abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:20:21 #151
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187443922
Als je alles in 1 ticket boekt bij dezelfde aanbieder (dus Amsterdam - Bali), dan lijkt me dat geen probleem. Maar als je 2 tickets boekt, dan heb je een probleem bij vertraging. Zo simpel is het volgens mij :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:26:03 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_187444029
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:20 schreef flipsen het volgende:
Als je alles in 1 ticket boekt bij dezelfde aanbieder (dus Amsterdam - Bali), dan lijkt me dat geen probleem. Maar als je 2 tickets boekt, dan heb je een probleem bij vertraging. Zo simpel is het volgens mij :)
Had in de tussentijd alvast wat verder gekeken, o.a. op insideflyer. En daar kwam ik op dezelfde conclusie uit.

Dus 2.5 weken Bali geboekt voor het mooie bedrag van 1928 euro (4 tickets)
  zondag 16 juni 2019 @ 10:48:36 #153
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187450676
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Had in de tussentijd alvast wat verder gekeken, o.a. op insideflyer. En daar kwam ik op dezelfde conclusie uit.

Dus 2.5 weken Bali geboekt voor het mooie bedrag van 1928 euro (4 tickets)
Zolang er niet staat dat je 2 aparte tickets boekt dan is het één reisschema en dan is de Online Ticket Aanbieder (OTA) verantwoordelijk voor het goed verloop van de aangeboden reis.
Wat wel kan zijn bij eventuele vertraging is dat een luchtvaartmaatschappij je mogelijk niet direct wil helpen en je doorverwijst naar de partij waar je geboekt hebt. Die zijn officieel de enige die mogen omboeken.
Dat laatste geldt trouwens ook als je alles met KLM vliegt en er vindt een wijziging of vertraging plaats, officieel moet je contact opnemen met de OTA als je daarmee geboekt hebt, al moet ik zeggen dat KLM over het algemeen mij direct helpt zeker bij vertragingen.

Wel zal mogelijk de EU Claim regeling niet gelden bij vertragingen van de terugreis omdat Singapore Airlines daar niet onder valt. Al moet dat natuurlijk niet je uitgangspunt zijn om ergens te boeken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 16 juni 2019 @ 13:00:01 #154
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_187452588
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Had in de tussentijd alvast wat verder gekeken, o.a. op insideflyer. En daar kwam ik op dezelfde conclusie uit.

Dus 2.5 weken Bali geboekt voor het mooie bedrag van 1928 euro (4 tickets)
Maar dan dus ook geen doorgelabelde bagage .....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 16 juni 2019 @ 13:59:31 #155
387249 exelletor
exelleren?
pi_187453425
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 13:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Maar dan dus ook geen doorgelabelde bagage .....
Hoe zo niet? Singapore airlines en KLM zijn gewoon partners.
  zondag 16 juni 2019 @ 14:53:12 #156
258802 Yreal
henk..!
pi_187454062
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:41 schreef Blik het volgende:
@:ozzietukker

Stomme vraag, maar ben een beetje in de war omdat dit wel aangeboden wordt.

Ticket naar Bali via Singapore. Amsterdam - Singapore is met KLM en Singapore - Bali is met Singapore Airlines. Maar het is niet dezelfde maatschappij of alliance, gaat dat met vertraging dan wel goed of ben je met 2 uur vertraging het bokje?

Ga hier geen risico mee nemen, reis met kinderen. Dus als het niet gaat kies ik een duurder ticket die wel met dezelfde alliance gaat.
Ligt eraan op het op hetzelfde ticket is.

Er is wel een codeshare overeenkomst tussen de twee.
pi_187471578
ik heb via opodo tickets geboekt,maar waar kan ik de tickets vinden?
pi_187473609
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 17:09 schreef Chunees het volgende:
ik heb via opodo tickets geboekt,maar waar kan ik de tickets vinden?
Bij de slechte reviews die ik via een snelle Google search vind?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 18 juni 2019 @ 05:46:30 #159
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187479955
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 17:09 schreef Chunees het volgende:
ik heb via opodo tickets geboekt,maar waar kan ik de tickets vinden?
Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik blijf me wel telkens weer afvragen waarom mensen nog steeds vliegtickets boeken op van die shady sites :'). Geen persoonlijke kritiek dit verder, gewoon enorme verbazing nu ik lees dat iemand het weer eens gedaan heeft.

Speltip nummer 1: boek altijd via de luchtvaartmaatschappij zelf (of een grote, populaire, betrouwbare website als Expedia).
Speltip nummer 2: als je besluit speltip nummer 1 te negeren, zoek dan in ieder geval even wat reviews op.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  dinsdag 18 juni 2019 @ 08:38:18 #160
258802 Yreal
henk..!
pi_187480775
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 05:46 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik blijf me wel telkens weer afvragen waarom mensen nog steeds vliegtickets boeken op van die shady sites :'). Geen persoonlijke kritiek dit verder, gewoon enorme verbazing nu ik lees dat iemand het weer eens gedaan heeft.

Speltip nummer 1: boek altijd via de luchtvaartmaatschappij zelf (of een grote, populaire, betrouwbare website als Expedia).
Speltip nummer 2: als je besluit speltip nummer 1 te negeren, zoek dan in ieder geval even wat reviews op.
Paar euro winnen, al kunnen ze soms heeeeeeeeeel goedkoop zijn of routings maken die de airline zelf niet doet.

Vb 1: air malta in de zomervakantie retour 90 via een ota, 170 bij air malta.

Vb 2: mijn geliefde eu-athene-eu met a3 kan alleen via een ota.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 14:16:09 #161
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187484884
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 08:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Paar euro winnen, al kunnen ze soms heeeeeeeeeel goedkoop zijn of routings maken die de airline zelf niet doet.

Vb 1: air malta in de zomervakantie retour 90 via een ota, 170 bij air malta.

Vb 2: mijn geliefde eu-athene-eu met a3 kan alleen via een ota.
Ik begrijp ook wel dat het initieel om het geld gaat, maar was al een stapje verder. Als alle reviews zijn van "tickets nooit ontvangen" "vlucht last minute gecanceld" "wij mochten als enigen niet mee op de vlucht" "onze vlucht werd geannuleerd en we moesten zelf nieuwe tickets boeken" "we mochten niet mee en de enige optie was om dure tickets te boeken bij de vliegmaatschappij aan de balie", hoe is het het dan nog steeds waard om die paar duiten te besparen _O-?
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_187486643
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 05:46 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik blijf me wel telkens weer afvragen waarom mensen nog steeds vliegtickets boeken op van die shady sites :'). Geen persoonlijke kritiek dit verder, gewoon enorme verbazing nu ik lees dat iemand het weer eens gedaan heeft.

Speltip nummer 1: boek altijd via de luchtvaartmaatschappij zelf (of een grote, populaire, betrouwbare website als Expedia).
Speltip nummer 2: als je besluit speltip nummer 1 te negeren, zoek dan in ieder geval even wat reviews op.
mijn reden is simpel
paypal+storneren=gratis tickets >:)
  dinsdag 18 juni 2019 @ 16:20:34 #163
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_187486996
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 05:46 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik blijf me wel telkens weer afvragen waarom mensen nog steeds vliegtickets boeken op van die shady sites :'). Geen persoonlijke kritiek dit verder, gewoon enorme verbazing nu ik lees dat iemand het weer eens gedaan heeft.

Speltip nummer 1: boek altijd via de luchtvaartmaatschappij zelf (of een grote, populaire, betrouwbare website als Expedia).
Speltip nummer 2: als je besluit speltip nummer 1 te negeren, zoek dan in ieder geval even wat reviews op.
Ik werk als grondsteward en ik heb echt ruzie gehad aan de balie om dingen die zo'n derde partij flikt. Bijvoorbeeld ruimbagage koffers die nooit zijn geboekt bij de luchtvaartmaatschappij maar waarbij de passagier wel een factuur heeft dat het is geboekt. Vaak van die reissites waarvan vrij weinig mensen het bestaan er vanaf weten.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_187487005
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 16:02 schreef Chunees het volgende:

[..]

mijn reden is simpel
paypal+storneren=gratis tickets >:)
}:|
Moet je overigens wel een ticket hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2019 16:21:48 ]
  dinsdag 18 juni 2019 @ 17:12:27 #165
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187487964
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 16:20 schreef G-Pier het volgende:

[..]

Ik werk als grondsteward en ik heb echt ruzie gehad aan de balie om dingen die zo'n derde partij flikt. Bijvoorbeeld ruimbagage koffers die nooit zijn geboekt bij de luchtvaartmaatschappij maar waarbij de passagier wel een factuur heeft dat het is geboekt. Vaak van die reissites waarvan vrij weinig mensen het bestaan er vanaf weten.
Ik kan me voorstellen dat het voor jullie allebei even frustrerend is. Uiteindelijk zitten jullie beiden in hetzelfde schuitje: bedonderd door een derde partij.

Ben wel benieuwd wie er dan uiteindelijk 'wint'? Hebben jullie als vliegmaatschappij dan toch het laatste woord, worden er compromissen gesloten?
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  dinsdag 18 juni 2019 @ 17:57:28 #166
258802 Yreal
henk..!
pi_187488680
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 14:16 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Ik begrijp ook wel dat het initieel om het geld gaat, maar was al een stapje verder. Als alle reviews zijn van "tickets nooit ontvangen" "vlucht last minute gecanceld" "wij mochten als enigen niet mee op de vlucht" "onze vlucht werd geannuleerd en we moesten zelf nieuwe tickets boeken" "we mochten niet mee en de enige optie was om dure tickets te boeken bij de vliegmaatschappij aan de balie", hoe is het het dan nog steeds waard om die paar duiten te besparen _O-?
Dingen als niet ontvangen kan je natuurlijk vrij snel zelf afmaken, annuleringen had je anders ook gehad.

Maar goed, meeste beefs met ota' s zijn mensen die hun tickets willen veranderen en dat kan niet.

Niet dat ik niet kan genieten van een beetje edreams opnaaien, maar zo vreselijk is het Allemaal niet. Bij de echte louche tokos zal je mij ook niet zien.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 20:13:41 #167
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_187490833
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 17:12 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het voor jullie allebei even frustrerend is. Uiteindelijk zitten jullie beiden in hetzelfde schuitje: bedonderd door een derde partij.

Ben wel benieuwd wie er dan uiteindelijk 'wint'? Hebben jullie als vliegmaatschappij dan toch het laatste woord, worden er compromissen gesloten?
Ik heb altijd de instructie gekregen en gevolgd om de passagiers er toch voor te laten betalen, er volgt sowieso een betaalbon maar of dat gedeclareerd kan worden is vraag nummer 2.
Hoewel ik mensen laat betalen weet ik ook dondersgoed dat mensen goed geld betalen om op reis te kunnen en dat ieder dubbeltje telt, maar het is altijd de beste optie om bij de airline te boeken. Tuurlijk heb ik ook gehad dat mensen een koffer boeken via de site van de airline en dat het niet door is gekomen maar je hoeft mij maar 1 legitiem factuur te laten zien en met 1 belletje naar mijn leidinggevende die meekijkt met mijn systeem is het opgelost met een knipoog.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 21:15:40 #168
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187491769
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:13 schreef G-Pier het volgende:
maar het is altijd de beste optie om bij de airline te boeken.
Tja maar zoals aangegeven is dat echt niet altijd mogelijk omdat OTA dingen kunnen die luchtvaartmaatschappijen zelf niet aanbieden of in ieder geval niet tegen de prijs in die boekingsklasse en moet je lopen kloten met allemaal enkeltjes. En ik kan je verzekeren dat dat niet helpt in de prijs, dus dat doen we dan maar niet.

Nu snap ik dat voor een simpele retourvlucht de paar euro's die je bespaard bij een OTA het misschien niet opwegen, al kan het weer zijn dat iemand geen credit card heeft en je bij een OTA wel met IDEAL kan betalen.

Persoonlijk boek ik veel rechtstreeks, maar zo af en toe ook bij een OTA, al weet ik dan wel weer welke partij er achter zit en zitten achter die merknamen van OTA eigenlijk maar enkele partijen die daadwerkelijk de tickets boeken en uitgeven, zo groot is dat wereldje nu ook weer niet.
Zo heb ik dan ook nooit problemen bij uitvoer van vluchten, althans niet voor tickets die er eventueel niet zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 22:41:05 #169
387249 exelletor
exelleren?
pi_187493489
Ik heb de meeste reizen van dit jaar geboekt bij Travix, een OTA bekend van onder andere CheapTickets en Vliegwinkel.nl. Soms zijn ze tot wel 75% goedkoper en bij hun weet ik ten minste wat voor boekingsproces ik kan verwachten.
pi_187495911
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:41 schreef exelletor het volgende:
Ik heb de meeste reizen van dit jaar geboekt bij Travix, een OTA bekend van onder andere CheapTickets en Vliegwinkel.nl. Soms zijn ze tot wel 75% goedkoper en bij hun weet ik ten minste wat voor boekingsproces ik kan verwachten.
Kan ik me nou niet voorstellen. Wat die gasten vragen slaat helemaal nergens op.
  woensdag 19 juni 2019 @ 23:18:54 #171
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187512289
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2019 01:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kan ik me nou niet voorstellen. Wat die gasten vragen slaat helemaal nergens op.
De merken cheaptickets en vliegwinkel klinken mij ook niet bekend als dat zij goedkoop zijn.

Vaak zijn de buitenlandse OTA, bijvoorbeeld uit Griekenland, relatief goedkoop. Mooie van deze OTA is dat wij in Nederland deze met credit card of Ideal kunnen betalen en zij de tickets dus cash afrekenen bij de luchtvaartmaatschappijen. Ik heb daarom wel een idee waarom men de tickets goedkoper kan aanbieden dan de luchtvaartmaatschappij zelf...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187513769
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2019 01:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kan ik me nou niet voorstellen. Wat die gasten vragen slaat helemaal nergens op.
Het werkt niet heel anders dan bij eDreams in het verleden. De kunst is om korting op korting te stapelen. Die ota's proberen voor de reguliere consument goedkoop te lijken. Omdat mensen de website van KLM kunnen vinden, biedt CheapTickets standaard ¤17 korting bovenop de kale KLM prijs. Deze korting verdienen ze terug door hun boekingskosten van ¤28. Maar als je deze actie combineert met bijvoorbeeld hun MasterCard actie waarbij je ¤30 korting krijgt, dan ben je toch wel een paar % goedkoper uit dan bij andere ota's die je op Skyscanner ziet. Ingewikkelder is het om de prijs verder naar beneden te drukken door gebruik te maken van hun "mobile only" kortingen, kortingscodes etc.
pi_187832578
Iemand al veelvuldig gevlogen met Ryanair? Met m'n stomme kop niet eerst (hand)bagageafmetingen gecheckt voordat ik boekte. De weekendtassen die ik heb zijn net wat groter dan de gestelde afmetingen (40x20x25cm). Hoe streng wordt hiermee omgegaan en wat is de consequentie als je tas dus net iets te groot blijkt? Persoonlijk denk ik, wat interesseert Ryanair het hoe groot mijn tas is, ik schuif 'm gewoon onder m'n stoel.
(Waarom doe ik zo moeilijk - omdat ik maar 4 dagen ga en het echt bijzonder nutteloos vind om voor die dagen een compleet nieuwe koffer/tas te gaan kopen waar ik dan weer opbergruimte voor moet gaan vinden in mijn ieniemienie appartement)
  dinsdag 9 juli 2019 @ 19:10:39 #174
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187833247
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 18:29 schreef Geenidee.nl het volgende:
Iemand al veelvuldig gevlogen met Ryanair? Met m'n stomme kop niet eerst (hand)bagageafmetingen gecheckt voordat ik boekte. De weekendtassen die ik heb zijn net wat groter dan de gestelde afmetingen (40x20x25cm). Hoe streng wordt hiermee omgegaan en wat is de consequentie als je tas dus net iets te groot blijkt? Persoonlijk denk ik, wat interesseert Ryanair het hoe groot mijn tas is, ik schuif 'm gewoon onder m'n stoel.
(Waarom doe ik zo moeilijk - omdat ik maar 4 dagen ga en het echt bijzonder nutteloos vind om voor die dagen een compleet nieuwe koffer/tas te gaan kopen waar ik dan weer opbergruimte voor moet gaan vinden in mijn ieniemienie appartement)
Het is simpel. Je zal niet iedere keer in detail gecontroleerd worden, maar als ze je controleren dan betaal je idiote prijzen om je koffer toch mee te kunnen nemen en mag je niet achteraf komen huilen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 9 juli 2019 @ 20:09:08 #175
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187834450
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 19:10 schreef XL het volgende:

[..]

Het is simpel. Je zal niet iedere keer in detail gecontroleerd worden, maar als ze je controleren dan betaal je idiote prijzen om je koffer toch mee te kunnen nemen en mag je niet achteraf komen huilen.
Dit en niet anders inderdaad.

Al snap ik natuurlijk het onbegrip wel, waar je op de heenweg er zonder problemen mee weg komt moet je op de terugweg opeens bijbetalen en kan je ook niet meer terug want je moet naar huis dat geeft een wrang gevoel.
Moet worden gezegd, mij is dat nog nimmer overkomen in al die jaren dat ik vlieg.

Tip, ga niet te vroeg in de rij staan voordat het boarden begint, men gaat dan de rij af struinen op zoek naar slachtoffers, als je er een beetje omheen staat zodat het niet duidelijk is dat je op die vlucht zit spreken ze jouw op dat moment niet aan. (En dan is er alle tijd om je nog bij te laten betalen). Natuurlijk echt te grote trolly's worden tijdens het boardingproces nog wel gechecked, maar als het op het randje is dat het niet direct te zien is en het boardingproces loopt op zijn einde en is er minder tijd dan is dit de beste kans dat men het laat gaan. (En wat een medewerker ook zegt dat ze alles controleren, dat is simpelweg niet waar, want de afhandelingspartner wordt echt wel afgerekend op op tijd vertrekken, als er een vertraging is in het boardingproces en er staan geen inkomsten uit over bagage tegenover (ook een belangrijk punt) dan ga je dus niet het risico nemen als medewerker van de afhandelingspartner om de vlucht te vertragen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187848026
kan je een axe deo van 150ml meenemen bij ukraine airlines?
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
  woensdag 10 juli 2019 @ 16:57:28 #177
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187848197
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 16:47 schreef Chunees het volgende:
kan je een axe deo van 150ml meenemen bij ukraine airlines?
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
https://www.flyuia.com/ua(...)ked-and-hand#luggage en dan op 'security rules for liquids' klikken laat in een pdf max. 100 ml zien.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_187848471
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2019 16:57 schreef RockNijntje het volgende:
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
  woensdag 10 juli 2019 @ 17:24:37 #179
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187848662
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:14 schreef Chunees het volgende:

[..]

moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
Hehe, lekker passief agressief. Voor zo ver ik weet maakt het vliegmaatschappijen niets uit of iets in de originele verpakking zit, als je maar niet over die 100 ml heen gaat. Maar hoe was je van plan deodorant in een potje te stoppen?
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  woensdag 10 juli 2019 @ 17:44:21 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187849029
quote:
11s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:24 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Hehe, lekker passief agressief. Voor zo ver ik weet maakt het vliegmaatschappijen niets uit of iets in de originele verpakking zit, als je maar niet over die 100 ml heen gaat. Maar hoe was je van plan deodorant in een potje te stoppen?
Nou ja, dan sproei je het daarin natuurlijk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 10 juli 2019 @ 18:21:22 #181
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187849524
quote:
99s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:44 schreef XL het volgende:

[..]

Nou ja, dan sproei je het daarin natuurlijk.
Oh ik zat aan spuitdeodorant te denken.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  Moderator woensdag 10 juli 2019 @ 20:02:36 #182
45833 crew  Fogel
pi_187851139
De verpakking zelf moet max 100ml zijn. Scheelt veel gezeik met ‘ja maar mijn 200ml is half leeg, dus doe niet
Hoe vol of leeg een verpakking van maximum 100ml maakt geen donder uit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 10 juli 2019 @ 21:56:00 #183
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187853594
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:02 schreef Fogel het volgende:
De verpakking zelf moet max 100ml zijn. Scheelt veel gezeik met ‘ja maar mijn 200ml is half leeg, dus doe niet
Hoe vol of leeg een verpakking van maximum 100ml maakt geen donder uit.
En daarom heb je dus ook reistoiletartikelen die qua maximale inhoud ruim onder die regels zit.

Niet dat de regels ergens op slaan, maar het heeft bijzonder weinig zin om de richtlijn niet op te volgen, want ongetwijfeld komt er hier en daar wel een keer een verpakking doorheen, dat is geen garantie voor elke vlucht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187878684
Heeft iemand ervaring met het vliegen met Jet Time?

Zelf heb ik pas 2 keer gevlogen, beide keren met Transavia.
Bij mijn komende vlucht had ik ook Transavia geboekt en nu blijkt dat Transavia in de drukke zomermaanden een vliegtuig van Jet Time met bemanning heeft ingehuurd om voor Transavia te vliegen, maar ik kan vrij weinig Nederlandse ervaringen over die maatschappij vinden op internet.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 11:23:44 #185
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187878826
Wat maakt het uit? Je hebt geboekt dus geen keuze.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 12 juli 2019 @ 13:45:21 #186
387249 exelletor
exelleren?
pi_187881244
Vanochtend zou Stobart Air mijn KLM vlucht uitvoeren. Bij de gate bleek het vliegtuig een technisch mankement te hebben, dus zijn we een paar uur later met Cityhopper vertrokken. Kan gebeuren, maar een nadeel is wel dat KLM nieuwe bemanning moet regelen, omdat Stobart Air eigen personeel heeft dat niet met toestellen van KLM mag vliegen.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 14:14:22 #187
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187881707
Bedankt voor de mededeling.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator vrijdag 12 juli 2019 @ 14:19:23 #188
45833 crew  Fogel
pi_187881785
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:14 schreef static het volgende:
Bedankt voor de mededeling.
Ja jij ook. Kan het weer gewoon ontopic verder.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 12 juli 2019 @ 15:18:46 #189
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187882781
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:19 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja jij ook. Kan het weer gewoon ontopic verder.
:D Fogel die probeert static, of all people, even op zijn plek te zetten _O_

* flipsen pakt popcorn. En iets te doen voor de komende 2 weken wegens een forum-ban }:|
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator vrijdag 12 juli 2019 @ 15:20:45 #190
45833 crew  Fogel
pi_187882813
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:18 schreef flipsen het volgende:

[..]

:D Fogel die probeert static, of all people, even op zijn plek te zetten _O_

* flipsen pakt popcorn. En iets te doen voor de komende 2 weken wegens een forum-ban }:|
Jij hebt ook niks nuttigs te melden? }:|
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_187885501
quote:
10s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:18 schreef flipsen het volgende:

[..]

:D Fogel die probeert static, of all people, even op zijn plek te zetten _O_

En terecht met zijn manier van reageren lol
pi_187889241
Ik heb een vraag over de Drop & Go op Eindhoven Airport.

Is het voldoende om online in te checken bij Transavia om vervolgens op het vliegveld zelfstandig de ruimbagage in te checken bij zo'n Drop & Go punt?
Of moet je je ook nog ergens bij een balie melden? Naast de handbagagecontrole en gate.
En worden die Drop & Go's duidelijk aangegeven?
  vrijdag 12 juli 2019 @ 21:55:56 #193
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_187890486
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 20:44 schreef -Wereld- het volgende:
Ik heb een vraag over de Drop & Go op Eindhoven Airport.

Is het voldoende om online in te checken bij Transavia om vervolgens op het vliegveld zelfstandig de ruimbagage in te checken bij zo'n Drop & Go punt?
Of moet je je ook nog ergens bij een balie melden? Naast de handbagagecontrole en gate.
En worden die Drop & Go's duidelijk aangegeven?
Ja dat is voldoende.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_187901064
Is het iemand ooit wel eens gelukt om een Brussel airlines tickets te boeken met een trein segment? Krijg het met geen mogelijk aan de praat, en als het al werkt is het Schiphol-brussel-ergens, voor 4x de prijs van brussel-ergens. Dat terwijl ze adverteren met gratis trein....
  zaterdag 13 juli 2019 @ 20:24:06 #195
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187905055
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:52 schreef Yreal het volgende:
Is het iemand ooit wel eens gelukt om een Brussel airlines tickets te boeken met een trein segment? Krijg het met geen mogelijk aan de praat, en als het al werkt is het Schiphol-brussel-ergens, voor 4x de prijs van brussel-ergens. Dat terwijl ze adverteren met gratis trein....
Ik had hier nog nooit van gehoord, gratis trein naar Brussel, maar het lukt inderdaad niet echt om een segment te krijgen waarbij de treinverbinding werkt, want dan geeft het systeem aan dat het niet mogelijk is om een prijs te bepalen.

Ik vraag mij wel af of Brussel Airlines het echt zo goedkoop (lees gratis) kan aanbieden, want de intercity naar Brussel vanaf Amsterdam kost ook geld, en hoewel ze ongetwijfeld niet het volle tarief zullen betalen kan het voor Europa tickets eigenlijk nooit echt voordelig zijn.
Dat is KLM tegenwoordig met vertrek binnen Europa vanaf Antwerpen of Brussel met de trein eigenlijk ook nooit meer.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 14 juli 2019 @ 01:50:10 #196
258802 Yreal
henk..!
pi_187909841
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 20:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik had hier nog nooit van gehoord, gratis trein naar Brussel, maar het lukt inderdaad niet echt om een segment te krijgen waarbij de treinverbinding werkt, want dan geeft het systeem aan dat het niet mogelijk is om een prijs te bepalen.

Ik vraag mij wel af of Brussel Airlines het echt zo goedkoop (lees gratis) kan aanbieden, want de intercity naar Brussel vanaf Amsterdam kost ook geld, en hoewel ze ongetwijfeld niet het volle tarief zullen betalen kan het voor Europa tickets eigenlijk nooit echt voordelig zijn.
Dat is KLM tegenwoordig met vertrek binnen Europa vanaf Antwerpen of Brussel met de trein eigenlijk ook nooit meer.
Nou was ik momenteel 15¤ kwijt, dus kan me niet voorstellen dat het hun echt iets kost.

Momenteel bezig met een rondje bru-ath-ams om status te bewaren. Maar het is an zich ook niet echt lollig meer om naar Brussel af te reizen nu star alliance een Schiphol lounge heeft geopend.
pi_188110809
Er was gisteren een technisch probleem op Schiphol, waardoor er geen vluchten konden vertrekken. Ik zag dit filmpje over de lange wachtrijen: https://www.nu.nl/275030/(...)ng-vliegverkeer.html Zo te zien is dit bij de check-in en worden de rijen georganiseerd door Schiphol zelf. Er zijn immers medewerkers te zien en afscheidings linten om de rijen te ordenen.

Ik vroeg me af wat het doel is van de wachtrijen. Wordt er bij zo'n calamiteit gewoon ingecheckt? Of worden er aan het begin van de rij vouchers voor hotels en consumptie uitgereikt? Wordt je omgeboekt? Of gebeurt er helemaal niets en claimen de wachtende reizigers zo hun plek in de rangorde voor het moment dat er wel een oplossing komt?

Ik zou zelf de luchthaven weer verlaten als ik een dergelijke chaos zou aantreffen en dan telefoneren/appen met de maatschappij. Maar aangezien Schiphol deze rijen zelf lijkt te organiseren, twijfel ik nu of dit de beste oplossing is. Ben je eerder weg als je op de luchthaven blijft en je in zo'n rij meldt?
pi_188113128
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:49 schreef jaco het volgende:
Er was gisteren een technisch probleem op Schiphol, waardoor er geen vluchten konden vertrekken. Ik zag dit filmpje over de lange wachtrijen: https://www.nu.nl/275030/(...)ng-vliegverkeer.html Zo te zien is dit bij de check-in en worden de rijen georganiseerd door Schiphol zelf. Er zijn immers medewerkers te zien en afscheidings linten om de rijen te ordenen.

Ik vroeg me af wat het doel is van de wachtrijen. Wordt er bij zo'n calamiteit gewoon ingecheckt? Of worden er aan het begin van de rij vouchers voor hotels en consumptie uitgereikt? Wordt je omgeboekt? Of gebeurt er helemaal niets en claimen de wachtende reizigers zo hun plek in de rangorde voor het moment dat er wel een oplossing komt?

Ik zou zelf de luchthaven weer verlaten als ik een dergelijke chaos zou aantreffen en dan telefoneren/appen met de maatschappij. Maar aangezien Schiphol deze rijen zelf lijkt te organiseren, twijfel ik nu of dit de beste oplossing is. Ben je eerder weg als je op de luchthaven blijft en je in zo'n rij meldt?
Als je vlucht op dat moment nog niet geannuleerd is, moet je je nog steeds op dat moment inchecken voor de vlucht. Anders neem je het risico dat het vliegtuig zonder je vertrekt (al werden er uiteindelijk veel vluchten geannuleerd). Waarschijnlijk staat ook een groot deel van de mensen , imo onnodig (aangezien niemand iets wist over de precieze situatie), in de rij om vragen te stellen over de situatie.
  donderdag 25 juli 2019 @ 20:13:48 #199
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188120039
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 12:49 schreef jaco het volgende:
Ik zou zelf de luchthaven weer verlaten als ik een dergelijke chaos zou aantreffen en dan telefoneren/appen met de maatschappij. Maar aangezien Schiphol deze rijen zelf lijkt te organiseren, twijfel ik nu of dit de beste oplossing is. Ben je eerder weg als je op de luchthaven blijft en je in zo'n rij meldt?
Ik heb vorig jaar bij aankomst ook chaos meegemaakt door sneeuwval. Ik had een doorvlucht naar Dusseldorf en deze was vervallen en zelf omboeken bij een incheckpaal ging niet.
Een blik op de rij bij de reguliere transferbalie en ik wist genoeg dat ik daar niet op ga wachten en in de lounge zal het niet veel beter geweest zijn.

Nu weet ik over het algemeen wel wat de opties voor verschillende vluchten zijn, en of er naar bestemmingen ook alternatieve mogelijkheden zijn. Aangezien het werkgerelateerd is spelen kosten op dat moment net wat minder. In dit geval kon de auto ook prima en was dat zo door mij geregeld. (Het kost natuurlijk wel zelf geld wat je niet altijd vergoed krijgt door de luchtvaartmaatschappij als je prive reist).

Als je op een luchthaven bent zal men je aan een balie overigens wel sneller proberen weg te krijgen, als je niet op de luchthaven bent speelt dat belang voor een luchtvaartmaatschappij wat minder natuurlijk en ben je mogelijk daardoor wel wat later weg, en kan het wachten dus ook weer noodzakelijk zijn.
Want zelfs een KLM Platinum lijn is niet altijd bereikbaar bij dit soort incidenten of grote uitval van vluchten door weersomstandigheden omdat iedereen wat wil regelen. Op een later moment, bijvoorbeeld midden in de nacht is dat trouwens vaak wat beter. Maar je moet op je bestemming natuurlijk maar net kunnen bellen al zijn die oplossingen tegenwoordig prima betaalbaar en werkt waar ook ter wereld zolang je maar wifi of een databundel hebt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_188127143
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 20:13 schreef ozzietukker het volgende:
In dit geval kon de auto ook prima en was dat zo door mij geregeld. (Het kost natuurlijk wel zelf geld wat je niet altijd vergoed krijgt door de luchtvaartmaatschappij als je prive reist).
Goede oplossing als je zelf het iniatief wilt houden en extra kosten geen probleem zijn. Kreeg je dan wel je ingecheckte bagage terug uit de chaos of vertrouw je erop dat die uiteindelijk wel arriveert?

Een sneeuwstorm is wel een iets duidelijker voorval dan een tank storing of een ander probleem dat in principe elk moment opgelost kan zijn waarna de boel weer op gang komt. Zoals -Wereld- hierboven al aangeeft, werden woensdag sommige vluchten gewoon ingecheckt en hadden andere vluchten een indicatie van een paar uur vertraging.

Ik zocht naar een soort richtlijn voor het soort vertragingen waarbij je zelf aanvoelt dat het veel langer gaat duren dan officieel aangegeven wordt, maar je weet het niet zeker. Blijf je dan in een rij staan of ga je weg. Maar misschien zijn er zoveel factoren dat hier geen vuistregel voor kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')