zijn, ook vanwege de agressieve bewoording van "keihard"
Onzin natuurlijk. Als het Nederlanders waren geweest had ik exact hetzelfde gereageerd. Deze molukkers daarentegen discrimineren keihard op afkomst.
Conscience do cost.
pi_187165107
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom is geweld altijd de eerste optie in jouw hoofd?
Waarom ontken je dat de gekozen bewoordingen van oa "keihard" een agressie in zich heeft?
En dan is een specificatie vragen naar Hoe Keihard het moet zijn toch wel zinnig in het debat.
Met doorvragen hoe men dat concreet ziet, kan het zijn dat mensen gaan zien , hoe stupide en ontwrichtend de gekozen 'oplossing' kan zijn, althans een soortgelijke richting aanwijst als "oplossing'

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 30-05-2019 10:29:10 ]
pi_187165123
Huilen om een vernield ruitje. Geloven jullie jezelf echt? Niet zo liegen man dat jullie zogenaamd boos zijn om een kapotte raam haha. Waarom gebruiken jullie die kapotte raam van ¤40.- als dekmantel?

Zeg maar waar het gewoon op staat, geef toch eens je echte mening hihihi
West-Melanesia
pi_187165138
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:21 schreef Oceanier het volgende:
Huilen om een vernield ruitje. Geloven jullie jezelf echt? Niet zo liegen man dat jullie zogenaamd boos zijn om een kapotte raam haha. Waarom gebruiken jullie die kapotte raam van ¤40.- als dekmantel?

Wat een dombo ben je toch, gewoon geweld rechtpraten.
pi_187165151
Die racismekaart trekkers kunnen het niet hebben dat de Molukkers hun een koekje van eigen deeg geven. En dan gebruiken ze die kapotte raam als excuses om Molukse wijken op te doeken, wel erg triest dat je je zo manifesteert op internet
West-Melanesia
pi_187165171
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat een dombo ben je toch, gewoon geweld rechtpraten.
Ja jonge je slaat mijn andere post over, waarin ik antwoord op je gaf dat de regering de 70 Molukse wijken speciaal heeft gebouwd voor de Molukkers in de jaren 60. Aangezien je daar geen antwoord op gaf, heb ik sterk het vermoeden dat je die informatie niet wist en als een klap in je gezicht aankwam he?

De waarheid sloeg blijkbaar in als een bom, dus nu maar ff zoeken naar andere redenen om mij maar ff te pakke ah gossie....heerlijk voorspelbaar
West-Melanesia
pi_187165208
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:15 schreef ems. het volgende:

[..]

Boetes opleggen volstaat. Bij herhaling in de gevangenis zetten. Wat zij doen is simpelweg crimineel.
[..]

Omdat het verboden is om andermans huizen te bekladden en vernielen en mensen met een andere afkomst te bedreigen :?
[..]

Onzin natuurlijk. Als het Nederlanders waren geweest had ik exact hetzelfde gereageerd. Deze molukkers daarentegen discrimineren keihard op afkomst.
Discriminatie is toegestaan. De Nederlandse regering en woningcorporatie discrimineren keihard _O-
West-Melanesia
pi_187165225
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom ontken je dat de gekozen bewoordingen van oa "keihard" een agressie in zich heeft?
En dan is een specificatie vragen naar Hoe Keihard het moet zijn toch wel zinnig in het debat.
Met doorvragen hoe men dat concreet ziet, kan het zijn dat mensen gaan zien , hoe stupide en ontwrichtend de gekozen 'oplossing' kan zijn, althans een soortgelijke richting aanwijst als "oplossing'
Nee, de beste oplossing is duidelijk dat dit volk lekker hun eigen enclave blijft houden en iedereen die in de buurt komt en toevallig een andere huidskleur heeft wegpest. Dat is namelijk heel wenselijk :D
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:21 schreef Oceanier het volgende:

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:25 schreef Oceanier het volgende:
Die racismekaart trekkers...
De ironie.
Conscience do cost.
pi_187165249
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee, de beste oplossing is duidelijk dat dit volk lekker hun eigen enclave blijft houden en iedereen die in de buurt komt en toevallig een andere huidskleur heeft wegpest. Dat is namelijk heel wenselijk :D
Dus je wil helemaal geen "keiharde" oplossing.
Waarom roep je het dan...?
Is toch malletjes
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 10:38:03 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187165250
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik ontken helemaal niets, erken ook niets

valt me alleen op dat jij vaak op die manier reageert zonder reden.
pi_187165261
quote:

[..]

[..]

[..]

De ironie.
quote:

[..]

[..]

[..]

De ironie.
Ja jullie millenials roepen keihard racisme naar Molukse wijken. Maar jullie hebben nog nooit racisme meegemaakt. Sterker nog, jullie weten geeneens wat racisme is. En dan hier stoer de racismekaart trekken en vingertje wijzen naar afro-americans. Haha idd ironisch
West-Melanesia
pi_187165276
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:28 schreef Oceanier het volgende:

waarin ik antwoord op je gaf dat de regering de 70 Molukse wijken speciaal heeft gebouwd voor de Molukkers in de jaren 60.
Dus? Tijden veranderen, net als afspraken.
Eeuwen geleden zijn er tal van steden in Indonesië gebouwd speciaal voor de Nederlanders. Zullen we daar de boel dan ook maar kort en klein komen slaan zodat "we" daar weer kunnen wonen? De toenmalige regering had tenslotte beloofd dat ze voor de Nederlanders waren.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 10:41:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')