abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:50:34 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186682636
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:51:26 #2
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186682667
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:23 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ja kan met cc.

Let op: In de 380 is het HEEL slecht.. In de 777 stukken beter. Ik krijg het altijd onbeperkt/gratis maar ben blij als ik af en toe een berichtje door kan sturen in de a380. In de 777 kan je gewoon redelijk surfen en snapchat checken etc.

Raad je aan in eerste 2 uur het niet aan te schaffen. Meeste mensen gebruiken alles meteen in het begin. Na tijdje wordt het dan vaak beter als rest out of data/aan het slapen is.
^O^
pi_186886061
FOK!kers,

Is er een manier om (makkelijk) vliegtickets te zoeken/vergelijken waar je je outbound en inbound in verschillende klassen boekt op dezelfde boeking?

Voorbeeld: outbound in first en inbound in business. Ik weet dat emirates zulke boekingen toestaat en was benieuwd of er een manier was om dit iets makkelijker te zoeken. Normaliter gebruik ik google flights om te vergelijken, echter kun je daar alleen of helemaal in business of helemaal in first zoeken.

Alvast bedankt. :)
pi_186888057
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 18:42 schreef JanPawelII het volgende:
FOK!kers,

Is er een manier om (makkelijk) vliegtickets te zoeken/vergelijken waar je je outbound en inbound in verschillende klassen boekt op dezelfde boeking?

Voorbeeld: outbound in first en inbound in business. Ik weet dat emirates zulke boekingen toestaat en was benieuwd of er een manier was om dit iets makkelijker te zoeken. Normaliter gebruik ik google flights om te vergelijken, echter kun je daar alleen of helemaal in business of helemaal in first zoeken.

Alvast bedankt. :)
Echt makkelijk is het niet, maar op https://matrix.itasoftware.com/ kun je via de ‘Advanced Controls’ zoeken met specifieke fares per vlucht (bijv. K, Y, I, J). Boeken kan niet rechtstreeks via die site, daarvoor zul je de airline moeten bellen of een tool als https://bookwithmatrix.com/ gebruiken.
  donderdag 16 mei 2019 @ 20:12:08 #5
375927 Halldor
like a boss
pi_186888096
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 18:42 schreef JanPawelII het volgende:
FOK!kers,

Is er een manier om (makkelijk) vliegtickets te zoeken/vergelijken waar je je outbound en inbound in verschillende klassen boekt op dezelfde boeking?

Voorbeeld: outbound in first en inbound in business. Ik weet dat emirates zulke boekingen toestaat en was benieuwd of er een manier was om dit iets makkelijker te zoeken. Normaliter gebruik ik google flights om te vergelijken, echter kun je daar alleen of helemaal in business of helemaal in first zoeken.

Alvast bedankt. :)
Via Kayak kan dat:
https://www.kayak.com/
pi_186889210
Dank heren.
Zal het beide eens bekijken.
pi_186891248
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 20:12 schreef Halldor het volgende:

[..]

Via Kayak kan dat:
https://www.kayak.com/
Ah, wist niet dat dat kon op Kayak! ^O^ Dat is makkelijker dan Matrix.
pi_186892330
Via Kayak kan ik ze idd makkelijk vinden, helaas werken de sites van de airline zelf niet goed mee. :')
Echter wel een goede manier om een beetje te vergelijken en daarna handmatig online of telefonisch te boeken.

Mijn dank is groot. Business tijdens de nachtvluchten en F in de dagvluchten, helemaal prima.
pi_186902338
Ik ontvang zojuist een e-mail van Alitalia dat mijn oorspronkelijke vlucht naar Rome van 12:05 uur gecancelled is vanwege een staking (Transport Sector Strike) en dat ik nu vertrek met een andere Alitalia vlucht die pas om 17:30 uur vertrekt vanaf Schiphol. Heb ik recht op een eventuele vergoeding?
Ik heb de stedentrip geboekt bij Expedia.nl, maar op mijn reisplan op hun website is deze vluchtwijziging niet doorgevoerd.

[ Bericht 17% gewijzigd door Nia op 17-05-2019 09:16:47 ]
pi_186903089
ik mis mijn overstap doordat de eerste maatschappij ook een staking heeft, iemand die hier ervaring mee heeft?
pi_186903414
Ik zal me voor een eventuele vergoeding bij de klantenservice van Expedia moeten melden, aangezien zij de third party zijn. Update: Intussen is mij een goed voorstel gedaan door Expedia.

[ Bericht 10% gewijzigd door Nia op 17-05-2019 11:15:17 ]
  vrijdag 17 mei 2019 @ 20:13:24 #12
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186914143
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 09:49 schreef Villanelle het volgende:
ik mis mijn overstap doordat de eerste maatschappij ook een staking heeft, iemand die hier ervaring mee heeft?
Het ligt eraan hoe het geboekt is. Als het in één boeking en met 1 luchtvaartmaatschappij is geboekt dan moet de luchtvaartmaatschappij voor een oplossing zorgen. Dit zal niet heel lastig zijn omdat de luchtvaartmaatschappij dat zelf ook wel inziet. Zelfs al heb je niet rechtstreeks geboekt kom je er met de maatschappij zelf wel uit.
Als het staking is van eigen personeel heb je mogelijk ook recht op vergoeding.

Als het wel 1 boeking is maar aparte maatschappijen ligt het wat anders, als je het via een reisbureau of Online Ticket Aanbieder (OTA) hebt geboekt moet je je wenden tot de partij waar je geboekt hebt en moeten zijn met een oplossing komen. In de regel lukt dit wel maar is wel wat lastiger. Ook hier heb je als het staking is van eigen personeel van de eerste maatschappij mogelijk recht op vergoeding.

Als het aparte boekingen zijn dan heeft de 2de maatschappij niets te maken met de eerste vlucht en moet je zelf iets regelen, en dat wordt op korte termijn over het algemeen een dure zaak. Er is geen recht op vergoeding.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 20:16:34 #13
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186914250
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 10:07 schreef Nia het volgende:
Ik zal me voor een eventuele vergoeding bij de klantenservice van Expedia moeten melden, aangezien zij de third party zijn. Update: Intussen is mij een goed voorstel gedaan door Expedia.
Of je recht hebt op vergoeding hangt af of het eigen medewerkers zijn van Galitalia die staken, want dan heb je recht op vergoeding, als het een annulering betreft doordat luchthavenpersoneel (beveiliging, externe bagage afhandelaars etc.) staakt dan heb je geen recht op vergoeding conform EU261 maar wel recht op omboekingen of kosteloos annuleren van je ticket.
Als het voorstel van Expedia goed is zou ik me verder niet te druk maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_186922570
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 20:13 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het ligt eraan hoe het geboekt is. Als het in één boeking en met 1 luchtvaartmaatschappij is geboekt dan moet de luchtvaartmaatschappij voor een oplossing zorgen. Dit zal niet heel lastig zijn omdat de luchtvaartmaatschappij dat zelf ook wel inziet. Zelfs al heb je niet rechtstreeks geboekt kom je er met de maatschappij zelf wel uit.
Als het staking is van eigen personeel heb je mogelijk ook recht op vergoeding.

Als het wel 1 boeking is maar aparte maatschappijen ligt het wat anders, als je het via een reisbureau of Online Ticket Aanbieder (OTA) hebt geboekt moet je je wenden tot de partij waar je geboekt hebt en moeten zijn met een oplossing komen. In de regel lukt dit wel maar is wel wat lastiger. Ook hier heb je als het staking is van eigen personeel van de eerste maatschappij mogelijk recht op vergoeding.

Als het aparte boekingen zijn dan heeft de 2de maatschappij niets te maken met de eerste vlucht en moet je zelf iets regelen, en dat wordt op korte termijn over het algemeen een dure zaak. Er is geen recht op vergoeding.
Thanks. Duur grapje idd. Gelukkig hoef ik maar 6 uur op de luchthaven te wachten

:')
  zondag 26 mei 2019 @ 00:34:48 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187091308
Sinds wanneer moet je bij intercontinentale vluchten van KLM en dergelijke ook al bagage bijboeken? Verkijk me steeds compleet op de ticketkosten met 160 euro p.p. erbij.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187091350
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:34 schreef Fretwork het volgende:
Sinds wanneer moet je bij intercontinentale vluchten van KLM en dergelijke ook al bagage bijboeken? Verkijk me steeds compleet op de ticketkosten met 160 euro p.p. erbij.
https://www.ad.nl/economi(...)ruimbagage~a05ca83a/
Is sinds een paar dagen ;)
  zondag 26 mei 2019 @ 00:40:17 #17
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187091401
quote:
Tja hoerenkak..

Dan maar zoeken naar een alternatief
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 26 mei 2019 @ 17:58:51 #18
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187102072
Ik ben hier zeer op tegen.

Niet dat ik last heb van de hogere kosten, ik kan zonder bijkomende kosten gewoon een koffer meenemen, zelfs in de laagste categorie tickets, maar je krijgt nu dus nog meer handbagage aan boord, juist bij de intercontinentale vluchten was er altijd wel voldoende ruimte wat zal gaan veranderen.

Het probleem zit hem er vooral in dat ik nu dus verplicht als eerste aan boord moet omdat ik mijn bagage niet bij mijn voeten wil hebben (als dat al zou mogen, want gezien mijn zitplaats die ik normaal heb kan dat al niet en moet het in de bagagebak), en ik mijn bagage wel graag in het bagagebak boven mij wil hebben en niet 10 rijen terug. Voorbij is de tijd dat ik als laatste ga boarden bij verre vluchten...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187102307
quote:
13s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:58 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben hier zeer op tegen.
In plaats van dit hier te zeggen, kun je beter een klacht indienen bij KLM. Hier weet je zéker dat er verder niks mee gedaan wordt. Bij de KLM heb je nog kans dat, als er genoeg geklaagd wordt, er nog iets aangepast gaat worden dat in jouw voordeel gaat zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187102483
quote:
13s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:58 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben hier zeer op tegen.

Niet dat ik last heb van de hogere kosten, ik kan zonder bijkomende kosten gewoon een koffer meenemen, zelfs in de laagste categorie tickets, maar je krijgt nu dus nog meer handbagage aan boord, juist bij de intercontinentale vluchten was er altijd wel voldoende ruimte wat zal gaan veranderen.
Ik betwijfel of dat zo'n vaart loopt. Bij vluchten van/naar Noord-Amerika hanteert KLM dit principe al wat langer en ik kon desondanks mijn handbagage steeds prima kwijt in de bakken.
Bij een verre vlucht blijft men volgens mij doorgaans toch wat langer dus zal alles in de handbagage proppen vaak geen optie zijn.
  zondag 26 mei 2019 @ 19:37:02 #21
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187103685
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 18:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In plaats van dit hier te zeggen, kun je beter een klacht indienen bij KLM. Hier weet je zéker dat er verder niks mee gedaan wordt. Bij de KLM heb je nog kans dat, als er genoeg geklaagd wordt, er nog iets aangepast gaat worden dat in jouw voordeel gaat zijn.
Het probleem is dat economisch gezien dit een maatregel is waar men geld aan verdiend en dus waard is om in te voeren.
Dat het cabinepersoneel het nu wat drukker gaat krijgen tijdens het boarding process, net zoals op de (volle) Europese vluchten, neemt men op de koop toe. Men zal ook wel bij geheel volle vluchten alsnog weer aanbieden om de 'handbagage' alsnog gratis in te checken.

Klagen heeft weinig zin, want dit soort beslissingen worden genomen met de gedachte dat het de loyale klanten niet zal raken want die mogen nog kosteloos bagage inchecken en als eerste aan boord. En dat ik bij voorkeur als laatste aan boord ga is niet de norm, ik zie mensen wapperen met gold en silver kaarten dat ze priority boarding hebben en zich om die reden bij de boarding call naar voren wurmen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187103732
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het probleem is dat economisch gezien dit een maatregel is waar men geld aan verdiend en dus waard is om in te voeren.
Dat het cabinepersoneel het nu wat drukker gaat krijgen tijdens het boarding process, net zoals op de (volle) Europese vluchten, neemt men op de koop toe. Men zal ook wel bij geheel volle vluchten alsnog weer aanbieden om de 'handbagage' alsnog gratis in te checken.

Klagen heeft weinig zin, want dit soort beslissingen worden genomen met de gedachte dat het de loyale klanten niet zal raken want die mogen nog kosteloos bagage inchecken en als eerste aan boord. En dat ik bij voorkeur als laatste aan boord ga is niet de norm, ik zie mensen wapperen met gold en silver kaarten dat ze priority boarding hebben en zich om die reden bij de boarding call naar voren wurmen...
Ik ga me niet herhalen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 26 mei 2019 @ 19:40:25 #23
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187103737
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 18:24 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik betwijfel of dat zo'n vaart loopt. Bij vluchten van/naar Noord-Amerika hanteert KLM dit principe al wat langer en ik kon desondanks mijn handbagage steeds prima kwijt in de bakken.
Bij een verre vlucht blijft men volgens mij doorgaans toch wat langer dus zal alles in de handbagage proppen vaak geen optie zijn.
De bagage bakken zijn wat groter inderdaad, dus er is meer ruimte, en hoewel het klopt dat er over het algemeen wat minder met alleen handbagage kan worden gereisd betekent dit ook dat voor passagiers welke nu loyaliteitsvoordelen hebben het 2de stuk bagage niet meer gratis is. Dit zal zeker richting Azië resulteren dat men dit nu als handbagage aan boord mee zal nemen terwijl men vroeger wat kleinere handbagage had.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187104339
quote:
13s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:58 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben hier zeer op tegen.

Niet dat ik last heb van de hogere kosten, ik kan zonder bijkomende kosten gewoon een koffer meenemen, zelfs in de laagste categorie tickets, maar je krijgt nu dus nog meer handbagage aan boord, juist bij de intercontinentale vluchten was er altijd wel voldoende ruimte wat zal gaan veranderen.

Het probleem zit hem er vooral in dat ik nu dus verplicht als eerste aan boord moet omdat ik mijn bagage niet bij mijn voeten wil hebben (als dat al zou mogen, want gezien mijn zitplaats die ik normaal heb kan dat al niet en moet het in de bagagebak), en ik mijn bagage wel graag in het bagagebak boven mij wil hebben en niet 10 rijen terug. Voorbij is de tijd dat ik als laatste ga boarden bij verre vluchten...
Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen. Ik vind het idioot dat ondanks alle regels omtrent handbagage qua afmetingen nog steeds veel te grote koffers doorgelaten worden. DIt zorgt voor problemen en ik wil niet met mijn tas tussen mijn benen zitten en wettelijk mag dit ook niet.
Als iedereen dit zou doen waardoor de stewardess moet zoeken naar een plek, dan zal de maatschappij daar hopelijk van leren en strenger controleren.
  zondag 26 mei 2019 @ 20:41:58 #25
258802 Yreal
henk..!
pi_187104984
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:15 schreef Attitude het volgende:

[..]

Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen. Ik vind het idioot dat ondanks alle regels omtrent handbagage qua afmetingen nog steeds veel te grote koffers doorgelaten worden. DIt zorgt voor problemen en ik wil niet met mijn tas tussen mijn benen zitten en wettelijk mag dit ook niet.
Als iedereen dit zou doen waardoor de stewardess moet zoeken naar een plek, dan zal de maatschappij daar hopelijk van leren en strenger controleren.
He wat
  zondag 26 mei 2019 @ 21:00:35 #26
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_187105424
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:15 schreef Attitude het volgende:

[..]

Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen. Ik vind het idioot dat ondanks alle regels omtrent handbagage qua afmetingen nog steeds veel te grote koffers doorgelaten worden. DIt zorgt voor problemen en ik wil niet met mijn tas tussen mijn benen zitten en wettelijk mag dit ook niet.
Als iedereen dit zou doen waardoor de stewardess moet zoeken naar een plek, dan zal de maatschappij daar hopelijk van leren en strenger controleren.
Alsof jij meer rechten hebt dan een ander :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 26 mei 2019 @ 21:06:18 #27
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187105538
Ik snap het punt dat je niet met de tas tussen je benen wilt zitten, dat wil ik over het algemeen ook niet. Maar het zelf eruit halen van handbagage gaat te ver. Zou het mij gebeuren dan is er een conflict, ongeacht waar ik eventueel zou zitten.
Wel zou het cabine personeel van mij een assertieve feedback krijgen als men mijn handbagage eruit haalt en een grote rolkoffer wil opbergen, ik ben niet de oplossing van een probleem van een andere passagier die geen ruimte meer heeft voor zijn bagage.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187105539
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Alsof jij meer rechten hebt dan een ander :')
De bagageruimtes zijn genummerd , zo simpel. Vind jij het goed als iemand van 10 rijen verderop zijn grote koffer in jouw bedoelde ruimte stopt waardoor jij zelf je tas 10 rijen verderop moet bergen waar iemand anders weer last van heeft? of dat jij met je tas tussen je benen moet zitten?

Ik denk het niet.
  zondag 26 mei 2019 @ 21:14:49 #29
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_187105721
Bagageruimtes zijn niet genummerd, stoelen wel. Je hebt gewoonweg niet recht op de ruimte boven je hoofd. Waar staat in de voorwaarden van de vliegmaatschappij dat je daar recht op hebt?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_187105842
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:06 schreef Attitude het volgende:

[..]

De bagageruimtes zijn genummerd , zo simpel.
Welke maatschappij was dat? Ik heb ondertussen best wat gevlogen met allerlei verschillende maatschappijen, maar dit heb ik serieus nog nooit gezien.
pi_187105995
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:06 schreef Attitude het volgende:

[..]

De bagageruimtes zijn genummerd , zo simpel. Vind jij het goed als iemand van 10 rijen verderop zijn grote koffer in jouw bedoelde ruimte stopt waardoor jij zelf je tas 10 rijen verderop moet bergen waar iemand anders weer last van heeft? of dat jij met je tas tussen je benen moet zitten?

Ik denk het niet.
The fuck did I just read? _O-

Je hebt geen recht op de bagageruimte boven je hoofd.
De ruimtes zijn niet genummerd.
Ik heb zelden meegemaakt dat ik mijn bagage een paar rijen verderop moest opbergen en zo ja, so be it.
En dat ik mijn tas nergens kwijt kon heb ik nog nooit meegemaakt. Terwijl ik echt niet als eerste sta te dringen bij het boarden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 26 mei 2019 @ 21:30:25 #32
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187106075
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:06 schreef Attitude het volgende:

[..]

De bagageruimtes zijn genummerd , zo simpel. Vind jij het goed als iemand van 10 rijen verderop zijn grote koffer in jouw bedoelde ruimte stopt waardoor jij zelf je tas 10 rijen verderop moet bergen waar iemand anders weer last van heeft? of dat jij met je tas tussen je benen moet zitten?

Ik denk het niet.
Volgens mij zijn de frequent flyers onder ons het er wel over eens dat je poep praat. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_187106077
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:06 schreef Attitude het volgende:
De bagageruimtes zijn genummerd
Wa.. wat? Sinds wanneer?
Die letters en cijfers staan voor de stoelen in die rij, niet voor de bagagevakken.

Als iemand mijn handbagage uit een vak haalt en zijn eigen bagage erin legt, dan doe ik het omgekeerd met de melding aan die persoon dat hij met zijn tengels van mijn bagage af moet blijven. Wat krijgen we nou zeg.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187106329
Ik vlieg zelf vaak en de ruimtes boven je stoel horen bij je stoel.

Als ik weg ga, neem ik veel elektronische spullen en accu's mee ( dingen die niet in ruimbagage mogen ) en medicijnen. Ik ga mijn tas echt niet ergens anders opbergen omdat iemand anders zn koffer boven mijn stoel heeft opgeborgen. Ik wil zicht hebben op mijn tas, punt uit. Als jullie daar geen problemen mee hebben... oke.

Er is al voorgevallen dat er mensen spullen gingen stelen uit tassen waarvan de eigenaar rijen verderop zat. Daar heb ik geen zin in.

quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

The fuck did I just read? _O- [quote]0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:30 schreef static het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de frequent flyers onder ons het er wel over eens dat je poep praat. :)
Nee hoor. Zelf meegemaakt. Dat jij misschien nog niet eerder heb meegemaakt, dat kan maar hee... ik praat geen poep :)

Je hebt geen recht op de bagageruimte boven je hoofd.
De ruimtes zijn niet genummerd.
Ik heb zelden meegemaakt dat ik mijn bagage een paar rijen verderop moest opbergen en zo ja, so be it.
En dat ik mijn tas nergens kwijt kon heb ik nog nooit meegemaakt. Terwijl ik echt niet als eerste sta te dringen bij het boarden.
[/quote]

Ik maak dit vaak mee, dan zijn er veel te veel grote rolkoffers. Paar keer net United Airlines gevlogen. De laatste 12 rijen moesten met tassen tussen benen zitten vanwege de grote koffers.
pi_187106339
Hardop gelachen.
pi_187106342
Verder neem ik mensen die ergens anders dan in 1A zitten natuurlijk niet serieus ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2019 21:42:04 ]
pi_187106350
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:41 schreef JanPawelII het volgende:
Verder neem ik mensen die ergens anders dan in 1A zitten natuurlijk niet serieus ;)
:)
  zondag 26 mei 2019 @ 21:42:56 #38
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_187106366
Volhouden :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_187106377
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:41 schreef Attitude het volgende:
Ik vlieg zelf vaak en de ruimtes boven je stoel horen bij je stoel.
En voor de bagagebakken die in gebruik zijn door de luchtvaartmaatschappij geldt volgens jouw logica dat die mensen hun bagage maar op schoot moeten nemen?
pi_187106415
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:41 schreef Attitude het volgende:
Ik vlieg zelf vaak en de ruimtes boven je stoel horen bij je stoel.
Prima joh. Geloof in wat je wilt geloven.

Alle andere mensen weten wel dat je onzin praat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187106635
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Prima joh. Geloof in wat je wilt geloven.

Alle andere mensen weten wel dat je onzin praat.
Idd :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 26 mei 2019 @ 23:01:09 #42
387249 exelletor
exelleren?
pi_187108088
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:41 schreef JanPawelII het volgende:
Verder neem ik mensen die ergens anders dan in 1A zitten natuurlijk niet serieus ;)
De meeste frequent flyers kiezen voor 1C of een equivalent.

P.S. Dat nieuws van KLM... Zat van de week te kijken, maar de vliegtickets met een treinreis van of naar Antwerpen hadden nog ruimbagage inbegrepen. Kan helaas niet lang meer duren...
  zondag 26 mei 2019 @ 23:01:39 #43
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187108096
Ik blijf me er overigens over verbazen, zit vaak in BC voorin het vliegtuig, dat mensen die ergens op rij 30 zitten vanaf rij 1 steeds apatisch stilstaan en kijken of ze al bij hun rij zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_187108182
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:01 schreef exelletor het volgende:
De meeste frequent flyers kiezen voor 1C of een equivalent.
Hoezo zou je 1C boven 1A verkiezen met een blocked middle seat
pi_187108241
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:01 schreef static het volgende:
Ik blijf me er overigens over verbazen, zit vaak in BC voorin het vliegtuig, dat mensen die ergens op rij 30 zitten vanaf rij 1 steeds apatisch stilstaan en kijken of ze al bij hun rij zijn.
Daarom uiteraard altijd net zolang in de lounge zitten tot ze je oproepen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 27 mei 2019 @ 00:08:59 #46
39237 crew  H_T
2733
pi_187109067
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:40 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Tja hoerenkak..

Dan maar zoeken naar een alternatief
Bij Kayak kan je ook zoeken wat een ticket kost met hoeveel ruimbagage
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187110313
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:41 schreef Attitude het volgende:
Ik vlieg zelf vaak en de ruimtes boven je stoel horen bij je stoel.
:N
Het zou me niks verbazen als jij een keer net wat te assertief de bagageruimte boven je hoofd probeert te claimen dat het cabinepersoneel je weer buiten zet...
De grens tussen assertief en agressief is soms heel dun, en agressieve mensen aan boord kunnen ze gewoon niet hebben.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:18:21 #48
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187114104
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 00:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Bij Kayak kan je ook zoeken wat een ticket kost met hoeveel ruimbagage
Toptip!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_187114600
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:07 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Hoezo zou je 1C boven 1A verkiezen met een blocked middle seat
Kromming van het vliegtuig die de ruimte beperkt.
  maandag 27 mei 2019 @ 20:08:16 #50
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187120518
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kromming van het vliegtuig die de ruimte beperkt.
Hoewel mijn voorkeur niet uit gaat naar een stoel op de eerste rij bij Europese vluchten, zou ik dan wel weer een raamplaats verkiezen boven 1C dat je een beetje met oneindige ruimte naar het cabinepersoneel loopt te kijken bij starten en landen...

quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:01 schreef static het volgende:
Ik blijf me er overigens over verbazen, zit vaak in BC voorin het vliegtuig, dat mensen die ergens op rij 30 zitten vanaf rij 1 steeds apatisch stilstaan en kijken of ze al bij hun rij zijn.
Als je alleen binnen Europa vliegt kan ik dat begrijpen, maar bijvoorbeeld een Garuda Indonesia of een Thai Airways heeft stoelnummers in de economy klasse die beginnen bij rij 32 of iets dergelijks in de kleinere toestellen, dit in lijn met de longhaul toestellen. Dan snap ik dat men weer denkt dat je toch voorin zit.

https://seatguru.com/airl(...)i_Smile_A320_new.php

quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:01 schreef exelletor het volgende:
P.S. Dat nieuws van KLM... Zat van de week te kijken, maar de vliegtickets met een treinreis van of naar Antwerpen hadden nog ruimbagage inbegrepen. Kan helaas niet lang meer duren...
In de KLM App heb ik altijd het probleem dat daar wordt weergegeven met vertrek uit Antwerpen dat je helemaal geen recht hebt op bagage. Dat is een bug, dat begrijp ik, maar KLM heeft dit op heden IT technisch nog niet recht kunnen trekken...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 27 mei 2019 @ 20:35:11 #51
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187121042
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hoewel mijn voorkeur niet uit gaat naar een stoel op de eerste rij bij Europese vluchten, zou ik dan wel weer een raamplaats verkiezen boven 1C dat je een beetje met oneindige ruimte naar het cabinepersoneel loopt te kijken bij starten en landen...
[..]
:D Herkenbaar _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 27 mei 2019 @ 20:47:43 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187121341
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:01 schreef static het volgende:
Ik blijf me er overigens over verbazen, zit vaak in BC voorin het vliegtuig, dat mensen die ergens op rij 30 zitten vanaf rij 1 steeds apatisch stilstaan en kijken of ze al bij hun rij zijn.
Dat zijn de mensen die tot rij 7 zoeken waar het rijnummer staat, dan 10 rijen de letters proberen te begrijpen en dan door de stewardess in het midden naar hun plek worden geholpen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 27 mei 2019 @ 20:49:20 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187121388
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hoewel mijn voorkeur niet uit gaat naar een stoel op de eerste rij bij Europese vluchten, zou ik dan wel weer een raamplaats verkiezen boven 1C dat je een beetje met oneindige ruimte naar het cabinepersoneel loopt te kijken bij starten en landen...
[..]

Voorkeur gang, ook zo'n subcultuur die ik niet begrijp
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_187121428
quote:
99s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:49 schreef XL het volgende:

[..]

Voorkeur gang, ook zo'n subcultuur die ik niet begrijp
Je kunt je benen nog enigszins kwijt en hoeft niet de hele vlucht dubbelgevouwen te zitten.
pi_187121569
Is het tegenwoordig normaal dat je voor je ruimbagage moet betalen bij een KLM vlucht naar Zuid Amerika?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_187121585
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hoewel mijn voorkeur niet uit gaat naar een stoel op de eerste rij bij Europese vluchten, zou ik dan wel weer een raamplaats verkiezen boven 1C dat je een beetje met oneindige ruimte naar het cabinepersoneel loopt te kijken bij starten en landen...
[..]

Als je alleen binnen Europa vliegt kan ik dat begrijpen, maar bijvoorbeeld een Garuda Indonesia of een Thai Airways heeft stoelnummers in de economy klasse die beginnen bij rij 32 of iets dergelijks in de kleinere toestellen, dit in lijn met de longhaul toestellen. Dan snap ik dat men weer denkt dat je toch voorin zit.

https://seatguru.com/airl(...)i_Smile_A320_new.php
[..]

In de KLM App heb ik altijd het probleem dat daar wordt weergegeven met vertrek uit Antwerpen dat je helemaal geen recht hebt op bagage. Dat is een bug, dat begrijp ik, maar KLM heeft dit op heden IT technisch nog niet recht kunnen trekken...
Bij KLM vind ik 1c wel gezellig :+
pi_187121636
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:15 schreef Attitude het volgende:

[..]

Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen. Ik vind het idioot dat ondanks alle regels omtrent handbagage qua afmetingen nog steeds veel te grote koffers doorgelaten worden. DIt zorgt voor problemen en ik wil niet met mijn tas tussen mijn benen zitten en wettelijk mag dit ook niet.
Als iedereen dit zou doen waardoor de stewardess moet zoeken naar een plek, dan zal de maatschappij daar hopelijk van leren en strenger controleren.
Tja, maar omgekeerd is ook mogelijk. Ik had keurig m'n laptop en vest in het vak boven me gelegd (en de andere mensen hun spullen ook), en m'n rugtas onder de stoel voor me gepropt (zat bij het raam, dus als ik iets zou willen, hoefde ik niemand lastig te vallen). Vervolgens komt er een kakbal op het laatste moment binnen, die in de rij achter mij zit. Haalt mijn spullen uit het bagage vak en kwakt het 6 rijen verderop in het bagage vak, om vervolgens z'n koffertje in de net vrije gekomen ruimte te proppen.

Dat kon hij dus mooi even terug leggen en hij moest maar zien waar hij z'n koffertje liet 8)7 :')

Verder heb ik nooit zoveel problemen met de bagage vakken. Meestal krijg ik m'n rugtas wel onder de stoel voor me en ik ben niet zo groot dat ik dan niet meer fatsoenlijk kan zitten en dan kunnen andere mensen hun meuk bovenin kwijt...
pi_187121644
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:57 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Is het tegenwoordig normaal dat je voor je ruimbagage moet betalen bij een KLM vlucht naar Zuid Amerika?
Yes
  maandag 27 mei 2019 @ 21:22:09 #59
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187122125
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je kunt je benen nog enigszins kwijt en hoeft niet de hele vlucht dubbelgevouwen te zitten.
Wanneer je op rij 1 zit, of bij KLM in de Economy Comfort zone speelt dat wat minder natuurlijk, daar pas ik echt wel in. Dus stoel 1C boven 1A kan ik niet begrijpen.

Wat ik wel snap, zeker bij de wat langere vluchten dat je aan het gangpad wilt zitten als je ook op wilt kunnen staan, als je dan een raamplaats hebt ben je hierin wat meer beperkt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 27 mei 2019 @ 22:32:12 #60
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187123493
Heeft er iemand hier ervaring met het krijgen van een aanbod voor een upgrade net voor de vlucht met Emirates?
  maandag 27 mei 2019 @ 22:34:37 #61
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187123546
Wat wil je daarover weten?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 27 mei 2019 @ 22:38:28 #62
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187123606
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:34 schreef static het volgende:
Wat wil je daarover weten?
Of ik een aanbod ga krijgen als blijkt dat kort voor vertrek de business-class niet is volgeboekt.
pi_187123802
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Of ik een aanbod ga krijgen als blijkt dat kort voor vertrek de business-class niet is volgeboekt.
Dat zou kunnen
pi_187123920
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:32 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met het krijgen van een aanbod voor een upgrade net voor de vlucht met Emirates?
Ja de eerste keer kreeg ik zo'n mail dat ik voor 500 euro extra een upgrade kon kopen.
De 2e keer kreeg ik die email niet.
Hell To The Liars
  maandag 27 mei 2019 @ 23:03:43 #65
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187123972
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Of ik een aanbod ga krijgen als blijkt dat kort voor vertrek de business-class niet is volgeboekt.
Volstrekt @random.

Wat je wel kunt doen is een betaalde upgrade bij het (fysiek) inchecken, die zijn vele malen goedkoper, weggeefprijzen zeg maar.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_187124012
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 23:03 schreef static het volgende:

[..]

Volstrekt @:random.

Wat je wel kunt doen is een betaalde upgrade bij het (fysiek) inchecken, die zijn vele malen goedkoper, weggeefprijzen zeg maar.
Goede tip, want ik wil het nog wel eens meemaken :)
Hell To The Liars
pi_187125867
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 23:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Goede tip, want ik wil het nog wel eens meemaken :)
Ga dan voor first. Kan je 5minuten douchen wat altijd leuke ervaring blijft In het vliegtuig (alleen op de 380). Business niet zo bijzonder maar wel toegang tot de bar iig. Je kan op sites ook de huidige load bekijken. Geeft je indicatie qua drukte op de vlucht. Ams-dxb is regelmatig erg rustig en heel afhankelijk van datum/tijdstip.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_187126112
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 23:03 schreef static het volgende:

[..]

Volstrekt @:random.

Wat je wel kunt doen is een betaalde upgrade bij het (fysiek) inchecken, die zijn vele malen goedkoper, weggeefprijzen zeg maar.
Ligt wel aan je fare.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:24:29 #69
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187126220
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 04:58 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ga dan voor first. Kan je 5minuten douchen wat altijd leuke ervaring blijft In het vliegtuig (alleen op de 380). Business niet zo bijzonder maar wel toegang tot de bar iig. Je kan op sites ook de huidige load bekijken. Geeft je indicatie qua drukte op de vlucht. Ams-dxb is regelmatig erg rustig en heel afhankelijk van datum/tijdstip.
Welke sites zijn dat?
pi_187127366
Normaal kan ik via Google aardig mijn antwoorden vinden, maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van United Airlines reizigers op de route Amsterdam - New York.

Ik begreep dat sinds april van dit jaar nieuwe toestellen worden ingezet voor die route? Ben heel benieuwd of er mensen überhaupt ervaring hebben met United Airlines en transatlantische vluchten. Ik ben eigenlijk alleen Brussels Airlines en KLM gewend, en dat bevalt prima. Maar het prijsverschil wat ik nu tegenkom is zo groot dat ik even wil polsen of dat ook goed zit bij United Airlines.
pi_187128568
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:45 schreef Fargo het volgende:
Normaal kan ik via Google aardig mijn antwoorden vinden, maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van United Airlines reizigers op de route Amsterdam - New York.

Ik begreep dat sinds april van dit jaar nieuwe toestellen worden ingezet voor die route? Ben heel benieuwd of er mensen überhaupt ervaring hebben met United Airlines en transatlantische vluchten. Ik ben eigenlijk alleen Brussels Airlines en KLM gewend, en dat bevalt prima. Maar het prijsverschil wat ik nu tegenkom is zo groot dat ik even wil polsen of dat ook goed zit bij United Airlines.
Wat is het prijsverschil dan? Die vluchten kosten tegenwoordig geen knoop meer toch? (300-400¤ retour)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187130324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat is het prijsverschil dan? Die vluchten kosten tegenwoordig geen knoop meer toch? (300-400¤ retour)?
Voor de periode waarin ik zoek is United momenteel EUR 280,00 en KLM 590,00. Brussel Airlines zit er met EUR 460,00 een beetje tussenin.
pi_187130595
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:52 schreef Fargo het volgende:

[..]

Voor de periode waarin ik zoek is United momenteel EUR 280,00 en KLM 590,00. Brussel Airlines zit er met EUR 460,00 een beetje tussenin.
Dan zou ik het wel weten voor dat geld.. het is 8 uurtjes vliegen. Misschien is het comfort en het eten niet super, maar volgens mij is UA een prima maatschappij verder.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187130659
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan zou ik het wel weten voor dat geld.. het is 8 uurtjes vliegen. Misschien is het comfort en het eten niet super, maar volgens mij is UA een prima maatschappij verder.
Thnx! Eens even goed over nadenken. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je met United landt op Newark.
pi_187130770
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:15 schreef Fargo het volgende:

[..]

Thnx! Eens even goed over nadenken. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je met United landt op Newark.
Met de airtrain prima te doen (ondanks wat sjouwen met koffers), je stapt uit op Penn Station.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187132205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:52 schreef Fargo het volgende:

[..]

Voor de periode waarin ik zoek is United momenteel EUR 280,00 en KLM 590,00. Brussel Airlines zit er met EUR 460,00 een beetje tussenin.
Ik zou het wel weten hoor. UA is meestal prima.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 14:47:39 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_187132254
Newark is dikke prima. Gewoon de trein nemen naar Penn Station :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187134260
Bedankt voor het advies allen!
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:26:19 #79
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187134348
Wij willen februari 2020 drie weken naar Hawaii (vliegen op Kauai en terug vanaf Honolulu). Grote kostenpost, die we zo veel mogelijk willen spreiden (hotels en vliegtickets). Ik kom nu tickets tegen van 2000 euro voor heen en weer met 1 overstap (die te doen is). Is dat een moment om toe te slaan, of kunnen we beter nog even wachten voor een betere deal? Soms lees ik dat je het best ver van te voren kan boeken, soms juist dat je wat langer moet wachten. Wat gokken jullie?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:33:09 #80
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187134543
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_187137426
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij willen februari 2020 drie weken naar Hawaii (vliegen op Kauai en terug vanaf Honolulu). Grote kostenpost, die we zo veel mogelijk willen spreiden (hotels en vliegtickets). Ik kom nu tickets tegen van 2000 euro voor heen en weer met 1 overstap (die te doen is). Is dat een moment om toe te slaan, of kunnen we beter nog even wachten voor een betere deal? Soms lees ik dat je het best ver van te voren kan boeken, soms juist dat je wat langer moet wachten. Wat gokken jullie?
Ik zie regelmatig tickets onder de 600 euro voorbijkomen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_187137550
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:15 schreef Fargo het volgende:

[..]

Thnx! Eens even goed over nadenken. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je met United landt op Newark.
Bij overboeking ben je wel je tanden kwijt :+
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 28 mei 2019 @ 20:02:52 #83
39237 crew  H_T
2733
pi_187138580
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Bij overboeking ben je wel je tanden kwijt :+
Vorig jaar gevlogen met United en bij de terugvlucht kreeg ik bij het inchecken de melding dat de vlucht overboekt was, met daarbij de vraag voor hoeveel dollar aan vouchers ik eventueel bereid was om de vlucht te laten schieten :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 20:50:30 #84
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_187139889
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:45 schreef Fargo het volgende:
Normaal kan ik via Google aardig mijn antwoorden vinden, maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van United Airlines reizigers op de route Amsterdam - New York.

Ik begreep dat sinds april van dit jaar nieuwe toestellen worden ingezet voor die route? Ben heel benieuwd of er mensen überhaupt ervaring hebben met United Airlines en transatlantische vluchten. Ik ben eigenlijk alleen Brussels Airlines en KLM gewend, en dat bevalt prima. Maar het prijsverschil wat ik nu tegenkom is zo groot dat ik even wil polsen of dat ook goed zit bij United Airlines.
@exelletor kan je dat wel vertellen
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_187139955
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Vorig jaar gevlogen met United en bij de terugvlucht kreeg ik bij het inchecken de melding dat de vlucht overboekt was, met daarbij de vraag voor hoeveel dollar aan vouchers ik eventueel bereid was om de vlucht te laten schieten :)
Ken je klassiekers :P
  dinsdag 28 mei 2019 @ 21:45:09 #86
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187141263
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:44 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik zou het wel weten hoor. UA is meestal prima.
Nadeel van het tarief in de goedkoopste klasse is natuurlijk wel weer dat je geen stoelkeuze kan doen. Ik zal vast verklappen dat je dan in een middenstoel terecht komt, en als je samen reist is de kans niet groot dat je naast elkaar komt te zitten.

Aan de andere kant, als ik bij geen van de maatschappijen enige FQTV status zou hebben zou ik voor een dergelijk verschil toch overwegen, maar in mijn geval is de kans dat ik niet voor KLM ga uitgesloten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187144840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:45 schreef Fargo het volgende:
Normaal kan ik via Google aardig mijn antwoorden vinden, maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van United Airlines reizigers op de route Amsterdam - New York.

Ik begreep dat sinds april van dit jaar nieuwe toestellen worden ingezet voor die route? Ben heel benieuwd of er mensen überhaupt ervaring hebben met United Airlines en transatlantische vluchten. Ik ben eigenlijk alleen Brussels Airlines en KLM gewend, en dat bevalt prima. Maar het prijsverschil wat ik nu tegenkom is zo groot dat ik even wil polsen of dat ook goed zit bij United Airlines.
Tussen AMS en EWR vliegen relatief oude 767's die in de afgelopen jaren wel vernieuwd zijn. Persoonlijk vind ik het een erg comfortabel toestel met voor economy class brede stoelen. De service en entertainment aan boord vind ik persoonlijk prima, maar goed, ik vlieg niet om uitgebreid te dineren of te internetten.

Ex USA heb je wel minder rechten bij vertraging dan bij Brussel Airlines of KLM. Je krijgt van United bijvoorbeeld geen hotel als de vlucht door weersomstandigheden wordt gecanceld en je een nachtje moet overnachten.

Over basic economy en stoelkeuze gesproken - op Schiphol kun je gewoon je stoel wijzigen bij de incheckbalie. In VS kan dat alleen bij de gate agent en dan zijn de meeste stoelen al toegewezen. Maar goed, een stoel selecteren kan op sommige momenten al voor $5-6 per leg. Bij een 767 van United is de kans op een middle seat ook veel lager dan bijvoorbeeld bij een 777 of 787.

[ Bericht 4% gewijzigd door exelletor op 29-05-2019 00:28:58 ]
  woensdag 29 mei 2019 @ 19:01:45 #88
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187156325
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:22 schreef exelletor het volgende:
Maar goed, een stoel selecteren kan op sommige momenten al voor $5-6 per leg. Bij een 767 van United is de kans op een middle seat ook veel lager dan bijvoorbeeld bij een 777 of 787.
Maar op het moment van online inchecken kan je geen stoel meer selecteren, ook niet tegen een vergoeding, en bij de gate agent in de VS zijn de kansen inderdaad bijzonder klein.
Nu heb ik niet zelf met ze gevlogen en was het op een vlucht naar Frankfurt waar men een 777 inzet, maar meerdere koppels zaten op diverse vluchten verspreid op midden stoelen door het vliegtuig heen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 29 mei 2019 @ 19:16:45 #89
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187156533
Toch wel netjes van BA; had vorige week vertraging vanuit Jersey dus heb mijn aansluitende vlucht vanaf Gatwick gemist, ben in het Hilton gestopt en kreeg net een telefoontje dat ik ook nog financiele compensatie krijg.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_187174145
Bij het missen van een overstap moet de maatschappij van de volgende vlucht ervoor zorgen dat ik via een ander vliegtuig waar nog plaats over is toch op mijn bestemming geraak. Maar moet dit met de zelfde maatschappij? Net gelezen dat de volgende vlucht van die maatschappij 12 uur later is. Maar dat heel wat vliegtuigen vroeger opstijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door wodca op 30-05-2019 23:09:16 ]
pi_187175186
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:22 schreef wodca het volgende:
Bij het missen van een overstap moet de maatschappij van de volgende vlucht ervoor zorgen dat ik via een ander vliegtuig waar nog plaats over is toch op mijn bestemming geraak. Maar moet dit met de zelfde maatschappij? Net gelezen dat de volgende vlucht van die maatschappij 12 uur later is. Maar heel wat vliegtuigen vroeger opstijgen.
Zelfde ticket?
pi_187176091


[ Bericht 100% gewijzigd door wodca op 30-05-2019 23:08:23 ]
pi_187176093
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:22 schreef wodca het volgende:
Bij het missen van een overstap moet de maatschappij van de volgende vlucht ervoor zorgen dat ik via een ander vliegtuig waar nog plaats over is toch op mijn bestemming geraak.
Da's wel erg kort door de bocht.
Als je zelf te laat bent, waardoor je de overstap mist, hoeft de maatschappij helemaal niks bv.
quote:
Maar moet dit met de zelfde maatschappij? Net gelezen dat de volgende vlucht van die maatschappij 12 uur later is. Maar heel wat vliegtuigen vroeger opstijgen.
In gevallen waarin ze wel de verplichting hebben om je op je bestemming te brengen, dan hoeven ze dat niet per se met hun eigen maatschappij te doen. Ze zullen je over het algemeen wel op een vlucht van henzelf boeken, of anders van een partner, maar in bepaalde gevallen kan je ook op een vlucht van een andere maatschappij geboekt worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187176133
2 maal overstappen, tussen de eerste overstap andere maatschappij, 2e overstap zelfde maatschappij.
pi_187176178
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Da's wel erg kort door de bocht.
Als je zelf te laat bent, waardoor je de overstap mist, hoeft de maatschappij helemaal niks bv.
Waarvoor de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor is, het probleem is wel, Malaysian Airlines gaat niet British Airways zijn shit oplossen, maar ze moeten wel voor een nieuwe vlucht zorgen, maar hoeft dit opnieuw Malaysian Airlines te zijn, zal logisch zijn van wel.
pi_187176191
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:07 schreef wodca het volgende:

[..]

Waarvoor de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor is, het probleem is wel, Malaysian Airlines gaat niet British Airways zijn shit oplossen, maar ze moeten wel voor een nieuwe vlucht zorgen, maar hoeft dit opnieuw Malaysian Airlines te zijn, zal logisch zijn van wel.
Mh en ba zijn zelfde alliance. Dus maakt geen reet uit waar ze je in zetten
pi_187176193
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:17 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Zelfde ticket?
Zelfde boekingnummer in ieder geval
pi_187176240
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:08 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Mh en ba zijn zelfde alliance. Dus maakt geen reet uit waar ze je in zetten
Schitterend dit
pi_187176263
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:11 schreef wodca het volgende:

[..]

Schitterend dit
Ik weet niet precies welke route je doet. Maar ze zouden je zelfs op Qatar kunnen rebooken als dat het snelst naar Amsterdam is.

Dat heb ik wel eens in iets soortgelijks gehad
pi_187176319
Zouden ze zelfs de overstapplaats kunnen rebooken, zou waarschijnlijk heel kort door de bocht zijn :)
pi_187176336
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:16 schreef wodca het volgende:
Zouden ze zelfs de overstapplaats kunnen rebooken, zou waarschijnlijk heel kort door de bocht zijn :)
Ja ze rebooken je gewoon naar je eindbestemming
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:32:20 #103
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187176610
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:07 schreef wodca het volgende:

[..]

Waarvoor de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor is, het probleem is wel, Malaysian Airlines gaat niet British Airways zijn shit oplossen, maar ze moeten wel voor een nieuwe vlucht zorgen, maar hoeft dit opnieuw Malaysian Airlines te zijn, zal logisch zijn van wel.
Ze zetten je óf op een andere vlucht, ook al is dat van een andere maatschappij, óf je krijgt een hotel aangeboden zodat je met de volgende reguliere vlucht meekunt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 31 mei 2019 @ 19:15:29 #104
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187187761
Zeker in Europa is het aan luchtvaartmaatschappijen of allianties veel gelegen om je, als de vertraging hun schuld is, toch zo snel mogelijk naar de eindbestemming te krijgen zodat de EU261 regeling niet geldt.
KLM boekt mij bij problemen naar Istanboel altijd over naar Turkish Airlines, of als Turkish Airlines vertegenwoordiging in Nederland zoiets heeft van we willen jullie geld niet, op een Lufthansa vlucht. Op die manier kwam ik dit jaar al 4 maal alsnog rond de geplande aankomsttijd aan, en heeft KLM maar 1 keer een vergoeding hoeven betalen. (En dat omdat mijn tussenstop in Parijs niet door kon gaan en het ticket wel zo was geboekt dat dit duidelijk een tussen doel was en niet alleen een stop over om van vliegtuig te wisselen, hoewel door KLM goed en snel financieel opgelost was dat op dat moment nogal veel geregel om iemand alsnog in Parijs te kunnen krijgen).

Het kan dus ook voorkomen dat men al bij vertrek weet dat het niet kan en je hele reisschema omgooien, of soms is een kleine aanpassing in de vervolgvlucht al voldoende.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187187782
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:15 schreef ozzietukker het volgende:
KLM boekt mij bij problemen naar Istanboel altijd over naar Turkish Airlines
Dat is wel een goeie upgrade in J. :)
Blocked middle seat naar layflat
pi_187240343
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:15 schreef Attitude het volgende:

Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen.
Tokkie gespot

quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:06 schreef Attitude het volgende:

[..]

De bagageruimtes zijn genummerd , zo simpel. Vind jij het goed als iemand van 10 rijen verderop zijn grote koffer in jouw bedoelde ruimte stopt waardoor jij zelf je tas 10 rijen verderop moet bergen waar iemand anders weer last van heeft? of dat jij met je tas tussen je benen moet zitten?

Ik denk het niet.
Alsof iemand voor de lol even zijn/haar tas 10 rijen verderop plaatst? Grapjas.
Iedereen plaatst zijn of haar tas boven eigen rij zo lang daar ruimte is.
pi_187246088
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Laat ons je ervaringen weten, als je wilt :)
beetje late reactie maar de vlucht was pas in mei :P Atlasglobal was gewoon prima :) beetje vergelijkbaar met klm denk ik. Qua eten en drinken beter.
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  maandag 3 juni 2019 @ 21:39:45 #108
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_187246252
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:33 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

beetje late reactie maar de vlucht was pas in mei :P Atlasglobal was gewoon prima :) beetje vergelijkbaar met klm denk ik. Qua eten en drinken beter.
Mooi dat je toch nog reageert :Y
Altijd goed om een review te hebben van een reiziger :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187257441
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
pi_187257452
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:08 schreef Chunees het volgende:
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
Waarom koop je een ticket waar je schijnbaar niet genoeg aan hebt.
pi_187257896
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:08 schreef Chunees het volgende:
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
Dat past toch netjes binnen de 55 x 40 x 23 cm eisen op https://wizzair.com/nl-nl(...)sinformatie/bagage#/ ?

Het lijkt er wel op alsof je sowieso 'WIZZ Priority' nodig hebt om handbagage mee te nemen die bovenin moet, anders mag je alleen een tas onder de stoel voor je tussen je benen kwijt.
pi_187262432
Als je vlucht boekt bij KLM van Denpasar - Amsterdam met een overstap in Kuala Lumpur. Is een uur dan voldoende om over te stappen?
.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 22:13:25 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187264760
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:46 schreef Fer het volgende:
Als je vlucht boekt bij KLM van Denpasar - Amsterdam met een overstap in Kuala Lumpur. Is een uur dan voldoende om over te stappen?
Je vliegt met Malaysian Airlines, de MH852, van Denpasar naar Kuala Lumpur die om 22.20 aankomt. Deze vlucht is over het algemeen redelijk op tijd, en wanneer dit zo is dan is de overstaptijd van 1 uur ruim voldoende.

Het voordeel van Kuala Lumpur is dat je er een beveiligingscontrole plaatsvindt aan de gate, dus je loopt vanuit het vliegtuig zo het luchthavengebouw in en kan direct door naar de volgende gate. Wel zal je de skytrain moeten nemen om naar de 'sattaliet' terminal te gaan, (want de kans dat je met een 737 van Malaysia Airlines uit Denpasar aan de sattaliet terminal zal parkeren is nagenoeg nihil. Maar die skytrain gaat elke 5 minuten dus dat is voldoende. Ook heb je geen paspoortcontrole. Juist door de beveiligingscontrole aan de gate heb je echt maximale overstaptijd omdat men echt de gate niet zal sluiten als er mensen in de rij staan, en omdat de mensen die uit Jakarta komen ook weer door de beveliiging moeten alsmede de nieuwe reizigers kan ik je uit ervaring vertellen dat die echt niet 30 minuten voor vertrek van de vlucht is afgerond, dat is altijd 5 a 10 minuten voor vertrek pas zo, want 300 mensen door 2 of 3 poortjes duurt even en de vlucht zelf is er ook pas om 22.00 uur en pas dan gaat de gate open.

Zou ik zo'n korte connectie zelf nemen? Uitgesloten, ik zou een eerdere vlucht nemen zodat ik in Kuala Lumpur mijn favoriete Malaysia Airlines Golden Lounge in kan om daar wat te eten en te douchen voor vertrek. Want de eerste maaltijd uit Kuala Lumpur met KLM is nimmer een succes...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187269109
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:46 schreef Fer het volgende:
Als je vlucht boekt bij KLM van Denpasar - Amsterdam met een overstap in Kuala Lumpur. Is een uur dan voldoende om over te stappen?
Normaal gesproken wel. Net als ozzietukker hierboven zou ik zelf een vlucht eerder nemen indien mogelijk. Niet zozeer vanwege een lounge, maar voor m'n gemoedsrust. Zeker als het op tijd arriveren in Amsterdam van groot belang is (werk, bruiloft, oid). Met slechts een uur overstappen is er in feite geen veiligheids marge meer in het geval van vertraging van de eerste vlucht.
pi_187276175
Hey supergaaf deze topic! Vraag voor mensen die vaak met Emirates reizen:

Ik vlieg met Emirates, van Amsterdam naar Dubai en van Dubai naar India. 2 vluchten dus ivm overstap. Die van Amsterdam naar Dubai is met zo'n mega 380 vliegtuig, die van Dubai naar India is met zo'n kleine 77 boeing. Beide zijn van Emirates. Weet iemand wat er tijdens de overstap met mijn bagage gebeurt?

En nog een vraag, ik was net bezig met inloggen op Emirates om te kijken of ik een stoel kan kiezen, dat kan ik niet, want dat brengt kosten mee, dus ik doe het 48 uur tevoren. Maar weet iemand of ik gelijk ook de stoelen voor die kleine boeing kan reserveren wanneer ik de andere stoelen doe? Of moet ik wachten tot we ook 48 uur voor die vlucht zitten? En begrijp ik het goed dat ik de stoelen voor de retour reis pas in India (2 dagen voor de terugreis) kan kiezen?


En tenslotte, heeft dat Emirates boekingsbeheer website geen uitlog functie? Ik kan niet uitloggen, en ben bang dat ik zometeen iets wijzig, of dag ik gehackt wordt en mijn hele vluchtplan wordt gewijzigd.
Niet doen
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:49:54 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187276799
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 08:33 schreef jaco het volgende:

[..]

Normaal gesproken wel. Net als ozzietukker hierboven zou ik zelf een vlucht eerder nemen indien mogelijk. Niet zozeer vanwege een lounge, maar voor m'n gemoedsrust. Zeker als het op tijd arriveren in Amsterdam van groot belang is (werk, bruiloft, oid). Met slechts een uur overstappen is er in feite geen veiligheids marge meer in het geval van vertraging van de eerste vlucht.
Inderdaad, belangrijker dan bezoek aan de lounge is de gemoedsrust. Natuurlijk als je het ticket bij KLM hebt geboekt zijn zij ook verantwoordelijk voor een oplossing, maar bij een dergelijk lange intercontinentale vlucht is de enige oplossing eigenlijk een vlucht de volgende dag, want een eerdere optie is er in dit geval niet echt, of het moet de Etihad vlucht zijn). Bij de heenreis zou ik wel voor een kortere connectie gaan zodat je sneller op je bestemming bent, red je die vlucht niet zijn er voldoende alternatieven voor de kortere vluchten.

Ik heb zelf wel eens constructies met een vlucht die niet geboekt is via KLM voorafgaand, en dan is de minimaal door mij opgestelde connectie tijd 3,5 uur, en die heb ik wel eens nodig gehad door voorgaande vertragingen, dat maakt dat je niet te snel in stress schiet als voorafgaande vluchten vertraging hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 5 juni 2019 @ 20:12:44 #117
258802 Yreal
henk..!
pi_187278386
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:08 schreef Chunees het volgende:
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
Ja. Dit valt mij lange na niet binnen de maten. Omdat ze dit beleid hebben ingevoerd om geld te pakken voor trolleys .

Je moet priority bij boeken.
  woensdag 5 juni 2019 @ 20:57:53 #118
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_187279345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:14 schreef Kluun1985 het volgende:
Ik vlieg met Emirates, van Amsterdam naar Dubai en van Dubai naar India. 2 vluchten dus ivm overstap. Die van Amsterdam naar Dubai is met zo'n mega 380 vliegtuig, die van Dubai naar India is met zo'n kleine 77 boeing. Beide zijn van Emirates. Weet iemand wat er tijdens de overstap met mijn bagage gebeurt?

Die zal op Dubai worden opgeslagen, eventueel in een andere container worden geplaatst, tot ze de vlucht naar India gaan laden.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 21:39:25 #119
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187280018
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure :7

 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187280186
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:39 schreef Renesite het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure :7

[ afbeelding ]
Dat bedoel ik, hoe kunnen ze in zo'n korte tijdsbestek bagage doorlabelen?
Niet doen
  woensdag 5 juni 2019 @ 21:49:14 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187280190
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:39 schreef Renesite het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure :7

Hier geldt hetzelfde voor als voor de vlucht vanuit Denpasar naar Kuala Lumpur en dan een overstap van 1 uur op een KLM vlucht.
Ook in Singapura vindt de veiligheidscontrole plaats aan de gate, dus je loopt vanuit het vliegtuig in principe zo de terminal in en je kan na de volgende gate.
Nu moet worden gezegd dat de vluchten uit Indonesië weer zogenoemde risicovluchten zijn en er kans is op een controle bij het uitstappen en dan wordt iedereen van die vlucht door een poortje en de handbagage door de scanner geleid met agenten die in de gaten houden of men de controle niet ontloopt. Wanneer je met een low cost airliner vliegt is dit bijna gegarandeerd, met een Singapore Airlines zijn dit zogenoemde spot controles en is het soms wel en soms niet. Deze controles duren niet heel lang maar kost natuurlijk wel wat tijd. Wanneer de vlucht op tijd is geen probleem, dan is er voldoende tijd, bij vertraging van meer dan 30 minuten wordt het heel krap. Ik denk dat dit al geboekt is? Want anders zou ik ook hier voor een eerdere vlucht hebben gekozen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 5 juni 2019 @ 21:52:40 #122
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187280256
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:49 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, hoe kunnen ze in zo'n korte tijdsbestek bagage doorlabelen?
Je bagage is niet zo heel lastig, een uur is echt wel voldoende, mits de vlucht op tijd is, en eventueel als er veel overstappers zijn wacht men een paar minuten om de bagage alsnog op tijd aan boord te krijgen.
Daarom hoef je eigenlijk ook nooit te rennen naar de gate bij een overstap om een connectie te halen, de luchtvaartmaatschappij zal bij vertraging vooraf al hebben bepaald of je een connectie kan halen of niet, dan kan je nog zo snel zijn, je kan dan al van boord gehaald zijn en dan niet meer mee kunnen omdat ze e.e.a. al in gang hebben gezet.
En als ze bepaald hebben dat je de vlucht kan halen zal men echt wel een paar minuten wachten, want anders zal men de bagage van boord moeten halen wat ook veel tijd kost. Je moet het niet te gek maken natuurlijk, maar ik ren nooit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 21:54:11 #123
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187280284
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hier geldt hetzelfde voor als voor de vlucht vanuit Denpasar naar Kuala Lumpur en dan een overstap van 1 uur op een KLM vlucht.
Ook in Singapura vindt de veiligheidscontrole plaats aan de gate, dus je loopt vanuit het vliegtuig in principe zo de terminal in en je kan na de volgende gate.
Nu moet worden gezegd dat de vluchten uit Indonesië weer zogenoemde risicovluchten zijn en er kans is op een controle bij het uitstappen en dan wordt iedereen van die vlucht door een poortje en de handbagage door de scanner geleid met agenten die in de gaten houden of men de controle niet ontloopt. Wanneer je met een low cost airliner vliegt is dit bijna gegarandeerd, met een Singapore Airlines zijn dit zogenoemde spot controles en is het soms wel en soms niet. Deze controles duren niet heel lang maar kost natuurlijk wel wat tijd. Wanneer de vlucht op tijd is geen probleem, dan is er voldoende tijd, bij vertraging van meer dan 30 minuten wordt het heel krap. Ik denk dat dit al geboekt is? Want anders zou ik ook hier voor een eerdere vlucht hebben gekozen.
Is al geboekt. Ik denk dat we het erop wagen. De heenvlucht is ruim 2 uur overstappen vanuit dusseldorf. Dus dat is wel prima.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:02:51 #124
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187280465
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

Is al geboekt. Ik denk dat we het erop wagen. De heenvlucht is ruim 2 uur overstappen vanuit dusseldorf. Dus dat is wel prima.
Je kan natuurlijk altijd Singapore Airlines nog benaderen of ze je op de SQ947 willen zetten, die gaat om 20.00 uur, en heb je ook nog de hele dag in Bali en heb je wat ruimer de tijd.
Ik zou me anders niet teveel zorgen maken, de overstap is haalbaar en door padding van vluchtschema's van Singapore Airlines zijn de vluchten uit Bali over het algemeen niet vertraagd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 22:08:23 #125
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187280586
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk altijd Singapore Airlines nog benaderen of ze je op de SQ947 willen zetten, die gaat om 20.00 uur, en heb je ook nog de hele dag in Bali en heb je wat ruimer de tijd.
Ik zou me anders niet teveel zorgen maken, de overstap is haalbaar en door padding van vluchtschema's van Singapore Airlines zijn de vluchten uit Bali over het algemeen niet vertraagd.
Kan er altijd een mailtje aan wagen. Maar aan de andere kant, indien het efficient gaat dan heb ik liever zo kort mogelijk. De heenreis doen we in totaal in 16u over en terug 22u. Ben heel benieuwd wat ik daarvan ga vinden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:00:23 #126
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_187296100
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:39 schreef Renesite het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure :7

[ afbeelding ]
Minimum Connection Time voor SIN is op een vlucht met SQ 45 minuten. Dus dat moet te halen zijn. Verder worden tickets met overstappen enkel verkocht als de overstaptijden voldoen aan de MCT van de transit luchthavens. Je moet uiteraard wel op tijd uit DPS vertrekken.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:03:51 #127
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187296199
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsof iemand voor de lol even zijn/haar tas 10 rijen verderop plaatst? Grapjas.
Iedereen plaatst zijn of haar tas boven eigen rij zo lang daar ruimte is.
Er zijn mensen die dat doen, ja. Die plaatsen hun bagage voorin het vliegtuig zodat ze ‘m er net voor de ingang uit kunnen halen.
Ik weet niet welke actie meer tokkie is.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 6 juni 2019 @ 22:04:59 #128
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187296231
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:00 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Minimum Connection Time voor SIN is op een vlucht met SQ 45 minuten. Dus dat moet te halen zijn. Verder worden tickets met overstappen enkel verkocht als de overstaptijden voldoen aan de MCT van de transit luchthavens. Je moet uiteraard wel op tijd uit DPS vertrekken.
Ja klopt. Las ik ook. Denk dat we het maar zo houden. Anders moet SA zelf omboeken. Gok niet dat we de enige Nederlanders Duitsers/Zwitsers (Zurich/Dusseldorf) zijn vanaf Bali
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187298378
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:49 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, hoe kunnen ze in zo'n korte tijdsbestek bagage doorlabelen?
ze plakken er een paar labels op: transfer en short connection, als het dan goed is doen ze je tas/koffer er als laatste in en als eerste eruit.
wel eens meegemaakt dat ik stond te wachten omdat ik zelf de bagage mee moest nemen en opnieuw inchecken en kwamen er maar 4 tassen op de band en werd daarna omgeroepen dat de band kapot was (meestal op dezelfde tijd was dat, zo rond koffietijd) maar gelukkig waren 2 van de 4 wel mijn tassen. nog nooit zo opgelucht doorgelopen
  vrijdag 7 juni 2019 @ 19:13:55 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187309167
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:04 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja klopt. Las ik ook. Denk dat we het maar zo houden. Anders moet SA zelf omboeken. Gok niet dat we de enige Nederlanders Duitsers/Zwitsers (Zurich/Dusseldorf) zijn vanaf Bali
Uiteraard moet SQ je omboeken. En nee je bent mogelijk niet de enige, maar men kan vliegtuigen echt niet altijd laten wachten omdat er zogenoemde slottijden zijn die anders vervallen en opnieuw aangevraagd moeten worden, wat dan vertraging oplevert en ook voor de terugvlucht weer vertraging kan opleveren omdat ook die slottijden niet gehaald worden en dan andere connecties die niet gehaald worden.

Je kan het natuurlijk zo houden, en bij geen vertraging ga jij en je bagage het allemaal wel redden, maar ik kies er bij lange intercontinentale vluchten persoonlijk altijd, waar mogelijk, voor wat langere connectie tijden, temeer ook omdat ik niet zomaar opeens een dag later op een bestemming kan zijn, daar zit nog een logistiek proces achter.
Binnen Europa op korte waar meer mogelijkheden zijn ga ik natuurlijk niet zelf achterlijk lange overstaptijden inbouwen, al heb ik soms mijn bedenkingen bij de minimale connectie tijden die worden aangeboden, al blijft mijn motto ik ga niet rennen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 21:46:33 #131
258802 Yreal
henk..!
pi_187312042
45 min minimum connectie op Frankfurt :')
pi_187315650
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:04 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja klopt. Las ik ook. Denk dat we het maar zo houden. Anders moet SA zelf omboeken. Gok niet dat we de enige Nederlanders Duitsers/Zwitsers (Zurich/Dusseldorf) zijn vanaf Bali
https://www.airportia.com/flights/sq949/

De vlucht is gemiddeld 4,5 minuten vertraagd met -zo te zien- geen uitschieters.

Mocht het toch gebeuren, dan boeken ze je uiteraard om. Er staat dan bij de aankomst gate in Singapore iemand klaar met een nieuwe boarding pass. Staat er niemand dan loop je naar de transfer desk. Bij de transfer desk is er doorgaans wat onderhandelings ruimte: misschien dat je liever een hotel neemt en over 12 uur vertrekt, dan dat je 5 uur lang op de luchthaven moet rondhangen.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 19:21:44 #133
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187324050
Wat zijn in de A380 van Emirates een beetje de betere economie stoelen? Ik reis aankomende tijd 3 keer met Emirates in dit type. Ik reis alleen....
pi_187324133
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:21 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn in de A380 van Emirates een beetje de betere economie stoelen? Ik reis aankomende tijd 3 keer met Emirates in dit type. Ik reis alleen....
Seatguru.com
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 8 juni 2019 @ 19:49:44 #135
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187324625
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Seatguru.com
Die veelal helemaal niet up-to-date is.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 8 juni 2019 @ 19:56:08 #136
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187324725
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:49 schreef static het volgende:

[..]

Die veelal helemaal niet up-to-date is.
Klopt. Vandaar de vraag naar ervaringen en meningen van mensen hier.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 20:27:02 #137
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_187325235
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Seatguru.com
Probeer een stoel te krijgen in het voorste compartiment. Dat is veruit het rustigste met het minste geloop. Stoelen daar zijn ook comfortabel breed en 34 inch pitch.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 8 juni 2019 @ 20:28:39 #138
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187325264
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 20:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Probeer een stoel te krijgen in het voorste compartiment. Dat is veruit het rustigste met het minste geloop. Stoelen daar zijn ook comfortabel breed en 34 inch pitch.
Thnx!
  zondag 9 juni 2019 @ 00:46:52 #139
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_187330270
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:49 schreef static het volgende:

[..]

Die veelal helemaal niet up-to-date is.
Prima, ook goed. Pas dan ook eveven de OP aan en haal de verwijzing daar naartoe eruit. :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 9 juni 2019 @ 01:07:56 #140
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187330559
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 00:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Prima, ook goed. Pas dan ook eveven de OP aan en haal de verwijzing daar naartoe eruit. :)
Zit er al zo'n 11 jaar in, schiet de mods hier eens aan. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 12:04:58 #141
45833 crew  Fogel
pi_187333539
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 01:07 schreef static het volgende:

[..]

Zit er al zo'n 11 jaar in, schiet de mods hier eens aan. :)
Seatguru is zo’n beetje de defacto standaard voor .

Als iemand een beter alternatief dan seatguru weet hoor ik dat graag en dan gooi ik het in de OP.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 9 juni 2019 @ 12:20:51 #142
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187333727
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 12:04 schreef Fogel het volgende:
Seatguru is zo’n beetje de defacto standaard voor .
Maar vaak compleet outdated.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 10 juni 2019 @ 20:58:18 #143
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187359641
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 21:46 schreef Yreal het volgende:
45 min minimum connectie op Frankfurt :')
Ja die 45 minuten is wat kort... Als je aankomt bij de A-gates bij een bus gate, naar Terminal B moet inclusief trap/lift en tunnel en vervolgens paspoortcontrole dan ga je dat never nooit niet redden.
De kans dat ik zoiets dergelijks boek is ook echt uitgesloten, naast dat het eigenlijk uitgesloten is dat ik zelf iets bij Lufthansa boek.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 10 juni 2019 @ 21:22:17 #144
258802 Yreal
henk..!
pi_187360262
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ja die 45 minuten is wat kort... Als je aankomt bij de A-gates bij een bus gate, naar Terminal B moet inclusief trap/lift en tunnel en vervolgens paspoortcontrole dan ga je dat never nooit niet redden.
De kans dat ik zoiets dergelijks boek is ook echt uitgesloten, naast dat het eigenlijk uitgesloten is dat ik zelf iets bij Lufthansa boek.
Dat overleef ik wel, alleen dat je nooit milles krijgt bij Lufthansa... man man
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 22:02:10 #145
45833 crew  Fogel
pi_187361237
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 12:20 schreef static het volgende:

[..]

Maar vaak compleet outdated.
Welke site gebruik jij?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 13 juni 2019 @ 16:45:38 #146
486120 extra-dun
Amsterdam - 22 - HvA - Techno
pi_187406777
Ik google vaak reviews; genoeg plekken op het internet zoals The Points Guy en OneMileAtATime waar ze ook regelmatig economy reviewen
pi_187425188
heb je een visum nodig om oekraine binnen te komen?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 14 juni 2019 @ 22:14:51 #148
39237 crew  H_T
2733
pi_187426413
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:05 schreef Chunees het volgende:
heb je een visum nodig om oekraine binnen te komen?
Volgens ANWB niet zolang je op tijd weer vertrekt

[ Bericht 5% gewijzigd door H_T op 15-06-2019 01:01:43 ]
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:30:41 #149
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187426712
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:05 schreef Chunees het volgende:
heb je een visum nodig om oekraine binnen te komen?
Een Nederlands paspoort is voldoende. En als dit een eerste trip is doet men niet lastig en stempelt men je zo binnen. Men stempelt overigens achterin je paspoort, dit zodat men snel kan zien hoe vaak je geweest bent.
Ook bij meer dan 62 stempels doet men eigenlijk niet moeilijk, al zal men inmiddels heus wel weten dat dit echt geen toerist bezoeken zijn... Men is er echter niet bij gebaat om mensen met een EU paspoort het lastig te gaan maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 20:41:33 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_187441750
@ozzietukker

Stomme vraag, maar ben een beetje in de war omdat dit wel aangeboden wordt.

Ticket naar Bali via Singapore. Amsterdam - Singapore is met KLM en Singapore - Bali is met Singapore Airlines. Maar het is niet dezelfde maatschappij of alliance, gaat dat met vertraging dan wel goed of ben je met 2 uur vertraging het bokje?

Ga hier geen risico mee nemen, reis met kinderen. Dus als het niet gaat kies ik een duurder ticket die wel met dezelfde alliance gaat.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:20:21 #151
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187443922
Als je alles in 1 ticket boekt bij dezelfde aanbieder (dus Amsterdam - Bali), dan lijkt me dat geen probleem. Maar als je 2 tickets boekt, dan heb je een probleem bij vertraging. Zo simpel is het volgens mij :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:26:03 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_187444029
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:20 schreef flipsen het volgende:
Als je alles in 1 ticket boekt bij dezelfde aanbieder (dus Amsterdam - Bali), dan lijkt me dat geen probleem. Maar als je 2 tickets boekt, dan heb je een probleem bij vertraging. Zo simpel is het volgens mij :)
Had in de tussentijd alvast wat verder gekeken, o.a. op insideflyer. En daar kwam ik op dezelfde conclusie uit.

Dus 2.5 weken Bali geboekt voor het mooie bedrag van 1928 euro (4 tickets)
  zondag 16 juni 2019 @ 10:48:36 #153
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187450676
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Had in de tussentijd alvast wat verder gekeken, o.a. op insideflyer. En daar kwam ik op dezelfde conclusie uit.

Dus 2.5 weken Bali geboekt voor het mooie bedrag van 1928 euro (4 tickets)
Zolang er niet staat dat je 2 aparte tickets boekt dan is het één reisschema en dan is de Online Ticket Aanbieder (OTA) verantwoordelijk voor het goed verloop van de aangeboden reis.
Wat wel kan zijn bij eventuele vertraging is dat een luchtvaartmaatschappij je mogelijk niet direct wil helpen en je doorverwijst naar de partij waar je geboekt hebt. Die zijn officieel de enige die mogen omboeken.
Dat laatste geldt trouwens ook als je alles met KLM vliegt en er vindt een wijziging of vertraging plaats, officieel moet je contact opnemen met de OTA als je daarmee geboekt hebt, al moet ik zeggen dat KLM over het algemeen mij direct helpt zeker bij vertragingen.

Wel zal mogelijk de EU Claim regeling niet gelden bij vertragingen van de terugreis omdat Singapore Airlines daar niet onder valt. Al moet dat natuurlijk niet je uitgangspunt zijn om ergens te boeken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 16 juni 2019 @ 13:00:01 #154
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_187452588
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Had in de tussentijd alvast wat verder gekeken, o.a. op insideflyer. En daar kwam ik op dezelfde conclusie uit.

Dus 2.5 weken Bali geboekt voor het mooie bedrag van 1928 euro (4 tickets)
Maar dan dus ook geen doorgelabelde bagage .....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 16 juni 2019 @ 13:59:31 #155
387249 exelletor
exelleren?
pi_187453425
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Maar dan dus ook geen doorgelabelde bagage .....
Hoe zo niet? Singapore airlines en KLM zijn gewoon partners.
  zondag 16 juni 2019 @ 14:53:12 #156
258802 Yreal
henk..!
pi_187454062
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:41 schreef Blik het volgende:
@:ozzietukker

Stomme vraag, maar ben een beetje in de war omdat dit wel aangeboden wordt.

Ticket naar Bali via Singapore. Amsterdam - Singapore is met KLM en Singapore - Bali is met Singapore Airlines. Maar het is niet dezelfde maatschappij of alliance, gaat dat met vertraging dan wel goed of ben je met 2 uur vertraging het bokje?

Ga hier geen risico mee nemen, reis met kinderen. Dus als het niet gaat kies ik een duurder ticket die wel met dezelfde alliance gaat.
Ligt eraan op het op hetzelfde ticket is.

Er is wel een codeshare overeenkomst tussen de twee.
pi_187471578
ik heb via opodo tickets geboekt,maar waar kan ik de tickets vinden?
pi_187473609
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 17:09 schreef Chunees het volgende:
ik heb via opodo tickets geboekt,maar waar kan ik de tickets vinden?
Bij de slechte reviews die ik via een snelle Google search vind?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 18 juni 2019 @ 05:46:30 #159
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187479955
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 17:09 schreef Chunees het volgende:
ik heb via opodo tickets geboekt,maar waar kan ik de tickets vinden?
Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik blijf me wel telkens weer afvragen waarom mensen nog steeds vliegtickets boeken op van die shady sites :'). Geen persoonlijke kritiek dit verder, gewoon enorme verbazing nu ik lees dat iemand het weer eens gedaan heeft.

Speltip nummer 1: boek altijd via de luchtvaartmaatschappij zelf (of een grote, populaire, betrouwbare website als Expedia).
Speltip nummer 2: als je besluit speltip nummer 1 te negeren, zoek dan in ieder geval even wat reviews op.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:38:18 #160
258802 Yreal
henk..!
pi_187480775
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 05:46 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik blijf me wel telkens weer afvragen waarom mensen nog steeds vliegtickets boeken op van die shady sites :'). Geen persoonlijke kritiek dit verder, gewoon enorme verbazing nu ik lees dat iemand het weer eens gedaan heeft.

Speltip nummer 1: boek altijd via de luchtvaartmaatschappij zelf (of een grote, populaire, betrouwbare website als Expedia).
Speltip nummer 2: als je besluit speltip nummer 1 te negeren, zoek dan in ieder geval even wat reviews op.
Paar euro winnen, al kunnen ze soms heeeeeeeeeel goedkoop zijn of routings maken die de airline zelf niet doet.

Vb 1: air malta in de zomervakantie retour 90 via een ota, 170 bij air malta.

Vb 2: mijn geliefde eu-athene-eu met a3 kan alleen via een ota.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 14:16:09 #161
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187484884
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Paar euro winnen, al kunnen ze soms heeeeeeeeeel goedkoop zijn of routings maken die de airline zelf niet doet.

Vb 1: air malta in de zomervakantie retour 90 via een ota, 170 bij air malta.

Vb 2: mijn geliefde eu-athene-eu met a3 kan alleen via een ota.
Ik begrijp ook wel dat het initieel om het geld gaat, maar was al een stapje verder. Als alle reviews zijn van "tickets nooit ontvangen" "vlucht last minute gecanceld" "wij mochten als enigen niet mee op de vlucht" "onze vlucht werd geannuleerd en we moesten zelf nieuwe tickets boeken" "we mochten niet mee en de enige optie was om dure tickets te boeken bij de vliegmaatschappij aan de balie", hoe is het het dan nog steeds waard om die paar duiten te besparen _O-?
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_187486643
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 05:46 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik blijf me wel telkens weer afvragen waarom mensen nog steeds vliegtickets boeken op van die shady sites :'). Geen persoonlijke kritiek dit verder, gewoon enorme verbazing nu ik lees dat iemand het weer eens gedaan heeft.

Speltip nummer 1: boek altijd via de luchtvaartmaatschappij zelf (of een grote, populaire, betrouwbare website als Expedia).
Speltip nummer 2: als je besluit speltip nummer 1 te negeren, zoek dan in ieder geval even wat reviews op.
mijn reden is simpel
paypal+storneren=gratis tickets >:)
  dinsdag 18 juni 2019 @ 16:20:34 #163
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_187486996
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 05:46 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik blijf me wel telkens weer afvragen waarom mensen nog steeds vliegtickets boeken op van die shady sites :'). Geen persoonlijke kritiek dit verder, gewoon enorme verbazing nu ik lees dat iemand het weer eens gedaan heeft.

Speltip nummer 1: boek altijd via de luchtvaartmaatschappij zelf (of een grote, populaire, betrouwbare website als Expedia).
Speltip nummer 2: als je besluit speltip nummer 1 te negeren, zoek dan in ieder geval even wat reviews op.
Ik werk als grondsteward en ik heb echt ruzie gehad aan de balie om dingen die zo'n derde partij flikt. Bijvoorbeeld ruimbagage koffers die nooit zijn geboekt bij de luchtvaartmaatschappij maar waarbij de passagier wel een factuur heeft dat het is geboekt. Vaak van die reissites waarvan vrij weinig mensen het bestaan er vanaf weten.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_187487005
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 16:02 schreef Chunees het volgende:

[..]

mijn reden is simpel
paypal+storneren=gratis tickets >:)
}:|
Moet je overigens wel een ticket hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2019 16:21:48 ]
  dinsdag 18 juni 2019 @ 17:12:27 #165
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187487964
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 16:20 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Ik werk als grondsteward en ik heb echt ruzie gehad aan de balie om dingen die zo'n derde partij flikt. Bijvoorbeeld ruimbagage koffers die nooit zijn geboekt bij de luchtvaartmaatschappij maar waarbij de passagier wel een factuur heeft dat het is geboekt. Vaak van die reissites waarvan vrij weinig mensen het bestaan er vanaf weten.
Ik kan me voorstellen dat het voor jullie allebei even frustrerend is. Uiteindelijk zitten jullie beiden in hetzelfde schuitje: bedonderd door een derde partij.

Ben wel benieuwd wie er dan uiteindelijk 'wint'? Hebben jullie als vliegmaatschappij dan toch het laatste woord, worden er compromissen gesloten?
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  dinsdag 18 juni 2019 @ 17:57:28 #166
258802 Yreal
henk..!
pi_187488680
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 14:16 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Ik begrijp ook wel dat het initieel om het geld gaat, maar was al een stapje verder. Als alle reviews zijn van "tickets nooit ontvangen" "vlucht last minute gecanceld" "wij mochten als enigen niet mee op de vlucht" "onze vlucht werd geannuleerd en we moesten zelf nieuwe tickets boeken" "we mochten niet mee en de enige optie was om dure tickets te boeken bij de vliegmaatschappij aan de balie", hoe is het het dan nog steeds waard om die paar duiten te besparen _O-?
Dingen als niet ontvangen kan je natuurlijk vrij snel zelf afmaken, annuleringen had je anders ook gehad.

Maar goed, meeste beefs met ota' s zijn mensen die hun tickets willen veranderen en dat kan niet.

Niet dat ik niet kan genieten van een beetje edreams opnaaien, maar zo vreselijk is het Allemaal niet. Bij de echte louche tokos zal je mij ook niet zien.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 20:13:41 #167
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_187490833
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 17:12 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het voor jullie allebei even frustrerend is. Uiteindelijk zitten jullie beiden in hetzelfde schuitje: bedonderd door een derde partij.

Ben wel benieuwd wie er dan uiteindelijk 'wint'? Hebben jullie als vliegmaatschappij dan toch het laatste woord, worden er compromissen gesloten?
Ik heb altijd de instructie gekregen en gevolgd om de passagiers er toch voor te laten betalen, er volgt sowieso een betaalbon maar of dat gedeclareerd kan worden is vraag nummer 2.
Hoewel ik mensen laat betalen weet ik ook dondersgoed dat mensen goed geld betalen om op reis te kunnen en dat ieder dubbeltje telt, maar het is altijd de beste optie om bij de airline te boeken. Tuurlijk heb ik ook gehad dat mensen een koffer boeken via de site van de airline en dat het niet door is gekomen maar je hoeft mij maar 1 legitiem factuur te laten zien en met 1 belletje naar mijn leidinggevende die meekijkt met mijn systeem is het opgelost met een knipoog.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 21:15:40 #168
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187491769
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:13 schreef G-Pier het volgende:
maar het is altijd de beste optie om bij de airline te boeken.
Tja maar zoals aangegeven is dat echt niet altijd mogelijk omdat OTA dingen kunnen die luchtvaartmaatschappijen zelf niet aanbieden of in ieder geval niet tegen de prijs in die boekingsklasse en moet je lopen kloten met allemaal enkeltjes. En ik kan je verzekeren dat dat niet helpt in de prijs, dus dat doen we dan maar niet.

Nu snap ik dat voor een simpele retourvlucht de paar euro's die je bespaard bij een OTA het misschien niet opwegen, al kan het weer zijn dat iemand geen credit card heeft en je bij een OTA wel met IDEAL kan betalen.

Persoonlijk boek ik veel rechtstreeks, maar zo af en toe ook bij een OTA, al weet ik dan wel weer welke partij er achter zit en zitten achter die merknamen van OTA eigenlijk maar enkele partijen die daadwerkelijk de tickets boeken en uitgeven, zo groot is dat wereldje nu ook weer niet.
Zo heb ik dan ook nooit problemen bij uitvoer van vluchten, althans niet voor tickets die er eventueel niet zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 22:41:05 #169
387249 exelletor
exelleren?
pi_187493489
Ik heb de meeste reizen van dit jaar geboekt bij Travix, een OTA bekend van onder andere CheapTickets en Vliegwinkel.nl. Soms zijn ze tot wel 75% goedkoper en bij hun weet ik ten minste wat voor boekingsproces ik kan verwachten.
pi_187495911
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:41 schreef exelletor het volgende:
Ik heb de meeste reizen van dit jaar geboekt bij Travix, een OTA bekend van onder andere CheapTickets en Vliegwinkel.nl. Soms zijn ze tot wel 75% goedkoper en bij hun weet ik ten minste wat voor boekingsproces ik kan verwachten.
Kan ik me nou niet voorstellen. Wat die gasten vragen slaat helemaal nergens op.
  woensdag 19 juni 2019 @ 23:18:54 #171
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187512289
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2019 01:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kan ik me nou niet voorstellen. Wat die gasten vragen slaat helemaal nergens op.
De merken cheaptickets en vliegwinkel klinken mij ook niet bekend als dat zij goedkoop zijn.

Vaak zijn de buitenlandse OTA, bijvoorbeeld uit Griekenland, relatief goedkoop. Mooie van deze OTA is dat wij in Nederland deze met credit card of Ideal kunnen betalen en zij de tickets dus cash afrekenen bij de luchtvaartmaatschappijen. Ik heb daarom wel een idee waarom men de tickets goedkoper kan aanbieden dan de luchtvaartmaatschappij zelf...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187513769
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2019 01:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kan ik me nou niet voorstellen. Wat die gasten vragen slaat helemaal nergens op.
Het werkt niet heel anders dan bij eDreams in het verleden. De kunst is om korting op korting te stapelen. Die ota's proberen voor de reguliere consument goedkoop te lijken. Omdat mensen de website van KLM kunnen vinden, biedt CheapTickets standaard ¤17 korting bovenop de kale KLM prijs. Deze korting verdienen ze terug door hun boekingskosten van ¤28. Maar als je deze actie combineert met bijvoorbeeld hun MasterCard actie waarbij je ¤30 korting krijgt, dan ben je toch wel een paar % goedkoper uit dan bij andere ota's die je op Skyscanner ziet. Ingewikkelder is het om de prijs verder naar beneden te drukken door gebruik te maken van hun "mobile only" kortingen, kortingscodes etc.
pi_187832578
Iemand al veelvuldig gevlogen met Ryanair? Met m'n stomme kop niet eerst (hand)bagageafmetingen gecheckt voordat ik boekte. De weekendtassen die ik heb zijn net wat groter dan de gestelde afmetingen (40x20x25cm). Hoe streng wordt hiermee omgegaan en wat is de consequentie als je tas dus net iets te groot blijkt? Persoonlijk denk ik, wat interesseert Ryanair het hoe groot mijn tas is, ik schuif 'm gewoon onder m'n stoel.
(Waarom doe ik zo moeilijk - omdat ik maar 4 dagen ga en het echt bijzonder nutteloos vind om voor die dagen een compleet nieuwe koffer/tas te gaan kopen waar ik dan weer opbergruimte voor moet gaan vinden in mijn ieniemienie appartement)
  dinsdag 9 juli 2019 @ 19:10:39 #174
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187833247
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 18:29 schreef Geenidee.nl het volgende:
Iemand al veelvuldig gevlogen met Ryanair? Met m'n stomme kop niet eerst (hand)bagageafmetingen gecheckt voordat ik boekte. De weekendtassen die ik heb zijn net wat groter dan de gestelde afmetingen (40x20x25cm). Hoe streng wordt hiermee omgegaan en wat is de consequentie als je tas dus net iets te groot blijkt? Persoonlijk denk ik, wat interesseert Ryanair het hoe groot mijn tas is, ik schuif 'm gewoon onder m'n stoel.
(Waarom doe ik zo moeilijk - omdat ik maar 4 dagen ga en het echt bijzonder nutteloos vind om voor die dagen een compleet nieuwe koffer/tas te gaan kopen waar ik dan weer opbergruimte voor moet gaan vinden in mijn ieniemienie appartement)
Het is simpel. Je zal niet iedere keer in detail gecontroleerd worden, maar als ze je controleren dan betaal je idiote prijzen om je koffer toch mee te kunnen nemen en mag je niet achteraf komen huilen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 9 juli 2019 @ 20:09:08 #175
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187834450
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:10 schreef XL het volgende:

[..]

Het is simpel. Je zal niet iedere keer in detail gecontroleerd worden, maar als ze je controleren dan betaal je idiote prijzen om je koffer toch mee te kunnen nemen en mag je niet achteraf komen huilen.
Dit en niet anders inderdaad.

Al snap ik natuurlijk het onbegrip wel, waar je op de heenweg er zonder problemen mee weg komt moet je op de terugweg opeens bijbetalen en kan je ook niet meer terug want je moet naar huis dat geeft een wrang gevoel.
Moet worden gezegd, mij is dat nog nimmer overkomen in al die jaren dat ik vlieg.

Tip, ga niet te vroeg in de rij staan voordat het boarden begint, men gaat dan de rij af struinen op zoek naar slachtoffers, als je er een beetje omheen staat zodat het niet duidelijk is dat je op die vlucht zit spreken ze jouw op dat moment niet aan. (En dan is er alle tijd om je nog bij te laten betalen). Natuurlijk echt te grote trolly's worden tijdens het boardingproces nog wel gechecked, maar als het op het randje is dat het niet direct te zien is en het boardingproces loopt op zijn einde en is er minder tijd dan is dit de beste kans dat men het laat gaan. (En wat een medewerker ook zegt dat ze alles controleren, dat is simpelweg niet waar, want de afhandelingspartner wordt echt wel afgerekend op op tijd vertrekken, als er een vertraging is in het boardingproces en er staan geen inkomsten uit over bagage tegenover (ook een belangrijk punt) dan ga je dus niet het risico nemen als medewerker van de afhandelingspartner om de vlucht te vertragen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187848026
kan je een axe deo van 150ml meenemen bij ukraine airlines?
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
  woensdag 10 juli 2019 @ 16:57:28 #177
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187848197
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 16:47 schreef Chunees het volgende:
kan je een axe deo van 150ml meenemen bij ukraine airlines?
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
https://www.flyuia.com/ua(...)ked-and-hand#luggage en dan op 'security rules for liquids' klikken laat in een pdf max. 100 ml zien.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_187848471
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2019 16:57 schreef RockNijntje het volgende:
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
  woensdag 10 juli 2019 @ 17:24:37 #179
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187848662
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:14 schreef Chunees het volgende:

[..]

moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
Hehe, lekker passief agressief. Voor zo ver ik weet maakt het vliegmaatschappijen niets uit of iets in de originele verpakking zit, als je maar niet over die 100 ml heen gaat. Maar hoe was je van plan deodorant in een potje te stoppen?
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  woensdag 10 juli 2019 @ 17:44:21 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187849029
quote:
11s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:24 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Hehe, lekker passief agressief. Voor zo ver ik weet maakt het vliegmaatschappijen niets uit of iets in de originele verpakking zit, als je maar niet over die 100 ml heen gaat. Maar hoe was je van plan deodorant in een potje te stoppen?
Nou ja, dan sproei je het daarin natuurlijk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 10 juli 2019 @ 18:21:22 #181
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187849524
quote:
99s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:44 schreef XL het volgende:

[..]

Nou ja, dan sproei je het daarin natuurlijk.
Oh ik zat aan spuitdeodorant te denken.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  Moderator woensdag 10 juli 2019 @ 20:02:36 #182
45833 crew  Fogel
pi_187851139
De verpakking zelf moet max 100ml zijn. Scheelt veel gezeik met ‘ja maar mijn 200ml is half leeg, dus doe niet
Hoe vol of leeg een verpakking van maximum 100ml maakt geen donder uit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 10 juli 2019 @ 21:56:00 #183
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187853594
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:02 schreef Fogel het volgende:
De verpakking zelf moet max 100ml zijn. Scheelt veel gezeik met ‘ja maar mijn 200ml is half leeg, dus doe niet
Hoe vol of leeg een verpakking van maximum 100ml maakt geen donder uit.
En daarom heb je dus ook reistoiletartikelen die qua maximale inhoud ruim onder die regels zit.

Niet dat de regels ergens op slaan, maar het heeft bijzonder weinig zin om de richtlijn niet op te volgen, want ongetwijfeld komt er hier en daar wel een keer een verpakking doorheen, dat is geen garantie voor elke vlucht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187878684
Heeft iemand ervaring met het vliegen met Jet Time?

Zelf heb ik pas 2 keer gevlogen, beide keren met Transavia.
Bij mijn komende vlucht had ik ook Transavia geboekt en nu blijkt dat Transavia in de drukke zomermaanden een vliegtuig van Jet Time met bemanning heeft ingehuurd om voor Transavia te vliegen, maar ik kan vrij weinig Nederlandse ervaringen over die maatschappij vinden op internet.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 11:23:44 #185
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187878826
Wat maakt het uit? Je hebt geboekt dus geen keuze.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 12 juli 2019 @ 13:45:21 #186
387249 exelletor
exelleren?
pi_187881244
Vanochtend zou Stobart Air mijn KLM vlucht uitvoeren. Bij de gate bleek het vliegtuig een technisch mankement te hebben, dus zijn we een paar uur later met Cityhopper vertrokken. Kan gebeuren, maar een nadeel is wel dat KLM nieuwe bemanning moet regelen, omdat Stobart Air eigen personeel heeft dat niet met toestellen van KLM mag vliegen.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 14:14:22 #187
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187881707
Bedankt voor de mededeling.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator vrijdag 12 juli 2019 @ 14:19:23 #188
45833 crew  Fogel
pi_187881785
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:14 schreef static het volgende:
Bedankt voor de mededeling.
Ja jij ook. Kan het weer gewoon ontopic verder.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 12 juli 2019 @ 15:18:46 #189
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187882781
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:19 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja jij ook. Kan het weer gewoon ontopic verder.
:D Fogel die probeert static, of all people, even op zijn plek te zetten _O_

* flipsen pakt popcorn. En iets te doen voor de komende 2 weken wegens een forum-ban }:|
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator vrijdag 12 juli 2019 @ 15:20:45 #190
45833 crew  Fogel
pi_187882813
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:18 schreef flipsen het volgende:

[..]

:D Fogel die probeert static, of all people, even op zijn plek te zetten _O_

* flipsen pakt popcorn. En iets te doen voor de komende 2 weken wegens een forum-ban }:|
Jij hebt ook niks nuttigs te melden? }:|
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_187885501
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:18 schreef flipsen het volgende:

[..]

:D Fogel die probeert static, of all people, even op zijn plek te zetten _O_

En terecht met zijn manier van reageren lol
pi_187889241
Ik heb een vraag over de Drop & Go op Eindhoven Airport.

Is het voldoende om online in te checken bij Transavia om vervolgens op het vliegveld zelfstandig de ruimbagage in te checken bij zo'n Drop & Go punt?
Of moet je je ook nog ergens bij een balie melden? Naast de handbagagecontrole en gate.
En worden die Drop & Go's duidelijk aangegeven?
  vrijdag 12 juli 2019 @ 21:55:56 #193
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_187890486
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 20:44 schreef -Wereld- het volgende:
Ik heb een vraag over de Drop & Go op Eindhoven Airport.

Is het voldoende om online in te checken bij Transavia om vervolgens op het vliegveld zelfstandig de ruimbagage in te checken bij zo'n Drop & Go punt?
Of moet je je ook nog ergens bij een balie melden? Naast de handbagagecontrole en gate.
En worden die Drop & Go's duidelijk aangegeven?
Ja dat is voldoende.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_187901064
Is het iemand ooit wel eens gelukt om een Brussel airlines tickets te boeken met een trein segment? Krijg het met geen mogelijk aan de praat, en als het al werkt is het Schiphol-brussel-ergens, voor 4x de prijs van brussel-ergens. Dat terwijl ze adverteren met gratis trein....
  zaterdag 13 juli 2019 @ 20:24:06 #195
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187905055
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:52 schreef Yreal het volgende:
Is het iemand ooit wel eens gelukt om een Brussel airlines tickets te boeken met een trein segment? Krijg het met geen mogelijk aan de praat, en als het al werkt is het Schiphol-brussel-ergens, voor 4x de prijs van brussel-ergens. Dat terwijl ze adverteren met gratis trein....
Ik had hier nog nooit van gehoord, gratis trein naar Brussel, maar het lukt inderdaad niet echt om een segment te krijgen waarbij de treinverbinding werkt, want dan geeft het systeem aan dat het niet mogelijk is om een prijs te bepalen.

Ik vraag mij wel af of Brussel Airlines het echt zo goedkoop (lees gratis) kan aanbieden, want de intercity naar Brussel vanaf Amsterdam kost ook geld, en hoewel ze ongetwijfeld niet het volle tarief zullen betalen kan het voor Europa tickets eigenlijk nooit echt voordelig zijn.
Dat is KLM tegenwoordig met vertrek binnen Europa vanaf Antwerpen of Brussel met de trein eigenlijk ook nooit meer.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 14 juli 2019 @ 01:50:10 #196
258802 Yreal
henk..!
pi_187909841
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 20:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik had hier nog nooit van gehoord, gratis trein naar Brussel, maar het lukt inderdaad niet echt om een segment te krijgen waarbij de treinverbinding werkt, want dan geeft het systeem aan dat het niet mogelijk is om een prijs te bepalen.

Ik vraag mij wel af of Brussel Airlines het echt zo goedkoop (lees gratis) kan aanbieden, want de intercity naar Brussel vanaf Amsterdam kost ook geld, en hoewel ze ongetwijfeld niet het volle tarief zullen betalen kan het voor Europa tickets eigenlijk nooit echt voordelig zijn.
Dat is KLM tegenwoordig met vertrek binnen Europa vanaf Antwerpen of Brussel met de trein eigenlijk ook nooit meer.
Nou was ik momenteel 15¤ kwijt, dus kan me niet voorstellen dat het hun echt iets kost.

Momenteel bezig met een rondje bru-ath-ams om status te bewaren. Maar het is an zich ook niet echt lollig meer om naar Brussel af te reizen nu star alliance een Schiphol lounge heeft geopend.
pi_188110809
Er was gisteren een technisch probleem op Schiphol, waardoor er geen vluchten konden vertrekken. Ik zag dit filmpje over de lange wachtrijen: https://www.nu.nl/275030/(...)ng-vliegverkeer.html Zo te zien is dit bij de check-in en worden de rijen georganiseerd door Schiphol zelf. Er zijn immers medewerkers te zien en afscheidings linten om de rijen te ordenen.

Ik vroeg me af wat het doel is van de wachtrijen. Wordt er bij zo'n calamiteit gewoon ingecheckt? Of worden er aan het begin van de rij vouchers voor hotels en consumptie uitgereikt? Wordt je omgeboekt? Of gebeurt er helemaal niets en claimen de wachtende reizigers zo hun plek in de rangorde voor het moment dat er wel een oplossing komt?

Ik zou zelf de luchthaven weer verlaten als ik een dergelijke chaos zou aantreffen en dan telefoneren/appen met de maatschappij. Maar aangezien Schiphol deze rijen zelf lijkt te organiseren, twijfel ik nu of dit de beste oplossing is. Ben je eerder weg als je op de luchthaven blijft en je in zo'n rij meldt?
pi_188113128
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:49 schreef jaco het volgende:
Er was gisteren een technisch probleem op Schiphol, waardoor er geen vluchten konden vertrekken. Ik zag dit filmpje over de lange wachtrijen: https://www.nu.nl/275030/(...)ng-vliegverkeer.html Zo te zien is dit bij de check-in en worden de rijen georganiseerd door Schiphol zelf. Er zijn immers medewerkers te zien en afscheidings linten om de rijen te ordenen.

Ik vroeg me af wat het doel is van de wachtrijen. Wordt er bij zo'n calamiteit gewoon ingecheckt? Of worden er aan het begin van de rij vouchers voor hotels en consumptie uitgereikt? Wordt je omgeboekt? Of gebeurt er helemaal niets en claimen de wachtende reizigers zo hun plek in de rangorde voor het moment dat er wel een oplossing komt?

Ik zou zelf de luchthaven weer verlaten als ik een dergelijke chaos zou aantreffen en dan telefoneren/appen met de maatschappij. Maar aangezien Schiphol deze rijen zelf lijkt te organiseren, twijfel ik nu of dit de beste oplossing is. Ben je eerder weg als je op de luchthaven blijft en je in zo'n rij meldt?
Als je vlucht op dat moment nog niet geannuleerd is, moet je je nog steeds op dat moment inchecken voor de vlucht. Anders neem je het risico dat het vliegtuig zonder je vertrekt (al werden er uiteindelijk veel vluchten geannuleerd). Waarschijnlijk staat ook een groot deel van de mensen , imo onnodig (aangezien niemand iets wist over de precieze situatie), in de rij om vragen te stellen over de situatie.
  donderdag 25 juli 2019 @ 20:13:48 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188120039
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:49 schreef jaco het volgende:
Ik zou zelf de luchthaven weer verlaten als ik een dergelijke chaos zou aantreffen en dan telefoneren/appen met de maatschappij. Maar aangezien Schiphol deze rijen zelf lijkt te organiseren, twijfel ik nu of dit de beste oplossing is. Ben je eerder weg als je op de luchthaven blijft en je in zo'n rij meldt?
Ik heb vorig jaar bij aankomst ook chaos meegemaakt door sneeuwval. Ik had een doorvlucht naar Dusseldorf en deze was vervallen en zelf omboeken bij een incheckpaal ging niet.
Een blik op de rij bij de reguliere transferbalie en ik wist genoeg dat ik daar niet op ga wachten en in de lounge zal het niet veel beter geweest zijn.

Nu weet ik over het algemeen wel wat de opties voor verschillende vluchten zijn, en of er naar bestemmingen ook alternatieve mogelijkheden zijn. Aangezien het werkgerelateerd is spelen kosten op dat moment net wat minder. In dit geval kon de auto ook prima en was dat zo door mij geregeld. (Het kost natuurlijk wel zelf geld wat je niet altijd vergoed krijgt door de luchtvaartmaatschappij als je prive reist).

Als je op een luchthaven bent zal men je aan een balie overigens wel sneller proberen weg te krijgen, als je niet op de luchthaven bent speelt dat belang voor een luchtvaartmaatschappij wat minder natuurlijk en ben je mogelijk daardoor wel wat later weg, en kan het wachten dus ook weer noodzakelijk zijn.
Want zelfs een KLM Platinum lijn is niet altijd bereikbaar bij dit soort incidenten of grote uitval van vluchten door weersomstandigheden omdat iedereen wat wil regelen. Op een later moment, bijvoorbeeld midden in de nacht is dat trouwens vaak wat beter. Maar je moet op je bestemming natuurlijk maar net kunnen bellen al zijn die oplossingen tegenwoordig prima betaalbaar en werkt waar ook ter wereld zolang je maar wifi of een databundel hebt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_188127143
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 20:13 schreef ozzietukker het volgende:
In dit geval kon de auto ook prima en was dat zo door mij geregeld. (Het kost natuurlijk wel zelf geld wat je niet altijd vergoed krijgt door de luchtvaartmaatschappij als je prive reist).
Goede oplossing als je zelf het iniatief wilt houden en extra kosten geen probleem zijn. Kreeg je dan wel je ingecheckte bagage terug uit de chaos of vertrouw je erop dat die uiteindelijk wel arriveert?

Een sneeuwstorm is wel een iets duidelijker voorval dan een tank storing of een ander probleem dat in principe elk moment opgelost kan zijn waarna de boel weer op gang komt. Zoals -Wereld- hierboven al aangeeft, werden woensdag sommige vluchten gewoon ingecheckt en hadden andere vluchten een indicatie van een paar uur vertraging.

Ik zocht naar een soort richtlijn voor het soort vertragingen waarbij je zelf aanvoelt dat het veel langer gaat duren dan officieel aangegeven wordt, maar je weet het niet zeker. Blijf je dan in een rij staan of ga je weg. Maar misschien zijn er zoveel factoren dat hier geen vuistregel voor kan zijn.
pi_188127154
Weg gaan of blijven, hangt natuurlijk ook af of je in Nederland (in het geval van Schiphol dan) woont of niet. Als je bijvoorbeeld in Engeland woont, en je wilt inchecken op je vlucht naar huis, heb je niet veel andere opties dan het proberen uit te zingen op het vliegveld.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_188127174
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 04:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Weg gaan of blijven, hangt natuurlijk ook af of je in Nederland (in het geval van Schiphol dan) woont of niet. Als je bijvoorbeeld in Engeland woont, en je wilt inchecken op je vlucht naar huis, heb je niet veel andere opties dan het proberen uit te zingen op het vliegveld.
Ik zou in dat geval waarschijnlijk een hotel opzoeken, zeker als het al avond is en er geen enkele voortgang lijkt te zijn. Of het in ieder geval boeken voordat alle kamers in de omgeving door andere passagiers zijn bezet.
pi_188128398
Zat te kijken naar goedkope tickets naar Krakau vanaf Eindhoven en dat is enorm goed te doen in September of Oktober, alleen die voorwaarden betreft handbagage (bij Wizz Air en Ryanair) gooien dan weer roet in het eten :{ je mag voor die belachelijk lage prijzen enkel een rugzak meenemen (een kleine trolley heeft al meteen een meerprijs). Iemand hier tips over om dit op een andere, financieel aantrekkelijke manier aan te pakken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188129609
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Zat te kijken naar goedkope tickets naar Krakau vanaf Eindhoven en dat is enorm goed te doen in September of Oktober, alleen die voorwaarden betreft handbagage (bij Wizz Air en Ryanair) gooien dan weer roet in het eten :{ je mag voor die belachelijk lage prijzen enkel een rugzak meenemen (een kleine trolley heeft al meteen een meerprijs). Iemand hier tips over om dit op een andere, financieel aantrekkelijke manier aan te pakken?
Ik weet niet hoelang je gaat maar voor een weekend is een rugzak toch voldoende? Een andere manier is om zoveel mogelijk kleding onder elkaar aan te doen :')
pi_188129632
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:17 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelang je gaat maar voor een weekend is een rugzak toch voldoende? Een andere manier is om zoveel mogelijk kleding onder elkaar aan te doen :')
Bedankt voor je zeer nuttige antwoord :') voor 4 dagen lijkt het me vrij karig met enkel een rugzak.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 26 juli 2019 @ 10:26:57 #206
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_188129780
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bedankt voor je zeer nuttige antwoord :') voor 4 dagen lijkt het me vrij karig met enkel een rugzak.
Is me twee jaar geleden naar Dublin ook prima gelukt. Al was dat wel in juli en hadden we geluk met het weer :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_188129844
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bedankt voor je zeer nuttige antwoord :') voor 4 dagen lijkt het me vrij karig met enkel een rugzak.
Voor 4 dagen wil dat prima maar wat wou je horen dan? Andere manieren zijn er niet. Je kunt daar je kleding eventueel nog kopen maar dan ben je ook al snel duurder uit dan voor een koffertje te betalen.

10kg bagage kost ook maar een 10tje per vlucht dus ¤20 voor een retourtje. Als je dat te veel is kun je misschien met zn tweeën 1 koffertje delen ofzo.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:04:07 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188141778
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 04:29 schreef jaco het volgende:
Goede oplossing als je zelf het iniatief wilt houden en extra kosten geen probleem zijn. Kreeg je dan wel je ingecheckte bagage terug uit de chaos of vertrouw je erop dat die uiteindelijk wel arriveert?
Ik heb zelf eigenlijk altijd alleen handbagage, ook op of van verre vluchten en eventuele andere zaken wat in het ruim moet heeft KLM procedures voor dat die echt nog niet geladen zullen zijn. Maar dat was hier niet aan de orde.

Op zich zou bij slecht weersomstandigheden ook snel e.e.a. opgelost kunnen zijn, want zoveel sneeuw lag er ook weer niet. Maar het was vooral een voorzorgsmaatregel.
Het initiatief wil en moet ik daarnaast zelf houden, en ik ga geen vluchten nemen met onmogelijke connecties, ook al zegt een luchtvaartmaatschappij dat het allemaal zou kunnen, als ik van mening ben dat het te krap is en er is daarna geen wezenlijk alternatief (Als je naar Parijs moet zijn er na die vlucht nog genoeg andere) dan gaat het niet gebeuren en ik ben daar assertief genoeg voor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 04:29 schreef jaco het volgende:
Ik zocht naar een soort richtlijn voor het soort vertragingen waarbij je zelf aanvoelt dat het veel langer gaat duren dan officieel aangegeven wordt, maar je weet het niet zeker. Blijf je dan in een rij staan of ga je weg. Maar misschien zijn er zoveel factoren dat hier geen vuistregel voor kan zijn.
Het hangt er natuurlijk allemaal af waarvoor de vlucht is, is het voor vakantie, een verre vlucht en heb je eigenlijk niets beters voor handen kan je net zo goed blijven wachten. Dat zal voor het gros van de mensen dus zo zijn.
Is het zakelijk, kan je met een ander vervoermiddel, auto, trein alsnog naar de eindbestemming (Denk aan Frankfurt, Parijs) en ben je dan zeker op tijd en staan er extreem lange rijen, is jouw vlucht geannuleerd dan is voor mij de keus makkelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:11:42 #209
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188141876
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 04:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Weg gaan of blijven, hangt natuurlijk ook af of je in Nederland (in het geval van Schiphol dan) woont of niet. Als je bijvoorbeeld in Engeland woont, en je wilt inchecken op je vlucht naar huis, heb je niet veel andere opties dan het proberen uit te zingen op het vliegveld.
Nou als er een chaos is op mijn bestemmingsluchthaven en mijn vlucht is geannuleerd zal ik juist vanuit Engeland ook kijken of er bijvoorbeeld van Brussel of Dusseldorf iets gaat. Dat zou ik ook doen als ik daar gestrand zal zijn.
Maar het zal ook van de omstandigheden afhangen, je hebt mensen die nog 10 euro te besteden hebben op het moment dat men de vlucht naar huis neemt, dan valt er niet veel om te boeken of zelf hotelovernachtingen te regelen.
Vluchten last minute zijn natuurlijk niet heel goedkoop, maar het is nu ook weer niet zo dat het geheel onbetaalbaar is voor een relatief korte afstand.

Mijn stelregel is dat ik ook nooit backup vluchten boek of flexibele tickets heb, maar juist incidenteel een vervangende vlucht moet kopen. Dat is uiteindelijk goedkoper. Dat risico moet je gewoon incalculeren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:36:08 #210
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_188142229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bedankt voor je zeer nuttige antwoord :') voor 4 dagen lijkt het me vrij karig met enkel een rugzak.
Ik ken mensen die zes maanden op reis gaan met zo'n kleine daypack :D. Het ligt maar net aan je voorkeuren en wensen natuurlijk.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_188429403
Normaal boek ik bij KLM economy comfort (rij 6) op Europese vluchten, maar nu zie ik opeens dat rij 3,4,5 en 6 economy comfort zijn. 3,4 en 5 zijn normaal toch business :? Hebben ze heel weinig business verkocht en hebben ze daarom maar extra stoelen als economy comfort aangeduid zodat mensen uit economy daar extra voor gaan betalen?

Gaat om een 737-700
pi_188430418
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:39 schreef Lafoy het volgende:
Normaal boek ik bij KLM economy comfort (rij 6) op Europese vluchten, maar nu zie ik opeens dat rij 3,4,5 en 6 economy comfort zijn. 3,4 en 5 zijn normaal toch business :? Hebben ze heel weinig business verkocht en hebben ze daarom maar extra stoelen als economy comfort aangeduid zodat mensen uit economy daar extra voor gaan betalen?

Gaat om een 737-700
Precies zoals je zegt. Het gordijn is verschuifbaar dus dan maken ze de business cabine wat kleiner en gebruiken ze de 'extra'stoelen voor comfort.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:23:06 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188431056
KLM Zet natuurlijk hoog in en reserveert de eerste 5 rijen normaliter in eerste instantie voor Business Klasse in de 737-700, 737-800 toestellen.
Een dag of 3 voor vertrek heeft men een exacte inschatting van het aantal passagiers en past men de business klasse aan.

Dat aanpassen vindt ik wel fijn, want ik heb een paar vluchten welke ik dusdanig lange tijd van tevoren boek dat ik de Economy Comfort klasse kan selecteren, maar ik moet ook e.e.a. wat korter voor tijd boeken en op populaire routes, denk aan Parijs of London zit ik in eerste instantie dan op rij 9 ofzo. Het exacte moment dat e.e.a. beschikbaar komt log ik in en zit ik alsnog op een EC Comfort zitplaats.

Het kan overigens voorkomen, vooral bij slecht geboekte vluchten, dat er niet veel EC Comfort plekken beschikbaar komen omdat men dan de stoelen voorin zo leeg mogelijk wil houden alsmede de stoelen achterin voor de load en balance. Dit kan je herkennen als er veel plaatsen te koop zijn bij het inchecken in de business klasse en de achterste rijen wit zijn in plaats van een kruisje, dit betekent dat deze niet te selecteren zijn. Dit is overigens alleen zichtbaar op een incheckzuil en niet in een app of online check-in.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_188437587
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:23 schreef ozzietukker het volgende:
KLM Zet natuurlijk hoog in en reserveert de eerste 5 rijen normaliter in eerste instantie voor Business Klasse in de 737-700, 737-800 toestellen.
Een dag of 3 voor vertrek heeft men een exacte inschatting van het aantal passagiers en past men de business klasse aan.

Dat aanpassen vindt ik wel fijn, want ik heb een paar vluchten welke ik dusdanig lange tijd van tevoren boek dat ik de Economy Comfort klasse kan selecteren, maar ik moet ook e.e.a. wat korter voor tijd boeken en op populaire routes, denk aan Parijs of London zit ik in eerste instantie dan op rij 9 ofzo. Het exacte moment dat e.e.a. beschikbaar komt log ik in en zit ik alsnog op een EC Comfort zitplaats.

Het kan overigens voorkomen, vooral bij slecht geboekte vluchten, dat er niet veel EC Comfort plekken beschikbaar komen omdat men dan de stoelen voorin zo leeg mogelijk wil houden alsmede de stoelen achterin voor de load en balance. Dit kan je herkennen als er veel plaatsen te koop zijn bij het inchecken in de business klasse en de achterste rijen wit zijn in plaats van een kruisje, dit betekent dat deze niet te selecteren zijn. Dit is overigens alleen zichtbaar op een incheckzuil en niet in een app of online check-in.
Ah top 8-)

Ik zie overigens dat er nog geen enkele EC stoel geboekt is, behalve die van mij. Lekker rustig ^O^
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:55:08 #215
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188448161
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:14 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Ah top 8-)

Ik zie overigens dat er nog geen enkele EC stoel geboekt is, behalve die van mij. Lekker rustig ^O^
Wat er wel vaak gebeurd is dat de stoelen eerst vrij blijven omdat deze voor een reiziger zonder platinum status niet kosteloos kunnen worden gekozen, maar daarna alsnog moeten worden gegeven aan reizigers die nog geen stoel hebben als de vlucht toch volgeboekt is.
KLM vult op die manier de EC zone vooral ook met incidentele reizigers terwijl de gold en silver leden vanaf rij 7 in het toestel zitten. De gold leden mogen dan wel als Sky Priority als eerste aan boord en langs deze op dat moment nog lege rijen lopen van EC.

Moet worden gezegd, als je het aan de gate vraagt dan krijg je als Gold vaak alsnog kosteloos een EC stoel toegewezen als deze nog niet geboekt zijn, zeker op de Europese vluchten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_188454566
Beetje jammer als je aan de gate om een upgrade moet bedelen.
Jesus saves but death prevails.
pi_188454764
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 02:01 schreef Shivo het volgende:
Beetje jammer als je aan de gate om een upgrade moet bedelen.
Dit. Lufthansa doet dit op Frankfurt echt top.
Ik boek nu standaard Business, maar tot 2 jaar geleden EC. Ik kreeg als Senator in 8/10 gevallen een upgrade naar business, bij die electrische gate poortjes.
pi_188455917
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 02:01 schreef Shivo het volgende:
Beetje jammer als je aan de gate om een upgrade moet bedelen.
EC zou ik overigens niet echt een upgrade noemen haha

Überhaupt mensen die vragen om een upgrade :’)

[ Bericht 5% gewijzigd door Lafoy op 15-08-2019 10:03:44 ]
  donderdag 15 augustus 2019 @ 18:59:20 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188463420
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 02:01 schreef Shivo het volgende:
Beetje jammer als je aan de gate om een upgrade moet bedelen.
Het hoeft uiteraard niet, en als je het eerder regelt kost het echter geld, en zo vreemd is het niet om aan de gate te vragen of er wellicht een betere plek beschikbaar is.
Nu doe ik dat zelf niet, dat is niet nodig gezien ik de plekken kosteloos kan selecteren, maar ik heb wel wat vluchten gehad dat ik bij de gate kon zien dat de EC comfort plekken, waar toch meer ruimte is, vrij waren en zelfs met een lege stoel naast je dat ik dat absoluut heb gevraagd.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:44 schreef Lafoy het volgende:
EC zou ik overigens niet echt een upgrade noemen haha

Überhaupt mensen die vragen om een upgrade :’)
Het is natuurlijk wel een verschil over het vragen om een upgrade naar business klasse, bij KLM worden die alleen operationeel gratis vergeven. Wat ik dan wel mooi vindt als ik een of andere Israëliër dit al enige tijd zie proberen, ik deze onderbreek en vraag of ze mijn nieuwe boarding pas voor de upgrade business klasse willen uitprinten, die uitdrukking op dat gezicht van iemand die al 30 minuten aan het zeuren was zal ik nooit vergeten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:31:20 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_188491211
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het hoeft uiteraard niet, en als je het eerder regelt kost het echter geld, en zo vreemd is het niet om aan de gate te vragen of er wellicht een betere plek beschikbaar is.
Nu doe ik dat zelf niet, dat is niet nodig gezien ik de plekken kosteloos kan selecteren, maar ik heb wel wat vluchten gehad dat ik bij de gate kon zien dat de EC comfort plekken, waar toch meer ruimte is, vrij waren en zelfs met een lege stoel naast je dat ik dat absoluut heb gevraagd.
[..]

Het is natuurlijk wel een verschil over het vragen om een upgrade naar business klasse, bij KLM worden die alleen operationeel gratis vergeven. Wat ik dan wel mooi vindt als ik een of andere Israëliër dit al enige tijd zie proberen, ik deze onderbreek en vraag of ze mijn nieuwe boarding pas voor de upgrade business klasse willen uitprinten, die uitdrukking op dat gezicht van iemand die al 30 minuten aan het zeuren was zal ik nooit vergeten.
Jij lijkt mij dan ook een uitermate prettig mens om als grondstewardess mee te moeten discussieren. Kom je uberhaupt wel eens UIT een vliegtuig? Groetjes van een FB Patinum Member for Life.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_188491504
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 16:47 schreef Chunees het volgende:
kan je een axe deo van 150ml meenemen bij ukraine airlines?
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
Dit verschilt overigens totaal niet per airline.
Dat zijn gewoon douane regels.
Hebben de maatschappijen niets over te zeggen. Dus waarom er in antwoorden soms airlines bij betrokken worden.

Dus of 100ml of minder meenemen of meer maar dat dan in ruim doen.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:51:55 #222
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_188493621
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 15:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dit verschilt overigens totaal niet per airline.
Dat zijn gewoon douaneinternationale veiligheidsregels.
Hebben de maatschappijen niets over te zeggen. Dus waarom er in antwoorden soms airlines bij betrokken worden.

Dus of 100ml of minder meenemen of meer maar dat dan in ruim doen.
Douane heeft hier werkelijk niets mee te maken.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_188494609
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:51 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Douane heeft hier werkelijk niets mee te maken.
Douane als in dat het bij de check gecontroleerd wordt ;)
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:06:51 #224
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_188495592
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Douane als in dat het bij de check gecontroleerd wordt ;)
Ook dat is geen douane.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zondag 18 augustus 2019 @ 18:26:37 #225
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188508796
Volgende maand vliegen we met KLM naar Washington DC. Vanaf Schiphol gaan er dagelijks maar twee vliegtuigen (de ander is van United) naar DC. Nu zagen we dat ons vluchtnummer in de afgelopen drie maanden regelmatig geannuleerd is.
Kleine kans dat dat net op onze datum ook gebeurd hoor, maar ik heb een gevoel :@ nooit eerder een geannuleerde vlucht gehad. Ik weet dat ze proberen je om te boeken op de volgende vlucht, maar t gaat om 300 mensen. En met maar twee vluchten per dag..
Weet iemand toevallig hoe KLM zoiets over het algemeen op pakt? Ben je dan echt meerdere dagen kwijt, of hoe/wat? :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 18 augustus 2019 @ 18:38:41 #226
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188508987
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Volgende maand vliegen we met KLM naar Washington DC. Vanaf Schiphol gaan er dagelijks maar twee vliegtuigen (de ander is van United) naar DC. Nu zagen we dat ons vluchtnummer in de afgelopen drie maanden regelmatig geannuleerd is.
Kleine kans dat dat net op onze datum ook gebeurd hoor, maar ik heb een gevoel :@ nooit eerder een geannuleerde vlucht gehad. Ik weet dat ze proberen je om te boeken op de volgende vlucht, maar t gaat om 300 mensen. En met maar twee vluchten per dag..
Weet iemand toevallig hoe KLM zoiets over het algemeen op pakt? Ben je dan echt meerdere dagen kwijt, of hoe/wat? :)
De kans blijft klein dat een vlucht wordt geannuleerd, dit vooropgesteld.

Mocht dit wel het geval zijn, dan weet KLM, behoudens een spontaan incident op het laatste moment zoals de laatste tijd met de brandstoftoevoer, hier al van en zal al maatregelen nemen. Veel passagiers welke met KLM vliegen beginnen de reis niet in Amsterdam maar op luchthavens verspreid over Europa en daarbuiten.
Zodra bekend is dat een vlucht niet door gaat zal men je al op de luchthaven van vertrek gaan omboeken naar andere vluchten, en in het geval van KLM zal dit ook op vluchten van concurrerende maatschappijen zijn.
Omdat passagiers normaliter vanuit diverse luchthavens de vlucht aanvangen kan je op deze manier prima al de passagiers spreiden over diverse vluchten en zal dit meestal via andere routes zijn zodat de hoeveelheid passagiers relatief eenvoudig verdeeld kunnen worden.
Blijft natuurlijk wel altijd de kans aanwezig dat je toch niet mee kunt, en het is niet gezegd dat je op de eerstvolgende vlucht gaat, je wordt geplaatst op de eerst mogelijke optie waar er capaciteit is. Een luchtvaartmaatschappij zal namelijk niemand van een latere vlucht weigeren om jouw mee te laten gaan, want anders moeten ze 2 x compensatie betalen, en of je nu 6 uur of 60 uur vertraagd bent, je krijgt als passagier maar 1 x compensatie.

Op deze manier zat ik door al die voorzorgsmaatregelen afgelopen maart opeens in een half leeg toestel naar Kuala Lumpur vanuit Amsterdam omdat KLM uit voorzorg, door de weersomstandigheden, veel mensen al had omgeboekt maar de vlucht uiteindelijk toch door ging.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 18 augustus 2019 @ 18:45:53 #227
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188509122
quote:
6s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De kans blijft klein dat een vlucht wordt geannuleerd, dit vooropgesteld.

Mocht dit wel het geval zijn, dan weet KLM, behoudens een spontaan incident op het laatste moment zoals de laatste tijd met de brandstoftoevoer, hier al van en zal al maatregelen nemen. Veel passagiers welke met KLM vliegen beginnen de reis niet in Amsterdam maar op luchthavens verspreid over Europa en daarbuiten.
Zodra bekend is dat een vlucht niet door gaat zal men je al op de luchthaven van vertrek gaan omboeken naar andere vluchten, en in het geval van KLM zal dit ook op vluchten van concurrerende maatschappijen zijn.
Omdat passagiers normaliter vanuit diverse luchthavens de vlucht aanvangen kan je op deze manier prima al de passagiers spreiden over diverse vluchten en zal dit meestal via andere routes zijn zodat de hoeveelheid passagiers relatief eenvoudig verdeeld kunnen worden.
Blijft natuurlijk wel altijd de kans aanwezig dat je toch niet mee kunt, en het is niet gezegd dat je op de eerstvolgende vlucht gaat, je wordt geplaatst op de eerst mogelijke optie waar er capaciteit is. Een luchtvaartmaatschappij zal namelijk niemand van een latere vlucht weigeren om jouw mee te laten gaan, want anders moeten ze 2 x compensatie betalen, en of je nu 6 uur of 60 uur vertraagd bent, je krijgt als passagier maar 1 x compensatie.

Op deze manier zat ik door al die voorzorgsmaatregelen afgelopen maart opeens in een half leeg toestel naar Kuala Lumpur vanuit Amsterdam omdat KLM uit voorzorg, door de weersomstandigheden, veel mensen al had omgeboekt maar de vlucht uiteindelijk toch door ging.
Ah, ze kunnen je ook om boeken naar een vlucht naar NYC bv en je daar laten overstappen, etc? Ik dacht heel naief dat je afhankelijk was van enkel de AMS-DC vluchten :+ En verder klinkt je uitleg ook logisch ^O^ Zal vast goed komen dan :Y Dankje!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188512670
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ah, ze kunnen je ook om boeken naar een vlucht naar NYC bv en je daar laten overstappen, etc? Ik dacht heel naief dat je afhankelijk was van enkel de AMS-DC vluchten :+ En verder klinkt je uitleg ook logisch ^O^ Zal vast goed komen dan :Y Dankje!
KLM werkt veel met Air France en Delta, dus de kans is groot dat je dan ook via Parijs of New York kan vliegen.
  maandag 19 augustus 2019 @ 20:25:12 #229
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188525830
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ah, ze kunnen je ook om boeken naar een vlucht naar NYC bv en je daar laten overstappen, etc? Ik dacht heel naief dat je afhankelijk was van enkel de AMS-DC vluchten En verder klinkt je uitleg ook logisch Zal vast goed komen dan Dankje!
Zodra de maatschappij verantwoordelijk is om de passagier op de bestemming te krijgen is er echt heel veel mogelijk, en daarbij behoren inderdaad ook routes via andere luchthavens om tot je bestemming te geraken.
Bij Low Cost airliners ligt het wat anders, die doen dit vaak niet en geeft men aan dat je maar moet wachten tot er plek is op een volgende vlucht. Tot die tijd moet men je wel onderdak en verzorging geven, maar deze handelswijze forceert toch veel mensen (mij in ieder geval) om zelf tot een oplossing te komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_188539471
Vraagje over bagage boeken bij een binnenlandse vlucht in Amerika (American Airlines), excuses als deze vraag al vaker voorbij is gekomen…

Over een maandje op vakantie naar Amerika, heb voor deze vakantie o.a. een binnenlandse vlucht geboekt via Tix / Gate1, maar op dit moment nog zonder ruimbagage, terwijl ik 1 koffer bij me zal hebben. Het betreft een vlucht van American Airlines. Nu wilde ik het liefst van tevoren al de bagage erbij boeken (via Gate1 lukt / gaat dit niet), maar ik kom niet echt wijs uit de website van AA (maar misschien zoek ik wel verkeerd of zo :') ), heeft iemand hier ervaringen met hun website? Moet je hiervoor per se zo’n AAdvantage account aanmaken?

Heb ook al wat rondgevraagd bij een paar lokale reisbureaus, en die vertelden me dat het geen probleem is (en zelfs standaard bij Amerikanen) dat ze hun bagage pas boeken / betalen op de luchthaven (had al opgezocht, dit is $ 30 voor 1 koffer, geen idee of er prijsverschil is tussen bijvoorbeeld van te voren online boeken of ter plekke regelen). Klopt dit? Iemand ervaringen met binnenlandse Amerikaanse vluchten? (Het gaat dus om een losse domnestic flight, niet om een overstap na een vlucht vanuit NL)
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_188539708
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:16 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vraagje over bagage boeken bij een binnenlandse vlucht in Amerika (American Airlines), excuses als deze vraag al vaker voorbij is gekomen…

Over een maandje op vakantie naar Amerika, heb voor deze vakantie o.a. een binnenlandse vlucht geboekt via Tix / Gate1, maar op dit moment nog zonder ruimbagage, terwijl ik 1 koffer bij me zal hebben. Het betreft een vlucht van American Airlines. Nu wilde ik het liefst van tevoren al de bagage erbij boeken (via Gate1 lukt / gaat dit niet), maar ik kom niet echt wijs uit de website van AA (maar misschien zoek ik wel verkeerd of zo :') ), heeft iemand hier ervaringen met hun website? Moet je hiervoor per se zo’n AAdvantage account aanmaken?

Heb ook al wat rondgevraagd bij een paar lokale reisbureaus, en die vertelden me dat het geen probleem is (en zelfs standaard bij Amerikanen) dat ze hun bagage pas boeken / betalen op de luchthaven (had al opgezocht, dit is $ 30 voor 1 koffer, geen idee of er prijsverschil is tussen bijvoorbeeld van te voren online boeken of ter plekke regelen). Klopt dit? Iemand ervaringen met binnenlandse Amerikaanse vluchten? (Het gaat dus om een losse domnestic flight, niet om een overstap na een vlucht vanuit NL)
Zo moe van Nederlanders die op skyscanner checken en dan maar altijd boeken via tix1/gate1. Lees de recensies eens van die bedrijven… Niet voor niets dat er daarna duizenden klagen over hoe het eraan toe gaat. Alles om die 2.50 euro oid te besparen..

Verder kan je met je boekingscode en je last name inloggen op AA site bij manage booking. Hoef je geen aadvantage voor te hebben.

Hier directe link: https://www.americanairli(...)indReservationAccess

En ja je kan bij de AA terminal in USA gewoon je baggage bijboeken bij het inchecken. Creditcardje swipen en klaar. Meeste airlines berekenen nu idd kosten voor bagage. Southwest heb je wel 2 inbegrepen.

Na inchecken mag je genieten van bazige TSA en stelletje oude chagrijnige flight attendants on board :) Enjoy ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_188551855
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:31 schreef RipCity het volgende:
Zo moe van Nederlanders die op skyscanner checken en dan maar altijd boeken via tix1/gate1. Lees de recensies eens van die bedrijven… Niet voor niets dat er daarna duizenden klagen over hoe het eraan toe gaat. Alles om die 2.50 euro oid te besparen..

Oh nee hoor, voor het boeken had ik de reviews wel gecheckt... Er waren wel wat klachten maar ook genoeg positieve reviews...

Thanks voor de info verder. De betreffende link had ik idd al eerder gevonden, maar geen idee hoe je dan een koffer bijboekt (als dat al kan via die link). Of het gaat gewoon niet, of ik moet me dom voelen nu. :') Anders dan idd maar op de luchthaven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:31 schreef RipCity het volgende:
Na inchecken mag je genieten van bazige TSA en stelletje oude chagrijnige flight attendants on board Enjoy
Lekker oordoppies in en muziek luisteren dus. O+
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_188554535
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Douane als in dat het bij de check gecontroleerd wordt ;)
Dat zijn gewoon extern ingehuurde beveiligers die je bagage controleren. Douane is er voor het heffen van belasting over ingevoerde goederen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_188614680
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:31 schreef RipCity het volgende:
Zo moe van Nederlanders die op skyscanner checken en dan maar altijd boeken via tix1/gate1. Lees de recensies eens van die bedrijven… Niet voor niets dat er daarna duizenden klagen over hoe het eraan toe gaat. Alles om die 2.50 euro oid te besparen..
Ik denk dat het voor de mensen die klagen over Tix niet uitmaakt waar ze boeken. Veel van hun ellende komt voort uit het feit dat ze niet goed lezen wat er op hun scherm staat.
So we just called him Fred too
pi_188742742
Ik denk dat een blik met koolzuurhoudend drank als ruimbagage wel kan (mits goed ingepakt en stootvast), maar kan een plastic fles dat ook overleven, of zal hij door de druk bezwijken?
pi_188742948
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:30 schreef Cothen het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor de mensen die klagen over Tix niet uitmaakt waar ze boeken. Veel van hun ellende komt voort uit het feit dat ze niet goed lezen wat er op hun scherm staat.
Ik heb ooit bij een zekere oranje lowcost carrier gewerkt en zeker 75% van hun pax kunnen ook niet begrijpend lezen. Soms grappig, vaak irritant en regelmatig facepalm.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188745540
quote:
5s.gif Op zondag 1 september 2019 20:14 schreef Qunix het volgende:
Ik denk dat een blik met koolzuurhoudend drank als ruimbagage wel kan (mits goed ingepakt en stootvast), maar kan een plastic fles dat ook overleven, of zal hij door de druk bezwijken?
Tis me een paar keer gelukt om een fles drank als ruimbagage mee te nemen. Tis wel riskant. Als dat breekt heb je daarna glasscherven in je bagage. 1x is het ook misgegaan met een potje jam - was gelukkig erg goed ingepakt.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_188746133
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:31 schreef miro86 het volgende:

[..]

Tis me een paar keer gelukt om een fles drank als ruimbagage mee te nemen. Tis wel riskant. Als dat breekt heb je daarna glasscherven in je bagage. 1x is het ook misgegaan met een potje jam - was gelukkig erg goed ingepakt.
Ik heb al één keer glas meegenomen en ingewikkeld in kleding. Dat ging wel goed. Wat ik weet is dat blikjes wel tegen drukverschil kan (immers ervoor gemaakt). Maar plastic flesjes weet ik niet zo zeer. Denk het toch niet te doen... Better safe to be sorry. :X
pi_189009750
Bij een tussenstop van minder dan 24 uur bij een internationale vlucht wordt je ruimbagage in de regel doorgestuurd naar de eindbestemming. Maar is er ook een mogelijkheid om je ruimbagage die uren tijdens de tussenlanding bij je te houden, omdat je daar overnachten wilt?
pi_189016879
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:31 schreef Nia het volgende:
Bij een tussenstop van minder dan 24 uur bij een internationale vlucht wordt je ruimbagage in de regel doorgestuurd naar de eindbestemming. Maar is er ook een mogelijkheid om je ruimbagage die uren tijdens de tussenlanding bij je te houden, omdat je daar overnachten wilt?
Ligt er aan waar "daar" is, met welke maatschappij je vliegt en wat je aankomst en vertrektijden zijn.
So we just called him Fred too
pi_189018124
"Daar" is Singapore en de maatschappij zou Singapore Airlines zijn. Een tussenstop op een vliegreis naar Sydney. Zowel de heen- als de terugreis zou ik in Singapore willen onderbreken voor minder dan 24 uren. Aankomst in Singapore op de heenrein zou om 05:55 uur in de ochtend zijn (SQ323). Vertrektijd van de vlucht naar SYD zou om 20:20 uur zijn (SQ221).
De terugvlucht van SYD naar SIN komt aan rond 00:20 uur in Singapore (SQ242). De vlucht van SIN naar AMS vertrekt om 23:55 uur nog diezelfde dag (SQ324).
Ik ben me aan het oriënteren op de dienstregeling van vluchten naar SYD via SIN volgend jaar, dus ik heb nog niets geboekt

[ Bericht 4% gewijzigd door Nia op 19-09-2019 10:14:09 ]
pi_189018962
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:41 schreef Nia het volgende:
"Daar" is Singapore en de maatschappij zou Singapore Airlines zijn. Een tussenstop op een vliegreis naar Sydney. Zowel de heen- als de terugreis zou ik in Singapore willen onderbreken voor minder dan 24 uren. Aankomst in Singapore op de heenrein zou om 05:55 uur in de ochtend zijn (SQ323). Vertrektijd van de vlucht naar SYD zou om 20:20 uur zijn (SQ221).
De terugvlucht van SYD naar SIN komt aan rond 00:20 uur in Singapore (SQ242). De vlucht van SIN naar AMS vertrekt om 23:55 uur nog diezelfde dag (SQ324).
Ik ben me aan het oriënteren op de dienstregeling van vluchten naar SYD via SIN volgend jaar, dus ik heb nog niets geboekt
Ik denk dat het geen probleem zal zijn je baggage te "short-check"-en (zo wordt dat genoemd als bagage niet naar de eindbestemming gaat) bij een lange tussenstop. Je kunt bij het inchecken op Schiphol dan aangeven dat ze je koffer alleen tot Singapore labelen en niet tot de eindbestemming. Maar denk dat het geen kwaad kan om het voor de zekerheid na te vragen bij Singapore Airlines.

Persoonlijk zou ik gewoon wat spullen in m'n handbagage stoppen voor de tussenstop.
pi_189019247
quote:
5s.gif Op zondag 1 september 2019 20:14 schreef Qunix het volgende:
Ik denk dat een blik met koolzuurhoudend drank als ruimbagage wel kan (mits goed ingepakt en stootvast), maar kan een plastic fles dat ook overleven, of zal hij door de druk bezwijken?
gaat prima hoor.
ik doe dat regelmatig omdat ze de honingdrank in Rusland gewoon in plasticflessen verkopen, maar daar zit geen prik op, handdoek of trui erom heen rollen en dan gebeurd er niets.
pi_189020769
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:14 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

gaat prima hoor.
ik doe dat regelmatig omdat ze de honingdrank in Rusland gewoon in plasticflessen verkopen, maar daar zit geen prik op, handdoek of trui erom heen rollen en dan gebeurd er niets.
Inmiddels kan ik bevestigen dat een plastic flesje met prik prima vervoerd kan worden in ruimbagage :)
pi_189025760
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:41 schreef Nia het volgende:
"Daar" is Singapore en de maatschappij zou Singapore Airlines zijn. Een tussenstop op een vliegreis naar Sydney. Zowel de heen- als de terugreis zou ik in Singapore willen onderbreken voor minder dan 24 uren. Aankomst in Singapore op de heenrein zou om 05:55 uur in de ochtend zijn (SQ323). Vertrektijd van de vlucht naar SYD zou om 20:20 uur zijn (SQ221).
De terugvlucht van SYD naar SIN komt aan rond 00:20 uur in Singapore (SQ242). De vlucht van SIN naar AMS vertrekt om 23:55 uur nog diezelfde dag (SQ324).
Ik ben me aan het oriënteren op de dienstregeling van vluchten naar SYD via SIN volgend jaar, dus ik heb nog niets geboekt
Bij dergelijke tussenstops is het mogelijk. Maar mijn vraag is, waarom zou je het willen?

Want dan ben je ook weer tijd kwijt om die bagage van de band te halen, en zeker op de heenreis moet je dan ook je bagage ergens opslaan wat weer geld kost want de heenreis is niet echt een handige tijd om een hotel te nemen.

Wat ik zou doen is gewoon in je handbagage wat spullen stoppen om je om te kleden, op de heenreis dan in één van de lounges, airside, betaald, een douche te nemen, en dan rustig de stad in te gaan, op die manier hoef je ook niet overdreven snel bij de bagageband te zijn als je een douche wilt nemen om te voorkomen dat je bagage lang onbeheerd rondjes gaat draaien.

Terug zou ik gezien het tijdstip wel een hotel nemen, maar ook dan zou ik gewoon kiezen voor handbagage waar je wat spullen in hebt zodat je niet met je bagage hoeft te lopen zeulen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_189034340
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:41 schreef Nia het volgende:
"Daar" is Singapore en de maatschappij zou Singapore Airlines zijn. Een tussenstop op een vliegreis naar Sydney. Zowel de heen- als de terugreis zou ik in Singapore willen onderbreken voor minder dan 24 uren. Aankomst in Singapore op de heenrein zou om 05:55 uur in de ochtend zijn (SQ323). Vertrektijd van de vlucht naar SYD zou om 20:20 uur zijn (SQ221).
Ik geloof niet dat een overstap van 24 uur of meer een regel is voor het teruggeven van je baggage. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik bij een overstap van 8 uur mijn ruimbagage juist moest accepteren, tegen mijn eigen voorkeur in. De enige manier om de procedure te weten (en of je er van mag afwijken), is het aan de maatschappij te vragen voor de betreffende vlucht. Houdt er trouwens ook rekening mee dat het uiteindelijk niet volgens je wens verloopt.

Misschien off-topic, maar is je schema echt handig? Als je om 05.55 in Singapore bent, heb je in Nederlandse tijd van 11am tot middernacht gevlogen. Volgens je Nederlandse body-clock is het dan tijd voor je nachtrust. Dit lijkt me geen prettig moment om 20 uur lang bij tropische temperaturen een stad te gaan verkennen. Een hotel is een dure oplossing omdat je 2 dagen zult moeten boeken om een checkout om 11.00 am te voorkomen.
pi_189035421
Dat je bagage niet doorgelabeld kan worden komt dikwijls voor, bijvoorbeeld overstap in de VS (meestal) of alle overstappen naar een kleine binnenlandse vlucht waar je de douane formaliteiten meteen tijdens je overstap moet regelen.
Wat TS wil is juist het omgekeerde, in een situatie waar je meestal doorgelabeld wordt toch je bagage ophalen bij je overstap, Mijn ervaring is dat dit vaak kan als je dat vraagt aan de balie, maar dat zou van maatschappij kunnen afhangen. Lijkt me makkelijker om gewoon de nodige spullen in je handbagage te doen - minder sleurwerk.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:23:39 #248
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189037461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 04:36 schreef jaco het volgende:
Een hotel is een dure oplossing omdat je 2 dagen zult moeten boeken om een checkout om 11.00 am te voorkomen.
Ook in Singapore zal je toch genoeg hotels hebben die een "day use" aanbieden. In Argentinië is het nog veel makkelijker, gewoon een "love hotel" nemen voor 3 uurtjes en eventueel verlengen met nog 3 uur. Prachtige thema-kamers, wifi en als je toevallig met je geliefde bent is het helemaal makkelijk :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_189245098
Volgend maand vlieg ik van FRA naar LAX vertrek is rond 10 uur.

Nu vroeg ik me af wat is de beste volgorde in het vliegtuig?? En wanneer moet ik welke maaltijd gaan nuttigen?? Alle maaltijden zijn on demand dus ik kan het zelf kiezen.

Kiezen voor warm eten en dan meteen gaan slapen(dat betekend dat ik de nacht ervoor wakker moet blijven) ?? Wat isde volgorde in de economy??
speak only if it improves the silence.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:20:47 #250
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189246614
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:31 schreef miro86 het volgende:

[..]

Tis me een paar keer gelukt om een fles drank als ruimbagage mee te nemen. Tis wel riskant. Als dat breekt heb je daarna glasscherven in je bagage. 1x is het ook misgegaan met een potje jam - was gelukkig erg goed ingepakt.
Dat heb ik de afgelopen twee vluchten ook gedaan; niks aan de hand. Een fotolijstje met glas had de Amerikaanse douane echter aan gort geslagen (vermoeden we).
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:22:25 #251
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189246639
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:41 schreef Nia het volgende:
"Daar" is Singapore en de maatschappij zou Singapore Airlines zijn. Een tussenstop op een vliegreis naar Sydney. Zowel de heen- als de terugreis zou ik in Singapore willen onderbreken voor minder dan 24 uren. Aankomst in Singapore op de heenrein zou om 05:55 uur in de ochtend zijn (SQ323). Vertrektijd van de vlucht naar SYD zou om 20:20 uur zijn (SQ221).
De terugvlucht van SYD naar SIN komt aan rond 00:20 uur in Singapore (SQ242). De vlucht van SIN naar AMS vertrekt om 23:55 uur nog diezelfde dag (SQ324).
Ik ben me aan het oriënteren op de dienstregeling van vluchten naar SYD via SIN volgend jaar, dus ik heb nog niets geboekt
Wel tof en ook goed te doen, de metro brengt je zo de stad in. Waarom pak je niet wat extra kleding in je handbagage en eventueel wat opfrisspulletjes? Kunnen je koffers gewoon lekker op de luchthaven blijven.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189258565
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:41 schreef TjjWester het volgende:
Volgend maand vlieg ik van FRA naar LAX vertrek is rond 10 uur.

Nu vroeg ik me af wat is de beste volgorde in het vliegtuig?? En wanneer moet ik welke maaltijd gaan nuttigen?? Alle maaltijden zijn on demand dus ik kan het zelf kiezen.

Kiezen voor warm eten en dan meteen gaan slapen(dat betekend dat ik de nacht ervoor wakker moet blijven) ?? Wat isde volgorde in de economy??
De vuistregel is dat de maaltijd wordt geserveerd volgens het tijdstip in de plaats van bestemming. Alleen in LA is het dan 1 am, dus niet helemaal duidelijk wat je dan zou eten. Ik vermoed dat economy eerst een diner krijgt.

Ik wil even waarschuwen voor een nacht overslaan, zelfs al reis je business class. Het is mogelijk dat je turbulentie hebt of luid pratende mede passagiers of andere overlast waardoor je niet goed in slaap valt. Misschien slaap jij door alles heen, maar ik doe dit zelf nooit meer.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:28:46 #253
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_189267851
Het is in mijn ogen ook onzinnig om de dag ervoor, als je nog de mogelijkheid om normaal en goed te slapen dit niet te doen omdat je dat in het vliegtuig wilt gaan doen waar het toch minder comfortabel zal zijn.
Dan kan je beter die nacht in het vliegtuig overslaan of nog beter, gewoon daar uitrusten, want al slaap je dan niet onafgebroken, ogen dicht en liggen is ook een vorm van tot rust komen. En je kan best een nacht met minder nachtrust, je lichaam zal dit zelf weer willen compenseren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:46:29 #254
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_189269344
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:41 schreef TjjWester het volgende:
Volgend maand vlieg ik van FRA naar LAX vertrek is rond 10 uur.

Nu vroeg ik me af wat is de beste volgorde in het vliegtuig?? En wanneer moet ik welke maaltijd gaan nuttigen?? Alle maaltijden zijn on demand dus ik kan het zelf kiezen.

Kiezen voor warm eten en dan meteen gaan slapen(dat betekend dat ik de nacht ervoor wakker moet blijven) ?? Wat isde volgorde in de economy??
Naar het westen vanuit de ochtend is simpel. Gewoon een lange dag. Zorgen dat je in je hotel niet te vroeg gaat slapen. Eten wat en wanneer je zin hebt en sowieso voor het slapen nog een keer. Stevig ontbijten! Hopsakee, direct pacific time te pakken op dag1.

Terug op een red eye is vervelender
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_189366287
Is een TSA-slot verplicht bij het reizen naar Amerika? Als ik Google krijg ik verschillende antwoorden.

Heb er eentje thuis liggen namelijk, die al die jaren gebruikt heb, maar ben de code vergeten :(
pi_189367239
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:16 schreef Fargo het volgende:
Is een TSA-slot verplicht bij het reizen naar Amerika? Als ik Google krijg ik verschillende antwoorden.

Heb er eentje thuis liggen namelijk, die al die jaren gebruikt heb, maar ben de code vergeten :(
TSA is wel handig voor het geval dat de TSA besluit uitgerekend in jouw koffer te kijken. Verplicht is het niet, als ze er met de loper niet in kunnen dan knippen ze het slot wel open.

Als je de code niet meer weet dan ga je toch even van 000 t/m 999 alle opties af?
So we just called him Fred too
pi_189367400
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:37 schreef Cothen het volgende:

[..]

TSA is wel handig voor het geval dat de TSA besluit uitgerekend in jouw koffer te kijken. Verplicht is het niet, als ze er met de loper niet in kunnen dan knippen ze het slot wel open.

Als je de code niet meer weet dan ga je toch even van 000 t/m 999 alle opties af?
De eerste 50 hebben in elk geval niks opgeleverd :(

Edit: 274 :o

[ Bericht 6% gewijzigd door Fargo op 10-10-2019 19:18:19 ]
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:05:14 #258
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_189491046
Iemand enig idee waarom je op BA vluchten vanuit de UK naar China niet online kunt inchecken?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_189491373
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:05 schreef static het volgende:
Iemand enig idee waarom je op BA vluchten vanuit de UK naar China niet online kunt inchecken?
Misschien om je visum te checken?
pi_189493262
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:05 schreef static het volgende:
Iemand enig idee waarom je op BA vluchten vanuit de UK naar China niet online kunt inchecken?
Ze willen dan iets vragen of checken bij de balie. Is je paspoort nog het vereiste aantal maanden geldig?
  maandag 18 november 2019 @ 16:43:25 #261
43600 bremmie
Live The Dream...
pi_190007040
Hallo,

Ik ga binnenkort vliegen vanaf vliegveld Wenen. Hoe lang voor je vlucht is het handig daar te zijn?
Ofwel, duurt het inchecken en door de douane gaan en dat soort zaken lang of is er vaak een goede doorstroming? Is het een groot vliegveld?
Doordat wij er met OV moeten komen, is er de keuze tussen 2,5u of 1u45min van tevoren. Wat is haalbaar in deze?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
The dream, make it real.. So that you can say.. That you lived your way for real.. Don't give up on your needs and all your fantasies.. (Face Tomorrow-Live The Dream)
pi_190019740
Ik vlieg binnenkort voor het eerst met overstap
Vanaf Schiphol naar de VS, maar tussendoor moet ik in Londen overstappen.
Gaan mijn koffers vanzelf naar het vliegtuig richting de VS of moet ik die zelf weer inchecken ofzo?
Het is gewoon 1 ticket dus geen losse vluchten
pi_190020406
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 16:43 schreef bremmie het volgende:
Hallo,

Ik ga binnenkort vliegen vanaf vliegveld Wenen. Hoe lang voor je vlucht is het handig daar te zijn?
Ofwel, duurt het inchecken en door de douane gaan en dat soort zaken lang of is er vaak een goede doorstroming? Is het een groot vliegveld?
Doordat wij er met OV moeten komen, is er de keuze tussen 2,5u of 1u45min van tevoren. Wat is haalbaar in deze?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Ik zou voor de zekerheid 2,5 uur aanhouden. Zal je zien dat je er met 15 minuten doorheen bent, maar je kan ook net pech hebben. Drink je gewoon een kop koffie als je moet wachten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_190020707
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 12:43 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Ik vlieg binnenkort voor het eerst met overstap
Vanaf Schiphol naar de VS, maar tussendoor moet ik in Londen overstappen.
Gaan mijn koffers vanzelf naar het vliegtuig richting de VS of moet ik die zelf weer inchecken ofzo?
Het is gewoon 1 ticket dus geen losse vluchten
Dezelfde alliantie betekend dat je koffer gewoon door gaat.
speak only if it improves the silence.
pi_190020746
Laatst in azie gevlogen, mijn handbagage werd ingenomen en ingecheckt met een speciale barcode, kennelijk gaat deze dezelfde route als de ruimbagage. Vlak voor het boarden worden de handbageges verzameld en netjes in de juiste kastjes gelegd. Top service.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:37:00 #266
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_190021352
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 16:43 schreef bremmie het volgende:
Hallo,

Ik ga binnenkort vliegen vanaf vliegveld Wenen. Hoe lang voor je vlucht is het handig daar te zijn?
Ofwel, duurt het inchecken en door de douane gaan en dat soort zaken lang of is er vaak een goede doorstroming? Is het een groot vliegveld?
Doordat wij er met OV moeten komen, is er de keuze tussen 2,5u of 1u45min van tevoren. Wat is haalbaar in deze?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
Wenen is efficient. Kom je niet vanuit Wenen centrum? Je kunt iedere paar minuten met de tram of trein naar het vliegveld. 1 uur 45 is meer dan genoeg, zeker als je geen ruimbagage hebt. Ik denk dat een lange rij bij security 15 minuten is en dat is echt alleen bij vakantie en vrijdagmiddagen enzo. Het vliegveld is groot, maar desondanks vrij saai achter de security. Tax free en lounges zijn voor de security, dat is wel slecht gedaan daar.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_190022474
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 16:43 schreef bremmie het volgende:
Hallo,

Ik ga binnenkort vliegen vanaf vliegveld Wenen. Hoe lang voor je vlucht is het handig daar te zijn?
Ofwel, duurt het inchecken en door de douane gaan en dat soort zaken lang of is er vaak een goede doorstroming? Is het een groot vliegveld?
Doordat wij er met OV moeten komen, is er de keuze tussen 2,5u of 1u45min van tevoren. Wat is haalbaar in deze?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
1.5 is zat. Heel groot, maar verder wel efficient.
pi_190022493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 12:43 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Ik vlieg binnenkort voor het eerst met overstap
Vanaf Schiphol naar de VS, maar tussendoor moet ik in Londen overstappen.
Gaan mijn koffers vanzelf naar het vliegtuig richting de VS of moet ik die zelf weer inchecken ofzo?
Het is gewoon 1 ticket dus geen losse vluchten
1 ticket, koffer doorgeboekt tenzij ze anders aangeven.
pi_190022502
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:50 schreef TjjWester het volgende:
Laatst in azie gevlogen, mijn handbagage werd ingenomen en ingecheckt met een speciale barcode, kennelijk gaat deze dezelfde route als de ruimbagage. Vlak voor het boarden worden de handbageges verzameld en netjes in de juiste kastjes gelegd. Top service.
Oke?
pi_190022522
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:31 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik zou voor de zekerheid 2,5 uur aanhouden. Zal je zien dat je er met 15 minuten doorheen bent, maar je kan ook net pech hebben. Drink je gewoon een kop koffie als je moet wachten.
Onder die logica kan je wel door blijven denken. Hangt er maar net vanaf waar hij vandaan komt. Wenen is efficient, zelfs met een uurtje te gaan red je het prima.

Drie kwartier ook wel.
  dinsdag 19 november 2019 @ 18:19:14 #271
43600 bremmie
Live The Dream...
pi_190024089
Dank voor de reacties. Wij komen uit Bratislava met een Flixbus. Vandaar dat we de keuze hebben tussen 2,5 en 1u45m.
Maar lees vooral dat het een efficiënt vliegveld is, dat maakt de keuze al wat makkelijker.
The dream, make it real.. So that you can say.. That you lived your way for real.. Don't give up on your needs and all your fantasies.. (Face Tomorrow-Live The Dream)
  dinsdag 19 november 2019 @ 19:07:45 #272
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190024838
Met een bus uit een ander land, dan zou ik persoonlijk zéker voor de 2,5 uur gaan. Dat half uurtje maakt toch niet uit :? Ik zou echt liever het zekere voor het onzekere nemen, maar wie ben ik...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_190025107
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 19:07 schreef flipsen het volgende:
Met een bus uit een ander land, dan zou ik persoonlijk zéker voor de 2,5 uur gaan. Dat half uurtje maakt toch niet uit :? Ik zou echt liever het zekere voor het onzekere nemen, maar wie ben ik...
volledig mee eens, beter 25 min te vroeg dan 5 min te laat.
  dinsdag 19 november 2019 @ 20:06:41 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_190025810
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:37 schreef XL het volgende:
Het vliegveld is groot, maar desondanks vrij saai achter de security. Tax free en lounges zijn voor de security, dat is wel slecht gedaan daar.
Hoewel ik het met je eens ben dat ik voor een centrale beveiliging ben zodat je daarna rustig in de lounge kan zitten en net voor het boarden naar de gate kunt lopen zonder kans op beveiliging, zorgt het er natuurlijk ook voor beveiliging aan de gate dat je minder lang van tevoren aanwezig hoeft te zijn en dat je in de rij voor de beveiliging met passagiers van jouw vlucht zal staan zodat de kans dat er veel vertraging in de beveiliging ontstaat relatief klein is en als dat al zo is dat voor meer mensen geldt waardoor men eerder geneigd is te wachten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_190026122
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:50 schreef TjjWester het volgende:
Laatst in azie gevlogen, mijn handbagage werd ingenomen en ingecheckt met een speciale barcode, kennelijk gaat deze dezelfde route als de ruimbagage. Vlak voor het boarden worden de handbageges verzameld en netjes in de juiste kastjes gelegd. Top service.
Van waar naar waar en met welke maatschappij? Heb dit nog niet meegemaakt, ik zou mijn handbagage niet graag afstaan!
pi_190032797
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:50 schreef TjjWester het volgende:
Laatst in azie gevlogen, mijn handbagage werd ingenomen en ingecheckt met een speciale barcode, kennelijk gaat deze dezelfde route als de ruimbagage. Vlak voor het boarden worden de handbageges verzameld en netjes in de juiste kastjes gelegd. Top service.
Dus van alle passagiers werd de handbagage ingenomen? Je beschrijving is erg merkwaardig en ik heb het idee dat deze niet volledig is. (of troll).
pi_190033520
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 november 2019 20:24 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Van waar naar waar en met welke maatschappij? Heb dit nog niet meegemaakt, ik zou mijn handbagage niet graag afstaan!
Ik vloog met srilanka airlines, business class.

Maar ik heb van een collega gehoord dat als je first class vliegt vanaf frankfurt of München met lufthansa hetzelfde gebeurt, helaas heb ik dat zelf nog niet mogen meemaken.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 20 november 2019 @ 09:18:02 #278
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_190033654
Bijzonder merkwaardig. Heb er mijn twijfels bij.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_190041019
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 18:19 schreef bremmie het volgende:
Dank voor de reacties. Wij komen uit Bratislava met een Flixbus. Vandaar dat we de keuze hebben tussen 2,5 en 1u45m.
Maar lees vooral dat het een efficiënt vliegveld is, dat maakt de keuze al wat makkelijker.
Er gaan Heeeeeel veeeeeeel bussen daar. Meerdere maatschappijen, dus misschien kijken of er wat beters is.
pi_190041394
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 19:07 schreef flipsen het volgende:
Met een bus uit een ander land, dan zou ik persoonlijk zéker voor de 2,5 uur gaan. Dat half uurtje maakt toch niet uit :? Ik zou echt liever het zekere voor het onzekere nemen, maar wie ben ik...
Kijk eens naar de kaart. Bratislava ligt dichterbij Wenen airport dan rotterdam bij schiphol.
  woensdag 20 november 2019 @ 19:39:35 #281
43600 bremmie
Live The Dream...
pi_190041946
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 18:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Er gaan Heeeeeel veeeeeeel bussen daar. Meerdere maatschappijen, dus misschien kijken of er wat beters is.
Mocht jij iets weten voor minder dan 5eu per persoon, zou ik nog kunnen overwegen mijn boeking af te zeggen.
Ik heb zelf niks voor minder gevonden.
The dream, make it real.. So that you can say.. That you lived your way for real.. Don't give up on your needs and all your fantasies.. (Face Tomorrow-Live The Dream)
pi_190043251
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:39 schreef bremmie het volgende:

[..]

Mocht jij iets weten voor minder dan 5eu per persoon, zou ik nog kunnen overwegen mijn boeking af te zeggen.
Ik heb zelf niks voor minder gevonden.
Welke dag? Ik gebruik zelf omio.com. ging me meer om de freqentie dan de prijs. Prijs begint overigens op 1¤ bij interjet.
pi_190048450
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:47 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dezelfde alliantie betekend dat je koffer gewoon door gaat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 16:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

1 ticket, koffer doorgeboekt tenzij ze anders aangeven.
Prima
pi_190048670
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 09:02 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik vloog met srilanka airlines, business class.

Maar ik heb van een collega gehoord dat als je first class vliegt vanaf frankfurt of München met lufthansa hetzelfde gebeurt, helaas heb ik dat zelf nog niet mogen meemaken.
Dat zou door niemand geaccepteerd worden en ontzettend veel ophef veroorzaken op de diverse frequent flyer fora. Nog nooit van gehoord. Ook een snelle google search levert helemaal niets op.

Daarnaast zitten daar ook nog eens heel veel risico's aan. Ze zouden dan van alles met je bagage hebben kunnen doen / zaken erin stoppen.

Slechte troll poging.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_190052047
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 09:24 schreef RipCity het volgende:

[..]

Dat zou door niemand geaccepteerd worden en ontzettend veel ophef veroorzaken op de diverse frequent flyer fora. Nog nooit van gehoord. Ook een snelle google search levert helemaal niets op.

Daarnaast zitten daar ook nog eens heel veel risico's aan. Ze zouden dan van alles met je bagage hebben kunnen doen / zaken erin stoppen.

Slechte troll poging.
Dat iets doen kunnen ze ook met je ruimbagage, geen enkel verschil.
speak only if it improves the silence.
pi_190052105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:16 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat iets doen kunnen ze ook met je ruimbagage, geen enkel verschil.
verschil is dat de meeste mensen hun waardevolle spullen in de handbagage hebben, ik zou mijn tas nooit af geven met daarin al mijn fotoapparatuur en mijn laptop. bij mijn vorige werkgever waren er zelfs collega's waar de laptop gestolen werd terwijl hun rolkoffertje uit de cabine in de cargo geplaatst werd, omdat er geen plek meer was in de overhead ruimte, wat ze dan terug kregen onder aan de trap bij aankomst.
  donderdag 21 november 2019 @ 20:10:40 #287
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_190057712
Daarom heeft een beetje werkgever de regel dat de laptop absoluut niet in het ruim mag en je bij het verplicht inleveren van je rolkoffer omdat er geen ruimte zal zijn die dus uit de rolkoffer moet halen en aan boord moet meenemen. Want je mag er altijd belangrijke spullen uit halen, er is geen maatschappij die dit zal weigeren.

In mijn geval mag ik mijn handbagage niet eens afgeven, deze voldoet normaliter aan de afmetingen voor kleine bagage die altijd mee aan boord mag, en als dat niet zo is zorg ik ervoor dat ik als eerste aan boord ga als ik priority heb of wanneer ik dat bij een low cost maatschappij onverhoopt niet heb zorg ik ervoor dat dit aangeschaft is. Ik zal geen vlucht maken waar ik mijn handbagage niet zelf kan meenemen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 21 november 2019 @ 20:42:43 #288
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_190058285
Het is dan ook een onzinverhaal.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_190059549
quote:
3s.gif Op donderdag 21 november 2019 20:10 schreef ozzietukker het volgende:
Daarom heeft een beetje werkgever de regel dat de laptop absoluut niet in het ruim mag en je bij het verplicht inleveren van je rolkoffer omdat er geen ruimte zal zijn die dus uit de rolkoffer moet halen en aan boord moet meenemen. Want je mag er altijd belangrijke spullen uit halen, er is geen maatschappij die dit zal weigeren.

In mijn geval mag ik mijn handbagage niet eens afgeven, deze voldoet normaliter aan de afmetingen voor kleine bagage die altijd mee aan boord mag, en als dat niet zo is zorg ik ervoor dat ik als eerste aan boord ga als ik priority heb of wanneer ik dat bij een low cost maatschappij onverhoopt niet heb zorg ik ervoor dat dit aangeschaft is. Ik zal geen vlucht maken waar ik mijn handbagage niet zelf kan meenemen.
klopt, die regels zijn er ook, maar niet iedereen is even slim.
pi_190329895
Ik vlieg met kerst MUC-AMS en een paar dagen later weer terug. Nu wil ik de terugweg echter misschien toch met de auto gaan (die moet van NL naar DE).

Ik heb economy light geboekt (Lufthansa), dus annuleren geeft geen geld terug maar vind het ook wel lullig om gewoon niet op te komen dagen op de terugvlucht (gewetensdingetje).

Is zo'n terugvlucht dan gewoon te annuleren via de klantenservice? Of gaan ze dan zelfs extra kosten in rekening brengen?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190329967
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 18:19 schreef bremmie het volgende:
Dank voor de reacties. Wij komen uit Bratislava met een Flixbus. Vandaar dat we de keuze hebben tussen 2,5 en 1u45m.
Maar lees vooral dat het een efficiënt vliegveld is, dat maakt de keuze al wat makkelijker.
Zelf bij FlixBus gewerkt, zou rekenen op vertraging. ;) Dus die 2,5 uur zeker nemen (mocht dit nog actueel zijn).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zondag 8 december 2019 @ 17:10:18 #292
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_190330102
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 16:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik vlieg met kerst MUC-AMS en een paar dagen later weer terug. Nu wil ik de terugweg echter misschien toch met de auto gaan (die moet van NL naar DE).

Ik heb economy light geboekt (Lufthansa), dus annuleren geeft geen geld terug maar vind het ook wel lullig om gewoon niet op te komen dagen op de terugvlucht (gewetensdingetje).

Is zo'n terugvlucht dan gewoon te annuleren via de klantenservice? Of gaan ze dan zelfs extra kosten in rekening brengen?
Als je niet komt opdagen gebeurd er niks. Als je afzegt verkoopt Lufthansa je stoel opnieuw. Ticketprijs krijg je niet terug, maar luchthavenbelasting etc natuurlijk wel
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_190330810
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2019 17:10 schreef XL het volgende:

[..]

Als je niet komt opdagen gebeurd er niks. Als je afzegt verkoopt Lufthansa je stoel opnieuw. Ticketprijs krijg je niet terug, maar luchthavenbelasting etc natuurlijk wel
Oké, nou ja het gaat me ook niet om geld terug oid. Meer om het gewetensdingetje. Of zo. :9

Maar wilde gewoon even zeker weten dat het niet nog extra geld kost (heb ik ook wel eens gehoord).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_190330825
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 17:56 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Oké, nou ja het gaat me ook niet om geld terug oid. Meer om het gewetensdingetje. Of zo. :9

Maar wilde gewoon even zeker weten dat het niet nog extra geld kost (heb ik ook wel eens gehoord).
Ben blij dat het de terugweg is. Als je de heenweg niet zou kunnen dan ben je de terugweg ook kwijt. Helaas ook al eens meegemaakt.
pi_190330914
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 17:56 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Oké, nou ja het gaat me ook niet om geld terug oid. Meer om het gewetensdingetje. Of zo. :9

Maar wilde gewoon even zeker weten dat het niet nog extra geld kost (heb ik ook wel eens gehoord).
daar loop je wel risico op als je vooraf annuleert, aangezien het dan een wijziging is naar een one-way ticket.
Zou gewoon de vlucht "missen" en dan maar de auto pakken om alsnog in München te komen.
  zondag 8 december 2019 @ 19:01:02 #296
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_190331851
Ik zou me ook niet teveel zorgen maken over een 'gewetensdingetje' wat je namelijk moet doen is vooral niet vooraf de terugvlucht annuleren, want dan heb je kans dat de luchtvaartmaatschappij je ticket gaat herberekenen naar een enkele reis, en dat is veel duurder.
Je moet gewoon niet inchecken voor de vlucht terug, dan zal de vlucht in ieder geval geen vertraging door jouw oplopen, want hoewel men eigenlijk normaliter al niet wacht, zal dat natuurlijk helemaal niet zijn op iemand die niet eens is ingecheckt. (Want daar is geen enkele reden om aan te nemen dat die passagier alsnog bij de gate aankomt, en als die passagier dat wel zou doen dan kan deze niet toegelaten worden omdat deze niet is ingecheckt en dus geen boarding pass heeft).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 9 december 2019 @ 17:56:11 #297
9859 crew  Karina
Woman
pi_190348902
Iemand hier ervaring met de Vueling app?
Ik kan mijn instapkaarten niet openen, ik krijg elke keer de boodschap:
Er heeft zich een verbindingsprobleem voorgedaan, etc.

Ik heb ze intussen wel geprint, maar ik vind het irritant dat het niet werkt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_190349128
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 17:56 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Oké, nou ja het gaat me ook niet om geld terug oid. Meer om het gewetensdingetje. Of zo. :9

Maar wilde gewoon even zeker weten dat het niet nog extra geld kost (heb ik ook wel eens gehoord).
Theoretisch kan het, maar een rechtzaak zou je glansrijk winnen.

De maatschappij gaat je waarschijnlijk wel opnaaien door bijv je milles te laten vervallen
pi_190349147
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2019 17:56 schreef Karina het volgende:
Iemand hier ervaring met de Vueling app?
Ik kan mijn instapkaarten niet openen, ik krijg elke keer de boodschap:
Er heeft zich een verbindingsprobleem voorgedaan, etc.

Ik heb ze intussen wel geprint, maar ik vind het irritant dat het niet werkt.
Ja. Maar ik zou niet weten wat ik hier nou nog aan toe moet voegen. Aardigheid van Vueling is wel dat ze zonder bijbetalen je boardingpas printen op het vliegveld.
pi_190349168
quote:
3s.gif Op zondag 8 december 2019 19:01 schreef ozzietukker het volgende:
Ik zou me ook niet teveel zorgen maken over een 'gewetensdingetje' wat je namelijk moet doen is vooral niet vooraf de terugvlucht annuleren, want dan heb je kans dat de luchtvaartmaatschappij je ticket gaat herberekenen naar een enkele reis, en dat is veel duurder.
Je moet gewoon niet inchecken voor de vlucht terug, dan zal de vlucht in ieder geval geen vertraging door jouw oplopen, want hoewel men eigenlijk normaliter al niet wacht, zal dat natuurlijk helemaal niet zijn op iemand die niet eens is ingecheckt. (Want daar is geen enkele reden om aan te nemen dat die passagier alsnog bij de gate aankomt, en als die passagier dat wel zou doen dan kan deze niet toegelaten worden omdat deze niet is ingecheckt en dus geen boarding pass heeft).
Een lufthansa vlucht MUC - AMS is echt niet duurder voor enkele reizen dan retourtjes.
pi_190349172
En vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')