Ohja ik zal geen antwoord meer geven, diegene aan wie je het vroeg kent jou en je standpunten over dit onderwerp nog niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet zo kinderachtig doen, was een normale vraag
Van 1951 tot 1971 zelfs in kamp Westerbork.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid had ze een onafhankelijke staat beloofd, maar die kwam er niet, omdat Nederland niet de heerschappij in Indonesie kon herstellen na WO2. En ze waren in Indonesie niet meer veilig, omdat ze in het KNIL hadden gevochten tegen Indonesie. Dus toen zijn ze naar Nederland gehaald, en eenmaal hier, uit het leger ontslagen. Vervolgens gehuisvest in kampen.
Ze zijn zeker niet netjes behandeld.
Wat ze niet het recht geeft om zich te gedragen zoals ze deden. Ook in de plaats waar ik ben opgegroeid, stonden ze bekend als kutvolk. Overlast, geweldpleging, etc. En niet in de laatste plaats natuurlijk de treinkaping.
Nee dat is een beetje te kort door de bocht. Een volk zo loyaal aan de Nederlandse vlag als de Molukkers, elitestrijders van het Nederlandse Koloniale leger die eeuwenlang hun leven gaven voor de Nederlanse staat, dat volk verandert niet zomaar van trouwe strijders van het Nederlands koninkrijk tot grootste terroristische vijand van het land aller tijden.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij feitelijk niks, als de VS/ VN Nederland gewoon zijn gang had laten gaan met Product en Kraai hadden de Molukkers hun beloofde land gekregen.
dat is niet helemaal waar allemaal hoor, Nederland was voorstander van het opbreken van Nederlands Indie in verschillende onafhankelijke staten waaronder een Molukse staat binnen een soort federatie van Indonesische statenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De Nederlandse overheid had ze een onafhankelijke staat beloofd, maar die kwam er niet, omdat Nederland niet de heerschappij in Indonesie kon herstellen na WO2. En ze waren in Indonesie niet meer veilig, omdat ze in het KNIL hadden gevochten tegen Indonesie. Dus toen zijn ze naar Nederland gehaald, en eenmaal hier, uit het leger ontslagen. Vervolgens gehuisvest in kampen.
Ze zijn zeker niet netjes behandeld.
Wat ze niet het recht geeft om zich te gedragen zoals ze deden. Ook in de plaats waar ik ben opgegroeid, stonden ze bekend als kutvolk. Overlast, geweldpleging, etc. En niet in de laatste plaats natuurlijk de treinkaping.
Ik vind dat ze door hun gedrag, enig recht op privileges allang hebben verspeeld.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:04 schreef sp3c het volgende:
als ze dat privileges op heeft geleverd vind ik dat helemaal prima verder hoor, zolang de woningcorporatie er blij mee is ben ik er ook blij mee maar het begint zo zachtjes aan ook eens tijd te worden voor een Molukse hand in eigen boezem want zo waardeloos zijn we er nu ook weer niet mee omgegaan
das ook prima maar totaal het punt niet natuurlijkquote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind dat ze door hun gedrag, enig recht op privileges allang hebben verspeeld.
Dit soort privileges, zoals een eigen wijk geselecteerd op afkomst. Horen gewoon niet tot in de eeuwigheid te duren.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vind dat ze door hun gedrag, enig recht op privileges allang hebben verspeeld.
Ik ben tegen de situatie van wat men noemt zwarte en witte scholen in Nederland.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:25 schreef sp3c het volgende:
slecht voorbeeld, wat zou jij zeggen als bleke scholen dit op de deur hingen
[ afbeelding ]
niets goeds neem ik aan
maar dat is niet aan de orde hier, er is geen sprake van dwang van de overheid om er jan en alleman in te plaatsen, de eigenaar kon naar eigen zeggen geen Molukkse huurders vinden en overwoog verder te zoeken en dat was tegen het zere been van de localsquote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ben tegen de situatie van wat men noemt zwarte en witte scholen in Nederland.
Een actiever overheidsbeleid dat op te heffen is echt wel zinnig.
Maar als dat beleid veel als dwang wordt ervaren dan moet het herzien worden.
Maar ik noemde die segregatie in het onderwijs als voorbeeld van wat men algemeen als normaal accepteert , itt tot sommigen in dit topic die ongenuanceerd boos zijn over Molukse wijken
Overheidsdwang in het onderwijs is ook niet aan de orde. Het was even een zijpad.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat is niet aan de orde hier, er is geen sprake van dwang van de overheid om er jan en alleman in te plaatsen, de eigenaar kon geen naar eigen zeggen geen Molukkse huurders vinden en overwoog verder te zoeken en dat was tegen het zere been van de locals
daar is men ongenuanceerd boos over
quote:Maar ik noemde die segregatie in het onderwijs als voorbeeld van wat men algemeen als normaal accepteert , itt tot sommigen in dit topic die ongenuanceerd boos zijn over Molukse wijken
het is een heel slecht voorbeeldquote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Overheidsdwang in het ondeerwijs is ook niet aan de orde. Het was even een zijpad.
Ik besloot mijn bericht, met wat wel aan de orde is in dit topic
[..]
Nee niet waar, men roept ongenuanceed racisme en is boos op het bestaan van Molukse wijkenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar dat is niet aan de orde hier, er is geen sprake van dwang van de overheid om er jan en alleman in te plaatsen, de eigenaar kon naar eigen zeggen geen Molukkse huurders vinden en overwoog verder te zoeken en dat was tegen het zere been van de locals
daar is men ongenuanceerd boos over
Boeld afbreken heeft helemaal niks ermee te maken. Ook als de boel niet was afgebroken kwam dit in het nieuws.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is een heel slecht voorbeeld
als een school zegt 'wij willen alleen blanken' dan is iedereen superpissig
dan kan de situatie best zo zijn dat een school alleen maar blanken binnen krijgt maar dat is echt niet hetzelfde als de boel afbreken als er een wat minder blank gezinnetje op de open dag komt kijken
Het hoort niet te boeien, toch worden er een aantal personen boos.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 21:10 schreef sp3c het volgende:
het boeit helemaal niemand dat Molukkers bij elkaar gaan wonen
Ook niet zo simpel als je wilt doen overkomen. De schofterige Nederlandse staat wilde de Molukse KNIL militairen namelijk demobiliseren binnen Indonesie, nadat demobilisatie op de Molukken werd tegengehouden. Dankzij een rechtszaak door de Delegatie-Aponno werd deze levensgevaarlijke beslissing door de rechter verworpen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar allemaal hoor, Nederland was voorstander van het opbreken van Nederlands Indie in verschillende onafhankelijke staten waaronder een Molukse staat binnen een soort federatie van Indonesische staten
nou dat is er uiteindelijk wel gekomen maar dat duurde maar 3 kwartier ofzo en toen had Soekarno er wel weer genoeg van en begon de boel te annexeren (konfrontasi) dan kun je stellen dat Nederland niet genoeg gedaan heeft om dat te stoppen maar daar moet je eigenlijk de internationale gemeenschap op aankijken want na dat gezeik met de eerste twee politionele acties had Nederland weinig zin in een derde
daarnaast namen de Molukse militairen dienst bij het KNIL dat met het verlies van Nederlands Indie simpelweg ophield te bestaan, militairen hadden op dat moment de keuze om te demobiliseren naar huis te gaan of dienst te nemen bij de nieuwe Indonesische staat, veel deden dit, veel deden dit niet
diegenen die dit niet deden waren op dat moment gewapende mannen zonder leger dus zijn ze door Nederland in dienst genomen bij het expeditionele legerkorps dat op dat moment ook aan het demobiliseren was, niet meer nodig, uiteindelijk iedereen ontslag, dus ook de Molukkers
op het moment dat Nederland de laatste eenheden terugtrekt is er dan het gewraakte dienstbevel uitgegeven 'wij gaan ervandoor jongons, je kunt mee en als je niet meegaat, toedeledokie en de groetjes thuis'
is dat allemaal netjes?
mwah, we behandelen militairen nu eenmaal niet netjes, zeker toen niet maar de rest van de manschappen kreeg geen huis hoor, ook niet in een concentratiekamp en we hadden net zo makkelijk kunnen zeggen 'wij gaan ervandoor jongons ... punt' net als bv de Portugezen
als ze dat privileges op heeft geleverd vind ik dat helemaal prima verder hoor, zolang de woningcorporatie er blij mee is ben ik er ook blij mee maar het begint zo zachtjes aan ook eens tijd te worden voor een Molukse hand in eigen boezem want zo waardeloos zijn we er nu ook weer niet mee omgegaan
De boel is nog nooit afgebroken afgezien van een kapotte ruit en wat verf, overdrijven is ook een kunst. In Bovensmilde is er niks vernield, ook daar kwam hetzelfde conflict op het nieuws.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 21:16 schreef sp3c het volgende:
het is toch niet dagelijks in het nieuws dat er mollukse wijken bestaan, die bestaan echt niet af en toe of alleen tijdens het schrikkeljaar ofzo, dat kan echt helemaal niemand wat schelen
dat is alleen een dingetje als men de boel begint af te breken omdat er een risico bestaat dat er een keer een niet Molukker binnen zou komen, dat is het nieuws en daar zijn mensen boos om
quote:
quote:
Naja het hoeft niet, maar ik denk ook niet dat je het kan. Of de Molukkers verschrikkelijke dingen zijn aangedaan is namelijk niet eens een normale vraag. Maar dat wordt elke keer erbij gehaald en dan krijgen Molukkers de schuld van een slachtofferrol terwijl ze er niet eens over beginnen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 21:18 schreef sp3c het volgende:
ik wil het niet simpel doen overkomen, ik heb alleen geen zin om drie boeken vol te typen
elke online uitleg is sowieso te simpel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |