abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188127154
Weg gaan of blijven, hangt natuurlijk ook af of je in Nederland (in het geval van Schiphol dan) woont of niet. Als je bijvoorbeeld in Engeland woont, en je wilt inchecken op je vlucht naar huis, heb je niet veel andere opties dan het proberen uit te zingen op het vliegveld.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_188127174
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 04:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Weg gaan of blijven, hangt natuurlijk ook af of je in Nederland (in het geval van Schiphol dan) woont of niet. Als je bijvoorbeeld in Engeland woont, en je wilt inchecken op je vlucht naar huis, heb je niet veel andere opties dan het proberen uit te zingen op het vliegveld.
Ik zou in dat geval waarschijnlijk een hotel opzoeken, zeker als het al avond is en er geen enkele voortgang lijkt te zijn. Of het in ieder geval boeken voordat alle kamers in de omgeving door andere passagiers zijn bezet.
pi_188128398
Zat te kijken naar goedkope tickets naar Krakau vanaf Eindhoven en dat is enorm goed te doen in September of Oktober, alleen die voorwaarden betreft handbagage (bij Wizz Air en Ryanair) gooien dan weer roet in het eten :{ je mag voor die belachelijk lage prijzen enkel een rugzak meenemen (een kleine trolley heeft al meteen een meerprijs). Iemand hier tips over om dit op een andere, financieel aantrekkelijke manier aan te pakken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188129609
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Zat te kijken naar goedkope tickets naar Krakau vanaf Eindhoven en dat is enorm goed te doen in September of Oktober, alleen die voorwaarden betreft handbagage (bij Wizz Air en Ryanair) gooien dan weer roet in het eten :{ je mag voor die belachelijk lage prijzen enkel een rugzak meenemen (een kleine trolley heeft al meteen een meerprijs). Iemand hier tips over om dit op een andere, financieel aantrekkelijke manier aan te pakken?
Ik weet niet hoelang je gaat maar voor een weekend is een rugzak toch voldoende? Een andere manier is om zoveel mogelijk kleding onder elkaar aan te doen :')
pi_188129632
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:17 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelang je gaat maar voor een weekend is een rugzak toch voldoende? Een andere manier is om zoveel mogelijk kleding onder elkaar aan te doen :')
Bedankt voor je zeer nuttige antwoord :') voor 4 dagen lijkt het me vrij karig met enkel een rugzak.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 26 juli 2019 @ 10:26:57 #206
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_188129780
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bedankt voor je zeer nuttige antwoord :') voor 4 dagen lijkt het me vrij karig met enkel een rugzak.
Is me twee jaar geleden naar Dublin ook prima gelukt. Al was dat wel in juli en hadden we geluk met het weer :').
pi_188129844
quote:

[..]

Voor 4 dagen wil dat prima maar wat wou je horen dan? Andere manieren zijn er niet. Je kunt daar je kleding eventueel nog kopen maar dan ben je ook al snel duurder uit dan voor een koffertje te betalen.

10kg bagage kost ook maar een 10tje per vlucht dus ¤20 voor een retourtje. Als je dat te veel is kun je misschien met zn tweeën 1 koffertje delen ofzo.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:04:07 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188141778
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 04:29 schreef jaco het volgende:
Goede oplossing als je zelf het iniatief wilt houden en extra kosten geen probleem zijn. Kreeg je dan wel je ingecheckte bagage terug uit de chaos of vertrouw je erop dat die uiteindelijk wel arriveert?
Ik heb zelf eigenlijk altijd alleen handbagage, ook op of van verre vluchten en eventuele andere zaken wat in het ruim moet heeft KLM procedures voor dat die echt nog niet geladen zullen zijn. Maar dat was hier niet aan de orde.

Op zich zou bij slecht weersomstandigheden ook snel e.e.a. opgelost kunnen zijn, want zoveel sneeuw lag er ook weer niet. Maar het was vooral een voorzorgsmaatregel.
Het initiatief wil en moet ik daarnaast zelf houden, en ik ga geen vluchten nemen met onmogelijke connecties, ook al zegt een luchtvaartmaatschappij dat het allemaal zou kunnen, als ik van mening ben dat het te krap is en er is daarna geen wezenlijk alternatief (Als je naar Parijs moet zijn er na die vlucht nog genoeg andere) dan gaat het niet gebeuren en ik ben daar assertief genoeg voor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 04:29 schreef jaco het volgende:
Ik zocht naar een soort richtlijn voor het soort vertragingen waarbij je zelf aanvoelt dat het veel langer gaat duren dan officieel aangegeven wordt, maar je weet het niet zeker. Blijf je dan in een rij staan of ga je weg. Maar misschien zijn er zoveel factoren dat hier geen vuistregel voor kan zijn.
Het hangt er natuurlijk allemaal af waarvoor de vlucht is, is het voor vakantie, een verre vlucht en heb je eigenlijk niets beters voor handen kan je net zo goed blijven wachten. Dat zal voor het gros van de mensen dus zo zijn.
Is het zakelijk, kan je met een ander vervoermiddel, auto, trein alsnog naar de eindbestemming (Denk aan Frankfurt, Parijs) en ben je dan zeker op tijd en staan er extreem lange rijen, is jouw vlucht geannuleerd dan is voor mij de keus makkelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:11:42 #209
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188141876
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 04:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Nou als er een chaos is op mijn bestemmingsluchthaven en mijn vlucht is geannuleerd zal ik juist vanuit Engeland ook kijken of er bijvoorbeeld van Brussel of Dusseldorf iets gaat. Dat zou ik ook doen als ik daar gestrand zal zijn.
Maar het zal ook van de omstandigheden afhangen, je hebt mensen die nog 10 euro te besteden hebben op het moment dat men de vlucht naar huis neemt, dan valt er niet veel om te boeken of zelf hotelovernachtingen te regelen.
Vluchten last minute zijn natuurlijk niet heel goedkoop, maar het is nu ook weer niet zo dat het geheel onbetaalbaar is voor een relatief korte afstand.

Mijn stelregel is dat ik ook nooit backup vluchten boek of flexibele tickets heb, maar juist incidenteel een vervangende vlucht moet kopen. Dat is uiteindelijk goedkoper. Dat risico moet je gewoon incalculeren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:36:08 #210
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_188142229
quote:

[..]

Ik ken mensen die zes maanden op reis gaan met zo'n kleine daypack :D. Het ligt maar net aan je voorkeuren en wensen natuurlijk.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_188429403
Normaal boek ik bij KLM economy comfort (rij 6) op Europese vluchten, maar nu zie ik opeens dat rij 3,4,5 en 6 economy comfort zijn. 3,4 en 5 zijn normaal toch business :? Hebben ze heel weinig business verkocht en hebben ze daarom maar extra stoelen als economy comfort aangeduid zodat mensen uit economy daar extra voor gaan betalen?

Gaat om een 737-700
pi_188430418
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:39 schreef Lafoy het volgende:
Normaal boek ik bij KLM economy comfort (rij 6) op Europese vluchten, maar nu zie ik opeens dat rij 3,4,5 en 6 economy comfort zijn. 3,4 en 5 zijn normaal toch business :? Hebben ze heel weinig business verkocht en hebben ze daarom maar extra stoelen als economy comfort aangeduid zodat mensen uit economy daar extra voor gaan betalen?

Gaat om een 737-700
Precies zoals je zegt. Het gordijn is verschuifbaar dus dan maken ze de business cabine wat kleiner en gebruiken ze de 'extra'stoelen voor comfort.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:23:06 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188431056
KLM Zet natuurlijk hoog in en reserveert de eerste 5 rijen normaliter in eerste instantie voor Business Klasse in de 737-700, 737-800 toestellen.
Een dag of 3 voor vertrek heeft men een exacte inschatting van het aantal passagiers en past men de business klasse aan.

Dat aanpassen vindt ik wel fijn, want ik heb een paar vluchten welke ik dusdanig lange tijd van tevoren boek dat ik de Economy Comfort klasse kan selecteren, maar ik moet ook e.e.a. wat korter voor tijd boeken en op populaire routes, denk aan Parijs of London zit ik in eerste instantie dan op rij 9 ofzo. Het exacte moment dat e.e.a. beschikbaar komt log ik in en zit ik alsnog op een EC Comfort zitplaats.

Het kan overigens voorkomen, vooral bij slecht geboekte vluchten, dat er niet veel EC Comfort plekken beschikbaar komen omdat men dan de stoelen voorin zo leeg mogelijk wil houden alsmede de stoelen achterin voor de load en balance. Dit kan je herkennen als er veel plaatsen te koop zijn bij het inchecken in de business klasse en de achterste rijen wit zijn in plaats van een kruisje, dit betekent dat deze niet te selecteren zijn. Dit is overigens alleen zichtbaar op een incheckzuil en niet in een app of online check-in.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_188437587
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:23 schreef ozzietukker het volgende:
KLM Zet natuurlijk hoog in en reserveert de eerste 5 rijen normaliter in eerste instantie voor Business Klasse in de 737-700, 737-800 toestellen.
Een dag of 3 voor vertrek heeft men een exacte inschatting van het aantal passagiers en past men de business klasse aan.

Dat aanpassen vindt ik wel fijn, want ik heb een paar vluchten welke ik dusdanig lange tijd van tevoren boek dat ik de Economy Comfort klasse kan selecteren, maar ik moet ook e.e.a. wat korter voor tijd boeken en op populaire routes, denk aan Parijs of London zit ik in eerste instantie dan op rij 9 ofzo. Het exacte moment dat e.e.a. beschikbaar komt log ik in en zit ik alsnog op een EC Comfort zitplaats.

Het kan overigens voorkomen, vooral bij slecht geboekte vluchten, dat er niet veel EC Comfort plekken beschikbaar komen omdat men dan de stoelen voorin zo leeg mogelijk wil houden alsmede de stoelen achterin voor de load en balance. Dit kan je herkennen als er veel plaatsen te koop zijn bij het inchecken in de business klasse en de achterste rijen wit zijn in plaats van een kruisje, dit betekent dat deze niet te selecteren zijn. Dit is overigens alleen zichtbaar op een incheckzuil en niet in een app of online check-in.
Ah top 8-)

Ik zie overigens dat er nog geen enkele EC stoel geboekt is, behalve die van mij. Lekker rustig ^O^
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:55:08 #215
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188448161
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:14 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Ah top 8-)

Ik zie overigens dat er nog geen enkele EC stoel geboekt is, behalve die van mij. Lekker rustig ^O^
Wat er wel vaak gebeurd is dat de stoelen eerst vrij blijven omdat deze voor een reiziger zonder platinum status niet kosteloos kunnen worden gekozen, maar daarna alsnog moeten worden gegeven aan reizigers die nog geen stoel hebben als de vlucht toch volgeboekt is.
KLM vult op die manier de EC zone vooral ook met incidentele reizigers terwijl de gold en silver leden vanaf rij 7 in het toestel zitten. De gold leden mogen dan wel als Sky Priority als eerste aan boord en langs deze op dat moment nog lege rijen lopen van EC.

Moet worden gezegd, als je het aan de gate vraagt dan krijg je als Gold vaak alsnog kosteloos een EC stoel toegewezen als deze nog niet geboekt zijn, zeker op de Europese vluchten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_188454566
Beetje jammer als je aan de gate om een upgrade moet bedelen.
Jesus saves but death prevails.
pi_188454764
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 02:01 schreef Shivo het volgende:
Dit. Lufthansa doet dit op Frankfurt echt top.
Ik boek nu standaard Business, maar tot 2 jaar geleden EC. Ik kreeg als Senator in 8/10 gevallen een upgrade naar business, bij die electrische gate poortjes.
pi_188455917
quote:
EC zou ik overigens niet echt een upgrade noemen haha

Überhaupt mensen die vragen om een upgrade :’)

[ Bericht 5% gewijzigd door Lafoy op 15-08-2019 10:03:44 ]
  donderdag 15 augustus 2019 @ 18:59:20 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188463420
quote:
Het hoeft uiteraard niet, en als je het eerder regelt kost het echter geld, en zo vreemd is het niet om aan de gate te vragen of er wellicht een betere plek beschikbaar is.
Nu doe ik dat zelf niet, dat is niet nodig gezien ik de plekken kosteloos kan selecteren, maar ik heb wel wat vluchten gehad dat ik bij de gate kon zien dat de EC comfort plekken, waar toch meer ruimte is, vrij waren en zelfs met een lege stoel naast je dat ik dat absoluut heb gevraagd.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:44 schreef Lafoy het volgende:
EC zou ik overigens niet echt een upgrade noemen haha

Überhaupt mensen die vragen om een upgrade :’)
Het is natuurlijk wel een verschil over het vragen om een upgrade naar business klasse, bij KLM worden die alleen operationeel gratis vergeven. Wat ik dan wel mooi vindt als ik een of andere Israëliër dit al enige tijd zie proberen, ik deze onderbreek en vraag of ze mijn nieuwe boarding pas voor de upgrade business klasse willen uitprinten, die uitdrukking op dat gezicht van iemand die al 30 minuten aan het zeuren was zal ik nooit vergeten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:31:20 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_188491211
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het hoeft uiteraard niet, en als je het eerder regelt kost het echter geld, en zo vreemd is het niet om aan de gate te vragen of er wellicht een betere plek beschikbaar is.
Nu doe ik dat zelf niet, dat is niet nodig gezien ik de plekken kosteloos kan selecteren, maar ik heb wel wat vluchten gehad dat ik bij de gate kon zien dat de EC comfort plekken, waar toch meer ruimte is, vrij waren en zelfs met een lege stoel naast je dat ik dat absoluut heb gevraagd.
[..]

Het is natuurlijk wel een verschil over het vragen om een upgrade naar business klasse, bij KLM worden die alleen operationeel gratis vergeven. Wat ik dan wel mooi vindt als ik een of andere Israëliër dit al enige tijd zie proberen, ik deze onderbreek en vraag of ze mijn nieuwe boarding pas voor de upgrade business klasse willen uitprinten, die uitdrukking op dat gezicht van iemand die al 30 minuten aan het zeuren was zal ik nooit vergeten.
Jij lijkt mij dan ook een uitermate prettig mens om als grondstewardess mee te moeten discussieren. Kom je uberhaupt wel eens UIT een vliegtuig? Groetjes van een FB Patinum Member for Life.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_188491504
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 16:47 schreef Chunees het volgende:
kan je een axe deo van 150ml meenemen bij ukraine airlines?
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
Dit verschilt overigens totaal niet per airline.
Dat zijn gewoon douane regels.
Hebben de maatschappijen niets over te zeggen. Dus waarom er in antwoorden soms airlines bij betrokken worden.

Dus of 100ml of minder meenemen of meer maar dat dan in ruim doen.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:51:55 #222
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_188493621
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 15:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dit verschilt overigens totaal niet per airline.
Dat zijn gewoon douaneinternationale veiligheidsregels.
Hebben de maatschappijen niets over te zeggen. Dus waarom er in antwoorden soms airlines bij betrokken worden.

Dus of 100ml of minder meenemen of meer maar dat dan in ruim doen.
Douane heeft hier werkelijk niets mee te maken.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_188494609
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:51 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Douane heeft hier werkelijk niets mee te maken.
Douane als in dat het bij de check gecontroleerd wordt ;)
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:06:51 #224
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_188495592
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Douane als in dat het bij de check gecontroleerd wordt ;)
Ook dat is geen douane.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_188508796
Volgende maand vliegen we met KLM naar Washington DC. Vanaf Schiphol gaan er dagelijks maar twee vliegtuigen (de ander is van United) naar DC. Nu zagen we dat ons vluchtnummer in de afgelopen drie maanden regelmatig geannuleerd is.
Kleine kans dat dat net op onze datum ook gebeurd hoor, maar ik heb een gevoel :@ nooit eerder een geannuleerde vlucht gehad. Ik weet dat ze proberen je om te boeken op de volgende vlucht, maar t gaat om 300 mensen. En met maar twee vluchten per dag..
Weet iemand toevallig hoe KLM zoiets over het algemeen op pakt? Ben je dan echt meerdere dagen kwijt, of hoe/wat? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')