abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97578665
Ik ga volgende maand voor het eerst met Ryanair naar Stockholm, en ik vind het nu al een kutmaatschappij. :')

Ja, het is goedkoper, maar met alle toeslagen erbij scheelt het uiteindelijk nog maar zo'n 100 a 200 euro terwijl de reistijd een paar uur langer is omdat je eerst naar fucking Eindhoven moet (en dan nog met de bus naar het vliegveld) ipv naar Schiphol waar je vanuit de trein zo het vliegtuig instapt en je vervolgens aankomt in een of ander kutdorp wat weer 100 km onder Stockholm ligt. Epic fail en het lagere tarief eigenlijk alleen maar waard omdat ik momenteel nogal krap zit.
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:19:54 #52
154052 RobertVH
I am your father
pi_97585346
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:54 schreef StormWarning het volgende:
Ik ga volgende maand voor het eerst met Ryanair naar Stockholm, en ik vind het nu al een kutmaatschappij. :')

Ja, het is goedkoper, maar met alle toeslagen erbij scheelt het uiteindelijk nog maar zo'n 100 a 200 euro terwijl de reistijd een paar uur langer is omdat je eerst naar fucking Eindhoven moet (en dan nog met de bus naar het vliegveld) ipv naar Schiphol waar je vanuit de trein zo het vliegtuig instapt en je vervolgens aankomt in een of ander kutdorp wat weer 100 km onder Stockholm ligt. Epic fail en het lagere tarief eigenlijk alleen maar waard omdat ik momenteel nogal krap zit.
Als je Ryanair een 'kutmaatschappij' vindt vanwege het bovenstaande dan kom je of net onder een steen vandaan of ben je ontzettend naïef. Alles wat je opnoemt is al zo sinds het begin bij Ryanair, big surprise. Je wilt minder betalen en dezelfde gemakken als met 'premium' maatschapijen...

anyhow... 2 dagen gevlogen;

# Maatschappij
Air Baltic
# Traject
Riga - Tashkent
# Vertraging
0,0
# Vriendelijk personeel
O.k. weinig bijzonders.
# Eten
Kost extra (op een 5 uur durende vlucht is nog steeds niks gratis) een warme panini kip/kaas op, was goed te smikkelen. :Y)
# Entertainment
Inflight magazine en er zijn schermen te huur met wat films/series, zelf mijn Ipod uit mijn tas gehaald.
# Algehele indruk
Het is een low-cost airline, verwachtingen waren dus ook niet hoog. Vooral goedkoop voor connecties naar midden-oosten / centraal azië vanuit Europa.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Riga is een klein vliegveld (4,6 mil passagiers) wat het makkelijk en overzichtelijk maakt, 3x vallen en je bent bij je gate, alles en iedereen spreekt ook Engels.

Van Tashkent alleen de aankomst hal voor internationale vluchten gezien, dat is ook niks om op te scheppen, 2 bagage banden, een stuk of 5 bagage scanners, thats it. Voor de douane hier en daar wat stalen banken om op te zitten, na de douane sta je direct buiten. Buiten heb je de mogelijkheid om de bus te pakken (na je door een stuk of 30 taxi chauffeurs te hebben geworsteld)
pi_97588550
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:19 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Als je Ryanair een 'kutmaatschappij' vindt vanwege het bovenstaande dan kom je of net onder een steen vandaan of ben je ontzettend naïef. Alles wat je opnoemt is al zo sinds het begin bij Ryanair, big surprise. Je wilt minder betalen en dezelfde gemakken als met 'premium' maatschapijen...
Gast, dat snap ik ook heus wel en wist ik van tevoren, ik zeg het er nota bene zelf bij. De ongemakken zijn in dit geval mi. echter dermate groot dat het echt alleen maar lonend is als je net op zwart zaad zit. Dat laatste is ook de reden waarom ik ervoor heb gekozen, maar het blijft gewoon een kutmaatschappij die je middels allerlei vage toeslagen en regels alsnog een hoop geld uit de zak probeert te kloppen.
pi_97590873
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:54 schreef StormWarning het volgende:
Ik ga volgende maand voor het eerst met Ryanair naar Stockholm, en ik vind het nu al een kutmaatschappij. :')

