Ik zou het wel weten hoor. UA is meestal prima.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 12:52 schreef Fargo het volgende:
[..]
Voor de periode waarin ik zoek is United momenteel EUR 280,00 en KLM 590,00. Brussel Airlines zit er met EUR 460,00 een beetje tussenin.
Ik zie regelmatig tickets onder de 600 euro voorbijkomen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij willen februari 2020 drie weken naar Hawaii (vliegen op Kauai en terug vanaf Honolulu). Grote kostenpost, die we zo veel mogelijk willen spreiden (hotels en vliegtickets). Ik kom nu tickets tegen van 2000 euro voor heen en weer met 1 overstap (die te doen is). Is dat een moment om toe te slaan, of kunnen we beter nog even wachten voor een betere deal? Soms lees ik dat je het best ver van te voren kan boeken, soms juist dat je wat langer moet wachten. Wat gokken jullie?
Bij overboeking ben je wel je tanden kwijtquote:Op dinsdag 28 mei 2019 13:15 schreef Fargo het volgende:
[..]
Thnx! Eens even goed over nadenken. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je met United landt op Newark.
Vorig jaar gevlogen met United en bij de terugvlucht kreeg ik bij het inchecken de melding dat de vlucht overboekt was, met daarbij de vraag voor hoeveel dollar aan vouchers ik eventueel bereid was om de vlucht te laten schietenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bij overboeking ben je wel je tanden kwijt
@exelletor kan je dat wel vertellenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 09:45 schreef Fargo het volgende:
Normaal kan ik via Google aardig mijn antwoorden vinden, maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van United Airlines reizigers op de route Amsterdam - New York.
Ik begreep dat sinds april van dit jaar nieuwe toestellen worden ingezet voor die route? Ben heel benieuwd of er mensen überhaupt ervaring hebben met United Airlines en transatlantische vluchten. Ik ben eigenlijk alleen Brussels Airlines en KLM gewend, en dat bevalt prima. Maar het prijsverschil wat ik nu tegenkom is zo groot dat ik even wil polsen of dat ook goed zit bij United Airlines.
Ken je klassiekersquote:Op dinsdag 28 mei 2019 20:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Vorig jaar gevlogen met United en bij de terugvlucht kreeg ik bij het inchecken de melding dat de vlucht overboekt was, met daarbij de vraag voor hoeveel dollar aan vouchers ik eventueel bereid was om de vlucht te laten schieten
Nadeel van het tarief in de goedkoopste klasse is natuurlijk wel weer dat je geen stoelkeuze kan doen. Ik zal vast verklappen dat je dan in een middenstoel terecht komt, en als je samen reist is de kans niet groot dat je naast elkaar komt te zitten.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 14:44 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik zou het wel weten hoor. UA is meestal prima.
Tussen AMS en EWR vliegen relatief oude 767's die in de afgelopen jaren wel vernieuwd zijn. Persoonlijk vind ik het een erg comfortabel toestel met voor economy class brede stoelen. De service en entertainment aan boord vind ik persoonlijk prima, maar goed, ik vlieg niet om uitgebreid te dineren of te internetten.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 09:45 schreef Fargo het volgende:
Normaal kan ik via Google aardig mijn antwoorden vinden, maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van United Airlines reizigers op de route Amsterdam - New York.
Ik begreep dat sinds april van dit jaar nieuwe toestellen worden ingezet voor die route? Ben heel benieuwd of er mensen überhaupt ervaring hebben met United Airlines en transatlantische vluchten. Ik ben eigenlijk alleen Brussels Airlines en KLM gewend, en dat bevalt prima. Maar het prijsverschil wat ik nu tegenkom is zo groot dat ik even wil polsen of dat ook goed zit bij United Airlines.
Maar op het moment van online inchecken kan je geen stoel meer selecteren, ook niet tegen een vergoeding, en bij de gate agent in de VS zijn de kansen inderdaad bijzonder klein.quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:22 schreef exelletor het volgende:
Maar goed, een stoel selecteren kan op sommige momenten al voor $5-6 per leg. Bij een 767 van United is de kans op een middle seat ook veel lager dan bijvoorbeeld bij een 777 of 787.
Zelfde ticket?quote:Op donderdag 30 mei 2019 21:22 schreef wodca het volgende:
Bij het missen van een overstap moet de maatschappij van de volgende vlucht ervoor zorgen dat ik via een ander vliegtuig waar nog plaats over is toch op mijn bestemming geraak. Maar moet dit met de zelfde maatschappij? Net gelezen dat de volgende vlucht van die maatschappij 12 uur later is. Maar heel wat vliegtuigen vroeger opstijgen.
