Wat heeft dat te maken met de vraag van poker4life over Atlas Global? Beide zijn Turks, maar verder?quote:Op zaterdag 2 februari 2019 18:24 schreef exelletor het volgende:
Ik heb wel ervaring met Pegasus: was basic, maar prima. Als je naar Istanboel gaat, check dan de locaties van verschillende vliegvelden. Over het algemeen betaal je ook niet veel meer voor Turkish airlines met meer service (vaak wide-body toestellen met IFE, ingeschekte bagage, gratis maaltijden etc)
ik heb maar gewoon geboekt. Turkish Airlines was helaas aardig wat duurder. En bij Atlasglobal zit wel bagage&maaltijd inbegrepen. Hopen dat het meevaltquote:Op zaterdag 2 februari 2019 18:38 schreef miro86 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met de vraag van poker4life over Atlas Global? Beide zijn Turks, maar verder?
Laat ons je ervaringen weten, als je wiltquote:Op zondag 3 februari 2019 14:28 schreef poker4lifee het volgende:
[..]
ik heb maar gewoon geboekt. Turkish Airlines was helaas aardig wat duurder. En bij Atlasglobal zit wel bagage&maaltijd inbegrepen. Hopen dat het meevalt
Atlasglobal is niet helemaal de horror qua maatschappij.quote:Op zondag 3 februari 2019 14:28 schreef poker4lifee het volgende:
[..]
ik heb maar gewoon geboekt. Turkish Airlines was helaas aardig wat duurder. En bij Atlasglobal zit wel bagage&maaltijd inbegrepen. Hopen dat het meevalt
Die toevallig?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:52 schreef polariteit het volgende:
Ik wil een claimpje in gaan dienen voor compensatie vanwege extreme vertraging, even de tickets terug proberen te verdienen.
Ik wil dit eerst 'zelf' proberen te doen zonder de hulp van zo'n claimbureautje. Nu was er recent (afgelopen jaar?) hier al eens een uitgebreid topic van volgens mij met diverse tips en tricks van mensen die dit zelf gedaan hadden, maar ik kan dit topic helaas niet goed vinden met de zoekfunctie, en ik ben ook even de precieze titel kwijt.
Iemand hier in dit topic bij wie er een lampje gaat branden?
Is heel ged zelf te doen; meeste maatschappijen hebben er een digitale procedure voor. En je kan bij de ILT tevoren kijken of je vlucht in aanmerking komtquote:Op dinsdag 12 februari 2019 11:52 schreef polariteit het volgende:
Ik wil een claimpje in gaan dienen voor compensatie vanwege extreme vertraging, even de tickets terug proberen te verdienen.
Ik wil dit eerst 'zelf' proberen te doen zonder de hulp van zo'n claimbureautje. Nu was er recent (afgelopen jaar?) hier al eens een uitgebreid topic van volgens mij met diverse tips en tricks van mensen die dit zelf gedaan hadden, maar ik kan dit topic helaas niet goed vinden met de zoekfunctie, en ik ben ook even de precieze titel kwijt.
Iemand hier in dit topic bij wie er een lampje gaat branden?
Tnx, dit is volgens mij idd het topic dat ik in mijn hoofd had, al al is het al duidelijk ouder dan ik dachtquote:Op dinsdag 12 februari 2019 13:08 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Is heel ged zelf te doen; meeste maatschappijen hebben er een digitale procedure voor. En je kan bij de ILT tevoren kijken of je vlucht in aanmerking komt
TRV / EU261/2004: Geld terug na (vlieg)vertraging!
Had je met Emirates vertraging op de heen of terugweg?quote:Op dinsdag 12 februari 2019 15:24 schreef polariteit het volgende:
[..]
Tnx, dit is volgens mij idd het topic dat ik in mijn hoofd had, al al is het al duidelijk ouder dan ik dacht
Emirates lijkt helaas geen digitale formulier te hebben hiervoor, dus ik ga gewoon lekker mailen. Kijken hoe het gaat. De site van ILT had ik al gevonden, en die geeft op vertrekdatum/vluchtnummer iig geen bijzonderheden
Klopt, gaat om de Heenreis. Ik heb zeker recht erop volgens de voorwaardenquote:Op dinsdag 12 februari 2019 18:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Had je met Emirates vertraging op de heen of terugweg?
Op de heenweg val je namelijk onder de EU regeling, op de terugweg, omdat het een luchtvaartmaatschappij van buiten Europa is vallen deze niet onder de EU regeling.
Dat is natuurlijk oneerlijk maar zo zijn wel de regels. Overigens, men komt er weer niet mee weg als het laatste gedeelte van de vlucht weer met een EU maatschappij is. Zo probeerde United bij mijn broertje ermee weg te komen dat het niet hun vlucht was welke was geannuleerd maar die van Brussels Airlines vanaf London naar Brussel, maar United is dan wel weer verantwoordelijk. Maar om dat dus voor elkaar te krijgen heb je wel degelijk een claimbureau benodigd omdat je anders zelf moet procederen.
Een duikbril Volgens mij heeft iedereen daar wel last van. Geen idee of de air hostesses daar iets tegen hebben eigenlijk.quote:Op maandag 25 februari 2019 13:19 schreef Nia het volgende:
Ik heb nu een aantal lange vliegreizen achter de rug en tijdens al die vluchten had ik last van extreem droog neusslijmvlies. Is er een middeltje bij de drogist te koop waarmee de ergste last verholpen kan worden?
Ligt eraan wat je nodig hebt/meent te hebben. Leg dst eens bij elkaar en doe het in een tasje met de maximum afmetingen.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:18 schreef IsItMeOrYou het volgende:
In verband met de nieuwe bagageregels van Ryanair: kan je 3 dagen spullen in een rugzakje kwijt? Shirtjes, ondergoed, toiletspulletjes etc.?
Kan makkelijk.quote:Op donderdag 28 februari 2019 17:18 schreef IsItMeOrYou het volgende:
In verband met de nieuwe bagageregels van Ryanair: kan je 3 dagen spullen in een rugzakje kwijt? Shirtjes, ondergoed, toiletspulletjes etc.?
Vaseline in je neus smeren. Niet al te veel natuurlijkquote:Op maandag 25 februari 2019 13:19 schreef Nia het volgende:
Ik heb nu een aantal lange vliegreizen achter de rug en tijdens al die vluchten had ik last van extreem droog neusslijmvlies. Is er een middeltje bij de drogist te koop waarmee de ergste last verholpen kan worden?
Ik neem aan dat je de low cost maatschappijen bedoeld? Want de lijndienstmaatschappijen werken zo'n maand of 11 vooruit.quote:Op zaterdag 2 maart 2019 14:48 schreef Pino112 het volgende:
Iemand enig idee wanneer de winterplanning bekend wordt gemaakt? Kan bij een aantal maatschappijen nu maar boeken tm oktober, ik zoek juist iets voor in november.
Ja dat wizz af en toe durft te vragen is echt hilarischquote:Op maandag 4 maart 2019 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de low cost maatschappijen bedoeld? Want de lijndienstmaatschappijen werken zo'n maand of 11 vooruit.
De meeste low cost airliners komen zo midden tot eind maart, als het huidige winterseizoen bijna ten einde is met het boekbaar maken van vluchten.
Dat is vooral voor de low cost airliner zelf die zo de afweging kan maken of een vlucht zoals deze in het winterseizoen is uitgevoerd rendabel zal zijn in een nieuw winterseizoen.
Moet trouwens zeggen dat, al boek ik vrij weinig low cost maatschappijen meer, die prijzen direct na het uitkomen van het schema eigenlijk helemaal zo goed niet zijn, men heeft nog geen gegevens over de daadwerkelijke boekingen en ze de prijs in op de prijzen van afgelopen jaar, pas als de boekingen daadwerkelijk binnenkomen zie je een wat realistische prijsbeeld ontstaan en volgen er acties.
Transavia bijvoorbeeld ja, richting Tenerife.quote:Op maandag 4 maart 2019 21:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de low cost maatschappijen bedoeld? Want de lijndienstmaatschappijen werken zo'n maand of 11 vooruit.
De meeste low cost airliners komen zo midden tot eind maart, als het huidige winterseizoen bijna ten einde is met het boekbaar maken van vluchten.
Dat is vooral voor de low cost airliner zelf die zo de afweging kan maken of een vlucht zoals deze in het winterseizoen is uitgevoerd rendabel zal zijn in een nieuw winterseizoen.
Moet trouwens zeggen dat, al boek ik vrij weinig low cost maatschappijen meer, die prijzen direct na het uitkomen van het schema eigenlijk helemaal zo goed niet zijn, men heeft nog geen gegevens over de daadwerkelijke boekingen en ze de prijs in op de prijzen van afgelopen jaar, pas als de boekingen daadwerkelijk binnenkomen zie je een wat realistische prijsbeeld ontstaan en volgen er acties.
Wizz Air moet die A321 toestellen wel vol zien te krijgen met passagiers, dus men zet eerst wat hoger in, zodra de boekingen achter blijven komen de goede tarieven naar voren en kan je relatief kort voor vertrek 3-12 weken voor vertrek best goede prijzen scoren.quote:Op maandag 4 maart 2019 22:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja dat wizz af en toe durft te vragen is echt hilarisch
Nouja de aardigheid van wizzair wat mij betreft is toch wel de redelijke obscure routes die ze hebben. Bijvoorbeeld in Skopje zijn ze de enige die nog naar west europa vliegen, maar ook in oorden als een ljubljana, pristina, podgorica enzo zijn ze redelijk marktleider. En die A321 zijn best wel prima (als ze vliegen).quote:Op dinsdag 5 maart 2019 15:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wizz Air moet die A321 toestellen wel vol zien te krijgen met passagiers, dus men zet eerst wat hoger in, zodra de boekingen achter blijven komen de goede tarieven naar voren en kan je relatief kort voor vertrek 3-12 weken voor vertrek best goede prijzen scoren.
Maar ja, Wizz Air, die heeft mij mooi laten zitten doordat er vooral niets mogelijk was. Zelf e.e.a. proberen te regelen maar geen resultaat en de klantenservice is alles behalve behulpzaam en werkt volgens de letter van de eigen vervoersvoorwaarden.
Daar boeken we dus maar niet meer mee, en dat is vooral zonde voor Wizz Air, want men wilde voet aan de grond krijgen om ook cargo te vervoeren, en daar is op sommige routes wel degelijk markt voor, maar dat gaat voorlopig niet gebeuren kan ik je garanderen.
Inclusief, maar in de regel checken ze dat echt nooit.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:54 schreef BrandX het volgende:
Misschien een te simpele vraag dit, maar...
Voor handbagage bij de KLM mag ik een koffertje meenemen van 55x35x25
Is dat incl. of excl. de wieltjes ?
Nu heb ik een trollykoffertje die exact die afmetingen heeft, maar dan dus zonder de wieltjes.
Met wieltjes istie 58cm hoog.
Ah ok. Thanks!quote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Inclusief, maar in de regel checken ze dat echt nooit.
Al is dat natuurlijk altijd een gok. Van het weekend hebben ze mijn handbagage wel gewogen...
net helemaal afhankelijk van een overeiverige gate-agent. Voor hetzelfde geld denken ze van goh, we hebben toch tijd om eens te checken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:09 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ah ok. Thanks!
Wellicht loont het de moeite om de gok te nemen, aangezien de vlucht zeer waarschijjnlijk niet volgeboekt zal zijn (eind maart naar Krakau).
Serieus? Dat heb ik nog nooit gehad, houd ook nooit rekening met gewicht omdat het toch handbagage is, waar deden ze dat dan, aan de gate?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 17:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Inclusief, maar in de regel checken ze dat echt nooit.
Al is dat natuurlijk altijd een gok. Van het weekend hebben ze mijn handbagage wel gewogen...
Checkin baliequote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:38 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Serieus? Dat heb ik nog nooit gehad, houd ook nooit rekening met gewicht omdat het toch handbagage is, waar deden ze dat dan, aan de gate?
Dit grapje probeerde ze ons gister ook te flikken in de first wing op Heathrowquote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Checkin balie
En dan vloog ik nog in business ook. Heb gezegd dat ze hem dan maar lekker in het ruim konden doen.
Grappig altijd als grond personeel ZO weinig besef heeft.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 19:08 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Dit grapje probeerde ze ons gister ook te flikken in de first wing op Heathrow
En of we onze rugzakken onder de stoel voor ons wilde leggen. Ja mevrouw dat gaat zo makkelijk in 1a en c.
BAGoden
Ik zie dat wel eens in Parijs op CDG, medewerkers van Air France inderdaad die handbagage aan het wegen zijn bij de check in balies. Moet wel zeggen, ik zie dat van een afstand, want bij de Sky Priority balie gebeuren dit soort dingen niet, althans de 5x per jaar dat ik daar ben maak ik het niet mee en ook bij KLM in Amsterdam heb ik nog nimmer gehad dat men mijn handbagage wil wegen, en ook de gekkigheid met labels welke je bij de gate krijgt overkomt mij niet meer.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Checkin balie
En dan vloog ik nog in business ook. Heb gezegd dat ze hem dan maar lekker in het ruim konden doen.
Het is voor jouw onmogelijk om te bepalen of een vlucht wel of niet volgeboekt zal zijn, temeer omdat dit met een Embraer toestel wordt uitgevoerd, en dat kan nu nog een Embraer 190 zijn maar een heel enkele keer als heen en terug daadwerkelijk niet vol zit kan dit zomaar een Embraer 175 worden. Nu kijken op aantal beschikbare stoelen zegt helemaal niets, want stoelen voor de reguliere reiziger selecteren kost geld en is gratis vanaf het moment van inchecken. Een goed moment om te bepalen voor Europese vluchten is circa 1,5 uur voor vertrek, dan kan je wel een inschatting maken.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 18:09 schreef BrandX het volgende:
Ah ok. Thanks!
Wellicht loont het de moeite om de gok te nemen, aangezien de vlucht zeer waarschijjnlijk niet volgeboekt zal zijn (eind maart naar Krakau).
En dan lekker een half uur op je bagage wachten, hopend dat die (onbeschadigd!) aankomt... Nee hoor, als ik met alleen handbagage kan reizen, doe ik dat. Alleen heb ik geen rolkoffer gelukkig, gewoon een stevige rugzak voor de laptop, waar ik ook nog wel wat kleren ingefrummeld krijg.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:17 schreef Collide het volgende:
Wanneer een cityhopper (bijna) vol zit is het altijd wel een ramp qua handbagage. Ik snap ook nooit zo goed waarom iedereen zonodig zijn (te grote) trolley mee het vliegtuig in wil nemen. Je kunt hem gratis afgeven voor het ruim. Meestal als je ruimbagage afgeeft vragen ze of je ook handbagage hebt dat het ruim in kan of je krijgt een SMS'je of e-mail.
Omdat ik geen tijd heb vaak om op ruimbagage te wachten. Zeker op airports waar je lang moet wachten.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 21:17 schreef Collide het volgende:
Wanneer een cityhopper (bijna) vol zit is het altijd wel een ramp qua handbagage. Ik snap ook nooit zo goed waarom iedereen zonodig zijn (te grote) trolley mee het vliegtuig in wil nemen. Je kunt hem gratis afgeven voor het ruim. Meestal als je ruimbagage afgeeft vragen ze of je ook handbagage hebt dat het ruim in kan of je krijgt een SMS'je of e-mail.
Waarom niet?quote:
Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.quote:
Daar is ook weer prioriteitquote:Op dinsdag 5 maart 2019 23:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.
Airlines passen hun regels maar aan als ze niet willen dat je trolleys meeneemt als handbagage, maar zolang ze dat niet doen hoeven ze hun probleem niet bij de klant neer te leggen.
Als je dezelfde dag weer terug gaat dan neem je toch ook geen trolley mee? Dus dan heb je er toch geen last van?quote:Op dinsdag 5 maart 2019 23:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.
Airlines passen hun regels maar aan als ze niet willen dat je trolleys meeneemt als handbagage, maar zolang ze dat niet doen hoeven ze hun probleem niet bij de klant neer te leggen.
Tuurlijk wel... al je papieren. Laptop. Ander materiaal voor meetings. Eventueel extra pak etc.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Als je dezelfde dag weer terug gaat dan neem je toch ook geen trolley mee? Dus dan heb je er toch geen last van?
Een pak past toch niet in een trolley zonder te plooien? Daar heb je een aparte suit-carrier voor.quote:Op donderdag 7 maart 2019 03:05 schreef RipCity het volgende:
[..]
Tuurlijk wel... al je papieren. Laptop. Ander materiaal voor meetings. Eventueel extra pak etc.
Gelukkig is één van de priority voordelen dat je als eerste aan boord kan en dat er op dat moment natuurlijk voldoende ruimte is voor de trolley.quote:Op dinsdag 5 maart 2019 23:03 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Omdat ik het gros van m'n vluchten als same day return boek om een meeting heen. Het lijkt me wat averechts om gebruik te maken van alle priority voordelen om uiteindelijk je tijd te verspillen bij een bagage band.
Airlines passen hun regels maar aan als ze niet willen dat je trolleys meeneemt als handbagage, maar zolang ze dat niet doen hoeven ze hun probleem niet bij de klant neer te leggen.
Prioriteit is er ongetwijfeld bij de bagage afhandeling, maar als ik om 21:00 uur land in Nederland op elke landingsbaan behalve de polderbaan, heb ik bij een Schengen vlucht de trein van 21.18, bij een niet-Schengen vlucht de 21.30 trein of als alles heel goed doorstroomt ook de 21.18 trein.quote:
Prijzen bij luchtvaartmaatschappijen wijzigen dagelijks. Er valt als leek geen peil op te trekken, als de vluchten nu nog verder weg zijn dan 6-8 weken dan zou ik nog even wachten met boeken.quote:Op woensdag 6 maart 2019 20:30 schreef MissRelin het volgende:
Heeft iemand enig idee of Emirates de prijzen vaak wijzigt? De vlucht richting Nieuw Zeeland is vorige maand een stuk duurder geworden en ik hoop eigenlijk dat de prijzen nog wat gaan zakken, of is bij Emirates duurder blijft duur en wordt alleen maar duurder? Ik heb geen flauw idee hoe zoiets werkt bij Emirates
Prijzen zijn sinds de stijging niet meer gewijzigd. Had al wel gekeken voor dagen rondom mijn geplande vertrekdatum, maar nog niet een stuk verder naar voren. Dat ga ik even doen en ik blijf het gewoon in de gaten houden. Dank!quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Prijzen bij luchtvaartmaatschappijen wijzigen dagelijks. Er valt als leek geen peil op te trekken, als de vluchten nu nog verder weg zijn dan 6-8 weken dan zou ik nog even wachten met boeken.
Een goede indicatie is ook om te kijken of de vluchten in elke periode ongeveer dezelfde prijs hebben of bijvoorbeeld dichter bij vertrek goedkoper zijn. En daarnaast, als op elke vertrekdatum in de maand dat jij weg wilt de prijzen exact gelijk zijn dan is het gewoon een 'bepaalde' prijs die nog zal wijzigen als er meer informatie over de boekingen is.
Flying Blue Silver en hoger mag zover ik weet gratis bagage meenemen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:17 schreef Mryc het volgende:
Heb ik nou zo lang onder een steen gelegen dat ik ervan schrik dat KLM nu aparte kosten berekent voor bagage bij intercontinentale vluchten? Is dat ook als je flying blue member bent?
De "standaard" prijs is nog steeds inclusief ruimbagage. Maar de website van KLM toont standaard de "light" prijs en dat is met alleen handbagage.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:17 schreef Mryc het volgende:
Heb ik nou zo lang onder een steen gelegen dat ik ervan schrik dat KLM nu aparte kosten berekent voor bagage bij intercontinentale vluchten? Is dat ook als je flying blue member bent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |