In principe is het altijd mogelijk om met 1,5 uur overstap met BA te vliegen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:35 schreef static het volgende:
Ik moet van Amsterdam naar St Hellier op Jersey, maar ik zie bijna alleen horrorvluchten met extreem lange transits in de UK. Kijk ik nou zo scheel?
quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:58 schreef static het volgende:
Bijvoorbeeld donderdag de 11e met BA
4 vluchten, transittijden van respectievelijk 7 uur, 4 uur, 6 uur en ruim 8 uur in de UK.
In Antwerpen kijkt er niemand naar je bagage als je daar je treinticket ophaalt.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 01:36 schreef flipsen het volgende:
Laat ik hier de vraag eens neerleggen, voordat ik bij KLM zelf aanklop:
Binnenkort vliegt iemand naar Buenos Aires, met een hondje (in het ruim). Om de hond niet teveel te laten lijden, wordt het natuurlijk een rechtstreekse vlucht vanaf AMS. Maar als je vanaf Antwerpen met de trein vertrekt, ben je ruim 200 euro goedkoper uit (501 euro, what the fuck??). Nu is de vraag: kan je in Antwerpen inchecken (alleen handbagage), op de trein stappen en dan in Amsterdam alsnog de hond inchecken als speciale bagage? Of kan dit alleen vanaf Antwerpen?
Ah, is dat zo? Ik dacht dat je de bagage daar ook al moest laten labelen ofzo. Dat biedt perspectievenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 04:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In Antwerpen kijkt er niemand naar je bagage als je daar je treinticket ophaalt.
Bagage afgeven doe je pas op Schiphol.
Inderdaad, antwerpen-amsterdam is onderdeel van je ticket. Dus bij blaadjes op de rails mag klm voor de oplossing zorgen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:22 schreef polariteit het volgende:
Gelijk even inhaken op bovenstaande vraag: normaal is het eigen verantwoordelijkheid om op tijd op Schiphol te zijn. Ik neem aan dat dat met zo'n constructie vanaf Antwerpen niet opgaat maar dat het eigen verantwoordelijkheid is om in Antwerpen te komen? Dus grof gezegd, als er een treinstoring is is het niet jou probleem maar dat van KLM?
Je krijgt een ticket voor een reservering op een specifieke Thalys.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:51 schreef polariteit het volgende:
Ah kijk, toch eens naar kijken dan als ik weer eens met KLM ga, dan is het de moeite
Moet je dan met een specifieke trein reizen of kan je elke willekeurige
trein pakken tussen Antwerpen en schiphol?
Mooi toch. 👍quote:Op zondag 31 maart 2019 22:17 schreef Yreal het volgende:
Van het weekend flybe gevlogen, maar wat een drama maken die van handbagage maat. Heen ook al zeker het halve vliegtuig bij laten betalen, en daardoor ook nog vertraging...
Nu Op de terugweg toevallig weer een aantal van dezelfde mensen op de vlucht, die weer hebben moeten betalen.
Echt de schuur in budapest is er niks bij hoor.
Met de opmerking dat je bij een AIR Rail ticket ook de trein ervoor of de trein erna mag nemen, zonder garantie op een zitplaats. Dit moet je bij het instappen wel bij de conducteur vragen en als het te vol is kan deze de toegang weigeren. (Maar dit laatste is mij bij de inmiddels 23 uitgevoerde vertrekken vanuit Antwerpen nog nooit geweigerd, al heb ik niet in alle gevallen een trein eerder genomen, ik ben niet altijd op tijd klaar).quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je krijgt een ticket voor een reservering op een specifieke Thalys.
Hou er overigens wel rekening mee dat je heen niet online kan inchecken en dat dit pas kan op Schiphol, als dan ongeveer het hele vliegtuig voor je dat al heeft gedaan dan zijn er bijzonder weinig plaatsen over.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 10:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ah, is dat zo? Ik dacht dat je de bagage daar ook al moest laten labelen ofzo. Dat biedt perspectieven
Goed om te weten! In dit geval gaat het om iemand die alleen reist naar alle waarschijnlijkheid, dus niet zo´n heel groot probleem.quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hou er overigens wel rekening mee dat je heen niet online kan inchecken en dat dit pas kan op Schiphol, als dan ongeveer het hele vliegtuig voor je dat al heeft gedaan dan zijn er bijzonder weinig plaatsen over.
Voor mij geen probleem want ik kan kosteloos vooraf elke stoel selecteren, maar ik zie genoeg 'stelletjes' die dan gescheiden zijn en bij de gate dan proberen om toch nog bij elkaar te kunnen zitten.
Ditzelfde probleem geldt om één of andere vage IT gerelateerde reden (lees er zit een treinsegement als laatste onderdeel van de vluchten aan vast die dit blokkeert) ook voor de terugweg, daar kan ik soms wel maar in 90% van de gevallen ook niet online inchecken en kan dat pas bij de incheckbalie, ook hier geldt dat als je niet 30 uur van tevoren maar dit 2 a 3 uur van tevoren doet het aantal plaatsen beperkt is...
Verschillen zijn miniem, allemaal veel te druk. Het kan wel veel uitmaken op welke tijd je waar bent.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:21 schreef J.Caesar het volgende:
Vlieg morgen vanaf FRA naar Shanghai.
Ben Senator, maar vlieg bijna nooit vanaf FRA.
Welke (Senator) lounge is aan te raden?
Ik vertrek van terminal 1.
quote:Op woensdag 3 april 2019 15:03 schreef XL het volgende:
[..]
Verschillen zijn miniem, allemaal veel te druk. Het kan wel veel uitmaken op welke tijd je waar bent.
ja aan de ene kant wel kut aan de andere kant ook wel fijn dat er eens een low-budget maatschappij is die die paupers met veel te grote (rol)koffers eens gewoon aanpakken...quote:Op zondag 31 maart 2019 22:17 schreef Yreal het volgende:
Van het weekend flybe gevlogen, maar wat een drama maken die van handbagage maat. Heen ook al zeker het halve vliegtuig bij laten betalen, en daardoor ook nog vertraging...
Nu Op de terugweg toevallig weer een aantal van dezelfde mensen op de vlucht, die weer hebben moeten betalen.
Echt de schuur in budapest is er niks bij hoor.
Vanaf 20:00 wordt het doorgaans snel rustiger in non schengen, omdat de duitse commuter vluchten snel minder worden. Vraag het beste bij checkin, die kunnen beide lounges bellen als ze het niet weten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |