abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juni 2011 @ 06:49:56 #101
154052 RobertVH
I am your father
pi_98637661
# Maatschappij
Air Astana
# Traject
Aktobe - Astana
# Vertraging
0,0
# Vriendelijk personeel
o.k. niks bijzonders
# Eten
Volledige warme maaltijd met snack, dat was een leuke meevaller. ik had op niks gerekend, vanwege de geringe afstand
# Entertainment
Ipod, nu en dan het uitzicht over Kazachstan tussen de wolken
# Algehele indruk
Fokker F50 O+
# Eventueel informatie over de luchthavens
Aktobe vliegveld is klein maar alles is nieuw, erg weinig stoelen voor de gate, maar er is maar 1 vlucht per 2 uur volgens mij en de vliegtuigen zijn van het kleinere formaat, dus niet zo'n heel groot probleem.

Astana; Met een binnenlandse vlucht sta je binnen 10 minuten buiten het terminal met je bagage.
pi_98637924
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:49 schreef Individual het volgende:

[..]

Omdat de veilings/smeergelden nu al binnen zijn. Wat een onzin.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 23:07 schreef Melochan het volgende:

[..]

_O- Wat een bla, die lijst. :')
"Voted by over 18.8 million airline passengers from 100 different nationalities"

Bepaal voor jezelf of het geloofwaardig is of niet.
pi_98639095
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 08:26 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

[..]

"Voted by over 18.8 million airline passengers from 100 different nationalities"

Bepaal voor jezelf of het geloofwaardig is of niet.
Ik heb zelf een keer meegedaan aan dit onderzoek. Dat interview zat op zich goed in elkaar. Ik kreeg zelfs nog een retourenveloppe mee voor de vlucht die ik zou gaan maken. Toch heb ik allerlei vraagtekens bij de uitkomst van het onderzoek.

Als je zo'n brede groep reizigers interviewt, dan zijn er maar heel weinig reizigers die een fors aantal maatschappijen en luchthavens kunnen vergelijken. Op Schiphol gaan de meeste reizigers met KLM, Easyjet of Transavia naar London, Parijs, Alicante, Faro, etcetera. Dan komen KLM en Schiphol al gauw als winnaar uit de bus.

Zo'n onderzoek is nooit een wedstrijd tussen bijv. Easyjet en Qatar Airlines, terwijl de uitkomst zo wel wordt gepresenteerd. Je ziet dat nog sterker bij Best Regional Airline: Dragonair. Hoeveel geinterviewden kunnen nou Dragonair met Transavia en SouthWest Airlines vergelijken ? 0,00001 % ? De uitkomst is daarmee afhankelijk van hoeveel reizigers je op welke lokatie interviewt.

Verder allerlei vraagtekens zoals: wat is eigenlijk het verschil tussen de beste maatschappij en de maatschappij met de hoogste 'excellence in service' ?
pi_98639484
Eens, dit soort onderzoeken zijn grotendeels onzin. Iedereen kent alleen de lokale maatschappijen, weinigen kunnen alles vergelijken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_98700173
Heeft iemand ervaring met Kingfisher Airlines?
pi_98720235
# Maatschappij
Malaysie Airlines
# Traject
Amsterdam - Kuala Lumpur - Jakarta
Denpasar - Kuala Lumpur - Amsterdam
# Vertraging
terug 1 uur
# Vriendelijk personeel
heel correct en altijd glimlachend. Op de terugweg waren ze overigens veel minder 'zichtbaar' dan heen.
# Eten
zowel heen als terug meer dan waar ik behoefte aan heb in een vliegtuig. Die geur van kunstmatig brood en ander spul zorgt er bij mij altijd voor dat mn eetlust als sneeuw voor de zon verdwijnt. Wel keuze tussen twee verschillende maaltijden bij ontbijt en diner, daarnaast voldoende eet- en drinkwerk tussendoor, prima!
# Entertainment
eigen scherm met voldoende films, series, games, enz. Niet het meest recente werk maar wel voldoende vermaak.
# Algehele indruk
zeer goed. Zowel heen als terug een plek met extra beenruimte gevraagd en gekregen, lekker languit zitten om op die manier wat te kunnen slapen, wat meestal niet echt lukt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 01:15:09 #107
301885 jenb2002
travel fan
pi_98749430
vlieg in okt met Lufthansa v.a Amsterdam via Frankfurt naar China, wat zijn hier de ervaringen mbt service, drank/maaltijd voorziening en entertainment? En hoe vol zitten deze vluchten (enige kans op upgrading)
alvast bedankt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 06:41:46 #108
269 vats
Live life to the max!
pi_98751868
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:15 schreef jenb2002 het volgende:
vlieg in okt met Lufthansa v.a Amsterdam via Frankfurt naar China, wat zijn hier de ervaringen mbt service, drank/maaltijd voorziening en entertainment? En hoe vol zitten deze vluchten (enige kans op upgrading)
alvast bedankt.
eten heel goed
drank, flesjes bier wat de top is
drukte.. moeilijk te zeggen
entertainment.. toen ik naar korea vloog met lufthansa geen, maar heb het niet gemist, gewoon wat te lezen en luisteren meenemen en de tijd vliegt!
pi_98775633
Het is alweer bijna een jaar geleden, maar ik vond het wel het vermelden waard:

Maatschappij
Transavia

Toestel
Boeing 737-800
Boeing 737-800

Traject
Rotterdam-Dalaman
Dalaman-Rotterdam (Uiteindelijk Dalaman-Schiphol geworden)

Vertraging
Heenreis: Geen
Terugreis: 11 uur!

Vriendelijk personeel
Cabinepersoneel was vriendelijk, het grondpersoneel bij de terugreis erg nalatig.

Eten
Op de terugreis een saucijzenbroodje genomen, dat erg droog was.

Entertainment
Kleine schermpjes die in het gangpad hangen, eigenlijk geen gebruik van gemaakt.

Algehele indruk
Terugreis zeer slecht. We zouden aanvankelijk op tijd vertrekken, en konden netjes op tijd gaan boarden. Eenmaal in het vliegtuig duurde het erg lang voordat we in beweging kwamen en werden de flaps constant in- en uitgeschoven. Na een klein stukje taxi'en werd het vliegtuig op een ander gedeelte van de taxibaan weer stilgezet en hebben we ongeveer 2 uur stilgestaan. Na deze twee uur kregen we te horen dat het vliegtuig defect was en we terug zouden keren naar de gate.

Terug aangekomen bij de gate moesten we in een klein gedeelte van de terminal blijven en werden we erg slecht op de hoogte gehouden. In dit gedeelte van de terminal was letterlijk nog geen flesje water te koop. Na hier 2,5 uur gezeten te hebben kwam er uiteindelijk iemand van Transavia ons halen en we zouden naar een hotel worden gebracht om wat te eten. Geheel onverwacht moesten we ook onze bagage weer ophalen en door de douane. Het eten wat we kregen aangeboden was erg slecht en erg weinig.

Hierna zijn we weer naar het vliegveld van Dalaman gebracht om opnieuw in te checken. Uiteindelijk konden we rond 22:00 het vliegtuig in om naar Rotterdam te vliegen. Halverwege de vlucht werd medegedeeld dat er niet meer op Rotterdam geland kon worden (had ik al wel verwacht) en dat we uit zouden wijken naar Schiphol en vanaf daar met bussen naar Rotterdam zouden worden gebracht.

We zijn om dit moment bezig de wettelijk ¤ 400,- per persoon te claimen, maar Transavia wil van niks weten. Ondertussen hebben we ARAG hiervoor ingeschakeld.
pi_98778320
quote:
We zijn om dit moment bezig de wettelijk ¤ 400,- per persoon te claimen, maar Transavia wil van niks weten.
Herkenbaar (niet met Transavia overigens).

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2011 18:38:38 ]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:34:44 #111
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_98781644
Maatschappij
KLM - Royal Dutch Airlines (KL / KLM)

Traject
Amsterdam - Bonaire (- Quito - Guayaquil)
KL753

Vertraging
Geen

Vriendelijk personeel
Het was prima, geen klachten, overigens heb ik niet veel met hen gecommuniceerd.

Eten
De pasta was te doen, tagliatelle met een sausje en salade. Het broodje ei of kaas of een combinatie van beide tijdens het ontbijt was niet te eten.

Entertainment
De McDonnell Douglas MD-11 die gebruikt wordt op deze vlucht (deze kist vliegt ook naar Canada) beschikt over persoonlijke TV's die te bedienen zijn met een afstandsbediening. Je kunt muziek luisteren, spelletjes spelen (zelfs 'multiplayer met een ander uit het vliegtuig), films kijken, series kijken, flight tracking, en wat niet... Ook kun je je credit card in de afstandsbediening steken, de achterkant van de afstandsbediening is namelijk een telefoon. Hiermee kun je bellen voor $5,90 voor 30 seconden, en SMS'en maar die prijs ben ik vergeten. Ook ligt er een Holland Herald (island edition) voor je klaar in de stoelzak voor je wat genoeg leesvoer biedt.

Algehele indruk
Het waren een goede vluchten. Ik ben 1,82m en kon mijn benen volledig strekken in Economy comfort (comfort biedt geen extra beenruimte vergeleken met de normale Economy class). Weliswaar lagen mijn benen deels onder de stoel voor me, maar het was prima te doen, niet krap of zo. De MD-11 is een fijn toestel om in te vliegen, je moet alleen niet lezen over de problemen mbt veiligheid in de MD-11 en gaan lezen hoeveel incidenten en ongelukken er recentelijk mee zijn gebeurd, als je vliegen al niet fijn vindt. :D KLM is hier niet mee betrokken, trouwens, zij vliegen de MD-11 al jarenlang zonder problemen.

Eventueel informatie over de luchthavens
Iedereen is wel bekend met Schiphol. De luchthaven van Bonaire is een klein maar fijn luchthaventje, er zijn alleen niet veel winkels. Wel is hij volledig roze (van buiten), het heet dan ook Bonaire Flamingo Airport. Ik heb daar geen last gehad van gezeik en alles liep vlot en vloeiend.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 19:54:35 #112
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98783080
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:15 schreef jenb2002 het volgende:
alvast bedankt.
De overstap op Frankfurt is in ieder geval een stuk slechter als op Munchen, die laatste luchthaven is gewoon gemaakt voor transfers.
Qua eigen entertainment heb je in de Airbus 380 en Airbus 340 toestellen een eigen scherm voor je, bij de 747 machines zijn ze bezig met de upgrade, maar enkele toestellen hebben nog overhead monitoren.
Denk overigens niet teveel van de eigen schermpjes, het aanbod is eigenlijk teleurstellend, slechts enkele films en series, niet te vergelijken met het Oryx van bijvoorbeeld Qatar.

Maaltijden zijn goed, speciale maaltijd nemen helpt, al zag de reguliere maaltijd er ook wel goed uit, drankkeuze is relatief beperkt, Aziatische airliners hebben vaak meer keus in frisdrank, maar goed, wie in Nederland of Duitsland drinkt er dan ook Ginger ale...

Voor een upgrade, Lufthanse heeft een no-upgrade policy, zeker niet on board, dit is uitdrukkelijk niet toegestaan, zeker niet voor economy class passagiers, vooraf bij de gate is bij een vol vliegtuig voor Lufthansa Card houders het al bijna onmogelijk om een upgrade te krijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_98783965
Waarom is Frankfurt niet fijn met overstappen? Ik heb over een tijdje 70 en op de terugweg 110 minuten overstaptijd. Gaat dat problemen opleveren?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 21:38:39 #114
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_98791019
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 20:07 schreef Sloggi het volgende:
Waarom is Frankfurt niet fijn met overstappen? Ik heb over een tijdje 70 en op de terugweg 110 minuten overstaptijd. Gaat dat problemen opleveren?
Mwah, niet echt problemen, alleen Munchen is gewoon een stuk relaxter, dat vliegveld is gewoon echt gemaakt voor overstappen, kom je vanaf een Schengen vlucht heb je geen veiligheidscontrole en ben je binnen 20 minuten na touchdown al bij de gate van de nieuwe vlucht, bij Niet-Schengen heb je een veiligheidscontrole die nagenoeg nooit druk is, en sta je binnen 25 minuten bij de nieuwe gate na touchdown.
Op Frankfurt gaat het allemaal net iets langzamer, en is dit vliegveld niet alleen gemaakt voor overstappers, maar is er steeds aanbouw geweest. Maar maak je geen zorgen, de overstaptijden moeten voldoende zijn.
(Al had ik met de aanbiedingen van Lufthansa voor de iets eerdere vlucht op de heenweg gekozen, kan je nog rustig wat eten op Frankfurt).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 21:48:24 #115
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_98791814
# Maatschappij
Transavia.com
#Toestel
Boeing 737-800
# Traject
Amsterdam - Puerto del Rosario (Fuerteventura)
# Vertraging
Geen vertraging
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten
Zoals bekend bij Transavia kan je eten en drinken kopen. Ik had thee en stroopwafels en mijn man had thee, cola en nootjes
# Entertainment
Film: Gullivers Travels met Jack Black. Wel vermakelijk :)
# Algehele indruk
Prima vlucht, kwamen op tijd aan op Fuerteventura. Weinig last van turbulentie.
Luchthaven van Fuerteventura is klein. Maar wel erg modern. Bagage kwam ook snel op de band en waren dus ook snel weg. Hotel waar we zaten lag op 20 minuten rijden van de luchthaven dus we zagen ook om de 5 minuten een vliegtuig redelijk laag overvliegen.

# Maatschappij
Transavia.com
#Toestel
Boeing 737-800
# Traject
Puerto del Rosario (Fuerteventura) - Amsterdam
# Vertraging
Geen vertraging, konden 10 minuten eerder vertrekken ware het niet dat het druk was op de route naar Amsterdam en we dus gewoon op schema vertrokken. Kwamen een kwartier voor tijd aan.
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten
Cola, Cup a soup, saucijzenbroodje en een egg-bacon sandwich
# Entertainment
Film: Morning Glory. Leuke film. En nog een aflevering van Friends en wat informatie over bestemmingen van Transavia
# Algehele indruk
Prima.
Fuerteventura is een moderne luchthaven met veel kleding, snoep en parfum/drank winkeltjes. Ook bevind er zich een namaak bk/mcdonalds/subway. Je kunt er wel nog lekker buiten zitten bij de Haagen Dasz.
pi_98792396
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mwah, niet echt problemen, alleen Munchen is gewoon een stuk relaxter, dat vliegveld is gewoon echt gemaakt voor overstappen, kom je vanaf een Schengen vlucht heb je geen veiligheidscontrole en ben je binnen 20 minuten na touchdown al bij de gate van de nieuwe vlucht, bij Niet-Schengen heb je een veiligheidscontrole die nagenoeg nooit druk is, en sta je binnen 25 minuten bij de nieuwe gate na touchdown.
Op Frankfurt gaat het allemaal net iets langzamer, en is dit vliegveld niet alleen gemaakt voor overstappers, maar is er steeds aanbouw geweest. Maar maak je geen zorgen, de overstaptijden moeten voldoende zijn.
(Al had ik met de aanbiedingen van Lufthansa voor de iets eerdere vlucht op de heenweg gekozen, kan je nog rustig wat eten op Frankfurt).
Bedankt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:15:02 #117
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98793908
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:40 schreef Feyenoordlife het volgende:

We zijn om dit moment bezig de wettelijk ¤ 400,- per persoon te claimen, maar Transavia wil van niks weten. Ondertussen hebben we ARAG hiervoor ingeschakeld.
Daar is een topic voor: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging! ;)

Mij is het gelukt, maar je moet het wel slim aanpakken.
reset
  dinsdag 28 juni 2011 @ 22:21:49 #118
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_98794439
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 21:48 schreef dutchdevil het volgende:
# Maatschappij
Transavia.com
#Toestel
Boeing 737-800
# Traject
Amsterdam - Puerto del Rosario (Fuerteventura)
# Vertraging
Geen vertraging
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten
Zoals bekend bij Transavia kan je eten en drinken kopen. Ik had thee en stroopwafels en mijn man had thee, cola en nootjes
# Entertainment
Film: Gullivers Travels met Jack Black. Wel vermakelijk :)
# Algehele indruk
Prima vlucht, kwamen op tijd aan op Fuerteventura. Weinig last van turbulentie.
Luchthaven van Fuerteventura is klein. Maar wel erg modern. Bagage kwam ook snel op de band en waren dus ook snel weg. Hotel waar we zaten lag op 20 minuten rijden van de luchthaven dus we zagen ook om de 5 minuten een vliegtuig redelijk laag overvliegen.

# Maatschappij
Transavia.com
#Toestel
Boeing 737-800
# Traject
Puerto del Rosario (Fuerteventura) - Amsterdam
# Vertraging
Geen vertraging, konden 10 minuten eerder vertrekken ware het niet dat het druk was op de route naar Amsterdam en we dus gewoon op schema vertrokken. Kwamen een kwartier voor tijd aan.
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten
Cola, Cup a soup, saucijzenbroodje en een egg-bacon sandwich
# Entertainment
Film: Morning Glory. Leuke film. En nog een aflevering van Friends en wat informatie over bestemmingen van Transavia
# Algehele indruk
Prima.
Fuerteventura is een moderne luchthaven met veel kleding, snoep en parfum/drank winkeltjes. Ook bevind er zich een namaak bk/mcdonalds/subway. Je kunt er wel nog lekker buiten zitten bij de Haagen Dasz.
+1 van mij, deze vlucht had ik vorig jaar ook. Prima service aan boord de Transavia.com 738.
pi_98794877
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:15 schreef Individual het volgende:

[..]

Daar is een topic voor: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging! ;)

Mij is het gelukt, maar je moet het wel slim aanpakken.
Ff doorlezen, bedankt!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:38:12 #120
301885 jenb2002
travel fan
pi_98799609
@ ozzietukker
bedankt voor je duidelijke uitleg.
we hebben inderdaad een FFC van lufthansa aangevraagt, om de kans op een evt upgrade te vergroten. maar, blijkt waarschijnlijk een loze kans! haha
Heen is uiteraard een "nachtvlucht"in de A380 dus een paar filmpjes zou dan genoeg moeten zijn.
Terug echter is een dagvlucht vanaf Shanghai, in de "oude" 747 wordt dat dus een beetje afzien.
zonder in-seat-entertaiment. extra leesvoer inslaan/ipod.
pi_98806218
Iemand ervaring met JAT Airways?
pi_98807061
Iemand ervaring met Corendon?
pi_98807772
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 08:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ja, ik. Al werd er gevlogen met SunExpress. Was prima, niets op aan te merken.
pi_99269006
# Maatschappij
KLM
# Traject
AMS - MAN
# Vertraging
0
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten
Jodenkoek of kaas snacks
# Entertainment
Inflight magazine + ipod
# Algehele indruk
Korte vlucht op stijgen en dan meteen weer landen
AMS is bekend geen bijzonder heden. Gevlogen via D gate.

# Maatschappij
Easyjet
# Traject
MAN -> AMS
# Vertraging
0
# Vriendelijk personeel
Ja hoor
# Eten
Alles zelf kopen. Cola + pringles. (Had 8 pond over in kleingeld)
# Entertainment
Geen
# Algehele indruk
Ook hier niets mis mee. Weer een korte vlucht van 40 min en 30 min taxien :(
Was doordat we overhaast van boord moesten al om half 2 op het vliegveld en moest eerst 2 uur wachten voordat we in konden checken. Daar aan de koffie gezeten in terminal 3. Niets mis mee

Daarna door de gate gegaan daar nog tot 7 uur moeten wachten met behulp van wat fish en chips lukte dat nog wel.

30 minuten gratis internet. Dus geen klachten.
  zondag 10 juli 2011 @ 12:27:50 #125
223489 Stuurloos
Vino Vidi Vici
pi_99272232
# Maatschappij
Transavia.com
#Toestel
Boeing 737-800
# Traject
Amsterdam - Faro (100% bezetting)
# Vertraging
Geen vertraging
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten
Niet gekocht.
# Entertainment
Film: Gullivers Travels met Jack Black met Deense ondertiteling :')
# Algehele indruk
Prima vlucht
Luchthaven van Faro is niet bepaald groot. Kofferafhandeling ging zeer rap en in de aankomsthal meteen rechts naar buiten gegaan om onze huurauto op te halen.

# Maatschappij
Transavia.com
#Toestel
Boeing 737-800
# Traject
Faro - Amsterdam (73 van de 186 stoelen bezet)
# Vertraging
Geen vertraging
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten
Geen gebruik van gemaakt
# Entertainment
Film: Morning Glory, niet gekeken, maar mn vriendin wel.
# Algehele indruk
Prima.
Schiphol is bekend. Landde op gate C13, dus het was een heel stuk terug naar de koffers die er op zich redelijk snel waren. Vliegtuig was voor minder dan de helft bezet met voornamelijk stelletjes, ouderen en gezinnen met kinderen, dus lekker rustig gelukkig :)
Maar ik ben een man, wij zijn niet zo
  zondag 10 juli 2011 @ 12:50:19 #126
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99272955
Die Deense ondertiteling komt weer doordat Transvertragia heeft geprobeerd te vliegen vanaf de Deense markt na het wegvallen van een lokale low budgetmaatschappij.
Inmiddels zijn ze daar weer vanaf gestapt, het was toch niet zo succesvol als gedacht, en de toestellen worden weer vanaf Nederlandse routes ingezet. Dan kan het voorkomen dat je dergelijke dingen nog terugziet, immers, vliegtuig kan prima vliegen, en het vervangen van inflight entertainment hoort in het drukke zomerseizoen niet tot de prioriteiten.

@Eris, hoezo moest je zo lang wachten op Manchester? Of vloog je met een goedkoop tarief met KLM met als opstap Manchester?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99273600
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 09:47 schreef Eris het volgende:
Was doordat we overhaast van boord moesten al om half 2 op het vliegveld
Deze opmerking is onduidelijk. Had je nog een aansluitende vlucht naar Manchester toe oid ?
  zondag 10 juli 2011 @ 13:54:47 #128
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99275482
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 09:47 schreef Eris het volgende:
# Maatschappij
Easyjet
# Traject
MAN -> AMS
# Algehele indruk
Ook hier niets mis mee. Weer een korte vlucht van 40 min en 30 min taxien :(
40 min vliegen? Met de Easyjet Concorde of de Easyjet Scramjet? :P

Wij stervelijken doen er zo'n 90 min over.
reset
pi_99276856
# Maatschappij
Iberia

# Traject
Amsterdam-Madrid
Madrid-Santiago de Chile

# Vertraging
Half uur

# Vriendelijk personeel
Aardig nors, en kwamen droog en onvriendelijk over.

# Eten
Wel te doen, vlees met champions, enige minpunt was soort koude paella(met mini-garnaaltjes).

# Entertainment

Matig, relatief oude films, ook waren er alleen centrale schermen.

# Algehele indruk
Wel ok. Niet de beste kwaliteit, maar goed dan moet je ook meer betalen. Verder verliep alles vrij soepel. De vertraging werd duidelijk over geinformeerd. Alleen vond ik het personeel op zijn spaans gezegd ietwat "borde", kortom nors, droog en kwamen onvriendelijk over.

Madrid is een zeer grote luchthaven en als je het niet kent dan kan je nogal verdwalen, genoeg te doen/zien en eten op madrid barajas airport.
pi_99277039
# Maatschappij
Lan Chile

# Traject
Antofagasta de chile-santiago de chile
santiago de chile-Madrid

# Vertraging
Antofagasta-santiago= half uurtje
santiago -madrid= ruim 1 uur

# Vriendelijk personeel
Personeel zeer vriendelijk, zeer behulpzaam. Informatief over evt. voedselcoupon ivm. 1 uur vertraging.

# Eten
Goed, krieltjes met stukjes beef en een kleine sla.
Ontbijt was minder, koud brood met koude omelet.

# Entertainment

Goed, ieder met een eigen scherm. Ruime keus uit films en muziek en spelletjes.

# Algehele indruk
Goed, soms had de informatie iets uitgebreider mogen zijn. Maar over het algemeen was de service goed.
pi_99282259
Vakantievluchtje

Maatschappij
Transavia

Traject
Amsterdam > Preveza Aktion (Lefkas)

Vertraging
Nauwelijks. Op de terugweg iets te laat vertrokken maar keurig op tijd op Schiphol.

Vriendelijk personeel
Bijzonder jong en vriendelijk. Ook het personeel in de cockpit was op beide vluchten jong (ik schat rond de 30). Op de heenweg twee mannen, op de de terugvlucht een man en een vrouw (ook weer eens leuk).

Eten
Heen en terug hetzelfde broodje genomen (tegen betaling). Mijn vriendin had een saucijzenbroodje en appelsap. Kwaliteit is ok. Prijzen redelijk aan de hoge kant.

Entertainment
Blaadjes en krant. Heb de films niet bekeken. Ook hadden we op Preveza en op Schiphol schitterend weer bij het landen met scherpe bochten vlak voor de final approach. Topentertainment.

Algehele indruk
Je weet wat je kunt verwachten van Transavia. Prima vluchten, niets meer en niets minder.
Heen zaten we in een driekwart volle 737-700. Terug in een bijna volle 737-800 (geleased van een Spaanse maatschappij) naast de nooduitgang. Prima.

Schiphol bekend. Terug vond ik het wachten op de koffers echt te lang (20+ minuten). Preveza is een oud militair vliegveld in Griekenland. Weinig tot geen voorzieningen met 4-5 vluchten per dag (zelfs in het hoogseizoen). Ophalen van de huurauto duurde ERG lang maar dat heeft weinig met het vliegveld verder te maken.
Ligging maakt, zoals gezegd, het landen behoorlijk leuk:

pi_99284432
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 08:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ja, was wel OK. In dezelfde categorie als Transavia voor vluchten naar zonbestemmingen.
  maandag 11 juli 2011 @ 19:16:16 #133
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99331117
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:54 schreef Individual het volgende:

[..]

Vanaf gate tot gate doe je over het stukje Manchester - Amsterdam er inderdaad wel zo'n 90 minuten over.
Daadwerkelijke vliegtijd kan bij gunstig baangebruik inderdaad relatief kort zijn, zo is de vliegtijd Stansted - Amsterdam met Easyjet met gunstig baangebruik slechts 32 minuten, vanaf Manchester is de afstand iets langer, maar bij landen op de polderbaan in Amsterdam is een vlucht van 45-50 minuten niet onmogelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99378253
# Maatschappij
Wizzair

#Toestel
A320-200

# Traject
Eindhoven - Vilnius

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Ja hoor!

# Eten
Alles tegen betaling, maar niets gekocht.

# Entertainment
Inflight magazine en een raampje om naar buiten te kijken

# Algehele indruk
Goede vlucht en niks mis met de maatschappij. Wel erg weinig beenruimte. Maar ik had mazzel. Mocht gratis bij de nooduitgang zitten :)

Eindhoven was deze keer wel erg klein. Vertrokken veel vluchten tegelijk en dan is het achter de beveiliging wel heeeeel erg druk!
Vilnius klein vliegveldje, maar alles wel goed geregeld. Bent binnen 10 minuten in de stad met de trein. Alleen moet je daarmee wel mazzel hebben... Rijdt maar 1x p anderhalf uur ofzo....
pi_99378534
# Maatschappij
Wizzair

#Toestel
A320-200

# Traject
Katowice - Eindhoven

# Vertraging
Klein uur door een mooie kofferparade

# Vriendelijk personeel
Ook deze keer weer niks te klagen!

# Eten
Ciabatta broodje en een cola voor 5 euro! Vond t nog wel meevallen

# Entertainment
Inflight magazine, 2 liedjes op Ipod (batterij leeg) en weer een raampje om naar buiten te kijken

# Algehele indruk
Er was een unidentified koffer aan boord gekomen op een of andere manier... Dus iedereen moest vliegtuig weer uit om zn koffer aan te wijzen... Niet echt om op te schieten, maar ja veiligheid eerst! Wel weer nog een keer gratis nooduitgangplekje gekregen van mevrouw de stewardess

Katowice regionaal vliegveld. Wel alles goed geregeld en paar winkels en bar/restaurant om even neer te ploffen. Goed te doen met shuttlebus vanaf Krakau
Eindhoven is ideaal met terugkomen. Je bent geland en maximaal 15 minuten later zit je in de auto naar huis! Plus het was nu een stukje rustiger als met vertrek ;)
pi_99400345
Maatschappij: Continental Airlines

Toestel: 767-400

Traject: Amsterdam Schiphol - George Bush Intercontinental (Houston)

Vertraging: geen (tenzij je het lange taxiën op Schiphol beschouwt als vertraging)

Vriendelijk personeel: ja, hierbij is mijn vooroordeel over het uiterlijk van flight attendants ook meteen ontkracht. Meer dan de helft van de flight attendants bestond uit oude mollige dames. :')

Eten: uitgebreide lunch (aardappelpuree, gegrilde kip, broodje, crackers, broodbeleg, kaas), ijsje en nog een sandwich+chips 1 uur voor het landen (ik had me al voorgenomen op Houston tijdens de tussentop wat te eten, maar dat hoefde niet meer). Het was allemaal erg goed te eten (en de lunch was gewoon echt warm!).

Entertainment: Inflight magazine, films, series e.d (gratis). Ik had mijn eigen laptop mee voor de entertainment.

Algehele indruk: prima! Ik had nog overwogen om extra beenruimte te regelen (tegen meerprijs), maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan. De economy seats zijn meer dan voldoende (ik ben 1.82m).

# Eventuele informatie over de luchthavens
Schiphol: bekend
George Bush Intercontinental (Houston) lijkt klein, maar is enorm! De veiligheidscontrole (om toegang te krijgen tot de departure gates) was wel streng en de security officers doen maar wat volgens mij. Na de bodyscan kreeg ik te horen dat ik door mocht gaan ("you're clear"), word ik tegengehouden door een andere officer. Die eerste officer zegt dan "He's clear" waarop hij mij door laat gaan, maar daarna werd ik wéér door een andere officer (ditmaal een dame) tegengehouden. 8)7

--
Maatschappij: Continental Airlines

Toestel: 737-800

Traject: George Bush Intercontinental (Houston) - LAX

Vertraging: geen

Vriendelijk personeel: personeel was vriendelijk, maar ook hier geldt hetzelfde als bij de vlucht hierboven..

Eten: geen gratis eten, wel gratis drinken (fris, koffie en thee).

Entertainment: Inflight magazine. Het persoonlijke beeldscherm (voor series, films e.d.) kostte hierbij $ 7,99.

Algehele indruk: dit was duidelijk een iets ouder toestel, maar desalniettemen prima. De beenruimte hier was ook iets krapper dan bij de vorige vlucht maar nog wel te doen.

# Eventuele informatie over de luchthavens
George Bush Intercontinental (Houston): zie hierboven
LAX: het is op dit moment een bouwput.
pi_99492804
Maatschappij Mongolian Airlines

Toestel Boeing 767-300

Traject Berlijn - Ulaan Baator (v.v.)

Vertraging Zowel op heen- als terugreis geen vertraging.

Vriendelijk personeel Zakelijk maar toch heel vriendelijk.

Eten Was ok, niets bijzonders. Was voornamelijk gericht op de Duitse keuken (bijv. vijf plakjes vleeswaren voor één klein broodje). Als je om water vroeg, kreeg je geen lullig klein bekertje maar telkens een 0.5L flesje.

Entertainment Alleen wat kleine schermpjes boven de twee gangpaden, dus als je bij het raam zat, kon je de helft van het schermpje niet zien. Op de heenreis twee films: The Dilemma en The Tourist. Op de terugreis The Green Hornet en weer The Tourist.

Algehele indruk Wat ouderwets allemaal. En op de heenreis (nachtvlucht) waren er geen dekens en kussens. Ze hadden er maar een paar en die waren bedoeld voor kleine kinderen.

Eventueel informatie over de luchthavens Djinghis Khan International Airport heeft maar liefst drie gates. Verder een kleine selectie tax-free winkels. Personeel spreekt beperkt Engels.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:31:36 #138
314474 gijsman77
REIZEN treinen PSV!
pi_99497177
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:32 schreef Sloggi het volgende:
Heeft iemand ervaring met Kingfisher Airlines?
Ja vorig jaar met ze gevlogen

Vanaf Heathrow via delhi naar Bangkok en terug via mumbai
kwaliteit van deze maatschappij is goed aan boord is alles prima verzorgt, zorg er alleen voor dat je niet te lang moet wachten met overstap.
Ik moest zelf ca 10 u wachten op delhi in de oude terminal waar toen helemaal niks was behalve 2 dubieuze stalletjes.
terug minder problemen.
Maar tijdens beide transfers wel 100% controle
pi_99509533
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:24 schreef cafpow het volgende:
# Maatschappij
Iberia

# Traject
Amsterdam-Madrid
Madrid-Santiago de Chile

# Vertraging
Half uur

# Vriendelijk personeel
Aardig nors, en kwamen droog en onvriendelijk over.

# Eten
Wel te doen, vlees met champions, enige minpunt was soort koude paella(met mini-garnaaltjes).

# Entertainment

Matig, relatief oude films, ook waren er alleen centrale schermen.

# Algehele indruk
Wel ok. Niet de beste kwaliteit, maar goed dan moet je ook meer betalen. Verder verliep alles vrij soepel. De vertraging werd duidelijk over geinformeerd. Alleen vond ik het personeel op zijn spaans gezegd ietwat "borde", kortom nors, droog en kwamen onvriendelijk over.

Madrid is een zeer grote luchthaven en als je het niet kent dan kan je nogal verdwalen, genoeg te doen/zien en eten op madrid barajas airport.
Ik had twee jaar geleden dezelfde ervaring met Iberia, noors personeel, eten redelijk, bijna geen entertainment omdat de centrale schermen defect waren en in madrid was ik verdwaald omdat ik de verkeerde kant werd opgestuurd en vervolgens bijna niemand van het personeel het Engels machtig was. Dus nooit meer Iberia voor mij. Met Lan Chile heb ik daarentegen wel heel goede ervaringen. Moderne toestellen met heel aardig personeel.
pi_99510593
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:49 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Ik had twee jaar geleden dezelfde ervaring met Iberia, noors personeel, eten redelijk, bijna geen entertainment omdat de centrale schermen defect waren en in madrid was ik verdwaald omdat ik de verkeerde kant werd opgestuurd en vervolgens bijna niemand van het personeel het Engels machtig was. Dus nooit meer Iberia voor mij. Met Lan Chile heb ik daarentegen wel heel goede ervaringen. Moderne toestellen met heel aardig personeel.
ach, ik heb ruim 4x met iberia gevlogen en ze zijn gewoon zo. Het is niet onvriendelijk bedoeld, maar ze zijn gewoon heel droog. En op zich vind ik het wel meevallen als ik kijk naar de prijs,want iberia is zowieso veel goedkoper dan Lan Chile, vluchten die ik met lan chile heb gedaan ben ik makkelijk 200 euro meer kwijt, dan wanneer je alleen met iberia reist.
En ach, ik heb ook goede ervaring gehad met iberia in 2009 toen kwamen ze stoelen tekort en mocht ik in business class vliegen met alles erop eraan zonder extra te betalen, tijdens een vlucht van 13 uur...dus dat ik wel positief :) ^O^
pi_99513067
Maatschappij
KLM

Toestel
Boeing 737-800

Traject
AMS - CDG (Parijs) - AMS

Vertraging
Heenvlucht 10 minuten, terug geen.

Vriendelijk personeel
Heenvlucht heel vriendelijk. Terugvlucht hadden ze het volgens mij een beetje gehad, kortaf en onvriendelijk.

Eten
Broodje en koffie.

Entertainment
Holland Harald.

Algehele indruk
Korte vlucht, dus weinig bijzonders aan op te merken.

Het vliegtuig was een uur aan het taxiën op Schiphol, dat duurt en duurt...
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:13:57 #142
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_99517389
Maatschappij
airberlin

Toestel
Boeing 737-700

Traject
DUS-TXL
TXL-DUS
Vertraging
noop. Op de terugweg zelfs 20 min te vroeg op DUS!

Vriendelijk personeel
Je ziet ze niet veel, maar gewoon vriendelijk. En de Duitsers moeten gewoon geen Engels proberen te lullen, dat heeft geen zin want je verstaat het niet :')

Eten
Glaasje drinken en een snack (koek/chips)

Entertainment
Heel veel kranten lagen er bij de gate, goede zaak. Daarnaast een vlucht van 50 min, heb je niet veel nodig.

Algehele indruk
airberlin is gewoon prima maatschappij!

DUS is gewoon echt een prima luchthaven, ook door de ligging (voor mij dan, ben binnen een uur op DUS). TXL, eigenlijk hoofdstad onwaardig. Zitten erg weinig winkels, en achter de gate is het armoe troef. Ook bijvoorbeeld de WC's enzo, die vallen ook bijna van gammeligheid uitelkaar, sloten die het niet doen etc. Berlijn verdient die nieuwe luchthaven echt!
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_99566291
Praag - Eindhoven met Wizzair

Ga geen verslag typen, want de vlucht was niet boeiend. Maar my god wat heb je weinig beenruimte bij Wizzair. Ben ongeveer 1.88m, en kon werkelijk voor geen meter zitten.
pi_99567825
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:54 schreef Individual het volgende:

[..]

We vertrokken 19:40 en 2020 waren we weer in Nederland + 1 uur tijds verschil Alleen dat verekte taxien vanaf de polder bana
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:10 schreef jaco het volgende:

[..]

Deze opmerking is onduidelijk. Had je nog een aansluitende vlucht naar Manchester toe oid ?
Werk in Offshore/Windmolen branche en moest om 9 uur van de boot af waar ik op zat. Waardoor ik al om 1 uur al op het vlieg veld zat ipv het iets betere 15:00

Ook vloog ik eerdere keer met KLM en die vertrekt iets half 6 ipv easy jet 20:40. Dus je raad het al langere wacht tijden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Eris op 17-07-2011 02:07:02 ]
pi_99573462
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 00:59 schreef Fukjoeman het volgende:
Praag - Eindhoven met Wizzair

Ga geen verslag typen, want de vlucht was niet boeiend. Maar my god wat heb je weinig beenruimte bij Wizzair. Ben ongeveer 1.88m, en kon werkelijk voor geen meter zitten.
Mee eens. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer per jaar met Ryanair gevlogen en in totaal 1 keer met Wizzair. Bij Ryanair kan ik met mijn 1.91m (lengte vooral in de benen) eigenlijk letterlijk niet op de middelste stoel zitten. Aan het raam of gangpad is voor 2 uur wel uit te houden. Mijn verbazing was dan ook groot dat de beenruimte bij Wizzair nog minder was :') Dacht dat dat niet kon.
Too much is never enough!
  zondag 17 juli 2011 @ 12:19:01 #146
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_99573972
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 11:59 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Mee eens. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer per jaar met Ryanair gevlogen en in totaal 1 keer met Wizzair. Bij Ryanair kan ik met mijn 1.91m (lengte vooral in de benen) eigenlijk letterlijk niet op de middelste stoel zitten. Aan het raam of gangpad is voor 2 uur wel uit te houden. Mijn verbazing was dan ook groot dat de beenruimte bij Wizzair nog minder was :') Dacht dat dat niet kon.
Mijn vriend is 2.02. Transavia is dan ook bijna niet te doen, zeker niet als ze je ondanks het vermelden op de kleinste plek in het vliegtuig zetten namelijk de laatste rij.

Ik zelf ben 1.70m en vond de beenruimte bij corendon voor mij al kut, zeker als de stoel voor je achteruit gaat.

Bij klm is er gelukkig een stuk meer ruimte.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_99576025
# Maatschappij
Etihad

# Traject
Frankfurt - Sydney en terug met een tussenstop in Abu Dhabi.

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Ontzettend vriendelijk

# Eten
Ik weet niet meer precies wat ik heb gegeten maar had er in ieder geval niks op aan te merken.

# Entertainment
Eigen scherm. Ruim aanbod in films en muziek.

# Algehele indruk
Niks op aan te merken, vriendelijk personeel, fijne vliegtuigen.

De luchthaven in Abu Dhabi is klein maar wel mooi, Sydney kan ik me niet heel goed meer herinneren.
pi_99576212
# Maatschappij
Emirates

# Traject
Frankfurt - Dubai - Jakarta en terug

# Vertraging
Beide keren te laat vertrokken maar prima optijd geland

# Vriendelijk personeel
Niks op aan te merken, vooral de terugvlucht waren ze heel vriendelijk

# Eten
Prima, niks op aan te merken. En ook genoeg, verhongeren deed je niet.

# Entertainment
Eigen schermpje met prima aanbod in muziek en films

# Algehele indruk
Goede luchtvaartmaatschappij, vergelijkbaar met Etihad al is Etihad wel weer iets beter. De informatievoorziening is wel slecht wanneer je met vertraging vertrekt.

Dubai is vooral heel groot, ziet er prima uit en genoeg winkels te bekijken. Security check gaat snel.
pi_99576405
# Maatschappij
Garuda Indonesia

# Traject
Yogyakarta - Denpasar
Denpasar - Jakarta

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Heel vriendelijk personeel.

# Eten
Goed! Vlucht van Yogyakarta naar Denpasar is iets meer dan een uur maar wel een snackbox gekregen en wat drinken. Denpasar - Jakarta was 1,5 uur en avondeten gehad.

# Entertainment
Eigen schermpje, prima aanbod in films en muziek.

# Algehele indruk
Goede vliegtuigmaatschappij! Ze vliegen nu ook rechtstreeks via Amsterdam naar Jakarta met alleen een korte tankstop in Dubai. Verder veel beenruimte!

Yogyakarta is klein maar prima. Jakarta is groot maar niet heel bijzonder.
pi_99595574
# Maatschappij
Wizzair

# Traject
Eindhoven - Warschau
& Warschau - Eindhoven

# Vertraging
Ja, op de heenweg meer dan 2 uur! Er werd omgeroepen dat je een tegoedbon voor een snack kon halen bij de balie. Ik was echter al door de beveiliging gegaan, en had geen zin om helemaal terug te gaan naar de balie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Op de terugweg was er een kleine vertraging van een half uur.

# Vriendelijk personeel
Ja. Ze spreken echter iedereen standaard in het Pools aan, terwijl toch ook zeker 30% tot 40% van de passagiers Nederlands was.

# Eten
Voor een (budget)airline redelijke prijzen. Twee euro voor een blikje frisdrank of koffie/thee. Een Snickers of Twix kostte één euro.

# Entertainment
Wizz magazine.

# Algehele indruk
Prima! Tot dusver mijn favoriete budgetairline.

EIN: Klein, en dus lekker overzichtelijk. Helaas betekent dat ook lange rijen bij de security check.
WAW: Groot, maar toch zeer overzichtelijk. Ontzettend modern en efficiënt!

quote:
Dat de beenruimte bij Wizzair nóg krapper is dan bij Ryanair viel mij inderdaad ook meteen op! En tóch vind ik Wizzair fijner dan Ryanair! Bij Ryanair wordt je constant lastiggevallen: 'aanbieding dit, aanbieding dat'. Bij Wizzair gaan ze gewoon twee keer langs: een keer voor eten/drinken en een keer voor non-food en that's it.
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 00:42:30 #151
45833 crew  Fogel
pi_99603243
# Maatschappij
KLM

# Traject
New York JFK-Amsterdam

# Klasse
Economy Comfort

# Vliegtuig
Boeing 747-combi

# Vertraging
Beetje bij vertrek, maar kwartier voor schematijd geland.

# Vriendelijk personeel
Heel vriendelijk personeel.

# Eten
Deze keer voor de verandering geen chicken or pasta, maar chicken or fish, en bij de kip zat pasta :P
Ontbijt was een kleine muffin, sinaasappelsap en een aardbeienjoghurt.

# Entertainment
Eigen schermpje, goed aanbod in films en muziek.

# Algehele indruk
In tegenstelling tot bijvoorbeeld Delta op intercontinentale vluchten, schenkt de KLM zoveel je zelf wil. Niet dat ik een alcoholist ben, maar als ik 2 of 3 flesjes wijn wil tijdens de vlucht dan hoort dat gewoon te kunnen, en bij KLM kan dat gelukkig.
Aangezien ik op een DL code-share vloog kon ik gewoon een stoel in economy comfort boeken zonder daarvoor te moeten betalen (op de heenweg kostte het me 33 GBP -en dat is inclusief gold member korting- omdat die leg wel als KL stond). Of misschien dat Delta eco comfort gratis aanbied aan gold frequent flyers, dat weet ik niet, maar extra plek is altijd welkom!

Terminal 4 op JFK voelt vrij klein aan, lekker overzichtelijk. Wel jammer dat de Oasis lounge aan de verkeerde kant van de security check zit,maar ik stond blijkbaar op een of andere lijst en mocht gewoon voorbij de hele rij lopen bij de security check :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_99606549
Als je denkt dat Ryanair en Easyjet 'sneaky' zijn qua extra toeslagen + extra's bijvoegen op website tijdens het boeken moet je voor de grap eens bij Allegiant Air (usa) proberen te boeken. Hilarisch zo slim ze zijn!
pi_99607711
Allegiant is iets wat ik wel eens zou overwegen, maar wat voor toeslagen rekenen zij dan? Het enige rare behalve de standaard 'checked luggage' toeslag wat ik zag was een convenience fee voor het boeken op de site van ik dacht 17 $ per vlucht. Of komen daar weer cc kosten bovenop?
pi_99616521
- verkeerde topic, sorry.
pi_99620868
# Maatschappij
Iberia

# Traject
Ams - Madrid (Airbus A320)
Madrid - Marrakech (Bombadier CRJ 200)
**Terug**
Marrakech - Madrid (Airbus A321)
Madrid - Amsterdam (Airbus A320)

# Vertraging
Terug vanuit Marrakech 35 minuten vertraging

# Vriendelijk personeel
Niets op aan te merken

# Eten
Mag je kopen voor een euro of 8 een maaltijd, ik had geen honger en het waren korte vluchten.
Drinken mag je ook kopen behalve op de vlucht van Madrid naar Marrakech, omdat het een klein vliegtuig is drink je gratis bij Iberia

# Entertainment
Magazine

# Algehele indruk
No nonsense we brengen je waar je wezen moet en het loop allemaal prima. 1 koffer was net te zwaar maar daar werd niet moeilijk over gedaan.

To be or not to be.....
pi_99928879
# Maatschappij
Ryanair

# Traject
Eindhoven - Marseille
Marseille - Eindhoven

# Vertraging
Geen bij de heenvlucht (10 minuten vroeger geland), bij de terugvlucht meer dan anderhalf uur vertraging.

# Vriendelijk personeel
Gewoon vriendelijk

# Entertainment
Ipod

# Algehele indruk
Ervoor had ik al met Ryanair gevlogen en dat was heel goed meegevallen, alleen spijtig dat mijn terugvlucht meer dan anderhalf uur vertraging had. Geen idee wat de reden daarvoor was.

Eindhoven is klein, maar overzichtelijk en het gaat er snel vooruit. Top! Marseille vond ik wat chaotisch (zoals wel meer bij Fransen :) ), maar ook nog goed te doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 14:31 schreef jaco het volgende:

[..]

Hoe weet je dat de andere passagiers ook buikkrampen hadden?

Dat het vliegtuigeten niet zo lekker is, is algemeen bekend. Je suggereert met je opmerking dat het eten ook nog eens bedorven was. Dit soort maaltijden komen uit speciale catering fabrieken met strenge kontroles en hoge hygienische eisen, juist omdat het zo'n moeilijk product is. Dat het bedorven is, zou een schandaal zijn.
We vlogen toen met een hele groep (80 man ongeveer) en bijna de helft kloeg na de heenvlucht over de buikkrampen ;)
pi_99939450
# Maatschappij
United Airlines

# Traject
LAX - ORD - AMS

# Vertraging
Vlucht naar Chigago vertraagd, hierdoor zou ik mijn aansluiting in Chigago missen. Om deze reden ben ik omgeboekt naar een vlucht met Lufthansa (LAX - FRA - AMS). Ik kom nu bijna 5 uur later aan op Schiphol.

# Vriendelijk personeel
- Ik moest inchecken nadat ik al online had ingecheckt omdat ik mijn boarding pass niet bij me had. Geen probleem, ware het niet dat het self check-in systeem mijn vlucht niet herkende. Toen ik dat meldde aan een medewerker kreeg ik als antwoord "Try it again" te horen. Nadat ik haar had uitgelegd dat ik het al meerdere keren heb geprobeerd werd ik verwezen naar een andere rij...
- Ondanks de enorme vertraging kreeg ik niet eens een coupon voor eten/drinken aangeboden. :N
- Ik moet nog schriftelijk om een refund vragen voor mijn economy plus upgrade die ik de avond ervoor online had geregeld. :N Dat wordt gewoon een refund via mijn creditcardmaatschappij, ik heb geen zin in administratieve rompslomp bij United Airlines.

# Entertainment
unknown

# Algehele indruk
Dit was de eerste en laatste keer wat mij betreft.

--
Morgen kan ik vast wel iets roepen over mijn ervaring met Lufthansa.
  maandag 25 juli 2011 @ 22:29:37 #158
342418 VKV
Plausibel
pi_99939643
quote:
We vlogen toen met een hele groep (80 man ongeveer) en bijna de helft kloeg na de heenvlucht over de buikkrampen ;)
"kloeg"? :D
  maandag 25 juli 2011 @ 22:44:09 #159
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99940446
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:25 schreef sylvesterrr het volgende:
# Vertraging
Vlucht naar Chigago vertraagd, hierdoor zou ik mijn aansluiting in Chigago missen. Om deze reden ben ik omgeboekt naar een vlucht met Lufthansa (LAX - FRA - AMS). Ik kom nu bijna 5 uur later aan op Schiphol.

Misschien kan je wel claimen: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging! ;)
reset
pi_99940525
Dat is inderdaad iets wat ik ga uitzoeken. Bedankt voor de link.
  maandag 25 juli 2011 @ 23:04:21 #161
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_99941450
# Maatschappij
Easyjet

# Traject
Amsterdam Schiphol - Belfast International
Belfast International - Amsterdam Schiphol

# Vertraging
Heen vlucht een half uur vanwege onweersbuien rondom Schiphol, terug geen vertraging.

# Vriendelijk personeel
Vriendelijk personeel, heb ze van Easyjet veel en veel slechter gezien.

# Entertainment
Ieren met goede zin op de terug vlucht ;-)

# Algehele indruk
Easyjet blijft Easyjet. Als je er niet veel van verwacht dan valt het reuze mee, het kan altijd beter. Gelukkig was het een korte vlucht.

H terminal op Schiphol wordt je echt als vee behandeld, de prijs die je betaald om met een prijsvechter te vliegen. Voordat die terminal er was was het veel beter vliegen met Easyjet.

Belfast International is een klein maar erg gezellig vliegveld met een leuke pub waar ik nog van een laatste Guinness heb genoten.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_100033270
# Maatschappij
KLM

# Traject
Amsterdam - Atlanta - San Antonio

# Vertraging
We zouden om 16:55 vanaf Amsterdam vertrekken maar na een vertraging van een dikke anderhalf uur zijn we iets na 18:35 de lucht ingegaan.

Uiteindelijk tijdens de vlucht nog zo'n uur teruggewonnen, waardoor ik anderhalf uur had om mijn aansluiting te nemen. Dit bleek dankzij de tragisch langzaam werkende Immigration desondanks onvoldoende..

Aangezien ik de laatste vlucht van die dag had kon ik pas de volgende ochtend vertrekken. Meteen een hotel incl. dinner- en ontbijtvouchers gekregen gekregen en de nacht in Atlanta doorgebracht. De ochtend erna om 08:35 alsnog vertrokken naar San Antonio.

# Vriendelijk personeel
Het KLM personeel was weer uitermate vriendelijk.

# Eten
De hoofdmaaltijd bestaande uit kip, rijst en groente was goed te eten. Een uur voor de landing nog een pizzapunt als snack gekregen, deze was helaas niet meer helemaal warm.

Op de 1,35 durende vlucht naar SA geen maaltijd gekregen, wel drank.

# Entertainment
Het persoonlijke entertainment aanbod bij KLM is uitermate sterk en gevarieerd.

# Algehele indruk
KLM zoals ik het gewend ben. Jammer van de vertraging en de daardoor gemiste aansluiting, maar prima opgelost!

Traag volk werkend bij Immigration in Atlanta. Men leek er zelfs lol in te hebben dat de hele rij mensen hun aansluiting zou missen.
pi_100033882
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:25 schreef sylvesterrr het volgende:
# Maatschappij
United Airlines

# Traject
LAX - ORD - AMS

# Vertraging

# Vriendelijk personeel
- Ik moest inchecken nadat ik al online had ingecheckt omdat ik mijn boarding pass niet bij me had. Geen probleem, ware het niet dat het self check-in systeem mijn vlucht niet herkende. Toen ik dat meldde aan een medewerker kreeg ik als antwoord "Try it again" te horen. Nadat ik haar had uitgelegd dat ik het al meerdere keren heb geprobeerd werd ik verwezen naar een andere rij...
- Ondanks de enorme vertraging kreeg ik niet eens een coupon voor eten/drinken aangeboden. :N
- Ik moet nog schriftelijk om een refund vragen voor mijn economy plus upgrade die ik de avond ervoor online had geregeld. :N Dat wordt gewoon een refund via mijn creditcardmaatschappij, ik heb geen zin in administratieve rompslomp bij United Airlines.

# Entertainment
unknown

# Algehele indruk
Dit was de eerste en laatste keer wat mij betreft.

--
Morgen kan ik vast wel iets roepen over mijn ervaring met Lufthansa.
Ik ben dus met Lufthansa vanuit LAX naar AMS via FRA gegaan. De service was prima, maar de in-flight entertainment was brak (shared video). :( De economy seat op het eerste toestel (een 747-400 volgens mij) had duidelijk minder beenruimte dan op mijn vlucht naar Amerika met Continental (ook economy).

[ Bericht 9% gewijzigd door sylvesterrr op 28-07-2011 04:21:00 ]
pi_100100878
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 02:52 schreef Gauner het volgende:

Traag volk werkend bij Immigration in Atlanta. Men leek er zelfs lol in te hebben dat de hele rij mensen hun aansluiting zou missen.
Breek me de bek niet open. Aankomen op Atlanta zonder doorverbinding is ook een hel. GEzien het dodelijk trage tempo van die TSA werknemers, letterlijk een grafveld...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_100127127
Aankomen op heel veel vliegvelden in de VS is sowieso een verschrikking lijkt het. Ik heb vorig jaar 2.5 uur in de rij gestaan op Miami International voordat ik de douane doorkwam. Vanuit Zurich notabene...

Ben altijd blij als het bij een 'uurtje' blijft...
pi_100261181
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 15:55 schreef DUK het volgende:
Aankomen op heel veel vliegvelden in de VS is sowieso een verschrikking lijkt het. Ik heb vorig jaar 2.5 uur in de rij gestaan op Miami International voordat ik de douane doorkwam. Vanuit Zurich notabene...

Ben altijd blij als het bij een 'uurtje' blijft...
Orlando daarentegen vond ik heel erg meevallen, maar misschien scheelde het dat we niet na een vlucht met hoofddoekjes aankwamen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:15:01 #167
302853 themole
graaft totaal door.
pi_100282391
Maatschappij
ArkeFly

Traject
Amsterdam-Toronto

Vertraging
10 minuten te laat vertrokken, 20 minuten eerder aangekomen. Dus niet echt.

Vriendelijk personeel
Redelijk vriendelijk niet extreem goed, maar ook zeker niet slecht. Naar verwachting.

Eten
Het eten was slecht te noemen, mijn pata met tomaat spinazie en was niet erg succesvol. Te flauw en het smaakte voornamelijk naar goedkope tomatenpuree. Mijn reisgenoten hadden nasi met satésaus en kip. Dit was beter te eten maar nog steeds geen geniale maaltijd heb betere gehad bij klm.

Entertainment
Een schermpje voor je neus tot mijn grote verrassing, stonden.wat leuke films en tv-series op. Niet het allerbeste en nieuwste, maar zeker niet slecht

Algehele indruk
Naar verwachting, we vlogen met een andere kist dan normaal daardoor hadden we vier stoelen in het midden waardoor we met ons reisgezelschap van drie een extra stoel hadden. De stoelen waren erg smal.

Toronto vertel ik wat meer over in het volgende verslag als ik morgen thuis ben. Zit nu nog op toronto. :)
[/quote]
Niet altijd serieus
pi_100456905
# Maatschappij
Wizzair >:O
# Traject:
Boekarest - Dortmund + Dortmund Boekarest 2x airbus a320
# Vertraging
Geen
# Vriendelijk personeel
heel vriendelijk als ze je troep proberen aan te smeren zoals een echte budget maatschappij behoort te doen
# Eten
heenweg bevroren Broodje gezond + lauwe koffie a 6 euro
terugweg: lauw water + broodje
# Entertainment
In flight reclamefolder met hun topbestemmingen + reclame daarvoor en zelf meegebrachte muziek via iphone
# Algehele indruk
Budgetmaatschappij, als je er niets van verwacht kan er ook niets tegenvallen zijn erg strikt met de regels van bagage, maar LEZEN tijdens het boeken kan een hoop gezeik voorkomen, de mensen die meevlogen waren van minder kwaliteit maarja wat wil je, het vliegen kost bijna niets, dus een vliegtuig vol met klappers was te verwachten bij het landen
Dortmund klein maar fijn
Boekarest Baneasa: te klein, er kwamen 3 vluchten tegelijk binnen en dat loopt niet echt lekker met slechts 1 bagageband

Al met al volledig aan de goede en slechte verwachtingen voldaan, en een goede reminder waarom ik altijd met carpatair vlieg >:O
pi_100463852
# Maatschappij
British Airways

# Traject
Hong Kong - London Heathrow

# Klasse
Club World (business)

# Vertraging
Ja, 3 uur. We stonden al ongeveer klaar om op te stijgen, en toen keerden we opeens terug naar de gate. De gezagvoerder vertelde ons dat een van de motoren niet goed reageerde en dat ze het liever wilden repareren, indien mogelijk. Hij hield ons tijdens het stilstaan goed op de hoogte en de cabin crew deed er alles aan om het voor iedereen gemakkelijk te maken (veel champagne!).

# Vriendelijk personeel
Zakelijk, maar vriendelijk. Waren alleen niet echt in voor een praatje in de galley of iets dergelijks. Nouja, iedereen heeft wel eens een mindere dag. Geen probleem :).

# Eten
Prima! Ruime keus. Als voorgerecht parma ham met pompoen, pijnboompitten and sojabonen salade, daarna een salade, als hoofd een beef tenderloin met gebakken aardappeltjes, wortelen en courgette. Gek toetje: rabarber en gember flan met amandel saus en slagroom... bijzonder, maar wel lekker. Alles werd netjes gepresenteerd. De wijnkeuze was goed.

# Entertainment
BA gebruikt een overzichtelijk IFE systeem, met films, tv series en muziek, maar de keuze komt een beetje beperkt over. Ook stopte het systeem er soms mee, maar even uit en aanzetten deed wonderen.

# Algehele indruk
Prima. De stoel was comfortabel en groot genoeg voor mij. BA heeft voor hun business class cabine een 2-4-2 indeling wat toch resulteert in vrij smalle stoelen. Als je een stoel aan het raam hebt (A of K) dan kan je de divider omhoog doen en is het een stoel met heel veel privacy. Op de foto zie je aan de rechterkant een soort klapstoel; die klap je naar beneden en je 'echte stoel' gaat plat, en zo vormt je bed. Je tv klap je ook uit de console en kan je naar je toe draaien. Verder genoeg plekken om spullen op te bergen.

Hong Kong is erg overzichtelijk en schoon. Inchecken was daarentegen vrij chaotisch, maar ging toch nog vrij snel. London Heathrow was ik altijd een fan van, maar deze keer was het echt een vermoeiende ervaring. Door de vertraging had ik mijn vlucht naar Amsterdam gemist en het meisje bij de check in weigerde mijn bagage door te labelen naar Amsterdam omdat ik 2 aparte boekingen had (wel allebei BA). Hierdoor moest ik op LHR eerst door de douane etc. Vervolgens vlucht omboeken, wat een rij, zelfs voor de Executive Club balie! Uiteindelijk omgeboekt en toch aangekomen in Amsterdam, wat natuurlijk weer lekker makkelijk was. Er zijn mensen die veel klagen over Amsterdam dat het groot is, maar die moeten dan maar eens naar Dubai of Singapore gaan. Amsterdam is echt het meest simpele vliegveld ooit.
pi_100468499
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:10 schreef spiedermann het volgende:
# Maatschappij
Wizzair >:O
*knip*
# Algehele indruk
Budgetmaatschappij, als je er niets van verwacht kan er ook niets tegenvallen zijn erg strikt met de regels van bagage, maar LEZEN tijdens het boeken kan een hoop gezeik voorkomen, de mensen die meevlogen waren van minder kwaliteit maarja wat wil je, het vliegen kost bijna niets, dus een vliegtuig vol met klappers was te verwachten bij het landen

Heel herkenbaar bij Wizzair idd ;( Toch is het tot nu toe mijn favo budgetairline O+
pi_100516375
Er was toch ook een topic over hoe je evt geld terug kon krijgen van luchtvaartmaatschappijen? Heb namelijk een paar uur vertraging opgelopen met Ryanair en door slechte communicatie op het vliegveld samen met wat andere mensen zelf een taxi van Eindhoven naar Düsseldorf moeten betalen om het uitgeweken vliegtuig nog te halen.

Zal wel een onmogelijke opgaaf zijn, maar het is wellicht het proberen waard..
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 18:10:24 #172
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100520671
# Maatschappij
Transavia airlines

# Traject
amsterdam-valencia
valencia-amsterdam

# Klasse
economy

# Vertraging
Geen, precies op tijd vertrokken.
Terug 10 min. ivm. vertraging vanuit amsterdam

# Vriendelijk personeel
vriendelijker dan ik gewend ben, heb zelf met een van de stewardessen een praatje gemaakt terwijl ik op de wc wachtte.
Kortom: zeer vriendelijik

# Eten
wat je wilt moest je kopen, wel een gevarieerd aanbod..wel beetje aan de dure kant :)

# Entertainment
Oude afleveringen van friends, en een aantal radio zenders. Dus eigenlijk standaard.

# Algehele indruk
Voor een los-budget airline wel goed. Personeel was vriendelijk alleen was 1 van de 2 wc's defect. Was wel erg warm op de terugvlucht in de cabine, maar dat is later wat aangepast.

Valencia is een vrij kleine luchthaven, met niet echt veel op de standaard duty-free shop en wat eet en drinkgelegenheden.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:51:26 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100600744
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 17:22 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Heel herkenbaar bij Wizzair idd ;( Toch is het tot nu toe mijn favo budgetairline O+
Dat klappen zijn de Oost Europeanen. Als je op Rusland of Polen vliegt met KLM, Lufthansa etc heb je ze er ook altijd tussen zitten. Aangezien Wizzair zich op Oost Europa richt heb je dus ook veel te veel klapvee. Toch vind ik die klappers minder belachelijk dan de tomatensap-drinkers
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_100600832
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:51 schreef XL het volgende:

Toch vind ik die klappers minder belachelijk dan de tomatensap-drinkers
Wat bedoel je met tomatensap-drinkers ?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:59:41 #177
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100601150
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Wat bedoel je met tomatensap-drinkers ?
Mensen die in het vliegtuig Tomatensap drinken. Ik vind dat volstrekt belachelijk. Van alle tomatensap ter wereld wordt een aanzienlijke percentage op 10km hoogte gedronken. Bij de koffie, cola, bier etc is dat percentage zover achter de komma dat we het niet eens meer kunnen uitspreken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_100601427
Ok, dat is raar.

Hoewel, ik krijg zelf in het vliegtuig altijd een enorme zin in jus d'orange. Geen idee waarom. Ik drink het thuis ook altijd wel, maar de enige momenten dat ik er echt sterk naar verlang zijn in het vliegtuig, of als ik een kater heb.
Misschien hebben andere mensen dat wel met tomatensap dan. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100603084
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:59 schreef XL het volgende:

[..]

Mensen die in het vliegtuig Tomatensap drinken. Ik vind dat volstrekt belachelijk. Van alle tomatensap ter wereld wordt een aanzienlijke percentage op 10km hoogte gedronken. Bij de koffie, cola, bier etc is dat percentage zover achter de komma dat we het niet eens meer kunnen uitspreken.
Merkwaardig. Misschien is er een goede reden of een urban myth rondom tomatensap die wij niet kennen ? Nederlanders doen dat misschien omdat tomatensap duurder is als andere (non-alcoholische) dranken. Ze hebben dan het gevoel meer uit de kosten van hun low-fare ticket te halen.
pi_100610239
Ach, ik drink best vaak tomatensap in het vliegtuig, maar ik zie echt niet in waarom het zo'n probleem voor jou moet zijn? En het heeft niks met goedkoop zijn te maken, ik vlieg meestal BC en kan dus ook wel iets duurders bestellen. Het heeft meer te maken met het feit dat ik bij veelvuldig reizen weinig trek heb ik zoete dingen. Dus neem ik meestal tomatensap en water.
pi_100611090
Lol wtf! Dit is voor het eerst dat ik lees dat iemand zicht ergert aan....tomatensap drinkers? :D Is er dan een specifieke reden om dit juist in het vliegtuig te doen?
Too much is never enough!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:50:36 #182
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_100613083
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:01 schreef The6thgate het volgende:
Lol wtf! Dit is voor het eerst dat ik lees dat iemand zicht ergert aan....tomatensap drinkers? :D Is er dan een specifieke reden om dit juist in het vliegtuig te doen?
Mwah, ik zou mij kunnen voorstellen dat je wat speciaals wilt drinken, voor veel mensen is een vliegreis de begin van een vakantie, en zijn in een positieve stemming en willen graag wat proberen, als je dan een pak tomatensap ziet staan kan ik mij voorstellen dat je daar voor kiest in plaats van appelsap of jus d'orange ofzo.

Persoonlijk doe ik dit nooit, ik vlieg daarvoor iets te vaak, en bijna nooit echt in vakantiestemming, al vind ik het zeker niet vervelend, bij voorkeur Cola, of indien een 'echte' maatschappij buiten Europa een Ginger Ale.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_100613407
Ik vier het begin van mijn vakantie toch liever met een Scotch dan met tomatensap. :P
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:01:04 #184
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_100613547
# Maatschappij: Cyprus Airways

# Traject: AMS - LCA of LCA - AMS

# Vertraging: niet of nauwelijks

# Vriendelijk personeel: absoluut aardig en behulpzaam

# Eten: bagger, maar dat vind ik van bijna al het vliegtuig eten
Op het traject LCA - AMS kun je kiezen voor een fruitmeal. Dat is de beste keuze van wat er te bestellen valt. Helaas heb je op het traject AMS - LCA die keuze niet. Tot voor een half jaar geleden kreeg je normale blikjes frisdrank. Tegenwoordig zijn het al kleine blikjes geworden en moet er voor sommige alcoholische dranken betaald worden.

# Entertainment: niet onaardig
Gelukkig krijg je de oordopjes van CY Airways. Alles heeft Griekse ondertiteling met Engels geluid. De oordopjes doen helaas na verloop van tijd pijn in je oren.

# Algehele indruk: wel aardig
De kwaliteit holt alleen hard achteruit. Cyprus Airways heeft het erg moeilijk om het hoofd boven water te houden wat de algehele indruk zeker beinvloed.

# Eventueel informatie over de luchthavens:
AMS: spreekt voor zich :P
LCA: Larnaca heeft sinds ongeveer 1.5 jaar een geheel vernieuwde aankomst en vertrekhal. Dit is modern en van alle gemakken voorzien. Helaas is alles wel weer veel duurder geworden in vergelijking met de oude hal
Neerkomen wel!
pi_100615352
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:57 schreef Gauner het volgende:
Ik vier het begin van mijn vakantie toch liever met een Scotch dan met tomatensap. :P
Ach, met meer dan 100 vluchten per jaar zou dat me bijkans alcoholist maken... Nee, tijdens reizen moet ik gewoon fris en fruitig blijven. Dus geen alcohol, veel water en tomatensap vind ik relaxed. Hou niet zo van zoete frisdrankjes.
pi_100616322
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 20:36 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, met meer dan 100 vluchten per jaar zou dat me bijkans alcoholist maken... Nee, tijdens reizen moet ik gewoon fris en fruitig blijven. Dus geen alcohol, veel water en tomatensap vind ik relaxed. Hou niet zo van zoete frisdrankjes.
True, het is ook niet alsof ik me volzuip op een vlucht. Meestal pak ik gewoon water vanwege de droge lucht in het vliegtuig, maar een whiskeytje is wel lekker op z'n tijd.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:08:44 #187
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100617132
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:40 schreef Drive-r het volgende:
Ach, ik drink best vaak tomatensap in het vliegtuig, maar ik zie echt niet in waarom het zo'n probleem voor jou moet zijn? En het heeft niks met goedkoop zijn te maken, ik vlieg meestal BC en kan dus ook wel iets duurders bestellen. Het heeft meer te maken met het feit dat ik bij veelvuldig reizen weinig trek heb ik zoete dingen. Dus neem ik meestal tomatensap en water.
Ik heb er nul komma nul problemen mee, Ik stoor me er ook geen seconde aan. Ik vind het belachelijk, zoals het klappen voor de piloot. Iets belachelijker zelfs.

Maar dan moet ik nuanceren. Ik vind tomatensap drinkers die het ook in het vliegtuig drinken ok. Procentueel bestaat er echter een grote groep die het alleen op 10km hoogte doen en hoewel ik niet weet wie het zijn lach ik het bestaan van die groep uit.
pi_100617947
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:08 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb er nul komma nul problemen mee, Ik stoor me er ook geen seconde aan. Ik vind het belachelijk, zoals het klappen voor de piloot. Iets belachelijker zelfs.

Maar dan moet ik nuanceren. Ik vind tomatensap drinkers die het ook in het vliegtuig drinken ok. Procentueel bestaat er echter een grote groep die het alleen op 10km hoogte doen en hoewel ik niet weet wie het zijn lach ik het bestaan van die groep uit.
Waarom in godsnaam? Is het zo vreemd dat mensen er dan zin in hebben? Hoe kleinzerig kan je dan zijn? Nogmaals, het is de enige "hartige" optie, simpel zat.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:35:24 #189
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100618661
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waarom in godsnaam? Is het zo vreemd dat mensen er dan zin in hebben? Hoe kleinzerig kan je dan zijn? Nogmaals, het is de enige "hartige" optie, simpel zat.
Bier en zoutjes zijn ook hartig. ;)

Was me trouwens nog niet opgevallen dat er zoveel tomatensap wordt gedronken op grote hoogte. Misschien vlieg ik niet genoeg, maar ik zal morgen eens opletten. :D
reset
pi_100618919
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:35 schreef Individual het volgende:

[..]

Bier en zoutjes zijn ook hartig. ;)

Was me trouwens nog niet opgevallen dat er zoveel tomatensap wordt gedronken op grote hoogte. Misschien vlieg ik niet genoeg, maar ik zal morgen eens opletten. :D
Zoutjes eet ik niet, en pils alleen op de dieptrieste late vrijdagavond vluchten naar huis...
pi_100619095
Morgen eerste vlucht in jaren met Ryanair, zal er ook wel een fijne recensie over posten, hoewel ik er niet teveel van verwacht :')
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:48:39 #192
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100619238
Vroege vrijdagavondvlucht voor mij maar dat biertje gaat er wel in. Tomatensap vind ik zelfs op hoogte niet lekker.
reset
  donderdag 11 augustus 2011 @ 22:12:14 #193
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100620346
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Als jij ook op de grond "hartige" tomatensap drinkt om dezelfde reden lach ik jou niet uit. Ik lach alleen om de mensen die zich in de lucht anders gedragen.
pi_100620451
Aanstaande dinsdag naar Barcelona met Transavia. Lekker goedkoop, en met de fiets naar het vliegveld :D.

Weet iemand op welke Terminal ze vliegen, want ze liggen 5 km uit elkaar :').
Geen referral hier.
pi_100620477
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:12 schreef XL het volgende:

[..]

Als jij ook op de grond "hartige" tomatensap drinkt om dezelfde reden lach ik jou niet uit. Ik lach alleen om de mensen die zich in de lucht anders gedragen.
Sorry, maar dan ben je echt een dieptriest individu. En voor de informatie, in mijn koelkast staat inderdaad altijd tomatensap. Maar zo lekker anderen veroordelen, dan heb je echt weinig lol in je leven. Nu even een glas tomatensap m de vieze smaak uit mijn bek te spoelen...
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 22:14:55 #196
45833 crew  Fogel
pi_100620486
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:12 schreef XL het volgende:

[..]

En jij kan aan mensen zien of ze reguliere tomatensapdrinkers zijn?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_100620763
# Maatschappij
Transvertragia

# Traject
Amsterdam-Heraklion-Amsterdam

# Klasse
economy

# Vertraging
Heenreis: 1,5 uur vertraging. We zaten al in het vliegtuig toen opeens de zuurstofmaskers naar beneden kwamen. Foutje van de piloot.

Terugreis: 1,5 uur vertraging wegens een vertraging die opgelopen was in het begin van de dag.

# Vriendelijk personeel
Niets op aan te merken.

# Eten
Als je iets wil moet je het kopen. Niet veel bijzonders.

# Entertainment
Er werd wel wat gedraaid maar ik heb geen idee wat erop was. De heenreis had ik entertainment van mijn iPad en terug heb ik vanaf 10 minuten na de start en 10 minuten voor de landing geslapen.

# Algehele indruk
Ik vond de vliegtuigen aan de binnenkant er oud uit zien. Het interieur kan wel een opknapbeurt gebruiken.

Amsterdam weet iedereen wel. Heraklion is redelijk groot en er zijn veel vliegbewegingen maar er is helemaal niets te doen.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 23:10:23 #198
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100623268
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

En jij kan aan mensen zien of ze reguliere tomatensapdrinkers zijn?
Zoals gezegd, ik lach iedere keer dat ik het zie om het percentage. Procentueel lach ik daarmee ook vaak de juiste individuen uit. Daar is ook niets vreemds aan, ik lach veel mensen uit. In het bijzonder tijdens saaie reizen etc. Een stropdas die te kort is, plastic schoenen onder een pak, een blocnote in een borstzakje van een hemd, telefoon aan de broekriem, klappen voor de piloot, de telegraaf lezen in pak, een consumenten laptop bij een freelancer. Ik lach zoveel mensen uit op oppervlakkige veroordelingen dat ik bijna een hele dag kan lachen. Ik vind daar niks verwerpelijk aan, ik vind het eerder raar als je dat niet doet. Dat ik af en toe iemand onterecht uitlach ontkom ik niet aan, maar daar kom ik zelf toch nooit achter
  donderdag 11 augustus 2011 @ 23:35:52 #199
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_100624397
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 23:10 schreef XL het volgende:

[..]

Zoals gezegd, ik lach iedere keer dat ik het zie om het percentage. Procentueel lach ik daarmee ook vaak de juiste individuen uit. Daar is ook niets vreemds aan, ik lach veel mensen uit. In het bijzonder tijdens saaie reizen etc. Een stropdas die te kort is, plastic schoenen onder een pak, een blocnote in een borstzakje van een hemd, telefoon aan de broekriem, klappen voor de piloot, de telegraaf lezen in pak, een consumenten laptop bij een freelancer. Ik lach zoveel mensen uit op oppervlakkige veroordelingen dat ik bijna een hele dag kan lachen. Ik vind daar niks verwerpelijk aan, ik vind het eerder raar als je dat niet doet. Dat ik af en toe iemand onterecht uitlach ontkom ik niet aan, maar daar kom ik zelf toch nooit achter
Vreemde post; als je er maar plezier mee hebt. :)
reset
pi_100624859
Ik ben tomatensap in het vliegtuig eens gaan Google'en en kwam deze pagina tegen waarin iemand zich het ook afvraagt.

Enkele antwoorden:
I often order it in the sky and not on the ground. I think it is because of the alternatives. Soda is not viable for me, apple juice has too much sugar and orange juice in the sky is usually from concentrate and watered down.

A lot of people don't like pop because it's sweet, and these are often people who might have a beer instead. Somehow the idea of paying for a beer on the plane seems like a rip off (even though you'd pay for it on the ground), so tomato-juice is the next best non-sweet drink.

I order it because I love tomato juice, but rarely think to buy any when I'm at the grocery store. So I guess it boils down to availability.

Wow, I thought it was just me. I always drink tomato juice on planes, but never on the ground. I had no idea it was so common, likewise, I have no idea why I only order it in the air.

En een hoop Bloody Mary referenties maar dat lijkt me niet echt relevant.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')