nee, en desnoods check je online in. Dat kan sowieso bij vueling, transavia of klm.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?
Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?
Scheelt weer een kwartiertje langer slapen
we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoonquote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee, en desnoods check je online in. Dat kan sowieso bij vueling, transavia of klm.
Als je online incheckt niet. Als je het via een balie doet moet je volgens mij altijd je ID/paspoort overhandigen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?
Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?
Scheelt weer een kwartiertje langer slapen
Wel door de persoon die op het ticket staat waar de koffer bijgeboekt is. Je kan uiteraard niet zomaar een koffer voor iemand anders afgeven zonder dat die persoon erbij is.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:29 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoon
yesquote:Op vrijdag 11 januari 2019 10:29 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
we moeten één koffer inchecken... maar dat kan dus ook door één persoon
aangezien je deze vraag stelt ga ik er maar van uit dat je niet zo vaak vliegt, dan zou ik gewoon zorgen dat je op tijd vertrekt en zorgt op tijd aanwezig te zijn, er kan ook een kwartiertje file staan namelijk (mocht je een flink stuk moeten rijden)quote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?
Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?
Scheelt weer een kwartiertje langer slapen
Dat inderdaadquote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:33 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
aangezien je deze vraag stelt ga ik er maar van uit dat je niet zo vaak vliegt, dan zou ik gewoon zorgen dat je op tijd vertrekt en zorgt op tijd aanwezig te zijn, er kan ook een kwartiertje file staan namelijk (mocht je een flink stuk moeten rijden)
Als de koffer op haar naam staat kan dat gewoon maar als het op jouw naam staat of het om 2 koffers gaat dan kan het niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:48 schreef greatgonzo het volgende:
oo dat gebeurt zeker... maar als ik toch de auto weg moet zetten, vroeg ik me af of het zin had om mijn vrouw de koffer in te laten checken. Heeft geen zin dus
Op Schiphol heb je tegenwoordig toch nog alleen van die automatische self drop-off bagagegevallen? Dus zonder balie? Kan een ander dan toch ook voor je doenquote:Op zaterdag 12 januari 2019 01:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als de koffer op haar naam staat kan dat gewoon maar als het op jouw naam staat of het om 2 koffers gaat dan kan het niet.
Dear self service drop off is alleen beschikbaar voor een aantal maatschappijen, zoals KLM en TUI. Verder staat er nog altijd een medewerker die je paspoort controleert.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 02:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Op Schiphol heb je tegenwoordig toch nog alleen van die automatische self drop-off bagagegevallen? Dus zonder balie? Kan een ander dan toch ook voor je doen
Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 08:30 schreef greatgonzo het volgende:
moet je bij het inchecken altijd met z'n tweeën zijn?
Over twee weken gaan we naar Barcelona. Ik moet toch de auto naar P3 brengen, kan mijn vrouw intussen inchecken? Of moet ik daar bij zijn?
Scheelt weer een kwartiertje langer slapen
Dit. Haar eerst afzetten kost ook best wat tijd.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 09:48 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.
Maar ik zou gewoon direct naar P3 rijden, vrouw+koffer direct na de slagboom uitladen, auto weg zetten, en samen met de bus naar Schiphol toe
KLM ook niet hoor?quote:Op zaterdag 12 januari 2019 04:26 schreef exelletor het volgende:
[..]
Dear self service drop off is alleen beschikbaar voor een aantal maatschappijen, zoals KLM en TUI. Verder staat er nog altijd een medewerker die je paspoort controleert.
Zo lang zij dus degene is op wiens naam het is xD.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 09:48 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Zoals hierboven gezegd kan zij dit gewoon doen.
Maar ik zou gewoon direct naar P3 rijden, vrouw+koffer direct na de slagboom uitladen, auto weg zetten, en samen met de bus naar Schiphol toe
Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.quote:Op maandag 14 januari 2019 09:00 schreef bianconeri het volgende:
Wie zegt dat KLM goede service heeft weet ook niet meer wat ze willen....
KLM met dat domme retourvluchten systeem en het no show policy.
Gaan ze dus niets aan doen.
En dan klagen mensen over de budgetmaatschappijen, nou die zijn vaak veel schappelijker.
Vind ook dat punt van KLM terecht. Een vlucht met overstap is minder interessant en zou goedkoper mogen zijn. Als je dan het systeem breekt krijg je "straf" prima.quote:Op maandag 14 januari 2019 19:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.
KLM stelt zich op het standpunt dat voor deze vluchten met tussenstop een ander tarief geldt (lees goedkoper) dan als het een rechtstreekse vlucht zal zijn, en zeker als op een tussenstop bagage uit het ruim moet worden gehaald dat je het proces verstoord en de koffer moet gezocht worden wat tijd en geld kost die men op de passagier wil verhalen.
Het is een interessante discussie, want als KLM dit niet meer mag doen zal het resultaat zijn dat KLM dus niet meer concurrerend kan prijzen op de buitenlandse markt, daarnaast moet het level playing field van KLM wel hetzelfde zijn en zou ook een Lufthansa dit niet meer mogen doen, dus als de rechter al oordeelt in het voordeel van de consumentenbond dan zou dit voor alle luchtvaartmaatschappijen moeten gelden.
Persoonlijk zit ik wat meer op het standpunt van KLM, ik ben werkzaam in Belgie (en mindere mate Duitsland) waardoor ik veel vertrekkende vluchten vanaf daar heb welke over het algemeen gelijk geprijsd of goedkoper zijn dan met een vertrek vanaf Amsterdam. Het zou zonde zijn als dat weg zou vallen. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat KLM stelt dat men een afgestempeld treinticket wil zien, KLM kan in het systeem al zien dat ik het ticket heb opgehaald en kan ook zien wanneer ik mij op de luchthaven meldt, waarom is de stempel zo belangrijk, en waarom zou het belangrijk zijn hoe ik de reis naar Schiphol heb gemaakt? Al doe ik dat met de fiets, feit is dat ik mij binnen de tijdslijnen heb gemeld op de plek om mijn ticket te 'activeren'
En ik heb niet altijd stempels, ik reis wekelijks met de Thalys (niet altijd met een KLM vlucht) en men controleert alleen bij instappen of je een ticket hebt en loopt eigenlijk de trein niet echt door je moet er echt om vragen en dan moet de conducteur maar net langs lopen...
uurtje of 3-2quote:Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brusselquote:Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
Als je 2 uur van te voren op de luchthaven bent dan kan je in Brussel, ook zonder priority, door de paspoortcontrole en security heen zijn zonder je echt druk te hoeven maken.quote:Op maandag 14 januari 2019 19:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien een veelgestelde vraag: Hoelang moet je op voorhand op de luchthaven zijn. Ik vlieg binnenkort van Brussels airport naar JFK mijn vliegtuig vertrekt rond 10:30 met de gedachte dat ik online ga inchecken
Maar als je van ver komt dan moet je ook dit soort zaken meenemen in de planning, en kan je volgens planning wel 2 uur van tevoren aanwezig zijn, sta je in de file en kom je daardoor 1 uur van tevoren aan wordt het allemaal wel krap.quote:Op maandag 14 januari 2019 20:34 schreef Noudanzeg het volgende:
ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brussel
Files geen probleem hier, ik logeer vlak voor vertrek op hotel vlak bij de luchthavenquote:Op maandag 14 januari 2019 20:34 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
ik zou op tijd vertrekken ivm files richting Brussel
Wat je bedoelt met dat KLM een ticket wil zien snap ik niet?quote:Op maandag 14 januari 2019 19:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Waar de consumentenbond vooral een probleem mee heeft is dat vluchten met vertrek uit Brussel (al dan niet vanaf het treinstation) of Dusseldorf en dan met een doorvlucht vanaf Amsterdam naar de eindbestemming door KLM geannuleerd worden als men het eerste deel van de reis niet maakt.
KLM stelt zich op het standpunt dat voor deze vluchten met tussenstop een ander tarief geldt (lees goedkoper) dan als het een rechtstreekse vlucht zal zijn, en zeker als op een tussenstop bagage uit het ruim moet worden gehaald dat je het proces verstoord en de koffer moet gezocht worden wat tijd en geld kost die men op de passagier wil verhalen.
Het is een interessante discussie, want als KLM dit niet meer mag doen zal het resultaat zijn dat KLM dus niet meer concurrerend kan prijzen op de buitenlandse markt, daarnaast moet het level playing field van KLM wel hetzelfde zijn en zou ook een Lufthansa dit niet meer mogen doen, dus als de rechter al oordeelt in het voordeel van de consumentenbond dan zou dit voor alle luchtvaartmaatschappijen moeten gelden.
Persoonlijk zit ik wat meer op het standpunt van KLM, ik ben werkzaam in Belgie (en mindere mate Duitsland) waardoor ik veel vertrekkende vluchten vanaf daar heb welke over het algemeen gelijk geprijsd of goedkoper zijn dan met een vertrek vanaf Amsterdam. Het zou zonde zijn als dat weg zou vallen. Waar ik wel wat moeite mee heb is dat KLM stelt dat men een afgestempeld treinticket wil zien, KLM kan in het systeem al zien dat ik het ticket heb opgehaald en kan ook zien wanneer ik mij op de luchthaven meldt, waarom is de stempel zo belangrijk, en waarom zou het belangrijk zijn hoe ik de reis naar Schiphol heb gemaakt? Al doe ik dat met de fiets, feit is dat ik mij binnen de tijdslijnen heb gemeld op de plek om mijn ticket te 'activeren'
En ik heb niet altijd stempels, ik reis wekelijks met de Thalys (niet altijd met een KLM vlucht) en men controleert alleen bij instappen of je een ticket hebt en loopt eigenlijk de trein niet echt door je moet er echt om vragen en dan moet de conducteur maar net langs lopen...
heel verstandigquote:Op maandag 14 januari 2019 21:15 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Files geen probleem hier, ik logeer vlak voor vertrek op hotel vlak bij de luchthaven
Goedkoop Hotelletje. van zo'n 50 euro met optie tot parkeren. Mijn auto staat daar voor een prijsje voor 8 dagen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |