nee, en desnoods check je online in. Dat kan sowieso bij vueling, transavia of klm.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?
Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?
Scheelt weer een kwartiertje langer slapen
we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoonquote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee, en desnoods check je online in. Dat kan sowieso bij vueling, transavia of klm.
Als je online incheckt niet. Als je het via een balie doet moet je volgens mij altijd je ID/paspoort overhandigen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?
Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?
Scheelt weer een kwartiertje langer slapen
Wel door de persoon die op het ticket staat waar de koffer bijgeboekt is. Je kan uiteraard niet zomaar een koffer voor iemand anders afgeven zonder dat die persoon erbij is.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:29 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoon
yesquote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:29 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoon
aangezien je deze vraag stelt ga ik er maar van uit dat je niet zo vaak vliegt, dan zou ik gewoon zorgen dat je op tijd vertrekt en zorgt op tijd aanwezig te zijn, er kan ook een kwartiertje file staan namelijk (mocht je een flink stuk moeten rijden)quote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?
Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?
Scheelt weer een kwartiertje langer slapen
Dat inderdaadquote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:33 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
aangezien je deze vraag stelt ga ik er maar van uit dat je niet zo vaak vliegt, dan zou ik gewoon zorgen dat je op tijd vertrekt en zorgt op tijd aanwezig te zijn, er kan ook een kwartiertje file staan namelijk (mocht je een flink stuk moeten rijden)
Als de koffer op haar naam staat kan dat gewoonquote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:48 schreef greatgonzo het volgende:
oo dat gebeurt zeker... maar als ik toch de auto weg moet zetten, vroeg ik me af of het zin had om mijn vrouw de koffer in te laten checken. Heeft geen zin dus
Op Schiphol heb je tegenwoordig toch nog alleen van die automatische self drop-off bagagegevallen? Dus zonder balie? Kan een ander dan toch ook voor je doenquote:Op zaterdag 12 januari 2019 01:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als de koffer op haar naam staat kan dat gewoonmaar als het op jouw naam staat of het om 2 koffers gaat dan kan het niet.
Dear self service drop off is alleen beschikbaar voor een aantal maatschappijen, zoals KLM en TUI. Verder staat er nog altijd een medewerker die je paspoort controleert.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 02:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Op Schiphol heb je tegenwoordig toch nog alleen van die automatische self drop-off bagagegevallen? Dus zonder balie? Kan een ander dan toch ook voor je doen
Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?
Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?
Scheelt weer een kwartiertje langer slapen
Dit. Haar eerst afzetten kost ook best wat tijd.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 09:48 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.
Maar ik zou gewoon direct naar P3 rijden, vrouw+koffer direct na de slagboom uitladen, auto weg zetten, en samen met de bus naar Schiphol toe
KLM ook niet hoor?quote:Op zaterdag 12 januari 2019 04:26 schreef exelletor het volgende:
[..]
Dear self service drop off is alleen beschikbaar voor een aantal maatschappijen, zoals KLM en TUI. Verder staat er nog altijd een medewerker die je paspoort controleert.
Zo lang zij dus degene is op wiens naam het is xD.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 09:48 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.
Maar ik zou gewoon direct naar P3 rijden, vrouw+koffer direct na de slagboom uitladen, auto weg zetten, en samen met de bus naar Schiphol toe
Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.quote:Op maandag 14 januari 2019 09:00 schreef bianconeri het volgende:
Wie zegt dat KLM goede service heeft weet ook niet meer wat ze willen....
KLM met dat domme retourvluchten systeem en het no show policy.
Gaan ze dus niets aan doen.
En dan klagen mensen over de budgetmaatschappijen, nou die zijn vaak veel schappelijker.
Vind ook dat punt van KLM terecht. Een vlucht met overstap is minder interessant en zou goedkoper mogen zijn. Als je dan het systeem breekt krijg je "straf" prima.quote:Op maandag 14 januari 2019 19:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.
KLM stelt zich op het standpunt dat voor deze vluchten met tussenstop een ander tarief geldt (lees goedkoper) dan als het een rechtstreekse vlucht zal zijn, en zeker als op een tussenstop bagage uit het ruim moet worden gehaald dat je het proces verstoord en de koffer moet gezocht worden wat tijd en geld kost die men op de passagier wil verhalen.
Het is een interessante discussie, want als KLM dit niet meer mag doen zal het resultaat zijn dat KLM dus niet meer concurrerend kan prijzen op de buitenlandse markt, daarnaast moet het level playing field van KLM wel hetzelfde zijn en zou ook een Lufthansa dit niet meer mogen doen, dus als de rechter al oordeelt in het voordeel van de consumentenbond dan zou dit voor alle luchtvaartmaatschappijen moeten gelden.
Persoonlijk zit ik wat meer op het standpunt van KLM, ik ben werkzaam in Belgie (en mindere mate Duitsland) waardoor ik veel vertrekkende vluchten vanaf daar heb welke over het algemeen gelijk geprijsd of goedkoper zijn dan met een vertrek vanaf Amsterdam. Het zou zonde zijn als dat weg zou vallen. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat KLM stelt dat men een afgestempeld treinticket wil zien, KLM kan in het systeem al zien dat ik het ticket heb opgehaald en kan ook zien wanneer ik mij op de luchthaven meldt, waarom is de stempel zo belangrijk, en waarom zou het belangrijk zijn hoe ik de reis naar Schiphol heb gemaakt? Al doe ik dat met de fiets, feit is dat ik mij binnen de tijdslijnen heb gemeld op de plek om mijn ticket te 'activeren'
En ik heb niet altijd stempels, ik reis wekelijks met de Thalys (niet altijd met een KLM vlucht) en men controleert alleen bij instappen of je een ticket hebt en loopt eigenlijk de trein niet echt door je moet er echt om vragen en dan moet de conducteur maar net langs lopen...
uurtje of 3-2quote:Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brusselquote:Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
Als je 2 uur van te voren op de luchthaven bent dan kan je in Brussel, ook zonder priority, door de paspoortcontrole en security heen zijn zonder je echt druk te hoeven maken.quote:Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
Maar als je van ver komt dan moet je ook dit soort zaken meenemen in de planning, en kan je volgens planning wel 2 uur van tevoren aanwezig zijn, sta je in de file en kom je daardoor 1 uur van tevoren aan wordt het allemaal wel krap.quote:Op maandag 14 januari 2019 20:34 schreef Noudanzeg het volgende:
ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brussel
Files geen probleem hier, ik logeer vlak voor vertrek op hotel vlak bij de luchthavenquote:Op maandag 14 januari 2019 20:34 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brussel
Wat je bedoelt met dat KLM een ticket wil zien snap ik niet?quote:Op maandag 14 januari 2019 19:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.
KLM stelt zich op het standpunt dat voor deze vluchten met tussenstop een ander tarief geldt (lees goedkoper) dan als het een rechtstreekse vlucht zal zijn, en zeker als op een tussenstop bagage uit het ruim moet worden gehaald dat je het proces verstoord en de koffer moet gezocht worden wat tijd en geld kost die men op de passagier wil verhalen.
Het is een interessante discussie, want als KLM dit niet meer mag doen zal het resultaat zijn dat KLM dus niet meer concurrerend kan prijzen op de buitenlandse markt, daarnaast moet het level playing field van KLM wel hetzelfde zijn en zou ook een Lufthansa dit niet meer mogen doen, dus als de rechter al oordeelt in het voordeel van de consumentenbond dan zou dit voor alle luchtvaartmaatschappijen moeten gelden.
Persoonlijk zit ik wat meer op het standpunt van KLM, ik ben werkzaam in Belgie (en mindere mate Duitsland) waardoor ik veel vertrekkende vluchten vanaf daar heb welke over het algemeen gelijk geprijsd of goedkoper zijn dan met een vertrek vanaf Amsterdam. Het zou zonde zijn als dat weg zou vallen. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat KLM stelt dat men een afgestempeld treinticket wil zien, KLM kan in het systeem al zien dat ik het ticket heb opgehaald en kan ook zien wanneer ik mij op de luchthaven meldt, waarom is de stempel zo belangrijk, en waarom zou het belangrijk zijn hoe ik de reis naar Schiphol heb gemaakt? Al doe ik dat met de fiets, feit is dat ik mij binnen de tijdslijnen heb gemeld op de plek om mijn ticket te 'activeren'
En ik heb niet altijd stempels, ik reis wekelijks met de Thalys (niet altijd met een KLM vlucht) en men controleert alleen bij instappen of je een ticket hebt en loopt eigenlijk de trein niet echt door je moet er echt om vragen en dan moet de conducteur maar net langs lopen...
heel verstandigquote:Op maandag 14 januari 2019 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Files geen probleem hier, ik logeer vlak voor vertrek op hotel vlak bij de luchthaven
Goedkoop Hotelletje. van zo'n 50 euro met optie tot parkeren. Mijn auto staat daar voor een prijsje voor 8 dagen.quote:
In de voorwaarden van de tickets van alle 'traditionele' luchtvaartmaatschappijen. Loopt ook een topic over in NWS en komt geregeld langs als er weer eens een blogger/vlogger teleurgesteld op een luchthaven ver weg gestrand is, omdat hij/zij de ticketvoorwaarden niet gelezen heeft.quote:Op woensdag 16 januari 2019 00:30 schreef MaJo het volgende:
Waar komt dat verhaal überhaupt vandaan dat je terugvlucht kunt verliezen bij KLM, ik zie dat hier nergens staan
Zoals DutchTrain zegt. Staat in de voorwaarden van de meeste traditionele luchtvaartmaatschappijen. Vooral om te voorkomen dat mensen gaan kloten met hun prijssysteem. Ozzietukker gaf een goed voorbeeld met KLM vluchten vanuit Antwerpen/Brussel. Een vlucht Brussel-Amsterdam-Lima is goedkoper dan gewoon Amsterdam-Lima, met zulke voorwaarden voorkomt KLM dat iemand gewoon op Schiphol verschijnt met zijn goedkopere Brussel ticket.quote:Op woensdag 16 januari 2019 00:30 schreef MaJo het volgende:
Waar komt dat verhaal überhaupt vandaan dat je terugvlucht kunt verliezen bij KLM, ik zie dat hier nergens staan
dan ga je lekker norwegian vliegen als de tariefstructuur van klm je niet aanstaat...quote:Op maandag 14 januari 2019 22:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat je bedoelt met dat KLM een ticket wil zien snap ik niet?
Ik heb meerdere malen met KLM gevlogen en heb nog nooit iets gehad in die richting?
Ik vind het systeem van KLM echt helemaal niets.
Beginnende al met het retour systeem. Je moet al bv 200 euro betalen voor de 2 vluchten.
Je kunt niet los van elkaar 100 euro betalen. Je hebt dus geen keus en moet beide vluchten eigenlijk wel met KLM nemen.
Terwijl dat gewoon niet altijd praktisch is, maar ook financieel niet de beste optie is.
Daarnaast vlieg ik wel eens vanuit 3 luchthavens, dus niet retour. KLM is dan nooit een optie.
No show policy, prima. Kan ik nog wel begrijpen.
Bij omboeken van een vlucht, mag KLM wel makkelijker worden (niet alleen KLM overigens, low budget zijn ze echt veel gemakkelijker).
Of heb je buiten je eigen macht om problemen, al helemaal.
Doelbewust is natuurlijk wel anders.
Maar retourvlucht verliezen? Dat is gewoon schandalig.
Wat de concurrentie doet is niet boeiend, KLM moet gewoon goede service bieden.
En KLM biedt al weinig service aan en is zeker al niet concurrerend meer qua prijs.
Als je al vliegt met KLM is dat in veel gevallen puur om maar met KLM te vliegen.
Soms zijn ze nog eens prijsconcurrerend, maar verder.
Aan de andere kant krijg je dan dit soort verhalen, wat ik echt schandalig en crimineel vind:quote:Op woensdag 16 januari 2019 02:25 schreef miro86 het volgende:
[..]
Zoals DutchTrain zegt. Staat in de voorwaarden van de meeste traditionele luchtvaartmaatschappijen. Vooral om te voorkomen dat mensen gaan kloten met hun prijssysteem. Ozzietukker gaf een goed voorbeeld met KLM vluchten vanuit Antwerpen/Brussel. Een vlucht Brussel-Amsterdam-Lima is goedkoper dan gewoon Amsterdam-Lima, met zulke voorwaarden voorkomt KLM dat iemand gewoon op Schiphol verschijnt met zijn goedkopere Brussel ticket.
Waarom vraag je het niet na bij Vueling?quote:Op woensdag 16 januari 2019 14:01 schreef greatgonzo het volgende:
ik stel de vraag waar ik het antwoord al op weet..
Volgende week gaan we met Vueling naar Barcelona
Ik heb bij het boeken mijn eigen naam correct ingevuld. Bij mijn vrouw heb ik de voornaam en achternaam invulvelden verkeerd ingevuld![]()
Dit gaat verkeerd bij het inchecken, neem ik aan?
Als je de heenvlucht niet neemt, vervalt de terugvlucht ook. Was laatst een rel over toen een vader wegens omstandigheden de heenvlucht had gemist en een dag later vloog. Retourticket verviel, en hij moest nog eens betalen om ook weer terug te komen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 00:30 schreef MaJo het volgende:
Waar komt dat verhaal überhaupt vandaan dat je terugvlucht kunt verliezen bij KLM, ik zie dat hier nergens staan
gedaan... passen het kostenloos aan... pfew...quote:Op woensdag 16 januari 2019 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom vraag je het niet na bij Vueling?
Nog nooit met Norwegian gevlogen moet ik zeggen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:51 schreef Yreal het volgende:
dan ga je lekker norwegian vliegen als de tariefstructuur van klm je niet aanstaat...
De consumentenbond heeft afgelopen maandag KLM voor de rechter gesleept vanwege hun no show policy. Ik ben benieuwd wat de rechter hiervan gaat vinden. Persoonlijk vind ik het belachelijk en denk ik dat het geen stand gaat houden.quote:Op woensdag 16 januari 2019 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aan de andere kant krijg je dan dit soort verhalen, wat ik echt schandalig en crimineel vind:
Wat een onzin.quote:Op woensdag 16 januari 2019 14:21 schreef bianconeri het volgende:
Maar qua service is KLM niets, doen snel moeilijk.
En ze hebben qua vliegtuig, service rondom vlucht ook helemaal niets anders dan een Ryanair, Transavia of noem het maar.
Haha, je hebt zeker nog nooit onregelmatigheden gehad.quote:Op woensdag 16 januari 2019 14:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nog nooit met Norwegian gevlogen moet ik zeggen.
Ik kies gewoon de maatschappij met voor mij de beste optie (afweging qua vluchttijden en prijzen).
Als ik retour ga dan kan dat soms KLM zijn. Dan is het leuk meegenomen, gratis hapje en drankje.
Maar qua service is KLM niets, doen snel moeilijk.
En ze hebben qua vliegtuig, service rondom vlucht ook helemaal niets anders dan een Ryanair, Transavia of noem het maar.
En ik vind dat niet enkele vluchten kunnen boeken (kan wel maar qua prijs) gewoon belachelijk.
quote:
Het moet wel worden gezegd dat de catering op de KLM vluchten zelf niet heel veel meer voorstelt, of laat ik het anders zeggen, ik zou niet enkel voor wat je aan boord krijgt KLM vluchten boeken, dan kan je met een low cost maatschappij veel goedkoper uit zijn, ook als je op de luchthaven dure versnaperingen moet kopen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 14:21 schreef bianconeri het volgende:
Als ik retour ga dan kan dat soms KLM zijn. Dan is het leuk meegenomen, gratis hapje en drankje.
Maar qua service is KLM niets, doen snel moeilijk.
En ze hebben qua vliegtuig, service rondom vlucht ook helemaal niets anders dan een Ryanair, Transavia of noem het maar.
En ik vind dat niet enkele vluchten kunnen boeken (kan wel maar qua prijs) gewoon belachelijk.
En daar mag je ook Wizz Air aan toevoegen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Haha, je hebt zeker nog nooit onregelmatigheden gehad.
Dat is wanneer kom zich onderscheid van Ryanair.
En toch heb ik bij problemen de slechtste ervaring met KLM en British Airways.quote:
Jawel. Bij zowel KLM als Ryanair problemen gehad.quote:Op woensdag 16 januari 2019 18:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Haha, je hebt zeker nog nooit onregelmatigheden gehad.
Dat is wanneer kom zich onderscheid van Ryanair.
Oh ik zeg ook niet dat dat hapje en drankje goed zijn hoor. Maar het is een ''gratis'' service die je erbij krijgt. Voor die prijs mag dat ook wel zeg, je bent inderdaad goedkoper als je wat koopt bij de andere maatschappijen. Maar het is het idee wat je krijgt als ze je iets ''gratis'' geven, ook al is het iets wat voor hun 50 cent is.quote:Op woensdag 16 januari 2019 19:01 schreef ozzietukker het volgende:
Het moet wel worden gezegd dat de catering op de KLM vluchten zelf niet heel veel meer voorstelt, of laat ik het anders zeggen, ik zou niet enkel voor wat je aan boord krijgt KLM vluchten boeken, dan kan je met een low cost maatschappij veel goedkoper uit zijn, ook als je op de luchthaven dure versnaperingen moet kopen.
Denk daarbij ook dat voor de niet frequent flyers dus geen gold of platinum status je dus vooraf niet kosteloos stoelen kunt vastleggen en alleen tegen een vergoeding.
Wel ben ik bij vluchtverstoringen blij met KLM waar men vooraf of tijdens de uitvoer met voor mij altijd goede oplossingen komen.
Op sommige trajecten zijn met KLM wel degelijk enkele reizen te vinden tegen schappelijke prijzen, een voorbeeld is Istanbul, en daarnaast kan je met miles (maar dat is inderdaad niet voor de incidentele reiziger) heel goed enkele reizen boeken tegen prima prijzen.
De prijsstelling voor KLM is dan ook gericht om de stoel tegen de best mogelijke prijs te verkopen, dat kan je ze niet kwalijk nemen, en die ¤ 350 voor een enkele reis op het laatste moment vanaf London Heathrow is natuurlijk hoog, maar ticket is wel flexibel dat je eventueel ook eerder mee kan, en de doelgroep is dan ook de zakenreiziger en niet de budgettoerist, want je kan beter 1x een dergelijk duur ticket verkopen dan 10 tickets van ¤ 34...
Dus jij niet meer in de schuur van budapest? Balen man...quote:Op woensdag 16 januari 2019 19:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En daar mag je ook Wizz Air aan toevoegen.
Wizz Air is zo slecht in het meewerken aan oplossingen dat ik werkgerelateerd niet meer met ze mag vliegen.
En ik snap het beleid wel om de kosten zo laag mogelijk te houden, en dat daar bepaalde beleidslijnen bij horen, voor de passagier welke dus ergens niet verder kan, en deze dan zelf hoge kosten maken weet dan dat goedkoop duurkoop is...
Die schuur heb ik sinds eergisteren al een jaar niet meer gezien. Het is alleen jammer dat Budapest een kansloze lounge heeft voor KLM, alleen die van Tarom in Boekarest is nog slechter. En ik heb wel eens wat tijd over helaas dus 'moet' ik daarheen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 23:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dus jij niet meer in de schuur van budapest? Balen man...
Dat is dus niet op elk traject zo, onder andere niet op vluchten naar Istanbul, al zijn die prijzen door het teruggaan naar 1 vlucht per dag en dan ook nog eens in een 737-700 (en dan nog krijgen ze hem niet vol) wel wat gestegen, en bijvoorbeeld de route Kuala Lumpur - Jakarta heeft ook prima prijzen voor enkele reizen. (Dat geldt ook voor de terugweg, maar die is mij wat te laat). En zo zijn er ongetwijfeld, zeker waar veel concurrentie is, nog wel meer voorbeelden te vinden.quote:Op woensdag 16 januari 2019 22:32 schreef bianconeri het volgende:
Maar een enkele reis is zelden het waard, zeker niet omdat je de retourvlucht er vaak voor +0 of eens +9 euro bij krijgt.
amsterdam - Londen en Manchester schieten mij te binnen (gek genoeg niet dublin). Ook op bijna alle vakantiebestemmingen kan je volgens mij wel enkel boeken (malaga, split, dat soort oorden). Parijs en wat andere steden kan het ook.quote:Op donderdag 17 januari 2019 18:42 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Die schuur heb ik sinds eergisteren al een jaar niet meer gezien. Het is alleen jammer dat Budapest een kansloze lounge heeft voor KLM, alleen die van Tarom in Boekarest is nog slechter. En ik heb wel eens wat tijd over helaas dus 'moet' ik daarheen.
[..]
Dat is dus niet op elk traject zo, onder andere niet op vluchten naar Istanbul, al zijn die prijzen door het teruggaan naar 1 vlucht per dag en dan ook nog eens in een 737-700 (en dan nog krijgen ze hem niet vol) wel wat gestegen, en bijvoorbeeld de route Kuala Lumpur - Jakarta heeft ook prima prijzen voor enkele reizen. (Dat geldt ook voor de terugweg, maar die is mij wat te laat). En zo zijn er ongetwijfeld, zeker waar veel concurrentie is, nog wel meer voorbeelden te vinden.
Die in Boekarest is inderdaad behoorlijk treurigquote:Op donderdag 17 januari 2019 18:42 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Die schuur heb ik sinds eergisteren al een jaar niet meer gezien. Het is alleen jammer dat Budapest een kansloze lounge heeft voor KLM, alleen die van Tarom in Boekarest is nog slechter. En ik heb wel eens wat tijd over helaas dus 'moet' ik daarheen.
als het goedkoop is. Soms is dat morgen, soms over een jaar. Als ik vliegticketprijzen kon voorspellen was ik miljonair.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 20:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoeveel maanden ervoor is het beste om een vliegtuigticket te boeken?
Heb 500 euro gegeven voor een vliegticket begin deze maand voor een reisje eind april. vind ik wt veel. terwijl je toch easy 350 kan voor een ticket naar JFK (vanuit BRU)
Op een luchthaven is het eigenlijk nooit echt goed eten. De klanten hebben immers een tijdsbeperking, zodat er niet per bestelling serieus gekookt kan worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 18:14 schreef JanPawelII het volgende:
Waar op schiphol (airside) kun je kwalitatief het beste eten?
Paar jaar geleden dat ik weer eens van Schiphol moet vliegen en ik ga er voor het gemak maar vanuit dat de BA Lounge in Amsterdam nog steeds pover is qua eten als je niet van Bifi-worstjes houdt.
Dus, iemand tips?
Edit: non-schengen overigens, mocht het nog niet duidelijk zijn.
Wat heeft dat te maken met de vraag van poker4life over Atlas Global? Beide zijn Turks, maar verder?quote:Op zaterdag 2 februari 2019 18:24 schreef exelletor het volgende:
Ik heb wel ervaring met Pegasus: was basic, maar prima. Als je naar Istanboel gaat, check dan de locaties van verschillende vliegvelden. Over het algemeen betaal je ook niet veel meer voor Turkish airlines met meer service (vaak wide-body toestellen met IFE, ingeschekte bagage, gratis maaltijden etc)
quote:Op zaterdag 2 februari 2019 18:38 schreef miro86 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met de vraag van poker4life over Atlas Global? Beide zijn Turks, maar verder?
Laat ons je ervaringen weten, als je wiltquote:Op zondag 3 februari 2019 14:28 schreef poker4lifee het volgende:
[..]ik heb maar gewoon geboekt. Turkish Airlines was helaas aardig wat duurder. En bij Atlasglobal zit wel bagage&maaltijd inbegrepen. Hopen dat het meevalt
Atlasglobal is niet helemaal de horror qua maatschappij.quote:Op zondag 3 februari 2019 14:28 schreef poker4lifee het volgende:
[..]ik heb maar gewoon geboekt. Turkish Airlines was helaas aardig wat duurder. En bij Atlasglobal zit wel bagage&maaltijd inbegrepen. Hopen dat het meevalt
Die toevallig?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:52 schreef polariteit het volgende:
Ik wil een claimpje in gaan dienen voor compensatie vanwege extreme vertraging, even de tickets terug proberen te verdienen.
Ik wil dit eerst 'zelf' proberen te doen zonder de hulp van zo'n claimbureautje. Nu was er recent (afgelopen jaar?) hier al eens een uitgebreid topic van volgens mij met diverse tips en tricks van mensen die dit zelf gedaan hadden, maar ik kan dit topic helaas niet goed vinden met de zoekfunctie, en ik ben ook even de precieze titel kwijt.
Iemand hier in dit topic bij wie er een lampje gaat branden?
Is heel ged zelf te doen; meeste maatschappijen hebben er een digitale procedure voor. En je kan bij de ILT tevoren kijken of je vlucht in aanmerking komtquote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:52 schreef polariteit het volgende:
Ik wil een claimpje in gaan dienen voor compensatie vanwege extreme vertraging, even de tickets terug proberen te verdienen.
Ik wil dit eerst 'zelf' proberen te doen zonder de hulp van zo'n claimbureautje. Nu was er recent (afgelopen jaar?) hier al eens een uitgebreid topic van volgens mij met diverse tips en tricks van mensen die dit zelf gedaan hadden, maar ik kan dit topic helaas niet goed vinden met de zoekfunctie, en ik ben ook even de precieze titel kwijt.
Iemand hier in dit topic bij wie er een lampje gaat branden?
Tnx, dit is volgens mij idd het topic dat ik in mijn hoofd had, al al is het al duidelijk ouder dan ik dachtquote:Op dinsdag 12 februari 2019 13:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Is heel ged zelf te doen; meeste maatschappijen hebben er een digitale procedure voor. En je kan bij de ILT tevoren kijken of je vlucht in aanmerking komt
TRV / EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!
Had je met Emirates vertraging op de heen of terugweg?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 15:24 schreef polariteit het volgende:
[..]
Tnx, dit is volgens mij idd het topic dat ik in mijn hoofd had, al al is het al duidelijk ouder dan ik dacht
Emirates lijkt helaas geen digitale formulier te hebben hiervoor, dus ik ga gewoon lekker mailen. Kijken hoe het gaat. De site van ILT had ik al gevonden, en die geeft op vertrekdatum/vluchtnummer iig geen bijzonderheden
Klopt, gaat om de Heenreis. Ik heb zeker recht erop volgens de voorwaardenquote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Had je met Emirates vertraging op de heen of terugweg?
Op de heenweg val je namelijk onder de EU regeling, op de terugweg, omdat het een luchtvaartmaatschappij van buiten Europa is vallen deze niet onder de EU regeling.
Dat is natuurlijk oneerlijk maar zo zijn wel de regels. Overigens, men komt er weer niet mee weg als het laatste gedeelte van de vlucht weer met een EU maatschappij is. Zo probeerde United bij mijn broertje ermee weg te komen dat het niet hun vlucht was welke was geannuleerd maar die van Brussels Airlines vanaf London naar Brussel, maar United is dan wel weer verantwoordelijk. Maar om dat dus voor elkaar te krijgen heb je wel degelijk een claimbureau benodigd omdat je anders zelf moet procederen.
Een duikbrilquote:Op maandag 25 februari 2019 13:19 schreef Nia het volgende:
Ik heb nu een aantal lange vliegreizen achter de rug en tijdens al die vluchten had ik last van extreem droog neusslijmvlies. Is er een middeltje bij de drogist te koop waarmee de ergste last verholpen kan worden?
Ligt eraan wat je nodig hebt/meent te hebben. Leg dst eens bij elkaar en doe het in een tasje met de maximum afmetingen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:18 schreef IsItMeOrYou het volgende:
In verband met de nieuwe bagageregels van Ryanair: kan je 3 dagen spullen in een rugzakje kwijt? Shirtjes, ondergoed, toiletspulletjes etc.?
Kan makkelijk.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:18 schreef IsItMeOrYou het volgende:
In verband met de nieuwe bagageregels van Ryanair: kan je 3 dagen spullen in een rugzakje kwijt? Shirtjes, ondergoed, toiletspulletjes etc.?
Vaseline in je neus smeren. Niet al te veel natuurlijkquote:Op maandag 25 februari 2019 13:19 schreef Nia het volgende:
Ik heb nu een aantal lange vliegreizen achter de rug en tijdens al die vluchten had ik last van extreem droog neusslijmvlies. Is er een middeltje bij de drogist te koop waarmee de ergste last verholpen kan worden?
Ik neem aan dat je de low cost maatschappijen bedoeld? Want de lijndienstmaatschappijen werken zo'n maand of 11 vooruit.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:48 schreef Pino112 het volgende:
Iemand enig idee wanneer de winterplanning bekend wordt gemaakt? Kan bij een aantal maatschappijen nu maar boeken tm oktober, ik zoek juist iets voor in november.
Ja dat wizz af en toe durft te vragen is echt hilarischquote:Op maandag 4 maart 2019 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de low cost maatschappijen bedoeld? Want de lijndienstmaatschappijen werken zo'n maand of 11 vooruit.
De meeste low cost airliners komen zo midden tot eind maart, als het huidige winterseizoen bijna ten einde is met het boekbaar maken van vluchten.
Dat is vooral voor de low cost airliner zelf die zo de afweging kan maken of een vlucht zoals deze in het winterseizoen is uitgevoerd rendabel zal zijn in een nieuw winterseizoen.
Moet trouwens zeggen dat, al boek ik vrij weinig low cost maatschappijen meer, die prijzen direct na het uitkomen van het schema eigenlijk helemaal zo goed niet zijn, men heeft nog geen gegevens over de daadwerkelijke boekingen en ze de prijs in op de prijzen van afgelopen jaar, pas als de boekingen daadwerkelijk binnenkomen zie je een wat realistische prijsbeeld ontstaan en volgen er acties.
Transavia bijvoorbeeld ja, richting Tenerife.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de low cost maatschappijen bedoeld? Want de lijndienstmaatschappijen werken zo'n maand of 11 vooruit.
De meeste low cost airliners komen zo midden tot eind maart, als het huidige winterseizoen bijna ten einde is met het boekbaar maken van vluchten.
Dat is vooral voor de low cost airliner zelf die zo de afweging kan maken of een vlucht zoals deze in het winterseizoen is uitgevoerd rendabel zal zijn in een nieuw winterseizoen.
Moet trouwens zeggen dat, al boek ik vrij weinig low cost maatschappijen meer, die prijzen direct na het uitkomen van het schema eigenlijk helemaal zo goed niet zijn, men heeft nog geen gegevens over de daadwerkelijke boekingen en ze de prijs in op de prijzen van afgelopen jaar, pas als de boekingen daadwerkelijk binnenkomen zie je een wat realistische prijsbeeld ontstaan en volgen er acties.
Wizz Air moet die A321 toestellen wel vol zien te krijgen met passagiers, dus men zet eerst wat hoger in, zodra de boekingen achter blijven komen de goede tarieven naar voren en kan je relatief kort voor vertrek 3-12 weken voor vertrek best goede prijzen scoren.quote:Op maandag 4 maart 2019 22:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja dat wizz af en toe durft te vragen is echt hilarisch
Nouja de aardigheid van wizzair wat mij betreft is toch wel de redelijke obscure routes die ze hebben. Bijvoorbeeld in Skopje zijn ze de enige die nog naar west europa vliegen, maar ook in oorden als een ljubljana, pristina, podgorica enzo zijn ze redelijk marktleider. En die A321 zijn best wel prima (als ze vliegen).quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wizz Air moet die A321 toestellen wel vol zien te krijgen met passagiers, dus men zet eerst wat hoger in, zodra de boekingen achter blijven komen de goede tarieven naar voren en kan je relatief kort voor vertrek 3-12 weken voor vertrek best goede prijzen scoren.
Maar ja, Wizz Air, die heeft mij mooi laten zitten doordat er vooral niets mogelijk was. Zelf e.e.a. proberen te regelen maar geen resultaat en de klantenservice is alles behalve behulpzaam en werkt volgens de letter van de eigen vervoersvoorwaarden.
Daar boeken we dus maar niet meer mee, en dat is vooral zonde voor Wizz Air, want men wilde voet aan de grond krijgen om ook cargo te vervoeren, en daar is op sommige routes wel degelijk markt voor, maar dat gaat voorlopig niet gebeuren kan ik je garanderen.
Inclusief, maar in de regel checken ze dat echt nooit.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:54 schreef BrandX het volgende:
Misschien een te simpele vraag dit, maar...
Voor handbagage bij de KLM mag ik een koffertje meenemen van 55x35x25
Is dat incl. of excl. de wieltjes?
Nu heb ik een trollykoffertje die exact die afmetingen heeft, maar dan dus zonder de wieltjes.
Met wieltjes istie 58cm hoog.
Ah ok. Thanks!quote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Inclusief, maar in de regel checken ze dat echt nooit.
Al is dat natuurlijk altijd een gok. Van het weekend hebben ze mijn handbagage wel gewogen...
net helemaal afhankelijk van een overeiverige gate-agent. Voor hetzelfde geld denken ze van goh, we hebben toch tijd om eens te checken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:09 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ah ok. Thanks!
Wellicht loont het de moeite om de gok te nemen, aangezien de vlucht zeer waarschijjnlijk niet volgeboekt zal zijn (eind maart naar Krakau).
Serieus?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Inclusief, maar in de regel checken ze dat echt nooit.
Al is dat natuurlijk altijd een gok. Van het weekend hebben ze mijn handbagage wel gewogen...
Checkin baliequote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:38 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Serieus?Dat heb ik nog nooit gehad, houd ook nooit rekening met gewicht omdat het toch handbagage is, waar deden ze dat dan, aan de gate?
Dit grapje probeerde ze ons gister ook te flikken in de first wing op Heathrowquote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Checkin balie
En dan vloog ik nog in business ook. Heb gezegd dat ze hem dan maar lekker in het ruim konden doen.
Grappig altijd als grond personeel ZO weinig besef heeft.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:08 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Dit grapje probeerde ze ons gister ook te flikken in de first wing op Heathrow
En of we onze rugzakken onder de stoel voor ons wilde leggen. Ja mevrouw dat gaat zo makkelijk in 1a en c.
BAGoden
Ik zie dat wel eens in Parijs op CDG, medewerkers van Air France inderdaad die handbagage aan het wegen zijn bij de check in balies. Moet wel zeggen, ik zie dat van een afstand, want bij de Sky Priority balie gebeuren dit soort dingen niet, althans de 5x per jaar dat ik daar ben maak ik het niet mee en ook bij KLM in Amsterdam heb ik nog nimmer gehad dat men mijn handbagage wil wegen, en ook de gekkigheid met labels welke je bij de gate krijgt overkomt mij niet meer.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Checkin balie
En dan vloog ik nog in business ook. Heb gezegd dat ze hem dan maar lekker in het ruim konden doen.
Het is voor jouw onmogelijk om te bepalen of een vlucht wel of niet volgeboekt zal zijn, temeer omdat dit met een Embraer toestel wordt uitgevoerd, en dat kan nu nog een Embraer 190 zijn maar een heel enkele keer als heen en terug daadwerkelijk niet vol zit kan dit zomaar een Embraer 175 worden. Nu kijken op aantal beschikbare stoelen zegt helemaal niets, want stoelen voor de reguliere reiziger selecteren kost geld en is gratis vanaf het moment van inchecken. Een goed moment om te bepalen voor Europese vluchten is circa 1,5 uur voor vertrek, dan kan je wel een inschatting maken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:09 schreef BrandX het volgende:
Ah ok. Thanks!
Wellicht loont het de moeite om de gok te nemen, aangezien de vlucht zeer waarschijjnlijk niet volgeboekt zal zijn (eind maart naar Krakau).
En dan lekker een half uur op je bagage wachten, hopend dat die (onbeschadigd!) aankomt... Nee hoor, als ik met alleen handbagage kan reizen, doe ik dat. Alleen heb ik geen rolkoffer gelukkig, gewoon een stevige rugzak voor de laptop, waar ik ook nog wel wat kleren ingefrummeld krijg.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:17 schreef Collide het volgende:
Wanneer een cityhopper (bijna) vol zit is het altijd wel een ramp qua handbagage. Ik snap ook nooit zo goed waarom iedereen zonodig zijn (te grote) trolley mee het vliegtuig in wil nemen. Je kunt hem gratis afgeven voor het ruim. Meestal als je ruimbagage afgeeft vragen ze of je ook handbagage hebt dat het ruim in kan of je krijgt een SMS'je of e-mail.
Omdat ik geen tijd heb vaak om op ruimbagage te wachten. Zeker op airports waar je lang moet wachten.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:17 schreef Collide het volgende:
Wanneer een cityhopper (bijna) vol zit is het altijd wel een ramp qua handbagage. Ik snap ook nooit zo goed waarom iedereen zonodig zijn (te grote) trolley mee het vliegtuig in wil nemen. Je kunt hem gratis afgeven voor het ruim. Meestal als je ruimbagage afgeeft vragen ze of je ook handbagage hebt dat het ruim in kan of je krijgt een SMS'je of e-mail.
Waarom niet?quote:
Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.quote:
Daar is ook weer prioriteitquote:Op dinsdag 5 maart 2019 23:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.
Airlines passen hun regels maar aan als ze niet willen dat je trolleys meeneemt als handbagage, maar zolang ze dat niet doen hoeven ze hun probleem niet bij de klant neer te leggen.
Als je dezelfde dag weer terug gaat dan neem je toch ook geen trolley mee? Dus dan heb je er toch geen last van?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 23:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.
Airlines passen hun regels maar aan als ze niet willen dat je trolleys meeneemt als handbagage, maar zolang ze dat niet doen hoeven ze hun probleem niet bij de klant neer te leggen.
Tuurlijk wel... al je papieren. Laptop. Ander materiaal voor meetings. Eventueel extra pak etc.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Als je dezelfde dag weer terug gaat dan neem je toch ook geen trolley mee? Dus dan heb je er toch geen last van?
Een pak past toch niet in een trolley zonder te plooien? Daar heb je een aparte suit-carrier voor.quote:Op donderdag 7 maart 2019 03:05 schreef RipCity het volgende:
[..]
Tuurlijk wel... al je papieren. Laptop. Ander materiaal voor meetings. Eventueel extra pak etc.
Gelukkig is één van de priority voordelen dat je als eerste aan boord kan en dat er op dat moment natuurlijk voldoende ruimte is voor de trolley.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 23:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.
Airlines passen hun regels maar aan als ze niet willen dat je trolleys meeneemt als handbagage, maar zolang ze dat niet doen hoeven ze hun probleem niet bij de klant neer te leggen.
Prioriteit is er ongetwijfeld bij de bagage afhandeling, maar als ik om 21:00 uur land in Nederland op elke landingsbaan behalve de polderbaan, heb ik bij een Schengen vlucht de trein van 21.18, bij een niet-Schengen vlucht de 21.30 trein of als alles heel goed doorstroomt ook de 21.18 trein.quote:
Prijzen bij luchtvaartmaatschappijen wijzigen dagelijks. Er valt als leek geen peil op te trekken, als de vluchten nu nog verder weg zijn dan 6-8 weken dan zou ik nog even wachten met boeken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:30 schreef MissRelin het volgende:
Heeft iemand enig idee of Emirates de prijzen vaak wijzigt? De vlucht richting Nieuw Zeeland is vorige maand een stuk duurder geworden en ik hoop eigenlijk dat de prijzen nog wat gaan zakken, of is bij Emirates duurder blijft duur en wordt alleen maar duurder? Ik heb geen flauw idee hoe zoiets werkt bij Emirates
Prijzen zijn sinds de stijging niet meer gewijzigd. Had al wel gekeken voor dagen rondom mijn geplande vertrekdatum, maar nog niet een stuk verder naar voren. Dat ga ik even doen en ik blijf het gewoon in de gaten houden. Dank!quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Prijzen bij luchtvaartmaatschappijen wijzigen dagelijks. Er valt als leek geen peil op te trekken, als de vluchten nu nog verder weg zijn dan 6-8 weken dan zou ik nog even wachten met boeken.
Een goede indicatie is ook om te kijken of de vluchten in elke periode ongeveer dezelfde prijs hebben of bijvoorbeeld dichter bij vertrek goedkoper zijn. En daarnaast, als op elke vertrekdatum in de maand dat jij weg wilt de prijzen exact gelijk zijn dan is het gewoon een 'bepaalde' prijs die nog zal wijzigen als er meer informatie over de boekingen is.
Flying Blue Silver en hoger mag zover ik weet gratis bagage meenemen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:17 schreef Mryc het volgende:
Heb ik nou zo lang onder een steen gelegen dat ik ervan schrik dat KLM nu aparte kosten berekent voor bagage bij intercontinentale vluchten? Is dat ook als je flying blue member bent?
De "standaard" prijs is nog steeds inclusief ruimbagage. Maar de website van KLM toont standaard de "light" prijs en dat is met alleen handbagage.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:17 schreef Mryc het volgende:
Heb ik nou zo lang onder een steen gelegen dat ik ervan schrik dat KLM nu aparte kosten berekent voor bagage bij intercontinentale vluchten? Is dat ook als je flying blue member bent?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |