abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:50:34 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186682636
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:51:26 #2
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186682667
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:23 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ja kan met cc.

Let op: In de 380 is het HEEL slecht.. In de 777 stukken beter. Ik krijg het altijd onbeperkt/gratis maar ben blij als ik af en toe een berichtje door kan sturen in de a380. In de 777 kan je gewoon redelijk surfen en snapchat checken etc.

Raad je aan in eerste 2 uur het niet aan te schaffen. Meeste mensen gebruiken alles meteen in het begin. Na tijdje wordt het dan vaak beter als rest out of data/aan het slapen is.
^O^
pi_186886061
FOK!kers,

Is er een manier om (makkelijk) vliegtickets te zoeken/vergelijken waar je je outbound en inbound in verschillende klassen boekt op dezelfde boeking?

Voorbeeld: outbound in first en inbound in business. Ik weet dat emirates zulke boekingen toestaat en was benieuwd of er een manier was om dit iets makkelijker te zoeken. Normaliter gebruik ik google flights om te vergelijken, echter kun je daar alleen of helemaal in business of helemaal in first zoeken.

Alvast bedankt. :)
pi_186888057
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 18:42 schreef JanPawelII het volgende:
FOK!kers,

Is er een manier om (makkelijk) vliegtickets te zoeken/vergelijken waar je je outbound en inbound in verschillende klassen boekt op dezelfde boeking?

Voorbeeld: outbound in first en inbound in business. Ik weet dat emirates zulke boekingen toestaat en was benieuwd of er een manier was om dit iets makkelijker te zoeken. Normaliter gebruik ik google flights om te vergelijken, echter kun je daar alleen of helemaal in business of helemaal in first zoeken.

Alvast bedankt. :)
Echt makkelijk is het niet, maar op https://matrix.itasoftware.com/ kun je via de ‘Advanced Controls’ zoeken met specifieke fares per vlucht (bijv. K, Y, I, J). Boeken kan niet rechtstreeks via die site, daarvoor zul je de airline moeten bellen of een tool als https://bookwithmatrix.com/ gebruiken.
  donderdag 16 mei 2019 @ 20:12:08 #5
375927 Halldor
like a boss
pi_186888096
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 18:42 schreef JanPawelII het volgende:
FOK!kers,

Is er een manier om (makkelijk) vliegtickets te zoeken/vergelijken waar je je outbound en inbound in verschillende klassen boekt op dezelfde boeking?

Voorbeeld: outbound in first en inbound in business. Ik weet dat emirates zulke boekingen toestaat en was benieuwd of er een manier was om dit iets makkelijker te zoeken. Normaliter gebruik ik google flights om te vergelijken, echter kun je daar alleen of helemaal in business of helemaal in first zoeken.

Alvast bedankt. :)
Via Kayak kan dat:
https://www.kayak.com/
pi_186889210
Dank heren.
Zal het beide eens bekijken.
pi_186891248
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 20:12 schreef Halldor het volgende:

[..]

Via Kayak kan dat:
https://www.kayak.com/
Ah, wist niet dat dat kon op Kayak! ^O^ Dat is makkelijker dan Matrix.
pi_186892330
Via Kayak kan ik ze idd makkelijk vinden, helaas werken de sites van de airline zelf niet goed mee. :')
Echter wel een goede manier om een beetje te vergelijken en daarna handmatig online of telefonisch te boeken.

Mijn dank is groot. Business tijdens de nachtvluchten en F in de dagvluchten, helemaal prima.
pi_186902338
Ik ontvang zojuist een e-mail van Alitalia dat mijn oorspronkelijke vlucht naar Rome van 12:05 uur gecancelled is vanwege een staking (Transport Sector Strike) en dat ik nu vertrek met een andere Alitalia vlucht die pas om 17:30 uur vertrekt vanaf Schiphol. Heb ik recht op een eventuele vergoeding?
Ik heb de stedentrip geboekt bij Expedia.nl, maar op mijn reisplan op hun website is deze vluchtwijziging niet doorgevoerd.

[ Bericht 17% gewijzigd door Nia op 17-05-2019 09:16:47 ]
pi_186903089
ik mis mijn overstap doordat de eerste maatschappij ook een staking heeft, iemand die hier ervaring mee heeft?
pi_186903414
Ik zal me voor een eventuele vergoeding bij de klantenservice van Expedia moeten melden, aangezien zij de third party zijn. Update: Intussen is mij een goed voorstel gedaan door Expedia.

[ Bericht 10% gewijzigd door Nia op 17-05-2019 11:15:17 ]
  vrijdag 17 mei 2019 @ 20:13:24 #12
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186914143
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 09:49 schreef Villanelle het volgende:
ik mis mijn overstap doordat de eerste maatschappij ook een staking heeft, iemand die hier ervaring mee heeft?
Het ligt eraan hoe het geboekt is. Als het in één boeking en met 1 luchtvaartmaatschappij is geboekt dan moet de luchtvaartmaatschappij voor een oplossing zorgen. Dit zal niet heel lastig zijn omdat de luchtvaartmaatschappij dat zelf ook wel inziet. Zelfs al heb je niet rechtstreeks geboekt kom je er met de maatschappij zelf wel uit.
Als het staking is van eigen personeel heb je mogelijk ook recht op vergoeding.

Als het wel 1 boeking is maar aparte maatschappijen ligt het wat anders, als je het via een reisbureau of Online Ticket Aanbieder (OTA) hebt geboekt moet je je wenden tot de partij waar je geboekt hebt en moeten zijn met een oplossing komen. In de regel lukt dit wel maar is wel wat lastiger. Ook hier heb je als het staking is van eigen personeel van de eerste maatschappij mogelijk recht op vergoeding.

Als het aparte boekingen zijn dan heeft de 2de maatschappij niets te maken met de eerste vlucht en moet je zelf iets regelen, en dat wordt op korte termijn over het algemeen een dure zaak. Er is geen recht op vergoeding.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 20:16:34 #13
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186914250
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 10:07 schreef Nia het volgende:
Ik zal me voor een eventuele vergoeding bij de klantenservice van Expedia moeten melden, aangezien zij de third party zijn. Update: Intussen is mij een goed voorstel gedaan door Expedia.
Of je recht hebt op vergoeding hangt af of het eigen medewerkers zijn van Galitalia die staken, want dan heb je recht op vergoeding, als het een annulering betreft doordat luchthavenpersoneel (beveiliging, externe bagage afhandelaars etc.) staakt dan heb je geen recht op vergoeding conform EU261 maar wel recht op omboekingen of kosteloos annuleren van je ticket.
Als het voorstel van Expedia goed is zou ik me verder niet te druk maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_186922570
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 20:13 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het ligt eraan hoe het geboekt is. Als het in één boeking en met 1 luchtvaartmaatschappij is geboekt dan moet de luchtvaartmaatschappij voor een oplossing zorgen. Dit zal niet heel lastig zijn omdat de luchtvaartmaatschappij dat zelf ook wel inziet. Zelfs al heb je niet rechtstreeks geboekt kom je er met de maatschappij zelf wel uit.
Als het staking is van eigen personeel heb je mogelijk ook recht op vergoeding.

Als het wel 1 boeking is maar aparte maatschappijen ligt het wat anders, als je het via een reisbureau of Online Ticket Aanbieder (OTA) hebt geboekt moet je je wenden tot de partij waar je geboekt hebt en moeten zijn met een oplossing komen. In de regel lukt dit wel maar is wel wat lastiger. Ook hier heb je als het staking is van eigen personeel van de eerste maatschappij mogelijk recht op vergoeding.

Als het aparte boekingen zijn dan heeft de 2de maatschappij niets te maken met de eerste vlucht en moet je zelf iets regelen, en dat wordt op korte termijn over het algemeen een dure zaak. Er is geen recht op vergoeding.
Thanks. Duur grapje idd. Gelukkig hoef ik maar 6 uur op de luchthaven te wachten

:')
  zondag 26 mei 2019 @ 00:34:48 #15
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187091308
Sinds wanneer moet je bij intercontinentale vluchten van KLM en dergelijke ook al bagage bijboeken? Verkijk me steeds compleet op de ticketkosten met 160 euro p.p. erbij.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_187091350
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:34 schreef Fretwork het volgende:
Sinds wanneer moet je bij intercontinentale vluchten van KLM en dergelijke ook al bagage bijboeken? Verkijk me steeds compleet op de ticketkosten met 160 euro p.p. erbij.
https://www.ad.nl/economi(...)ruimbagage~a05ca83a/
Is sinds een paar dagen ;)
  zondag 26 mei 2019 @ 00:40:17 #17
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187091401
quote:
Tja hoerenkak..

Dan maar zoeken naar een alternatief
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zondag 26 mei 2019 @ 17:58:51 #18
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187102072
Ik ben hier zeer op tegen.

Niet dat ik last heb van de hogere kosten, ik kan zonder bijkomende kosten gewoon een koffer meenemen, zelfs in de laagste categorie tickets, maar je krijgt nu dus nog meer handbagage aan boord, juist bij de intercontinentale vluchten was er altijd wel voldoende ruimte wat zal gaan veranderen.

Het probleem zit hem er vooral in dat ik nu dus verplicht als eerste aan boord moet omdat ik mijn bagage niet bij mijn voeten wil hebben (als dat al zou mogen, want gezien mijn zitplaats die ik normaal heb kan dat al niet en moet het in de bagagebak), en ik mijn bagage wel graag in het bagagebak boven mij wil hebben en niet 10 rijen terug. Voorbij is de tijd dat ik als laatste ga boarden bij verre vluchten...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187102307
quote:
13s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:58 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben hier zeer op tegen.
In plaats van dit hier te zeggen, kun je beter een klacht indienen bij KLM. Hier weet je zéker dat er verder niks mee gedaan wordt. Bij de KLM heb je nog kans dat, als er genoeg geklaagd wordt, er nog iets aangepast gaat worden dat in jouw voordeel gaat zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187102483
quote:
13s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:58 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben hier zeer op tegen.

Niet dat ik last heb van de hogere kosten, ik kan zonder bijkomende kosten gewoon een koffer meenemen, zelfs in de laagste categorie tickets, maar je krijgt nu dus nog meer handbagage aan boord, juist bij de intercontinentale vluchten was er altijd wel voldoende ruimte wat zal gaan veranderen.
Ik betwijfel of dat zo'n vaart loopt. Bij vluchten van/naar Noord-Amerika hanteert KLM dit principe al wat langer en ik kon desondanks mijn handbagage steeds prima kwijt in de bakken.
Bij een verre vlucht blijft men volgens mij doorgaans toch wat langer dus zal alles in de handbagage proppen vaak geen optie zijn.
  zondag 26 mei 2019 @ 19:37:02 #21
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187103685
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 18:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In plaats van dit hier te zeggen, kun je beter een klacht indienen bij KLM. Hier weet je zéker dat er verder niks mee gedaan wordt. Bij de KLM heb je nog kans dat, als er genoeg geklaagd wordt, er nog iets aangepast gaat worden dat in jouw voordeel gaat zijn.
Het probleem is dat economisch gezien dit een maatregel is waar men geld aan verdiend en dus waard is om in te voeren.
Dat het cabinepersoneel het nu wat drukker gaat krijgen tijdens het boarding process, net zoals op de (volle) Europese vluchten, neemt men op de koop toe. Men zal ook wel bij geheel volle vluchten alsnog weer aanbieden om de 'handbagage' alsnog gratis in te checken.

Klagen heeft weinig zin, want dit soort beslissingen worden genomen met de gedachte dat het de loyale klanten niet zal raken want die mogen nog kosteloos bagage inchecken en als eerste aan boord. En dat ik bij voorkeur als laatste aan boord ga is niet de norm, ik zie mensen wapperen met gold en silver kaarten dat ze priority boarding hebben en zich om die reden bij de boarding call naar voren wurmen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187103732
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het probleem is dat economisch gezien dit een maatregel is waar men geld aan verdiend en dus waard is om in te voeren.
Dat het cabinepersoneel het nu wat drukker gaat krijgen tijdens het boarding process, net zoals op de (volle) Europese vluchten, neemt men op de koop toe. Men zal ook wel bij geheel volle vluchten alsnog weer aanbieden om de 'handbagage' alsnog gratis in te checken.

Klagen heeft weinig zin, want dit soort beslissingen worden genomen met de gedachte dat het de loyale klanten niet zal raken want die mogen nog kosteloos bagage inchecken en als eerste aan boord. En dat ik bij voorkeur als laatste aan boord ga is niet de norm, ik zie mensen wapperen met gold en silver kaarten dat ze priority boarding hebben en zich om die reden bij de boarding call naar voren wurmen...
Ik ga me niet herhalen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 26 mei 2019 @ 19:40:25 #23
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187103737
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 18:24 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik betwijfel of dat zo'n vaart loopt. Bij vluchten van/naar Noord-Amerika hanteert KLM dit principe al wat langer en ik kon desondanks mijn handbagage steeds prima kwijt in de bakken.
Bij een verre vlucht blijft men volgens mij doorgaans toch wat langer dus zal alles in de handbagage proppen vaak geen optie zijn.
De bagage bakken zijn wat groter inderdaad, dus er is meer ruimte, en hoewel het klopt dat er over het algemeen wat minder met alleen handbagage kan worden gereisd betekent dit ook dat voor passagiers welke nu loyaliteitsvoordelen hebben het 2de stuk bagage niet meer gratis is. Dit zal zeker richting Azië resulteren dat men dit nu als handbagage aan boord mee zal nemen terwijl men vroeger wat kleinere handbagage had.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187104339
quote:
13s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:58 schreef ozzietukker het volgende:
Ik ben hier zeer op tegen.

Niet dat ik last heb van de hogere kosten, ik kan zonder bijkomende kosten gewoon een koffer meenemen, zelfs in de laagste categorie tickets, maar je krijgt nu dus nog meer handbagage aan boord, juist bij de intercontinentale vluchten was er altijd wel voldoende ruimte wat zal gaan veranderen.

Het probleem zit hem er vooral in dat ik nu dus verplicht als eerste aan boord moet omdat ik mijn bagage niet bij mijn voeten wil hebben (als dat al zou mogen, want gezien mijn zitplaats die ik normaal heb kan dat al niet en moet het in de bagagebak), en ik mijn bagage wel graag in het bagagebak boven mij wil hebben en niet 10 rijen terug. Voorbij is de tijd dat ik als laatste ga boarden bij verre vluchten...
Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen. Ik vind het idioot dat ondanks alle regels omtrent handbagage qua afmetingen nog steeds veel te grote koffers doorgelaten worden. DIt zorgt voor problemen en ik wil niet met mijn tas tussen mijn benen zitten en wettelijk mag dit ook niet.
Als iedereen dit zou doen waardoor de stewardess moet zoeken naar een plek, dan zal de maatschappij daar hopelijk van leren en strenger controleren.
  zondag 26 mei 2019 @ 20:41:58 #25
258802 Yreal
henk..!
pi_187104984
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:15 schreef Attitude het volgende:

[..]

Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen. Ik vind het idioot dat ondanks alle regels omtrent handbagage qua afmetingen nog steeds veel te grote koffers doorgelaten worden. DIt zorgt voor problemen en ik wil niet met mijn tas tussen mijn benen zitten en wettelijk mag dit ook niet.
Als iedereen dit zou doen waardoor de stewardess moet zoeken naar een plek, dan zal de maatschappij daar hopelijk van leren en strenger controleren.
He wat
  zondag 26 mei 2019 @ 21:00:35 #26
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_187105424
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:15 schreef Attitude het volgende:

[..]

Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen. Ik vind het idioot dat ondanks alle regels omtrent handbagage qua afmetingen nog steeds veel te grote koffers doorgelaten worden. DIt zorgt voor problemen en ik wil niet met mijn tas tussen mijn benen zitten en wettelijk mag dit ook niet.
Als iedereen dit zou doen waardoor de stewardess moet zoeken naar een plek, dan zal de maatschappij daar hopelijk van leren en strenger controleren.
Alsof jij meer rechten hebt dan een ander :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 26 mei 2019 @ 21:06:18 #27
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187105538
Ik snap het punt dat je niet met de tas tussen je benen wilt zitten, dat wil ik over het algemeen ook niet. Maar het zelf eruit halen van handbagage gaat te ver. Zou het mij gebeuren dan is er een conflict, ongeacht waar ik eventueel zou zitten.
Wel zou het cabine personeel van mij een assertieve feedback krijgen als men mijn handbagage eruit haalt en een grote rolkoffer wil opbergen, ik ben niet de oplossing van een probleem van een andere passagier die geen ruimte meer heeft voor zijn bagage.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187105539
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Alsof jij meer rechten hebt dan een ander :')
De bagageruimtes zijn genummerd , zo simpel. Vind jij het goed als iemand van 10 rijen verderop zijn grote koffer in jouw bedoelde ruimte stopt waardoor jij zelf je tas 10 rijen verderop moet bergen waar iemand anders weer last van heeft? of dat jij met je tas tussen je benen moet zitten?

Ik denk het niet.
  zondag 26 mei 2019 @ 21:14:49 #29
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_187105721
Bagageruimtes zijn niet genummerd, stoelen wel. Je hebt gewoonweg niet recht op de ruimte boven je hoofd. Waar staat in de voorwaarden van de vliegmaatschappij dat je daar recht op hebt?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_187105842
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:06 schreef Attitude het volgende:

[..]

De bagageruimtes zijn genummerd , zo simpel.
Welke maatschappij was dat? Ik heb ondertussen best wat gevlogen met allerlei verschillende maatschappijen, maar dit heb ik serieus nog nooit gezien.
pi_187105995
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:06 schreef Attitude het volgende:

[..]

De bagageruimtes zijn genummerd , zo simpel. Vind jij het goed als iemand van 10 rijen verderop zijn grote koffer in jouw bedoelde ruimte stopt waardoor jij zelf je tas 10 rijen verderop moet bergen waar iemand anders weer last van heeft? of dat jij met je tas tussen je benen moet zitten?

Ik denk het niet.
The fuck did I just read? _O-

Je hebt geen recht op de bagageruimte boven je hoofd.
De ruimtes zijn niet genummerd.
Ik heb zelden meegemaakt dat ik mijn bagage een paar rijen verderop moest opbergen en zo ja, so be it.
En dat ik mijn tas nergens kwijt kon heb ik nog nooit meegemaakt. Terwijl ik echt niet als eerste sta te dringen bij het boarden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 26 mei 2019 @ 21:30:25 #32
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187106075
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:06 schreef Attitude het volgende:

[..]

De bagageruimtes zijn genummerd , zo simpel. Vind jij het goed als iemand van 10 rijen verderop zijn grote koffer in jouw bedoelde ruimte stopt waardoor jij zelf je tas 10 rijen verderop moet bergen waar iemand anders weer last van heeft? of dat jij met je tas tussen je benen moet zitten?

Ik denk het niet.
Volgens mij zijn de frequent flyers onder ons het er wel over eens dat je poep praat. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_187106077
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:06 schreef Attitude het volgende:
De bagageruimtes zijn genummerd
Wa.. wat? Sinds wanneer?
Die letters en cijfers staan voor de stoelen in die rij, niet voor de bagagevakken.

Als iemand mijn handbagage uit een vak haalt en zijn eigen bagage erin legt, dan doe ik het omgekeerd met de melding aan die persoon dat hij met zijn tengels van mijn bagage af moet blijven. Wat krijgen we nou zeg.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187106329
Ik vlieg zelf vaak en de ruimtes boven je stoel horen bij je stoel.

Als ik weg ga, neem ik veel elektronische spullen en accu's mee ( dingen die niet in ruimbagage mogen ) en medicijnen. Ik ga mijn tas echt niet ergens anders opbergen omdat iemand anders zn koffer boven mijn stoel heeft opgeborgen. Ik wil zicht hebben op mijn tas, punt uit. Als jullie daar geen problemen mee hebben... oke.

Er is al voorgevallen dat er mensen spullen gingen stelen uit tassen waarvan de eigenaar rijen verderop zat. Daar heb ik geen zin in.

quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

The fuck did I just read? _O- [quote]0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:30 schreef static het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de frequent flyers onder ons het er wel over eens dat je poep praat. :)
Nee hoor. Zelf meegemaakt. Dat jij misschien nog niet eerder heb meegemaakt, dat kan maar hee... ik praat geen poep :)

Je hebt geen recht op de bagageruimte boven je hoofd.
De ruimtes zijn niet genummerd.
Ik heb zelden meegemaakt dat ik mijn bagage een paar rijen verderop moest opbergen en zo ja, so be it.
En dat ik mijn tas nergens kwijt kon heb ik nog nooit meegemaakt. Terwijl ik echt niet als eerste sta te dringen bij het boarden.
[/quote]

Ik maak dit vaak mee, dan zijn er veel te veel grote rolkoffers. Paar keer net United Airlines gevlogen. De laatste 12 rijen moesten met tassen tussen benen zitten vanwege de grote koffers.
pi_187106339
Hardop gelachen.
pi_187106342
Verder neem ik mensen die ergens anders dan in 1A zitten natuurlijk niet serieus ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2019 21:42:04 ]
pi_187106350
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:41 schreef JanPawelII het volgende:
Verder neem ik mensen die ergens anders dan in 1A zitten natuurlijk niet serieus ;)
:)
  zondag 26 mei 2019 @ 21:42:56 #38
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_187106366
Volhouden :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_187106377
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:41 schreef Attitude het volgende:
Ik vlieg zelf vaak en de ruimtes boven je stoel horen bij je stoel.
En voor de bagagebakken die in gebruik zijn door de luchtvaartmaatschappij geldt volgens jouw logica dat die mensen hun bagage maar op schoot moeten nemen?
pi_187106415
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:41 schreef Attitude het volgende:
Ik vlieg zelf vaak en de ruimtes boven je stoel horen bij je stoel.
Prima joh. Geloof in wat je wilt geloven.

Alle andere mensen weten wel dat je onzin praat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187106635
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Prima joh. Geloof in wat je wilt geloven.

Alle andere mensen weten wel dat je onzin praat.
Idd :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 26 mei 2019 @ 23:01:09 #42
387249 exelletor
exelleren?
pi_187108088
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:41 schreef JanPawelII het volgende:
Verder neem ik mensen die ergens anders dan in 1A zitten natuurlijk niet serieus ;)
De meeste frequent flyers kiezen voor 1C of een equivalent.

P.S. Dat nieuws van KLM... Zat van de week te kijken, maar de vliegtickets met een treinreis van of naar Antwerpen hadden nog ruimbagage inbegrepen. Kan helaas niet lang meer duren...
  zondag 26 mei 2019 @ 23:01:39 #43
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187108096
Ik blijf me er overigens over verbazen, zit vaak in BC voorin het vliegtuig, dat mensen die ergens op rij 30 zitten vanaf rij 1 steeds apatisch stilstaan en kijken of ze al bij hun rij zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_187108182
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:01 schreef exelletor het volgende:
De meeste frequent flyers kiezen voor 1C of een equivalent.
Hoezo zou je 1C boven 1A verkiezen met een blocked middle seat
pi_187108241
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:01 schreef static het volgende:
Ik blijf me er overigens over verbazen, zit vaak in BC voorin het vliegtuig, dat mensen die ergens op rij 30 zitten vanaf rij 1 steeds apatisch stilstaan en kijken of ze al bij hun rij zijn.
Daarom uiteraard altijd net zolang in de lounge zitten tot ze je oproepen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 27 mei 2019 @ 00:08:59 #46
39237 crew  H_T
2733
pi_187109067
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:40 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Tja hoerenkak..

Dan maar zoeken naar een alternatief
Bij Kayak kan je ook zoeken wat een ticket kost met hoeveel ruimbagage
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187110313
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:41 schreef Attitude het volgende:
Ik vlieg zelf vaak en de ruimtes boven je stoel horen bij je stoel.
:N
Het zou me niks verbazen als jij een keer net wat te assertief de bagageruimte boven je hoofd probeert te claimen dat het cabinepersoneel je weer buiten zet...
De grens tussen assertief en agressief is soms heel dun, en agressieve mensen aan boord kunnen ze gewoon niet hebben.
  maandag 27 mei 2019 @ 13:18:21 #48
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_187114104
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 00:08 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Bij Kayak kan je ook zoeken wat een ticket kost met hoeveel ruimbagage
Toptip!
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_187114600
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:07 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Hoezo zou je 1C boven 1A verkiezen met een blocked middle seat
Kromming van het vliegtuig die de ruimte beperkt.
  maandag 27 mei 2019 @ 20:08:16 #50
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187120518
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kromming van het vliegtuig die de ruimte beperkt.
Hoewel mijn voorkeur niet uit gaat naar een stoel op de eerste rij bij Europese vluchten, zou ik dan wel weer een raamplaats verkiezen boven 1C dat je een beetje met oneindige ruimte naar het cabinepersoneel loopt te kijken bij starten en landen...

quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:01 schreef static het volgende:
Ik blijf me er overigens over verbazen, zit vaak in BC voorin het vliegtuig, dat mensen die ergens op rij 30 zitten vanaf rij 1 steeds apatisch stilstaan en kijken of ze al bij hun rij zijn.
Als je alleen binnen Europa vliegt kan ik dat begrijpen, maar bijvoorbeeld een Garuda Indonesia of een Thai Airways heeft stoelnummers in de economy klasse die beginnen bij rij 32 of iets dergelijks in de kleinere toestellen, dit in lijn met de longhaul toestellen. Dan snap ik dat men weer denkt dat je toch voorin zit.

https://seatguru.com/airl(...)i_Smile_A320_new.php

quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:01 schreef exelletor het volgende:
P.S. Dat nieuws van KLM... Zat van de week te kijken, maar de vliegtickets met een treinreis van of naar Antwerpen hadden nog ruimbagage inbegrepen. Kan helaas niet lang meer duren...
In de KLM App heb ik altijd het probleem dat daar wordt weergegeven met vertrek uit Antwerpen dat je helemaal geen recht hebt op bagage. Dat is een bug, dat begrijp ik, maar KLM heeft dit op heden IT technisch nog niet recht kunnen trekken...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 27 mei 2019 @ 20:35:11 #51
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187121042
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hoewel mijn voorkeur niet uit gaat naar een stoel op de eerste rij bij Europese vluchten, zou ik dan wel weer een raamplaats verkiezen boven 1C dat je een beetje met oneindige ruimte naar het cabinepersoneel loopt te kijken bij starten en landen...
[..]
:D Herkenbaar _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 27 mei 2019 @ 20:47:43 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187121341
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 23:01 schreef static het volgende:
Ik blijf me er overigens over verbazen, zit vaak in BC voorin het vliegtuig, dat mensen die ergens op rij 30 zitten vanaf rij 1 steeds apatisch stilstaan en kijken of ze al bij hun rij zijn.
Dat zijn de mensen die tot rij 7 zoeken waar het rijnummer staat, dan 10 rijen de letters proberen te begrijpen en dan door de stewardess in het midden naar hun plek worden geholpen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 27 mei 2019 @ 20:49:20 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187121388
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hoewel mijn voorkeur niet uit gaat naar een stoel op de eerste rij bij Europese vluchten, zou ik dan wel weer een raamplaats verkiezen boven 1C dat je een beetje met oneindige ruimte naar het cabinepersoneel loopt te kijken bij starten en landen...
[..]

Voorkeur gang, ook zo'n subcultuur die ik niet begrijp
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_187121428
quote:
99s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:49 schreef XL het volgende:

[..]

Voorkeur gang, ook zo'n subcultuur die ik niet begrijp
Je kunt je benen nog enigszins kwijt en hoeft niet de hele vlucht dubbelgevouwen te zitten.
pi_187121569
Is het tegenwoordig normaal dat je voor je ruimbagage moet betalen bij een KLM vlucht naar Zuid Amerika?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_187121585
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hoewel mijn voorkeur niet uit gaat naar een stoel op de eerste rij bij Europese vluchten, zou ik dan wel weer een raamplaats verkiezen boven 1C dat je een beetje met oneindige ruimte naar het cabinepersoneel loopt te kijken bij starten en landen...
[..]

Als je alleen binnen Europa vliegt kan ik dat begrijpen, maar bijvoorbeeld een Garuda Indonesia of een Thai Airways heeft stoelnummers in de economy klasse die beginnen bij rij 32 of iets dergelijks in de kleinere toestellen, dit in lijn met de longhaul toestellen. Dan snap ik dat men weer denkt dat je toch voorin zit.

https://seatguru.com/airl(...)i_Smile_A320_new.php
[..]

In de KLM App heb ik altijd het probleem dat daar wordt weergegeven met vertrek uit Antwerpen dat je helemaal geen recht hebt op bagage. Dat is een bug, dat begrijp ik, maar KLM heeft dit op heden IT technisch nog niet recht kunnen trekken...
Bij KLM vind ik 1c wel gezellig :+
pi_187121636
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:15 schreef Attitude het volgende:

[..]

Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen. Ik vind het idioot dat ondanks alle regels omtrent handbagage qua afmetingen nog steeds veel te grote koffers doorgelaten worden. DIt zorgt voor problemen en ik wil niet met mijn tas tussen mijn benen zitten en wettelijk mag dit ook niet.
Als iedereen dit zou doen waardoor de stewardess moet zoeken naar een plek, dan zal de maatschappij daar hopelijk van leren en strenger controleren.
Tja, maar omgekeerd is ook mogelijk. Ik had keurig m'n laptop en vest in het vak boven me gelegd (en de andere mensen hun spullen ook), en m'n rugtas onder de stoel voor me gepropt (zat bij het raam, dus als ik iets zou willen, hoefde ik niemand lastig te vallen). Vervolgens komt er een kakbal op het laatste moment binnen, die in de rij achter mij zit. Haalt mijn spullen uit het bagage vak en kwakt het 6 rijen verderop in het bagage vak, om vervolgens z'n koffertje in de net vrije gekomen ruimte te proppen.

Dat kon hij dus mooi even terug leggen en hij moest maar zien waar hij z'n koffertje liet 8)7 :')

Verder heb ik nooit zoveel problemen met de bagage vakken. Meestal krijg ik m'n rugtas wel onder de stoel voor me en ik ben niet zo groot dat ik dan niet meer fatsoenlijk kan zitten en dan kunnen andere mensen hun meuk bovenin kwijt...
pi_187121644
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:57 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Is het tegenwoordig normaal dat je voor je ruimbagage moet betalen bij een KLM vlucht naar Zuid Amerika?
Yes
  maandag 27 mei 2019 @ 21:22:09 #59
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187122125
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je kunt je benen nog enigszins kwijt en hoeft niet de hele vlucht dubbelgevouwen te zitten.
Wanneer je op rij 1 zit, of bij KLM in de Economy Comfort zone speelt dat wat minder natuurlijk, daar pas ik echt wel in. Dus stoel 1C boven 1A kan ik niet begrijpen.

Wat ik wel snap, zeker bij de wat langere vluchten dat je aan het gangpad wilt zitten als je ook op wilt kunnen staan, als je dan een raamplaats hebt ben je hierin wat meer beperkt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 27 mei 2019 @ 22:32:12 #60
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187123493
Heeft er iemand hier ervaring met het krijgen van een aanbod voor een upgrade net voor de vlucht met Emirates?
  maandag 27 mei 2019 @ 22:34:37 #61
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187123546
Wat wil je daarover weten?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 27 mei 2019 @ 22:38:28 #62
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187123606
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:34 schreef static het volgende:
Wat wil je daarover weten?
Of ik een aanbod ga krijgen als blijkt dat kort voor vertrek de business-class niet is volgeboekt.
pi_187123802
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Of ik een aanbod ga krijgen als blijkt dat kort voor vertrek de business-class niet is volgeboekt.
Dat zou kunnen
pi_187123920
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:32 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met het krijgen van een aanbod voor een upgrade net voor de vlucht met Emirates?
Ja de eerste keer kreeg ik zo'n mail dat ik voor 500 euro extra een upgrade kon kopen.
De 2e keer kreeg ik die email niet.
Hell To The Liars
  maandag 27 mei 2019 @ 23:03:43 #65
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187123972
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 22:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Of ik een aanbod ga krijgen als blijkt dat kort voor vertrek de business-class niet is volgeboekt.
Volstrekt @random.

Wat je wel kunt doen is een betaalde upgrade bij het (fysiek) inchecken, die zijn vele malen goedkoper, weggeefprijzen zeg maar.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_187124012
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 23:03 schreef static het volgende:

[..]

Volstrekt @:random.

Wat je wel kunt doen is een betaalde upgrade bij het (fysiek) inchecken, die zijn vele malen goedkoper, weggeefprijzen zeg maar.
Goede tip, want ik wil het nog wel eens meemaken :)
Hell To The Liars
pi_187125867
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 23:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

Goede tip, want ik wil het nog wel eens meemaken :)
Ga dan voor first. Kan je 5minuten douchen wat altijd leuke ervaring blijft In het vliegtuig (alleen op de 380). Business niet zo bijzonder maar wel toegang tot de bar iig. Je kan op sites ook de huidige load bekijken. Geeft je indicatie qua drukte op de vlucht. Ams-dxb is regelmatig erg rustig en heel afhankelijk van datum/tijdstip.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_187126112
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 23:03 schreef static het volgende:

[..]

Volstrekt @:random.

Wat je wel kunt doen is een betaalde upgrade bij het (fysiek) inchecken, die zijn vele malen goedkoper, weggeefprijzen zeg maar.
Ligt wel aan je fare.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 07:24:29 #69
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187126220
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 04:58 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ga dan voor first. Kan je 5minuten douchen wat altijd leuke ervaring blijft In het vliegtuig (alleen op de 380). Business niet zo bijzonder maar wel toegang tot de bar iig. Je kan op sites ook de huidige load bekijken. Geeft je indicatie qua drukte op de vlucht. Ams-dxb is regelmatig erg rustig en heel afhankelijk van datum/tijdstip.
Welke sites zijn dat?
pi_187127366
Normaal kan ik via Google aardig mijn antwoorden vinden, maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van United Airlines reizigers op de route Amsterdam - New York.

Ik begreep dat sinds april van dit jaar nieuwe toestellen worden ingezet voor die route? Ben heel benieuwd of er mensen überhaupt ervaring hebben met United Airlines en transatlantische vluchten. Ik ben eigenlijk alleen Brussels Airlines en KLM gewend, en dat bevalt prima. Maar het prijsverschil wat ik nu tegenkom is zo groot dat ik even wil polsen of dat ook goed zit bij United Airlines.
pi_187128568
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:45 schreef Fargo het volgende:
Normaal kan ik via Google aardig mijn antwoorden vinden, maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van United Airlines reizigers op de route Amsterdam - New York.

Ik begreep dat sinds april van dit jaar nieuwe toestellen worden ingezet voor die route? Ben heel benieuwd of er mensen überhaupt ervaring hebben met United Airlines en transatlantische vluchten. Ik ben eigenlijk alleen Brussels Airlines en KLM gewend, en dat bevalt prima. Maar het prijsverschil wat ik nu tegenkom is zo groot dat ik even wil polsen of dat ook goed zit bij United Airlines.
Wat is het prijsverschil dan? Die vluchten kosten tegenwoordig geen knoop meer toch? (300-400¤ retour)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187130324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat is het prijsverschil dan? Die vluchten kosten tegenwoordig geen knoop meer toch? (300-400¤ retour)?
Voor de periode waarin ik zoek is United momenteel EUR 280,00 en KLM 590,00. Brussel Airlines zit er met EUR 460,00 een beetje tussenin.
pi_187130595
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:52 schreef Fargo het volgende:

[..]

Voor de periode waarin ik zoek is United momenteel EUR 280,00 en KLM 590,00. Brussel Airlines zit er met EUR 460,00 een beetje tussenin.
Dan zou ik het wel weten voor dat geld.. het is 8 uurtjes vliegen. Misschien is het comfort en het eten niet super, maar volgens mij is UA een prima maatschappij verder.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187130659
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan zou ik het wel weten voor dat geld.. het is 8 uurtjes vliegen. Misschien is het comfort en het eten niet super, maar volgens mij is UA een prima maatschappij verder.
Thnx! Eens even goed over nadenken. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je met United landt op Newark.
pi_187130770
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:15 schreef Fargo het volgende:

[..]

Thnx! Eens even goed over nadenken. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je met United landt op Newark.
Met de airtrain prima te doen (ondanks wat sjouwen met koffers), je stapt uit op Penn Station.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187132205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:52 schreef Fargo het volgende:

[..]

Voor de periode waarin ik zoek is United momenteel EUR 280,00 en KLM 590,00. Brussel Airlines zit er met EUR 460,00 een beetje tussenin.
Ik zou het wel weten hoor. UA is meestal prima.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 14:47:39 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_187132254
Newark is dikke prima. Gewoon de trein nemen naar Penn Station :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_187134260
Bedankt voor het advies allen!
pi_187134348
Wij willen februari 2020 drie weken naar Hawaii (vliegen op Kauai en terug vanaf Honolulu). Grote kostenpost, die we zo veel mogelijk willen spreiden (hotels en vliegtickets). Ik kom nu tickets tegen van 2000 euro voor heen en weer met 1 overstap (die te doen is). Is dat een moment om toe te slaan, of kunnen we beter nog even wachten voor een betere deal? Soms lees ik dat je het best ver van te voren kan boeken, soms juist dat je wat langer moet wachten. Wat gokken jullie?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:33:09 #80
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187134543
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_187137426
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij willen februari 2020 drie weken naar Hawaii (vliegen op Kauai en terug vanaf Honolulu). Grote kostenpost, die we zo veel mogelijk willen spreiden (hotels en vliegtickets). Ik kom nu tickets tegen van 2000 euro voor heen en weer met 1 overstap (die te doen is). Is dat een moment om toe te slaan, of kunnen we beter nog even wachten voor een betere deal? Soms lees ik dat je het best ver van te voren kan boeken, soms juist dat je wat langer moet wachten. Wat gokken jullie?
Ik zie regelmatig tickets onder de 600 euro voorbijkomen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_187137550
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:15 schreef Fargo het volgende:

[..]

Thnx! Eens even goed over nadenken. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je met United landt op Newark.
Bij overboeking ben je wel je tanden kwijt :+
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 28 mei 2019 @ 20:02:52 #83
39237 crew  H_T
2733
pi_187138580
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Bij overboeking ben je wel je tanden kwijt :+
Vorig jaar gevlogen met United en bij de terugvlucht kreeg ik bij het inchecken de melding dat de vlucht overboekt was, met daarbij de vraag voor hoeveel dollar aan vouchers ik eventueel bereid was om de vlucht te laten schieten :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 20:50:30 #84
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_187139889
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:45 schreef Fargo het volgende:
Normaal kan ik via Google aardig mijn antwoorden vinden, maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van United Airlines reizigers op de route Amsterdam - New York.

Ik begreep dat sinds april van dit jaar nieuwe toestellen worden ingezet voor die route? Ben heel benieuwd of er mensen überhaupt ervaring hebben met United Airlines en transatlantische vluchten. Ik ben eigenlijk alleen Brussels Airlines en KLM gewend, en dat bevalt prima. Maar het prijsverschil wat ik nu tegenkom is zo groot dat ik even wil polsen of dat ook goed zit bij United Airlines.
@exelletor kan je dat wel vertellen
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_187139955
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Vorig jaar gevlogen met United en bij de terugvlucht kreeg ik bij het inchecken de melding dat de vlucht overboekt was, met daarbij de vraag voor hoeveel dollar aan vouchers ik eventueel bereid was om de vlucht te laten schieten :)
Ken je klassiekers :P
  dinsdag 28 mei 2019 @ 21:45:09 #86
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187141263
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:44 schreef miro86 het volgende:

[..]

Ik zou het wel weten hoor. UA is meestal prima.
Nadeel van het tarief in de goedkoopste klasse is natuurlijk wel weer dat je geen stoelkeuze kan doen. Ik zal vast verklappen dat je dan in een middenstoel terecht komt, en als je samen reist is de kans niet groot dat je naast elkaar komt te zitten.

Aan de andere kant, als ik bij geen van de maatschappijen enige FQTV status zou hebben zou ik voor een dergelijk verschil toch overwegen, maar in mijn geval is de kans dat ik niet voor KLM ga uitgesloten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187144840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:45 schreef Fargo het volgende:
Normaal kan ik via Google aardig mijn antwoorden vinden, maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van United Airlines reizigers op de route Amsterdam - New York.

Ik begreep dat sinds april van dit jaar nieuwe toestellen worden ingezet voor die route? Ben heel benieuwd of er mensen überhaupt ervaring hebben met United Airlines en transatlantische vluchten. Ik ben eigenlijk alleen Brussels Airlines en KLM gewend, en dat bevalt prima. Maar het prijsverschil wat ik nu tegenkom is zo groot dat ik even wil polsen of dat ook goed zit bij United Airlines.
Tussen AMS en EWR vliegen relatief oude 767's die in de afgelopen jaren wel vernieuwd zijn. Persoonlijk vind ik het een erg comfortabel toestel met voor economy class brede stoelen. De service en entertainment aan boord vind ik persoonlijk prima, maar goed, ik vlieg niet om uitgebreid te dineren of te internetten.

Ex USA heb je wel minder rechten bij vertraging dan bij Brussel Airlines of KLM. Je krijgt van United bijvoorbeeld geen hotel als de vlucht door weersomstandigheden wordt gecanceld en je een nachtje moet overnachten.

Over basic economy en stoelkeuze gesproken - op Schiphol kun je gewoon je stoel wijzigen bij de incheckbalie. In VS kan dat alleen bij de gate agent en dan zijn de meeste stoelen al toegewezen. Maar goed, een stoel selecteren kan op sommige momenten al voor $5-6 per leg. Bij een 767 van United is de kans op een middle seat ook veel lager dan bijvoorbeeld bij een 777 of 787.

[ Bericht 4% gewijzigd door exelletor op 29-05-2019 00:28:58 ]
  woensdag 29 mei 2019 @ 19:01:45 #88
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187156325
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:22 schreef exelletor het volgende:
Maar goed, een stoel selecteren kan op sommige momenten al voor $5-6 per leg. Bij een 767 van United is de kans op een middle seat ook veel lager dan bijvoorbeeld bij een 777 of 787.
Maar op het moment van online inchecken kan je geen stoel meer selecteren, ook niet tegen een vergoeding, en bij de gate agent in de VS zijn de kansen inderdaad bijzonder klein.
Nu heb ik niet zelf met ze gevlogen en was het op een vlucht naar Frankfurt waar men een 777 inzet, maar meerdere koppels zaten op diverse vluchten verspreid op midden stoelen door het vliegtuig heen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 29 mei 2019 @ 19:16:45 #89
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187156533
Toch wel netjes van BA; had vorige week vertraging vanuit Jersey dus heb mijn aansluitende vlucht vanaf Gatwick gemist, ben in het Hilton gestopt en kreeg net een telefoontje dat ik ook nog financiele compensatie krijg.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_187174145
Bij het missen van een overstap moet de maatschappij van de volgende vlucht ervoor zorgen dat ik via een ander vliegtuig waar nog plaats over is toch op mijn bestemming geraak. Maar moet dit met de zelfde maatschappij? Net gelezen dat de volgende vlucht van die maatschappij 12 uur later is. Maar dat heel wat vliegtuigen vroeger opstijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door wodca op 30-05-2019 23:09:16 ]
pi_187175186
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:22 schreef wodca het volgende:
Bij het missen van een overstap moet de maatschappij van de volgende vlucht ervoor zorgen dat ik via een ander vliegtuig waar nog plaats over is toch op mijn bestemming geraak. Maar moet dit met de zelfde maatschappij? Net gelezen dat de volgende vlucht van die maatschappij 12 uur later is. Maar heel wat vliegtuigen vroeger opstijgen.
Zelfde ticket?
pi_187176091


[ Bericht 100% gewijzigd door wodca op 30-05-2019 23:08:23 ]
pi_187176093
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 21:22 schreef wodca het volgende:
Bij het missen van een overstap moet de maatschappij van de volgende vlucht ervoor zorgen dat ik via een ander vliegtuig waar nog plaats over is toch op mijn bestemming geraak.
Da's wel erg kort door de bocht.
Als je zelf te laat bent, waardoor je de overstap mist, hoeft de maatschappij helemaal niks bv.
quote:
Maar moet dit met de zelfde maatschappij? Net gelezen dat de volgende vlucht van die maatschappij 12 uur later is. Maar heel wat vliegtuigen vroeger opstijgen.
In gevallen waarin ze wel de verplichting hebben om je op je bestemming te brengen, dan hoeven ze dat niet per se met hun eigen maatschappij te doen. Ze zullen je over het algemeen wel op een vlucht van henzelf boeken, of anders van een partner, maar in bepaalde gevallen kan je ook op een vlucht van een andere maatschappij geboekt worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187176133
2 maal overstappen, tussen de eerste overstap andere maatschappij, 2e overstap zelfde maatschappij.
pi_187176178
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Da's wel erg kort door de bocht.
Als je zelf te laat bent, waardoor je de overstap mist, hoeft de maatschappij helemaal niks bv.
Waarvoor de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor is, het probleem is wel, Malaysian Airlines gaat niet British Airways zijn shit oplossen, maar ze moeten wel voor een nieuwe vlucht zorgen, maar hoeft dit opnieuw Malaysian Airlines te zijn, zal logisch zijn van wel.
pi_187176191
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:07 schreef wodca het volgende:

[..]

Waarvoor de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor is, het probleem is wel, Malaysian Airlines gaat niet British Airways zijn shit oplossen, maar ze moeten wel voor een nieuwe vlucht zorgen, maar hoeft dit opnieuw Malaysian Airlines te zijn, zal logisch zijn van wel.
Mh en ba zijn zelfde alliance. Dus maakt geen reet uit waar ze je in zetten
pi_187176193
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 22:17 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Zelfde ticket?
Zelfde boekingnummer in ieder geval
pi_187176240
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:08 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Mh en ba zijn zelfde alliance. Dus maakt geen reet uit waar ze je in zetten
Schitterend dit
pi_187176263
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:11 schreef wodca het volgende:

[..]

Schitterend dit
Ik weet niet precies welke route je doet. Maar ze zouden je zelfs op Qatar kunnen rebooken als dat het snelst naar Amsterdam is.

Dat heb ik wel eens in iets soortgelijks gehad
pi_187176319
Zouden ze zelfs de overstapplaats kunnen rebooken, zou waarschijnlijk heel kort door de bocht zijn :)
pi_187176336
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:16 schreef wodca het volgende:
Zouden ze zelfs de overstapplaats kunnen rebooken, zou waarschijnlijk heel kort door de bocht zijn :)
Ja ze rebooken je gewoon naar je eindbestemming
  donderdag 30 mei 2019 @ 23:32:20 #103
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187176610
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 23:07 schreef wodca het volgende:

[..]

Waarvoor de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor is, het probleem is wel, Malaysian Airlines gaat niet British Airways zijn shit oplossen, maar ze moeten wel voor een nieuwe vlucht zorgen, maar hoeft dit opnieuw Malaysian Airlines te zijn, zal logisch zijn van wel.
Ze zetten je óf op een andere vlucht, ook al is dat van een andere maatschappij, óf je krijgt een hotel aangeboden zodat je met de volgende reguliere vlucht meekunt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 31 mei 2019 @ 19:15:29 #104
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187187761
Zeker in Europa is het aan luchtvaartmaatschappijen of allianties veel gelegen om je, als de vertraging hun schuld is, toch zo snel mogelijk naar de eindbestemming te krijgen zodat de EU261 regeling niet geldt.
KLM boekt mij bij problemen naar Istanboel altijd over naar Turkish Airlines, of als Turkish Airlines vertegenwoordiging in Nederland zoiets heeft van we willen jullie geld niet, op een Lufthansa vlucht. Op die manier kwam ik dit jaar al 4 maal alsnog rond de geplande aankomsttijd aan, en heeft KLM maar 1 keer een vergoeding hoeven betalen. (En dat omdat mijn tussenstop in Parijs niet door kon gaan en het ticket wel zo was geboekt dat dit duidelijk een tussen doel was en niet alleen een stop over om van vliegtuig te wisselen, hoewel door KLM goed en snel financieel opgelost was dat op dat moment nogal veel geregel om iemand alsnog in Parijs te kunnen krijgen).

Het kan dus ook voorkomen dat men al bij vertrek weet dat het niet kan en je hele reisschema omgooien, of soms is een kleine aanpassing in de vervolgvlucht al voldoende.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187187782
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:15 schreef ozzietukker het volgende:
KLM boekt mij bij problemen naar Istanboel altijd over naar Turkish Airlines
Dat is wel een goeie upgrade in J. :)
Blocked middle seat naar layflat
pi_187240343
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:15 schreef Attitude het volgende:

Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen.
Tokkie gespot

quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:06 schreef Attitude het volgende:

[..]

De bagageruimtes zijn genummerd , zo simpel. Vind jij het goed als iemand van 10 rijen verderop zijn grote koffer in jouw bedoelde ruimte stopt waardoor jij zelf je tas 10 rijen verderop moet bergen waar iemand anders weer last van heeft? of dat jij met je tas tussen je benen moet zitten?

Ik denk het niet.
Alsof iemand voor de lol even zijn/haar tas 10 rijen verderop plaatst? Grapjas.
Iedereen plaatst zijn of haar tas boven eigen rij zo lang daar ruimte is.
pi_187246088
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Laat ons je ervaringen weten, als je wilt :)
beetje late reactie maar de vlucht was pas in mei :P Atlasglobal was gewoon prima :) beetje vergelijkbaar met klm denk ik. Qua eten en drinken beter.
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  maandag 3 juni 2019 @ 21:39:45 #108
125267 spijkerbroek
Bron-Yr-Aur
pi_187246252
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:33 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

beetje late reactie maar de vlucht was pas in mei :P Atlasglobal was gewoon prima :) beetje vergelijkbaar met klm denk ik. Qua eten en drinken beter.
Mooi dat je toch nog reageert :Y
Altijd goed om een review te hebben van een reiziger :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_187257441
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
pi_187257452
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:08 schreef Chunees het volgende:
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
Waarom koop je een ticket waar je schijnbaar niet genoeg aan hebt.
pi_187257896
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:08 schreef Chunees het volgende:
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
Dat past toch netjes binnen de 55 x 40 x 23 cm eisen op https://wizzair.com/nl-nl(...)sinformatie/bagage#/ ?

Het lijkt er wel op alsof je sowieso 'WIZZ Priority' nodig hebt om handbagage mee te nemen die bovenin moet, anders mag je alleen een tas onder de stoel voor je tussen je benen kwijt.
pi_187262432
Als je vlucht boekt bij KLM van Denpasar - Amsterdam met een overstap in Kuala Lumpur. Is een uur dan voldoende om over te stappen?
.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 22:13:25 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187264760
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:46 schreef Fer het volgende:
Als je vlucht boekt bij KLM van Denpasar - Amsterdam met een overstap in Kuala Lumpur. Is een uur dan voldoende om over te stappen?
Je vliegt met Malaysian Airlines, de MH852, van Denpasar naar Kuala Lumpur die om 22.20 aankomt. Deze vlucht is over het algemeen redelijk op tijd, en wanneer dit zo is dan is de overstaptijd van 1 uur ruim voldoende.

Het voordeel van Kuala Lumpur is dat je er een beveiligingscontrole plaatsvindt aan de gate, dus je loopt vanuit het vliegtuig zo het luchthavengebouw in en kan direct door naar de volgende gate. Wel zal je de skytrain moeten nemen om naar de 'sattaliet' terminal te gaan, (want de kans dat je met een 737 van Malaysia Airlines uit Denpasar aan de sattaliet terminal zal parkeren is nagenoeg nihil. Maar die skytrain gaat elke 5 minuten dus dat is voldoende. Ook heb je geen paspoortcontrole. Juist door de beveiligingscontrole aan de gate heb je echt maximale overstaptijd omdat men echt de gate niet zal sluiten als er mensen in de rij staan, en omdat de mensen die uit Jakarta komen ook weer door de beveliiging moeten alsmede de nieuwe reizigers kan ik je uit ervaring vertellen dat die echt niet 30 minuten voor vertrek van de vlucht is afgerond, dat is altijd 5 a 10 minuten voor vertrek pas zo, want 300 mensen door 2 of 3 poortjes duurt even en de vlucht zelf is er ook pas om 22.00 uur en pas dan gaat de gate open.

Zou ik zo'n korte connectie zelf nemen? Uitgesloten, ik zou een eerdere vlucht nemen zodat ik in Kuala Lumpur mijn favoriete Malaysia Airlines Golden Lounge in kan om daar wat te eten en te douchen voor vertrek. Want de eerste maaltijd uit Kuala Lumpur met KLM is nimmer een succes...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187269109
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:46 schreef Fer het volgende:
Als je vlucht boekt bij KLM van Denpasar - Amsterdam met een overstap in Kuala Lumpur. Is een uur dan voldoende om over te stappen?
Normaal gesproken wel. Net als ozzietukker hierboven zou ik zelf een vlucht eerder nemen indien mogelijk. Niet zozeer vanwege een lounge, maar voor m'n gemoedsrust. Zeker als het op tijd arriveren in Amsterdam van groot belang is (werk, bruiloft, oid). Met slechts een uur overstappen is er in feite geen veiligheids marge meer in het geval van vertraging van de eerste vlucht.
pi_187276175
Hey supergaaf deze topic! Vraag voor mensen die vaak met Emirates reizen:

Ik vlieg met Emirates, van Amsterdam naar Dubai en van Dubai naar India. 2 vluchten dus ivm overstap. Die van Amsterdam naar Dubai is met zo'n mega 380 vliegtuig, die van Dubai naar India is met zo'n kleine 77 boeing. Beide zijn van Emirates. Weet iemand wat er tijdens de overstap met mijn bagage gebeurt?

En nog een vraag, ik was net bezig met inloggen op Emirates om te kijken of ik een stoel kan kiezen, dat kan ik niet, want dat brengt kosten mee, dus ik doe het 48 uur tevoren. Maar weet iemand of ik gelijk ook de stoelen voor die kleine boeing kan reserveren wanneer ik de andere stoelen doe? Of moet ik wachten tot we ook 48 uur voor die vlucht zitten? En begrijp ik het goed dat ik de stoelen voor de retour reis pas in India (2 dagen voor de terugreis) kan kiezen?


En tenslotte, heeft dat Emirates boekingsbeheer website geen uitlog functie? Ik kan niet uitloggen, en ben bang dat ik zometeen iets wijzig, of dag ik gehackt wordt en mijn hele vluchtplan wordt gewijzigd.
Niet doen
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:49:54 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187276799
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 08:33 schreef jaco het volgende:

[..]

Normaal gesproken wel. Net als ozzietukker hierboven zou ik zelf een vlucht eerder nemen indien mogelijk. Niet zozeer vanwege een lounge, maar voor m'n gemoedsrust. Zeker als het op tijd arriveren in Amsterdam van groot belang is (werk, bruiloft, oid). Met slechts een uur overstappen is er in feite geen veiligheids marge meer in het geval van vertraging van de eerste vlucht.
Inderdaad, belangrijker dan bezoek aan de lounge is de gemoedsrust. Natuurlijk als je het ticket bij KLM hebt geboekt zijn zij ook verantwoordelijk voor een oplossing, maar bij een dergelijk lange intercontinentale vlucht is de enige oplossing eigenlijk een vlucht de volgende dag, want een eerdere optie is er in dit geval niet echt, of het moet de Etihad vlucht zijn). Bij de heenreis zou ik wel voor een kortere connectie gaan zodat je sneller op je bestemming bent, red je die vlucht niet zijn er voldoende alternatieven voor de kortere vluchten.

Ik heb zelf wel eens constructies met een vlucht die niet geboekt is via KLM voorafgaand, en dan is de minimaal door mij opgestelde connectie tijd 3,5 uur, en die heb ik wel eens nodig gehad door voorgaande vertragingen, dat maakt dat je niet te snel in stress schiet als voorafgaande vluchten vertraging hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 5 juni 2019 @ 20:12:44 #117
258802 Yreal
henk..!
pi_187278386
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:08 schreef Chunees het volgende:
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
Ja. Dit valt mij lange na niet binnen de maten. Omdat ze dit beleid hebben ingevoerd om geld te pakken voor trolleys .

Je moet priority bij boeken.
  woensdag 5 juni 2019 @ 20:57:53 #118
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_187279345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:14 schreef Kluun1985 het volgende:
Ik vlieg met Emirates, van Amsterdam naar Dubai en van Dubai naar India. 2 vluchten dus ivm overstap. Die van Amsterdam naar Dubai is met zo'n mega 380 vliegtuig, die van Dubai naar India is met zo'n kleine 77 boeing. Beide zijn van Emirates. Weet iemand wat er tijdens de overstap met mijn bagage gebeurt?

Die zal op Dubai worden opgeslagen, eventueel in een andere container worden geplaatst, tot ze de vlucht naar India gaan laden.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 21:39:25 #119
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187280018
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure :7

 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187280186
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:39 schreef Renesite het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure :7

[ afbeelding ]
Dat bedoel ik, hoe kunnen ze in zo'n korte tijdsbestek bagage doorlabelen?
Niet doen
  woensdag 5 juni 2019 @ 21:49:14 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187280190
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:39 schreef Renesite het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure :7

Hier geldt hetzelfde voor als voor de vlucht vanuit Denpasar naar Kuala Lumpur en dan een overstap van 1 uur op een KLM vlucht.
Ook in Singapura vindt de veiligheidscontrole plaats aan de gate, dus je loopt vanuit het vliegtuig in principe zo de terminal in en je kan na de volgende gate.
Nu moet worden gezegd dat de vluchten uit Indonesië weer zogenoemde risicovluchten zijn en er kans is op een controle bij het uitstappen en dan wordt iedereen van die vlucht door een poortje en de handbagage door de scanner geleid met agenten die in de gaten houden of men de controle niet ontloopt. Wanneer je met een low cost airliner vliegt is dit bijna gegarandeerd, met een Singapore Airlines zijn dit zogenoemde spot controles en is het soms wel en soms niet. Deze controles duren niet heel lang maar kost natuurlijk wel wat tijd. Wanneer de vlucht op tijd is geen probleem, dan is er voldoende tijd, bij vertraging van meer dan 30 minuten wordt het heel krap. Ik denk dat dit al geboekt is? Want anders zou ik ook hier voor een eerdere vlucht hebben gekozen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 5 juni 2019 @ 21:52:40 #122
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187280256
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:49 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, hoe kunnen ze in zo'n korte tijdsbestek bagage doorlabelen?
Je bagage is niet zo heel lastig, een uur is echt wel voldoende, mits de vlucht op tijd is, en eventueel als er veel overstappers zijn wacht men een paar minuten om de bagage alsnog op tijd aan boord te krijgen.
Daarom hoef je eigenlijk ook nooit te rennen naar de gate bij een overstap om een connectie te halen, de luchtvaartmaatschappij zal bij vertraging vooraf al hebben bepaald of je een connectie kan halen of niet, dan kan je nog zo snel zijn, je kan dan al van boord gehaald zijn en dan niet meer mee kunnen omdat ze e.e.a. al in gang hebben gezet.
En als ze bepaald hebben dat je de vlucht kan halen zal men echt wel een paar minuten wachten, want anders zal men de bagage van boord moeten halen wat ook veel tijd kost. Je moet het niet te gek maken natuurlijk, maar ik ren nooit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 21:54:11 #123
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187280284
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hier geldt hetzelfde voor als voor de vlucht vanuit Denpasar naar Kuala Lumpur en dan een overstap van 1 uur op een KLM vlucht.
Ook in Singapura vindt de veiligheidscontrole plaats aan de gate, dus je loopt vanuit het vliegtuig in principe zo de terminal in en je kan na de volgende gate.
Nu moet worden gezegd dat de vluchten uit Indonesië weer zogenoemde risicovluchten zijn en er kans is op een controle bij het uitstappen en dan wordt iedereen van die vlucht door een poortje en de handbagage door de scanner geleid met agenten die in de gaten houden of men de controle niet ontloopt. Wanneer je met een low cost airliner vliegt is dit bijna gegarandeerd, met een Singapore Airlines zijn dit zogenoemde spot controles en is het soms wel en soms niet. Deze controles duren niet heel lang maar kost natuurlijk wel wat tijd. Wanneer de vlucht op tijd is geen probleem, dan is er voldoende tijd, bij vertraging van meer dan 30 minuten wordt het heel krap. Ik denk dat dit al geboekt is? Want anders zou ik ook hier voor een eerdere vlucht hebben gekozen.
Is al geboekt. Ik denk dat we het erop wagen. De heenvlucht is ruim 2 uur overstappen vanuit dusseldorf. Dus dat is wel prima.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:02:51 #124
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187280465
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

Is al geboekt. Ik denk dat we het erop wagen. De heenvlucht is ruim 2 uur overstappen vanuit dusseldorf. Dus dat is wel prima.
Je kan natuurlijk altijd Singapore Airlines nog benaderen of ze je op de SQ947 willen zetten, die gaat om 20.00 uur, en heb je ook nog de hele dag in Bali en heb je wat ruimer de tijd.
Ik zou me anders niet teveel zorgen maken, de overstap is haalbaar en door padding van vluchtschema's van Singapore Airlines zijn de vluchten uit Bali over het algemeen niet vertraagd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 22:08:23 #125
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187280586
quote:
6s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk altijd Singapore Airlines nog benaderen of ze je op de SQ947 willen zetten, die gaat om 20.00 uur, en heb je ook nog de hele dag in Bali en heb je wat ruimer de tijd.
Ik zou me anders niet teveel zorgen maken, de overstap is haalbaar en door padding van vluchtschema's van Singapore Airlines zijn de vluchten uit Bali over het algemeen niet vertraagd.
Kan er altijd een mailtje aan wagen. Maar aan de andere kant, indien het efficient gaat dan heb ik liever zo kort mogelijk. De heenreis doen we in totaal in 16u over en terug 22u. Ben heel benieuwd wat ik daarvan ga vinden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:00:23 #126
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_187296100
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:39 schreef Renesite het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure :7

[ afbeelding ]
Minimum Connection Time voor SIN is op een vlucht met SQ 45 minuten. Dus dat moet te halen zijn. Verder worden tickets met overstappen enkel verkocht als de overstaptijden voldoen aan de MCT van de transit luchthavens. Je moet uiteraard wel op tijd uit DPS vertrekken.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 6 juni 2019 @ 22:03:51 #127
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187296199
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 16:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alsof iemand voor de lol even zijn/haar tas 10 rijen verderop plaatst? Grapjas.
Iedereen plaatst zijn of haar tas boven eigen rij zo lang daar ruimte is.
Er zijn mensen die dat doen, ja. Die plaatsen hun bagage voorin het vliegtuig zodat ze ‘m er net voor de ingang uit kunnen halen.
Ik weet niet welke actie meer tokkie is.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 6 juni 2019 @ 22:04:59 #128
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187296231
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:00 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Minimum Connection Time voor SIN is op een vlucht met SQ 45 minuten. Dus dat moet te halen zijn. Verder worden tickets met overstappen enkel verkocht als de overstaptijden voldoen aan de MCT van de transit luchthavens. Je moet uiteraard wel op tijd uit DPS vertrekken.
Ja klopt. Las ik ook. Denk dat we het maar zo houden. Anders moet SA zelf omboeken. Gok niet dat we de enige Nederlanders Duitsers/Zwitsers (Zurich/Dusseldorf) zijn vanaf Bali
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187298378
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:49 schreef Kluun1985 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, hoe kunnen ze in zo'n korte tijdsbestek bagage doorlabelen?
ze plakken er een paar labels op: transfer en short connection, als het dan goed is doen ze je tas/koffer er als laatste in en als eerste eruit.
wel eens meegemaakt dat ik stond te wachten omdat ik zelf de bagage mee moest nemen en opnieuw inchecken en kwamen er maar 4 tassen op de band en werd daarna omgeroepen dat de band kapot was (meestal op dezelfde tijd was dat, zo rond koffietijd) maar gelukkig waren 2 van de 4 wel mijn tassen. nog nooit zo opgelucht doorgelopen
  vrijdag 7 juni 2019 @ 19:13:55 #130
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187309167
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:04 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja klopt. Las ik ook. Denk dat we het maar zo houden. Anders moet SA zelf omboeken. Gok niet dat we de enige Nederlanders Duitsers/Zwitsers (Zurich/Dusseldorf) zijn vanaf Bali
Uiteraard moet SQ je omboeken. En nee je bent mogelijk niet de enige, maar men kan vliegtuigen echt niet altijd laten wachten omdat er zogenoemde slottijden zijn die anders vervallen en opnieuw aangevraagd moeten worden, wat dan vertraging oplevert en ook voor de terugvlucht weer vertraging kan opleveren omdat ook die slottijden niet gehaald worden en dan andere connecties die niet gehaald worden.

Je kan het natuurlijk zo houden, en bij geen vertraging ga jij en je bagage het allemaal wel redden, maar ik kies er bij lange intercontinentale vluchten persoonlijk altijd, waar mogelijk, voor wat langere connectie tijden, temeer ook omdat ik niet zomaar opeens een dag later op een bestemming kan zijn, daar zit nog een logistiek proces achter.
Binnen Europa op korte waar meer mogelijkheden zijn ga ik natuurlijk niet zelf achterlijk lange overstaptijden inbouwen, al heb ik soms mijn bedenkingen bij de minimale connectie tijden die worden aangeboden, al blijft mijn motto ik ga niet rennen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 21:46:33 #131
258802 Yreal
henk..!
pi_187312042
45 min minimum connectie op Frankfurt :')
pi_187315650
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:04 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja klopt. Las ik ook. Denk dat we het maar zo houden. Anders moet SA zelf omboeken. Gok niet dat we de enige Nederlanders Duitsers/Zwitsers (Zurich/Dusseldorf) zijn vanaf Bali
https://www.airportia.com/flights/sq949/

De vlucht is gemiddeld 4,5 minuten vertraagd met -zo te zien- geen uitschieters.

Mocht het toch gebeuren, dan boeken ze je uiteraard om. Er staat dan bij de aankomst gate in Singapore iemand klaar met een nieuwe boarding pass. Staat er niemand dan loop je naar de transfer desk. Bij de transfer desk is er doorgaans wat onderhandelings ruimte: misschien dat je liever een hotel neemt en over 12 uur vertrekt, dan dat je 5 uur lang op de luchthaven moet rondhangen.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 19:21:44 #133
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187324050
Wat zijn in de A380 van Emirates een beetje de betere economie stoelen? Ik reis aankomende tijd 3 keer met Emirates in dit type. Ik reis alleen....
pi_187324133
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:21 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn in de A380 van Emirates een beetje de betere economie stoelen? Ik reis aankomende tijd 3 keer met Emirates in dit type. Ik reis alleen....
Seatguru.com
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 8 juni 2019 @ 19:49:44 #135
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187324625
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Seatguru.com
Die veelal helemaal niet up-to-date is.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 8 juni 2019 @ 19:56:08 #136
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187324725
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:49 schreef static het volgende:

[..]

Die veelal helemaal niet up-to-date is.
Klopt. Vandaar de vraag naar ervaringen en meningen van mensen hier.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 20:27:02 #137
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_187325235
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Seatguru.com
Probeer een stoel te krijgen in het voorste compartiment. Dat is veruit het rustigste met het minste geloop. Stoelen daar zijn ook comfortabel breed en 34 inch pitch.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 8 juni 2019 @ 20:28:39 #138
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187325264
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 20:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Probeer een stoel te krijgen in het voorste compartiment. Dat is veruit het rustigste met het minste geloop. Stoelen daar zijn ook comfortabel breed en 34 inch pitch.
Thnx!
  zondag 9 juni 2019 @ 00:46:52 #139
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_187330270
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:49 schreef static het volgende:

[..]

Die veelal helemaal niet up-to-date is.
Prima, ook goed. Pas dan ook eveven de OP aan en haal de verwijzing daar naartoe eruit. :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zondag 9 juni 2019 @ 01:07:56 #140
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187330559
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 00:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Prima, ook goed. Pas dan ook eveven de OP aan en haal de verwijzing daar naartoe eruit. :)
Zit er al zo'n 11 jaar in, schiet de mods hier eens aan. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 12:04:58 #141
45833 crew  Fogel
pi_187333539
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 01:07 schreef static het volgende:

[..]

Zit er al zo'n 11 jaar in, schiet de mods hier eens aan. :)
Seatguru is zo’n beetje de defacto standaard voor .

Als iemand een beter alternatief dan seatguru weet hoor ik dat graag en dan gooi ik het in de OP.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 9 juni 2019 @ 12:20:51 #142
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_187333727
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 12:04 schreef Fogel het volgende:
Seatguru is zo’n beetje de defacto standaard voor .
Maar vaak compleet outdated.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 10 juni 2019 @ 20:58:18 #143
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187359641
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 21:46 schreef Yreal het volgende:
45 min minimum connectie op Frankfurt :')
Ja die 45 minuten is wat kort... Als je aankomt bij de A-gates bij een bus gate, naar Terminal B moet inclusief trap/lift en tunnel en vervolgens paspoortcontrole dan ga je dat never nooit niet redden.
De kans dat ik zoiets dergelijks boek is ook echt uitgesloten, naast dat het eigenlijk uitgesloten is dat ik zelf iets bij Lufthansa boek.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 10 juni 2019 @ 21:22:17 #144
258802 Yreal
henk..!
pi_187360262
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ja die 45 minuten is wat kort... Als je aankomt bij de A-gates bij een bus gate, naar Terminal B moet inclusief trap/lift en tunnel en vervolgens paspoortcontrole dan ga je dat never nooit niet redden.
De kans dat ik zoiets dergelijks boek is ook echt uitgesloten, naast dat het eigenlijk uitgesloten is dat ik zelf iets bij Lufthansa boek.
Dat overleef ik wel, alleen dat je nooit milles krijgt bij Lufthansa... man man
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 22:02:10 #145
45833 crew  Fogel
pi_187361237
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 12:20 schreef static het volgende:

[..]

Maar vaak compleet outdated.
Welke site gebruik jij?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 13 juni 2019 @ 16:45:38 #146
486120 extra-dun
Amsterdam - 22 - HvA - Techno
pi_187406777
Ik google vaak reviews; genoeg plekken op het internet zoals The Points Guy en OneMileAtATime waar ze ook regelmatig economy reviewen
pi_187425188
heb je een visum nodig om oekraine binnen te komen?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 14 juni 2019 @ 22:14:51 #148
39237 crew  H_T
2733
pi_187426413
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:05 schreef Chunees het volgende:
heb je een visum nodig om oekraine binnen te komen?
Volgens ANWB niet zolang je op tijd weer vertrekt

[ Bericht 5% gewijzigd door H_T op 15-06-2019 01:01:43 ]
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:30:41 #149
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187426712
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:05 schreef Chunees het volgende:
heb je een visum nodig om oekraine binnen te komen?
Een Nederlands paspoort is voldoende. En als dit een eerste trip is doet men niet lastig en stempelt men je zo binnen. Men stempelt overigens achterin je paspoort, dit zodat men snel kan zien hoe vaak je geweest bent.
Ook bij meer dan 62 stempels doet men eigenlijk niet moeilijk, al zal men inmiddels heus wel weten dat dit echt geen toerist bezoeken zijn... Men is er echter niet bij gebaat om mensen met een EU paspoort het lastig te gaan maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 20:41:33 #150
62913 Blik
The one and Only!
pi_187441750
@ozzietukker

Stomme vraag, maar ben een beetje in de war omdat dit wel aangeboden wordt.

Ticket naar Bali via Singapore. Amsterdam - Singapore is met KLM en Singapore - Bali is met Singapore Airlines. Maar het is niet dezelfde maatschappij of alliance, gaat dat met vertraging dan wel goed of ben je met 2 uur vertraging het bokje?

Ga hier geen risico mee nemen, reis met kinderen. Dus als het niet gaat kies ik een duurder ticket die wel met dezelfde alliance gaat.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:20:21 #151
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187443922
Als je alles in 1 ticket boekt bij dezelfde aanbieder (dus Amsterdam - Bali), dan lijkt me dat geen probleem. Maar als je 2 tickets boekt, dan heb je een probleem bij vertraging. Zo simpel is het volgens mij :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')