Ja ze rebooken je gewoon naar je eindbestemmingquote:Op donderdag 30 mei 2019 23:16 schreef wodca het volgende:
Zouden ze zelfs de overstapplaats kunnen rebooken, zou waarschijnlijk heel kort door de bocht zijn
Ze zetten je óf op een andere vlucht, ook al is dat van een andere maatschappij, óf je krijgt een hotel aangeboden zodat je met de volgende reguliere vlucht meekunt.quote:Op donderdag 30 mei 2019 23:07 schreef wodca het volgende:
[..]
Waarvoor de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor is, het probleem is wel, Malaysian Airlines gaat niet British Airways zijn shit oplossen, maar ze moeten wel voor een nieuwe vlucht zorgen, maar hoeft dit opnieuw Malaysian Airlines te zijn, zal logisch zijn van wel.
Dat is wel een goeie upgrade in J.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:15 schreef ozzietukker het volgende:
KLM boekt mij bij problemen naar Istanboel altijd over naar Turkish Airlines
Tokkie gespotquote:Op zondag 26 mei 2019 20:15 schreef Attitude het volgende:
Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen.
Alsof iemand voor de lol even zijn/haar tas 10 rijen verderop plaatst? Grapjas.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:06 schreef Attitude het volgende:
[..]
De bagageruimtes zijn genummerd , zo simpel. Vind jij het goed als iemand van 10 rijen verderop zijn grote koffer in jouw bedoelde ruimte stopt waardoor jij zelf je tas 10 rijen verderop moet bergen waar iemand anders weer last van heeft? of dat jij met je tas tussen je benen moet zitten?
Ik denk het niet.
beetje late reactie maar de vlucht was pas in mei Atlasglobal was gewoon prima beetje vergelijkbaar met klm denk ik. Qua eten en drinken beter.quote:Op zondag 3 februari 2019 15:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Laat ons je ervaringen weten, als je wilt
Mooi dat je toch nog reageertquote:Op maandag 3 juni 2019 21:33 schreef poker4lifee het volgende:
[..]
beetje late reactie maar de vlucht was pas in mei Atlasglobal was gewoon prima beetje vergelijkbaar met klm denk ik. Qua eten en drinken beter.
Waarom koop je een ticket waar je schijnbaar niet genoeg aan hebt.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 16:08 schreef Chunees het volgende:
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
Dat past toch netjes binnen de 55 x 40 x 23 cm eisen op https://wizzair.com/nl-nl(...)sinformatie/bagage#/ ?quote:Op dinsdag 4 juni 2019 16:08 schreef Chunees het volgende:
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
Je vliegt met Malaysian Airlines, de MH852, van Denpasar naar Kuala Lumpur die om 22.20 aankomt. Deze vlucht is over het algemeen redelijk op tijd, en wanneer dit zo is dan is de overstaptijd van 1 uur ruim voldoende.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 20:46 schreef Fer het volgende:
Als je vlucht boekt bij KLM van Denpasar - Amsterdam met een overstap in Kuala Lumpur. Is een uur dan voldoende om over te stappen?
Normaal gesproken wel. Net als ozzietukker hierboven zou ik zelf een vlucht eerder nemen indien mogelijk. Niet zozeer vanwege een lounge, maar voor m'n gemoedsrust. Zeker als het op tijd arriveren in Amsterdam van groot belang is (werk, bruiloft, oid). Met slechts een uur overstappen is er in feite geen veiligheids marge meer in het geval van vertraging van de eerste vlucht.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 20:46 schreef Fer het volgende:
Als je vlucht boekt bij KLM van Denpasar - Amsterdam met een overstap in Kuala Lumpur. Is een uur dan voldoende om over te stappen?
Inderdaad, belangrijker dan bezoek aan de lounge is de gemoedsrust. Natuurlijk als je het ticket bij KLM hebt geboekt zijn zij ook verantwoordelijk voor een oplossing, maar bij een dergelijk lange intercontinentale vlucht is de enige oplossing eigenlijk een vlucht de volgende dag, want een eerdere optie is er in dit geval niet echt, of het moet de Etihad vlucht zijn). Bij de heenreis zou ik wel voor een kortere connectie gaan zodat je sneller op je bestemming bent, red je die vlucht niet zijn er voldoende alternatieven voor de kortere vluchten.quote:Op woensdag 5 juni 2019 08:33 schreef jaco het volgende:
[..]
Normaal gesproken wel. Net als ozzietukker hierboven zou ik zelf een vlucht eerder nemen indien mogelijk. Niet zozeer vanwege een lounge, maar voor m'n gemoedsrust. Zeker als het op tijd arriveren in Amsterdam van groot belang is (werk, bruiloft, oid). Met slechts een uur overstappen is er in feite geen veiligheids marge meer in het geval van vertraging van de eerste vlucht.
Ja. Dit valt mij lange na niet binnen de maten. Omdat ze dit beleid hebben ingevoerd om geld te pakken voor trolleys .quote:Op dinsdag 4 juni 2019 16:08 schreef Chunees het volgende:
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
Die zal op Dubai worden opgeslagen, eventueel in een andere container worden geplaatst, tot ze de vlucht naar India gaan laden.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:14 schreef Kluun1985 het volgende:
Ik vlieg met Emirates, van Amsterdam naar Dubai en van Dubai naar India. 2 vluchten dus ivm overstap. Die van Amsterdam naar Dubai is met zo'n mega 380 vliegtuig, die van Dubai naar India is met zo'n kleine 77 boeing. Beide zijn van Emirates. Weet iemand wat er tijdens de overstap met mijn bagage gebeurt?
Dat bedoel ik, hoe kunnen ze in zo'n korte tijdsbestek bagage doorlabelen?quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:39 schreef Renesite het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure
[ afbeelding ]
Hier geldt hetzelfde voor als voor de vlucht vanuit Denpasar naar Kuala Lumpur en dan een overstap van 1 uur op een KLM vlucht.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:39 schreef Renesite het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure
Je bagage is niet zo heel lastig, een uur is echt wel voldoende, mits de vlucht op tijd is, en eventueel als er veel overstappers zijn wacht men een paar minuten om de bagage alsnog op tijd aan boord te krijgen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:49 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, hoe kunnen ze in zo'n korte tijdsbestek bagage doorlabelen?
Is al geboekt. Ik denk dat we het erop wagen. De heenvlucht is ruim 2 uur overstappen vanuit dusseldorf. Dus dat is wel prima.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hier geldt hetzelfde voor als voor de vlucht vanuit Denpasar naar Kuala Lumpur en dan een overstap van 1 uur op een KLM vlucht.
Ook in Singapura vindt de veiligheidscontrole plaats aan de gate, dus je loopt vanuit het vliegtuig in principe zo de terminal in en je kan na de volgende gate.
Nu moet worden gezegd dat de vluchten uit Indonesië weer zogenoemde risicovluchten zijn en er kans is op een controle bij het uitstappen en dan wordt iedereen van die vlucht door een poortje en de handbagage door de scanner geleid met agenten die in de gaten houden of men de controle niet ontloopt. Wanneer je met een low cost airliner vliegt is dit bijna gegarandeerd, met een Singapore Airlines zijn dit zogenoemde spot controles en is het soms wel en soms niet. Deze controles duren niet heel lang maar kost natuurlijk wel wat tijd. Wanneer de vlucht op tijd is geen probleem, dan is er voldoende tijd, bij vertraging van meer dan 30 minuten wordt het heel krap. Ik denk dat dit al geboekt is? Want anders zou ik ook hier voor een eerdere vlucht hebben gekozen.
Je kan natuurlijk altijd Singapore Airlines nog benaderen of ze je op de SQ947 willen zetten, die gaat om 20.00 uur, en heb je ook nog de hele dag in Bali en heb je wat ruimer de tijd.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
Is al geboekt. Ik denk dat we het erop wagen. De heenvlucht is ruim 2 uur overstappen vanuit dusseldorf. Dus dat is wel prima.
Kan er altijd een mailtje aan wagen. Maar aan de andere kant, indien het efficient gaat dan heb ik liever zo kort mogelijk. De heenreis doen we in totaal in 16u over en terug 22u. Ben heel benieuwd wat ik daarvan ga vinden.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk altijd Singapore Airlines nog benaderen of ze je op de SQ947 willen zetten, die gaat om 20.00 uur, en heb je ook nog de hele dag in Bali en heb je wat ruimer de tijd.
Ik zou me anders niet teveel zorgen maken, de overstap is haalbaar en door padding van vluchtschema's van Singapore Airlines zijn de vluchten uit Bali over het algemeen niet vertraagd.
Minimum Connection Time voor SIN is op een vlucht met SQ 45 minuten. Dus dat moet te halen zijn. Verder worden tickets met overstappen enkel verkocht als de overstaptijden voldoen aan de MCT van de transit luchthavens. Je moet uiteraard wel op tijd uit DPS vertrekken.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:39 schreef Renesite het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure
[ afbeelding ]
Er zijn mensen die dat doen, ja. Die plaatsen hun bagage voorin het vliegtuig zodat ze ‘m er net voor de ingang uit kunnen halen.quote:Op maandag 3 juni 2019 16:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alsof iemand voor de lol even zijn/haar tas 10 rijen verderop plaatst? Grapjas.
Iedereen plaatst zijn of haar tas boven eigen rij zo lang daar ruimte is.
Ja klopt. Las ik ook. Denk dat we het maar zo houden. Anders moet SA zelf omboeken. Gok niet dat we de enige Nederlanders Duitsers/Zwitsers (Zurich/Dusseldorf) zijn vanaf Baliquote:Op donderdag 6 juni 2019 22:00 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Minimum Connection Time voor SIN is op een vlucht met SQ 45 minuten. Dus dat moet te halen zijn. Verder worden tickets met overstappen enkel verkocht als de overstaptijden voldoen aan de MCT van de transit luchthavens. Je moet uiteraard wel op tijd uit DPS vertrekken.
ze plakken er een paar labels op: transfer en short connection, als het dan goed is doen ze je tas/koffer er als laatste in en als eerste eruit.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:49 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, hoe kunnen ze in zo'n korte tijdsbestek bagage doorlabelen?
Uiteraard moet SQ je omboeken. En nee je bent mogelijk niet de enige, maar men kan vliegtuigen echt niet altijd laten wachten omdat er zogenoemde slottijden zijn die anders vervallen en opnieuw aangevraagd moeten worden, wat dan vertraging oplevert en ook voor de terugvlucht weer vertraging kan opleveren omdat ook die slottijden niet gehaald worden en dan andere connecties die niet gehaald worden.quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja klopt. Las ik ook. Denk dat we het maar zo houden. Anders moet SA zelf omboeken. Gok niet dat we de enige Nederlanders Duitsers/Zwitsers (Zurich/Dusseldorf) zijn vanaf Bali
https://www.airportia.com/flights/sq949/quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja klopt. Las ik ook. Denk dat we het maar zo houden. Anders moet SA zelf omboeken. Gok niet dat we de enige Nederlanders Duitsers/Zwitsers (Zurich/Dusseldorf) zijn vanaf Bali
Seatguru.comquote:Op zaterdag 8 juni 2019 19:21 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn in de A380 van Emirates een beetje de betere economie stoelen? Ik reis aankomende tijd 3 keer met Emirates in dit type. Ik reis alleen....
Die veelal helemaal niet up-to-date is.quote:
Klopt. Vandaar de vraag naar ervaringen en meningen van mensen hier.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 19:49 schreef static het volgende:
[..]
Die veelal helemaal niet up-to-date is.
Probeer een stoel te krijgen in het voorste compartiment. Dat is veruit het rustigste met het minste geloop. Stoelen daar zijn ook comfortabel breed en 34 inch pitch.quote:
Thnx!quote:Op zaterdag 8 juni 2019 20:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Probeer een stoel te krijgen in het voorste compartiment. Dat is veruit het rustigste met het minste geloop. Stoelen daar zijn ook comfortabel breed en 34 inch pitch.
Prima, ook goed. Pas dan ook eveven de OP aan en haal de verwijzing daar naartoe eruit.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 19:49 schreef static het volgende:
[..]
Die veelal helemaal niet up-to-date is.
Zit er al zo'n 11 jaar in, schiet de mods hier eens aan.quote:Op zondag 9 juni 2019 00:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Prima, ook goed. Pas dan ook eveven de OP aan en haal de verwijzing daar naartoe eruit.
Seatguru is zo’n beetje de defacto standaard voor .quote:Op zondag 9 juni 2019 01:07 schreef static het volgende:
[..]
Zit er al zo'n 11 jaar in, schiet de mods hier eens aan.
Maar vaak compleet outdated.quote:Op zondag 9 juni 2019 12:04 schreef Fogel het volgende:
Seatguru is zo’n beetje de defacto standaard voor .
Ja die 45 minuten is wat kort... Als je aankomt bij de A-gates bij een bus gate, naar Terminal B moet inclusief trap/lift en tunnel en vervolgens paspoortcontrole dan ga je dat never nooit niet redden.quote:
Dat overleef ik wel, alleen dat je nooit milles krijgt bij Lufthansa... man manquote:Op maandag 10 juni 2019 20:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ja die 45 minuten is wat kort... Als je aankomt bij de A-gates bij een bus gate, naar Terminal B moet inclusief trap/lift en tunnel en vervolgens paspoortcontrole dan ga je dat never nooit niet redden.
De kans dat ik zoiets dergelijks boek is ook echt uitgesloten, naast dat het eigenlijk uitgesloten is dat ik zelf iets bij Lufthansa boek.
Welke site gebruik jij?quote:
Volgens ANWB niet zolang je op tijd weer vertrektquote:Op vrijdag 14 juni 2019 21:05 schreef Chunees het volgende:
heb je een visum nodig om oekraine binnen te komen?
Een Nederlands paspoort is voldoende. En als dit een eerste trip is doet men niet lastig en stempelt men je zo binnen. Men stempelt overigens achterin je paspoort, dit zodat men snel kan zien hoe vaak je geweest bent.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 21:05 schreef Chunees het volgende:
heb je een visum nodig om oekraine binnen te komen?
Had in de tussentijd alvast wat verder gekeken, o.a. op insideflyer. En daar kwam ik op dezelfde conclusie uit.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:20 schreef flipsen het volgende:
Als je alles in 1 ticket boekt bij dezelfde aanbieder (dus Amsterdam - Bali), dan lijkt me dat geen probleem. Maar als je 2 tickets boekt, dan heb je een probleem bij vertraging. Zo simpel is het volgens mij
Zolang er niet staat dat je 2 aparte tickets boekt dan is het één reisschema en dan is de Online Ticket Aanbieder (OTA) verantwoordelijk voor het goed verloop van de aangeboden reis.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Had in de tussentijd alvast wat verder gekeken, o.a. op insideflyer. En daar kwam ik op dezelfde conclusie uit.
Dus 2.5 weken Bali geboekt voor het mooie bedrag van 1928 euro (4 tickets)
Maar dan dus ook geen doorgelabelde bagage .....quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Had in de tussentijd alvast wat verder gekeken, o.a. op insideflyer. En daar kwam ik op dezelfde conclusie uit.
Dus 2.5 weken Bali geboekt voor het mooie bedrag van 1928 euro (4 tickets)
Hoe zo niet? Singapore airlines en KLM zijn gewoon partners.quote:Op zondag 16 juni 2019 13:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar dan dus ook geen doorgelabelde bagage .....
Ligt eraan op het op hetzelfde ticket is.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:41 schreef Blik het volgende:
@:ozzietukker
Stomme vraag, maar ben een beetje in de war omdat dit wel aangeboden wordt.
Ticket naar Bali via Singapore. Amsterdam - Singapore is met KLM en Singapore - Bali is met Singapore Airlines. Maar het is niet dezelfde maatschappij of alliance, gaat dat met vertraging dan wel goed of ben je met 2 uur vertraging het bokje?
Ga hier geen risico mee nemen, reis met kinderen. Dus als het niet gaat kies ik een duurder ticket die wel met dezelfde alliance gaat.
Bij de slechte reviews die ik via een snelle Google search vind?quote:Op maandag 17 juni 2019 17:09 schreef Chunees het volgende:
ik heb via opodo tickets geboekt,maar waar kan ik de tickets vinden?
Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik blijf me wel telkens weer afvragen waarom mensen nog steeds vliegtickets boeken op van die shady sites . Geen persoonlijke kritiek dit verder, gewoon enorme verbazing nu ik lees dat iemand het weer eens gedaan heeft.quote:Op maandag 17 juni 2019 17:09 schreef Chunees het volgende:
ik heb via opodo tickets geboekt,maar waar kan ik de tickets vinden?
Paar euro winnen, al kunnen ze soms heeeeeeeeeel goedkoop zijn of routings maken die de airline zelf niet doet.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 05:46 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik blijf me wel telkens weer afvragen waarom mensen nog steeds vliegtickets boeken op van die shady sites . Geen persoonlijke kritiek dit verder, gewoon enorme verbazing nu ik lees dat iemand het weer eens gedaan heeft.
Speltip nummer 1: boek altijd via de luchtvaartmaatschappij zelf (of een grote, populaire, betrouwbare website als Expedia).
Speltip nummer 2: als je besluit speltip nummer 1 te negeren, zoek dan in ieder geval even wat reviews op.
Ik begrijp ook wel dat het initieel om het geld gaat, maar was al een stapje verder. Als alle reviews zijn van "tickets nooit ontvangen" "vlucht last minute gecanceld" "wij mochten als enigen niet mee op de vlucht" "onze vlucht werd geannuleerd en we moesten zelf nieuwe tickets boeken" "we mochten niet mee en de enige optie was om dure tickets te boeken bij de vliegmaatschappij aan de balie", hoe is het het dan nog steeds waard om die paar duiten te besparen ?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 08:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Paar euro winnen, al kunnen ze soms heeeeeeeeeel goedkoop zijn of routings maken die de airline zelf niet doet.
Vb 1: air malta in de zomervakantie retour 90 via een ota, 170 bij air malta.
Vb 2: mijn geliefde eu-athene-eu met a3 kan alleen via een ota.
mijn reden is simpelquote:Op dinsdag 18 juni 2019 05:46 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik blijf me wel telkens weer afvragen waarom mensen nog steeds vliegtickets boeken op van die shady sites . Geen persoonlijke kritiek dit verder, gewoon enorme verbazing nu ik lees dat iemand het weer eens gedaan heeft.
Speltip nummer 1: boek altijd via de luchtvaartmaatschappij zelf (of een grote, populaire, betrouwbare website als Expedia).
Speltip nummer 2: als je besluit speltip nummer 1 te negeren, zoek dan in ieder geval even wat reviews op.
Ik werk als grondsteward en ik heb echt ruzie gehad aan de balie om dingen die zo'n derde partij flikt. Bijvoorbeeld ruimbagage koffers die nooit zijn geboekt bij de luchtvaartmaatschappij maar waarbij de passagier wel een factuur heeft dat het is geboekt. Vaak van die reissites waarvan vrij weinig mensen het bestaan er vanaf weten.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 05:46 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Sorry, ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik blijf me wel telkens weer afvragen waarom mensen nog steeds vliegtickets boeken op van die shady sites . Geen persoonlijke kritiek dit verder, gewoon enorme verbazing nu ik lees dat iemand het weer eens gedaan heeft.
Speltip nummer 1: boek altijd via de luchtvaartmaatschappij zelf (of een grote, populaire, betrouwbare website als Expedia).
Speltip nummer 2: als je besluit speltip nummer 1 te negeren, zoek dan in ieder geval even wat reviews op.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:02 schreef Chunees het volgende:
[..]
mijn reden is simpel
paypal+storneren=gratis tickets
Ik kan me voorstellen dat het voor jullie allebei even frustrerend is. Uiteindelijk zitten jullie beiden in hetzelfde schuitje: bedonderd door een derde partij.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:20 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Ik werk als grondsteward en ik heb echt ruzie gehad aan de balie om dingen die zo'n derde partij flikt. Bijvoorbeeld ruimbagage koffers die nooit zijn geboekt bij de luchtvaartmaatschappij maar waarbij de passagier wel een factuur heeft dat het is geboekt. Vaak van die reissites waarvan vrij weinig mensen het bestaan er vanaf weten.
Dingen als niet ontvangen kan je natuurlijk vrij snel zelf afmaken, annuleringen had je anders ook gehad.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:16 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik begrijp ook wel dat het initieel om het geld gaat, maar was al een stapje verder. Als alle reviews zijn van "tickets nooit ontvangen" "vlucht last minute gecanceld" "wij mochten als enigen niet mee op de vlucht" "onze vlucht werd geannuleerd en we moesten zelf nieuwe tickets boeken" "we mochten niet mee en de enige optie was om dure tickets te boeken bij de vliegmaatschappij aan de balie", hoe is het het dan nog steeds waard om die paar duiten te besparen ?
Ik heb altijd de instructie gekregen en gevolgd om de passagiers er toch voor te laten betalen, er volgt sowieso een betaalbon maar of dat gedeclareerd kan worden is vraag nummer 2.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:12 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het voor jullie allebei even frustrerend is. Uiteindelijk zitten jullie beiden in hetzelfde schuitje: bedonderd door een derde partij.
Ben wel benieuwd wie er dan uiteindelijk 'wint'? Hebben jullie als vliegmaatschappij dan toch het laatste woord, worden er compromissen gesloten?
Tja maar zoals aangegeven is dat echt niet altijd mogelijk omdat OTA dingen kunnen die luchtvaartmaatschappijen zelf niet aanbieden of in ieder geval niet tegen de prijs in die boekingsklasse en moet je lopen kloten met allemaal enkeltjes. En ik kan je verzekeren dat dat niet helpt in de prijs, dus dat doen we dan maar niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 20:13 schreef G-Pier het volgende:
maar het is altijd de beste optie om bij de airline te boeken.
Kan ik me nou niet voorstellen. Wat die gasten vragen slaat helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 22:41 schreef exelletor het volgende:
Ik heb de meeste reizen van dit jaar geboekt bij Travix, een OTA bekend van onder andere CheapTickets en Vliegwinkel.nl. Soms zijn ze tot wel 75% goedkoper en bij hun weet ik ten minste wat voor boekingsproces ik kan verwachten.
De merken cheaptickets en vliegwinkel klinken mij ook niet bekend als dat zij goedkoop zijn.quote:Op woensdag 19 juni 2019 01:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kan ik me nou niet voorstellen. Wat die gasten vragen slaat helemaal nergens op.
Het werkt niet heel anders dan bij eDreams in het verleden. De kunst is om korting op korting te stapelen. Die ota's proberen voor de reguliere consument goedkoop te lijken. Omdat mensen de website van KLM kunnen vinden, biedt CheapTickets standaard ¤17 korting bovenop de kale KLM prijs. Deze korting verdienen ze terug door hun boekingskosten van ¤28. Maar als je deze actie combineert met bijvoorbeeld hun MasterCard actie waarbij je ¤30 korting krijgt, dan ben je toch wel een paar % goedkoper uit dan bij andere ota's die je op Skyscanner ziet. Ingewikkelder is het om de prijs verder naar beneden te drukken door gebruik te maken van hun "mobile only" kortingen, kortingscodes etc.quote:Op woensdag 19 juni 2019 01:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kan ik me nou niet voorstellen. Wat die gasten vragen slaat helemaal nergens op.
Het is simpel. Je zal niet iedere keer in detail gecontroleerd worden, maar als ze je controleren dan betaal je idiote prijzen om je koffer toch mee te kunnen nemen en mag je niet achteraf komen huilen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:29 schreef Geenidee.nl het volgende:
Iemand al veelvuldig gevlogen met Ryanair? Met m'n stomme kop niet eerst (hand)bagageafmetingen gecheckt voordat ik boekte. De weekendtassen die ik heb zijn net wat groter dan de gestelde afmetingen (40x20x25cm). Hoe streng wordt hiermee omgegaan en wat is de consequentie als je tas dus net iets te groot blijkt? Persoonlijk denk ik, wat interesseert Ryanair het hoe groot mijn tas is, ik schuif 'm gewoon onder m'n stoel.
(Waarom doe ik zo moeilijk - omdat ik maar 4 dagen ga en het echt bijzonder nutteloos vind om voor die dagen een compleet nieuwe koffer/tas te gaan kopen waar ik dan weer opbergruimte voor moet gaan vinden in mijn ieniemienie appartement)
Dit en niet anders inderdaad.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 19:10 schreef XL het volgende:
[..]
Het is simpel. Je zal niet iedere keer in detail gecontroleerd worden, maar als ze je controleren dan betaal je idiote prijzen om je koffer toch mee te kunnen nemen en mag je niet achteraf komen huilen.
https://www.flyuia.com/ua(...)ked-and-hand#luggage en dan op 'security rules for liquids' klikken laat in een pdf max. 100 ml zien.quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:47 schreef Chunees het volgende:
kan je een axe deo van 150ml meenemen bij ukraine airlines?
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:57 schreef RockNijntje het volgende:
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
Hehe, lekker passief agressief. Voor zo ver ik weet maakt het vliegmaatschappijen niets uit of iets in de originele verpakking zit, als je maar niet over die 100 ml heen gaat. Maar hoe was je van plan deodorant in een potje te stoppen?quote:Op woensdag 10 juli 2019 17:14 schreef Chunees het volgende:
[..]
moet het in een glazen potje of mag het in de org verpakking?
Nou ja, dan sproei je het daarin natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juli 2019 17:24 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Hehe, lekker passief agressief. Voor zo ver ik weet maakt het vliegmaatschappijen niets uit of iets in de originele verpakking zit, als je maar niet over die 100 ml heen gaat. Maar hoe was je van plan deodorant in een potje te stoppen?
Oh ik zat aan spuitdeodorant te denken.quote:Op woensdag 10 juli 2019 17:44 schreef XL het volgende:
[..]
Nou ja, dan sproei je het daarin natuurlijk.
En daarom heb je dus ook reistoiletartikelen die qua maximale inhoud ruim onder die regels zit.quote:Op woensdag 10 juli 2019 20:02 schreef Fogel het volgende:
De verpakking zelf moet max 100ml zijn. Scheelt veel gezeik met ‘ja maar mijn 200ml is half leeg, dus doe niet
Hoe vol of leeg een verpakking van maximum 100ml maakt geen donder uit.
Ja jij ook. Kan het weer gewoon ontopic verder.quote:
Fogel die probeert static, of all people, even op zijn plek te zettenquote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja jij ook. Kan het weer gewoon ontopic verder.
Jij hebt ook niks nuttigs te melden?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 15:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Fogel die probeert static, of all people, even op zijn plek te zetten
* flipsen pakt popcorn. En iets te doen voor de komende 2 weken wegens een forum-ban
En terecht met zijn manier van reageren lolquote:Op vrijdag 12 juli 2019 15:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Fogel die probeert static, of all people, even op zijn plek te zetten
Ja dat is voldoende.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 20:44 schreef -Wereld- het volgende:
Ik heb een vraag over de Drop & Go op Eindhoven Airport.
Is het voldoende om online in te checken bij Transavia om vervolgens op het vliegveld zelfstandig de ruimbagage in te checken bij zo'n Drop & Go punt?
Of moet je je ook nog ergens bij een balie melden? Naast de handbagagecontrole en gate.
En worden die Drop & Go's duidelijk aangegeven?
Ik had hier nog nooit van gehoord, gratis trein naar Brussel, maar het lukt inderdaad niet echt om een segment te krijgen waarbij de treinverbinding werkt, want dan geeft het systeem aan dat het niet mogelijk is om een prijs te bepalen.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:52 schreef Yreal het volgende:
Is het iemand ooit wel eens gelukt om een Brussel airlines tickets te boeken met een trein segment? Krijg het met geen mogelijk aan de praat, en als het al werkt is het Schiphol-brussel-ergens, voor 4x de prijs van brussel-ergens. Dat terwijl ze adverteren met gratis trein....
Nou was ik momenteel 15¤ kwijt, dus kan me niet voorstellen dat het hun echt iets kost.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 20:24 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik had hier nog nooit van gehoord, gratis trein naar Brussel, maar het lukt inderdaad niet echt om een segment te krijgen waarbij de treinverbinding werkt, want dan geeft het systeem aan dat het niet mogelijk is om een prijs te bepalen.
Ik vraag mij wel af of Brussel Airlines het echt zo goedkoop (lees gratis) kan aanbieden, want de intercity naar Brussel vanaf Amsterdam kost ook geld, en hoewel ze ongetwijfeld niet het volle tarief zullen betalen kan het voor Europa tickets eigenlijk nooit echt voordelig zijn.
Dat is KLM tegenwoordig met vertrek binnen Europa vanaf Antwerpen of Brussel met de trein eigenlijk ook nooit meer.
Als je vlucht op dat moment nog niet geannuleerd is, moet je je nog steeds op dat moment inchecken voor de vlucht. Anders neem je het risico dat het vliegtuig zonder je vertrekt (al werden er uiteindelijk veel vluchten geannuleerd). Waarschijnlijk staat ook een groot deel van de mensen , imo onnodig (aangezien niemand iets wist over de precieze situatie), in de rij om vragen te stellen over de situatie.quote:Op donderdag 25 juli 2019 12:49 schreef jaco het volgende:
Er was gisteren een technisch probleem op Schiphol, waardoor er geen vluchten konden vertrekken. Ik zag dit filmpje over de lange wachtrijen: https://www.nu.nl/275030/(...)ng-vliegverkeer.html Zo te zien is dit bij de check-in en worden de rijen georganiseerd door Schiphol zelf. Er zijn immers medewerkers te zien en afscheidings linten om de rijen te ordenen.
Ik vroeg me af wat het doel is van de wachtrijen. Wordt er bij zo'n calamiteit gewoon ingecheckt? Of worden er aan het begin van de rij vouchers voor hotels en consumptie uitgereikt? Wordt je omgeboekt? Of gebeurt er helemaal niets en claimen de wachtende reizigers zo hun plek in de rangorde voor het moment dat er wel een oplossing komt?
Ik zou zelf de luchthaven weer verlaten als ik een dergelijke chaos zou aantreffen en dan telefoneren/appen met de maatschappij. Maar aangezien Schiphol deze rijen zelf lijkt te organiseren, twijfel ik nu of dit de beste oplossing is. Ben je eerder weg als je op de luchthaven blijft en je in zo'n rij meldt?
Ik heb vorig jaar bij aankomst ook chaos meegemaakt door sneeuwval. Ik had een doorvlucht naar Dusseldorf en deze was vervallen en zelf omboeken bij een incheckpaal ging niet.quote:Op donderdag 25 juli 2019 12:49 schreef jaco het volgende:
Ik zou zelf de luchthaven weer verlaten als ik een dergelijke chaos zou aantreffen en dan telefoneren/appen met de maatschappij. Maar aangezien Schiphol deze rijen zelf lijkt te organiseren, twijfel ik nu of dit de beste oplossing is. Ben je eerder weg als je op de luchthaven blijft en je in zo'n rij meldt?
Goede oplossing als je zelf het iniatief wilt houden en extra kosten geen probleem zijn. Kreeg je dan wel je ingecheckte bagage terug uit de chaos of vertrouw je erop dat die uiteindelijk wel arriveert?quote:Op donderdag 25 juli 2019 20:13 schreef ozzietukker het volgende:
In dit geval kon de auto ook prima en was dat zo door mij geregeld. (Het kost natuurlijk wel zelf geld wat je niet altijd vergoed krijgt door de luchtvaartmaatschappij als je prive reist).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |