abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187175186
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:22 schreef wodca het volgende:
Bij het missen van een overstap moet de maatschappij van de volgende vlucht ervoor zorgen dat ik via een ander vliegtuig waar nog plaats over is toch op mijn bestemming geraak. Maar moet dit met de zelfde maatschappij? Net gelezen dat de volgende vlucht van die maatschappij 12 uur later is. Maar heel wat vliegtuigen vroeger opstijgen.
Zelfde ticket?
pi_187176091

[ Bericht 100% gewijzigd door wodca op 30-05-2019 23:08:23 ]
pi_187176093
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:22 schreef wodca het volgende:
Bij het missen van een overstap moet de maatschappij van de volgende vlucht ervoor zorgen dat ik via een ander vliegtuig waar nog plaats over is toch op mijn bestemming geraak.
Da's wel erg kort door de bocht.
Als je zelf te laat bent, waardoor je de overstap mist, hoeft de maatschappij helemaal niks bv.
quote:
Maar moet dit met de zelfde maatschappij? Net gelezen dat de volgende vlucht van die maatschappij 12 uur later is. Maar heel wat vliegtuigen vroeger opstijgen.
In gevallen waarin ze wel de verplichting hebben om je op je bestemming te brengen, dan hoeven ze dat niet per se met hun eigen maatschappij te doen. Ze zullen je over het algemeen wel op een vlucht van henzelf boeken, of anders van een partner, maar in bepaalde gevallen kan je ook op een vlucht van een andere maatschappij geboekt worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187176133
2 maal overstappen, tussen de eerste overstap andere maatschappij, 2e overstap zelfde maatschappij.
pi_187176178
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Da's wel erg kort door de bocht.
Als je zelf te laat bent, waardoor je de overstap mist, hoeft de maatschappij helemaal niks bv.
Waarvoor de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor is, het probleem is wel, Malaysian Airlines gaat niet British Airways zijn shit oplossen, maar ze moeten wel voor een nieuwe vlucht zorgen, maar hoeft dit opnieuw Malaysian Airlines te zijn, zal logisch zijn van wel.
pi_187176191
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:07 schreef wodca het volgende:

[..]

Waarvoor de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor is, het probleem is wel, Malaysian Airlines gaat niet British Airways zijn shit oplossen, maar ze moeten wel voor een nieuwe vlucht zorgen, maar hoeft dit opnieuw Malaysian Airlines te zijn, zal logisch zijn van wel.
Mh en ba zijn zelfde alliance. Dus maakt geen reet uit waar ze je in zetten
pi_187176193
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:17 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Zelfde ticket?
Zelfde boekingnummer in ieder geval
pi_187176240
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:08 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Mh en ba zijn zelfde alliance. Dus maakt geen reet uit waar ze je in zetten
Schitterend dit
pi_187176263
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:11 schreef wodca het volgende:

[..]

Schitterend dit
Ik weet niet precies welke route je doet. Maar ze zouden je zelfs op Qatar kunnen rebooken als dat het snelst naar Amsterdam is.

Dat heb ik wel eens in iets soortgelijks gehad
pi_187176319
Zouden ze zelfs de overstapplaats kunnen rebooken, zou waarschijnlijk heel kort door de bocht zijn :)
pi_187176336
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:16 schreef wodca het volgende:
Zouden ze zelfs de overstapplaats kunnen rebooken, zou waarschijnlijk heel kort door de bocht zijn :)
Ja ze rebooken je gewoon naar je eindbestemming
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:32:20 #103
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187176610
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:07 schreef wodca het volgende:

[..]

Ze zetten je óf op een andere vlucht, ook al is dat van een andere maatschappij, óf je krijgt een hotel aangeboden zodat je met de volgende reguliere vlucht meekunt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 31 mei 2019 @ 19:15:29 #104
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187187761
Zeker in Europa is het aan luchtvaartmaatschappijen of allianties veel gelegen om je, als de vertraging hun schuld is, toch zo snel mogelijk naar de eindbestemming te krijgen zodat de EU261 regeling niet geldt.
KLM boekt mij bij problemen naar Istanboel altijd over naar Turkish Airlines, of als Turkish Airlines vertegenwoordiging in Nederland zoiets heeft van we willen jullie geld niet, op een Lufthansa vlucht. Op die manier kwam ik dit jaar al 4 maal alsnog rond de geplande aankomsttijd aan, en heeft KLM maar 1 keer een vergoeding hoeven betalen. (En dat omdat mijn tussenstop in Parijs niet door kon gaan en het ticket wel zo was geboekt dat dit duidelijk een tussen doel was en niet alleen een stop over om van vliegtuig te wisselen, hoewel door KLM goed en snel financieel opgelost was dat op dat moment nogal veel geregel om iemand alsnog in Parijs te kunnen krijgen).

Het kan dus ook voorkomen dat men al bij vertrek weet dat het niet kan en je hele reisschema omgooien, of soms is een kleine aanpassing in de vervolgvlucht al voldoende.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187187782
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:15 schreef ozzietukker het volgende:
KLM boekt mij bij problemen naar Istanboel altijd over naar Turkish Airlines
Dat is wel een goeie upgrade in J. :)
Blocked middle seat naar layflat
pi_187240343
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:15 schreef Attitude het volgende:

Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen.
Tokkie gespot

quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:06 schreef Attitude het volgende:

[..]

De bagageruimtes zijn genummerd , zo simpel. Vind jij het goed als iemand van 10 rijen verderop zijn grote koffer in jouw bedoelde ruimte stopt waardoor jij zelf je tas 10 rijen verderop moet bergen waar iemand anders weer last van heeft? of dat jij met je tas tussen je benen moet zitten?

Ik denk het niet.
Alsof iemand voor de lol even zijn/haar tas 10 rijen verderop plaatst? Grapjas.
Iedereen plaatst zijn of haar tas boven eigen rij zo lang daar ruimte is.
pi_187246088
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Laat ons je ervaringen weten, als je wilt :)
beetje late reactie maar de vlucht was pas in mei :P Atlasglobal was gewoon prima :) beetje vergelijkbaar met klm denk ik. Qua eten en drinken beter.
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  maandag 3 juni 2019 @ 21:39:45 #108
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_187246252
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:33 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

beetje late reactie maar de vlucht was pas in mei :P Atlasglobal was gewoon prima :) beetje vergelijkbaar met klm denk ik. Qua eten en drinken beter.
Mooi dat je toch nog reageert :Y
Altijd goed om een review te hebben van een reiziger :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187257441
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
pi_187257452
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:08 schreef Chunees het volgende:
Waarom koop je een ticket waar je schijnbaar niet genoeg aan hebt.
pi_187257896
quote:
Dat past toch netjes binnen de 55 x 40 x 23 cm eisen op https://wizzair.com/nl-nl(...)sinformatie/bagage#/ ?

Het lijkt er wel op alsof je sowieso 'WIZZ Priority' nodig hebt om handbagage mee te nemen die bovenin moet, anders mag je alleen een tas onder de stoel voor je tussen je benen kwijt.
pi_187262432
Als je vlucht boekt bij KLM van Denpasar - Amsterdam met een overstap in Kuala Lumpur. Is een uur dan voldoende om over te stappen?
.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 22:13:25 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187264760
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:46 schreef Fer het volgende:
Als je vlucht boekt bij KLM van Denpasar - Amsterdam met een overstap in Kuala Lumpur. Is een uur dan voldoende om over te stappen?
Je vliegt met Malaysian Airlines, de MH852, van Denpasar naar Kuala Lumpur die om 22.20 aankomt. Deze vlucht is over het algemeen redelijk op tijd, en wanneer dit zo is dan is de overstaptijd van 1 uur ruim voldoende.

Het voordeel van Kuala Lumpur is dat je er een beveiligingscontrole plaatsvindt aan de gate, dus je loopt vanuit het vliegtuig zo het luchthavengebouw in en kan direct door naar de volgende gate. Wel zal je de skytrain moeten nemen om naar de 'sattaliet' terminal te gaan, (want de kans dat je met een 737 van Malaysia Airlines uit Denpasar aan de sattaliet terminal zal parkeren is nagenoeg nihil. Maar die skytrain gaat elke 5 minuten dus dat is voldoende. Ook heb je geen paspoortcontrole. Juist door de beveiligingscontrole aan de gate heb je echt maximale overstaptijd omdat men echt de gate niet zal sluiten als er mensen in de rij staan, en omdat de mensen die uit Jakarta komen ook weer door de beveliiging moeten alsmede de nieuwe reizigers kan ik je uit ervaring vertellen dat die echt niet 30 minuten voor vertrek van de vlucht is afgerond, dat is altijd 5 a 10 minuten voor vertrek pas zo, want 300 mensen door 2 of 3 poortjes duurt even en de vlucht zelf is er ook pas om 22.00 uur en pas dan gaat de gate open.

Zou ik zo'n korte connectie zelf nemen? Uitgesloten, ik zou een eerdere vlucht nemen zodat ik in Kuala Lumpur mijn favoriete Malaysia Airlines Golden Lounge in kan om daar wat te eten en te douchen voor vertrek. Want de eerste maaltijd uit Kuala Lumpur met KLM is nimmer een succes...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187269109
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:46 schreef Fer het volgende:
Normaal gesproken wel. Net als ozzietukker hierboven zou ik zelf een vlucht eerder nemen indien mogelijk. Niet zozeer vanwege een lounge, maar voor m'n gemoedsrust. Zeker als het op tijd arriveren in Amsterdam van groot belang is (werk, bruiloft, oid). Met slechts een uur overstappen is er in feite geen veiligheids marge meer in het geval van vertraging van de eerste vlucht.
pi_187276175
Hey supergaaf deze topic! Vraag voor mensen die vaak met Emirates reizen:

Ik vlieg met Emirates, van Amsterdam naar Dubai en van Dubai naar India. 2 vluchten dus ivm overstap. Die van Amsterdam naar Dubai is met zo'n mega 380 vliegtuig, die van Dubai naar India is met zo'n kleine 77 boeing. Beide zijn van Emirates. Weet iemand wat er tijdens de overstap met mijn bagage gebeurt?

En nog een vraag, ik was net bezig met inloggen op Emirates om te kijken of ik een stoel kan kiezen, dat kan ik niet, want dat brengt kosten mee, dus ik doe het 48 uur tevoren. Maar weet iemand of ik gelijk ook de stoelen voor die kleine boeing kan reserveren wanneer ik de andere stoelen doe? Of moet ik wachten tot we ook 48 uur voor die vlucht zitten? En begrijp ik het goed dat ik de stoelen voor de retour reis pas in India (2 dagen voor de terugreis) kan kiezen?

En tenslotte, heeft dat Emirates boekingsbeheer website geen uitlog functie? Ik kan niet uitloggen, en ben bang dat ik zometeen iets wijzig, of dag ik gehackt wordt en mijn hele vluchtplan wordt gewijzigd.
Niet doen
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:49:54 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187276799
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 08:33 schreef jaco het volgende:

[..]

Normaal gesproken wel. Net als ozzietukker hierboven zou ik zelf een vlucht eerder nemen indien mogelijk. Niet zozeer vanwege een lounge, maar voor m'n gemoedsrust. Zeker als het op tijd arriveren in Amsterdam van groot belang is (werk, bruiloft, oid). Met slechts een uur overstappen is er in feite geen veiligheids marge meer in het geval van vertraging van de eerste vlucht.
Inderdaad, belangrijker dan bezoek aan de lounge is de gemoedsrust. Natuurlijk als je het ticket bij KLM hebt geboekt zijn zij ook verantwoordelijk voor een oplossing, maar bij een dergelijk lange intercontinentale vlucht is de enige oplossing eigenlijk een vlucht de volgende dag, want een eerdere optie is er in dit geval niet echt, of het moet de Etihad vlucht zijn). Bij de heenreis zou ik wel voor een kortere connectie gaan zodat je sneller op je bestemming bent, red je die vlucht niet zijn er voldoende alternatieven voor de kortere vluchten.

Ik heb zelf wel eens constructies met een vlucht die niet geboekt is via KLM voorafgaand, en dan is de minimaal door mij opgestelde connectie tijd 3,5 uur, en die heb ik wel eens nodig gehad door voorgaande vertragingen, dat maakt dat je niet te snel in stress schiet als voorafgaande vluchten vertraging hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 5 juni 2019 @ 20:12:44 #117
258802 Yreal
henk..!
pi_187278386
quote:
Ja. Dit valt mij lange na niet binnen de maten. Omdat ze dit beleid hebben ingevoerd om geld te pakken voor trolleys .

Je moet priority bij boeken.
  woensdag 5 juni 2019 @ 20:57:53 #118
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_187279345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:14 schreef Kluun1985 het volgende:
Ik vlieg met Emirates, van Amsterdam naar Dubai en van Dubai naar India. 2 vluchten dus ivm overstap. Die van Amsterdam naar Dubai is met zo'n mega 380 vliegtuig, die van Dubai naar India is met zo'n kleine 77 boeing. Beide zijn van Emirates. Weet iemand wat er tijdens de overstap met mijn bagage gebeurt?

Die zal op Dubai worden opgeslagen, eventueel in een andere container worden geplaatst, tot ze de vlucht naar India gaan laden.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 21:39:25 #119
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187280018
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure :7

 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187280186
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:39 schreef Renesite het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure :7

[ afbeelding ]
Dat bedoel ik, hoe kunnen ze in zo'n korte tijdsbestek bagage doorlabelen?
Niet doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')