Da's wel erg kort door de bocht.quote:Op donderdag 30 mei 2019 21:22 schreef wodca het volgende:
Bij het missen van een overstap moet de maatschappij van de volgende vlucht ervoor zorgen dat ik via een ander vliegtuig waar nog plaats over is toch op mijn bestemming geraak.
In gevallen waarin ze wel de verplichting hebben om je op je bestemming te brengen, dan hoeven ze dat niet per se met hun eigen maatschappij te doen. Ze zullen je over het algemeen wel op een vlucht van henzelf boeken, of anders van een partner, maar in bepaalde gevallen kan je ook op een vlucht van een andere maatschappij geboekt worden.quote:Maar moet dit met de zelfde maatschappij? Net gelezen dat de volgende vlucht van die maatschappij 12 uur later is. Maar heel wat vliegtuigen vroeger opstijgen.
Waarvoor de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor is, het probleem is wel, Malaysian Airlines gaat niet British Airways zijn shit oplossen, maar ze moeten wel voor een nieuwe vlucht zorgen, maar hoeft dit opnieuw Malaysian Airlines te zijn, zal logisch zijn van wel.quote:Op donderdag 30 mei 2019 23:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Da's wel erg kort door de bocht.
Als je zelf te laat bent, waardoor je de overstap mist, hoeft de maatschappij helemaal niks bv.
Mh en ba zijn zelfde alliance. Dus maakt geen reet uit waar ze je in zettenquote:Op donderdag 30 mei 2019 23:07 schreef wodca het volgende:
[..]
Waarvoor de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor is, het probleem is wel, Malaysian Airlines gaat niet British Airways zijn shit oplossen, maar ze moeten wel voor een nieuwe vlucht zorgen, maar hoeft dit opnieuw Malaysian Airlines te zijn, zal logisch zijn van wel.
Schitterend ditquote:Op donderdag 30 mei 2019 23:08 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Mh en ba zijn zelfde alliance. Dus maakt geen reet uit waar ze je in zetten
Ik weet niet precies welke route je doet. Maar ze zouden je zelfs op Qatar kunnen rebooken als dat het snelst naar Amsterdam is.quote:
Ja ze rebooken je gewoon naar je eindbestemmingquote:Op donderdag 30 mei 2019 23:16 schreef wodca het volgende:
Zouden ze zelfs de overstapplaats kunnen rebooken, zou waarschijnlijk heel kort door de bocht zijn
Ze zetten je óf op een andere vlucht, ook al is dat van een andere maatschappij, óf je krijgt een hotel aangeboden zodat je met de volgende reguliere vlucht meekunt.quote:Op donderdag 30 mei 2019 23:07 schreef wodca het volgende:
[..]
Waarvoor de vliegmaatschappij verantwoordelijk voor is, het probleem is wel, Malaysian Airlines gaat niet British Airways zijn shit oplossen, maar ze moeten wel voor een nieuwe vlucht zorgen, maar hoeft dit opnieuw Malaysian Airlines te zijn, zal logisch zijn van wel.
Dat is wel een goeie upgrade in J.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 19:15 schreef ozzietukker het volgende:
KLM boekt mij bij problemen naar Istanboel altijd over naar Turkish Airlines
Tokkie gespotquote:Op zondag 26 mei 2019 20:15 schreef Attitude het volgende:
Gewoon eruit halen. Als ik naar mijn plek loopt, dan kijk ik welk bagageruimte ik moet hebben. Meestal recht boven je stoel. En dan vraag ik aan mijn buur- passagiers of het hun spullen zijn. Zo niet, dan haal ik het eruit en zet het op grond neer en leg mijn spullen erin. Dit kan alleen als het grote koffers zijn.
De stewardess mag dan over die koffer ontfermen.
Alsof iemand voor de lol even zijn/haar tas 10 rijen verderop plaatst? Grapjas.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:06 schreef Attitude het volgende:
[..]
De bagageruimtes zijn genummerd , zo simpel. Vind jij het goed als iemand van 10 rijen verderop zijn grote koffer in jouw bedoelde ruimte stopt waardoor jij zelf je tas 10 rijen verderop moet bergen waar iemand anders weer last van heeft? of dat jij met je tas tussen je benen moet zitten?
Ik denk het niet.
beetje late reactie maar de vlucht was pas in meiquote:Op zondag 3 februari 2019 15:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Laat ons je ervaringen weten, als je wilt
Mooi dat je toch nog reageertquote:Op maandag 3 juni 2019 21:33 schreef poker4lifee het volgende:
[..]
beetje late reactie maar de vlucht was pas in meiAtlasglobal was gewoon prima
beetje vergelijkbaar met klm denk ik. Qua eten en drinken beter.
Waarom koop je een ticket waar je schijnbaar niet genoeg aan hebt.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 16:08 schreef Chunees het volgende:
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
Dat past toch netjes binnen de 55 x 40 x 23 cm eisen op https://wizzair.com/nl-nl(...)sinformatie/bagage#/ ?quote:Op dinsdag 4 juni 2019 16:08 schreef Chunees het volgende:
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
Je vliegt met Malaysian Airlines, de MH852, van Denpasar naar Kuala Lumpur die om 22.20 aankomt. Deze vlucht is over het algemeen redelijk op tijd, en wanneer dit zo is dan is de overstaptijd van 1 uur ruim voldoende.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 20:46 schreef Fer het volgende:
Als je vlucht boekt bij KLM van Denpasar - Amsterdam met een overstap in Kuala Lumpur. Is een uur dan voldoende om over te stappen?
Normaal gesproken wel. Net als ozzietukker hierboven zou ik zelf een vlucht eerder nemen indien mogelijk. Niet zozeer vanwege een lounge, maar voor m'n gemoedsrust. Zeker als het op tijd arriveren in Amsterdam van groot belang is (werk, bruiloft, oid). Met slechts een uur overstappen is er in feite geen veiligheids marge meer in het geval van vertraging van de eerste vlucht.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 20:46 schreef Fer het volgende:
Als je vlucht boekt bij KLM van Denpasar - Amsterdam met een overstap in Kuala Lumpur. Is een uur dan voldoende om over te stappen?
Inderdaad, belangrijker dan bezoek aan de lounge is de gemoedsrust. Natuurlijk als je het ticket bij KLM hebt geboekt zijn zij ook verantwoordelijk voor een oplossing, maar bij een dergelijk lange intercontinentale vlucht is de enige oplossing eigenlijk een vlucht de volgende dag, want een eerdere optie is er in dit geval niet echt, of het moet de Etihad vlucht zijn). Bij de heenreis zou ik wel voor een kortere connectie gaan zodat je sneller op je bestemming bent, red je die vlucht niet zijn er voldoende alternatieven voor de kortere vluchten.quote:Op woensdag 5 juni 2019 08:33 schreef jaco het volgende:
[..]
Normaal gesproken wel. Net als ozzietukker hierboven zou ik zelf een vlucht eerder nemen indien mogelijk. Niet zozeer vanwege een lounge, maar voor m'n gemoedsrust. Zeker als het op tijd arriveren in Amsterdam van groot belang is (werk, bruiloft, oid). Met slechts een uur overstappen is er in feite geen veiligheids marge meer in het geval van vertraging van de eerste vlucht.
Ja. Dit valt mij lange na niet binnen de maten. Omdat ze dit beleid hebben ingevoerd om geld te pakken voor trolleys .quote:Op dinsdag 4 juni 2019 16:08 schreef Chunees het volgende:
controleren ze op bagage bij wizzair?
ik heb een baSic ticket en mijn koffer is 54 x 35 x 20 cm
Die zal op Dubai worden opgeslagen, eventueel in een andere container worden geplaatst, tot ze de vlucht naar India gaan laden.quote:Op woensdag 5 juni 2019 18:14 schreef Kluun1985 het volgende:
Ik vlieg met Emirates, van Amsterdam naar Dubai en van Dubai naar India. 2 vluchten dus ivm overstap. Die van Amsterdam naar Dubai is met zo'n mega 380 vliegtuig, die van Dubai naar India is met zo'n kleine 77 boeing. Beide zijn van Emirates. Weet iemand wat er tijdens de overstap met mijn bagage gebeurt?
Dat bedoel ik, hoe kunnen ze in zo'n korte tijdsbestek bagage doorlabelen?quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:39 schreef Renesite het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure![]()
[ afbeelding ]
Hier geldt hetzelfde voor als voor de vlucht vanuit Denpasar naar Kuala Lumpur en dan een overstap van 1 uur op een KLM vlucht.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:39 schreef Renesite het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure![]()
Je bagage is niet zo heel lastig, een uur is echt wel voldoende, mits de vlucht op tijd is, en eventueel als er veel overstappers zijn wacht men een paar minuten om de bagage alsnog op tijd aan boord te krijgen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:49 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, hoe kunnen ze in zo'n korte tijdsbestek bagage doorlabelen?
Is al geboekt. Ik denk dat we het erop wagen. De heenvlucht is ruim 2 uur overstappen vanuit dusseldorf. Dus dat is wel prima.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hier geldt hetzelfde voor als voor de vlucht vanuit Denpasar naar Kuala Lumpur en dan een overstap van 1 uur op een KLM vlucht.
Ook in Singapura vindt de veiligheidscontrole plaats aan de gate, dus je loopt vanuit het vliegtuig in principe zo de terminal in en je kan na de volgende gate.
Nu moet worden gezegd dat de vluchten uit Indonesië weer zogenoemde risicovluchten zijn en er kans is op een controle bij het uitstappen en dan wordt iedereen van die vlucht door een poortje en de handbagage door de scanner geleid met agenten die in de gaten houden of men de controle niet ontloopt. Wanneer je met een low cost airliner vliegt is dit bijna gegarandeerd, met een Singapore Airlines zijn dit zogenoemde spot controles en is het soms wel en soms niet. Deze controles duren niet heel lang maar kost natuurlijk wel wat tijd. Wanneer de vlucht op tijd is geen probleem, dan is er voldoende tijd, bij vertraging van meer dan 30 minuten wordt het heel krap. Ik denk dat dit al geboekt is? Want anders zou ik ook hier voor een eerdere vlucht hebben gekozen.
Je kan natuurlijk altijd Singapore Airlines nog benaderen of ze je op de SQ947 willen zetten, die gaat om 20.00 uur, en heb je ook nog de hele dag in Bali en heb je wat ruimer de tijd.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
Is al geboekt. Ik denk dat we het erop wagen. De heenvlucht is ruim 2 uur overstappen vanuit dusseldorf. Dus dat is wel prima.
Kan er altijd een mailtje aan wagen. Maar aan de andere kant, indien het efficient gaat dan heb ik liever zo kort mogelijk. De heenreis doen we in totaal in 16u over en terug 22u. Ben heel benieuwd wat ik daarvan ga vinden.quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk altijd Singapore Airlines nog benaderen of ze je op de SQ947 willen zetten, die gaat om 20.00 uur, en heb je ook nog de hele dag in Bali en heb je wat ruimer de tijd.
Ik zou me anders niet teveel zorgen maken, de overstap is haalbaar en door padding van vluchtschema's van Singapore Airlines zijn de vluchten uit Bali over het algemeen niet vertraagd.
Minimum Connection Time voor SIN is op een vlucht met SQ 45 minuten. Dus dat moet te halen zijn. Verder worden tickets met overstappen enkel verkocht als de overstaptijden voldoen aan de MCT van de transit luchthavens. Je moet uiteraard wel op tijd uit DPS vertrekken.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:39 schreef Renesite het volgende:
Iemand ervaring met een dergelijke korte overstap op singapore? Wel dezelfde airline en dergelijke. Is mn eerste intercontinentale vlucht met overstap. Het lijkt me dat wanneer het zo aangeboden wordt dit wel prima moet gaan. Maar just to be sure![]()
[ afbeelding ]
Er zijn mensen die dat doen, ja. Die plaatsen hun bagage voorin het vliegtuig zodat ze ‘m er net voor de ingang uit kunnen halen.quote:Op maandag 3 juni 2019 16:57 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Alsof iemand voor de lol even zijn/haar tas 10 rijen verderop plaatst? Grapjas.
Iedereen plaatst zijn of haar tas boven eigen rij zo lang daar ruimte is.
Ja klopt. Las ik ook. Denk dat we het maar zo houden. Anders moet SA zelf omboeken. Gok niet dat we de enige Nederlanders Duitsers/Zwitsers (Zurich/Dusseldorf) zijn vanaf Baliquote:Op donderdag 6 juni 2019 22:00 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Minimum Connection Time voor SIN is op een vlucht met SQ 45 minuten. Dus dat moet te halen zijn. Verder worden tickets met overstappen enkel verkocht als de overstaptijden voldoen aan de MCT van de transit luchthavens. Je moet uiteraard wel op tijd uit DPS vertrekken.
ze plakken er een paar labels op: transfer en short connection, als het dan goed is doen ze je tas/koffer er als laatste in en als eerste eruit.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:49 schreef Kluun1985 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, hoe kunnen ze in zo'n korte tijdsbestek bagage doorlabelen?
Uiteraard moet SQ je omboeken. En nee je bent mogelijk niet de enige, maar men kan vliegtuigen echt niet altijd laten wachten omdat er zogenoemde slottijden zijn die anders vervallen en opnieuw aangevraagd moeten worden, wat dan vertraging oplevert en ook voor de terugvlucht weer vertraging kan opleveren omdat ook die slottijden niet gehaald worden en dan andere connecties die niet gehaald worden.quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja klopt. Las ik ook. Denk dat we het maar zo houden. Anders moet SA zelf omboeken. Gok niet dat we de enige Nederlanders Duitsers/Zwitsers (Zurich/Dusseldorf) zijn vanaf Bali
https://www.airportia.com/flights/sq949/quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja klopt. Las ik ook. Denk dat we het maar zo houden. Anders moet SA zelf omboeken. Gok niet dat we de enige Nederlanders Duitsers/Zwitsers (Zurich/Dusseldorf) zijn vanaf Bali
Seatguru.comquote:Op zaterdag 8 juni 2019 19:21 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn in de A380 van Emirates een beetje de betere economie stoelen? Ik reis aankomende tijd 3 keer met Emirates in dit type. Ik reis alleen....
Die veelal helemaal niet up-to-date is.quote:
Klopt. Vandaar de vraag naar ervaringen en meningen van mensen hier.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 19:49 schreef static het volgende:
[..]
Die veelal helemaal niet up-to-date is.
Probeer een stoel te krijgen in het voorste compartiment. Dat is veruit het rustigste met het minste geloop. Stoelen daar zijn ook comfortabel breed en 34 inch pitch.quote:
Thnx!quote:Op zaterdag 8 juni 2019 20:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Probeer een stoel te krijgen in het voorste compartiment. Dat is veruit het rustigste met het minste geloop. Stoelen daar zijn ook comfortabel breed en 34 inch pitch.
Prima, ook goed. Pas dan ook eveven de OP aan en haal de verwijzing daar naartoe eruit.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 19:49 schreef static het volgende:
[..]
Die veelal helemaal niet up-to-date is.
Zit er al zo'n 11 jaar in, schiet de mods hier eens aan.quote:Op zondag 9 juni 2019 00:46 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Prima, ook goed. Pas dan ook eveven de OP aan en haal de verwijzing daar naartoe eruit.![]()
Seatguru is zo’n beetje de defacto standaard voor .quote:Op zondag 9 juni 2019 01:07 schreef static het volgende:
[..]
Zit er al zo'n 11 jaar in, schiet de mods hier eens aan.
Maar vaak compleet outdated.quote:Op zondag 9 juni 2019 12:04 schreef Fogel het volgende:
Seatguru is zo’n beetje de defacto standaard voor .
Ja die 45 minuten is wat kort... Als je aankomt bij de A-gates bij een bus gate, naar Terminal B moet inclusief trap/lift en tunnel en vervolgens paspoortcontrole dan ga je dat never nooit niet redden.quote:
Dat overleef ik wel, alleen dat je nooit milles krijgt bij Lufthansa... man manquote:Op maandag 10 juni 2019 20:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ja die 45 minuten is wat kort... Als je aankomt bij de A-gates bij een bus gate, naar Terminal B moet inclusief trap/lift en tunnel en vervolgens paspoortcontrole dan ga je dat never nooit niet redden.
De kans dat ik zoiets dergelijks boek is ook echt uitgesloten, naast dat het eigenlijk uitgesloten is dat ik zelf iets bij Lufthansa boek.
Welke site gebruik jij?quote:
Volgens ANWB niet zolang je op tijd weer vertrektquote:Op vrijdag 14 juni 2019 21:05 schreef Chunees het volgende:
heb je een visum nodig om oekraine binnen te komen?
Een Nederlands paspoort is voldoende. En als dit een eerste trip is doet men niet lastig en stempelt men je zo binnen. Men stempelt overigens achterin je paspoort, dit zodat men snel kan zien hoe vaak je geweest bent.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 21:05 schreef Chunees het volgende:
heb je een visum nodig om oekraine binnen te komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |