Als je Ryanair een 'kutmaatschappij' vindt vanwege het bovenstaande dan kom je of net onder een steen vandaan of ben je ontzettend naïef. Alles wat je opnoemt is al zo sinds het begin bij Ryanair, big surprise. Je wilt minder betalen en dezelfde gemakken als met 'premium' maatschapijen...quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:54 schreef StormWarning het volgende:
Ik ga volgende maand voor het eerst met Ryanair naar Stockholm, en ik vind het nu al een kutmaatschappij.
Ja, het is goedkoper, maar met alle toeslagen erbij scheelt het uiteindelijk nog maar zo'n 100 a 200 euro terwijl de reistijd een paar uur langer is omdat je eerst naar fucking Eindhoven moet (en dan nog met de bus naar het vliegveld) ipv naar Schiphol waar je vanuit de trein zo het vliegtuig instapt en je vervolgens aankomt in een of ander kutdorp wat weer 100 km onder Stockholm ligt. Epic fail en het lagere tarief eigenlijk alleen maar waard omdat ik momenteel nogal krap zit.
Gast, dat snap ik ook heus wel en wist ik van tevoren, ik zeg het er nota bene zelf bij. De ongemakken zijn in dit geval mi. echter dermate groot dat het echt alleen maar lonend is als je net op zwart zaad zit. Dat laatste is ook de reden waarom ik ervoor heb gekozen, maar het blijft gewoon een kutmaatschappij die je middels allerlei vage toeslagen en regels alsnog een hoop geld uit de zak probeert te kloppen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:19 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Als je Ryanair een 'kutmaatschappij' vindt vanwege het bovenstaande dan kom je of net onder een steen vandaan of ben je ontzettend naïef. Alles wat je opnoemt is al zo sinds het begin bij Ryanair, big surprise. Je wilt minder betalen en dezelfde gemakken als met 'premium' maatschapijen...
Gast, voor 25 euro inclusief alle toeslagen kan je een retourtje boeken naar London, wat wil je nog meerquote:Op woensdag 1 juni 2011 12:54 schreef StormWarning het volgende:
Ik ga volgende maand voor het eerst met Ryanair naar Stockholm, en ik vind het nu al een kutmaatschappij.
Ja, het is goedkoper, maar met alle toeslagen erbij scheelt het uiteindelijk nog maar zo'n 100 a 200 euro terwijl de reistijd een paar uur langer is omdat je eerst naar fucking Eindhoven moet (en dan nog met de bus naar het vliegveld) ipv naar Schiphol waar je vanuit de trein zo het vliegtuig instapt en je vervolgens aankomt in een of ander kutdorp wat weer 100 km onder Stockholm ligt. Epic fail en het lagere tarief eigenlijk alleen maar waard omdat ik momenteel nogal krap zit.
Wat verwacht je dan? Dat ze voor 25% van de prijs van een normale airline hetzelfde product kunnen leveren? Het is gewoon wat stakkerig om er zo over te zeiken. Als ik ouwe auto koop, zeik ik toch ook niet over het gebrek aan moderne snufjes?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:43 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Gast, dat snap ik ook heus wel en wist ik van tevoren, ik zeg het er nota bene zelf bij. De ongemakken zijn in dit geval mi. echter dermate groot dat het echt alleen maar lonend is als je net op zwart zaad zit. Dat laatste is ook de reden waarom ik ervoor heb gekozen, maar het blijft gewoon een kutmaatschappij die je middels allerlei vage toeslagen en regels alsnog een hoop geld uit de zak probeert te kloppen.
Met de bus is het anderhalf uur naar Stockholm vanaf Skavsta airport. Kost wat tijd, maar verder is het best relaxt. Het beste koop je trouwens online een busticket (flygbussarna.se/), is goedkoper dan ter plekke.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:54 schreef StormWarning het volgende:
Lufthansa is wel met een project begonnen om PTV in de 747 toestellen te installeren, maar dat duurt nog wel even.quote:Op woensdag 1 juni 2011 21:37 schreef jenb2002 het volgende:
In oktober vliegen wij met Lufthansa via Frankfurt naar china, heen met de A380, lijkt me niks op aan te merken.Maar, retour vanuit Shanghai, met de vertouwde 747.
Nu lees ik her en der dat Lufthansa nog niet in alle 747's ptv heeft geïnstaleerd, wie weet hier iets over te melden? een vlucht van 12 uur, met oude monitoren lijkt me geen succes!![]()
Alvast bedankt
Jeroen
Geen 25% hè, ik betaal nu met 1 koffer ruimbagage erbij in totaal 100 euro (waar die bustickets nog bij komen) terwijl je met KLM vanaf 180 kan. Dat is mijn punt: het verschil in prijs weegt in dit geval mi. niet echt op tegen het verschil in service. Als je alles bij elkaar 25 euro zou betalen is het inderdaad een ander verhaal.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat verwacht je dan? Dat ze voor 25% van de prijs van een normale airline hetzelfde product kunnen leveren? Het is gewoon wat stakkerig om er zo over te zeiken. Als ik ouwe auto koop, zeik ik toch ook niet over het gebrek aan moderne snufjes?
Ah, dank voor de tip!quote:Op woensdag 1 juni 2011 20:33 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Met de bus is het anderhalf uur naar Stockholm vanaf Skavsta airport. Kost wat tijd, maar verder is het best relaxt. Het beste koop je trouwens online een busticket (flygbussarna.se/), is goedkoper dan ter plekke.
Je vergeet dat maar een klein deel van dat bedrag naar de airline gaat, de rest is airport tax, etc... Daarbij is het verhaal van de bustickets niet boeiend, naar Arlanda kom je ook niet gratis... Het is maar wat je de service waard vind, ik heb het er ook niet voorover om met budget airlines te vliegen. Ik vind het product zelf kut, maar voor het geld lijkt het me prima.quote:Op donderdag 2 juni 2011 00:01 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Geen 25% hè, ik betaal nu met 1 koffer ruimbagage erbij in totaal 100 euro (waar die bustickets nog bij komen) terwijl je met KLM vanaf 180 kan. Dat is mijn punt: het verschil in prijs weegt in dit geval mi. niet echt op tegen het verschil in service. Als je alles bij elkaar 25 euro zou betalen is het inderdaad een ander verhaal.
Ik mag de Lidl toch ook best een kutwinkel vinden, ook al is het spotgoedkoop? Een lage prijs wil niet zeggen dat je opeens nergens meer over mag zeiken.
De reden dat jij betaald hebt wat je betaald hebt is omdat er nu eenmaal beperkingen zijn aan dat ticket. Had je wat meer betaald, dan had je minder beperkingen. Daarom had jouw ticket nu eenmaal de prijs die het had.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:20 schreef SpX het volgende:Ik ben nu dus verplicht om een nieuw ticket te kopen. Ik vind het een schande dat ze niet tegen een vergoeding mij de mogelijkheid geven om m'n ticket om te zetten, ik heb er immers al een smak geld voor betaald.
Ze moeten maar met iedereen rekening gaan houden als ze ziek worden in het buitenland? Kunnen ze wel bezig blijven. Je kan niet uitzonderingen gaan maken voor bepaalde personen. Als je je ticket wil wijzigen moet je gewoon betalen als je een discount/goedkoop ticket hebt. Een 'smak geld' is ook maar relatief. Voor jou misschien veel, voor de ander niet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 15:20 schreef SpX het volgende:
Na het opsturen van documenten van m'n ziekenhuis bezoek e.d. is KLM niet bereid om m'n ticket te verzetten naar een eerdere datum. Ik ben nu dus verplicht om een nieuw ticket te kopen. Ik vind het een schande dat ze niet tegen een vergoeding mij de mogelijkheid geven om m'n ticket om te zetten, ik heb er immers al een smak geld voor betaald.
Het busticketverhaal is wel boeiend, omdat ze suggereren dat ze je naar Stockholm vliegen, terwijl je uiteindelijk nog 1,5 uur tijd en extra geld moet investeren om er te komen. Als je dat niet bij je ticket optelt als je het vergelijkt met een ticket naar Arlanda maak je geen eerlijke afweging. Maar je hebt gelijk, vanaf Arlanda is het ook nog zo'n 20min treinen, wat het kost kan ik me niet meer precies herinneren.quote:Op donderdag 2 juni 2011 00:22 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je vergeet dat maar een klein deel van dat bedrag naar de airline gaat, de rest is airport tax, etc... Daarbij is het verhaal van de bustickets niet boeiend, naar Arlanda kom je ook niet gratis... Het is maar wat je de service waard vind, ik heb het er ook niet voorover om met budget airlines te vliegen. Ik vind het product zelf kut, maar voor het geld lijkt het me prima.
Zelfde met de Lidl, ik ben sowieso geen fan van supermarkten en dat soort plekken wordt ik al helemaal depri van. Maar wederom zie ik wel dat ze voor het geld een prima product leveren...
Dan moet ik wederom iets recht zetten. De Arlanda Express is 20 minuten en kost je per retour 51 euro. Een retour met de bus vanaf Arlanda kost je 24 euro en duurt 45 minuten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:55 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Het busticketverhaal is wel boeiend, omdat ze suggereren dat ze je naar Stockholm vliegen, terwijl je uiteindelijk nog 1,5 uur tijd en extra geld moet investeren om er te komen. Als je dat niet bij je ticket optelt als je het vergelijkt met een ticket naar Arlanda maak je geen eerlijke afweging. Maar je hebt gelijk, vanaf Arlanda is het ook nog zo'n 20min treinen, wat het kost kan ik me niet meer precies herinneren.
Leuk dat jij dat vindt, maar denk naar over de kostenstructuur van producten die je noemt. Een Euroshopper bier zit in hetzelfde dure blik, heeft dezelfde vervoerskosten en moet dezelfde marge per unit opleveren voor de AH. Het enige waar die 20% korting uit gehaald kan worden, is wat marketing en het product zelf (bier). En die 20% die je bespaart, is waarschijnlijk 50% van de kosten voor het bier...quote:Anyway, mijn 'probleem' is dus dat de prijs/kwaliteitverhouding hier in mijn geval dus slechter is dan wanneer je met KLM zou vliegen. Voor een lagere prijs mag je inderdaad minder service verwachten en vice versa, maar als de prijs 20% lager is en de service 50% minder, is het gewoon kut. Hetzelfde geldt voor goedkoop bier in de supermarkt. Euroshopper is veel goedkoper dan Grolsch, maar smaakt ook gelijk helemaal nergens naar. AH Pilsener is ook een stuk goedkoper, maar is nog steeds vrij goed te drinken. Dat heeft dus een veel betere prijs/kwaliteitverhouding, ook al is het iets duurder dan Euroshopper. Een lagere prijs betekent dus niet altijd dat het product voor dat geld ook gelijk acceptabel is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |