quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Omdat de veilings/smeergelden nu al binnen zijn. Wat een onzin.
"Voted by over 18.8 million airline passengers from 100 different nationalities"quote:
Ik heb zelf een keer meegedaan aan dit onderzoek. Dat interview zat op zich goed in elkaar. Ik kreeg zelfs nog een retourenveloppe mee voor de vlucht die ik zou gaan maken. Toch heb ik allerlei vraagtekens bij de uitkomst van het onderzoek.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 08:26 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
[..]
"Voted by over 18.8 million airline passengers from 100 different nationalities"
Bepaal voor jezelf of het geloofwaardig is of niet.
eten heel goedquote:Op dinsdag 28 juni 2011 01:15 schreef jenb2002 het volgende:
vlieg in okt met Lufthansa v.a Amsterdam via Frankfurt naar China, wat zijn hier de ervaringen mbt service, drank/maaltijd voorziening en entertainment? En hoe vol zitten deze vluchten (enige kans op upgrading)
alvast bedankt.
Herkenbaar (niet met Transavia overigens).quote:We zijn om dit moment bezig de wettelijk ¤ 400,- per persoon te claimen, maar Transavia wil van niks weten.
De overstap op Frankfurt is in ieder geval een stuk slechter als op Munchen, die laatste luchthaven is gewoon gemaakt voor transfers.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 01:15 schreef jenb2002 het volgende:
vlieg in okt met Lufthansa v.a Amsterdam via Frankfurt naar China, wat zijn hier de ervaringen mbt service, drank/maaltijd voorziening en entertainment? En hoe vol zitten deze vluchten (enige kans op upgrading)
alvast bedankt.
Mwah, niet echt problemen, alleen Munchen is gewoon een stuk relaxter, dat vliegveld is gewoon echt gemaakt voor overstappen, kom je vanaf een Schengen vlucht heb je geen veiligheidscontrole en ben je binnen 20 minuten na touchdown al bij de gate van de nieuwe vlucht, bij Niet-Schengen heb je een veiligheidscontrole die nagenoeg nooit druk is, en sta je binnen 25 minuten bij de nieuwe gate na touchdown.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:07 schreef Sloggi het volgende:
Waarom is Frankfurt niet fijn met overstappen? Ik heb over een tijdje 70 en op de terugweg 110 minuten overstaptijd. Gaat dat problemen opleveren?
Bedankt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mwah, niet echt problemen, alleen Munchen is gewoon een stuk relaxter, dat vliegveld is gewoon echt gemaakt voor overstappen, kom je vanaf een Schengen vlucht heb je geen veiligheidscontrole en ben je binnen 20 minuten na touchdown al bij de gate van de nieuwe vlucht, bij Niet-Schengen heb je een veiligheidscontrole die nagenoeg nooit druk is, en sta je binnen 25 minuten bij de nieuwe gate na touchdown.
Op Frankfurt gaat het allemaal net iets langzamer, en is dit vliegveld niet alleen gemaakt voor overstappers, maar is er steeds aanbouw geweest. Maar maak je geen zorgen, de overstaptijden moeten voldoende zijn.
(Al had ik met de aanbiedingen van Lufthansa voor de iets eerdere vlucht op de heenweg gekozen, kan je nog rustig wat eten op Frankfurt).
Daar is een topic voor: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:40 schreef Feyenoordlife het volgende:
We zijn om dit moment bezig de wettelijk ¤ 400,- per persoon te claimen, maar Transavia wil van niks weten. Ondertussen hebben we ARAG hiervoor ingeschakeld.
+1 van mij, deze vlucht had ik vorig jaar ook. Prima service aan boord de Transavia.com 738.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:48 schreef dutchdevil het volgende:
# Maatschappij
Transavia.com
#Toestel
Boeing 737-800
# Traject
Amsterdam - Puerto del Rosario (Fuerteventura)
# Vertraging
Geen vertraging
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten
Zoals bekend bij Transavia kan je eten en drinken kopen. Ik had thee en stroopwafels en mijn man had thee, cola en nootjes
# Entertainment
Film: Gullivers Travels met Jack Black. Wel vermakelijk
# Algehele indruk
Prima vlucht, kwamen op tijd aan op Fuerteventura. Weinig last van turbulentie.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Luchthaven van Fuerteventura is klein. Maar wel erg modern. Bagage kwam ook snel op de band en waren dus ook snel weg. Hotel waar we zaten lag op 20 minuten rijden van de luchthaven dus we zagen ook om de 5 minuten een vliegtuig redelijk laag overvliegen.
# Maatschappij
Transavia.com
#Toestel
Boeing 737-800
# Traject
Puerto del Rosario (Fuerteventura) - Amsterdam
# Vertraging
Geen vertraging, konden 10 minuten eerder vertrekken ware het niet dat het druk was op de route naar Amsterdam en we dus gewoon op schema vertrokken. Kwamen een kwartier voor tijd aan.
# Vriendelijk personeel
Ja
# Eten
Cola, Cup a soup, saucijzenbroodje en een egg-bacon sandwich
# Entertainment
Film: Morning Glory. Leuke film. En nog een aflevering van Friends en wat informatie over bestemmingen van Transavia
# Algehele indruk
Prima.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Fuerteventura is een moderne luchthaven met veel kleding, snoep en parfum/drank winkeltjes. Ook bevind er zich een namaak bk/mcdonalds/subway. Je kunt er wel nog lekker buiten zitten bij de Haagen Dasz.
Ff doorlezen, bedankt!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Daar is een topic voor: EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!
Mij is het gelukt, maar je moet het wel slim aanpakken.
Deze opmerking is onduidelijk. Had je nog een aansluitende vlucht naar Manchester toe oid ?quote:Op zondag 10 juli 2011 09:47 schreef Eris het volgende:
Was doordat we overhaast van boord moesten al om half 2 op het vliegveld
40 min vliegen? Met de Easyjet Concorde of de Easyjet Scramjet?quote:Op zondag 10 juli 2011 09:47 schreef Eris het volgende:
# Maatschappij
Easyjet
# Traject
MAN -> AMS
# Algehele indruk
Ook hier niets mis mee. Weer een korte vlucht van 40 min en 30 min taxien
Vanaf gate tot gate doe je over het stukje Manchester - Amsterdam er inderdaad wel zo'n 90 minuten over.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:54 schreef Individual het volgende:
[..]
40 min vliegen? Met de Easyjet Concorde of de Easyjet Scramjet?
Wij stervelijken doen er zo'n 90 min over.
Ja vorig jaar met ze gevlogenquote:Op zondag 26 juni 2011 23:32 schreef Sloggi het volgende:
Heeft iemand ervaring met Kingfisher Airlines?
Ik had twee jaar geleden dezelfde ervaring met Iberia, noors personeel, eten redelijk, bijna geen entertainment omdat de centrale schermen defect waren en in madrid was ik verdwaald omdat ik de verkeerde kant werd opgestuurd en vervolgens bijna niemand van het personeel het Engels machtig was. Dus nooit meer Iberia voor mij. Met Lan Chile heb ik daarentegen wel heel goede ervaringen. Moderne toestellen met heel aardig personeel.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:24 schreef cafpow het volgende:
# Maatschappij
Iberia
# Traject
Amsterdam-Madrid
Madrid-Santiago de Chile
# Vertraging
Half uur
# Vriendelijk personeel
Aardig nors, en kwamen droog en onvriendelijk over.
# Eten
Wel te doen, vlees met champions, enige minpunt was soort koude paella(met mini-garnaaltjes).
# Entertainment
Matig, relatief oude films, ook waren er alleen centrale schermen.
# Algehele indruk
Wel ok. Niet de beste kwaliteit, maar goed dan moet je ook meer betalen. Verder verliep alles vrij soepel. De vertraging werd duidelijk over geinformeerd. Alleen vond ik het personeel op zijn spaans gezegd ietwat "borde", kortom nors, droog en kwamen onvriendelijk over.
# Eventueel informatie over de luchthavens
Madrid is een zeer grote luchthaven en als je het niet kent dan kan je nogal verdwalen, genoeg te doen/zien en eten op madrid barajas airport.
ach, ik heb ruim 4x met iberia gevlogen en ze zijn gewoon zo. Het is niet onvriendelijk bedoeld, maar ze zijn gewoon heel droog. En op zich vind ik het wel meevallen als ik kijk naar de prijs,want iberia is zowieso veel goedkoper dan Lan Chile, vluchten die ik met lan chile heb gedaan ben ik makkelijk 200 euro meer kwijt, dan wanneer je alleen met iberia reist.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:49 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Ik had twee jaar geleden dezelfde ervaring met Iberia, noors personeel, eten redelijk, bijna geen entertainment omdat de centrale schermen defect waren en in madrid was ik verdwaald omdat ik de verkeerde kant werd opgestuurd en vervolgens bijna niemand van het personeel het Engels machtig was. Dus nooit meer Iberia voor mij. Met Lan Chile heb ik daarentegen wel heel goede ervaringen. Moderne toestellen met heel aardig personeel.
We vertrokken 19:40 en 2020 waren we weer in Nederland + 1 uur tijds verschil Alleen dat verekte taxien vanaf de polder banaquote:Op zondag 10 juli 2011 13:54 schreef Individual het volgende:
[..]
40 min vliegen? Met de Easyjet Concorde of de Easyjet Scramjet?
Wij stervelijken doen er zo'n 90 min over.
Werk in Offshore/Windmolen branche en moest om 9 uur van de boot af waar ik op zat. Waardoor ik al om 1 uur al op het vlieg veld zat ipv het iets betere 15:00quote:Op zondag 10 juli 2011 13:10 schreef jaco het volgende:
[..]
Deze opmerking is onduidelijk. Had je nog een aansluitende vlucht naar Manchester toe oid ?
Mee eens. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer per jaar met Ryanair gevlogen en in totaal 1 keer met Wizzair. Bij Ryanair kan ik met mijn 1.91m (lengte vooral in de benen) eigenlijk letterlijk niet op de middelste stoel zitten. Aan het raam of gangpad is voor 2 uur wel uit te houden. Mijn verbazing was dan ook groot dat de beenruimte bij Wizzair nog minder wasquote:Op zondag 17 juli 2011 00:59 schreef Fukjoeman het volgende:
Praag - Eindhoven met Wizzair
Ga geen verslag typen, want de vlucht was niet boeiend. Maar my god wat heb je weinig beenruimte bij Wizzair. Ben ongeveer 1.88m, en kon werkelijk voor geen meter zitten.
Mijn vriend is 2.02. Transavia is dan ook bijna niet te doen, zeker niet als ze je ondanks het vermelden op de kleinste plek in het vliegtuig zetten namelijk de laatste rij.quote:Op zondag 17 juli 2011 11:59 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Mee eens. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer per jaar met Ryanair gevlogen en in totaal 1 keer met Wizzair. Bij Ryanair kan ik met mijn 1.91m (lengte vooral in de benen) eigenlijk letterlijk niet op de middelste stoel zitten. Aan het raam of gangpad is voor 2 uur wel uit te houden. Mijn verbazing was dan ook groot dat de beenruimte bij Wizzair nog minder wasDacht dat dat niet kon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Op de terugweg was er een kleine vertraging van een half uur.
# Vriendelijk personeel
Ja. Ze spreken echter iedereen standaard in het Pools aan, terwijl toch ook zeker 30% tot 40% van de passagiers Nederlands was.
# Eten
Voor een (budget)airline redelijke prijzen. Twee euro voor een blikje frisdrank of koffie/thee. Een Snickers of Twix kostte één euro.
# Entertainment
Wizz magazine.
# Algehele indruk
Prima! Tot dusver mijn favoriete budgetairline.
# Eventueel informatie over de luchthavens
EIN: Klein, en dus lekker overzichtelijk. Helaas betekent dat ook lange rijen bij de security check.
WAW: Groot, maar toch zeer overzichtelijk. Ontzettend modern en efficiënt!Dat de beenruimte bij Wizzair nóg krapper is dan bij Ryanair viel mij inderdaad ook meteen op! En tóch vind ik Wizzair fijner dan Ryanair! Bij Ryanair wordt je constant lastiggevallen: 'aanbieding dit, aanbieding dat'. Bij Wizzair gaan ze gewoon twee keer langs: een keer voor eten/drinken en een keer voor non-food en that's it.quote:Mee eens. Ik heb de afgelopen jaren een paar keer per jaar met Ryanair gevlogen en in totaal 1 keer met Wizzair. Bij Ryanair kan ik met mijn 1.91m (lengte vooral in de benen) eigenlijk letterlijk niet op de middelste stoel zitten. Aan het raam of gangpad is voor 2 uur wel uit te houden. Mijn verbazing was dan ook groot dat de beenruimte bij Wizzair nog minder wasDacht dat dat niet kon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |