abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184332778
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?

Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?

Scheelt weer een kwartiertje langer slapen :)
nee, en desnoods check je online in. Dat kan sowieso bij vueling, transavia of klm.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 10:29:26 #102
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_184334228
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee, en desnoods check je online in. Dat kan sowieso bij vueling, transavia of klm.
we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoon
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_184335899
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?

Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?

Scheelt weer een kwartiertje langer slapen :)
Als je online incheckt niet. Als je het via een balie doet moet je volgens mij altijd je ID/paspoort overhandigen.
pi_184336094
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:29 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoon
Wel door de persoon die op het ticket staat waar de koffer bijgeboekt is. Je kan uiteraard niet zomaar een koffer voor iemand anders afgeven zonder dat die persoon erbij is.
pi_184337436
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:29 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoon
yes
pi_184337503
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?

Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?

Scheelt weer een kwartiertje langer slapen :)
aangezien je deze vraag stelt ga ik er maar van uit dat je niet zo vaak vliegt, dan zou ik gewoon zorgen dat je op tijd vertrekt en zorgt op tijd aanwezig te zijn, er kan ook een kwartiertje file staan namelijk (mocht je een flink stuk moeten rijden)
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:37:24 #107
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184337615
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:33 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

aangezien je deze vraag stelt ga ik er maar van uit dat je niet zo vaak vliegt, dan zou ik gewoon zorgen dat je op tijd vertrekt en zorgt op tijd aanwezig te zijn, er kan ook een kwartiertje file staan namelijk (mocht je een flink stuk moeten rijden)
Dat inderdaad
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:48:25 #108
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_184337855
oo dat gebeurt zeker... maar als ik toch de auto weg moet zetten, vroeg ik me af of het zin had om mijn vrouw de koffer in te laten checken. Heeft geen zin dus :)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 01:00:57 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184352097
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:48 schreef greatgonzo het volgende:
oo dat gebeurt zeker... maar als ik toch de auto weg moet zetten, vroeg ik me af of het zin had om mijn vrouw de koffer in te laten checken. Heeft geen zin dus :)
Als de koffer op haar naam staat kan dat gewoon :Y maar als het op jouw naam staat of het om 2 koffers gaat dan kan het niet.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 12 januari 2019 @ 02:09:13 #110
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184353014
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 01:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als de koffer op haar naam staat kan dat gewoon :Y maar als het op jouw naam staat of het om 2 koffers gaat dan kan het niet.
Op Schiphol heb je tegenwoordig toch nog alleen van die automatische self drop-off bagagegevallen? Dus zonder balie? Kan een ander dan toch ook voor je doen :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_184353510
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 02:09 schreef flipsen het volgende:

[..]

Op Schiphol heb je tegenwoordig toch nog alleen van die automatische self drop-off bagagegevallen? Dus zonder balie? Kan een ander dan toch ook voor je doen :?
Dear self service drop off is alleen beschikbaar voor een aantal maatschappijen, zoals KLM en TUI. Verder staat er nog altijd een medewerker die je paspoort controleert.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 09:48:48 #112
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_184354900
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?

Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?

Scheelt weer een kwartiertje langer slapen :)
Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.

Maar ik zou gewoon direct naar P3 rijden, vrouw+koffer direct na de slagboom uitladen, auto weg zetten, en samen met de bus naar Schiphol toe
pi_184359798
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 09:48 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.

Maar ik zou gewoon direct naar P3 rijden, vrouw+koffer direct na de slagboom uitladen, auto weg zetten, en samen met de bus naar Schiphol toe
Dit. Haar eerst afzetten kost ook best wat tijd.
pi_184392523
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 04:26 schreef exelletor het volgende:

[..]

Dear self service drop off is alleen beschikbaar voor een aantal maatschappijen, zoals KLM en TUI. Verder staat er nog altijd een medewerker die je paspoort controleert.
KLM ook niet hoor?
Ten minste de laatste keer dat ik met KLM vloog vanaf Schiphol kan ik mij niet herinneren dat ze dat hadden. Ik moest in elk geval gewoon via de balie.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 09:48 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.

Maar ik zou gewoon direct naar P3 rijden, vrouw+koffer direct na de slagboom uitladen, auto weg zetten, en samen met de bus naar Schiphol toe
Zo lang zij dus degene is op wiens naam het is xD.

Ik zou gewoon niet met auto heen gaan. Nog beter. Veel duurder en ongemakkelijk.
Ik ga er nooit met de auto heen. Lekker met OV (en ja ik kom van andere kant van het land).

Heb paar keer met KLM gevlogen naar Barcelona en die hebben makkelijke tijden, gaan niet heel vroeg.
pi_184392539
Wie zegt dat KLM goede service heeft weet ook niet meer wat ze willen....
KLM met dat domme retourvluchten systeem en het no show policy.
Gaan ze dus niets aan doen.

En dan klagen mensen over de budgetmaatschappijen, nou die zijn vaak veel schappelijker.
  maandag 14 januari 2019 @ 19:02:29 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184402068
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:00 schreef bianconeri het volgende:
Wie zegt dat KLM goede service heeft weet ook niet meer wat ze willen....
KLM met dat domme retourvluchten systeem en het no show policy.
Gaan ze dus niets aan doen.

En dan klagen mensen over de budgetmaatschappijen, nou die zijn vaak veel schappelijker.
Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.

KLM stelt zich op het standpunt dat voor deze vluchten met tussenstop een ander tarief geldt (lees goedkoper) dan als het een rechtstreekse vlucht zal zijn, en zeker als op een tussenstop bagage uit het ruim moet worden gehaald dat je het proces verstoord en de koffer moet gezocht worden wat tijd en geld kost die men op de passagier wil verhalen.

Het is een interessante discussie, want als KLM dit niet meer mag doen zal het resultaat zijn dat KLM dus niet meer concurrerend kan prijzen op de buitenlandse markt, daarnaast moet het level playing field van KLM wel hetzelfde zijn en zou ook een Lufthansa dit niet meer mogen doen, dus als de rechter al oordeelt in het voordeel van de consumentenbond dan zou dit voor alle luchtvaartmaatschappijen moeten gelden.

Persoonlijk zit ik wat meer op het standpunt van KLM, ik ben werkzaam in Belgie (en mindere mate Duitsland) waardoor ik veel vertrekkende vluchten vanaf daar heb welke over het algemeen gelijk geprijsd of goedkoper zijn dan met een vertrek vanaf Amsterdam. Het zou zonde zijn als dat weg zou vallen. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat KLM stelt dat men een afgestempeld treinticket wil zien, KLM kan in het systeem al zien dat ik het ticket heb opgehaald en kan ook zien wanneer ik mij op de luchthaven meldt, waarom is de stempel zo belangrijk, en waarom zou het belangrijk zijn hoe ik de reis naar Schiphol heb gemaakt? Al doe ik dat met de fiets, feit is dat ik mij binnen de tijdslijnen heb gemeld op de plek om mijn ticket te 'activeren'
En ik heb niet altijd stempels, ik reis wekelijks met de Thalys (niet altijd met een KLM vlucht) en men controleert alleen bij instappen of je een ticket hebt en loopt eigenlijk de trein niet echt door je moet er echt om vragen en dan moet de conducteur maar net langs lopen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 14 januari 2019 @ 19:18:45 #117
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_184402370
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.

KLM stelt zich op het standpunt dat voor deze vluchten met tussenstop een ander tarief geldt (lees goedkoper) dan als het een rechtstreekse vlucht zal zijn, en zeker als op een tussenstop bagage uit het ruim moet worden gehaald dat je het proces verstoord en de koffer moet gezocht worden wat tijd en geld kost die men op de passagier wil verhalen.

Het is een interessante discussie, want als KLM dit niet meer mag doen zal het resultaat zijn dat KLM dus niet meer concurrerend kan prijzen op de buitenlandse markt, daarnaast moet het level playing field van KLM wel hetzelfde zijn en zou ook een Lufthansa dit niet meer mogen doen, dus als de rechter al oordeelt in het voordeel van de consumentenbond dan zou dit voor alle luchtvaartmaatschappijen moeten gelden.

Persoonlijk zit ik wat meer op het standpunt van KLM, ik ben werkzaam in Belgie (en mindere mate Duitsland) waardoor ik veel vertrekkende vluchten vanaf daar heb welke over het algemeen gelijk geprijsd of goedkoper zijn dan met een vertrek vanaf Amsterdam. Het zou zonde zijn als dat weg zou vallen. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat KLM stelt dat men een afgestempeld treinticket wil zien, KLM kan in het systeem al zien dat ik het ticket heb opgehaald en kan ook zien wanneer ik mij op de luchthaven meldt, waarom is de stempel zo belangrijk, en waarom zou het belangrijk zijn hoe ik de reis naar Schiphol heb gemaakt? Al doe ik dat met de fiets, feit is dat ik mij binnen de tijdslijnen heb gemeld op de plek om mijn ticket te 'activeren'
En ik heb niet altijd stempels, ik reis wekelijks met de Thalys (niet altijd met een KLM vlucht) en men controleert alleen bij instappen of je een ticket hebt en loopt eigenlijk de trein niet echt door je moet er echt om vragen en dan moet de conducteur maar net langs lopen...
Vind ook dat punt van KLM terecht. Een vlucht met overstap is minder interessant en zou goedkoper mogen zijn. Als je dan het systeem breekt krijg je "straf" prima.

Heenvlucht niet compleet, maar terugvlucht weg is zuur. Want als jij je vlucht mist en dan bij wow or een andere lowcost goedkoper dan bij KLM daar komt met een enkeltje, dan zou je return moeten blijven staan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 19:48:56 #118
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_184403032
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_184403265
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
uurtje of 3-2 :)

Het kan wellicht korter trouwens, maar zou het risico niet nemen. Het hangt ook beetje af van de drukte.

Het hangt trouwens niet zozeer van het inchecken af, Meer wachtrij voor security En dat is nog wel eens druk of wachtrij,.
Do what you love, love what you do!
pi_184403909
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brussel
  maandag 14 januari 2019 @ 20:54:53 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184404259
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
Als je 2 uur van te voren op de luchthaven bent dan kan je in Brussel, ook zonder priority, door de paspoortcontrole en security heen zijn zonder je echt druk te hoeven maken.
Ik heb in 2018 in total 8x gevlogen (verschillende vertrektijden) vanaf Brussel, en in alle gevallen heb ik minder dan 5 minuten hoeven wachten bij de security, en hoewel dat priority was, had ik niet de indruk dat dit bij de normale wachtrijen langer dan 10 minuten geweest zal zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:34 schreef Noudanzeg het volgende:
ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brussel
Maar als je van ver komt dan moet je ook dit soort zaken meenemen in de planning, en kan je volgens planning wel 2 uur van tevoren aanwezig zijn, sta je in de file en kom je daardoor 1 uur van tevoren aan wordt het allemaal wel krap.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator maandag 14 januari 2019 @ 21:15:56 #122
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_184404690
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:34 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brussel
Files geen probleem hier, ik logeer vlak voor vertrek op hotel vlak bij de luchthaven
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_184405863
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.

KLM stelt zich op het standpunt dat voor deze vluchten met tussenstop een ander tarief geldt (lees goedkoper) dan als het een rechtstreekse vlucht zal zijn, en zeker als op een tussenstop bagage uit het ruim moet worden gehaald dat je het proces verstoord en de koffer moet gezocht worden wat tijd en geld kost die men op de passagier wil verhalen.

Het is een interessante discussie, want als KLM dit niet meer mag doen zal het resultaat zijn dat KLM dus niet meer concurrerend kan prijzen op de buitenlandse markt, daarnaast moet het level playing field van KLM wel hetzelfde zijn en zou ook een Lufthansa dit niet meer mogen doen, dus als de rechter al oordeelt in het voordeel van de consumentenbond dan zou dit voor alle luchtvaartmaatschappijen moeten gelden.

Persoonlijk zit ik wat meer op het standpunt van KLM, ik ben werkzaam in Belgie (en mindere mate Duitsland) waardoor ik veel vertrekkende vluchten vanaf daar heb welke over het algemeen gelijk geprijsd of goedkoper zijn dan met een vertrek vanaf Amsterdam. Het zou zonde zijn als dat weg zou vallen. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat KLM stelt dat men een afgestempeld treinticket wil zien, KLM kan in het systeem al zien dat ik het ticket heb opgehaald en kan ook zien wanneer ik mij op de luchthaven meldt, waarom is de stempel zo belangrijk, en waarom zou het belangrijk zijn hoe ik de reis naar Schiphol heb gemaakt? Al doe ik dat met de fiets, feit is dat ik mij binnen de tijdslijnen heb gemeld op de plek om mijn ticket te 'activeren'
En ik heb niet altijd stempels, ik reis wekelijks met de Thalys (niet altijd met een KLM vlucht) en men controleert alleen bij instappen of je een ticket hebt en loopt eigenlijk de trein niet echt door je moet er echt om vragen en dan moet de conducteur maar net langs lopen...
Wat je bedoelt met dat KLM een ticket wil zien snap ik niet?
Ik heb meerdere malen met KLM gevlogen en heb nog nooit iets gehad in die richting?

Ik vind het systeem van KLM echt helemaal niets.
Beginnende al met het retour systeem. Je moet al bv 200 euro betalen voor de 2 vluchten.
Je kunt niet los van elkaar 100 euro betalen. Je hebt dus geen keus en moet beide vluchten eigenlijk wel met KLM nemen.
Terwijl dat gewoon niet altijd praktisch is, maar ook financieel niet de beste optie is.
Daarnaast vlieg ik wel eens vanuit 3 luchthavens, dus niet retour. KLM is dan nooit een optie.

No show policy, prima. Kan ik nog wel begrijpen.
Bij omboeken van een vlucht, mag KLM wel makkelijker worden (niet alleen KLM overigens, low budget zijn ze echt veel gemakkelijker).
Of heb je buiten je eigen macht om problemen, al helemaal.
Doelbewust is natuurlijk wel anders.

Maar retourvlucht verliezen? Dat is gewoon schandalig.

Wat de concurrentie doet is niet boeiend, KLM moet gewoon goede service bieden.
En KLM biedt al weinig service aan en is zeker al niet concurrerend meer qua prijs.
Als je al vliegt met KLM is dat in veel gevallen puur om maar met KLM te vliegen.
Soms zijn ze nog eens prijsconcurrerend, maar verder.
pi_184406677
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Files geen probleem hier, ik logeer vlak voor vertrek op hotel vlak bij de luchthaven
heel verstandig :D
  Moderator dinsdag 15 januari 2019 @ 18:03:47 #125
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_184419516
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:38 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

heel verstandig :D
Goedkoop Hotelletje. van zo'n 50 euro met optie tot parkeren. Mijn auto staat daar voor een prijsje voor 8 dagen.

Ik woon ongeveer 1u30 rijden van de luchthaven. Ik wide echt die risico niet nemen.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 00:30:59 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184427446
Waar komt dat verhaal überhaupt vandaan dat je terugvlucht kunt verliezen bij KLM, ik zie dat hier nergens staan :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_184427622
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:30 schreef MaJo het volgende:
Waar komt dat verhaal überhaupt vandaan dat je terugvlucht kunt verliezen bij KLM, ik zie dat hier nergens staan :?
In de voorwaarden van de tickets van alle 'traditionele' luchtvaartmaatschappijen. Loopt ook een topic over in NWS en komt geregeld langs als er weer eens een blogger/vlogger teleurgesteld op een luchthaven ver weg gestrand is, omdat hij/zij de ticketvoorwaarden niet gelezen heeft.
pi_184428388
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:30 schreef MaJo het volgende:
Waar komt dat verhaal überhaupt vandaan dat je terugvlucht kunt verliezen bij KLM, ik zie dat hier nergens staan :?
Zoals DutchTrain zegt. Staat in de voorwaarden van de meeste traditionele luchtvaartmaatschappijen. Vooral om te voorkomen dat mensen gaan kloten met hun prijssysteem. Ozzietukker gaf een goed voorbeeld met KLM vluchten vanuit Antwerpen/Brussel. Een vlucht Brussel-Amsterdam-Lima is goedkoper dan gewoon Amsterdam-Lima, met zulke voorwaarden voorkomt KLM dat iemand gewoon op Schiphol verschijnt met zijn goedkopere Brussel ticket.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184434007
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat je bedoelt met dat KLM een ticket wil zien snap ik niet?
Ik heb meerdere malen met KLM gevlogen en heb nog nooit iets gehad in die richting?

Ik vind het systeem van KLM echt helemaal niets.
Beginnende al met het retour systeem. Je moet al bv 200 euro betalen voor de 2 vluchten.
Je kunt niet los van elkaar 100 euro betalen. Je hebt dus geen keus en moet beide vluchten eigenlijk wel met KLM nemen.
Terwijl dat gewoon niet altijd praktisch is, maar ook financieel niet de beste optie is.
Daarnaast vlieg ik wel eens vanuit 3 luchthavens, dus niet retour. KLM is dan nooit een optie.

No show policy, prima. Kan ik nog wel begrijpen.
Bij omboeken van een vlucht, mag KLM wel makkelijker worden (niet alleen KLM overigens, low budget zijn ze echt veel gemakkelijker).
Of heb je buiten je eigen macht om problemen, al helemaal.
Doelbewust is natuurlijk wel anders.

Maar retourvlucht verliezen? Dat is gewoon schandalig.

Wat de concurrentie doet is niet boeiend, KLM moet gewoon goede service bieden.
En KLM biedt al weinig service aan en is zeker al niet concurrerend meer qua prijs.
Als je al vliegt met KLM is dat in veel gevallen puur om maar met KLM te vliegen.
Soms zijn ze nog eens prijsconcurrerend, maar verder.
dan ga je lekker norwegian vliegen als de tariefstructuur van klm je niet aanstaat...
pi_184435057
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 02:25 schreef miro86 het volgende:

[..]

Zoals DutchTrain zegt. Staat in de voorwaarden van de meeste traditionele luchtvaartmaatschappijen. Vooral om te voorkomen dat mensen gaan kloten met hun prijssysteem. Ozzietukker gaf een goed voorbeeld met KLM vluchten vanuit Antwerpen/Brussel. Een vlucht Brussel-Amsterdam-Lima is goedkoper dan gewoon Amsterdam-Lima, met zulke voorwaarden voorkomt KLM dat iemand gewoon op Schiphol verschijnt met zijn goedkopere Brussel ticket.
Aan de andere kant krijg je dan dit soort verhalen, wat ik echt schandalig en crimineel vind:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 16 januari 2019 @ 14:01:37 #131
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_184435477
ik stel de vraag waar ik het antwoord al op weet..

Volgende week gaan we met Vueling naar Barcelona

Ik heb bij het boeken mijn eigen naam correct ingevuld. Bij mijn vrouw heb ik de voornaam en achternaam invulvelden verkeerd ingevuld |:(

Dit gaat verkeerd bij het inchecken, neem ik aan?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_184435510
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:01 schreef greatgonzo het volgende:
ik stel de vraag waar ik het antwoord al op weet..

Volgende week gaan we met Vueling naar Barcelona

Ik heb bij het boeken mijn eigen naam correct ingevuld. Bij mijn vrouw heb ik de voornaam en achternaam invulvelden verkeerd ingevuld |:(

Dit gaat verkeerd bij het inchecken, neem ik aan?
Waarom vraag je het niet na bij Vueling?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 16 januari 2019 @ 14:04:07 #133
39237 crew  H_T
2733
pi_184435523
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:30 schreef MaJo het volgende:
Waar komt dat verhaal überhaupt vandaan dat je terugvlucht kunt verliezen bij KLM, ik zie dat hier nergens staan :?
Als je de heenvlucht niet neemt, vervalt de terugvlucht ook. Was laatst een rel over toen een vader wegens omstandigheden de heenvlucht had gemist en een dag later vloog. Retourticket verviel, en hij moest nog eens betalen om ook weer terug te komen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 16 januari 2019 @ 14:18:11 #134
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_184435769
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom vraag je het niet na bij Vueling?
gedaan... passen het kostenloos aan... pfew...
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_184435819
quote:
15s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:51 schreef Yreal het volgende:

dan ga je lekker norwegian vliegen als de tariefstructuur van klm je niet aanstaat...
Nog nooit met Norwegian gevlogen moet ik zeggen.
Ik kies gewoon de maatschappij met voor mij de beste optie (afweging qua vluchttijden en prijzen).

Als ik retour ga dan kan dat soms KLM zijn. Dan is het leuk meegenomen, gratis hapje en drankje.
Maar qua service is KLM niets, doen snel moeilijk.
En ze hebben qua vliegtuig, service rondom vlucht ook helemaal niets anders dan een Ryanair, Transavia of noem het maar.
En ik vind dat niet enkele vluchten kunnen boeken (kan wel maar qua prijs) gewoon belachelijk.
pi_184435950
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Aan de andere kant krijg je dan dit soort verhalen, wat ik echt schandalig en crimineel vind:

De consumentenbond heeft afgelopen maandag KLM voor de rechter gesleept vanwege hun no show policy. Ik ben benieuwd wat de rechter hiervan gaat vinden. Persoonlijk vind ik het belachelijk en denk ik dat het geen stand gaat houden.

https://nos.nl/artikel/22(...)naar-de-rechter.html
  woensdag 16 januari 2019 @ 14:30:30 #137
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_184435969
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:21 schreef bianconeri het volgende:
Maar qua service is KLM niets, doen snel moeilijk.
En ze hebben qua vliegtuig, service rondom vlucht ook helemaal niets anders dan een Ryanair, Transavia of noem het maar.
Wat een onzin.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_184440145
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nog nooit met Norwegian gevlogen moet ik zeggen.
Ik kies gewoon de maatschappij met voor mij de beste optie (afweging qua vluchttijden en prijzen).

Als ik retour ga dan kan dat soms KLM zijn. Dan is het leuk meegenomen, gratis hapje en drankje.
Maar qua service is KLM niets, doen snel moeilijk.
En ze hebben qua vliegtuig, service rondom vlucht ook helemaal niets anders dan een Ryanair, Transavia of noem het maar.
En ik vind dat niet enkele vluchten kunnen boeken (kan wel maar qua prijs) gewoon belachelijk.
Haha, je hebt zeker nog nooit onregelmatigheden gehad.

Dat is wanneer kom zich onderscheid van Ryanair.
  woensdag 16 januari 2019 @ 19:01:16 #139
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184440189
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:30 schreef static het volgende:

[..]

Wat een onzin.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:21 schreef bianconeri het volgende:
Als ik retour ga dan kan dat soms KLM zijn. Dan is het leuk meegenomen, gratis hapje en drankje.
Maar qua service is KLM niets, doen snel moeilijk.
En ze hebben qua vliegtuig, service rondom vlucht ook helemaal niets anders dan een Ryanair, Transavia of noem het maar.
En ik vind dat niet enkele vluchten kunnen boeken (kan wel maar qua prijs) gewoon belachelijk.
Het moet wel worden gezegd dat de catering op de KLM vluchten zelf niet heel veel meer voorstelt, of laat ik het anders zeggen, ik zou niet enkel voor wat je aan boord krijgt KLM vluchten boeken, dan kan je met een low cost maatschappij veel goedkoper uit zijn, ook als je op de luchthaven dure versnaperingen moet kopen.
Denk daarbij ook dat voor de niet frequent flyers dus geen gold of platinum status je dus vooraf niet kosteloos stoelen kunt vastleggen en alleen tegen een vergoeding.

Wel ben ik bij vluchtverstoringen blij met KLM waar men vooraf of tijdens de uitvoer met voor mij altijd goede oplossingen komen.

Op sommige trajecten zijn met KLM wel degelijk enkele reizen te vinden tegen schappelijke prijzen, een voorbeeld is Istanbul, en daarnaast kan je met miles (maar dat is inderdaad niet voor de incidentele reiziger) heel goed enkele reizen boeken tegen prima prijzen.
De prijsstelling voor KLM is dan ook gericht om de stoel tegen de best mogelijke prijs te verkopen, dat kan je ze niet kwalijk nemen, en die ¤ 350 voor een enkele reis op het laatste moment vanaf London Heathrow is natuurlijk hoog, maar ticket is wel flexibel dat je eventueel ook eerder mee kan, en de doelgroep is dan ook de zakenreiziger en niet de budgettoerist, want je kan beter 1x een dergelijk duur ticket verkopen dan 10 tickets van ¤ 34...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 16 januari 2019 @ 19:07:38 #140
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184440301
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 18:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Haha, je hebt zeker nog nooit onregelmatigheden gehad.

Dat is wanneer kom zich onderscheid van Ryanair.
En daar mag je ook Wizz Air aan toevoegen.

Wizz Air is zo slecht in het meewerken aan oplossingen dat ik werkgerelateerd niet meer met ze mag vliegen.

En ik snap het beleid wel om de kosten zo laag mogelijk te houden, en dat daar bepaalde beleidslijnen bij horen, voor de passagier welke dus ergens niet verder kan, en deze dan zelf hoge kosten maken weet dan dat goedkoop duurkoop is...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_184445103
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:30 schreef static het volgende:

[..]

Wat een onzin.
En toch heb ik bij problemen de slechtste ervaring met KLM en British Airways.
Qua hele gebeuren en afhandeling rond de vlucht (vanaf de balie tot uit vliegtuig) maakt het echt geen reet uit of je met Ryanair vliegt, met Transavia, Baltic Airways of KLM.
Alleen krijg je bij KLM gratis hapje en drankje.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 18:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Haha, je hebt zeker nog nooit onregelmatigheden gehad.

Dat is wanneer kom zich onderscheid van Ryanair.
Jawel. Bij zowel KLM als Ryanair problemen gehad.
En bij Ryanair keurig geregeld, geen enkel probleem gehad.
KLM alleen maar gezeik, constant problemen. Onbereikbaar en niet op 1 moment maar dagen achter elkaar heel slecht om het te regelen.

Elke keer als ik iets wil vragen dan wel regelen met Ryanair prima te woord gestaan (al dan wel door zo'n typisch idee van een Indische callcenter maar goed).
KLM bij problemen geven ze niet thuis.

Ik moet zeggen gewoon op vliegveld geeft KLM prima thuis hoor. Zijn niet lastig.
Maar niets meer of minder dan Ryanair, Transavia of wie dan ook.
Die geven mij altijd net zo veel service.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:01 schreef ozzietukker het volgende:

Het moet wel worden gezegd dat de catering op de KLM vluchten zelf niet heel veel meer voorstelt, of laat ik het anders zeggen, ik zou niet enkel voor wat je aan boord krijgt KLM vluchten boeken, dan kan je met een low cost maatschappij veel goedkoper uit zijn, ook als je op de luchthaven dure versnaperingen moet kopen.
Denk daarbij ook dat voor de niet frequent flyers dus geen gold of platinum status je dus vooraf niet kosteloos stoelen kunt vastleggen en alleen tegen een vergoeding.

Wel ben ik bij vluchtverstoringen blij met KLM waar men vooraf of tijdens de uitvoer met voor mij altijd goede oplossingen komen.

Op sommige trajecten zijn met KLM wel degelijk enkele reizen te vinden tegen schappelijke prijzen, een voorbeeld is Istanbul, en daarnaast kan je met miles (maar dat is inderdaad niet voor de incidentele reiziger) heel goed enkele reizen boeken tegen prima prijzen.
De prijsstelling voor KLM is dan ook gericht om de stoel tegen de best mogelijke prijs te verkopen, dat kan je ze niet kwalijk nemen, en die ¤ 350 voor een enkele reis op het laatste moment vanaf London Heathrow is natuurlijk hoog, maar ticket is wel flexibel dat je eventueel ook eerder mee kan, en de doelgroep is dan ook de zakenreiziger en niet de budgettoerist, want je kan beter 1x een dergelijk duur ticket verkopen dan 10 tickets van ¤ 34...
Oh ik zeg ook niet dat dat hapje en drankje goed zijn hoor. Maar het is een ''gratis'' service die je erbij krijgt. Voor die prijs mag dat ook wel zeg, je bent inderdaad goedkoper als je wat koopt bij de andere maatschappijen. Maar het is het idee wat je krijgt als ze je iets ''gratis'' geven, ook al is het iets wat voor hun 50 cent is.

Oh die ervaring bij een probleem heb ik echt totaal niet met KLM.

Klopt hoor, gaf ik laatste post ook aan.
Je kunt soms best goede retourvluchten vinden, anders vloog ik ook nooit met KLM.
Soms hebben ze zeker wel goede prijzen, vaak ook goede vluchttijden wat bij mij ook vooral veel doet.
Maar een enkele reis is zelden het waard, zeker niet omdat je de retourvlucht er vaak voor +0 of eens +9 euro bij krijgt.
En ook ver van te voren boeken is duur bij KLM, over het algemeen. Maar ja, laat mensen er maar voor kiezen.
pi_184446404
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En daar mag je ook Wizz Air aan toevoegen.

Wizz Air is zo slecht in het meewerken aan oplossingen dat ik werkgerelateerd niet meer met ze mag vliegen.

En ik snap het beleid wel om de kosten zo laag mogelijk te houden, en dat daar bepaalde beleidslijnen bij horen, voor de passagier welke dus ergens niet verder kan, en deze dan zelf hoge kosten maken weet dan dat goedkoop duurkoop is...
Dus jij niet meer in de schuur van budapest? Balen man...
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:42:48 #143
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184459223
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dus jij niet meer in de schuur van budapest? Balen man...
Die schuur heb ik sinds eergisteren al een jaar niet meer gezien. Het is alleen jammer dat Budapest een kansloze lounge heeft voor KLM, alleen die van Tarom in Boekarest is nog slechter. En ik heb wel eens wat tijd over helaas dus 'moet' ik daarheen.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:32 schreef bianconeri het volgende:
Maar een enkele reis is zelden het waard, zeker niet omdat je de retourvlucht er vaak voor +0 of eens +9 euro bij krijgt.
Dat is dus niet op elk traject zo, onder andere niet op vluchten naar Istanbul, al zijn die prijzen door het teruggaan naar 1 vlucht per dag en dan ook nog eens in een 737-700 (en dan nog krijgen ze hem niet vol) wel wat gestegen, en bijvoorbeeld de route Kuala Lumpur - Jakarta heeft ook prima prijzen voor enkele reizen. (Dat geldt ook voor de terugweg, maar die is mij wat te laat). En zo zijn er ongetwijfeld, zeker waar veel concurrentie is, nog wel meer voorbeelden te vinden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_184468482
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:42 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Die schuur heb ik sinds eergisteren al een jaar niet meer gezien. Het is alleen jammer dat Budapest een kansloze lounge heeft voor KLM, alleen die van Tarom in Boekarest is nog slechter. En ik heb wel eens wat tijd over helaas dus 'moet' ik daarheen.

[..]

Dat is dus niet op elk traject zo, onder andere niet op vluchten naar Istanbul, al zijn die prijzen door het teruggaan naar 1 vlucht per dag en dan ook nog eens in een 737-700 (en dan nog krijgen ze hem niet vol) wel wat gestegen, en bijvoorbeeld de route Kuala Lumpur - Jakarta heeft ook prima prijzen voor enkele reizen. (Dat geldt ook voor de terugweg, maar die is mij wat te laat). En zo zijn er ongetwijfeld, zeker waar veel concurrentie is, nog wel meer voorbeelden te vinden.
amsterdam - Londen en Manchester schieten mij te binnen (gek genoeg niet dublin). Ook op bijna alle vakantiebestemmingen kan je volgens mij wel enkel boeken (malaga, split, dat soort oorden). Parijs en wat andere steden kan het ook.
pi_184504186
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:42 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Die schuur heb ik sinds eergisteren al een jaar niet meer gezien. Het is alleen jammer dat Budapest een kansloze lounge heeft voor KLM, alleen die van Tarom in Boekarest is nog slechter. En ik heb wel eens wat tijd over helaas dus 'moet' ik daarheen.
Die in Boekarest is inderdaad behoorlijk treurig _O-
pi_184556984
Waar op schiphol (airside) kun je kwalitatief het beste eten?
Paar jaar geleden dat ik weer eens van Schiphol moet vliegen en ik ga er voor het gemak maar vanuit dat de BA Lounge in Amsterdam nog steeds pover is qua eten als je niet van Bifi-worstjes houdt.

Dus, iemand tips?

Edit: non-schengen overigens, mocht het nog niet duidelijk zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2019 18:16:33 ]
  Moderator dinsdag 22 januari 2019 @ 20:21:19 #147
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_184559482
Hoeveel maanden ervoor is het beste om een vliegtuigticket te boeken?

Heb 500 euro gegeven voor een vliegticket begin deze maand voor een reisje eind april. vind ik wt veel. terwijl je toch easy 350 kan voor een ticket naar JFK (vanuit BRU)
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_184563051
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoeveel maanden ervoor is het beste om een vliegtuigticket te boeken?

Heb 500 euro gegeven voor een vliegticket begin deze maand voor een reisje eind april. vind ik wt veel. terwijl je toch easy 350 kan voor een ticket naar JFK (vanuit BRU)
als het goedkoop is. Soms is dat morgen, soms over een jaar. Als ik vliegticketprijzen kon voorspellen was ik miljonair.
pi_184627315
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:14 schreef JanPawelII het volgende:
Waar op schiphol (airside) kun je kwalitatief het beste eten?
Paar jaar geleden dat ik weer eens van Schiphol moet vliegen en ik ga er voor het gemak maar vanuit dat de BA Lounge in Amsterdam nog steeds pover is qua eten als je niet van Bifi-worstjes houdt.

Dus, iemand tips?

Edit: non-schengen overigens, mocht het nog niet duidelijk zijn.
Op een luchthaven is het eigenlijk nooit echt goed eten. De klanten hebben immers een tijdsbeperking, zodat er niet per bestelling serieus gekookt kan worden.

In Departures 3 zit een luxe broodjes zaak met de naam Bread! Ik kies deze meestal. Ze bereiden de broodjes ter plekke of je kunt er een nemen die al klaar ligt. Dan zijn er maar een paar keuzes, dus ik heb niet de indruk dat die daar al uren liggen.

In vergelijking met de andere eetgelegenheden, vind ik Bread! een redelijke keuze. Maar als iemand een goede steak oid weet te vinden, dan hoor ik het ook graag.
pi_184772556
mensen hier toevallig ervaring met atlasglobal? zag er wel goed uit totdat ik reviews ging lezen :(
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_184776995
Ik heb wel ervaring met Pegasus: was basic, maar prima. Als je naar Istanboel gaat, check dan de locaties van verschillende vliegvelden. Over het algemeen betaal je ook niet veel meer voor Turkish airlines met meer service (vaak wide-body toestellen met IFE, ingeschekte bagage, gratis maaltijden etc)
pi_184777175
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 18:24 schreef exelletor het volgende:
Ik heb wel ervaring met Pegasus: was basic, maar prima. Als je naar Istanboel gaat, check dan de locaties van verschillende vliegvelden. Over het algemeen betaal je ook niet veel meer voor Turkish airlines met meer service (vaak wide-body toestellen met IFE, ingeschekte bagage, gratis maaltijden etc)
Wat heeft dat te maken met de vraag van poker4life over Atlas Global? Beide zijn Turks, maar verder?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184793099
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 18:38 schreef miro86 het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met de vraag van poker4life over Atlas Global? Beide zijn Turks, maar verder?
:D ik heb maar gewoon geboekt. Turkish Airlines was helaas aardig wat duurder. En bij Atlasglobal zit wel bagage&maaltijd inbegrepen. Hopen dat het meevalt :)
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_184794817
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:28 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

:D ik heb maar gewoon geboekt. Turkish Airlines was helaas aardig wat duurder. En bij Atlasglobal zit wel bagage&maaltijd inbegrepen. Hopen dat het meevalt :)
Laat ons je ervaringen weten, als je wilt :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 4 februari 2019 @ 18:41:51 #155
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184820188
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:28 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

:D ik heb maar gewoon geboekt. Turkish Airlines was helaas aardig wat duurder. En bij Atlasglobal zit wel bagage&maaltijd inbegrepen. Hopen dat het meevalt :)
Atlasglobal is niet helemaal de horror qua maatschappij.

Men probeert zich te onderscheiden door het Economi Plus te noemen en inderdaad eten en drinken te geven tijdens de vlucht.
Stel niet teveel voor van de maaltijd, en drinken is frisdrank, maar eigenlijk is dat niet eens zo heel veel anders dan je bij KLM krijgt.

Al is mijn ervaring gebasseerd op 1 retourvlucht, door hun vluchttijden kan ik helemaal niets met Atlasglobal, naast de meest inflexibele opstelling op het gebied van Cargo en de gebrekkige (lees geen) infrastructuur om het überhaupt aan boord te krijgen is het voor mij geen optie. Maar daar zal je als passagier geen last van hebben, reguliere bagage krijgen ze echt wel mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_184970464
Ik wil een claimpje in gaan dienen voor compensatie vanwege extreme vertraging, even de tickets terug proberen te verdienen.

Ik wil dit eerst 'zelf' proberen te doen zonder de hulp van zo'n claimbureautje. Nu was er recent (afgelopen jaar?) hier al eens een uitgebreid topic van volgens mij met diverse tips en tricks van mensen die dit zelf gedaan hadden, maar ik kan dit topic helaas niet goed vinden met de zoekfunctie, en ik ben ook even de precieze titel kwijt.

Iemand hier in dit topic bij wie er een lampje gaat branden?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_184970565
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:52 schreef polariteit het volgende:
Ik wil een claimpje in gaan dienen voor compensatie vanwege extreme vertraging, even de tickets terug proberen te verdienen.

Ik wil dit eerst 'zelf' proberen te doen zonder de hulp van zo'n claimbureautje. Nu was er recent (afgelopen jaar?) hier al eens een uitgebreid topic van volgens mij met diverse tips en tricks van mensen die dit zelf gedaan hadden, maar ik kan dit topic helaas niet goed vinden met de zoekfunctie, en ik ben ook even de precieze titel kwijt.

Iemand hier in dit topic bij wie er een lampje gaat branden?
Die toevallig?
WGR / Vergoeding bij vertraging vlucht
Do what you love, love what you do!
pi_184971509
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 11:52 schreef polariteit het volgende:
Ik wil een claimpje in gaan dienen voor compensatie vanwege extreme vertraging, even de tickets terug proberen te verdienen.

Ik wil dit eerst 'zelf' proberen te doen zonder de hulp van zo'n claimbureautje. Nu was er recent (afgelopen jaar?) hier al eens een uitgebreid topic van volgens mij met diverse tips en tricks van mensen die dit zelf gedaan hadden, maar ik kan dit topic helaas niet goed vinden met de zoekfunctie, en ik ben ook even de precieze titel kwijt.

Iemand hier in dit topic bij wie er een lampje gaat branden?
Is heel ged zelf te doen; meeste maatschappijen hebben er een digitale procedure voor. En je kan bij de ILT tevoren kijken of je vlucht in aanmerking komt

TRV / EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!
pi_184973590
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 13:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Is heel ged zelf te doen; meeste maatschappijen hebben er een digitale procedure voor. En je kan bij de ILT tevoren kijken of je vlucht in aanmerking komt

TRV / EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!
Tnx, dit is volgens mij idd het topic dat ik in mijn hoofd had, al al is het al duidelijk ouder dan ik dacht :D

Emirates lijkt helaas geen digitale formulier te hebben hiervoor, dus ik ga gewoon lekker mailen. Kijken hoe het gaat. De site van ILT had ik al gevonden, en die geeft op vertrekdatum/vluchtnummer iig geen bijzonderheden :)
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 12 februari 2019 @ 18:59:25 #160
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184978227
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 15:24 schreef polariteit het volgende:

[..]

Tnx, dit is volgens mij idd het topic dat ik in mijn hoofd had, al al is het al duidelijk ouder dan ik dacht :D

Emirates lijkt helaas geen digitale formulier te hebben hiervoor, dus ik ga gewoon lekker mailen. Kijken hoe het gaat. De site van ILT had ik al gevonden, en die geeft op vertrekdatum/vluchtnummer iig geen bijzonderheden :)
Had je met Emirates vertraging op de heen of terugweg?

Op de heenweg val je namelijk onder de EU regeling, op de terugweg, omdat het een luchtvaartmaatschappij van buiten Europa is vallen deze niet onder de EU regeling.

Dat is natuurlijk oneerlijk maar zo zijn wel de regels. Overigens, men komt er weer niet mee weg als het laatste gedeelte van de vlucht weer met een EU maatschappij is. Zo probeerde United bij mijn broertje ermee weg te komen dat het niet hun vlucht was welke was geannuleerd maar die van Brussels Airlines vanaf London naar Brussel, maar United is dan wel weer verantwoordelijk. Maar om dat dus voor elkaar te krijgen heb je wel degelijk een claimbureau benodigd omdat je anders zelf moet procederen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_184995211
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Had je met Emirates vertraging op de heen of terugweg?

Op de heenweg val je namelijk onder de EU regeling, op de terugweg, omdat het een luchtvaartmaatschappij van buiten Europa is vallen deze niet onder de EU regeling.

Dat is natuurlijk oneerlijk maar zo zijn wel de regels. Overigens, men komt er weer niet mee weg als het laatste gedeelte van de vlucht weer met een EU maatschappij is. Zo probeerde United bij mijn broertje ermee weg te komen dat het niet hun vlucht was welke was geannuleerd maar die van Brussels Airlines vanaf London naar Brussel, maar United is dan wel weer verantwoordelijk. Maar om dat dus voor elkaar te krijgen heb je wel degelijk een claimbureau benodigd omdat je anders zelf moet procederen.
Klopt, gaat om de Heenreis. Ik heb zeker recht erop volgens de voorwaarden :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_185234081
Ik heb nu een aantal lange vliegreizen achter de rug en tijdens al die vluchten had ik last van extreem droog neusslijmvlies. Is er een middeltje bij de drogist te koop waarmee de ergste last verholpen kan worden?
  maandag 25 februari 2019 @ 21:10:27 #163
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_185242953
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 13:19 schreef Nia het volgende:
Ik heb nu een aantal lange vliegreizen achter de rug en tijdens al die vluchten had ik last van extreem droog neusslijmvlies. Is er een middeltje bij de drogist te koop waarmee de ergste last verholpen kan worden?
Een duikbril :P Volgens mij heeft iedereen daar wel last van. Geen idee of de air hostesses daar iets tegen hebben eigenlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_185300686
In verband met de nieuwe bagageregels van Ryanair: kan je 3 dagen spullen in een rugzakje kwijt? Shirtjes, ondergoed, toiletspulletjes etc.?
pi_185300846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:18 schreef IsItMeOrYou het volgende:
In verband met de nieuwe bagageregels van Ryanair: kan je 3 dagen spullen in een rugzakje kwijt? Shirtjes, ondergoed, toiletspulletjes etc.?
Ligt eraan wat je nodig hebt/meent te hebben. Leg dst eens bij elkaar en doe het in een tasje met de maximum afmetingen.

Ik heb al een poos niet meer met hen gevlogen en volgens mij zijn de afmetingen van handbagage inmiddels strenger geworden. Maar ik heb weleens een vakantie van zes dagen inclusief themafeest in mijn handbagage gepropt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185302376
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2019 17:18 schreef IsItMeOrYou het volgende:
In verband met de nieuwe bagageregels van Ryanair: kan je 3 dagen spullen in een rugzakje kwijt? Shirtjes, ondergoed, toiletspulletjes etc.?
Kan makkelijk. :P
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 2 maart 2019 @ 14:48:42 #167
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_185341558
Iemand enig idee wanneer de winterplanning bekend wordt gemaakt? Kan bij een aantal maatschappijen nu maar boeken tm oktober, ik zoek juist iets voor in november.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 2 maart 2019 @ 15:36:02 #168
39237 crew  H_T
2733
pi_185342424
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2019 13:19 schreef Nia het volgende:
Ik heb nu een aantal lange vliegreizen achter de rug en tijdens al die vluchten had ik last van extreem droog neusslijmvlies. Is er een middeltje bij de drogist te koop waarmee de ergste last verholpen kan worden?
Vaseline in je neus smeren. Niet al te veel natuurlijk
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 4 maart 2019 @ 21:30:25 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_185392387
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 maart 2019 14:48 schreef Pino112 het volgende:
Iemand enig idee wanneer de winterplanning bekend wordt gemaakt? Kan bij een aantal maatschappijen nu maar boeken tm oktober, ik zoek juist iets voor in november.
Ik neem aan dat je de low cost maatschappijen bedoeld? Want de lijndienstmaatschappijen werken zo'n maand of 11 vooruit.
De meeste low cost airliners komen zo midden tot eind maart, als het huidige winterseizoen bijna ten einde is met het boekbaar maken van vluchten.
Dat is vooral voor de low cost airliner zelf die zo de afweging kan maken of een vlucht zoals deze in het winterseizoen is uitgevoerd rendabel zal zijn in een nieuw winterseizoen.

Moet trouwens zeggen dat, al boek ik vrij weinig low cost maatschappijen meer, die prijzen direct na het uitkomen van het schema eigenlijk helemaal zo goed niet zijn, men heeft nog geen gegevens over de daadwerkelijke boekingen en ze de prijs in op de prijzen van afgelopen jaar, pas als de boekingen daadwerkelijk binnenkomen zie je een wat realistische prijsbeeld ontstaan en volgen er acties.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 4 maart 2019 @ 22:47:28 #170
258802 Yreal
henk..!
pi_185394693
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]

Ik neem aan dat je de low cost maatschappijen bedoeld? Want de lijndienstmaatschappijen werken zo'n maand of 11 vooruit.
De meeste low cost airliners komen zo midden tot eind maart, als het huidige winterseizoen bijna ten einde is met het boekbaar maken van vluchten.
Dat is vooral voor de low cost airliner zelf die zo de afweging kan maken of een vlucht zoals deze in het winterseizoen is uitgevoerd rendabel zal zijn in een nieuw winterseizoen.

Moet trouwens zeggen dat, al boek ik vrij weinig low cost maatschappijen meer, die prijzen direct na het uitkomen van het schema eigenlijk helemaal zo goed niet zijn, men heeft nog geen gegevens over de daadwerkelijke boekingen en ze de prijs in op de prijzen van afgelopen jaar, pas als de boekingen daadwerkelijk binnenkomen zie je een wat realistische prijsbeeld ontstaan en volgen er acties.
Ja dat wizz af en toe durft te vragen is echt hilarisch
  Redactie Sport / Supervogel maandag 4 maart 2019 @ 23:31:12 #171
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_185395653
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]

Ik neem aan dat je de low cost maatschappijen bedoeld? Want de lijndienstmaatschappijen werken zo'n maand of 11 vooruit.
De meeste low cost airliners komen zo midden tot eind maart, als het huidige winterseizoen bijna ten einde is met het boekbaar maken van vluchten.
Dat is vooral voor de low cost airliner zelf die zo de afweging kan maken of een vlucht zoals deze in het winterseizoen is uitgevoerd rendabel zal zijn in een nieuw winterseizoen.

Moet trouwens zeggen dat, al boek ik vrij weinig low cost maatschappijen meer, die prijzen direct na het uitkomen van het schema eigenlijk helemaal zo goed niet zijn, men heeft nog geen gegevens over de daadwerkelijke boekingen en ze de prijs in op de prijzen van afgelopen jaar, pas als de boekingen daadwerkelijk binnenkomen zie je een wat realistische prijsbeeld ontstaan en volgen er acties.
Transavia bijvoorbeeld ja, richting Tenerife.
Incl een verblijf dus op de meeste kan je november nog niet kiezen.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 15:30:12 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_185407251
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 22:47 schreef Yreal het volgende:
[..]

Ja dat wizz af en toe durft te vragen is echt hilarisch
Wizz Air moet die A321 toestellen wel vol zien te krijgen met passagiers, dus men zet eerst wat hoger in, zodra de boekingen achter blijven komen de goede tarieven naar voren en kan je relatief kort voor vertrek 3-12 weken voor vertrek best goede prijzen scoren.

Maar ja, Wizz Air, die heeft mij mooi laten zitten doordat er vooral niets mogelijk was. Zelf e.e.a. proberen te regelen maar geen resultaat en de klantenservice is alles behalve behulpzaam en werkt volgens de letter van de eigen vervoersvoorwaarden.
Daar boeken we dus maar niet meer mee, en dat is vooral zonde voor Wizz Air, want men wilde voet aan de grond krijgen om ook cargo te vervoeren, en daar is op sommige routes wel degelijk markt voor, maar dat gaat voorlopig niet gebeuren kan ik je garanderen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 17:47:35 #173
258802 Yreal
henk..!
pi_185410497
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 15:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]

Wizz Air moet die A321 toestellen wel vol zien te krijgen met passagiers, dus men zet eerst wat hoger in, zodra de boekingen achter blijven komen de goede tarieven naar voren en kan je relatief kort voor vertrek 3-12 weken voor vertrek best goede prijzen scoren.

Maar ja, Wizz Air, die heeft mij mooi laten zitten doordat er vooral niets mogelijk was. Zelf e.e.a. proberen te regelen maar geen resultaat en de klantenservice is alles behalve behulpzaam en werkt volgens de letter van de eigen vervoersvoorwaarden.
Daar boeken we dus maar niet meer mee, en dat is vooral zonde voor Wizz Air, want men wilde voet aan de grond krijgen om ook cargo te vervoeren, en daar is op sommige routes wel degelijk markt voor, maar dat gaat voorlopig niet gebeuren kan ik je garanderen.
Nouja de aardigheid van wizzair wat mij betreft is toch wel de redelijke obscure routes die ze hebben. Bijvoorbeeld in Skopje zijn ze de enige die nog naar west europa vliegen, maar ook in oorden als een ljubljana, pristina, podgorica enzo zijn ze redelijk marktleider. En die A321 zijn best wel prima (als ze vliegen).
  Boks-Chick dinsdag 5 maart 2019 @ 17:54:13 #174
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_185410635
Misschien een te simpele vraag dit, maar...

Voor handbagage bij de KLM mag ik een koffertje meenemen van 55x35x25
Is dat incl. of excl. de wieltjes :@?

Nu heb ik een trollykoffertje die exact die afmetingen heeft, maar dan dus zonder de wieltjes.
Met wieltjes istie 58cm hoog.
lolwut
  dinsdag 5 maart 2019 @ 17:58:29 #175
258802 Yreal
henk..!
pi_185410746
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 17:54 schreef BrandX het volgende:
Misschien een te simpele vraag dit, maar...

Voor handbagage bij de KLM mag ik een koffertje meenemen van 55x35x25
Is dat incl. of excl. de wieltjes :@?

Nu heb ik een trollykoffertje die exact die afmetingen heeft, maar dan dus zonder de wieltjes.
Met wieltjes istie 58cm hoog.
Inclusief, maar in de regel checken ze dat echt nooit.

Al is dat natuurlijk altijd een gok. Van het weekend hebben ze mijn handbagage wel gewogen...
  Boks-Chick dinsdag 5 maart 2019 @ 18:09:15 #176
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_185411018
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 17:58 schreef Yreal het volgende:
[..]

Inclusief, maar in de regel checken ze dat echt nooit.

Al is dat natuurlijk altijd een gok. Van het weekend hebben ze mijn handbagage wel gewogen...
Ah ok. Thanks!
Wellicht loont het de moeite om de gok te nemen, aangezien de vlucht zeer waarschijjnlijk niet volgeboekt zal zijn (eind maart naar Krakau).
lolwut
  dinsdag 5 maart 2019 @ 18:14:07 #177
258802 Yreal
henk..!
pi_185411137
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:09 schreef BrandX het volgende:
[..]

Ah ok. Thanks!
Wellicht loont het de moeite om de gok te nemen, aangezien de vlucht zeer waarschijjnlijk niet volgeboekt zal zijn (eind maart naar Krakau).
net helemaal afhankelijk van een overeiverige gate-agent. Voor hetzelfde geld denken ze van goh, we hebben toch tijd om eens te checken.

Je weet het niet, maar 99% van de tijd gaat het goed.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 5 maart 2019 @ 18:20:49 #178
39237 crew  H_T
2733
pi_185411278
Als de wielen er makkelijk af te halen zijn is er natuurlijk niks aan de hand :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  One tough cookie dinsdag 5 maart 2019 @ 18:38:35 #179
169210 liesje1979
pi_185411668
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 17:58 schreef Yreal het volgende:
[..]

Inclusief, maar in de regel checken ze dat echt nooit.

Al is dat natuurlijk altijd een gok. Van het weekend hebben ze mijn handbagage wel gewogen...
Serieus? :D Dat heb ik nog nooit gehad, houd ook nooit rekening met gewicht omdat het toch handbagage is, waar deden ze dat dan, aan de gate?
  dinsdag 5 maart 2019 @ 18:40:40 #180
258802 Yreal
henk..!
pi_185411699
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:38 schreef liesje1979 het volgende:
[..]

Serieus? :D Dat heb ik nog nooit gehad, houd ook nooit rekening met gewicht omdat het toch handbagage is, waar deden ze dat dan, aan de gate?
Checkin balie

En dan vloog ik nog in business ook. Heb gezegd dat ze hem dan maar lekker in het ruim konden doen.
pi_185412312
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:40 schreef Yreal het volgende:
[..]

Checkin balie

En dan vloog ik nog in business ook. Heb gezegd dat ze hem dan maar lekker in het ruim konden doen.
Dit grapje probeerde ze ons gister ook te flikken in de first wing op Heathrow :')

En of we onze rugzakken onder de stoel voor ons wilde leggen. Ja mevrouw dat gaat zo makkelijk in 1a en c.

BAGoden

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2019 19:12:19 ]
  dinsdag 5 maart 2019 @ 19:23:01 #182
258802 Yreal
henk..!
pi_185412660
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 19:08 schreef JanPawelII het volgende:
[..]

Dit grapje probeerde ze ons gister ook te flikken in de first wing op Heathrow :')

En of we onze rugzakken onder de stoel voor ons wilde leggen. Ja mevrouw dat gaat zo makkelijk in 1a en c.

BAGoden
Grappig altijd als grond personeel ZO weinig besef heeft.

Vueling ams-lis. Stond helemaal voorin in de rij dus ik het absoluut geen zin mijn tas af te staan. Waarop de gate pipo waarschuwde dat ik er misschien wel 3 uur mee op schoot moest zitten. Want ja dat mag :') Ik ben toch de eerste aan boord, vriend.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 21:03:11 #183
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_185415517
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:40 schreef Yreal het volgende:
[..]

Checkin balie

En dan vloog ik nog in business ook. Heb gezegd dat ze hem dan maar lekker in het ruim konden doen.
Ik zie dat wel eens in Parijs op CDG, medewerkers van Air France inderdaad die handbagage aan het wegen zijn bij de check in balies. Moet wel zeggen, ik zie dat van een afstand, want bij de Sky Priority balie gebeuren dit soort dingen niet, althans de 5x per jaar dat ik daar ben maak ik het niet mee en ook bij KLM in Amsterdam heb ik nog nimmer gehad dat men mijn handbagage wil wegen, en ook de gekkigheid met labels welke je bij de gate krijgt overkomt mij niet meer.
En de handbagage gaat gewoon in de bakken bovenin, ik ga natuurlijk niet als eerste aan boord om mijn handbagage onder de stoel voor mij te plaatsen.

En als dat betekent dat dan die grote trolley van de andere passagier het ruim in moet omdat er aan boord geen plaats meer is lijkt mij dat een prima oplossing, immers ik ben er niet voor de comfort van de andere passagiers.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 21:09:43 #184
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_185415758
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 18:09 schreef BrandX het volgende:
Ah ok. Thanks!
Wellicht loont het de moeite om de gok te nemen, aangezien de vlucht zeer waarschijjnlijk niet volgeboekt zal zijn (eind maart naar Krakau).
Het is voor jouw onmogelijk om te bepalen of een vlucht wel of niet volgeboekt zal zijn, temeer omdat dit met een Embraer toestel wordt uitgevoerd, en dat kan nu nog een Embraer 190 zijn maar een heel enkele keer als heen en terug daadwerkelijk niet vol zit kan dit zomaar een Embraer 175 worden. Nu kijken op aantal beschikbare stoelen zegt helemaal niets, want stoelen voor de reguliere reiziger selecteren kost geld en is gratis vanaf het moment van inchecken. Een goed moment om te bepalen voor Europese vluchten is circa 1,5 uur voor vertrek, dan kan je wel een inschatting maken.
Dit zijn daarnaast wel net de toestellen die qua opbergruimte beperkt zijn, zeker aangezien KLM handbagage only tickets verkoopt en Polen ook gelijk weer een low yield markt is zal er juist om deze vlucht veel handbagage zijn.
Ik heb niet het idee dat KLM echt heel streng is met het controleren van afmetingen, KLM zal echter wel, zeker als je wat achterin de rij staat, vragen om de koffer af te geven zodat deze alsnog het ruim in kan, of als men het al van tevoren weet, krijg je zelfs een SMS dat je je handbagage kosteloos vooraf (ongeacht de bagageregels) kan inchecken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_185415970
Wanneer een cityhopper (bijna) vol zit is het altijd wel een ramp qua handbagage. Ik snap ook nooit zo goed waarom iedereen zonodig zijn (te grote) trolley mee het vliegtuig in wil nemen. Je kunt hem gratis afgeven voor het ruim. Meestal als je ruimbagage afgeeft vragen ze of je ook handbagage hebt dat het ruim in kan of je krijgt een SMS'je of e-mail.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 21:50:51 #186
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_185417308
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 21:17 schreef Collide het volgende:
Wanneer een cityhopper (bijna) vol zit is het altijd wel een ramp qua handbagage. Ik snap ook nooit zo goed waarom iedereen zonodig zijn (te grote) trolley mee het vliegtuig in wil nemen. Je kunt hem gratis afgeven voor het ruim. Meestal als je ruimbagage afgeeft vragen ze of je ook handbagage hebt dat het ruim in kan of je krijgt een SMS'je of e-mail.
En dan lekker een half uur op je bagage wachten, hopend dat die (onbeschadigd!) aankomt... Nee hoor, als ik met alleen handbagage kan reizen, doe ik dat. Alleen heb ik geen rolkoffer gelukkig, gewoon een stevige rugzak voor de laptop, waar ik ook nog wel wat kleren ingefrummeld krijg.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_185419373
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 21:17 schreef Collide het volgende:
Wanneer een cityhopper (bijna) vol zit is het altijd wel een ramp qua handbagage. Ik snap ook nooit zo goed waarom iedereen zonodig zijn (te grote) trolley mee het vliegtuig in wil nemen. Je kunt hem gratis afgeven voor het ruim. Meestal als je ruimbagage afgeeft vragen ze of je ook handbagage hebt dat het ruim in kan of je krijgt een SMS'je of e-mail.
Omdat ik geen tijd heb vaak om op ruimbagage te wachten. Zeker op airports waar je lang moet wachten.
  dinsdag 5 maart 2019 @ 22:54:39 #188
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_185420117
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 22:37 schreef JanPawelII het volgende:
Omdat ik geen tijd heb
Waarom niet?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_185420467
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 22:54 schreef static het volgende:
[..]

Waarom niet?
Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.

Airlines passen hun regels maar aan als ze niet willen dat je trolleys meeneemt als handbagage, maar zolang ze dat niet doen hoeven ze hun probleem niet bij de klant neer te leggen.
pi_185422193
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]

Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.

Airlines passen hun regels maar aan als ze niet willen dat je trolleys meeneemt als handbagage, maar zolang ze dat niet doen hoeven ze hun probleem niet bij de klant neer te leggen.
Daar is ook weer prioriteit :+
pi_185437779
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]

Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.

Airlines passen hun regels maar aan als ze niet willen dat je trolleys meeneemt als handbagage, maar zolang ze dat niet doen hoeven ze hun probleem niet bij de klant neer te leggen.
Als je dezelfde dag weer terug gaat dan neem je toch ook geen trolley mee? Dus dan heb je er toch geen last van?
pi_185437784
Heeft iemand enig idee of Emirates de prijzen vaak wijzigt? De vlucht richting Nieuw Zeeland is vorige maand een stuk duurder geworden en ik hoop eigenlijk dat de prijzen nog wat gaan zakken, of is bij Emirates duurder blijft duur en wordt alleen maar duurder? Ik heb geen flauw idee hoe zoiets werkt bij Emirates :@
pi_185445095
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:29 schreef Collide het volgende:
[..]

Als je dezelfde dag weer terug gaat dan neem je toch ook geen trolley mee? Dus dan heb je er toch geen last van?
Tuurlijk wel... al je papieren. Laptop. Ander materiaal voor meetings. Eventueel extra pak etc.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_185448226
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 03:05 schreef RipCity het volgende:
[..]

Tuurlijk wel... al je papieren. Laptop. Ander materiaal voor meetings. Eventueel extra pak etc.
Een pak past toch niet in een trolley zonder te plooien? Daar heb je een aparte suit-carrier voor.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 7 maart 2019 @ 17:32:59 #195
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_185456253
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 23:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]

Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.

Airlines passen hun regels maar aan als ze niet willen dat je trolleys meeneemt als handbagage, maar zolang ze dat niet doen hoeven ze hun probleem niet bij de klant neer te leggen.
Gelukkig is één van de priority voordelen dat je als eerste aan boord kan en dat er op dat moment natuurlijk voldoende ruimte is voor de trolley.
En mijn ervaring is dat dat goed gaat, al was gisteren de cityhopper vlucht van London de rij bij de Sky Priority om in te stappen 24 diep, dus tegen de tijd dat wij aan boord waren was de ruimte voor de handbagage ook wel zo'n beetje op...
Wat ik altijd mooi vindt mensen met silver tags op hun bagage zodat iedereen kan zien dat ze sky priority hebben, of nog beter, de gold tags, met alle geweld voor mij aan boord moeten, want men heeft priority, om vervolgens in een 'kostenloze' stoel achter de economy comfort zone plaats te nemen...

quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 00:19 schreef Yreal het volgende:
Daar is ook weer prioriteit
Prioriteit is er ongetwijfeld bij de bagage afhandeling, maar als ik om 21:00 uur land in Nederland op elke landingsbaan behalve de polderbaan, heb ik bij een Schengen vlucht de trein van 21.18, bij een niet-Schengen vlucht de 21.30 trein of als alles heel goed doorstroomt ook de 21.18 trein.
Ik zie wel eens bordjes met bagage en dat is zo een half uur later. En dat is prima als ik één keer per jaar zou vliegen, maar als je dat op bijna wekelijkse basis moet doen dan is het lol van het wachten er natuurlijk af.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 7 maart 2019 @ 17:35:37 #196
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_185456305
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2019 20:30 schreef MissRelin het volgende:
Heeft iemand enig idee of Emirates de prijzen vaak wijzigt? De vlucht richting Nieuw Zeeland is vorige maand een stuk duurder geworden en ik hoop eigenlijk dat de prijzen nog wat gaan zakken, of is bij Emirates duurder blijft duur en wordt alleen maar duurder? Ik heb geen flauw idee hoe zoiets werkt bij Emirates :@
Prijzen bij luchtvaartmaatschappijen wijzigen dagelijks. Er valt als leek geen peil op te trekken, als de vluchten nu nog verder weg zijn dan 6-8 weken dan zou ik nog even wachten met boeken.
Een goede indicatie is ook om te kijken of de vluchten in elke periode ongeveer dezelfde prijs hebben of bijvoorbeeld dichter bij vertrek goedkoper zijn. En daarnaast, als op elke vertrekdatum in de maand dat jij weg wilt de prijzen exact gelijk zijn dan is het gewoon een 'bepaalde' prijs die nog zal wijzigen als er meer informatie over de boekingen is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_185461237
quote:
6s.gif Op donderdag 7 maart 2019 17:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]

Prijzen bij luchtvaartmaatschappijen wijzigen dagelijks. Er valt als leek geen peil op te trekken, als de vluchten nu nog verder weg zijn dan 6-8 weken dan zou ik nog even wachten met boeken.
Een goede indicatie is ook om te kijken of de vluchten in elke periode ongeveer dezelfde prijs hebben of bijvoorbeeld dichter bij vertrek goedkoper zijn. En daarnaast, als op elke vertrekdatum in de maand dat jij weg wilt de prijzen exact gelijk zijn dan is het gewoon een 'bepaalde' prijs die nog zal wijzigen als er meer informatie over de boekingen is.
Prijzen zijn sinds de stijging niet meer gewijzigd. Had al wel gekeken voor dagen rondom mijn geplande vertrekdatum, maar nog niet een stuk verder naar voren. Dat ga ik even doen en ik blijf het gewoon in de gaten houden. Dank! :)
  zaterdag 9 maart 2019 @ 14:17:15 #198
64792 Mryc
play me one more song
pi_185495780
Heb ik nou zo lang onder een steen gelegen dat ik ervan schrik dat KLM nu aparte kosten berekent voor bagage bij intercontinentale vluchten? Is dat ook als je flying blue member bent?
pi_185495877
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:17 schreef Mryc het volgende:
Heb ik nou zo lang onder een steen gelegen dat ik ervan schrik dat KLM nu aparte kosten berekent voor bagage bij intercontinentale vluchten? Is dat ook als je flying blue member bent?
Flying Blue Silver en hoger mag zover ik weet gratis bagage meenemen.
  zaterdag 9 maart 2019 @ 14:26:57 #200
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_185495913
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2019 14:17 schreef Mryc het volgende:
Heb ik nou zo lang onder een steen gelegen dat ik ervan schrik dat KLM nu aparte kosten berekent voor bagage bij intercontinentale vluchten? Is dat ook als je flying blue member bent?
De "standaard" prijs is nog steeds inclusief ruimbagage. Maar de website van KLM toont standaard de "light" prijs en dat is met alleen handbagage.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')