abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97883681
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:14 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dan moet ik wederom iets recht zetten. De Arlanda Express is 20 minuten en kost je per retour 51 euro. Een retour met de bus vanaf Arlanda kost je 24 euro en duurt 45 minuten.

In vergelijking duurt een bus (met dezelfde maatschappij) vanaf Skavsta 80 minuten en 28 euro. Dus in vergelijking ben je per bus 4 euro duurder uit en 35 minuten langer onderweg. Je bespaart trouwens ook nog tijd op Skavsta, want daar ben je een stukje sneller buiten.
Sinds wanneer kost die trein 51 euro dan? Ik gebruikte die in 2008 en kan me niet herinneren dat het zo duur was, volgens mij was het zeker niet meer dan 25 euro. In dat geval is het niet zinnig om het te vergelijken met de bus vanaf Arlanda.

Dat je sneller buiten staat op Skavsta geloof ik wel ja, dat zal inderdaad wel schelen.

quote:
Leuk dat jij dat vindt, maar denk naar over de kostenstructuur van producten die je noemt. Een Euroshopper bier zit in hetzelfde dure blik, heeft dezelfde vervoerskosten en moet dezelfde marge per unit opleveren voor de AH. Het enige waar die 20% korting uit gehaald kan worden, is wat marketing en het product zelf (bier). En die 20% die je bespaart, is waarschijnlijk 50% van de kosten voor het bier...

Zelfde met vliegen. Een 20% korting op je ticket, betekent voor de airline een 50% korting op het ticket voor belastingen en dus echt een enorme slag in hun eigen omzet. Kijk, sommige producten kun je voor 5% minder kwaliteit kopen met 50% korting. Andere producten niet. Daar moet je niet over miepen, da's gewoon het product en de kosten die daarbij horen...
Allemaal waar, maar ik bekijk het natuurlijk van de kant van de consument en bepaal op basis van het eindproduct of ik het de prijs waard vind. Hoe die opgebouwd is interesseert mij geen bal.. nuja, ik vind het best interessant, maar het heeft geen invloed op mijn afweging of ik die prijs wil betalen voor de geboden kwaliteit. En als ik met een 20% hogere prijs 50% meer kwaliteit krijg, zal ik dat in de meeste gevallen doen - tenzij kwaliteit niet zo'n belangrijke factor is bij het betreffende product of ik die 20% extra op dat moment niet kan missen.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:45:18 #77
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97909110
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:34 schreef Drive-r het volgende:
Over de entertainment kan je niet echt klagen bij de KLM, niemand binnen Europa heeft dat eigenlijk (tenzij je verder naar het oosten van Europa gaat). Ik vlieg heel Europa door voor werk, en zelfs in business class krijg je nergens iets van entertainment. Is ook niet echt nodig natuurlijk.
De Low Cost maatschappijen Transavia en Air Berlin hebben wel schermpjes aan boord, alsmede maatschappijen zoals BA, Finnair.
Niet dat dat nou entertainment waar ik op zit te wachten, Mr Bean of Just for Laughs ofzo. Aan de andere kant, zo'n waar ben je nu kaartje waardeer ik dan weer wel.
Maar het is inderdaad geen ramp als het niet aanwezig is, ik heb een ipod en in principe altijd een raamplaats, meer dan voldoende voor een korte vlucht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97911862
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:11 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Sinds wanneer kost die trein 51 euro dan? Ik gebruikte die in 2008 en kan me niet herinneren dat het zo duur was, volgens mij was het zeker niet meer dan 25 euro. In dat geval is het niet zinnig om het te vergelijken met de bus vanaf Arlanda.

Dat je sneller buiten staat op Skavsta geloof ik wel ja, dat zal inderdaad wel schelen.

Adult return is 460 SEK > 51 EUR. Taxi naar hartje Stockholm is ook ongeveer zo duur, dus de moeite waard bij 2 personen of meer ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_97914483
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De Low Cost maatschappijen Transavia en Air Berlin hebben wel schermpjes aan boord, alsmede maatschappijen zoals BA, Finnair.
Niet dat dat nou entertainment waar ik op zit te wachten, Mr Bean of Just for Laughs ofzo. Aan de andere kant, zo'n waar ben je nu kaartje waardeer ik dan weer wel.
Maar het is inderdaad geen ramp als het niet aanwezig is, ik heb een ipod en in principe altijd een raamplaats, meer dan voldoende voor een korte vlucht.
Low cost heb ik al lang niet meer gevlogen, dus dat geloof ik zo. BA vlieg ik letterlijk 4 keer per week voor de afgelopen 3 jaar, en daar heb ik in Europa nog nooit een schermpje gezien.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:27:10 #80
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97949540
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Low cost heb ik al lang niet meer gevlogen, dus dat geloof ik zo. BA vlieg ik letterlijk 4 keer per week voor de afgelopen 3 jaar, en daar heb ik in Europa nog nooit een schermpje gezien.
Nu vlieg ik niet zo vaak BA, sterker nog, bijna nooit, maar de 4 keer dat ik er in Europa mee heb gevlogen, de laatste keer in maart 2009, was dit in een bijzonder oudere Airbus 319 met diverse schermpjes met o.a. de inflight map en Just for laughs.... Wel een topvlucht overigens, 4 sandwiches gegeten, het was de laatste vlucht van de dag en ze moesten er vanaf. Verder vlieg ik naar de UK als ik niet naar Londen moet altijd met Easyjet naar Liverpool, of tegenwoordig Manchester en een enkele keer met Ryanair prive naar Stansted, want dat is dan wel geen London, binnen een uur ben je er, en met 2 euro vluchtprijs is dat wel een goede deal.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:58:21 #81
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97950886
Heenvlucht

Maatschappij?
Ryanair

Toestel?
Boeing 737-800

Traject?
Eindhoven - Madrid

Prijs?
8 Euro

Vertraging
Op Eindhoven iets te late binnenkomst daardoor late boarding waardoor we 40 minuten te laat vertrokken, daardoor iets te laat bij de gate in Madrid.

Bezetting?
Verbazingwekkend voor de prijs die ik betaalde, 8 euro, geboekt eind mei, zat het toestel wel helemaal vol, op het flight manifest waren er 172 passagiers ingecheced.

Vriendelijk personeel?
Er kon niet echt een lachje vanaf bij het aan boord gaan, je ziet duidelijk dat ze wat minder plezier in het werk hebben dan bijvoorbeeld Easyjet. Al ging dat aan het eind van de vlucht beter, bij zo'n relatief lange vlucht kan je de inflight service relatief rustig aan doen, en na de 2de loop met Duty Free heb je genoeg tijd over om te relaxen en daar wordt het personeel ook wat gelukkiger van.

Lekker eten?
Mijn 2 meegebrachte krentenbollen met kaas + appel waren prima. Verder vond ik het aanbod niet zo goed, vooral veel snacks of vette snacks, niet iets wat ik wil. Drinken is relatief duur.

Entertainment?
Raamplaats + Ipod en inflight magazine. Meer dan voldoende voor zo'n vlucht.

Algehele indruk?
Als je de regels van Ryanair volgt, 1 stuk handbagage, vooraf inchecken, met een prepaid credit card de administratiekosten ontwijken is Ryanair waar voor je geld. Dit was de eerste langere vlucht die ik gemaakt heb, en als de prijs goed is zou ik het zo weer doen.

Iets over de luchthavens?
Ik schrok bij aankomst, door mijn woonplaats kan ik niet veel eerder op de luchthaven zijn dan 08:30 voor mijn vlucht welke volgens schematijd vertrok om 09:15, van de lange wachtrij voor de beveiliging. De rij liep vanaf de securitycheck tot achteraan bij de check-in balies.
Al gebied eerlijkheid te zeggen dat na 10 minuten in de rij passagiers voor de Madrid vlucht naar een andere kortere rij mochten zo dat ik alsnog binnen 12 minuten na aansluiten door de beveiliging zelf was, want bij de beveiliging was het niet druk, vooral bij de documentcontrole en de check omtrent grootte en gewicht van de handbagage ontstond vertraging. Eindhoven Airport is duidelijk gezwicht voor Ryanair dat nu de handbagage gewogen moet worden voor iedereen, nu snap ik dat principe wel en ik zie mijzelf als helemaal niet uitzonderlijk, maar mijn laptoptas is van dusdanige grote dat met een beetje common sense toch wel duidelijk moet zijn dat deze bij lange na niet te zwaar zal zijn. Maar laten we het houden op de nieuwigheid van de regel dat ze deze zo strikt naleven, en aan de andere kant sta ik ook wel achter het feit van imperken van handbagage, 1 stuk is 1 stuk, afmetingen zijn duidelijk, en 10 kilo is 10 kilo. Wel zal dit het proces sneller moeten om een wachtrij van grote omvang te voorkomen.

Terugvlucht

Maatschappij?
Easyjet

Toestel?
Airbus 319

Traject?
Madrid - Eindhoven

Prijs?
27 Euro

Vertraging
Hoewel we ruim op tijd begonnen te boarden waren er wat problemen met het aantal aanwezige passagiers in het vliegtuig ten opzichte van de laadlijst. Dit koste even om te verhelpen. Daarnaast hebben wij een prachtige rondvlucht gehad over Schiphol en al met al exact op tijd aan de gate.

Bezetting?
Ik had gehoopt op een rustige vlucht, Eind mei daalde de prijs van deze vlucht naar 27 euro, dus ik had het vermoeden dat deze niet vol zou zitten, maar met 144 passagiers van de 156 beschikbare plaatsen is deze toch weer goed vol.

Vriendelijk personeel?
De Crew was vriendelijk en had duidelijk zin in het werk. Daarnaast was de co-piloot Nederlands, zoals ik regelmatig op deze route meemaak, dat maakt het geven van de vluchtgegevens wat leuker gezien dit in de moedertaal aanmerkelijk langer en uitgebreider was dan in het Engels en Spaans.

Lekker eten?
Ginger Ale + Muffin zijn lekker bij Easyjet. Daarnaast heb je ook niets nodig, een vette snack als avondeten zag ik niet zo zitten.

Entertainment?
Raamplaats + Ipod en inflight magazine. Meer dan voldoende voor zo'n vlucht. Daarnaast een prachtige rondvlucht via Terneuzen, Goes, Rotterdam, Delft, Leiden en Nieuw Vennep over Amsterdam en dan via Almere naar de Buitenveldertbaan, eigenlijk bijzonder vreemd omdat je normaliter via deze route op de Polderbaan zou landen terwijl je nu recht over de binnenstad van Amsterdam over de binnenstad van Almere een draai maakt naar de Buitenvelderbaan, maar gezien het mooie weer en relatief lage vlieghoogte kan ik dat wel waarderen.



Algehele indruk?
Easyjet is een prima maatschappij, personeel heeft er over het algemeen zin in, een langere vertraging dan 1 uur moet ik nog meemaken, en de laatste vertraging langer dan 10 minuten is meer dan 4 jaar geleden.

Iets over de luchthavens?
Sinds de opening van Terminal 4 zijn alle Iberiavluchten daar naartoe verhuist, wat inhoudt dat er bij de Terminals 1, 2 en 3 niet zo heel veel vluchten meer zijn waardoor het nooit druk is bij de veiligheidscontrole. Wel is de terminal relatief oud, zeker t.o.v. terminal 4, maar daardoor niet minder functioneel.

Amsterdam is bekend, als je geen bagage hebt kan je 15 minuten na aankomst bij de gate in de trein zitten. Ideaal voor een dergelijk groot vliegveld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97952094
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:58 schreef ozzietukker het volgende:
Bezetting?
Verbazingwekkend voor de prijs die ik betaalde, 8 euro, geboekt eind mei, zat het toestel wel helemaal vol, op het flight manifest waren er 172 passagiers ingecheced.

Dan heb je toch nog wat open stoelen, of waren er wat afgesloten wegens 'weight and balance rules' :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:53:20 #83
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97953444
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:24 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dan heb je toch nog wat open stoelen, of waren er wat afgesloten wegens 'weight and balance rules' :)
Rij 2 en rij 16 (net voor de emergency exit seats) waren om 'weight and balance rules' inderdaad afgeblokt, en zo hou heb je al gelijk 12 stoelen minder, en heb je nog maar een plek of 5 over.
Das ook inderdaad iets wat ik niet begrijp, prima dat je je stoelen afblokt in een toestel waar 189 personen inkunnen als er 50 meevliegen, maar met een dergelijke loadfactor heeft dit niets meer met 'weight and balance' te maken.

Maar goed, ze konden nu nog wel wat handbagage kwijt op deze plekken die niet meer in het bagagecompartimenten erbij konden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97954102
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:53 schreef ozzietukker het volgende:

[...]maar met een dergelijke loadfactor heeft dit niets meer met 'weight and balance' te maken.

Dat weet je niet. Weight and balance kan op meer slaan dan een vliegtuig wat structureel te zwaar is of niet in balans. Bijvoorbeeld veel maatschappijen verlagen hun maximale startgewicht van bepaalde vliegtuigen om zo te besparen op allerlei toeslagen zoals een ATC charge, welke naar gewicht gerekend wordt. Nadeel aan deze besparing is dan wel dat je soms niet een vol vliegtuig kan vliegen, maar het kan best een heleboel geld schelen, zeker als het merendeel van je vluchten deze limiet zelden halen/overschrijden.
Het afblokken van stoelen kan ook te maken hebben met passagiers die op een volgend vliegveld bij de rest komt, al is dat in dit geval natuurlijk niet het geval.

Daarnaast kan het ook een software matig iets zijn, dat het checkin systeem op een bepaalde volgorde inchecked. Bijvoorbeeld van voren en achteren naar het midden toe. Hiervoor kunnen dan veel rijen in het midden geblokkeerd worden om dan rij voor rij vrij gegeven te worden.
Als laatste kan ik me nog voorstellen dat het eventueel te maken heeft met de weight and balance documentatie. Mogelijk door rijen te blokkeren kun je sneller van een standaard balans uitgaan zonder dat veel te moeten corrigeren. Het lijkt mij stug, maar ik weet dan ook niet meer wat voor loadsheet systeem ryanair gebruikt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:25:35 #85
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97955194
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Weight and balance kan op meer slaan dan een vliegtuig wat structureel te zwaar is of niet in balans. Bijvoorbeeld veel maatschappijen verlagen hun maximale startgewicht van bepaalde vliegtuigen om zo te besparen op allerlei toeslagen zoals een ATC charge, welke naar gewicht gerekend wordt. Nadeel aan deze besparing is dan wel dat je soms niet een vol vliegtuig kan vliegen, maar het kan best een heleboel geld schelen, zeker als het merendeel van je vluchten deze limiet zelden halen/overschrijden.
Het afblokken van stoelen kan ook te maken hebben met passagiers die op een volgend vliegveld bij de rest komt, al is dat in dit geval natuurlijk niet het geval.

Daarnaast kan het ook een software matig iets zijn, dat het checkin systeem op een bepaalde volgorde inchecked. Bijvoorbeeld van voren en achteren naar het midden toe. Hiervoor kunnen dan veel rijen in het midden geblokkeerd worden om dan rij voor rij vrij gegeven te worden.
Als laatste kan ik me nog voorstellen dat het eventueel te maken heeft met de weight and balance documentatie. Mogelijk door rijen te blokkeren kun je sneller van een standaard balans uitgaan zonder dat veel te moeten corrigeren. Het lijkt mij stug, maar ik weet dan ook niet meer wat voor loadsheet systeem ryanair gebruikt.
Bij een dergelijke loadfactor heeft het helemaal niets met echte weight and balance te maken, Ryanair heeft vrije zitplaatskeuze dus het heeft ook niets te maken met check in volgorde. De stoelen woren afgeblokt met een tafeltje naar beneden en een A4-tje waarop staat dat je daar niet mag gaan zitten..

In theorie kan je door het afblokken uitgaan van een standaard balans, echter met een dergelijk groot volume aan passagiers, 172, is het afblokken van rijen voor een standaard balans volstrekt onnodig, simpelweg omdat door natuurlijk verloop de passagiers verspreid zullen zitten, en juist het afblokken van een rij 2 en een rij 16 geeft aan dat dit helemaal niets te maken heeft met een standaard balance, die passagiers zouden toch al verspreid zitten.

Maar goed, het geeft natuurlijk wel de kans om wat koffers er neer te zetten, en als het nodig is bepaalde mensen nog op een vrije rij kwijt te kunnen, daarnaast heb je weer 2 rijen minder om schoon te maken na de vlucht wat de omloopsnelheid ten goede komt....

Het blijft vreemd dat Ryanair de enige maatschappij is die structureel rijen afblokt om weight and balance redenen terwijl je dit bij andere (low-cost) maatschappijen niet ziet. Dat maakt het erg ongeloofwaardig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97956869
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:27 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nu vlieg ik niet zo vaak BA, sterker nog, bijna nooit, maar de 4 keer dat ik er in Europa mee heb gevlogen, de laatste keer in maart 2009, was dit in een bijzonder oudere Airbus 319 met diverse schermpjes met o.a. de inflight map en Just for laughs.... Wel een topvlucht overigens, 4 sandwiches gegeten, het was de laatste vlucht van de dag en ze moesten er vanaf. Verder vlieg ik naar de UK als ik niet naar Londen moet altijd met Easyjet naar Liverpool, of tegenwoordig Manchester en een enkele keer met Ryanair prive naar Stansted, want dat is dan wel geen London, binnen een uur ben je er, en met 2 euro vluchtprijs is dat wel een goede deal.
Vreemd. Wel altijd schermpjes met inflight info, maar nog nooit iets anders erop gezien. Boeiend ook, ik geloof graag dat ik niet goed genoeg op let.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97974968
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Bij een dergelijke loadfactor heeft het helemaal niets met echte weight and balance te maken, Ryanair heeft vrije zitplaatskeuze dus het heeft ook niets te maken met check in volgorde. De stoelen woren afgeblokt met een tafeltje naar beneden en een A4-tje waarop staat dat je daar niet mag gaan zitten..

In theorie kan je door het afblokken uitgaan van een standaard balans, echter met een dergelijk groot volume aan passagiers, 172, is het afblokken van rijen voor een standaard balans volstrekt onnodig, simpelweg omdat door natuurlijk verloop de passagiers verspreid zullen zitten, en juist het afblokken van een rij 2 en een rij 16 geeft aan dat dit helemaal niets te maken heeft met een standaard balance, die passagiers zouden toch al verspreid zitten.

Maar goed, het geeft natuurlijk wel de kans om wat koffers er neer te zetten, en als het nodig is bepaalde mensen nog op een vrije rij kwijt te kunnen, daarnaast heb je weer 2 rijen minder om schoon te maken na de vlucht wat de omloopsnelheid ten goede komt....

Het blijft vreemd dat Ryanair de enige maatschappij is die structureel rijen afblokt om weight and balance redenen terwijl je dit bij andere (low-cost) maatschappijen niet ziet. Dat maakt het erg ongeloofwaardig.
Vlieg niet met ryanair, dus hoe het precies gaat weet ik niet, maar er moet natuurlijk wel een reden voor zijn. Als ryanair er winstgevend 300 man in kan proppen, doen ze dat. Wat ik duidelijk wilde maken was dat weight and balance meer is dan simpel structureel gewicht dan wel balans, ook al zal dat in dit geval niet allemaal slaan op ryanair.

Dus wat is dan de reden voor het blokkeren van de stoelen? En waarom vertellen ze dan niet de echte reden als W&B volgens jou niet de ware reden is? (al zo'n wazige term natuurlijk wel ideaal om de passagiers te laten denken dat het wel degelijk een goede reden heeft, wat weten zij ervan ;) )

Het is niet zo dat ze in de vlucht gebruikt worden als rustplaats voor de bemanning, ook kan je ze niet van te voren reserveren. Schoonmaak tijd lijkt mij niet aan de orde, ik weet dat men bij ryanair graag snel omdraait, maar die twee rijen op 30 tot 40 maakt niet zoveel uit dat dat de reden kan zijn, lijkt mij.

Ik zal eens kijken of een van mijn collega's het weet...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_97994819
Zo, 5 vluchten gemaakt in de afgelopen week, tijd voor wat reviews. :P
Om het overzichtelijk te houden plaats ik ze wel in aparte posts. Leest ook wat makkelijker weg denk ik.

# Maatschappij
KLM in een 747-400 combo.
# Traject
Schiphol - Tokyo Narita
# Vertraging
Op tijd vertrokken en een half uurtje eerder geland.
# Vriendelijk personeel
Tja..de meest kansloze opmerking van de hele vakantie komt op naam van een KLM stewardess. Ze vroeg wat ik in Japan ging doen (business of vakantie). Vertelde dat ik 3 weken door Japan ging reizen, waarop ze vroeg: "Oh, ga je de ramp bekijken?". Wat moet je daar nou op zeggen?
# Eten
Dinner en ontbijt. Dinner had ik de Japanse variant en dat was veruit het meest smerige Japanse maaltje wat ik in 3 weken heb gegeten.
# Entertainment
Prima, aardig wat filmpjes weg zitten kijken op het personal entertainment systeem.
# Algehele indruk
Economy Comfort is prima bevallen! Of het rendabel is weet ik niet, want ik zie vaak veel lege plekken. Verder wel een miinpunt voor de stewardess en het eten.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Narita superefficient! Vanaf touchdown stond ik letterlijk binnen een half uur weer buiten, dat is inclusief douanezaken en koffer oppikken. Perfect!
pi_97995312
# Maatschappij
ANA in een 767-300 (volgens mij)
# Traject
Tokyo Haneda - Okinawa (Naha)
# Vertraging
Kwartiertje later vertrokken, wel precies op tijd geland.
# Vriendelijk personeel
Zeer attent en vriendelijk! Goed Engels sprekend ook.
# Eten
Nootjes en een paar keer soft drinks. Wel wat karig op een vlucht van 2,5 uur.
Verder werd er nog een paar keer rondgelopen met bakjes Haagen Dazs, maar dat was schreeuwend duur.
# Entertainment
Groot scherm met wat Japanse TV series en verder een geanimeerd gesprek met een gepensioneerde Japanse man die Tokyo had verlaten en op Okinawa is gaan wonen. Inclusief uitnodiging om er te blijven overnachten, haha. Sorry grandpa, wellicht volgende keer.
# Algehele indruk
Redelijk weinig beenruimte vond ik, maar verder een goede vlucht. Attente stewardessen en goed grondpersoneel, die mijn bagage doorlabelde naar eindbestemming Miyakojima, ondanks dat mijn laatste leg met de concurrent JAL zou zijn.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Prima airport dat Haneda! Genoeg te doen en ziet er modern uit. Na de security en bij de gates kan het wel een upgrade gebruiken tho.
Op Naha heb ik alleen de transferbalie en de gate gezien. :P
pi_97995687
# Maatschappij
JAL, uitgevoerd door Japan Transocean Air in een A320
# Traject
Okinawa (Naha) - Miyakojima
# Vertraging
Iets later vertrokken, ook een minuut of 10 later geland.
Op de terugweg alles keurig op tijd.
# Vriendelijk personeel
Weinig mee van doen gehad.
Op de terugweg sprak het grondpersoneel geen Engels (geen wonder in zo'n afgelegen gebied), dus heb me maar niet aan de vraag gewaagd op ze de bagage konden doorlabelen naar eindbestemming Hiroshima.
# Eten
Niets. Op een vlucht van 40 minuten geen ramp. :P
# Entertainment
Vooral het uitzicht (eilandjes, blauwe zee, koraal) onder me. En poseren voor de camera van wat Japanse dames.
# Algehele indruk
JTA deed gewoon wat het moest doen: mij van A naar B brengen. Verder weinig extra's.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Miyakojima heeft een schattige luchthaven met maar liefst 4 gates en 2 bagagebanden. De bagage was er dus in no-time. Nog wel even thumbs up voor de dame van ANA die mijn koffer had doorgelabeld, scheelde een hoop stress op Naha. ^O^
In de departurehal zijn erg veel eetgelegenheden. Ook een leuk tokootje van een dame die broodjes met een soort bananenmoesvulling maakte. Ik ben geloof ik 3 keer binnen geweest om een nieuwe voorraad in te slaan.
Naha is niets bijzonder, maar wel gratis wifi (wel dicht bij de Duty Free Shop gaan zitten :P)

[ Bericht 23% gewijzigd door Luck op 10-06-2011 20:22:43 ]
pi_97996429
# Maatschappij
ANA in een 320 of 321, weet niet meer precies
# Traject
Okinawa (Naha) - Hiroshima
# Vertraging
Op tijd vertrokken, maar iets later geland. Leek wel op de piloot de scenic route nam!
# Vriendelijk personeel
Op wat gestuntel na bij de veiligheidsinstructies geen klagen. Spraken ook een woordje Engels.
# Eten
Nootjes en een apple juice.
# Entertainment
Behalve een schitterend uitzicht op de Seto Inland Sea, geen.
# Algehele indruk
Net als de vorige binnenlandse vluchten was het allemaal heel basic. Ze doen wat ze moeten doen, wat mij betreft geen klagen.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Vrij kleine airport dat Hiroshima. Wel hele duidelijke, Engelse signs om je naar de bussen te leiden, inclusief uitleg bij ticket vending machine.
pi_97996714
# Maatschappij
KLM in een 747-400 combo
# Traject
Tokyo Narita - Schiphol
# Vertraging
Tien minuten eerder vertrokken, kwartiertje eerder geland.
# Vriendelijk personeel
Ik denk het. Nauwelijks contact mee gehad.
# Eten
2 keer warm, nootjes en een bakje ijs. Vond het prima te doen deze keer!
# Entertainment
5 films weg zitten kijken. :')
# Algehele indruk
Opnieuw veel lege plekken in Economy Comfort. Had in het begin vrijwel niemand om me heen zitten, later druppelde er wat mensen vanuit Economy naar binnen.
Maar was wederom erg content met EC. Ik zit er gewoon een stuk fijner.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Narita is Boring met hoofdletter B. Werkelijk NIETS te beleven, zelfs goed zoeken naar een fatsoenlijke tent voor een ontbijtje. Echt dramatisch.
Op Schiphol weer eens ouderwets dik een half uur wachten op koffer.
  zondag 12 juni 2011 @ 17:21:20 #93
154052 RobertVH
I am your father
pi_98070440
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:36 schreef Luck het volgende:
[...]
# Eventueel informatie over de luchthavens
Op Schiphol weer eens ouderwets dik een half uur wachten op koffer.
Ja je krijgt altijd genoeg tijd om te realiseren dat je weer terug in NL bent als je doelloos voor je uit staat te kijken tussen de bagagebanden. Je bent wel gelijk van je vakantie gevoel af... }:|
pi_98071678
# Maatschappij
Delta
# Traject
Amsterdam - Seattle, heen een A330, terug een 767. Helaas veel bewolking onderweg, maar aankomst over Mt St Helens bij Seattle is onvergetelijk.
# Vertraging
beide kanten op precies op tijd aangekomen. Heen iets later vertrokken, omdat er nog wat brandstof bleek te ontbreken.
# Vriendelijk personeel
Ja, in alle gevallen ergens in de 50 en zeer correct
# Eten
Heen: salade, biefstukje met zoete aardappels, chocoladetaart als diner en broodje kalkoen als lunch
Terug: diner: spinaziesoep, salade, zalmbeignet met asperges en chocoladecake en een champignon-kaas omelet voor ontbijt.
# Entertainment
Heen een falend linux systeem met een twintigtal films en verzameling cd's, terug werkte het wel goed.
# Algehele indruk
Netjes, correct en goed verzorgd.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Seattle heeft al wel ESTA, dus je hoeft geen wit/groen formuliertje meer in te vullen, toch duurt het nog 45min om het land binnen te komen. Koffer vrijwel direct op de band. Voor de rest wat verouderd aandoende luchthaven met niet heel veel shops. Wel genoeg plek om te zitten.
Schiphol bekend, koffer binnen een paar minuten en 30 minuten na landing op de polderbaan al in de trein.
pi_98071835
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:46 schreef DutchTrain het volgende:
# Maatschappij
Delta
# Traject
Amsterdam - Seattle, heen een A330, terug een 767. Helaas veel bewolking onderweg, maar aankomst over Mt St Helens bij Seattle is onvergetelijk.
(knip)
# Eventueel informatie over de luchthavens
Seattle heeft al wel ESTA, dus je hoeft geen wit/groen formuliertje meer in te vullen, toch duurt het nog 45min om het land binnen te komen. Koffer vrijwel direct op de band. Voor de rest wat verouderd aandoende luchthaven met niet heel veel shops. Wel genoeg plek om te zitten.
Schiphol bekend, koffer binnen een paar minuten en 30 minuten na landing op de polderbaan al in de trein.
Heel de VS heeft toch ESTA? :?
pi_98071967
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:49 schreef tomatenrood het volgende:
Heel de VS heeft toch ESTA? :?
ja, maar niet alle luchthavens zijn al aangesloten op het bijbehorende computersysteem. Vorig jaar op JFK ook een uur moeten wachten, omdat iedereen alsnog die papiertjes moest invullen. Nu wisten ze het niet zeker in het vliegtuig en hadden ze het maar in laten vullen, wat dus niet nodig bleek.
pi_98542223
Hoewel dit officieel misschien in het nieuws-topic hoort, lijkt het mij hier meer van waarde.

Skytrax Awards:

quote:
Airline of the Year
1. Qatar Airways
2. Singapore Airlines
3. Asiana Airlines
4. Cathay Pacific
5. Thai Airways
6. Etihad
7. Air New Zealand
8.Qantas
9.Turkish Airlines
10. Emirates

Category winners (selectie)

Best Alliance: Star
Best Airline Asia: Singapore
Best Airline Europe: Turkish
Best Airline Africa: SAA
Best Airline Pacific: Air New Zealand
Best Airline India: Kingfisher
Best Airline Trans Atlantic: Lufthansa
Best Airline CenAm/Caribbean: TACA
Best Airline South America: TAM
Best LCC Europe: Easyjet
Best LCC North America: Virgin America
Best LCC Asia: Air Asia
Best LCC Pacific: JetStar
Best LCC South America: Azul
Best Regional Airline: Dragonair
Best Leisure Airlines: Thomson Airways
Best First Class: Etihad
Best Business Class: Singapore
Best Premium Economy: Air New Zealand
Best Economy Class: Asiana
Best Cabin Staff: Asiana
Best Airport Service: ANA
Service Excellence Europe: Austrian
Service Excellence North America: Virgin America
Service Excellence Asia: ANA
Service Excellence Pacific: V Australia
Service Excellence Middle East: Oman Air
Service Excellence South America: TAM
Service Excellence Cen Am/Caribbean: TACA
Service Excellence Africa: SAA
Best First Class Lounge: Qatar
Best Business Class Lounge: British Airways
Best IFE: Emirates
pi_98580512
Hoe kan het voor heel 2011 nu al bekend zijn?
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:49:51 #99
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98580823
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:45 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Hoe kan het voor heel 2011 nu al bekend zijn?
Omdat de veilings/smeergelden nu al binnen zijn. Wat een onzin.
reset
pi_98581977
quote:
Service Excellence Europe: Austrian
_O- Wat een bla, die lijst. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')