Dus van alle passagiers werd de handbagage ingenomen? Je beschrijving is erg merkwaardig en ik heb het idee dat deze niet volledig is. (of troll).quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:50 schreef TjjWester het volgende:
Laatst in azie gevlogen, mijn handbagage werd ingenomen en ingecheckt met een speciale barcode, kennelijk gaat deze dezelfde route als de ruimbagage. Vlak voor het boarden worden de handbageges verzameld en netjes in de juiste kastjes gelegd. Top service.
Ik vloog met srilanka airlines, business class.quote:Op dinsdag 19 november 2019 20:24 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Van waar naar waar en met welke maatschappij? Heb dit nog niet meegemaakt, ik zou mijn handbagage niet graag afstaan!
Er gaan Heeeeeel veeeeeeel bussen daar. Meerdere maatschappijen, dus misschien kijken of er wat beters is.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:19 schreef bremmie het volgende:
Dank voor de reacties. Wij komen uit Bratislava met een Flixbus. Vandaar dat we de keuze hebben tussen 2,5 en 1u45m.
Maar lees vooral dat het een efficiënt vliegveld is, dat maakt de keuze al wat makkelijker.
Kijk eens naar de kaart. Bratislava ligt dichterbij Wenen airport dan rotterdam bij schiphol.quote:Op dinsdag 19 november 2019 19:07 schreef flipsen het volgende:
Met een bus uit een ander land, dan zou ik persoonlijk zéker voor de 2,5 uur gaan. Dat half uurtje maakt toch niet uitIk zou echt liever het zekere voor het onzekere nemen, maar wie ben ik...
Mocht jij iets weten voor minder dan 5eu per persoon, zou ik nog kunnen overwegen mijn boeking af te zeggen.quote:Op woensdag 20 november 2019 18:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Er gaan Heeeeeel veeeeeeel bussen daar. Meerdere maatschappijen, dus misschien kijken of er wat beters is.
Welke dag? Ik gebruik zelf omio.com. ging me meer om de freqentie dan de prijs. Prijs begint overigens op 1¤ bij interjet.quote:Op woensdag 20 november 2019 19:39 schreef bremmie het volgende:
[..]
Mocht jij iets weten voor minder dan 5eu per persoon, zou ik nog kunnen overwegen mijn boeking af te zeggen.
Ik heb zelf niks voor minder gevonden.
quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:47 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dezelfde alliantie betekend dat je koffer gewoon door gaat.
Primaquote:Op dinsdag 19 november 2019 16:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
1 ticket, koffer doorgeboekt tenzij ze anders aangeven.
Dat zou door niemand geaccepteerd worden en ontzettend veel ophef veroorzaken op de diverse frequent flyer fora. Nog nooit van gehoord. Ook een snelle google search levert helemaal niets op.quote:Op woensdag 20 november 2019 09:02 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik vloog met srilanka airlines, business class.
Maar ik heb van een collega gehoord dat als je first class vliegt vanaf frankfurt of München met lufthansa hetzelfde gebeurt, helaas heb ik dat zelf nog niet mogen meemaken.
Dat iets doen kunnen ze ook met je ruimbagage, geen enkel verschil.quote:Op donderdag 21 november 2019 09:24 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dat zou door niemand geaccepteerd worden en ontzettend veel ophef veroorzaken op de diverse frequent flyer fora. Nog nooit van gehoord. Ook een snelle google search levert helemaal niets op.
Daarnaast zitten daar ook nog eens heel veel risico's aan. Ze zouden dan van alles met je bagage hebben kunnen doen / zaken erin stoppen.
Slechte troll poging.
verschil is dat de meeste mensen hun waardevolle spullen in de handbagage hebben, ik zou mijn tas nooit af geven met daarin al mijn fotoapparatuur en mijn laptop. bij mijn vorige werkgever waren er zelfs collega's waar de laptop gestolen werd terwijl hun rolkoffertje uit de cabine in de cargo geplaatst werd, omdat er geen plek meer was in de overhead ruimte, wat ze dan terug kregen onder aan de trap bij aankomst.quote:Op donderdag 21 november 2019 14:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat iets doen kunnen ze ook met je ruimbagage, geen enkel verschil.
klopt, die regels zijn er ook, maar niet iedereen is even slim.quote:Op donderdag 21 november 2019 20:10 schreef ozzietukker het volgende:
Daarom heeft een beetje werkgever de regel dat de laptop absoluut niet in het ruim mag en je bij het verplicht inleveren van je rolkoffer omdat er geen ruimte zal zijn die dus uit de rolkoffer moet halen en aan boord moet meenemen. Want je mag er altijd belangrijke spullen uit halen, er is geen maatschappij die dit zal weigeren.
In mijn geval mag ik mijn handbagage niet eens afgeven, deze voldoet normaliter aan de afmetingen voor kleine bagage die altijd mee aan boord mag, en als dat niet zo is zorg ik ervoor dat ik als eerste aan boord ga als ik priority heb of wanneer ik dat bij een low cost maatschappij onverhoopt niet heb zorg ik ervoor dat dit aangeschaft is. Ik zal geen vlucht maken waar ik mijn handbagage niet zelf kan meenemen.
Zelf bij FlixBus gewerkt, zou rekenen op vertraging.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:19 schreef bremmie het volgende:
Dank voor de reacties. Wij komen uit Bratislava met een Flixbus. Vandaar dat we de keuze hebben tussen 2,5 en 1u45m.
Maar lees vooral dat het een efficiënt vliegveld is, dat maakt de keuze al wat makkelijker.
Als je niet komt opdagen gebeurd er niks. Als je afzegt verkoopt Lufthansa je stoel opnieuw. Ticketprijs krijg je niet terug, maar luchthavenbelasting etc natuurlijk welquote:Op zondag 8 december 2019 16:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik vlieg met kerst MUC-AMS en een paar dagen later weer terug. Nu wil ik de terugweg echter misschien toch met de auto gaan (die moet van NL naar DE).
Ik heb economy light geboekt (Lufthansa), dus annuleren geeft geen geld terug maar vind het ook wel lullig om gewoon niet op te komen dagen op de terugvlucht (gewetensdingetje).
Is zo'n terugvlucht dan gewoon te annuleren via de klantenservice? Of gaan ze dan zelfs extra kosten in rekening brengen?
Oké, nou ja het gaat me ook niet om geld terug oid. Meer om het gewetensdingetje. Of zo.quote:Op zondag 8 december 2019 17:10 schreef XL het volgende:
[..]
Als je niet komt opdagen gebeurd er niks. Als je afzegt verkoopt Lufthansa je stoel opnieuw. Ticketprijs krijg je niet terug, maar luchthavenbelasting etc natuurlijk wel
Ben blij dat het de terugweg is. Als je de heenweg niet zou kunnen dan ben je de terugweg ook kwijt. Helaas ook al eens meegemaakt.quote:Op zondag 8 december 2019 17:56 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Oké, nou ja het gaat me ook niet om geld terug oid. Meer om het gewetensdingetje. Of zo.
Maar wilde gewoon even zeker weten dat het niet nog extra geld kost (heb ik ook wel eens gehoord).
daar loop je wel risico op als je vooraf annuleert, aangezien het dan een wijziging is naar een one-way ticket.quote:Op zondag 8 december 2019 17:56 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Oké, nou ja het gaat me ook niet om geld terug oid. Meer om het gewetensdingetje. Of zo.
Maar wilde gewoon even zeker weten dat het niet nog extra geld kost (heb ik ook wel eens gehoord).
Theoretisch kan het, maar een rechtzaak zou je glansrijk winnen.quote:Op zondag 8 december 2019 17:56 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja. Maar ik zou niet weten wat ik hier nou nog aan toe moet voegen. Aardigheid van Vueling is wel dat ze zonder bijbetalen je boardingpas printen op het vliegveld.quote:Op maandag 9 december 2019 17:56 schreef Karina het volgende:
Iemand hier ervaring met de Vueling app?
Ik kan mijn instapkaarten niet openen, ik krijg elke keer de boodschap:
Er heeft zich een verbindingsprobleem voorgedaan, etc.
Ik heb ze intussen wel geprint, maar ik vind het irritant dat het niet werkt.
Een lufthansa vlucht MUC - AMS is echt niet duurder voor enkele reizen dan retourtjes.quote:Op zondag 8 december 2019 19:01 schreef ozzietukker het volgende:
Ik zou me ook niet teveel zorgen maken over een 'gewetensdingetje' wat je namelijk moet doen is vooral niet vooraf de terugvlucht annuleren, want dan heb je kans dat de luchtvaartmaatschappij je ticket gaat herberekenen naar een enkele reis, en dat is veel duurder.
Je moet gewoon niet inchecken voor de vlucht terug, dan zal de vlucht in ieder geval geen vertraging door jouw oplopen, want hoewel men eigenlijk normaliter al niet wacht, zal dat natuurlijk helemaal niet zijn op iemand die niet eens is ingecheckt. (Want daar is geen enkele reden om aan te nemen dat die passagier alsnog bij de gate aankomt, en als die passagier dat wel zou doen dan kan deze niet toegelaten worden omdat deze niet is ingecheckt en dus geen boarding pass heeft).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |