abonnement Unibet Coolblue
pi_184332778
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?

Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?

Scheelt weer een kwartiertje langer slapen :)
nee, en desnoods check je online in. Dat kan sowieso bij vueling, transavia of klm.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 10:29:26 #102
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_184334228
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee, en desnoods check je online in. Dat kan sowieso bij vueling, transavia of klm.
we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoon
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_184335899
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?

Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?

Scheelt weer een kwartiertje langer slapen :)
Als je online incheckt niet. Als je het via een balie doet moet je volgens mij altijd je ID/paspoort overhandigen.
pi_184336094
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:29 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoon
Wel door de persoon die op het ticket staat waar de koffer bijgeboekt is. Je kan uiteraard niet zomaar een koffer voor iemand anders afgeven zonder dat die persoon erbij is.
pi_184337436
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 10:29 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoon
yes
pi_184337503
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?

Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?

Scheelt weer een kwartiertje langer slapen :)
aangezien je deze vraag stelt ga ik er maar van uit dat je niet zo vaak vliegt, dan zou ik gewoon zorgen dat je op tijd vertrekt en zorgt op tijd aanwezig te zijn, er kan ook een kwartiertje file staan namelijk (mocht je een flink stuk moeten rijden)
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:37:24 #107
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184337615
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:33 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

aangezien je deze vraag stelt ga ik er maar van uit dat je niet zo vaak vliegt, dan zou ik gewoon zorgen dat je op tijd vertrekt en zorgt op tijd aanwezig te zijn, er kan ook een kwartiertje file staan namelijk (mocht je een flink stuk moeten rijden)
Dat inderdaad
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 11 januari 2019 @ 13:48:25 #108
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_184337855
oo dat gebeurt zeker... maar als ik toch de auto weg moet zetten, vroeg ik me af of het zin had om mijn vrouw de koffer in te laten checken. Heeft geen zin dus :)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  Moderator zaterdag 12 januari 2019 @ 01:00:57 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_184352097
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 13:48 schreef greatgonzo het volgende:
oo dat gebeurt zeker... maar als ik toch de auto weg moet zetten, vroeg ik me af of het zin had om mijn vrouw de koffer in te laten checken. Heeft geen zin dus :)
Als de koffer op haar naam staat kan dat gewoon :Y maar als het op jouw naam staat of het om 2 koffers gaat dan kan het niet.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 12 januari 2019 @ 02:09:13 #110
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_184353014
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 01:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als de koffer op haar naam staat kan dat gewoon :Y maar als het op jouw naam staat of het om 2 koffers gaat dan kan het niet.
Op Schiphol heb je tegenwoordig toch nog alleen van die automatische self drop-off bagagegevallen? Dus zonder balie? Kan een ander dan toch ook voor je doen :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_184353510
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 02:09 schreef flipsen het volgende:

[..]

Op Schiphol heb je tegenwoordig toch nog alleen van die automatische self drop-off bagagegevallen? Dus zonder balie? Kan een ander dan toch ook voor je doen :?
Dear self service drop off is alleen beschikbaar voor een aantal maatschappijen, zoals KLM en TUI. Verder staat er nog altijd een medewerker die je paspoort controleert.
  zaterdag 12 januari 2019 @ 09:48:48 #112
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_184354900
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?

Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?

Scheelt weer een kwartiertje langer slapen :)
Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.

Maar ik zou gewoon direct naar P3 rijden, vrouw+koffer direct na de slagboom uitladen, auto weg zetten, en samen met de bus naar Schiphol toe
pi_184359798
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 09:48 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.

Maar ik zou gewoon direct naar P3 rijden, vrouw+koffer direct na de slagboom uitladen, auto weg zetten, en samen met de bus naar Schiphol toe
Dit. Haar eerst afzetten kost ook best wat tijd.
pi_184392523
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 04:26 schreef exelletor het volgende:

[..]

Dear self service drop off is alleen beschikbaar voor een aantal maatschappijen, zoals KLM en TUI. Verder staat er nog altijd een medewerker die je paspoort controleert.
KLM ook niet hoor?
Ten minste de laatste keer dat ik met KLM vloog vanaf Schiphol kan ik mij niet herinneren dat ze dat hadden. Ik moest in elk geval gewoon via de balie.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 09:48 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.

Maar ik zou gewoon direct naar P3 rijden, vrouw+koffer direct na de slagboom uitladen, auto weg zetten, en samen met de bus naar Schiphol toe
Zo lang zij dus degene is op wiens naam het is xD.

Ik zou gewoon niet met auto heen gaan. Nog beter. Veel duurder en ongemakkelijk.
Ik ga er nooit met de auto heen. Lekker met OV (en ja ik kom van andere kant van het land).

Heb paar keer met KLM gevlogen naar Barcelona en die hebben makkelijke tijden, gaan niet heel vroeg.
pi_184392539
Wie zegt dat KLM goede service heeft weet ook niet meer wat ze willen....
KLM met dat domme retourvluchten systeem en het no show policy.
Gaan ze dus niets aan doen.

En dan klagen mensen over de budgetmaatschappijen, nou die zijn vaak veel schappelijker.
  maandag 14 januari 2019 @ 19:02:29 #116
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184402068
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:00 schreef bianconeri het volgende:
Wie zegt dat KLM goede service heeft weet ook niet meer wat ze willen....
KLM met dat domme retourvluchten systeem en het no show policy.
Gaan ze dus niets aan doen.

En dan klagen mensen over de budgetmaatschappijen, nou die zijn vaak veel schappelijker.
Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.

KLM stelt zich op het standpunt dat voor deze vluchten met tussenstop een ander tarief geldt (lees goedkoper) dan als het een rechtstreekse vlucht zal zijn, en zeker als op een tussenstop bagage uit het ruim moet worden gehaald dat je het proces verstoord en de koffer moet gezocht worden wat tijd en geld kost die men op de passagier wil verhalen.

Het is een interessante discussie, want als KLM dit niet meer mag doen zal het resultaat zijn dat KLM dus niet meer concurrerend kan prijzen op de buitenlandse markt, daarnaast moet het level playing field van KLM wel hetzelfde zijn en zou ook een Lufthansa dit niet meer mogen doen, dus als de rechter al oordeelt in het voordeel van de consumentenbond dan zou dit voor alle luchtvaartmaatschappijen moeten gelden.

Persoonlijk zit ik wat meer op het standpunt van KLM, ik ben werkzaam in Belgie (en mindere mate Duitsland) waardoor ik veel vertrekkende vluchten vanaf daar heb welke over het algemeen gelijk geprijsd of goedkoper zijn dan met een vertrek vanaf Amsterdam. Het zou zonde zijn als dat weg zou vallen. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat KLM stelt dat men een afgestempeld treinticket wil zien, KLM kan in het systeem al zien dat ik het ticket heb opgehaald en kan ook zien wanneer ik mij op de luchthaven meldt, waarom is de stempel zo belangrijk, en waarom zou het belangrijk zijn hoe ik de reis naar Schiphol heb gemaakt? Al doe ik dat met de fiets, feit is dat ik mij binnen de tijdslijnen heb gemeld op de plek om mijn ticket te 'activeren'
En ik heb niet altijd stempels, ik reis wekelijks met de Thalys (niet altijd met een KLM vlucht) en men controleert alleen bij instappen of je een ticket hebt en loopt eigenlijk de trein niet echt door je moet er echt om vragen en dan moet de conducteur maar net langs lopen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 14 januari 2019 @ 19:18:45 #117
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_184402370
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.

KLM stelt zich op het standpunt dat voor deze vluchten met tussenstop een ander tarief geldt (lees goedkoper) dan als het een rechtstreekse vlucht zal zijn, en zeker als op een tussenstop bagage uit het ruim moet worden gehaald dat je het proces verstoord en de koffer moet gezocht worden wat tijd en geld kost die men op de passagier wil verhalen.

Het is een interessante discussie, want als KLM dit niet meer mag doen zal het resultaat zijn dat KLM dus niet meer concurrerend kan prijzen op de buitenlandse markt, daarnaast moet het level playing field van KLM wel hetzelfde zijn en zou ook een Lufthansa dit niet meer mogen doen, dus als de rechter al oordeelt in het voordeel van de consumentenbond dan zou dit voor alle luchtvaartmaatschappijen moeten gelden.

Persoonlijk zit ik wat meer op het standpunt van KLM, ik ben werkzaam in Belgie (en mindere mate Duitsland) waardoor ik veel vertrekkende vluchten vanaf daar heb welke over het algemeen gelijk geprijsd of goedkoper zijn dan met een vertrek vanaf Amsterdam. Het zou zonde zijn als dat weg zou vallen. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat KLM stelt dat men een afgestempeld treinticket wil zien, KLM kan in het systeem al zien dat ik het ticket heb opgehaald en kan ook zien wanneer ik mij op de luchthaven meldt, waarom is de stempel zo belangrijk, en waarom zou het belangrijk zijn hoe ik de reis naar Schiphol heb gemaakt? Al doe ik dat met de fiets, feit is dat ik mij binnen de tijdslijnen heb gemeld op de plek om mijn ticket te 'activeren'
En ik heb niet altijd stempels, ik reis wekelijks met de Thalys (niet altijd met een KLM vlucht) en men controleert alleen bij instappen of je een ticket hebt en loopt eigenlijk de trein niet echt door je moet er echt om vragen en dan moet de conducteur maar net langs lopen...
Vind ook dat punt van KLM terecht. Een vlucht met overstap is minder interessant en zou goedkoper mogen zijn. Als je dan het systeem breekt krijg je "straf" prima.

Heenvlucht niet compleet, maar terugvlucht weg is zuur. Want als jij je vlucht mist en dan bij wow or een andere lowcost goedkoper dan bij KLM daar komt met een enkeltje, dan zou je return moeten blijven staan.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_184403032
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
pi_184403265
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
uurtje of 3-2 :)

Het kan wellicht korter trouwens, maar zou het risico niet nemen. Het hangt ook beetje af van de drukte.

Het hangt trouwens niet zozeer van het inchecken af, Meer wachtrij voor security En dat is nog wel eens druk of wachtrij,.
Do what you love, love what you do!
pi_184403909
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brussel
  maandag 14 januari 2019 @ 20:54:53 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184404259
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
Als je 2 uur van te voren op de luchthaven bent dan kan je in Brussel, ook zonder priority, door de paspoortcontrole en security heen zijn zonder je echt druk te hoeven maken.
Ik heb in 2018 in total 8x gevlogen (verschillende vertrektijden) vanaf Brussel, en in alle gevallen heb ik minder dan 5 minuten hoeven wachten bij de security, en hoewel dat priority was, had ik niet de indruk dat dit bij de normale wachtrijen langer dan 10 minuten geweest zal zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:34 schreef Noudanzeg het volgende:
ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brussel
Maar als je van ver komt dan moet je ook dit soort zaken meenemen in de planning, en kan je volgens planning wel 2 uur van tevoren aanwezig zijn, sta je in de file en kom je daardoor 1 uur van tevoren aan wordt het allemaal wel krap.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_184404690
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:34 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brussel
Files geen probleem hier, ik logeer vlak voor vertrek op hotel vlak bij de luchthaven
pi_184405863
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 19:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.

KLM stelt zich op het standpunt dat voor deze vluchten met tussenstop een ander tarief geldt (lees goedkoper) dan als het een rechtstreekse vlucht zal zijn, en zeker als op een tussenstop bagage uit het ruim moet worden gehaald dat je het proces verstoord en de koffer moet gezocht worden wat tijd en geld kost die men op de passagier wil verhalen.

Het is een interessante discussie, want als KLM dit niet meer mag doen zal het resultaat zijn dat KLM dus niet meer concurrerend kan prijzen op de buitenlandse markt, daarnaast moet het level playing field van KLM wel hetzelfde zijn en zou ook een Lufthansa dit niet meer mogen doen, dus als de rechter al oordeelt in het voordeel van de consumentenbond dan zou dit voor alle luchtvaartmaatschappijen moeten gelden.

Persoonlijk zit ik wat meer op het standpunt van KLM, ik ben werkzaam in Belgie (en mindere mate Duitsland) waardoor ik veel vertrekkende vluchten vanaf daar heb welke over het algemeen gelijk geprijsd of goedkoper zijn dan met een vertrek vanaf Amsterdam. Het zou zonde zijn als dat weg zou vallen. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat KLM stelt dat men een afgestempeld treinticket wil zien, KLM kan in het systeem al zien dat ik het ticket heb opgehaald en kan ook zien wanneer ik mij op de luchthaven meldt, waarom is de stempel zo belangrijk, en waarom zou het belangrijk zijn hoe ik de reis naar Schiphol heb gemaakt? Al doe ik dat met de fiets, feit is dat ik mij binnen de tijdslijnen heb gemeld op de plek om mijn ticket te 'activeren'
En ik heb niet altijd stempels, ik reis wekelijks met de Thalys (niet altijd met een KLM vlucht) en men controleert alleen bij instappen of je een ticket hebt en loopt eigenlijk de trein niet echt door je moet er echt om vragen en dan moet de conducteur maar net langs lopen...
Wat je bedoelt met dat KLM een ticket wil zien snap ik niet?
Ik heb meerdere malen met KLM gevlogen en heb nog nooit iets gehad in die richting?

Ik vind het systeem van KLM echt helemaal niets.
Beginnende al met het retour systeem. Je moet al bv 200 euro betalen voor de 2 vluchten.
Je kunt niet los van elkaar 100 euro betalen. Je hebt dus geen keus en moet beide vluchten eigenlijk wel met KLM nemen.
Terwijl dat gewoon niet altijd praktisch is, maar ook financieel niet de beste optie is.
Daarnaast vlieg ik wel eens vanuit 3 luchthavens, dus niet retour. KLM is dan nooit een optie.

No show policy, prima. Kan ik nog wel begrijpen.
Bij omboeken van een vlucht, mag KLM wel makkelijker worden (niet alleen KLM overigens, low budget zijn ze echt veel gemakkelijker).
Of heb je buiten je eigen macht om problemen, al helemaal.
Doelbewust is natuurlijk wel anders.

Maar retourvlucht verliezen? Dat is gewoon schandalig.

Wat de concurrentie doet is niet boeiend, KLM moet gewoon goede service bieden.
En KLM biedt al weinig service aan en is zeker al niet concurrerend meer qua prijs.
Als je al vliegt met KLM is dat in veel gevallen puur om maar met KLM te vliegen.
Soms zijn ze nog eens prijsconcurrerend, maar verder.
pi_184406677
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Files geen probleem hier, ik logeer vlak voor vertrek op hotel vlak bij de luchthaven
heel verstandig :D
pi_184419516
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 22:38 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

heel verstandig :D
Goedkoop Hotelletje. van zo'n 50 euro met optie tot parkeren. Mijn auto staat daar voor een prijsje voor 8 dagen.

Ik woon ongeveer 1u30 rijden van de luchthaven. Ik wide echt die risico niet nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')