abonnement Unibet Coolblue
pi_94073316
Het centrale topic voor al je ervaringen met luchtvaartmaatschappijen. Deel 8 alweer!
Van Easyjet tot Singapore Airlines en van KLM tot Uzbekistan Airways.

Als je in dit topic iets post, geef dan ook even het onderstaande aan:

# Maatschappij
# Traject
# Vertraging
# Vriendelijk personeel
# Eten
# Entertainment
# Algehele indruk
# Eventueel informatie over de luchthavens

Voor al je vragen over vliegen kun je terecht in: [Centraal] Vragen over vliegen #2
En voor je awards, miles and more in:Frequent Flyer Programma's #1

Vorige delen:
Reeks Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen

[ Bericht 15% gewijzigd door UIO_AMS op 05-10-2017 10:05:41 ]
pi_94073340
Als ik op de site van US Airways kijk heb je voor jouw vlucht in economy geen eigen entertainment systeem helaas : http://www.usairways.com/(...)vies_current_na.html
pi_94075384
Ik zat ook al te zoeken en zag het.

Hoop dat je een tablet mag gebruiken in het vliegtuig.
Geen referral hier.
  zondag 13 maart 2011 @ 23:25:40 #4
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_94075437
@TT: het is nr 9
!!! Go 49-ers !!!
pi_94078278
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 23:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoop dat je een tablet mag gebruiken in het vliegtuig.
Natuurlijk mag dat :) Alleen even 'uitdoen' tijdens opstijgen en landing.
pi_94080614
Maatschappij
LAN Chile

Traject
Santiago - Auckland

Vertraging
Nee, we vertrokken perfect op tijd en kwamen 20 minuten eerder dan gepland aan.

Vriendelijk personeel
Ja! Absoluut. Totaal tegen verwachting in, om eerlijk te zijn. Ik had verwacht dat de service in het vliegtuig hetzelfde zou zijn als aan de grond; nors, ongeduldig en onaardig, maar het was het tegenovergestelde. Ook spraken ze perfect Engels. Grondpersoneel was ook uiterst vriendelijk.

Eten
Het eten was prima. Natuurlijk geen business class porties en kwaliteit, maar wel genoeg en het smaakte goed. Ik had een salade voor, kon voor het hoofdgerecht kiezen uit vis, lasagna of rundvlees met maispuree, en ben voor de lasagna gegaan, die echt heel goed was. Als toetje een taartje, en het drinken bleef maar komen.

Entertainment
Iedereen had een eigen schermpje voor het IFE systeem, wat groot genoeg was. Je kreeg een headset die comfortabel zat. Ik kon kiezen uit iets van 50 films, waarvan er 10 'blockbusters' waren. Ook veel tv series en documentaries. Muziek ook een wijde keuze, van Justin Bieber tot aan de complete Ring des Nibelungen van Wagner.

Algehele indruk
Erg goed, beter dan verwacht, en ook genoeg beenruimte (32 inch). Als je tussen Zuid Amerika en Oceanie moet vliegen zou ik absoluut voor LAN gaan, ik heb echte horrorverhalen over Aerolinas Argentinas gehoord...

Eventueel informatie over de luchthavens
Santiago is niet bijzonder. Ik was ook vrij laat met check in dus heb niet erg veel gezien. Handig boardsysteem, in 3 verschillende rijen, wat erg soepel verliep. Boarden was dan ook zo gebeurd.
Auckland is een betere luchthaven, met veel facilitieten en winkels. In de aankomst hal is een douche die je kan gebruiken tegen het betalen van een waarborgsom. Het vervoer van en naar de luchthaven is erg makkelijk in Auckland.
  Moderator maandag 14 maart 2011 @ 10:08:45 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_94084077
Deel 9 dus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 14 maart 2011 @ 20:32:50 #8
302853 themole
graaft totaal door.
pi_94111634
Nu heb ik een vlucht geboekt met ArkeFly naar Toronto. Nu is mijn vraag hoe zit het met het inflight-entertainment systeem van ArkeFly. Ze suggereren zelf dat je een soort van DVD-spelertje krijgt voor 15 euro die niet geïntegreerd is in de stoel voor je. Persoonlijk lijkt mij dit een zeer onpraktisch systeem voor ArkeFly. Hoe zit dit precies in de Comfort class? Bvd :)
Niet altijd serieus
pi_94114580
quote:
14s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:32 schreef themole het volgende:
Nu heb ik een vlucht geboekt met ArkeFly naar Toronto. Nu is mijn vraag hoe zit het met het inflight-entertainment systeem van ArkeFly. Ze suggereren zelf dat je een soort van DVD-spelertje krijgt voor 15 euro die niet geïntegreerd is in de stoel voor je. Persoonlijk lijkt mij dit een zeer onpraktisch systeem voor ArkeFly. Hoe zit dit precies in de Comfort class? Bvd :)
Zo'n schermpje en systeem kosten ook plek, dus die losse spelertjes zijn helemaal niet zo erg. Vooral ook omdat je ze op je tafeltje kunt zetten en in elke hoek kunt draaien. Werkt wel ok, maar verwacht niet het grootste aanbod van nieuwste films.
pi_94116350
Dit topic is eigenlijk bedoeld voor ervaringen en vluchtverslagen. Voor al je vragen over vliegen en maatschappijen kun je terecht via : Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
pi_94166356
# Maatschappij
Emirates
# Traject
Bankok - Dubai ( Airbus A380)
Dubai - Amsterdam( Boeing 777)
# Vertraging
Geen. Precies op tijd vertrokken en twee keer een half uur eerder aangekomen.
# Vriendelijk personeel
Ik vond ze vriendelijk. Als je wat te drinken vroeg had je het een minuut later. Mn tv deed het niet, na dit gemeld te hebben ging de stewardess gelijk aan de slag om de boel te resetten. Na 10 minuten had ik weer TV.
# Eten
Voor vliegtuig voer prima te eten. Hebben 3 keer te eten gekregen. 1 keer warme maaltijd, een ontbijtje en nog een keer een los broodje met kip.
# Entertainment
Echt heel goed. Elke stoel heeft zn eiegen TV. Je kan de nieuwste films kijken, spelletjes spelen en televisie series en sport kijken.
# Algehele indruk
Zeer goede indruk. Gevlogen met de A380 wat natuurlijk geinig is enorm toestel. Vliegtuig is ook echt heel stil je hoort niks geen motoren. Service prima en de vluchten zijn rustig verlopen. Ik zou er zo weer mee vliegen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Op Dubai heeft emirates zn eigen aankomst/vertrek hal.
pi_94185289
quote:
2s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:14 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zo'n schermpje en systeem kosten ook plek, dus die losse spelertjes zijn helemaal niet zo erg. Vooral ook omdat je ze op je tafeltje kunt zetten en in elke hoek kunt draaien. Werkt wel ok, maar verwacht niet het grootste aanbod van nieuwste films.
Plus als je pech hebt, hetzelfde aanbod op zowel de heen- als de terugweg. En op de heenweg ben je er al snel doorheen, wat op de terugweg voor een teleurstelling kan zorgen (vooral als ze het pas toegeven nadat iedereen betaald had en en masse ging klagen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_94314620
Iemand ervaring met Martinair op de route Amsterdam - Curacao? Beetje zelfde kwaliteit als KLM? Beter? Slechter?
Nevermind, lees net al een hoop reviews. :)
pi_94316702
# Maatschappij
Klm
# Traject
Amsterdam - Atlanta (Boeing 777)
Atlanta - Amsterdam ( Boeing 777)
# Vertraging
Geen. Op tijd vertrokken en aangekomen
# Vriendelijk personeel
Ze waren erg vriendelijk. Was voor de eerste keer dat ik met Klm vloog en moet zeggen dat ik de service en vriendelijkheid top vondt. (Al aantal keer met Usa maatschapijen gevlogen)
# Eten
Voor vliegtuig eten prima te doen was best lekker. Had heen een avond vlucht en kreeg de 1e keer Kip en de 2e keer Pasta en een pizza punt. Op de terugreis een nachtvlucht en kreeg de eerste keer Kip (Wel andere als heen) en 's ochtends warme baggel met ei en kaas en nog wat fruit en broodje. (Zat nog iets bij maar weet niet meer precies wat, vlucht was 2 weken geleden al :) )
# Entertainment
Perfect, Super veel keus uit de nieuwste films en van een hoop series een aantal afleveringen. Kon ook spelletjes spelen, zelfs tegen iemand anders in het vliegtuig en er stond enorm veel muziek op.
# Algehele indruk
Zeer goed, zal in de toekomst zeker meer proberen met Klm te vliegen als de prijzen een beetje gunstig zijn in tegenstelling tot andere maatschapijen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Amsterdam is bekend lijkt me, Tampa is erg groot maar ook super geregeld moest overstappen en had 2 uur de tijd maar stond in principe al 20 min. na uitstappen bij de nieuwe gate (meeste tijd ging natuurlijk zitten in Douane)
pi_94459585
# Maatschappij
Tiger Airways & Air Asia
# Traject
Singapore-Kuala Lumpur (Tiger)
KL-Bandar Seri Begawan (AA)
Labuan - KL (AA)
KL - SIN (AA)
# Vertraging
Niet noemenswaardig. Op het vliegveld van BSB was er een probleempje met de slurf, waardoor het even wat langer duurde voordat je uit het vliegtuig kon.
# Vriendelijk personeel
Dat was prima, niks op aan te merken.
# Eten
Er is van alles goedkoop te bestellen aan boord, maar ik heb op de vliegvelden van Singapore en KL gegeten.
# Entertainment
Boek en m'n mp3-speler, het zijn lowcosters dus verder niks aanwezig.
# Algehele indruk
Uitstekend, zowel Tiger als Air Asia zijn prima lowcosters. Goedkoop, prima service en niet te duur voor extra services zoals bagage of snacks aan boord.
# Eventueel informatie over de luchthavens
-Tiger vliegt vanaf de budgetterminal in Singapore, wat wel een nadeel is. Vanaf het vliegveld moet je er heen met een bus die je binnen 5 minuten afzet voor de terminal. Het is allemaal vrij basic, maar prima. Een goed punt zijn de gratis pc's met internet na de douane, ook is er gratis wifi.
Air Asia vliegt op de reguliere terminal (1), van waaruit je zo in de metro stapt. De efficiency van Changi airport is bekend, maar ik sta er iedere keer weer van te kijken. Tussen touchdown en instappen in de metro zit 15 minuten! Hierbij moet ik wel opmerken dat ik als permanent resident door de automatische paspoortcontrole kan, wat wel scheelt. Het is een bijzonder prettig vliegveld.
-Kuala Lumpur's lowcost terminal is qua opzet een uit de kluiten gewassen busstation. Goedkoop opgend, maar alles is er en da's prima. Een nadeel vind ik het feit dat er behoorlijk wat lawaai is bij de terminals, door de tegels en de barre akoestiek. Verder kan je voor je lunch/diner beter door de douane heen, aangezien daar meer keus is aan eetmogelijkheden.
-Bandar Seri Begawan: een klein vliegveld, waar het behoorlijk rustig is. Het ziet er verder netjes uit. De rij voor de douane was erg lang, omdat er tegelijkertijd twee vliegtuigen waren aangekomen. Dit resulteerde in 45 minuten(!) queuen. Er zijn bij het vliegveld genoeg taxi's voor handen, ook de bus stop recht voor de deur.
-Labuan: een klein en overzichtelijk vliegveld, wat verrassend modern is voor zijn grootte. Er zijn een paar winkeltjes na de douane, niet noemenswaardig. Ik had hier een binnenlandse vlucht naar KL; alle formaliteiten gingen verder vlotjes.
TRV
pi_94637891
Maatschappij
Air France

Traject
Parijs - Johannesburg (A380)

Vertraging
Iets van een 20 à 30 min, maar we zijn steeds op tijd geland

Vriendelijk personeel
Niets op aan te merken

Eten
In de heenvlucht vond ik niet zo goed. Misschien ook omdat het al half 1 's nachts was. Ik heb er toen niet veel van gegeten, maar het was wel genoeg om de rest van de vlucht buikkrampen te hebben (en zo waren er nog veel).
Bij de terugvlucht was het gelukkig wel lekker.

Entertainment
Iedere stoel had zijn eigen schermpje met veel films, series, muziek dus dat was perfect voor zo'n lange vlucht

Algemene indruk
Heel goed. Veel (been)ruimte, genoeg te drinken gekregen om de lange vlucht rond te komen.
pi_94639075
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:56 schreef Kielse het volgende:
In de heenvlucht vond ik niet zo goed. Misschien ook omdat het al half 1 's nachts was. Ik heb er toen niet veel van gegeten, maar het was wel genoeg om de rest van de vlucht buikkrampen te hebben (en zo waren er nog veel).
Hoe weet je dat de andere passagiers ook buikkrampen hadden?

Dat het vliegtuigeten niet zo lekker is, is algemeen bekend. Je suggereert met je opmerking dat het eten ook nog eens bedorven was. Dit soort maaltijden komen uit speciale catering fabrieken met strenge kontroles en hoge hygienische eisen, juist omdat het zo'n moeilijk product is. Dat het bedorven is, zou een schandaal zijn.
  maandag 4 april 2011 @ 19:43:59 #18
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_95037298
Maatschappij
Ryanair

Traject
Weeze - Tallinn - Weeze

Vertraging
Beide keren geen vertraging. Beide keren zelfs 20 minuten te vroeg gearriveerd. En dan hoor je natuurlijk dat mooie "yet another on-time" liedje :)

Vriendelijk personeel
Niks op aan te merken, zelfs moeten lachen om een stewardess die tegen een andere stewardess vertelde wat voor kater ze wel niet had.

Eten
Niks gekocht, doe ik eigenlijk nooit bij Ryanair.

Entertainment
De Voetbal International het het in-flight magazine van Ryanair zelf.

Algehele indruk
Ondertussen al zovaak met Ryanair gevlogen dat ik niet snel iets verkeerds tegenkom. Je weet dat je goedkoop van A naar B komt.

Eventueel informatie over de luchthavens
Op Weeze hebben ze nu achter de douane een kleine aanpassing gedaan. Ik ben in januari nog naar Londen gevlogen en toen was de winkel nog direct achter de douane. Ze hebben nu een trap naar boven gemaakt waar zich op de 1ste verdieping de shops en eettentjes bevinden. Vervolgens loop je weer naar onderen richting de gates. Tallinn is een relatief klein vliegveld waar snel alles afgehandeld wordt. Plus het ligt erg dicht bij de stad zelf, binnen 20 minuten sta je al in het centrum. En dat ook nog eens voor 40 cent!
pi_95037634
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:43 schreef Professional het volgende:
Niks op aan te merken, zelfs moeten lachen om een stewardess die tegen een andere stewardess vertelde wat voor kater ze wel niet had.

Daar zou ik wel wat op aan te merken hebben... Een kater hebben is niet fit aan het werk zijn, mijns inziens kan dat zelfs gevaarlijk worden als je ze een snodig hebt voor iets anders dan dat te dure broodje en die krasloten...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_95038161
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Daar zou ik wel wat op aan te merken hebben... Een kater hebben is niet fit aan het werk zijn, mijns inziens kan dat zelfs gevaarlijk worden als je ze een snodig hebt voor iets anders dan dat te dure broodje en die krasloten...
Zo werkt de wereld nou eenmaal.
Geen referral hier.
pi_95042326
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Zo werkt de wereld nou eenmaal.
:?

Alsof ze geen keuze hadden... Reageer je ook als een vrachtwagenchauffeur vanwege een kater een kind over het hoofd ziet?

Als de cabine crew zich en hun werk, in tegenstelling tot hun baas, wel serieus namen, hadden ze geen kater gehad...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_95054846
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 20:52 schreef The_stranger het volgende:
Alsof ze geen keuze hadden... Reageer je ook als een vrachtwagenchauffeur vanwege een kater een kind over het hoofd ziet?

Als de cabine crew zich en hun werk, in tegenstelling tot hun baas, wel serieus namen, hadden ze geen kater gehad...
Een kater is het gevolg van drankgebruik zoals dat wordt ervaren nadat de dronkenschap is uitgewerkt. Als zij inderdaad niet meer dronken is, dan valt haar niets te verwijten. Ze functioneert dan hooguit niet optimaal vanwege de vermoeidheid.

Als dat werkelijk een bezwaar zou zijn, dan zou ook iedere cabin crew of truckchauffeur die niet goed heeft geslapen of niet helemaal lekker is, zich ziek moeten melden. Dat is domweg niet realistisch.
  dinsdag 5 april 2011 @ 21:44:43 #23
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_95092334
Maatschappij
Ethiopian Airlines

Traject
deel 1: Brussel-Parijs-Addis Abeba(B767)
deel 2: Addis Abeba-Johannesburg (B757)
deel 3: Johannesburg-Addis Abeba (B757)
deel 4: Addis Abeba - Parijs - Brussel (B767)

Dit is natuurlijk een vrij ongewone route naar Johannesburg. Ik hielp mijn vriendin bij het maken van een documentaire over Soweto. Gezien zij zelf ook voor de financiering van haar project (eindwerk master film) moest zorgen kozen we voor Ethiopian omwille van de prijs (485 pp/return) én omwille van de bagage: 46 kg toegestaan, verdeeld over 2 tassen. Zeker voor het opnamemateriaal was dat geen overbodige luxe. Dat we teveel bagage meehadden (qua gewicht én aantal tassen) zorgde nergens voor opmerkingen.
Nadeel is dat je veel langer onderweg bent. Vooral de stop in Parijs (waar extra passagiers op het toestel komen) is hierbij ronduit irritant: je staat een tweetal uur stil in beide richtingen, en iedereen moet in het toestel blijven. Er wordt ook getankt in Parijs, wat ik bizar vind aangezien het toestel erna maar liefst 11u stilstaat in Brussel.

Vertraging
Steeds 20 minuten ofzo te laat vertrokken, maar ook steeds min of meer op tijd geland. Overigens in beide richtingen netjes om Lybië omgevlogen.

Vriendelijk personeel
Op zich erg vriendelijk, maar ze verdwijnen heel snel uit beeld.

Eten
Heel wisselvallig. Soms erg lekker, soms niet te vreten. De porties zijn voldoende, maar zeker niet genereus.
Qua drinken had ik graag wat meer rondes gehad. In ieder geval: er was voldoende keuze en ook alcohol (bier en wijn) was verkrijgbaar.
Waar ik me wel aan ergerde: de timing van de voedselrondes en de traagheid ervan. Vb op de laatste terugvlucht werd het eten pas uitgedeeld vanaf 2u na vertrek (en dat vertrek was om 23.55), hoewel ze de lichten al 1u na vertrek opnieuw lieten aanstaken. Gezien de traagheid van de voedselrondes was het erg laat wanner het voedsel afgeruimd werd.
Op de vlucht ervoor (tussen 14u en 20u) kregen we eten om 15u, terwijl zowat iedereen voor de vlucht gegeten had en niet zo hongerig was, en erna niks meer. (al kan je hierover discussieren natuurlijk ;) )

Entertainment
3 van de 11 767's van Ethiopian Airlines hebben eigen schermpjes, maar die zijn niet van de kwaliteit van pakweg Emirates ofzo.
Ethiopian Airlines is volop bezig met het vernieuwen van de vloot (dat de 787's trager komen dan verwacht is niet in hun voordeel), maar je merkt wel dat hun vloot verouderd raakt. Naar wat ik lees zijn de 777's (en zullen de 787's) wel dik in orde zijn.

Algemene indruk
Ik weet niet goed wat ervan te denken. Naar Johannesburg zou ik niet meer met ze vliegen wegens teveel tijdverlies (ik zou graag eens vb Swiss proberen), naar Oost-Afrika/regio Ethiopië wel.
Vanuit Brussel wordt binnenkort trouwens via Milaan (ipv Parijs) gevlogen, én met een 757 ipv een 767. Dit lijkt me écht niet comfortabel.

Anderzijds zijn ze belachelijk goedkoop op een aantal bestemmingen, en mag je veel bagage meenemen.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_95338005
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 00:21 schreef jaco het volgende:

[..]

Als zij inderdaad niet meer dronken is, dan valt haar niets te verwijten. Ze functioneert dan hooguit niet optimaal vanwege de vermoeidheid.

Als dat werkelijk een bezwaar zou zijn, dan zou ook iedere cabin crew of truckchauffeur die niet goed heeft geslapen of niet helemaal lekker is, zich ziek moeten melden. Dat is domweg niet realistisch.
Dat is haar te verwijten. En ja, het is de plicht van elke stewardess en piloot om, als hij of zij niet meer fit genoeg is om te werken, niet te werken. Dat staat in de (luchtvaart)wet. Zeker vermijdbare vermoeidheid, zoals na een kater, zijn redenen om ernstig in de problemen te komen mist er een incident voordoet. Een fatsoenlijke maatschappij houdt daar ook rekening mee, verschillende maatschappijen hebben naast de reguliere manier om je ziek te melden, ook de mogelijkheid om je unfit-to-fly te melden, specifiek om problemen ten gevolge van vermoeidheid tegen te gaan.

Daarnaast schrijft de luchtvaartwet ook nog een voor dat in de 24 uur voor je dienst er met mate alcohol gedronken mag worden en dus zeker niet zoveel dat er een kater ontstaat.
Al met al was deze dame dus waarschijnlijk in overtreding (al is dat lastig te controleren) met betrekking tot haar alcohol inname en immoreel bezig met betrekking tot haar vermoeidheid, welke ook vermeden had kunnen worden...

Als laatste zou je eens moeten opzoeken hoeveel ongelukken, ook in vrachtwagens, er eigenlijk ontstaan zijn door vermoeidheid. Wil jij dat je leven afhangt van iemand die oververmoeid is?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_95413618
heb in de planning om in oktober met Qatar Airways naar China te vliegen.
Hoe zijn de ervaringen met deze maatschappij?
pi_95414126
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 21:02 schreef jenb2002 het volgende:
heb in de planning om in oktober met Qatar Airways naar China te vliegen.
Hoe zijn de ervaringen met deze maatschappij?
Qatar Airways is misschien de één-na-beste maatschappij ter wereld. Er zijn zelden/nooit klachten over slechte afhandeling bij klachten en de service is helemaal perfecto. Ik zou het doen, het is misschien wel een betere maatschappij dan Singapore!
pi_95669199
Besloten maar eens mijn ervaringen te delen aangezien ik redelijk veel vlieg (2-3 keer in de maand).
Allereerst een weinig boeiend traject AMS-LHR met KLM:

Maatschappij
KLM

Traject
Amsterdam > London Heathrow en terug

Vertraging
Nauwelijks. Op de heenweg het bekende cirkelen boven Engeland alvorens op Heathrow te mogen landen. Duurde ook nog extra lang voordat we bij de gate aankwamen aangezien een 747 van Qantas een noodlanding moest maken (waarbij achteraf alles goed leek). Terugweg geen vertraging.

Vriendelijk personeel
In orde.

Eten
Valt weinig zinnigs te zeggen over een koekje en een bekertje drinken.

Entertainment
Het AD en de NRC Next op de heenweg en het KLM magazine op de terugweg.

Algehele indruk
Vlieg redelijk veel op Londen en hoewel ik vaker op Gatwick vlieg (met BA) neem ik op Heathrow vaak KLM omdat ze in de meeste gevallen iets goedkoper zijn. Kan ook toeval zijn natuurlijk. Verder niets nieuws over KLM. Op korte afstanden prima te doen (op lange over het algemeen ook).

Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol bekend. Heathrow T4 is ok. Ok het is geen T5 maar er zijn genoeg winkels en je staat snel buiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door DUK op 19-04-2011 00:01:18 ]
pi_95679482
Maatschappij
US Airways

Traject
AMS - Las Vegas, tussenstop in Philadelphia

Vertraging
Geen

Vriendelijk personeel
Erg vriendelijk, geen speciale verzoeken gedaan verder, maar steeds met een lach geholpen.

Eten
Zowaar te doen, op de heenweg wel wat beter dan de terugweg, maar het was allemaal te eten, sommige dingen zelfs met smaak.

Entertainment
Via overhead schermen, geen persoonlijk systeem, wel vrij nieuwe films, The Tourist en Gulliver's travel, aangevuld met wat series en ook een vrij lang rustmoment.

Algehele indruk
Prima, ietwat versleten indruk van de vliegtuigen, maar geen gevaarlijke situaties. Ik heb 1 van de 4 vluchten op een normale plaats moeten zitten, en zelfs dat was nog te doen, als was de 6 uur die het duurde wel meer dan voldoende met 2.05 meter. De andere keren een plek bij de nooduitgang gekregen. Op schiphol uitstekend geholpen, gelijk exit row seating op beide vluchten, op de terugreis waren we iets later op het vliegveld, en dus alleen het tweede deel meer beenruimte kunnen krijgen.

Eventueel informatie over de luchthavens
Alledrie zeer duidelijk en overzichtelijk, was al even geleden dat ik had gevlogen, maar het viel me meer dan mee. Het was ook aangenaam rustig vanwege het laagseizoen.
Geen referral hier.
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:53:15 #29
155616 Proximo
For god, king & country
pi_96179422
Wat recente vluchten :)
---- 1
Maatschappij
KLM

Traject
Amsterdam - Moskou en vice versa

Vertraging
Geen, op de terugweg zelfs eerder aangekomen :)

Toestel
Boeing 737-900, prima vliegtuig.

Vriendelijk personeel
Weinig gezien, al waren ze best aardig

Eten
Niet genomen, ik had op deze vlucht genoeg aan koffie

Entertainment
Laptop, Ipod, het raam :P

luchthavens
Schiphol is bekend, prima luchthaven. Sheremetyevo viel me mee, gelukkig heb ik er niet veel tijd hoeven doorbrengen.

----- 2

Maatschappij
KLM

Traject
Amsterdam - Shanghai

Vertraging
Klein half uurtje voor vertrek helaas.

Toestel
Boeing 747-400.

Vriendelijk personeel
Prima, gezellige stewardessen op deze vlucht, waren niet te beroerd voor een praatje of wat extra eten/drinken.

Eten
Kip met pasta, ijs en voor arrival in Shanghai nog een ontbijt.

Entertainment
Eigen scherm, maar dit heb ik eigenlijk niet gebruikt. Wat wel echt heel vervelend is dat de afstandsbediening hiervan in de zijkant van de stoel zit, waardoor ik 's nachts continu het scherm weer aan zag gaan omdat ik in mijn slaap de afstandsbediening aanraakte. :{

luchthavens
Schiphol is bekend, prima luchthaven. Shanghai is erg groot en rustig. Snel door de douane heen gelopen :)

---- 3
Maatschappij

China Eastern Airlines

Traject
Shanghai-Pudong - Xi'an Xianyang International Airport

Vertraging
1 uur helaas.

Toestel
Airbus A320

Vriendelijk personeel
Amper gezien, ze lachen wel lief O+

Eten
Cola en een paar zakjes nootjes..

Entertainment
Geen, maar aangezien het vliegtuig maar voor 50% vol zat had ik een eigen rij, dus languit liggen met Ipod in :Y

luchthavens
Shanghai-Pudong is mooi, groot. douane was alleen erg vervelend over mijn schoenen die continu bleven piepen. Wel gratis Wi-Fi :Y) Xi'an Xianyang is een stuk kleiner, snel door de douane heen. verder niet veel gezien want het was een avond vlucht dus alles was dicht bij aankomst.

---- 4
Maatschappij

Hainan Airlines

Traject

Xi'an Xianyang International Airport - Xiamen Gaoqi International Airport

Vertraging
Geen :)

Toestel
Boeing 737-800. Gezeten bij de emergeny exit had ik een prima vlucht met genoeg beenruimte. overigens viel het me op dat de stoelen uberhaupt een stuk ruimer waren t.o.v een 737 van bijv. KLM.

Vriendelijk personeel
Prima.

Eten
Wat nootjes, frisdrank etc. niks bijzonder.

Entertainment
Wederom geen, Ipod en laptop hebben me vermaakt ;)

luchthavens
Xiamen was erg druk, gelukkig is het geen enorm vliegveld dus redelijk snel buiten :) Xi'an Xianyang International Airport was prima, op het feit dat ik geen wifi kon vinden na ;(

---- 5

Maatschappij
China Southern Airlines

Traject

Xiamen Gaoqi International Airport - Beijing Capital International Airport

Vertraging
Geen :)

Toestel
Airbus A321. Alleen mijn stoel kon niet naar achter... wat niet echt fijn is tijdens een vlucht van 3,5 uur.

Vriendelijk personeel
Prima.

Eten

Frisdrank, nootjes etc..
Entertainment
Het raam & Ipod

luchthavens
Xiamen was prima, Beijing was een redelijke bummer ten opzichte van Shanghai Pudong, de domestic terminal zag er allemaal een beetje stoffig en ouder uit.

---- 6
Maatschappij
KLM

Traject

Beijing Capital International Airport - Schiphol

Vertraging
1,5 uur... Behoorlijk vervelend dus.

Toestel
Boeing 747-400

Vriendelijk personeel
Prima.

Eten

2 maaltijden gehad, beide waren ronduit smerig. De lunch na vertrek smaakte helemaal nergens naar en de 2e maaltijd heb ik weinig van gegeten.

Entertainment
Eigen scherm, maar dit heb ik eigenlijk niet gebruikt. Vooral veel geslapen en nog een film gekeken op mijn laptop.

luchthavens
Zoals eerder vermeld, Beijing is een stuk lelijker dan Shanghai, al is de international terminal een stuk beter. Wel is het echt een gedoe om Wi-Fi te kunnen krijgen, het is mogelijk om dit gratis te krijgen... mits je wel naar een of ander miniscuul loketje toe gaat.. goed zoeken dus :')
Schiphol is altijd fijn thuiskomen ;)
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 2 mei 2011 @ 20:41:24 #30
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_96267101
# Maatschappij
Lufthansa
# Traject
DUS-ATH
# Vertraging
20 min, stonden in de file voor de startbaan
# Vriendelijk personeel
Redelijk, stewardessen waren wel een beetje over datum.
# Eten
Pasta met een of andere kaassaus. Was goed te doen, zat nog best sterke smaak aan voor zo'n vliegtuigmaaltijd. Chocolade paashaasje die je er bij kreeg was leuke toevoeging:)
# Entertainment
Alleen het magazine, het uitzicht en het gezelschap. Geen overhead TV's in de 737-500 kisten van Lufthansa
# Algehele indruk
Redelijk goed!
# Eventueel informatie over de luchthavens
DUS: Lijkt me bekend, zeer relaxt. AMS is zo ontzettend bout vergeleken bij DUS.
ATH: Was verrassend snel met de koffers, had al enge verhalen gehoord over 1 1/2 wachten, maar viel mee, waren er eigenlijk meteen!

# Maatschappij
Lufhansa
# Traject
ATH-DUS
# Vertraging
Mooi op tijd!
# Vriendelijk personeel
Jep! Kwamen vaak met drinken ook nog!
# Eten
Pasta met rode saus. Was ook goed te doen!
# Entertainment
Weer die 737-500. Dus weer geen overhead TV's!
# Algehele indruk
Goed hoor, Lufthansa is prima.
# Eventueel informatie over de luchthavens:
ATH: Rare opzet(vond ik dan). Boardpas controle, dan winkelcentrum en dan paspoortcontrole naar de gate. Bij de gate maar 2 winkeltjes. En ik liep met mn domme kop dus ook nog meteen door naar de gate, terwijl ik nog 1 1/2 uur had... Douane ook niet super effectief.
DUS: Baggage meteen, en je staat zo buiten. Briljant!
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
  woensdag 4 mei 2011 @ 14:03:58 #31
155616 Proximo
For god, king & country
pi_96340864
Wat vind je precies zo slecht aan AMS t.o.v DUS?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 4 mei 2011 @ 15:14:33 #32
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_96343759
Maatschappij?
Lufthansa

Toestel?
Avro RJ85
Airbus 340-600
CRJ700

Traject
Amsterdam-Munich-Hong Kong-Munich-Amsterdam

Prijs?
484 Euro

Vertraging
Alle vluchten op tijd.

Bezetting?
Alle Europese vluchten in economy class vol, op de vlucht naar Hong Kong een loadfactor van 70%, terug echter geen lege stoel meer te zien.

Vriendelijk personeel?
Duitse degelijkheid, opzich wel vriendelijk, maar ook niet meer dan dat.

Lekker eten?
Op de korte vlucht naar München een broodje en wat drinken, niet bijzonder, naar en van Hong Kong en fruitmaaltijd, en was goed te doen, van München naar Amsterdam een soort muesli met vifit, niet voor mij bestemd in ieder geval. De cola smaakte wel goed om 06:00 uur!

Entertainment?
Op de Europese vluchten een raam, en dat is voldoende, specifiek gekozen voor vluchten met vertrek vanaf München omdat alle Airbus toestellen van Lufthansa zijn uitgerust met AVOD persoonlijk scherm. Dat klinkt overigens meer dan het eigenlijk is, want hoewel het scherm van prima grote is, is het aanbod echt karig, een stuk of 10 films en een handvol TV series en cd's is niet echt state of the art te noemen. Ik mis Qatar Airwas in dit opzicht toch echt wel.

Algehele indruk?
Lufthansa is goed bevallen, de Avro RJ 85 is wel in de sardinecan uitvoering, maar achterin kan je ook 2 seaters van te voren vastleggen, wat wel een aanrader is, anders voelt het zeker krap aan.
De Airbus 340-600 is een fijn toestel, rustig, en het WC dek is beneden, waardoor iedereen in een nette rij staat in de galley, en niet voor 1 toilet, maar voor alle 5 toiletten beneden, waardoor de doorloop aanmerkelijk soepel verloopt, omdat je niet voor 1 specifiek toilet hoeft te wachten. Beenruimte is met 31 a 32 inch niet bijzonder veel, maar ik paste er opzich prima in.

Ik zou zo weer met Lufthansa vliegen, zeker voor de prijs die ik nu betaald heb. Lufthansa moet door de Duitse vliegbelasting hetzelfde doen als KLM bij de NL vliegbelasting, namelijk dumpen van vliegtickets op markten buiten het eigen land.

Iets over de luchthavens?
München is geweldig! Op de heenweg door met de bus vanaf het vliegveld naar de terminal te zijn gebracht hadden we nog maar 40 minuten voor de volgende vlucht, maar daar hadden we er maar 4 van nodig om weer bij de gate aan te komen, als transit vanaf een Europese vlucht heb je geen veiligheidscontrole meer.
Op de terugweg wel, maar als transitpassagier zijn de rijen niet bestaand en gaat ook dit super snel. Aangezien het de lufthansa terminal is kan je overal gratis koffie / thee uit de machines halen, evenals (Duitse) kranten. Paspoortcontrole is ook goed geregeld.
Amsterdam is bekend, heen opzich een lange rij voor de veiligheidscontrole, maar al met al duurde het 15-20 minuten voordat je er door bent, dat is voor mij op Schiphol relatief lang wachten, ik ben beter gewend, maar met een vertrektijd rond 18:30 zit je nu eenmaal in de spits.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_96344949
Prima prijs zeg.
pi_96386195
Maatschappij
Olympic Air

Traject
Amsterdam > Athene en terug

Vertraging
Geen. Prima op orde.

Vriendelijk personeel
Bijzonder vriendelijk en eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht. Heb in het verleden met Olympic gevlogen en toen was het verschrikkelijk. Sinds de reorganisatie hebben ze een nieuwe vloot EN nieuw personeel. Lust voor het oog ook.... ;)

Eten
VERSCHRIKKELIJK. Heen vond ik ALLES smerig (zelfs het toetje). Terug was de salade en het toetje ok. Hoofdgerecht heen (een hockeypuck aka burger) en terug (zompige stukjes kip met pasta) niet aangeraakt.

Entertainment
Kranten en Iphone. Geen verder entertainment nodig (noch aanwezig).

Algehele indruk
Prima luchtvaartmaatschappij (op het verschrikkelijke eten na). Alles op tijd en in orde. Ook de prijs aanzienlijk lager dan KLM naar Athene (bijna 100 euro).

Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol bekend. Athene is prima als je aankomt (stond binnen 15 minuten buiten met koffer en al). Naar de stad met de metro was het ook zo gebeurd. Wanneer je vertrekt kan het lang duren bij de security, hoofdzakelijk door de Zuid Europese manier van werken...
pi_96399287
Ik heb weer wat vluchtjes gemaakt:

Maatschappij
KLM

Toestel
Boeing 737-900 (in Skyteam uitvoering)

Traject
AMS - SVO (Moskou)

Vertraging
Geen

Vriendelijk personeel
Normaal, niet overdreven, gewoon fijn.

Eten
Een broodje warm kalkoen en wat andere snacks + drinken. Was prima te eten.

Entertainment
Holland Harald en mijn mobiel voor muziek. :D

Algehele indruk
Prima degelijke indruk zoals ik dat van KLM gewend ben. Het eten was prima te doen en het personeel was aardig. Het toestel heeft weinig entertainment, maar voor een vrij korte vlucht is dat prima. Toestel ziet er verder prima modern uit.

Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol bekend. Bij aankomst in Moskou wel een minder leuke verrassing: een mooie sticker van de security check op Schiphol. Er was duidelijk in mijn koffer gerommeld en wat cadeaupapier van cadeaus afgescheurd.
KLM komt aan op de nieuwe Terminal E van SVO en deze is prima. Even wachten op bagage, maar verder ging het prima. Wel de taxichauffeurs van je afslaan. Ik liep uit de gate en werd begroet door 'Taxi! Taxi! Taxi!' - 'Njet spaciba, no thank you'.

--------------------

Maatschappij
Transaero airlines

Toestel
Boeing 737-500

Traject
Moskou (DME) - Sint-Petersburg - Moskou (DME)

Vertraging
Geen

Vriendelijk personeel
Weinig bijzonders aan.

Eten
Een snoepje en droog broodje + een simpele bak koffie. Niets speciaals, maar simpel.

Entertainment
Een magazine.

Algehele indruk
Simpele Russische airline met weinig Engels sprekende crewleden in een verouderd Boeing toestel. Niet te veel van verwachten dan is het wel oké. Op de terugweg met adem in een paar keer over Moskou gevlogen voordat we uiteindelijk een half uur later landen. Volgens mij ging er iets niet helemaal goed, gezien ook de zucht van verlichting bij de passagiers toen we eindelijk geland waren. :P

Eventueel informatie over de luchthavens
Moskou DME is een prima modern vliegveld met voor Russische begrippen vriendelijk persoon. De rij bij de check-in was gigantisch, maar een medewerker van Transaero trok de mensen er een voor een uit en printte boarding passen bij een self-service check-in.
Pulkovo S-Petersburg is een oude rotzooi (vooral voor domestic flights) en is een schande voor deze prachtige, historische stad. Koffers pakken en wegwezen en niet naar het toilet gaan. Als toppunt is er in de arrivals hal direct een Hollandse bloemen winkel met de Nederlandse vlag verkeerd (blauw-wit-rood). :D

--------------------

Maatschappij
Aeroflot

Toestel
Airbus A320

Traject
SVO (Moskou) - AMS

Vertraging
Geen

Vriendelijk personeel
Erg gemaakt vriendelijk. Ook duidelijk dat de dames onder elkaar flinke heibel hadden. Zelden zulke dodelijke blikken gezien naar elkaar! :D

Eten
Een complete maaltijd met diverse soorten vlees en salades met 6-delig bestek en de smaak was zelfs oké! Ik was verbaasd. Wel jammer dat ik geen koffie mocht. (Later, sir. End of trip.) _O_

Entertainment
Aeroflot magazine.

Algehele indruk
Prima modern toestel en prima maaltijd (jammer van de koffie). Slecht acterend en Engels sprekend personeel. De piloot was in het Engels ook onverstaanbaar en klonk erg vertwijfeld.

Eventueel informatie over de luchthavens
Moskou SVO is op zich wel redelijk, ondanks de horror die je wel eens hoort (met name over transit vluchten, geen ervaring mee). Oud Sovjet gebouw, maar van binnen in de tax-free mooi en modern. Personeel onvriendelijk, daarvoor kan je beter in Moskou DME zijn. 6/10.
Schiphol op zich prima, jammer van de 40 minuten wachten op mijn koffer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alec690 op 05-05-2011 19:32:43 ]
pi_96418456
Zat net oude delen te lezen. Mooie tijd toen, gewoon met 744's naar Malaga knallen _O-
pi_97298453
# Maatschappij
Jet Airways

# Traject
Kathmandu - Delhi
Delhi - London Heathrow

# Vertraging
18 uur, extra overnachting in Londen moeten maken.

# Vriendelijk personeel
In het vliegtuig prima, op Heathrow aan de balie wel ok ondanks beperkte hulp/informatievoorziening. Bij thuiskomst echter nooit meer reacties op mijn e-mails gehad, op één onbeleefd bericht na. Vervolgens radiostilte, ondanks meerdere e-mails van mijn kant.

# Eten
Lekker vegetarisch (paneer+curry+rijst), helaas iets te weinig.

# Entertainment
Groot aanbod slechte films. Wel redelijk wat muziek.

# Algehele indruk
Vlucht OK, afgezien van monstervertraging. Indruk van service: de reden dat ik dit bericht tik: ik vlieg nooit meer met Jet Airways.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Delhi is een puinhoop, verschrikkelijke plek om uren te wachten tenzij je in die nieuwe terminal mag.
  woensdag 25 mei 2011 @ 17:26:12 #38
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_97301434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 14:03 schreef Proximo het volgende:
Wat vind je precies zo slecht aan AMS t.o.v DUS?
Ik ben al een tijdje (zeg maar 3 jaar) niet meer op AMS geweest, maar de wachttijden bij de douane vond ik het eerste kutte, daarnaast het idee: ik moet over 30 min bij de gate zijn, dan moet ik nu maar gaan lopen (nou zat ik wel toen op de verste gate die er ongeveer bestaat, maar whatever) en daarnaast nog het gedoe met parkeren. En ohja, DUS is natuurlijk voor mij dichterbij, dat kan er ook te maken mee hebben :)
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_97403098
# Maatschappij
Germanwings

# Traject
Keulen - Friedrichshafen met een Airbus A319

# Vertraging
Met ca 30 minuten vertraging vertrokken omdat er een band verwisseld moest worden. Uiteindelijk maar 10 minuten te laat op de bestemming, en dat zelfs nadat we heel het vliegveld van Keulen over moesten taxiën.

# Vriendelijk personeel
Personeel hield ons keurig op de hoogte waarom er vertraging was (met als gevolg dat iedereen bij het raam stond om foto's te maken :D), in het vliegtuig heb ik m'n mp3 speler opgezet, dus heb ik er niet op gelet.

# Eten
Moest je voor betalen. Zat nog geen 40 minuten in de lucht, dus niks genomen.

# Entertainment

Geen, maar ook helemaal niet nodig op zo'n korte route.

# Algehele indruk
Uitstekend voor zo'n korte route, heb wel eens krapper gezeten (ben vrij lang). Lowcost, maar ver weg de beste lowcost waarmee ik gevlogen heb. ^O^
pi_97403185
(sorry: quote functie ipv de edit functie gebruikt :@ )
  zondag 29 mei 2011 @ 18:15:20 #41
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97463457
Nadat VLM ophield te bestaan had ik geen favoriete maatschappij meer. :'(

Straalvliegtuigboeingairbuseenheidsworstvluchten zijn bijna altijd een last. Grote vliegvelden heb ik het ook niet op.. Zelfs 1e klas flat-bed vliegen zou ik makkelijk laten vallen als de tele-transporter bestond.

Vandaag ben ik weer een blije vliegenaar. :)

Ik heb al een paar keer eerder met ze gevlogen met plezier, maar:

Maatschappij
Blue Islands Airlines

Toestel
Britten Norman Trislander

10 mensen aan boord vandaag:


Traject
Guernsey-Jersey

Vertraging
Geen

Vriendelijk personeel
De co-piloot draaide zich om om ons welkom te heten en zijn veiligheidsinstructie was een verwijzing naar de kaart in de stoel voor ons. Grondpersoneel was vriendelijk en snel met de opstapjes om het vliegtuig in te komen.

Eten
Geen tijd voor. In de lounge kon je toast maken en koekjes pakken.

Entertainment
Uitzicht, krant, de tomtom van de piloot en de vlieginstrumenten.

Algehele indruk
Fantastisch! Hoe korter de vlucht hoe beter en 20 minuten is prima te doen. Per 4 mensen was er een deur en ze waren snel met de opstapjes. Lijkt duur, maar voor £36 vloog ik en dat is de vaste prijs ongeacht wanneer je boekt (2 dagen gelden).

Eventueel informatie over de luchthavens
Jersey is al een klein vliegveld, maar Guernsey is nog kleiner. De hele actie van vliegveld inlopen tot het vliegveld aan de andere kant uitlopen duurde ongeveer een uur. O+

Zo hoort vliegen te gaan! ^O^
reset
  zondag 29 mei 2011 @ 21:47:53 #42
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97473566
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:19 schreef PilgrimSands het volgende:
# Vertraging
18 uur, extra overnachting in Londen moeten maken.
Daar kan je 600 euro voor claimen. Ik heb het met success gedaan, maar daar heb ik wel mijn EU vertegenwoordiger moeten mailen. Makkelijk is anders, maar voor 600 euro/pp lijkt het me wel waard.

http://www.moneysavingexpert.com/travel/flight-delays
reset
pi_97501094
Maatschappij
KLM

Traject
AMS-JFK (Jumbo)
JFK-AMS (Boeing 777)

Beide vluchten in samenwerking met Delta

Vertraging
Heen: Geen
Terug: 45 minuten eerder dan gepland aangekomen.

Vriendelijk personeel
Voor zover ik heb meegekregen (zie entertainment): ja hoor

Eten
Heen alleen het toetje op aanraden van de stewardess (witte-chocolade profiteroles), voor de rest geen flauw idee.

Entertainment
Behoorlijk nieuwe films (o.a. Black Swan, Kings Speech), klassiekers (Cassablanca) en ook Nederlandse films (o.a. Sonny Boy en New Kids), maar zelf heb ik op zowel heen -als terugweg bijna alleen maar geslapen.

Algehele indruk
Prima en degelijk

Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol is wel bekend lijkt me, qua efficiëntie kan JFK daar echt een puntje aan zuigen. JFK doet erg verouderd aan, maar verder geen problemen gehad.
pi_97503174
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:47 schreef Individual het volgende:

[..]

Daar kan je 600 euro voor claimen. Ik heb het met success gedaan, maar daar heb ik wel mijn EU vertegenwoordiger moeten mailen. Makkelijk is anders, maar voor 600 euro/pp lijkt het me wel waard.

http://www.moneysavingexpert.com/travel/flight-delays
Ik heb er, zoals gezegd, al tig e-mails heengestuurd. Eerste reactie was: "uw verzoek is in behandeling genomen, u ontvangt uiterlijk op 15 maart (oid) bericht van ons". Daarna nog eens iets in de trant van "ja je bekijkt het maar", en vervolgens complete radiostilte. Schijnt Jet Airways ook wel bekend om te staan.

Bruikbare link wel, dat geeft een paar extra opties. Ik ga er maar weer mee aan de slag, hopelijk lukt het. Zal het tzt hier wel melden. Bedankt! :)
  maandag 30 mei 2011 @ 18:05:47 #45
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97504185
Kijk ander ook even in dit topic: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!

Als daar genoeg inzit stuur ik hem door naar een EU vertegenwoordiger. Regulaties maken is 1 ding, ze naleven is een ander.
reset
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:45:19 #46
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_97574629
Maatschappij
Ryanair

Traject
Eindhoven - Palma - Eindhoven

Vertraging
Beide keren 10 minuten later dan gepland vertrokken, maar dat word altijd gecompenseerd door vroeger te landen.

Vriendelijk personeel
Gewoon normaal. Wat ik wel grappig vond was dat op de heenvlucht alleen stewards op de vlucht waren en op de terugvlucht alleen stewardessen aanwezig waren.

Eten
Blikje Red Bull gepakt op de heenreis, verder niks gepakt.

Entertainment
Ryanair magazine, iPod en de VI. Op de terugvlucht voornamelijk uit raam gekeken naar de Alpen en zee.

Algehele indruk
Zoals altijd goed, alleen een probleem op de terugvlucht, omdat mijn handbagage te groot zou zijn. Ik heb het koffertje al meer dan 5 jaar en dit koffertje al zeker 70 keer met Ryanair (of andere lowcost maatschappij) meegenomen voor weekend weg etc. Nu moest ik dus opeens vandaag mijn koffer inchecken omdat het te groot zou zijn. Wat was nu het geval? Ik moest mijn koffer laten opmeten en de maten waren perfect. Maar omdat er aan de onderkant van mijn koffer 2 wielen zitten moest ik enige kracht zetten om koffer in de bak te krijgen. Puur dus omdat ik 2 wielen heb moest mijn koffer ingecheckt worden. Wat resulteerde in een 40 euro extra betaling. Ook mooi was de reactie van de grondsteward: "Als je de wielen eraf sloopt mag die wel mee". Ik kon die gast wel schieten toen die dat zei en heb direct gezegd dat ik een klachtenformulier wil en ik een klacht ga indienen. Ik was niet de enige die zijn koffer moest inchecken, meerdere mensen moesten dit doen. Eenmaal bij uitstappen in Eindhoven zag ik sommige mensen met grote tassen lopen waarbij ik toch enkele bedenkingen had. Formulier is inmiddels onderweg, al snap ik ook wel dat het zal leiden tot niks.

Eventueel informatie over de luchthavens
1ste keer dat ik vertrok van Eindhoven en alles verliep soepel. Snel door de securitycheck en de gates waren goed aangegeven (zover dat kan op een kleine luchthaven). Palma is redelijk groot en je land op de D-pier. Stukje lopen naar de uitgang, maar te doen. Eenmaal buiten kun je makkelijk de bus of taxi pakken richting Palma of het strand. Alleen jammer op de terugreis de kleine discussie die ik eerder beschreven heb, maar daar kan vliegveld niks aan doen.
pi_97576607
Je vloog vanaf Palma naar Eindhoven over de Alpen? Lijkt me een beetje omvliegen.... ;)
pi_97576943
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:46 schreef DUK het volgende:
Je vloog vanaf Palma naar Eindhoven over de Alpen? Lijkt me een beetje omvliegen.... ;)
Valt wel mee, met een oostelijke route (bijv. Palma - Marseille - Geneve - Luxemburg - Eindhoven) zit je daar als snel op.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_97577204
Ah zo... Ik ging er vanuit dat hij de Pyreneeën bedoelde. We wachten op het verlossende antwoord... ;)
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:26:03 #50
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_97577833
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:55 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Valt wel mee, met een oostelijke route (bijv. Palma - Marseille - Geneve - Luxemburg - Eindhoven) zit je daar als snel op.
Dat was dus inderdaad de route. Piloot gaf dat ook netjes via de Intercom aan. "Dames en Heren, links ligt het meer van Geneve" en "Dames en Heren, zometeen vliegen we over enkele bergtoppen van de Alpen".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')