Mijn twee boekingen zijn allebei een tientje in prijs gedaald nu. Tja best zuur maar je hebt er weinig invloed op. Wacht je te lang dan is het juist weer duurder... Dat is het enige nadeel van vluchten boeken, je zit er meteen aan vast. Je kan niet meer gratis annuleren of wijzigen zoals je simpelweg kleding gratis retourneert bij Zalando. Je hebt simpelweg een prijs geaccepteerd die je er op dat moment voor over had.quote:Op donderdag 7 maart 2019 17:35 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Prijzen bij luchtvaartmaatschappijen wijzigen dagelijks. Er valt als leek geen peil op te trekken, als de vluchten nu nog verder weg zijn dan 6-8 weken dan zou ik nog even wachten met boeken.
Een goede indicatie is ook om te kijken of de vluchten in elke periode ongeveer dezelfde prijs hebben of bijvoorbeeld dichter bij vertrek goedkoper zijn. En daarnaast, als op elke vertrekdatum in de maand dat jij weg wilt de prijzen exact gelijk zijn dan is het gewoon een 'bepaalde' prijs die nog zal wijzigen als er meer informatie over de boekingen is.
Ah, vandaar dat het op het eerste oog zo goedkoop leek.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:26 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De "standaard" prijs is nog steeds inclusief ruimbagage. Maar de website van KLM toont standaard de "light" prijs en dat is met alleen handbagage.
Het verschilt per bestemming. Op vluchten naar bijvoorbeeld Azië of Paramaribo mag je "gratis" ruimbagage meenemen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:17 schreef Mryc het volgende:
Heb ik nou zo lang onder een steen gelegen dat ik ervan schrik dat KLM nu aparte kosten berekent voor bagage bij intercontinentale vluchten? Is dat ook als je flying blue member bent?
Naar de VS en Canada is dat al iets van drie jaar. Helaas wisselen de tarieven en de voorwaarden zo vaak dat er nog geen goede vergelijkers zijn die alle kosten kunnen meenemen van de verschillende maatschappijen.quote:Op zaterdag 9 maart 2019 14:17 schreef Mryc het volgende:
Heb ik nou zo lang onder een steen gelegen dat ik ervan schrik dat KLM nu aparte kosten berekent voor bagage bij intercontinentale vluchten? Is dat ook als je flying blue member bent?
Ik denk dat ze er zelf ook nog niet aan uit zijn. En de Brexit wordt misschien uitgesteld.quote:Op zondag 10 maart 2019 20:49 schreef zlotka het volgende:
Niet helemaal zeker of dit het goede topic is, maar goed.
We zijn van plan om het eerste weekend van april naar Londen te gaan. Dit is dus een week na Brexit. Kunnen we, in het geval van een no-deal, nog met onze ID kaart reizen of gaan we een paspoort nodig hebben? Ik had al wat gegoogled maar vind het over het algemeen vrij onduidelijk.
ID kaart blijft geldig ook in een no-deal scenario tot 2021quote:Op zondag 10 maart 2019 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er zelf ook nog niet aan uit zijn. En de Brexit wordt misschien uitgesteld.
Ik zou me er niet te druk om maken, kan me niet voorstellen dat ze opeens hordes toeristen gaan weigeren, er zal vast een overgangsperiode zijn.
quote:Op zondag 10 maart 2019 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er zelf ook nog niet aan uit zijn. En de Brexit wordt misschien uitgesteld.
Ik zou me er niet te druk om maken, kan me niet voorstellen dat ze opeens hordes toeristen gaan weigeren, er zal vast een overgangsperiode zijn.
Thanksquote:Op zondag 10 maart 2019 20:58 schreef miro86 het volgende:
[..]
ID kaart blijft geldig ook in een no-deal scenario tot 2021
Bron: Punt 13 op p4-5 https://assets.publishing(...)a_no_deal_Brexit.pdf
quote:Op zondag 10 maart 2019 20:58 schreef miro86 het volgende:
[..]
ID kaart blijft geldig ook in een no-deal scenario tot 2021
Bron: Punt 13 op p4-5 https://assets.publishing(...)a_no_deal_Brexit.pdf
ik ga 29 maart naar Londen. Leek mij een geweldige datum om daarnaartoe te gaan. Ik neem wel mijn paspoort mee omdat ik weinig vertrouwen heb op die grensbewakers.quote:Op zondag 10 maart 2019 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die ga ik doorgeven aan een vriendin die (onbedoeld) tijdens de voorgenomen Brexit datum in Londen is. Ze was al bang statenloos te worden of zo
Ramptoerist spelenquote:Op zondag 10 maart 2019 21:52 schreef miro86 het volgende:
[..]
ik ga 29 maart naar Londen. Leek mij een geweldige datum om daarnaartoe te gaan. Ik neem wel mijn paspoort mee omdat ik weinig vertrouwen heb op die grensbewakers.
Live verslag van de ontsporing graagquote:Op zondag 10 maart 2019 21:52 schreef miro86 het volgende:
[..]
ik ga 29 maart naar Londen. Leek mij een geweldige datum om daarnaartoe te gaan. Ik neem wel mijn paspoort mee omdat ik weinig vertrouwen heb op die grensbewakers.
Ik heb m'n fair share 'ramptoerisme' al gehad denk ik. Londen is voor mij vrienden bezoeken, shoppen en lekker eten. Een Brexit kan dat niet verpesten.quote:
Ik ben er dan ookquote:Op zondag 10 maart 2019 21:52 schreef miro86 het volgende:
[..]
ik ga 29 maart naar Londen. Leek mij een geweldige datum om daarnaartoe te gaan. Ik neem wel mijn paspoort mee omdat ik weinig vertrouwen heb op die grensbewakers.
Statenloos zelfsquote:Op zondag 10 maart 2019 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die ga ik doorgeven aan een vriendin die (onbedoeld) tijdens de voorgenomen Brexit datum in Londen is. Ze was al bang statenloos te worden of zo
Gooi het in de groepquote:Op vrijdag 29 maart 2019 10:59 schreef Polenbatser het volgende:
Is dit het topic waar ik mag vragen over de vergoedingen bij vertraging volgens EU261/2004? Of moet ik daarvoor in WGR zijn? Kon zo snel geen specifiek topic hierover vinden, maar lijkt me een terugkerend thema, dus een nieuw topic openen is ook weer onzin?
Je hebt gewoon gelijk, eu/261 gaat om aankomst op je eindbestemming. Er zijn wel meer clubs die het op deze manier proberen af te doen, maar het klopt niet. Ik zou ze gewoon even berichten, klinkt alsof het op auto piloot is afgedaan en degene niet verder heeft gekeken dan Amsterdam Oslo.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 11:17 schreef Polenbatser het volgende:
Ok, thanks! Zou afgelopen zondag een vlucht nemen van Amsterdam naar Tromsø met SAS, overstap in Oslo. Die ochtend krijg ik een sms dat mijn vlucht (het deel AMS - OSL) geannuleerd is en dat ik ben omgeboekt naar een vlucht een dag later. Vervelend, maar was het hotel nog niet uit, dus een extra nachtje blijven was geen probleem.
Nu heb ik dus een claim ingediend voor de vlucht en hotel en heb ik antwoord van SAS dat ze me de hotelkosten en 250 euro betalen. Maar die 250 klopt dat wel? Want de afstand AMS-TOS is meer dan 1500 km en lijkt me toch dat dat is wat telt en niet alleen AMS - OSL? Het is als 1 vlucht geboekt in elk geval. Dan zou ik recht hebben op 400 euro volgens mij. Of zit er een addertje onder het gras dat Noorwegen geen EU is? Of telt echt daadwerkelijk alleen het geannuleerde deel? Dat lijkt me nogal apart. SAS lijkt me verder ook wel te tellen als EU-luchtvaartmaatschappij? Vind het een beetje verwarrend en wil eerst horen wat anderen denken voordat ik contact opneem. Tot nu toe geen problemen qua afhandeling van de claim, maar wil me ook niet weg laten sturen terwijl ik misschien meer kan krijgen.
In principe is het altijd mogelijk om met 1,5 uur overstap met BA te vliegen.quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:35 schreef static het volgende:
Ik moet van Amsterdam naar St Hellier op Jersey, maar ik zie bijna alleen horrorvluchten met extreem lange transits in de UK. Kijk ik nou zo scheel?
quote:Op vrijdag 29 maart 2019 21:58 schreef static het volgende:
Bijvoorbeeld donderdag de 11e met BA
4 vluchten, transittijden van respectievelijk 7 uur, 4 uur, 6 uur en ruim 8 uur in de UK.
In Antwerpen kijkt er niemand naar je bagage als je daar je treinticket ophaalt.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 01:36 schreef flipsen het volgende:
Laat ik hier de vraag eens neerleggen, voordat ik bij KLM zelf aanklop:
Binnenkort vliegt iemand naar Buenos Aires, met een hondje (in het ruim). Om de hond niet teveel te laten lijden, wordt het natuurlijk een rechtstreekse vlucht vanaf AMS. Maar als je vanaf Antwerpen met de trein vertrekt, ben je ruim 200 euro goedkoper uit (501 euro, what the fuck??). Nu is de vraag: kan je in Antwerpen inchecken (alleen handbagage), op de trein stappen en dan in Amsterdam alsnog de hond inchecken als speciale bagage? Of kan dit alleen vanaf Antwerpen?
Ah, is dat zo? Ik dacht dat je de bagage daar ook al moest laten labelen ofzo. Dat biedt perspectievenquote:Op zaterdag 30 maart 2019 04:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In Antwerpen kijkt er niemand naar je bagage als je daar je treinticket ophaalt.
Bagage afgeven doe je pas op Schiphol.
Inderdaad, antwerpen-amsterdam is onderdeel van je ticket. Dus bij blaadjes op de rails mag klm voor de oplossing zorgen.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 11:22 schreef polariteit het volgende:
Gelijk even inhaken op bovenstaande vraag: normaal is het eigen verantwoordelijkheid om op tijd op Schiphol te zijn. Ik neem aan dat dat met zo'n constructie vanaf Antwerpen niet opgaat maar dat het eigen verantwoordelijkheid is om in Antwerpen te komen? Dus grof gezegd, als er een treinstoring is is het niet jou probleem maar dat van KLM?
Je krijgt een ticket voor een reservering op een specifieke Thalys.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 12:51 schreef polariteit het volgende:
Ah kijk, toch eens naar kijken dan als ik weer eens met KLM ga, dan is het de moeite
Moet je dan met een specifieke trein reizen of kan je elke willekeurige
trein pakken tussen Antwerpen en schiphol?
Mooi toch. 👍quote:Op zondag 31 maart 2019 22:17 schreef Yreal het volgende:
Van het weekend flybe gevlogen, maar wat een drama maken die van handbagage maat. Heen ook al zeker het halve vliegtuig bij laten betalen, en daardoor ook nog vertraging...
Nu Op de terugweg toevallig weer een aantal van dezelfde mensen op de vlucht, die weer hebben moeten betalen.
Echt de schuur in budapest is er niks bij hoor.
Met de opmerking dat je bij een AIR Rail ticket ook de trein ervoor of de trein erna mag nemen, zonder garantie op een zitplaats. Dit moet je bij het instappen wel bij de conducteur vragen en als het te vol is kan deze de toegang weigeren. (Maar dit laatste is mij bij de inmiddels 23 uitgevoerde vertrekken vanuit Antwerpen nog nooit geweigerd, al heb ik niet in alle gevallen een trein eerder genomen, ik ben niet altijd op tijd klaar).quote:Op zaterdag 30 maart 2019 15:13 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je krijgt een ticket voor een reservering op een specifieke Thalys.
Hou er overigens wel rekening mee dat je heen niet online kan inchecken en dat dit pas kan op Schiphol, als dan ongeveer het hele vliegtuig voor je dat al heeft gedaan dan zijn er bijzonder weinig plaatsen over.quote:Op zaterdag 30 maart 2019 10:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ah, is dat zo? Ik dacht dat je de bagage daar ook al moest laten labelen ofzo. Dat biedt perspectieven
Goed om te weten! In dit geval gaat het om iemand die alleen reist naar alle waarschijnlijkheid, dus niet zo´n heel groot probleem.quote:Op dinsdag 2 april 2019 18:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hou er overigens wel rekening mee dat je heen niet online kan inchecken en dat dit pas kan op Schiphol, als dan ongeveer het hele vliegtuig voor je dat al heeft gedaan dan zijn er bijzonder weinig plaatsen over.
Voor mij geen probleem want ik kan kosteloos vooraf elke stoel selecteren, maar ik zie genoeg 'stelletjes' die dan gescheiden zijn en bij de gate dan proberen om toch nog bij elkaar te kunnen zitten.
Ditzelfde probleem geldt om één of andere vage IT gerelateerde reden (lees er zit een treinsegement als laatste onderdeel van de vluchten aan vast die dit blokkeert) ook voor de terugweg, daar kan ik soms wel maar in 90% van de gevallen ook niet online inchecken en kan dat pas bij de incheckbalie, ook hier geldt dat als je niet 30 uur van tevoren maar dit 2 a 3 uur van tevoren doet het aantal plaatsen beperkt is...
Verschillen zijn miniem, allemaal veel te druk. Het kan wel veel uitmaken op welke tijd je waar bent.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:21 schreef J.Caesar het volgende:
Vlieg morgen vanaf FRA naar Shanghai.
Ben Senator, maar vlieg bijna nooit vanaf FRA.
Welke (Senator) lounge is aan te raden?
Ik vertrek van terminal 1.
quote:Op woensdag 3 april 2019 15:03 schreef XL het volgende:
[..]
Verschillen zijn miniem, allemaal veel te druk. Het kan wel veel uitmaken op welke tijd je waar bent.
ja aan de ene kant wel kut aan de andere kant ook wel fijn dat er eens een low-budget maatschappij is die die paupers met veel te grote (rol)koffers eens gewoon aanpakken...quote:Op zondag 31 maart 2019 22:17 schreef Yreal het volgende:
Van het weekend flybe gevlogen, maar wat een drama maken die van handbagage maat. Heen ook al zeker het halve vliegtuig bij laten betalen, en daardoor ook nog vertraging...
Nu Op de terugweg toevallig weer een aantal van dezelfde mensen op de vlucht, die weer hebben moeten betalen.
Echt de schuur in budapest is er niks bij hoor.
Vanaf 20:00 wordt het doorgaans snel rustiger in non schengen, omdat de duitse commuter vluchten snel minder worden. Vraag het beste bij checkin, die kunnen beide lounges bellen als ze het niet weten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |