De kans blijft klein dat een vlucht wordt geannuleerd, dit vooropgesteld.quote:Op zondag 18 augustus 2019 18:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Volgende maand vliegen we met KLM naar Washington DC. Vanaf Schiphol gaan er dagelijks maar twee vliegtuigen (de ander is van United) naar DC. Nu zagen we dat ons vluchtnummer in de afgelopen drie maanden regelmatig geannuleerd is.
Kleine kans dat dat net op onze datum ook gebeurd hoor, maar ik heb een gevoel nooit eerder een geannuleerde vlucht gehad. Ik weet dat ze proberen je om te boeken op de volgende vlucht, maar t gaat om 300 mensen. En met maar twee vluchten per dag..
Weet iemand toevallig hoe KLM zoiets over het algemeen op pakt? Ben je dan echt meerdere dagen kwijt, of hoe/wat?
Ah, ze kunnen je ook om boeken naar een vlucht naar NYC bv en je daar laten overstappen, etc? Ik dacht heel naief dat je afhankelijk was van enkel de AMS-DC vluchten En verder klinkt je uitleg ook logisch Zal vast goed komen dan Dankje!quote:Op zondag 18 augustus 2019 18:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De kans blijft klein dat een vlucht wordt geannuleerd, dit vooropgesteld.
Mocht dit wel het geval zijn, dan weet KLM, behoudens een spontaan incident op het laatste moment zoals de laatste tijd met de brandstoftoevoer, hier al van en zal al maatregelen nemen. Veel passagiers welke met KLM vliegen beginnen de reis niet in Amsterdam maar op luchthavens verspreid over Europa en daarbuiten.
Zodra bekend is dat een vlucht niet door gaat zal men je al op de luchthaven van vertrek gaan omboeken naar andere vluchten, en in het geval van KLM zal dit ook op vluchten van concurrerende maatschappijen zijn.
Omdat passagiers normaliter vanuit diverse luchthavens de vlucht aanvangen kan je op deze manier prima al de passagiers spreiden over diverse vluchten en zal dit meestal via andere routes zijn zodat de hoeveelheid passagiers relatief eenvoudig verdeeld kunnen worden.
Blijft natuurlijk wel altijd de kans aanwezig dat je toch niet mee kunt, en het is niet gezegd dat je op de eerstvolgende vlucht gaat, je wordt geplaatst op de eerst mogelijke optie waar er capaciteit is. Een luchtvaartmaatschappij zal namelijk niemand van een latere vlucht weigeren om jouw mee te laten gaan, want anders moeten ze 2 x compensatie betalen, en of je nu 6 uur of 60 uur vertraagd bent, je krijgt als passagier maar 1 x compensatie.
Op deze manier zat ik door al die voorzorgsmaatregelen afgelopen maart opeens in een half leeg toestel naar Kuala Lumpur vanuit Amsterdam omdat KLM uit voorzorg, door de weersomstandigheden, veel mensen al had omgeboekt maar de vlucht uiteindelijk toch door ging.
KLM werkt veel met Air France en Delta, dus de kans is groot dat je dan ook via Parijs of New York kan vliegen.quote:Op zondag 18 augustus 2019 18:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ah, ze kunnen je ook om boeken naar een vlucht naar NYC bv en je daar laten overstappen, etc? Ik dacht heel naief dat je afhankelijk was van enkel de AMS-DC vluchten En verder klinkt je uitleg ook logisch Zal vast goed komen dan Dankje!
Zodra de maatschappij verantwoordelijk is om de passagier op de bestemming te krijgen is er echt heel veel mogelijk, en daarbij behoren inderdaad ook routes via andere luchthavens om tot je bestemming te geraken.quote:Op zondag 18 augustus 2019 18:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ah, ze kunnen je ook om boeken naar een vlucht naar NYC bv en je daar laten overstappen, etc? Ik dacht heel naief dat je afhankelijk was van enkel de AMS-DC vluchten En verder klinkt je uitleg ook logisch Zal vast goed komen dan Dankje!
Zo moe van Nederlanders die op skyscanner checken en dan maar altijd boeken via tix1/gate1. Lees de recensies eens van die bedrijven… Niet voor niets dat er daarna duizenden klagen over hoe het eraan toe gaat. Alles om die 2.50 euro oid te besparen..quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:16 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Vraagje over bagage boeken bij een binnenlandse vlucht in Amerika (American Airlines), excuses als deze vraag al vaker voorbij is gekomen…
Over een maandje op vakantie naar Amerika, heb voor deze vakantie o.a. een binnenlandse vlucht geboekt via Tix / Gate1, maar op dit moment nog zonder ruimbagage, terwijl ik 1 koffer bij me zal hebben. Het betreft een vlucht van American Airlines. Nu wilde ik het liefst van tevoren al de bagage erbij boeken (via Gate1 lukt / gaat dit niet), maar ik kom niet echt wijs uit de website van AA (maar misschien zoek ik wel verkeerd of zo ), heeft iemand hier ervaringen met hun website? Moet je hiervoor per se zo’n AAdvantage account aanmaken?
Heb ook al wat rondgevraagd bij een paar lokale reisbureaus, en die vertelden me dat het geen probleem is (en zelfs standaard bij Amerikanen) dat ze hun bagage pas boeken / betalen op de luchthaven (had al opgezocht, dit is $ 30 voor 1 koffer, geen idee of er prijsverschil is tussen bijvoorbeeld van te voren online boeken of ter plekke regelen). Klopt dit? Iemand ervaringen met binnenlandse Amerikaanse vluchten? (Het gaat dus om een losse domnestic flight, niet om een overstap na een vlucht vanuit NL)
Oh nee hoor, voor het boeken had ik de reviews wel gecheckt... Er waren wel wat klachten maar ook genoeg positieve reviews...quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:31 schreef RipCity het volgende:
Zo moe van Nederlanders die op skyscanner checken en dan maar altijd boeken via tix1/gate1. Lees de recensies eens van die bedrijven… Niet voor niets dat er daarna duizenden klagen over hoe het eraan toe gaat. Alles om die 2.50 euro oid te besparen..
Lekker oordoppies in en muziek luisteren dus.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:31 schreef RipCity het volgende:
Na inchecken mag je genieten van bazige TSA en stelletje oude chagrijnige flight attendants on board Enjoy
Dat zijn gewoon extern ingehuurde beveiligers die je bagage controleren. Douane is er voor het heffen van belasting over ingevoerde goederen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 19:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Douane als in dat het bij de check gecontroleerd wordt
Ik denk dat het voor de mensen die klagen over Tix niet uitmaakt waar ze boeken. Veel van hun ellende komt voort uit het feit dat ze niet goed lezen wat er op hun scherm staat.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:31 schreef RipCity het volgende:
Zo moe van Nederlanders die op skyscanner checken en dan maar altijd boeken via tix1/gate1. Lees de recensies eens van die bedrijven… Niet voor niets dat er daarna duizenden klagen over hoe het eraan toe gaat. Alles om die 2.50 euro oid te besparen..
Ik heb ooit bij een zekere oranje lowcost carrier gewerkt en zeker 75% van hun pax kunnen ook niet begrijpend lezen. Soms grappig, vaak irritant en regelmatig facepalm.quote:Op zondag 25 augustus 2019 10:30 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de mensen die klagen over Tix niet uitmaakt waar ze boeken. Veel van hun ellende komt voort uit het feit dat ze niet goed lezen wat er op hun scherm staat.
Tis me een paar keer gelukt om een fles drank als ruimbagage mee te nemen. Tis wel riskant. Als dat breekt heb je daarna glasscherven in je bagage. 1x is het ook misgegaan met een potje jam - was gelukkig erg goed ingepakt.quote:Op zondag 1 september 2019 20:14 schreef Qunix het volgende:
Ik denk dat een blik met koolzuurhoudend drank als ruimbagage wel kan (mits goed ingepakt en stootvast), maar kan een plastic fles dat ook overleven, of zal hij door de druk bezwijken?
Ik heb al één keer glas meegenomen en ingewikkeld in kleding. Dat ging wel goed. Wat ik weet is dat blikjes wel tegen drukverschil kan (immers ervoor gemaakt). Maar plastic flesjes weet ik niet zo zeer. Denk het toch niet te doen... Better safe to be sorry.quote:Op zondag 1 september 2019 21:31 schreef miro86 het volgende:
[..]
Tis me een paar keer gelukt om een fles drank als ruimbagage mee te nemen. Tis wel riskant. Als dat breekt heb je daarna glasscherven in je bagage. 1x is het ook misgegaan met een potje jam - was gelukkig erg goed ingepakt.
Ligt er aan waar "daar" is, met welke maatschappij je vliegt en wat je aankomst en vertrektijden zijn.quote:Op woensdag 18 september 2019 18:31 schreef Nia het volgende:
Bij een tussenstop van minder dan 24 uur bij een internationale vlucht wordt je ruimbagage in de regel doorgestuurd naar de eindbestemming. Maar is er ook een mogelijkheid om je ruimbagage die uren tijdens de tussenlanding bij je te houden, omdat je daar overnachten wilt?
Ik denk dat het geen probleem zal zijn je baggage te "short-check"-en (zo wordt dat genoemd als bagage niet naar de eindbestemming gaat) bij een lange tussenstop. Je kunt bij het inchecken op Schiphol dan aangeven dat ze je koffer alleen tot Singapore labelen en niet tot de eindbestemming. Maar denk dat het geen kwaad kan om het voor de zekerheid na te vragen bij Singapore Airlines.quote:Op donderdag 19 september 2019 09:41 schreef Nia het volgende:
"Daar" is Singapore en de maatschappij zou Singapore Airlines zijn. Een tussenstop op een vliegreis naar Sydney. Zowel de heen- als de terugreis zou ik in Singapore willen onderbreken voor minder dan 24 uren. Aankomst in Singapore op de heenrein zou om 05:55 uur in de ochtend zijn (SQ323). Vertrektijd van de vlucht naar SYD zou om 20:20 uur zijn (SQ221).
De terugvlucht van SYD naar SIN komt aan rond 00:20 uur in Singapore (SQ242). De vlucht van SIN naar AMS vertrekt om 23:55 uur nog diezelfde dag (SQ324).
Ik ben me aan het oriënteren op de dienstregeling van vluchten naar SYD via SIN volgend jaar, dus ik heb nog niets geboekt
gaat prima hoor.quote:Op zondag 1 september 2019 20:14 schreef Qunix het volgende:
Ik denk dat een blik met koolzuurhoudend drank als ruimbagage wel kan (mits goed ingepakt en stootvast), maar kan een plastic fles dat ook overleven, of zal hij door de druk bezwijken?
Inmiddels kan ik bevestigen dat een plastic flesje met prik prima vervoerd kan worden in ruimbagagequote:Op donderdag 19 september 2019 11:14 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
gaat prima hoor.
ik doe dat regelmatig omdat ze de honingdrank in Rusland gewoon in plasticflessen verkopen, maar daar zit geen prik op, handdoek of trui erom heen rollen en dan gebeurd er niets.
Bij dergelijke tussenstops is het mogelijk. Maar mijn vraag is, waarom zou je het willen?quote:Op donderdag 19 september 2019 09:41 schreef Nia het volgende:
"Daar" is Singapore en de maatschappij zou Singapore Airlines zijn. Een tussenstop op een vliegreis naar Sydney. Zowel de heen- als de terugreis zou ik in Singapore willen onderbreken voor minder dan 24 uren. Aankomst in Singapore op de heenrein zou om 05:55 uur in de ochtend zijn (SQ323). Vertrektijd van de vlucht naar SYD zou om 20:20 uur zijn (SQ221).
De terugvlucht van SYD naar SIN komt aan rond 00:20 uur in Singapore (SQ242). De vlucht van SIN naar AMS vertrekt om 23:55 uur nog diezelfde dag (SQ324).
Ik ben me aan het oriënteren op de dienstregeling van vluchten naar SYD via SIN volgend jaar, dus ik heb nog niets geboekt
Ik geloof niet dat een overstap van 24 uur of meer een regel is voor het teruggeven van je baggage. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik bij een overstap van 8 uur mijn ruimbagage juist moest accepteren, tegen mijn eigen voorkeur in. De enige manier om de procedure te weten (en of je er van mag afwijken), is het aan de maatschappij te vragen voor de betreffende vlucht. Houdt er trouwens ook rekening mee dat het uiteindelijk niet volgens je wens verloopt.quote:Op donderdag 19 september 2019 09:41 schreef Nia het volgende:
"Daar" is Singapore en de maatschappij zou Singapore Airlines zijn. Een tussenstop op een vliegreis naar Sydney. Zowel de heen- als de terugreis zou ik in Singapore willen onderbreken voor minder dan 24 uren. Aankomst in Singapore op de heenrein zou om 05:55 uur in de ochtend zijn (SQ323). Vertrektijd van de vlucht naar SYD zou om 20:20 uur zijn (SQ221).
Ook in Singapore zal je toch genoeg hotels hebben die een "day use" aanbieden. In Argentinië is het nog veel makkelijker, gewoon een "love hotel" nemen voor 3 uurtjes en eventueel verlengen met nog 3 uur. Prachtige thema-kamers, wifi en als je toevallig met je geliefde bent is het helemaal makkelijkquote:Op vrijdag 20 september 2019 04:36 schreef jaco het volgende:
Een hotel is een dure oplossing omdat je 2 dagen zult moeten boeken om een checkout om 11.00 am te voorkomen.
Dat heb ik de afgelopen twee vluchten ook gedaan; niks aan de hand. Een fotolijstje met glas had de Amerikaanse douane echter aan gort geslagen (vermoeden we).quote:Op zondag 1 september 2019 21:31 schreef miro86 het volgende:
[..]
Tis me een paar keer gelukt om een fles drank als ruimbagage mee te nemen. Tis wel riskant. Als dat breekt heb je daarna glasscherven in je bagage. 1x is het ook misgegaan met een potje jam - was gelukkig erg goed ingepakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |