abonnement Unibet Coolblue
pi_186020159
binnenkort vlieg ik met Delta airlines vanaf BRU naar JFK

Ik wil online inchecken maar hoe doe ik dat met die esta? (heb er al 1) ?

En hoe check ik me ruimbagage in? gewoon via de incheckbalie?
pi_186021410
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 21:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
binnenkort vlieg ik met Delta airlines vanaf BRU naar JFK

Ik wil online inchecken maar hoe doe ik dat met die esta? (heb er al 1) ?

En hoe check ik me ruimbagage in? gewoon via de incheckbalie?
Met esta hoef je niks te doen bij inchecken, volgens mij meer 'n reminder dat je dat moet regelen, kijken ze op je paspoortnummer na. Ruimbagage geef je af bij incheckbalie ja.
pi_186021423
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 22:42 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Met esta hoef je niks te doen bij inchecken, volgens mij meer 'n reminder dat je dat moet regelen, kijken ze op je paspoortnummer na. Ruimbagage geef je af bij incheckbalie ja.
bedankt voor je antwoord :)
pi_186024052
quote:
99s.gif Op woensdag 3 april 2019 19:49 schreef XL het volgende:

[..]

Vanaf 20:00 wordt het doorgaans snel rustiger in non schengen, omdat de duitse commuter vluchten snel minder worden. Vraag het beste bij checkin, die kunnen beide lounges bellen als ze het niet weten.
Thanks! Ik ben sowieso niet handig bezig. Vergeten om FF toe te voegen aan check-in, dus geen boarding pass met Senator status.
Daarnaast de fysieke kaart niet bij me....

Alleen een foto, maar daar is de naam net niet duidelijk te lezen |:(
  donderdag 4 april 2019 @ 07:11:27 #255
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_186024095
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 06:58 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Thanks! Ik ben sowieso niet handig bezig. Vergeten om FF toe te voegen aan check-in, dus geen boarding pass met Senator status.
Daarnaast de fysieke kaart niet bij me....

Alleen een foto, maar daar is de naam net niet duidelijk te lezen |:(
Miles and more app, dan kun je een digitale kaart aan je apple wallet toevoegen. Bij Android kan zoiets vast ook, maar als Senator lijkt apple wel verplicht
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_186024128
quote:
99s.gif Op donderdag 4 april 2019 07:11 schreef XL het volgende:

[..]

Miles and more app, dan kun je een digitale kaart aan je apple wallet toevoegen. Bij Android kan zoiets vast ook, maar als Senator lijkt apple wel verplicht
Die heb ik inderdaad, maar crasht continu. Kijken of ik hem online aan de wallet krijg toegevoegd.
  donderdag 4 april 2019 @ 07:24:40 #257
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_186024143
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2019 07:20 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Die heb ik inderdaad, maar crasht continu. Kijken of ik hem online aan de wallet krijg toegevoegd.
Anders even updaten of opnieuw installeren. De app is eigenlijk stabiel
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_186037642
quote:
99s.gif Op donderdag 4 april 2019 07:24 schreef XL het volgende:

[..]

Anders even updaten of opnieuw installeren. De app is eigenlijk stabiel
Zonder iets was prio ook no problem. Lounge ook niet!

Alleen uitleg + foto.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2019 21:00:24 ]
pi_186327935
Mag je een selfie stick in je handbagage steken?
  zaterdag 20 april 2019 @ 15:06:44 #260
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_186327974
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
Mag je een selfie stick in je handbagage steken?
Artikel van een paar jaar geleden geeft aan dat de maatschappijen er verschillend mee omgaan: https://www.buzzfeed.com/(...)bring-a-selfie-stick

Verder verdient een selfie-stick natuurlijk wel de allerkrachtigste sociale veroordeling.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_186345107
Die heb ik dan maar in mijn ruimbagage stoken
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 15:06 schreef Strani het volgende:

[..]

Artikel van een paar jaar geleden geeft aan dat de maatschappijen er verschillend mee omgaan: https://www.buzzfeed.com/(...)bring-a-selfie-stick

Verder verdient een selfie-stick natuurlijk wel de allerkrachtigste sociale veroordeling.
pi_186417994
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2019 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Metalen bestek (mes, vork, lepel) kan prima door security. Ik voelde me zo’n amateur toen de apperatuur afging en na lang zoeken uit een verborgen hoekje van mijn trolley een setje opdook. Geen idee wanneer en voor welk tripje ik die ooit heb ingepakt 8)7

Naar het schijnt kom ik er vanaf mijn vakantiebestemming ook weer veilig thuis mee. Dan maar los aanbieden op de band, spaart iedereen werk. :')
Ik zou dit maar niet teveel proberen haha.
Was ook vast niet op Schiphol? Een metalen mes of vork gaan de meesten echt niet zo leuk vinden lijkt mij hoor (mogelijke wapens).
pi_186418021
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 11:22 schreef polariteit het volgende:
Gelijk even inhaken op bovenstaande vraag: normaal is het eigen verantwoordelijkheid om op tijd op Schiphol te zijn. Ik neem aan dat dat met zo'n constructie vanaf Antwerpen niet opgaat maar dat het eigen verantwoordelijkheid is om in Antwerpen te komen? Dus grof gezegd, als er een treinstoring is is het niet jou probleem maar dat van KLM?
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2019 12:23 schreef flipsen het volgende:

[..]

Inderdaad, antwerpen-amsterdam is onderdeel van je ticket. Dus bij blaadjes op de rails mag klm voor de oplossing zorgen.
Oh dat zijn best bijzondere constructies dan?
Is dat echt iets wat je boekt via KLM dan?

Als je inderdaad een specifieke treinrit aangeboden krijgt via de aanbieding dan zal het inderdaad niet zo zeer iets van de klant zelf zijn.
Maar vaak kun je zelf nog selecteren welke treinrit je zou willen, als je wel enige vrijheid hebt voor de treinrit dan dekken de maatschappijen zich best wel in bij het geval van problemen.
pi_186418304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 15:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik zou dit maar niet teveel proberen haha.
Was ook vast niet op Schiphol? Een metalen mes of vork gaan de meesten echt niet zo leuk vinden lijkt mij hoor (mogelijke wapens).
Mijn mes is op Malta achtergebleven. ;(
Waar het voor Schiphol bot genoeg was, vond men het op Malta scherp genoeg om een wapen te kunnen zijn. Ik had ze apart gelegd voor de check, het werd me vriendelijk medegedeeld en ik heb mijn mes dan ook meteen uitgezwaaid.
Vork en lepel liggen nu weer veilig in mijn besteklade.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_186419946
quote:
1s.gif Op donderdag 25 april 2019 15:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mijn mes is op Malta achtergebleven. ;(
Waar het voor Schiphol bot genoeg was, vond men het op Malta scherp genoeg om een wapen te kunnen zijn. Ik had ze apart gelegd voor de check, het werd me vriendelijk medegedeeld en ik heb mijn mes dan ook meteen uitgezwaaid.
Vork en lepel liggen nu weer veilig in mijn besteklade.
Dan heb je echt een hele makkelijke beambte gehad zeg.
Vork en mes worden gewoon gezien als wapen.
  donderdag 25 april 2019 @ 20:33:45 #266
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186424217
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 15:19 schreef bianconeri het volgende:
Oh dat zijn best bijzondere constructies dan?
Is dat echt iets wat je boekt via KLM dan?

Als je inderdaad een specifieke treinrit aangeboden krijgt via de aanbieding dan zal het inderdaad niet zo zeer iets van de klant zelf zijn.
Maar vaak kun je zelf nog selecteren welke treinrit je zou willen, als je wel enige vrijheid hebt voor de treinrit dan dekken de maatschappijen zich best wel in bij het geval van problemen.
Je boekt dit soort constructies zeer zeker via KLM. Ik doe dit regelmatig met vertrek Antwerpen, voor mij echt ideaal omdat een vestiging van mijn werkgever direct in de buurt van het station ligt.

Wanneer er vooraf bekend is dat er treinuitval is wordt er voor een oplossing gekozen, in eerste instantie niet altijd de beste oplossing, want men mag je bijvoorbeeld niet overboeken van de Thalys naar een gewone trein, maar je kan wel het vertrek aanpassen naar Brussel of Amsterdam en de kosten welke je maakt voor alternatief vervoer mag je declareren.
Bij uitval of vertragingen op de dag van vertrek moet je contact opnemen met KLM, en wordt altijd akkoord gegeven om op eigen gelegenheid naar Amsterdam te komen en ook die kosten kunnen worden gedeclareerd.
Nu is voor mij alternatief vervoer zeer eenvoudig te regelen, maar ik schat in dat zelfs een taxi akkoord is als er echt geen andere optie is. (In mijn geval is dat altijd de auto, want die staat mij prima zowel in de parkeergarage van Antwerpen of Schiphol, die kosten worden voor mij toch wel vergoed).

En voor de echt doorgewinterde reiziger, je kunt zelfs constructies boeken dat je de avond ervoor al vanaf Antwerpen naar Schiphol reist en de volgende dag pas vliegt. Dat kan ook handig zijn als je in de buurt van Schiphol woont en die dag ervoor vanaf Antwerpen kan vertrekken. KLM zelf op de eigen website timmert dit redelijk dicht, maar via een OTA valt dit nog wel te doen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_186424275
Waar schommelen de prijzen van vliegtickets?
Ik had vorige week een ticket van Wizz air op het oog die vorige week ¤40 kostte en nu opeens het dubbele
pi_186424861
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:35 schreef Chunees het volgende:
Waar schommelen de prijzen van vliegtickets?
Ik had vorige week een ticket van Wizz air op het oog die vorige week ¤40 kostte en nu opeens het dubbele
Waarom, bedoel je?
Om 60000 redenen. O.a. hoe lang het nog duurt voor de vlucht vertrekt, de populariteit van de vlucht, de verwachting (resultaten uit het verleden) of de vlucht vol komt of niet, hoe lang voor het vertrek je boekt/kijkt, wat willekeurige algoritmes en volgens consipracy-theorists: of de website waarop je kijkt cookies heeft gezet en daarmee ziet of je vaker de prijs/vlucht hebt bekeken. En dus nog veel meer redenen.
Over het algemeen geldt: als je een vlucht ziet waarvan de prijs je aanstaat, kun je óf boeken, óf hopen dat de prijs omlaag gaat, met als risico dat de prijs omhoog gaat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_186426716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:33 schreef ozzietukker het volgende:

Je boekt dit soort constructies zeer zeker via KLM. Ik doe dit regelmatig met vertrek Antwerpen, voor mij echt ideaal omdat een vestiging van mijn werkgever direct in de buurt van het station ligt.

Oke interessante constructies.
Ik zit totaal niet in de buurt van Thalys dus heb er sowieso niets mee te maken dus kijk er ook niet naar. Boek ook altijd de vlucht apart.
Maar als de prijzen gewoon fatsoenlijk zijn en je hebt dan mooi die Thalys reis daar nog voor bij.
Onverwachtse problemen zijn gedekt bij de reis dan is dat echt dikke prima.
Dat heb ik niet bij problemen met OV (nooit echt gehad, 1x met een aanrijding met persoon waardoor alle verbindingen naar Schiphol problemen hadden).
pi_186426767
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:35 schreef Chunees het volgende:
Waarom schommelen de prijzen van vliegtickets?
Ik had vorige week een ticket van Wizz air op het oog die vorige week ¤40 kostte en nu opeens het dubbele
Jij vliegt zeker nooit he?

Soms als je even weg drukt en dan 5 minuten later weer opent kan die prijs al 10 euro duurder zijn.
Zoals spijkerbroekal zei zitten daar zoveel dingen achter.
Als de vlucht bijna vol zit of dichtbij komt dan wordt die gewoon duurder.
Verwacht nooit dat die goedkoper wordt.
Heel af en toe hebben kleinere maatschappijen nog wel eens kortingsperiodes, maar ga daar nooit vanuit. Bij een KLM sowieso nooit, dat wordt alleen maar belachelijk veel duurder.

Dus of direct boeken of neem de risico's.
pi_186426870
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 22:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Oke interessante constructies.
Ik zit totaal niet in de buurt van Thalys dus heb er sowieso niets mee te maken dus kijk er ook niet naar. Boek ook altijd de vlucht apart.
Maar als de prijzen gewoon fatsoenlijk zijn en je hebt dan mooi die Thalys reis daar nog voor bij.
Onverwachtse problemen zijn gedekt bij de reis dan is dat echt dikke prima.
Dat heb ik niet bij problemen met OV (nooit echt gehad, 1x met een aanrijding met persoon waardoor alle verbindingen naar Schiphol problemen hadden).
Het is een vrij standaard constructie hoor. KLM biedt dat aan vanaf Antwerpen. Air France doet hetzelfde vanaf Brussel naar Parijs. Meestal is Antwerpen-Schiphol-X een stuk goedkoper dan alleen Schiphol-X. Heel handig voor mensen die daar in de buurt wonen (of voor mensen die heel goedkoop weg willen)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 26 april 2019 @ 20:18:03 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186443715
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 22:08 schreef miro86 het volgende:
Het is een vrij standaard constructie hoor. KLM biedt dat aan vanaf Antwerpen. Air France doet hetzelfde vanaf Brussel naar Parijs. Meestal is Antwerpen-Schiphol-X een stuk goedkoper dan alleen Schiphol-X. Heel handig voor mensen die daar in de buurt wonen (of voor mensen die heel goedkoop weg willen)
Goedkoop weg geldt vooral voor verre vluchten, zoals naar de VS of Azie. Wanneer je binnen Europa blijft is het vaak niet veel goedkoper, zeker niet als de reis naar Antwerpen of Brussel erbij moet vanuit Nederland.
Wat ook mooi is, het levert ook nog eens extra XP punten (10 voor een retourvlucht) en ook tiental miles op voor Flying Blue, al heb ik die extra XP punten eigenlijk helemaal niet meer nodig, tegenwoordig haal ik met gemak 500 XP per jaar, maar voorheen kon ik ze goed gebruiken bij dit soort constructies.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_186450615
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 20:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Goedkoop weg geldt vooral voor verre vluchten, zoals naar de VS of Azie. Wanneer je binnen Europa blijft is het vaak niet veel goedkoper, zeker niet als de reis naar Antwerpen of Brussel erbij moet vanuit Nederland.
Wat ook mooi is, het levert ook nog eens extra XP punten (10 voor een retourvlucht) en ook tiental miles op voor Flying Blue, al heb ik die extra XP punten eigenlijk helemaal niet meer nodig, tegenwoordig haal ik met gemak 500 XP per jaar, maar voorheen kon ik ze goed gebruiken bij dit soort constructies.
KLM vliegen is zelden de goedkopere optie binnen Europa.
En een koppeling met Thalys is sowieso voor niet veel handig.
KLM leuk om soms te kunnen, maar hun deals vind ik sowieso nooit echt wat.
  zaterdag 27 april 2019 @ 19:24:23 #274
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186463477
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 01:23 schreef bianconeri het volgende:
KLM vliegen is zelden de goedkopere optie binnen Europa.
En een koppeling met Thalys is sowieso voor niet veel handig.
KLM leuk om soms te kunnen, maar hun deals vind ik sowieso nooit echt wat.
KLM is absoluut niet de goedkoopste, maar als het mis gaat dan kan je wel op ze rekenen, iets wat je van de budget airliners niet kan zeggen.
En aangezien ik veelal voor werk reis is het ook belangrijk dat ik daadwerkelijk op mijn bestemming kom, KLM boekt ook over op andere maatschappijen iets wat budgetmaatschappijen niet doen.

Voor vakantie trips zijn budgetmaatschappijen prima, maar als je naar bestemmingen moet waar budgetmaatschappijen maximaal 1 x per dag of zelfs niet dagelijks op vliegen is het voor mij eigenlijk te risicovol...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_186468481
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 19:24 schreef ozzietukker het volgende:

KLM is absoluut niet de goedkoopste, maar als het mis gaat dan kan je wel op ze rekenen, iets wat je van de budget airliners niet kan zeggen.
En aangezien ik veelal voor werk reis is het ook belangrijk dat ik daadwerkelijk op mijn bestemming kom, KLM boekt ook over op andere maatschappijen iets wat budgetmaatschappijen niet doen.

Voor vakantie trips zijn budgetmaatschappijen prima, maar als je naar bestemmingen moet waar budgetmaatschappijen maximaal 1 x per dag of zelfs niet dagelijks op vliegen is het voor mij eigenlijk te risicovol...
Ligt er inderdaad aan waar je ze voor nodig hebt.
Bij problemen heb ik met budgets ook nog nooit enige problemen gehad.
Ik heb meer gezeik gehad met KLM, die doen bij mij altijd omslachtig.
Maar ik kan mij wel voorstellen dat bij de grotere problemen wat jij ook aanhaalt dat ze dan schappelijker zijn. Vlucht omzetten naar wat later of iets dergelijks.
Dat kunnen goedkopere idd niet zo snel of doen ze niet.
pi_186521456
Ik ben aan het kijken naar een vlucht naar Zuid Korea. Boeken bij bv Kilroy is 710, direct bij Korean Airlines is 30 euro duurder. Wat zouden jullie doen? Kan ik wel flying blue Miles krijgen bij beide?
pi_186521597
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:05 schreef electronique het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een vlucht naar Zuid Korea. Boeken bij bv Kilroy is 710, direct bij Korean Airlines is 30 euro duurder. Wat zouden jullie doen? Kan ik wel flying blue Miles krijgen bij beide?
Bij beide kom je wel aan je miles, dat zal geen probleem zijn. Enige wat je moet checken is of er aan het eind geen extra boekings- of betaalkosten nog bijkomen bij Kilroy.

Als je je reserveringsbevestiging hebt, dan kan je met de boekingscode op de site van Koreanen hetzelfde doen als dat je het daar rechtstreeks zou hebben geboekt (stoel reserveren, bagage bijboeken etc.)
  dinsdag 30 april 2019 @ 18:25:39 #278
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_186521825
Ik vlieg zondag voor het eerst met een LCC (FkyBe), hoeveel verschil is dat met bijvoorbeeld KLM en wat wel en niet te verwachten?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_186521880
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:13 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bij beide kom je wel aan je miles, dat zal geen probleem zijn. Enige wat je moet checken is of er aan het eind geen extra boekings- of betaalkosten nog bijkomen bij Kilroy.

Als je je reserveringsbevestiging hebt, dan kan je met de boekingscode op de site van Koreanen hetzelfde doen als dat je het daar rechtstreeks zou hebben geboekt (stoel reserveren, bagage bijboeken etc.)
Nee korean air is uitzondering. Je moet daar lid zijn van hun speciale boekingsysteem oid en direct boeken (niet ff programma) anders kan je niets wijzigen. Super irritant. Alles moet dan via de externe partij wat vaak niet lukt. Heel raar ouderwets systeem hebben ze daar nog.

En idd wat Dutchtrain zegt: vaak komen er bij die exgterne partijen nog boekings/admin kosten e.d. bij en ben je alsnog duurder uit.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_186522378
Denk dat ik beter hier de vraag kan stellen.

Normaal vlieg ik altijd star alliance (Senator status) en BC Lufthansa.

Nu dag en tijd volledig vol bij Lufthansa en alleen nog premium economy.
Enige alternatief is China Eastern BC.

Welke zouden jullie kiezen?
  dinsdag 30 april 2019 @ 18:59:41 #281
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_186522503
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:53 schreef J.Caesar het volgende:
Denk dat ik beter hier de vraag kan stellen.

Normaal vlieg ik altijd star alliance (Senator status) en BC Lufthansa.

Nu dag en tijd volledig vol bij Lufthansa en alleen nog premium economy.
Enige alternatief is China Eastern BC.

Welke zouden jullie kiezen?
China Eastern, vaak vanuit DE wel minder goed eten (vanuit china ok). Echte service kennen chinezen ook niet. Maar wel prima reversed herringbone seat. Stap omhoog tov LH business
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_186523452
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 april 2019 18:59 schreef XL het volgende:

[..]

China Eastern, vaak vanuit DE wel minder goed eten (vanuit china ok). Echte service kennen chinezen ook niet. Maar wel prima reversed herringbone seat. Stap omhoog tov LH business
Geboekt ^O^
Jammer van de miles, maar het is niet anders.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2019 19:42:42 ]
  dinsdag 30 april 2019 @ 23:26:21 #283
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_186530313
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 19:42 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Geboekt ^O^
Jammer van de miles, maar het is niet anders.
Kun je dat niet bij KLM plaatsen. Beetje bijvangst heb je altijd...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_186533940
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 april 2019 23:26 schreef XL het volgende:

[..]

Kun je dat niet bij KLM plaatsen. Beetje bijvangst heb je altijd...
Ik vlieg eigenlijk nooit met Skyteam...
Nagenoeg altijd Star Alliance. Kan me wel eens aanmelden bij Skyteam inderdaad.
pi_186543697
Heeft iemand al ervaring met het nieuwe vliegveld van Istanbul? Loopt het daar een beetje soepel? Geen kinderziektes?

Ik heb er volgende week een overstap. Geen hele krappe overstap, maar toch... zou best fijn zijn als de bagage netjes meekomt en zo. :P
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
  woensdag 1 mei 2019 @ 20:26:28 #286
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186547501
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 17:14 schreef DonVincenzo het volgende:
Heeft iemand al ervaring met het nieuwe vliegveld van Istanbul? Loopt het daar een beetje soepel? Geen kinderziektes?

Ik heb er volgende week een overstap. Geen hele krappe overstap, maar toch... zou best fijn zijn als de bagage netjes meekomt en zo. :P
Ik ben er sinds 7 april inmiddels 3 x geweest, 2 x met vrienden van Turkish en gisteren met KLM. Tot mijn verbazing liep het eigenlijk beter dan op Attaturk.
Zeker bij immigratie zijn er diverse plekken tot doorgang en werd er actief vanuit het Turks immigratiepersoneel uit de toch al niet lange rij mensen naar de immigratiehokjes geleid waar niemand stond. Dat was op Attaturk wel anders en ik heb dit op nu 3 compleet verschillende tijdstippen van elkaar gehad. Misschien heeft men een cursus gehad.
Ook bij emigratie geen probleem, voldoende hokjes open en niet druk op de momenten dat ik er was, 08:00, 15:00 en 17:00 uur, zelfs zo rustig dat priority waar ik 'recht' op heb maar waar je bij KLM een voucher voor nodig hebt ik niet eens de moeite nam om het te regelen, ook de veiligheidscontrole na emigratie gaat snel, maar dat was door beperkte toevoer door eerst paspoortcontrole op Attaturk ook zo.
Ook elke keer bij aankomst was het controle punt voor de transit vluchten niet druk, al kan ik mij voorstellen dat als er 3x een Turkish 777 toestel met passagiers aankomt ondanks de verschillende transit punten het wel 10-15 minuten wachttijd opleveren.

Het gebouw zelf is echt super groot, en op dit moment nog niet op maximale capaciteit. Wel zie je, althans dat doe ik, dat men het snel heeft afgeraffeld en zie je hier en daar nu al wat beschadigingen of in de toiletruimtes afwerkingen waar ik een mening over heb.. Ook zijn er nog een flink aantal dingen onder constructie en vind ik zeker bij aankomst het aantal plekken waar je iets kunt eten en drinken beperkt.
Daarnaast is er erg veel beveiliging, en als normale passagier merk je daar op zich relatief weinig van, al zal je zelfs zonder geoefend oog enkele van de vele 'undercover' agenten die zich voordoen als passagier er gemakkelijk uit kunnen halen. Ik moet ook af en toe in cargo gebieden zijn, en op Attaturk was dat relatief relaxed, hier zijn ze dat duidelijk nog niet gewend, meer ook omdat op Attaturk nu de grote cargo vluchten worden afgehandeld en men nu op de nieuwe luchthaven nog strikt de procedures handhaaft, maar dat zal op termijn niet haalbaar gaan zijn.

Het grootste punt vind ik eigenlijk de onzinnige procedures van het taxiën na de landing, daar moet je door een wagen van de verkeersleiding naar de gate worden gebracht. Niet alle verlichting werkt al en men wordt in ieder geval niet betaald om de snelheid.
Of bij vertrek waar je een compleet onlogische weg aflegt die je werkelijk waar eerst naar het ene punt van de startbaan brengt en je vervolgens die hele startbaan in tegengestelde richting mag afleggen om dan op te stijgen. Ik begrijp dat dit gedaan wordt om verkeer zo min mogelijk elkaar te laten kruisen, maar van gate tot startbaan ben je op deze manier 20 minuten bezig en heb je alsnog 2 punten waar je elkaar kunt kruisen. In de verre toekomst, als er nog 2 banen klaar zijn zal dit tot het verleden behoren, maar dan zijn we nog wel enkele jaren verder...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_186547909
Uitgebreide en snelle reactie, dank je wel!

Klinkt (gematigd) positief, ben benieuwd. :)
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
  donderdag 2 mei 2019 @ 20:22:22 #288
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186572050
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:41 schreef DonVincenzo het volgende:
Uitgebreide en snelle reactie, dank je wel!

Klinkt (gematigd) positief, ben benieuwd. :)
Alleen de afstand naar de stad duurt wat langer, en is vooral wat duurder, althans, ik was gewend aan 2 haltes metro voor 2,60 Lira die elke 6 minuten gaat en nu is dat opeens 18 lira, gaat om de 20 minuten en doet er 35 minuten over en is een bus... (En aangezien ik wel in de buurt van Attaturk moet zijn moet ik nog steeds naar dezelfde locatie).

Daarnaast zal in de terminal nog wel wat winkeltjes komen, ik heb niet het idee dat er veel plekken zijn waar je wat eten en drinken kunt kopen of dat gebeurd in snelle opgezette stands. (Maar daar heb ik weer geen last van want ik zit in de lounge en die is van Turkish fantastisch en van de IGA zelf ook eigenlijk wel prima). Flesje water gaat uit de lounge gewoon mee aan boord. (Of dat officieel eigenlijk mag geen idee, maar dat doe ik al jaren en men zegt er nooit wat van).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_186581412
quote:
6s.gif Op donderdag 2 mei 2019 20:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Alleen de afstand naar de stad duurt wat langer, en is vooral wat duurder, althans, ik was gewend aan 2 haltes metro voor 2,60 Lira die elke 6 minuten gaat en nu is dat opeens 18 lira, gaat om de 20 minuten en doet er 35 minuten over en is een bus... (En aangezien ik wel in de buurt van Attaturk moet zijn moet ik nog steeds naar dezelfde locatie).

Daarnaast zal in de terminal nog wel wat winkeltjes komen, ik heb niet het idee dat er veel plekken zijn waar je wat eten en drinken kunt kopen of dat gebeurd in snelle opgezette stands. (Maar daar heb ik weer geen last van want ik zit in de lounge en die is van Turkish fantastisch en van de IGA zelf ook eigenlijk wel prima). Flesje water gaat uit de lounge gewoon mee aan boord. (Of dat officieel eigenlijk mag geen idee, maar dat doe ik al jaren en men zegt er nooit wat van).
Ik heb er alleen een transfer. Op de heenweg 1,5 uur en op de terugweg 4 uur. Op de terugweg is wat eten en drinken dus wel fijn, maar de tijd is te kort om de stad in te gaan. Op de heenweg gaat het er vooral om dat alle procedures soepel verlopen en de baggage het ook haalt.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_186631459
Hoever vantevoren is het raadzaam om te boeken naar Zuid-Amerika?

Zijn tarieven van ¤600-700 gangbare prijzen?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_186632545
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 17:35 schreef Aiciu het volgende:
Hoever vantevoren is het raadzaam om te boeken naar Zuid-Amerika?

Zijn tarieven van ¤600-700 gangbare prijzen?
Zuid/Amerika is een erg breed begrip. Voor sommige bestemmingen is 6-700 erg goed. Voor andere kun je ook betere prijzen vinden.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_186635448
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 18:15 schreef miro86 het volgende:

[..]

Zuid/Amerika is een erg breed begrip. Voor sommige bestemmingen is 6-700 erg goed. Voor andere kun je ook betere prijzen vinden.
In dit geval Ecuador of Colombia afhankelijk van wanneer ik wil gaan.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_186637207
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:56 schreef Aiciu het volgende:

[..]

In dit geval Ecuador of Colombia afhankelijk van wanneer ik wil gaan.
Colombia zou iets goedkoper kunnen (5-600). Voor Ecuador is dit prima.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 5 mei 2019 @ 21:24:24 #294
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_186637428
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_186652303
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 21:16 schreef miro86 het volgende:

[..]

Colombia zou iets goedkoper kunnen (5-600). Voor Ecuador is dit prima.
Maar Colombia is het gehele jaar wel goed te doen volgens mij.
Ecuador heeft een nat seizoen vanaf december, vandaar ook dat ik benieuwd ben of ik moet wachten met boeken tot een paar weken van tevoren.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_186653541
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 17:03 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Maar Colombia is het gehele jaar wel goed te doen volgens mij.
Ecuador heeft een nat seizoen vanaf december, vandaar ook dat ik benieuwd ben of ik moet wachten met boeken tot een paar weken van tevoren.
Zoals altijd met tickets moet je boeken wanneer jij de prijs correct en aanvaardbaar vindt. Daarna niet meer kijken.
  Moderator maandag 6 mei 2019 @ 19:35:18 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_186655140
Zoals static al aangeeft is dit niet het topic voor dit soort vragen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 7 mei 2019 @ 10:13:51 #298
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186666335
Weet iemand of je nog steeds WiFi aan boord van de Emirates A380 kunt kopen? En zo ja, wat zijn daar de kosten van? Op internet staan namelijk veel verschillende dingen.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 20:30:41 #299
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186680015
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 10:13 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand of je nog steeds WiFi aan boord van de Emirates A380 kunt kopen? En zo ja, wat zijn daar de kosten van? Op internet staan namelijk veel verschillende dingen.
Zoals ik de website van Emirates lees is voor de eerste 2 uur na het inloggen (tot maximaal 20 MB) gratis.

https://www.emirates.com/(...)inment/onboard-wifi/

Over kosten zegt insideflyer het volgende; Extra data kan gekocht worden in bundels van 150 MB of 500 MB. De prijs is afhankelijk van je status. Silver leden betalen 5 en respectievelijk 8 US dollar. Blue leden betalen 7 of 11 dollar en alle niet-Skywards leden – ook in First en Business Class – moeten 10 of 16 dollar afrekenen voor de extra data bundels. Het loont dus om van te voren lid te worden van Skywards!

https://insideflyer.nl/emirates-wijzigt-nogmaals-wifi-kosten/

Op zich wel logisch dat luchtvaartmaatschappijen geld rekenen, KLM doet nu een proef met gratis onbeperkt data, maar dan kan je geen foto's of plaatjes met whatsapp sturen. Het eventueel spelen van bijvoorbeeld Wordon of Wordfeud gaat bijzonder traag... Maar uiteindelijk zullen daar ook wel pakketten komen.
Bij Turkish Airlines was het eerst gratis voor iedereen, maar nu alleen nog voor Business Class, wat ik dan altijd wel kan waarderen, want de keren dat ik met Turkisch vlieg is dat Business Class, maar ook hier zie je een kentering dat er geld te verdienen valt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 20:36:59 #300
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186680180
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 20:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Zoals ik de website van Emirates lees is voor de eerste 2 uur na het inloggen (tot maximaal 20 MB) gratis.

https://www.emirates.com/(...)inment/onboard-wifi/

Over kosten zegt insideflyer het volgende; Extra data kan gekocht worden in bundels van 150 MB of 500 MB. De prijs is afhankelijk van je status. Silver leden betalen 5 en respectievelijk 8 US dollar. Blue leden betalen 7 of 11 dollar en alle niet-Skywards leden – ook in First en Business Class – moeten 10 of 16 dollar afrekenen voor de extra data bundels. Het loont dus om van te voren lid te worden van Skywards!

https://insideflyer.nl/emirates-wijzigt-nogmaals-wifi-kosten/

Op zich wel logisch dat luchtvaartmaatschappijen geld rekenen, KLM doet nu een proef met gratis onbeperkt data, maar dan kan je geen foto's of plaatjes met whatsapp sturen. Het eventueel spelen van bijvoorbeeld Wordon of Wordfeud gaat bijzonder traag... Maar uiteindelijk zullen daar ook wel pakketten komen.
Bij Turkish Airlines was het eerst gratis voor iedereen, maar nu alleen nog voor Business Class, wat ik dan altijd wel kan waarderen, want de keren dat ik met Turkisch vlieg is dat Business Class, maar ook hier zie je een kentering dat er geld te verdienen valt.
Thnx! Ik ben inmiddels Skywards lid. Hoe moet je die bundel eigenlijk kopen? Via een Mastercard?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')