abonnement Unibet Coolblue
pi_184332778
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?

Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?

Scheelt weer een kwartiertje langer slapen :)
nee, en desnoods check je online in. Dat kan sowieso bij vueling, transavia of klm.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 10:29:26 #102
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_184334228
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee, en desnoods check je online in. Dat kan sowieso bij vueling, transavia of klm.
we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoon
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_184335899
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?

Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?

Scheelt weer een kwartiertje langer slapen :)
Als je online incheckt niet. Als je het via een balie doet moet je volgens mij altijd je ID/paspoort overhandigen.
pi_184336094
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:29 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoon
Wel door de persoon die op het ticket staat waar de koffer bijgeboekt is. Je kan uiteraard niet zomaar een koffer voor iemand anders afgeven zonder dat die persoon erbij is.
pi_184337436
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:29 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoon
yes
pi_184337503
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?

Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?

Scheelt weer een kwartiertje langer slapen :)
aangezien je deze vraag stelt ga ik er maar van uit dat je niet zo vaak vliegt, dan zou ik gewoon zorgen dat je op tijd vertrekt en zorgt op tijd aanwezig te zijn, er kan ook een kwartiertje file staan namelijk (mocht je een flink stuk moeten rijden)
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:37:24 #107
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184337615
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:33 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

aangezien je deze vraag stelt ga ik er maar van uit dat je niet zo vaak vliegt, dan zou ik gewoon zorgen dat je op tijd vertrekt en zorgt op tijd aanwezig te zijn, er kan ook een kwartiertje file staan namelijk (mocht je een flink stuk moeten rijden)
Dat inderdaad
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:48:25 #108
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_184337855
oo dat gebeurt zeker... maar als ik toch de auto weg moet zetten, vroeg ik me af of het zin had om mijn vrouw de koffer in te laten checken. Heeft geen zin dus :)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 01:00:57 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184352097
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:48 schreef greatgonzo het volgende:
oo dat gebeurt zeker... maar als ik toch de auto weg moet zetten, vroeg ik me af of het zin had om mijn vrouw de koffer in te laten checken. Heeft geen zin dus :)
Als de koffer op haar naam staat kan dat gewoon :Y maar als het op jouw naam staat of het om 2 koffers gaat dan kan het niet.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 12 januari 2019 @ 02:09:13 #110
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184353014
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 01:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als de koffer op haar naam staat kan dat gewoon :Y maar als het op jouw naam staat of het om 2 koffers gaat dan kan het niet.
Op Schiphol heb je tegenwoordig toch nog alleen van die automatische self drop-off bagagegevallen? Dus zonder balie? Kan een ander dan toch ook voor je doen :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_184353510
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 02:09 schreef flipsen het volgende:

[..]

Op Schiphol heb je tegenwoordig toch nog alleen van die automatische self drop-off bagagegevallen? Dus zonder balie? Kan een ander dan toch ook voor je doen :?
Dear self service drop off is alleen beschikbaar voor een aantal maatschappijen, zoals KLM en TUI. Verder staat er nog altijd een medewerker die je paspoort controleert.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 09:48:48 #112
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_184354900
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?

Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?

Scheelt weer een kwartiertje langer slapen :)
Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.

Maar ik zou gewoon direct naar P3 rijden, vrouw+koffer direct na de slagboom uitladen, auto weg zetten, en samen met de bus naar Schiphol toe
pi_184359798
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 09:48 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.

Maar ik zou gewoon direct naar P3 rijden, vrouw+koffer direct na de slagboom uitladen, auto weg zetten, en samen met de bus naar Schiphol toe
Dit. Haar eerst afzetten kost ook best wat tijd.
pi_184392523
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 04:26 schreef exelletor het volgende:

[..]

Dear self service drop off is alleen beschikbaar voor een aantal maatschappijen, zoals KLM en TUI. Verder staat er nog altijd een medewerker die je paspoort controleert.
KLM ook niet hoor?
Ten minste de laatste keer dat ik met KLM vloog vanaf Schiphol kan ik mij niet herinneren dat ze dat hadden. Ik moest in elk geval gewoon via de balie.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 09:48 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.

Maar ik zou gewoon direct naar P3 rijden, vrouw+koffer direct na de slagboom uitladen, auto weg zetten, en samen met de bus naar Schiphol toe
Zo lang zij dus degene is op wiens naam het is xD.

Ik zou gewoon niet met auto heen gaan. Nog beter. Veel duurder en ongemakkelijk.
Ik ga er nooit met de auto heen. Lekker met OV (en ja ik kom van andere kant van het land).

Heb paar keer met KLM gevlogen naar Barcelona en die hebben makkelijke tijden, gaan niet heel vroeg.
pi_184392539
Wie zegt dat KLM goede service heeft weet ook niet meer wat ze willen....
KLM met dat domme retourvluchten systeem en het no show policy.
Gaan ze dus niets aan doen.

En dan klagen mensen over de budgetmaatschappijen, nou die zijn vaak veel schappelijker.
  maandag 14 januari 2019 @ 19:02:29 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184402068
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:00 schreef bianconeri het volgende:
Wie zegt dat KLM goede service heeft weet ook niet meer wat ze willen....
KLM met dat domme retourvluchten systeem en het no show policy.
Gaan ze dus niets aan doen.

En dan klagen mensen over de budgetmaatschappijen, nou die zijn vaak veel schappelijker.
Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.

KLM stelt zich op het standpunt dat voor deze vluchten met tussenstop een ander tarief geldt (lees goedkoper) dan als het een rechtstreekse vlucht zal zijn, en zeker als op een tussenstop bagage uit het ruim moet worden gehaald dat je het proces verstoord en de koffer moet gezocht worden wat tijd en geld kost die men op de passagier wil verhalen.

Het is een interessante discussie, want als KLM dit niet meer mag doen zal het resultaat zijn dat KLM dus niet meer concurrerend kan prijzen op de buitenlandse markt, daarnaast moet het level playing field van KLM wel hetzelfde zijn en zou ook een Lufthansa dit niet meer mogen doen, dus als de rechter al oordeelt in het voordeel van de consumentenbond dan zou dit voor alle luchtvaartmaatschappijen moeten gelden.

Persoonlijk zit ik wat meer op het standpunt van KLM, ik ben werkzaam in Belgie (en mindere mate Duitsland) waardoor ik veel vertrekkende vluchten vanaf daar heb welke over het algemeen gelijk geprijsd of goedkoper zijn dan met een vertrek vanaf Amsterdam. Het zou zonde zijn als dat weg zou vallen. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat KLM stelt dat men een afgestempeld treinticket wil zien, KLM kan in het systeem al zien dat ik het ticket heb opgehaald en kan ook zien wanneer ik mij op de luchthaven meldt, waarom is de stempel zo belangrijk, en waarom zou het belangrijk zijn hoe ik de reis naar Schiphol heb gemaakt? Al doe ik dat met de fiets, feit is dat ik mij binnen de tijdslijnen heb gemeld op de plek om mijn ticket te 'activeren'
En ik heb niet altijd stempels, ik reis wekelijks met de Thalys (niet altijd met een KLM vlucht) en men controleert alleen bij instappen of je een ticket hebt en loopt eigenlijk de trein niet echt door je moet er echt om vragen en dan moet de conducteur maar net langs lopen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 14 januari 2019 @ 19:18:45 #117
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_184402370
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.

KLM stelt zich op het standpunt dat voor deze vluchten met tussenstop een ander tarief geldt (lees goedkoper) dan als het een rechtstreekse vlucht zal zijn, en zeker als op een tussenstop bagage uit het ruim moet worden gehaald dat je het proces verstoord en de koffer moet gezocht worden wat tijd en geld kost die men op de passagier wil verhalen.

Het is een interessante discussie, want als KLM dit niet meer mag doen zal het resultaat zijn dat KLM dus niet meer concurrerend kan prijzen op de buitenlandse markt, daarnaast moet het level playing field van KLM wel hetzelfde zijn en zou ook een Lufthansa dit niet meer mogen doen, dus als de rechter al oordeelt in het voordeel van de consumentenbond dan zou dit voor alle luchtvaartmaatschappijen moeten gelden.

Persoonlijk zit ik wat meer op het standpunt van KLM, ik ben werkzaam in Belgie (en mindere mate Duitsland) waardoor ik veel vertrekkende vluchten vanaf daar heb welke over het algemeen gelijk geprijsd of goedkoper zijn dan met een vertrek vanaf Amsterdam. Het zou zonde zijn als dat weg zou vallen. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat KLM stelt dat men een afgestempeld treinticket wil zien, KLM kan in het systeem al zien dat ik het ticket heb opgehaald en kan ook zien wanneer ik mij op de luchthaven meldt, waarom is de stempel zo belangrijk, en waarom zou het belangrijk zijn hoe ik de reis naar Schiphol heb gemaakt? Al doe ik dat met de fiets, feit is dat ik mij binnen de tijdslijnen heb gemeld op de plek om mijn ticket te 'activeren'
En ik heb niet altijd stempels, ik reis wekelijks met de Thalys (niet altijd met een KLM vlucht) en men controleert alleen bij instappen of je een ticket hebt en loopt eigenlijk de trein niet echt door je moet er echt om vragen en dan moet de conducteur maar net langs lopen...
Vind ook dat punt van KLM terecht. Een vlucht met overstap is minder interessant en zou goedkoper mogen zijn. Als je dan het systeem breekt krijg je "straf" prima.

Heenvlucht niet compleet, maar terugvlucht weg is zuur. Want als jij je vlucht mist en dan bij wow or een andere lowcost goedkoper dan bij KLM daar komt met een enkeltje, dan zou je return moeten blijven staan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_184403032
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
pi_184403265
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
uurtje of 3-2 :)

Het kan wellicht korter trouwens, maar zou het risico niet nemen. Het hangt ook beetje af van de drukte.

Het hangt trouwens niet zozeer van het inchecken af, Meer wachtrij voor security En dat is nog wel eens druk of wachtrij,.
Do what you love, love what you do!
pi_184403909
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brussel
  maandag 14 januari 2019 @ 20:54:53 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184404259
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
Als je 2 uur van te voren op de luchthaven bent dan kan je in Brussel, ook zonder priority, door de paspoortcontrole en security heen zijn zonder je echt druk te hoeven maken.
Ik heb in 2018 in total 8x gevlogen (verschillende vertrektijden) vanaf Brussel, en in alle gevallen heb ik minder dan 5 minuten hoeven wachten bij de security, en hoewel dat priority was, had ik niet de indruk dat dit bij de normale wachtrijen langer dan 10 minuten geweest zal zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:34 schreef Noudanzeg het volgende:
ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brussel
Maar als je van ver komt dan moet je ook dit soort zaken meenemen in de planning, en kan je volgens planning wel 2 uur van tevoren aanwezig zijn, sta je in de file en kom je daardoor 1 uur van tevoren aan wordt het allemaal wel krap.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_184404690
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:34 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brussel
Files geen probleem hier, ik logeer vlak voor vertrek op hotel vlak bij de luchthaven
pi_184405863
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.

KLM stelt zich op het standpunt dat voor deze vluchten met tussenstop een ander tarief geldt (lees goedkoper) dan als het een rechtstreekse vlucht zal zijn, en zeker als op een tussenstop bagage uit het ruim moet worden gehaald dat je het proces verstoord en de koffer moet gezocht worden wat tijd en geld kost die men op de passagier wil verhalen.

Het is een interessante discussie, want als KLM dit niet meer mag doen zal het resultaat zijn dat KLM dus niet meer concurrerend kan prijzen op de buitenlandse markt, daarnaast moet het level playing field van KLM wel hetzelfde zijn en zou ook een Lufthansa dit niet meer mogen doen, dus als de rechter al oordeelt in het voordeel van de consumentenbond dan zou dit voor alle luchtvaartmaatschappijen moeten gelden.

Persoonlijk zit ik wat meer op het standpunt van KLM, ik ben werkzaam in Belgie (en mindere mate Duitsland) waardoor ik veel vertrekkende vluchten vanaf daar heb welke over het algemeen gelijk geprijsd of goedkoper zijn dan met een vertrek vanaf Amsterdam. Het zou zonde zijn als dat weg zou vallen. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat KLM stelt dat men een afgestempeld treinticket wil zien, KLM kan in het systeem al zien dat ik het ticket heb opgehaald en kan ook zien wanneer ik mij op de luchthaven meldt, waarom is de stempel zo belangrijk, en waarom zou het belangrijk zijn hoe ik de reis naar Schiphol heb gemaakt? Al doe ik dat met de fiets, feit is dat ik mij binnen de tijdslijnen heb gemeld op de plek om mijn ticket te 'activeren'
En ik heb niet altijd stempels, ik reis wekelijks met de Thalys (niet altijd met een KLM vlucht) en men controleert alleen bij instappen of je een ticket hebt en loopt eigenlijk de trein niet echt door je moet er echt om vragen en dan moet de conducteur maar net langs lopen...
Wat je bedoelt met dat KLM een ticket wil zien snap ik niet?
Ik heb meerdere malen met KLM gevlogen en heb nog nooit iets gehad in die richting?

Ik vind het systeem van KLM echt helemaal niets.
Beginnende al met het retour systeem. Je moet al bv 200 euro betalen voor de 2 vluchten.
Je kunt niet los van elkaar 100 euro betalen. Je hebt dus geen keus en moet beide vluchten eigenlijk wel met KLM nemen.
Terwijl dat gewoon niet altijd praktisch is, maar ook financieel niet de beste optie is.
Daarnaast vlieg ik wel eens vanuit 3 luchthavens, dus niet retour. KLM is dan nooit een optie.

No show policy, prima. Kan ik nog wel begrijpen.
Bij omboeken van een vlucht, mag KLM wel makkelijker worden (niet alleen KLM overigens, low budget zijn ze echt veel gemakkelijker).
Of heb je buiten je eigen macht om problemen, al helemaal.
Doelbewust is natuurlijk wel anders.

Maar retourvlucht verliezen? Dat is gewoon schandalig.

Wat de concurrentie doet is niet boeiend, KLM moet gewoon goede service bieden.
En KLM biedt al weinig service aan en is zeker al niet concurrerend meer qua prijs.
Als je al vliegt met KLM is dat in veel gevallen puur om maar met KLM te vliegen.
Soms zijn ze nog eens prijsconcurrerend, maar verder.
pi_184406677
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Files geen probleem hier, ik logeer vlak voor vertrek op hotel vlak bij de luchthaven
heel verstandig :D
pi_184419516
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:38 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

heel verstandig :D
Goedkoop Hotelletje. van zo'n 50 euro met optie tot parkeren. Mijn auto staat daar voor een prijsje voor 8 dagen.

Ik woon ongeveer 1u30 rijden van de luchthaven. Ik wide echt die risico niet nemen.
  Moderator woensdag 16 januari 2019 @ 00:30:59 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184427446
Waar komt dat verhaal überhaupt vandaan dat je terugvlucht kunt verliezen bij KLM, ik zie dat hier nergens staan :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_184427622
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:30 schreef MaJo het volgende:
Waar komt dat verhaal überhaupt vandaan dat je terugvlucht kunt verliezen bij KLM, ik zie dat hier nergens staan :?
In de voorwaarden van de tickets van alle 'traditionele' luchtvaartmaatschappijen. Loopt ook een topic over in NWS en komt geregeld langs als er weer eens een blogger/vlogger teleurgesteld op een luchthaven ver weg gestrand is, omdat hij/zij de ticketvoorwaarden niet gelezen heeft.
pi_184428388
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:30 schreef MaJo het volgende:
Waar komt dat verhaal überhaupt vandaan dat je terugvlucht kunt verliezen bij KLM, ik zie dat hier nergens staan :?
Zoals DutchTrain zegt. Staat in de voorwaarden van de meeste traditionele luchtvaartmaatschappijen. Vooral om te voorkomen dat mensen gaan kloten met hun prijssysteem. Ozzietukker gaf een goed voorbeeld met KLM vluchten vanuit Antwerpen/Brussel. Een vlucht Brussel-Amsterdam-Lima is goedkoper dan gewoon Amsterdam-Lima, met zulke voorwaarden voorkomt KLM dat iemand gewoon op Schiphol verschijnt met zijn goedkopere Brussel ticket.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184434007
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat je bedoelt met dat KLM een ticket wil zien snap ik niet?
Ik heb meerdere malen met KLM gevlogen en heb nog nooit iets gehad in die richting?

Ik vind het systeem van KLM echt helemaal niets.
Beginnende al met het retour systeem. Je moet al bv 200 euro betalen voor de 2 vluchten.
Je kunt niet los van elkaar 100 euro betalen. Je hebt dus geen keus en moet beide vluchten eigenlijk wel met KLM nemen.
Terwijl dat gewoon niet altijd praktisch is, maar ook financieel niet de beste optie is.
Daarnaast vlieg ik wel eens vanuit 3 luchthavens, dus niet retour. KLM is dan nooit een optie.

No show policy, prima. Kan ik nog wel begrijpen.
Bij omboeken van een vlucht, mag KLM wel makkelijker worden (niet alleen KLM overigens, low budget zijn ze echt veel gemakkelijker).
Of heb je buiten je eigen macht om problemen, al helemaal.
Doelbewust is natuurlijk wel anders.

Maar retourvlucht verliezen? Dat is gewoon schandalig.

Wat de concurrentie doet is niet boeiend, KLM moet gewoon goede service bieden.
En KLM biedt al weinig service aan en is zeker al niet concurrerend meer qua prijs.
Als je al vliegt met KLM is dat in veel gevallen puur om maar met KLM te vliegen.
Soms zijn ze nog eens prijsconcurrerend, maar verder.
dan ga je lekker norwegian vliegen als de tariefstructuur van klm je niet aanstaat...
pi_184435057
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 02:25 schreef miro86 het volgende:

[..]

Zoals DutchTrain zegt. Staat in de voorwaarden van de meeste traditionele luchtvaartmaatschappijen. Vooral om te voorkomen dat mensen gaan kloten met hun prijssysteem. Ozzietukker gaf een goed voorbeeld met KLM vluchten vanuit Antwerpen/Brussel. Een vlucht Brussel-Amsterdam-Lima is goedkoper dan gewoon Amsterdam-Lima, met zulke voorwaarden voorkomt KLM dat iemand gewoon op Schiphol verschijnt met zijn goedkopere Brussel ticket.
Aan de andere kant krijg je dan dit soort verhalen, wat ik echt schandalig en crimineel vind:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 16 januari 2019 @ 14:01:37 #131
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_184435477
ik stel de vraag waar ik het antwoord al op weet..

Volgende week gaan we met Vueling naar Barcelona

Ik heb bij het boeken mijn eigen naam correct ingevuld. Bij mijn vrouw heb ik de voornaam en achternaam invulvelden verkeerd ingevuld |:(

Dit gaat verkeerd bij het inchecken, neem ik aan?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_184435510
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:01 schreef greatgonzo het volgende:
ik stel de vraag waar ik het antwoord al op weet..

Volgende week gaan we met Vueling naar Barcelona

Ik heb bij het boeken mijn eigen naam correct ingevuld. Bij mijn vrouw heb ik de voornaam en achternaam invulvelden verkeerd ingevuld |:(

Dit gaat verkeerd bij het inchecken, neem ik aan?
Waarom vraag je het niet na bij Vueling?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 16 januari 2019 @ 14:04:07 #133
39237 crew  H_T
2733
pi_184435523
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 00:30 schreef MaJo het volgende:
Waar komt dat verhaal überhaupt vandaan dat je terugvlucht kunt verliezen bij KLM, ik zie dat hier nergens staan :?
Als je de heenvlucht niet neemt, vervalt de terugvlucht ook. Was laatst een rel over toen een vader wegens omstandigheden de heenvlucht had gemist en een dag later vloog. Retourticket verviel, en hij moest nog eens betalen om ook weer terug te komen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 16 januari 2019 @ 14:18:11 #134
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_184435769
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom vraag je het niet na bij Vueling?
gedaan... passen het kostenloos aan... pfew...
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_184435819
quote:
15s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:51 schreef Yreal het volgende:

dan ga je lekker norwegian vliegen als de tariefstructuur van klm je niet aanstaat...
Nog nooit met Norwegian gevlogen moet ik zeggen.
Ik kies gewoon de maatschappij met voor mij de beste optie (afweging qua vluchttijden en prijzen).

Als ik retour ga dan kan dat soms KLM zijn. Dan is het leuk meegenomen, gratis hapje en drankje.
Maar qua service is KLM niets, doen snel moeilijk.
En ze hebben qua vliegtuig, service rondom vlucht ook helemaal niets anders dan een Ryanair, Transavia of noem het maar.
En ik vind dat niet enkele vluchten kunnen boeken (kan wel maar qua prijs) gewoon belachelijk.
pi_184435950
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 13:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Aan de andere kant krijg je dan dit soort verhalen, wat ik echt schandalig en crimineel vind:

De consumentenbond heeft afgelopen maandag KLM voor de rechter gesleept vanwege hun no show policy. Ik ben benieuwd wat de rechter hiervan gaat vinden. Persoonlijk vind ik het belachelijk en denk ik dat het geen stand gaat houden.

https://nos.nl/artikel/22(...)naar-de-rechter.html
  woensdag 16 januari 2019 @ 14:30:30 #137
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_184435969
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:21 schreef bianconeri het volgende:
Maar qua service is KLM niets, doen snel moeilijk.
En ze hebben qua vliegtuig, service rondom vlucht ook helemaal niets anders dan een Ryanair, Transavia of noem het maar.
Wat een onzin.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_184440145
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nog nooit met Norwegian gevlogen moet ik zeggen.
Ik kies gewoon de maatschappij met voor mij de beste optie (afweging qua vluchttijden en prijzen).

Als ik retour ga dan kan dat soms KLM zijn. Dan is het leuk meegenomen, gratis hapje en drankje.
Maar qua service is KLM niets, doen snel moeilijk.
En ze hebben qua vliegtuig, service rondom vlucht ook helemaal niets anders dan een Ryanair, Transavia of noem het maar.
En ik vind dat niet enkele vluchten kunnen boeken (kan wel maar qua prijs) gewoon belachelijk.
Haha, je hebt zeker nog nooit onregelmatigheden gehad.

Dat is wanneer kom zich onderscheid van Ryanair.
  woensdag 16 januari 2019 @ 19:01:16 #139
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184440189
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:30 schreef static het volgende:

[..]

Wat een onzin.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:21 schreef bianconeri het volgende:
Als ik retour ga dan kan dat soms KLM zijn. Dan is het leuk meegenomen, gratis hapje en drankje.
Maar qua service is KLM niets, doen snel moeilijk.
En ze hebben qua vliegtuig, service rondom vlucht ook helemaal niets anders dan een Ryanair, Transavia of noem het maar.
En ik vind dat niet enkele vluchten kunnen boeken (kan wel maar qua prijs) gewoon belachelijk.
Het moet wel worden gezegd dat de catering op de KLM vluchten zelf niet heel veel meer voorstelt, of laat ik het anders zeggen, ik zou niet enkel voor wat je aan boord krijgt KLM vluchten boeken, dan kan je met een low cost maatschappij veel goedkoper uit zijn, ook als je op de luchthaven dure versnaperingen moet kopen.
Denk daarbij ook dat voor de niet frequent flyers dus geen gold of platinum status je dus vooraf niet kosteloos stoelen kunt vastleggen en alleen tegen een vergoeding.

Wel ben ik bij vluchtverstoringen blij met KLM waar men vooraf of tijdens de uitvoer met voor mij altijd goede oplossingen komen.

Op sommige trajecten zijn met KLM wel degelijk enkele reizen te vinden tegen schappelijke prijzen, een voorbeeld is Istanbul, en daarnaast kan je met miles (maar dat is inderdaad niet voor de incidentele reiziger) heel goed enkele reizen boeken tegen prima prijzen.
De prijsstelling voor KLM is dan ook gericht om de stoel tegen de best mogelijke prijs te verkopen, dat kan je ze niet kwalijk nemen, en die ¤ 350 voor een enkele reis op het laatste moment vanaf London Heathrow is natuurlijk hoog, maar ticket is wel flexibel dat je eventueel ook eerder mee kan, en de doelgroep is dan ook de zakenreiziger en niet de budgettoerist, want je kan beter 1x een dergelijk duur ticket verkopen dan 10 tickets van ¤ 34...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 16 januari 2019 @ 19:07:38 #140
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184440301
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 18:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Haha, je hebt zeker nog nooit onregelmatigheden gehad.

Dat is wanneer kom zich onderscheid van Ryanair.
En daar mag je ook Wizz Air aan toevoegen.

Wizz Air is zo slecht in het meewerken aan oplossingen dat ik werkgerelateerd niet meer met ze mag vliegen.

En ik snap het beleid wel om de kosten zo laag mogelijk te houden, en dat daar bepaalde beleidslijnen bij horen, voor de passagier welke dus ergens niet verder kan, en deze dan zelf hoge kosten maken weet dan dat goedkoop duurkoop is...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_184445103
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 14:30 schreef static het volgende:

[..]

Wat een onzin.
En toch heb ik bij problemen de slechtste ervaring met KLM en British Airways.
Qua hele gebeuren en afhandeling rond de vlucht (vanaf de balie tot uit vliegtuig) maakt het echt geen reet uit of je met Ryanair vliegt, met Transavia, Baltic Airways of KLM.
Alleen krijg je bij KLM gratis hapje en drankje.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2019 18:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Haha, je hebt zeker nog nooit onregelmatigheden gehad.

Dat is wanneer kom zich onderscheid van Ryanair.
Jawel. Bij zowel KLM als Ryanair problemen gehad.
En bij Ryanair keurig geregeld, geen enkel probleem gehad.
KLM alleen maar gezeik, constant problemen. Onbereikbaar en niet op 1 moment maar dagen achter elkaar heel slecht om het te regelen.

Elke keer als ik iets wil vragen dan wel regelen met Ryanair prima te woord gestaan (al dan wel door zo'n typisch idee van een Indische callcenter maar goed).
KLM bij problemen geven ze niet thuis.

Ik moet zeggen gewoon op vliegveld geeft KLM prima thuis hoor. Zijn niet lastig.
Maar niets meer of minder dan Ryanair, Transavia of wie dan ook.
Die geven mij altijd net zo veel service.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:01 schreef ozzietukker het volgende:

Het moet wel worden gezegd dat de catering op de KLM vluchten zelf niet heel veel meer voorstelt, of laat ik het anders zeggen, ik zou niet enkel voor wat je aan boord krijgt KLM vluchten boeken, dan kan je met een low cost maatschappij veel goedkoper uit zijn, ook als je op de luchthaven dure versnaperingen moet kopen.
Denk daarbij ook dat voor de niet frequent flyers dus geen gold of platinum status je dus vooraf niet kosteloos stoelen kunt vastleggen en alleen tegen een vergoeding.

Wel ben ik bij vluchtverstoringen blij met KLM waar men vooraf of tijdens de uitvoer met voor mij altijd goede oplossingen komen.

Op sommige trajecten zijn met KLM wel degelijk enkele reizen te vinden tegen schappelijke prijzen, een voorbeeld is Istanbul, en daarnaast kan je met miles (maar dat is inderdaad niet voor de incidentele reiziger) heel goed enkele reizen boeken tegen prima prijzen.
De prijsstelling voor KLM is dan ook gericht om de stoel tegen de best mogelijke prijs te verkopen, dat kan je ze niet kwalijk nemen, en die ¤ 350 voor een enkele reis op het laatste moment vanaf London Heathrow is natuurlijk hoog, maar ticket is wel flexibel dat je eventueel ook eerder mee kan, en de doelgroep is dan ook de zakenreiziger en niet de budgettoerist, want je kan beter 1x een dergelijk duur ticket verkopen dan 10 tickets van ¤ 34...
Oh ik zeg ook niet dat dat hapje en drankje goed zijn hoor. Maar het is een ''gratis'' service die je erbij krijgt. Voor die prijs mag dat ook wel zeg, je bent inderdaad goedkoper als je wat koopt bij de andere maatschappijen. Maar het is het idee wat je krijgt als ze je iets ''gratis'' geven, ook al is het iets wat voor hun 50 cent is.

Oh die ervaring bij een probleem heb ik echt totaal niet met KLM.

Klopt hoor, gaf ik laatste post ook aan.
Je kunt soms best goede retourvluchten vinden, anders vloog ik ook nooit met KLM.
Soms hebben ze zeker wel goede prijzen, vaak ook goede vluchttijden wat bij mij ook vooral veel doet.
Maar een enkele reis is zelden het waard, zeker niet omdat je de retourvlucht er vaak voor +0 of eens +9 euro bij krijgt.
En ook ver van te voren boeken is duur bij KLM, over het algemeen. Maar ja, laat mensen er maar voor kiezen.
pi_184446404
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 19:07 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En daar mag je ook Wizz Air aan toevoegen.

Wizz Air is zo slecht in het meewerken aan oplossingen dat ik werkgerelateerd niet meer met ze mag vliegen.

En ik snap het beleid wel om de kosten zo laag mogelijk te houden, en dat daar bepaalde beleidslijnen bij horen, voor de passagier welke dus ergens niet verder kan, en deze dan zelf hoge kosten maken weet dan dat goedkoop duurkoop is...
Dus jij niet meer in de schuur van budapest? Balen man...
  donderdag 17 januari 2019 @ 18:42:48 #143
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184459223
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2019 23:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dus jij niet meer in de schuur van budapest? Balen man...
Die schuur heb ik sinds eergisteren al een jaar niet meer gezien. Het is alleen jammer dat Budapest een kansloze lounge heeft voor KLM, alleen die van Tarom in Boekarest is nog slechter. En ik heb wel eens wat tijd over helaas dus 'moet' ik daarheen.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 22:32 schreef bianconeri het volgende:
Maar een enkele reis is zelden het waard, zeker niet omdat je de retourvlucht er vaak voor +0 of eens +9 euro bij krijgt.
Dat is dus niet op elk traject zo, onder andere niet op vluchten naar Istanbul, al zijn die prijzen door het teruggaan naar 1 vlucht per dag en dan ook nog eens in een 737-700 (en dan nog krijgen ze hem niet vol) wel wat gestegen, en bijvoorbeeld de route Kuala Lumpur - Jakarta heeft ook prima prijzen voor enkele reizen. (Dat geldt ook voor de terugweg, maar die is mij wat te laat). En zo zijn er ongetwijfeld, zeker waar veel concurrentie is, nog wel meer voorbeelden te vinden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_184468482
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:42 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Die schuur heb ik sinds eergisteren al een jaar niet meer gezien. Het is alleen jammer dat Budapest een kansloze lounge heeft voor KLM, alleen die van Tarom in Boekarest is nog slechter. En ik heb wel eens wat tijd over helaas dus 'moet' ik daarheen.

[..]

Dat is dus niet op elk traject zo, onder andere niet op vluchten naar Istanbul, al zijn die prijzen door het teruggaan naar 1 vlucht per dag en dan ook nog eens in een 737-700 (en dan nog krijgen ze hem niet vol) wel wat gestegen, en bijvoorbeeld de route Kuala Lumpur - Jakarta heeft ook prima prijzen voor enkele reizen. (Dat geldt ook voor de terugweg, maar die is mij wat te laat). En zo zijn er ongetwijfeld, zeker waar veel concurrentie is, nog wel meer voorbeelden te vinden.
amsterdam - Londen en Manchester schieten mij te binnen (gek genoeg niet dublin). Ook op bijna alle vakantiebestemmingen kan je volgens mij wel enkel boeken (malaga, split, dat soort oorden). Parijs en wat andere steden kan het ook.
pi_184504186
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:42 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Die schuur heb ik sinds eergisteren al een jaar niet meer gezien. Het is alleen jammer dat Budapest een kansloze lounge heeft voor KLM, alleen die van Tarom in Boekarest is nog slechter. En ik heb wel eens wat tijd over helaas dus 'moet' ik daarheen.
Die in Boekarest is inderdaad behoorlijk treurig _O-
pi_184556984
Waar op schiphol (airside) kun je kwalitatief het beste eten?
Paar jaar geleden dat ik weer eens van Schiphol moet vliegen en ik ga er voor het gemak maar vanuit dat de BA Lounge in Amsterdam nog steeds pover is qua eten als je niet van Bifi-worstjes houdt.

Dus, iemand tips?

Edit: non-schengen overigens, mocht het nog niet duidelijk zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2019 18:16:33 ]
pi_184559482
Hoeveel maanden ervoor is het beste om een vliegtuigticket te boeken?

Heb 500 euro gegeven voor een vliegticket begin deze maand voor een reisje eind april. vind ik wt veel. terwijl je toch easy 350 kan voor een ticket naar JFK (vanuit BRU)
pi_184563051
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 20:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoeveel maanden ervoor is het beste om een vliegtuigticket te boeken?

Heb 500 euro gegeven voor een vliegticket begin deze maand voor een reisje eind april. vind ik wt veel. terwijl je toch easy 350 kan voor een ticket naar JFK (vanuit BRU)
als het goedkoop is. Soms is dat morgen, soms over een jaar. Als ik vliegticketprijzen kon voorspellen was ik miljonair.
pi_184627315
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 18:14 schreef JanPawelII het volgende:
Waar op schiphol (airside) kun je kwalitatief het beste eten?
Paar jaar geleden dat ik weer eens van Schiphol moet vliegen en ik ga er voor het gemak maar vanuit dat de BA Lounge in Amsterdam nog steeds pover is qua eten als je niet van Bifi-worstjes houdt.

Dus, iemand tips?

Edit: non-schengen overigens, mocht het nog niet duidelijk zijn.
Op een luchthaven is het eigenlijk nooit echt goed eten. De klanten hebben immers een tijdsbeperking, zodat er niet per bestelling serieus gekookt kan worden.

In Departures 3 zit een luxe broodjes zaak met de naam Bread! Ik kies deze meestal. Ze bereiden de broodjes ter plekke of je kunt er een nemen die al klaar ligt. Dan zijn er maar een paar keuzes, dus ik heb niet de indruk dat die daar al uren liggen.

In vergelijking met de andere eetgelegenheden, vind ik Bread! een redelijke keuze. Maar als iemand een goede steak oid weet te vinden, dan hoor ik het ook graag.
pi_184772556
mensen hier toevallig ervaring met atlasglobal? zag er wel goed uit totdat ik reviews ging lezen :(
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')