quote:Op dinsdag 7 mei 2019 21:23 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja kan met cc.
Let op: In de 380 is het HEEL slecht.. In de 777 stukken beter. Ik krijg het altijd onbeperkt/gratis maar ben blij als ik af en toe een berichtje door kan sturen in de a380. In de 777 kan je gewoon redelijk surfen en snapchat checken etc.
Raad je aan in eerste 2 uur het niet aan te schaffen. Meeste mensen gebruiken alles meteen in het begin. Na tijdje wordt het dan vaak beter als rest out of data/aan het slapen is.
Echt makkelijk is het niet, maar op https://matrix.itasoftware.com/ kun je via de ‘Advanced Controls’ zoeken met specifieke fares per vlucht (bijv. K, Y, I, J). Boeken kan niet rechtstreeks via die site, daarvoor zul je de airline moeten bellen of een tool als https://bookwithmatrix.com/ gebruiken.quote:Op donderdag 16 mei 2019 18:42 schreef JanPawelII het volgende:
FOK!kers,
Is er een manier om (makkelijk) vliegtickets te zoeken/vergelijken waar je je outbound en inbound in verschillende klassen boekt op dezelfde boeking?
Voorbeeld: outbound in first en inbound in business. Ik weet dat emirates zulke boekingen toestaat en was benieuwd of er een manier was om dit iets makkelijker te zoeken. Normaliter gebruik ik google flights om te vergelijken, echter kun je daar alleen of helemaal in business of helemaal in first zoeken.
Alvast bedankt.
Via Kayak kan dat:quote:Op donderdag 16 mei 2019 18:42 schreef JanPawelII het volgende:
FOK!kers,
Is er een manier om (makkelijk) vliegtickets te zoeken/vergelijken waar je je outbound en inbound in verschillende klassen boekt op dezelfde boeking?
Voorbeeld: outbound in first en inbound in business. Ik weet dat emirates zulke boekingen toestaat en was benieuwd of er een manier was om dit iets makkelijker te zoeken. Normaliter gebruik ik google flights om te vergelijken, echter kun je daar alleen of helemaal in business of helemaal in first zoeken.
Alvast bedankt.
Ah, wist niet dat dat kon op Kayak! Dat is makkelijker dan Matrix.quote:Op donderdag 16 mei 2019 20:12 schreef Halldor het volgende:
[..]
Via Kayak kan dat:
https://www.kayak.com/
Het ligt eraan hoe het geboekt is. Als het in één boeking en met 1 luchtvaartmaatschappij is geboekt dan moet de luchtvaartmaatschappij voor een oplossing zorgen. Dit zal niet heel lastig zijn omdat de luchtvaartmaatschappij dat zelf ook wel inziet. Zelfs al heb je niet rechtstreeks geboekt kom je er met de maatschappij zelf wel uit.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 09:49 schreef Villanelle het volgende:
ik mis mijn overstap doordat de eerste maatschappij ook een staking heeft, iemand die hier ervaring mee heeft?
Of je recht hebt op vergoeding hangt af of het eigen medewerkers zijn van Galitalia die staken, want dan heb je recht op vergoeding, als het een annulering betreft doordat luchthavenpersoneel (beveiliging, externe bagage afhandelaars etc.) staakt dan heb je geen recht op vergoeding conform EU261 maar wel recht op omboekingen of kosteloos annuleren van je ticket.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 10:07 schreef Nia het volgende:
Ik zal me voor een eventuele vergoeding bij de klantenservice van Expedia moeten melden, aangezien zij de third party zijn. Update: Intussen is mij een goed voorstel gedaan door Expedia.
Thanks. Duur grapje idd. Gelukkig hoef ik maar 6 uur op de luchthaven te wachtenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 20:13 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe het geboekt is. Als het in één boeking en met 1 luchtvaartmaatschappij is geboekt dan moet de luchtvaartmaatschappij voor een oplossing zorgen. Dit zal niet heel lastig zijn omdat de luchtvaartmaatschappij dat zelf ook wel inziet. Zelfs al heb je niet rechtstreeks geboekt kom je er met de maatschappij zelf wel uit.
Als het staking is van eigen personeel heb je mogelijk ook recht op vergoeding.
Als het wel 1 boeking is maar aparte maatschappijen ligt het wat anders, als je het via een reisbureau of Online Ticket Aanbieder (OTA) hebt geboekt moet je je wenden tot de partij waar je geboekt hebt en moeten zijn met een oplossing komen. In de regel lukt dit wel maar is wel wat lastiger. Ook hier heb je als het staking is van eigen personeel van de eerste maatschappij mogelijk recht op vergoeding.
Als het aparte boekingen zijn dan heeft de 2de maatschappij niets te maken met de eerste vlucht en moet je zelf iets regelen, en dat wordt op korte termijn over het algemeen een dure zaak. Er is geen recht op vergoeding.
https://www.ad.nl/economi(...)ruimbagage~a05ca83a/quote:Op zondag 26 mei 2019 00:34 schreef Fretwork het volgende:
Sinds wanneer moet je bij intercontinentale vluchten van KLM en dergelijke ook al bagage bijboeken? Verkijk me steeds compleet op de ticketkosten met 160 euro p.p. erbij.
Tja hoerenkak..quote:Op zondag 26 mei 2019 00:37 schreef Maureentje het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/economi(...)ruimbagage~a05ca83a/
Is sinds een paar dagen
In plaats van dit hier te zeggen, kun je beter een klacht indienen bij KLM. Hier weet je zéker dat er verder niks mee gedaan wordt. Bij de KLM heb je nog kans dat, als er genoeg geklaagd wordt, er nog iets aangepast gaat worden dat in jouw voordeel gaat zijn.quote:
Ik betwijfel of dat zo'n vaart loopt. Bij vluchten van/naar Noord-Amerika hanteert KLM dit principe al wat langer en ik kon desondanks mijn handbagage steeds prima kwijt in de bakken.quote:Op zondag 26 mei 2019 17:58 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben hier zeer op tegen.
Niet dat ik last heb van de hogere kosten, ik kan zonder bijkomende kosten gewoon een koffer meenemen, zelfs in de laagste categorie tickets, maar je krijgt nu dus nog meer handbagage aan boord, juist bij de intercontinentale vluchten was er altijd wel voldoende ruimte wat zal gaan veranderen.
Het probleem is dat economisch gezien dit een maatregel is waar men geld aan verdiend en dus waard is om in te voeren.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In plaats van dit hier te zeggen, kun je beter een klacht indienen bij KLM. Hier weet je zéker dat er verder niks mee gedaan wordt. Bij de KLM heb je nog kans dat, als er genoeg geklaagd wordt, er nog iets aangepast gaat worden dat in jouw voordeel gaat zijn.
Ik ga me niet herhalen.quote:Op zondag 26 mei 2019 19:37 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het probleem is dat economisch gezien dit een maatregel is waar men geld aan verdiend en dus waard is om in te voeren.
Dat het cabinepersoneel het nu wat drukker gaat krijgen tijdens het boarding process, net zoals op de (volle) Europese vluchten, neemt men op de koop toe. Men zal ook wel bij geheel volle vluchten alsnog weer aanbieden om de 'handbagage' alsnog gratis in te checken.
Klagen heeft weinig zin, want dit soort beslissingen worden genomen met de gedachte dat het de loyale klanten niet zal raken want die mogen nog kosteloos bagage inchecken en als eerste aan boord. En dat ik bij voorkeur als laatste aan boord ga is niet de norm, ik zie mensen wapperen met gold en silver kaarten dat ze priority boarding hebben en zich om die reden bij de boarding call naar voren wurmen...
De bagage bakken zijn wat groter inderdaad, dus er is meer ruimte, en hoewel het klopt dat er over het algemeen wat minder met alleen handbagage kan worden gereisd betekent dit ook dat voor passagiers welke nu loyaliteitsvoordelen hebben het 2de stuk bagage niet meer gratis is. Dit zal zeker richting Azië resulteren dat men dit nu als handbagage aan boord mee zal nemen terwijl men vroeger wat kleinere handbagage had.quote:Op zondag 26 mei 2019 18:24 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik betwijfel of dat zo'n vaart loopt. Bij vluchten van/naar Noord-Amerika hanteert KLM dit principe al wat langer en ik kon desondanks mijn handbagage steeds prima kwijt in de bakken.
Bij een verre vlucht blijft men volgens mij doorgaans toch wat langer dus zal alles in de handbagage proppen vaak geen optie zijn.
Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.quote:Op zondag 26 mei 2019 17:58 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben hier zeer op tegen.
Niet dat ik last heb van de hogere kosten, ik kan zonder bijkomende kosten gewoon een koffer meenemen, zelfs in de laagste categorie tickets, maar je krijgt nu dus nog meer handbagage aan boord, juist bij de intercontinentale vluchten was er altijd wel voldoende ruimte wat zal gaan veranderen.
Het probleem zit hem er vooral in dat ik nu dus verplicht als eerste aan boord moet omdat ik mijn bagage niet bij mijn voeten wil hebben (als dat al zou mogen, want gezien mijn zitplaats die ik normaal heb kan dat al niet en moet het in de bagagebak), en ik mijn bagage wel graag in het bagagebak boven mij wil hebben en niet 10 rijen terug. Voorbij is de tijd dat ik als laatste ga boarden bij verre vluchten...
He watquote:Op zondag 26 mei 2019 20:15 schreef Attitude het volgende:
[..]
Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen. Ik vind het idioot dat ondanks alle regels omtrent handbagage qua afmetingen nog steeds veel te grote koffers doorgelaten worden. DIt zorgt voor problemen en ik wil niet met mijn tas tussen mijn benen zitten en wettelijk mag dit ook niet.
Als iedereen dit zou doen waardoor de stewardess moet zoeken naar een plek, dan zal de maatschappij daar hopelijk van leren en strenger controleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |