abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juli 2011 @ 12:50:19 #126
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99272955
Die Deense ondertiteling komt weer doordat Transvertragia heeft geprobeerd te vliegen vanaf de Deense markt na het wegvallen van een lokale low budgetmaatschappij.
Inmiddels zijn ze daar weer vanaf gestapt, het was toch niet zo succesvol als gedacht, en de toestellen worden weer vanaf Nederlandse routes ingezet. Dan kan het voorkomen dat je dergelijke dingen nog terugziet, immers, vliegtuig kan prima vliegen, en het vervangen van inflight entertainment hoort in het drukke zomerseizoen niet tot de prioriteiten.

@Eris, hoezo moest je zo lang wachten op Manchester? Of vloog je met een goedkoop tarief met KLM met als opstap Manchester?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99273600
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 09:47 schreef Eris het volgende:
Was doordat we overhaast van boord moesten al om half 2 op het vliegveld
Deze opmerking is onduidelijk. Had je nog een aansluitende vlucht naar Manchester toe oid ?
  zondag 10 juli 2011 @ 13:54:47 #128
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_99275482
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 09:47 schreef Eris het volgende:
# Maatschappij
Easyjet
# Traject
MAN -> AMS
# Algehele indruk
Ook hier niets mis mee. Weer een korte vlucht van 40 min en 30 min taxien :(
40 min vliegen? Met de Easyjet Concorde of de Easyjet Scramjet? :P

Wij stervelijken doen er zo'n 90 min over.
reset
pi_99276856
# Maatschappij
Iberia

# Traject
Amsterdam-Madrid
Madrid-Santiago de Chile

# Vertraging
Half uur

# Vriendelijk personeel
Aardig nors, en kwamen droog en onvriendelijk over.

# Eten
Wel te doen, vlees met champions, enige minpunt was soort koude paella(met mini-garnaaltjes).

# Entertainment

Matig, relatief oude films, ook waren er alleen centrale schermen.

# Algehele indruk
Wel ok. Niet de beste kwaliteit, maar goed dan moet je ook meer betalen. Verder verliep alles vrij soepel. De vertraging werd duidelijk over geinformeerd. Alleen vond ik het personeel op zijn spaans gezegd ietwat "borde", kortom nors, droog en kwamen onvriendelijk over.

# Eventueel informatie over de luchthavens
Madrid is een zeer grote luchthaven en als je het niet kent dan kan je nogal verdwalen, genoeg te doen/zien en eten op madrid barajas airport.
pi_99277039
# Maatschappij
Lan Chile

# Traject
Antofagasta de chile-santiago de chile
santiago de chile-Madrid

# Vertraging
Antofagasta-santiago= half uurtje
santiago -madrid= ruim 1 uur

# Vriendelijk personeel
Personeel zeer vriendelijk, zeer behulpzaam. Informatief over evt. voedselcoupon ivm. 1 uur vertraging.

# Eten
Goed, krieltjes met stukjes beef en een kleine sla.
Ontbijt was minder, koud brood met koude omelet.

# Entertainment

Goed, ieder met een eigen scherm. Ruime keus uit films en muziek en spelletjes.

# Algehele indruk
Goed, soms had de informatie iets uitgebreider mogen zijn. Maar over het algemeen was de service goed.
pi_99282259
Vakantievluchtje

Maatschappij
Transavia

Traject
Amsterdam > Preveza Aktion (Lefkas)

Vertraging
Nauwelijks. Op de terugweg iets te laat vertrokken maar keurig op tijd op Schiphol.

Vriendelijk personeel
Bijzonder jong en vriendelijk. Ook het personeel in de cockpit was op beide vluchten jong (ik schat rond de 30). Op de heenweg twee mannen, op de de terugvlucht een man en een vrouw (ook weer eens leuk).

Eten
Heen en terug hetzelfde broodje genomen (tegen betaling). Mijn vriendin had een saucijzenbroodje en appelsap. Kwaliteit is ok. Prijzen redelijk aan de hoge kant.

Entertainment
Blaadjes en krant. Heb de films niet bekeken. Ook hadden we op Preveza en op Schiphol schitterend weer bij het landen met scherpe bochten vlak voor de final approach. Topentertainment.

Algehele indruk
Je weet wat je kunt verwachten van Transavia. Prima vluchten, niets meer en niets minder.
Heen zaten we in een driekwart volle 737-700. Terug in een bijna volle 737-800 (geleased van een Spaanse maatschappij) naast de nooduitgang. Prima.

Eventueel informatie over de luchthavens
Schiphol bekend. Terug vond ik het wachten op de koffers echt te lang (20+ minuten). Preveza is een oud militair vliegveld in Griekenland. Weinig tot geen voorzieningen met 4-5 vluchten per dag (zelfs in het hoogseizoen). Ophalen van de huurauto duurde ERG lang maar dat heeft weinig met het vliegveld verder te maken.
Ligging maakt, zoals gezegd, het landen behoorlijk leuk:

pi_99284432
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 08:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Iemand ervaring met Corendon?
Ja, was wel OK. In dezelfde categorie als Transavia voor vluchten naar zonbestemmingen.
  maandag 11 juli 2011 @ 19:16:16 #133
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_99331117
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:54 schreef Individual het volgende:

[..]

Vanaf gate tot gate doe je over het stukje Manchester - Amsterdam er inderdaad wel zo'n 90 minuten over.
Daadwerkelijke vliegtijd kan bij gunstig baangebruik inderdaad relatief kort zijn, zo is de vliegtijd Stansted - Amsterdam met Easyjet met gunstig baangebruik slechts 32 minuten, vanaf Manchester is de afstand iets langer, maar bij landen op de polderbaan in Amsterdam is een vlucht van 45-50 minuten niet onmogelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_99378253
# Maatschappij
Wizzair

#Toestel
A320-200

# Traject
Eindhoven - Vilnius

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Ja hoor!

# Eten
Alles tegen betaling, maar niets gekocht.

# Entertainment
Inflight magazine en een raampje om naar buiten te kijken

# Algehele indruk
Goede vlucht en niks mis met de maatschappij. Wel erg weinig beenruimte. Maar ik had mazzel. Mocht gratis bij de nooduitgang zitten :)

Eindhoven was deze keer wel erg klein. Vertrokken veel vluchten tegelijk en dan is het achter de beveiliging wel heeeeel erg druk!
Vilnius klein vliegveldje, maar alles wel goed geregeld. Bent binnen 10 minuten in de stad met de trein. Alleen moet je daarmee wel mazzel hebben... Rijdt maar 1x p anderhalf uur ofzo....
pi_99378534
# Maatschappij
Wizzair

#Toestel
A320-200

# Traject
Katowice - Eindhoven

# Vertraging
Klein uur door een mooie kofferparade

# Vriendelijk personeel
Ook deze keer weer niks te klagen!

# Eten
Ciabatta broodje en een cola voor 5 euro! Vond t nog wel meevallen

# Entertainment
Inflight magazine, 2 liedjes op Ipod (batterij leeg) en weer een raampje om naar buiten te kijken

# Algehele indruk
Er was een unidentified koffer aan boord gekomen op een of andere manier... Dus iedereen moest vliegtuig weer uit om zn koffer aan te wijzen... Niet echt om op te schieten, maar ja veiligheid eerst! Wel weer nog een keer gratis nooduitgangplekje gekregen van mevrouw de stewardess

Katowice regionaal vliegveld. Wel alles goed geregeld en paar winkels en bar/restaurant om even neer te ploffen. Goed te doen met shuttlebus vanaf Krakau
Eindhoven is ideaal met terugkomen. Je bent geland en maximaal 15 minuten later zit je in de auto naar huis! Plus het was nu een stukje rustiger als met vertrek ;)
pi_99400345
Maatschappij: Continental Airlines

Toestel: 767-400

Traject: Amsterdam Schiphol - George Bush Intercontinental (Houston)

Vertraging: geen (tenzij je het lange taxiën op Schiphol beschouwt als vertraging)

Vriendelijk personeel: ja, hierbij is mijn vooroordeel over het uiterlijk van flight attendants ook meteen ontkracht. Meer dan de helft van de flight attendants bestond uit oude mollige dames. :')

Eten: uitgebreide lunch (aardappelpuree, gegrilde kip, broodje, crackers, broodbeleg, kaas), ijsje en nog een sandwich+chips 1 uur voor het landen (ik had me al voorgenomen op Houston tijdens de tussentop wat te eten, maar dat hoefde niet meer). Het was allemaal erg goed te eten (en de lunch was gewoon echt warm!).

Entertainment: Inflight magazine, films, series e.d (gratis). Ik had mijn eigen laptop mee voor de entertainment.

Algehele indruk: prima! Ik had nog overwogen om extra beenruimte te regelen (tegen meerprijs), maar ben blij dat ik dat niet heb gedaan. De economy seats zijn meer dan voldoende (ik ben 1.82m).

# Eventuele informatie over de luchthavens
Schiphol: bekend
George Bush Intercontinental (Houston) lijkt klein, maar is enorm! De veiligheidscontrole (om toegang te krijgen tot de departure gates) was wel streng en de security officers doen maar wat volgens mij. Na de bodyscan kreeg ik te horen dat ik door mocht gaan ("you're clear"), word ik tegengehouden door een andere officer. Die eerste officer zegt dan "He's clear" waarop hij mij door laat gaan, maar daarna werd ik wéér door een andere officer (ditmaal een dame) tegengehouden. 8)7

--
Maatschappij: Continental Airlines

Toestel: 737-800

Traject: George Bush Intercontinental (Houston) - LAX

Vertraging: geen

Vriendelijk personeel: personeel was vriendelijk, maar ook hier geldt hetzelfde als bij de vlucht hierboven..

Eten: geen gratis eten, wel gratis drinken (fris, koffie en thee).

Entertainment: Inflight magazine. Het persoonlijke beeldscherm (voor series, films e.d.) kostte hierbij $ 7,99.

Algehele indruk: dit was duidelijk een iets ouder toestel, maar desalniettemen prima. De beenruimte hier was ook iets krapper dan bij de vorige vlucht maar nog wel te doen.

# Eventuele informatie over de luchthavens
George Bush Intercontinental (Houston): zie hierboven
LAX: het is op dit moment een bouwput.
pi_99492804
Maatschappij Mongolian Airlines

Toestel Boeing 767-300

Traject Berlijn - Ulaan Baator (v.v.)

Vertraging Zowel op heen- als terugreis geen vertraging.

Vriendelijk personeel Zakelijk maar toch heel vriendelijk.

Eten Was ok, niets bijzonders. Was voornamelijk gericht op de Duitse keuken (bijv. vijf plakjes vleeswaren voor één klein broodje). Als je om water vroeg, kreeg je geen lullig klein bekertje maar telkens een 0.5L flesje.

Entertainment Alleen wat kleine schermpjes boven de twee gangpaden, dus als je bij het raam zat, kon je de helft van het schermpje niet zien. Op de heenreis twee films: The Dilemma en The Tourist. Op de terugreis The Green Hornet en weer The Tourist.

Algehele indruk Wat ouderwets allemaal. En op de heenreis (nachtvlucht) waren er geen dekens en kussens. Ze hadden er maar een paar en die waren bedoeld voor kleine kinderen.

Eventueel informatie over de luchthavens Djinghis Khan International Airport heeft maar liefst drie gates. Verder een kleine selectie tax-free winkels. Personeel spreekt beperkt Engels.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:31:36 #138
314474 gijsman77
REIZEN treinen PSV!
pi_99497177
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:32 schreef Sloggi het volgende:
Heeft iemand ervaring met Kingfisher Airlines?
Ja vorig jaar met ze gevlogen

Vanaf Heathrow via delhi naar Bangkok en terug via mumbai
kwaliteit van deze maatschappij is goed aan boord is alles prima verzorgt, zorg er alleen voor dat je niet te lang moet wachten met overstap.
Ik moest zelf ca 10 u wachten op delhi in de oude terminal waar toen helemaal niks was behalve 2 dubieuze stalletjes.
terug minder problemen.
Maar tijdens beide transfers wel 100% controle
pi_99509533
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:24 schreef cafpow het volgende:
# Maatschappij
Iberia

# Traject
Amsterdam-Madrid
Madrid-Santiago de Chile

# Vertraging
Half uur

# Vriendelijk personeel
Aardig nors, en kwamen droog en onvriendelijk over.

# Eten
Wel te doen, vlees met champions, enige minpunt was soort koude paella(met mini-garnaaltjes).

# Entertainment

Matig, relatief oude films, ook waren er alleen centrale schermen.

# Algehele indruk
Wel ok. Niet de beste kwaliteit, maar goed dan moet je ook meer betalen. Verder verliep alles vrij soepel. De vertraging werd duidelijk over geinformeerd. Alleen vond ik het personeel op zijn spaans gezegd ietwat "borde", kortom nors, droog en kwamen onvriendelijk over.

Madrid is een zeer grote luchthaven en als je het niet kent dan kan je nogal verdwalen, genoeg te doen/zien en eten op madrid barajas airport.
Ik had twee jaar geleden dezelfde ervaring met Iberia, noors personeel, eten redelijk, bijna geen entertainment omdat de centrale schermen defect waren en in madrid was ik verdwaald omdat ik de verkeerde kant werd opgestuurd en vervolgens bijna niemand van het personeel het Engels machtig was. Dus nooit meer Iberia voor mij. Met Lan Chile heb ik daarentegen wel heel goede ervaringen. Moderne toestellen met heel aardig personeel.
pi_99510593
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 17:49 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Ik had twee jaar geleden dezelfde ervaring met Iberia, noors personeel, eten redelijk, bijna geen entertainment omdat de centrale schermen defect waren en in madrid was ik verdwaald omdat ik de verkeerde kant werd opgestuurd en vervolgens bijna niemand van het personeel het Engels machtig was. Dus nooit meer Iberia voor mij. Met Lan Chile heb ik daarentegen wel heel goede ervaringen. Moderne toestellen met heel aardig personeel.
ach, ik heb ruim 4x met iberia gevlogen en ze zijn gewoon zo. Het is niet onvriendelijk bedoeld, maar ze zijn gewoon heel droog. En op zich vind ik het wel meevallen als ik kijk naar de prijs,want iberia is zowieso veel goedkoper dan Lan Chile, vluchten die ik met lan chile heb gedaan ben ik makkelijk 200 euro meer kwijt, dan wanneer je alleen met iberia reist.
En ach, ik heb ook goede ervaring gehad met iberia in 2009 toen kwamen ze stoelen tekort en mocht ik in business class vliegen met alles erop eraan zonder extra te betalen, tijdens een vlucht van 13 uur...dus dat ik wel positief :) ^O^
pi_99513067
Maatschappij
KLM

Toestel
Boeing 737-800

Traject
AMS - CDG (Parijs) - AMS

Vertraging
Heenvlucht 10 minuten, terug geen.

Vriendelijk personeel
Heenvlucht heel vriendelijk. Terugvlucht hadden ze het volgens mij een beetje gehad, kortaf en onvriendelijk.

Eten
Broodje en koffie.

Entertainment
Holland Harald.

Algehele indruk
Korte vlucht, dus weinig bijzonders aan op te merken.

Het vliegtuig was een uur aan het taxiën op Schiphol, dat duurt en duurt...
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:13:57 #142
314680 LDS
El-Dee-Es
pi_99517389
Maatschappij
airberlin

Toestel
Boeing 737-700

Traject
DUS-TXL
TXL-DUS
Vertraging
noop. Op de terugweg zelfs 20 min te vroeg op DUS!

Vriendelijk personeel
Je ziet ze niet veel, maar gewoon vriendelijk. En de Duitsers moeten gewoon geen Engels proberen te lullen, dat heeft geen zin want je verstaat het niet :')

Eten
Glaasje drinken en een snack (koek/chips)

Entertainment
Heel veel kranten lagen er bij de gate, goede zaak. Daarnaast een vlucht van 50 min, heb je niet veel nodig.

Algehele indruk
airberlin is gewoon prima maatschappij!

DUS is gewoon echt een prima luchthaven, ook door de ligging (voor mij dan, ben binnen een uur op DUS). TXL, eigenlijk hoofdstad onwaardig. Zitten erg weinig winkels, en achter de gate is het armoe troef. Ook bijvoorbeeld de WC's enzo, die vallen ook bijna van gammeligheid uitelkaar, sloten die het niet doen etc. Berlijn verdient die nieuwe luchthaven echt!
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
pi_99566291
Praag - Eindhoven met Wizzair

Ga geen verslag typen, want de vlucht was niet boeiend. Maar my god wat heb je weinig beenruimte bij Wizzair. Ben ongeveer 1.88m, en kon werkelijk voor geen meter zitten.
pi_99567825
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:54 schreef Individual het volgende:

[..]

We vertrokken 19:40 en 2020 waren we weer in Nederland + 1 uur tijds verschil Alleen dat verekte taxien vanaf de polder bana
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:10 schreef jaco het volgende:

[..]

Deze opmerking is onduidelijk. Had je nog een aansluitende vlucht naar Manchester toe oid ?
Werk in Offshore/Windmolen branche en moest om 9 uur van de boot af waar ik op zat. Waardoor ik al om 1 uur al op het vlieg veld zat ipv het iets betere 15:00

Ook vloog ik eerdere keer met KLM en die vertrekt iets half 6 ipv easy jet 20:40. Dus je raad het al langere wacht tijden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Eris op 17-07-2011 02:07:02 ]
pi_99573462
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 00:59 schreef Fukjoeman het volgende:
Praag - Eindhoven met Wizzair

Ga geen verslag typen, want de vlucht was niet boeiend. Maar my god wat heb je weinig beenruimte bij Wizzair. Ben ongeveer 1.88m, en kon werkelijk voor geen meter zitten.
Mee eens. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer per jaar met Ryanair gevlogen en in totaal 1 keer met Wizzair. Bij Ryanair kan ik met mijn 1.91m (lengte vooral in de benen) eigenlijk letterlijk niet op de middelste stoel zitten. Aan het raam of gangpad is voor 2 uur wel uit te houden. Mijn verbazing was dan ook groot dat de beenruimte bij Wizzair nog minder was :') Dacht dat dat niet kon.
Too much is never enough!
  zondag 17 juli 2011 @ 12:19:01 #146
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_99573972
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 11:59 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Mee eens. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer per jaar met Ryanair gevlogen en in totaal 1 keer met Wizzair. Bij Ryanair kan ik met mijn 1.91m (lengte vooral in de benen) eigenlijk letterlijk niet op de middelste stoel zitten. Aan het raam of gangpad is voor 2 uur wel uit te houden. Mijn verbazing was dan ook groot dat de beenruimte bij Wizzair nog minder was :') Dacht dat dat niet kon.
Mijn vriend is 2.02. Transavia is dan ook bijna niet te doen, zeker niet als ze je ondanks het vermelden op de kleinste plek in het vliegtuig zetten namelijk de laatste rij.

Ik zelf ben 1.70m en vond de beenruimte bij corendon voor mij al kut, zeker als de stoel voor je achteruit gaat.

Bij klm is er gelukkig een stuk meer ruimte.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_99576025
# Maatschappij
Etihad

# Traject
Frankfurt - Sydney en terug met een tussenstop in Abu Dhabi.

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Ontzettend vriendelijk

# Eten
Ik weet niet meer precies wat ik heb gegeten maar had er in ieder geval niks op aan te merken.

# Entertainment
Eigen scherm. Ruim aanbod in films en muziek.

# Algehele indruk
Niks op aan te merken, vriendelijk personeel, fijne vliegtuigen.

De luchthaven in Abu Dhabi is klein maar wel mooi, Sydney kan ik me niet heel goed meer herinneren.
pi_99576212
# Maatschappij
Emirates

# Traject
Frankfurt - Dubai - Jakarta en terug

# Vertraging
Beide keren te laat vertrokken maar prima optijd geland

# Vriendelijk personeel
Niks op aan te merken, vooral de terugvlucht waren ze heel vriendelijk

# Eten
Prima, niks op aan te merken. En ook genoeg, verhongeren deed je niet.

# Entertainment
Eigen schermpje met prima aanbod in muziek en films

# Algehele indruk
Goede luchtvaartmaatschappij, vergelijkbaar met Etihad al is Etihad wel weer iets beter. De informatievoorziening is wel slecht wanneer je met vertraging vertrekt.

Dubai is vooral heel groot, ziet er prima uit en genoeg winkels te bekijken. Security check gaat snel.
pi_99576405
# Maatschappij
Garuda Indonesia

# Traject
Yogyakarta - Denpasar
Denpasar - Jakarta

# Vertraging
Geen

# Vriendelijk personeel
Heel vriendelijk personeel.

# Eten
Goed! Vlucht van Yogyakarta naar Denpasar is iets meer dan een uur maar wel een snackbox gekregen en wat drinken. Denpasar - Jakarta was 1,5 uur en avondeten gehad.

# Entertainment
Eigen schermpje, prima aanbod in films en muziek.

# Algehele indruk
Goede vliegtuigmaatschappij! Ze vliegen nu ook rechtstreeks via Amsterdam naar Jakarta met alleen een korte tankstop in Dubai. Verder veel beenruimte!

Yogyakarta is klein maar prima. Jakarta is groot maar niet heel bijzonder.
pi_99595574
# Maatschappij
Wizzair

# Traject
Eindhoven - Warschau
& Warschau - Eindhoven

# Vertraging
Ja, op de heenweg meer dan 2 uur! Er werd omgeroepen dat je een tegoedbon voor een snack kon halen bij de balie. Ik was echter al door de beveiliging gegaan, en had geen zin om helemaal terug te gaan naar de balie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Op de terugweg was er een kleine vertraging van een half uur.

# Vriendelijk personeel
Ja. Ze spreken echter iedereen standaard in het Pools aan, terwijl toch ook zeker 30% tot 40% van de passagiers Nederlands was.

# Eten
Voor een (budget)airline redelijke prijzen. Twee euro voor een blikje frisdrank of koffie/thee. Een Snickers of Twix kostte één euro.

# Entertainment
Wizz magazine.

# Algehele indruk
Prima! Tot dusver mijn favoriete budgetairline.

EIN: Klein, en dus lekker overzichtelijk. Helaas betekent dat ook lange rijen bij de security check.
WAW: Groot, maar toch zeer overzichtelijk. Ontzettend modern en efficiënt!

quote:
Dat de beenruimte bij Wizzair nóg krapper is dan bij Ryanair viel mij inderdaad ook meteen op! En tóch vind ik Wizzair fijner dan Ryanair! Bij Ryanair wordt je constant lastiggevallen: 'aanbieding dit, aanbieding dat'. Bij Wizzair gaan ze gewoon twee keer langs: een keer voor eten/drinken en een keer voor non-food en that's it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')