abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187159999
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het heeft dus een reden dat er speciale woningen voor senioren zijn.

Dat is dus iets anders dan Molukkers die hun eigen wijk claimen.
Ja want de regering heeft natuurlijk zomaar zonder reden 70 woonwijken speciaal voor Molukkers gebouwd in de jaren 60.

Omg, jullie millenials, vermoeiend hahaha
West-Melanesia
pi_187160021
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niks kort door de bocht, Nederland werd door vnl de VS en daarnaast de VN gedwongen de kolonie op te geven. Niks meer niks minder. Dus bedank de internationale gemeenschap voor dit probleem.
Die internationale druk was er zeker. Maar ook zonder dat was het handhaven van een dictatuur over Indonesië een verloren zaak. Hoe langer men zou blijven, hoe meer doden, hoe meer kosten.
De geest was uit de fles. Er was een bewustzijn en actieve inzet van vele Indonesiërs.
Geef ze eens ongelijk.
pi_187160066
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als ze consequent zijn weigeren die Molukkers ook gewoon andere klanten uit hun winkels en restautants.
Nee hoor, daar hebben ze geen behoefte aan.
West-Melanesia
  woensdag 29 mei 2019 @ 22:12:05 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187160333
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:51 schreef Oceanier het volgende:

Ja Nederland heeft nooit ergens schuld aan. Het was natuurlijk de internationale gemeenschap, en natuurlijk de Molukkers.
Je hebt echt geen idee he? Hurr durr het is de schuld van Nederland hurr durr... Duik de geschiedenis eens in, als Nederland volgas doorgegaan was met de methode Westerling (wat meer dan de goedkeuring kon wegdragen van de Molukkers en een hoop Molukkers dienden onder Westerling) dan was er niks aan de hand geweest voor jullie.

Maar goed, het mocht en kon allemaal niet meer dus moest Nederland zijn biezen pakken.
pi_187160811
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 21:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als ze consequent zijn weigeren die Molukkers ook gewoon andere klanten uit hun winkels en restautants.
Molukkers en ondernemers, Hahaha.
pi_187161101
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee he? Hurr durr het is de schuld van Nederland hurr durr... Duik de geschiedenis eens in, als Nederland volgas doorgegaan was met de methode Westerling (wat meer dan de goedkeuring kon wegdragen van de Molukkers en een hoop Molukkers dienden onder Westerling) dan was er niks aan de hand geweest voor jullie.

Maar goed, het mocht en kon allemaal niet meer dus moest Nederland zijn biezen pakken.
Maar de vraag was wat voor verschrikkelijke dingen Nederland nou precies de Molukkers heeft aangedaan. Je zegt dat Nederland feitelijk niets verkeerds heeft gedaan, en dan breng je vervolgens het terugtrekken van Nederland uit Indonesie naar voren, waar je heilig van overtuigd ben dat Nederland daar geen schuld in heeft (ben ik het alsnog niet mee eens, maar goed dat terzijde).

Oke dat kan, maar ik ben het nog steeds niet met je eens dat Nederland feitelijk helemaal niets verkeerds heeft gedaan. Er is namelijk een hele waslijst aan foute dingen die de Nederlandse staat geflikt heeft t.o.v. de Molukse militairen. Dus ik ben het vooralsnog niet met je eens.

change: daarom zei ik dus dat ik het kort door de bocht vind.

[ Bericht 2% gewijzigd door Oceanier op 29-05-2019 22:45:34 ]
West-Melanesia
pi_187161502
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:28 schreef skrn het volgende:

[..]

Molukkers en ondernemers, Hahaha.
Tegenwoordig valt dat allemaal wel mee.

Maar een goed voorbeeld om het verschil aan te houden tussen Molukkers en andere bevolkingsgroepen in dit land. Turken, Marokkanen, Polen, Surinamers, Antillianen en Chinezen zijn hier allemaal naartoe gekomen om te werken, ondernemen. M.a.w. economische redenen.

De Molukkers daarintegen zijn de enige bevolkingsgroep in Nederland die 10 jaar lang niet van de overheid mochten integreren. Tegen hun wil zijn ze naar Nederland gebracht en vanaf 1950 tot 1960 of langer in kampen gestopt ver van de bewoonde wereld. Werken en integreren was verboden. Molukkers zouden namelijk terug worden gestuurd naar de Molukken. Molukkers hebben nooit het doel gehad om hier een bestaan op te bouwen, wilden hier niet zijn en wilden zo snel mogelijk terug naar de Molukken.

Ja Molukkers en ondernemen, ook daar schuilt een verhaal achter. Maar zoals ik al zei, tegenwoordig valt dat allemaal wel mee. En wat is precies ondernemen? Vroeger werd er in de politiek veel ondernomen door Molukkers, denk aan de jaren 70. Politiek gebied, zoals de reden waarom ze naar Nederland zijn gebracht. Restaurants, en andere dingen wat minder, economisch gebied dus.

Nu zijn er Molukse restaurants en weet ik veel wat en lijkt het alsof er in de politiek minder word ondernomen. Molukkers zijn al zo lang in Nederland, er zijn inmiddels al 6 generaties Molukkers. Dus ja, ondernemen is een breed begrip.

[ Bericht 3% gewijzigd door Oceanier op 29-05-2019 23:01:03 ]
West-Melanesia
pi_187164024
Racistisch tuig, die molukkers in die wijk. Vreemd dat ze hun zin krijgen in plaats van dat ze allemaal op de bon gaan. Dit soort volk moet je keihard aanpakken.
Conscience do cost.
pi_187164873
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 07:43 schreef ems. het volgende:
Racistisch tuig, die molukkers in die wijk. Vreemd dat ze hun zin krijgen in plaats van dat ze allemaal op de bon gaan. Dit soort volk moet je keihard aanpakken.
Keihard ?

In elkaar slaan?
In de gevangenis zetten ?
Boetes opleggen ?
Ontslaan? Deporteren ?

En waarom ook al weer ? Omdat ze een mening hebben die je niet aanstaat ?
pi_187164995
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 09:55 schreef Bluesdude het volgende:

Ik heb ook een mening, maar als ik jou woning ga vandaliseren en met geweld ga dreigen omdat jij een andere mening hebt, dan vindt jij dat helemaal prima?
pi_187165018
quote:

[..]

Keihard ?

In elkaar slaan?
Boetes opleggen ?
Ontslaan? Deporteren ?

Een mening? An sich helemaal niets mis mee, zelfs al is deze anders dan die van menig ander.
Het bekladden en vernielen van een woning echter, is een heel ander verhaal en hoort bestraft te worden.
Het is natuurlijk de wereld op zijn kop dat dit gedrag aangemoedigd wordt, door hen hun zin te geven.

Zie het eens andersom: als blankmenschen dit doen, dan zijn zij een stel racisten, neo-nazi's en alles wat ultra-rechts is wordt naar het hoofd geslingerd. Maar niet te spreken over de bedreigingen en groepjes dubbel-paspoorten wat 'wel even verhaal komt halen'. Zie je het al voor je?
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 10:12:21 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187165030
quote:

[..]

Keihard ?

In elkaar slaan?
Boetes opleggen ?
Ontslaan? Deporteren ?

waarom is geweld altijd de eerste optie in jouw hoofd?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187165031
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:07 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Ik heb ook een mening, maar als ik jou woning ga vandaliseren en met geweld ga dreigen omdat jij een andere mening hebt, dan vindt jij dat helemaal prima?
User EMS leek het vooral te hebben over mensen die het karakter van de Molukse wijk willen behouden. Zijjn schelden van "racistisch tuig' lijkt zelf discriminerend te zijn, ook vanwege de agressieve bewoording van "keihard"
Wbt vandalisme..... er zijn prima wetten gemaakt. Politie kan speuren en arresteren.
pi_187165070
quote:

[..]

Keihard ?

In elkaar slaan?
Boetes opleggen ?
Ontslaan? Deporteren ?
Boetes opleggen volstaat. Bij herhaling in de gevangenis zetten. Wat zij doen is simpelweg crimineel.
quote:
Omdat het verboden is om andermans huizen te bekladden en vernielen en mensen met een andere afkomst te bedreigen :?
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

User EMS leek het vooral te hebben over mensen die het karakter van de Molukse wijk willen behouden. Zijjn schelden van "racistisch tuig' lijkt zelf discriminerend te zijn, ook vanwege de agressieve bewoording van "keihard"
Onzin natuurlijk. Als het Nederlanders waren geweest had ik exact hetzelfde gereageerd. Deze molukkers daarentegen discrimineren keihard op afkomst.
Conscience do cost.
pi_187165107
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom is geweld altijd de eerste optie in jouw hoofd?
Waarom ontken je dat de gekozen bewoordingen van oa "keihard" een agressie in zich heeft?
En dan is een specificatie vragen naar Hoe Keihard het moet zijn toch wel zinnig in het debat.
Met doorvragen hoe men dat concreet ziet, kan het zijn dat mensen gaan zien , hoe stupide en ontwrichtend de gekozen 'oplossing' kan zijn, althans een soortgelijke richting aanwijst als "oplossing'

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 30-05-2019 10:29:10 ]
pi_187165123
Huilen om een vernield ruitje. Geloven jullie jezelf echt? Niet zo liegen man dat jullie zogenaamd boos zijn om een kapotte raam haha. Waarom gebruiken jullie die kapotte raam van ¤40.- als dekmantel?

Zeg maar waar het gewoon op staat, geef toch eens je echte mening hihihi
West-Melanesia
pi_187165138
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:21 schreef Oceanier het volgende:
Huilen om een vernield ruitje. Geloven jullie jezelf echt? Niet zo liegen man dat jullie zogenaamd boos zijn om een kapotte raam haha. Waarom gebruiken jullie die kapotte raam van ¤40.- als dekmantel?

Wat een dombo ben je toch, gewoon geweld rechtpraten.
pi_187165151
Die racismekaart trekkers kunnen het niet hebben dat de Molukkers hun een koekje van eigen deeg geven. En dan gebruiken ze die kapotte raam als excuses om Molukse wijken op te doeken, wel erg triest dat je je zo manifesteert op internet
West-Melanesia
pi_187165171
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat een dombo ben je toch, gewoon geweld rechtpraten.
Ja jonge je slaat mijn andere post over, waarin ik antwoord op je gaf dat de regering de 70 Molukse wijken speciaal heeft gebouwd voor de Molukkers in de jaren 60. Aangezien je daar geen antwoord op gaf, heb ik sterk het vermoeden dat je die informatie niet wist en als een klap in je gezicht aankwam he?

De waarheid sloeg blijkbaar in als een bom, dus nu maar ff zoeken naar andere redenen om mij maar ff te pakke ah gossie....heerlijk voorspelbaar
West-Melanesia
pi_187165208
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:15 schreef ems. het volgende:

[..]

Boetes opleggen volstaat. Bij herhaling in de gevangenis zetten. Wat zij doen is simpelweg crimineel.
[..]

Omdat het verboden is om andermans huizen te bekladden en vernielen en mensen met een andere afkomst te bedreigen :?
[..]

Onzin natuurlijk. Als het Nederlanders waren geweest had ik exact hetzelfde gereageerd. Deze molukkers daarentegen discrimineren keihard op afkomst.
Discriminatie is toegestaan. De Nederlandse regering en woningcorporatie discrimineren keihard _O-
West-Melanesia
pi_187165225
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Waarom ontken je dat de gekozen bewoordingen van oa "keihard" een agressie in zich heeft?
En dan is een specificatie vragen naar Hoe Keihard het moet zijn toch wel zinnig in het debat.
Met doorvragen hoe men dat concreet ziet, kan het zijn dat mensen gaan zien , hoe stupide en ontwrichtend de gekozen 'oplossing' kan zijn, althans een soortgelijke richting aanwijst als "oplossing'
Nee, de beste oplossing is duidelijk dat dit volk lekker hun eigen enclave blijft houden en iedereen die in de buurt komt en toevallig een andere huidskleur heeft wegpest. Dat is namelijk heel wenselijk :D
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:21 schreef Oceanier het volgende:

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:25 schreef Oceanier het volgende:
Die racismekaart trekkers...
De ironie.
Conscience do cost.
pi_187165249
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee, de beste oplossing is duidelijk dat dit volk lekker hun eigen enclave blijft houden en iedereen die in de buurt komt en toevallig een andere huidskleur heeft wegpest. Dat is namelijk heel wenselijk :D
Dus je wil helemaal geen "keiharde" oplossing.
Waarom roep je het dan...?
Is toch malletjes
  Moderator donderdag 30 mei 2019 @ 10:38:03 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_187165250
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ik ontken helemaal niets, erken ook niets

valt me alleen op dat jij vaak op die manier reageert zonder reden.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_187165261
quote:

[..]

[..]

[..]

De ironie.
quote:

[..]

[..]

[..]

De ironie.
Ja jullie millenials roepen keihard racisme naar Molukse wijken. Maar jullie hebben nog nooit racisme meegemaakt. Sterker nog, jullie weten geeneens wat racisme is. En dan hier stoer de racismekaart trekken en vingertje wijzen naar afro-americans. Haha idd ironisch
West-Melanesia
pi_187165276
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 10:28 schreef Oceanier het volgende:

waarin ik antwoord op je gaf dat de regering de 70 Molukse wijken speciaal heeft gebouwd voor de Molukkers in de jaren 60.
Dus? Tijden veranderen, net als afspraken.
Eeuwen geleden zijn er tal van steden in Indonesië gebouwd speciaal voor de Nederlanders. Zullen we daar de boel dan ook maar kort en klein komen slaan zodat "we" daar weer kunnen wonen? De toenmalige regering had tenslotte beloofd dat ze voor de Nederlanders waren.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2019 10:41:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')