abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:05:37 #51
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99843068
Ok omdat ik het nu weer moet doen:

Stap 1: email claim naar FLYBE

als niet

Stap 2: email naar National Enforcement Body (NEB)

als niet

Stap 3: email naar EU vertegenwoordiger

als niet

Stap 4: email naar EU Commissie

als niet

Stap 5: emotionele email naar de media

als niet

Stap 6: email naar zo'n claim bureautje

als niet

Stap 7: sociale media campagne

als niet

Stap 8: opgeven

..en bij elke stap ATUC en FLYBE kopieeren en misschien 1 of 2 telefoontjes naar instanties.

Hoeft allemaal niet zo lang te duren. Het stappenplan is iig klaar. :)
reset
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:15:09 #52
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99843533
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 12:04 schreef jaco het volgende:
Dat is nuttige informatie ! Het Europese parlement heeft zich op de problemen rond vliegmaatschappijen gericht, maar het is vaak moeilijk om de juiste ingang te vinden om van hun mogelijkheden gebruik te maken.
Je hebt er soms een rechtencursus/studie voor nodig!
reset
pi_99886187
Zo, the saga continues... Eens kijken wat ik hier weer voor een onzinbrief op terugkrijg.

Het blijft prachtig weekendvermaak, dus ik hoop dat ze nog even niet betalen.

Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_99886970
als je echt over de top wil-tip: kopieer investor relations en de marketing/PR afdeling van de betrokken luchtvaartmaatschappijen in. Die hebben hebben meer belang bij het vermijden van 'bad press'.

Het is wel geen luchtvaartmij, maar het bewoog Reliance Communications wel om uiteindelijk aan mijn Indiase telecom verzoek tegemoet te komen :) - na bijna vier maanden :'(
  maandag 25 juli 2011 @ 22:42:13 #55
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99940331
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
als je echt over de top wil-tip: kopieer investor relations en de marketing/PR afdeling van de betrokken luchtvaartmaatschappijen in. Die hebben hebben meer belang bij het vermijden van 'bad press'.

Het is wel geen luchtvaartmij, maar het bewoog Reliance Communications wel om uiteindelijk aan mijn Indiase telecom verzoek tegemoet te komen :) - na bijna vier maanden :'(
Goede tip! Die kunnen ook wel gekopieerd worden in die emails. Hoe meer hoe beter. :)
reset
pi_99952919
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Goede tip! Die kunnen ook wel gekopieerd worden in die emails. Hoe meer hoe beter. :)
Ik denk dat dit ook verkeerd kan uitpakken. De klachtenmedewerker met wie je communiceert voelt zich op de vingers gekeken en kan zich tegen jou keren. Of je wordt als 'difficult case' bestempeld en een veel strengere afdelingschef gaat het behandelen.

Een klachtenmedewerker heeft een script voor afhandeling van de klacht en een bepaald mandaat om tot vergoeding over te gaan. Ik zou eerst via de reguliere procedure te proberen hoe ver je met die medewerker kunt komen. Kijk nou eens naar die brief aan LOT. Gewoon de feiten en de context op een professionele manier verwoord aan de juiste persoon.

Escaleren kan altijd nog.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 12:45:45 #57
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99956755
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 10:42 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik denk dat dit ook verkeerd kan uitpakken. De klachtenmedewerker met wie je communiceert voelt zich op de vingers gekeken en kan zich tegen jou keren. Of je wordt als 'difficult case' bestempeld en een veel strengere afdelingschef gaat het behandelen.

Een klachtenmedewerker heeft een script voor afhandeling van de klacht en een bepaald mandaat om tot vergoeding over te gaan. Ik zou eerst via de reguliere procedure te proberen hoe ver je met die medewerker kunt komen. Kijk nou eens naar die brief aan LOT. Gewoon de feiten en de context op een professionele manier verwoord aan de juiste persoon.

Escaleren kan altijd nog.
Eerst op de normale manier proberen idd. Vanaf stap 2 mogen de investeerders meekijken.

(Strenge) afdelingschef heb ik het liefst vanaf het begin bij het process. Het is mijn recht dus hoe sneller de hulp hoe beter. Tegen mij keren is tegen Europese wetten keren. 'Difficult case' zijn is alleen maar goed.

Als ze veel tijd en geld aan me willen verspillen: prima.

Wees maar niet bang dat ik ga schelden of met een vinger ga wijzen oid. Ik blijf vriendelijk, maar Ik gooi het wel vol met dure rechtenwoorden. :P
reset
pi_100232208
voor wat waard is: http://www.nu.nl/geldzake(...)imen-vertraging.html

quote:
DEN HAAG - De Consumentenbond slaat de handen ineen met EU-claim, het bedrijf dat consumenten tegen vergoeding helpt om geld terug te krijgen wanneer hun vlucht langdurig is vertraagd of geannuleerd. Dat maakte de Consumentenbond dinsdag bekend.

De bond krijgt veel klachten van mensen over de procedures die het mogelijk maken geld terug te krijgen. ''Mensen vinden het moeilijk.'' Bij het schrappen van een vlucht of bij vertraging langer dan 3 uur hebben passagiers recht op compensatie, tenzij sprake is van overmacht.

Via een site kunnen mensen checken of ze in aanmerking komen voor geld. Als dat zo is, moeten ze alsnog aankloppen bij de Geschillencommissie Luchtvaart, de rechtsbijstandverzekering of EU-claim. Volgens de bond is de regeling nu vooral een papieren recht.

Vergoedingen kunnen afhankelijk van de afstand van de vlucht oplopen tot 600 euro per reis. EU-claim krijgt bij succes ruim een kwart van die vergoeding en 25 euro administratiekosten.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:25:13 #59
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_100242432
Die EU claim vind ik wel interessant.

Ik vlieg op zeer korte termijn naar Saigon via Canton. Nou heeft mijn vliegtuigmaatschappij (China Southern) het stukje Canton-Saigon omgeboekt waardoor ik zo'n negen uur vertraging oploopt. :( Ze hebben geen reden opgegeven, maar ik ben nu wel van te voren ingelicht.

Heeft het veel zin om bij de incheckbalie hierover te zeuren en schadevergoeding te eisen? Of kan ik beter via boze brief/ de www.refunddesk.nl/ EU-Claim proberen?

Ik vroeg me ook af of de schadevergoeding telt voor de hele reis of vanaf Canton?

[ Bericht 2% gewijzigd door Zihuatanejo op 02-08-2011 19:36:44 ]
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_100242788
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:25 schreef Zihuatanejo het volgende:
Die EU claim vind ik wel interessant.

Ik vlieg op zeer korte termijn naar Saigon via Canton. Nou heeft mijn vliegtuigmaatschappij (China Southern) het stukje Canton-Saigon omgeboekt waardoor ik zo'n negen uur vertraging oploopt. :( Ze hebben geen reden opgegeven, maar ik ben nu wel van te voren ingelicht.

Heeft het veel zin om bij de incheckbalie hierover te zeuren en schadevergoeding te eisen? Of kan ik beter via boze brief/ de www.refunddesk.nl/ EU-Claim proberen?
Als je uiterlijk 14 of meer dagen voor vertrek een schemawijziging hebt doorgekregen dan had je 2 opties:
1) deze accepteren
2) de airline bellen of er een andere vlucht mogelijk was, zo nee, alsnog optie 1
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 19:52:33 #61
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100243262
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:25 schreef Zihuatanejo het volgende:
Die EU claim vind ik wel interessant.

Ik vlieg op zeer korte termijn naar Saigon via Canton.

Ik vroeg me ook af of de schadevergoeding telt voor de hele reis of vanaf Canton?
Volgens mij kan het alleen als de vlucht begint of eindigt in de EU.
reset
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:14:43 #62
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_100244140
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 19:37 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Als je uiterlijk 14 of meer dagen voor vertrek een schemawijziging hebt doorgekregen dan had je 2 opties:
1) deze accepteren
2) de airline bellen of er een andere vlucht mogelijk was, zo nee, alsnog optie 1
Dat wist ik niet. Is dat wettelijk geregeld of standaard procedure van veel vliegtuigmaatschappijen? Jammer....

Bedankt nog.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_100244375
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:14 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Is dat wettelijk geregeld of standaard procedure van veel vliegtuigmaatschappijen? Jammer....

Bedankt nog.
Staat in de EC regulation (DBC - Denied Boarding Compensation)

Denied Boarding or Flight Cancellation
When denied boarding for example as a result of an overbooked flight) or a flight cancellation, air passengers may be entitled to compensation and/or assistance from the operating airline. Compensation can be claimed, unless a cancellation was informed 14 days before the flight or rerouting (arrival close to original travel times), or in case of extraordinary circumstances other than ruled under the Court of Justice in the case of Wallentin-Hermann (Dec 2008).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:30:32 #64
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_100244856
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 20:19 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Staat in de EC regulation (DBC - Denied Boarding Compensation)

Denied Boarding or Flight Cancellation
When denied boarding for example as a result of an overbooked flight) or a flight cancellation, air passengers may be entitled to compensation and/or assistance from the operating airline. Compensation can be claimed, unless a cancellation was informed 14 days before the flight or rerouting (arrival close to original travel times), or in case of extraordinary circumstances other than ruled under the Court of Justice in the case of Wallentin-Hermann (Dec 2008).
Ik heb nog eens gekeken; ik heb pas zeer recent de wijzinging gekregen - net geen 14 dagen. Dus de regeling is bij mij niet van toepassing?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_100323348
Ik ben twee weken naar de VS geweest. Op de terugweg ben ik "wat" later dan verwacht op Schiphol aangekomen. Ik zou eigenlijk met United AIrlines vliegen, maar door een vertraging op de eerste vlucht moest ik met Lufthansa vliegen. United Airlines is geen EU-luchtvaartmaatschappij, maar de eindbestemming van mijn reis was wel een land binnen de EU.

Heb ik wel of geen recht op een vergoeding? De calculator van euclaim zegt van niet: "Uit analyse van de officiële aankomst- en vertrektijden van uw vluchtschema blijkt dat u waarschijnlijk geen recht heeft op compensatie." Zal ik het anders gewoon voorleggen aan mijn Rechtsbijstandverzekering?

Oorspronkelijke reis:
1
2
3
Vlucht    Van    Naar    Vertrek        Aankomst
UA942    LAX    ORD    25-07 11:09    25-07 17:10
UA908    ORD    AMS    25-07 18:24    26-07 09:25

Daadwerkelijke reis:
1
2
3
Vlucht    Van    Naar    Vertrek        Aankomst
LH457    LAX    FRA    25-07 14:55    26-07 10:35
LH992    FRA    AMS    25-07 13:10    26-07 14:15

By the way, ik kreeg geen voucher oid aangeboden voor eten&drinken ondanks dat ik ruim 3 uur langer op LAX moest blijven. :r

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
pi_100324224
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:20 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ben twee weken naar de VS geweest. Op de terugweg ben ik "wat" later dan verwacht op Schiphol aangekomen. Ik zou eigenlijk met United AIrlines vliegen, maar door een vertraging op de eerste vlucht moest ik met Lufthansa vliegen. United Airlines is geen EU-luchtvaartmaatschappij, maar de eindbestemming van mijn reis was wel een land binnen de EU.
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Je zegt dat je eerste vlucht vertraging had, maar de daadwerkelijke reis toont een andere vlucht.

Of is er nog sprake van een allereerste vlucht naar LAX toe? In dat geval wordt claimen binnen de EU lastig, aangezien die vertraging buiten de EU plaatsvondt.
pi_100324437
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:41 schreef jaco het volgende:

[..]

Je vraag is niet helemaal duidelijk. Je zegt dat je eerste vlucht vertraging had, maar de daadwerkelijke reis toont een andere vlucht.

Of is er nog sprake van een allereerste vlucht naar LAX toe? In dat geval wordt claimen binnen de EU lastig, aangezien die vertraging buiten de EU plaatsvondt.
Mijn oorspronkelijke vlucht was LAX-ORD-AMS met United Airlines. De vlucht vanuit LAX naar ORD liep vertraging op waardoor ik de aansluitende vlucht naar AMS zou missen. Hierop is mijn vlucht omgeboekt naar LAX-FRA-AMS.

Ik hoop dat dit duidelijker is.

/edit: voor wat het waard is, het ticket (LAX-ORD-AMS) heb ik bij een Nederlandse reisorganisatie gekocht (onderdeel van een fly&drive-vakantie).
pi_100325435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:46 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Mijn oorspronkelijke vlucht was LAX-ORD-AMS met United Airlines. De vlucht vanuit LAX naar ORD liep vertraging op waardoor ik de aansluitende vlucht naar AMS zou missen. Hierop is mijn vlucht omgeboekt naar LAX-FRA-AMS.
Helder. Ik vermoed dat de EU regeling niet van toepassing is, omdat de oorspronkelijke maatschappij (United) zijn hoofdvestiging niet in de EU heeft. (zie http://www.anwb.nl/rechts(...)reis/Vertraging.html )

Als ik nog een persoonlijke opmerking kan maken: Je bent uiteindelijk 5 uur later aangekomen op een long haul flight. Er zijn veel vertragingen en cancellations in het vliegverkeer. Dit voorbeeld valt nogal mee. Ik vermoed dat je geen direkte financiele schade hebt opgelopen of moest je bijbetalen voor parkeren oid? Het is goed om je rechten te verdedigen, maar er zijn ook grensgevallen en in dit geval zou ik het zelf verder laten zitten.
pi_100325915
Ok, ik kan me dus niet beroepen op deze regeling. Jammer, want ik vond het personeel van United niet vriendelijk (zie ook Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #9).

Dat ik 5 uur later dan gepland ben aangekomen vind ik niet eens erg, maar het feit dat het personeel mij helemaal niets heeft aangeboden om die extra 3 uurtjes door te komen (kopje koffie, internettoegang etc) vind ik gewoon zó slecht. Ik heb waarschijnlijk omgerekend ¤ 15 extra uitgegeven aan internettoegang, eten en drinken; valt allemaal reuze mee dus.

Wat ik écht jammer vond, is dat ik geen gebruik kon maken van mijn Economy Plus seat (waarvan ik de kosten nog moet terugvorderen!), want Lufthansa biedt duidelijk minder beenruimte.

Maar goed, het wordt dus gewoon een klacht richting United AIrlines. Het gaat mij niet zozeer om het geld (zou wel mooi meegenomen zijn), ik had al genoegen genomen met "sorry" van het personeel. :{ Dat laatste is voer voor het andere topic.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 20:39:34 #70
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100326528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Helder. Ik vermoed dat de EU regeling niet van toepassing is, omdat de oorspronkelijke maatschappij (United) zijn hoofdvestiging niet in de EU heeft. (zie http://www.anwb.nl/rechts(...)reis/Vertraging.html )

Volgens mij maakt het niet uit waar het hoofdkantoor zit. Als de vlucht maar begint of eindigt in de EU kan je claimen toch? Lees anders de regels in de (meerdere) links van dit topic door. Dat is een potentiele 600 euro wel waard toch?

Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zijn voor het grootste deel erg bagger idd. :{

Ik ben trouwens nog niet eens begonnen met de FLYBE claim.. :@
reset
pi_100331232
Nog een reden om compensatie te eisen: het refund-formulier op united.com werkt niet in Chrome Browser. }:|
pi_100331645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 20:39 schreef Individual het volgende:

[..]

Volgens mij maakt het niet uit waar het hoofdkantoor zit. Als de vlucht maar begint of eindigt in de EU kan je claimen toch? Lees anders de regels in de (meerdere) links van dit topic door. Dat is een potentiele 600 euro wel waard toch?

Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zijn voor het grootste deel erg bagger idd. :{

Ik ben trouwens nog niet eens begonnen met de FLYBE claim.. :@
Nee hoor, de regeling geldt voor elke vlucht van/naar de EU, ongeacht met welke maatschappij.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_100334218
Ik denk dat ik gewoon ga informeren bij de rechtsbijstandverzekering.
pi_100338083
Wij zijn op het moment ook bezig met een claim tegen Amsterdam Airlines. Veel mensen waren daar ook niet op de hoogte van deze EU-regeling en wij hebben deze mensen daar ook op geattendeerd.

We hebben het officiële EU-klachtenformulier (http://ec.europa.eu/trans(...)mplaints_form_nl.pdf) ingevuld en aangetekend verstuurd naar het hoofdkantoor van Amsterdam Airlines. (Voor dat formuliertje vragen ze bij sommige websites meer dan tien euro :'))

We hebben deze week een bevestiging van ontvangst gekregen en Amsterdam Airlines gaat het probleem bekijken en binnen het in hun algemene voorwaarden gestelde termijn beantwoorden. Binnen 6 weken staat in dat formuliertje zelf en dat is natuurlijk meer dan redelijk. Als ze binnen die tijd niet antwoorden dan gaan we maar naar de EU instantie(s) :).
pi_100342877
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:22 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Wij zijn op het moment ook bezig met een claim tegen Amsterdam Airlines. Veel mensen waren daar ook niet op de hoogte van deze EU-regeling en wij hebben deze mensen daar ook op geattendeerd.

We hebben het officiële EU-klachtenformulier (http://ec.europa.eu/trans(...)mplaints_form_nl.pdf) ingevuld en aangetekend verstuurd naar het hoofdkantoor van Amsterdam Airlines. (Voor dat formuliertje vragen ze bij sommige websites meer dan tien euro :'))

We hebben deze week een bevestiging van ontvangst gekregen en Amsterdam Airlines gaat het probleem bekijken en binnen het in hun algemene voorwaarden gestelde termijn beantwoorden. Binnen 6 weken staat in dat formuliertje zelf en dat is natuurlijk meer dan redelijk. Als ze binnen die tijd niet antwoorden dan gaan we maar naar de EU instantie(s) :).
Ik heb even in mijn glazen bol gekeken en het blijkt dat jij een brief terug krijgt waarin staat dat het om uitzonderlijke omstandigheden gaat waardoor je niet voor compensatie in aanmerking komt. Wedden?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')