Ja, het is goedkoper, maar met alle toeslagen erbij scheelt het uiteindelijk nog maar zo'n 100 a 200 euro terwijl de reistijd een paar uur langer is omdat je eerst naar fucking Eindhoven moet (en dan nog met de bus naar het vliegveld) ipv naar Schiphol waar je vanuit de trein zo het vliegtuig instapt en je vervolgens aankomt in een of ander kutdorp wat weer 100 km onder Stockholm ligt. Epic fail en het lagere tarief eigenlijk alleen maar waard omdat ik momenteel nogal krap zit.
Gast, voor 25 euro inclusief alle toeslagen kan je een retourtje boeken naar London, wat wil je nog meer :{
pi_97593169
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:43 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Gast, dat snap ik ook heus wel en wist ik van tevoren, ik zeg het er nota bene zelf bij. De ongemakken zijn in dit geval mi. echter dermate groot dat het echt alleen maar lonend is als je net op zwart zaad zit. Dat laatste is ook de reden waarom ik ervoor heb gekozen, maar het blijft gewoon een kutmaatschappij die je middels allerlei vage toeslagen en regels alsnog een hoop geld uit de zak probeert te kloppen.
Wat verwacht je dan? Dat ze voor 25% van de prijs van een normale airline hetzelfde product kunnen leveren? Het is gewoon wat stakkerig om er zo over te zeiken. Als ik ouwe auto koop, zeik ik toch ook niet over het gebrek aan moderne snufjes?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97594884
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:54 schreef StormWarning het volgende:
Ik ga volgende maand voor het eerst met Ryanair naar Stockholm, en ik vind het nu al een kutmaatschappij. :')

Ja, het is goedkoper, maar met alle toeslagen erbij scheelt het uiteindelijk nog maar zo'n 100 a 200 euro terwijl de reistijd een paar uur langer is omdat je eerst naar fucking Eindhoven moet (en dan nog met de bus naar het vliegveld) ipv naar Schiphol waar je vanuit de trein zo het vliegtuig instapt en je vervolgens aankomt in een of ander kutdorp wat weer 100 km onder Stockholm ligt. Epic fail en het lagere tarief eigenlijk alleen maar waard omdat ik momenteel nogal krap zit.
Met de bus is het anderhalf uur naar Stockholm vanaf Skavsta airport. Kost wat tijd, maar verder is het best relaxt. Het beste koop je trouwens online een busticket (flygbussarna.se/), is goedkoper dan ter plekke.
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:37:45 #57
301885 jenb2002
travel fan
pi_97597887
In oktober vliegen wij met Lufthansa via Frankfurt naar china, heen met de A380, lijkt me niks op aan te merken. ;) Maar, retour vanuit Shanghai, met de vertouwde 747.

Nu lees ik her en der dat Lufthansa nog niet in alle 747's ptv heeft geïnstaleerd, wie weet hier iets over te melden? een vlucht van 12 uur, met oude monitoren lijkt me geen succes! :N

Alvast bedankt

Jeroen
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:50:50 #58
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_97598519
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:37 schreef jenb2002 het volgende:
In oktober vliegen wij met Lufthansa via Frankfurt naar china, heen met de A380, lijkt me niks op aan te merken. ;) Maar, retour vanuit Shanghai, met de vertouwde 747.

Nu lees ik her en der dat Lufthansa nog niet in alle 747's ptv heeft geïnstaleerd, wie weet hier iets over te melden? een vlucht van 12 uur, met oude monitoren lijkt me geen succes! :N

Alvast bedankt

Jeroen
Lufthansa is wel met een project begonnen om PTV in de 747 toestellen te installeren, maar dat duurt nog wel even.
Lufthansa heeft eerst de hele airbusvloot voorzien van PTV en pas nu zijn de 747 toestellen aan de beurt.

Het is geen pretje, aan de andere kant, zo uitgebreid is de PTV van Lufthansa niet, en als het een nachtvlucht is zou je ook moeten kunnen overleven met een Ipod.,,
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_97605521
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:51 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan? Dat ze voor 25% van de prijs van een normale airline hetzelfde product kunnen leveren? Het is gewoon wat stakkerig om er zo over te zeiken. Als ik ouwe auto koop, zeik ik toch ook niet over het gebrek aan moderne snufjes?
Geen 25% hè, ik betaal nu met 1 koffer ruimbagage erbij in totaal 100 euro (waar die bustickets nog bij komen) terwijl je met KLM vanaf 180 kan. Dat is mijn punt: het verschil in prijs weegt in dit geval mi. niet echt op tegen het verschil in service. Als je alles bij elkaar 25 euro zou betalen is het inderdaad een ander verhaal.

Ik mag de Lidl toch ook best een kutwinkel vinden, ook al is het spotgoedkoop? Een lage prijs wil niet zeggen dat je opeens nergens meer over mag zeiken.
pi_97605553
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:33 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Met de bus is het anderhalf uur naar Stockholm vanaf Skavsta airport. Kost wat tijd, maar verder is het best relaxt. Het beste koop je trouwens online een busticket (flygbussarna.se/), is goedkoper dan ter plekke.
Ah, dank voor de tip! :) Ik vroeg me idd al af wat nu handiger zou zijn, van tevoren boeken of ter plekke..
pi_97606722
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:01 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Geen 25% hè, ik betaal nu met 1 koffer ruimbagage erbij in totaal 100 euro (waar die bustickets nog bij komen) terwijl je met KLM vanaf 180 kan. Dat is mijn punt: het verschil in prijs weegt in dit geval mi. niet echt op tegen het verschil in service. Als je alles bij elkaar 25 euro zou betalen is het inderdaad een ander verhaal.

Ik mag de Lidl toch ook best een kutwinkel vinden, ook al is het spotgoedkoop? Een lage prijs wil niet zeggen dat je opeens nergens meer over mag zeiken.
Je vergeet dat maar een klein deel van dat bedrag naar de airline gaat, de rest is airport tax, etc... Daarbij is het verhaal van de bustickets niet boeiend, naar Arlanda kom je ook niet gratis... Het is maar wat je de service waard vind, ik heb het er ook niet voorover om met budget airlines te vliegen. Ik vind het product zelf kut, maar voor het geld lijkt het me prima.

Zelfde met de Lidl, ik ben sowieso geen fan van supermarkten en dat soort plekken wordt ik al helemaal depri van. Maar wederom zie ik wel dat ze voor het geld een prima product leveren...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_97621647
Ik zit momenteel in Kaapstad voor m'n stage. Wegens medische redenen moet ik helaas m'n stage hier eerder afbreken. Ik heb helaas geen omzetbaar ticket geboekt in begin januari. M'n originele vlucht staat gepland op 11 juli.

Na het opsturen van documenten van m'n ziekenhuis bezoek e.d. is KLM niet bereid om m'n ticket te verzetten naar een eerdere datum. Ik ben nu dus verplicht om een nieuw ticket te kopen. Ik vind het een schande dat ze niet tegen een vergoeding mij de mogelijkheid geven om m'n ticket om te zetten, ik heb er immers al een smak geld voor betaald.

Weet iemand trouwens nog maatschappijen die vaker goedkope last-minute vluchten aanbieden? De reis gaat dus van Kaapstad naar Dusseldorf, Brussel of Amsterdam.
pi_97624392
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 15:20 schreef SpX het volgende:Ik ben nu dus verplicht om een nieuw ticket te kopen. Ik vind het een schande dat ze niet tegen een vergoeding mij de mogelijkheid geven om m'n ticket om te zetten, ik heb er immers al een smak geld voor betaald.

De reden dat jij betaald hebt wat je betaald hebt is omdat er nu eenmaal beperkingen zijn aan dat ticket. Had je wat meer betaald, dan had je minder beperkingen. Daarom had jouw ticket nu eenmaal de prijs die het had.
En daarom zijn businesstickets nu eenmaal zo duur. Grotendeels vanwege de flexibiliteit die je ermee hebt. De betere stoelen en ander voedsel zijn voor velen meer het gevolg van die tickets dan de reden.

Met andere woorden, het is het gevolg van het kopen van de goedkoopste tickets en wordt doro bijna alle grotere maatschappijen gebruikt...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_97627533
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 15:20 schreef SpX het volgende:
Na het opsturen van documenten van m'n ziekenhuis bezoek e.d. is KLM niet bereid om m'n ticket te verzetten naar een eerdere datum. Ik ben nu dus verplicht om een nieuw ticket te kopen. Ik vind het een schande dat ze niet tegen een vergoeding mij de mogelijkheid geven om m'n ticket om te zetten, ik heb er immers al een smak geld voor betaald.
Ze moeten maar met iedereen rekening gaan houden als ze ziek worden in het buitenland? Kunnen ze wel bezig blijven. Je kan niet uitzonderingen gaan maken voor bepaalde personen. Als je je ticket wil wijzigen moet je gewoon betalen als je een discount/goedkoop ticket hebt. Een 'smak geld' is ook maar relatief. Voor jou misschien veel, voor de ander niet.

Als je dit soort risicos wil indekken gewoon een flexibel ticket nemen danwel je verzekeren tegen dit soort gevallen (als dat mogelijk is bij je maatschappij).
pi_97634835
Jullie hebben gelijk, maar toch was het mooi geweest al ze voor zeg 200/300 euro het ticket deden wijzigen naar een eerdere datum.

Ik had trouwens een idee: Kan ik het ticket van 11 juli verkopen aan iemand anders? Ik kan tegen betaling wel m'n passagiers details veranderen neem ik aan? Kan ik iemand er wellicht wel nog blij mee maken.
pi_97635418
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 00:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je vergeet dat maar een klein deel van dat bedrag naar de airline gaat, de rest is airport tax, etc... Daarbij is het verhaal van de bustickets niet boeiend, naar Arlanda kom je ook niet gratis... Het is maar wat je de service waard vind, ik heb het er ook niet voorover om met budget airlines te vliegen. Ik vind het product zelf kut, maar voor het geld lijkt het me prima.

Zelfde met de Lidl, ik ben sowieso geen fan van supermarkten en dat soort plekken wordt ik al helemaal depri van. Maar wederom zie ik wel dat ze voor het geld een prima product leveren...
Het busticketverhaal is wel boeiend, omdat ze suggereren dat ze je naar Stockholm vliegen, terwijl je uiteindelijk nog 1,5 uur tijd en extra geld moet investeren om er te komen. Als je dat niet bij je ticket optelt als je het vergelijkt met een ticket naar Arlanda maak je geen eerlijke afweging. Maar je hebt gelijk, vanaf Arlanda is het ook nog zo'n 20min treinen, wat het kost kan ik me niet meer precies herinneren.

Anyway, mijn 'probleem' is dus dat de prijs/kwaliteitverhouding hier in mijn geval dus slechter is dan wanneer je met KLM zou vliegen. Voor een lagere prijs mag je inderdaad minder service verwachten en vice versa, maar als de prijs 20% lager is en de service 50% minder, is het gewoon kut. Hetzelfde geldt voor goedkoop bier in de supermarkt. Euroshopper is veel goedkoper dan Grolsch, maar smaakt ook gelijk helemaal nergens naar. AH Pilsener is ook een stuk goedkoper, maar is nog steeds vrij goed te drinken. Dat heeft dus een veel betere prijs/kwaliteitverhouding, ook al is het iets duurder dan Euroshopper. Een lagere prijs betekent dus niet altijd dat het product voor dat geld ook gelijk acceptabel is.

Dat alles is natuurlijk ook weer afhankelijk van je budget, hoe hoger dat is, hoe minder boeiend die prijsverschillen zijn. En voor jullie gaan zeggen dat ik dan maar voor KLM had moeten kiezen: dat is inderdaad de reden waarom ik nu eens voor Ryanair ben gegaan. Maar dat neemt dus niet weg dat ik de service aanmerkelijk slechter vind dan het prijsverschil suggereert.
pi_97635987
# Maatschappij
KLM
# Traject
Manchester - Amsterdam Schiphol
# Vertraging
0,0
# Vriendelijk personeel
Niets bijzonders
# Eten
Joden koek + Colatje
# Entertainment
Inflight magazine voor de rest niets. Vlucht tijds was 1 uur en 20 minuten.
# Algehele indruk
Ging netjes geen klachten.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Manchester was relatief klein zat in Terminal 2 en daar waren een paar winkels en wat eet tentjes.
pi_97647569
# Maatschappij
Southwest Airlines
# Traject
Seattle - Vegas
# Vertraging
0,0
# Vriendelijk personeel
OK.
# Eten
Gratis een non alcoholisch drankje, als je wilt eten moet je dokken
# Entertainment
Southwest tijdschriftje
# Algehele indruk
Vliegtuigen zien er goedkoop uit, budget airline maar wel gratis ruimbagage (als je zou willen, ik probeer het alsnog te vermijden om dingen in te checken ivm tijd). Zelf inchecken op de luchthaven zonder bagage ging erg snel
# Eventueel informatie over de luchthavens
Seattle is een groot vliegveld, wel overzichtelijk, Las Vegas voelt klein aan maar schijnt toch aardig groot te zijn.

# Maatschappij
Virgin America
# Traject
Los Angeles - Seattle
# Vertraging
0,0
# Vriendelijk personeel
OK
# Eten
Gratis non-alcoholisch drankje, verder nada als je niet betaalt. Supersysteem qua bestellen, via je touchscreen kan je een bestellen dat je meteen met je creditcard kan afreken op je touchscreen.
# Entertainment
Persoonlijke touchscreen TFT schermpjes, gratis om naar televisiekanalen te kijken, als je series of films wilt zien kun je die voor $5-8 aanvragen.
# Algehele indruk
Spiksplinternieuw vliegtuig, bijna futuristisch ogend, en dat voor een budgetmaatschappij! Misschien een one time lucky maar als dit standaard voor ze is is dit met afstand de beste budgetmaatschappij waarmee ik gevlogen heb.
# Eventueel informatie over de luchthavens
LAX is enorm groot en een enorme chaos bij het shuttlevervoer. Toch viel binnen de doorstroom me niet tegen.
pi_97649749
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:55 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Het busticketverhaal is wel boeiend, omdat ze suggereren dat ze je naar Stockholm vliegen, terwijl je uiteindelijk nog 1,5 uur tijd en extra geld moet investeren om er te komen. Als je dat niet bij je ticket optelt als je het vergelijkt met een ticket naar Arlanda maak je geen eerlijke afweging. Maar je hebt gelijk, vanaf Arlanda is het ook nog zo'n 20min treinen, wat het kost kan ik me niet meer precies herinneren.
Dan moet ik wederom iets recht zetten. De Arlanda Express is 20 minuten en kost je per retour 51 euro. Een retour met de bus vanaf Arlanda kost je 24 euro en duurt 45 minuten.

In vergelijking duurt een bus (met dezelfde maatschappij) vanaf Skavsta 80 minuten en 28 euro. Dus in vergelijking ben je per bus 4 euro duurder uit en 35 minuten langer onderweg. Je bespaart trouwens ook nog tijd op Skavsta, want daar ben je een stukje sneller buiten.

quote:
Anyway, mijn 'probleem' is dus dat de prijs/kwaliteitverhouding hier in mijn geval dus slechter is dan wanneer je met KLM zou vliegen. Voor een lagere prijs mag je inderdaad minder service verwachten en vice versa, maar als de prijs 20% lager is en de service 50% minder, is het gewoon kut. Hetzelfde geldt voor goedkoop bier in de supermarkt. Euroshopper is veel goedkoper dan Grolsch, maar smaakt ook gelijk helemaal nergens naar. AH Pilsener is ook een stuk goedkoper, maar is nog steeds vrij goed te drinken. Dat heeft dus een veel betere prijs/kwaliteitverhouding, ook al is het iets duurder dan Euroshopper. Een lagere prijs betekent dus niet altijd dat het product voor dat geld ook gelijk acceptabel is.
Leuk dat jij dat vindt, maar denk naar over de kostenstructuur van producten die je noemt. Een Euroshopper bier zit in hetzelfde dure blik, heeft dezelfde vervoerskosten en moet dezelfde marge per unit opleveren voor de AH. Het enige waar die 20% korting uit gehaald kan worden, is wat marketing en het product zelf (bier). En die 20% die je bespaart, is waarschijnlijk 50% van de kosten voor het bier...

Zelfde met vliegen. Een 20% korting op je ticket, betekent voor de airline een 50% korting op het ticket voor belastingen en dus echt een enorme slag in hun eigen omzet. Kijk, sommige producten kun je voor 5% minder kwaliteit kopen met 50% korting. Andere producten niet. Daar moet je niet over miepen, da's gewoon het product en de kosten die daarbij horen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:27:14 #70
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_97650023
# Maatschappij
ArkeFly
# Traject
Amsterdam Schiphol - Antalya
Antalya - Amsterdam Schiphol
# Vertraging
Heenweg 15 minuten eerder vertrokken
Terugweg 30 minuten vertraging
# Vriendelijk personeel
Uiterst behulpzaam.
# Eten
Noodles + cola (Wel moeten betalen, 6 Euro bij elkaar)
# Entertainment
Inflight magazine en aantal series op schermpjes o.a. Modern Family, How I met your Mother en Top Gear.
# Algehele indruk
Net vliegtuig, personeel erg vriendelijk. Comfort class is veel beter dan economy, maar daar betaal je dan ook voor (20 Euro heen/terug).
# Eventueel informatie over de luchthavens
Heenweg (Schiphol) vertrokken we om 05.00 en er was maar één koffie bar open met erg lange rij. Antalya is erg schoon, zelfs de toiletten. Ze hebben wel de douane verplaats. Eerder was dit bij de gate, nu voor de duty-free zone. Dus als je flesjes drinken van je resort meeneemt moet je ze daar al inleveren.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_97656690
# Maatschappij

Air Berlin

# Traject

Dusseldorf - Bangkok in business class

# Vertraging

Geen. De vlucht liep geheel volgens plan.

# Vriendelijk personeel

Ja. Wat oudere stewards, maar zeer professioneel.

# Eten

Voor vliegtuigeten zeer redelijk. Gebakken gamba's in een rijst/tomaten saus. Ruime selectie van dranken.

# Entertainment

Matig. Er liepen 6 streams met films, waardoor je dus op tijd moet inschakelen om het begin niet te missen. De films waren uit 2010, niet zeer recent dus.

# Algehele indruk

Uitstekend gezien de prijs (765 euro enkele reis business class). Ik had nog nooit met Air Berlin gevlogen, maar ik wist dat het een prijsvechter is, dus ik had zeer lage verwachtingen van de service. Het belangrijkste voor mij was de extra beenruimte in business class voor een redelijke prijs. Ik had eigenlijk een Air Asia X Premium Seat achtige reis verwacht. Ik had zelfs nog euro's gepind om eten te kopen.

Ik werd echter blij verrast. Air Berlin heeft in Dusseldorf een lounge voor bc passagiers om rustig te kunnen wachten (alleen geen WiFi). In het Airbus A330 vliegtuig is de bc een aparte cabine met een eigen bediening en maaltijden service, die gewoon bij de ticketprijs was inbegrepen. Eigenlijk alles op het niveau van KLM business class maar dan voor ongeveer 30% van de prijs.

# Eventueel informatie over de luchthavens

Dusseldorf Flughafen is een prima luchthaven met veel winkels en faciliteiten. Makkelijk te bereiken met de ICE trein en een lokale verbinding van een paar minuten. De douane/immigratie werkt efficient. Voor Bangkok geldt hetzelfde.
  woensdag 8 juni 2011 @ 06:13:09 #72
269 vats
Live life to the max!
pi_97874898
Maatschappij
Cathay Pacific

Traject
Amsterdam - Hong Kong

Toestel
Boeing 747 400

Vertraging
Geen lekker op tijd weg zoals altijd eigenlijk

Vriendelijk personeel
Personeel is altijd heel vriendelijk, altijd een smile en wil je wat hebben dan is dat geen probleem.

Eten
Prima eten als diner had ik iets van pittige kip die echt lekker pittig was (en ik kan heel heet eten dus voor veel mensen zal het te pittig zijn gok ik). Daarbij lekker een biertje en toe een glas Jonny Walker Black Label. Als ontbijt Chineese Pap met garnalen en bosui (ja chinees als ontbijt gaat er bij mij zonder problemen in)

Entertainment
Video System wat helemaal top is bij Cathay. Honderden films en series waaronder veel nieuw materiaal, een feest om te gebruiken.

Algehele indruk
Top maatschappij nu de 4e keer dat ik met ze naar Hong Kong vlieg.. voor mij geen KLM meer op deze route ook al zijn ze goedkoper (wat ze trouwens zelden zijn)

Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol prima luchthaven, altijd fijn om er te vertoeven, dit geld ook voor Hong Kong, top luchthaven

Ticketprijs
800 euro retour, terugvlucht niet gebruikt aangezien ik nu in HK woon en werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door vats op 08-06-2011 06:33:15 ]
  woensdag 8 juni 2011 @ 06:22:12 #73
269 vats
Live life to the max!
pi_97874912
Maatschappij
China Airlines

Traject
Hong Kong - Taipei - Hong Kong

Toestel
Boeing 737 heen, Airbus A340 terug die mega nieuw was

Vertraging
Geen vertraging

Vriendelijk personeel
Niets mis mee, vriendelijk personeel.

Eten
Water of sapje met een bak noedels, heen genomen omdat ik nog geen onbtijt op had, op terugvlucht geskipped aangezien ik net mijn buikje rond had gegeten bij een goed restaurant in Taichung.

Entertainment
Heen geen op wat magazines na, terug een compleet video system waar ik wat mee heb gerommeld. Maar een film starten was niet echt idaal aangezien de vlucht te kort was :)

Algehele indruk
Prima airline China Airlines, modern materiaal en vriendelijk personeel.

Eventueel informatie over de luchthavens
Hong Kong top luchthaven, Taipei erg gedateerd, ze waren bezig terminal 1 flink te upgraden aangezien het meer leek op een terminal zoals je ze in een derde wereld land tegenkomt.

Ticketprijs
$250 heen en weer (US dollar)
pi_97877405
# Maatschappij
KLM

# Traject
Amsterdam - Rome vv met een Boeing 737-800

# Vertraging
Beide keren met ca 30 minuten vertraging vertrokken vanwege ontbrekende passagiers. In Rome op tijd aan de gate, op Schiphol iets later omdat we (zoals altijd) op de Polderbaan landde. Dat was vooral vervelend voor de ca 80 Taiwanezen die de vlucht naar Bangkok moesten halen, maar ik denk dat ze het wel gelukt is. Voordeel hiervan was dat de bagage snel uitgeladen moest worden (voor de overstappers) en ik denk na 3 minuten wachten m'n koffer al op de band had liggen. :)

# Vriendelijk personeel
Prima, geen problemen.

# Eten
Heen broodjes kaas en worst, terug sandwiches met kaas en kipfilet. Ik heb de kaas uitgewisseld met mijn medereizigster omdat zij geen vlees eet. Die sandwich kipfilet was errug lekker (en ik houd helemaal niet van vliegtuigeten, dus dat zegt echt wel iets). Leuke delfblauwe waterbekertjes hebben ze tegenwoordig.


# Entertainment

Geen, was niet nodig voor 2 uur, maar KLM loopt wel achter daarmee.

# Algehele indruk
Prima, had een speciaal tarief kunnen krijgen via m'n werk, anders was ik waarschijnlijk niet met KLM gegaan. In september overigens weer met KLM vliegen, dus m'n gemiddelde gaat flink omhoog. ;)

# Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol is wel bekend. Fiumicino is erg onoverzichtelijk als je daar voor het eerst komt. De bagagehal is troosteloos en niet echt schoon. Vervolgens flink moeten zoeken hoe ik bij het treinstation moest komen. Dat bleek nog een aardig eind lopen. En toen we er eindelijk waren, was de trein net weg. :(

Bij vertrek is het echter een stuk overzichtelijker en wijst alles zich vanzelf. Wel duidelijk kleiner dan Schiphol qua winkels enzo.
pi_97878037
Over de entertainment kan je niet echt klagen bij de KLM, niemand binnen Europa heeft dat eigenlijk (tenzij je verder naar het oosten van Europa gaat). Ik vlieg heel Europa door voor werk, en zelfs in business class krijg je nergens iets van entertainment. Is ook niet echt nodig natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')