abonnement Unibet Coolblue
pi_188127154
Weg gaan of blijven, hangt natuurlijk ook af of je in Nederland (in het geval van Schiphol dan) woont of niet. Als je bijvoorbeeld in Engeland woont, en je wilt inchecken op je vlucht naar huis, heb je niet veel andere opties dan het proberen uit te zingen op het vliegveld.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_188127174
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 04:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Weg gaan of blijven, hangt natuurlijk ook af of je in Nederland (in het geval van Schiphol dan) woont of niet. Als je bijvoorbeeld in Engeland woont, en je wilt inchecken op je vlucht naar huis, heb je niet veel andere opties dan het proberen uit te zingen op het vliegveld.
Ik zou in dat geval waarschijnlijk een hotel opzoeken, zeker als het al avond is en er geen enkele voortgang lijkt te zijn. Of het in ieder geval boeken voordat alle kamers in de omgeving door andere passagiers zijn bezet.
pi_188128398
Zat te kijken naar goedkope tickets naar Krakau vanaf Eindhoven en dat is enorm goed te doen in September of Oktober, alleen die voorwaarden betreft handbagage (bij Wizz Air en Ryanair) gooien dan weer roet in het eten :{ je mag voor die belachelijk lage prijzen enkel een rugzak meenemen (een kleine trolley heeft al meteen een meerprijs). Iemand hier tips over om dit op een andere, financieel aantrekkelijke manier aan te pakken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188129609
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Zat te kijken naar goedkope tickets naar Krakau vanaf Eindhoven en dat is enorm goed te doen in September of Oktober, alleen die voorwaarden betreft handbagage (bij Wizz Air en Ryanair) gooien dan weer roet in het eten :{ je mag voor die belachelijk lage prijzen enkel een rugzak meenemen (een kleine trolley heeft al meteen een meerprijs). Iemand hier tips over om dit op een andere, financieel aantrekkelijke manier aan te pakken?
Ik weet niet hoelang je gaat maar voor een weekend is een rugzak toch voldoende? Een andere manier is om zoveel mogelijk kleding onder elkaar aan te doen :')
pi_188129632
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:17 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelang je gaat maar voor een weekend is een rugzak toch voldoende? Een andere manier is om zoveel mogelijk kleding onder elkaar aan te doen :')
Bedankt voor je zeer nuttige antwoord :') voor 4 dagen lijkt het me vrij karig met enkel een rugzak.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 26 juli 2019 @ 10:26:57 #206
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_188129780
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bedankt voor je zeer nuttige antwoord :') voor 4 dagen lijkt het me vrij karig met enkel een rugzak.
Is me twee jaar geleden naar Dublin ook prima gelukt. Al was dat wel in juli en hadden we geluk met het weer :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_188129844
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bedankt voor je zeer nuttige antwoord :') voor 4 dagen lijkt het me vrij karig met enkel een rugzak.
Voor 4 dagen wil dat prima maar wat wou je horen dan? Andere manieren zijn er niet. Je kunt daar je kleding eventueel nog kopen maar dan ben je ook al snel duurder uit dan voor een koffertje te betalen.

10kg bagage kost ook maar een 10tje per vlucht dus ¤20 voor een retourtje. Als je dat te veel is kun je misschien met zn tweeën 1 koffertje delen ofzo.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:04:07 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188141778
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 04:29 schreef jaco het volgende:
Goede oplossing als je zelf het iniatief wilt houden en extra kosten geen probleem zijn. Kreeg je dan wel je ingecheckte bagage terug uit de chaos of vertrouw je erop dat die uiteindelijk wel arriveert?
Ik heb zelf eigenlijk altijd alleen handbagage, ook op of van verre vluchten en eventuele andere zaken wat in het ruim moet heeft KLM procedures voor dat die echt nog niet geladen zullen zijn. Maar dat was hier niet aan de orde.

Op zich zou bij slecht weersomstandigheden ook snel e.e.a. opgelost kunnen zijn, want zoveel sneeuw lag er ook weer niet. Maar het was vooral een voorzorgsmaatregel.
Het initiatief wil en moet ik daarnaast zelf houden, en ik ga geen vluchten nemen met onmogelijke connecties, ook al zegt een luchtvaartmaatschappij dat het allemaal zou kunnen, als ik van mening ben dat het te krap is en er is daarna geen wezenlijk alternatief (Als je naar Parijs moet zijn er na die vlucht nog genoeg andere) dan gaat het niet gebeuren en ik ben daar assertief genoeg voor.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 04:29 schreef jaco het volgende:
Ik zocht naar een soort richtlijn voor het soort vertragingen waarbij je zelf aanvoelt dat het veel langer gaat duren dan officieel aangegeven wordt, maar je weet het niet zeker. Blijf je dan in een rij staan of ga je weg. Maar misschien zijn er zoveel factoren dat hier geen vuistregel voor kan zijn.
Het hangt er natuurlijk allemaal af waarvoor de vlucht is, is het voor vakantie, een verre vlucht en heb je eigenlijk niets beters voor handen kan je net zo goed blijven wachten. Dat zal voor het gros van de mensen dus zo zijn.
Is het zakelijk, kan je met een ander vervoermiddel, auto, trein alsnog naar de eindbestemming (Denk aan Frankfurt, Parijs) en ben je dan zeker op tijd en staan er extreem lange rijen, is jouw vlucht geannuleerd dan is voor mij de keus makkelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:11:42 #209
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188141876
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 04:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Weg gaan of blijven, hangt natuurlijk ook af of je in Nederland (in het geval van Schiphol dan) woont of niet. Als je bijvoorbeeld in Engeland woont, en je wilt inchecken op je vlucht naar huis, heb je niet veel andere opties dan het proberen uit te zingen op het vliegveld.
Nou als er een chaos is op mijn bestemmingsluchthaven en mijn vlucht is geannuleerd zal ik juist vanuit Engeland ook kijken of er bijvoorbeeld van Brussel of Dusseldorf iets gaat. Dat zou ik ook doen als ik daar gestrand zal zijn.
Maar het zal ook van de omstandigheden afhangen, je hebt mensen die nog 10 euro te besteden hebben op het moment dat men de vlucht naar huis neemt, dan valt er niet veel om te boeken of zelf hotelovernachtingen te regelen.
Vluchten last minute zijn natuurlijk niet heel goedkoop, maar het is nu ook weer niet zo dat het geheel onbetaalbaar is voor een relatief korte afstand.

Mijn stelregel is dat ik ook nooit backup vluchten boek of flexibele tickets heb, maar juist incidenteel een vervangende vlucht moet kopen. Dat is uiteindelijk goedkoper. Dat risico moet je gewoon incalculeren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 20:36:08 #210
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_188142229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Bedankt voor je zeer nuttige antwoord :') voor 4 dagen lijkt het me vrij karig met enkel een rugzak.
Ik ken mensen die zes maanden op reis gaan met zo'n kleine daypack :D. Het ligt maar net aan je voorkeuren en wensen natuurlijk.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_188429403
Normaal boek ik bij KLM economy comfort (rij 6) op Europese vluchten, maar nu zie ik opeens dat rij 3,4,5 en 6 economy comfort zijn. 3,4 en 5 zijn normaal toch business :? Hebben ze heel weinig business verkocht en hebben ze daarom maar extra stoelen als economy comfort aangeduid zodat mensen uit economy daar extra voor gaan betalen?

Gaat om een 737-700
pi_188430418
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:39 schreef Lafoy het volgende:
Normaal boek ik bij KLM economy comfort (rij 6) op Europese vluchten, maar nu zie ik opeens dat rij 3,4,5 en 6 economy comfort zijn. 3,4 en 5 zijn normaal toch business :? Hebben ze heel weinig business verkocht en hebben ze daarom maar extra stoelen als economy comfort aangeduid zodat mensen uit economy daar extra voor gaan betalen?

Gaat om een 737-700
Precies zoals je zegt. Het gordijn is verschuifbaar dus dan maken ze de business cabine wat kleiner en gebruiken ze de 'extra'stoelen voor comfort.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:23:06 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188431056
KLM Zet natuurlijk hoog in en reserveert de eerste 5 rijen normaliter in eerste instantie voor Business Klasse in de 737-700, 737-800 toestellen.
Een dag of 3 voor vertrek heeft men een exacte inschatting van het aantal passagiers en past men de business klasse aan.

Dat aanpassen vindt ik wel fijn, want ik heb een paar vluchten welke ik dusdanig lange tijd van tevoren boek dat ik de Economy Comfort klasse kan selecteren, maar ik moet ook e.e.a. wat korter voor tijd boeken en op populaire routes, denk aan Parijs of London zit ik in eerste instantie dan op rij 9 ofzo. Het exacte moment dat e.e.a. beschikbaar komt log ik in en zit ik alsnog op een EC Comfort zitplaats.

Het kan overigens voorkomen, vooral bij slecht geboekte vluchten, dat er niet veel EC Comfort plekken beschikbaar komen omdat men dan de stoelen voorin zo leeg mogelijk wil houden alsmede de stoelen achterin voor de load en balance. Dit kan je herkennen als er veel plaatsen te koop zijn bij het inchecken in de business klasse en de achterste rijen wit zijn in plaats van een kruisje, dit betekent dat deze niet te selecteren zijn. Dit is overigens alleen zichtbaar op een incheckzuil en niet in een app of online check-in.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_188437587
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:23 schreef ozzietukker het volgende:
KLM Zet natuurlijk hoog in en reserveert de eerste 5 rijen normaliter in eerste instantie voor Business Klasse in de 737-700, 737-800 toestellen.
Een dag of 3 voor vertrek heeft men een exacte inschatting van het aantal passagiers en past men de business klasse aan.

Dat aanpassen vindt ik wel fijn, want ik heb een paar vluchten welke ik dusdanig lange tijd van tevoren boek dat ik de Economy Comfort klasse kan selecteren, maar ik moet ook e.e.a. wat korter voor tijd boeken en op populaire routes, denk aan Parijs of London zit ik in eerste instantie dan op rij 9 ofzo. Het exacte moment dat e.e.a. beschikbaar komt log ik in en zit ik alsnog op een EC Comfort zitplaats.

Het kan overigens voorkomen, vooral bij slecht geboekte vluchten, dat er niet veel EC Comfort plekken beschikbaar komen omdat men dan de stoelen voorin zo leeg mogelijk wil houden alsmede de stoelen achterin voor de load en balance. Dit kan je herkennen als er veel plaatsen te koop zijn bij het inchecken in de business klasse en de achterste rijen wit zijn in plaats van een kruisje, dit betekent dat deze niet te selecteren zijn. Dit is overigens alleen zichtbaar op een incheckzuil en niet in een app of online check-in.
Ah top 8-)

Ik zie overigens dat er nog geen enkele EC stoel geboekt is, behalve die van mij. Lekker rustig ^O^
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:55:08 #215
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188448161
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 08:14 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Ah top 8-)

Ik zie overigens dat er nog geen enkele EC stoel geboekt is, behalve die van mij. Lekker rustig ^O^
Wat er wel vaak gebeurd is dat de stoelen eerst vrij blijven omdat deze voor een reiziger zonder platinum status niet kosteloos kunnen worden gekozen, maar daarna alsnog moeten worden gegeven aan reizigers die nog geen stoel hebben als de vlucht toch volgeboekt is.
KLM vult op die manier de EC zone vooral ook met incidentele reizigers terwijl de gold en silver leden vanaf rij 7 in het toestel zitten. De gold leden mogen dan wel als Sky Priority als eerste aan boord en langs deze op dat moment nog lege rijen lopen van EC.

Moet worden gezegd, als je het aan de gate vraagt dan krijg je als Gold vaak alsnog kosteloos een EC stoel toegewezen als deze nog niet geboekt zijn, zeker op de Europese vluchten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_188454566
Beetje jammer als je aan de gate om een upgrade moet bedelen.
Jesus saves but death prevails.
pi_188454764
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 02:01 schreef Shivo het volgende:
Beetje jammer als je aan de gate om een upgrade moet bedelen.
Dit. Lufthansa doet dit op Frankfurt echt top.
Ik boek nu standaard Business, maar tot 2 jaar geleden EC. Ik kreeg als Senator in 8/10 gevallen een upgrade naar business, bij die electrische gate poortjes.
pi_188455917
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 02:01 schreef Shivo het volgende:
Beetje jammer als je aan de gate om een upgrade moet bedelen.
EC zou ik overigens niet echt een upgrade noemen haha

Überhaupt mensen die vragen om een upgrade :’)

[ Bericht 5% gewijzigd door Lafoy op 15-08-2019 10:03:44 ]
  donderdag 15 augustus 2019 @ 18:59:20 #219
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188463420
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 02:01 schreef Shivo het volgende:
Beetje jammer als je aan de gate om een upgrade moet bedelen.
Het hoeft uiteraard niet, en als je het eerder regelt kost het echter geld, en zo vreemd is het niet om aan de gate te vragen of er wellicht een betere plek beschikbaar is.
Nu doe ik dat zelf niet, dat is niet nodig gezien ik de plekken kosteloos kan selecteren, maar ik heb wel wat vluchten gehad dat ik bij de gate kon zien dat de EC comfort plekken, waar toch meer ruimte is, vrij waren en zelfs met een lege stoel naast je dat ik dat absoluut heb gevraagd.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:44 schreef Lafoy het volgende:
EC zou ik overigens niet echt een upgrade noemen haha

Überhaupt mensen die vragen om een upgrade :’)
Het is natuurlijk wel een verschil over het vragen om een upgrade naar business klasse, bij KLM worden die alleen operationeel gratis vergeven. Wat ik dan wel mooi vindt als ik een of andere Israëliër dit al enige tijd zie proberen, ik deze onderbreek en vraag of ze mijn nieuwe boarding pas voor de upgrade business klasse willen uitprinten, die uitdrukking op dat gezicht van iemand die al 30 minuten aan het zeuren was zal ik nooit vergeten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:31:20 #220
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_188491211
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het hoeft uiteraard niet, en als je het eerder regelt kost het echter geld, en zo vreemd is het niet om aan de gate te vragen of er wellicht een betere plek beschikbaar is.
Nu doe ik dat zelf niet, dat is niet nodig gezien ik de plekken kosteloos kan selecteren, maar ik heb wel wat vluchten gehad dat ik bij de gate kon zien dat de EC comfort plekken, waar toch meer ruimte is, vrij waren en zelfs met een lege stoel naast je dat ik dat absoluut heb gevraagd.
[..]

Het is natuurlijk wel een verschil over het vragen om een upgrade naar business klasse, bij KLM worden die alleen operationeel gratis vergeven. Wat ik dan wel mooi vindt als ik een of andere Israëliër dit al enige tijd zie proberen, ik deze onderbreek en vraag of ze mijn nieuwe boarding pas voor de upgrade business klasse willen uitprinten, die uitdrukking op dat gezicht van iemand die al 30 minuten aan het zeuren was zal ik nooit vergeten.
Jij lijkt mij dan ook een uitermate prettig mens om als grondstewardess mee te moeten discussieren. Kom je uberhaupt wel eens UIT een vliegtuig? Groetjes van een FB Patinum Member for Life.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_188491504
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 16:47 schreef Chunees het volgende:
kan je een axe deo van 150ml meenemen bij ukraine airlines?
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
Dit verschilt overigens totaal niet per airline.
Dat zijn gewoon douane regels.
Hebben de maatschappijen niets over te zeggen. Dus waarom er in antwoorden soms airlines bij betrokken worden.

Dus of 100ml of minder meenemen of meer maar dat dan in ruim doen.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:51:55 #222
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_188493621
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 15:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dit verschilt overigens totaal niet per airline.
Dat zijn gewoon douaneinternationale veiligheidsregels.
Hebben de maatschappijen niets over te zeggen. Dus waarom er in antwoorden soms airlines bij betrokken worden.

Dus of 100ml of minder meenemen of meer maar dat dan in ruim doen.
Douane heeft hier werkelijk niets mee te maken.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_188494609
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 17:51 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Douane heeft hier werkelijk niets mee te maken.
Douane als in dat het bij de check gecontroleerd wordt ;)
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 20:06:51 #224
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_188495592
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Douane als in dat het bij de check gecontroleerd wordt ;)
Ook dat is geen douane.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  zondag 18 augustus 2019 @ 18:26:37 #225
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188508796
Volgende maand vliegen we met KLM naar Washington DC. Vanaf Schiphol gaan er dagelijks maar twee vliegtuigen (de ander is van United) naar DC. Nu zagen we dat ons vluchtnummer in de afgelopen drie maanden regelmatig geannuleerd is.
Kleine kans dat dat net op onze datum ook gebeurd hoor, maar ik heb een gevoel :@ nooit eerder een geannuleerde vlucht gehad. Ik weet dat ze proberen je om te boeken op de volgende vlucht, maar t gaat om 300 mensen. En met maar twee vluchten per dag..
Weet iemand toevallig hoe KLM zoiets over het algemeen op pakt? Ben je dan echt meerdere dagen kwijt, of hoe/wat? :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 18 augustus 2019 @ 18:38:41 #226
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188508987
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Volgende maand vliegen we met KLM naar Washington DC. Vanaf Schiphol gaan er dagelijks maar twee vliegtuigen (de ander is van United) naar DC. Nu zagen we dat ons vluchtnummer in de afgelopen drie maanden regelmatig geannuleerd is.
Kleine kans dat dat net op onze datum ook gebeurd hoor, maar ik heb een gevoel :@ nooit eerder een geannuleerde vlucht gehad. Ik weet dat ze proberen je om te boeken op de volgende vlucht, maar t gaat om 300 mensen. En met maar twee vluchten per dag..
Weet iemand toevallig hoe KLM zoiets over het algemeen op pakt? Ben je dan echt meerdere dagen kwijt, of hoe/wat? :)
De kans blijft klein dat een vlucht wordt geannuleerd, dit vooropgesteld.

Mocht dit wel het geval zijn, dan weet KLM, behoudens een spontaan incident op het laatste moment zoals de laatste tijd met de brandstoftoevoer, hier al van en zal al maatregelen nemen. Veel passagiers welke met KLM vliegen beginnen de reis niet in Amsterdam maar op luchthavens verspreid over Europa en daarbuiten.
Zodra bekend is dat een vlucht niet door gaat zal men je al op de luchthaven van vertrek gaan omboeken naar andere vluchten, en in het geval van KLM zal dit ook op vluchten van concurrerende maatschappijen zijn.
Omdat passagiers normaliter vanuit diverse luchthavens de vlucht aanvangen kan je op deze manier prima al de passagiers spreiden over diverse vluchten en zal dit meestal via andere routes zijn zodat de hoeveelheid passagiers relatief eenvoudig verdeeld kunnen worden.
Blijft natuurlijk wel altijd de kans aanwezig dat je toch niet mee kunt, en het is niet gezegd dat je op de eerstvolgende vlucht gaat, je wordt geplaatst op de eerst mogelijke optie waar er capaciteit is. Een luchtvaartmaatschappij zal namelijk niemand van een latere vlucht weigeren om jouw mee te laten gaan, want anders moeten ze 2 x compensatie betalen, en of je nu 6 uur of 60 uur vertraagd bent, je krijgt als passagier maar 1 x compensatie.

Op deze manier zat ik door al die voorzorgsmaatregelen afgelopen maart opeens in een half leeg toestel naar Kuala Lumpur vanuit Amsterdam omdat KLM uit voorzorg, door de weersomstandigheden, veel mensen al had omgeboekt maar de vlucht uiteindelijk toch door ging.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 18 augustus 2019 @ 18:45:53 #227
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188509122
quote:
6s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De kans blijft klein dat een vlucht wordt geannuleerd, dit vooropgesteld.

Mocht dit wel het geval zijn, dan weet KLM, behoudens een spontaan incident op het laatste moment zoals de laatste tijd met de brandstoftoevoer, hier al van en zal al maatregelen nemen. Veel passagiers welke met KLM vliegen beginnen de reis niet in Amsterdam maar op luchthavens verspreid over Europa en daarbuiten.
Zodra bekend is dat een vlucht niet door gaat zal men je al op de luchthaven van vertrek gaan omboeken naar andere vluchten, en in het geval van KLM zal dit ook op vluchten van concurrerende maatschappijen zijn.
Omdat passagiers normaliter vanuit diverse luchthavens de vlucht aanvangen kan je op deze manier prima al de passagiers spreiden over diverse vluchten en zal dit meestal via andere routes zijn zodat de hoeveelheid passagiers relatief eenvoudig verdeeld kunnen worden.
Blijft natuurlijk wel altijd de kans aanwezig dat je toch niet mee kunt, en het is niet gezegd dat je op de eerstvolgende vlucht gaat, je wordt geplaatst op de eerst mogelijke optie waar er capaciteit is. Een luchtvaartmaatschappij zal namelijk niemand van een latere vlucht weigeren om jouw mee te laten gaan, want anders moeten ze 2 x compensatie betalen, en of je nu 6 uur of 60 uur vertraagd bent, je krijgt als passagier maar 1 x compensatie.

Op deze manier zat ik door al die voorzorgsmaatregelen afgelopen maart opeens in een half leeg toestel naar Kuala Lumpur vanuit Amsterdam omdat KLM uit voorzorg, door de weersomstandigheden, veel mensen al had omgeboekt maar de vlucht uiteindelijk toch door ging.
Ah, ze kunnen je ook om boeken naar een vlucht naar NYC bv en je daar laten overstappen, etc? Ik dacht heel naief dat je afhankelijk was van enkel de AMS-DC vluchten :+ En verder klinkt je uitleg ook logisch ^O^ Zal vast goed komen dan :Y Dankje!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188512670
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ah, ze kunnen je ook om boeken naar een vlucht naar NYC bv en je daar laten overstappen, etc? Ik dacht heel naief dat je afhankelijk was van enkel de AMS-DC vluchten :+ En verder klinkt je uitleg ook logisch ^O^ Zal vast goed komen dan :Y Dankje!
KLM werkt veel met Air France en Delta, dus de kans is groot dat je dan ook via Parijs of New York kan vliegen.
  maandag 19 augustus 2019 @ 20:25:12 #229
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188525830
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ah, ze kunnen je ook om boeken naar een vlucht naar NYC bv en je daar laten overstappen, etc? Ik dacht heel naief dat je afhankelijk was van enkel de AMS-DC vluchten En verder klinkt je uitleg ook logisch Zal vast goed komen dan Dankje!
Zodra de maatschappij verantwoordelijk is om de passagier op de bestemming te krijgen is er echt heel veel mogelijk, en daarbij behoren inderdaad ook routes via andere luchthavens om tot je bestemming te geraken.
Bij Low Cost airliners ligt het wat anders, die doen dit vaak niet en geeft men aan dat je maar moet wachten tot er plek is op een volgende vlucht. Tot die tijd moet men je wel onderdak en verzorging geven, maar deze handelswijze forceert toch veel mensen (mij in ieder geval) om zelf tot een oplossing te komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_188539471
Vraagje over bagage boeken bij een binnenlandse vlucht in Amerika (American Airlines), excuses als deze vraag al vaker voorbij is gekomen…

Over een maandje op vakantie naar Amerika, heb voor deze vakantie o.a. een binnenlandse vlucht geboekt via Tix / Gate1, maar op dit moment nog zonder ruimbagage, terwijl ik 1 koffer bij me zal hebben. Het betreft een vlucht van American Airlines. Nu wilde ik het liefst van tevoren al de bagage erbij boeken (via Gate1 lukt / gaat dit niet), maar ik kom niet echt wijs uit de website van AA (maar misschien zoek ik wel verkeerd of zo :') ), heeft iemand hier ervaringen met hun website? Moet je hiervoor per se zo’n AAdvantage account aanmaken?

Heb ook al wat rondgevraagd bij een paar lokale reisbureaus, en die vertelden me dat het geen probleem is (en zelfs standaard bij Amerikanen) dat ze hun bagage pas boeken / betalen op de luchthaven (had al opgezocht, dit is $ 30 voor 1 koffer, geen idee of er prijsverschil is tussen bijvoorbeeld van te voren online boeken of ter plekke regelen). Klopt dit? Iemand ervaringen met binnenlandse Amerikaanse vluchten? (Het gaat dus om een losse domnestic flight, niet om een overstap na een vlucht vanuit NL)
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_188539708
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:16 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vraagje over bagage boeken bij een binnenlandse vlucht in Amerika (American Airlines), excuses als deze vraag al vaker voorbij is gekomen…

Over een maandje op vakantie naar Amerika, heb voor deze vakantie o.a. een binnenlandse vlucht geboekt via Tix / Gate1, maar op dit moment nog zonder ruimbagage, terwijl ik 1 koffer bij me zal hebben. Het betreft een vlucht van American Airlines. Nu wilde ik het liefst van tevoren al de bagage erbij boeken (via Gate1 lukt / gaat dit niet), maar ik kom niet echt wijs uit de website van AA (maar misschien zoek ik wel verkeerd of zo :') ), heeft iemand hier ervaringen met hun website? Moet je hiervoor per se zo’n AAdvantage account aanmaken?

Heb ook al wat rondgevraagd bij een paar lokale reisbureaus, en die vertelden me dat het geen probleem is (en zelfs standaard bij Amerikanen) dat ze hun bagage pas boeken / betalen op de luchthaven (had al opgezocht, dit is $ 30 voor 1 koffer, geen idee of er prijsverschil is tussen bijvoorbeeld van te voren online boeken of ter plekke regelen). Klopt dit? Iemand ervaringen met binnenlandse Amerikaanse vluchten? (Het gaat dus om een losse domnestic flight, niet om een overstap na een vlucht vanuit NL)
Zo moe van Nederlanders die op skyscanner checken en dan maar altijd boeken via tix1/gate1. Lees de recensies eens van die bedrijven… Niet voor niets dat er daarna duizenden klagen over hoe het eraan toe gaat. Alles om die 2.50 euro oid te besparen..

Verder kan je met je boekingscode en je last name inloggen op AA site bij manage booking. Hoef je geen aadvantage voor te hebben.

Hier directe link: https://www.americanairli(...)indReservationAccess

En ja je kan bij de AA terminal in USA gewoon je baggage bijboeken bij het inchecken. Creditcardje swipen en klaar. Meeste airlines berekenen nu idd kosten voor bagage. Southwest heb je wel 2 inbegrepen.

Na inchecken mag je genieten van bazige TSA en stelletje oude chagrijnige flight attendants on board :) Enjoy ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_188551855
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:31 schreef RipCity het volgende:
Zo moe van Nederlanders die op skyscanner checken en dan maar altijd boeken via tix1/gate1. Lees de recensies eens van die bedrijven… Niet voor niets dat er daarna duizenden klagen over hoe het eraan toe gaat. Alles om die 2.50 euro oid te besparen..

Oh nee hoor, voor het boeken had ik de reviews wel gecheckt... Er waren wel wat klachten maar ook genoeg positieve reviews...

Thanks voor de info verder. De betreffende link had ik idd al eerder gevonden, maar geen idee hoe je dan een koffer bijboekt (als dat al kan via die link). Of het gaat gewoon niet, of ik moet me dom voelen nu. :') Anders dan idd maar op de luchthaven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:31 schreef RipCity het volgende:
Na inchecken mag je genieten van bazige TSA en stelletje oude chagrijnige flight attendants on board Enjoy
Lekker oordoppies in en muziek luisteren dus. O+
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_188554535
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Douane als in dat het bij de check gecontroleerd wordt ;)
Dat zijn gewoon extern ingehuurde beveiligers die je bagage controleren. Douane is er voor het heffen van belasting over ingevoerde goederen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_188614680
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 16:31 schreef RipCity het volgende:
Zo moe van Nederlanders die op skyscanner checken en dan maar altijd boeken via tix1/gate1. Lees de recensies eens van die bedrijven… Niet voor niets dat er daarna duizenden klagen over hoe het eraan toe gaat. Alles om die 2.50 euro oid te besparen..
Ik denk dat het voor de mensen die klagen over Tix niet uitmaakt waar ze boeken. Veel van hun ellende komt voort uit het feit dat ze niet goed lezen wat er op hun scherm staat.
So we just called him Fred too
pi_188742742
Ik denk dat een blik met koolzuurhoudend drank als ruimbagage wel kan (mits goed ingepakt en stootvast), maar kan een plastic fles dat ook overleven, of zal hij door de druk bezwijken?
pi_188742948
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:30 schreef Cothen het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor de mensen die klagen over Tix niet uitmaakt waar ze boeken. Veel van hun ellende komt voort uit het feit dat ze niet goed lezen wat er op hun scherm staat.
Ik heb ooit bij een zekere oranje lowcost carrier gewerkt en zeker 75% van hun pax kunnen ook niet begrijpend lezen. Soms grappig, vaak irritant en regelmatig facepalm.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188745540
quote:
5s.gif Op zondag 1 september 2019 20:14 schreef Qunix het volgende:
Ik denk dat een blik met koolzuurhoudend drank als ruimbagage wel kan (mits goed ingepakt en stootvast), maar kan een plastic fles dat ook overleven, of zal hij door de druk bezwijken?
Tis me een paar keer gelukt om een fles drank als ruimbagage mee te nemen. Tis wel riskant. Als dat breekt heb je daarna glasscherven in je bagage. 1x is het ook misgegaan met een potje jam - was gelukkig erg goed ingepakt.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_188746133
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:31 schreef miro86 het volgende:

[..]

Tis me een paar keer gelukt om een fles drank als ruimbagage mee te nemen. Tis wel riskant. Als dat breekt heb je daarna glasscherven in je bagage. 1x is het ook misgegaan met een potje jam - was gelukkig erg goed ingepakt.
Ik heb al één keer glas meegenomen en ingewikkeld in kleding. Dat ging wel goed. Wat ik weet is dat blikjes wel tegen drukverschil kan (immers ervoor gemaakt). Maar plastic flesjes weet ik niet zo zeer. Denk het toch niet te doen... Better safe to be sorry. :X
pi_189009750
Bij een tussenstop van minder dan 24 uur bij een internationale vlucht wordt je ruimbagage in de regel doorgestuurd naar de eindbestemming. Maar is er ook een mogelijkheid om je ruimbagage die uren tijdens de tussenlanding bij je te houden, omdat je daar overnachten wilt?
pi_189016879
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:31 schreef Nia het volgende:
Bij een tussenstop van minder dan 24 uur bij een internationale vlucht wordt je ruimbagage in de regel doorgestuurd naar de eindbestemming. Maar is er ook een mogelijkheid om je ruimbagage die uren tijdens de tussenlanding bij je te houden, omdat je daar overnachten wilt?
Ligt er aan waar "daar" is, met welke maatschappij je vliegt en wat je aankomst en vertrektijden zijn.
So we just called him Fred too
pi_189018124
"Daar" is Singapore en de maatschappij zou Singapore Airlines zijn. Een tussenstop op een vliegreis naar Sydney. Zowel de heen- als de terugreis zou ik in Singapore willen onderbreken voor minder dan 24 uren. Aankomst in Singapore op de heenrein zou om 05:55 uur in de ochtend zijn (SQ323). Vertrektijd van de vlucht naar SYD zou om 20:20 uur zijn (SQ221).
De terugvlucht van SYD naar SIN komt aan rond 00:20 uur in Singapore (SQ242). De vlucht van SIN naar AMS vertrekt om 23:55 uur nog diezelfde dag (SQ324).
Ik ben me aan het oriënteren op de dienstregeling van vluchten naar SYD via SIN volgend jaar, dus ik heb nog niets geboekt

[ Bericht 4% gewijzigd door Nia op 19-09-2019 10:14:09 ]
pi_189018962
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:41 schreef Nia het volgende:
"Daar" is Singapore en de maatschappij zou Singapore Airlines zijn. Een tussenstop op een vliegreis naar Sydney. Zowel de heen- als de terugreis zou ik in Singapore willen onderbreken voor minder dan 24 uren. Aankomst in Singapore op de heenrein zou om 05:55 uur in de ochtend zijn (SQ323). Vertrektijd van de vlucht naar SYD zou om 20:20 uur zijn (SQ221).
De terugvlucht van SYD naar SIN komt aan rond 00:20 uur in Singapore (SQ242). De vlucht van SIN naar AMS vertrekt om 23:55 uur nog diezelfde dag (SQ324).
Ik ben me aan het oriënteren op de dienstregeling van vluchten naar SYD via SIN volgend jaar, dus ik heb nog niets geboekt
Ik denk dat het geen probleem zal zijn je baggage te "short-check"-en (zo wordt dat genoemd als bagage niet naar de eindbestemming gaat) bij een lange tussenstop. Je kunt bij het inchecken op Schiphol dan aangeven dat ze je koffer alleen tot Singapore labelen en niet tot de eindbestemming. Maar denk dat het geen kwaad kan om het voor de zekerheid na te vragen bij Singapore Airlines.

Persoonlijk zou ik gewoon wat spullen in m'n handbagage stoppen voor de tussenstop.
pi_189019247
quote:
5s.gif Op zondag 1 september 2019 20:14 schreef Qunix het volgende:
Ik denk dat een blik met koolzuurhoudend drank als ruimbagage wel kan (mits goed ingepakt en stootvast), maar kan een plastic fles dat ook overleven, of zal hij door de druk bezwijken?
gaat prima hoor.
ik doe dat regelmatig omdat ze de honingdrank in Rusland gewoon in plasticflessen verkopen, maar daar zit geen prik op, handdoek of trui erom heen rollen en dan gebeurd er niets.
pi_189020769
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 11:14 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

gaat prima hoor.
ik doe dat regelmatig omdat ze de honingdrank in Rusland gewoon in plasticflessen verkopen, maar daar zit geen prik op, handdoek of trui erom heen rollen en dan gebeurd er niets.
Inmiddels kan ik bevestigen dat een plastic flesje met prik prima vervoerd kan worden in ruimbagage :)
pi_189025760
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:41 schreef Nia het volgende:
"Daar" is Singapore en de maatschappij zou Singapore Airlines zijn. Een tussenstop op een vliegreis naar Sydney. Zowel de heen- als de terugreis zou ik in Singapore willen onderbreken voor minder dan 24 uren. Aankomst in Singapore op de heenrein zou om 05:55 uur in de ochtend zijn (SQ323). Vertrektijd van de vlucht naar SYD zou om 20:20 uur zijn (SQ221).
De terugvlucht van SYD naar SIN komt aan rond 00:20 uur in Singapore (SQ242). De vlucht van SIN naar AMS vertrekt om 23:55 uur nog diezelfde dag (SQ324).
Ik ben me aan het oriënteren op de dienstregeling van vluchten naar SYD via SIN volgend jaar, dus ik heb nog niets geboekt
Bij dergelijke tussenstops is het mogelijk. Maar mijn vraag is, waarom zou je het willen?

Want dan ben je ook weer tijd kwijt om die bagage van de band te halen, en zeker op de heenreis moet je dan ook je bagage ergens opslaan wat weer geld kost want de heenreis is niet echt een handige tijd om een hotel te nemen.

Wat ik zou doen is gewoon in je handbagage wat spullen stoppen om je om te kleden, op de heenreis dan in één van de lounges, airside, betaald, een douche te nemen, en dan rustig de stad in te gaan, op die manier hoef je ook niet overdreven snel bij de bagageband te zijn als je een douche wilt nemen om te voorkomen dat je bagage lang onbeheerd rondjes gaat draaien.

Terug zou ik gezien het tijdstip wel een hotel nemen, maar ook dan zou ik gewoon kiezen voor handbagage waar je wat spullen in hebt zodat je niet met je bagage hoeft te lopen zeulen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_189034340
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 09:41 schreef Nia het volgende:
"Daar" is Singapore en de maatschappij zou Singapore Airlines zijn. Een tussenstop op een vliegreis naar Sydney. Zowel de heen- als de terugreis zou ik in Singapore willen onderbreken voor minder dan 24 uren. Aankomst in Singapore op de heenrein zou om 05:55 uur in de ochtend zijn (SQ323). Vertrektijd van de vlucht naar SYD zou om 20:20 uur zijn (SQ221).
Ik geloof niet dat een overstap van 24 uur of meer een regel is voor het teruggeven van je baggage. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik bij een overstap van 8 uur mijn ruimbagage juist moest accepteren, tegen mijn eigen voorkeur in. De enige manier om de procedure te weten (en of je er van mag afwijken), is het aan de maatschappij te vragen voor de betreffende vlucht. Houdt er trouwens ook rekening mee dat het uiteindelijk niet volgens je wens verloopt.

Misschien off-topic, maar is je schema echt handig? Als je om 05.55 in Singapore bent, heb je in Nederlandse tijd van 11am tot middernacht gevlogen. Volgens je Nederlandse body-clock is het dan tijd voor je nachtrust. Dit lijkt me geen prettig moment om 20 uur lang bij tropische temperaturen een stad te gaan verkennen. Een hotel is een dure oplossing omdat je 2 dagen zult moeten boeken om een checkout om 11.00 am te voorkomen.
pi_189035421
Dat je bagage niet doorgelabeld kan worden komt dikwijls voor, bijvoorbeeld overstap in de VS (meestal) of alle overstappen naar een kleine binnenlandse vlucht waar je de douane formaliteiten meteen tijdens je overstap moet regelen.
Wat TS wil is juist het omgekeerde, in een situatie waar je meestal doorgelabeld wordt toch je bagage ophalen bij je overstap, Mijn ervaring is dat dit vaak kan als je dat vraagt aan de balie, maar dat zou van maatschappij kunnen afhangen. Lijkt me makkelijker om gewoon de nodige spullen in je handbagage te doen - minder sleurwerk.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:23:39 #248
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189037461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 04:36 schreef jaco het volgende:
Een hotel is een dure oplossing omdat je 2 dagen zult moeten boeken om een checkout om 11.00 am te voorkomen.
Ook in Singapore zal je toch genoeg hotels hebben die een "day use" aanbieden. In Argentinië is het nog veel makkelijker, gewoon een "love hotel" nemen voor 3 uurtjes en eventueel verlengen met nog 3 uur. Prachtige thema-kamers, wifi en als je toevallig met je geliefde bent is het helemaal makkelijk :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_189245098
Volgend maand vlieg ik van FRA naar LAX vertrek is rond 10 uur.

Nu vroeg ik me af wat is de beste volgorde in het vliegtuig?? En wanneer moet ik welke maaltijd gaan nuttigen?? Alle maaltijden zijn on demand dus ik kan het zelf kiezen.

Kiezen voor warm eten en dan meteen gaan slapen(dat betekend dat ik de nacht ervoor wakker moet blijven) ?? Wat isde volgorde in de economy??
speak only if it improves the silence.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:20:47 #250
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189246614
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 21:31 schreef miro86 het volgende:

[..]

Tis me een paar keer gelukt om een fles drank als ruimbagage mee te nemen. Tis wel riskant. Als dat breekt heb je daarna glasscherven in je bagage. 1x is het ook misgegaan met een potje jam - was gelukkig erg goed ingepakt.
Dat heb ik de afgelopen twee vluchten ook gedaan; niks aan de hand. Een fotolijstje met glas had de Amerikaanse douane echter aan gort geslagen (vermoeden we).
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')