Wat heeft dat te maken met de vraag van poker4life over Atlas Global? Beide zijn Turks, maar verder?quote:Op zaterdag 2 februari 2019 18:24 schreef exelletor het volgende:
Ik heb wel ervaring met Pegasus: was basic, maar prima. Als je naar Istanboel gaat, check dan de locaties van verschillende vliegvelden. Over het algemeen betaal je ook niet veel meer voor Turkish airlines met meer service (vaak wide-body toestellen met IFE, ingeschekte bagage, gratis maaltijden etc)
quote:Op zaterdag 2 februari 2019 18:38 schreef miro86 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met de vraag van poker4life over Atlas Global? Beide zijn Turks, maar verder?
Laat ons je ervaringen weten, als je wiltquote:Op zondag 3 februari 2019 14:28 schreef poker4lifee het volgende:
[..]ik heb maar gewoon geboekt. Turkish Airlines was helaas aardig wat duurder. En bij Atlasglobal zit wel bagage&maaltijd inbegrepen. Hopen dat het meevalt
Atlasglobal is niet helemaal de horror qua maatschappij.quote:Op zondag 3 februari 2019 14:28 schreef poker4lifee het volgende:
[..]ik heb maar gewoon geboekt. Turkish Airlines was helaas aardig wat duurder. En bij Atlasglobal zit wel bagage&maaltijd inbegrepen. Hopen dat het meevalt
Die toevallig?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:52 schreef polariteit het volgende:
Ik wil een claimpje in gaan dienen voor compensatie vanwege extreme vertraging, even de tickets terug proberen te verdienen.
Ik wil dit eerst 'zelf' proberen te doen zonder de hulp van zo'n claimbureautje. Nu was er recent (afgelopen jaar?) hier al eens een uitgebreid topic van volgens mij met diverse tips en tricks van mensen die dit zelf gedaan hadden, maar ik kan dit topic helaas niet goed vinden met de zoekfunctie, en ik ben ook even de precieze titel kwijt.
Iemand hier in dit topic bij wie er een lampje gaat branden?
Is heel ged zelf te doen; meeste maatschappijen hebben er een digitale procedure voor. En je kan bij de ILT tevoren kijken of je vlucht in aanmerking komtquote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:52 schreef polariteit het volgende:
Ik wil een claimpje in gaan dienen voor compensatie vanwege extreme vertraging, even de tickets terug proberen te verdienen.
Ik wil dit eerst 'zelf' proberen te doen zonder de hulp van zo'n claimbureautje. Nu was er recent (afgelopen jaar?) hier al eens een uitgebreid topic van volgens mij met diverse tips en tricks van mensen die dit zelf gedaan hadden, maar ik kan dit topic helaas niet goed vinden met de zoekfunctie, en ik ben ook even de precieze titel kwijt.
Iemand hier in dit topic bij wie er een lampje gaat branden?
Tnx, dit is volgens mij idd het topic dat ik in mijn hoofd had, al al is het al duidelijk ouder dan ik dachtquote:Op dinsdag 12 februari 2019 13:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Is heel ged zelf te doen; meeste maatschappijen hebben er een digitale procedure voor. En je kan bij de ILT tevoren kijken of je vlucht in aanmerking komt
TRV / EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!
Had je met Emirates vertraging op de heen of terugweg?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 15:24 schreef polariteit het volgende:
[..]
Tnx, dit is volgens mij idd het topic dat ik in mijn hoofd had, al al is het al duidelijk ouder dan ik dacht
Emirates lijkt helaas geen digitale formulier te hebben hiervoor, dus ik ga gewoon lekker mailen. Kijken hoe het gaat. De site van ILT had ik al gevonden, en die geeft op vertrekdatum/vluchtnummer iig geen bijzonderheden
Klopt, gaat om de Heenreis. Ik heb zeker recht erop volgens de voorwaardenquote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Had je met Emirates vertraging op de heen of terugweg?
Op de heenweg val je namelijk onder de EU regeling, op de terugweg, omdat het een luchtvaartmaatschappij van buiten Europa is vallen deze niet onder de EU regeling.
Dat is natuurlijk oneerlijk maar zo zijn wel de regels. Overigens, men komt er weer niet mee weg als het laatste gedeelte van de vlucht weer met een EU maatschappij is. Zo probeerde United bij mijn broertje ermee weg te komen dat het niet hun vlucht was welke was geannuleerd maar die van Brussels Airlines vanaf London naar Brussel, maar United is dan wel weer verantwoordelijk. Maar om dat dus voor elkaar te krijgen heb je wel degelijk een claimbureau benodigd omdat je anders zelf moet procederen.
Een duikbrilquote:Op maandag 25 februari 2019 13:19 schreef Nia het volgende:
Ik heb nu een aantal lange vliegreizen achter de rug en tijdens al die vluchten had ik last van extreem droog neusslijmvlies. Is er een middeltje bij de drogist te koop waarmee de ergste last verholpen kan worden?
Ligt eraan wat je nodig hebt/meent te hebben. Leg dst eens bij elkaar en doe het in een tasje met de maximum afmetingen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:18 schreef IsItMeOrYou het volgende:
In verband met de nieuwe bagageregels van Ryanair: kan je 3 dagen spullen in een rugzakje kwijt? Shirtjes, ondergoed, toiletspulletjes etc.?
Kan makkelijk.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:18 schreef IsItMeOrYou het volgende:
In verband met de nieuwe bagageregels van Ryanair: kan je 3 dagen spullen in een rugzakje kwijt? Shirtjes, ondergoed, toiletspulletjes etc.?
Vaseline in je neus smeren. Niet al te veel natuurlijkquote:Op maandag 25 februari 2019 13:19 schreef Nia het volgende:
Ik heb nu een aantal lange vliegreizen achter de rug en tijdens al die vluchten had ik last van extreem droog neusslijmvlies. Is er een middeltje bij de drogist te koop waarmee de ergste last verholpen kan worden?
Ik neem aan dat je de low cost maatschappijen bedoeld? Want de lijndienstmaatschappijen werken zo'n maand of 11 vooruit.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:48 schreef Pino112 het volgende:
Iemand enig idee wanneer de winterplanning bekend wordt gemaakt? Kan bij een aantal maatschappijen nu maar boeken tm oktober, ik zoek juist iets voor in november.
Ja dat wizz af en toe durft te vragen is echt hilarischquote:Op maandag 4 maart 2019 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de low cost maatschappijen bedoeld? Want de lijndienstmaatschappijen werken zo'n maand of 11 vooruit.
De meeste low cost airliners komen zo midden tot eind maart, als het huidige winterseizoen bijna ten einde is met het boekbaar maken van vluchten.
Dat is vooral voor de low cost airliner zelf die zo de afweging kan maken of een vlucht zoals deze in het winterseizoen is uitgevoerd rendabel zal zijn in een nieuw winterseizoen.
Moet trouwens zeggen dat, al boek ik vrij weinig low cost maatschappijen meer, die prijzen direct na het uitkomen van het schema eigenlijk helemaal zo goed niet zijn, men heeft nog geen gegevens over de daadwerkelijke boekingen en ze de prijs in op de prijzen van afgelopen jaar, pas als de boekingen daadwerkelijk binnenkomen zie je een wat realistische prijsbeeld ontstaan en volgen er acties.
Transavia bijvoorbeeld ja, richting Tenerife.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de low cost maatschappijen bedoeld? Want de lijndienstmaatschappijen werken zo'n maand of 11 vooruit.
De meeste low cost airliners komen zo midden tot eind maart, als het huidige winterseizoen bijna ten einde is met het boekbaar maken van vluchten.
Dat is vooral voor de low cost airliner zelf die zo de afweging kan maken of een vlucht zoals deze in het winterseizoen is uitgevoerd rendabel zal zijn in een nieuw winterseizoen.
Moet trouwens zeggen dat, al boek ik vrij weinig low cost maatschappijen meer, die prijzen direct na het uitkomen van het schema eigenlijk helemaal zo goed niet zijn, men heeft nog geen gegevens over de daadwerkelijke boekingen en ze de prijs in op de prijzen van afgelopen jaar, pas als de boekingen daadwerkelijk binnenkomen zie je een wat realistische prijsbeeld ontstaan en volgen er acties.
Wizz Air moet die A321 toestellen wel vol zien te krijgen met passagiers, dus men zet eerst wat hoger in, zodra de boekingen achter blijven komen de goede tarieven naar voren en kan je relatief kort voor vertrek 3-12 weken voor vertrek best goede prijzen scoren.quote:Op maandag 4 maart 2019 22:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja dat wizz af en toe durft te vragen is echt hilarisch
Nouja de aardigheid van wizzair wat mij betreft is toch wel de redelijke obscure routes die ze hebben. Bijvoorbeeld in Skopje zijn ze de enige die nog naar west europa vliegen, maar ook in oorden als een ljubljana, pristina, podgorica enzo zijn ze redelijk marktleider. En die A321 zijn best wel prima (als ze vliegen).quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wizz Air moet die A321 toestellen wel vol zien te krijgen met passagiers, dus men zet eerst wat hoger in, zodra de boekingen achter blijven komen de goede tarieven naar voren en kan je relatief kort voor vertrek 3-12 weken voor vertrek best goede prijzen scoren.
Maar ja, Wizz Air, die heeft mij mooi laten zitten doordat er vooral niets mogelijk was. Zelf e.e.a. proberen te regelen maar geen resultaat en de klantenservice is alles behalve behulpzaam en werkt volgens de letter van de eigen vervoersvoorwaarden.
Daar boeken we dus maar niet meer mee, en dat is vooral zonde voor Wizz Air, want men wilde voet aan de grond krijgen om ook cargo te vervoeren, en daar is op sommige routes wel degelijk markt voor, maar dat gaat voorlopig niet gebeuren kan ik je garanderen.
Inclusief, maar in de regel checken ze dat echt nooit.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:54 schreef BrandX het volgende:
Misschien een te simpele vraag dit, maar...
Voor handbagage bij de KLM mag ik een koffertje meenemen van 55x35x25
Is dat incl. of excl. de wieltjes?
Nu heb ik een trollykoffertje die exact die afmetingen heeft, maar dan dus zonder de wieltjes.
Met wieltjes istie 58cm hoog.
Ah ok. Thanks!quote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Inclusief, maar in de regel checken ze dat echt nooit.
Al is dat natuurlijk altijd een gok. Van het weekend hebben ze mijn handbagage wel gewogen...
net helemaal afhankelijk van een overeiverige gate-agent. Voor hetzelfde geld denken ze van goh, we hebben toch tijd om eens te checken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:09 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ah ok. Thanks!
Wellicht loont het de moeite om de gok te nemen, aangezien de vlucht zeer waarschijjnlijk niet volgeboekt zal zijn (eind maart naar Krakau).
Serieus?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Inclusief, maar in de regel checken ze dat echt nooit.
Al is dat natuurlijk altijd een gok. Van het weekend hebben ze mijn handbagage wel gewogen...
Checkin baliequote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:38 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Serieus?Dat heb ik nog nooit gehad, houd ook nooit rekening met gewicht omdat het toch handbagage is, waar deden ze dat dan, aan de gate?
Dit grapje probeerde ze ons gister ook te flikken in de first wing op Heathrowquote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Checkin balie
En dan vloog ik nog in business ook. Heb gezegd dat ze hem dan maar lekker in het ruim konden doen.
Grappig altijd als grond personeel ZO weinig besef heeft.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:08 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Dit grapje probeerde ze ons gister ook te flikken in de first wing op Heathrow
En of we onze rugzakken onder de stoel voor ons wilde leggen. Ja mevrouw dat gaat zo makkelijk in 1a en c.
BAGoden
Ik zie dat wel eens in Parijs op CDG, medewerkers van Air France inderdaad die handbagage aan het wegen zijn bij de check in balies. Moet wel zeggen, ik zie dat van een afstand, want bij de Sky Priority balie gebeuren dit soort dingen niet, althans de 5x per jaar dat ik daar ben maak ik het niet mee en ook bij KLM in Amsterdam heb ik nog nimmer gehad dat men mijn handbagage wil wegen, en ook de gekkigheid met labels welke je bij de gate krijgt overkomt mij niet meer.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Checkin balie
En dan vloog ik nog in business ook. Heb gezegd dat ze hem dan maar lekker in het ruim konden doen.
Het is voor jouw onmogelijk om te bepalen of een vlucht wel of niet volgeboekt zal zijn, temeer omdat dit met een Embraer toestel wordt uitgevoerd, en dat kan nu nog een Embraer 190 zijn maar een heel enkele keer als heen en terug daadwerkelijk niet vol zit kan dit zomaar een Embraer 175 worden. Nu kijken op aantal beschikbare stoelen zegt helemaal niets, want stoelen voor de reguliere reiziger selecteren kost geld en is gratis vanaf het moment van inchecken. Een goed moment om te bepalen voor Europese vluchten is circa 1,5 uur voor vertrek, dan kan je wel een inschatting maken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:09 schreef BrandX het volgende:
Ah ok. Thanks!
Wellicht loont het de moeite om de gok te nemen, aangezien de vlucht zeer waarschijjnlijk niet volgeboekt zal zijn (eind maart naar Krakau).
En dan lekker een half uur op je bagage wachten, hopend dat die (onbeschadigd!) aankomt... Nee hoor, als ik met alleen handbagage kan reizen, doe ik dat. Alleen heb ik geen rolkoffer gelukkig, gewoon een stevige rugzak voor de laptop, waar ik ook nog wel wat kleren ingefrummeld krijg.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:17 schreef Collide het volgende:
Wanneer een cityhopper (bijna) vol zit is het altijd wel een ramp qua handbagage. Ik snap ook nooit zo goed waarom iedereen zonodig zijn (te grote) trolley mee het vliegtuig in wil nemen. Je kunt hem gratis afgeven voor het ruim. Meestal als je ruimbagage afgeeft vragen ze of je ook handbagage hebt dat het ruim in kan of je krijgt een SMS'je of e-mail.
Omdat ik geen tijd heb vaak om op ruimbagage te wachten. Zeker op airports waar je lang moet wachten.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:17 schreef Collide het volgende:
Wanneer een cityhopper (bijna) vol zit is het altijd wel een ramp qua handbagage. Ik snap ook nooit zo goed waarom iedereen zonodig zijn (te grote) trolley mee het vliegtuig in wil nemen. Je kunt hem gratis afgeven voor het ruim. Meestal als je ruimbagage afgeeft vragen ze of je ook handbagage hebt dat het ruim in kan of je krijgt een SMS'je of e-mail.
Waarom niet?quote:
Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.quote:
Daar is ook weer prioriteitquote:Op dinsdag 5 maart 2019 23:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.
Airlines passen hun regels maar aan als ze niet willen dat je trolleys meeneemt als handbagage, maar zolang ze dat niet doen hoeven ze hun probleem niet bij de klant neer te leggen.
Als je dezelfde dag weer terug gaat dan neem je toch ook geen trolley mee? Dus dan heb je er toch geen last van?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 23:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.
Airlines passen hun regels maar aan als ze niet willen dat je trolleys meeneemt als handbagage, maar zolang ze dat niet doen hoeven ze hun probleem niet bij de klant neer te leggen.
Tuurlijk wel... al je papieren. Laptop. Ander materiaal voor meetings. Eventueel extra pak etc.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Als je dezelfde dag weer terug gaat dan neem je toch ook geen trolley mee? Dus dan heb je er toch geen last van?
Een pak past toch niet in een trolley zonder te plooien? Daar heb je een aparte suit-carrier voor.quote:Op donderdag 7 maart 2019 03:05 schreef RipCity het volgende:
[..]
Tuurlijk wel... al je papieren. Laptop. Ander materiaal voor meetings. Eventueel extra pak etc.
Gelukkig is één van de priority voordelen dat je als eerste aan boord kan en dat er op dat moment natuurlijk voldoende ruimte is voor de trolley.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 23:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.
Airlines passen hun regels maar aan als ze niet willen dat je trolleys meeneemt als handbagage, maar zolang ze dat niet doen hoeven ze hun probleem niet bij de klant neer te leggen.
Prioriteit is er ongetwijfeld bij de bagage afhandeling, maar als ik om 21:00 uur land in Nederland op elke landingsbaan behalve de polderbaan, heb ik bij een Schengen vlucht de trein van 21.18, bij een niet-Schengen vlucht de 21.30 trein of als alles heel goed doorstroomt ook de 21.18 trein.quote:
Prijzen bij luchtvaartmaatschappijen wijzigen dagelijks. Er valt als leek geen peil op te trekken, als de vluchten nu nog verder weg zijn dan 6-8 weken dan zou ik nog even wachten met boeken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:30 schreef MissRelin het volgende:
Heeft iemand enig idee of Emirates de prijzen vaak wijzigt? De vlucht richting Nieuw Zeeland is vorige maand een stuk duurder geworden en ik hoop eigenlijk dat de prijzen nog wat gaan zakken, of is bij Emirates duurder blijft duur en wordt alleen maar duurder? Ik heb geen flauw idee hoe zoiets werkt bij Emirates
Prijzen zijn sinds de stijging niet meer gewijzigd. Had al wel gekeken voor dagen rondom mijn geplande vertrekdatum, maar nog niet een stuk verder naar voren. Dat ga ik even doen en ik blijf het gewoon in de gaten houden. Dank!quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Prijzen bij luchtvaartmaatschappijen wijzigen dagelijks. Er valt als leek geen peil op te trekken, als de vluchten nu nog verder weg zijn dan 6-8 weken dan zou ik nog even wachten met boeken.
Een goede indicatie is ook om te kijken of de vluchten in elke periode ongeveer dezelfde prijs hebben of bijvoorbeeld dichter bij vertrek goedkoper zijn. En daarnaast, als op elke vertrekdatum in de maand dat jij weg wilt de prijzen exact gelijk zijn dan is het gewoon een 'bepaalde' prijs die nog zal wijzigen als er meer informatie over de boekingen is.
Flying Blue Silver en hoger mag zover ik weet gratis bagage meenemen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:17 schreef Mryc het volgende:
Heb ik nou zo lang onder een steen gelegen dat ik ervan schrik dat KLM nu aparte kosten berekent voor bagage bij intercontinentale vluchten? Is dat ook als je flying blue member bent?
De "standaard" prijs is nog steeds inclusief ruimbagage. Maar de website van KLM toont standaard de "light" prijs en dat is met alleen handbagage.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:17 schreef Mryc het volgende:
Heb ik nou zo lang onder een steen gelegen dat ik ervan schrik dat KLM nu aparte kosten berekent voor bagage bij intercontinentale vluchten? Is dat ook als je flying blue member bent?
Mijn twee boekingen zijn allebei een tientje in prijs gedaald nu. Tja best zuur maar je hebt er weinig invloed op. Wacht je te lang dan is het juist weer duurder... Dat is het enige nadeel van vluchten boeken, je zit er meteen aan vast. Je kan niet meer gratis annuleren of wijzigen zoals je simpelweg kleding gratis retourneert bij Zalando. Je hebt simpelweg een prijs geaccepteerd die je er op dat moment voor over had.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Prijzen bij luchtvaartmaatschappijen wijzigen dagelijks. Er valt als leek geen peil op te trekken, als de vluchten nu nog verder weg zijn dan 6-8 weken dan zou ik nog even wachten met boeken.
Een goede indicatie is ook om te kijken of de vluchten in elke periode ongeveer dezelfde prijs hebben of bijvoorbeeld dichter bij vertrek goedkoper zijn. En daarnaast, als op elke vertrekdatum in de maand dat jij weg wilt de prijzen exact gelijk zijn dan is het gewoon een 'bepaalde' prijs die nog zal wijzigen als er meer informatie over de boekingen is.
Ah, vandaar dat het op het eerste oog zo goedkoop leek.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De "standaard" prijs is nog steeds inclusief ruimbagage. Maar de website van KLM toont standaard de "light" prijs en dat is met alleen handbagage.
Het verschilt per bestemming. Op vluchten naar bijvoorbeeld Azië of Paramaribo mag je "gratis" ruimbagage meenemen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:17 schreef Mryc het volgende:
Heb ik nou zo lang onder een steen gelegen dat ik ervan schrik dat KLM nu aparte kosten berekent voor bagage bij intercontinentale vluchten? Is dat ook als je flying blue member bent?
Naar de VS en Canada is dat al iets van drie jaar. Helaas wisselen de tarieven en de voorwaarden zo vaak dat er nog geen goede vergelijkers zijn die alle kosten kunnen meenemen van de verschillende maatschappijen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:17 schreef Mryc het volgende:
Heb ik nou zo lang onder een steen gelegen dat ik ervan schrik dat KLM nu aparte kosten berekent voor bagage bij intercontinentale vluchten? Is dat ook als je flying blue member bent?
Ik denk dat ze er zelf ook nog niet aan uit zijn. En de Brexit wordt misschien uitgesteld.quote:Op zondag 10 maart 2019 20:49 schreef zlotka het volgende:
Niet helemaal zeker of dit het goede topic is, maar goed.
We zijn van plan om het eerste weekend van april naar Londen te gaan. Dit is dus een week na Brexit. Kunnen we, in het geval van een no-deal, nog met onze ID kaart reizen of gaan we een paspoort nodig hebben? Ik had al wat gegoogled maar vind het over het algemeen vrij onduidelijk.
ID kaart blijft geldig ook in een no-deal scenario tot 2021quote:Op zondag 10 maart 2019 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er zelf ook nog niet aan uit zijn. En de Brexit wordt misschien uitgesteld.
Ik zou me er niet te druk om maken, kan me niet voorstellen dat ze opeens hordes toeristen gaan weigeren, er zal vast een overgangsperiode zijn.
quote:Op zondag 10 maart 2019 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er zelf ook nog niet aan uit zijn. En de Brexit wordt misschien uitgesteld.
Ik zou me er niet te druk om maken, kan me niet voorstellen dat ze opeens hordes toeristen gaan weigeren, er zal vast een overgangsperiode zijn.
Thanksquote:Op zondag 10 maart 2019 20:58 schreef miro86 het volgende:
[..]
ID kaart blijft geldig ook in een no-deal scenario tot 2021
Bron: Punt 13 op p4-5 https://assets.publishing(...)a_no_deal_Brexit.pdf
quote:Op zondag 10 maart 2019 20:58 schreef miro86 het volgende:
[..]
ID kaart blijft geldig ook in een no-deal scenario tot 2021
Bron: Punt 13 op p4-5 https://assets.publishing(...)a_no_deal_Brexit.pdf
ik ga 29 maart naar Londen. Leek mij een geweldige datum om daarnaartoe te gaan. Ik neem wel mijn paspoort mee omdat ik weinig vertrouwen heb op die grensbewakers.quote:Op zondag 10 maart 2019 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Die ga ik doorgeven aan een vriendin die (onbedoeld) tijdens de voorgenomen Brexit datum in Londen is. Ze was al bang statenloos te worden of zo
Ramptoerist spelenquote:Op zondag 10 maart 2019 21:52 schreef miro86 het volgende:
[..]
ik ga 29 maart naar Londen. Leek mij een geweldige datum om daarnaartoe te gaan. Ik neem wel mijn paspoort mee omdat ik weinig vertrouwen heb op die grensbewakers.
Live verslag van de ontsporing graagquote:Op zondag 10 maart 2019 21:52 schreef miro86 het volgende:
[..]
ik ga 29 maart naar Londen. Leek mij een geweldige datum om daarnaartoe te gaan. Ik neem wel mijn paspoort mee omdat ik weinig vertrouwen heb op die grensbewakers.
Ik heb m'n fair share 'ramptoerisme' al gehad denk ik. Londen is voor mij vrienden bezoeken, shoppen en lekker eten. Een Brexit kan dat niet verpesten.quote:
Ik ben er dan ookquote:Op zondag 10 maart 2019 21:52 schreef miro86 het volgende:
[..]
ik ga 29 maart naar Londen. Leek mij een geweldige datum om daarnaartoe te gaan. Ik neem wel mijn paspoort mee omdat ik weinig vertrouwen heb op die grensbewakers.
Statenloos zelfsquote:Op zondag 10 maart 2019 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Die ga ik doorgeven aan een vriendin die (onbedoeld) tijdens de voorgenomen Brexit datum in Londen is. Ze was al bang statenloos te worden of zo
Gooi het in de groepquote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:59 schreef Polenbatser het volgende:
Is dit het topic waar ik mag vragen over de vergoedingen bij vertraging volgens EU261/2004? Of moet ik daarvoor in WGR zijn? Kon zo snel geen specifiek topic hierover vinden, maar lijkt me een terugkerend thema, dus een nieuw topic openen is ook weer onzin?
Je hebt gewoon gelijk, eu/261 gaat om aankomst op je eindbestemming. Er zijn wel meer clubs die het op deze manier proberen af te doen, maar het klopt niet. Ik zou ze gewoon even berichten, klinkt alsof het op auto piloot is afgedaan en degene niet verder heeft gekeken dan Amsterdam Oslo.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:17 schreef Polenbatser het volgende:
Ok, thanks! Zou afgelopen zondag een vlucht nemen van Amsterdam naar Tromsø met SAS, overstap in Oslo. Die ochtend krijg ik een sms dat mijn vlucht (het deel AMS - OSL) geannuleerd is en dat ik ben omgeboekt naar een vlucht een dag later. Vervelend, maar was het hotel nog niet uit, dus een extra nachtje blijven was geen probleem.
Nu heb ik dus een claim ingediend voor de vlucht en hotel en heb ik antwoord van SAS dat ze me de hotelkosten en 250 euro betalen. Maar die 250 klopt dat wel? Want de afstand AMS-TOS is meer dan 1500 km en lijkt me toch dat dat is wat telt en niet alleen AMS - OSL? Het is als 1 vlucht geboekt in elk geval. Dan zou ik recht hebben op 400 euro volgens mij. Of zit er een addertje onder het gras dat Noorwegen geen EU is? Of telt echt daadwerkelijk alleen het geannuleerde deel? Dat lijkt me nogal apart. SAS lijkt me verder ook wel te tellen als EU-luchtvaartmaatschappij? Vind het een beetje verwarrend en wil eerst horen wat anderen denken voordat ik contact opneem. Tot nu toe geen problemen qua afhandeling van de claim, maar wil me ook niet weg laten sturen terwijl ik misschien meer kan krijgen.
In principe is het altijd mogelijk om met 1,5 uur overstap met BA te vliegen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:35 schreef static het volgende:
Ik moet van Amsterdam naar St Hellier op Jersey, maar ik zie bijna alleen horrorvluchten met extreem lange transits in de UK. Kijk ik nou zo scheel?
quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:58 schreef static het volgende:
Bijvoorbeeld donderdag de 11e met BA
4 vluchten, transittijden van respectievelijk 7 uur, 4 uur, 6 uur en ruim 8 uur in de UK.
In Antwerpen kijkt er niemand naar je bagage als je daar je treinticket ophaalt.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 01:36 schreef flipsen het volgende:
Laat ik hier de vraag eens neerleggen, voordat ik bij KLM zelf aanklop:
Binnenkort vliegt iemand naar Buenos Aires, met een hondje (in het ruim). Om de hond niet teveel te laten lijden, wordt het natuurlijk een rechtstreekse vlucht vanaf AMS. Maar als je vanaf Antwerpen met de trein vertrekt, ben je ruim 200 euro goedkoper uit (501 euro, what the fuck??). Nu is de vraag: kan je in Antwerpen inchecken (alleen handbagage), op de trein stappen en dan in Amsterdam alsnog de hond inchecken als speciale bagage? Of kan dit alleen vanaf Antwerpen?
Ah, is dat zo? Ik dacht dat je de bagage daar ook al moest laten labelen ofzo. Dat biedt perspectievenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 04:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In Antwerpen kijkt er niemand naar je bagage als je daar je treinticket ophaalt.
Bagage afgeven doe je pas op Schiphol.
Inderdaad, antwerpen-amsterdam is onderdeel van je ticket. Dus bij blaadjes op de rails mag klm voor de oplossing zorgen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:22 schreef polariteit het volgende:
Gelijk even inhaken op bovenstaande vraag: normaal is het eigen verantwoordelijkheid om op tijd op Schiphol te zijn. Ik neem aan dat dat met zo'n constructie vanaf Antwerpen niet opgaat maar dat het eigen verantwoordelijkheid is om in Antwerpen te komen? Dus grof gezegd, als er een treinstoring is is het niet jou probleem maar dat van KLM?
Je krijgt een ticket voor een reservering op een specifieke Thalys.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:51 schreef polariteit het volgende:
Ah kijk, toch eens naar kijken dan als ik weer eens met KLM ga, dan is het de moeite
Moet je dan met een specifieke trein reizen of kan je elke willekeurige
trein pakken tussen Antwerpen en schiphol?
Mooi toch. 👍quote:Op zondag 31 maart 2019 22:17 schreef Yreal het volgende:
Van het weekend flybe gevlogen, maar wat een drama maken die van handbagage maat. Heen ook al zeker het halve vliegtuig bij laten betalen, en daardoor ook nog vertraging...
Nu Op de terugweg toevallig weer een aantal van dezelfde mensen op de vlucht, die weer hebben moeten betalen.
Echt de schuur in budapest is er niks bij hoor.
Met de opmerking dat je bij een AIR Rail ticket ook de trein ervoor of de trein erna mag nemen, zonder garantie op een zitplaats. Dit moet je bij het instappen wel bij de conducteur vragen en als het te vol is kan deze de toegang weigeren. (Maar dit laatste is mij bij de inmiddels 23 uitgevoerde vertrekken vanuit Antwerpen nog nooit geweigerd, al heb ik niet in alle gevallen een trein eerder genomen, ik ben niet altijd op tijd klaar).quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je krijgt een ticket voor een reservering op een specifieke Thalys.
Hou er overigens wel rekening mee dat je heen niet online kan inchecken en dat dit pas kan op Schiphol, als dan ongeveer het hele vliegtuig voor je dat al heeft gedaan dan zijn er bijzonder weinig plaatsen over.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 10:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ah, is dat zo? Ik dacht dat je de bagage daar ook al moest laten labelen ofzo. Dat biedt perspectieven
Goed om te weten! In dit geval gaat het om iemand die alleen reist naar alle waarschijnlijkheid, dus niet zo´n heel groot probleem.quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hou er overigens wel rekening mee dat je heen niet online kan inchecken en dat dit pas kan op Schiphol, als dan ongeveer het hele vliegtuig voor je dat al heeft gedaan dan zijn er bijzonder weinig plaatsen over.
Voor mij geen probleem want ik kan kosteloos vooraf elke stoel selecteren, maar ik zie genoeg 'stelletjes' die dan gescheiden zijn en bij de gate dan proberen om toch nog bij elkaar te kunnen zitten.
Ditzelfde probleem geldt om één of andere vage IT gerelateerde reden (lees er zit een treinsegement als laatste onderdeel van de vluchten aan vast die dit blokkeert) ook voor de terugweg, daar kan ik soms wel maar in 90% van de gevallen ook niet online inchecken en kan dat pas bij de incheckbalie, ook hier geldt dat als je niet 30 uur van tevoren maar dit 2 a 3 uur van tevoren doet het aantal plaatsen beperkt is...
Verschillen zijn miniem, allemaal veel te druk. Het kan wel veel uitmaken op welke tijd je waar bent.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:21 schreef J.Caesar het volgende:
Vlieg morgen vanaf FRA naar Shanghai.
Ben Senator, maar vlieg bijna nooit vanaf FRA.
Welke (Senator) lounge is aan te raden?
Ik vertrek van terminal 1.
quote:Op woensdag 3 april 2019 15:03 schreef XL het volgende:
[..]
Verschillen zijn miniem, allemaal veel te druk. Het kan wel veel uitmaken op welke tijd je waar bent.
ja aan de ene kant wel kut aan de andere kant ook wel fijn dat er eens een low-budget maatschappij is die die paupers met veel te grote (rol)koffers eens gewoon aanpakken...quote:Op zondag 31 maart 2019 22:17 schreef Yreal het volgende:
Van het weekend flybe gevlogen, maar wat een drama maken die van handbagage maat. Heen ook al zeker het halve vliegtuig bij laten betalen, en daardoor ook nog vertraging...
Nu Op de terugweg toevallig weer een aantal van dezelfde mensen op de vlucht, die weer hebben moeten betalen.
Echt de schuur in budapest is er niks bij hoor.
Vanaf 20:00 wordt het doorgaans snel rustiger in non schengen, omdat de duitse commuter vluchten snel minder worden. Vraag het beste bij checkin, die kunnen beide lounges bellen als ze het niet weten.quote:
Met esta hoef je niks te doen bij inchecken, volgens mij meer 'n reminder dat je dat moet regelen, kijken ze op je paspoortnummer na. Ruimbagage geef je af bij incheckbalie ja.quote:Op woensdag 3 april 2019 21:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
binnenkort vlieg ik met Delta airlines vanaf BRU naar JFK
Ik wil online inchecken maar hoe doe ik dat met die esta? (heb er al 1) ?
En hoe check ik me ruimbagage in? gewoon via de incheckbalie?
bedankt voor je antwoordquote:Op woensdag 3 april 2019 22:42 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Met esta hoef je niks te doen bij inchecken, volgens mij meer 'n reminder dat je dat moet regelen, kijken ze op je paspoortnummer na. Ruimbagage geef je af bij incheckbalie ja.
Thanks! Ik ben sowieso niet handig bezig. Vergeten om FF toe te voegen aan check-in, dus geen boarding pass met Senator status.quote:Op woensdag 3 april 2019 19:49 schreef XL het volgende:
[..]
Vanaf 20:00 wordt het doorgaans snel rustiger in non schengen, omdat de duitse commuter vluchten snel minder worden. Vraag het beste bij checkin, die kunnen beide lounges bellen als ze het niet weten.
Miles and more app, dan kun je een digitale kaart aan je apple wallet toevoegen. Bij Android kan zoiets vast ook, maar als Senator lijkt apple wel verplichtquote:Op donderdag 4 april 2019 06:58 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Thanks! Ik ben sowieso niet handig bezig. Vergeten om FF toe te voegen aan check-in, dus geen boarding pass met Senator status.
Daarnaast de fysieke kaart niet bij me....
Alleen een foto, maar daar is de naam net niet duidelijk te lezen
Die heb ik inderdaad, maar crasht continu. Kijken of ik hem online aan de wallet krijg toegevoegd.quote:Op donderdag 4 april 2019 07:11 schreef XL het volgende:
[..]
Miles and more app, dan kun je een digitale kaart aan je apple wallet toevoegen. Bij Android kan zoiets vast ook, maar als Senator lijkt apple wel verplicht
Anders even updaten of opnieuw installeren. De app is eigenlijk stabielquote:Op donderdag 4 april 2019 07:20 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Die heb ik inderdaad, maar crasht continu. Kijken of ik hem online aan de wallet krijg toegevoegd.
Zonder iets was prio ook no problem. Lounge ook niet!quote:Op donderdag 4 april 2019 07:24 schreef XL het volgende:
[..]
Anders even updaten of opnieuw installeren. De app is eigenlijk stabiel
Artikel van een paar jaar geleden geeft aan dat de maatschappijen er verschillend mee omgaan: https://www.buzzfeed.com/(...)bring-a-selfie-stickquote:Op zaterdag 20 april 2019 15:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Mag je een selfie stick in je handbagage steken?
quote:Op zaterdag 20 april 2019 15:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Artikel van een paar jaar geleden geeft aan dat de maatschappijen er verschillend mee omgaan: https://www.buzzfeed.com/(...)bring-a-selfie-stick
Verder verdient een selfie-stick natuurlijk wel de allerkrachtigste sociale veroordeling.
Ik zou dit maar niet teveel proberen haha.quote:Op dinsdag 2 april 2019 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Metalen bestek (mes, vork, lepel) kan prima door security. Ik voelde me zo’n amateur toen de apperatuur afging en na lang zoeken uit een verborgen hoekje van mijn trolley een setje opdook. Geen idee wanneer en voor welk tripje ik die ooit heb ingepakt![]()
Naar het schijnt kom ik er vanaf mijn vakantiebestemming ook weer veilig thuis mee. Dan maar los aanbieden op de band, spaart iedereen werk.
quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:22 schreef polariteit het volgende:
Gelijk even inhaken op bovenstaande vraag: normaal is het eigen verantwoordelijkheid om op tijd op Schiphol te zijn. Ik neem aan dat dat met zo'n constructie vanaf Antwerpen niet opgaat maar dat het eigen verantwoordelijkheid is om in Antwerpen te komen? Dus grof gezegd, als er een treinstoring is is het niet jou probleem maar dat van KLM?
Oh dat zijn best bijzondere constructies dan?quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Inderdaad, antwerpen-amsterdam is onderdeel van je ticket. Dus bij blaadjes op de rails mag klm voor de oplossing zorgen.
Mijn mes is op Malta achtergebleven.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik zou dit maar niet teveel proberen haha.
Was ook vast niet op Schiphol? Een metalen mes of vork gaan de meesten echt niet zo leuk vinden lijkt mij hoor (mogelijke wapens).
Dan heb je echt een hele makkelijke beambte gehad zeg.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn mes is op Malta achtergebleven.
Waar het voor Schiphol bot genoeg was, vond men het op Malta scherp genoeg om een wapen te kunnen zijn. Ik had ze apart gelegd voor de check, het werd me vriendelijk medegedeeld en ik heb mijn mes dan ook meteen uitgezwaaid.
Vork en lepel liggen nu weer veilig in mijn besteklade.
Je boekt dit soort constructies zeer zeker via KLM. Ik doe dit regelmatig met vertrek Antwerpen, voor mij echt ideaal omdat een vestiging van mijn werkgever direct in de buurt van het station ligt.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:19 schreef bianconeri het volgende:
Oh dat zijn best bijzondere constructies dan?
Is dat echt iets wat je boekt via KLM dan?
Als je inderdaad een specifieke treinrit aangeboden krijgt via de aanbieding dan zal het inderdaad niet zo zeer iets van de klant zelf zijn.
Maar vaak kun je zelf nog selecteren welke treinrit je zou willen, als je wel enige vrijheid hebt voor de treinrit dan dekken de maatschappijen zich best wel in bij het geval van problemen.
Waarom, bedoel je?quote:Op donderdag 25 april 2019 20:35 schreef Chunees het volgende:
Waar schommelen de prijzen van vliegtickets?
Ik had vorige week een ticket van Wizz air op het oog die vorige week ¤40 kostte en nu opeens het dubbele
Oke interessante constructies.quote:Op donderdag 25 april 2019 20:33 schreef ozzietukker het volgende:
Je boekt dit soort constructies zeer zeker via KLM. Ik doe dit regelmatig met vertrek Antwerpen, voor mij echt ideaal omdat een vestiging van mijn werkgever direct in de buurt van het station ligt.
Jij vliegt zeker nooit he?quote:Op donderdag 25 april 2019 20:35 schreef Chunees het volgende:
Waarom schommelen de prijzen van vliegtickets?
Ik had vorige week een ticket van Wizz air op het oog die vorige week ¤40 kostte en nu opeens het dubbele
Het is een vrij standaard constructie hoor. KLM biedt dat aan vanaf Antwerpen. Air France doet hetzelfde vanaf Brussel naar Parijs. Meestal is Antwerpen-Schiphol-X een stuk goedkoper dan alleen Schiphol-X. Heel handig voor mensen die daar in de buurt wonen (of voor mensen die heel goedkoop weg willen)quote:Op donderdag 25 april 2019 22:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oke interessante constructies.
Ik zit totaal niet in de buurt van Thalys dus heb er sowieso niets mee te maken dus kijk er ook niet naar. Boek ook altijd de vlucht apart.
Maar als de prijzen gewoon fatsoenlijk zijn en je hebt dan mooi die Thalys reis daar nog voor bij.
Onverwachtse problemen zijn gedekt bij de reis dan is dat echt dikke prima.
Dat heb ik niet bij problemen met OV (nooit echt gehad, 1x met een aanrijding met persoon waardoor alle verbindingen naar Schiphol problemen hadden).
Goedkoop weg geldt vooral voor verre vluchten, zoals naar de VS of Azie. Wanneer je binnen Europa blijft is het vaak niet veel goedkoper, zeker niet als de reis naar Antwerpen of Brussel erbij moet vanuit Nederland.quote:Op donderdag 25 april 2019 22:08 schreef miro86 het volgende:
Het is een vrij standaard constructie hoor. KLM biedt dat aan vanaf Antwerpen. Air France doet hetzelfde vanaf Brussel naar Parijs. Meestal is Antwerpen-Schiphol-X een stuk goedkoper dan alleen Schiphol-X. Heel handig voor mensen die daar in de buurt wonen (of voor mensen die heel goedkoop weg willen)
KLM vliegen is zelden de goedkopere optie binnen Europa.quote:Op vrijdag 26 april 2019 20:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Goedkoop weg geldt vooral voor verre vluchten, zoals naar de VS of Azie. Wanneer je binnen Europa blijft is het vaak niet veel goedkoper, zeker niet als de reis naar Antwerpen of Brussel erbij moet vanuit Nederland.
Wat ook mooi is, het levert ook nog eens extra XP punten (10 voor een retourvlucht) en ook tiental miles op voor Flying Blue, al heb ik die extra XP punten eigenlijk helemaal niet meer nodig, tegenwoordig haal ik met gemak 500 XP per jaar, maar voorheen kon ik ze goed gebruiken bij dit soort constructies.
KLM is absoluut niet de goedkoopste, maar als het mis gaat dan kan je wel op ze rekenen, iets wat je van de budget airliners niet kan zeggen.quote:Op zaterdag 27 april 2019 01:23 schreef bianconeri het volgende:
KLM vliegen is zelden de goedkopere optie binnen Europa.
En een koppeling met Thalys is sowieso voor niet veel handig.
KLM leuk om soms te kunnen, maar hun deals vind ik sowieso nooit echt wat.
Ligt er inderdaad aan waar je ze voor nodig hebt.quote:Op zaterdag 27 april 2019 19:24 schreef ozzietukker het volgende:
KLM is absoluut niet de goedkoopste, maar als het mis gaat dan kan je wel op ze rekenen, iets wat je van de budget airliners niet kan zeggen.
En aangezien ik veelal voor werk reis is het ook belangrijk dat ik daadwerkelijk op mijn bestemming kom, KLM boekt ook over op andere maatschappijen iets wat budgetmaatschappijen niet doen.
Voor vakantie trips zijn budgetmaatschappijen prima, maar als je naar bestemmingen moet waar budgetmaatschappijen maximaal 1 x per dag of zelfs niet dagelijks op vliegen is het voor mij eigenlijk te risicovol...
Bij beide kom je wel aan je miles, dat zal geen probleem zijn. Enige wat je moet checken is of er aan het eind geen extra boekings- of betaalkosten nog bijkomen bij Kilroy.quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:05 schreef electronique het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een vlucht naar Zuid Korea. Boeken bij bv Kilroy is 710, direct bij Korean Airlines is 30 euro duurder. Wat zouden jullie doen? Kan ik wel flying blue Miles krijgen bij beide?
Nee korean air is uitzondering. Je moet daar lid zijn van hun speciale boekingsysteem oid en direct boeken (niet ff programma) anders kan je niets wijzigen. Super irritant. Alles moet dan via de externe partij wat vaak niet lukt. Heel raar ouderwets systeem hebben ze daar nog.quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij beide kom je wel aan je miles, dat zal geen probleem zijn. Enige wat je moet checken is of er aan het eind geen extra boekings- of betaalkosten nog bijkomen bij Kilroy.
Als je je reserveringsbevestiging hebt, dan kan je met de boekingscode op de site van Koreanen hetzelfde doen als dat je het daar rechtstreeks zou hebben geboekt (stoel reserveren, bagage bijboeken etc.)
China Eastern, vaak vanuit DE wel minder goed eten (vanuit china ok). Echte service kennen chinezen ook niet. Maar wel prima reversed herringbone seat. Stap omhoog tov LH businessquote:Op dinsdag 30 april 2019 18:53 schreef J.Caesar het volgende:
Denk dat ik beter hier de vraag kan stellen.
Normaal vlieg ik altijd star alliance (Senator status) en BC Lufthansa.
Nu dag en tijd volledig vol bij Lufthansa en alleen nog premium economy.
Enige alternatief is China Eastern BC.
Welke zouden jullie kiezen?
Geboektquote:Op dinsdag 30 april 2019 18:59 schreef XL het volgende:
[..]
China Eastern, vaak vanuit DE wel minder goed eten (vanuit china ok). Echte service kennen chinezen ook niet. Maar wel prima reversed herringbone seat. Stap omhoog tov LH business
Kun je dat niet bij KLM plaatsen. Beetje bijvangst heb je altijd...quote:Op dinsdag 30 april 2019 19:42 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Geboekt
Jammer van de miles, maar het is niet anders.
Ik vlieg eigenlijk nooit met Skyteam...quote:Op dinsdag 30 april 2019 23:26 schreef XL het volgende:
[..]
Kun je dat niet bij KLM plaatsen. Beetje bijvangst heb je altijd...
Ik ben er sinds 7 april inmiddels 3 x geweest, 2 x met vrienden van Turkish en gisteren met KLM. Tot mijn verbazing liep het eigenlijk beter dan op Attaturk.quote:Op woensdag 1 mei 2019 17:14 schreef DonVincenzo het volgende:
Heeft iemand al ervaring met het nieuwe vliegveld van Istanbul? Loopt het daar een beetje soepel? Geen kinderziektes?
Ik heb er volgende week een overstap. Geen hele krappe overstap, maar toch... zou best fijn zijn als de bagage netjes meekomt en zo.
Alleen de afstand naar de stad duurt wat langer, en is vooral wat duurder, althans, ik was gewend aan 2 haltes metro voor 2,60 Lira die elke 6 minuten gaat en nu is dat opeens 18 lira, gaat om de 20 minuten en doet er 35 minuten over en is een bus... (En aangezien ik wel in de buurt van Attaturk moet zijn moet ik nog steeds naar dezelfde locatie).quote:Op woensdag 1 mei 2019 20:41 schreef DonVincenzo het volgende:
Uitgebreide en snelle reactie, dank je wel!
Klinkt (gematigd) positief, ben benieuwd.
Ik heb er alleen een transfer. Op de heenweg 1,5 uur en op de terugweg 4 uur. Op de terugweg is wat eten en drinken dus wel fijn, maar de tijd is te kort om de stad in te gaan. Op de heenweg gaat het er vooral om dat alle procedures soepel verlopen en de baggage het ook haalt.quote:Op donderdag 2 mei 2019 20:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Alleen de afstand naar de stad duurt wat langer, en is vooral wat duurder, althans, ik was gewend aan 2 haltes metro voor 2,60 Lira die elke 6 minuten gaat en nu is dat opeens 18 lira, gaat om de 20 minuten en doet er 35 minuten over en is een bus... (En aangezien ik wel in de buurt van Attaturk moet zijn moet ik nog steeds naar dezelfde locatie).
Daarnaast zal in de terminal nog wel wat winkeltjes komen, ik heb niet het idee dat er veel plekken zijn waar je wat eten en drinken kunt kopen of dat gebeurd in snelle opgezette stands. (Maar daar heb ik weer geen last van want ik zit in de lounge en die is van Turkish fantastisch en van de IGA zelf ook eigenlijk wel prima). Flesje water gaat uit de lounge gewoon mee aan boord. (Of dat officieel eigenlijk mag geen idee, maar dat doe ik al jaren en men zegt er nooit wat van).
Zuid/Amerika is een erg breed begrip. Voor sommige bestemmingen is 6-700 erg goed. Voor andere kun je ook betere prijzen vinden.quote:Op zondag 5 mei 2019 17:35 schreef Aiciu het volgende:
Hoever vantevoren is het raadzaam om te boeken naar Zuid-Amerika?
Zijn tarieven van ¤600-700 gangbare prijzen?
In dit geval Ecuador of Colombia afhankelijk van wanneer ik wil gaan.quote:Op zondag 5 mei 2019 18:15 schreef miro86 het volgende:
[..]
Zuid/Amerika is een erg breed begrip. Voor sommige bestemmingen is 6-700 erg goed. Voor andere kun je ook betere prijzen vinden.
Colombia zou iets goedkoper kunnen (5-600). Voor Ecuador is dit prima.quote:Op zondag 5 mei 2019 19:56 schreef Aiciu het volgende:
[..]
In dit geval Ecuador of Colombia afhankelijk van wanneer ik wil gaan.
Maar Colombia is het gehele jaar wel goed te doen volgens mij.quote:Op zondag 5 mei 2019 21:16 schreef miro86 het volgende:
[..]
Colombia zou iets goedkoper kunnen (5-600). Voor Ecuador is dit prima.
Zoals altijd met tickets moet je boeken wanneer jij de prijs correct en aanvaardbaar vindt. Daarna niet meer kijken.quote:Op maandag 6 mei 2019 17:03 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Maar Colombia is het gehele jaar wel goed te doen volgens mij.
Ecuador heeft een nat seizoen vanaf december, vandaar ook dat ik benieuwd ben of ik moet wachten met boeken tot een paar weken van tevoren.
Zoals ik de website van Emirates lees is voor de eerste 2 uur na het inloggen (tot maximaal 20 MB) gratis.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 10:13 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand of je nog steeds WiFi aan boord van de Emirates A380 kunt kopen? En zo ja, wat zijn daar de kosten van? Op internet staan namelijk veel verschillende dingen.
Thnx! Ik ben inmiddels Skywards lid. Hoe moet je die bundel eigenlijk kopen? Via een Mastercard?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 20:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Zoals ik de website van Emirates lees is voor de eerste 2 uur na het inloggen (tot maximaal 20 MB) gratis.
https://www.emirates.com/(...)inment/onboard-wifi/
Over kosten zegt insideflyer het volgende; Extra data kan gekocht worden in bundels van 150 MB of 500 MB. De prijs is afhankelijk van je status. Silver leden betalen 5 en respectievelijk 8 US dollar. Blue leden betalen 7 of 11 dollar en alle niet-Skywards leden – ook in First en Business Class – moeten 10 of 16 dollar afrekenen voor de extra data bundels. Het loont dus om van te voren lid te worden van Skywards!
https://insideflyer.nl/emirates-wijzigt-nogmaals-wifi-kosten/
Op zich wel logisch dat luchtvaartmaatschappijen geld rekenen, KLM doet nu een proef met gratis onbeperkt data, maar dan kan je geen foto's of plaatjes met whatsapp sturen. Het eventueel spelen van bijvoorbeeld Wordon of Wordfeud gaat bijzonder traag... Maar uiteindelijk zullen daar ook wel pakketten komen.
Bij Turkish Airlines was het eerst gratis voor iedereen, maar nu alleen nog voor Business Class, wat ik dan altijd wel kan waarderen, want de keren dat ik met Turkisch vlieg is dat Business Class, maar ook hier zie je een kentering dat er geld te verdienen valt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |